Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 92 ... 502 Laatste
Acties:
  • 3.700.115 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DS7
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 06-09 23:17

DS7

Maximus schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 13:04:
Zit al een tijd mee te lezen in 't topic, vanwege de wens om binnenkort een Model Y te bestellen.

Het zal in elk geval een MY LR worden met de 20" velgen. Qua kleuren, ik twijfel tussen Quicksilver en Cherry Red. Gisteren beide kleuren bekeken in een Tesla dealer. Zitten er nog kwaliteitspunten tussen? Welke laat makkelijker/sneller krassen zien dan de ander? Ik zou verwachten dat Quicksilver dit minder snel heeft?
Ik heb meerdere mensen die zijn gegaan voor QS zien schrijven dat ze achteraf liever CR hadden gekozen, aangezien QS schijnt te gaan vervelen.

Zelf vind ik CR sowieso mooier. Maar dat is smaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DS7

DS7

Dutchlimits schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 13:04:
Ben je geen garantie kwijt bij een verlaging van de auto? (rijhoogte)
Tesla gaat daar inderdaad moeilijk over doen. Dat wil niet zeggen dat je geen garantie hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06:25

Maximus

There is no substitute

DS7 schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 13:27:
[...]

Ik heb meerdere mensen die zijn gegaan voor QS zien schrijven dat ze achteraf liever CR hadden gekozen, aangezien QS schijnt te gaan vervelen.

Zelf vind ik CR sowieso mooier. Maar dat is smaak.
Dat is dus exact de twijfel. Ik reed eerder een Model S75 in Midnight Grey. Prima auto, maar grijs. Grijs, wit en zwart rijden er al zoveel.

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DS7

DS7

Luckeh schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 13:17:
Wij hebben een kapotte velg na het raken van een kei met mijn standaard Gemini MY LR.

Waar kan ik één losse vervangingsvelg krijgen? Ik hoef er maar eentje hebben - we gebruiken de orginele wieldoppen dus het valt niet erg op. Maar de auto is nog ontzettende nieuw en wil dit graag weer helemaal in orde maken.

Bij Tesla en op MP kan ik alleen complete sets verkrijgen.
Als je voldoende ruimte hebt: set kopen, de overige drie op marktplaats zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
PSP123 schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 12:32:
Sinds de upgraden naar software 2023.26.7 in mijn Model Y RWD 2023. Valt het mij op dat de cabin overheat protection boven de 40C niet meer consequent inschakelt.

Meer mede-eigenaren last van?

[Afbeelding]

Tevens benieuwd naar jullie mening over onderstaande, als ik de batterij oplaad tot 80 of 100%, krijg ik geregeld de volgende meldingen.
Het opladen gaat via tesla charger, 3 fasen. De groep in de meterkast heb ik al eens aan/uit gezet.

[Afbeelding]
Welke TWC heb je? De nieuwste of een oudere met evt een uitbreiding voor load balancing?

Ik heb hier geen last van met TWC Gen 3, laden ook op 3 fase gaat prima en geen stops/start.

Wat je zou kunnen doen:
- Iets als Tesla Wall monitor oid installeren en kijken of je daar in de logs wat kan terugzien (kan zijn dat je dan op de wifi van de TWC moet verbinden eerst)
- Of als je een DSMR/Slimme meter achtige uitlees tool draaien, dan zou je eens kunnen kijken of die momenten bijv overeenkomen met voltage drops in je huis oid?
- Heb je API integraties aanstaan met je Tesla (auto) en zo ja kan 1 van die misschien het laden stoppen (bijv door goedkope energie integraties oid)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DS7

DS7

Maximus schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 13:30:
[...]

Dat is dus exact de twijfel. Ik reed eerder een Model S75 in Midnight Grey. Prima auto, maar grijs. Grijs, wit en zwart rijden er al zoveel.
Precies.

QS is mooi, maar ik zou er niet de hoofdprijs voor betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:01
Maximus schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 13:08:
[...]

't Hoofd zegt inderdaad doe Quicksilver. 't Hart zegt 'kleur eens buiten de lijntjes, en doe Cherry Red'. Vind alleen CR wat minder mooi als je hem in de zon ziet. Binnen vond ik de kleur schitterend, 'wijnrood' achtig.

Heb inderdaad wel bewust voor die kleuren gekozen zodat ik zeker ben van een 'Berlijn'-auto.
Ben absoluut fan van rood en alles wat hier tegenaan leunt, maar zag hier gister op de P een quick-silver staan. Het is wel een erg gaafe kleur hoor. Zeker niet doorsnee grijs/zilver. Kortom, volgens mij beide hele goede keuzes. Wel met 20” er onder.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 12-09 22:07
Roekeloos schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 13:11:
• Ik houd normaal mijn auto redelijk schoon, maar na 2500km in 2 weken zit hij natuurlijk vol insecten (die in NL overigens nauwelijks nog voor lijken te komen, maar in F gelukkig nog wel). Toen op de terugweg de zon wat lager kwam te staan, werd de ruitenwisser door deze combi echt helemaal leip. De enige optie was om TACC uit te laten en de ruitenwisser uit te zetten. Nooit eerder problemen mee gehad, maar nu dus wel.
[/list]
Zoals @Mar.tin zei idd bij elke (laad)stop doe ik mn ramen even schoonmaken.
Niet alleen voor tesla camera maar ik kan persoonlijk niet tegen vieze ruiten.
Eerst sproeien met deze https://www.action.com/nl-nl/p/2503102/c-c-insectenreiniger/
Dan beetje wrijven met de grove kant van deze https://www.gamma.nl/asso...AnpFEALw_wcB&gclsrc=aw.ds
Daarna vegen met de siliconenkant.
Zit standaard in mn frunk.

Life is too short to drive boring cars

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02:08
GekkeRipper schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 20:13:
[...]

Later deze week wordt het weer heet. Zou top zijn als je eens de temperatuur kan checken dan.

Gewoon lekker gebruiken daar ben ik het mee eens.

Dit geeft wel nog meer reden om je vertrek te plannen in de app.
Zojuist; interieur 48 graden; batterij 24 graden. Neu, ik zou me niet te druk maken over temperatuur van de batterij in de zomer en volle zon

Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:59
[...]

Nou, als het alleen over Tesla's gaat vind ik grijs en zwart nog wel meevallen. Je ziet alleen wel zo afgrijselijk veel wit (lekker goedkoop), dat ik die kleur niet eens als optie heb meegenomen toen ik voor Tesla koos.

Had dus tot vorige week een Model Y in Midnight Silver in bestelling staan, maar werd afgelopen vrijdag gebeld dat die niet meer geleverd kan worden. Ben dus ook om naar Quick Silver :)
Nu nog 2 maandjes wachten op de levering, want dan loopt mijn leasecontract pas af. Overleven we ook wel weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeRipper
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:08
bokkow schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 13:47:
[...]

Zojuist; interieur 48 graden; batterij 24 graden. Neu, ik zou me niet te druk maken over temperatuur van de batterij in de zomer en volle zon
Thnx. De auto doet z'n werk als afdak kennelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:45
[...]

Daarbij is volgens mij QS de nieuwe standaard kleur in Amerika.
Komt misschien dus ook nog wel hier naar toe.

Dat had je in 2019 ook met de overgang van gratis zwart naar gratis wit. Hadden mensen voor X duizend extra voor de luxe parelmoer wit blabla kleur gekozen, kregen alle mensen die een maand later bestelde deze gratis en reed je dus in de meest doorsnee versie :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus

Maximus

There is no substitute

Smobbo schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 14:37:
[...]

Dat had je in 2019 ook met de overgang van gratis zwart naar gratis wit. Hadden mensen voor X duizend extra voor de luxe parelmoer wit blabla kleur gekozen, kregen alle mensen die een maand later bestelde deze gratis en reed je dus in de meest doorsnee versie :o
Denk dat ik voor Cherry Red ga, 't leven is te kort voor weer zilver/grijs ;)

Nu nog wachten dat de LM over de brug komt met de inloggegevens.

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DS7

DS7

Smobbo schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 14:37:
[...]

Midnight silver. QS kun je daar niet eens krijgen.

Persoonlijk vind ik wit op de Model 3 wel goed ogen. Maar helaas zie je er wel teveel van. Sta je aan de lader en bij terugkomst zie je van afstand niet eens welke van jou is. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
InZane schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 14:20:
[...]

Nou, als het alleen over Tesla's gaat vind ik grijs en zwart nog wel meevallen. Je ziet alleen wel zo afgrijselijk veel wit (lekker goedkoop), dat ik die kleur niet eens als optie heb meegenomen toen ik voor Tesla koos.

Had dus tot vorige week een Model Y in Midnight Silver in bestelling staan, maar werd afgelopen vrijdag gebeld dat die niet meer geleverd kan worden. Ben dus ook om naar Quick Silver :)
Nu nog 2 maandjes wachten op de levering, want dan loopt mijn leasecontract pas af. Overleven we ook wel weer.
Grappige is dat wit juist als een van de sterkere kleuren wordt gezien. Het is ook niet meer de solid white wat vroeger overal standaard was, maar een Pearl (mica) White. Dat is bij andere merken dan ook weer een duur betaalde extra optie. Sterker nog, in de VS is Pearl White nu ook een betaalde optie voor de 3/Y...

Maar ik zie wel wat je bedoelt: deze kleur kom je regelmatig tegen en als je er een beetje uit wilt springen is een andere kleur wel logischer.

Ik vind de Model Y in Pearl White, met de zwarte accenten, overigens best mooi. En als ik dan toch iets unieks zou willen, dan een mooie wrap/film in echt een goede kleur ipv een paar duizend uitgeven aan een andere lak (die ook niet per se uniek is, want er zijn maar heel beperkte opties bij Tesla zelf).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
bilgy_no1 schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 14:41:
[...]

Ik vind de Model Y in Pearl White, met de zwarte accenten, overigens best mooi. En als ik dan toch iets unieks zou willen, dan een mooie wrap/film in echt een goede kleur ipv een paar duizend uitgeven aan een andere lak (die ook niet per se uniek is, want er zijn maar heel beperkte opties bij Tesla zelf).
Oh, ik vind hem in het wit ook best mooi hoor. Dat is zeker niet het probleem.
Maar ja, als ik hier alleen in de straat kijk, dan zijn er de laatste tijd 3 Tesla's bijgekomen: een zwarte Model 3 en 2 Model Y's in de kleur.. je raadt het niet.. wit.

Wrappen ga ik echt niet aan beginnen bij een leaseblik. Mijn motor heeft wel een wrap :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-09 09:27
bilgy_no1 schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 14:41:
[...]

Grappige is dat wit juist als een van de sterkere kleuren wordt gezien. Het is ook niet meer de solid white wat vroeger overal standaard was, maar een Pearl (mica) White. Dat is bij andere merken dan ook weer een duur betaalde extra optie. Sterker nog, in de VS is Pearl White nu ook een betaalde optie voor de 3/Y...

Maar ik zie wel wat je bedoelt: deze kleur kom je regelmatig tegen en als je er een beetje uit wilt springen is een andere kleur wel logischer.

Ik vind persoonlijk de zwarte het mooist, daarna de zilveren kleuren. Ik zou bijbetalen om geen MCR te hoeven rijden nu ik er een paar keer 1 tegen gekomen ben :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:02

ChUcKiE

Dus........

Op het scherm van onze Tesla is een klein randje afgebroken enzit er een barstje in het scherm (onder de drie puntjes. …)
Ik verwacht dat er een keer een telefoon tegen aan gekomen is bij het neerleggen op de oplaadplek er onder.
Zou dit kwaad kunnen, het is nu nog klein ? Herstellen zal vrees ik best wat kosten?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/egKqh8D84hhYMTXKFlxtKy-AUek=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4WhWUJrZVyl4OwDQEnjM5iGB.jpg?f=fotoalbum_large

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BigSmurf
  • Niet online
In het kader "oeps, foutje bedankt": dogmode aanzetten vanwege comfort met het idee dat je met een half uurtje weer weg bent en vervolgens pas na 3,5 uur terug komen bij de auto en bijna 20% verstookt. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchlimits
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 12-09 17:12
ChUcKiE schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 15:06:
Op het scherm van onze Tesla is een klein randje afgebroken enzit er een barstje in het scherm (onder de drie puntjes. …)
Ik verwacht dat er een keer een telefoon tegen aan gekomen is bij het neerleggen op de oplaadplek er onder.
Zou dit kwaad kunnen, het is nu nog klein ? Herstellen zal vrees ik best wat kosten?

[Afbeelding]
Kan geen kwaad alleen de scheur kan uiteindelijk wel verder gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-09 17:18
Retourtje Frankrijk achter de rug met de Y RWD. Hierbij het "verslag".

Wat verder opviel (allemaal een bevestiging van wat ik hier eerder heb gelezen:
  • De beschikbare (bagage)ruimte is echt fenomenaal. Met het grootste gemak konden we spullen voor 2 volwassenen en 3 kids (waaronder buggy, campingbed en kinderstoel) meenemen.
  • Heerlijk relaxed reizen voor lange ritten. TACC vrijwel continue aangehad zonder enig issue; alleen op tijd naar links gaan bij inhalen omdat hij geneigd is om snel af te remmen. Maar dat kon makkelijk met het rustige verkeersbeeld dat ik had. Autosteer alleen incidenteel gebruikt.
  • De "reisplanner" doet soms echt vreemde dingen. Initieel kiest hij echt logische laadopties, maar na een tijdje gaat hij herberekenen (logisch, omdat het verbruik fluctueert). Hier lijkt hij alleen star aan vast te houden, waardoor je heel vreemde korte laadstops krijgt. Alleen het beëindigen van de route en het opnieuw kiezen van de eindbestemming lijkt dit te resetten.
  • Ik houd normaal mijn auto redelijk schoon, maar na 2500km in 2 weken zit hij natuurlijk vol insecten (die in NL overigens nauwelijks nog voor lijken te komen, maar in F gelukkig nog wel). Toen op de terugweg de zon wat lager kwam te staan, werd de ruitenwisser door deze combi echt helemaal leip. De enige optie was om TACC uit te laten en de ruitenwisser uit te zetten. Nooit eerder problemen mee gehad, maar nu dus wel.
Zelfs een M3 is behoorlijk huge.
Ondanks dat "de brievenbus"klep een issue is, kreeg ik er met gemak 8 kratten bier in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiodurans
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:52
Sinds de upgraden naar software 2023.26.7 in mijn Model Y RWD 2023. Valt het mij op dat de cabin overheat protection boven de 40C niet meer consequent inschakelt.

Heb in m'n MYLR2023 ook Cabin Overheat Protection met A/C aan staan. Op dit moment 50C interieur en er gebeurt niets. Ik kan bij het aanzetten ook geen gewenste maximum temperatuur o.i.d. instellen. Gewoon aan en dan zou die het moeten doen maar geen idee bij welke temperatuur.

MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE/EN4C

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:41
pimk schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 15:28:
[...]

Zelfs een M3 is behoorlijk huge.
Ondanks dat "de brievenbus"klep een issue is, kreeg ik er met gemak 8 kratten bier in
yep... wij doen er met zijn 5-en gewoon vakanties in. Enige is de hoogte van het laden, dat was wel wennen na een focus wagon, maar de koffer test (5 handbagage koffers) doorstaat hij met gemak en dan kun je daarnaast nog genoeg losse zooi/tassen kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
  • Registratie: Maart 2020
  • Nu online

[Afbeelding]
Volgens mij is dit net zoals bij een smartphone. Bij mij als er een stukje uit het scherm van mijn smartphone was gebeurde er daar niets mee. Dat werd niet groter zolang je niet op dezelfde plaats weer extra schade aanrichtte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiodurans
  • Laatst online: 21:52
Retourtje Frankrijk achter de rug met de Y RWD. Hierbij het "verslag".
Wat verder opviel (allemaal een bevestiging van wat ik hier eerder heb gelezen:
Toen op de terugweg de zon wat lager kwam te staan, werd de ruitenwisser door deze combi echt helemaal leip. De enige optie was om TACC uit te laten en de ruitenwisser uit te zetten. Nooit eerder problemen mee gehad, maar nu dus wel.
Laatst was de ruitenwisservloeistof die nog van Tesla kwam op en heb toen bijgevuld met zomerruitenwisservloeistof (gewoon no-name van de bouwmarkt) en deze werkt een heel stuk beter in het wegkrijgen van insecten op het raam. Wellicht iets om te proberen? Als het gaat vriezen wel weer (geconcentreerd) winterruitenvloeistof bijmengen.

MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE/EN4C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:06
SirLct schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 09:40:
[...]

Je bedoelde de wifi logo die je ziet op scherm als je kijk naar de faciliteiten van de SuC?
Dat kan ook wifi van de plaatselijke aanbieder zijn als goed is. Dwz, staat de SuC bij Novotel, dan is het de wifi van Novotel. Zelfde als wc logo, betekent ook niet een wc aan de SuC zelf.
In amerika waren ze wel zover om wifi op SuC te plaatsen, zo las ik iig op reddit.
Dat laatste en inderdaad dat al een tijd geleden op Twitter / X bevestigd (door Elon) was en op verschillende websites dat alle SuCs een wifi hotspot krijgen. Wellicht was dat inderdaad Amerika en was ik te enthousiast. Zal eens checken of ik dan wel wifi kan verbinden met ander netwerk waar ik laad of dat het puur voor je telefoon is als je binnenstapt bij die tenten.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snakefoodjah
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09-09 10:35

[Afbeelding]
Geen screenprotector?

Lijkt alsof dit stukje van een screenprotector is maar heb het scherm zelf nog niet van dicht bekeken.

Niks noppes nul 👎🏻👎🏻👎🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 08-09 21:00
this schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 12:44:
[...]

Blijkbaar wel, als ik de overheat protection wil aanzetten krijg ik 3 opties. 30°C, 35°C en 40°C.
Gek dat Tesla dit zo laag zet. Dat moet echt ongelofelijk veel energie verspillen.
Gewoon voor vertrek de AC aan (via evt je horloge?)…?? Heb overheat protection nog nooit gemist hier..

Eventueel “gepland “ voorverwarmen of koelen.

Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmderonde
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 16:09
Stef87 schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 16:00:
[...]

Gewoon voor vertrek de AC aan (via evt je horloge?)…?? Heb overheat protection nog nooit gemist hier..

Sowieso doe ik vaak als de auto bij mij op kantoor hele dag in 't zonnetje sta dat ik vanuit de app voor de ventilatie stand ga. Alle ramen een kiertje. Dan loopt de temperatuur nooit zo heel erg op. Dan vlak voor vertrek inderdaad AC aan en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Woesh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-08 09:27
jmderonde schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 16:19:
[...]

Sowieso doe ik vaak als de auto bij mij op kantoor hele dag in 't zonnetje sta dat ik vanuit de app voor de ventilatie stand ga. Alle ramen een kiertje. Dan loopt de temperatuur nooit zo heel erg op. Dan vlak voor vertrek inderdaad AC aan en klaar.
Goede feature request: "auto vent on known locations"

En dan vanaf een bepaalde temperatuur (en geen regen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmderonde
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 16:09
The_Woesh schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 16:26:
[...]

Goede feature request: "auto vent on known locations"

En dan vanaf een bepaalde temperatuur (en geen regen)
Ja gaaf... ik vind 't sowieso gek dat de auto, die zelf moet kunnen ontdekken of het regent, de ramen open laat staan wanneer het regent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 12:27
Radiodurans schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 15:33:
[...]

Heb in m'n MYLR2023 ook Cabin Overheat Protection met A/C aan staan. Op dit moment 50C interieur en er gebeurt niets. Ik kan bij het aanzetten ook geen gewenste maximum temperatuur o.i.d. instellen. Gewoon aan en dan zou die het moeten doen maar geen idee bij welke temperatuur.
Bij m'n drie werkt dat alleen als je de hellingshoeksensor uitzet ofzo. Er was iets mee. Even nazoeken op internet/handleiding of in dit topic. Daarnaast werkt het maar 24 uur na wegzetten ofzo. Is wel documentatie van.

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tissa12345
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 12-09 11:24
Geen testrit meer te plannen met de Model 3... Highland on the way? :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JXmiwhpaAlmBga7ibrQQ2hkP1H8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Yqeq2Ni9iraIw33dqc5DYaY0.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
  • Registratie: Maart 2020
  • Nu online
[...]

Idd doe ik ook meestal.
Overheat protection ooit nog overwogen omdat ik dacht dat +70 graden interieurtemperatuur wel echt nefast zou zijn voor bepaalde dingen in het interieur.
Maar daar in de US wordt het wellicht nog een stuk warmer en daar hoor ik ook weinig klachten over.
Dus hou ik het nu gewoon op handmatig koelen net voor ik vertrek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bebopper
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 12:19

bebopper

I'm an absolute beginner...

Probeer voor een integratie in mijn home automation een token voor mijn Tesla tevoorschijn te toveren. Gebuik hiervoor liever geen (al dan niet schimmige) website waar ik mijn login gegevens moet invullen.

Disclaimer: heb geen verstand van API calls, onderstaande is bij elkaar gegoogled :D

Na even zoeken heb ik een call gevonden die ik via een cmd prompt kan uitvoeren:

Gevonden op: https://teslamotorsclub.c...pi-token-generator.83879/
curl -X POST -H "Cache-Control: no-cache" -H "Content-Type: multipart/form-data; boundary=----WebKitFormBoundary7MA4YWxkTrZu0gW" -F "grant_type=password" -F "client_id=81527cff06843c8634fdc09e8ac0abefb46ac849f38fe1e431c2ef2106796384" -F "client_secret=c7257eb71a564034f9419ee651c7d0e5f7aa6bfbd18bafb5c5c033b093bb2fa3" -F "email=[MIJN EMAIL]" -F "password=[MIJN WACHTWOORD]" "https://owner-api.teslamotors.com/oauth/token"
Als ik kijk op https://www.teslaapi.io/authentication/oauth lijkt dit ook wel te kloppen.

Helaas krijg ik echter als antwoord terug: {"response":null,"error":"Endpoint deprecated: Please update your App.","error_description":""}

Dit terwijl het endpoint toch in orde lijkt te zijn.

Iemand, met meer verstand van dit soort calls :P, die me een tip kan geven wat er mis kan zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14-09 18:19

Bob

bebopper schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 16:42:
Probeer voor een integratie in mijn home automation een token voor mijn Tesla tevoorschijn te toveren. Gebuik hiervoor liever geen (al dan niet schimmige) website waar ik mijn login gegevens moet invullen.

Disclaimer: heb geen verstand van API calls, onderstaande is bij elkaar gegoogled :D

Na even zoeken heb ik een call gevonden die ik via een cmd prompt kan uitvoeren:

[...]

Als ik kijk op https://www.teslaapi.io/authentication/oauth lijkt dit ook wel te kloppen.

Helaas krijg ik echter als antwoord terug: {"response":null,"error":"Endpoint deprecated: Please update your App.","error_description":""}

Iemand, met meer verstand van dit soort calls :P, die me een tip kan geven wat er mis kan zijn?
De URL lijkt me al fout, en dat is ook wat je terug krijgt als resultaat.
Kijk hier eens, is waarschijnlijk meer up to date. Indien te Chinees, zoek een guide die ook deze URLs gebruikt ;) (auth.tesla.com dus)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Broodro0ster
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 03:25
bebopper schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 16:42:

[...]

Ik heb deze gebruikt: https://github.com/adriankumpf/tesla_auth
Die is open source en lokaal. Dat leek me van alle Tesla Auth applicaties/websites het beste.

30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus 5.12kWh | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 RWD 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvolutionX
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:29
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/58aXxX4bGFZKVx_0K1mW-pnWQpg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/dNeQG6oCqojeL248Rbx0ZNlW.jpg?f=user_large

Voor als je geen Highland wil ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TukkerTweaker
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 11:35
Snakefoodjah schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 15:44:
[...]

Geen screenprotector?

Lijkt alsof dit stukje van een screenprotector is maar heb het scherm zelf nog niet van dicht bekeken.
Een screenprotector zou wel kunnen helpen om verdere schade te voorkomen.
Zal wel 1500,- kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DS7

DS7

Tissa12345 schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 16:33:

[Afbeelding]
Dat nieuwe bestellingen (tenzij te koppelen aan een voorraad auto) een highland kregen was toch al even bekend hoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RF1000
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 14-09 19:11
InZane schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 14:48:
[...]
...

Wrappen ga ik echt niet aan beginnen bij een leaseblik. Mijn motor heeft wel een wrap :)
Pakt financieel wel (veel) gunstiger uit.

Die 3k voor quicksilver telt mee in de bijtelling plus die paar tientjes per maand extra omdat de leaseprijs omhoog gaat. (In mijn geval na 5jr ca 5200 euro)

De wrap (2500 euro) kan je ook nog eens van je bijtelling aftrekken waardoor je daar nog eens een belastingkorting pakt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-09 15:12
Tissa12345 schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 16:33:

[Afbeelding]
Ja...

Ik begin het wachten wel beu te worden.
Die youtubers die elke dag weer een filmpje maken over Project Highland en dan nog eens 30 min lullen over die foto van de deur en voor de rest niks nieuws kunnen tonen.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
RF1000 schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 17:20:
[...]

Die 3k voor quicksilver telt mee in de bijtelling plus die paar tientjes per maand extra omdat de leaseprijs omhoog gaat. (In mijn geval na 5jr ca 5200 euro)

De wrap (2500 euro) kan je ook nog eens van je bijtelling aftrekken waardoor je daar nog eens een belastingkorting pakt.
Ik betwijfel alleen ten zeerste of de leasemaatschappij daarmee akkoord gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DS7

DS7

Ik heb het overwogen eind 2020 (Coronatijd) en toen kreeg ik al een offerte van € 3.000 ex.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeterinDen Haag
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 26-08 12:11

[Afbeelding]
Ik heb zelf deze op mijn scherm geplaatst.
Een heel gemakkelijke installatie en je ziet er echt niets van, maar wel goede bescherming van het scherm en (in dit geval) een matte afwerking.
Misschien een optie om deze te plaatsen om minder risico te lopen dat het erger wordt?

https://www.amazon.nl/gp/...age_o04_s00?ie=UTF8&psc=1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remz
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-09 14:49
RF1000 schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 17:20:
[...]

Vergeet niet dat zo’n wrap ook een levensduur heeft en hoe langer hij er op zit, hoe moeilijker (en dus duurder als je gaat laat doen) deze er af komt. Ook schade is een dingetje.. dat gaat de leasemaatschappij waarschijnlijk niet dekken en mag je weer een deel laten wrappen.

Het zal er dus om hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Wat denken jullie?

Poll: De nieuwe Model (Project Highland)
Blijft gelijk in prijs (41.990)
Wordt goedkoper dan 41.990
Wordt duurder dan 41.990
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=405902&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erik1337
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 18-08-2024
Iemand ervaring met het uitzetten van dat ufo geluid als je achteruit rijdt? (Pedestrian Warning System).

Ik zie dat het softwarematig niet kan, maar dat je een kabel los kan trekken voorin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
InZane schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 14:48:
[...]

Oh, ik vind hem in het wit ook best mooi hoor. Dat is zeker niet het probleem.
Maar ja, als ik hier alleen in de straat kijk, dan zijn er de laatste tijd 3 Tesla's bijgekomen: een zwarte Model 3 en 2 Model Y's in de kleur.. je raadt het niet.. wit.

Tja, voor een 'leaseblik' zou ik dat inderdaad niet doen. Maar goed, met lease zou ik zelf sowieso geen meerprijs betalen voor een andere kleur.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Remz schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 17:52:
[...]

Vergeet niet dat zo’n wrap ook een levensduur heeft en hoe langer hij er op zit, hoe moeilijker (en dus duurder als je gaat laat doen) deze er af komt. Ook schade is een dingetje.. dat gaat de leasemaatschappij waarschijnlijk niet dekken en mag je weer een deel laten wrappen.

Het zal er dus om hangen.
Ervaringsdeskundige hier. De wrap was een jaar of 2 geleden aangebracht door de vorige eigenaar. Op een parkeerplaats reed iemand de voorkant aan. Dan wordt de wrap er bij de hersteller afgetrokken om de schade te beoordelen. Wrap opnieuw aanbrengen in dezelfde kleur is erg lastig en dat ga je zien. Dus back to red! Nu maar kijken hoeveel we van de gevolgschade kunnen verhalen op de tegenpartij. Het verwijderen van de wrap koste iets van 560 euro ex btw.

Voor de schade.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rV93iOdZ53hIjSRp0UIBISlhzMg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QcXixnvcDstTn4zAmt0tgtrF.jpg?f=fotoalbum_large

Tijdens herstel
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X1lxgPQPq0nGtM8S_QwiWCe3510=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/DOAt81E07hJHKIq7cn9e5NZU.jpg?f=user_large

Nu voelt ie weel als nieuw :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/edzkBgIzKekvBbdisQWEMaEDbMs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GGMUKG7N8XvArBMgPCTTaOz3.jpg?f=fotoalbum_large

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RF1000
InZane schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 17:39:
[...]

Ik betwijfel alleen ten zeerste of de leasemaatschappij daarmee akkoord gaat.
Uiteraard wel informeren of dit akkoord is. Zitten idd wel de mitsen en maaren aan zoals Rems aangeeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RF1000
DS7 schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 17:45:
[...]

Ik heb het overwogen eind 2020 (Coronatijd) en toen kreeg ik al een offerte van € 3.000 ex.
2495 voor een bekende (en goede) wrapper in de Lier met een basis kleur wrap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DS7

DS7

RF1000 schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 18:45:
[...]

2495 voor een bekende (en goede) wrapper in de Lier met een basis kleur wrap
Daar ga je al: basiskleur. Dat is dan ook al geen eerlijk vergelijk met de duurste kleur op een Tesla.

Het kan heel mooi zijn. Maar dan eerder voor een auto waar je langer mee wil doen (bij mij gaan ze er al vaak weer uit na een jaar of twee).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

SirLct schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 13:20:
[...]

Hoe kapot is kapot? Tweedehands moet je dan geluk hebben dat er een auto ex- aanrijding ofzo met oncomplete set velg. Maar anders wellicht is reparatie ook een idee? Als het gaat over krasjes kunnen ze tegenwoordig echt bijna alles wegkrijgen. Zelfs diepe stoeprandschade!

EDIT: eentje gevonden
https://www.onderdelenlij...elg/onderdeelid/17578717/
ze vragen wel hoofdprijs zie ik....
Waarvoor dank. Inderdaad wel de hoofdprijs!

Er zit een deukje en een flinke kras op. De band is kapot en moet vervangen worden. Misschien laat ik de velg maar even herstellen ipv vervangen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maharens
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 04-08 11:05
Zo dan, 7.420 goedkoper en maar 20 km op de teller, dat is toch haast geen demo te noemen. Staat zelfs een rode M3P met 8.540 korting en 12 km op de teller.

[ Voor 6% gewijzigd door maharens op 23-08-2023 20:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SpikeHome
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
bilgy_no1 schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 18:34:
[...]

Tja, voor een 'leaseblik' zou ik dat inderdaad niet doen. Maar goed, met lease zou ik zelf sowieso geen meerprijs betalen voor een andere kleur.
Waarom niet, als je 4 jaar naar de auto in de kleur van je keuze loopt word je daar blijer van.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maximus

Maximus

There is no substitute

SpikeHome schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 20:37:
[...]

Waarom niet, als je 4 jaar naar de auto in de kleur van je keuze loopt word je daar blijer van.
Dit dus. Ik word blijer van de 20” velgen en een mooiere kleur. Dat mij dat 100 euro per maand kost. Soit.

PhD i.o.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
SpikeHome schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 20:37:
[...]

Ach, mijn humeur hangt eerlijk gezegd weinig af van de kleur van mijn auto of dat soort dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvleij
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 12-09 12:58

Yep, same hier. Werkte altijd perfect. Naar 2022.26.7 gegaan voor de vakantie en de hele week bezig geweest met id gaten houden. Ik zet dan de airco aan tot de temp onder de 40 zakt en daarna werkt het. Heb een service verzoek ingeschoten, lijkt mij duidelijk een bug aangezien de rest prima werkt.

Nu .8 geïnstalleerd overigens, morgen ff kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvleij
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 12-09 12:58
[...]

Grappig dat dit ter sprake komt nu. Ik las toen ik hem een paar maanden geleden kreeg dat COP tegen te hoge temperaturen was die slecht waren voor componenten.

Nu kan ik dat nergens terugvinden en staat er in de handleiding dat het voor comfort is. En dat maakt me niet uit omdat ik bij warmte toch de ac voor vertrekt aanzet. Zet hem dus maar uit dan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
Het valt mij sinds enkele dagen (laatste update?) op dat als ik de laadlimiet op 80% instel, dat de auto al vanaf +-75% langzamer gaat laden (thuislader). Voorheen ging dit altijd met dezelfde snelheid door tot >90%.

Anderen dit ook geconstateerd of een lokaal probleempje?

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Woesh
- Improved handling of oncoming cars on narrow unmarked roads by improving prediction of oncoming car's trajectory and leaving enough room for them to pass before re-centering
US only, maar vandaag gereleassed voor fsd 11.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:34
DS7 schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 18:52:
[...]

Daar ga je al: basiskleur. Dat is dan ook al geen eerlijk vergelijk met de duurste kleur op een Tesla.

Het kan heel mooi zijn. Maar dan eerder voor een auto waar je langer mee wil doen (bij mij gaan ze er al vaak weer uit na een jaar of twee).
Als je maar 2 jaar met je nieuwe auto doet ben je sowieso veel geld aan het weggooien, die extra 500-1000 maakt dan toch ook niet meer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 00:26
maharens schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 20:20:
[...]

Zo dan, 7.420 goedkoper en maar 20 km op de teller, dat is toch haast geen demo te noemen. Staat zelfs een rode M3P met 8.540 korting en 12 km op de teller.
Ik zie kom er nu pas achter dat er op de website een occasion en binnenkort beschikbaar categorie bestaat.

Toen ik 3 weken geleden mijn Model Y via de website had samengesteld kreeg ik binnen 1 dag het bericht dat ik de auto een week later kon ophalen. deze auto was waarschijnlijk gewoon direct op voorraad en blijkbaar met hoge korting te krijgen? :p

Achja heb er al 2 weken veel plezier van..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armo
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13-09 13:05
PeterinDen Haag schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 17:48:
[...]

Een heel gemakkelijke installatie en je ziet er echt niets van, maar wel goede bescherming van het scherm en (in dit geval) een matte afwerking.
Misschien een optie om deze te plaatsen om minder risico te lopen dat het erger wordt?

En als de zon op schijnt? Had ergens gelezen dat het scherm minder goed leesbaar wordt en ben benieuwd of dat met goedkope ali screen protectors het geval is of ook met deze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucLey
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 16-05 19:30
Taro schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 21:48:
Het valt mij sinds enkele dagen (laatste update?) op dat als ik de laadlimiet op 80% instel, dat de auto al vanaf +-75% langzamer gaat laden (thuislader). Voorheen ging dit altijd met dezelfde snelheid door tot >90%.

Anderen dit ook geconstateerd of een lokaal probleempje?
Ik zit op 2022.26.7 en heb dit probleem niet. Hij blijft laden op 11kW tot 80% bereikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DS7

DS7

mitsumark schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 22:13:
[...]
Als je maar 2 jaar met je nieuwe auto doet ben je sowieso veel geld aan het weggooien, die extra 500-1000 maakt dan toch ook niet meer uit.
Dat zeg jij nu vanuit wat jij belangrijk vindt aan een auto. 1.000 euro extra uitgeven voor iets waar je heel gelukkig van wordt, ja dat is, mits je dat hebt, geen enkel probleem. 1.000 euro extra uitgeven voor iets waar je je schouders voor ophaalt, dat is of je nou veel of weinig geld hebt, dat is zuur geld.

Wat voor mij een enorme rol ook speelt is dat de wraps die ik echt mooi vind vaak iets teveel in your face zijn. En ik gebruik mijn auto ook zo dat dat soms even niet gewenst is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05:47

Sebazzz

3dp

BillSpaarbank schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 18:39:
[...]

Ervaringsdeskundige hier. De wrap was een jaar of 2 geleden aangebracht door de vorige eigenaar. Wrap opnieuw aanbrengen in dezelfde kleur is erg lastig en dat ga je zien. Dus back to red!
Moet de voertuiginformatie op RDW ook worden bijgewerkt? Daar staat nl. de kleur vermeld.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
LucLey schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 22:29:
[...]

Ik zit op 2022.26.7 en heb dit probleem niet. Hij blijft laden op 11kW tot 80% bereikt.
Thx.

Heb nog even in Teslamate gekeken en zie het daar ook terug.

Vandaag:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FE1NQnZf7YGVU-hGuEKX0yYVZ_s=/800x/filters:strip_exif()/f/image/4eLQ2qP3y3YVyXgyPXv4fvqQ.png?f=fotoalbum_large

Afgelopen 7 dagen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_08ImUDhtCWRNITgZwr3fw0JKFg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/CMERVDYei1g7wwul5SVpVd1j.png?f=fotoalbum_large

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjcvro
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 00:41
Sebazzz schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 22:32:
[...]

Moet de voertuiginformatie op RDW ook worden bijgewerkt? Daar staat nl. de kleur vermeld.
Volgens mij wordt een wrap nooit bij het rdw gemeld of geregistreerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DS7

DS7

gjcvro schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 22:36:
[...]

Volgens mij wordt een wrap nooit bij het rdw gemeld of geregistreerd.
Maar het moet wel…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:02

ChUcKiE

Dus........

PeterinDen Haag schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 17:48:
[...]

Thanks! Meteen maar besteld! :)

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02:08
Stelt niets voor, bij mij staat er nu dan ook “groen” op het pasje.

Mij is het de investering waard geweest. Iedere dag heel blij mee. Ieder het zijne he!

Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drvt175
  • Laatst online: 14-09 15:36
Vandaag weer een vreemde ervaring met AP. Onlangs de update uitgevoerd naar 2022.26.7
Zoals bekend is AP op b wegen waar geen middenlijn is soms wat wispelturig.

Meestal remde dan mijn my spontaan als er een tegenligger aankomt .
Vandaag kwam er een kleine tem ingreep toen de tegenligger net voorbij was.
Eigenlijk te laat dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:06
Ik kan teveel wijn gedronken hebben hier op vakantie maar de laatste post over updates gaan hier over 2022.26.7 of. 8..

Echter we leven in 2023 toch? Het is 2023.26.8 en 2023.26.7 😀

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gjcvro
Blijkbaar. En het is nog gratis ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeterinDen Haag
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 26-08 12:11
Armo schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 22:16:
[...]

En als de zon op schijnt? Had ergens gelezen dat het scherm minder goed leesbaar wordt en ben benieuwd of dat met goedkope ali screen protectors het geval is of ook met deze?
Hoe dat bij andere screen protectors is, weet ik niet. Ik heb het nog niet ervaren.

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ah, Roden? Vriendelijke lui. Mijne is daar geweest voor een deur (twee plekjes bij aflevering), en straks een nieuwe vooruit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PdeBie
  • Laatst online: 22:13
Gisteren met de M3 voor onderhoud naar service center geweest. Draagarmen moesten vervangen.

Rij ik naar huis, staat mijn stuur scheef :F
Viel mij uiteraard pas op de snelweg op, dus was al te ver om “even” om te keren.

Kan ik weer een nieuwe afspraak maken. :(

• gjcvro
PdeBie schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 10:29:
Gisteren met de M3 voor onderhoud naar service center geweest. Draagarmen moesten vervangen.

Rij ik naar huis, staat mijn stuur scheef :F
Viel mij uiteraard pas op de snelweg op, dus was al te ver om “even” om te keren.

Kan ik weer een nieuwe afspraak maken. :(
Ik dacht dat draagarmen vooral een MS dingetje waren. Na hoeveel km? En valt zoiets onder garantie of is het gewoon slijtage?

• DS7

DS7

gjcvro schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 11:22:
[...]

Ik dacht dat draagarmen vooral een MS dingetje waren. Na hoeveel km? En valt zoiets onder garantie of is het gewoon slijtage?
Ook de eerste Model 3 (tot en met einde 2020) heeft er last van.

• Adrenaline0182
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13-09 07:33
Xrypta schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 11:53:
[...]

Het is inderdaad een grove gestimate. Ik heb wel in het begin van de file een foto gemaakt, wellicht geeft dit wat meer een beeld (merendeel stil staan in 30+ graden en stapvoets verkeer);
[Afbeelding]

De cijfers in de tunnel en erna waren dan wel weer leuk om te zien :+ [Afbeelding]
Hoe roep je deze grafieken op? Ik krijg het niet voor elkaar....

• The_Woesh
Zijn er meer mensen die nog op 2023.20.100.1 en FSD 11.1 software versie zitten?

Ik heb de auto nu twee weken, nog nooit een update gehad. Ik soft reset elke dag, hij geeft up to date tot 23-08 aan nu.

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:35
Nieuwe Tesla oplossing voor gebrek aan USS:
Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/4y1liud531na1.jpg

• PdeBie
DS7 schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 11:33:
[...]

Dit dus.
Werd gek van het gekraak.

Heb er pas 47k op staan. Mede door Corona en het vele thuiswerken heb ik héél weinig kilometers gereden. 12~13k per jaar, terwijl we een leasecontract van 35k p/j hebben :’)
Auto is 4 jaar oud.

Normaalgesproken had ik die kilometers ook wel gemaakt met werken op kantoor en bij de klant, maar ja….. iets met een virus ofzo…. :+

• LucLey
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 16-05 19:30
Taro schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 22:34:
[...]

Thx.

Heb nog even in Teslamate gekeken en zie het daar ook terug.

Vandaag:
[Afbeelding]

Afgelopen 7 dagen:
[Afbeelding]
Het zijn echter zeer kleine verminderingen die me doen denken aan loadbalancing, maw dat er een maximum verbruik voor je totale installatie is ingesteld om piekvermogen te begrenzen en dat je wagen door andere korte gebruikers wordt verminderd en dat je daardoor de dalen krijgt. Kan dit niet de oorzaak zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Woesh
Fire69 schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 11:38:
Nieuwe Tesla oplossing voor gebrek aan USS:
[Afbeelding]
Nieuwe oplossing voor gebrek aan vision voor non-Tesla:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/97tU_Jow-HsHBdv4oZmkWfdC444=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TbbMVcye9WE0imdM3X6O4Bca.jpg?f=fotoalbum_large

Even serieus: ik was ook bezorgd, maar sinds ik de auto heb nooit gemist. Vision werkt gewoon goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xrypta
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 14-09 09:58
Adrenaline0182 schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 11:36:
[...]

Hoe roep je deze grafieken op? Ik krijg het niet voor elkaar....
De app energy openen (ziet er uit als een groene grafiek), dan boven in verbruik tabblad kiezen.

3960wp SE | Model Y RWD

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DS7

DS7

The_Woesh schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 11:47:
[...]

Nieuwe oplossing voor gebrek aan vision voor non-Tesla:
[Afbeelding]

Even serieus: ik was ook bezorgd, maar sinds ik de auto heb nooit gemist. Vision werkt gewoon goed.
Echter: 140 ipv 150 max, afstand minimaal 2 ipv 1 en bij slecht weer kapt hij ermee.

(Minder positief hier dus)

• DaCoTa
  • Laatst online: 21:05
The_Woesh schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 11:37:
Zijn er meer mensen die nog op 2023.20.100.1 en FSD 11.1 software versie zitten?

Ik heb de auto nu twee weken, nog nooit een update gehad. Ik soft reset elke dag, hij geeft up to date tot 23-08 aan nu.
Het duurt een tijdje (aantal weken) voor een nieuwe auto om opgenomen te worden in de update-cycle. Gewoon afwachten, komt vanzelf.

• gjcvro
PdeBie schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 11:43:
[...]

Dit dus.
Werd gek van het gekraak.

Heb er pas 47k op staan. Mede door Corona en het vele thuiswerken heb ik héél weinig kilometers gereden. 12~13k per jaar, terwijl we een leasecontract van 35k p/j hebben :’)
Auto is 4 jaar oud.

Normaalgesproken had ik die kilometers ook wel gemaakt met werken op kantoor en bij de klant, maar ja….. iets met een virus ofzo…. :+
Ok, bedankt, weer wat geleerd. Is het nou dan wel zo dat ze vervangen worden door een verbeterde versie of ben je over laten we zeggen 40k weer aan de beurt?

• The_Woesh
DS7 schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 11:59:
[...]

Echter: 140 ipv 150 max, afstand minimaal 2 ipv 1 en bij slecht weer kapt hij ermee.

(Minder positief hier dus)
140 is nu op autosteer. Met TACC kan ik tot 150. Geen problemen mee. Autosteer wordt ook niet better door gebruik van een radar. (Radar is goed in snelheid&afstand meten maar minder goed in plaatsbepaling en dus inschatten of andere auto's naar of uit jou rijbaan wisselen)

Slecht weer geen ervaring mee... Ik kan mij voorstellen dat radar daar minder gevoellig voor is.

Afstand 2 is inderdaad nog net iets te ver, ik hoop dat ze dat snel verbeteren.

• The_Woesh
DaCoTa schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 11:59:
[...]

Het duurt een tijdje (aantal weken) voor een nieuwe auto om opgenomen te worden in de update-cycle. Gewoon afwachten, komt vanzelf.
Dat wist ik niet, thanks!

• PdeBie
gjcvro schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 12:05:
[...]

Ok, bedankt, weer wat geleerd. Is het nou dan wel zo dat ze vervangen worden door een verbeterde versie of ben je over laten we zeggen 40k weer aan de beurt?
Eerlijk gezegd, niet gevraagd. Hoop het eerste :p
Maar gezien de kilometers die ik maak, red ik dat niet voor het einde van mijn leasecontract.

• HGJ
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

HGJ

Zijn er mensen die bijwerkstiften voor velgen kunnen aanbevelen? Specifiek voor de 20 inch inductionvelgen voor de Model Y? Online zie ik verschillende voorbijkomen, maar vaak zonder review, of anders met de opmerking er bij dat de kleur toch afwijkt tov de velg.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The_MAN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:56
HGJ schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 13:41:
Zijn er mensen die bijwerkstiften voor velgen kunnen aanbevelen? Specifiek voor de 20 inch inductionvelgen voor de Model Y? Online zie ik verschillende voorbijkomen, maar vaak zonder review, of anders met de opmerking er bij dat de kleur toch afwijkt tov de velg.
Wij gebruiken gewoon simpele permanente markers van Sharpie: https://www.bol.com/nl/nl...ZPxA.2_12.15.ProductTitle

Werkt prima :)

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:42
DS7 schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 11:33:
[...]

Nog steeds wel hoor, mijn draagarmen van mijn Feb-22 RWD kraken sinds een paarduizend kilometer zo-nu en dan ook al eens, maar met garantie tot 80.000 en de klok nu op bijna 50 wacht ik nog wel even tot ik ze laat vervangen, maximaal plezier uit die garantie halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TCMR
  • Laatst online: 14-09 12:19
bokkow schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 09:52:
[...]
Heb maar een enkele keer aan de kant moeten gaan voor met name BMW’s die je later weer voorbij rijdt 8)
Van die BMW's heeft Ome Björn dan helemaal geen last van in dit filmpje:

hammering on German autobahn

Ik vind het leuk hoe hij hier de oprit vanuit de bebouwde kom neemt, en meteen doorknalt naar 200+.

Echt een bizar apparaat. Ja, off-topic, I'll shut up...

• Tommie12
  • Laatst online: 14-09 15:12
TCMR schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 13:56:
[...]

Van die BMW's heeft Ome Björn dan helemaal geen last van in dit filmpje:

hammering on German autobahn

Ik vind het leuk hoe hij hier de oprit vanuit de bebouwde kom neemt, en meteen doorknalt naar 200+.

Echt een bizar apparaat. Ja, off-topic, I'll shut up...
Bjorn rijdt nogal dikwijls gedurende de nacht.
Maar dat doorknallen naar 200+ kan je toch ook met elke auto die die snelheden haalt. Mij lukt dat toch ook met de Y.
Ik weet dat de Y LR als top begrensd op 222 km/h op het scherm. Hoe snel dat echt GPS is heb ik niet getest.

Sony A7 iv en wat recycled glas

• Megat
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20:41
Beste allemaal,
Is er bij een nieuwe Model Y met trekhaak af fabriek iets te zeggen over het land van herkomst, of worden ze zowel uit China als Duitsland met trekhaak geleverd ?
Ik weet dat bepaalde kleuren exclusief uit Duitsland komen, maar het gaat mij puur over de trekhaak.

Groet
Pagina: 1 ... 92 ... 502 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: