Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 86 ... 502 Laatste
Acties:
  • 3.712.992 views

• Pufster
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 18:39
Hoe verloopt premium connectivity aankopen als je via Alphabet leasewagen hebt? Ik zie geen optie om iets aan te kopen, maar ik zit nog in mijn gratis maand. Is dit pas beschikbaar na de trial of moet Alphabet toch iets aanpassen? Had reeds een mail verzonden een week terug, maar geen antwoord…

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:25

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Caayn schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 15:05:
[...]
Een gewone CC gooit bijvoorbeeld niet ineens het anker uit om 30km/u te zakken omdat hij een verkeersbord op een parallelbaan ziet.
Yup. Vandaag ook weer. Ik rij Venray uit de N270 op, vindt de AP dat ik tot de rotonde bij Ysselsteyn maar 60 mag rijden.
Sorry hoor, maar dat is gewoon strontvervelend, een auto die denkt dat hij slimmer ik dan ikzelf.

En nu zag ik ook dat in 2023.26.7 de Automatic Emergency Braking niet meer tijdens het rijden uit kunt zetten. Alleen nog maar bij stilstand.

Signatures zijn voor boomers.

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Maasluip schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 21:06:
[...]

Yup. Vandaag ook weer. Ik rij Venray uit de N270 op, vindt de AP dat ik tot de rotonde bij Ysselsteyn maar 60 mag rijden.
Sorry hoor, maar dat is gewoon strontvervelend, een auto die denkt dat hij slimmer ik dan ikzelf.

En nu zag ik ook dat in 2023.26.7 de Automatic Emergency Braking niet meer tijdens het rijden uit kunt zetten. Alleen nog maar bij stilstand.
Het wordt nog leuker. Vanaf juli krijgen alle nieuwe auto's verplicht een vorm van ISA. Dus iedere keer piepjes als je 1km/u over de limiet rijdt.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• Dogooder
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:19

Dogooder

dus...

Inspired schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 20:10:
[...]

Gemiddeld zit Spotify volgens een recente test op een 150Kbps. Voor een auto is dat volgens mij prima. Via een eigen hotspot krijg je een hogere bitrate.
Volgens mij is deze test via een eigen hotspot en ligt de bit rate bij premium connectivity nog steeds bedroevend laag.

• Schwarz
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 12-11 22:14
Jeroenneman schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 21:10:
[...]

Het wordt nog leuker. Vanaf juli krijgen alle nieuwe auto's verplicht een vorm van ISA. Dus iedere keer piepjes als je 1km/u over de limiet rijdt.
Zal dat ook via software updates doorgevoerd worden op oudere auto's?

• DS7
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 06-09 23:17

DS7

Jeroenneman schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 21:10:
[...]

Voor de goede orde, nieuw te introduceren auto's.

Al zou het zomaar eens kunnen dat Highland een nieuw typegoedkeuring krijgt en dan direct het bokje is.

• DS7

DS7

Schwarz schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 21:14:
[...]

Zal dat ook via software updates doorgevoerd worden op oudere auto's?
Nope.
DS7 schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 20:41:
[...]

Hoezo niet? Dat is toch gewoon kopen op afstand met herroepingsrecht?

Als ik iets mis hoor ik het graag, maar ik denk niet dat ik iets mis.
Valt onder de noemer software (zonder seal) denk ik. In ieder geval geeft Tesla je 48 uur. Al dan niet volgens de wet. :) (Google Play hanteerd ook 48 uur bijvoorbeeld bij apps/content.) Zal ook vast ergens in de voorwaarden staan dat herroepingsrecht niet van toepassing is.

[ Voor 18% gewijzigd door Inspired op 17-08-2023 21:38 ]

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Dogooder schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 21:14:
[...]

Volgens mij is deze test via een eigen hotspot en ligt de bit rate bij premium connectivity nog steeds bedroevend laag.
Je hebt helemaal gelijk. :)

• DS7

DS7

Inspired schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 21:32:
[...]

Valt onder de noemer software denk ik. In ieder geval geeft Tesla je 48 uur. Al dan niet volgens de wet. :)
Maar dan moet de koper uitdrukkelijk akkoord zijn gegaan met dat deze afziet van het herroepingsrecht.

Dat Tesla daar moeilijk om kan doen zal best. Maar dat neemt niet weg dat ze geen poot hebben om op te staan.

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Nu online
Maasluip schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 21:06:
[...]

Ja die weg is pas een jaar of 10+ (kan me niet herinneren dat die ooit 60 is geweest) 80kmph 😩

👋 vanuit Horst.

• edelf
  • Laatst online: 18:37
Card Nox schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 23:10:
[...]

Ja die weg is pas een jaar of 10+ (kan me niet herinneren dat die ooit 60 is geweest) 80kmph 😩

👋 vanuit Horst.
Veel van deze problemen worden veroorzaakt door missende verkeersborden of onduidelijke belijningen. Verkeer en Waterstaat en andere wegbeheerders moeten dit zeker oppakken.

• Armo
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12-11 21:28
edelf schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 23:14:
[...]

Veel van deze problemen worden veroorzaakt door missende verkeersborden of onduidelijke belijningen. Verkeer en Waterstaat en andere wegbeheerders moeten dit zeker oppakken.
AP werkt gewoon slecht in Nederland punt. Daar kan Verkeer en Waterstaat niets aan veranderen.

Er loopt daar een 60 km/u parallelbaan en dat snapt de AP niet vermoed ik.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ftth0zAvaT9uIsTAoJsQ0s-VpmA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fQOFIrEEVZgUJH9I15UnL5uk.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door Armo op 17-08-2023 23:27 ]

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Nu online
Ik heb zelf geen Tesla, maar snap dat het vervelend is. Al helemaal als elk ander navigatie systeem weet dat het een 80 weg is.

Er zijn vast algoritmes te bedenken die de snelheid van berijders kan tracken (icm flitspalen die toevallig ook op die weg staan) en daar een waarschijnlijke snelheid uit kan berekenen. Dat gecombineerd met data vanuit Google Maps en verkeersborden lijkt me dit een manageable probleem voor Tesla gezien alle andere dingen die ze doen.

[ Voor 5% gewijzigd door Card Nox op 17-08-2023 23:28 ]

• Armo
@Card Nox De ingebouwde navigatie (die data van google gebruikt) weet heus wel dat het om 80 weg gaat. Het probleem is dat AP algoritme (terecht overigens) de max snelheid overruled als er een verkeersbord met lagere snelheid wordt gedetecteerd.

• edelf
  • Laatst online: 18:37
Armo schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 23:24:
[...]

AP werkt gewoon slecht in Nederland punt. Daar kan Verkeer en Waterstaat niets aan veranderen.

[Afbeelding]
Maar leg mij maar uit waarom er op die parallelbaan
aan beide zijden een 60 km bord staat ? Elk merk Autopilot zou daar over struikelen.

• DS7

DS7

Armo schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 23:30:
@Card Nox De ingebouwde navigatie (die data van google gebruikt) weet heus wel dat het om 80 weg gaat. Het probleem is dat AP algoritme (terecht overigens) de max snelheid overruled als er een verkeersbord met lagere snelheid wordt gedetecteerd.
Ook altijd handig bij wegwerkzaamheden: wel het 30 km/u bord plaatsen, maar niet het einde 30 km/u.

• Armo
edelf schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 23:31:
[...]

aan beide zijden een 60 km bord staat ? Elk merk Autopilot zou daar over struikelen.
Omdat dat misschien zo hoort? Ik ken de wetgeving niet maar ik ben het vaak zat tegen gekomen op een parallelbaan dus het is zeker geen uitzondering of "per ongeluk" dubbel geplaatst.
Ook op de N2 bij Eindhoven bijvoorbeeld...
DS7 schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 23:38:
[...]
Ook altijd handig bij wegwerkzaamheden: wel het 30 km/u bord plaatsen, maar niet het einde 30 km/u.
Dat zijn menselijke fouten, kan AP niets aan doen :P

[ Voor 17% gewijzigd door Armo op 17-08-2023 23:45 ]

Armo schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 23:24:
[...]

[Afbeelding]
Om nou te stellen dat het hele systeem vanwege een paar edge cases in heel Nederland slecht werkt...

Ik ben een grootgebruiker van AP met Autosteer en kom er bijna overal mee.

• Broodro0ster
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 12-11 22:47
Vandaag terug een tegenligger die zijn lichten trok. Altijd als het een bocht naar rechts is voor me. Dan schijnt mijn rechterlicht dat ontzettend hoog staat over de helft van de weg en verblind hij de tegenliggers.
Thuis gekomen toch maar eens in de koplampinstellingen gekeken en zo suf als ik ben begon ik aan het wieltje te draaien en heb ik m'n linkerlicht ipv rechterlicht gewijzigd. En helaas geen functie om dit nog ongedaan te maken.
Wellicht kan ik beter een keer bij een service center passeren om het goed te laten doen, maar heeft iemand een idee welke kosten ze daarvoor aanrekenen? Of valt die evt. onder garantie? De auto is 2 weken oud en de rechterkant stond belachelijk hoog.
Gisteren nog bij het service center geweest om mijn stuur te laten rechtzetten, maar natuurlijk vergeten vragen in alle haast...

30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus 5.12kWh | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 Performance 2025

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:11
Broodro0ster schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 01:10:
Vandaag terug een tegenligger die zijn lichten trok. Altijd als het een bocht naar rechts is voor me. Dan schijnt mijn rechterlicht dat ontzettend hoog staat over de helft van de weg en verblind hij de tegenliggers.
Thuis gekomen toch maar eens in de koplampinstellingen gekeken en zo suf als ik ben begon ik aan het wieltje te draaien en heb ik m'n linkerlicht ipv rechterlicht gewijzigd. En helaas geen functie om dit nog ongedaan te maken.
Wellicht kan ik beter een keer bij een service center passeren om het goed te laten doen, maar heeft iemand een idee welke kosten ze daarvoor aanrekenen? Of valt die evt. onder garantie? De auto is 2 weken oud en de rechterkant stond belachelijk hoog.
Gisteren nog bij het service center geweest om mijn stuur te laten rechtzetten, maar natuurlijk vergeten vragen in alle haast...
Twee weken oud? Gewoon naar de SeC gaan. Is toch ondeugdelijk, gaan ze voor je oplossen.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-11 08:13

Bever!

3

Je kan proberen het service menu te openen waar je de koplampen kan stellen, als je dat doet reset hij ze allebei weer. Mocht het daarna nog steeds niet kloppen is er iets defect en zou ik even een ticket inschieten via de app en langsgaan. Valt dan gewoon onder garantie

• VeeGee
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:24
Hoe is het afgelopen met het rechtzetten van je stuur? Wat hebben ze gedaan en heeft het geholpen?

• Tweak_ers
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 12-11 12:06
Menesis schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 08:13:
Het portier van de bestuurder van mijn Model 3 laat 2021 maakt de laatste tijd geluid als ik over wegen rijd die niet vlak zijn, ook op lage snelheid. Het is alsof het frame of de deur enigszins beweegt en ik hoor denk ik de rubberen strips die langs het metaal bewegen. Hebben anderen dit?
Bijvoorbeeld bij zo'n stukje weg:
[Afbeelding]
Doe je raam eens open en probeer het nog eens, is het nu weg?

• Schwarz
bilgy_no1 schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 00:04:
[...]

Om nou te stellen dat het hele systeem vanwege een paar edge cases in heel Nederland slecht werkt...

Nou.. paar edge cases..
Hier in de regio vele wegen zonder middenstreep. (de meeste 50,60 en 80 wegen) Daarop is AP simpelweg onbruikbaar. Het lijkt er op dat Tesla geen rekening heeft gehouden met Nederlandse wegbelijning.

• Tweak_ers
bilgy_no1 schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 00:04:
[...]

Het werkt meestal acceptabel, alleen hebben veel mensen een hogere verwachting (dankzij al die fanboy YouTubers).

Ik vind het nog steeds jammer dat het geen slim systeem is maar gewoon adaptieve cc en auto steer aan elkaar geknoopt. Het systeem denkt niet mee en kijkt niet vooruit.

Op snelwegen 9 van de 10 keer prima, maar zelfs files leveren een misselijkmakend rijgedrag op van remmen en gas geven. Als het systeem vooruit zou kijken kan het veel vloeiender.

Potentie is er zeker, de vorderingen zijn na 4 jaar echt benedenmaats. In november is de mijne 4 en gaat eruit, dat ik 4 jaar geleden nog FSD voor €7.5k overwoog 🤣
De verwachtingen waren toen erg hoog bij mij.

• Tweak_ers
DS7 schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 23:38:
[...]

Na iedere zijweg geldt in NL automatisch het oorspronkelijke snelheidslimiet.
Kleine aanpassing in de programmatuur met grote impact in dit soort cases.

• Tweak_ers
[...]

Niet nóg meer borden hé!
Gewoon meer standaard snelheden:
Woonwijken: 30
Binnen bebouwde kom: 50
Buiten bebouwde kom: 80
Snelweg: 130

Dat zou het uitgangspunt moeten zijn, zonder overal zelfverzonnen aanpassingen te doen door wegbeheerders.

• Schwarz
Binnenkort vertrek ik naar Italië voor vakantie. Nu ben ik bekend met de parkeercultuur in Italië en wil ik schade aan de auto voorkomen. Nu dacht ik er aan om de trekhaak er maar op te zetten tijdens de vakantie om drukkertjes geen lakschade te laten veroorzaken. Nu is mijn vraag: Werkt AP normaal wanneer de trekhaak geplaatst is? Had eens iets gelezen over beperkingen.

• Tweak_ers
The_Woesh schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 17:07:
Ik las op het forum goede berichten over de premium audio.

Ik heb de auto nu een week en vond het wat tegenvallen vergelijken met vorige auto. (Tiguan met dynaudio upgrade).

één is het max volume zonder dat er vervorming optreed iets beperkter... maar goed, nog steeds loeihard dus in de praktijk niet heel belangrijk.

Maar ook vond ik het geluid minder vol klinken. Ik heb wat met de instellingen gespeeld en kwam er niet uit. Toen op het idee om via bluetooth spotifiy te stream ipv van build-in app en dat klonk al beter.

Is het bekend of spotify bitrate geknepen wordt in de auto? Ik heb premium connectivity en gebruik mijn eigen spotify premium account. Dan ga je er wel vanuit dat ze voor dat bedrag niet op een paar MB gaan knijpen.
Op hotspot lijkt het iets beter te zijn.
Ik heb premium connectivity opgezegd en onbeperkt data genomen op mijn telefoon.
- goedkoper
- kan nu de kinderen van gratis WiFi voorzien op de achterbank
- updates worden voortaan gewoon gedownload tijdens het rijden
- iets betere muziek kwaliteit

Nadelen:
- geen satelliet view meer op navigatie
- verbinden hotspot gaat niet altijd vlekkeloos, lijkt een soort ontmoedigingsbeleid

• Tweak_ers
Schwarz schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 08:42:
Binnenkort vertrek ik naar Italië voor vakantie. Nu ben ik bekend met de parkeercultuur in Italië en wil ik schade aan de auto voorkomen. Nu dacht ik er aan om de trekhaak er maar op te zetten tijdens de vakantie om drukkertjes geen lakschade te laten veroorzaken. Nu is mijn vraag: Werkt AP normaal wanneer de trekhaak geplaatst is? Had eens iets gelezen over beperkingen.
Ja, zo lang er geen stekker in zit

• The_Woesh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-11 09:48
Schwarz schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 08:20:
[...]

Nou.. paar edge cases..
Hier in de regio vele wegen zonder middenstreep. (de meeste 50,60 en 80 wegen) Daarop is AP simpelweg onbruikbaar. Het lijkt er op dat Tesla geen rekening heeft gehouden met Nederlandse wegbelijning.
Heel landelijk America zit vol met dat soort wegen. Lijkt mij niet echt nederlands maar meer een probleem met ML. Die lijnen geven zoveel houdvast dat zonder lastig is.

• Tweak_ers
bilgy_no1 schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 17:59:
[...]

Ja, OK maar ik dacht dat het om die rare Nederlandse landweggetjes ging en het feit dat de rijstrook assistent je dan weer richting midden van de weg wil duwen als je opzij gaat voor een tegenligger.
Dat hij dat wil tot daar aan toe.
Maar de straf die Tesla uitdeelt bij ongehoorzaamheid: rest van de rit geen AP meer te gebruiken.
Dat is iets waar ik mij dood aan erger.

Ik kan slecht tegen autoritair gedrag op momenten dat ik het beter weet (altijd dus) 🤣
Moet je weer stil gaan staan, in P zetten en weer D om het weer te mogen gebruiken 😡

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
Card Nox schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 23:27:
Ik heb zelf geen Tesla, maar snap dat het vervelend is. Al helemaal als elk ander navigatie systeem weet dat het een 80 weg is.

Er zijn vast algoritmes te bedenken die de snelheid van berijders kan tracken (icm flitspalen die toevallig ook op die weg staan) en daar een waarschijnlijke snelheid uit kan berekenen. Dat gecombineerd met data vanuit Google Maps en verkeersborden lijkt me dit een manageable probleem voor Tesla gezien alle andere dingen die ze doen.
Voor de introductie van bordenherkenning werkte dit ook zo. Bij mij persoonlijk werkte dat prima. Overigens is het wel een heel stuk beter geworden. Perfect zal het nooit worden met die wirwar aan borden hier in Nederland.

• The_Woesh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-11 09:48
Tweak_ers schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 08:43:
[...]

Op hotspot lijkt het iets beter te zijn.
Ik heb premium connectivity opgezegd en onbeperkt data genomen op mijn telefoon.
- goedkoper
- kan nu de kinderen van gratis WiFi voorzien op de achterbank
- updates worden voortaan gewoon gedownload tijdens het rijden
- iets betere muziek kwaliteit

Nadelen:
- geen satelliet view meer op navigatie
- verbinden hotspot gaat niet altijd vlekkeloos, lijkt een soort ontmoedigingsbeleid
Ik had vanochtend ook hotspot aan (en lastig vinden want wifi ging vanzelf uit) en leek inderdaad beter. Wel tijdens het rijden en niet echt kunnen vergelijken.

Zo ga ik inderdaad twijfelen over premium connectivity. Zo blijft er weinig reden over om het te gebruiken. Krijg je zonder premium maar met de Hotspot wel live verkeersinformatie binnen?

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-11 10:32

Damian

Insane Obtrusion

The_Woesh schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 08:51:
[...]

Ik had vanochtend ook hotspot aan (en lastig vinden want wifi ging vanzelf uit) en leek inderdaad beter. Wel tijdens het rijden en niet echt kunnen vergelijken.

Zo ga ik inderdaad twijfelen over premium connectivity. Zo blijft er weinig reden over om het te gebruiken. Krijg je zonder premium maar met de Hotspot wel live verkeersinformatie binnen?
Je krijgt het wel binnen maar je ziet het niet realtime op de kaart. Dus die rode/oranje lijnen.

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Schwarz schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 08:20:
[...]

Nou.. paar edge cases..
Er zijn misschien wel vele wegen, maar je moet dat toch echt wegen adhv afgelegde kilometers. Dat soort wegen is meestal een ontsluitingsweg waarop de meeste mensen hoogstens een paar kilometer rijden. Het gros van de kilometers wordt afgelegd op wegen die ook zijn ingericht (inclusief goede belijning) op het vervoeren van grote stromen voertuigen.

Ja, als je van zo'n weg afhankelijk bent voor iedere rit zal je daar relatief meer op rijden dan anderen. Maar dat betekent echt niet dat AP "in Nederland gewoon slecht werkt". Zo'n algemene stelling klopt echt niet.
Tweak_ers schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 08:25:
[...]

Het werkt meestal acceptabel, alleen hebben veel mensen een hogere verwachting (dankzij al die fanboy YouTubers).

Ik vind het nog steeds jammer dat het geen slim systeem is maar gewoon adaptieve cc en auto steer aan elkaar geknoopt. Het systeem denkt niet mee en kijkt niet vooruit.

Op snelwegen 9 van de 10 keer prima, maar zelfs files leveren een misselijkmakend rijgedrag op van remmen en gas geven. Als het systeem vooruit zou kijken kan het veel vloeiender.

Potentie is er zeker, de vorderingen zijn na 4 jaar echt benedenmaats. In november is de mijne 4 en gaat eruit, dat ik 4 jaar geleden nog FSD voor €7.5k overwoog 🤣
De verwachtingen waren toen erg hoog bij mij.
Ja, dat snap ik als je 4 jaar geleden die verwachtingen had. Tesla heeft volgens mij amper gewerkt aan deze versie van AP/FSD, behalve dat er wat functies uit zijn gehaald en dat Tesla Vision is geïmplementeerd.

Ik denk ook niet dat ze nog tijd gaan stoppen in het ontwikkelen van deze stack. Alle focus op de FSD Beta in de VS en van daaruit branches gaan maken naar andere regio's. Geruchten over China en Europa is het wettelijk kader aan het regelen waardoor het vanaf ergens volgend jaar hier ook zou kunnen. Dan gaat Tesla echt niet nog iets programmeren voor die paar uitzonderingen in Nederland. Ook al zou een redelijk goed werkende FSD misschien nog 3-4 jaar op zich laten wachten.
Tweak_ers schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 08:47:
[...]

Dat hij dat wil tot daar aan toe.
Maar de straf die Tesla uitdeelt bij ongehoorzaamheid: rest van de rit geen AP meer te gebruiken.
Dat is iets waar ik mij dood aan erger.

Ik kan slecht tegen autoritair gedrag op momenten dat ik het beter weet (altijd dus) 🤣
Moet je weer stil gaan staan, in P zetten en weer D om het weer te mogen gebruiken 😡
Dat snap ik als dat een keer gebeurt. Maar hoe zat het ook alweer met ezels, stenen en tweede keren? Als je het weet, en ook wat de consequentie is, dan zet je op die wegen toch geen AP meer aan? Of je schakelt het even uit wanneer je een tegenligger ziet aankomen?

• geraroz
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 11-11 19:13
Tweak_ers schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 08:43:
[...]
Echt heh ... ik heb unlimited data en de hotspot geautomatiseerd met iphone, op papier werkt het top .... maar mijn tesla zet gewoon weer wifi uit wanneer ie zin heeft ;)

En na lang genoeg gedoe heb ik maar premium genomen

• Tweak_ers
[...]

Navigatie neemt het mee, maar je ziet de lijntjes niet meer op het scherm.

• Tweak_ers
bilgy_no1 schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 09:03:
[...]

Dat snap ik als dat een keer gebeurt. Maar hoe zat het ook alweer met ezels, stenen en tweede keren? Als je het weet, en ook wat de consequentie is, dan zet je op die wegen toch geen AP meer aan? Of je schakelt het even uit wanneer je een tegenligger ziet aankomen?
Ik heb AP daar niet aanstaan, hij slaat aan op de rijstrook overschrijding.
Alleen het zijn van die wegen waar aan de zijkanten een fietspad zit en in het midden een rijstrook voor 1 auto.

Je kunt bij tegenliggers niet anders dan over de lijnen heen.

En dan wordt je gestraft door het systeem wegens ongehoorzaamheid.

• Tweak_ers
geraroz schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 09:04:
[...]

Echt heh ... ik heb unlimited data en de hotspot geautomatiseerd met iphone, op papier werkt het top .... maar mijn tesla zet gewoon weer wifi uit wanneer ie zin heeft ;)

Het gaat nu redelijk.
Je moet sowieso het vinkje aanzetten dat je verbinding wilt behouden in Drive.

Dan blijft WiFi aanstaan, mits verbonden.

Dus voor ik vertrek zorg ik dat hij verbonden is en dan blijft het werken.

Ideaal? Nee!
Maar met WiFi voor de kinderen als groot pluspunt, toch de moeite waard.

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07:01
GekkeRipper schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 20:13:
[...]

Later deze week wordt het weer heet. Zou top zijn als je eens de temperatuur kan checken dan.

Gewoon lekker gebruiken daar ben ik het mee eens.

Dit geeft wel nog meer reden om je vertrek te plannen in de app.
Ik heb wat achterstallige reacties te geven 😬

Ja, zal ik doen. Zondag mooi een paar uurtjes in de zon afbakken en dan kijken wat de temp is van de batterij vs interieur (y)

Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19:38

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
Gisteren stonden er nog een hoop M3 in de ''voorraadmodellen'' categorie online. Nu zie ik niks meer. Mensen hier die begrijpen wat dit betekend? Gebeurt dit vaker?

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
spartacusNLD schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 09:29:
Gisteren stonden er nog een hoop M3 in de ''voorraadmodellen'' categorie online. Nu zie ik niks meer. Mensen hier die begrijpen wat dit betekend? Gebeurt dit vaker?
Zodra ze online komen worden ze verkocht (of teruggetrokken). Ja, dat gebeurt vaker.

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Weet iemand of er nog andere apps zijn als Tessie voor widgets op je lockscreen?

Zit niet echt te wachten op nog een maandelijks abonnement, maar de functionaliteit ziet er wel nice uit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nHvEpvstSJ81J1KD9y2hL2veL7Y=/x800/filters:strip_exif()/f/image/yQboGY6FRLt2ydIoeqj6JKbU.png?f=fotoalbum_large

• Broodro0ster
Mackeessie schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 17:32:
[...]

Ik draai gewoon het scrollwieltje rechts snel naar de gewenste snelheid, gaat prima. Bij auto's met de resumé functie moet ik altijd kijken welke knopje het is. Gewenning, ik weet het, maar dat opdraaien van het scrollwieltje ook...
Dat vind ik niet erg handig. Dat je meer kliks aan het doen en moet je naar de snelheid kijken.
Met resume druk/trek je 1x en ben je gelijk weer op snelheid die je daarvoor reed.

TACC met snelheidsherkenning is onbruikbaar voor me hierdoor:

Waar ik woon het is een weg die de hele tijd 50-70-50-70-50 is en de snelheid die de auto aangeeft is vaker niet correct dan wel correct. Zo geeft hij 50 aan waar je 70 mag, maar ook vaak 70 waar je maar 50 mag.

Ook is hier een stuk snelweg waar wel elke 5km verkeerslichten staan. Net voor de lichten is 90km/h en er staan flitspalen. Eenmaal je de lichten gepasseerd bent, is het terug 120km/h maar dat pikt hij vaak niet of maar laat op.

Als ik gewoon aan ieder kruispunt even TACC zou kunnen afzetten en vanaf het stoplicht terug resume drukken, zou ik kunnen rijden zonder mijn voet te gebruiken. Zo deed ik het ook in mijn vorige auto's. Nu gebruik ik mijn voet om te versnellen en zet ik hem terug vast op 120km/h. Van 90 naar 120 met het scrollwieltje vind ik best irritant.

30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus 5.12kWh | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 Performance 2025

• bokkow
DS7 schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 21:34:
[...]

Ik zit er eigenlijk niet op te wachten dat de SuC veel populairder wordt bij andere merken.
En vergis je niet maar bij gebruikersgroepen van andere merken zie je tijdens de vakantieperiode dat er heel veel gebruik maken van superchargers. Je kunt ze ook geen ongelijk geven, ook in het buitenland veruit het goedkoopst.

Wat betreft die lage kosten; ik denk niet dat het supercharge netwerk door Tesla gezien wordt als een "echte" inkomstenbron maar als een noodzaak in de adoptie van hun auto's en/of EV's in het algemeen. Ze bieden hun klanten dan ook stroom aan vrijwel tegen kostprijs. En ze zijn er bij gebaat als het de rest van de EV markt ook mee zit, wat mogelijk verklaard waarom ze de palen open stellen voor andere merken.

En eerlijk gezegd; ik zit juist NIET te wachten op een RFID scanner bij superchargers. Het is voor mij de enige manier van laden zonder dat je een pasje moet gebruiken (naast thuisladen dan, ok).

Het is een heel andere discussie natuurlijk maar man man man, alles is connected tegenwoordig en alsnog moet je pasjes, druppels of een klungelige app gebruiken om een laadsessie te starten en eindigen. Zet gewoon een soort provider in de software van de auto die uitgelezen kan worden door de laadpaal. 🤦🏼‍♂️

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:43
[...]

Je kunt per wifi-SSID instellen of deze tijdens Drive verbonden moet blijven. Bij mij werkt het perfect. Hij pakt zelfs automatisch over van wifi thuis naar wifi hotspot. Enige is dat mn telefoon te heet wordt en dan de hotspot uitzet.

Hij houdt in de planning wel rekening met de verkeersdrukte, maar je kunt het helaas niet zien.

[ Voor 6% gewijzigd door The__Virus op 18-08-2023 09:51 ]

• Broodro0ster
Bever! schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 06:44:
[...]

Je kan proberen het service menu te openen waar je de koplampen kan stellen, als je dat doet reset hij ze allebei weer. Mocht het daarna nog steeds niet kloppen is er iets defect en zou ik even een ticket inschieten via de app en langsgaan. Valt dan gewoon onder garantie
Ah, dat wist ik niet dat je telkens met de fabriekscalibratie start. Dan ga ik dat nog eens proberen en enkel het rechterlicht wat laten zakken.
Maar misschien best ook gewoon even een afspraak maken om het te laten nakijken. Ik wil geen onveilige situatie creeën door iemand te verblinden.
VeeGee schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 07:20:
[...]

Hoe is het afgelopen met het rechtzetten van je stuur? Wat hebben ze gedaan en heeft het geholpen?
Dat staat nu recht. Ik had dit binnen de 24h na ontvangst van de wagen gemeld en is rechtgezet onder garantie.

• bokkow
Wolly schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 22:36:
[...]

Niet Tesla’s hebben er geen moeite mee om overdwars op 3 plekken te staan.
Case and point

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/jFirpi4l.jpg

@Sebazzz die laadkabels hoeven helemaal niet langer te zijn joh :+

[ Voor 22% gewijzigd door bokkow op 18-08-2023 09:58 ]

• VeeGee
  • Laatst online: 19:24
Broodro0ster schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 09:53:
[...]

Ah, dat wist ik niet dat je telkens met de fabriekscalibratie start. Dan ga ik dat nog eens proberen en enkel het rechterlicht wat laten zakken.
Maar misschien best ook gewoon even een afspraak maken om het te laten nakijken. Ik wil geen onveilige situatie creeën door iemand te verblinden.

[...]

Dat staat nu recht. Ik had dit binnen de 24h na ontvangst van de wagen gemeld en is rechtgezet onder garantie.
Dat is mooi! Ik heb a.s. maandag een afspraak staan. Hebben ze het voertuig opnieuw uitgelijnd of was dat niet nodig?

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
bokkow schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 09:58:
[...]

Case and point

[Afbeelding]

@Sebazzz die laadkabels hoeven helemaal niet langer te zijn joh :+
En waarom moet een ID3 overdwars staan?

Afbeeldingslocatie: https://www.electrive.com/wp-content/uploads/2019/09/volkswagen-wallbox-ladestation-charging-station-2019-001-min-300x150.png

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 18:10
bokkow schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 09:50:
[...]

En vergis je niet maar bij gebruikersgroepen van andere merken zie je tijdens de vakantieperiode dat er heel veel gebruik maken van superchargers. Je kunt ze ook geen ongelijk geven, ook in het buitenland veruit het goedkoopst.

Wat betreft die lage kosten; ik denk niet dat het supercharge netwerk door Tesla gezien wordt als een "echte" inkomstenbron maar als een noodzaak in de adoptie van hun auto's en/of EV's in het algemeen. Ze bieden hun klanten dan ook stroom aan vrijwel tegen kostprijs. En ze zijn er bij gebaat als het de rest van de EV markt ook mee zit, wat mogelijk verklaard waarom ze de palen open stellen voor andere merken.

En eerlijk gezegd; ik zit juist NIET te wachten op een RFID scanner bij superchargers. Het is voor mij de enige manier van laden zonder dat je een pasje moet gebruiken (naast thuisladen dan, ok).

Het is een heel andere discussie natuurlijk maar man man man, alles is connected tegenwoordig en alsnog moet je pasjes, druppels of een klungelige app gebruiken om een laadsessie te starten en eindigen. Zet gewoon een soort provider in de software van de auto die uitgelezen kan worden door de laadpaal. 🤦🏼‍♂️
Bij fastned blijkbaar ook mogelijk. Autocharge heet het. Iemand hier (ben vergeten wie) heeft het genoemd paar paginas eerder. Heb zelf geprobeerd zonder succes. Eerst moet je het in de app instellen en dan moet je naar dichtbijzijnde fastned gaan en inpluggen en 15s wachten, en dan via de app starten.
Nou had op 2 verschillende fastned geprobeerd, 15s, 30s, 1min gewacht, kwam geen melding op de app, dan maar gestart via de app, en dan laadt ie, maar status van autocharge blijft onveranderd...
Staat er nog steeds "ga naar een fastned locatie om te activeren".......

Life is too short to drive boring cars

• bokkow
Wolly schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 10:01:
[...]

[Afbeelding]
Jahaaa, dat is een goede vraag inderdaad... Moet niet, maar als je gewoon een l*l met poten bent dan kan het natuurlijk wel

• Schwarz
[...]

Ik blijf dat ook wel een kleine ergernis vinden.
- Druppel pakken
- Kabel inpluggen
- seconden lang druppel tegen laadpaal moeten houden
- Weer in de auto duiken om druppel in auto te leggen (of vaker..dit vergeten en druppel in de wasmand moeten zoeken). :X

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Wolly schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 10:01:
[...]

[Afbeelding]
Sommige mensen kunnen gewoon niet parkeren. Niet zo extreem maar deze kwam ik een tijdje terug tegen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C-9ZItz4e1uGYN08RMyKbE40zwg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iZIdbmeeu7pIJzWpHNyAmY5A.jpg?f=fotoalbum_large

De enige laadpaal op de betreffende vakantielocatie en dan dubbel parkeren terwijl er alle ruimte is en er nog een paar meter kabel opgerold/gekruld tussen de paal en auto lag. De inbegrepen kabel die ik bij de auto kreeg was gelukkig lang genoeg om met een beetje creatief te parkeren te kunnen laden zonder dat ik op de weg stond.

[ Voor 6% gewijzigd door Caayn op 18-08-2023 10:11 ]

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
SirLct schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 10:02:
[...]

Bij fastned blijkbaar ook mogelijk. Autocharge heet het. Iemand hier (ben vergeten wie) heeft het genoemd paar paginas eerder. Heb zelf geprobeerd zonder succes. Eerst moet je het in de app instellen en dan moet je naar dichtbijzijnde fastned gaan en inpluggen en 15s wachten, en dan via de app starten.
Nou had op 2 verschillende fastned geprobeerd, 15s, 30s, 1min gewacht, kwam geen melding op de app, dan maar gestart via de app, en dan laadt ie, maar status van autocharge blijft onveranderd...
Even contact opnemen met de helpdesk van Fastned? Hier werkte het direct en tot op heden geen problemen gehad met Autocharge+Fastned.

• Laapo
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 10-11 21:15
spartacusNLD schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 09:29:
In Amsterdam staat de 3 niet eens meer in de showroom. Is een hele dikke S voor in de plek gekomen.

Uitverkocht wellicht..

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
Laapo schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 10:10:
[...]

In Amsterdam staat de 3 niet eens meer in de showroom. Is een hele dikke S voor in de plek gekomen.

Uitverkocht wellicht..
Ergens hoop ik dat dit komt omdat de highland refresh van de M3 eraan zit te komen :)

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Verwijderd

geraroz schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 09:04:
[...]

Zou je deze automatisering kunnen delen? Ik ben van plan om een tesla te leasen binnenkort en ik zag dit nog als uitdaging. Ben zelf aan de slag gegaan met een automatisering maar wil dan ook vooral dat de hutspot van mijn mobiel zichzelf uitzet, en dat lukt nog niet.

• SirLct
Caayn schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 10:09:
[...]
Even contact opnemen met de helpdesk van Fastned? Hier werkte het direct en tot op heden geen problemen gehad met Autocharge+Fastned.
Ik sta hooguit 1x per jaar bij de fastned, misschien tijdens vakantie nog 1-2x, vind het niet de moeite waard. Maar als ik me een keer verveel doe ik dat wellicht, thanks for the tip.

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15:47

bert pit

asdasd

Oekol schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 18:50:
[...]

Hoe lang is dit geluid? Heb het op de camping ook gehad dat mensen me vroegen of de auto nog aan stond. Elke keer was die na het rijden bijv de batterij aan het conditioneren. Maar als die vol in de zon stond ging die ook soms aan blazen om de batterij te koelen.
Dat kan makkelijk een half uur duren. Ik denk ook dat het daarmee te maken heeft. Gisteren had de auto aan de SuC gehangen en daarna nog 10 minuten gereden.

Is het iets dat vermeden kan worden door langer te rijden of iets dergelijks?

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

• bokkow
spartacusNLD schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 10:11:
[...]

Ergens hoop ik dat dit komt omdat de highland refresh van de M3 eraan zit te komen :)
Dat is wel zeker, maar hoop je dat ook zeker? ;) Zie ook DS7:
DS7 schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 15:16:
[...]

Heel veel zijn verwachtingen op basis van wat men graag wil zien. Zoals de verbeterde geluidsinstallatie. Het zou kunnen hoor, maar het lijkt mij sterk dat iemand dat heeft gezien toen er weer een prototype voorbij reed. Daarnaast is verbeterde audio geen kostenbesparing. Dat ze het bij de S en X gedaan hebben om die meerwaarde te geven is waar. Maar ik kan mij goed voorstellen dat ze het juist niet daarom zullen veranderen. De audio in de 3 en Y is overigens prima. Geen klachten hier.

Smart shift is volgens velen geen verbetering. Op een yoke zit ook niemand te wachten volgens mij.

We gaan het zien. Misschien dat de Highland straks echt voor spijt gaat zorgen bij mensen die net een nieuwe 3 geleverd hebben gekregen. Maar ik kan mij ook heel goed voorstellen dat er straks mensen zijn die denken: had ik maar nog snel even het bestaande model gekocht.

Spannende tijden. :)
Anyway, in aanloop naar die introductie ergens eind deze maand en het duiken van de koers onder wat de analisten verwachten voor de komende 12 maanden heb ik wel weer een paar aandelen gekocht. 📈
(geen financieel advies, zelf onderzoeken!)

• geraroz
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 11-11 19:13
Verwijderd schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 10:18:
[...]

Zou je deze automatisering kunnen delen? Ik ben van plan om een tesla te leasen binnenkort en ik zag dit nog als uitdaging. Ben zelf aan de slag gegaan met een automatisering maar wil dan ook vooral dat de hutspot van mijn mobiel zichzelf uitzet, en dat lukt nog niet.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Xd0J9q9BA19xJ0AmKvqg94CgdII=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dJYSkJYaNeqTOR80W67tCi8W.jpg?f=fotoalbum_large

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
bokkow schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 10:40:
[...]
Dat is wel zeker, maar hoop je dat ook zeker? ;) Zie ook DS7:
Vindt sowieso het prijsverschil tussen de M3 LR en MY RWD te klein. In de praktijk maakt mij de actieradius niet veel uit (80% moeten laden versus altijd 100% kunnen laden). Zeker omdat ik minimaal 8 jaar met deze auto wil gaan doen, en ruimte op termijn steeds belangrijker wordt verwacht ik.

Dus voor nu wacht ik op de highland refresh voor hopelijk een prijsverlaging of dat de nieuwe features mij nog van een MY weten af te houden.

Ook krijg ik mijn vrouw dan wat makkelijker mee naar een Tesla. Zonder shifters achter het stuur wordt de stap voor haar nog groter :>

[ Voor 10% gewijzigd door spartacusNLD op 18-08-2023 10:46 ]

• this
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 19:07
[...]

Het ene hoeft het andere niet uit te sluiten. Zoals bij FastNed heb je de mogelijkheid om met de auto, pasje of betaalkaart te betalen.

Die opties gaan trouwens wel moeten blijven, want hoe ga je bijvoorbeeld met een leenwagen om? Die ook even op jouw persoonlijke tankkaart registreren? Dat lijkt me niet echt handig.

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14:22
SirLct schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 10:02:
[...]

Deze uitdaging had ik ook, even graven in de website, er zijn 2 smaken palen van Fastned die een nét andere manier van koppelen hebben. En in de app geven ze maar 1 van beiden. Beetje onhandig.

https://support.fastned.n...tocharge%20te%20activeren.
spartacusNLD schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 10:44:
[...]

Vindt sowieso het prijsverschil tussen de M3 LR en MY RWD te klein. In de praktijk maakt mij de actieradius niet veel uit (80% moeten laden versus altijd 100% kunnen laden). Zeker omdat ik minimaal 8 jaar met deze auto wil gaan doen, en ruimte op termijn steeds belangrijker wordt verwacht ik.

Dus voor nu wacht ik op de highland refresh voor hopelijk een prijsverlaging of dat de nieuwe features mij nog van een MY weten af te houden.

Ook krijg ik mijn vrouw dan wat makkelijker mee naar een Tesla. Zonder shifters achter het stuur wordt de stap voor haar nog groter :>
Misschien heb ik wat gemist maar waarom een Model 3 LR AWD vergelijken met een Y RWD? Zijn toch verschillende configs? Op het juiste moment kocht je een Model 3 RWD voor netto 35k oid. Dat was toch echt een topdeal en had die persoonlijk gepakt tov wachten op Highland.

Verder is dat 80% vs 100% een non-issue imho. Als je 100% nodig hebt kun je hem prima op 100% laden.

[ Voor 5% gewijzigd door Inspired op 18-08-2023 11:13 ]

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:25
Tweak_ers schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 08:44:
[...]

Ja, zo lang er geen stekker in zit
Ook met stekker kun je de aanhangermodus gewoon uitzetten

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

• Broodro0ster
VeeGee schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 10:00:
[...]

Dat is mooi! Ik heb a.s. maandag een afspraak staan. Hebben ze het voertuig opnieuw uitgelijnd of was dat niet nodig?
Dat weet ik niet goed. Ik heb niet ter plaatse gewacht. M'n zoontje van 18 maand moest ik meenemen want geen oppas en we zijn even in de buurt naar een speeltuin gewandeld.
Achteraf zeiden ze dat het een kleine afwijking was en niks ernstig. Via Teslamate zag ik dat ze na de initiele testrit nog 2x korte ritjes gedaan hebben in de buurt van het service center om te valideren wellicht.

• SirLct
Mar.tin schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 11:05:
[...]

Deze uitdaging had ik ook, even graven in de website, er zijn 2 smaken palen van Fastned die een nét andere manier van koppelen hebben. En in de app geven ze maar 1 van beiden. Beetje onhandig.

https://support.fastned.n...tocharge%20te%20activeren.
Jeetje ik zat idd op de zwarte palen, dus het moet andersom. Hahah.

• DeepM
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12-11 08:05
Zojuist sms gehad om onze MY ophaal dag in te plannen. Maar verder nog niks gehoord van Findio. Is dit een teken dat het is goedgekeurd?

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19:14
bert pit schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 10:37:
[...]

Dat kan makkelijk een half uur duren. Ik denk ook dat het daarmee te maken heeft. Gisteren had de auto aan de SuC gehangen en daarna nog 10 minuten gereden.

Is het iets dat vermeden kan worden door langer te rijden of iets dergelijks?
Je kan er ook gewoon minder op letten.
Waarom zou je nu langer willen rijden om een beetje geblaas te vermijden?

Ik hoor het ook als ik nog eens langs mijn auto loop een kwartiertje na thuiskomst, maar het stoort me niet.

Sony A7 iv en wat recycled glas

• DS7

DS7

DeepM schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 11:57:
Zojuist sms gehad om onze MY ophaal dag in te plannen. Maar verder nog niks gehoord van Findio. Is dit een teken dat het is goedgekeurd?
Nope.

Als je een sms krijgt van Findio dat de aanvraag is goedgekeurd, dan is het goedgekeurd.

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:42
DS7 schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 12:30:
[...]

Nope.

Als je een sms krijgt van Findio dat de aanvraag is goedgekeurd, dan is het goedgekeurd.
Bij mij werd het krap en ik ben toen zelf maar achter findio aangegaan, was nog niet gestart bleek en was vervolgens in 1 dag geregeld..

• Armo
DeepM schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 11:57:
Nee. Findio moet eerst akkoord geven.
Als je pech hebt moet je de ophaaldatum verzetten als Findio niet op tijd akkoord geeft.

Je kunt inloggen op https://aanbod.findio.nl/ om de status van je aanvraag te bekijken.
Je kunt ze ook bellen maar hou rekening mee met lange wachttijden...

[ Voor 6% gewijzigd door Armo op 18-08-2023 12:40 ]

• DS7

DS7

datadevil schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 12:38:
[...]

Bij mij werd het krap en ik ben toen zelf maar achter findio aangegaan, was nog niet gestart bleek en was vervolgens in 1 dag geregeld..
Kan soms nodig zijn inderdaad. Ze hebben het daar natuurlijk nu wel druk met die actie midden in de zomervakantie.

Wat ook kan helpen is even vragen of Tesla Findio achter de broek aan wil zitten. Tesla heeft er namelijk ook belang bij dat de aflevering zsm geregeld is. Ze houden daar nogal van JIT. Mijn auto wordt komende week afgeleverd en die is nu nog onderweg naar Tilburg.

Daarom krijg je ook flinke korting op auto's die ze niet hebben kunnen koppelen.

• Mar.tin
SirLct schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 11:47:
[...]

Jeetje ik zat idd op de zwarte palen, dus het moet andersom. Hahah.
Tja ik zou ook denken dat FastNed exact weet welke paal wáár staat dus ze uitstekend de juiste handleiding zouden kunnen voorschotelen, maargoed, dat is schijnbaar al ruim een half jaar te ingewikkeld. Ik heb er ook een proef-sessie of 4-5 over gedaan voor ik het ontdekte.

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15:47

bert pit

asdasd

Tommie12 schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 12:00:
[...]

Je kan er ook gewoon minder op letten.
Waarom zou je nu langer willen rijden om een beetje geblaas te vermijden?

Ik hoor het ook als ik nog eens langs mijn auto loop een kwartiertje na thuiskomst, maar het stoort me niet.
Langer rijden dat wil ik niet, ook wil ik niet dat mijn buren last hebben van mijn blazende auto als ik om 23.00 thuis kom. Dus daar zoek ik een oplossing voor.

Als ik bijvoorbeeld weet waardoor de batterij tijdens het rijden al gekoeld wordt, dan ben ik al een eind op streek.

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

• Bob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18:43

Bob

bert pit schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 13:26:
[...]

Langer rijden dat wil ik niet, ook wil ik niet dat mijn buren last hebben van mijn blazende auto als ik om 23.00 thuis kom. Dus daar zoek ik een oplossing voor.

Als ik bijvoorbeeld weet waardoor de batterij tijdens het rijden al gekoeld wordt, dan ben ik al een eind op streek.
Gewone auto's koelen toch ook na? Het geblaas van mijn ex-ICE en huidige model Y valt volledig in het niets bij het totaalgeluid van een ICE die start en wegrijdt.

Ik heb dit geluid zelf ook al opgemerkt, maar ik vroeg me eerder af wat het juist was ipv me zorgen te maken over geluidsoverlast. Slapen je buren in een tentje naast je parkeerplaats?

• maharens
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 04-08 11:05
[...]

Volgens mij is het ook om het vocht uit de airco te halen, dus hij zal toch altijd blijven blazen ben ik bang.

• this
Bob schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 13:34:
[...]

Gewone auto's koelen toch ook na? Het geblaas van mijn ex-ICE en huidige model Y valt volledig in het niets bij het totaalgeluid van een ICE die start en wegrijdt.

Ik heb dit geluid zelf ook al opgemerkt, maar ik vroeg me eerder af wat het juist was ipv me zorgen te maken over geluidsoverlast. Slapen je buren in een tentje naast je parkeerplaats?
Maar in tijdsverloop maakt het wel uit. Dat blazen duurt een stuk langer dan een ICE die start en vertrekt.

• this
maharens schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 14:04:
[...]

Volgens mij is het ook om het vocht uit de airco te halen, dus hij zal toch altijd blijven blazen ben ik bang.
Bij mijn M3 (eerste generatie met de zwarte raamomlijsting, eind 2020) gebeurt dat toch precies niet.
Al een paar keer ingestapt en direct de ramen mogen openen omdat het serieus ruikt.

• maharens
this schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 14:14:
[...]

Bij mijn M3 (eerste generatie met de zwarte raamomlijsting, eind 2020) gebeurt dat toch precies niet.
Al een paar keer ingestapt en direct de ramen mogen openen omdat het serieus ruikt.
Heeft die M3 al wel een warmtepomp?

• this
maharens schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 14:15:
[...]

Heeft die M3 al wel een warmtepomp?
Volgens mij wel, die was er toch vanaf MY2021? Wat de mijne dus is.

• Mar.tin
[...]

De hamvraag is even, hebben je buren er ook écht last van? Ik hoor de gemiddelde nablazende Tesla hier op een meter of 2-3 open lucht al niet/nauwelijks. Zélfs als ik midden winter / zomer sta voor te verwarmen/koelen moet ik op de parkeerplaats moeite doen om hem te horen smorgens vroeg als er nog niemand onderweg is.

De accu na-koelen doet hij doorgaans alleen als je echt nét gesupercharged hebt. Je kunt proberen om je airco een tiental minuutjes vantevoren uit te zetten. Misschien dat het dan minder / niet aanwezig is.

• DS7

DS7

this schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 14:15:
[...]

Klopt. Zwarte raamomlijsting af fabriek = warmtepomp.

• DS7

DS7

this schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 14:13:
[...]

Maar in tijdsverloop maakt het wel uit. Dat blazen duurt een stuk langer dan een ICE die start en vertrekt.
Valt in het niet bij al die figuren die in de winter alvast de diesel starten om voor te verwarmen. Vele malen luider.

Of kinderen die in de ochtend krijsend naar school gaan.

Op zich prima om rekening te houden met buren, maar als je dicht op elkaar woont, dan kun je ook enige mate van geluid van elkaar verwachten.

• maharens
this schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 14:15:
[...]

Om 100% zeker te zijn, even in je auto bij de specificaties kijken. Ik zou zweren dat het nablazen voor het vocht van de airco was.

• jmderonde
  • Laatst online: 14:06
this schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 14:14:
[...]

Als de auto muf ruikt bij het instappen / net wegrijden of vlak na regen moet je een aanvraag in de app doen voor een nieuw luchtfilter. Dat is heel normaal om iedere twee jaar te vervangen en mijn M3 uit maart 2021 heb ik een paar maanden terug ook daarvan laten voorzien. Weg vieze luchtjes! Heeft dus niks met de airco te maken.
Gebeurt door mobiele service voor je deur en kost maar 5 tientjes ofzo.

• this
jmderonde schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 15:38:
[...]

Als de auto muf ruikt bij het instappen / net wegrijden of vlak na regen moet je een aanvraag in de app doen voor een nieuw luchtfilter. Dat is heel normaal om iedere twee jaar te vervangen en mijn M3 uit maart 2021 heb ik een paar maanden terug ook daarvan laten voorzien. Weg vieze luchtjes! Heeft dus niks met de airco te maken.
Gebeurt door mobiele service voor je deur en kost maar 5 tientjes ofzo.
Goeie tip. Eens met mijn fleetmanager overleggen hoe ik dit het best doe.

• SquareOne
  • Nu online
this schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 15:39:
[...]

Goeie tip. Eens met mijn fleetmanager overleggen hoe ik dit het best doe.
nevermind

[ Voor 21% gewijzigd door SquareOne op 18-08-2023 15:45 ]

• Himalaya
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Bob schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 13:34:
[...]

Op de camping wel ;) , dat is dan ook de enige plek waar ik me er aan stoor. Kan soms best wel lang doorgaan, of aan, uit, aan, uit.

Ik heb gemerkt dat als je de Tesla in het menu echt uit zet het stopt, maar dan hoef je er maar een beetje verkeerd naar te kijken en hij gaat weer aan. Laat nu vaak een deur een cm open staan, dan blijft hij meestal ook stil.

de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.

• DaCoTa
  • Laatst online: 12-11 23:19
Net gemerkt dat de auto direct begint met accelereren bij een inhaalactie mbv auto lane change, hebben meer mensen dit gemerkt? Firmware was geupdate van 2023.20.x naar 2023.26.8, en voor zover ik me kan herinneren was dit voor de update nog niet zo.

• Pufster
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 18:39
Mis ik iets of is auto steer niet bepaald handig? Ik activeer het vaak, maar wil dan een auto inhalen. Ik was in de veronderstelling dat als ik dan mijn richtingsaanwijzer aansteek en manueel naar het andere vak ga, de auto me dit laat doen. Maar hij trekt dus tegen waarna hij de-activeert. Op het andere baanvak moet ik dan terug activeren. Zou toch handiger zijn dat autosteer automatisch uitgaat bij richtingsaanwijzer en dan terug aan. Door deze frustratie gebruik ik meestal enkel TACC.

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

[...]

Zoals je op streetview kunt zien is de parallelweg zone 60. Of de camera pakt dat op, of de navigatie denkt dat ik op de parallelweg rij.
Ik weet niet wat V&W daar aan kan doen. En als die straks verplicht in alle auto's zit dan gaat iedereen zich daar aan storen. En ik weet zeker dat V&W dat worst is, want "dat is zaak van de fabrikanten". En de fabrikanten die doen er ook niks aan want die gekke borden in dat gekke landje, daar kun je niks aan doen.

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

DaCoTa schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 16:41:
Net gemerkt dat de auto direct begint met accelereren bij een inhaalactie mbv auto lane change, hebben meer mensen dit gemerkt? Firmware was geupdate van 2023.20.x naar 2023.26.8, en voor zover ik me kan herinneren was dit voor de update nog niet zo.
Het is een optie die je kunt instellen, maar ik had ook de indruk dat die optie niet echt werkte. Misschien hebben ze wat gerepareerd.

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09:57
Pufster schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 17:51:
Mis ik iets of is auto steer niet bepaald handig? Ik activeer het vaak, maar wil dan een auto inhalen. Ik was in de veronderstelling dat als ik dan mijn richtingsaanwijzer aansteek en manueel naar het andere vak ga, de auto me dit laat doen. Maar hij trekt dus tegen waarna hij de-activeert. Op het andere baanvak moet ik dan terug activeren. Zou toch handiger zijn dat autosteer automatisch uitgaat bij richtingsaanwijzer en dan terug aan. Door deze frustratie gebruik ik meestal enkel TACC.
Je moet de richtingaanwijzer volledig aanzetten, dan gaat autosteer uit. Als je alleen de korte druk geeft om 3x te knipperen blijft autosteer aan staan.

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

edelf schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 23:31:
[...]

Dat is ontwerpvoorschrift. Alle zones hebben de borden aan beide zijden staan.

Pagina: 1 ... 86 ... 502 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: