SirLct schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 12:10:
[...]
Ik heb dus:
1. Achter stuur aan de linkerkant = AP aan. Dit is handig want je doet de richtingaanwijzer met linkerhand/ linker hendel.
2. Achter de scherm links, enkel klik = Ruitenwisser uit, dubbelklik= ruitenwisser op medium standje
3. Achter de scherm rechts, enkel klik = passagier deur open, dubbelklik = rechter achter deur open
Handig id winter als de deuren bevroren zijn, of als iemand meegaat die niet weet hoe die handel werkt

4. Op de middenconsole links = frunk open
5. Op de middenconsole rechts = glovebox open
4&5 is omdat mn vrouw het makkelijker vind.
6. Thuis bij de laadpaal om laadpoort snel te ontgrendelen
Ze hebben ook de S3XY knob in pre-launch, ik weet niet hoe snel die komt, maar lijkt me ook handig.
Ik heb bijv nu op knop 5 dubbelklik = preheat de batterij. Maar af en toe zie ik niet of ie het wel pakt of niet dus elke keer weer de app openen om te checken. Met dat knob zou je het gelijk kunnen zien welke action je hebt gedaan.
Ik weet alleen niet of de plaatsing van de knob heel handig is. Ik weet dat ze zoiets a-la iDrive systeem van BMW wil maken, maar ik wil juist niet naar beneden kijken om iets te bedienen.
Ik heb er achter op de middenconsole ook twee geplakt:
1x Ventilatie Achter Aan/Uit
1x Stoelverwarming Rechtsachter Aan/Uit (want links staat nog de zitverhoger voor mijn zoontje en rechtsachter zit nog wel eens een volwassene).
Ik heb nog een knopje over om ook linksachter de stoelverwarming Aan/Uit te kunnen doen wanneer mijn zoontje uit de zitverhoger is.
Verder een knopje achter het scherm om het handschoenenvakje te kunnen openen.
Ik heb de AP knop onderaan aan de achterkant van het stuur geplakt. Linkerhand knippert, rechterhand schakelt AP weer in. En handjes liggen rustig in de schoot (ontspannen voor schouders) en kunnen AP uitschakelen als het moet. Dan begint de auto ook meteen te remmen, wat de reactietijd verkort tov eerst met de voet op de rem drukken.
Ik heb ze ook links en rechts aan de achterkant van het stuur om daar de Regeneratie Up/Down te kunnen bedienen, en zo de bediening in mijn vorige auto te benaderen. Maar helaas is de reactietijd van de regeneratie niet helemaal direct, dus dat gebruik ik steeds minder. Maar eens wat anders aan toewijzen.
Ruitenwissers is een goed idee, maar ik merk steeds minder problemen daarmee sinds de laatste updates. Ook de Auto High Beam is in mijn ervaring gewoon opgelost en heb ik geen omkijken meer naar.
Die van de rechterportieren vind ik wel handig bedacht.
GeeMoney schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 11:55:
Wel grappig dat iedereen prat gaat op het cleane uiterlijk en weinig knoppen in de Tesla om vervolgens extra knoppen bij te bestellen omdat functionaliteit ontbreekt die toch wel handig blijkt of extra schermpjes installeert

.
Het leuke is dat je de knopjes overal kunt plakken en dus ook uit het zicht. Achterkant van het stuur of scherm bijvoorbeeld, of net onder de lip van klep van de middenconsole.
GeeMoney schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 11:55:
Volgens mij lopen de verkopen in China wat terug de laatste tijd toch? Ik gok dat daarom de prijsverlagingen inderdaad doorgevoerd worden. De concurrentie is daar ook groot en in Europa lopen de verkopen volgens mij dikke prima dus is er geen directe reden tot prijsverlagingen al weet je het met die Musk nooit natuurlijk.
Volgens mij lopen de verkopen in China ook gewoon op. Tot nu toe is iedere maand in dit jaar hoger dan dezelfde maand in het vorige jaar. En de prijsaanpassing geldt alleen voor de LR en P modellen, niet voor de RWD die het overgrote deel van de verkopen draagt. Kennelijk wil Tesla dus wat meer mensen verleiden tot een upsell.
[
Voor 19% gewijzigd door
bilgy_no1 op 14-08-2023 12:54
]