Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 76 ... 502 Laatste
Acties:
  • 3.688.220 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
We Are Borg schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 13:05:
[...]
Tesla zegt kort samengevat: niet ons probleem :z
Het is een leaseauto toch? Lekker melden bij de LM inclusief reactie van Tesla en dat eventuele schade door normaal gebruik niet op jouw verhaald kan worden en dat de LM het met Tesla mag uitvechten als ze een zwarte auto willen hebben over een paar jaar in plaats van een witte.
Kan de LM lekker betalen voor spuiten en het verhalen op Tesla.
Niet jouw probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-07 07:44
Caelorum schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 15:40:
[...]

Het is een leaseauto toch? Lekker melden bij de LM inclusief reactie van Tesla en dat eventuele schade door normaal gebruik niet op jouw verhaald kan worden en dat de LM het met Tesla mag uitvechten als ze een zwarte auto willen hebben over een paar jaar in plaats van een witte.
Niet jouw probleem.
inderdaad wel fijn dat het lease is dan..mooi beroerd als je hier zelf geld voor hebt betaald en een flut reactie van Tesla in deze. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:41
We Are Borg schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 13:05:
[...]

Tesla zegt kort samengevat: niet ons probleem :z
Een vraagje: jij vindt dit netjes? Waar de lak nog goed is, zie ik allemaal krassen...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• turkeyhakan
_/-\o_ hier zou wat mij betreft wel een Highland grap over gemaakt kunnen worden:

Afbeeldingslocatie: https://uploads.tff-forum.de/original/4X/a/6/6/a663d399e5606f2e2a54304fb60ff5332d2107db.jpeg?_gl=1*xo9mlh*_ga*MTU2NDcyMDExMi4xNjg0MTMwNDE5*_ga_WPT4DW5SR2*MTY5MTUwMzk5OC4xMDMuMS4xNjkxNTA0MjI5LjAuMC4w

[ Voor 15% gewijzigd door turkeyhakan op 08-08-2023 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broodro0ster
  • Registratie: September 2014
  • Nu online
Kun je oude dashcam bekijken zonder eerste de huidige rit op te slaan? Wanneer ik op het dashcam icoontje klik om mijn Sentry mode video's te bekijken, maak ik automatisch ook een nieuwe opname.
Ik vermoed dat er geen andere manier is, maar wil toch even checken.

30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus 5.12kWh | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 RWD 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:05
turkeyhakan schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 16:18:
_/-\o_ hier zou wat mij betreft wel een Highland grap over gemaakt kunnen worden:

[Afbeelding]
Vind het wel verbazingwekkend dat als de productie al is begonnen in Shanghai dat er nog geen beelden van zijn. Met hun productieaantallen zal de parkeerplaats toch behoorlijk vol moeten staan (tenzij ze nu tijdelijk alleen Y produceren). Helaas door de GPS blockers al een paar weken geen beelden van Wu Wa op YouTube.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:10

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Caelorum schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 15:40:
[...]

Niet jouw probleem.
Ja inderdaad lease. Dus misschien maar praktisch bekijken en inderdaad zo regelen. Maar je zou de Tesla maar zelf hebben betaald …
turkeyhakan schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 16:09:
[...]

Een vraagje: jij vindt dit netjes? Waar de lak nog goed is, zie ik allemaal krassen...
Klopt ja, auto zit er vol mee. En nee dat vind ik niet netjes ware het niet dat het ook weer echt aan tesla ligt. Enig verschil met mijn andere auto’s is de boterzachte (lees slechte kwaliteit) lak van tesla. Vooral de zwarte lak staat er bekend om. Ik haal de tesla door dezelfde wasstraat als al mijn voorgaande auto’s en de auto van mijn vrouw. En alleen de Tesla ziet er zo uit met overal idioot veel krassen. Mijn zwarte audi had nergens last van na 160k op de klok.

Tesla’s reactie toen ik dat melde in het eerste jaar: had je maar metallic lak moeten kiezen. Daar hebben ze een punt, al vind ik de lak voor niet metallic nog steeds wel erg slecht

[ Voor 6% gewijzigd door We Are Borg op 08-08-2023 16:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zwarte lak uit 2019 was echt mega slecht. Super dun, veel steenslag en krassen. Bij vorige (zwarte) auto’s nooit gehad. LP deed er bij inleveren niet moeilijk over. Ik had 80k gereden maar lak zag eruit als 300k+.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JohanB
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 17:44
DS7 schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 07:20:
[...]

Zou het ook kunnen dat jij niet heel erg objectief bent?

dat de kwaliteit van Tesla met de jaren echt verbeterd is (dat mag je zelf nazoeken: het wordt van vele kanten bevestigd) en dat de Model Y uit Berlijn simpelweg goed in elkaar lijkt te steken (de auditu, maar goed).
Ik zie die objectieve (europese) onderzoeken graag tegemoet, zoals ik al in mijn post aangaf. Het enige echt recente 2023 onderzoek dat ik kon vinden stond Tesla 1 na laatste.
Ghostbreaking is echt iets uit het verleden gelukkig.
Op basis van de reacties voor en na je (en hier de afgelopen weken). Zie je denk ik al wel in dat dit onzin is. Je geeft zelfs aan dat het bij jou regelmatig gebeurt
Autopilot vind ik zelf echt perfect werken. Ook al is het in Europa door regelgeving enorm geknepen tov de VS, op snelwegen en b wegen neemt het voor mij vrijwel alles uit handen.
Kun je aangeven welke regelgeving? Deze dooddoener wordt vaak gebruikt inderdaad. Maar conclusie is toch eigenlijk altijd: als je kunt bewijzen dat de auto het kan, dan mag je het gebruiken in de EU

[ Voor 3% gewijzigd door JohanB op 08-08-2023 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Altazar
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 18-07 15:14
Anoniem: 1456812 schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 13:27:
[...]

Dank voor je reactie! Ik wist inderdaad dat die kleuren sowieso uit Berlijn kwamen maar ik wilde eigenlijk voor de standaard witte gaan.

Toevallig al een keer moeten snelladen met je tesla, en zo ja, zijn de ervaringen positief zoals je ze op internet leest?
Volgens mij gaat je vraag over hoe het snelladen gaat met een BYD batterij. Ik heb 1 keer bij een v2 supercharger geladen. Kreeg max 120kw, maar die hield ie bijzonder lang vast en zat voor mijn gevoel snel vol. Heb geen exacte cijfers, maar in ieder geval een positieve ervaring!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1456812

Altazar schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 17:20:
[...]

Volgens mij gaat je vraag over hoe het snelladen gaat met een BYD batterij. Ik heb 1 keer bij een v2 supercharger geladen. Kreeg max 120kw, maar die hield ie bijzonder lang vast en zat voor mijn gevoel snel vol. Heb geen exacte cijfers, maar in ieder geval een positieve ervaring!
Klopt inderdaad maar ook goed om te weten dat het gebruiksgemak ook goed is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjors123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:20
Ik hoop dat ik in de juiste thread ben: Een financieel vraagje voor de zzp'ers onder ons en anderen die zelf zakelijk een Tesla rijden. Ik heb vorige week voor het eerst in het buitenland (Duitsland) geladen en wil de factuur nu in mijn administratie verwerken. Alleen de in Duitsland betaalde btw kun je natuurlijk niet in NL terugvragen en is ook ver onder het drempelbedrag van 50 euro om uberhaupt in DL zelf de btw terug te vragen. Mijn vraag is dan ook hoe jullie de btw verwerken in jullie boekhouding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DS7
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 15-07 02:26

DS7

JohanB schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 16:58:
[...]

Ik zie die objectieve (europese) onderzoeken graag tegemoet, zoals ik al in mijn post aangaf. Het enige echt recente 2023 onderzoek dat ik kon vinden stond Tesla 1 na laatste.

[...]

Op basis van de reacties voor en na je (en hier de afgelopen weken). Zie je denk ik al wel in dat dit onzin is. Je geeft zelfs aan dat het bij jou regelmatig gebeurt

[...]

Kun je aangeven welke regelgeving? Deze dooddoener wordt vaak gebruikt inderdaad. Maar conclusie is toch eigenlijk altijd: als je kunt bewijzen dat de auto het kan, dan mag je het gebruiken in de EU
Je weet neem ik aan dat Berlijn pas een jaartje levert, dus ik betwijfel of daar echt onderzoeken naar zijn. Maar ik neem die onderzoeken toch al niet serieus, aangezien ze per onderzoek enorm verschillende scores hebben. Waarbij merken in onderzoek a bij de besten behoren, bij b weer onderaan bungelen en bij c in de middenmoot.

Verder ben ik ernstig benieuwd waar ik aangeef dat het bij mij regelmatig gebeurt. Want dan zou ik liegen. Je mag voor de aardigheid wel eens mee als passagier als je mij niet gelooft. Ik kan mij echt de laatste keer niet heugen. Jaren terug was het inderdaad schering en inslag.

In ieder geval UN/ECE R79 speelt Tesla parten. Als je in de VS met autopilot rijdt merk je ook een enorm verschil. En dat ligt niet aan de hardware, die van mij komt uit Fremont (die fabriek levert kennelijk de minst betrouwbare Tesla's en buiten een los zittende achterspoiler heb ik niets gehad, just saying), dus heeft exact dezelfde hardware.

Vraag voor jou: op basis waarvan ben jij van mening dat een Tesla kopen geld weggooien is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DS7

DS7

sjors123 schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 17:32:
Ik hoop dat ik in de juiste thread ben: Een financieel vraagje voor de zzp'ers onder ons en anderen die zelf zakelijk een Tesla rijden. Ik heb vorige week voor het eerst in het buitenland (Duitsland) geladen en wil de factuur nu in mijn administratie verwerken. Alleen de in Duitsland betaalde btw kun je natuurlijk niet in NL terugvragen en is ook ver onder het drempelbedrag van 50 euro om uberhaupt in DL zelf de btw terug te vragen. Mijn vraag is dan ook hoe jullie de btw verwerken in jullie boekhouding.
Als deze geheel niet recupereerbaar is, dan behoort deze uiteraard gewoon tot de kosten.

Je mag wel bonnetjes verzamelen om boven het drempelbedrag te komen. Dus wellicht haal je het later nog? In dat geval boekhoudkundig verwerken als recupereerbaar en einde jaar wellicht alsnog de kosten nemen als je de drempel niet haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drvt175
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19:22
Mijn MY komt uit Berlijn
Twee kleine puntje bij de aflevering
1 binnenzijde a stijl links was smerig, was eenvoudig schoon te maken
2 voorste deel van dashboard xat er scheef in, om goed te herstellen moest deze vervangen worden.

Daarnaast de AP issues

Zeg dit iets over de kwaliteit? Of heb ik pech,

[ Voor 8% gewijzigd door drvt175 op 08-08-2023 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-03 19:19
Is het eigenlijk nodig om van die 'spat lappen' te monteren om zo geen krassen te krijgen op de lak?

Ze zijn ook te koop in wit namelijk.
Vindt ze zonder ook mooier, maar krasvrij houden is belangrijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drvt175
  • Laatst online: 19:22
Ik heb de spatlappen er niet op zitten,
Als ik vergelijk met mijn voorgaande auto's welke wel hadden,kan ik niet zeggen dat de my smeriger wordt dan de voorgaande

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Wegens het nu al overlijden van de Tesla USB stick een T7 (1GB) aangeschaft, maar krijg deze niet werkend.

Als ik deze inplug in het dashboardkastje kan ik 'm wel formatteren, maar na een tijdje geeft hij een fout.

Als ik twee partities aanmaak (op de PC) kan ik als audiobron wel de SSD selecteren, maar de dashcam app blijft zeuren dat er geen opslag is.

EXFAT geformatteerd op mijn PC (tesla schijnt dat te gebruiken), waarschijnlijk vergeet ik iets, maar wat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mobstaa
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Op notateslaapp zie ik een flinke toename in installs van 2023.26.7: https://www.notateslaapp.com/software-updates/

Stable at last? ;p

Nefit EnviLine 7400I AW 7 | Nefit HR 300 liter boiler | Nefit 50 liter buffervat | Nefit Moduline 1010H thermostaat | Buderus pomp | Home Assistant | BBQKees | Itho HRU 300R | Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flupp
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 13:00
Fly-guy schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 18:21:
Wegens het nu al overlijden van de Tesla USB stick een T7 (1GB) aangeschaft, maar krijg deze niet werkend.

Als ik deze inplug in het dashboardkastje kan ik 'm wel formatteren, maar na een tijdje geeft hij een fout.

Als ik twee partities aanmaak (op de PC) kan ik als audiobron wel de SSD selecteren, maar de dashcam app blijft zeuren dat er geen opslag is.

EXFAT geformatteerd op mijn PC (tesla schijnt dat te gebruiken), waarschijnlijk vergeet ik iets, maar wat?
Ik heb het gelijkaardige aan de hand. Fenomenen zijn, indien niet helemààl dezelfde, dan toch héél gelijklopend.

Ik ben beginnen de USB3-naar-USBC converter te verdenken die tussen de Tesla en de SD- kaart zit. Ik doe alles in Linux.

Model 3 LR (model 2023)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19-07 12:49
Na 4 jaar eindelijk tijd voor APK, al wekenlang een afspraak in de app staan. Krijg ik aan het einde van de middag, 1 dag voor de afspraak een bericht dat ze bij het service center geen APK doen.

Toen bedacht ik, zal de Tesla service niets anders doen dan reparatie/garantie-werk en überhaupt geen RDW vergunning hebben om APK te mogen uitvoeren? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jimmer
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 10-11-2023
Divak schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 18:53:
Na 4 jaar eindelijk tijd voor APK, al wekenlang een afspraak in de app staan. Krijg ik aan het einde van de middag, 1 dag voor de afspraak een bericht dat ze bij het service center geen APK doen.

Toen bedacht ik, zal de Tesla service niets anders doet dan reparatie/garantie-werk en überhaupt geen RDW vergunning hebben om APK te mogen uitvoeren? :+
Dat laatste inderdaad 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
Heeft er iemand ook nog pechhulp van de ANWB bijvoorbeeld of is er genoeg hulp van Tesla inbegrepen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GekkeRipper
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:33
Divak schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 18:53:

Toen bedacht ik, zal de Tesla service niets anders doet dan reparatie/garantie-werk en überhaupt geen RDW vergunning hebben om APK te mogen uitvoeren? :+
Na 4 jaar zien ze je het liefst alleen maar om een nieuwe Tesla te kopen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15:48
Weet iemand of de draadloze lader sinds interieur facelift (2021>) uit te schakelen valt. Als ik dan nog een ergernis kan noemen is het wel hoe slecht dat samenwerkt met mijn iPhone. Er druppelen procentjes bij, soms niet eens, en de telefoon wordt iedere keer loeiheet. Heb ook het idee dat deze iPhone daarom 3% meer degradatie heeft meegemaakt dan die van vorig jaar :/

Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 19:49
Ik gebruik nu een tijdje Tessie, alleen vraag ik mij af hoe accuraat het verbruik is.

Ik heb een Model 3 RWD uit 2023.

Ik ben vanochtend vertrokken met 100%, onderweg snel even 9% bijgeladen (5,35kwh volgens Tessie) en ben met 11% thuis gekomen. In totaal heb ik 460km afgelegd.

Tessie zegt dat ik voor die 460km 66,2kwh heb verbruikt.

Als ik reken met een capaciteit van 57,5kwh (100%) en 5,35kwh heb bijgeladen kom ik totaal op 62,85kwh en heb ik ook nog eens 11% overgehouden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LiquidSmoke
  • Laatst online: 02-07 22:17
LiquidSmoke schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 13:07:
[...]

Degradatie ligt bij mij al 2 jaar stabiel op zo'n 6% volgens ABRP dus dat zal ook niet het euvel zijn, het lijkt echt een software issue.

Route de Soleil was bij mij de afgelopen 3 jaar prima met de navigatie en alle schattingen waren redelijk accuraat, hooguit een procentje of 2 meer of minder dan geschat.

Ik kwam dit tegen: https://www.reddit.com/r/...e_estimate_in_navigation/

Exact hetzelfde issue maar dan op de Y én iemand die meld dat een engineer ergens wat gereset of opgeschoond heeft op afstand maar geen reactie of het ook geholpen heeft.

Ik heb vanochtend mijn bevindingen gemeld bij Tesla, wacht nu op bericht van het service team.
Update:

Bericht gehad van het serviceteam met de vraag om e.a. te herstarten (al paar keer gedaan) en een datum/tijd aan te leveren in de afgelopen 7 dagen waarop het misging.

Toevallig heb ik afgelopen zaterdag aan de SuC gehangen en klopte er niets van de schattingen. Dit doorgegeven aan het serviceteam en vanochtend bericht gehad dat ze op afstand diagnostiek uit wilden voeren en e.a. herstellen.

Dit is uitgevoerd en net zoals op de eerder aangegeven Reddit link zijn de tripmeters gereset (dit werd door het serviceteam ook aangegeven).

Geen lange rit of SuC gehad vandaag maar de inschatting naar huis was spot-on echter was dit maar een korte rit.

Van het weekend weer een langere rit, ik ben benieuwd :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@bokkow zat toevallig net naar deze accessoire te kijken voor o.a snel laden, qua design met verlichting ook wel geinig.

https://a.aliexpress.com/_mN3XitC

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BPzzGZZqRrDrdCUKmu5wtBLoQBw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iWFopowIF1uVmdCp1gdt9AwT.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IthbsHSU6nxTaOLVk8Zt97AI5Ik=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7XoxvNSmpmU1fES2kXs3oYis.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-KFRXxm_0MoHjzi6uQNCabPt5X8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ANuVpDm7yXfSFT5c2tQ4qdWM.jpg?f=fotoalbum_large

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geraroz
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 18-07 06:16

Ik merkte dat tesla hem wel formatteerde maar niet de benodigde folders aanmaakte. Die structuur heb ik van de usb stick gekopieerd. Alternatief kan je zelf de TeslaCam folder aanmaken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:35
bokkow schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 19:24:
Weet iemand of de draadloze lader sinds interieur facelift (2021>) uit te schakelen valt. Als ik dan nog een ergernis kan noemen is het wel hoe slecht dat samenwerkt met mijn iPhone. Er druppelen procentjes bij, soms niet eens, en de telefoon wordt iedere keer loeiheet. Heb ook het idee dat deze iPhone daarom 3% meer degradatie heeft meegemaakt dan die van vorig jaar :/
Dit eens proberen? https://www.reddit.com/r/...d_my_issue_with_wireless/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Smobbo
  • Laatst online: 16:07
Greatsword schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 19:31:
@bokkow zat toevallig net naar deze accessoire te kijken voor o.a snel laden, qua design met verlichting ook wel geinig.

https://a.aliexpress.com/_mN3XitC

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wat verwacht je allemaal (tegelijk!) op te moeten laden om zo’n ding zinvol te maken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
datadevil schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 19:08:
Heeft er iemand ook nog pechhulp van de ANWB bijvoorbeeld of is er genoeg hulp van Tesla inbegrepen?
Zoek even terug, ook in het vorige deel.

Als je altijd geholpen wilt worden heb je niet genoeg aan Tesla.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Smobbo schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 19:43:
[...]

Wat verwacht je allemaal (tegelijk!) op te moeten laden om zo’n ding zinvol te maken?
Primair telefoon, maar camera, drone, laptop etc is misschien ook weleens handig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan

Even de scroll wieletjes ingedrukt houden tot je een T ziet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DS7

DS7

In Elon Time is de mogelijkheid al in de software gemaakt om die lader uit te zetten. Maar IRL kun je alleen maar je telefoon omdraaien. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pufster
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 12:23
Iphone sinds maart. Tot een week terug 100% battery health. Tesla 1 week in bezit, check iphone: 98%. Vond al dat hij ontzettend warm werd tijdens dat opladen. Zal het niet meer doen nu. Is blijkbaar echt niet goed voor de batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Laatst online: 17:52
Pierz schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 13:24:
[...]

Zit je wel eens met kinderen in de auto? >:)
Ja, maar die is nog geen jaar oud.
Laat ons het maar afsluiten. Mijn auto laat voorlopig geen scheten meer.

Ik geniet van de rest, en kan me op dit ogenblik geen betere EV voorstellen die past bij mijn wensen.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 22:22
Pufster schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 20:26:
[...]

Iphone sinds maart. Tot een week terug 100% battery health. Tesla 1 week in bezit, check iphone: 98%. Vond al dat hij ontzettend warm werd tijdens dat opladen. Zal het niet meer doen nu. Is blijkbaar echt niet goed voor de batterij.
Zat zelf op 99%. Naar aanleiding van o.a. jouw post ook even gekeken. Nu op 95% en merk inderdaad ook dat de telefoon erg warm wordt.

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luc Beek
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 18-07 20:41
Ter info:

Ik was altijd in de veronderstelling dat de LFP batterij op een thuislader gekalibreerd moet worden enkele keren per week. Tot 100% laden en lekker in diepe slaap laten hangen. Dit wordt veelvuldig verkondigd hier. In de handleiding staat dit ook ‘min of meer’.

Hoe dan ook heb ik mij hier ook altijd aan gehouden naar volle tevredenheid (geen degradatie tot nu toe). Thuis gemonitord merkte ik al vaker op dat dit proces helemaal niet zo lang duurt. Verwachtte laadtijd tot 100% klopt, echter dan blijft hij op 99 staan en zie je dat de stroomopname gelijdelijk minder wordt dan de 11kw. Dit duurt helemaal niet lang, maximaal een minuut of 5 tot 10. Klaar is klaar, daarna geen enkele stroomopname meer de rest van de nacht. Wat mij betreft dus een fabel dat hij uren of de nacht aangesloten moet blijven om het BMS te kalibreren.

Grappig is dat ik vandaag aan een SuC tot 100% wilde laden in verband met een trip, en hij gewoon ging kalibreren op 99%, toen ook de verwachte eindtijd was verstreken. Dus voor mij in het vervolg 100% = 100% en laten hangen is nonsens. En waarempel zelfs aan een SuC te doen…

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ye74xRWlzZggcrJDMvSGKBckuW4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SxU5rEHXzNtIAX9UZhviju9L.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luc Beek
Gr4mpyC3t schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 20:45:
[...]

Zat zelf op 99%. Naar aanleiding van o.a. jouw post ook even gekeken. Nu op 95% en merk inderdaad ook dat de telefoon erg warm wordt.
Iedere iPhone / telefoon batterij degradeert. Dat is een continu proces. De een meer en sneller dan de ander, van allerlei factoren afhankelijk. Een warme / hetere batterij is nooit goed, en inductie laden heeft naar mijn idee altijd meer impact dan met een kabel laden. Echter is het inductie laden in de tesla QI lader naar mijn bescheiden idee niet veel slechter dan de meeste andere Qi laders. Ik leg hem er dan ook met een gerust hart op, alleen niet uren en uren aan een stuk met ook Flitsmeister en scherm aan, want dan wordt hij wel inderdaad aardig warm haha. In vergelijk met een vriend van me, zelfde telefoon en leeftijd heeft hij veel meer degradatie. Hij laadt altijd Qi thuis, ik met een kabel. Maar zoals ik het zie zijn er meerdere factoren die een grote invloed hierop hebben. Die paar uur wat warmer in de auto lader voor mij echt niet DE boosdoener of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 22:22
Luc Beek schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 21:30:
[...]

Iedere iPhone / telefoon batterij degradeert. Dat is een continu proces. De een meer en sneller dan de ander, van allerlei factoren afhankelijk. Een warme / hetere batterij is nooit goed, en inductie laden heeft naar mijn idee altijd meer impact dan met een kabel laden. Echter is het inductie laden in de tesla QI lader naar mijn bescheiden idee niet veel slechter dan de meeste andere Qi laders. Ik leg hem er dan ook met een gerust hart op, alleen niet uren en uren aan een stuk met ook Flitsmeister en scherm aan, want dan wordt hij wel inderdaad aardig warm haha. In vergelijk met een vriend van me, zelfde telefoon en leeftijd heeft hij veel meer degradatie. Hij laadt altijd Qi thuis, ik met een kabel. Maar zoals ik het zie zijn er meerdere factoren die een grote invloed hierop hebben. Die paar uur wat warmer in de auto lader voor mij echt niet DE boosdoener of zo.
Sure, maar met andere Qi-laders heb ik dit niet. De iPhone wordt ook niet echt snel opgeladen in mijn beleving. Zoals ook eerder door iemand anders in dit draadje aangegeven, mag je blij zijn dat er een paar procent bij komt.

In combinatie met die hitte lijkt het vooralsnog niet efficiënt?

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
Hier zegt men slecht https://www.trustedreview...-scientific-study-3887096 en hier niet : https://www.makeuseof.com...g-damage-your-smartphone/ maar wel met de aanwijzing om niet te lang op de pad te houden.
Mijn iPhone geeft zelf aan te stoppen met laden als het te warm wordt, zou dat niet helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luc Beek
datadevil schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 21:58:
Hier zegt men slecht https://www.trustedreview...-scientific-study-3887096 en hier niet : https://www.makeuseof.com...g-damage-your-smartphone/ maar wel met de aanwijzing om niet te lang op de pad te houden.
Mijn iPhone geeft zelf aan te stoppen met laden als het te warm wordt, zou dat niet helpen?
Precies, mocht het de spuigaten uitlopen dan meld de telefoon dit vanzelf. Na zo’n 8 uur gisteren op de pad van de tesla niet gekregen, ooit een keer na te lang in de zon te hebben gelegen wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luc Beek
Gr4mpyC3t schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 21:45:
[...]

Sure, maar met andere Qi-laders heb ik dit niet. De iPhone wordt ook niet echt snel opgeladen in mijn beleving. Zoals ook eerder door iemand anders in dit draadje aangegeven, mag je blij zijn dat er een paar procent bij komt.

In combinatie met die hitte lijkt het vooralsnog niet efficiënt?
Hmm, hier laadt hij wel degelijk gewoon best goed op hoor. Hele dag (circa 8 uur) met FM aan, deels met scherm aan, en ding is gewoon 100%. Na een hotelovernachting de dag erna ook gewoon weer richting de 100% met gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScreamGT
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15:39

ScreamGT

joejoe

Mijn iPhone wordt verdomd heet wanneer ik hem continue op de pad in mijn Y laat liggen.
Baal er ergens ook wel van dat ze bij Apple zelf niet een functie hebben bedacht waarbij je zelf kan aangeven wanneer de telefoon draadloos laden mag... Bijvoorbeeld alleen bij batterijpercentage van <40%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luc Beek
ScreamGT schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 22:13:
Mijn iPhone wordt verdomd heet wanneer ik hem continue op de pad in mijn Y laat liggen.
Baal er ergens ook wel van dat ze bij Apple zelf niet een functie hebben bedacht waarbij je zelf kan aangeven wanneer de telefoon draadloos laden mag... Bijvoorbeeld alleen bij batterijpercentage van <40%.
Wat is verdomd heet, dat is ook relatief. Dat je je vingers verband? Hij door de pad heen smelt? Of bijna net zo warm wordt als een half uur in de zon te liggen? Hoe dan ook, die functie zou wellicht goed zijn. Ik laat hem er sowieso met een gerust gevoel lekker lang op liggen in elk geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:51
Als je geoptimaliseerd laden aan hebt dan doet hij dat. Zit er al een tijdje in overigens:).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 09:42
Luc Beek schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 22:21:
[...]

Wat is verdomd heet, dat is ook relatief. Dat je je vingers verband? Hij door de pad heen smelt? Of bijna net zo warm wordt als een half uur in de zon te liggen? Hoe dan ook, die functie zou wellicht goed zijn. Ik laat hem er sowieso met een gerust gevoel lekker lang op liggen in elk geval.
Dat je de hitte voelt als je hem in je broekzak steekt.
Mijn iPhone 14 wordt ook heel warm, maar laadt gelukkig wel nog redelijk vlot op.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• this
GeeMoney schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 22:26:
[...]

Als je geoptimaliseerd laden aan hebt dan doet hij dat. Zit er al een tijdje in overigens:).
Geoptimaliseerd laden kan toch niet veel doen in de auto? Dat is vooral voor s nachts, wanneer het redelijk voorspelbaar is wanneer je opstaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BigSmurf
  • Niet online
Pufster schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 20:26:
[...]

N=1, ik geloof dit niet zo.

Mijn iPhone 11 Pro heb ik eind vorig jaar na ruim 3 jaar bezit verkocht met 100% battery health. Zat +- 14 maanden en 40k km aan Teslaritjes met praktisch altijd Flitsmeister aan bij. Huidige 14 Pro idem dito, vanaf aankoop permanent elke rit op de laadpad met Flitsmeister aan. Nog steeds 100%. Zakelijke iPhone ligt er in zeg de helft van de ritten naast: ook nog 100% na 2 jaar. Warmte merk ik niet echt iets van, maar goed, ik heb er een hoesje omheen, dat verbloemt misschien wat.

Anyway, ik laat me graag overtuigen, maar mijn N=1 is dat het voor de batterij geen klote boeit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScreamGT
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15:39

ScreamGT

joejoe

Luc Beek schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 22:21:
[...]

Ik heb er geen meetinstrument voor gehouden. Maar heet is voor mij heet als in: dit is ongemakkelijk om vast te houden. En natuurlijk smelt dat ding niet door de pad heen.

Voor wat betreft het geoptimaliseerd opladen @GeeMoney heb ik aan. Laad niet op als de batterij boven de 80% is. Dat vind ik persoonlijk vrij hoog.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ElonDusk
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 16-07 22:53
Vandaag voor het eerst service aan huis. Interieur filter moest vervangen worden en ze hebben meteen ene ring van de draagarmen vervangen. 15 min en het was klaar. Heerlijk zo aan huis _/-\o_

Model 3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Altazar
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 18-07 15:14
038Robijno schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 17:43:
Is het eigenlijk nodig om van die 'spat lappen' te monteren om zo geen krassen te krijgen op de lak?

Als je krasvrij belangrijker vindt, dan zeker spatlappen bij de voorwielen erop zetten. Heb het zelf ook gedaan. In de winter heb je dan ook minder schmutz heb ik begrepen!

De auto helemaal krasvrij houden is wel lastig. Er komen ook steentjes aan de voorkant tegen de auto aan. Je kan kijken naar ppf voor de bumper en motorkap. Dan heb je wel genoeg gedaan om het goed te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 15-07 00:56
Luc Beek schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 22:07:
[...]

Hmm, hier laadt hij wel degelijk gewoon best goed op hoor. Hele dag (circa 8 uur) met FM aan, deels met scherm aan, en ding is gewoon 100%. Na een hotelovernachting de dag erna ook gewoon weer richting de 100% met gebruik.
Het is afhankelijk van het type iPhone. Mijn iPone 11 werkt prima met dun siliconen hoesje, mijn vriendin haar iPhone mini met exact hetzelfde type en merk hoesje is net “te kort”? Leg ik er op de onderste rand iets tussen dan kan die wel prima opladen.

iPhone kan warm worden, maar batterij vervangen van de iphone heb ik een paar maanden geleden gedaan en deze is alweer 92% (maar kost maar 85€ ofzo, was al tijdje slecht nog voor ik de Y had met draadloze lader)

De XL “max” iPhones doen het (volgens forumleden) ook niet altijd goed.

[ Voor 13% gewijzigd door Stef87 op 09-08-2023 00:02 ]

Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:49
Luc Beek schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 21:30:
[...]

Heb al jaar lang continu dat ding erop met fm en scherm aan, 99% capaciteit (iphone 13). Wel een ali laadmatje, maar die werkt wel perfect.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
038Robijno schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 17:43:

Heb eerste half jaar zonder spatlappen gereden. Dat was vooral in winter en het zeer natte voorjaar van dit jaar. Was bizar hoe smerig de zijkant en achterkant steeds werd. Net gewassen, volgende dag en ritje en alles weer vies...

Vlak voor de grote vakantieritten toch maar spatlappen erop gezet (Amazon Prime Days deal voor nog geen €30) en de auto blijft echt veel schoner.

Het zal mogelijk ook uitmaken qua steenslag, maar eerlijk gezegd heb ik het nog niet aan de zijkant gehoord. Wel al 5 à 10 x een steentje op de voorkant: bumper, kap en voorruit. Steenslag nav de eigen voorwielen heb ik gelukkig nog niet meegemaakt. Hangt wellicht ook af van rijstijl of veel 0-100 sprintjes maken.

Baat het niet, dan schaadt het niet. Ik heb ook geen merkbare nadelige invloed op het verbruik kunnen bespeuren. En sowieso vind ik het al de moeite waard doordat de boel zoveel schoner blijft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

bilgy_no1 schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 00:13:

Vlak voor de grote vakantieritten toch maar spatlappen erop gezet (Amazon Prime Days deal voor nog geen €30) en de auto blijft echt veel schoner.
Heb je linkje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BJF005
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 18:48

Niet alleen de volume naam moet correct zijn (1 partitie Tesla, de andere music) maar inderdaad ook de naam van de folders moet exact juist zijn!
Ik had hetzelfde probleem.
Na twee partities met juiste namen en juiste folders, kon ik dashcam en muziek weer gebruiken.
Uiteindelijk heb ik met een USB hub in het handschoen kastje de T7 én een USB stick (bij mij die van Tesla nog) gebruikt. De stick voor dashcam en de T7 voor muziek. Ik kreeg foutmeldingen als ik met de T7 én muziek afspeelde, én dashcam beelden opnam. Blijkbaar was de data stroom te 'groot' voor de T7 om dit tegelijk te verwerken.
Sindsdien geen enkel probleem meer. Beelden komen mooi op de Tesla USB stick terecht en ik kan zonder haperingen gewoon muziek (in mijn geval lossless files) van de T7 afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
Weet iemand wat de kosten zijn om de bumper aan de voorkant te laten voorzien van PPF?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BJF005
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 18:48
T-Blizzard schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 10:14:
[...]

Hahahah mooi om te lezen, en vaak denk ik dan bij mezelf ik ben de 40 gepasseerd :+... Nee ik laat me niet meer verleiden bij het stoplicht... En dan komt toch mijn 20 jarige zelf af en toe de hoek om kijken. Ben totaal geen hardrijder als ik mijn lolletje gehad heb laat ik me gewoon weer inhalen :z
De reactie van Sir L deden me glimlachen, o zo herkenbaar.
En ook uw reactie is er boenk op.
Idem hier de 40 dik voorbij maar ik kan het niet laten, ik probeer soms zelfs bewust rood licht te hebben en vooraan te staan, speciaal om eens goed door te kunnen trekken.
Ik ben al flink getraind in vol gas geven tot 50, 70 of 90 km/u 😎 (al naargelang welke maximum snelheid ik op die moment mag rijden)
Mijn vorige auto, een Cupra R, ging in 5 naar 100 (getuned) daarna ben ik naar SUV model met een pak minder vermogen gegaan dus dat was even terug aanpassen qua rijstijl.
Toen ik mijn huidige model Y LR had en opnieuw die waanzinnige power had, heb ik daar de eerste weken flink gebruik van gemaakt en bij momenten eigenlijk wel soms echt roekeloos mee gereden.
Dat is gelukkig flink beter geworden en nu ben ik terug de 'normale' fatsoenlijke chauffeur. Veiliger voor mede weggebruikers maar zeker ook voor mezelf 🤔
Echt 'stoplicht sprintjes' heb ik nooit gedaan. Gas geven, kwaad naar elkaar kijken, teken doen, raam openen en vragen aan de chauffeur of hij even sprintje wil doen?
Ik zou eigenlijk niet weten hoe het werkt.
Bij echt rustig verkeer, buiten de spits, op bekende routes, geniet ik gewoon van dat vol vermogen optrekken, de duw in je rug, voelen dat je flinke power in je handen hebt.
Mijn vrouw vraagt soms bij dat volgas optrekken 'waarom moet dat nu'
Nou, gewoon, omdat het kan 🤣
Uit één ervaring kan ik wel al stellig zeggen, tegen een 'getjoende' VW Golf R ging het gelijk op. Drie keer stonden we 'toevallig' naast elkaar aan de lichten, en drie keer heeft hij echt alles gegeven wat hij had om mij bij te houden. 😎

Eigenlijk heb ik stiekem al wat spijt dat ik enkele maanden geleden niet tóch voor de Y performace ben gegaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Laatst online: 22:51
this schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 22:30:
[...]

Geoptimaliseerd laden kan toch niet veel doen in de auto? Dat is vooral voor s nachts, wanneer het redelijk voorspelbaar is wanneer je opstaat.
Dat werkt “altijd”. Als hij doorheeft dat je normaal gesproken ruim met je accu de resterende dag kan doen zal hij in principe niet gaan laden ook al leg je hem dus op die pad.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• this
BigSmurf schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 22:58:
[...]
N=1, ik geloof dit niet zo.

Mijn iPhone 11 Pro heb ik eind vorig jaar na ruim 3 jaar bezit verkocht met 100% battery health. Zat +- 14 maanden en 40k km aan Teslaritjes met praktisch altijd Flitsmeister aan bij. Huidige 14 Pro idem dito, vanaf aankoop permanent elke rit op de laadpad met Flitsmeister aan. Nog steeds 100%. Zakelijke iPhone ligt er in zeg de helft van de ritten naast: ook nog 100% na 2 jaar. Warmte merk ik niet echt iets van, maar goed, ik heb er een hoesje omheen, dat verbloemt misschien wat.

Anyway, ik laat me graag overtuigen, maar mijn N=1 is dat het voor de batterij geen klote boeit. :)
Volgens mij kijk je niet op de juiste plaats om die batterij Health te zien. Of dat systeem werkt niet goed in je iPhone. Want geen degradatie na jaren gebruik kan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
GeeMoney schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 02:31:
[...]

Dat werkt “altijd”. Als hij doorheeft dat je normaal gesproken ruim met je accu de resterende dag kan doen zal hij in principe niet gaan laden ook al leg je hem dus op die pad.
Maar dan moet je wel al een heel voorspelbaar verbruik hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSP123
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06:09
038Robijno schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 00:35:
Weet iemand wat de kosten zijn om de bumper aan de voorkant te laten voorzien van PPF?
Ik kreeg een offerte van 1850eu en 2350eu om de achterportieren ook deels mee te laten nemen. (Voor de bekende steenslag)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GekkeRipper
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:33
PSP123 schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 06:49:
[...]

Ik kreeg een offerte van 1850eu en 2350eu om de achterportieren ook deels mee te laten nemen. (Voor de bekende steenslag)
Daar kun je het ook van laten herspuiten toch?

Ik snap de ppf rage niet zo. Dat spul wordt ook lelijk als er veel steenslag op zit. Dus dan moet je je dure ppf vervangen om het mooi te houden.

Ppf is in mijn ogen alleen interessant voor zeer dure of unieke auto's. Daar vallen Tesla's niet onder. Maar ieder moet het natuurlijk voor zichzelf weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:09
Heb het idee met het draadloos laden vooral iPhone is. Kan 't zijn dat iPhone glas gebruikt en dat warmer aan voelt? Ik last m'n Samsung s22+ zelfs in 't hoesje zitten en is wel eens warm (scherm aan, FM aan) maar nooit heet. Laad altijd prima op, moet ik snel op een kort stuk iets er bij hebben duw ik kabel er in en leg ik hem daar neer. Dat laad hij niet draadloos.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Iemand al 26.7 aangeboden gekregen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:09
turkeyhakan schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 07:38:
Nope up to date sinds 7 aug. Hij zoekt wederom niet meer dus zo ff een reset (again). Is pas sinds ik de 2023.20.9 heb.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pufster
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 12:23
this schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 06:41:
[...]

Volgens mij kijk je niet op de juiste plaats om die batterij Health te zien. Of dat systeem werkt niet goed in je iPhone. Want geen degradatie na jaren gebruik kan niet.
Ik dacht ook van dat kan niet. Na zo lang gebruik nog op 100% met draadloos opladen, volgens mij is het BMS dan gewoon stuk als dat nog zelfde als dag 1 toont.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat is er zo speciaal aan dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Inspired schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 07:43:
[...]

Wat is er zo speciaal aan dan?
Google is your friend.

Acties:
  • +7 Henk 'm!
Kun je zelf ook doen in plaats van hier van dit soort nutteloze posts plaatsen. Op Teslafi kun je het gewoon in de gaten houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:43
Nee maar draai wel op 26.6 sinds zaterdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
PSP123 schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 06:49:
[...]

Hoop centjes.. kan ik beter de hele auto laten voorzien van glas coating.
Is stukken goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
The__Virus schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 08:04:
[...]

Nee maar draai wel op 26.6 sinds zaterdag.
Nice, merk je naast de genoemde updates nog andere verschillen?

- Ik merk dat de blindering van mijn binnen en buitenspiegels niet altijd goed werken. Lijkt mij een software bug, gezien het feit dat het soms wel werkt en soms weer niet.
- Schuifje voor parkeerhulp geluiden is door mijn auto zelf uitgezet. Hebben jullie dit ook wel eens meegemaakt?

[ Voor 38% gewijzigd door turkeyhakan op 09-08-2023 08:09 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!
038Robijno schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 08:05:
[...]

Is stukken goedkoper.
Dat kan, maar dat is wel een fundamenteel ander product. Glass coating is voor mooie blijvende glans en makkelijker schoonmaken. PPF beschermt de lak tegen steenslag en krassen. Tegen die dingen doet glass coating niets.

Maar er is een heel detailing topic waar deze discussie eerder thuis hoort. Overigens staan er ook hier in dit topic en de voorganger al best wat posts over als je de zoekfunctie gebruikt.

Tot slot, ik heb wel eens een aanbieder gevonden die voor €2500-3000 een full wrap doet. Maar ik weet niet meer waar dat was, wel een bedrijf dat alleen Tesla's deed geloof ik. Wellicht nog via Google te vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orac
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:59

Orac

Ik mis je papa.

Ja, vannacht update gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Inspired schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 07:56:
[...]

Op Teslafi kun je het gewoon in de gaten houden.
En kun jij de gebruikers op TeslaFi (hoofdletter F) koppelen aan een Tweaker?

Ik was gewoon benieuwd naar ervaringen van medebestuurders.

En ter aanvulling voor jou @Inspired, dit soort verbeteringen ben ik dus op zoek naar. Het lijkt er op dat 26.7 betere visualisaties heeft.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/F3AyK-ma0AABQw2?format=jpg&name=4096x4096

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/F3AyK-pb0AEoXEN?format=jpg&name=4096x4096

[ Voor 45% gewijzigd door turkeyhakan op 09-08-2023 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanB
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 17:44
DS7 schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 17:36:
[...]

Je weet neem ik aan dat Berlijn pas een jaartje levert, dus ik betwijfel of daar echt onderzoeken naar zijn. Maar ik neem die onderzoeken toch al niet serieus, aangezien ze per onderzoek enorm verschillende scores hebben. Waarbij merken in onderzoek a bij de besten behoren, bij b weer onderaan bungelen en bij c in de middenmoot.

Verder ben ik ernstig benieuwd waar ik aangeef dat het bij mij regelmatig gebeurt. Want dan zou ik liegen. Je mag voor de aardigheid wel eens mee als passagier als je mij niet gelooft. Ik kan mij echt de laatste keer niet heugen. Jaren terug was het inderdaad schering en inslag.

In ieder geval UN/ECE R79 speelt Tesla parten. Als je in de VS met autopilot rijdt merk je ook een enorm verschil. En dat ligt niet aan de hardware, die van mij komt uit Fremont (die fabriek levert kennelijk de minst betrouwbare Tesla's en buiten een los zittende achterspoiler heb ik niets gehad, just saying), dus heeft exact dezelfde hardware.

Vraag voor jou: op basis waarvan ben jij van mening dat een Tesla kopen geld weggooien is?
Je begint nu wel heel veel zaken te verdraaien, dus een laatste reactie maar dan laat ik het er bij:
1. Je geeft eerst aan dat volgens onderzoek de kwaliteit veel beter is, maar als ik vraag om dat onderzoek zeg je dat dat nog niet kan. Ook lijk je daarbij vooral naar het fysieke product te kijken, niet de software
2. Je geeft aan dat (TA)CC bij jou alleen goed werkt bij wegen met goede belijning. Dat betekent dus niet goed op heel veel wegen, dat zal veel ongewenst remmen zijn, iets anders doet de (TA)CC niet. (Of je zet het uit daar, potato potato)
3. De Verenigde Naties richtlijnen stellen inderdaad voor dat je niet grootschalig bèta test op de openbare weg vanwege veiligheid problemen. Maar dat je het gebruikt als het werkt. Dat is wat automerken incl. Tesla tegen zit in Europa die die richtlijnen volgt samen met zo’n 100 andere landen. (Vrijwel) geen inhoudelijke punten als g-krachten ed. vormen de blokkade
4. Ik zei dat als je een typisch Tesla pech geval hebt dat het dan zonde van je geld is. Nergens zeg ik dat het kopen van een Tesla zonde van je geld is. Sterker nog, ik geef meestal zelfs aan dat als het bij je wensen/eisen aansluit by far de beste keuze is. En dat ik door die loterij factor Tesla minder aanraadt bij vrienden voor een 50k aankoop, want ik heb geen zin in dat gezeik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiodurans
  • Laatst online: 22:43
038Robijno schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 08:05:
[...]
Is stukken goedkoper.
Zoals @bilgy_no1 al zegt, compleet ander product met ander doel. En stukken goedkoper? Af fabriek moet er eerst vaak nog een boel gebeuren aan de lak van Tesla, daarna met de hand twee coatingslagen er overheen… dat is echt niet goedkoper als je dat laat doen!

MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE/EN4C

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaMightyWackO
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-07 20:45

DaMightyWackO

-=Think Twice=-

Jep, vanmorgen geïnstalleerd. (MYP)

the funniest thing about this particular signature is that by the time you realise it doesn't say anything it's too late to stop reading it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DS7

DS7

JohanB schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 08:33:
[...]

Je begint nu wel heel veel zaken te verdraaien, dus een laatste reactie maar dan laat ik het er bij:
1. Je geeft eerst aan dat volgens onderzoek de kwaliteit veel beter is, maar als ik vraag om dat onderzoek zeg je dat dat nog niet kan. Ook lijk je daarbij vooral naar het fysieke product te kijken, niet de software
2. Je geeft aan dat (TA)CC bij jou alleen goed werkt bij wegen met goede belijning. Dat betekent dus niet goed op heel veel wegen, dat zal veel ongewenst remmen zijn, iets anders doet de (TA)CC niet. (Of je zet het uit daar, potato potato)
3. De Verenigde Naties richtlijnen stellen inderdaad voor dat je niet grootschalig bèta test op de openbare weg vanwege veiligheid problemen. Maar dat je het gebruikt als het werkt. Dat is wat automerken incl. Tesla tegen zit in Europa die die richtlijnen volgt samen met zo’n 100 andere landen. (Vrijwel) geen inhoudelijke punten als g-krachten ed. vormen de blokkade
4. Ik zei dat als je een typisch Tesla pech geval hebt dat het dan zonde van je geld is. Nergens zeg ik dat het kopen van een Tesla zonde van je geld is. Sterker nog, ik geef meestal zelfs aan dat als het bij je wensen/eisen aansluit by far de beste keuze is
1. Over verdraaien gesproken, mijn letterlijke quote:
DS7 schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 07:20:
dat de kwaliteit van Tesla met de jaren echt verbeterd is (dat mag je zelf nazoeken: het wordt van vele kanten bevestigd) en dat de Model Y uit Berlijn simpelweg goed in elkaar lijkt te steken (de auditu, maar goed).
2. Ook hier verdraai je mijn woorden. Zonder middenstreep gaat de auto vaak ‘dansen’. Of in het midden rijden. Met alleen TACC heb je soms inderdaad dat hij remt als er tegenliggers aankomen, maar dat is geen ghostbreaking. Net als het veel te anal zijn ten aanzien van fietsers en voetgangers.

Wat dat betreft zou het een meerwaarde zijn als je kan kiezen voor CC zonder TA.

3. Wat doet dit allemaal af aan dat het systeem in de praktijk veel meer kan dan hier mag? Tesla investeert er simpelweg geen geld in om het te homologeren. Europa is immers voor tech bedrijven een markt waar men horendol van wordt (andere discussie).

4. En ja, als je een ‘maandagochtendmodel’ hebt, dan is het geld weggegooid. Hoe die open deur iets zegt over de twijfel van iemand om een Tesla aan te schaffen ontgaat mij. En het ontgaat mij al helemaal waarom je dan aansloeg op wat ik geschreven had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmderonde
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-07 10:32
turkeyhakan schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 08:08:
[...]

Nice, merk je naast de genoemde updates nog andere verschillen?

<knip>
- Schuifje voor parkeerhulp geluiden is door mijn auto zelf uitgezet. Hebben jullie dit ook wel eens meegemaakt?
Ja, hou maar op. Ik ontdekte het toen ik ergens echt heel bijna tegenaan stond tot m'n schrik. Inmiddels alweer een paar updates geleden, maar sinds die tijd controleer ik het schuifje na een update haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
jmderonde schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 08:55:
[...]

Ja, hou maar op. Ik ontdekte het toen ik ergens echt heel bijna tegenaan stond tot m'n schrik. Inmiddels alweer een paar updates geleden, maar sinds die tijd controleer ik het schuifje na een update haha
Goed om te weten! Nou moet ik zeggen dat parkeersensoren wel nauwkeuriger zijn, maar heel groot is het verschil ook weer niet (als de camera's schoon zijn uiteraard).

Met mijn Y (met parkeersensoren) had ik ook bijna een muur geraakt (5 cm afstand), terwijl ik volgens de auto nog meer dan 30 cm over had..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jmderonde
  • Laatst online: 15-07 10:32
turkeyhakan schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 09:06:
[...]

Goed om te weten! Nou moet ik zeggen dat parkeersensoren wel nauwkeuriger zijn, maar heel groot is het verschil ook weer niet (als de camera's schoon zijn uiteraard).

Met mijn Y (met parkeersensoren) had ik ook bijna een muur geraakt (5 cm afstand), terwijl ik volgens de auto nog meer dan 30 cm over had..
Ik heb gewoon sensoren, M3 2021, maar ik blijk toch op het gehoor achteruit in te parkeren... bleek toen er geen piepjes waren :X

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• DS7

DS7

Het afschaffen van de sensoren blijf ik echt een idiote actie vinden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• T-Blizzard
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:08
DS7 schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 09:28:
Het afschaffen van de sensoren blijf ik echt een idiote actie vinden.
Afschaffen met een goed alternatief is prima, maar dat lijkt niet zo te zijn in dit geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
turkeyhakan schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 09:06:
[...]
Hoe belangrijk zijn schone camera's voor de parkeerhulp? Bij mijn M3 wordt de achtercamera nogal snel vuil als de wegen nat zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pierz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17:33
T-Blizzard schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 09:32:
[...]

Afschaffen met een goed alternatief is prima, maar dat lijkt niet zo te zijn in dit geval
Het beste werkt om de camera te gebruiken. Die werkt ook beter dan de sensoren, omdat je gewoon kan zien hoe ver je nog kan. Ik snap niet waar iedereen zo moeilijk over doet.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Schwarz
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 07-07 23:22
Pierz schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 09:34:
[...]

Het beste werkt om de camera te gebruiken. Die werkt ook beter dan de sensoren, omdat je gewoon kan zien hoe ver je nog kan. Ik snap niet waar iedereen zo moeilijk over doet.
Aan de achterzijde mis ik de sensoren inderdaad niet. Aan de voorzijde zou het soms handig kunnen zijn.
Al vind ik het een minder groot gemis dan ik vooraf verwachtte.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• VeeGee
  • Laatst online: 18:24
Ik moet zeggen dat ik ook best huiverig was toen men de parkeersensoren verwijderde, maar nu in de praktijk merk ik dat het prima werkt op basis van Tesla Vision en de camera's. Natuurlijk zijn parkeersensoren accurater in het meten van de afstand tot een object, maar ik ervaar een stuk minder hinder hiervan dan ik vooraf had gedacht.

Edit: dit dus :)
Schwarz schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 09:37:
[...]

Aan de achterzijde mis ik de sensoren inderdaad niet. Aan de voorzijde zou het soms handig kunnen zijn.
Al vind ik het een minder groot gemis dan ik vooraf verwachtte.

[ Voor 32% gewijzigd door VeeGee op 09-08-2023 09:39 ]

Tesla Model 3 RWD (2023)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Radiodurans
  • Laatst online: 22:43
Volgens mij parkeert iedere Tesla nu gewoon achteruit in, ten minste dat valt me op als ik op parkeerplaatsen kijk :*)

Betrapte mezelf er op dat ik op vakantie in m’n gehuurde ICE ook overal achteruit inparkeerde 8) (en de auto uit liep zonder de motor uit te zetten of de deur op slot te doen :z )

MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE/EN4C

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 17-07 12:09
DS7 schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 08:47:
[...]

1. Over verdraaien gesproken, mijn letterlijke quote:

[...]

2. Ook hier verdraai je mijn woorden. Zonder middenstreep gaat de auto vaak ‘dansen’. Of in het midden rijden. Met alleen TACC heb je soms inderdaad dat hij remt als er tegenliggers aankomen, maar dat is geen ghostbreaking. Net als het veel te anal zijn ten aanzien van fietsers en voetgangers.

Wat dat betreft zou het een meerwaarde zijn als je kan kiezen voor CC zonder TA.

3. Wat doet dit allemaal af aan dat het systeem in de praktijk veel meer kan dan hier mag? Tesla investeert er simpelweg geen geld in om het te homologeren. Europa is immers voor tech bedrijven een markt waar men horendol van wordt (andere discussie).

4. En ja, als je een ‘maandagochtendmodel’ hebt, dan is het geld weggegooid. Hoe die open deur iets zegt over de twijfel van iemand om een Tesla aan te schaffen ontgaat mij. En het ontgaat mij al helemaal waarom je dan aansloeg op wat ik geschreven had.
Denk dat de algemene consensus is dat de kwaliteit is heel veel verbeterd is tov <2020. Dat Jovan het niet wil geloven en blind staren op de JD power cijfer is aan hem. Ik reed hiervoor een Alfa Giulia en weet je hoevaak men zei "Alfa oh die gaat morgen uit elkaar zeker" terwijl ik iedereen wil overtuigen dat het echt al veel beter is sinds 2010 met name met de Mito en Giulietta, en daarna de Giulia en Stelvio. En ja hoor, nu staan Alfa bovenaan in JDpower 2023. Maar gaat de sceptisci hier aan geloven? Nee die zegt alsnog "Alfa=slecht". Wie weet in 2033 staat Tesla straks bovenaan? Het duurt gewoon even voordat je een image kan veranderen.

Verder vind ik alsnog dat JDpower ding nog weinig zegt. Een 1 issue die 10,000 euro kost bij Merc/BMW is een groter probleem dan 100 issue die 0 euro kost bij Tesla (door een reset, door software update gefixed, or door mobiele service, of onder garantie). Ze tellen maar aantal issues. En zegt dus niet veel over de ernst van de issue.

Ik ben de laatste tijd al gestopt om mensen te overtuigen over te stappen naar tesla. Diegene die aan het twijfelen zijn komen van zelf naar je (in de laatste 6 maanden zijn er 4 vrienden van me overgestapt naar tesla, zonder dat ik iets van zegt. ze komen zelf met vragen en een week later besteld)
Diegene zoals Jovan krijg je toch niet echt overtuigd (Jovan valt nog reuze mee overigens, die is redelijk objectief in veel gevallen), maar ik bedoel de echte tesla hater kan je beter links laten liggen. Hun leven draait om het uitzoeken van alle gebreken van tesla en krijg dopamine effect hiervan. Hun anders overtuigen kan ernstig gezondheids problemen veroorzaken; je wilt toch niet dat ze hartaanval krijgen door de goede bouwkwaliteit van gigaberlijn. laat ze met rust! :+ :+

Life is too short to drive boring cars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Dit had ik ook tijdens de vakantie, maar eerder niet gemerkt. Ik merkte toen ook dat hij echt zo traag als stront werd, alsof hij fors beperkt was in processing power oid. Met name ABRP was eigenlijk gewoon onbruikbaar en de interface daarvan hing regelmatig en reageerde nergens op. Met ABRP uit was het beter en was de temperatuur van de telefoon ook beter, anderen dit ook ervaren met ABRP?

iPhone 11 van m'n vrouw (beide zelfde toestel) had totaal geen last van warm worden en lag er hele tijd naast maar gebruikte dan ook geen Maps, Flitsmeister, ABRP met scherm aan of achtergrond.

Overigens op de terugreis maar gewoon kabeltje aan de telefoon gehangen en ABRP uitgelaten, nergens last van en ook op normale ritten in NL waar ik telefoon eigenlijk niet gebruik en alleen FM op achtergrond draait geen last van dit gedrag gehad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Radiodurans schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 09:42:
Volgens mij parkeert iedere Tesla nu gewoon achteruit in, ten minste dat valt me op als ik op parkeerplaatsen kijk :*)

Betrapte mezelf er op dat ik op vakantie in m’n gehuurde ICE ook overal achteruit inparkeerde 8) (en de auto uit liep zonder de motor uit te zetten of de deur op slot te doen :z )
Dat doe ik eigenlijk altijd al met alle auto's, ik zie niet in (behalve bij 'grote' weekboodschappen of laden/lossen van grote dingen) waarom vooruit ooit praktisch zou zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
SirLct schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 09:42:
[...]

Denk dat de algemene consensus is dat de kwaliteit is heel veel verbeterd is tov <2020. Dat Jovan het niet wil geloven en blind staren op de JD power cijfer is aan hem. Ik reed hiervoor een Alfa Giulia en weet je hoevaak men zei "Alfa oh die gaat morgen uit elkaar zeker" terwijl ik iedereen wil overtuigen dat het echt al veel beter is sinds 2010 met name met de Mito en Giulietta, en daarna de Giulia en Stelvio. En ja hoor, nu staan Alfa bovenaan in JDpower 2023. Maar gaat de sceptisci hier aan geloven? Nee die zegt alsnog "Alfa=slecht"
Hier ook een ex-alfist en met zowel een 147 JTDm, Mito en Giulietta meerdere tonnen aan KM gereden zonder noemenswaardige problemen en met de gebruikelijke "jij staat zeker vaak langs de weg"/"bij de garage" grappen van mensen... Nu met de Tesla uiteraard weer een groep mensen die wacht tot ik iets heb met de auto om dan dat in te wrijven, en je niet geloven als je zegt dat voor jou een kleine beurt niet eens bestaat en dus geen 750,- kost

[ Voor 10% gewijzigd door Sander op 09-08-2023 09:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VeeGee
  • Laatst online: 18:24
Sander schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 09:44:
[...]

Dat doe ik eigenlijk altijd al met alle auto's, ik zie niet in (behalve bij 'grote' weekboodschappen of laden/lossen van grote dingen) waarom vooruit ooit praktisch zou zijn?
Same, met al mijn auto's parkeer ik achteruit in. Dat is ook veel veilger.

Tesla Model 3 RWD (2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:49
SirLct schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 09:42:
[...]

Denk dat de algemene consensus is dat de kwaliteit is heel veel verbeterd is tov <2020. Dat Jovan het niet wil geloven en blind staren op de JD power cijfer is aan hem. Ik reed hiervoor een Alfa Giulia en weet je hoevaak men zei "Alfa oh die gaat morgen uit elkaar zeker" terwijl ik iedereen wil overtuigen dat het echt al veel beter is sinds 2010 met name met de Mito en Giulietta, en daarna de Giulia en Stelvio. En ja hoor, nu staan Alfa bovenaan in JDpower 2023. Maar gaat de sceptisci hier aan geloven? Nee die zegt alsnog "Alfa=slecht". Wie weet in 2033 staat Tesla straks bovenaan? Het duurt gewoon even voordat je een image kan veranderen.

Verder vind ik alsnog dat JDpower ding nog weinig zegt. Een 1 issue die 10,000 euro kost bij Merc/BMW is een groter probleem dan 100 issue die 0 euro kost bij Tesla (door een reset, door software update gefixed, or door mobiele service, of onder garantie). Ze tellen maar aantal issues. En zegt dus niet veel over de ernst van de issue.

Ik ben de laatste tijd al gestopt om mensen te overtuigen over te stappen naar tesla. Diegene die aan het twijfelen zijn komen van zelf naar je (in de laatste 6 maanden zijn er 4 vrienden van me overgestapt naar tesla, zonder dat ik iets van zegt. ze komen zelf met vragen en een week later besteld)
Diegene zoals Jovan krijg je toch niet echt overtuigd (Jovan valt nog reuze mee overigens, die is redelijk objectief in veel gevallen), maar ik bedoel de echte tesla hater kan je beter links laten liggen. Hun leven draait om het uitzoeken van alle gebreken van tesla en krijg dopamine effect hiervan. Hun anders overtuigen kan ernstig gezondheids problemen veroorzaken; je wilt toch niet dat ze hartaanval krijgen door de goede bouwkwaliteit van gigaberlijn. laat ze met rust! :+ :+
Ik ben het met je eens dat er nogal verschil zit in gradaties mbt de ernst van problemen.

Maar klinkt wel een beetje gek als je aangeeft dat Alfa in de volksmond als onbetrouwbaar wordt neergezet, maar JDPower ze wel netjes als betrouwbaar wegzet (hoog in de lijst). Kennelijk hebben ze dan toch een punt en is het niet gek dat men daar vanuit gaat toch?
Pagina: 1 ... 76 ... 502 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: