T-Blizzard schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 10:14:
[...]
Hahahah mooi om te lezen, en vaak denk ik dan bij mezelf ik ben de 40 gepasseerd

... Nee ik laat me niet meer verleiden bij het stoplicht... En dan komt toch mijn 20 jarige zelf af en toe de hoek om kijken. Ben totaal geen hardrijder als ik mijn lolletje gehad heb laat ik me gewoon weer inhalen

De reactie van Sir L deden me glimlachen, o zo herkenbaar.
En ook uw reactie is er boenk op.
Idem hier de 40 dik voorbij maar ik kan het niet laten, ik probeer soms zelfs bewust rood licht te hebben en vooraan te staan, speciaal om eens goed door te kunnen trekken.
Ik ben al flink getraind in vol gas geven tot 50, 70 of 90 km/u 😎 (al naargelang welke maximum snelheid ik op die moment mag rijden)
Mijn vorige auto, een Cupra R, ging in 5 naar 100 (getuned) daarna ben ik naar SUV model met een pak minder vermogen gegaan dus dat was even terug aanpassen qua rijstijl.
Toen ik mijn huidige model Y LR had en opnieuw die waanzinnige power had, heb ik daar de eerste weken flink gebruik van gemaakt en bij momenten eigenlijk wel soms echt roekeloos mee gereden.
Dat is gelukkig flink beter geworden en nu ben ik terug de 'normale' fatsoenlijke chauffeur. Veiliger voor mede weggebruikers maar zeker ook voor mezelf 🤔
Echt 'stoplicht sprintjes' heb ik nooit gedaan. Gas geven, kwaad naar elkaar kijken, teken doen, raam openen en vragen aan de chauffeur of hij even sprintje wil doen?
Ik zou eigenlijk niet weten hoe het werkt.
Bij echt rustig verkeer, buiten de spits, op bekende routes, geniet ik gewoon van dat vol vermogen optrekken, de duw in je rug, voelen dat je flinke power in je handen hebt.
Mijn vrouw vraagt soms bij dat volgas optrekken 'waarom moet dat nu'
Nou, gewoon, omdat het kan 🤣
Uit één ervaring kan ik wel al stellig zeggen, tegen een 'getjoende' VW Golf R ging het gelijk op. Drie keer stonden we 'toevallig' naast elkaar aan de lichten, en drie keer heeft hij echt alles gegeven wat hij had om mij bij te houden. 😎
Eigenlijk heb ik stiekem al wat spijt dat ik enkele maanden geleden niet tóch voor de Y performace ben gegaan..