Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 75 ... 502 Laatste
Acties:
  • 3.701.339 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mackeessie
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17-09 23:17
Echt Amerikaans onderzoek: Amerikaanse merken staan boven aan en merken als Toyota en Mazda onder de streep. In Europa is dat omgekeerd. De waarheid ligt waarschijnlijk in het midden.... Net als de mening van de gemiddelde Amerikaan over elektrische auto's en Tesla in het bijzonder. En in Amerika rijden voornamelijk daar gefabriceerde Tesla's en we weten wat het kwaliteitsverschil is tussen de Amerikaanse Tesla's en de Duitse en Chinese is. Maar goed doe met het onderzoek wat je wilt. Mijn ( Amerikaanse ) Model 3 uit 2019 had op de draagarmen na geen problemen en mijn nieuwe Model Y uit Duitsland is tot nu toe ook probleemloos.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• T-Blizzard
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:43
SpikeHome schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 18:08:
@T-Blizzard je liefde voor auto’s lijkt wel een beetje zoals bij mij.
Auto altijd netjes in de was ook met kwastje bezig.
Rijd zelf nu nog een Skoda Octavia vRS dat is de GTI uitvoering van de Skoda zeg maar alleen veel ruimer.
Deze is dus verkocht en word van de week opgehaald.
Al is het wel met pijn in mijn hart, maar dat had ik bij de vorige auto ook.
Kan moeilijk afstand doen:)

Een foto ervan zegt meer (als is dat wel vloeken hier in de tesla kerk).

[Afbeelding]
Ja mooie bak! Heb ik ook nog voor gekeken, maar dan met de 1.4 PHEV aandrijving 😃 Zit nu ook nog in de VAG hoek. Naar mijn mening subtiel zonder allemaal uitlaat herrie en spoiler gedoe :o

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f1uJKAxigFk6rDV6xUIB-ywwX7c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CKBse2o9KjeTaRw4fI1v3Mjp.jpg?f=fotoalbum_large

Maar na gereden te hebben met Model 3 ben ik wel om. Ook al ligt hij toch iets minder fijn op het netvlies.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JohanB
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 15-09 12:30
Mackeessie schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 22:00:
[...]

Echt Amerikaans onderzoek: Amerikaanse merken staan boven aan en merken als Toyota en Mazda onder de streep. In Europa is dat omgekeerd. De waarheid ligt waarschijnlijk in het midden.... Net als de mening van de gemiddelde Amerikaan over elektrische auto's en Tesla in het bijzonder. En in Amerika rijden voornamelijk daar gefabriceerde Tesla's en we weten wat het kwaliteitsverschil is tussen de Amerikaanse Tesla's en de Duitse en Chinese is. Maar goed doe met het onderzoek wat je wilt. Mijn ( Amerikaanse ) Model 3 uit 2019 had op de draagarmen na geen problemen en mijn nieuwe Model Y uit Duitsland is tot nu toe ook probleemloos.
Zou je wat Europese onderzoeken kunnen delen hierover? Kon ze niet direct vinden en zou inderdaad een reden kunnen zijn!
bilgy_no1 schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 20:15:
[...]

Dat is een Amerikaanse bron en gaat dus niet over Berlijn en Shanghai. Ook staat er een kanttekening bij dat de cijfers van Tesla niet compleet zijn, omdat Tesla geen gebruikersgegevens deelt met die organisatie.

Overigens zegt diezelfde JD Powers dat Tesla de hoogste scores haalt voor "EV ownership Experience".

https://www.teslarati.com...s-ev-satisfaction-survey/
Yes, en als je op die link klikt zie je bijvoorbeeld ook bij het artikel ervoor: “ Tesla has celebrated various awards from J.D. Power over the past several years, including the firm’s initial EV Ownership Study and the APEAL Study, which tests an owner’s emotional connection to their car”

Satisfaction is dus ook niet zo heel relevant als je een rationele keuze wil maken en vooral als blijkt dat heel veel mensen een grote emotional connection met hun auto hebben. Dat zie je denk ik hier ook veel op het forum. Mensen die zich vereenzelvigen met de auto of het merk en niet meer “eerlijk” kunnen kijken naar wat wel en niet goed werkt en het door dik en dun verdedigen. Net hierboven ook nog ergens “ja maar ze zijn vanaf 0 begonnen”. Ja, het is heel erg bewonderenswaardig wat ze hebben gedaan en ik heb daar heel veel respect voor. Je krijgt ook heel veel auto/features voor je geld. Maar dat maakt het niet blind de beste/betere keuze en mensen moeten zich goed beseffen dat ze een auto kiezen waarvan de besturingsoftware bijvoorbeeld nog vol in ontwikkeling is. Daarom heeft Tesla nog steeds geeneens L3, is zelfs de (TA)CC nog bèta, gaan de ruitenwissers af op kurkdroge strakke blauwe dagen en staat het internet en dit forum nog steeds vol met Tea’s die remmen waar dat niet hoeft/hoort etc.

Maar goed, dit lijkt een eindeloze welles-nietes te worden waar veel emotie in het spel lijkt. Dus tot een conclusie lijken we toch niet te gaan komen.

[ Voor 4% gewijzigd door JohanB op 07-08-2023 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gustaveau
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14:18
Jeroenneman schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 07:39:
[...]

Bizar.

Met een LR 2019 probleemloos naar Kroatië gereden, door Duitsland, Oostenrijk en Slovenië, en de voorspellingen en laadpunten waren spot on. Wat gek dat anderen hier zo'n last van hebben. Ik zou het laadsysteem + integratie van de SoC juist een selling point noemen op basis van mijn eigen ervaringen.
Ik zat even te kijken naar de Tesla laders op de Balkan, maar de app geeft aan dat er 0 zijn?
Van welke laders heb jij voorbij Oostenrijk gebruik gemaakt dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Broodro0ster
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 20:55
SirLct schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 13:08:
[...]

Of de rechterhendel lang drukken naar beneden. Ik vind scherm aanrakken net een beetje te ver (heb korte handen :D)
Super handige tip! Het scherm aanraken had ik gelezen in de handleiding, maar vond ik niet erg handig.
Heb nu cruise control handmatig staan, maar door lang te drukken pakt hij toch het verkeersbord. Dat is volgens mij zowat de guldenmiddag weg.

Het zou helemaal mooi zijn moest een kleine tik naar onder resume zijn, grote tik naar onder set en een grote lang tik de verkeersbord snelheid.

30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus 5.12kWh | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 Performance 2025

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gustaveau schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 22:57:
[...]

Ik zat even te kijken naar de Tesla laders op de Balkan, maar de app geeft aan dat er 0 zijn?
In welke app kijk je? Denk dat je alleen naar SuCs kijkt die open staan voor andere merken? Die zijn er daar niet idd. Wel voor Tesla’s.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20:05
Card Nox schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 19:30:
[...]

Nog nooit van gehoord. Je ontlaad de batterij ook met continue wisselende stroomsterktes. Het ene moment trek je maar 5kw en tijdens goed optrekken 200KW+.

Ik maak me veel zorgen om de accu, maar daarover niet.
200kW? 377kW denk! 8)

En daarbij deze mindset:

Hier geen medelijden met de batterij, gewoon lekker laden met wat er voorhanden en nodig is AC of DC 3,7-11-150-250kW en op zn staart trappen wanneer het kan. Vooralsnog net iets boven fleet-average met degradatie. Gewoon genieten van de auto joh.

Ik ben bang dat ik ook alles bedek met de mantel der liefde, ja er zijn wat dingetjes geweest maar het werd steevast goed opgelost zonder de auto een of meer dagen kwijt te zijn zoals bij de lease diesel tot eind 2020. De discussie over navigatie verkeerd inschatten van Superchargers lijkt mij eerder een software issue, wel irritant natuurlijk, zelf nog geen last van gehad. AP is niet fantastisch maar bij andere merken heb ik ook rare dingen meegemaakt en sommige waren enger dan wat ik tot nu toe heb meegemaakt in een Model 3 (vol in de ankers op de snelweg vanwege laagstaande zon bijvoorbeeld). Ruitenwissers zijn simpelweg niet goed automatisch. Dus ja, als ik dan voor mezelf de balans op moet maken slaat die door naar plezier en waardering ondanks kleine ergernissen.

En ik vind het dan erg ver gaan te zeggen dat ik omwille van bovenstaande redenen anderen niet een Tesla aan zou willen raden. Integendeel, ik denk dat als je uit bent op een EV het heel moeilijk is om niet serieus een Model 3/Y te overwegen.

Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:45
flupp schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 21:49:
[...]

Voor een Tesla snelladertarief zou dat al heel hoog zijn. Anderzijds zag ik gisteren slechts 0,43€, en ook vandaag is dat zo ?

[Afbeelding]
Gok dat @Fire69 kijkt bij niet abonnement prijzen. Tesla's hebben automatisch abonnement en dus lagere prijzen.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:01
Ik heb mijn Y LR nu 3,5 maand en heb er 12500 km mee gedaan, waaronder een reis naar Zweden, een paar ritten in Duitsland en verder wat woon-werk.

Ik zal de laatste zijn die beweert dat een Tesla perfect is, maar behoorlijk veel dingen zijn echt goed en dragen enorm bij aan gebruiksgemak
- efficientie, laden, laadnetwerk met eigen Siperchargers is echt waar Tesla boven de rest uit steekt.
- comfort, en bediengemak zit echt goed
- zetels zijn echt goed, en zelfs die witte zetels worden niet vuil.
- opbergrumte zowat overal. Ik kan perfect een fles water, mijn brillen, GSM, andere prullen in het interieur weg leggen zonder dat er iets rammelt.
- kofferruimte voor en achter
- rijprestaties, weggedrag, scherp sturen zit echt op hoog niveau
- geluidsinstallatie zit zeker op niveau van een goede premium installatie bij andere merken.
- open deur… entertainmentsysteem.

Wat zijn de punten die me teleurstellen:
- autosteer als de belijning niet duidelijk is is onbruikbaar, en er zijn dan te veel phantom brakings.
- navigatie is goed, maar ik had verwacht op het niveau van google of waze te zitten, en dat is niet het geval
- vering is net iets te hard
- zetel mocht iets lager staan
- afdekking van de koffer is soms onhandig en blijft moeilijk open staan.
- waarom die fart toestanden…. Doet afbreuk aan het imago, en ik wil het eigenlijk niet zien.

Met het hele concept ben ik bijzonder tevreden. Ik wil nooit meer terug naar een ICE, en op dit ogenblik is er geen enkele andere EV die beter bij mijn behoeften past.
Als ik de markt wat volg, en ik zou moeten wisselen, dan is de Polestar4 zowat de enige die echt een alternatief zou zijn voor mij. Maar het valt af te wachten hoe die er uit ziet en voelt in real life.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-09 09:11
Tommie12 schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 07:07:
- waarom die fart toestanden…. Doet afbreuk aan het imago, en ik wil het eigenlijk niet zien.
Om die fart toestanden te gebruiken moet je toch echt wel wat acties gaan verrichten. Jij vindt het afbreuk aan het imago, ik vind het juist super tof. Hoe kan je hier last van hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DS7
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 06-09 23:17

DS7

JohanB schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 22:45:
Dat zie je denk ik hier ook veel op het forum. Mensen die zich vereenzelvigen met de auto of het merk en niet meer “eerlijk” kunnen kijken naar wat wel en niet goed werkt en het door dik en dun verdedigen. Net hierboven ook nog ergens “ja maar ze zijn vanaf 0 begonnen”. Ja, het is heel erg bewonderenswaardig wat ze hebben gedaan en ik heb daar heel veel respect voor. Je krijgt ook heel veel auto/features voor je geld. Maar dat maakt het niet blind de beste/betere keuze en mensen moeten zich goed beseffen dat ze een auto kiezen waarvan de besturingsoftware bijvoorbeeld nog vol in ontwikkeling is. Daarom heeft Tesla nog steeds geeneens L3, is zelfs de (TA)CC nog bèta, gaan de ruitenwissers af op kurkdroge strakke blauwe dagen en staat het internet en dit forum nog steeds vol met Tea’s die remmen waar dat niet hoeft/hoort etc.

Maar goed, dit lijkt een eindeloze welles-nietes te worden waar veel emotie in het spel lijkt. Dus tot een conclusie lijken we toch niet te gaan komen.
Zou het ook kunnen dat jij niet heel erg objectief bent?

Want als je in mijn post al fanboy gedrag ziet… Ik leg simpelweg uit dat Tesla grote problemen heeft gehad met het service apparaat en dat de kwaliteit in het verleden niet altijd even geweldig was. Dat verhalen daarover vaak lang nagalmen en niet per se iets hoeven te zeggen over de kwaliteit nu.

In reactie op iemand die bang is dat een Tesla kopen ‘weggegooid geld’ is. Waarvan ik dus alleen maar zeg dat hij zich niet af moet laten schrikken door de verhalen, dat de kwaliteit van Tesla met de jaren echt verbeterd is (dat mag je zelf nazoeken: het wordt van vele kanten bevestigd) en dat de Model Y uit Berlijn simpelweg goed in elkaar lijkt te steken (de auditu, maar goed). Als je dat gaat karakteriseren als ‘blind de beste keuze’, dan heb je denk ik met een enorm vooroordeel mijn post gelezen…

Dat de automatische ruitenwisser kuren kan hebben als de voorruit niet perfect schoon is, is een feit. En dat kan heel irritant zijn. Zeker omdat sinds Tesla Vision de wisser verplicht op auto staat tijdens het gebruik van TACC.

Ghostbreaking is echt iets uit het verleden gelukkig. Autopilot vind ik zelf echt perfect werken. Ook al is het in Europa door regelgeving enorm geknepen tov de VS, op snelwegen en b wegen neemt het voor mij vrijwel alles uit handen.

Dus ik ben tevreden. En derhalve vind ik dat een Tesla kopen geen weggegooid geld is. Integendeel. Ik kan de auto zonder meer aanbevelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:46

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

DS7 schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 07:20:
[...]

Ghostbreaking is echt iets uit het verleden gelukkig. Autopilot vind ik zelf echt perfect werken. Ook al is het in Europa door regelgeving enorm geknepen tov de VS, op snelwegen en b wegen neemt het voor mij vrijwel alles uit handen.
Echt helemaal voor niets remmen is erg zeldzaam. Maar wat noem jij b-wegen? Van oudsher is dat wat nu de 60-kmzones in het buitengebied zijn. Daar werkt AP voor mij gewoon niet en TACC niet geweldig (zie mijn eerdere berichten).
Op provinciale wegen werkt het wel goed maar met rotondes vind ik het nog altijd niet geweldig. Sowieso werkt AP niet met rotondes en de TACC moet je minstens op volgafstand 3 zetten wil hij een beetje redelijk afremmen (en IMHO remt hij dan nog altijd laat).
Maar verder werkt het wel ja.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oekol
turkeyhakan schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 07:14:
[...]

Om die fart toestanden te gebruiken moet je toch echt wel wat acties gaan verrichten. Jij vindt het afbreuk aan het imago, ik vind het juist super tof. Hoe kan je hier last van hebben?
Hij is bang dat wanneer hij op de claxon drukt als die boos is op 'n ander in verkeer hij een scheetje laat en rooie wangetjes krijgt denk ik ;)

Wel slim van Elon, na zo'n scheetje kan je alleen nog maar lachen. Ook als je boos bent.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Tommie12 schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 07:07:
Welk imago bedoel je precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DS7

DS7

Maasluip schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 07:39:
[...]

Echt helemaal voor niets remmen is erg zeldzaam. Maar wat noem jij b-wegen? Van oudsher is dat wat nu de 60-kmzones in het buitengebied zijn. Daar werkt AP voor mij gewoon niet en TACC niet geweldig (zie mijn eerdere berichten).
Op provinciale wegen werkt het wel goed maar met rotondes vind ik het nog altijd niet geweldig. Sowieso werkt AP niet met rotondes en de TACC moet je minstens op volgafstand 3 zetten wil hij een beetje redelijk afremmen (en IMHO remt hij dan nog altijd laat).
Maar verder werkt het wel ja.
Het werkt voor mij goed op alle wegen met belijning in het midden van de weg (hetgeen in Nederland vaak ontbreekt, wat een enorme fout is naar mijn mening).

Rotondes lukken niet meer nadat enkele jaren geleden er EU regelgeving kwam over stuurhoeken, snelheid, enz (ik heb het niet meer 100% op het netvlies). Te scherpe bochten zijn daardoor ook problematisch geworden.

Dus eens met wat je zegt, maar dat ligt niet zo zeer aan Tesla en ik stoor mij er ook niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karsvdtuin
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 12-09 16:02
this schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 16:19:
[...]

Geen idee wat die B16 mag zijn (google weet het ook niet direct), maar met 6,1s zijn er echt al weinig auto's die weg rijden van je hoor.

[...]

Is er daar een beetje een betrouwbare bron voor? Tot nu toe lijken dit gewoon geruchten te zijn zonder enige onderbouwing.
B16 is een blok wat in de honda civic te leggen is, leg daar een turbo op en je hebt al snel een auto van minder dan 1000kg met meer dan 250pk. Onder mensen die aan auto's sleutelen om ze sneller te maken is dit wel bekend.
Wat betreft die 6,1 seconden.. als je er op gaat letten zijn er zat auto's die dat echt wel sneller doen. 6,1 is niet meer zo bijzonder tegenwoordig. Zeker niet als je er op gaat letten en vaak vooraan staan bij het stoplicht.

Voor wat betreft de Highland, ik heb geen betrouwbare bron die zegt dat dat ding er met 2 maand is. Maar mijn inschatting is dat het geen jaar meer duurt. Dat is volledig gebasseerd op een gevoel en vermoedens vanwege de geruchten. Dus nee heb geen feiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flupp
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 19-09 19:47
Oekol schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 06:33:
[...]
Gok dat @Fire69 kijkt bij niet abonnement prijzen. Tesla's hebben automatisch abonnement en dus lagere prijzen.
Als je met een niet-Tesla géén abonnement hebt, kun je toch geen gebruik maken van het SuC netwerk, of toch ?

Model 3 LR (model 2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:18
flupp schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 08:41:
[...]

Als je met een niet-Tesla géén abonnement hebt, kun je toch geen gebruik maken van het SuC netwerk, of toch ?
Dacht het wel, alleen betaal je dan een hoger tarief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Van opengestelde locaties inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 20-09 09:15
karsvdtuin schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 08:41:
[...]

B16 is een blok wat in de honda civic te leggen is, leg daar een turbo op en je hebt al snel een auto van minder dan 1000kg met meer dan 250pk. Onder mensen die aan auto's sleutelen om ze sneller te maken is dit wel bekend.
Wat betreft die 6,1 seconden.. als je er op gaat letten zijn er zat auto's die dat echt wel sneller doen. 6,1 is niet meer zo bijzonder tegenwoordig. Zeker niet als je er op gaat letten en vaak vooraan staan bij het stoplicht.

Voor wat betreft de Highland, ik heb geen betrouwbare bron die zegt dat dat ding er met 2 maand is. Maar mijn inschatting is dat het geen jaar meer duurt. Dat is volledig gebasseerd op een gevoel en vermoedens vanwege de geruchten. Dus nee heb geen feiten.
Dus een getunede auto? Ook wel een heel niche voorbeeld die je aanhaalt dan.
En zoals iemand anders al aanhaalde, om die snelle tijden te halen met een klassieke auto moeten ze vaak al Launch control doen.
En intussen zullen er wel steeds meer auto’s zijn die snellere tijden halen, maar dan zullen ze nog niet zomaar wegrijden van jou. Daarvoor is 6,1s ook de dag van vandaag nog steeds prima om mee te kunnen.

En ik bedoelde of je een bron hebt voor die stoelventilatie.

[ Voor 8% gewijzigd door this op 08-08-2023 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flupp
karsvdtuin schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 08:41:
[...]
...
...
Dat kan best zo zijn, maar dat zijn dan de "Tesla's" waarvan die ene kerel met zijn nogal opgefokte Golf GTI mij onlangs zei "dat Tesla's met hem niet meekunnen aan het stoplicht". Ik denk niet dat hij hetzelfde van een LR had gezegd.

Hoe dan ook, het zijn maar cijfertjes. Ook al heb ik een LR, dan toch zou ik met een RWD evenveel rijplezier hebben gehad. Want vergeet niet dat mijn 80'er jaren Golf I GTI, die de spurt in 8,8 seconden deed (toentertijd flitsend snel) na mijn LR nog steeds de snelste is geweest in die 40 jaar ertussenin... En dus ook de RWD is nog sneller...

Model 3 LR (model 2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flupp
Hoe wordt er op dat moment dan wel afgerekend, vraag ik mij dan af (zonder de app, maw) ?

Model 3 LR (model 2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 20-09 09:15
dubbel

[ Voor 98% gewijzigd door this op 08-08-2023 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karsvdtuin
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 12-09 16:02
this schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 08:53:
[...]

Dus een getunede auto? Ook wel een heel niche voorbeeld die je aanhaalt dan.
En zoals iemand anders al aanhaalde, om die snelle tijden te halen met een klassieke auto moeten ze vaak al Launch control doen.

En ik bedoelde of je een bron hebt voor die stoelventilatie.
Ik benoemde even wat een B16 motor is. Maar naast tuner auto's zijn er fabriek af ook genoeg auto's die sneller dan 6,1 seconden zijn. Het is echt niet zo'n verbazingwekkend snelle auto. Snel genoeg? Zeker.. maar voor de sportieve rijder denk ik dat de long range meer plezier geeft. Zeker voor de prijs vind je niet snel een snellere auto.. maar als je kijkt wat er op de weg rondrijdt (even zonder naar de prijs kijkende) dan zijn er van heel wat merken auto's die sneller zijn. En nee dan hebben we het niet over een bmw m3, audi rs model, mercedes amg topmodellen of de snelste volvo's. Allemaal ''premium merken'' die ik nu opnoem maar ze staan wel vaak vooraan bij het stoplicht. Althans bij mij in de regio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barse87
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 23:21
Vorige week woensdag heb ik mijn nieuwe Model 3 opgehaald in Tilburg. Ondanks dat ik meerdere rondjes om de auto heb gelopen om evt beschadigingen te spotten heb ik dit krasje over het hoofd gezien:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4zWL75Hh22wmky_SPA5t9LDDBM4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xTOrohOz4uy26L9ySGxP3dUL.jpg?f=fotoalbum_large

Ik weet zeker dat de kras er al vanaf het begin op zat en niet pas op is gekomen nadat ik de auto in ontvangst heb genomen. Heeft het nog zin om hier een service verzoek voor in te schieten of zal ik het herstel uit eigen zak moeten betalen?

9280WP | Daikin Altherma 3 LT 8kW | VW e-Golf 2019 | Tesla Model 3 RWD 2025

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:37
flupp schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 08:55:
[...]
Hoe wordt er op dat moment dan wel afgerekend, vraag ik mij dan af (zonder de app, maw) ?
Je kan de auto gewoon registreren zonder een abbo af te sluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

[...]

Als je geen Tesla hebt? Niet. Moet op dit moment via de app. Er koment nieuwe stalls met betaalterminals maar eerst alleen bij nieuwe locaties.

Als je wel een Tesla hebt moet je CC/bank gegevens aan je account koppelen. Dan kun je daarna gewoon plug & charge gebruiken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bokkow
[...]

[...]

Je zult een account moeten maken en creditcard gegevens invullen. Zonder abo betaal je zo’n 10 cent per kWh extra, bij 130kWh per maand ligt break even. Ok bye

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Barse87 hoeveel km gereden? Je kunt een request inschieten maar ben bang dat het jammer maar helaas is. Afleveren blijft wat gokken. In de hal is het net niet licht genoeg en er is gewoon minder QC dan bij menig ander merk. Ze jassen hem in Tilburg door de wasstraat en zetten hem in de hal neer. Ze gebruiken de piep methode als QC. Tenminste, dat is mijn ervaring.

Overigens kun je natuurlijk ook niet zeker weten dat de kras er al op zat toch? Kan toch zijn dat iemand dit veroorzaakt heeft na ophalen? Bij de winkel of ergens anders bv.

[ Voor 19% gewijzigd door Inspired op 08-08-2023 09:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turkeyhakan
Barse87 schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 09:01:
Vorige week woensdag heb ik mijn nieuwe Model 3 opgehaald in Tilburg. Ondanks dat ik meerdere rondjes om de auto heb gelopen om evt beschadigingen te spotten heb ik dit krasje over het hoofd gezien:
[Afbeelding]

Ik weet zeker dat de kras er al vanaf het begin op zat en niet pas op is gekomen nadat ik de auto in ontvangst heb genomen. Heeft het nog zin om hier een service verzoek voor in te schieten of zal ik het herstel uit eigen zak moeten betalen?
Als je het zo zeker weet, had je dit binnen 24u moeten melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barse87
  • Laatst online: 23:21
Inspired schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 09:10:
@Barse87 hoeveel km gereden? Je kunt een request inschieten maar ben bang dat het jammer maar helaas is. Afleveren blijft wat gokken. In de hal is het net niet licht genoeg en er is gewoon minder QC dan bij menig ander merk. Ze jassen hem in Tilburg door de wasstraat en zetten hem in de hal neer. Ze gebruiken de piep methode als QC. Tenminste, dat is mijn ervaring.

Overigens kun je natuurlijk ook niet zeker weten dat de kras er al op zat toch? Kan toch zijn dat iemand dit veroorzaakt heeft na ophalen? Bij de winkel of ergens anders bv.
Auto heeft inmiddels 389km gereden waarvan 190km voor de terugreis van Tilburg naar huis. Auto heeft verder nergens gestaan waar anderen het veroorzaakt kunnen hebben en gezien de plek van de kras (precies op de rand van het scherm) ook wel een vreemde plek. Dan zou er meer beschadigd moeten zijn. De kras ziet er in het echt namelijk “perfect” uit.

@turkeyhakan als ik het eerder had opgemerkt had ik het ook zeker wel gemeld, maar ik kom er helaas pas net achter…

9280WP | Daikin Altherma 3 LT 8kW | VW e-Golf 2019 | Tesla Model 3 RWD 2025

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Barse87 schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 09:22:
[...]
@turkeyhakan als ik het eerder had opgemerkt had ik het ook zeker wel gemeld, maar ik kom er helaas pas net achter…
Probeer het maar eens zou ik zeggen via het kopje service, maar grote kans dat je verzoek afgewezen gaat worden en begrijpelijk...

Wellicht heb je foto's gemaakt op de dag van aflevering en kun je dat als bewijs gebruiken mocht de kras er op staan.

[ Voor 13% gewijzigd door turkeyhakan op 08-08-2023 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

gustaveau schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 22:57:
[...]

Plenty:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zjFoZ5Nn4EQ5-QdTcXy_HD3JfmA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Yl6usQOEuyp9SSOlgwjr32BR.jpg?f=fotoalbum_large

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:41
Ik zou dat eerder 'een paar' noemen in plaats van plenty. Vrij grote kans dat het niet direct op je route ligt.
Wij zijn twee weken geleden naar Budapest geweest. Tot aan wenen was het prima te doen en kon je eigenlijk heel flexibel omgaan met wat eerder of later stoppen. Daarna was er vaak echt nog maar 1 optie op de route.

Die éne optie is natuurlijk prima. Maar nu moest je wel echt opletten dat je bij de stop ervoor voldoende was opgeladen om de volgende te halen. In Duitsland kun je gewoon gaan rijden als je geen zin meer hebt om te wachten en stop je één of twee superchargers eerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monica66
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 17:02
Greatsword schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 19:34:
[...]

Heb je ze al binnen en hoe bevallen ze?

Ik overweeg om deze aan te schaffen, wel lange levertijd maar 160,- is volgens mij wel een mooie prijs voor zo’n volledige set toch?

[Afbeelding]

Vloermat 2017-2023 Bagagemat Op Maat Voor Tesla Mat Kofferbakmat 3d Xpe All Weather Anti-Slip Set Vloerbedekking Mat
https://a.aliexpress.com/_mPY6jgS
Ze bevallen ons prima. Wij hebben ze zelf bij Amazon besteld, dus de ervaring via Ali hebben we niet.

Edit: de onze lijken meer op deze set: https://m.nl.aliexpress.c...1f-42d8-b1ec-2c9e7efc4ed3

[ Voor 23% gewijzigd door monica66 op 08-08-2023 09:56 . Reden: Link toegevoegd ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
SquareOne schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 09:34:
[...]

Ik zou dat eerder 'een paar' noemen in plaats van plenty. Vrij grote kans dat het niet direct op je route ligt.
Wij zijn twee weken geleden naar Budapest geweest. Tot aan wenen was het prima te doen en kon je eigenlijk heel flexibel omgaan met wat eerder of later stoppen. Daarna was er vaak echt nog maar 1 optie op de route.

Die éne optie is natuurlijk prima. Maar nu moest je wel echt opletten dat je bij de stop ervoor voldoende was opgeladen om de volgende te halen. In Duitsland kun je gewoon gaan rijden als je geen zin meer hebt om te wachten en stop je één of twee superchargers eerder.
Budapest is echt gewoon prima te doen met een Tesla. Je hoeft ook helemaal niet lang te laden overal. Er zijn dus inderdaad genoeg. Ook omdat je daar steeds minder BEVs tegen komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Greatsword schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 19:34:
[...]

Heb je ze al binnen en hoe bevallen ze?

Ik overweeg om deze aan te schaffen, wel lange levertijd maar 160,- is volgens mij wel een mooie prijs voor zo’n volledige set toch?

[Afbeelding]

Vloermat 2017-2023 Bagagemat Op Maat Voor Tesla Mat Kofferbakmat 3d Xpe All Weather Anti-Slip Set Vloerbedekking Mat
https://a.aliexpress.com/_mPY6jgS
Ook hier liggen ze in de model3, prima set.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• drvt175
  • Laatst online: 16:54
DS7 schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 07:20:
[...]

Ik herken dit niet, afgelopen week op meerdere ritten van en halfuur op provinciale wegen meerdere keren per rit Ghostbreaking gehad.
Met de ruitenwissers heb ik echter geen issues.
Als de verschillende tussen de auto's zo groot zijn, zegt dit ook iets.. lijkt dan wel een loterij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Inspired schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 09:38:
[...]

Budapest is echt gewoon prima te doen met een Tesla. Je hoeft ook helemaal niet lang te laden overal. Er zijn dus inderdaad genoeg. Ook omdat je daar steeds minder BEVs tegen komt.
Nouja, het is te doen, maar hangt een beetje af van je referentiekader hoe makkelijker het te doen is.
Ben al paar keer met de tesla naar oostenrijk (tirol) en noord italie geweest. Op die routes staan aanzienlijk meer Tesla superchargers.

Tussen wenen en Budapest zit er alleen nog een lader in Gyor. Het is te doen, maar je moet weldegelijk meer nadenken / plannen dan op de 'blauwe' en 'zwarte' routes die ik vaker gereden heb.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oQ-wwS8NYNoYeGn4yFFMDOKb2R0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/1YfdWUDJiX3M72VI8NvIpuua.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• SirLct
  • Laatst online: 12-09 22:07
karsvdtuin schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 09:00:
[...]

Ik benoemde even wat een B16 motor is. Maar naast tuner auto's zijn er fabriek af ook genoeg auto's die sneller dan 6,1 seconden zijn. Het is echt niet zo'n verbazingwekkend snelle auto. Snel genoeg? Zeker.. maar voor de sportieve rijder denk ik dat de long range meer plezier geeft. Zeker voor de prijs vind je niet snel een snellere auto.. maar als je kijkt wat er op de weg rondrijdt (even zonder naar de prijs kijkende) dan zijn er van heel wat merken auto's die sneller zijn. En nee dan hebben we het niet over een bmw m3, audi rs model, mercedes amg topmodellen of de snelste volvo's. Allemaal ''premium merken'' die ik nu opnoem maar ze staan wel vaak vooraan bij het stoplicht. Althans bij mij in de regio.
Ik zal mijn ervaring delen als stoplichtsprint fanaat...
Ik had een auto die in 9s naar 100 rijdt, helemaal beu dat ik steeds maar verliest, dus verkocht.
Daarna een auto die in 8s naar 100 rijdt, af en toe gewonnen tegen mindere bak, maar nog steeds veel verloren, dus verkocht.
Daarna een auto die af fabriek in 7s naar 100 rijdt, veel meer gewonnen, GTItjes kunnen bijhouden, maar af en toe nog steeds te traag.
De auto dan getuned (niet getjoend) en rijdt in 5s naar 100. Als ik mn reactietijd a-la f1 coureur doe hou ik zelfs Golf R bij, en ook EVs gek genoeg. Maar tegen getunede Golf R nee toch niet.
Daarna kwam de Model 3 Performance. Ik dacht nu "Yes now is my time, kom maar met je AMGs en Ms en RS!"
Reality: niemand wil tegen mij sprinten.

Het is dus een illusie, als je niet snel genoeg bent, wil je altijd sneller, maar de M3P is zowat een van de snelste (zonder gek geld uit te geven aan lambos of ferraris) en wat blijkt? Het is lonely to be on the top :D

Heb ik mijn lesje geleerd?
Absoluut niet, stiekem aan kijken hoe ik een Plaid kun financieren over paar jaar :D :D :D

Life is too short to drive boring cars

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SquareOne schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 10:03:
[...]

Nouja, het is te doen, maar hangt een beetje af van je referentiekader hoe makkelijker het te doen is.
Ben al paar keer met de tesla naar oostenrijk (tirol) en noord italie geweest. Op die routes staan aanzienlijk meer Tesla superchargers.

Tussen wenen en Budapest zit er alleen nog een lader in Gyor. Het is te doen, maar je moet weldegelijk meer nadenken / plannen dan op de 'blauwe' en 'zwarte' routes die ik vaker gereden heb.
[Afbeelding]
Je kunt toch niet verwachten dat ze daar net zoveel SuCs neerplanten als in Duitsland? Dat is in bv Spanje ook niet het geval. En als je gewoon op de navi rijdt hoef je weinig te doen om er te komen.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Adrenaline0182
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-09 16:29
Ik moet toch wel erg lachen om al die 0-100 sprints gesprekken. Ik heb vrijwel altijd in bloedsnelle BMW's gereden, maar de keren dat ik me tot een stoplicht sprint heb laten verleiden kan ik denk ik echt op 1 hand tellen. Wat voor mij persoonlijk veel fijner is aan veel vermogen, is het feit dat je al rijdend even snel ergens voorbij kunt. Die stoplichtsprints kunnen me echt gestolen worden. Het snel kunnen maneuvreren op bijvoorbeeld de snelweg maakt dat je niet alleen veel minder vermoeiend auto kan rijden, maar ook veel veiliger. De stoplichtsprints laat ik graag aan het petjesvolk over.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• T-Blizzard
SirLct schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 10:07:
[...]

Ik zal mijn ervaring delen als stoplichtsprint fanaat...
Ik had een auto die in 9s naar 100 rijdt, helemaal beu dat ik steeds maar verliest, dus verkocht.
Daarna een auto die in 8s naar 100 rijdt, af en toe gewonnen tegen mindere bak, maar nog steeds veel verloren, dus verkocht.
Daarna een auto die af fabriek in 7s naar 100 rijdt, veel meer gewonnen, GTItjes kunnen bijhouden, maar af en toe nog steeds te traag.
De auto dan getuned (niet getjoend) en rijdt in 5s naar 100. Als ik mn reactietijd a-la f1 coureur doe hou ik zelfs Golf R bij, en ook EVs gek genoeg. Maar tegen getunede Golf R nee toch niet.
Daarna kwam de Model 3 Performance. Ik dacht nu "Yes now is my time, kom maar met je AMGs en Ms en RS!"

Het is dus een illusie, als je niet snel genoeg bent, wil je altijd sneller, maar de M3P is zowat een van de snelste (zonder gek geld uit te geven aan lambos of ferraris) en wat blijkt? Het is lonely to be on the top :D

Heb ik mijn lesje geleerd?
Absoluut niet, stiekem aan kijken hoe ik een Plaid kun financieren over paar jaar :D :D :D
Hahahah mooi om te lezen, en vaak denk ik dan bij mezelf ik ben de 40 gepasseerd :+... Nee ik laat me niet meer verleiden bij het stoplicht... En dan komt toch mijn 20 jarige zelf af en toe de hoek om kijken. Ben totaal geen hardrijder als ik mijn lolletje gehad heb laat ik me gewoon weer inhalen :z

Acties:
  • +7 Henk 'm!
Adrenaline0182 schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 10:11:
Ik moet toch wel erg lachen om al die 0-100 sprints gesprekken. Ik heb vrijwel altijd in bloedsnelle BMW's gereden, maar de keren dat ik me tot een stoplicht sprint heb laten verleiden kan ik denk ik echt op 1 hand tellen. Wat voor mij persoonlijk veel fijner is aan veel vermogen, is het feit dat je al rijdend even snel ergens voorbij kunt. Die stoplichtsprints kunnen me echt gestolen worden. Het snel kunnen maneuvreren op bijvoorbeeld de snelweg maakt dat je niet alleen veel minder vermoeiend auto kan rijden, maar ook veel veiliger. De stoplichtsprints laat ik graag aan het petjesvolk over.
Zou gewoon lekker iedereen in zijn waarde laten zonder mensen als petjesvolk te kwalificeren. Fijn dat het jou niet boeit. Anderen weer wel. Ik vind beide fijn maar een pet dan weer niet.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Adrenaline0182
Inspired schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 10:15:
[...]

Zou gewoon lekker iedereen in zijn waarde laten zonder mensen als petjesvolk te kwalificeren. Fijn dat het jou niet boeit. Anderen weer wel. Ik vind beide fijn maar een pet dan weer niet.
Je hebt gelijk. Laat ik het anders formuleren: Tijdens het dagelijks gebruik van een auto zijn tussensprints voor een auto veel belangrijker dan een wedstrijdje bij het stoplicht. Dat eerste geeft rijgemak en brengt veiligheid, dat tweede is enkel voor de lol. En in de praktijk lijkt mij van veel minder groot belang.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• turkeyhakan
[...]
Ik herken wat je zegt :-) Normaliter gaan ze naast je staan, maar nu blijven ze vaak achter je.

Met mijn Y Performance had ik dit veel minder. Ik denk dat die auto door z'n hoogte minder sportiviteit uitstraalt. Maar als het dan zo ver is en je eenmaal op gang bent zie ik vaak verbaasde gezichten naar de Tesla kijken: "die is snel".

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Adrenaline0182 schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 10:18:
[...]

Je hebt gelijk. Laat ik het anders formuleren: Tijdens het dagelijks gebruik van een auto zijn tussensprints voor een auto veel belangrijker dan een wedstrijdje bij het stoplicht. Dat eerste geeft rijgemak en brengt veiligheid, dat tweede is enkel voor de lol. En in de praktijk lijkt mij van veel minder groot belang.
Mja. Met 60pk kun je ook prima veilig rijden. Kwestie van kijken en anticiperen. Veel vermogen is zeker leuk hoor. Maar noodzakelijk? Zeker niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
[...]

Het is het 'niet tesla opladen abonnement' dan betaal je Tesla prijzen die Tesla's ook betalen. Zonder dat abonnement betaal je meer zie:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EEUuGtos155B31U551T5IeIwrSc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YQmWOvX6ZQ6KMGbxUCoaUx2P.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
Inspired schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 10:08:
[...]

Je kunt toch niet verwachten dat ze daar net zoveel SuCs neerplanten als in Duitsland? Dat is in bv Spanje ook niet het geval. En als je gewoon op de navi rijdt hoef je weinig te doen om er te komen.
Ik zeg ook niet dat ik het verwacht, ik constateer alleen dat het minder makkelijk - vooral minder flexibel - is als op de andere routes die ik net deelde.

Mijn n=1 ervaring was dat we rond avondeten tijd moesten gaan laden precies op de route tussen Wenen en Budapest. Het laden en avondeten wilden wij combineren.

De Supercharger in Gyor staat bij een tankstation langs de snelweg maar daar is geen restaurant of fastfoodketen gevestigd. Uiteindelijk dus voor een Ionity charger in die regio gekozen. Dat ging prima, maar is wel even wat uitzoekwerk.

Op die andere routes in Duitsland is er altijd wel een supercharger op de route die aan bovenstaande requirements voldoet. Bij requirements anders dan 'ik wil enkel laden' is het wat mij betreft dus minder 'flexibel' :)

[ Voor 3% gewijzigd door SquareOne op 08-08-2023 10:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Adrenaline0182
Inspired schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 10:23:
[...]

Mja. Met 60pk kun je ook prima veilig rijden. Kwestie van kijken en anticiperen. Veel vermogen is zeker leuk hoor. Maar noodzakelijk? Zeker niet.
Niet volledig mee eens. Het is veel lastiger om snel te anticiperen met een trage auto, dan met een snelle wendbare auto. Je kunt zelf nog zo veilig rijden, maar je bent heel erg afhankelijk van het verkeer om je heen. Een goed vermogen kan echt het verschil maken, zelf diverse keren mogen meemaken,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turkeyhakan
Adrenaline0182 schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 10:27:
[...]

Niet volledig mee eens. Het is veel lastiger om snel te anticiperen met een trage auto, dan met een snelle wendbare auto. Je kunt zelf nog zo veilig rijden, maar je bent heel erg afhankelijk van het verkeer om je heen. Een goed vermogen kan echt het verschil maken, zelf diverse keren mogen meemaken,
Juist! :*) 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Adrenaline0182 schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 10:27:
[...]

Ik weet niet of dit echt zo is. Ik merk dat ik nu ook het vermogen gebruik. Bij een ICE met 60pk is het bij twijfel niet gaan. Sinds de BEV met 400pk+ is het bij twijfel wel gaan. :+ Denk dat het aantal schades bij auto's met 250pk+ ook hoger is dan zeg <100pk. Al is dit mijn onderbuikgevoel en heb daar geen bewijs voor gezocht.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SirLct
  • Laatst online: 12-09 22:07
T-Blizzard schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 10:14:
[...]

Hahahah mooi om te lezen, en vaak denk ik dan bij mezelf ik ben de 40 gepasseerd :+... Nee ik laat me niet meer verleiden bij het stoplicht... En dan komt toch mijn 20 jarige zelf af en toe de hoek om kijken. Ben totaal geen hardrijder als ik mijn lolletje gehad heb laat ik me gewoon weer inhalen :z
Ik rij 99% van de tijd erg rustig, verbaas men vaak. Af en toe komen neefjes meerijden en die verwacht dat ik als een gek zou rijden en bij elke meter volgas zou gaan (gezien mijn autoverleden, de mods op huidige auto, performance model, etc). Die is vaak teleurgesteld :D Ik doe een keer goed optrekken als het toelaat, en daarna gewoon rustig aan rijden. Maar.... zet maar een luide Golf R naast me bij de stoplicht. Say no more! :+

Life is too short to drive boring cars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Laatst online: 23:00
bilgy_no1 schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 21:45:
[...]

Nou, dan zal de hele productie inderdaad wel ruk zijn...
Enige ruk hier is jouw reactie... :|

De deur zat helemaal fout, dat mag ik niet even melden of zo? In een showroom-model dan nog...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bokkow
Adrenaline0182 schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 10:11:
Bedankt voor de tip, ik zal voortaan een petje meenemen om op te doen bij stoplichten, misschien dat je dan wel wordt uitgedaagd. En een zonnebril heb ik al voor het even voorbij gaan 8)

Ik combineer graag die dingen.

Over ritjes naar Budapest / Hongarije gesproken, 6 van de top 10 meest gestemde plekken gedurende Q3 2023 voor volgende Superchargers wereldwijd zijn in Hongarije. En in Q2 hebben ook een aantal plekken in Hongarije "gewonnen". Toevallig heb ik interesse omdat mijn vriendin uit Hongarije komt en we eigenlijk altijd vliegen, misschien volgend jaar eens een keer met de auto. Verbetering is onderweg (y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:22
SirLct schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 10:33:
[...]

Ik rij 99% van de tijd erg rustig, verbaas men vaak. Af en toe komen neefjes meerijden en die verwacht dat ik als een gek zou rijden en bij elke meter volgas zou gaan (gezien mijn autoverleden, de mods op huidige auto, performance model, etc). Die is vaak teleurgesteld :D Ik doe een keer goed optrekken als het toelaat, en daarna gewoon rustig aan rijden. Maar.... zet maar een luide Golf R naast me bij de stoplicht. Say no more! :+
dat is ook mijn hobby. Snel accelereren af en toe en dan ineens weer braaf rijden. Heb wel het idee dat sommigen dat enorm irritant vinden, die combinatie. En inderdaad, tijdens het rijden kunnen vertragen en weten dat je snel kan optrekken is erg handig in de drukte.
Heb overigens met een RWD LR toch nog nooit gehad dat er iemand mee kwam, misschien woon ik in een te truttige omgeving..?

[ Voor 6% gewijzigd door datadevil op 08-08-2023 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gustaveau
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14:18
Inspired schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 23:14:
[...]

In welke app kijk je? Denk dat je alleen naar SuCs kijkt die open staan voor andere merken? Die zijn er daar niet idd. Wel voor Tesla’s.
Ik had even snel naar Charge you non-Tesla gekeken inderdaad, in de Tesla android app.
Omdat ik de mijne in de lease rij heb ik volgens mij andere toegang in deze app, dus kan ik niet direct zien waar de tesla laders zijn? Dus gebruikte ik altijd die optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

edit: offtopic.

[ Voor 97% gewijzigd door Greatsword op 08-08-2023 11:10 ]

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
[...]

[...]

Via de app, alleen heb je de keus om een abonnement te nemen voor goedkopere prijzen of daar niet gebruik van te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er mensen die recentelijk een Y RWD besteld hebben vanuit lease (Alphabet of Athlon)? Ik wil binnenkort een Y RWD bestellen, en zou het liefst een Y RWD krijgen uit Berlijn met de nieuwe BYD batterij. Ik begreep echter dat hier nogal wat willekeur in kan zitten, en dat zelfs (en logisch) voorraadmodellen eerst uitgeleverd worden.

Of wordt tegenwoordig alles vanuit Berlijn geleverd inclusief BYD batterij? Benieuwd of er wat ervaringen zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabre77
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 17-09 10:46
Verwijderd schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 11:12:
Zijn er mensen die recentelijk een Y RWD besteld hebben vanuit lease (Alphabet of Athlon)? Ik wil binnenkort een Y RWD bestellen, en zou het liefst een Y RWD krijgen uit Berlijn met de nieuwe BYD batterij. Ik begreep echter dat hier nogal wat willekeur ik kan zitten, en dat zelfs (en logisch) voorraadmodellen eerst uitgeleverd worden.

Of wordt tegenwoordig alles vanuit Berlijn geleverd inclusief BYD batterij? Benieuwd of er wat ervaringen zijn!
Model Y RWD WIt/zwart bestelt via LP eind juni en deze komt uit China

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_GR
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Zijn er mensen die recentelijk een Y RWD besteld hebben vanuit lease (Alphabet of Athlon)? Ik wil binnenkort een Y RWD bestellen, en zou het liefst een Y RWD krijgen uit Berlijn met de nieuwe BYD batterij. Ik begreep echter dat hier nogal wat willekeur ik kan zitten, en dat zelfs (en logisch) voorraadmodellen eerst uitgeleverd worden.

Vorige week een door Athlon bestelde MY RWD opgehaald, komt uit China volgens de VIN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sabre77 schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 11:15:
[...]

Model Y RWD WIt/zwart bestelt via LP eind juni en deze komt uit China
Dank!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Bart_GR schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 11:24:
[...]

Vorige week een door Athlon bestelde MY RWD opgehaald, komt uit China volgens de VIN.
Dank!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:46

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

[...]

Haha, exact dat. Niet dat het mij zoveel boeit, maar ik had hiervoor een Prius en dan denkt iedereen (van Daihatsu Cuore tot BMW M3) dat ze sneller zijn. In de praktijk is een Prius sneller dan 95% van de rijders. Vooral als er een wat snellere auto met handbak naast je staat dan ben je gewoon sneller. Want voet naar beneden en gaan.

Nu met een Model 3 probeert niemand het al meer. En als er een andere Model 3 naast me staat en wil sprinten dan is altijd (y), wie er ook sneller is.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wdrawing
  • Laatst online: 20-08 21:10
Zijn er mensen die recentelijk een Y RWD besteld hebben vanuit lease (Alphabet of Athlon)? Ik wil binnenkort een Y RWD bestellen, en zou het liefst een Y RWD krijgen uit Berlijn met de nieuwe BYD batterij. Ik begreep echter dat hier nogal wat willekeur in kan zitten, en dat zelfs (en logisch) voorraadmodellen eerst uitgeleverd worden.

Hier begin juli besteld en die van mij komt uit duitsland met BYD batterij.

XP7YGCESXPB*********

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T-Blizzard
Maasluip schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 11:36:
[...]

Haha, exact dat. Niet dat het mij zoveel boeit, maar ik had hiervoor een Prius en dan denkt iedereen (van Daihatsu Cuore tot BMW M3) dat ze sneller zijn. In de praktijk is een Prius sneller dan 95% van de rijders. Vooral als er een wat snellere auto met handbak naast je staat dan ben je gewoon sneller. Want voet naar beneden en gaan.

Nu met een Model 3 probeert niemand het al meer. En als er een andere Model 3 naast me staat en wil sprinten dan is altijd (y), wie er ook sneller is.
Zelfs een DSG heeft vaak iets vertraging (VAG ervaring), feit dat de reactie op pedaal instant is zorgt ervoor dat alles nog sneller voelt dan wat de cijfertjes zeggen. Ik had tijdens testrit al behoorlijk veel lol met de RWD... Ik ben er nog steeds niet over uit :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Altazar
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 07-08 12:15

Niet vanuit lease, maar prive aanschaf een Model Y RWD Quicksilver van Berlijn. Deze heeft de nieuwe batterij. In ieder geval zijn de MY RWD auto's met de kleuren Quicksilver en midnight cherry red uit Berlijn. Veel MY RWD modellen uit Berlijn hebben de nieuwe batterij. Weet niet zeker of het alle zijn. Volgens mij worden ook steeds meer de andere kleuren in Berlijn geproduceerd maar dat is nog willekeur geloof ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
gustaveau schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 10:48:
[...]

Ik had even snel naar Charge you non-Tesla gekeken inderdaad, in de Tesla android app.
Omdat ik de mijne in de lease rij heb ik volgens mij andere toegang in deze app, dus kan ik niet direct zien waar de tesla laders zijn? Dus gebruikte ik altijd die optie.
Je kunt in de app bij location kijken. Tenminste, daar zie ik alle SuCs. Heb ook lease.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fire69 schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 10:33:
[...]

Enige ruk hier is jouw reactie... :|

De deur zat helemaal fout, dat mag ik niet even melden of zo? In een showroom-model dan nog...
oei oei sorry als ik op je tenen heb getrapt hoor.

Uiteraard mag je het melden. Maar het is ook een n=1 terwijl er hier de laatste maanden relatief weinig zaken langs komen en al helemaal geen panel gaps of verkeerd uitgelijnde deuren.

Misschien hebben ze juist om deze reden deze auto in de showroom gehouden en niet uitgeleverd. Was interessant geweest om er even naar te vragen.

Er komen hier uiteraard ook andere issues langs, zoals onlangs de scheve sturen, maar voor zover ik zie van alles niet meer dan een handvol in dit topic. En laten we wel wezen: ook bij andere leveranciers gebeuren dit soort zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpikeHome
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:06
monica66 schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 09:36:
[...]

Ze bevallen ons prima. Wij hebben ze zelf bij Amazon besteld, dus de ervaring via Ali hebben we niet.

Edit: de onze lijken meer op deze set: https://m.nl.aliexpress.c...1f-42d8-b1ec-2c9e7efc4ed3
Mooi setje, er staat links of rechts bij.
Bedoelen ze nu aan de linkerkant rijden van de weg of aan de linkerkant zitten met rijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Laatst online: 20:18
bilgy_no1 schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 12:10:
[...]

oei oei sorry als ik op je tenen heb getrapt hoor.

Uiteraard mag je het melden. Maar het is ook een n=1 terwijl er hier de laatste maanden relatief weinig zaken langs komen en al helemaal geen panel gaps of verkeerd uitgelijnde deuren.

Misschien hebben ze juist om deze reden deze auto in de showroom gehouden en niet uitgeleverd. Was interessant geweest om er even naar te vragen.

Er komen hier uiteraard ook andere issues langs, zoals onlangs de scheve sturen, maar voor zover ik zie van alles niet meer dan een handvol in dit topic. En laten we wel wezen: ook bij andere leveranciers gebeuren dit soort zaken.
Zie ook voldoende merken (ook de 'premium' categorie) waar spul niet lekker zit. Let er maar eens op. Met name de achterklep en deurlijsten zijn zo nu en dan niet mooi uitgelijnd. Eerder begrepen dat het lastig is om die strak te krijgen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• T-Blizzard
STIMPPYYY schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 12:16:
[...]

Zie ook voldoende merken (ook de 'premium' categorie) waar spul niet lekker zit. Let er maar eens op. Met name de achterklep en deurlijsten zijn zo nu en dan niet mooi uitgelijnd. Eerder begrepen dat het lastig is om die strak te krijgen.
Uit eigen ervaring met een Audi A3 uit 2021, auto aangeschaft.. Binnen een week een foutmelding over startgevaar 'accu laden'. Lang verhaal kort.... De auto heeft bijna 3 maanden bij de dealer gestaan omdat ze software probleem niet boven water kregen. Uiteindelijk is de auto terug gegaan en is er een andere gekomen uit 2022... 2 weken rijden zelfde probleem. Auto is uiteindelijk naar PON gegaan waar ze naar een hoop gedoe het probleem hebben kunnen oplossen. Hebben het hier ook over auto's van bijna 50K, qua software is er niks 'premium' aan. En ook hier is er op van alles bezuinigd af gelopen jaren... En is hard plastic ook overal te vinden in het interieur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hsb85
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14:00
SpikeHome schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 12:14:
[...]

Bedoelen ze nu aan de linkerkant rijden van de weg of aan de linkerkant zitten met rijden?
er staat zelfs
Beste vrienden, we sturen de matten (linker roer of rechts roer) geschikt voor uw land volgens uw verzendadres
, blijkbaar moet je dus links hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• datadevil
hsb85 schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 12:55:
[...]

er staat zelfs
[...]
, blijkbaar moet je dus links hebben.
Klinkt alsof ze voor een boot zijn 🤡

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Wolly schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 08:06:
[...]

Welk imago bedoel je precies?
Echt last heb ik er niet van, maar als je een bekende tegen komt, en het eerste wat die vraagt is: en hoe veel scheten heeft die stofzuiger al gelaten…
Dan vraag ik me terecht af welke meerwaarde die functie nu eigenlijk moet betekenen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• KeesPimelmees
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16:33
Tommie12 schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 13:01:
[...]

Echt last heb ik er niet van, maar als je een bekende tegen komt, en het eerste wat die vraagt is: en hoe veel scheten heeft die stofzuiger al gelaten…
Dan vraag ik me terecht af welke meerwaarde die functie nu eigenlijk moet betekenen.
Ik meen het met alle respect, maar ligt dat dan aan de auto of de bekende? In mijn omgeving noemt niemand het een "stofzuiger"... vraag eens aan een volkswagen eigenaar hoeveel ie al gesjoemeld heeft... Niet echt logisch om 1 functie/eigenschap uit te vergroten voor een auto toch...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:19

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
We Are Borg schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 15:00:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5dTr6ifHw1j__qTjvVUTW4d2QB0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LlaFHQO5tqCLzEYF2uQMbuEp.jpg?f=fotoalbum_large

Auto staat altijd buiten en als het zonnetje schijnt staat de auto inderdaad in de zon ;)

Ik ben altijd erg zuinig op mijn leaseauto’s. Ja ze gaan door de wasstraat maar bij audi, ford en bmw nooit issues gehad. Nogmaals, ik wist dat de kwaliteit van Tesla’s lak niet al te best is en zwart de slechtste kleur is om te kiezen, maar dit is imo onacceptabel. Mijn zwarte audi was na 180k bij inleveren erg netjes qua lak: deze tesla is straks einde contract wit 8)7
Tesla zegt kort samengevat: niet ons probleem :z

[ Voor 8% gewijzigd door We Are Borg op 08-08-2023 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
KeesPimelmees schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 13:03:
[...]

Ik meen het met alle respect, maar ligt dat dan aan de auto of de bekende? In mijn omgeving noemt niemand het een "stofzuiger"... vraag eens aan een volkswagen eigenaar hoeveel ie al gesjoemeld heeft... Niet echt logisch om 1 eigenschap uit te vergroten voor een auto toch...
Ligt aan beide, en het is ook niet slecht bedoeld door die persoon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KeesPimelmees
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16:33
Tommie12 schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 13:05:
[...]

Niet met je eens! Je hoeft de functie niet te gebruiken. Het liefst heb ik alle mogelijke functies, bepaal ik zelf wel welke ik wel en niet gebruik. Het feit dat iemand anders mijn 'stofzuiger' dan belachelijk maakt omdat ie 'scheten' kan laten... tja... Daarnaast hoef je geen Tesla te kopen!

Dus dat het imago schade zou opleveren of niet goed zou zijn voor een imago... onzin natuurlijk.

Edit: Maar grappig genoeg pak ik nu ook 1 onderdeel van jouw hele tekst dus doe ik eigenlijk hetzelfde als het focussen op die ene functie of eigenschap. Even goede vrienden natuurlijk _/-\o_

[ Voor 14% gewijzigd door KeesPimelmees op 08-08-2023 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monica66
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 17:02
SpikeHome schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 12:14:
[...]

Daar ga ik wel vanuit, dat ze met het stuur links of rechts bedoelen..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pierz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 15:11
Tommie12 schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 13:01:
[...]

Zit je wel eens met kinderen in de auto? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wdrawing schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 11:48:
[...]

Hier begin juli besteld en die van mij komt uit duitsland met BYD batterij.

XP7YGCESXPB*********
Welke kleur als ik vragen mag? Aangezien Quicksilver en Cherry sowieso uit Berlijn komen, en ik eigenlijk de standaard witte zou willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Altazar schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 12:00:
[...]

Niet vanuit lease, maar prive aanschaf een Model Y RWD Quicksilver van Berlijn. Deze heeft de nieuwe batterij. In ieder geval zijn de MY RWD auto's met de kleuren Quicksilver en midnight cherry red uit Berlijn. Veel MY RWD modellen uit Berlijn hebben de nieuwe batterij. Weet niet zeker of het alle zijn. Volgens mij worden ook steeds meer de andere kleuren in Berlijn geproduceerd maar dat is nog willekeur geloof ik.
Dank voor je reactie! Ik wist inderdaad dat die kleuren sowieso uit Berlijn kwamen maar ik wilde eigenlijk voor de standaard witte gaan.

Toevallig al een keer moeten snelladen met je tesla, en zo ja, zijn de ervaringen positief zoals je ze op internet leest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Tommie12 schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 13:05:
[...]

Als dat het grapje over die scheten het ergste is over je iphone op wielen dan zie ik er geen imagoprobleem in.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• lebbe02
  • Niet online
Nieuw op het forum hier. Over precies 2 weken komt onze blauwe Long range model 3 uit 2019 met witte bekleding. Huidige auto is een Peugeot 508 in eigen bezit, maar ben dat onderhoud, entertainmentsysteem (traag en onlogisch) en afschrijving wel een beetje zat. Verder een fijne auto. Voor het eerst gekozen voor occasion private lease, dat was nu wel een prima deal, accu degradatie is voor ons niet echt een probleem en voor de zekerheid wel voor een long range gekozen. Erg benieuwd. Andere optie was een Volvo EX30, maar die zou dan pas ergens in april komen, kleiner zijn en alsnog iets duurder.

Helaas geen mogelijkheid voor thuis laden, maar wel genoeg openbare plekken en gratis laden op werk. Erg benieuwd allemaal. Geen proefrit gedaan, wel 1 keer in een model X gereden, maar komt vast wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wdrawing
  • Laatst online: 20-08 21:10
Verwijderd schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 13:26:
[...]

Welke kleur als ik vragen mag? Aangezien Quicksilver en Cherry sowieso uit Berlijn komen, en ik eigenlijk de standaard witte zou willen.
Wit met zwart interieur en trekhaak MYRWD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

SquareOne schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 09:34:
[...]

Dit is niet alles. De app laadt helaas maar een paar punten per keer in als je de kaart versleept.

Ik heb er richting Kroatië en Slovenië echt nul issues mee gehad. Maar meer is natuurlijk altijd beter.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hsb85
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14:00
Verwijderd schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 13:27:
[...]

Toevallig al een keer moeten snelladen met je tesla, en zo ja, zijn de ervaringen positief zoals je ze op internet leest?
Heb de auto nu sinds 5 weken, en ik laad veeeeel liever bij een supercharger dan op straat. Supercharger is auto uitstappen, kabel pakken, knopje drukken, kabel in auto stoppen. Wanneer laden voldoende is. op knopje drukken, kabel terug zetten in lader en in je auto gaan zitten.

Bij straatparkeren moet je eerst de kofferbak of frunk openen, kabel pakken, kabel ontvlechten, kabel in auto doen, kabel in paal doen, pasje zoeken, pasje tegen paal. En als je klaar bent: auto open maken, laden stoppen, pasje pakken, pasje tegen paal, kabel uit paal, kabel uit auto, kabel oprollen, kabel opbergen en in auto stappen.

En dan is een supercharger naast makkelijker ook nog eens goedkoper om te gebruiken 8)7 _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Woesh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:44
Vrijdag mag ik mijn MY ophalen.

Is er een goede app voor ritten registratie? Het liefst op de auto zelf, een pop-up met de vraag privé of zakkelijk bij het wegrijden en op de 1ste van de maand een email met het overzicht.

Ik kan zakkelijk declareren maar ik ken mezelf, dat ga ik te vaak vergeten zonder visual aid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hsb85 schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 14:00:
[...]

Heb de auto nu sinds 5 weken, en ik laad veeeeel liever bij een supercharger dan op straat. Supercharger is auto uitstappen, kabel pakken, knopje drukken, kabel in auto stoppen. Wanneer laden voldoende is. op knopje drukken, kabel terug zetten in lader en in je auto gaan zitten.

Bij straatparkeren moet je eerst de kofferbak of frunk openen, kabel pakken, kabel ontvlechten, kabel in auto doen, kabel in paal doen, pasje zoeken, pasje tegen paal. En als je klaar bent: auto open maken, laden stoppen, pasje pakken, pasje tegen paal, kabel uit paal, kabel uit auto, kabel oprollen, kabel opbergen en in auto stappen.

En dan is een supercharger naast makkelijker ook nog eens goedkoper om te gebruiken 8)7 _/-\o_
Snap ik ja, dat klinkt goed!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DS7

DS7

drvt175 schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 09:51:
[...]

Ik herken dit niet, afgelopen week op meerdere ritten van en halfuur op provinciale wegen meerdere keren per rit Ghostbreaking gehad.
Met de ruitenwissers heb ik echter geen issues.
Als de verschillende tussen de auto's zo groot zijn, zegt dit ook iets.. lijkt dan wel een loterij
Als je zoveel problemen hebt met TACC, dan zou ik eerst even een herkalibratie doen en daarna als het blijft een service request.

Vwb de ruitenwissers: misschien blijft jouw voorruit netjes schoon. Ik heb hier zo'n boom vlakbij mij oprit die van die kleine kleverige druppeltjes afgeeft. En als die erop zitten (meestal staat mijn auto in de garage), dan ziet de Tesla die aan voor druppels. Kan ook met ander vuil zijn begreep ik.

Zodra de voorruit netjes schoon is, is er geen probleem (ik dacht overigens dat ik dat benoemd had, dat de problemen samenhangen met de vraag of de voorruit schoon is of niet).

Overigens heeft ieder merk wel missers hoor. De hoeveelheid geld die ik in mijn RS6 moest steken om dat ding rijdende te houden nadat de garantie verlopen was (het was alsof die auto erop zat te wachten) was abnormaal. Altijd wat. En altijd duur. Gelijktijdig de A4 van mijn toenmalige vrouw mocht ook bij 40.000 km een nieuw motorblok in (2.0 liter die olie zoop alsof het benzine was). Ook later een bedrijfswagen van Mini. Nieuwe motor. Bij 25.000 km al. Ook 1x een 911 gehad met enorm veel problemen, zoals turbo's die vervangen moesten worden, intercoolers, versnellingsbak (gelukkig wel allemaal nog in de fabrieksgarantie). Toen ik nog Peugeot reed kende ik ook alle monteurs van de plaatselijke dealer bij naam. Dus dat waren niet echt missers, als wel een algeheel probleem met de Franse slag.

En zo zijn er ook mensen die bij Tesla echt een pechauto te pakken hebben. Dat kan natuurlijk. Maar dat maakt niet meteen dat het een loterij is.

Ik loop ook lang genoeg mee op TMC om te weten welke modellen kwetsbaar zijn (de oude X voorop) en over welke modellen weinig treurnis is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
The_Woesh schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 14:26:

Is er een goede app voor ritten registratie? Het liefst op de auto zelf, een pop-up met de vraag privé of zakkelijk bij het wegrijden en op de 1ste van de maand een email met het overzicht.

Ik kan zakkelijk declareren maar ik ken mezelf, dat ga ik te vaak vergeten zonder visual aid.
Een app heeft de auto niet, sowieso kun je geen apps installeren (zijn wel geruchten dat er mogelijk een App Store gaat komen, maar is niet bevestigd door tesla).
Hoe houd je nu de kilometers bij?

Vind het trouwens vreemd dat tesla alleen de volledige kilometers laat zien, en niet achter de komma.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dix0r
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:03

Teslamate kan je hier prima bij helpen. Registreert al je ritten automatisch.

Alleen nog handmatig toevoegen of een rit prive / zakelijk was. E-mail moet ook wel ergens te automatiseren zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Woesh
ZeRoC00L schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 15:00:
[...]

Een app heeft de auto niet, sowieso kun je geen apps installeren (zijn wel geruchten dat er mogelijk een App Store gaat komen, maar is niet bevestigd door tesla).
Hoe houd je nu de kilometers bij?

Vind het trouwens vreemd dat tesla alleen de volledige kilometers laat zien, en niet achter de komma.
jammer dat Tesla niet zelf iets heeft. of inderdaad een app store. :(

Nu houd ik geen KM's bij. Ik heb een lease van mijn werk en ik betaal gewoon bijtelling. De Y heb ik privé gekocht en ik krijg dan een mobiliteitsvergoeding. Alles dat zakkelijk is kan ik dan voor 21 cent netto declareren, wat overblijft krijg ik bruto op mijn salaris.

Het is dus wat extra werkt, ik heb er zelf voor gekozen maar wil het mezelf zo makkelijk mogelijk maken.

@Dix0r bedankt, ik ga eens kijken, zonder app in de auto zal ik naar zoeits moeten gaan.

[ Voor 5% gewijzigd door The_Woesh op 08-08-2023 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil

ik kwam dit tegen op teslarati.com : https://www.standardfleet.com/ Misschien is dat wat? Heb zelf nooit hoeven registreren dus vind het lastig in te schatten
Ook niet goedkoop zie ik nu trouwens..

[ Voor 3% gewijzigd door datadevil op 08-08-2023 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Woesh
datadevil schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 15:09:
[...]

ik kwam dit tegen op teslarati.com : https://www.standardfleet.com/ Misschien is dat wat? Heb zelf nooit hoeven registreren dus vind het lastig in te schatten
Ook niet goedkoop zie ik nu trouwens..
Toevallig had ik dat ook gezien. Ik lees al een tijd Teslarati. Alleen inderdaad 15$ per auto en bedoeld voor wagenpark beheerders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
The_Woesh schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 15:13:
[...]

Toevallig had ik dat ook gezien. Ik lees al een tijd Teslarati. Alleen inderdaad 15$ per auto en bedoeld voor wagenpark beheerders.
sja dat bedoeld met zegt natuurlijk niet zoveel los van dat daar waarschijnlijk het prijs niveau vandaan komt.
Dan is TeslaMate wel een goede zoals iemand zegt, kun je zelf installeren of ook in de cloud abonnement nemen (4 per maand)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flupp
Inspired schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 10:15:
[...]
Doe mij maar een pet, I don't care. Wel een katoenen, houdt beter UV tegen. :+

Model 3 LR (model 2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
flupp schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 15:19:
[...]

Doe mij maar een pet, I don't care. Wel een katoenen, houdt beter UV tegen. :+
met een kale kop draag ik ook een pet, en heel soms vergeet ik hem in de auto af te zetten. Benieuwd wat mensen dan inderdaad denken
Pagina: 1 ... 75 ... 502 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: