Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 74 ... 502 Laatste
Acties:
  • 3.701.324 views

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• -Muncky-
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07:24
Blasterxp schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 10:52:
[Afbeelding]

Ik heb een spoiler besteld.... whaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!

Ik heb geen Performance uitvoering, en wil mijn auto daar ook niet op laten lijken. Het lijkt mij een mooie aanvulling op de trunk. Geen gaten boren, gewoon schoonmaken en plakken. Ben heel erg benieuwd.
Ieder z'n ding zeg maar... 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KeesPimelmees
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16:33
Blasterxp schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 10:52:
[Afbeelding]

Ik heb een spoiler besteld.... whaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!

Ik heb geen Performance uitvoering, en wil mijn auto daar ook niet op laten lijken. Het lijkt mij een mooie aanvulling op de trunk. Geen gaten boren, gewoon schoonmaken en plakken. Ben heel erg benieuwd.
Ik heb deze op mijn witte M3, ook geen performance. Hoef ik er ook inderdaad niet op te laten lijken maar het geeft de auto gewoon een sportievere en dikkere look.

Ik ben er heel blij mee in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnMartijn
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
De afgelopen dagen ging de aanhangermodus maar niet uit: continu een rode caravan in beeld.
Vanochtend tijdens het rijden viel me op dat de richtingaanwijzers echt enorm snel knipperde. Ook bij het verwisselen van baan duurde de drie keer knipperen maar een seconde.

Nu had het afgelopen weekend enorm geregend in Twente met als gevolg dat de 13-polige stekker helemaal vol was gelopen met water. Toen dat eruit was waren beide 'problemen' ook opgelost.

Kan dit nog kwaad? En is het aan te raden om een extra afdekking voor te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brum
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-09 13:18
JohanB schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 08:08:
[...]

Ja helemaal eens, het verschil in die ervaringen is bizar. En juist waardoor ik Tesla steeds minder aanraadt (zeker bij privé aanschaf), omdat er gewoon zoveel “pech gevallen” tussen zitten en dan is het wel echt zonde van je geld.
Toch best een stevige opmerking. Ik overweeg een Y, privé-aanschaf, maar met al die verhalen hier, voelt het toch als een gok met enig risico dat de (op het huis na) grootste aanschaf in het leven, weggegooid geld is. Dat is dan de optelsom van de adviezen om bij levering alles goed te checken en de lak te controleren, de meldingen van fluittonen en slechte afdichtingen etc, en de onvoorspelbaarheid van de te verwachten kosten (tussen 0 euro voor de eerste paar jaar, tot vele duizenden euro's). Vooral het gevoel dat je geluk of pech kunt hebben met het specifieke exemplaar is onrustig, dat geeft toch aan dat hun productie en QC proces niet op orde is.

Zien andere Y bezitters op basis van hun ervaringen dit risico ook?

30D | 17-85iS | 50/1.8 | MBP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:37
Tja, wat zal ik zeggen. Ken iemand die een nieuwe Peugeot hadden gekocht. Frame bleek na 1 week rondrijden krom te zijn. Linker voorwiel en rechter achterwiel hoger dan de andere twee.
Zelfde persoon had nog een issue een jaar later met een auto op gas. Gastank lekte. Gastank wilde niet goed bijvullen en de motor verbruikte drie keer zoveel gas als zou moeten.
En zo ken ik wel meer verhalen van mensen met autos waar je echt denk: hoe dan?
Beide keren wilde de dealer overigens niet meewerken en moest het via de het automerk zelf geregeld worden bij een andere dealer.

Het is dus niet uniek aan een Tesla. Je moet vooral goed opletten bij levering. Alles direct aankaarten en ze geen ammunitie geven om onder hun plicht uit te komen. En dat geld voor alle merken.

[ Voor 9% gewijzigd door Caelorum op 07-08-2023 11:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• drvt175
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:54
Sinds juni reis ik met een Y, een leaseauto.
Ik ben niet zo enthousiast als sommige Tesla rijders. Ik heb met een aantal auto's proef gereden. De proefrit was te kort om de hier vaak genoemd eigenaardigheden te ervaren. Ik doel voornamelijk op de AP, onverwachts remmen etc. En de irritante ingrepen op B wegen.
Ik weet niet hoe andere merken het op deze vlakken doen, mijn vorige auto's hadden deze 'eigenschappen' niet.
Ik zou je aanbevelen een uitgebreide proefrit te maken.
Of ik weer een Tesla zou ovwegen, als deze issues niet worden opgelost, denk het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:21

CyBeRSPiN

sinds 2001

@Brum zorg voor een goede rechtsbijstandsverzekering, want voor dat geld heb je gewoon recht op een conform product. Bij andere merken heb je ook kans dat je een maandagochtendexemplaar te pakken hebt.
Verschil met andere merken is natuurlijk wel dat je geen vast aanspreekpunt bij een lokale dealer hebt die er voor je is als er gekke dingen gebeuren, en die graag zn reputatie goed wil houden in de regio.
Maar ook daar genoeg verhalen over discussies dat iets een "producteigenschap' is, of zich verschuilen achter wat de importeur wel en niet onder garantie vindt vallen.

Maar als je daar af en toe dingen leest, dan kun je misschien beter helemaal geen auto kopen ;) Er kan altijd wat mis. Besef je wel dat je natuurlijk vooral degenen hoort waar echt wat aan de hand is, en de duizenden anderen die 0 issues hebben zich niet in dit soort topics komen melden.

Hoe groot de kans is op een slecht exemplaar, en waar vervolgens geen adequate service op wordt verleend zal niemand weten.

@drvt175 ja, die AP maak ik me ook zorgen over. Ik overweeg een Y volgend jaar. Maar het feit dat er geen robuuste adaptive cruise control op zit (gewoon simpel op radar, volgafstand instellen en gaan met die banaan) is wel echt een minpunt. Dat ie met AP / FSD zelf kan sturen is leuk en vind ik als nerd ook heel interessant, maar dat is de komende jaren toch nog niet aan de orde, je hebt gewoon je stuur zelf vast te houden en op te letten.
Maar goed, verder krijg je bij geen enkel ander merk meer waar voor je geld.

[ Voor 13% gewijzigd door CyBeRSPiN op 07-08-2023 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broodro0ster
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 20:55
Ik ben woensdag eigenaar van een Model 3. Nu heb ik met TACC zitten spelen, maar het werkt niet helemaal zoals verwacht.

Als hem instel op verkeersborden en de snelheidslimiet gaat omhoog 70 => 90 bv, dan kan ik zijn snelheid aanpassen door 1x de hendel naar beneden te drukken.
Wordt het later terug 90 => 70, dan blijft hij 90 rijden als ik de hendel naar beneden druk.
Dus hij doet het goed zoals in de handleiding als de snelheid omhoog gaat, maar vertraging doet ie niet zoals verwacht.

Nu heb ik hem terug op manueel staan, maar is er ook een resume functie? Stel ik rij op een 70 weg en ik moet TACC even uitdoen om te vertragen voor een gevaarlijk kruispunt of rood licht, is er dan een manier om terug te resumen naar die ingesteld 70km/h? Als gewoon terug TACC aanzet door 1x de hendel naar beneden te drukken, neemt hij de snelheid die ik op dat moment reed.
Op mijn Audi/VW/BMW had ik een set en resume knopje. Kijk ik ergens overheen of heeft Tesla enkel een set functie?

30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus 5.12kWh | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 Performance 2025

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:11
Broodro0ster schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 11:44:
Ik ben woensdag eigenaar van een Model 3. Nu heb ik met TACC zitten spelen, maar het werkt niet helemaal zoals verwacht.

Als hem instel op verkeersborden en de snelheidslimiet gaat omhoog 70 => 90 bv, dan kan ik zijn snelheid aanpassen door 1x de hendel naar beneden te drukken.
Wordt het later terug 90 => 70, dan blijft hij 90 rijden als ik de hendel naar beneden druk.
Dus hij doet het goed zoals in de handleiding als de snelheid omhoog gaat, maar vertraging doet ie niet zoals verwacht.

Nu heb ik hem terug op manueel staan, maar is er ook een resume functie? Stel ik rij op een 70 weg en ik moet TACC even uitdoen om te vertragen voor een gevaarlijk kruispunt of rood licht, is er dan een manier om terug te resumen naar die ingesteld 70km/h? Als gewoon terug TACC aanzet door 1x de hendel naar beneden te drukken, neemt hij de snelheid die ik op dat moment reed.
Op mijn Audi/VW/BMW had ik een set en resume knopje. Kijk ik ergens overheen of heeft Tesla enkel een set functie?
Gefeliciteerd met je Tesla. Nee, helaas hebben Tesla's geen resume functie.

Ter info: je kunt als je op TACC of AP rijdt de snelheid ook aanpassen door op het snelheidsbord te klikken op het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drvt175
CyBeRSPiN schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 11:43:
@Brum
Maar goed, verder krijg je bij geen enkel ander merk meer waar voor je geld.
Dat is hoe je het bekijkt. Je merkt aan alles dat Tesla bij het ontwerp van de MY erg op de kosten heeft gelet.
Zo geen verstelbare hoofdsteunen voor, weinig fysieke knoppen, achterportieren zijn enkel electrisch te openen en niet ingeval van nood mechanisch. Weinig comfort opties zoals stoelmassage, eenvoudig interieur. Interactie met buitenwereld met enkel camara's etc
Vaak slimme en goede ontwerp keuzes, vaak ook niet en doen andere merken het beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 11:47
Hoeveel zou zoiets moeten kosten? Ik zie ze niet zo vaak voorbij komen. Tweedehands Tesla 19" sportvelgen met banden..
Verkoper vraagt omgerekend 1150 eur (is in het buitenland).

Daarnaast heb ik zelf een "late 2021" Model 3 en vraag me af of die druk-sensoren compatible zijn?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7uGmMPGn8UylZMS99oNC5do5VgU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HlOSUquJRTgCCiyyfQsnaj3s.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XMud71UVArpmm6CaFPMD0wNh-5M=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nvIyec8UysDLbTUAUmuO5NXx.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 4% gewijzigd door Menesis op 07-08-2023 12:01 ]

Mixed Reality dev

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schwarz
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 18-09 20:05
drvt175 schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 11:41:
Sinds juni reis ik met een Y, een leaseauto.
Ik ben niet zo enthousiast als sommige Tesla rijders. Ik heb met een aantal auto's proef gereden. De proefrit was te kort om de hier vaak genoemd eigenaardigheden te ervaren. Ik doel voornamelijk op de AP, onverwachts remmen etc. En de irritante ingrepen op B wegen.
Ik weet niet hoe andere merken het op deze vlakken doen, mijn vorige auto's hadden deze 'eigenschappen' niet.
Ik zou je aanbevelen een uitgebreide proefrit te maken.
Of ik weer een Tesla zou ovwegen, als deze issues niet worden opgelost, denk het niet.
Mee eens. Cruise control/autopilot vind ik knap waardeloos en verpest het rijplezier flink. De eenvoudige domme cruise control in m'n BMW van 2006 doet het vele malen beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:18
Brum schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 11:20:
[...]

Toch best een stevige opmerking. Ik overweeg een Y, privé-aanschaf, maar met al die verhalen hier, voelt het toch als een gok met enig risico dat de (op het huis na) grootste aanschaf in het leven, weggegooid geld is. Dat is dan de optelsom van de adviezen om bij levering alles goed te checken en de lak te controleren, de meldingen van fluittonen en slechte afdichtingen etc, en de onvoorspelbaarheid van de te verwachten kosten (tussen 0 euro voor de eerste paar jaar, tot vele duizenden euro's). Vooral het gevoel dat je geluk of pech kunt hebben met het specifieke exemplaar is onrustig, dat geeft toch aan dat hun productie en QC proces niet op orde is.

Welke kosten bedoel je? De 3 (mijn aanname is ook de Y) is zo goed als probleemloos qua techniek.

Risico zie ik niet zo. Goed controleren bij aflevering geldt voor iedere auto. Persoonlijk koop ik liever bij prive aanschaf tweedehands omdat wat je ziet, je ook koopt. Een nieuwe auto heb ik nooit goede ervaringen gehad (dat waren geen Tesla’s).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:22
STIMPPYYY schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 12:11:
[...]

Welke kosten bedoel je? De 3 (mijn aanname is ook de Y) is zo goed als probleemloos qua techniek.

Risico zie ik niet zo. Goed controleren bij aflevering geldt voor iedere auto. Persoonlijk koop ik liever bij prive aanschaf tweedehands omdat wat je ziet, je ook koopt. Een nieuwe auto heb ik nooit goede ervaringen gehad (dat waren geen Tesla’s).
volgens mij gingen die kosten over de model S en werd er juist gezegd dat dat voor de 3 niet zo was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpikeHome
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:06
[...]

Ik sta ook op het punt mijn fuel car in te wisselen voor een Y
Heb al een koper voor mijn auto dus, zodra die weg is van de week en centjes op de bank wilde ik bestellen.
Maar ik word er ook steeds niet vrolijker van zo.

ps twijfelde nog wel tussen MY of enyaq coupe rs

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-09 22:32
SpikeHome schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 12:23:
[...]

Heb al een koper voor mijn auto dus, zodra die weg is van de week en centjes op de bank wilde ik bestellen.
Neem de berichten hier met een korreltje zout. De grote meute is gewoon heel tevreden met hun model 3/Y. (Ik ook).

De eerste generatie(s) van de S waren niet best. Tegenwoordig zitten de teslas allemaal gewoon prima in elkaar.

Ik rij er nu 4,5 jaar mee en over een half jaar komt er gewoon weer 1. Misschien weer lease, maar kan ook koop worden als dat toch goedkoper uit pakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Nu online
datadevil schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 12:20:
[...]

volgens mij gingen die kosten over de model S en werd er juist gezegd dat dat voor de 3 niet zo was.
klopt. mijn N=1 ervaring:
170.000km alleen draagarmen vervangen (deel coulance) en 1 achterlicht defect, ook deel coulance.
Uiteindelijk naast 2x banden rondom vervangen geen onderhoudskosten dan bovenstaand, ongeveer 700 euro naast dus de banden.
Nog nooit zo goedkoop veel kilometers gemaakt. Ik zou hem direct weer kopen (eigen aanschaf) en overweeg hem nadat hij 5 jaar is door te rijden. Dan staat er inmiddels ik denk 230.000km op. Tegen die tijd wel het risico een keer een accu te moeten vervangen (ik meen rond 8000 euro).
Kan ook zijn dat wanneer de auto 5 jaar is ik een Y koop, iets mer ruimte is ook wel lekker.
Gaat allemaal afhankelijk zijn wat de kosten tegen die tijd doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
-Muncky- schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 10:59:
[...]

Ieder z'n ding zeg maar... 8)7
Tot zo’n Ali ding op de snelweg los gaat en op iemand zijn voorruit beland met een mooi artikel in de DPG media hoe slecht die Tesla’s wel niet gebouwd zijn met gevaarzetting op de weg tot gevolg.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• jmderonde
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18-09 11:01
Dan maar even mijn ervaring, want er zitten een paar personen in dit topic die heel veel geluid maken over in hun ogen slechte producten, dus moeten de tevreden gebruikers ook maar wat extra tegen geluid laten horen haha:
Ik heb inmiddels 2,5 jaar een Model 3, bijna 80.000 kilometers. Geen problemen gehad, geen klachten over navigatie en geen problemen met range. Bij langere afstanden (Frankrijk, Duitsland) gebruik ik wel ABRP omdat dit iets meer te customizen is, maar verder gewoon default.

Storingen: Vrijwel niet. 1x mobiele service laten komen omdat bestuurdersstoel niet meer naar voren wilde, en 1x vanwege nieuw interieurfilter. Beide keren hebben ze meteen wat verbeteringen (terugroepacties) uitgevoerd. Verder 0 onderhoud nodig!
Daarnaast heb ik nu een serviceverzoek voor een krakende draagarm voor, schijnt bekend probleem te zijn en krijg onder garantie nieuwe draagarm.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• jheerink14
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 21:21
SpikeHome schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 12:23:
[...]

ps twijfelde nog wel tussen MY of enyaq coupe rs
Ik heb mijn M3 nu 3,5 jaar. More or less probleemloos, 1x melding remvloeistof na ong 3 maanden in bezit. Bij Tesla onder garantie gemaakt (was niet goed gegaan bij eindmontage was toen bericht) paar maanden later opnieuw brakefluid laag, toen in er iets vervangen onder garantie, Verder met nu 90k km alleen nieuwe banden set en interieurfilter vervangen. hij heeft verder ook geen issues en er komt binnenkort een Model Y bij als nieuwe 2e (1e) auto. De M3 is nog zo goedkoop te rijden (4%) zonde om weg te doen,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EvolutionX
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:06
Menesis schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 11:59:
Hoeveel zou zoiets moeten kosten? Ik zie ze niet zo vaak voorbij komen. Tweedehands Tesla 19" sportvelgen met banden..

Daarnaast heb ik zelf een "late 2021" Model 3 en vraag me af of die druk-sensoren compatible zijn?
Dat hangt natuurlijk van de staat af, zijn de velgen schadevrij en recht? Zijn de banden nog goed qua leeftijd en profiel en staat van het rubber? Persoonlijk zou ik geen velgen van een oud type model 3 op een facelift model willen hebben, ik zou meteen denken dat het een import auto is (qua kenteken) en de raamlijsten ed zwart gemaakt zijn :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Laatst online: 22:17
Menesis schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 11:59:

[Afbeelding][Afbeelding]
Zonder te weten waar ze vanaf komen is het moeilijk te zeggen. Ik heb eind vorig jaar een setje 18" opgehaald bij iemand die hoog en laag ervan overtuigd was dat de sensoren die daar in zaten de "nieuwe" smaak waren, en had zelf ook een "nieuwe" auto (zwarte trim, jong kenteken), maar het waren toch écht de oude. Aangezien een nieuwe set velgen + banden richting de €2000 gaat, en ik er destijds €700 voor betaalde incl banden, en daarna €400 bij tesla voor nieuwe sensoren, was het nog steeds een "koopje".

TL:DR: Je weet het pas "achteraf". Veel mensen zijn (bewust) onwetend.

In ieder geval is de cut-off dus ergens 2021 met de zwarte trim: https://shop.tesla.com/nl...enspanningcontrolesysteem

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stef87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 08-09 21:00
JohanB schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 08:05:
[...]

Duitsland en dat laatste plaatje Italië.

Ik heb ABRP zelfs niet verbonden en doet het dus beter, ook omdat ik denk dat ik vrij standaard rijgedrag vertoon, dus makkelijk(er) te voorspellen
Ik heb dit gedrag ook enkele keren meegemaakt, maar dan richting midden Frankrijk.

Navi zegt dan bijvoorbeeld bij SuC tot 98% laden of meer” , bij vertrek moest ik direct weer eerstvolgende SuC pakken en stoppen om te laden (na net veel te lang hebben stilgestaan..)

Exacte waardes heb ik toen ook hier gedeeld, weet ik niet makkelijk terug te vinden. (Was bij een vage SuC, met garageboxen er direct achter, een rookhok direct achter de 1e stall met een stapel Tesla magazines)

[ Voor 3% gewijzigd door Stef87 op 07-08-2023 16:29 ]

Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LiquidSmoke
  • Laatst online: 17-09 09:53
SirLct schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 10:06:
[...]

Huh ik dacht dat het aan mij ligt maar ook sinds deze zomervakantie rare dingen meegemaakt, hiervoor nooit.
En ik kan het wel zeggen, ik heb dik 15,000km vakantie/ roadtrips mileage de afgelopen 2 jaar. Met deze wordt het 20,000km.
Ik heb je issue met gekke navigatie niet maar wel de rare schattingen heb ik ook op deze trip. Het wordt dan irritant want dan geeft ie te vroeg aan dat je moet laden terwijl je het makkelijk zouden moeten halen.

Vroeger kan ik echt goed vertrouwen op de schatting. En ik weet zelfs dat ie redelijk conservatief is en dus als je gewoon op de snelheidslimiet rijdt (130 waar 130 mag) kan je rekenen dat je met een paar % hoger aan zullen komen op bestemming - be it a SuC or je eindbestemming. Dit keer paar keer meegemaakt dat ie eerst zegt 35%, daarna steeds dalen richting 20%, en uit eindelijk kwam ik aan met iets van 30% ofzo. Ik rij door dus soms max snelheid + BTW :+ maar deze gedrag is echt raar en onvoorspeelbaar. De marge was voorheen iets van +/- 5% maar nu lijkt het +/- 20% te zijn.
Waardoor je niet meer "going deep" kan doen want dan overrulled de navi en berekent ie opnieuw je trip via een SuC.
Dus als ie eerst voorspeelt dat je met 20% zou aankomen, na ca halfu rijden daalt het naar 2% ofzo, en dus zegt ie, charging needed. 8)7
Dit is allemaal op route de soleil, zowel heen en terug. En ja ik heb deze route ook vorig jaar gereden zonder issues.

Het is frustrerend en geef dus weinig vertrouwen. Voorheen kan je echt goed vertrouwen op die schatting en kan je dus zelfs een beetje meespelen. Als ie bijv 10% aangeven als aankomstpercentage bij een SuC, dan trap ik het nog door zodat ie met een nog lager % aan zullen komen (going deep) en kan genieten van de 250kW laadsnelheid. Nu verlies ik dat vertrouwen...

Ik heb nu wel 10.48% degradatie maar een jaar geleden was het 9% dus zoveel verschil zou het niet moeten zijn.
Lijkt me software/ navi issue. Arrrghh.
Degradatie ligt bij mij al 2 jaar stabiel op zo'n 6% volgens ABRP dus dat zal ook niet het euvel zijn, het lijkt echt een software issue.

Route de Soleil was bij mij de afgelopen 3 jaar prima met de navigatie en alle schattingen waren redelijk accuraat, hooguit een procentje of 2 meer of minder dan geschat.

Ik kwam dit tegen: https://www.reddit.com/r/...e_estimate_in_navigation/

Exact hetzelfde issue maar dan op de Y én iemand die meld dat een engineer ergens wat gereset of opgeschoond heeft op afstand maar geen reactie of het ook geholpen heeft.

Ik heb vanochtend mijn bevindingen gemeld bij Tesla, wacht nu op bericht van het service team.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 12-09 22:07
[...]

Je hebt altijd zulke maandagochtend modellen, bij elke merk. En dan qua kosten is het bij andere merken nog gekker. Bij tesla kost het nooit duizenden euro iig, want alles is gedekt door garantie. Als je tweedehands (vooral oude <2020) modellen gaan kopen dan is het ander verhaal.
Ik heb reeks aan auto's gehad en zowel de horror en leuke verhalen gehad.
Als ik een auto zouden kiezen nu met oog op zo min mogelijk kosten, dan weet ik 100% dat het een tesla wordt.
turkeyhakan schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 11:54:
[...]

Gefeliciteerd met je Tesla. Nee, helaas hebben Tesla's geen resume functie.

Ter info: je kunt als je op TACC of AP rijdt de snelheid ook aanpassen door op het snelheidsbord te klikken op het scherm.
Of de rechterhendel lang drukken naar beneden. Ik vind scherm aanrakken net een beetje te ver (heb korte handen :D)

Life is too short to drive boring cars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
SirLct schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 13:08:
[...]
Of de rechterhendel lang drukken naar beneden. Ik vind scherm aanrakken net een beetje te ver (heb korte handen :D)
Die ga ik proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pufster
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 21:36
Iemand anders reboots al meegemaakt tijdens het connecteren van een fastcharger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSmoke
  • Laatst online: 17-09 09:53
Pufster schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 13:12:
Iemand anders reboots al meegemaakt tijdens het connecteren van een fastcharger?
Niet tijdens het verbinden van de kabel maar wel een keer een reboot gehad toen de auto al aan het laden was en ik het portier sloot. Startte vanzelf weer op en de navi hervatte alsof er niets gebeurd was...

Gebeurd het elke keer als je een lader aansluit?

[ Voor 6% gewijzigd door LiquidSmoke op 07-08-2023 13:15 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• T-Blizzard
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:37
Ik zie mezelf als een echte petrolhead, momenteel een auto die compleet naar eigen smaak is aangepast (verlaagd, andere velgen, diffuser, frontlip, chiptuning etc etc). Ook de handbak nodigt behoorlijk uit tot een sportieve rijstijl. Mijn vriendin heeft sinds kort een Audi A3 PHEV waarbij ik aangenaam verrast werd door het onwijs relaxte elektrische rijden. De range (50 tot 60KM) is daarentegen is niet om over naar huis te schrijven. Kortom stoute schoenen en vorige week een testrit gehad met de M3 RWD.

Bevindingen:

- Qua interieur mis ik wel iets sjeu, mooi sportstuur, sportieve tellerbak, rode stikseltjes etc
- Ik heb nu een panoramisch dak wat open kan, denk dat ik toch wel beetje ga missen in de zomer
- Mis ik het geluid? Ja je mist wel een beetje emotie tijdens het rijden. Maar de acceleratie maakt een hele hoop goed. Zelfs in de 'traagste' RWD stuif je weg.
- Ik ben 1,92 en moest in het begin behoorlijk wennen aan de vloer, die is een stuk hoger door het accupakket.
- Ik ben fervent gebruiker van Apple Carplay, maar mijn meest gebruikte apps zijn al beschikbaar. Ook heb ik gezien dat hier een oplossing voor is mocht het nodig zijn.
- Te weinig tijd om het gemis van parkeersensoren goed te testen

Kortom dit weekend nagedacht en hoop stiekem dat er nog wat voorraadmodellen voorbij komen. Want voor 38K voelt het eigenlijk als een no-brainer. Anderzijds komt er natuurlijk de refresh er aan...

- Wachten ?
- Toch een dual motor ?

moeilijk moeilijk....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nickrsd
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19:51

Nickrsd

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

Ik wil ook graag een proefrit gaan maken. Doen jullie dit eige lijk via de Tesla site?? Of gewoon random waar een occasion staat?

Ben denk toch zover tot aanschaffen van een EV.. en een model 3 voor 38 (-sub) 35.5k is idd een no brainert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Nickrsd schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 14:01:
Ik wil ook graag een proefrit gaan maken. Doen jullie dit eige lijk via de Tesla site?? Of gewoon random waar een occasion staat?

Ben denk toch zover tot aanschaffen van een EV.. en een model 3 voor 38 (-sub) 35.5k is idd een no brainert
Yes, gewoon via de site gedaan. Ging super makkelijk en goed bevallen ;)

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• STIMPPYYY
T-Blizzard schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 13:23:
Ik zie mezelf als een echte petrolhead, momenteel een auto die compleet naar eigen smaak is aangepast (verlaagd, andere velgen, diffuser, frontlip, chiptuning etc etc). Ook de handbak nodigt behoorlijk uit tot een sportieve rijstijl. Mijn vriendin heeft sinds kort een Audi A3 PHEV waarbij ik aangenaam verrast werd door het onwijs relaxte elektrische rijden. De range (50 tot 60KM) is daarentegen is niet om over naar huis te schrijven. Kortom stoute schoenen en vorige week een testrit gehad met de M3 RWD.

Bevindingen:

- Qua interieur mis ik wel iets sjeu, mooi sportstuur, sportieve tellerbak, rode stikseltjes etc
- Ik heb nu een panoramisch dak wat open kan, denk dat ik toch wel beetje ga missen in de zomer
- Mis ik het geluid? Ja je mist wel een beetje emotie tijdens het rijden. Maar de acceleratie maakt een hele hoop goed. Zelfs in de 'traagste' RWD stuif je weg.
- Ik ben 1,92 en moest in het begin behoorlijk wennen aan de vloer, die is een stuk hoger door het accupakket.
- Ik ben fervent gebruiker van Apple Carplay, maar mijn meest gebruikte apps zijn al beschikbaar. Ook heb ik gezien dat hier een oplossing voor is mocht het nodig zijn.

Kortom dit weekend nagedacht en hoop stiekem dat er nog wat voorraadmodellen voorbij komen. Want voor 38K voelt het eigenlijk als een no-brainer. Anderzijds komt er natuurlijk de refresh er aan...

- Wachten ?
- Toch een dual motor ?

moeilijk moeilijk....
Sowieso de LR. Volgens mij vallen snelle auto’s wel in jouw straatje.

Ik heb vandaag mogen ervaren dat de P sneller is dan de RS6 C7. Viel mij op ook rijdend reed ik van ‘m weg. Dat zal op echt illegale snelheden anders zijn vermoed ik.
Overigens voor het eerst in 4 jaar dat iemand de moeite nam. Hij had nog geluk dat ik niet volledige tractie had vanaf stilstand (banden op 3.2 gezet wegens vakantie)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLct

Bevindingen:

- Wachten ?
- Toch een dual motor ?

moeilijk moeilijk....
De model 3 kan je ook leuk op smaak brengen.
Je kan gaan voor een simpele https://instagram.com/tesla_miiip bijvoorbeeld
Of redelijk rice https://www.instagram.com/denslamodely/

Als je nog kan wachten is het mss de moeite waard, maar niemand weet wanneer de nieuwe komt.
Als petrolhead zijnde zou ik persoonlijk gaan zoeken naar low mileage performance model van 2021+
Dan ga je echt grijnzen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adrenaline0182
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-09 16:29

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jimmer
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 10-11-2023
STIMPPYYY schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 14:15:
[...]

Ik heb vandaag mogen ervaren dat de P sneller is dan de RS6 C7. Viel mij op ook rijdend reed ik van ‘m weg. Dat zal op echt illegale snelheden anders zijn vermoed ik.
Overigens voor het eerst in 4 jaar dat iemand de moeite nam. Hij had nog geluk dat ik niet volledige tractie had vanaf stilstand (banden op 3.2 gezet wegens vakantie)
De vraag is of je duizenden euro's meer wilt betalen om alleen iets sneller bij de 100 te zijn. Iets waar je ook maar heel even lol van hebt omdat je dan alweer flink boven de max. snelheid zit.. ( Ok, de LR heeft natuurlijk ook wat andere voordelen, maar heeft hij die nodig?)

Als ik hem zo hoor kan hij beter voor de RWD gaan en met het geld wat hij bespaart t.o.v. de LR, een leuk setje velgen enzo kopen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• datadevil
Jimmer schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 14:25:
[...]

De vraag is of je duizenden euro's meer wilt betalen om alleen iets sneller bij de 100 te zijn. Iets waar je ook maar heel even lol van hebt omdat je dan alweer flink boven de max. snelheid zit.. ( Ok, de LR heeft natuurlijk ook wat andere voordelen, maar heeft hij die nodig?)

Als ik hem zo hoor kan hij beter voor de RWD gaan en met het geld wat hij bespaart t.o.v. de LR, een leuk setje velgen enzo kopen :)
ja of de RWD LR als compromis ;-)
Over setjes gesproken, dit stond vandaag tegenover mij in Bunnik te ladenAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7dbT4AWh6pKo4bQ-E_hZ9ctj0f8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XcWjJ4dXoqtJdD9qrI0LMpnk.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• datadevil
ybos schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 12:27:
[...]

klopt. mijn N=1 ervaring:
170.000km alleen draagarmen vervangen (deel coulance) en 1 achterlicht defect, ook deel coulance.
Uiteindelijk naast 2x banden rondom vervangen geen onderhoudskosten dan bovenstaand, ongeveer 700 euro naast dus de banden.
Nog nooit zo goedkoop veel kilometers gemaakt. Ik zou hem direct weer kopen (eigen aanschaf) en overweeg hem nadat hij 5 jaar is door te rijden. Dan staat er inmiddels ik denk 230.000km op. Tegen die tijd wel het risico een keer een accu te moeten vervangen (ik meen rond 8000 euro).
Kan ook zijn dat wanneer de auto 5 jaar is ik een Y koop, iets mer ruimte is ook wel lekker.
Gaat allemaal afhankelijk zijn wat de kosten tegen die tijd doen :)
Het is ook echt net als ziektes e.d., alles wat goed gaat lees je niet en alle nare dingen wel..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T-Blizzard
STIMPPYYY schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 14:15:
[...]

Mijn WW verkeer is no joke 6 KM enkele reis... :o Zou prima af kunnen met de SR, mijn auto is nu voornamelijk ook 'hobby' mijn vriendin staat te gniffelen als ik met twee emmers en een kwast bezig ben mijn auto te wassen.

Als 'geek' vind ik alle hardware ook prachtig en qua elektrisch rijden moeten we allemaal er toch een keer aan geloven. Voornaamste reden voor wat anders is dat ik het roeren met een handbak wel zat ben ;). 0-100 is met mijn huidige auto 8 sec en dan moet ik mijn best doen. Dan voelt 6 sec al buitenaards al heb ik pas ook stukje meegereden met een P100D (wat een ervaring is dat).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SquareOne
  • Laatst online: 20:51
datadevil schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 14:26:
[...]

ja of de RWD LR als compromis ;-)
Over setjes gesproken, dit stond vandaag tegenover mij in Bunnik te laden[Afbeelding]
hoooooly ...... wat een gedrocht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Tesla's Model 3 Highland Refresh: More Rumors Point to Imminent Release

Ben benieuwd of veel mensen zullen retourneren als er een nieuwe wordt aangekondigd en ze nog binnen de 14 dagen bedenktijd zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• karsvdtuin
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 12-09 16:02

Bevindingen:

- Wachten ?
- Toch een dual motor ?

moeilijk moeilijk....
Zo te horen wil je geen RWD bestellen.
Ook al lijkt die auto al redelijk snel, het leuke van een long range is dat er echt weinig auto's zijn die echt sneller zijn. Overigens een leuke honda civic met B16 en fatsoenlijk turbo rijdt een model 3 RWD al wel weg.

Ik rij nu sinds een maand of anderhalf / 2 een m3lr en dat bevalt prima! Uiteraard is die wel weer een klap duurder dan zo'n voorraad model RWD maar goed, daar krijg je wel wat voor terug.

Mocht je het geduld kunnen opbrengen (als je overtuigd bent) kan je wachten op de highland. Een van de grote praktische verschillen is stoelventilatie.

En als je dat laatste beetje geld ook nog over hebt kan je voor de performance gaan. Die is nog wat sneller maar dat zou voor mij niet het argument zijn; de performance biedt je veeeel meer mogelijkheden wat instellingen van rijgedrag betreft.

Daarnaast is zo'n model 3 zoals je in andere posts al hebt gezien ook flink goed op te leuken met goodies en aftermarket spul. Niet dat het daar nou per definitie beter van wordt maar het kan wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11:38

bert pit

asdasd

Wolly schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 14:30:
[...]

Zojuist was een mooie gelegenheid, grijs weer en regen op de snelweg.

90% van de auto’s had licht aan, behalve Tesla’s en Hyundais.

Het zou veel handiger zijn als Tesla gewoon de verlichting aandoet zodra de wipers aanstaan.
Even opgezocht. Het zit in release 2023 - 26. Circa 13% van de Tesla's beschikt hierover, dus 87% nog niet. Maar ik ben het met je eens.

https://tesla-info.com/re...26#Automatic%20Headlights

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Jimmer schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 14:25:
[...]

Tuurlijk, iedere rit lol van! :9.

Mijne gaat er over aanzienbare tijd uit, vraag is dan ook... what to do. Y is praktischer en voor mij wel erg fijn. Zou dan lease worden (RWD is qua range prima voor mij). Denk er ook sterk over na om privé te kopen. Dan een 2021/2020/2019 P of een S. E-Tron zie ik ook nog wel te zitten.
RWD is ook een optie, maar heb dan liever een oudere P (of LR met boost).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
bert pit schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 14:52:
[...]

Even opgezocht. Het zit in release 2023 - 26. Circa 13% van de Tesla's beschikt hierover, dus 87% nog niet. Maar ik ben het met je eens.

https://tesla-info.com/re...26#Automatic%20Headlights
Maar helaas nog niet voor NL hebben we begrepen van not a tesla app + een bevestiging van een Tweaker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T-Blizzard
STIMPPYYY schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 15:03:
[...]

Tuurlijk, iedere rit lol van! :9.

Mijne gaat er over aanzienbare tijd uit, vraag is dan ook... what to do. Y is praktischer en voor mij wel erg fijn. Zou dan lease worden (RWD is qua range prima voor mij). Denk er ook sterk over na om privé te kopen. Dan een 2021/2020/2019 P of een S. E-Tron zie ik ook nog wel te zitten.
RWD is ook een optie, maar heb dan liever een oudere P (of LR met boost).
Ja hart zegt zoveel mogelijk power.... :o Maar hoofd zegt nieuwe RWD met volle mep garantie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drvt175
Mijn tip: maak uitgebreide proefrit en t st AP e.d. grondig. Ben je hierover tevreden, dan is een MY, M3 een prima keuze. Overtuigd de AP niet? Misschien een alternatief? Bv een Hyundai of Kia.
Zelf rij ik een MY LR, vermogen was vooral eerste weken leuk, daarna zou ik ook met minder toe kunnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbie
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-10-2024
Zijn er hier nog die uitkijken naar de recente jailbreak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wreckerrm
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-09 02:34

Wreckerrm

Rock Me Amadeus

KeesPimelmees schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 08:58:
[...]

Zo'n 400-420, maar hij is dan ook pas een maandje oud.
Bij welke snelheid? En ging dit om een Y RWD?

Ik twijfel tussen Y RWD en Y LR. Eens per week moet ik een rit maken van 150 heen en later weer 150 terug. Ik zou dit ook in de winter graag doen zonder altijd te moeten laden. Voor langere ritten moet je toch laden. Maar het scheelt me ca 80 euro per maand om voor de RWD te kiezen ivm bijtelling en eigen bijdrage. Misschien willen we er nog wel een keer een vouwwagen achter gaan hangen. Dus een beetje meer trekkracht en bereik kan toch prettig zijn. Al kan dat ook angst voor het onbekende zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 22:00
killerbie schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 15:30:
Zijn er hier nog die uitkijken naar de recente jailbreak?
Nee, eigenlijk helemaal niet zelfs :P

Auto moet toch vooral veilig zijn en werken zoals de fabrikant het bedoeld heeft. Daarmee rommelen voelt niet prettig. Kijk jij er wel naar uit?

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRC
  • Laatst online: 19-09 22:32

KRC

Nickrsd schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 14:01:

Mag ik vragen waar jij hem ziet voor 38? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLct
KRC schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 15:45:
[...]

https://www.tesla.com/nl_NL/inventory/new/m3

Is nu niets op voorraad, maar regelmatig zie je hier voorbij komen.
Vooral richting einde van kwartaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Blizzard
SirLct schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 15:52:
[...]

https://www.tesla.com/nl_NL/inventory/new/m3

Is nu niets op voorraad, maar regelmatig zie je hier voorbij komen.
Vooral richting einde van kwartaal.
Jep, afgelopen 3 weken was het raak... Maar lijkt erop dat het nu klaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbie
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-10-2024
Gr4mpyC3t schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 15:41:
[...]

Nee, eigenlijk helemaal niet zelfs :P

Auto moet toch vooral veilig zijn en werken zoals de fabrikant het bedoeld heeft. Daarmee rommelen voelt niet prettig. Kijk jij er wel naar uit?
Jailbreaken van wagens gebeurd al jaren hoor oa voor de verlichting etc etc.
Ik kijk er vooral naar uit om functies te unlocken xD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ybos
  • Nu online
Wreckerrm schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 15:40:
[...]

Ik twijfel tussen Y RWD en Y LR. Eens per week moet ik een rit maken van 150 heen en later weer 150 terug. Ik zou dit ook in de winter graag doen zonder altijd te moeten laden. Voor langere ritten moet je toch laden. Maar het scheelt me ca 80 euro per maand om voor de RWD te kiezen ivm bijtelling en eigen bijdrage. Misschien willen we er nog wel een keer een vouwwagen achter gaan hangen. Dus een beetje meer trekkracht en bereik kan toch prettig zijn. Al kan dat ook angst voor het onbekende zijn.
eens per week dus mogelijk 5 minuten aan de snellader. Normaal gesproken zou je het wel redden, mogelijk in de winter niet. Ik wist t wel, stak die ruim 900 euro per jaar mooi in mn zak :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

KRC schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 15:45:
[...]

Bij de snel leverbaar modellen, maar die zijn nu op. Geen idee of die er uberhaubt nog gaan komen nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 15:11
[...]

Bij 100km/u moet die 300 km denk ik wel lukken in de winter, maar als je hoger komt gaat het lastig worden met een RWD. Mijn ervaring: je vindt bijna overal wel een laadpaal, waardoor je op de terugweg weer lekker volle snelheid naar huis gaat (na 19:00 O-) ). En als je al aan de snellader moet, zal dat zo kort zijn dat gelijk staat aan even tanken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 09:15
karsvdtuin schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 14:49:
[...]

Zo te horen wil je geen RWD bestellen.
Ook al lijkt die auto al redelijk snel, het leuke van een long range is dat er echt weinig auto's zijn die echt sneller zijn. Overigens een leuke honda civic met B16 en fatsoenlijk turbo rijdt een model 3 RWD al wel weg.
Geen idee wat die B16 mag zijn (google weet het ook niet direct), maar met 6,1s zijn er echt al weinig auto's die weg rijden van je hoor.
karsvdtuin schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 14:49:
[...]
Mocht je het geduld kunnen opbrengen (als je overtuigd bent) kan je wachten op de highland. Een van de grote praktische verschillen is stoelventilatie.
Is er daar een beetje een betrouwbare bron voor? Tot nu toe lijken dit gewoon geruchten te zijn zonder enige onderbouwing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Blizzard
this schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 16:19:
[...]

Geen idee wat die B16 mag zijn (google weet het ook niet direct), maar met 6,1s zijn er echt al weinig auto's die weg rijden van je hoor.

[...]

Is er daar een beetje een betrouwbare bron voor? Tot nu toe lijken dit gewoon geruchten te zijn zonder enige onderbouwing.
Er zullen altijd mensen sneller zijn, en met 6 seconden ben je al sneller als menig GTI. Daarbij is vaak ook launchcontrol nodig... Met een M3P gaat mijn verzekering er bijvoorbeeld met 100,- op achteruit. Ik weet niet moet ook beetje leuk blijven >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
killerbie schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 15:55:
[...]

Ben benieuwd naar welke functie's nog niet aanstaan. De auto's zijn al enorm compleet stock.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SirLct
T-Blizzard schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 15:55:
[...]

Kijk opnieuw richting eind september, dan is de nieuwe kwaartal cijfer heel belangrijk en dan gaan ze veel erop zetten.
T-Blizzard schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 16:27:
[...]

Er zullen altijd mensen sneller zijn, en met 6 seconden ben je al sneller als menig GTI. Daarbij is vaak ook launchcontrol nodig... Met een M3P gaat mijn verzekering er bijvoorbeeld met 100,- op achteruit. Ik weet niet moet ook beetje leuk blijven >:)
Probeer een beetje te shoppen qua verzekering, bij de een is de verzekering erg duur (ze kijken naar de vermogen -> boven 400pk = dure verzekering), maar de ander doet het niet (of minder) en weet gewoon dat elektrisch auto altijd zo veel meer pk heeft dan gemiddelde benzine auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 22:00
killerbie schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 15:55:
[...]

Het is alleen dat praktisch alles via software wordt aangestuurd bij Tesla. Maakt me best wel huiverig! We gaan het zien, de details moeten nog gepresenteerd worden haha

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Blizzard
SirLct schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 16:35:
[...]

Kijk opnieuw richting eind september, dan is de nieuwe kwaartal cijfer heel belangrijk en dan gaan ze veel erop zetten.

[...]

Probeer een beetje te shoppen qua verzekering, bij de een is de verzekering erg duur (ze kijken naar de vermogen -> boven 400pk = dure verzekering), maar de ander doet het niet (of minder) en weet gewoon dat elektrisch auto altijd zo veel meer pk heeft dan gemiddelde benzine auto.
Ow ja! Huidige verzekeraar was toentertijd het goedkoopst, maar dat is hij niet meer zie ik nu :F (scheelt toch mooi 30,-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvolutionX
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:06
T-Blizzard schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 15:55:
[...]

Ik zie nu een witte RWD LR voor 41k., is alleen wel een demo.

[ Voor 8% gewijzigd door EvolutionX op 07-08-2023 18:06 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Nu online
Vorige week een nieuwe zwarte model Y RWD met 20inch velgen gekocht en ga deze volgende week maandag in Tilburg ophalen :D

Kan echt niet wachten, mijn eerste Tesla en gaat mijn Leaf 2.0 vervangen. Nu ga ik eens rustig wat nuttige info en tips uit dit topic terug lezen..

[ Voor 3% gewijzigd door schumi1986 op 07-08-2023 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeesPimelmees
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16:33
[...]

Zo’n 30 kilometer 80 weg (rij 95) en zo’n 70 km snelweg (rij 120-130), 100km per dag dus. gaat om een Model 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef87
T-Blizzard schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 14:34:
[...]

Mijn WW verkeer is no joke 6 KM enkele reis... :o Zou prima af kunnen met de SR, mijn auto is nu voornamelijk ook 'hobby' mijn vriendin staat te gniffelen als ik met twee emmers en een kwast bezig ben mijn auto te wassen.

Als 'geek' vind ik alle hardware ook prachtig en qua elektrisch rijden moeten we allemaal er toch een keer aan geloven. Voornaamste reden voor wat anders is dat ik het roeren met een handbak wel zat ben ;). 0-100 is met mijn huidige auto 8 sec en dan moet ik mijn best doen. Dan voelt 6 sec al buitenaards al heb ik pas ook stukje meegereden met een P100D (wat een ervaring is dat).
Gebruikte P, eentje onder de 80.000km (heb je !nog de volledige bumper tot bumper garantie op alles)

Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef87
[...]

In deze usecase: LR, zeker weten (aanhanger, winter, of gewoon 130 heen en terug in de winter; zeker de Lr!)

*edit*
Mocht er iemand zijn die originele Model Y performance Uberturbine wielen wilt overnemen met goede orignele Pirelli banden, Tesla bandenspanningsensoren en gebalanceerd, laat het mij weten.

Is maar 4.000km mee gereden, lichte kleine beschadigingen buitenste velgrand (oppervlakkig, valt mee)

Ik ga nu even testrijden met 19inch ultralight wielen, zal later even foto’s delen en meer info :)

*edit 2*
Hoeveel km bij 90/100% geeft jullie display aan MY LR rijders?

[ Voor 23% gewijzigd door Stef87 op 07-08-2023 17:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• synx6
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 15:38
Stef87 schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 17:31:
[...]

In deze usecase: LR, zeker weten (aanhanger, winter, of gewoon 130 heen en terug in de winter; zeker de Lr!)
Als er een lader op de bestemming is dan is dat natuurlijk niet nodig… ik maak deze afstanden 1 keer in de maand en er is altijd een vrije lader op de bestemming. Ben dus voor de rwd gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
De Y heeft trouwens ook wel geinige aanbiedingen nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flupp
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 19-09 19:47
Mijn laadpaal thuis kan worden aangestuurd met minder vermogen, bijvoorbeeld wanneer er gekookt wordt. Ik probeer altijd te vermijden om de auto op te laden met die wisselende stroomsterktes, eigenlijk vooral omdat ik een beetje onzeker ben of dit voor de auto een goede zaak is om met steeds wisselende vermogens op te laden.

Heeft iemand hier al ooit iets opgevangen dat dit laden met wisselend vermogen een negatieve impact kan hebben op de batterijdegradatie ? Ik kan mij voorstellen dat dit wel eens slechter zou kunnen zijn, of ben ik daar verkeerd in ?

Model 3 LR (model 2023)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Himalaya
  • Laatst online: 20:10
flupp schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 17:54:
Mijn laadpaal thuis kan worden aangestuurd met minder vermogen, bijvoorbeeld wanneer er gekookt wordt. Ik probeer altijd te vermijden om de auto op te laden met die wisselende stroomsterktes, eigenlijk vooral omdat ik een beetje onzeker ben of dit voor de auto een goede zaak is om met steeds wisselende vermogens op te laden.

Heeft iemand hier al ooit iets opgevangen dat dit laden met wisselend vermogen een negatieve impact kan hebben op de batterijdegradatie ? Ik kan mij voorstellen dat dit wel eens slechter zou kunnen zijn, of ben ik daar verkeerd in ?
Poeh, daar heb ik nog nooit wat over gehoord en denk dat je je nu een beetje te veel zorgen gaat maken. Met thuisladen zit je zo onderin de marges dat dat nooit veel effect kan hebben. Uiteindelijk heb ik alles gebruikt van Granny met 8A tot 3x11A en anders dan dat de efficiëntie (laadverlies) wat kan fluctueren is het verder volgens mij geen punt om rekening mee te houden.

Wij hebben overigens twee laadpalen met loadbalancers op de oprit staan met een M3 en een ZOE en gebruiken beide zonder na te denken (enige situatie die we vermijden is beide auto’s tegelijk laden, dan krijg je een rare situatie waarbij beide loadbalancers steeds ingrijpen >:) ).

de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SpikeHome
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:06
@T-Blizzard je liefde voor auto’s lijkt wel een beetje zoals bij mij.
Auto altijd netjes in de was ook met kwastje bezig.
Rijd zelf nu nog een Skoda Octavia vRS dat is de GTI uitvoering van de Skoda zeg maar alleen veel ruimer.
Deze is dus verkocht en word van de week opgehaald.
Al is het wel met pijn in mijn hart, maar dat had ik bij de vorige auto ook.
Kan moeilijk afstand doen:)

Een foto ervan zegt meer (als is dat wel vloeken hier in de tesla kerk).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ubdipKEzEDKZyJz5ma60l-8Cljs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/rHnWg0Zme5O8eUonXTHhqPC8.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deryck
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 20:47
datadevil schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 17:41:
De Y heeft trouwens ook wel geinige aanbiedingen nu?
Zekers

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• STIMPPYYY
SpikeHome schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 18:08:
@T-Blizzard je liefde voor auto’s lijkt wel een beetje zoals bij mij.
Auto altijd netjes in de was ook met kwastje bezig.
Rijd zelf nu nog een Skoda Octavia vRS dat is de GTI uitvoering van de Skoda zeg maar alleen veel ruimer.
Deze is dus verkocht en word van de week opgehaald.
Al is het wel met pijn in mijn hart, maar dat had ik bij de vorige auto ook.
Kan moeilijk afstand doen:)

Een foto ervan zegt meer (als is dat wel vloeken hier in de tesla kerk).

[Afbeelding]
Kan ik mij voorstellen, zeer knappe auto! Duitse interieur en de stilte die je ervaart blijft echt top (even de knopjes buiten beschouwing gelaten ;) ) Hoewel de Y ook erg goed is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flupp
Het is maar dat dit nogal veranderlijk is, ingeval er gekookt wordt : de stroomsterkte verandert soms wel om de pakweg halve minuut.

Model 3 LR (model 2023)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]

Tesla heeft inmiddels meer dan 4,5 miljoen auto's uitgeleverd en het bedrijf heeft de hoogste 'customer retention' van alle merken (althans wat cijfers uit de VS laten zien).

Er zijn zeker in het verleden auto's geweest waarbij de snelheid van leveren boven kwaliteit ging. Dat speelde misschien t/m 2020, maar lijkt nu echt veel minder aan de orde.

Dat verklaart ook waarom een deel van de mensen hier een slechtere ervaring heeft. Dat zijn in sommige gevallen mensen met een auto van 2019, oftewel de opstartperiode van de Model 3. Die kwamen eerst uit de VS waar bijv de 'panel gaps' een ding was. Tegenwoordig komen de Model Y en 3 die je hier koopt uit Berlijn of Shanghai en qua productie zit dat wel snor.

In een forum komen mensen nu eenmaal ook om problemen te melden, dus er is altijd een bepaalde bias. Dat heb ik ook gezien bij eerdere auto's.

Die opmerkingen over de duizenden euro's aan onderhoud gingen over de Model S en wordt ook door zeel veel anderen hier tegengesproken. Daar hoef je bij de Model Y niet bang voor te zijn.

Ik rijd zelf sinds eind 2022 in een Model Y RWD en naar volle tevredenheid. Enige dingetje is inderdaad die fluittoon bij bepaalde windrichtingen, al heb ik die nu al heel lang niet gehoord. Verder geen problemen of issues tot nu toe.

Koop vooral de auto waar je je goed bij voelt. Doe desnoods meerdere proefritten of vraag bij collega's/vrienden wat hun ervaring is. Ik kom zelf van de Ioniq 5 (73 kWh, RWD, hoogste uitvoeringsniveau) en ik vind de Model Y in bijna alle opzichten de betere auto. De Hyundai laadt wel iets sneller, maar verbruikt ook veel meer op de snelweg. En de Model Y RWD die nu in Berlijn wordt gemaakt kan ook alweer een stuk sneller laden (hoewel het nu ook al geen issue is).

Persoonlijk en obv mijn ervaring kan ik de Model Y alleen maar aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMrq
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 20:02
EvolutionX schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 16:59:
[...]

Ik zie nu een witte RWD LR voor 41k., is alleen wel een demo.
Ik hou het nog maar een paar weken in de gaten, maar het loopt nu echt enorm terug. Niet vaak meer een aanbieding - behalve laatst een zwik demo’s.

Ben erg benieuwd of dat weer mag aantrekken. Alle fuzz over Highland, de tijdelijk gesloten fabrieken, de iets langere levertijden, het wegdoen van zoveel demo’s…
Je zou denken dat er één dezer weken toch wat nieuws aan komt.

Ik kijk het nog aan of mijn gewenste uitvoering voorbij komt, maar ik ga er maar niet van uit.

Maktub

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanB
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 15-09 12:30
bilgy_no1 schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 19:03:

Er zijn zeker in het verleden auto's geweest waarbij de snelheid van leveren boven kwaliteit ging. Dat speelde misschien t/m 2020, maar lijkt nu echt veel minder aan de orde.
Dat is niet echt wat de onderzoeken lijken te zeggen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6kEfTDt8edpQyVM0m3L8tIZlVr4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/BRp9uiMnVar4muWY3iZjL1X5.png?f=fotoalbum_large

Bron: https://www.jdpower.com/b...initial-quality-study-iqs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DS7
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 06-09 23:17

DS7

[...]

Tesla is vanaf 0 begonnen en dat heeft ze parten gespeeld.

Ik ben vanaf dat ze beschikbaar waren Tesla rijder. De eerste Model S (85) was niet slecht, maar ook niet foutloos. Wel was in die tijd de aandacht heel persoonlijk. Je ging gewoon naar de fabriek in Tilburg voor service en je kende de mensen bij naam en zij kenden jou bij naam (en niet omdat je er zo vaak kwam, maar omdat er gewoon nog niet zoveel eigenaren waren).

Toen Tesla populairder ging worden werd dat minder en had de service groeistuipen. Met name toen de Model 3 beschikbaar kwam. Toen is het wel even een puinhoop geweest.

Echter, de kwaliteit is jaar na jaar toegenomen. Ik ben inmiddels toe aan mijn tweede model 3 (en op zeer korte termijn mijn eerste model Y), een Performance van eind 2020 (nieuwe variant dus) die echt foutloos is geweest.

Gedurende die jaren is er dus echt wel wat misgegaan. De auto's werden snel krachtiger gemaakt zonder dat daar bepaalde onderdelen op zijn aangepast, dus er zaten wat modellen tussen die ook echt probleemmodellen waren. De eersten met de voorloper van ludicrous en ludicrous zelf ook. De X... gewoon te zwaar en teveel vermogen. Aanslag op alles.

Tel daarbij op een serviceapparaat waar men van goede wil was vaak, maar de processen niet altijd soepel liepen. Dan heb je al snel een hoop zeer ontevreden klanten.

En ook heel veel heel tevreden klanten.

De model Y komt uit Berlijn en die schijnen echt goed in elkaar te steken. De Model Y is ook weer echt een stukje volwassener dan de Model 3 (wat nu met de Highland weer andersom zal zijn). Kortom: ik zou mij niet af laten schrikken door de verhalen als ik jou was.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Stef87
Lang gewacht op Vredestein Quatrac Pro-EV banden in de maat 255/45/19 voor de Model Y - Performance, want i.v.m. de snelheidscodering van de band (W/Y of ZR nodig) is er niet veel keus.

De nieuwe opkomende Vredestein banden zijn elke keer vertraagd, dus besloten voor andere goede all season banden welke goed uit de test komen.

Goodyear Vector 4-seasons gen-3 255/45/19 104W XL met ultralight velgen, welke 9.4kg per velg zijn i.p.v. de bijna 18kg zware überturbine 21inch velgen. (Ik zou dus technisch gezien lagere klasse komen m.b.t. De motorrijtuigenbelasting :p )

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Kf1o4tcUDc9VKJC4ObKicOajo5k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Q5w9PsKtzTgV06rfpT4gPeZD.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v1-JHegYEkGFAx9xPpuR-RJzFXM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DaUyXvM9bY9vFl8tpHpthpSL.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T5KvwkRGSjze3OZuDD618M2pV0o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/udeOqQ8FFOkxNplWqpzwlVzf.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb er nog maar weinig meer gereden maar ze rijden fantastisch (banden rijden en sturen beter dan gehoopt!). Sturen is nog steeds scherp, sturen is wat lichter, acceleratie is verbeterd én auto is iets zachter mbt het onderstel.

Het lagere onafgeveerd gewicht merk je direct. Ik ben blij :)

Nu nog eens met @Taro DM-en om dragy te lenen, zodat ik kan zien hoe snel ik nu de 0-100km/h behaal.

*edit linkje naar de flow-forged wielen:
https://jr-wheels.com/category/sl01

[ Voor 7% gewijzigd door Stef87 op 07-08-2023 20:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20:32

Nog nooit van gehoord. Je ontlaad de batterij ook met continue wisselende stroomsterktes. Het ene moment trek je maar 5kw en tijdens goed optrekken 200KW+.

Ik maak me veel zorgen om de accu, maar daarover niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

monica66 schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 10:19:

Ik heb net een Basenor all weather mattenset aangeschaft met prime korting via Amazon.nl. Ik ben benieuwd.
Heb je ze al binnen en hoe bevallen ze?

Ik overweeg om deze aan te schaffen, wel lange levertijd maar 160,- is volgens mij wel een mooie prijs voor zo’n volledige set toch?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ygeoizQhrJ_poR1CAxZhqmuZ2Ic=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pbbKpN5WjysTqPSQIsDcgDeg.jpg?f=fotoalbum_large

Vloermat 2017-2023 Bagagemat Op Maat Voor Tesla Mat Kofferbakmat 3d Xpe All Weather Anti-Slip Set Vloerbedekking Mat
https://a.aliexpress.com/_mPY6jgS

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BThomas
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Blasterxp schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 09:37:
[...]

De soundstage is rondom de vooruit; dat was voor mij ook een beetje wennen.
Mijn oude auto had ik de fader op -1, dus achter (waar je verder vandaan zit) iets harder.
Je kunt dit in je Tesla ook instellen, maar het geeft niet het ruimte vullend geluid wat je gewend bent.

Echter; de soundstage is dusdanig geweldig goed; dat ik het voor lief neem.
Dan ervaren we hetzelfde! Dank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Stef87 schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 19:30:
Lang gewacht op Vredestein Quatrac Pro-EV banden in de maat 255/45/19 voor de Model Y - Performance, want i.v.m. de snelheidscodering van de band (W/Y of ZR nodig) is er niet veel keus.

De nieuwe opkomende Vredestein banden zijn elke keer vertraagd, dus besloten voor andere goede all season banden welke goed uit de test komen.

Goodyear Vector 4-seasons gen-3 255/45/19 104W XL met ultralight velgen, welke 9.4kg per velg zijn i.p.v. de bijna 18kg zware überturbine 21inch velgen. (Ik zou dus technisch gezien lagere klasse komen m.b.t. De motorrijtuigenbelasting :p )

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik heb er nog maar weinig meer gereden maar ze rijden fantastisch (banden rijden en sturen beter dan gehoopt!). Sturen is nog steeds scherp, sturen is wat lichter, acceleratie is verbeterd én auto is iets zachter mbt het onderstel.

Nu nog eens met @Taro DM-en om dragy te lenen, zodat ik kan zien hoe snel ik nu de 0-100km/h behaal.
Vind het wel gaaf. Ziet er een beetje uit als zo'n drag-strip velg+band. Lekker vol. Mooie upgrade en weer eens wat anders. Ga je die 21" velgen verkopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:17
BThomas schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 20:22:
Ik rij zelf in een MY. Ik heb enkel een vraag over het geluidssysteem. Voor mijn gevoel komt het geluid vooral vanaf de voorkant als je voorin zit en als je achterin zit vooral vanaf de achterkant.

De luidsprekers aan de zijkant in de achter portieren hoor je maar amper. Hebben andere hier ook last van of hoort dit gewoon?
Je hebt een slider optie onderaan bij het scherm waar je treble bass etc kan aanpassen. 'diep geluid'

Als je die ipv uit op hoog zet gaan de speakers in je linker stijl ook aan. Zat 't een keer te proberen en het is mega wennen op het begin. Heb nu een afweging gemaakt met alle opties die ik heel relaxt vind. Voor mij klinkt dit heerlijk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eVlgIlQvzaV3_wF50tkuHzqQWQM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Hqm1790gZBqc3TYm0zAOnhIt.jpg?f=fotoalbum_large

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BThomas
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Oekol schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 19:43:
[...]

Je hebt een slider optie onderaan bij het scherm waar je treble bass etc kan aanpassen. 'diep geluid'

Als je die ipv uit op hoog zet gaan de speakers in je linker stijl ook aan. Zat 't een keer te proberen en het is mega wennen op het begin. Heb nu een afweging gemaakt met alle opties die ik heel relaxt vind. Voor mij klinkt dit heerlijk.

[Afbeelding]
Dat ga ik ook eens proberen. Dank voor de afbeelding! Kijken of dat het verder verbeterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Nu online

dan zo ik me eerder zorgen maken om regenereren tijdens remmen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd
  • Laatst online: 19:51

Nickrsd

Tot wanneer kan een Tesla in die sepp subsidie vallen??
Is dat de actuele verkoopprijs onder de 45k of de originele catalogus prijs??
Voorbeeld: als een nieuwe model3 LR Awd net onder de 45k geprijst wordt.. omdat er 6k korting afgaat.. valt hij dan in die subsidie??

Of alleen de "rwd" zonder al te veel opties zodat hij onder de 45k catalogus waarde prijs blijft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nickrsd schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 19:55:
Tot wanneer kan een Tesla in die sepp subsidie vallen??
Is dat de actuele verkoopprijs onder de 45k of de originele catalogus prijs??
Voorbeeld: als een nieuwe model3 LR Awd net onder de 45k geprijst wordt.. omdat er 6k korting afgaat.. valt hij dan in die subsidie??

Of alleen de "rwd" zonder al te veel opties zodat hij onder de 45k catalogus waarde prijs blijft?
De catalogusprijs. Dus zonder korting. Op dit moment dus alleen de Model 3 RWD.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flupp
ybos schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 19:48:
[...]

dan zo ik me eerder zorgen maken om regenereren tijdens remmen ;)
Ik had het nog niet zo bekeken ...

Model 3 LR (model 2023)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20:05

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Mooi man! Zijn dat Martian MW05?

Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef87
STIMPPYYY schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 19:42:
[...]

Vind het wel gaaf. Ziet er een beetje uit als zo'n drag-strip velg+band. Lekker vol. Mooie upgrade en weer eens wat anders. Ga je die 21" velgen verkopen?
Thanks. De kleur lijkt ook op de Model 3, 18inch aero kleur. Ziet er (naar mijn mening dan) niet al teveel aftermarket uit, pluspuntje.

De übers gaan inderdaad weg. Inclusief orignele Pzero banden, tesla sensoren etc. (~4.000km op gereden)

Indien liefhebbers op tweakers > marktplaats (maar zal tzt op marktplaats zetten, nog even uitstallen en foto’s). Gebruikte ubers hebben lichte sporen, LV/RV 1 x veeg/kras op de rand, L/RA alleen oppervlakkig (op elkaar gelegen in de opslagruimte denk ik, bij vorige eigenaar)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stef87
bokkow schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 20:02:
[...]

Mooi man! Zijn dat Martian MW05?
Heb ik ook naar gekeken naast de T-sportline.
Toen kwam ik deze tegen, vond ik mooier en zijn stukken voordeliger ook.(mede door import kosten)

https://jr-wheels.com/category/sl01 (komen uit Europa dacht ik). Ze zijn flow forged (dat is een bepaald verhardingsproces om lichtere wielen te produceren)

Ik heb ze op maar laten maken/besteld. met de exacte ET/steek/breedte voor een Tesla op orignele 19inch.

Besteld en Laten installeren bij wheelpoint: https://www.wheelpoint.nl...galerij/Tesla/Model_Y/439

[ Voor 20% gewijzigd door Stef87 op 07-08-2023 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is een Amerikaanse bron en gaat dus niet over Berlijn en Shanghai. Ook staat er een kanttekening bij dat de cijfers van Tesla niet compleet zijn, omdat Tesla geen gebruikersgegevens deelt met die organisatie.

Overigens zegt diezelfde JD Powers dat Tesla de hoogste scores haalt voor "EV ownership Experience".

https://www.teslarati.com...s-ev-satisfaction-survey/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:41

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

*edit linkje naar de flow-forged wielen:
https://jr-wheels.com/category/sl01
19” of 21” is nogal een verschil ja.

Vind ze persoonlijk te klein voor de Y, maar goed…. zulke mega wielkasten krijg je ook amper opgevuld. Zelfs de 21” ogen klein onder de Y.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef87
PdeBie schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 20:41:
[...]

19” of 21” is nogal een verschil ja.

Vind ze persoonlijk te klein voor de Y, maar goed…. zulke mega wielkasten krijg je ook amper opgevuld. Zelfs de 21” ogen klein onder de Y.
De Uberturbine vind ik ook gewoon (net zo) mooi, maar voor mij praktisch niet bruikbaar in sommige situaties. (Bijvoorbeeld parkeren bij diverse airsoft lokaties in bagger met puin ertussen. Parkeergarages, geen all season banden mogelijk, extreem zwaar, staggered etc)

Snap ik goed. Wielen lijken wat kleiner (maar al de
velg-en-band afmetingen zijn hetzelfde als de LR op 19 inch). Zelf vind ik de rode remmen nu mooi de velgen opvullen en ze springen “er beter uit” :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:41
Zeker waar dat de remmen nu de wielen mooi opvullen :)

Ieder nadeel hebt zo zijn voordeel was de spreuk toch? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Nu online
flupp schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 13:17:
[...]

Top, wist ik niet. Voor de fun eens gaan kijken, en de 2 meest dichtbije snelladers in de buurt eens bekeken : Kortrijk en net over de Franse grens Neuville-en-Ferrain, 5 kilometer verder. Prijzen per kWh : respectievelijk 0,43€ en 0,31€, een redelijk groot prijsverschil.
Als ik Kortrijk bekijk zie ik 0,58€ tot 0,65€...
bilgy_no1 schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 19:03:
[...]

Die kwamen eerst uit de VS waar bijv de 'panel gaps' een ding was. Tegenwoordig komen de Model Y en 3 die je hier koopt uit Berlijn of Shanghai en qua productie zit dat wel snor.
Toen ik verleden week een testrit ging maken in Gent stond er in de toonzaal een witte MY met de rechter achterdeur die bijna een centimeter te hoog stak...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fire69 schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 21:26:
[...]

Toen ik verleden week een testrit ging maken in Gent stond er in de toonzaal een witte MY met de rechter achterdeur die bijna een centimeter te hoog stak...
Nou, dan zal de hele productie inderdaad wel ruk zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flupp
Fire69 schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 21:26:
[...]
Als ik Kortrijk bekijk zie ik 0,58€ tot 0,65€...
Voor een Tesla snelladertarief zou dat al heel hoog zijn. Anderzijds zag ik gisteren slechts 0,43€, en ook vandaag is dat zo ?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GgQmc_1WscuwDb5NJKxGk39OBvE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KvYqtni2KknEGQUB8Niu2F0k.jpg?f=fotoalbum_large

Model 3 LR (model 2023)

Pagina: 1 ... 74 ... 502 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: