Pierz schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 01:16:
[...]
Waarom moet Tesla veranderen? Van die 13 in een dozijn ontwerpen zijn er al genoeg. En die prijs kwaliteit verhouding heeft bij ICE ook niemand weerhouden om onverstandige keuzes te maken, anders reed de hele ICE wereld wel in een Toyota.
van een 13 in een dozijn design gesproken. Een model 3 is 'gewoon een auto', meer kan ik er niet van maken. Iets wat een kind ongeveer zou tekenen als je het vraagt 'een auto' op papier te zetten.
Smaak is persoonlijk, (lees het goed, smaak is persoonlijk), maar je kent me niet, en weet niet welke wagens ik rijd, dus veronderstellen dat ik in een volkswagen Lupo of yaris rond rijd, of andere '13 in een dozijn' koekdozen is incorrect.
Een wagen is simpel gesteld (voor mezelf) een combinatie van techiek, exterieur ontwerp, en interieur ontwerp. En ik kan gemakkelijk op 1 of 2 van die punten zaken door de vingers zien of negeren of een compromis maken, als ik het gevoel heb dat het derde punt ver bovengemiddeld is.
Het is duidelijk dat de aandrijving, en de zuinigheid (=range) top is. Daar twijfel ik niet aan. Aan de huidige prijzen kan je eigenlijk niet naast een Tesla model 3 kijken als je op zoek bent naar een EV. Dat was m'n punt. Rationeel gezien moet die op je lijstje staan omwille van de techniek en value for money. In de lease bij werkgevers is 'ie dan ook alomtegenwoordig, eigenlijk bijna de standaard aanbieding. Exterieur is ongeïnspireerd en dodelijk saai, interieur 'meh'.
Vandaar, mocht de refresh/redesign het exterieur al wat opfrissen, moet ik enkel nog het interieur accepteren. En dat kan best. Als boodschappenwagen voor A naar B maakt het me verder (tot op zekere hoogte) toch niet veel uit.
Maar niet iedereen koopt en rijdt wagens als puur functioneel A naar B gereedschap. Iets naar je smaak is ook fijn als je die bedragen spendeert.
Ik ben juist super tevreden over het interieur. Alles op de juiste plek, zonder de clutter en met een zee van opbergruimte. En misschien ben ik de enige, maar ik vind het nog mooi ook.
Tja, een goedkope badkamer plank met een iPad op. Functioneel zal het wel zijn, maar ik vind het maar niets. Opnieuw, daar kan ik mee leven, als de wagen als geheel net iets aantrekkelijker zou zijn.