Vielsalm 68 dagen geleden geopend. Dus waarschijnlijk is dat het.Oekol schreef op maandag 31 juli 2023 @ 15:23:
Niet alle laders staat er in omdat ze aan wat eisen moeten voldoen:
[...]
Edit: wat @Gr4mpyC3t ook zegt dus.
daar zit wat in, maarrr.. sommige dingen komen niet door naar het scherm las ik, dat voelt nog wel beetje gammel dan..Stef87 schreef op maandag 31 juli 2023 @ 15:33:
[...]
De verandering van temperatuur zie je ook nog op je normale display zoals het nu ook al is![]()
Ofwel: display op de knop is aanvulling op je eigen scherm.
Ik weet een Fastned lader die minstens een klein jaar geleden geopend is (dan heb ik die voor het eerst gebruikt, ik weet niet wanneer die geopend is) en die staat er ook nog steeds niet in.Schwarz schreef op maandag 31 juli 2023 @ 15:35:
[...]
Vielsalm 68 dagen geleden geopend. Dus waarschijnlijk is dat het.
Dat hoop ik ook. De (meeste) loaners mogen Nederland niet uit (groene kaart geeft alleen dekking in NL).-Jaap-io schreef op maandag 31 juli 2023 @ 15:51:
Hier een update naar aanleiding van mijn eerdere berichten over het verlies in stand-by van +/- 10% per dag.
***members only***
"Andere" is gewoon de categorie waaronder Batterij staat opgeslagen denk ik.-Jaap-io schreef op maandag 31 juli 2023 @ 15:51:
Hier een update naar aanleiding van mijn eerdere berichten over het verlies in stand-by van +/- 10% per dag.
***members only***
Ik reed hele lange tijd op oude software in mijn Model 3, heb toen geupdate en allemaal leuke features erbij, prima. Maar nu heb ik dus op AutoPilot dat de ruitenwissers verplicht op 'auto' staan en ik soms op een zonnige dag dus met ruitenwissers zit die onnodig steeds heen en weer gaan....
Stomste is nog dat ik dit lijk te triggeren door ruitenwissservloeistof te laten sprayen, het lijkt alsof de camera dan ergens een druppeltje blijft detecteren ofzo. Als in, spray op minuut 1 van rijden en 45 minuten op de snelweg later nog steeds zwiep.... zwiep... zwiep...
Dat automatische grootlicht is ook zo leuk, elke keer na AP aan/uit weer uitzetten als je 's avonds rijdt voordat je random tegenliggers verblindt.
Fijn, die technologie.
Stomste is nog dat ik dit lijk te triggeren door ruitenwissservloeistof te laten sprayen, het lijkt alsof de camera dan ergens een druppeltje blijft detecteren ofzo. Als in, spray op minuut 1 van rijden en 45 minuten op de snelweg later nog steeds zwiep.... zwiep... zwiep...
Dat automatische grootlicht is ook zo leuk, elke keer na AP aan/uit weer uitzetten als je 's avonds rijdt voordat je random tegenliggers verblindt.
Fijn, die technologie.

[ Voor 21% gewijzigd door MacorgaZ op 31-07-2023 16:06 ]
Bambu Lab P1S Combo
Enjoy de nieuwe featuresMacorgaZ schreef op maandag 31 juli 2023 @ 16:05:
Ik reed hele lange tijd op oude software in mijn Model 3, heb toen geupdate en allemaal leuke features erbij, prima. Maar nu heb ik dus op AutoPilot dat de ruitenwissers verplicht op 'auto' staan en ik soms op een zonnige dag dus met ruitenwissers zit die onnodig steeds heen en weer gaan....
Fijn, die technologie.
Automatisch grootlicht kan uit door even de linkerpook een tikje naar achter te geven. Moet helaas wel elke keer als je autopilot aanzet.
Als Musk 3 weken zegt hoop ik het nog voor het einde van m'n leasecontract te krijgen, maart volgend jaarTelesto schreef op maandag 31 juli 2023 @ 16:13:
[...]
Enjoy de nieuwe features. Maar je het gelijk, met name de automatische ruitenwissers zijn een drama. Dit is overigens wel een bekende klacht, volgens Musk zou dit binnen 3 weken in de software opgelost zijn (aldus zijn tweet van een maand terug
)
Automatisch grootlicht kan uit door even de linkerpook een tikje naar achter te geven. Moet helaas wel elke keer als je autopilot aanzet.
Grootlicht uitzetten met de pook ken ik gelukkig, dat doe ik dus ook vaak en overdag kan ik het op zich achterwege laten, maar 's avonds op de snelweg, nah.
Ik snap het principe dat als je hem "automatisch" wil laten rijden, hij ook automatisch de zichtbaarheid moet kunnen garanderen, maar dan moet het ook wel correct werken. Tja.
Het nieuwe Energy-display is wel erg tof en vooral de knipperlichten auto-off na het voltooien van de rijbaanwissel is perfect. Dat werkt alleen wel weer wat wisselend of je het vanuit AP doet en AP "verbreekt" en je maar de 3 normale tikjes krijgt, of dat hij vanuit AP het alsnog accepteert en hij wel correct auto-off gaat. Beetje vaag, maar prima.
En een knop voor het dashboardkastje openen is toch best handig soms
Bambu Lab P1S Combo
Hebben ze iets getriggerd en zijn de airbags misschien afgegaan aan de bestuurderskant? #2 en #3-Jaap-io schreef op maandag 31 juli 2023 @ 15:51:
***members only***
:strip_exif()/f/image/Q2sHoh3EKC0oo6Hnvgmy0nhU.jpg?f=fotoalbum_large)
Denk dat het samenhangt met de module die vervangen moest worden. Volgens mij is die namelijk voor de gordels.Maurice- schreef op maandag 31 juli 2023 @ 16:29:
[...]
Hebben ze iets getriggerd en zijn de airbags misschien afgegaan aan de bestuurderskant? #2 en #3
[Afbeelding]
/me doet van alles: werken, bieren, BBQ-en, Pizza bakken en zwemmen
Hier heb ik mij ook ongeveer 3 maanden aan geirriteerd en daarna heb ik gewoon een Commander gekocht. Kun je ook een knopje voor bijbestellen voor het dashboardkastjeMacorgaZ schreef op maandag 31 juli 2023 @ 16:05:
Fijn, die technologie.
Morgen wordt mijn lease tesla model 3 opgehaald en er komt een nieuwe voor terug (ook lease).
Wat is nou de beste manier om de auto te resetten en te ontdoen van al mijn privé gegevens? Weet iemand ook hoe ik de nieuwe tesla in de app krijg?
Wat is nou de beste manier om de auto te resetten en te ontdoen van al mijn privé gegevens? Weet iemand ook hoe ik de nieuwe tesla in de app krijg?
Ik heb een gerelateerde vraag: wat moet je doen als je de auto bij een garage (schadereparatie) achterlaat? Valet mode aanzetten?giantgiantus schreef op maandag 31 juli 2023 @ 18:15:
Morgen wordt mijn lease tesla model 3 opgehaald en er komt een nieuwe voor terug (ook lease).
Mixed Reality dev
Gisteren reed ik weg, en wilde een spraakcommando doen,
Het werd niet goed begrepen, en activeerde een ander commando. Alle 4 de leeslampjes gingen tegelijk aan. Voor en achter dus.
Nu wilde ik die via spraak uitzetten, tal van opties geprobeerd maar lukte niet.
Uiteindelijk alle 4 de lampjes ingeduwd (tijdens het rijden niet heel fijn, maar ja) en het op die manier ook achter uitgezet.
Geen ramp, maar wel benieuwd naar de 'makkelijke oplossing'.
Het werd niet goed begrepen, en activeerde een ander commando. Alle 4 de leeslampjes gingen tegelijk aan. Voor en achter dus.
Nu wilde ik die via spraak uitzetten, tal van opties geprobeerd maar lukte niet.
Uiteindelijk alle 4 de lampjes ingeduwd (tijdens het rijden niet heel fijn, maar ja) en het op die manier ook achter uitgezet.
Heb al een tijdje kunnen meelezen op het forum en mag morgen ook mijn model 3 SR eindelijk afhalen uit Tilburg
Op een paar vragen kan ik zo geen antwoord vinden en hoop dat iemand anders hier eerder al tegen aangelopen is:
- Heeft iemand ervaring/tips voor goede vloer en kofferbak matten?
- In de Model RWD zijn niet alle speakers zijn aangesloten en het schijnt dat je dit alsnog kan laten doen achteraf met een aftermarket setje. Is er iemand die daar ervaringen mee heeft? Is dit de moeite waard?
- Heeft iemand ervaringen met blinderen van ramen?
- Heet iemand in dit draadje ervaringen met de zwarte model 3 lak en de wasstraat?
- Is het aan te raden om privé ook een setje winterbanden met nieuwe velgen aan te schaffen voor de winter?Of is op termijn vervangen door all season banden praktischer?
Op een paar vragen kan ik zo geen antwoord vinden en hoop dat iemand anders hier eerder al tegen aangelopen is:
- In de Model RWD zijn niet alle speakers zijn aangesloten en het schijnt dat je dit alsnog kan laten doen achteraf met een aftermarket setje. Is er iemand die daar ervaringen mee heeft? Is dit de moeite waard?
- Heet iemand in dit draadje ervaringen met de zwarte model 3 lak en de wasstraat?
- Is het aan te raden om privé ook een setje winterbanden met nieuwe velgen aan te schaffen voor de winter?Of is op termijn vervangen door all season banden praktischer?
niet lullig bedoeld maar op al deze vragen is al of in dit deel of in deel 1(zie footer) een boel over geschreven.D0uwe schreef op maandag 31 juli 2023 @ 19:10:
Heb al een tijdje kunnen meelezen op het forum en mag morgen ook mijn model 3 SR eindelijk afhalen uit Tilburg![]()
Momenteel een live stream van Elon Musk over de tesla
Is het niet weer een fake zoals van de week? And if not, wat is de link?SpikeHome schreef op maandag 31 juli 2023 @ 19:18:
Momenteel een live stream van Elon Musk over de tesla
Hier de link-Jaap-io schreef op maandag 31 juli 2023 @ 19:19:
[...]
Is het niet weer een fake zoals van de week? And if not, wat is de link?
YouTube: A New Era for Tesla's Model 3 - Live Reveal with Elon Musk!
Had m nog nooit gehoord maar vind m niet zo zeker spreken.
[ Voor 8% gewijzigd door SpikeHome op 31-07-2023 19:28 ]
Gewoon fake. Vind er niks over op officiële kanalen.SpikeHome schreef op maandag 31 juli 2023 @ 19:26:
[...]
Hier de link
Daarnaast promo om een QR te scannen met een niet bestaande “tweet” van Musk…
[ Voor 10% gewijzigd door KeesPimelmees op 31-07-2023 19:31 ]
Als je echt een tijdje hebt meegelezen dan heb je gelezen dat dat allemaal al (vaak) besproken isD0uwe schreef op maandag 31 juli 2023 @ 19:10:
Heb al een tijdje kunnen meelezen op het forum en mag morgen ook mijn model 3 SR eindelijk afhalen uit Tilburg![]()
Je kan ze ook in het menu uitzetten.Peertjah schreef op maandag 31 juli 2023 @ 19:03:
Musk is niet zo'n goeie speecher. Mogelijks doordat hij Aspergers heeft.SpikeHome schreef op maandag 31 juli 2023 @ 19:26:
[...]
Hier de link
De link is niet meer beschikbaar, waarschijnlijk fake dus.SpikeHome schreef op maandag 31 juli 2023 @ 19:26:
[...]
Hier de link
Wat ik vandaag wel op X/Twitter zag passeren is dat Tesla blijkbaar in China een aanvraag gedaan heeft voor een nieuwe versie 3/Y.
https://twitter.com/SF___Tahoe/status/1685993579179892736
je kunt ze ook bij settings > light uitzetten dacht ik. Maar wel raar verder ja!Peertjah schreef op maandag 31 juli 2023 @ 19:03:
Mixed Reality dev
Linkerscroll wiel inhouden dan kan je scrollen in het menu en de leeslampjes uitzetten mocht 't weer gebeuren.Peertjah schreef op maandag 31 juli 2023 @ 19:03:
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Sommige antwoorden zijn natuurlijk persoonlijk hè :D0uwe schreef op maandag 31 juli 2023 @ 19:10:
Matten: (ik heb zelf deze - meer dan tevreden over) D1M MOTOX Voor Tesla Model 3 vloermatten 2017-2022, automatten set automatten accessoires waterdicht autotapijt set voor model 3 https://amzn.eu/d/0Vvx8ix
Speakers: voor mij onbekend
Blinderen van de ramen achter de b-style:
:strip_exif()/f/image/lA88H5lEwbjniVE6gLe3SCrn.jpg?f=fotoalbum_large)
Krasstraat bedoel je? 🙈 Heb zelf een glascoating op laten zetten. Zwart is en blijft zwart. En vind/vond de lak nou niet heel erg hard. (Ik polijst zef ook met de machine).
Banden: onbekend.
Hopelijk heb je hier iets aan.
Enneh sorry, tis vee lezen. Maar met de zoekfunctie ga je heel veel info terug kunnen vinden.
Tesla model 3 2019 Long Range
Welk percentage lichtdoorlatendheid is dat? Tevreden mee?DrDeJe schreef op maandag 31 juli 2023 @ 23:02:
[..]
Blinderen van de ramen achter de b-style:
[Afbeelding]
Op advies uit dit forum en ivm kinderen op de achterbank die van alles laten slingeren deze aangeschaft bij Amazon: https://www.amazon.nl/dp/...dt_b_product_details&th=1
Ik krijg deze er alleen met geen mogelijkheid op (Model Y 2023 - Berlin versie)
Is het bij iemand van jullie wel gelukt en wat is de gouden tip hiervoor:
:strip_exif()/f/image/ToSUSFvMt5Tkyj95drDTwQUc.jpg?f=fotoalbum_large)
Zo zou het moeten passen maar in mijn Y is de base waar deze accessoire dus op moet op moet een stuk breder dan het plaatje suggereert.
:strip_exif()/f/image/ToSUSFvMt5Tkyj95drDTwQUc.jpg?f=fotoalbum_large)
Zo zou het moeten passen maar in mijn Y is de base waar deze accessoire dus op moet op moet een stuk breder dan het plaatje suggereert.
Er komt schijnbaar weer een prijsverlaging aan in HK. Gingen bij de vorige prijsverlaging daar ‘onze’ prijzen ook niet naar beneden (april dit jaar)?
Verwacht dat nog wel namelijk.
https://www.reuters.com/b...el-y-hk-media-2023-07-31/
Verwacht dat nog wel namelijk.
https://www.reuters.com/b...el-y-hk-media-2023-07-31/
Als je de reviews leest dan zie je o.a. dit staan: ‘Passen nicht auf mein MY2023!’joeri_berg schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 09:59:
Op advies uit dit forum en ivm kinderen op de achterbank die van alles laten slingeren deze aangeschaft bij Amazon: https://www.amazon.nl/dp/...dt_b_product_details&th=1
[Afbeelding]
Zou het terugsturen en de reviews goed lezen als je een andere set besteld 😉
Heb deze ook in MY23 Berlin en passen inderdaad slecht. Ik heb ze half onder de bekleding gestoken en nu blijven ze wel zitten.joeri_berg schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 09:59:
[Afbeelding]
Mocht je nieuwe bestellen, ik heb super goedkope uit China die je met klittenband over de gleuf "plakt".joeri_berg schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 09:59:
[Afbeelding]
Ziet er niet uit wmb, maar is onder de stoel ook niet zichtbaar en het werkt prima.
(Ik heb een 3, ga ervanuit dat een Y niet veel verschilt in deze).
Dat voetganger waarschuwings geluid is zeker niet uit te zetten? Mijn vrouw gaat vaak rond 03.00 te werk, maar bij achteruit rijden hoor je natuurlijk vrij duidelijk die UFO van het pad afrijden..
Op zich is het tijdelijk, als de laadpaal hangt, kan de auto achteruit het pad op, ipv vooruit.
Op zich is het tijdelijk, als de laadpaal hangt, kan de auto achteruit het pad op, ipv vooruit.
Nope. In wat oudere auto's kan het wel, maar in nieuwe blijkbaar niet.
Safety > Pedestrian Warning > Pause Als je dat niet hebt, dan pech. Of harder rijden.
Wel stom natuurlijk. Een Tesla heeft camera's. Een Tesla kan zien of er voetgangers in de buurt zijn. Als je zo slim bent met je software, laat dan alleen dat geluid horen als je een voetganger detecteert.
Safety > Pedestrian Warning > Pause Als je dat niet hebt, dan pech. Of harder rijden.
Wel stom natuurlijk. Een Tesla heeft camera's. Een Tesla kan zien of er voetgangers in de buurt zijn. Als je zo slim bent met je software, laat dan alleen dat geluid horen als je een voetganger detecteert.
Signatures zijn voor boomers.
Volgens mij kwam Enhauto van de S3XY buttons ook met een optie om dat geluid uit te schakelen. Overigens hoor ik dat geluid bij onze 2021/Mei Model 3 alleen bij achteruit rijden?
@Romius, kan je vrouw trouwens niet sowieso beter achteruit inparkeren? Veiliger met wegrijden?
@Romius, kan je vrouw trouwens niet sowieso beter achteruit inparkeren? Veiliger met wegrijden?
Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West
https://www.notateslaapp....-reposition-backup-cameraRomius schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 12:52:
Dat voetganger waarschuwings geluid is zeker niet uit te zetten? Mijn vrouw gaat vaak rond 03.00 te werk, maar bij achteruit rijden hoor je natuurlijk vrij duidelijk die UFO van het pad afrijden..
Zou in de nieuwste update kunnen.
Maar misschien niet in de EU, hier is het verplicht dacht ik?
Weet niet hoe dramatisch het is maar op de 3 past het ook niet super, deels ook omdat aan de bestuurders kant er een kabelboom zit. Ik heb klittenband gekocht en dat aan de rand op de vloer geplakt om het hoogteverschil / gat op te vullen.Schwarz schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 12:48:
[...]
Heb deze ook in MY23 Berlin en passen inderdaad slecht. Ik heb ze half onder de bekleding gestoken en nu blijven ze wel zitten.
Er zijn ook op Ali en elders varianten die flexibel zijn, soort stof, die gaan misschien beter?
De demo voorraad Model 3 is in de verkoop. Door de FSD allemaal slechte deals eigenlijk.
..Zou dit een signaal zijn voor de komst van iets nieuws?
Veel demo auto's ook echt. Zal er nieuwe afgestuurd wordenMaurice- schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 14:17:
De demo voorraad Model 3 is in de verkoop. Door de FSD allemaal slechte deals eigenlijk.![]()

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
vrijdag moet ik naar de Tesla garage in Utrecht voor ruis bij de rechter achterruit, een service ding aan mijn speakergrille en bubbeltjes bij de onderkant van het plaatwerk.
Aangezien het onder de vier uur is kan ik daar wachten, is dat een beetje te doen daar qua stoelen etc?
Aangezien het onder de vier uur is kan ik daar wachten, is dat een beetje te doen daar qua stoelen etc?
Ja prima, genoeg stoelen en in de hoek een ruimte om je laptop op tafel te zetten en te werken.datadevil schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 14:36:
vrijdag moet ik naar de Tesla garage in Utrecht voor ruis bij de rechter achterruit, een service ding aan mijn speakergrille en bubbeltjes bij de onderkant van het plaatwerk.
Moet je wel geluk hebben dat die niet vol zit.
dankjewel. En anders maar kijken of ik een fiets kan lenen om naar huis te gaan.Oekol schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 15:06:
[...]
Ja prima, genoeg stoelen en in de hoek een ruimte om je laptop op tafel te zetten en te werken.
Moet je wel geluk hebben dat die niet vol zit.
In de update range van 2023.26 zitten nog meer verbeteringen waar bij ik dit wel een leuke vind:
Lower HVAC Fan Speed While on a Call
The update impacts the HVAC system and aims to provide a better environment for drivers during phone conversations. According to Tesla's updated owner's manual, "When in Auto, the fan speed may automatically lower to reduce the sound of ambient noise while on a call." This is a thoughtful feature and will be one of those that go unnoticed, but for anyone who has lived through a call while trying to turn down the fan noise, we are grateful!
Fijn! Nu maar hopen dat ze ook weer eens tijd hebben om de regensensor software te fixenOekol schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 15:12:
In de update range van 2023.26 zitten nog meer verbeteringen waar bij ik dit wel een leuke vind:
[...]
Ik wacht nog steeds op 2023.26 update maar zag dat ze alweer gestopt waren met de .2 revisie nummer en nu bij de .3 zitten. Laatst een heel interessant artikel gelezen er over hoe dat werkt. Is wellicht wel leuk om hier op het forum te delen als ik tijd heb om het uit te schrijven.Wolly schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 15:16:
[...]
Fijn! Nu maar hopen dat ze ook weer eens tijd hebben om de regensensor software te fixen
Staan sowieso swapfietsen (?) volgens mij (elektrische viel me op).datadevil schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 15:11:
[...]
dankjewel. En anders maar kijken of ik een fiets kan lenen om naar huis te gaan.
We zitten alweer in week 31. De laatste maanden komt het steeds vaker voor dat updates later worden uitgebracht dan de week waarop de betrekking hebben. Jammer..Oekol schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 15:24:
[...]
Ik wacht nog steeds op 2023.26 update maar zag dat ze alweer gestopt waren met de .2 revisie nummer en nu bij de .3 zitten. Laatst een heel interessant artikel gelezen er over hoe dat werkt. Is wellicht wel leuk om hier op het forum te delen als ik tijd heb om het uit te schrijven.
Vraagje, kan je bij de Navigatie ook instellen dat je met een "x" % aankomt op locatie of bij een SuC?
Zag die functie in ABRP staan, maar zelf tijdens de testrit eigenlijk niet naar gekeken.
Zag die functie in ABRP staan, maar zelf tijdens de testrit eigenlijk niet naar gekeken.
“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”
Nee niet gezien als optie, maar vind die van ABRP inderdaad super fijn.Greatsword schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 15:45:
Vraagje, kan je bij de Navigatie ook instellen dat je met een "x" % aankomt op locatie of bij een SuC?
Ik zou wel willen instellen dat ik met 100% bij elke locatie aankom waar ik moet zijnGreatsword schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 15:45:
Maar als ik je vraag goed begrijp vraag je of het mogelijk is om te zien met hoeveel % je aankomt op een locatie of SuC. Ja, dat zie je automatisch bij het navigeren.
Of deel het artikel?Oekol schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 15:24:
[...]
Ik wacht nog steeds op 2023.26 update maar zag dat ze alweer gestopt waren met de .2 revisie nummer en nu bij de .3 zitten. Laatst een heel interessant artikel gelezen er over hoe dat werkt. Is wellicht wel leuk om hier op het forum te delen als ik tijd heb om het uit te schrijven.
Ahja daar haal ik inderdaad uit hoe het update proces werkt!

Geeft dit antwoord op je vraag? https://www.notateslaapp....releases-software-updatesCaelorum schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 16:13:
[...]
Ahja daar haal ik inderdaad uit hoe het update proces werkt!
Nee eigenlijk niet, want het ontwikkelproces is leuk (maar wist ik al) maar dat zegt niets over hoe ze releasen. Ik weet dat het een rolling release is, maar ben wel benieuwd op welke criteria ze bepalen dat een auto mee gaat of niet in een release en wanneer en waarom ze soms .2 bijv stoppen en dat die autos laten hangen, maar autos op .1 wel door laten gaan naar .3 enz.turkeyhakan schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 16:16:
[...]
Geeft dit antwoord op je vraag? https://www.notateslaapp....releases-software-updates
En ik begrijp uit die reactie dat daar nog ergens een artikel over is die interessant is. Aangezien die user daar al wel een link naar heeft... Scheelt zoeken tussen bergen aan slechte artikelen en misinformatie.
In de ingebouwde navigatie niet. Die neemt snelladers op in de route om je bestemming te halen als het nodig is, maar als je met meer % wil aankomen zul je dat anders mogen organiseren 😊Greatsword schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 15:45:
Nee zijn vraag is of het mogelijk is dat de navigatie het zo kan organiseren (met laden onderweg) dat je met X % aankomt. Zoals je in ABRP kan doen.turkeyhakan schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 16:09:
[...]
Ik zou wel willen instellen dat ik met 100% bij elke locatie aankom waar ik moet zijn![]()
Maar als ik je vraag goed begrijp vraag je of het mogelijk is om te zien met hoeveel % je aankomt op een locatie of SuC. Ja, dat zie je automatisch bij het navigeren.
Dit zal je echter zelf moeten doen door uit te rekenen hoeveel % je moet bijladen onderweg om met het gewenste percentage aan te komen.
Ik heb precies dezelfde roosters bij Amazon gekocht voor mijn Model Y 2023 RWD (Shanghai). Die passen hier echt perfect. Als ik het mij goed herinner is het belangrijk de bovenkant en onderkant te onderscheiden door middel van de Y op het rooster. Ik heb eerst de linkerkant van het rooster achter het opstaande randje geplaatst/getrokken en daarna door druk uit te oefenen op het deel net voor de rechterrand, zodat de rand van het roostertje iets omhoog komt, de rechterkant vastklikken door de druk in een keer weg te nemen. Hierdoor klikt het rooster achter de rechterrand.joeri_berg schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 09:59:
[Afbeelding]
Maar misschien ligt het aan het type model?
*EDIT*
Zie deze afbeelding van de Amazon site:
Er zit een verschil tussen de boven- en onderkant van het rooster en de afbeelding laat zien wat ik bedoel met het indrukken van de rechterkant en dan loslaten om het rooster achter de rand te klikken.
Werkte bij mij dus perfect.
/f/image/ywUuWJ4RLMqoZZ13aTn3O01f.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 17% gewijzigd door PeterinDen Haag op 01-08-2023 18:23 ]
Je ziet tijdens het laden wel wat het percentage van de volgende stop zal zijn. Begint bij -xx als je het einddoel niet kon halen. Op een gegeven moment loopt dat op, en kun je zo lang wachten als jij wenselijk vindt.
Bijzonder om te zien hoe Tesla functies toevoegt die sommige andere merken al lang hebben. Ik vind het wel mooi dat het überhaupt zo makkelijk kan. Dat is dan weer een voordeel van het goede OTA updatebeleid van Tesla. Maar voor een bedrijf wat zo prat gaat op hun software missen er echt wel functies die te simpel voor woorden zijn en andere merken al heel lang beter ondersteunen. Denk aan lichten inschakelen bij regen. Of een adaptieve cruise control die het gewoon altijd goed doet. Of een betere volumeregeling van de gesproken navigatiebegeleiding. Of.....Oekol schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 15:12:
[...]
Ik zelf zie het nut niet zo voor persoonlijke gebruik. Of is dit écht innovatief en dus handig?
https://www.autoweek.nl/a...%3A%2F%2Fwww.google.nl%2F
Ik zie het nut wel, hoe ideaal is het dat je thuis niet eens de kabel in hoeft te pluggen? Innovatief is het niet per se, ik zag vorig jaar al zo’n oplossing voorbij komen bij Fully Charged en dat ging wel tot 50kW met best wat ruimte er tussen. Maar het hoeft niet innovatief te zijn om wel handig te zijn. Er is nu nog geen echt beschikbare oplossing voor zoiets thuis.Peertjah schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 18:26:
Ik zelf zie het nut niet zo voor persoonlijke gebruik. Of is dit écht innovatief en dus handig?
Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West
Is dat wel veilig genoeg met ruimte ertussen? Totaal geen verstand van, maar het ‘draadloos’ opladen van een telefoon is ook alleen met de pad er tegenaan.bokkow schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 19:43:
[...]
Ik zie het nut wel, hoe ideaal is het dat je thuis niet eens de kabel in hoeft te pluggen? Innovatief is het niet per se, ik zag vorig jaar al zo’n oplossing voorbij komen bij Fully Charged en dat ging wel tot 50kW met best wat ruimte er tussen. Maar het hoeft niet innovatief te zijn om wel handig te zijn. Er is nu nog geen echt beschikbare oplossing voor zoiets thuis.
Have you tried turning it off and on again?
Bus stations hebben (hadden?) deze dingen ookGr4mpyC3t schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 19:48:
[...]
Is dat wel veilig genoeg met ruimte ertussen? Totaal geen verstand van, maar het ‘draadloos’ opladen van een telefoon is ook alleen met de pad er tegenaan.
Dat zijn van die terraswarmers aan de bovenkant dacht ik? Volgens mij rijdt RET in Rotterdam met elektrische bussen op deze manier.datadevil schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 19:51:
[...]
Bus stations hebben (hadden?) deze dingen ook
Have you tried turning it off and on again?
Ik vind het ook een mooie oplossing. Het hoeft van mij niet meer dan 5-7 kW te kunnen, dat is voor thuis normaal meer dan genoeg.bokkow schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 19:43:
[...]
Ik zie het nut wel, hoe ideaal is het dat je thuis niet eens de kabel in hoeft te pluggen? Innovatief is het niet per se, ik zag vorig jaar al zo’n oplossing voorbij komen bij Fully Charged en dat ging wel tot 50kW met best wat ruimte er tussen. Maar het hoeft niet innovatief te zijn om wel handig te zijn. Er is nu nog geen echt beschikbare oplossing voor zoiets thuis.
Sony A7 iv en wat recycled glas
Ook maar ook inductie, zie bv https://www.verkeersnet.n...-draadloos-laden-bussen/# En genoeg andere voorbeelden via Google als je zoekt op "inductie laden bus"Gr4mpyC3t schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 19:55:
[...]
Dat zijn van die terraswarmers aan de bovenkant dacht ik? Volgens mij rijdt RET in Rotterdam met elektrische bussen op deze manier.
Ben overigens wel benieuwd naar het laadverlies, als iedereen zo laad tikt dat wel aan denk ik
[ Voor 9% gewijzigd door datadevil op 01-08-2023 20:04 ]
Vandaag proefrit gemaakt met een model y long range.
Nu zag ik bij het navigeren dat de kaart altijd noord bleef staan, kan je dit ook wijzigen zodat je rijrichting altijd naar boven is?
Tevens zag ik ook de route die je al gehad hebt blijft ook staan?
Ik ben dit niet gewent dus zag het er zeer vreemd en onduidelijk uit voor mij.
Nu zag ik bij het navigeren dat de kaart altijd noord bleef staan, kan je dit ook wijzigen zodat je rijrichting altijd naar boven is?
Dat kan zeker, rechtsboven in staat een pijltje waarmee je de kaart kan laten meedraaien of altijd met het noorden naar boven. Gereden route kan je voor zover ik weet niet weghalen, maar die valt vanzelf buiten het scherm als je doorrijdt.SpikeHome schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 21:30:
De handleidingen staan gelukkig online, dus je kan het eea hier opzoeken (maar zoals al hierboven aangeven; dit zijn instellingen en kunnen veranderd worden)SpikeHome schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 21:30:
Vandaag proefrit gemaakt met een model y long range.
https://www.tesla.com/own...33-B5FB-B2F0203FFE6F.html
(Dit is voor de Model 3, maar dat maakt niet uit voor de navigatie)
Lichten die aangaan bij regen zat er vroeger wel in, maar is er daarna weer uitgehaald. Dat brengen ze dus nu weer terug.GekkeRipper schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 18:19:
[...]
Bijzonder om te zien hoe Tesla functies toevoegt die sommige andere merken al lang hebben. Ik vind het wel mooi dat het überhaupt zo makkelijk kan. Dat is dan weer een voordeel van het goede OTA updatebeleid van Tesla. Maar voor een bedrijf wat zo prat gaat op hun software missen er echt wel functies die te simpel voor woorden zijn en andere merken al heel lang beter ondersteunen. Denk aan lichten inschakelen bij regen. Of een adaptieve cruise control die het gewoon altijd goed doet. Of een betere volumeregeling van de gesproken navigatiebegeleiding. Of.....
Adaptieve cruise control die het altijd goed doet heeft geen enkele merk. Tenminste, ik ken ze niet.
Volumeregeling van de navigatie kun je toch met scrollwieltje regelen? Of mis ik iets?
Zijn er trouwens al andere merken die volwaardige games aanbieden in het infotainment? Afgelopen week nog met drie vrienden lekker tijdens een laadsessie om de beurt Cuphead gespeeld.
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
Voorraad modellen zijn gewoon nieuwe wagens waar niet in gereden is en ook niet in een showroom hebben gestaan. Althans, dat is wat een tesla medewerker tegen mij vertelde toen ik een soortgelijke vraag stelde.Ruvo schreef op zondag 30 juli 2023 @ 09:19:
Heeft iemand recent ervaring met de aanschaf van een voorraadmodel (met aangepaste showroomprijs)? Ben je eerst langs gegaan voor een inspectie/proefrit, of direct besteld en €500 betaald?
Ik zit namelijk al een tijdje de voorraad te monitoren op een M3 RWD, zwart of wit, met trekhaak (om onder de 45k te blijven). Ik vraag me alleen af als ik er ééntje spot, of ik überhaupt de mogelijkheid heb voor een inspectie/proefrit, voordat het al weggekaapt wordt.
Als het een demo/shotroom model betreft dan wordt dat duidelijk vermeld zoals hieronder.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/FI4288cirA8ZD83oiubolCdZ.jpg?f=user_large)
Zag vandaag ook demo voorraad met minder dan 10km, dat zijn geen demo wagens geweest. Kan dus ook gebruikt worden als label om nog verder af te prijzen…Armo schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 22:07:
[...]
Voorraad modellen zijn gewoon nieuwe wagens waar niet in gereden is en ook niet in een showroom hebben gestaan. Althans, dat is wat een tesla medewerker tegen mij vertelde toen ik een soortgelijke vraag stelde.
Als het een demo/shotroom model betreft dan wordt dat duidelijk vermeld zoals hieronder.
[Afbeelding]
Zie deze bijv:
:strip_exif()/f/image/OBe21Ln6I2tJHsKBbLKW17kT.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 19% gewijzigd door EvolutionX op 01-08-2023 22:29 ]
Er komen aan de lopende band boten deze kant op met auto's. Terwijl ze op de boot staan, proberen ze auto's te matchen aan openstaande orders. Deze moeten vervolgens z.s.m. worden afgeleverd. Als zo'n auto niet gematcht kan worden, rijdt hij de kade op als voorraadmodel. Voorraad kost plaats en geld, dus ze mogen met korting weg.
Nou vandaag proefrit gemaakt in de Y en acc ook geprobeerd, maar mijn Skoda Octavia IV doet dat beter dan de tesla hoor.Jeroenneman schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 21:50:
[...]
Lichten die aangaan bij regen zat er vroeger wel in, maar is er daarna weer uitgehaald. Dat brengen ze dus nu weer terug.
Adaptieve cruise control die het altijd goed doet heeft geen enkele merk. Tenminste, ik ken ze niet.
Volumeregeling van de navigatie kun je toch met scrollwieltje regelen? Of mis ik iets?
Zijn er trouwens al andere merken die volwaardige games aanbieden in het infotainment? Afgelopen week nog met drie vrienden lekker tijdens een laadsessie om de beurt Cuphead gespeeld.
Ik vond de acc schokkerig en onduidelijk reageren.
Lees hier meer over dat andere merken geen goede adaptieve cruise control zouden hebben. Maar heb zelf een tijd in een opel grandland gereden. Heel veel werkte super slecht aan de auto. Maar adaptieve cruise control... die werkte altijd perfect zonder enige twijfel. Denk dan ook dat hij 90% van de tijd aan stond.Jeroenneman schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 21:50:
[...]
Lichten die aangaan bij regen zat er vroeger wel in, maar is er daarna weer uitgehaald. Dat brengen ze dus nu weer terug.
Showroom modellen worden ook verkocht als demo voorraad. Dus je conclusie is niet juist.EvolutionX schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 22:25:
[...]
Zag vandaag ook demo voorraad met minder dan 10km, dat zijn geen demo wagens geweest. Kan dus ook gebruikt worden als label om nog verder af te prijzen…
Zie deze bijv:
[Afbeelding]
Vreemd dat ze een optie weghalen en later weer aanbieden. Maak er dan een instelling van zodat de gebruiker kan kiezen.Jeroenneman schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 21:50:
[...]
Bij Toyota en Ford heb ik er veel ervaring mee. Bij VW wat minder. Werkte altijd feilloos. Ford werkte het fijnste vond ik bij de grotere snelheidsverschillen met je voorganger. Bijvoorbeeld bij hard remmen of snel optrekken. Het wordt ondersteund tot erg hoge snelheden ook. Bij VW kon je zelfs het gedrag instellen, rustig, normaal of assertief. De Tesla werkt en niet feilloos en te abrubt bij de grotere snelheidsverschillen. Ook is de afstand niet altijd even consequent in de makkelijkere situaties. Dat valt me echt tegen.
Het volume van de navigatie is zelfs op de laagste stand vrij hard. Veel harder dan de radio op de zachtste stand. Tevens dempt een navigatie begeleiding de radio niet. De stem praat dus gewoon irritant door je muziek heen op een vast volume. Ik heb het nog niet veel geprobeerd, oa vanwege dit gedrag, dus misschien heb ik het mis.
Games en andere fratsen interesseren me echt helemaal niks in een auto. Fijn dat het kan, de hardware is dus krachtig genoeg. Maar zet dat en je developercapaciteit in voor nuttige dingen zoals AR navigatie ofzo.
Ugh.. https://arstechnica.com/c...new-federal-safety-worry/ Dit had iemand hier ook in Spanje toch?
Heeft er hier nog iemand anders ook de S3XY knob pre-ordered?
Ik heb vandaag ineens fraudelente betalingen van Amazon.com op mijn creditcard, en die heb ik recent eigenlijk alleen voor die S3XY knob gebruikt
Ik heb vandaag ineens fraudelente betalingen van Amazon.com op mijn creditcard, en die heb ik recent eigenlijk alleen voor die S3XY knob gebruikt
Dat zou ik wel even laten nakijken door Tesla dan. Schokkerig heb ik nog nooit meegemaakt.SpikeHome schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 23:28:
[...]
Nou vandaag proefrit gemaakt in de Y en acc ook geprobeerd, maar mijn Skoda Octavia IV doet dat beter dan de tesla hoor.
Ik vond de acc schokkerig en onduidelijk reageren.
Onduidelijk is relatief, ik kan bijna altijd wel een reden bedenken waarom Tesla een bepaalde actie doet.
Dat hoeft nog niet te betekenen dat ik akkoord ben met die actie, maar het is me wel duidelijk waarom.
Heb meerdere bestellingen gedaan daar (inclusief deze knob) met m’n AmEx CC en geen dergelijke problemen ervaren.XelaRetak schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 08:04:
Heeft er hier nog iemand anders ook de S3XY knob pre-ordered?
MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE/EN4C
jup...datadevil schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 07:59:
Ugh.. https://arstechnica.com/c...new-federal-safety-worry/ Dit had iemand hier ook in Spanje toch?
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/76083572
als je zoekt op stuurbekrachtiging is er maar 1 post en dat is bovenstaande
Is dat niet omdat het enkel acc is? Tesla vind het nodig om alleen traffic aware cc (tacc) aan te bieden. Alleen acc zou een verademing zijn imo.GekkeRipper schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 07:09:
[...]
Vreemd dat ze een optie weghalen en later weer aanbieden. Maak er dan een instelling van zodat de gebruiker kan kiezen.
Bij Toyota en Ford heb ik er veel ervaring mee. Bij VW wat minder. Werkte altijd feilloos. Ford werkte het fijnste vond ik bij de grotere snelheidsverschillen met je voorganger. Bijvoorbeeld bij hard remmen of snel optrekken. Het wordt ondersteund tot erg hoge snelheden ook. Bij VW kon je zelfs het gedrag instellen, rustig, normaal of assertief. De Tesla werkt en niet feilloos en te abrubt bij de grotere snelheidsverschillen. Ook is de afstand niet altijd even consequent in de makkelijkere situaties. Dat valt me echt tegen.
Het volume van de navigatie is zelfs op de laagste stand vrij hard. Veel harder dan de radio op de zachtste stand. Tevens dempt een navigatie begeleiding de radio niet. De stem praat dus gewoon irritant door je muziek heen op een vast volume. Ik heb het nog niet veel geprobeerd, oa vanwege dit gedrag, dus misschien heb ik het mis.
Games en andere fratsen interesseren me echt helemaal niks in een auto. Fijn dat het kan, de hardware is dus krachtig genoeg. Maar zet dat en je developercapaciteit in voor nuttige dingen zoals AR navigatie ofzo.
In de ACC discussie ik vind ook dat hij gek inhoudt en bijspringt op basis van de voorganger - de afstand tot de voorganger is heel inconsistent.
Ik heb het “je moet echt veel doen om het blauwe alarm eraf te krijgen” eens opgenomen. Hoeven anderen hier dus minder voor te doen? Als ik iets harder duw of trek schiet hij er dan weer makkelijk af (op het gifje ziet het er wat minder extreem uit dan in het echt)
Edit: hand op stuur truc werkt bij mij dus niet, dan krijg ik alsnog deze blauwe alarmen (en ik denk dus gewoon dat ie heel slecht registreert, vandaar ook het filmpje)
Edit 2: 0,75L flesje of stuurgewicht werken ook niet
Edit 3: Tesla zegt dat het zo hoort en dat er niks mis is
Ik heb het “je moet echt veel doen om het blauwe alarm eraf te krijgen” eens opgenomen. Hoeven anderen hier dus minder voor te doen? Als ik iets harder duw of trek schiet hij er dan weer makkelijk af (op het gifje ziet het er wat minder extreem uit dan in het echt)
Edit: hand op stuur truc werkt bij mij dus niet, dan krijg ik alsnog deze blauwe alarmen (en ik denk dus gewoon dat ie heel slecht registreert, vandaar ook het filmpje)
:fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/iD7QSR09T1yS5AvCZYrwORS3.gif?f=user_large)
[ Voor 30% gewijzigd door JohanB op 02-08-2023 09:24 ]
Daar is ook al best veel over geschreven op dit forumJohanB schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 09:13:
In de ACC discussie ik vind ook dat hij gek inhoudt en bijspringt op basis van de voorganger - de afstand tot de voorganger is heel inconsistent.
Ik heb het “je moet echt veel doen om het blauwe alarm eraf te krijgen” eens opgenomen. Hoeven anderen hier dus minder voor te doen? Als ik iets harder duw of trek schiet hij er dan weer makkelijk af (op het gifje ziet het er wat minder extreem uit dan in het echt) [Afbeelding]
Tldr: de kunst is om een positie te vinden waarbij je constant een klein beetje druk op het stuur houd. Ik doe dat zelf op 2 manieren:
- Linkerarm op de portierarmsteun en de hand rustend de linkerstuurspaak. Eventueel met duim richting beneden om iets meer druk te krijgen
- Met links of rechts het stuur helemaal onderaan vastpakken zodat de onderste stuurspaak tussen het stuk tussen je wijsvinger en duim zit.
Op beide manier voel je dat je automatisch een klein beetje druk genereert. Ik krijg vrijwel nooit die blauwe melding als ik zo rijd.
Ik heb er zo'n stuurklemgewichtje aanhangen op de snelweg. Krijg je in ieder geval dat gejengel niet... Gewoon op blijven letten zoals je normaal ook zou doen en dan zie ik het probleem er niet van in.JohanB schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 09:13:
[Afbeelding]
Maar inderdaad m'n arm een beetje aan het stuur hangen is ook voldoende om de melding niet te krijgen. Dat wiebelen aan het stuur werkt inconsistent naar mijn beleving,
Dit herken ik totaal niet. Bij mij kan ik echt een klein beetje druk zetten door mijn hand erop te houden, en dan is het goed genoeg. Ik had uit de reacties al wel verwacht dat dit bij verschillende Tesla's echt anders werkt.JohanB schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 09:13:
Ik heb het “je moet echt veel doen om het blauwe alarm eraf te krijgen” eens opgenomen. Hoeven anderen hier dus minder voor te doen? Als ik iets harder duw of trek schiet hij er dan weer makkelijk af (op het gifje ziet het er wat minder extreem uit dan in het echt) [Afbeelding]
Ik vind ook dat de afstand met de voorganger erg consistent is bij Tesla. Maar vergeleken met andere merken is dit soms te star, wat hard remmen betekent. Mijn ervaring met Ford is dat het comfortabeler werkt (maar je kan er niet altijd vanuit gaan dat hij echt op tijd remt, bijv. bij het begin van een file).
Wat mij wel opvalt is dat ik tegenwoordig vaker direct een rode melding krijg met geluid erbij, zonder dat eerst de blauwe waarschuwing komt. Dat is dan wel vaker bij een smallere weg, wegwerkzaamheden of in de buurt van een oprit.
[ Voor 8% gewijzigd door jenshaak op 02-08-2023 09:31 ]
Werkt dat nog goed met de laatste software updates? Heb eerder begrepen dat Tesla het algoritme voor detectie van aanwezigheid dit onmogelijk maakt? Heeft met name te maken met op verschillende manieren tegendruk leveren.KeesPimelmees schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 09:20:
[...]
Ik heb er zo'n stuurklemgewichtje aanhangen op de snelweg. Krijg je in ieder geval dat gejengel niet... Gewoon op blijven letten zoals je normaal ook zou doen en dan zie ik het probleem er niet van in.
Maar inderdaad m'n arm een beetje aan het stuur hangen is ook voldoende om de melding niet te krijgen. Dat wiebelen aan het stuur werkt inconsistent naar mijn beleving,
Hetgeen wat @Telesto omschrijft werkt voor mij overigens prima. Had voorheen ook veel gedoe met blauwe waarschuwingen.
Is dit niet inherent aan deze systemen ik heb hem bij de kona ook moeten leren begrijpen. En nu weet ik er feilloos mee om te gaan en de afstand knop in bepaalde situaties te gebruiken.jenshaak schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 09:23:
[...]
Dit herken ik totaal niet. Bij mij kan ik echt een klein beetje druk zetten door mijn hand erop te houden, en dan is het goed genoeg. Ik had uit de reacties al wel verwacht dat dit bij verschillende Tesla's echt anders werkt.
Ik vind ook dat de afstand met de voorganger erg consistent is bij Tesla. Maar vergeleken met andere merken is dit soms te star, wat hard remmen betekent. Mijn ervaring met Ford is dat het comfortabeler werkt (maar je kan er niet altijd vanuit gaan dat hij echt op tijd remt, bijv. bij het begin van een file).
Wat mij wel opvalt is dat ik tegenwoordig vaker direct een rode melding krijg met geluid erbij, zonder dat eerst de blauwe waarschuwing komt. Dat is dan wel vaker bij een smallere weg, wegwerkzaamheden of in de buurt van een oprit.
Maar voor dat ik dat door heb heb ik 2 keer een emergency brake actie gehad op de snelweg niet zo fijn.
Het probleem hiervan is dat Tesla deze situaties ook analyseert om misbruik te voorkomen. En iedereen is daar dus slachtoffer van.KeesPimelmees schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 09:20:
[...]
Ik heb er zo'n stuurklemgewichtje aanhangen op de snelweg. Krijg je in ieder geval dat gejengel niet... Gewoon op blijven letten zoals je normaal ook zou doen en dan zie ik het probleem er niet van in.
Zo extreem als jij het doet kan ik mij niet voorstellen, ik stuur met 1 hand en houd gewoon het stuur een ieniemienie klein beetje in positie zodat hij vanzelf bij een correctie voelt dat ik ook nog stuur. Echt helemaal niets van dat schudden wat jij doet herken ik.JohanB schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 09:13:
[Afbeelding]
Blijkbaar zitten er veel verschillen tussen de generaties. Waar de een amper iets moet doen, moet de ander al bijna serieus zitten trekken er aan.JohanB schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 09:13:
[Afbeelding]
Wat voor mij helpt is om met mijn elleboog op de steun van de deur te leunen en dan met mijn hand hangen aan het stuur.
Normaal leunt mijn hand tegen het stuur, maar bij autosteer begint deze dan te zagen, dus laat ik die nu hangen. En sindsdien geen gezaag meer gehad.
Dit is ook meteen de reden dat ik autosteer amper gebruik, het is gewoon minder comfortabel dan zelf sturen.
Ja dit is het gekke, het is minder kracht zetten om zelf te sturen, dan de AP er proberen op te houden (zeker op de wat rechtere wegen)this schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 09:43:
[...]
Wat voor mij helpt is om met mijn elleboog op de steun van de deur te leunen en dan met mijn hand hangen aan het stuur.
Normaal leunt mijn hand tegen het stuur, maar bij autosteer begint deze dan te zagen, dus laat ik die nu hangen. En sindsdien geen gezaag meer gehad.
Dit is ook meteen de reden dat ik autosteer amper gebruik, het is gewoon minder comfortabel dan zelf sturen.
Blijft apart om zoveel verschillende ervaringen te zien
[ Voor 6% gewijzigd door JohanB op 02-08-2023 09:47 ]
Dit in het gifje herken ik alleen als ik voor de auto te lange tijd op het scherm kijk of bij de eerste signalen dat ik het stuur moet bewegen niets doe.JohanB schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 09:13:
[Afbeelding]
PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]
Klopt, na zo'n 25 kilometer met dat ding dan krijg ik melding dat er een "sjoemelapparaat" is gedetecteerd. Dan zet ik AP even uit en direct weer aan. Kan ik weer 25 kilometer door :-)Dix0r schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 09:31:
[...]
Werkt dat nog goed met de laatste software updates? Heb eerder begrepen dat Tesla het algoritme voor detectie van aanwezigheid dit onmogelijk maakt? Heeft met name te maken met op verschillende manieren tegendruk leveren.
Hetgeen wat @Telesto omschrijft werkt voor mij overigens prima. Had voorheen ook veel gedoe met blauwe waarschuwingen.
Pin me er niet op vast, maar volgens mij is het verplicht in Nederland om om de zoveel seconden zo'n melding te doen wanneer je het stuur niet vast hebt. Dus links of rechts om maakt het eigenlijk niet uit. Want mochten ze er in slagen om betrouwbaar zo'n gewicht vast te stellen en te kunnen reageren, dan moet je daarna alsnog je arm aan het stuur hangen... Dus naar mijn inziens verandert het niet veel wanneer Tesla hier slimmer in wordt. Of zie ik iets over het hoofd?this schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 09:41:
[...]
Het probleem hiervan is dat Tesla deze situaties ook analyseert om misbruik te voorkomen. En iedereen is daar dus slachtoffer van.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Gerelateerde topics:
- Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
- Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
- Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
- We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
- Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
- De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
- Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
- Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
- Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).
Gerelateerde topics:
- De vorige editie van dit topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
- Tesla besteld? Kijk voor meer informatie rondom de levering in: Het grote Tesla Levering topic #2.
- Voor de S3XY buttons kan je terecht in: Tesla Model 3 & Y Accessoires. Andere accessoires mogen ook (nog) in dit topic.
- Goedkoop thuisladen van je EV in: Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic
- Openbare laadpalen, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.
- Thuis laden, laadpalen, etc. in: Thuisladen van je EV deel 2.
- Meterkasten, elektra, etc. in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 1.
- Lease auto's in: Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 of Keuze leaseauto - Deel 6.
- Elektrische auto's in het algemeen & vergelijken: Elektrische auto's - deel 5.
- Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.