Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 69 ... 502 Laatste
Acties:
  • 3.677.513 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11:38
JohanB schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 09:13:
In de ACC discussie ik vind ook dat hij gek inhoudt en bijspringt op basis van de voorganger - de afstand tot de voorganger is heel inconsistent.

Ik heb het “je moet echt veel doen om het blauwe alarm eraf te krijgen” eens opgenomen. Hoeven anderen hier dus minder voor te doen? Als ik iets harder duw of trek schiet hij er dan weer makkelijk af (op het gifje ziet het er wat minder extreem uit dan in het echt)

Edit: hand op stuur truc werkt bij mij dus niet, dan krijg ik alsnog deze blauwe alarmen (en ik denk dus gewoon dat ie heel slecht registreert, vandaar ook het filmpje)
Edit 2: 0,75L flesje of stuurgewicht werken ook niet
Edit 3: Tesla zegt dat het zo hoort en dat er niks mis is

[Afbeelding]
Wellicht registreert jouw auto het inderdaad slechter. Ik merk ook verschil tussen mijn 3 (2020) en de Y (2022) van SO. Wat ik wel ervaar is dat het schudden aan het stuur zoals in jouw filmpje niet goed werkt, dan trek ik hem uit de AP. Rustig druk zetten werkt wel prima en hand op het stuur leggen meestal ook. Alleen met harde wind heb ik wel eens issues.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dix0r
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12:15
KeesPimelmees schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 10:04:
[...]

Klopt, na zo'n 25 kilometer met dat ding dan krijg ik melding dat er een "sjoemelapparaat" is gedetecteerd. Dan zet ik AP even uit en direct weer aan. Kan ik weer 25 kilometer door :-)
Ah dat is nog best een OK woraround :+

Misschien vergezocht. Maar juridisch heb je hier m.i. wel een (extra) uitdaging mocht je een verkeersongeval krijgen en dit komt boven water. Neem aan dat dit gewoon opgeslagen wordt in de logs.

Nu is auto pilot sowieso beta en moet iedereen zelf weten wat hij doet.. just sayin / moraalridder modus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dix0r
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12:15
JohanB schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 09:45:
[...]

Ja dit is het gekke, het is minder kracht zetten om zelf te sturen, dan de AP er proberen op te houden (zeker op de wat rechtere wegen)

Blijft apart om zoveel verschillende ervaringen te zien
Dit zit voornamelijk in verschil van hardware specs. Heb zelf een tijd met een oudere M3 gereden. Daar werkte de (enhanced) autopilot ook anders dan op mijn recente Y.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeesPimelmees
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 06-06 09:27
Dix0r schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 10:12:
[...]

Ah dat is nog best een OK woraround :+

Misschien vergezocht. Maar juridisch heb je hier m.i. wel een (extra) uitdaging mocht je een verkeersongeval krijgen en dit komt boven water. Neem aan dat dit gewoon opgeslagen wordt in de logs.

Nu is auto pilot sowieso beta en moet iedereen zelf weten wat hij doet.. just sayin / moraalridder modus.
Kan ik me inderdaad best voorstellen dat mocht dit bewezen kunnen worden, er best wat gezeur mee kan komen. Let oprecht zelf wel gewoon op zoals ik normaal ook zou doen, het is voor mij dus puur handigheid en gewoon lekker rustig rijden.

Laten we hopen dat ik er niet achter ga komen of er gezeur van komt :*)

Toevoeging: Overigens, als het rustig is op de weg en ik dus naar de rechterbaan terug ga of iemand ga inhalen en dus van rijbaan verander, dan gaat AP er ook af. Dus dan krijg ik die melding van sjoemmelapparaat ook niet... Zie hier dus eigenlijk alleen een probleem in de logs wanneer het druk is (langzaamrijdend verkeer) en ik dus continu links rij...

[ Voor 18% gewijzigd door KeesPimelmees op 02-08-2023 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XelaRetak
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 12:36
Radiodurans schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 08:50:
[...]

Heb meerdere bestellingen gedaan daar (inclusief deze knob) met m’n AmEx CC en geen dergelijke problemen ervaren.
Thanks, hoop dat het ongerelateerd is dan. Wat een gezeik om zo'n betaling terug te draaien, kost zeeen aan tijd en kan wel 45 dagen duren voordat je je geld terug hebt (als je het terug krijgt).

Lang leve de credit card. Het is gedaan zonder sterke verificatie a.k.a. approven door de creditcard app. Waarom, dat konden ze mij niet uitleggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:46
KeesPimelmees schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 10:14:
[...]

Kan ik me inderdaad best voorstellen dat mocht dit bewezen kunnen worden, er best wat gezeur mee kan komen. Let oprecht zelf wel gewoon op zoals ik normaal ook zou doen, het is voor mij dus puur handigheid en gewoon lekker rustig rijden.

Laten we hopen dat ik er niet achter ga komen of er gezeur van komt :*)

Toevoeging: Overigens, als het rustig is op de weg en ik dus naar de rechterbaan terug ga of iemand ga inhalen en dus van rijbaan verander, dan gaat AP er ook af. Dus dan krijg ik die melding van sjoemmelapparaat ook niet... Zie hier dus eigenlijk alleen een probleem in de logs wanneer het druk is (langzaamrijdend verkeer) en ik dus continu links rij...
In dat laatste geval heb je hem niet eens echt nodig waarschijnlijk. In de file (en ik rijd er nogal veel :) ) heb ik veel minder vaak een melding en als je vooral onder een bepaalde snelheid blijft zitten is er letterlijk nooit een reminder om het stuur vast te pakken bij mij. Dat is wel echt stapvoets maar toch.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeesPimelmees
Oekol schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 10:22:
[...]

In dat laatste geval heb je hem niet eens echt nodig waarschijnlijk. In de file (en ik rijd er nogal veel :) ) heb ik veel minder vaak een melding en als je vooral onder een bepaalde snelheid blijft zitten is er letterlijk nooit een reminder om het stuur vast te pakken bij mij. Dat is wel echt stapvoets maar toch.
Klopt! Maar "langzaam rijdend" is voor mij ook 90 km/h :D
Ik stoor me dan toch te snel aan het getreuzel, heb ik met AP geen last van. Dus voor iedereen fijner :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
KeesPimelmees schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 10:42:
[...]

Klopt! Maar "langzaam rijdend" is voor mij ook 90 km/h :D
Ik stoor me dan toch te snel aan het getreuzel, heb ik met AP geen last van. Dus voor iedereen fijner :9
Haha maar dat is geen file meer. d:)b

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 09:10
Ik mag via mijn werkgever binnekort een M3 rwd bestellen, nu zie ik op de Tesla website dat ze een estimate geven van okt-nov, nu is dit niet heel lang voor tesla(ivm het verleden)?
Zou het kunnen dat ze dan eentje met de highland upgrade gaan leveren(ook gezien de sterke discounts op stockwagens) of is het gewoon dat het wat langer duurt door andere redenen?

[ Voor 3% gewijzigd door izzet3838 op 02-08-2023 11:14 ]

11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KeesPimelmees
izzet3838 schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 11:10:
Ik mag via mijn werkgever binnekort een M3 rwd bestellen, nu zie ik op de Tesla website dat ze een estimate geven van okt-nov, nu is dit niet heel lang voor tesla(ivm het verleden)?
Zou het kunnen dat ze dan eentje met de highland upgrade gaan leveren(ook gezien de sterke discounts op stockwagens) of is het gewoon dat het wat langer duurt door andere redenen?
Zou kunnen... Blijft toch altijd koffiedik kijken. Zou namelijk ook betekenen dat de prijs dus helemaal niet wijzigt bijvoorbeeld.

Ik kreeg begin juli een estimate van eind augustus en stond 1,5 week later in Tilburg om m op te halen. ;)

[ Voor 8% gewijzigd door KeesPimelmees op 02-08-2023 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 11:37
KeesPimelmees schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 10:06:
[...]

Pin me er niet op vast, maar volgens mij is het verplicht in Nederland om om de zoveel seconden zo'n melding te doen wanneer je het stuur niet vast hebt. Dus links of rechts om maakt het eigenlijk niet uit. Want mochten ze er in slagen om betrouwbaar zo'n gewicht vast te stellen en te kunnen reageren, dan moet je daarna alsnog je arm aan het stuur hangen... Dus naar mijn inziens verandert het niet veel wanneer Tesla hier slimmer in wordt. Of zie ik iets over het hoofd?
Die melding is inderdaad verplicht in Europa. Maar het systeem moet ook steeds gevoeliger worden om sjoemelzaken er uit te krijgen. Het feit dat je specifiek een melding over het sjoemelen krijgt, is het grootste bewijs.

Ook merk ik dit in ervaringen van mensen die al heel lang Tesla rijden, dat het steeds lastiger wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeesPimelmees
this schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 11:19:
[...]

Die melding is inderdaad verplicht in Europa. Maar het systeem moet ook steeds gevoeliger worden om sjoemelzaken er uit te krijgen. Het feit dat je specifiek een melding over het sjoemelen krijgt, is het grootste bewijs.

Ook merk ik dit in ervaringen van mensen die al heel lang Tesla rijden, dat het steeds lastiger wordt.
In Duitsland worden er in ieder geval uitzonderingen gemaakt. Is natuurlijk ook een kwestie van tijd voordat de regels wat soepeler worden. Zullen ze wellicht wat meer met de interne camera gaan doen om te checken of je wel oplet. Het is eigenlijk ook onzin dat je het stuur moet aanraken, dat ding stuurt netter tussen de lijntjes dan ik dat doe hoor... Maar ik snap dat ze moeten controleren of je nog wel bezig bent met autorijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 10-06 22:57
KeesPimelmees schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 10:04:
[...]

Klopt, na zo'n 25 kilometer met dat ding dan krijg ik melding dat er een "sjoemelapparaat" is gedetecteerd. Dan zet ik AP even uit en direct weer aan. Kan ik weer 25 kilometer door :-)
niet handig volgens mij, las ergens dat je echt gezeik met de verzekering kunt krijgen bij een ongeluk.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:46
TweakerVincent schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 11:40:
[...]
niet handig volgens mij, las ergens dat je echt gezeik met de verzekering kunt krijgen bij een ongeluk.
Laten we er niet weer over beginnen in dit topic. Het eindigt altijd met 4-5 pagina's vol heen en weer en verandert uiteindelijk helemaal niets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• this
[...]

Maar ik sjoemel helemaal niet en ik heb die melding al gehad. Dus de verzekering heeft volgens mij geen poot om op te staan (als ze al die data zouden uitlezen).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Gisteren een rit naar Rotterdam en terug met pokke weer.
496km gereden, en 6% 36km remaining in de accu.
2022 LR met 40.000 km op de klok, vertrokken met 100%.

Volgens mij is dit nog steeds een prima score. Als het droog was geweest, zou er nog flink wat range overgebleven zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Blasterxp schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 11:47:
Gisteren een rit naar Rotterdam en terug met pokke weer.
496km gereden, en 6% 36km remaining in de accu.
2022 LR met 40.000 km op de klok, vertrokken met 100%.

Volgens mij is dit nog steeds een prima score. Als het droog was geweest, zou er nog flink wat range overgebleven zijn.
Dat is toch een range van 600 km? 36/6*100 = 600 km. Perfect?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omslachtig012
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 27-08-2024
Na flink zoeken krijg ik het niet gevonden in dit topic.

Maar wie heeft ervaring met het aansluiten van de 4 speakers bij een Model 3 RWD, en waar je deze kabel kunt aanschaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeesPimelmees
[...]

Zal best, maar als ik altijd maar met "zou kunnen" rekening moet houden kan ik net zo goed thuis blijven... Hoewel... zou kunnen dat... :9 8)7

(niet gemeen bedoeld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
KeesPimelmees schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 11:17:
[...]

Zou kunnen... Blijft toch altijd koffiedik kijken. Zou namelijk ook betekenen dat de prijs dus helemaal niet wijzigt bijvoorbeeld.

Ik kreeg begin juli een estimate van eind augustus en stond 1,5 week later in Tilburg om m op te halen. ;)
Klop idd, of de prijs wijizigt niet significant en Tesla vergoedt het(was bv bij de quicksilver kleuren gebeurd, mensen met een grijze my bestelling kregen gratis quicksilver).
Maar ik vind het dus raar dat tesla een estimate van 3-4 maanden geeft, ik kan ook nog voor een polestar 2 gaan maar voornaamste reden dat ik de Tesla koos was levertijd en opties(de polestar is zonder extra packs) maar nu blijft enkel opties staan, moest tesla de auto van een upgrade gaan voorzien zou ik de lange wachttijd uiteraard niet erg vinden...

Maar als ze zo ver stonden met highland had ik ook wat meer leaks verwacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
turkeyhakan schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 11:53:
[...]

Ik volg je berekening niet helemaal, dit zijn slechts afgelezen waarden vanuit het scherm.
De overige waardes zijn: 130 Wh/km (terugreis), en gehele lading 138 Wh/km en 68kWh.
Volgens deze site zit ik in het juiste gebied: https://ev-database.org/c...l-3-Long-Range-Dual-Motor
Ik heb geen idee wat de daadwerkelijke degradatie zal zijn, en heb netjes gereden. Ik ben als gebruiker erg tevreden met deze range, het is prima werkbaar.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hsb85
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-06 17:58
turkeyhakan schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 11:53:
[...]

ik denk dat je eerder moet kijken naar wat gebruikt is versus wat er over is dus:

496 / 94% * 100% = 516,67 range bij 100%

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Barse87
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 10:06
Omslachtig012 schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 11:55:
Na flink zoeken krijg ik het niet gevonden in dit topic.

Maar wie heeft ervaring met het aansluiten van de 4 speakers bij een Model 3 RWD, en waar je deze kabel kunt aanschaffen?
O.a. hier:
https://www.hautopart.com...de?variant=43083890098388

Echter heb me er laatst iets in verdiept, maar het schijnt wel dat de ingebouwde versterker hierdoor overbelast wordt (vooral bij hogere volumes)

Waar bij de originele premium speakers deze 4 kanalen subtiel worden gebruikt voor wat surround en hoogte effecten, worden ze met deze kit permanent aangestuurd. Deze kit tapt namelijk het signaal af van de andere luidsprekers, waar ze bij de premium audio een eigen kanaal hebben…

Schijnt bij hogere volumes dat er wat gekraak optreedt en sommige zeggen dat het ook wat ten kostte gaat van de lage tonen…

In eerste instantie wilde ik deze kit ook aanschaffen maar ga het denk ik toch maar niet doen.

9280WP | Daikin Altherma 3 LT 8kW | VW e-Golf 2019 | Tesla Model 3 RWD 2025

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Nu online
hsb85 schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 12:10:
[...]

ik denk dat je eerder moet kijken naar wat gebruikt is versus wat er over is dus:

496 / 94% * 100% = 516,67 range bij 100%
Je hebt helemaal gelijk! |:( Ik kom trouwens op 528 km :-)

[ Voor 5% gewijzigd door turkeyhakan op 02-08-2023 12:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EvolutionX
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:03
izzet3838 schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 11:59:
[...]

Maar als ze zo ver stonden met highland had ik ook wat meer leaks verwacht...
Eens, kijk ook iedere dag maar het blijft erg stil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omslachtig012
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 27-08-2024
Barse87 schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 12:12:
[...]

O.a. hier:
https://www.hautopart.com...de?variant=43083890098388

Echter heb me er laatst iets in verdiept, maar het schijnt wel dat de ingebouwde versterker hierdoor overbelast wordt (vooral bij hogere volumes)

Waar bij de originele premium speakers deze 4 kanalen subtiel worden gebruikt voor wat surround en hoogte effecten, worden ze met deze kit permanent aangestuurd. Deze kit tapt namelijk het signaal af van de andere luidsprekers, waar ze bij de premium audio een eigen kanaal hebben…

Schijnt bij hogere volumes dat er wat gekraak optreedt en sommige zeggen dat het ook wat ten kostte gaat van de lage tonen…

In eerste instantie wilde ik deze kit ook aanschaffen maar ga het denk ik toch maar niet doen.
Ah bedankt voor deze toelichting, dan het mij niet waard. Dan is de impedantie niet in orde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nickrsd
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 05:14

Nickrsd

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

Als de Highland uitkomt.. mag dit toch wel goed aangekondigd worden neem ik aan??

Straks ga je ervan uit dat je de normale model3 besteld heb, krijg je de refresh.. misschien zit je daar niet op te wachten..

En wat nu precies de verschillen weet nog niemand exact te vertellen toch?! Behalve die halve speculatie videos op youtube..?

Ik ben echt bijna zover om mn bmw 320d op te ruimen voor een mooie model3.

Alleen we verwachten ook ons 3e kindje en hopelijk biedt de model3 wel de ruimte om zo nu en dan is de kids mee te kunnen nemen.
Mn vrouw rijdt gebruikelijk de family car.

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-06 19:46
Nickrsd schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 13:28:
Als de Highland uitkomt.. mag dit toch wel goed aangekondigd worden neem ik aan??

Straks ga je ervan uit dat je de normale model3 besteld heb, krijg je de refresh.. misschien zit je daar niet op te wachten..

En wat nu precies de verschillen weet nog niemand exact te vertellen toch?! Behalve die halve speculatie videos op youtube..?

Alleen we verwachten ook ons 3e kindje en hopelijk biedt de model3 wel de ruimte om zo nu en dan is de kids mee te kunnen nemen.
Blijft lastig, wij hebben drie kinderen van 9, 12 en 15 en het gaat prima maar anderen zitten met stoeltjes en kinderwagens en vinden het te klein...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• izzet3838

Je krijgt in zo'n geval sowieso de kans om je order te annuleren, dus het gaat geen verassing zijn moest je daar aankomen.

Ik heb me serieus verdiept in de leaks van highland(officiële info is er helaas niet).
De bedoeling van highland lijkt vooral een kostenoptimalisatie te zijn om de kosten verder te drukken en nog snellere productie mogelijk te maken.

Wat dit voor de eindgebruiker mogelijk betekent(dit is dus op basis van leaks, iedereen segt wat maar deze zijn al bevestigd door meerdere bronnen:
-sterk aangepaste neus(voorbumper/koplampen)
-licht veranderde adhterlichten/achterbumper)
-stuur met touchknoppen(model s stijl)
-geen stalks meer(schakelen via touchscreen)
-camera aan de voorbumper

Deze dingen lijken me vrij logisch in de update, dan zijn er nog een aantal andere updates die ze hier en daar noenen maar deze verwacht ik eigenlijk niet in een model 3:
-stoelventilatie
-sfeerverlichting
-radar
-groter touchscreen
-drivers display
-meer beenruimte

Deze dingen lijken me minder logisch aangezien ze juist zouden zorgen voor een hogere prijs, maar wie weet.

Persoonlijk verwacht ik er niet heel veel van, maar goed met Tesla weet je het nooit dus ik zou liever de nieuwe willen

Los daarvan, ik ben 1.85 en zit vrij ver id auto, en ik kon perfect achter mezelf zitten in een model 3, ik moet toegeven in een passat zit ik beter, maar de model 3 was wat mij betreft wel beter als een audi a3 op de achterbank.

Als je jongere kinderen hebt <1.70 zullen ze normaal zeer comfortabel zitten op de achterbank.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:38
In de ACC discussie ik vind ook dat hij gek inhoudt en bijspringt op basis van de voorganger - de afstand tot de voorganger is heel inconsistent.

Ik heb het “je moet echt veel doen om het blauwe alarm eraf te krijgen” eens opgenomen. Hoeven anderen hier dus minder voor te doen? Als ik iets harder duw of trek schiet hij er dan weer makkelijk af (op het gifje ziet het er wat minder extreem uit dan in het echt)

Edit: hand op stuur truc werkt bij mij dus niet, dan krijg ik alsnog deze blauwe alarmen (en ik denk dus gewoon dat ie heel slecht registreert, vandaar ook het filmpje)

[Afbeelding]
Soms wel. Dan heb je het idee dat je ‘m bijna van AP af draait. In de meeste gevallen gaat het wel aardig.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• this
izzet3838 schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 13:45:
[...]
Mocht dit bevestigd worden, zou ik nog liever de huidige reeks hebben ipv de nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-06 21:45
this schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 14:03:
[...]

Mocht dit bevestigd worden, zou ik nog liever de huidige reeks hebben ipv de nieuwe.
Ha, grappig. Dat zijn ook precies de 2 punten die me opvallen in de lijst van @izzet3838, beide geen verbetering!
Heb je misschien een linkje naar de leaks/geruchten hierover, @izzet3838? Ben wel nieuwsgierig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:36
this schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 14:03:
[...]

Inderdaad. Schakelen met touch? Brrrrr. :/
Moet je elke keer op je scherm kijken om te schakelen. Nu kan ik het op gevoel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10-06 21:42
PdeBie schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 14:46:
[...]

Verder lijk mij dit ook irritant; richting aangeven met knoppen op het stuur, zie dat maar eens te doen op een rotonde of scherpe bocht.

Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobo221
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09:58
Ik had vanmiddag een testrist met de M3 RWD en vroeg ook of er al meer informatie is mbt het facelift model. Hij wist niet zeker of het nog dit jaar uit zou komen of begin volgend jaar. Ik weet niet of dit al "gelekte informatie" is maar hij wist mij te vertellen dat de volgende veranderingen eraan zitten te komen:
  • Licht gewijzigde voorkant (koplampen)
  • Licht gewijzigde achterkant (achterlampen)
  • Een camera in de voorbumper (voor betere EAP / parkeersensor)
  • Minimale wijzigingen aan het interieur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• this
Bobo221 schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 15:47:
Ik had vanmiddag een testrist met de M3 RWD en vroeg ook of er al meer informatie is mbt het facelift model. Hij wist niet zeker of het nog dit jaar uit zou komen of begin volgend jaar. Ik weet niet of dit al "gelekte informatie" is maar hij wist mij te vertellen dat de volgende veranderingen eraan zitten te komen:
Hetzelfde is al gezegd een paar posts boven jou.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:16
Bobo221 schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 15:47:
Wat @this zegt. En waarschijnlijk heeft die het ook gewoon op het internet / een forum gelezen.

Als er officiële communicatie was geweest naar medewerkers zou er wel meer uitgelekt zijn inmiddels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Nu online
SquareOne schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 16:00:
[...]

Wat @this zegt. En waarschijnlijk heeft die het ook gewoon op het internet / een forum gelezen.

Als er officiële communicatie was geweest naar medewerkers zou er wel meer uitgelekt zijn inmiddels.
Helemaal mee eens. De medewerkers weten niet eens dat er prijsverlagingen aan komen. Die starten 's ochtends gewoon op en zien een mail van Tesla voorbij komen waarin staat dit en dat hebben we aangepast .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• izzet3838
Smobbo schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 14:19:
[...]

Ha, grappig. Dat zijn ook precies de 2 punten die me opvallen in de lijst van @izzet3838, beide geen verbetering!
Heb je misschien een linkje naar de leaks/geruchten hierover, @izzet3838? Ben wel nieuwsgierig ;)
PdeBie schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 14:46:
[...]

Denk dat die zo goed als zeker zijn, want het zorgt voor snellere productie, minder kosten, en is al gebeurd op de s en x.
Het schakelen vind ik nog meevallen aangezien de auto zelf ook kan schakelen en je niet zo vaak schakelt.
De richtingaanwijzers zijn een ander verhaal.

An de andere kant is een camera id voorbumper wel een serieus welkome toevoeging...

Wat betreft link kijk ik zelf meestal op teslarati en reddit...

[ Voor 3% gewijzigd door izzet3838 op 02-08-2023 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierz
izzet3838 schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 13:45:
[...]

Je krijgt in zo'n geval sowieso de kans om je order te annuleren, dus het gaat geen verassing zijn moest je daar aankomen.

Ik heb me serieus verdiept in de leaks van highland(officiële info is er helaas niet).
De bedoeling van highland lijkt vooral een kostenoptimalisatie te zijn om de kosten verder te drukken en nog snellere productie mogelijk te maken.

Wat dit voor de eindgebruiker mogelijk betekent(dit is dus op basis van leaks, iedereen segt wat maar deze zijn al bevestigd door meerdere bronnen:
-sterk aangepaste neus(voorbumper/koplampen)
-licht veranderde adhterlichten/achterbumper)
-camera aan de voorbumper

Deze dingen lijken me vrij logisch in de update, dan zijn er nog een aantal andere updates die ze hier en daar noenen maar deze verwacht ik eigenlijk niet in een model 3:
-stoelventilatie
-sfeerverlichting
-radar
-groter touchscreen
-drivers display
-meer beenruimte

Deze dingen lijken me minder logisch aangezien ze juist zouden zorgen voor een hogere prijs, maar wie weet.

Persoonlijk verwacht ik er niet heel veel van, maar goed met Tesla weet je het nooit dus ik zou liever de nieuwe willen

Los daarvan, ik ben 1.85 en zit vrij ver id auto, en ik kon perfect achter mezelf zitten in een model 3, ik moet toegeven in een passat zit ik beter, maar de model 3 was wat mij betreft wel beter als een audi a3 op de achterbank.

Als je jongere kinderen hebt <1.70 zullen ze normaal zeer comfortabel zitten op de achterbank.
Weet jij of er nog geruchten zijn over een HUD? Hoewel het functioneel natuurlijk weinig meerwaarde biedt, zou het denk ik wel goede marketing zijn als Tesla een goede HUD zou maken. Niet zo'n truttig klapschermje wat je in een Kona vindt natuurlijk, maar een flinke lap geprojecteerd op de voorruit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Schwarz
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 10-06 10:51
izzet3838 schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 16:10:
[...]

[...]

Denk dat die zo goed als zeker zijn, want het zorgt voor snellere productie, minder kosten, en is al gebeurd op de s en x.
Het schakelen vind ik nog meevallen aangezien de auto zelf ook kan schakelen en je niet zo vaak schakelt.

An de andere kant is een camera id voorbumper wel een serieus welkome toevoeging...

Nou.. schakelen doe ik liever blind en snel. Moet er niet aan denken om dat via schermpje te moeten doen met straatje keren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanB
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 10-06 14:50
Schwarz schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 16:24:
[...]

Nou.. schakelen doe ik liever blind en snel. Moet er niet aan denken om dat via schermpje te moeten doen met straatje keren.
Ja, of fileparkeren in een klein vak. Lijkt me heel sterk dat zo’n optie erop komt

Ik gebruik de frunk eigenlijk nooit. Maar vandaag voor vakantie wel, was verbaasd door de hoeveelheid water en blaadjes daarin. Is dat bij jullie ook zo?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aXaxMprUZ2_NlWy6cIbZSDTDr3A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RywdUlEwTojHvjFYTqvfCClX.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• izzet3838
Pierz schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 16:16:
[...]

Weet jij of er nog geruchten zijn over een HUD? Hoewel het functioneel natuurlijk weinig meerwaarde biedt, zou het denk ik wel goede marketing zijn als Tesla een goede HUD zou maken. Niet zo'n truttig klapschermje wat je in een Kona vindt natuurlijk, maar een flinke lap geprojecteerd op de voorruit.
Dat zou ik zelf heel fijn vinden maar daar heb ik letterlijk niks over gehoord, zie het ook niet gebeuren aangezien het niet op de s en x zit, idem voor stoelventilatie eigenlijk, ondanks dat daar geruchten over zijn zou het me verbazen dat ze opties gaan steken in de m3 die niet op de s zitten, of ze moeten de s ook snel gaan upgraden...

Er waren wel een tijd geruchten over een 2de scherm omdat de m3 sinds kort een lege connecter heeft achter het scherm dat bestemd is voor een 2de scherm.

Maar in de gelekte foto's is er enkel een centraal scherm zichtbaar, het zou dus kunnen dat er een scherm komt maar het nog niet in die prototypes zit, of wat ik denk dat ze die connector hebben voor toekomstige upgrades en die voorlopig nog niks gaat doen.

Edit:
Bron:
https://www.google.be/amp...ests-tear-down/amp?espv=1

Dit zie ik eerlijkgezegd wel gebeuren aangezien de s het ook heeft, maar aan de andere kant brengt het onnodige kosten met zich mee, en zorgt het voor extra complexiteit in het productieproces, maar het zou me ook niet verbazen moest het er op zitten.

[ Voor 14% gewijzigd door izzet3838 op 02-08-2023 16:38 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hsb85
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-06 17:58
JohanB schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 16:29:
[...]

Ik gebruik de frunk eigenlijk nooit. Maar vandaag voor vakantie wel, was verbaasd door de hoeveelheid water en blaadjes daarin. Is dat bij jullie ook zo?

[Afbeelding]
Lijkt met dat of de rubberenring aan de buitenkant niet meer goed is en je een servicerequest moet inschakelen of je hebt de frunk niet goed (volledig) afgesloten de laatste keer, want het zou droog daar binnen moeten zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierz
izzet3838 schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 16:34:
[...]

Dat zou ik zelf heel fijn vinden maar daar heb ik letterlijk niks over gehoord, zie het ook niet gebeuren aangezien het niet op de s en x zit, idem voor stoelventilatie eigenlijk, ondanks dat daar geruchten over zijn zou het me verbazen dat ze opties gaan steken in de m3 die niet op de s zitten, of ze moeten de s ook snel gaan upgraden...

Er waren wel een tijd geruchten over een 2de scherm omdat de m3 sinds kort een lege connecter heeft achter het scherm dat bestemd is voor een 2de scherm.

Maar in de gelekte foto's is er enkel een centraal scherm zichtbaar, het zou dus kunnen dat er een scherm komt maar het nog niet in die prototypes zit, of wat ik denk dat ze die connector hebben voor toekomstige upgrades en die voorlopig nog niks gaat doen.
Dat is de connector voor de HUD denk ik ;)

Maar idd, als de S en X het niet hebben, dan lijkt het me niet waarschijnlijk dat er een HUD komt.

[ Voor 5% gewijzigd door Pierz op 02-08-2023 16:39 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Smobbo
[...]

Ja, of fileparkeren in een klein vak. Lijkt me heel sterk dat zo’n optie erop komt

[Afbeelding]
Die hoort droog te zijn (vandaar die rubberen rand er om heen)!
izzet3838 schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 16:10:
[...]

[...]

Mmm, die camera in de bumper lijkt me idd nodig, zeker als je ziet hoe dat nu met de Y gesteld is. Dat gaat volgens mij nooit goed worden zonder een extra camera (daarmee zijn de huidige Y-tjes misschien een beetje de pineut voor de 'move fast and break things' mentaliteit van Tesla).
Dat schakelen lijkt me onhandig, maar wel overkomelijk.

Vooral het knipperen lijkt me echt mega wennen, als het uberhaupt went... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
Smobbo schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 16:48:
[...]

Die hoort droog te zijn (vandaar die rubberen rand er om heen)!

[...]
Vooral het knipperen lijkt me echt mega wennen, als het uberhaupt went... :+
Denk dat het wel doenbaar zou zijn als ze steer by wire zouden introduceren, zolang ze dat niet hebben gaat dat nooit wennen ben ik bang.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

[Afbeelding]
Zojuist even geprobeerd en bevonden dat licht heen en weer draaien minder goed helpt om de blauwe waarschuwing weg te krijgen dan wat constanter tegen de weerstand aan duwen.

Dat laatste kan heel licht (stuur alleen vast tussen duim en wijsvinger) en dan is de blauwe gloed snel weg (als die al komt).

MY RWD '22.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10:49
[...]
Fileparkeren kan de auto toch zelf 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark

Mijn 320D station is inmiddels ook 11 jaar en 320k km oud, maar ik wacht nog steeds op een goed elektrisch alternatief (bij voorkeur een upgrade).
Model 3 (Highland) lijkt een goed(kop)e optie, maar ik blijf bang dat ie niet praktisch genoeg is, en de Y vind ik (nog) te duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
mitsumark schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 18:23:
[...]
Mijn 320D station is inmiddels ook 11 jaar en 320k km oud, maar ik wacht nog steeds op een goed elektrisch alternatief (bij voorkeur een upgrade).
Model 3 (Highland) lijkt een goed(kope) optie, maar ik blijf bang dat ie niet praktisch genoeg is, en de Y vind ik (nog) te duur.
Wat niet praktisch genoeg dan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:45
datadevil schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 18:30:
[...]

Wat niet praktisch genoeg dan?
Kofferklep natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
Kan maar ligt wel erg aan je gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
Ik gooi er regelmatig iets in wat niet door de kofferklep past inderdaad: kastje, stoelen, container..
Tevens voorzie ik een uitdaging op vakantie, met 2 jonge kinderen en bijhorende zooi.
Allemaal op te lossen met een karretje of dakkoffer, maar ideaal is anders en indien vaak nodig lopen de kosten op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silversurfer1
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 00:27
Ik denk dat een grote verandering aan de M3 Highland gaat worden dat de voor- en achterkant in één keer gecast gaan worden. Dat kan de marge omhoog brengen en later ook de prijs naar beneden.

Richtingaanwijzers op het stuur en schakelen met het scherm lijkt mij prima.

Denk overigens dat de Highland 1 oktober gelanceerd gaat worden ivm nieuwe kwartaal. Vandaar ook dat nieuwe bestellingen naar die datum zijn geschoven. Prijs? Hetzelfde of iets hoger in het begin. En dan later verlagen. Afromen die markt. Wat ze altijd al doen. Degene die het kunnen / willen betalen eerst en dan langzaam laten zakken. Tot de Model 2 komt. Dan weer hetzelfde verhaal. Vandaar dat er ook een groot bord staat bij de lounge in Tilburg. Bedankt voor uw bijdrage aan het betaalbaarder maken van duurzamer vervoer. Maw we gebruiken de winst die we maken op jou om de volgende ev goedkoper te maken. Top.

[ Voor 5% gewijzigd door Silversurfer1 op 02-08-2023 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:38
mitsumark schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 21:03:
Ik gooi er regelmatig iets in wat niet door de kofferklep past inderdaad: kastje, stoelen, container..
Tevens voorzie ik een uitdaging op vakantie, met 2 jonge kinderen en bijhorende zooi.
Allemaal op te lossen met een karretje of dakkoffer, maar ideaal is anders en indien vaak nodig lopen de kosten op.
Dakkoffer gaat wel prima. Ook met 2 kids goed te doen overigens. Maar die opening van de klep blijft vrij ruk ja.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-06 20:42
Silversurfer1 schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 21:27:

Over het schakelen heb ik nog niet veel klachten gelezen, maar de richtingaanwijzers...
Touch-knoppen op het stuur lijken we absoluut niet handig. Je voelt niet ze niet en als je je stuur draait zitten ze op een onbekende plaats 8)7
Zelfde voor de toeter...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online
Silversurfer1 schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 21:27:

100% afknapper voor mij die richtingaanwijzers

Taycan ST ‘22 - Polestar 2 ‘20 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silversurfer1
Fire69 schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 21:40:
[...]

Over het schakelen heb ik nog niet veel klachten gelezen, maar de richtingaanwijzers...
Touch-knoppen op het stuur lijken we absoluut niet handig. Je voelt niet ze niet en als je je stuur draait zitten ze op een onbekende plaats 8)7
Zelfde voor de toeter...
Misschien heb je gelijk hoor wat betreft de richtingaanwijzers. Ik heb er geen ervaring mee. Jij wel? Het lijkt mij prima te doen. Maar ik ga binnenkort wel ff proefrit maken in een S om het uit te proberen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Silversurfer1
Er staan nu bytheway bijna alleen nog maar demo M3’s te koop. Maw gaan de Tesla verkooppunten plaats maken voor de M3 Highland? Kun je er binnenkort in proefrijden en bestellen met leverdatum vanaf 1 oktober? Hmmm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broodro0ster
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 10:13
Ik heb zonet mijn Model 3 opgehaald. Ik wou nu mijn eigen Spotify account inloggen, maar dat lukt voor geen meter.
Ik heb een password reset gedaan op de Spotify website en ik kom er in via de PC of telefoon. Maar via de Tesla lukt het niet. Geprobeerd met username en email adres als login.
Iemand die hier de oplossing voor weet?

30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus 5.12kWh | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 RWD 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kritischelezer
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 09-06 22:59
Broodro0ster schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 22:27:
Ik heb zonet mijn Model 3 opgehaald. Ik wou nu mijn eigen Spotify account inloggen, maar dat lukt voor geen meter.
Ik heb een password reset gedaan op de Spotify website en ik kom er in via de PC of telefoon. Maar via de Tesla lukt het niet. Geprobeerd met username en email adres als login.
Ik zag toevallig ook vandaag dat mijn spotify account uitgelogd was. Nog niet geprobeerd om opnieuw in te loggen, maar vond het raar dat ik niet meer ingelogd was. Altijd gehad vanaf het begin.

Mogelijk een storing, hoor graag ook andere gebruikers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
Wbt een nieuwe model 3, als die er bijna is waarom rijden ze dan nog zoveel gecamoufleerd rond? Alleen voor software testen? Als afleiding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silversurfer1
datadevil schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 22:48:
Wbt een nieuwe model 3, als die er bijna is waarom rijden ze dan nog zoveel gecamoufleerd rond? Alleen voor software testen? Als afleiding?
Misschien komt er nog een presentatie van Elon van? Samen met introductie van M2? En final editie van Cybertruck? We zullen het zien. Ben wel benieuwd

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Voor een model2 is het echt nog veel te vroeg. Dit wordt straks in Mexico gemaakt, daar moeten ze nog starten met de bouw van de fabriek.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
mitsumark schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 18:23:
[...]
Model 3 (Highland) lijkt een goed(kop)e optie, maar ik blijf bang dat ie niet praktisch genoeg is, en de Y vind ik (nog) te duur.
Als er niet regelmatig volwassenen op de achterbank zitten is de 3 echt ruim hoor, ik zou eens gaan kijken bij de dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
ZeRoC00L schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 03:47:
Voor een model2 is het echt nog veel te vroeg. Dit wordt straks in Mexico gemaakt, daar moeten ze nog starten met de bouw van de fabriek.
+1 sowesio als die uit is gaan ze wss eerst de vs voorzien dat duurt al snel een jaar of 2, verwacht hem hier niet eerder dan 2026...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Nu online
izzet3838 schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 07:06:
[...]

+1 sowesio als die uit is gaan ze wss eerst de vs voorzien dat duurt al snel een jaar of 2, verwacht hem hier niet eerder dan 2026...
Ben wel ontzettend benieuwd naar de grootte en het rijbereik. Als je er flink wat kilometers mee kan maken voor een betaalbare prijs dan kan het wel eens de nieuwe Volkswagen Up worden.

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roekeloos
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10-06 23:48
Gr4mpyC3t schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 07:38:
[...]

Ben wel ontzettend benieuwd naar de grootte en het rijbereik. Als je er flink wat kilometers mee kan maken voor een betaalbare prijs dan kan het wel eens de nieuwe Volkswagen Up worden.
Als hij snel kan laden, bedoel je? Kijken naar actieradius is zoooo 2020. Een grote accu zal hem ook duur maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XelaRetak
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 12:36
Broodro0ster schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 22:27:
Ik had tijdens mijn testrit niet zo lang geleden ook problemen met Spotify in de Y. De oplossing was toen om de computer te herstarten - rem inhouden & de 2 knoppen in het stuur ingedrukt houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11:46
[...]

De Model 2 zal eerder het formaat van Polo/Golf worden. Dat is ook een veel interessanter segment. Prijzen liggen nog iets hoger, en dat segment is enorm groot.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Nu online
XelaRetak schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 08:08:
[...]

Ik had tijdens mijn testrit niet zo lang geleden ook problemen met Spotify in de Y. De oplossing was toen om de computer te herstarten - rem inhouden & de 2 knoppen in het stuur ingedrukt houden.
Rem inhouden is allang achterhaald.

Gewoon de 2 knoppen op het stuur ingedrukt houden tot je de T ziet en dan loslaten. Klaar..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Nu online
Roekeloos schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 08:04:
[...]

Als hij snel kan laden, bedoel je? Kijken naar actieradius is zoooo 2020. Een grote accu zal hem ook duur maken.
Hoeft niet de grootste accu zijn, maar in één keer van de ene naar de andere kant van Nederland lijkt me het minimale. Doelgroep van deze Model 2 zal kijken naar de prijs/kwaliteit verhouding ten opzichte van een ICE.

‘Als ik dan met stekkers moet kloten om aan de andere kant van het land te komen voor die ene keer, laat dan maar’

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Nu online
Silversurfer1 schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 21:56:
Er staan nu bytheway bijna alleen nog maar demo M3’s te koop. Maw gaan de Tesla verkooppunten plaats maken voor de M3 Highland? Kun je er binnenkort in proefrijden en bestellen met leverdatum vanaf 1 oktober? Hmmm.
Nee. Je bent er dus nog niet van op de hoogte dat Tesla aan het einde van een bepaalde periode hun demo voertuigen verkoopt en plaats maakt voor nieuwe?

Kijk maar eens onder S en X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeeGee
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11:52
Zoals al even kort genoemd in het leveringen-topic heb ik afgelopen maandag mijn Model 3 RWD opgehaald. Al vrij snel zag ik dat het stuur licht scheef staat, een paar graden naar rechts. Het lijkt mij een kwestie van uitlijnen. Vanochtend in de app een serviceverzoek gedaan en al vrij snel (geautomatiseerd?) het bericht terug dat hij uitgelijnd moet worden met een kostenraming van € 400+. Ik ga er toch vanuit dat dit 3 dagen na aflevering 'gewoon' onder garantie opgelost wordt? Ik heb er nog maar even een berichtje achteraan gestuurd en de raming (nog) niet geaccepteerd.

Alternatief is dat de auto zelf laat uitlijnen bij Euromaster voor € 95. Heeft iemand daar ervaring mee?

Tesla Model 3 RWD (2023)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• bokkow
VeeGee schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 08:59:
Zoals al even kort genoemd in het leveringen-topic heb ik afgelopen maandag mijn Model 3 RWD opgehaald. Al vrij snel zag ik dat het stuur licht scheef staat, een paar graden naar rechts. Het lijkt mij een kwestie van uitlijnen. Vanochtend in de app een serviceverzoek gedaan en al vrij snel (geautomatiseerd?) het bericht terug dat hij uitgelijnd moet worden met een kostenraming van € 400+. Ik ga er toch vanuit dat dit 3 dagen na aflevering 'gewoon' onder garantie opgelost wordt? Ik heb er nog maar even een berichtje achteraan gestuurd en de raming (nog) niet geaccepteerd.

Alternatief is dat de auto zelf laat uitlijnen bij Euromaster voor € 95. Heeft iemand daar ervaring mee?
100% zeker dat ze dit onder garantie gaan oplossen

Acties:
  • +14 Henk 'm!
Na een 500km aan ritjes rond de kerk met de nieuwe Y nu in Spanje voor 4 weken. Vakantie en wat “remote working”. :) In twee dagen een 2100km gereden. Paar punter ter vergelijk met de 3 uit 2019.

+ Stiller. Veeeeel stiller. Zelfs bij 150 op de autobahn gewoon prima. Zal wellicht bij een nieuwe(re) 3 ook al zo zijn maar tov 2019 versie echt mega verschil.
+ Heerlijke reiswagen. Al was de 3 dat ook wel.
+ Veel meer ruimte. Logisch natuurlijk maar echt stuk praktischer. Top voor vakantie en kids op de achterbank die ook weer wat ouder zijn.
+ Autopilot wel prima eigenlijk. Al mag de auto wel meer naar links in de rijbaan. (Helemaal op de meest linker rijbaan.) Veel bestuurders rijden tegen de linker lijn waardoor je soms toch even zelf wat naar links moet. Blijft met name op lange stukken toch relaxter rijden. Met name lange stukken tolweg.
+ De parkeerprut werkt op zich best redelijk. Zal nooit geen USS worden maar dacht dat het slechter zou zijn.

- Helaas geen Panasonic accu. Laden gaat toch wat minder snel en zelfs bij 30 graden buiten moet hij voorverwarmen voor een stop. Waar de Panasonic lekker lang boven de 200kW zit is dit bij de LG een stuk minder het geval.
- Aan het eind van de dag wel een zere kont. :) Wellicht nog ff de zitpositie tweaken. Bij de 3 geen last van gehad.
- Navi blijft soms in Spanje wat vage instructies geven. Ik rij met Waze ernaast dus geen mega issues maar bepaalde situaties zijn wat knullig.
- Voorspelling van SoC bij aankomst is wat vaag soms. Al zal dit denk ik gewoon software issue zijn. Je koppelt bij de SuC af met 11% SoC bij aankomst en 500 meter verder valt hij terug naar 3%. Nu rij ik al een tijdje BEV dus weet dat het wel goed komt maar voor nieuwe rijders lijkt me dit niet zo prettig.

Qua laden ging het prima verder. We hebben afgelopen dinsdag en woensdag gereden. In Spanje is het wel tijd voor (meer) uitbreidingen. Ook hier meer BEVs en veel Franse BEVs. Stuk drukker bij de snelladers dan voorgaande jaren. Zowel bij Tesla SuCs als Ionity en andere aanbieders. Uiteindelijk alleen weer bij Tesla geladen ivm omvang van de sites. Nog steeds opvallend weinig non-Tesla’s. Eén Belg gezien met een BMW in Spanje. Is toch nog (gelukkig) niet mega bekend bij iedereen.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
Inspired schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 09:54:
- Helaas geen Panasonic accu. Laden gaat toch wat minder snel en zelfs bij 30 graden buiten moet hij voorverwarmen voor een stop. Waar de Panasonic lekker lang boven de 200kW zit is dit bij de LG een stuk minder het geval.
Denk koelen eigenlijk om hem op de juiste temp te krijgen met die mooie buitentemperaturen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Oekol schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 10:01:
[...]

Denk koelen eigenlijk om hem op de juiste temp te krijgen met die mooie buitentemperaturen.
Nee, dan krijg je geen voorverwarm melding. Dan zal hij gewoon flink gaan blazen. Verder geen probleem maar viel me meer op. Bij de Pana kreeg ik het eigenlijk alleen bij de eerste stop. Wellicht moet de LG ook wat warmer zijn bij snelladen.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
...

Qua laden ging het prima verder. We hebben afgelopen dinsdag en woensdag gereden. In Spanje is het wel tijd voor (meer) uitbreidingen. Ook hier meer BEVs en veel Franse BEVs. Stuk drukker bij de snelladers dan voorgaande jaren. Zowel bij Tesla SuCs als Ionity en andere aanbieders. Uiteindelijk alleen weer bij Tesla geladen ivm omvang van de sites. Nog steeds opvallend weinig non-Tesla’s. Eén Belg gezien met een BMW in Spanje. Is toch nog (gelukkig) niet mega bekend bij iedereen.
Welke kleur Model Y was je nu uiteindelijk voor gegaan?

Nou, dat laatste; ik ben dus toevallig nog steeds perongeluk lid van de Skoda Enyaq FB groep sinds begin 2020 en alles wat ik nu voorbij zie komen is reizen door Europa en 9/10 foto's bij Superchargers. :+

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

In de praktijk vond ik het ook wel meevallen. Ja die enkele knoop die zijn ID3 zo plaatste dat ie daarmee 3 laadpunten bezet hield maar ook daar waren er meer dan genoeg vrij. Ik heb de afgelopen roadtrip niet één keer hoeven wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silversurfer1
ZeRoC00L schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 03:47:
Ja bedoel meer de presentatie. En dan productie over paar jaar. Net als met de 3 en Y en Cybertruck eigenlijk als al hun producten. Presenteren en dan paar jaar later productie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silversurfer1
[...]

Nou de Up is/was niet zo’n succes. Eerder de Polo denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Silversurfer1 schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 10:16:
[...]

Ja bedoel meer de presentatie. En dan productie over paar jaar. Net als met de 3 en Y en Cybertruck eigenlijk als al hun producten. Presenteren en dan paar jaar later productie.
Denk zelf dat ze de presentatie en lancering voor een model2 dichter op elkaar gaan zetten. Een duurdere auto is men geneigd langer op te wachten. Denk niet dat dit goed zal vallen bij een kleinere auto.
Daarnaast lopen ze het gevaar dat mensen gaan wachten en dus geen 3 of y gaan aanschaffen.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silversurfer1
turkeyhakan schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 08:45:
[...]

Nee. Je bent er dus nog niet van op de hoogte dat Tesla aan het einde van een bepaalde periode hun demo voertuigen verkoopt en plaats maakt voor nieuwe?

Kijk maar eens onder S en X.
Ja dat weet ik. Dat zeg ik ook. Nu (Q3) plaatsmaken voor Highland. Dan levering in Q4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Nu online
Silversurfer1 schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 10:21:
[...]
Nu (Q3) plaatsmaken voor Highland.
Zeker nog niet.

[ Voor 13% gewijzigd door turkeyhakan op 03-08-2023 10:24 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Smobbo
Ah, jij werkt bij Tesla in het hoger mgt en hebt een memo ontvangen?

Of bedoel je: "Volgens mij nog niet"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Nu online
Smobbo schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 10:27:
[...]

Ah, jij werkt bij Tesla in het hoger mgt en hebt een memo ontvangen?

Of bedoel je: "Volgens mij nog niet"?
Q3 eindigt op (voor zo ver ik het weet, geen memo voor nodig) op 30 september 2023.

Er gaan zo veel geruchten, maar één daarvan is dat de productie van de huidige M3 eindigt op 14-08-2023. Daarna zullen de fabrieken aangepast moeten worden. Auto's moeten worden geproduceerd. Testen etc etc. En dan heb ik het nog niet over de aankondiging. Vervoeren vanuit China duurt ook even.

Dus ja, Q3 in de showrooms? Zeker niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Na een 500km aan ritjes rond de kerk met de nieuwe Y nu in Spanje voor 4 weken. Vakantie en wat “remote working”. :) In twee dagen een 2100km gereden. Paar punter ter vergelijk met de 3 uit 2019.

+ Stiller. Veeeeel stiller. Zelfs bij 150 op de autobahn gewoon prima. Zal wellicht bij een nieuwe(re) 3 ook al zo zijn maar tov 2019 versie echt mega verschil.
Mooi om te horen! Dit vind ik één van de weinig minpunten van m’n 3 (2019) en wil volgend jaar ook over naar de Y.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
izzet3838 schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 07:06:
[...]

Zou wel eens mee kunnen vallen. Terwijl de bouw van Mexico nog niet gestart is heeft Tesla in Berlijn de aanvraag gedaan voor een verdubbeling van de nominale capaciteit. Van 500.000 naar 1 miljoen. Kan dus zijn dat ze de capaciteit daar deels gaan gebruiken voor dat nieuwe model en qua timing komt dat wel uit met de bouw van de fabriek in Mexico (zit in hetzelfde stadium, aanvragen vergunningen).

Ik denk dat Tesla de tijd tussen introductie en levering van dit model zo kort mogelijk wil houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 08-06 20:59
bokkow schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 09:51:
[...]

100% zeker dat ze dit onder garantie gaan oplossen
Ineens stuur scheef? Eerder niet? Misschien iets van schade (krom), dan niet

Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeeGee
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11:52
Stef87 schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 10:38:
[...]

Ineens stuur scheef? Eerder niet? Misschien iets van schade (krom), dan niet
Bij mij is absoluut nog geen sprake van schade en was het al aanwezig vanaf de aflevering afgelopen maandag. Ik ga er dus wel vanuit dat ze het fixen onder garantie. Wel helaas pas over 2.5 week plek...

Tesla Model 3 RWD (2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broodro0ster
VeeGee schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 10:39:
[...]

Bij mij is absoluut nog geen sprake van schade en was het al aanwezig vanaf de aflevering afgelopen maandag. Ik ga er dus wel vanuit dat ze het fixen onder garantie. Wel helaas pas over 2.5 week plek...
Zelfde hier. Bij Tesla zeiden ze schade melden binnen de 24h of 150km na aflevering. Gisteren dikke 100km naar huis en deze ochtend bij aankomst aan het werk ff service ticket aangemaakt. Zie ik dat de teller op 156km staat... Hopelijk gaan ze daarvoor niks aanrekenen. Het is maar 2° dat het stuur afwijkt, maar het zou toch netjes zijn als het recht staat bij een nieuwe auto. Bij VW/Audi/BMW nog nooit gehad.

Verder rijdt de auto wel heerlijk. Alleen TACC gaat soms wel erg vroeg in de remmen. En bij autopilot moet ik er aan wennen om eerst de pinkeren aan te zetten en dan pas van rijvak te wisselen en niet tegelijk, want dat voelt wat vreemd.

Ook bij het aanzetten van de AP wil hij direct naar het midden van het vak en als ik ingehaald wordt of aan het inhalen ben, is het alsof je die auto gaat aanrijden omdat ik van nature een beetje aan de buitenkant van het vak ga rijden als je met 2 naast elkaar rijdt. Dus in het vervolg even wachten tot de kust vrij is en dan pas de AP aanzetten.

30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus 5.12kWh | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 RWD 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broodro0ster
En nog iets raar. Ik los Disney+ in op de oprit, ik kies het account van m'n zoontje, maar sluit even af om een instelling te checken. Daarna ga ik terug naar Disney+ en hij moet het helemaal opnieuw opstarten en ik ben terug uitgelogd. Is dit normaal?

Zal straks misschien voor de zekerheid wel even een reset doen door beide knopjes op het stuur in te drukken. Want ik Spotify geraak ik helemaal niet ingelogd met mijn eigen account. Als ik een foute login ingeeft, dan zegt hij foute login/pw. Doe ik de juiste credentials dan zegt hij dat het niet lukt en ik later opnieuw moet proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10-06 20:24
Broodro0ster schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 10:45:
[...]

Verder rijdt de auto wel heerlijk. Alleen TACC gaat soms wel erg vroeg in de remmen. En bij autopilot moet ik er aan wennen om eerst de pinkeren aan te zetten en dan pas van rijvak te wisselen en niet tegelijk, want dat voelt wat vreemd.
Al met de afstand gespeeld :? Rechter scrollknop naar links/rechts duwen om de volgafstand in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silversurfer1
ZeRoC00L schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 10:21:
[...]

Denk zelf dat ze de presentatie en lancering voor een model2 dichter op elkaar gaan zetten. Een duurdere auto is men geneigd langer op te wachten. Denk niet dat dit goed zal vallen bij een kleinere auto.
Daarnaast lopen ze het gevaar dat mensen gaan wachten en dus geen 3 of y gaan aanschaffen.
Daar heb je een punt. Die doelgroep gaat idd waarschijnlijk niet 2 3 jaar wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silversurfer1
We will see. Misschien heb je gelijk. Of ik ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EvolutionX
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:03
Er staat nu een demo model van de m3 performance voor 46,5 te koop (575km), dat is wel een scherpe prijs zeg :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Broodro0ster
ybos schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 10:51:
[...]

Al met de afstand gespeeld :? Rechter scrollknop naar links/rechts duwen om de volgafstand in te stellen.
Ja, die staat op 2. Lager lukt niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Nu online
EvolutionX schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 10:54:
Er staat nu een demo model van de m3 performance voor 46,5 te koop (575km), dat is wel een scherpe prijs zeg :)
Slim. Hebben ze FSD eraf gehaald. Deze stond vanochtend nog te koop met FSD voor ongeveer 54k. Ik hoef in ieder geval geen demo. We weten allen hoe daarmee wordt gereden.

[ Voor 10% gewijzigd door turkeyhakan op 03-08-2023 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-06 17:25
VeeGee schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 08:59:

Mijn stuur staat ook scheef, echter is er met uitlijnen niets mis (moeten betalen bij Tesla voor uitlijnen om uiteindelijk het stuur net zo scheef mee te krijgen, en 2nd opinion bij onze bedrijfs bandentoko.). Simpelweg het stuur staat scheef... Dus verkijk je niet direct op uitlijnen. Als de auto niet wegtrekt als je het stuur loslaat is er met de uitlijning waarschijnlijk niet (veel) mis.
Pagina: 1 ... 69 ... 502 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: