Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 66 ... 502 Laatste
Acties:
  • 3.701.149 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:59
iRinze schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 22:18:
Vraagje voor de mensen met een kinderstoeltje + top tether. Is dit de manier waarop jullie de top tether hebben aangesloten? Of is er een andere manier. Ik kan hier niks over vinden.

[Afbeelding]
Ja, maar die van ons is ook draaibaar, dus moet wel. Heb wel voor de zekerheid nog gechecked of ik em zelf echt niet kan verschuiven. Verder heeft die van ons een groene indicator als die strak genoeg zit.
ElonDusk schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 23:07:
[...]
Ik heb hem over de hoofdsteun gedaan :D
Maar als die dan eraf zou schuiven dan is die weer te slap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 00:09
Even dubbelcheck. AP is 140 maximaal, maar TACC ging vanacht niet harder dan 150. Ik dacht dat dat altijd harder was? Anders is 't voor die 10km/u haast niet waard om zelf te sturen :p

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
iRinze schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 22:18:
Vraagje voor de mensen met een kinderstoeltje + top tether. Is dit de manier waarop jullie de top tether hebben aangesloten? Of is er een andere manier. Ik kan hier niks over vinden.

[Afbeelding]
Ja zo ongeveer. Heb hoofdsteun even omhoog gedaan en dan er onder geschoven dat het er iets mooier uit ziet.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oekol schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 07:29:
[...]

Ja zo ongeveer. Heb hoofdsteun even omhoog gedaan en dan er onder geschoven dat het er iets mooier uit ziet.
Dat kan alleen in de 3 niet. In de Y kan de hoofdsteun omhoog en eruit. In de 3 zit hij vast aan de rugleuning.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:39
En wat positief nieuws na alle negatieve berichten https://www.teslarati.com...ownership-survey-results/

Zo jammer dat Musk niet gewoon van de kracht van het merk uit durft te gaan maar al die onzin moet verspreiden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oekol schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 07:29:
Even dubbelcheck. AP is 140 maximaal, maar TACC ging vanacht niet harder dan 150. Ik dacht dat dat altijd harder was? Anders is 't voor die 10km/u haast niet waard om zelf te sturen :p
Ja, volgens mij altijd maar 150 geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
Inspired schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 07:52:
[...]

Dat kan alleen in de 3 niet. In de Y kan de hoofdsteun omhoog en eruit. In de 3 zit hij vast aan de rugleuning.
Wacht ff. Kan die er uit? :F
Dat wist ik niet. Dan kan ik dat nog proberen dus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• r0bb
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 20:37
Wat ik graag zou willen zien in een software update is een dynamische stuurmodus zoals Audi heeft, waar bij lage snelheden in de woonwijk de Comfort modus actief is en de auto bij hogere snelheden automatisch richting de Sport modus loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:17
Ik heb vandaag weer problemen om te verbinden met de auto.
De auto hangt aan de wifi, telefoon ook, en ik zie: Last seen 12hours ago.
Ik probeer te updaten door het scherm even naar beneden te trekken…. Niks gebeurt er buiten een eindeloos wieltje.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:35

Bever!

3

r0bb schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 08:04:
Wat ik graag zou willen zien in een software update is een dynamische stuurmodus zoals Audi heeft, waar bij lage snelheden in de woonwijk de Comfort modus actief is en de auto bij hogere snelheden automatisch richting de Sport modus loopt.
Hij is bij lage snelheid meer bekrachtigd, maar meer instelbaarheid zou fijn zijn idd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmo1
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:40

elmo1

Kona Electric jan-2019

bokkow schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 23:16:
[...]

Klopt, percentage is nuttiger, dan heb je daadwerkelijk een idee van wat je nog over hebt. Theoretische aantal maximale WLTP kilometers is eigenlijk zo goed als nutteloos
Interessant rij momenteel Kona en ik ga altijd af op restkm die hij aangeeft. Gebruik zelden navigatie is perc wel handig in zo'n geval?

Obv de km weet ik nl snel of een bepaalde rit nog makkelijk kan of niet.
Als ik straks perc moet gaan omrekenen...

Mijn volgende zou met huidige prijzen hoogst waarschijnlijk een Y worden dus ben me aan oriënteren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-09 22:32
elmo1 schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 08:15:
[...]

Interessant rij momenteel Kona en ik ga altijd af op restkm die hij aangeeft. Gebruik zelden navigatie is perc wel handig in zo'n geval?

Mijn volgende zou met huidige prijzen hoogst waarschijnlijk een Y worden dus ben me aan oriënteren.
Het getal wat in het linkerbovenvak staat is de rated (EPA) range. Die is dus onrealistisch, zoals in alle auto’s. Daar is het handiger om het percentage te gebruiken.
Als je navigeert of als je op het energie scherm kijkt dan geeft hij wel een realistisch percentage waar je mee aan zou komen, dat rekening houdt met windrichting, hoogte, rijstijl, etc.

Met mijn M3 2019 SR+ is het omrekenen redelijk makkelijk, 100% doe ik in de winter x2 +10% (220km minimale range) en in de zomer x3 +10% (330km range).
Waarschijnlijk is er ook voor andere modellen vrij snel zo’n soort vuistregel op basis van je eigen rijstijl te bedenken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
[...]

Wat wil je omrekenen dan? Als je een adres invoert zie je met hoeveel % je aankomt en de rondreis % zie je ook (dus of je moet laden om terug te komen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:16
[...]

Ik snap wat je zegt en bij een niet-Tesla kan het veel bruikbaarder zijn als ze rekening houden met werkelijk verbruik. De ID.4 van mn pa of zelfs onze Zoe uit 2017 heb je niet de keuze om te wisselen naar percentage maar in beide auto’s komen de kilomters overeen met wat je daadwerkelijk kunt rijden, gebaseerd op de afgelopen 50/100km.

Bij een Tesla is het in mijn opinie niet te gebruiken, het ligt vaak 30+% te hoog vanwege het gebruik van onrealistische WLTP kilometers. In het “Energy” menu en grafieken klopt het dan weer wel aardig omdat het daar ook gebaseerd is op de afgelopen zoveel kilometer.

En wat de anderen ook zeggen; je maakt voor jezelf vaak een rekensom over wat je kunt rijden met 10% bijvoorbeeld. Mijn verbruik is ongeveer 200Wh/km en ik weet dat er ongeveer 7kWh per 10% beschikbaar is. Dus dat komt neer op ~35km per 10%

Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gjcvro
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 21:18
Oekol schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 08:25:
[...]

Wat wil je omrekenen dan? Als je een adres invoert zie je met hoeveel % je aankomt en de rondreis % zie je ook (dus of je moet laden om terug te komen).
Van veel plaatsen weet je uit het verleden hoeveel km het is. Als de gom dan goed genoeg is, kun je meteen zien of je dat nog red of niet, met alleen een percentage moet je dus omrekenen, alhoewel je uiteindelijk wel een soort mentale db aanlegt met plaatsen en percentages.
Ik voer zelden een adres in als ik ergens naar toe moet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
gjcvro schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 09:11:
[...]

Van veel plaatsen weet je uit het verleden hoeveel km het is. Als de gom dan goed genoeg is, kun je meteen zien of je dat nog red of niet, met alleen een percentage moet je dus omrekenen, alhoewel je uiteindelijk wel een soort mentale db aanlegt met plaatsen en percentages.
En je verwacht niet dat dat hetzelfde gaat met percentages? Potatos potatoes. Ik weet ook dat mijn standaard rit op maandag 8% kost in de zomer en 9 a 10% in de winter. Dat is gewenning uiteindelijk. Percentage is zeer zeer nauwkeurig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwasie
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 15:33
bokkow schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 09:03:
[...]

Ik snap wat je zegt en bij een niet-Tesla kan het veel bruikbaarder zijn als ze rekening houden met werkelijk verbruik. De ID.4 van mn pa of zelfs onze Zoe uit 2017 heb je niet de keuze om te wisselen naar percentage maar in beide auto’s komen de kilomters overeen met wat je daadwerkelijk kunt rijden, gebaseerd op de afgelopen 50/100km.

Bij een Tesla is het in mijn opinie niet te gebruiken, het ligt vaak 30+% te hoog vanwege het gebruik van onrealistische WLTP kilometers. In het “Energy” menu en grafieken klopt het dan weer wel aardig omdat het daar ook gebaseerd is op de afgelopen zoveel kilometer.

En wat de anderen ook zeggen; je maakt voor jezelf vaak een rekensom over wat je kunt rijden met 10% bijvoorbeeld. Mijn verbruik is ongeveer 200Wh/km en ik weet dat er ongeveer 7kWh per 10% beschikbaar is. Dus dat komt neer op ~35km per 10%
Dat verbruik nemen op basis van de vorige 100km is toch ook nonsens. Weersomstandigheden hebben een enorme impact op uw verbruik. Dus echt precies gaat zoiets ook niet zijn.

Het principe van een EV momenteel is toch nog altijd om altijd te laden bij stilstand. Zodat je eigenlijk niet hard bezig moet zijn met range of percentages. En als je dan een lange rit/reis maakt gebruik je meestal toch een navigatie en die zal u wel begeleiden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tommie12
zwasie schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 09:40:
[...]

Dat verbruik nemen op basis van de vorige 100km is toch ook nonsens. Weersomstandigheden hebben een enorme impact op uw verbruik. Dus echt precies gaat zoiets ook niet zijn.

Het principe van een EV momenteel is toch nog altijd om altijd te laden bij stilstand. Zodat je eigenlijk niet hard bezig moet zijn met range of percentages. En als je dan een lange rit/reis maakt gebruik je meestal toch een navigatie en die zal u wel begeleiden.
Bij een lange rit denk ik 1 stop vooruit.
Als je ergens aan het laden bent kijkje gewoon waar je de volgende stop wil maken, en dan laad ik zodat ik daar met 15% aan kom. In Duitsland kan je dan wat doorduwen zo lang de GOM boven de 5% aan geeft, anders moet je vertragen of sneller aan de laadpaal.

Dat principe van ‘altijd laden’ doe ik helemaal niet.
Om te gaan werken heb ik minder dan 8% per rit nodig, dus laad ik de palen daar voor de fake electrische auto’s (PHeV).
En thuis zal ik vooral proberen om overdag te laden als de zon schijnt. Dat scheelt weer.
Werk ik 2 dagen na elkaar op kantoor, dan koppel ik die pas rond de middag op de dag nadien in.

En zo lang we in de buurt blijven (radius van 100km) zal ik niet makkelijk ergens op een parking of zo laden. Het is niet nodig, dus waarom…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmo1

elmo1

Kona Electric jan-2019

gjcvro schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 09:11:
[...]

Inderdaad zo werkt het bij mij dus. Begonnen met de ioniq 170km ls hij vol was wordt je gedwongen om te leren wat afstanden zijn. Enige wat wel veranderd is is het moment van laden. Bij de kona nu bij nog zo'n 150km hmm moet laden terwijl dat bij de ioniq 30km was. :)

De afgelopen 6 jaar zo gedaan.

En gebruik bijna nooit navi. Als ik er 1 keer heen gereden ben weet ik bijna altijd de volgende keer weer de route.
En aangezien het redelijk vaak dezelfde adressen zijn weet ik binnen paar sec of ik het de volgende dag ga halen of toch ff de stekker erin moet doen.

Dus vandaar, perc kan natuurlijk ook maar dan moet ikzelf wat meer rekening werk doen, of het went gewoon tzt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmo1

elmo1

Kona Electric jan-2019

Oekol schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 09:20:
[...]

En je verwacht niet dat dat hetzelfde gaat met percentages? Potatos potatoes. Ik weet ook dat mijn standaard rit op maandag 8% kost in de zomer en 9 a 10% in de winter. Dat is gewenning uiteindelijk. Percentage is zeer zeer nauwkeurig.
Zou goed kunnen dat straks in % doe sluit niks. Ben nu 6 jaar hyundai gewend dus vandaar. En de GOM is voor mij zeer betrouwbaar nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjcvro
Oekol schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 09:20:
[...]

Dat is toch ook precies wat ik al zeg?
"alhoewel je uiteindelijk wel een soort mentale db aanlegt met plaatsen en percentages."

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Oekol schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 07:56:
[...]

Wacht ff. Kan die er uit? :F
Dat wist ik niet. Dan kan ik dat nog proberen dus.
Yep. :)

YouTube: Removing headrest in Tesla Model Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smobbo
  • Laatst online: 17-09 22:32
[...]

Het principe van een EV momenteel is toch nog altijd om altijd te laden bij stilstand. Zodat je eigenlijk niet hard bezig moet zijn met range of percentages.
Ik merk dat ik de ABC (always be charging) van elektrisch rijden een beetje heb laten varen. Ik kan in deze periode sowieso meer dan 300km ver komen en gelukkig hoef ik dat vrijwel nooit op 1 dag te doen. Ik laad thuis op de oprit en verder eigenlijk alleen op vakantie op een andere plek ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmo1

elmo1

Kona Electric jan-2019

Tommie12 schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 09:53:
[...]

Bij een lange rit denk ik 1 stop vooruit.
Als je ergens aan het laden bent kijkje gewoon waar je de volgende stop wil maken, en dan laad ik zodat ik daar met 15% aan kom. In Duitsland kan je dan wat doorduwen zo lang de GOM boven de 5% aan geeft, anders moet je vertragen of sneller aan de laadpaal.

Dat principe van ‘altijd laden’ doe ik helemaal niet.
Om te gaan werken heb ik minder dan 8% per rit nodig, dus laad ik de palen daar voor de fake electrische auto’s (PHeV).
En thuis zal ik vooral proberen om overdag te laden als de zon schijnt. Dat scheelt weer.
Werk ik 2 dagen na elkaar op kantoor, dan koppel ik die pas rond de middag op de dag nadien in.

En zo lang we in de buurt blijven (radius van 100km) zal ik niet makkelijk ergens op een parking of zo laden. Het is niet nodig, dus waarom…
Nu met bijna 200k elektrisch rijden nog nooit een snellader gebruikt altijd thuis geladen met Kona en ioniq ook op mijn werk dus.
Over 2 weken phantasialand ruim 420km en dat zonder problemen op 1 lading. Vorig jaar wel snellader gepland maar daar was de snelweg afgesloten dus kon niet laden en moest toen omrijden. Verbruik was zo laag dat ik net voor ik bij grens nog ff 180km/u heb gereden wilde ff weten hoe hard hij kon. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjcvro
[...]
Het principe van een EV momenteel is toch nog altijd om altijd te laden bij stilstand.
Euh, nee. Normaal rijden we zo'n 200 tot 300 kilometer per week. Dat betekent dat de auto normaal 1x per week aan de lader staat, zelfs al staat hij op een meter afstand van de (eigen) laadpaal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Smobbo schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 10:01:
[...]

Ik merk dat ik de ABC (always be charging) van elektrisch rijden een beetje heb laten varen. Ik kan in deze periode sowieso meer dan 300km ver komen en gelukkig hoef ik dat vrijwel nooit op 1 dag te doen. Ik laad thuis op de oprit en verder eigenlijk alleen op vakantie op een andere plek ;)
In het begin (maand geleden) was het bij mij ook thuis altijd de stekker er in, maar dat is nu ook al niet meer zo. Tenzij er een flinke rit gepland staat, dan gaat hij vol.

Nu kijk ik meer naar zonnige dagen (laatste tijd wat ver te zoeken), zodat ik alleen op eigen zonnestroom oplaad (maar minimaal 1x per week vol).

Zal wel het laatste stukje range anxiety zijn wat wegebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:16
[...]

Dat eerste ben ik het ook mee eens, ik blijf percentage fijner vinden net als “vroeger” in ICE auto’s, daar negeerde ik ook het theoretische rijbereik en keek alleen naar hoe vol de tank nog was.

Dat tweede ben ik het niet mee eens, ben zelden tot nooit druk met range sinds ik langer elektrisch rijd en sta maar net te laden wanneer het uitkomt. Iemand zei het in een long term review mooi; de range maakt niet zoveel uit, het gaat er om hoe snel je weer verder kan. Snelladen is daarbij echt wel een uitkomst. Of ik nu met 100% of met 20% weg rijdt thuis, het scheelt op een rit naar Zuid Europa hooguit een kwartier. Op kortere ritjes is het natuurlijk wel fijn iedere ochtend met voldoende capaciteit weg te rijden maar dat hoeft dus niet 80% te zijn en al te gaan stressen vanaf 30%. MIJN INZIENS

Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silversurfer1
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 17-09 20:54
Zie dat de website van Tesla vernieuwd is (of ik ben er al een tijdje niet geweest ;). Met nieuw beeldmateriaal van de M3 enz. Denk dat er voorlopig nog geen nieuwe versie komt dan van de 3 anders zouden ze dat samen laten vallen. De komende maanden pushen ze nog de 'oude' 3 denk ik.

[ Voor 15% gewijzigd door Silversurfer1 op 29-07-2023 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Silversurfer1 schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 10:56:
Zie dat de website van Tesla vernieuwd is (of ik ben er al een tijdje niet geweest ;). Met nieuw beeldmateriaal van de M3 enz. Denk dat er voorlopig nog geen nieuwe versie komt dan van de 3 anders zouden ze dat samen laten vallen. De komende maanden pushen ze nog de 'oude' 3 denk ik.
Ik denk het niet….
De nieuwe komt er nog voor het einde van het jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silversurfer1
  • Registratie: April 2023
Tommie12 schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 11:05:
[...]

Ik denk het niet….
De nieuwe komt er nog voor het einde van het jaar.
Ja dat denk ik ook maar dan niet voor Q4 (oktober). Dacht eigenlijk wel dat ie in augustus of september zou komen. Kan nog maar dan zouden ze niet de site zo aanpassen met het 'ouwe' model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flupp
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 19:47
Jullie 2 spreken elkaar toch niet tegen ? Voordat de nieuwe 3 eraan komt, gaan ze toch eerst moeten maken dat de oude stock aan Model 3 toch minstens grotendeels verkocht geraken.

Dat de nieuwe 3 er spoedig aankomt, maak ik op uit de voorziene productiegetallen van de model 3 die Tesla vooropstelt voor Shangai... als ik teslamag.de mag geloven (wat ik doe)

Model 3 LR (model 2023)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarkHero
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-08 18:38

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
flupp schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 11:12:
Jullie 2 spreken elkaar toch niet tegen ? Voordat de nieuwe 3 eraan komt, gaan ze toch eerst moeten maken dat de oude stock aan Model 3 toch minstens grotendeels verkocht geraken.

Dat de nieuwe 3 er spoedig aankomt, maak ik op uit de voorziene productiegetallen van de model 3 die Tesla vooropstelt voor Shangai... als ik teslamag.de mag geloven (wat ik doe)
Welke stock? Hoeveel is dat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flupp
Wolly schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 11:28:
[...]

Welke stock? Hoeveel is dat dan?
Tesla kennende : veel zal het niet zijn, alleszins. Maar verkocht moeten ze toch geraken, hoe dan ook...

Model 3 LR (model 2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
flupp schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 11:30:
[...]

Tesla kennende : veel zal het niet zijn, alleszins. Maar verkocht moeten ze toch geraken, hoe dan ook...
Het zal in het niet vallen bij de leveraantallen, ik zou er niet teveel waarde aan hechten.

Als de tijd komt en ze zetten bijvoorbeeld 10.000 voorraadmodellen met een paar duizend euro korting op de sites dan zijn ze in no time weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Immutable
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 16-09 20:06
flupp schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 11:30:
[...]

Dat is heel simpel, de voorraad prijs even met 1 of 2k verlagen en het is zo weg.(Zie je tegenwoordig ook.) Daarnaast worden veel onderdelen in de nieuwe highland gewoon hetzelfde.

Bij Tesla zijn de prijzen zeer dynamisch. Wie weet gaan ze naar dagprijzen. Auto productie moet vloeien.
Echt heel andere koek, dan auto's verkopen via dealers...

[ Voor 20% gewijzigd door Immutable op 29-07-2023 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MarkHero schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 11:21:
[...]

Ah top, en je hebt maar 3 handen nodig
Uh. Jij misschien. :). Het zou met 1 moeten lukken. Met twee helemaal easy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CVD
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 16-07 22:23

CVD

Knip

[ Voor 93% gewijzigd door Notna op 29-07-2023 12:52 . Reden: Niet vragen naar referrals ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretpik
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:00
Knip

[ Voor 92% gewijzigd door Notna op 29-07-2023 12:53 . Reden: Offtopic ]

PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
Goed om te weten, maakt het even snel verwijderen van de stoel echter wel wat omslachtiger zie ik als ik 'm er mooi onderdoor doe. Overwegen waard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wdrawing
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-08 21:10
Hier een mooi verslag van het verschil tussen een caravan en een vouwwagen achter een MY

YouTube: CARAVAN vs VOUWWAGEN achter je EV: dit scheelt het! | Range Test met...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpikeHome
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:32
Wdrawing schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 12:32:
Hier een mooi verslag van het verschil tussen een caravan en een vouwwagen achter een MY

YouTube: CARAVAN vs VOUWWAGEN achter je EV: dit scheelt het! | Range Test met...
Lege caravan lege vouwwagen die ook nog eens klein is.
Iet echt een werkelijke test maar geeft wel inzage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:51
Wdrawing schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 12:32:

Nutteloze test, zonde van de energie..
Niet dezelfde route en de caravan is verre van representatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romius
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18-09 15:37
Hmm, alarm ging net af bij m’n nieuwe 3, zat wel een klein vliegje binnen, is dat genoeg om de interieur detectie te laten triggeren? Voor nu dat maar even uitgezet iig

En ik wou nog even m’n spiegels aanpassen, gisteren nog kunnen doen met linker scrollwiel, na updaten (2023.20.9) gaat links/rechts niet meer. Die knop wisselt nu van spiegel, doe ik iets fout? Of toch iets met de update, wat erin is geslopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• karsvdtuin
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 12-09 16:02
Oekol schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 16:27:
[...]

Je doet net of de auto onbestuurbaar is bij 2.9 bar? Dat is de aanbevolen hoeveelheid vanuit tesla, door bandenwissel was 't bij mij gezakt naar 2.8 en dat was te weinig. Heel comfortabel dat wel, maar plakt wat mij betreft teveel aan wegdek met lage snelheid en wordt draaien vervelender.

Dus zelf gezet op 3.1. Voor mij een goede waarde. Het is dus nogal subjectief maar met 2.8 of 3.1 kun je beide prima rijden, het blijft iets wat je zelf moet ervaren.
Nou.. dat is wat overdreven, zo zeg ik het niet volgens mij.

Maar wat je zegt klopt; bij een bandenspanning lager dan 2,9 plakt ie beter aan de weg. Dat is wat een band naar mijn mening moet doen. Zodra die gaat glijden is het mij al te hard.

Overigens is 3 bar op een auto van 1900 kg echt heel veel. Dat zie je bij andere auto’s niet zomaar terug. Tussen de 2.4 en 2.7 komt eerst. Zo zwaar is 1900 namelijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobstaa
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Romius schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 13:22:
Hmm, alarm ging net af bij m’n nieuwe 3, zat wel een klein vliegje binnen, is dat genoeg om de interieur detectie te laten triggeren? Voor nu dat maar even uitgezet iig

En ik wou nog even m’n spiegels aanpassen, gisteren nog kunnen doen met linker scrollwiel, na updaten (2023.20.9) gaat links/rechts niet meer. Die knop wisselt nu van spiegel, doe ik iets fout? Of toch iets met de update, wat erin is geslopen?
Heb sinds juni een model 3. Zat in een restaurant en moest 4x(!) Naar buiten voor het alarm. 3 vliegen (waar er 1 zo klein was dat ik nog een keer terug moest). Goede les voor mij, even checken voor je uitstapt.

Nefit EnviLine 7400I AW 7 | Nefit HR 300 liter boiler | Nefit 50 liter buffervat | Nefit Moduline 1010H thermostaat | Buderus pomp | Home Assistant | BBQKees | Itho HRU 300R | Tibber

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GekkeRipper
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:40
Hoe kunnen jullie leven met al die vliegen in je auto? 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peertjah
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 10-12-2024
mobstaa schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 13:46:
[...]

Heb sinds juni een model 3. Zat in een restaurant en moest 4x(!) Naar buiten voor het alarm. 3 vliegen (waar er 1 zo klein was dat ik nog een keer terug moest). Goede les voor mij, even checken voor je uitstapt.
Was geen 3 vliegen in 1 klap dan :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Romius schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 13:22:

Ja. Dat is genoeg helaas. Zelfs een fruitvliegje kan al genoeg zijn. Had meestal daarom het alarm ook uit bij mijn 3. Nu gelukkig bij de Y geen interieuralarm meer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Het alarm is inderdaad redelijk irritant. Heb zo nu en dan een vlieg binnen en steevast gaat het af.
Na elke rit het interieur alarm afzetten is ook irritant, zou het of altijd uit willen, of minder gevoelig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 18-09 09:02
karsvdtuin schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 13:35:
[...]

Maar wat je zegt klopt; bij een bandenspanning lager dan 2,9 plakt ie beter aan de weg. Dat is wat een band naar mijn mening moet doen. Zodra die gaat glijden is het mij al te hard.

Overigens is 3 bar op een auto van 1900 kg echt heel veel. Dat zie je bij andere auto’s niet zomaar terug. Tussen de 2.4 en 2.7 komt eerst. Zo zwaar is 1900 namelijk niet.
Bij welke velgenmaat? 3 bar is niet gek bij 19” en een relatief zware auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimB.
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21-01 22:35
Iemand ervaring met het bijwerken van steenslag op de witte lak van Model Y 2023? Vrij vervelende plek erop na 4 weken ermee rond te rijden. Op de snelweg goed hoorbare steen erop gehad….lakstift?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kFjFd5EB7srMcdixkbfFcD_nHYE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TAoTc5pBGfJCwcWlKRz5eW3W.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• synx6
  • Laatst online: 20:41
Hier ook een M3 RWD in deep blue besteld. Verder alles standaard. Ben benieuwd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
TimB. schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 15:04:
Iemand ervaring met het bijwerken van steenslag op de witte lak van Model Y 2023? Vrij vervelende plek erop na 4 weken ermee rond te rijden. Op de snelweg goed hoorbare steen erop gehad….lakstift?

[Afbeelding]
Ik heb ook een plekje op de kap en wat oppervlakkiger op de bumper. Allemaal inderdaad van vrij hard hoorbare steenslag.

Ik ziet hier naar te kijken om het te fixen, maar heb het nog niet gedaan. Dus geen ervaring nog.

https://www.autolakopmaat...t-autolak-met-blanke-lak/

Voor mooiste resultaat moet je denk ik wel wat polijsten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flupp

[Afbeelding]
Mijn eerste infopunt zou de Tesla garage worden, kwestie van alvast de juiste kleur te krijgen. Het zou mij verwonderen mochten ze daar geen lakstiften hebben. En ik vind niet bepaald dat Tesla voor dergelijke futiliteiten woekerprijzen vraagt.

Edit : oorspronkelijke vraag gequote

[ Voor 54% gewijzigd door flupp op 29-07-2023 15:21 ]

Model 3 LR (model 2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:31
flupp schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 15:20:
[...]

Mijn eerste infopunt zou de Tesla garage worden, kwestie van alvast de juiste kleur te krijgen. Het zou mij verwonderen mochten ze daar geen lakstiften hebben. En ik vind niet bepaald dat Tesla voor dergelijke futiliteiten woekerprijzen vraagt.

Edit : oorspronkelijke vraag gequote
Tesla verwijst je door naar een Tesla authorised schade herstel bedrijf. Althans, dat deden ze bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
[...]

Zo zacht stuurt het als een vrachtwagen zoveel plakt 't dan. Als ik vrachtwagenchauffeur wilde worden dan had ik wel andere keuzes gemaakt.

In de winter heb ik hem wel een stukje zachter omdat ik dan wel wil dat die wat meer contact maakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mobstaa
  • Niet online
GekkeRipper schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 13:50:
Hoe kunnen jullie leven met al die vliegen in je auto? 8)7
Kan ik ook niet. 1x bij schoonpa op de boerderij op bezoek. Over het algemeen is het vrij rustig in de auto :)

Nefit EnviLine 7400I AW 7 | Nefit HR 300 liter boiler | Nefit 50 liter buffervat | Nefit Moduline 1010H thermostaat | Buderus pomp | Home Assistant | BBQKees | Itho HRU 300R | Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dogooder
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:31

Dogooder

dus...

Ik heb een leuke bug gevonden:
Je rijdt in de regen en de auto wipers doen niet helemaal wat je wil dus zet je ze handmatig op III.
Je schakelt Autopilot in.
Tijdens gebruik van de auto pilot stopt het met regenen en zet je de wipers weer op auto.
Als je dan de autopilot uitschakelt, dan staan je ruiternwissers weer op stand III. Ik vind dat bijzonder, geen schokkende zaak, maar voelt wel als een bug.

Ik heb sw: 2023.20.4.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardo M
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 16-09 21:56
Misschien een domme vraag maar vandaag is mijn bankpasje verdwenen onder het schuifje van het middenconsole van mijn MY. Heeft iemand enig idee hoe ik deze terug kan halen?
Voor de duidelijkheid: het pasje lag dus op de schuif en is eronder geschoven richting dashboard.

[ Voor 22% gewijzigd door Eduardo M op 29-07-2023 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobstaa
  • Niet online
Eduardo M schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 20:29:
Misschien een domme vraag maar vandaag is mijn bankpasje verdwenen onder het schuifje van het middenconsole van mijn MY. Heeft iemand enig idee hoe ik deze terug kan halen?
Voor de duidelijkheid: het pasje lag dus op de schuif en is eronder geschoven richting dashboard.
/r/perfectfit :P

Wellicht met een ander pasje of met een dunne liniaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
Eduardo M schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 20:29:
ik had dit gisteren ook bijna in de parkeergarage omdat ik hem nodig had voor uitrijden.. eerst op de telefoon laaddeel gelegd en toen bedacht ik me dat dat misschien niet goed was voor de pas, toen daar en hij gleed er net niet tussen.
Succes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BigSmurf
  • Niet online
[...]

Hier staat hij in de zomer permanent op 3,2 met 18 inch. Lekker stug, met minder gaat de auto al snel zweven vind ik. Plus, als je met 4 of 5 man in de auto zit is de M3 nogal gevoelig voor bodemplaatjetik op drempels bij een lage(re) bandenspanning. Ieder z’n ding. Banden slijten keurig gelijk af ook.

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• DrDeJe
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 16-07 13:57
Vandaag onze houten dashboard weggewerkt met een alcantara plak strip. Erg tevreden met het resultaat. (Al zeg ik het zelf, het ziet er erg OEM uit - kleur komt goed overeen met de bestaande deurpanelen).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/psWa_43hYxVcpfjj4fZLbgHch_o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/S59xRzHGw9JxGHIOVjeTZlyY.jpg?f=fotoalbum_large

Tesla model 3 2019 Long Range

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
@DrDeJe gaaf! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karsvdtuin
BigSmurf schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 21:42:
[...]
Hier staat hij in de zomer permanent op 3,2 met 18 inch. Lekker stug, met minder gaat de auto al snel zweven vind ik. Plus, als je met 4 of 5 man in de auto zit is de M3 nogal gevoelig voor bodemplaatjetik op drempels bij een lage(re) bandenspanning. Ieder z’n ding. Banden slijten keurig gelijk af ook.
Oké, ik heb het gevoel juist andersom. Maar nou rij ik ook nog maar een dag of 2 op 2,6 dus wie weet is het nu nog wel weer erger. Ik ga het zelf ondervinden en wie weet kom ik terug op m’n eigen woorden.

Weet je toevallig wanneer die bandenspanning sensor gaat zeuren? Ik heb m namelijk nu op 2,6 staan wat volgens een tweaked de ondergrens zou zijn maar het lampje brandt. Ik denk dat er dus sws wat bij in moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karsvdtuin
DrDeJe schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 21:44:
Vandaag onze houten dashboard weggewerkt met een alcantara plak strip. Erg tevreden met het resultaat. (Al zeg ik het zelf, het ziet er erg OEM uit - kleur komt goed overeen met de bestaande deurpanelen).
[Afbeelding]
Ziet er strak uit! Heb je een linkje waar je ze vandaan hebt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
karsvdtuin schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 23:15:
[...]
Weet je toevallig wanneer die bandenspanning sensor gaat zeuren? Ik heb m namelijk nu op 2,6 staan wat volgens een tweaked de ondergrens zou zijn maar het lampje brandt. Ik denk dat er dus sws wat bij in moet.
Ik dacht dat de grens op 2.65 zat en de auto niet afrond maar de decimalen gewoon weglaat bij weergeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrDeJe
karsvdtuin schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 23:18:
[...]

Ziet er strak uit! Heb je een linkje waar je ze vandaan hebt?
Volgens mij moet het zo te vinden Zijn:

https://a.aliexpress.com/_EvIK5vZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-09 06:38

[Afbeelding]
Vraag aan je Tesla vestiging om een lakstift. Vaak hebben ze die wel liggen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:26
turkeyhakan schreef op zondag 30 juli 2023 @ 08:07:
[...]

Vraag aan je Tesla vestiging om een lakstift. Vaak hebben ze die wel liggen.
Zo’n lakstift is redelijk kansloos. Optisch maak je het daar alleen maar slechter mee.

Is al vaker voorbij gekomen hier. Onlangs gaf iemand de tip om een heel klein kwastje te kopen en steeds een druppeltje in de schade te laten vallen totdat de schade gemaskeerd is.

Maar goed, die schades krijg je toch. Doe je niks aan. Blijf je bezig. Zou het lekker laten zitten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Stef87 qua all weathers. Heb je ook al naar de Pirelli Scorpion All Season SF2 gekeken? Las op TMC wel redelijk positieve berichten. Ik heb nu een setje Gemini op zomerbanden en ik wil kijken of ik de LM zover krijg daar AWs op te zetten ipv winterbanden voor de 21 inch. Wissel liever zelf en voor lange trips zet ik de Gemini's dan ook eronder. Deze zomer rij ik nog met de Gemini's met zomberbanden. Gisteren eronder gezet. Wel ineens een andere auto. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sivvis
  • Laatst online: 02-08 14:15
DrDeJe schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 21:44:
[Afbeelding]
Hier heb ik ook naar zitten kijken. Heb je misschien wat meer fotos ook van de hoeken/randjes hoe dat er uit ziet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruvo
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 18-09 21:43
Heeft iemand recent ervaring met de aanschaf van een voorraadmodel (met aangepaste showroomprijs)? Ben je eerst langs gegaan voor een inspectie/proefrit, of direct besteld en €500 betaald?
Ik zit namelijk al een tijdje de voorraad te monitoren op een M3 RWD, zwart of wit, met trekhaak (om onder de 45k te blijven). Ik vraag me alleen af als ik er ééntje spot, of ik überhaupt de mogelijkheid heb voor een inspectie/proefrit, voordat het al weggekaapt wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bitrain
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-09 08:26
Ruvo schreef op zondag 30 juli 2023 @ 09:19:
Heeft iemand recent ervaring met de aanschaf van een voorraadmodel (met aangepaste showroomprijs)? Ben je eerst langs gegaan voor een inspectie/proefrit, of direct besteld en €500 betaald?
Ik zit namelijk al een tijdje de voorraad te monitoren op een M3 RWD, zwart of wit, met trekhaak (om onder de 45k te blijven). Ik vraag me alleen af als ik er ééntje spot, of ik überhaupt de mogelijkheid heb voor een inspectie/proefrit, voordat het al weggekaapt wordt.
Wij hebben al eerder dit jaar een proefrit gemaakt en nu dus direct besteld en aanbetaald.
Een inspectie van de exacte auto die je koopt zal er vooraf niet in zitten, sommige zijn nog onderweg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flupp
STIMPPYYY schreef op zondag 30 juli 2023 @ 08:26:
[...]
Zo’n lakstift is redelijk kansloos. Optisch maak je het daar alleen maar slechter mee
...
In zekere zin wel. Alleen zou ik (ik spreek voor mijzelf) er eerst de lak op doen zodat de metaalkleur verdwijnt, en dan de verf er terug "afvegen" opdat er geen ophopinkje ontstaat (het is die optische verstoring van het gladde oppervlak dat het naderhand zoveel meer opvallend maakt).

Minder dan ideaal, maar minder opvallend dan het blote metaal.

Model 3 LR (model 2023)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Je kunt hem binnen de eerste 14 dagen nog inleveren. In de hal in Tilburg is het niet mega verlicht, dus daar kun je ook nog wel eens iets missen. Je kunt hem na de inspectie binnen ook buiten op de parkeertplaats nog even goed inspecteren. Bij eventuele issues kun je dan meteen iemand erbij halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
En anders deze even meenemen: https://www.lidl.nl/p/par...werbankfunctie/p100353853
Dan zie je alle imperfecties wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turkeyhakan
[...]

Zo’n lakstift is redelijk kansloos. Optisch maak je het daar alleen maar slechter mee.

Is al vaker voorbij gekomen hier. Onlangs gaf iemand de tip om een heel klein kwastje te kopen en steeds een druppeltje in de schade te laten vallen totdat de schade gemaskeerd is.

Maar goed, die schades krijg je toch. Doe je niks aan. Blijf je bezig. Zou het lekker laten zitten :)
Kansloos? Mooi dat je er zo over denkt!

Mijn Y is bij de service center behandeld met een lakstift en ze zijn er een half uur mee bezig geweest voor 2 putjes. Het zag er fantastisch uit nadat het klaar was.

Fijne dag !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0bb
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 20:37
[...]

Niet mee eens. Een zwarte velg die beschadigd is maakt je auto zo ontzettend lelijk. Ik zou dan altijd de tijd nemen om dat met zwarte lak te bewerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Ik blijf last hebben om met de app te verbinden met de auto.
Het werkt als ik er vrijwel naast sta, maar niet als het via wifi moet verlopen.
Data wordt simpelweg niet geupdate.

Ik heb dit probleem sinds ik terug ben van vakantie en ik de update naar 2023.20.9 heb uitgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flupp
Tommie12 schreef op zondag 30 juli 2023 @ 11:00:
Het werkt als ik er vrijwel naast sta, maar niet als het via wifi moet verlopen.

Ik heb dit probleem sinds ik terug ben van vakantie en ik de update naar 2023.20.9 heb uitgevoerd.
Doet me denken aan een verbindingsprobleem dat ik ooit (kortstondig) had op de grens met Frankrijk. Allicht deed je al eens een reset van het scherm ? FWIW, met de 2023.20.7 en 2023.20.8 (reed ik resp. 9 en 4 dagen mee rond, nu op 2023.26.1) had ik geen problemen.

Model 3 LR (model 2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelst1
  • Registratie: Januari 2015
Na een paar maanden in bezit te zijn van een Model 3 begint me iets aparts op te vallen: een voelbare en hoorbare lichte klik in het 'gas'pedaal zodra ik na parkeren de 30kmh voorbij ga. Het gebeurt dus maar één keer per rit en elke keer rond de 30-33kmh. Op het internet (en ook dit forum) lees ik meer over een klik dat voorkomt bij het stilstaan, maar dat is dit dus specifiek niet.

Zijn er meer Tweakers die dit is opgevallen of heb ik te maken met een service item? Ik kan in ieder geval niks verzinnen dat bij 30kmh een klik zou geven in het pedaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flupp
roelst1 schreef op zondag 30 juli 2023 @ 11:18:
... een voelbare en hoorbare lichte klik in het 'gas'pedaal zodra ik na parkeren de 30kmh voorbij ga. Het gebeurt dus maar één keer per rit en elke keer rond de 30-33kmh.
...
Ik kan in ieder geval niks verzinnen dat bij 30kmh een klik zou geven in het pedaal.
Het enige verband dat ik kan leggen met de 30 km/u grens is (het overschrijden van) de minimumsnelheid voor het activeren van de autopilot. Kan het vanaf een bepaalde software versie zijn ontstaan ?

Model 3 LR (model 2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
flupp schreef op zondag 30 juli 2023 @ 11:11:
[...]

Doet me denken aan een verbindingsprobleem dat ik ooit (kortstondig) had op de grens met Frankrijk. Allicht deed je al eens een reset van het scherm ? FWIW, met de 2023.20.7 en 2023.20.8 (reed ik resp. 9 en 4 dagen mee rond, nu op 2023.26.1) had ik geen problemen.
Ik ben net even naar de auto gegaan, en heb de auto geopend met de kaart (BT uit op telefoon).
En dan zie ik toch dat de auto verbonden is met wifi.

Mogelijk valt de auto zo diep in slaap dat die niet ‘wakker’ wordt als je de app opent.

Ik heb een service verzoekje in geschoten en hoop dat ze me snel op de volgde software versie krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Tommie12 schreef op zondag 30 juli 2023 @ 11:00:

Een longshot, maar je kunt vanaf je wifi wel verbinden naar de tesla.com site? Ik was een keer met mijn IP geblocked doordat een rotte app op mijn Macbook veel te vaak met de API aan het verbinden was. Daardoor stond mijn IP (tijdelijk) op de blacklist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Tommie12 schreef op zondag 30 juli 2023 @ 11:33:
[...]

Ik ben net even naar de auto gegaan, en heb de auto geopend met de kaart (BT uit op telefoon).
En dan zie ik toch dat de auto verbonden is met wifi.

Mogelijk valt de auto zo diep in slaap dat die niet ‘wakker’ wordt als je de app opent.

Ik heb een service verzoekje in geschoten en hoop dat ze me snel op de volgde software versie krijgen.
Waarschijnlijk ten overvloede en nutteloos, maar wie weet.

Mijn android app wil heel soms ook niet verbinden (lijkt het).
Wat bij mij dan altijd werkt is het sluiten (wegvegen) van de app en deze opnieuw openen.
Hoogst waarschijnlijk is het dan dat de app gewoon meer tijd nodig heeft en het afsluiten en weer opstarten overbrugt deze tijd waardoor het lijkt dat opnieuw starten iets doet, maar mocht je het niet geprobeerd hebben, it doesn't hurt to try...

Het hoeft immers niet perse aan de auto te liggen, het zou de app kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BJF005
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 23:41
r0bb schreef op zondag 30 juli 2023 @ 10:54:
[...]

Niet mee eens. Een zwarte velg die beschadigd is maakt je auto zo ontzettend lelijk. Ik zou dan altijd de tijd nemen om dat met zwarte lak te bewerken.
Idem hier. Zeker bij zwarte velg schade valt het blanke alu zo hard op 😯
Gewoon de schade al zwart bijwerken, zelfs zonder schuren of zorgen dat de lak 'glad' is, doet al wonderen, puur voor het zicht en de camouflage.

Gasketel, Hanwha Q-cells 8 x 400 WP oost 8 x 400 WP west, Huawei SUN2000-4,6KTL-L1, Mitsubitshi airco MSZ AP 25 VG, Marstek Venus-E (V153) Tesla model Y AWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barista
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 17-09 13:21
Ik weet niet of ik het hier mag vragen maar ik ben mij aan het oriënteren op een tweedehands Tesla model 3 en ik zou graag jullie advies willen. Ik ben mij al een tijdje aan het inlezen, zowel via dit topic als via AutoWeek, maar het is verdorie veel informatie en de variabelen zijn groot.

Er zijn twee autos waarvan ik denk dat ze een goede deal zijn maar ben dus benieuwd wat jullie hiervan zeggen.

Optie 1:
https://www.marktplaats.n...ng-range-bj-2019-automaat

Optie 2:
https://www.marktplaats.n...el-3-panorama-leer-camera

Optie 2 heeft een lfp accu, die als 'beter' wordt omschreven door AutoWeek. Optie 1 heeft een beter bereik en AWD maar ook een hogere km stand, daarbij heeft optie 1 volgens mij een betere geluidsinstallatie. Bij optie 2 lees ik trouwens wel wat over reparaties (zie fotos) maar niets over de voorste draagarmen, die ook door AutoWeek als veelvoorkomende issue worden omschreven... bij optie 1 is dit onbekend.

Dit is dus een beetje wat ik nu lees / denk als ik deze autos bekijk, hoe kijken jullie hiernaar?

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:15
@Barista sorry, niet exact een antwoord op je vraag maar ik zou graag een derde optie willen toevoegen, namelijk een gloednieuwe voorraad model scoren met referral en SEPP korting voor 35k. Dat is ‘maar’ 5k meer dan de wagens waar je naar aan het kijken bent en dan heb je een gloednieuwe wagen met de volle garantie. Alleen die langere garantie maakt het voor mij al 5k extra waard, zeker bij particuliere aanschaf.

[ Voor 5% gewijzigd door cyntax op 30-07-2023 13:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrDeJe
Op verzoek nog 2 foto's. De enige vouw zit op de uiterste hoekjes. (Bijna) niet zichtbaar.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dQvKOk8bFuRfjeIQ_VaYj7IB3pE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/97w2h24JsLqD6ohiuXXBDrrV.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K0X7keK_Vix6Z4WrHOvGO1VbKnQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4mgGTjnorH8BZLMCJ65NIxJ6.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sivvis
  • Laatst online: 02-08 14:15
Er zijn inderdaad meerdere mensen hier die een showroommodel hebben gekocht. Daar ben ik er een van. Eerst een nieuwe besteld, deze later om laten zetten naar een showroommodel, maar inspectie/proefrit was niet mogelijk. Misschien als ik meer had gepusht, maar dat denk ik niet.

Ik ben er niet van overtuigd dat ze ook daadwerkelijk in een showroom hebben gestaan, maar die kans is er wel. Dat betekend dat er niet mee is gereden (<50km op de teller), maar puur stil heeft gestaan voor mensen om in te zitten en te voelen. Als er mee is gereden staat deze als "demo model".

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• turkeyhakan
DrDeJe schreef op zondag 30 juli 2023 @ 13:38:
Op verzoek nog 2 foto's. De enige vouw zit op de uiterste hoekjes. (Bijna) niet zichtbaar.
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mijn mening: had het origineel gelaten maar jij moet het mooi vinden: veel plezier ermee!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM57
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 30-07 15:19
Kan je bij het aanvragen van een proefrit specifiek vragen om een Model 3 RWD 3 of krijg je mee wat er op dat moment beschikbaar is ?
(Vestiging Amsterdam)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikbruinsma
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 11-09 18:12
DM57 schreef op zondag 30 juli 2023 @ 13:43:
Kan je bij het aanvragen van een proefrit specifiek vragen om een Model 3 RWD 3 of krijg je mee wat er op dat moment beschikbaar is ?
(Vestiging Amsterdam)
Ik werd de avond ervoor gebeld om te vragen wat mijn voorkeur had om in te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roundlet
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19:07
DM57 schreef op zondag 30 juli 2023 @ 13:43:
(Vestiging Amsterdam)
Eindhoven krijg je een dual motor mee. In mijn geval, tweemaal. Ze hadden niet anders. Ik heb nog niet in de rwd gereden. Komende week kan ik in de mijne rijden. Verwacht niet super veel verschil qua rijden. Behalve dat iets langzamer is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synx6
  • Laatst online: 20:41
roundlet schreef op zondag 30 juli 2023 @ 13:58:
[...]

Eindhoven krijg je een dual motor mee. In mijn geval, tweemaal. Ze hadden niet anders. Ik heb nog niet in de rwd gereden. Komende week kan ik in de mijne rijden. Verwacht niet super veel verschil qua rijden. Behalve dat iets langzamer is
In roermond hebben ze er eentje staan…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roundlet
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19:07
Iemand ervaring met deze ;
https://m.nl.aliexpress.c...F7uN&gatewayAdapt=glo2nld
Lijkt mij wel mooi. Wil alleen de accu knipperlichten en snelheid zien. Lijkt mij wel lekker clean

Acties:
  • 0 Henk 'm!
roundlet schreef op zondag 30 juli 2023 @ 14:27:
Iemand ervaring met deze ;
https://m.nl.aliexpress.c...F7uN&gatewayAdapt=glo2nld
Lijkt mij wel mooi. Wil alleen de accu knipperlichten en snelheid zien. Lijkt mij wel lekker clean
Ziet er wel leuk uit maar installatie is redelijk wat werk volgens mij. Ook veel plastic lostrekken wat dan nooit meer zo strak gaat zitten bij terug plaatsen. Mij teveel werk iig. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
  • Laatst online: 31-03 19:19
Weet iemand of er bij private lease, Justlease luxe kenteken platen laat zetten op de Model 3?

Of kan ik dat zelf ook simpel regelen?
Pagina: 1 ... 66 ... 502 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: