Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 64 ... 502 Laatste
Acties:
  • 3.677.405 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sivvis
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-06 09:19
Defragging schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 08:24:
[...]

Heb je foto's van ? Staat de auto vaak buiten / in de zon? etc
Dat zou toch bij een moderne auto niet uit moeten maken? Zou wat zijn als Tesla's argument is "had je hem niet buiten moeten zetten in de zon!" 8)7

Zat autos van alle prijsklassen die permanent buiten staan in weer en wind waar niks mis mee is.

Heel raar dat Tesla zo'n slechte lak heeft dat zelfs de verkopers ervoor waarschuwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defragging
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 04-08-2023

Defragging

Azerbaijan

Sivvis schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 08:27:
[...]

Dat zou toch bij een moderne auto niet uit moeten maken? Zou wat zijn als Tesla's argument is "had je hem niet buiten moeten zetten in de zon!" 8)7

Zat autos van alle prijsklassen die permanent buiten staan in weer en wind waar niks mis mee is.

Heel raar dat Tesla zo'n slechte lak heeft dat zelfs de verkopers ervoor waarschuwen.
Kan veel factoren zijn, coating issue, spuit machine etc etc... ik geloof niet dat productie issue = anders zouden meer, veel mensen zelfde issue hebben... Dit lijkt meer quality control / oepsje....

Paint power 🖌️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sivvis
Defragging schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 08:30:
[...]

Kan veel factoren zijn, coating issue, spuit machine etc etc... ik geloof niet dat productie issue = anders zouden meer, veel mensen zelfde issue hebben... Dit lijkt meer quality control / oepsje....
Precies, vandaar dat het niet uit zou moeten maken of hij veel buiten staat in de zon. Of er is verkeerd met de auto omgegaan of het is een foutje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 00:31
Sivvis schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 08:27:
[...]

We gaan het meemaken in de herfst en winter. Met al die steentjes zal de motorkap wel steeds witter worden. :X

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:06
Het ligt vast aan mij..

Maar ik wil heel graag via spotify luisteren naar het album:

Markus Schultz - Destinations 19

Hoe doe ik dat via Spotify op de Tesla?

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defragging
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 04-08-2023

Defragging

Azerbaijan

Tesla rijders be like:
Devian schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 08:44:
Het ligt vast aan mij..

Even zonder gein;

Is je spotify verbonden met je account? Zo ja; ga op elke device > afspelen > selecteer afspeelapparaat > kies je Tesla

Paint power 🖌️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
Defragging schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 08:46:
Tesla rijders be like:

[...]

Even zonder gein;

Is je spotify verbonden met je account? Zo ja; ga op elke device > afspelen > selecteer afspeelapparaat > kies je Tesla
Nee ik gebruik het voertuig account...Mn vriendin gebruikt "ons" Spotify account...ik het voertuigaccount..

Zoiets simpels is dus gewoon niet voor elkaar te krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sivvis
Gr4mpyC3t schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 08:39:
[...]

We gaan het meemaken in de herfst en winter. Met al die steentjes zal de motorkap wel steeds witter worden. :X
Ik ben benieuwd. Voor mijn witte M3 overweeg ik toch een PPF te installeren op de bumper en motorkap. Maar dat heeft natuurlijk nog steeds niks te maken met bladerende dorpels wat mijn inziens nooit zou mogen bij een auto onder de 10 jaar oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-06 21:45
Gr4mpyC3t schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 08:09:
[...]

Kan in theorie iedereen zijn auto inpluggen bij jou dan?
Jup. Mijn lader staat op m’n oprit en is niet publiekelijk beschikbaar (via een app niet te vinden zeg maar). Als er iemand op bezoek komt kan die hem idd gewoon inpluggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LucLey
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 16-05 19:30
pretpik schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 08:17:
[...]

Het stuur moet je wel aanraken, anders gebeurt er niets. Tenminste dat bij m'n 2023 Model Y het geval.
Hallo Pretpik. Ik snap wat je wil zeggen. Het klopt idd dat het stuur een zekere druk gewaar moet worden of maw dat je af en toe je stuur moet aanraken maar ik maak gebruik van een zeker device waardoor ik die continue vervelende blauwe meldingen niet meer bekom en gebruik dus enkel de richtingaanwijzer om te wisselen van baanvak. Je kan dus perfect druk geven in de andere richting dan naar waar je wil wisselen, dit werkt ook. Vanuit mijn perceptie heb ik dus eigenlijk verkeerd geantwoord. Je moet EN richtingaanwijzer gebruiken en de auto moet voelen dat je je stuur vasthebt. Ik heb idd ook een 2023 model Y.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
Het ligt vast aan mij..

Ik zit nu niet in de auto, maar ik gok dat je al op het rechter stuurwiel knopje gedrukt hebt en ‘speel Markus Schultz - Destinations 19 op Spotify’ gezegd heb? Zo start ik m’n muziek op (of vooral de liedjes van m’n kinderen…)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
Smobbo schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 08:57:
[...]

Ik zit nu niet in de auto, maar ik gok dat je al op het rechter stuurwiel knopje gedrukt hebt en ‘speel Markus Schultz - Destinations 19 op Spotify’ gezegd heb? Zo start ik m’n muziek op (of vooral de liedjes van m’n kinderen…)
Jep...geprobeerd...maar hij pakt een "willekeurige" andere variant...

En alhoewel de artiest en albumnaam niet lang zijn kun je met geen mogelijkheid als je zoekt op die string zien in de resultaten welke welke is...het 1e resultaat is niet je zoekstring...en de volledige naam is pas zichtbaar NA het aanklikken van het album...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimB.
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21-01 22:35
Momenteel onderweg naar vakantieadres door Duitsland. Model Y RWD met 3 man en bagage. Veel regen en 14 graden. Snelheid 110-120 km/h. Verbruik 194 Wh/km. Redelijk verbruik of aan de hoge kant?

Lijkt alsof cruisecontrol wel wat moeite heeft met de niet ZOAB wegen met slecht zicht, paar spontane rem momentjes tot nu toe al.

[ Voor 25% gewijzigd door TimB. op 27-07-2023 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretpik
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-06 16:22
TimB. schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 09:06:
Momenteel onderweg naar vakantieadres door Duitsland. Model Y RWD met 3 man en bagage. Veel regen en 14 graden. Snelheid 110-120 km/h. Verbruik 194 Wh/km. Redelijk verbruik of aan de hoge kant?

Lijkt alsof cruisecontrol wel wat moeite heeft met de niet ZOAB wegen met slecht zicht, paar spontane rem momentjes tot nu toe al.
Klinkt als een normaal verbruik gezien de omstandigheden, vergeet ook niet dat je omhoog rijdt.

PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Sparrow
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-06 16:06
TimB. schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 09:06:
Daar zou ik echt zwaar ongelukkig van worden, dan is je product toch gewoon niet af?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• KeesPimelmees
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 06-06 09:27
Black Sparrow schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 09:13:
[...]

Daar zou ik echt zwaar ongelukkig van worden, dan is je product toch gewoon niet af?
Het is dan ook een beta volgens Tesla :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimB.
Black Sparrow schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 09:13:
[...]

Klopt, zwaar irritant. Omstandigheden zijn wel erg slecht, zeer zware regenval en heel kort zicht. Maar goed, dan nog…

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tSEQqKftSXLs11JmBJ4Ir9pIuU0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/y1sUkrpzIrZ09VIVvdWLpZWn.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 36% gewijzigd door TimB. op 27-07-2023 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-06 19:33
Het ligt vast aan mij..

De Spotify account van Tesla is een gelimiteerde account. Je kan bijvoorbeeld alleen maar de playlists afspelen die Spotify aangemaakt heeft.
Maar een album afspelen zou mogelijk moeten zijn.
Zoek op artiest. Klik op zijn naam en als het goed is, kun je scrollen door z’n albums.
Via stem commando speelt je alleen liedjes af. Het is mij niet gelukt om een album af te laten spelen via stem commando.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
Russel88 schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 09:37:
[...]

De Spotify account van Tesla is een gelimiteerde account. Je kan bijvoorbeeld alleen maar de playlists afspelen die Spotify aangemaakt heeft.
Maar een album afspelen zou mogelijk moeten zijn.
Zoek op artiest. Klik op zijn naam en als het goed is, kun je scrollen door z’n albums.
Via stem commando speelt je alleen liedjes af. Het is mij niet gelukt om een album af te laten spelen via stem commando.
Ja dat is het probleem ook niet...

Alleen alle search resultaten bij albums komen niet verander dan het displayen van de volgende tekst:

Markus Schultz - Destinations

Er zijn niet genoeg zichtbare karakters... Ik heb hetzelfde probleem als ik bvb een nr zoek en een specifieke versie ervan wil hebben.. En met iets van 22 installments van bovenstaande reeks...is het een kans van 1 op 22 dat ik de juiste aanklik ;).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:52

Bever!

3

Zit bij service center en ze hebben nu zelfs de front desk wegbezuinigd. Sleutelkaart hoef je ook niet af te geven, alleen inchecken via een tablet. Opzich efficiënt maar ook vreemd dat je geen enkel contactmoment hebt om de klacht toe te lichten anders dan via de app.. hopelijk snappen ze dat een draagarm niet goed is.

/edit/ kennelijk niks te vinden door de monteur.. alleen wat gesmeerd.

[ Voor 10% gewijzigd door Bever! op 27-07-2023 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimB.
Weet iemand ook hoe je bij langere ritten kan zien of je komende laadstop een lange of korte sessie wordt? Kan je wel zien als je de bestemming voor het eerst ingeeft maar kan het niet vinden als je onderweg bent. M.a.w. ik kan nu zien dat mijn volgende stop over 75 km is en dat ik daar met 13% aankom. Maar niet hoe lang ik moet laden om de daaropvolgende charger te bereiken. Ter plekke als je aan het laden bent geeft ie het wel aan zag ik. Maar niet van tevoren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
Devian schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 09:47:
[...]

Alleen alle search resultaten bij albums komen niet verander dan het displayen van de volgende tekst:

Er zijn niet genoeg zichtbare karakters... Ik heb hetzelfde probleem als ik bvb een nr zoek en een specifieke versie ervan wil hebben.. En met iets van 22 installments van bovenstaande reeks...is het een kans van 1 op 22 dat ik de juiste aanklik ;).
Heb je geklikt op de artiest zelf? Als je dat doet, kun je scrollen door de albums. Op m’n telefoon ziet het er dan zo uit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RmbP8rqgwOQ9LA5nUiQ-tw92AZk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/G5Q5v1PsGy3LQKgPx7MPdBMj.png?f=fotoalbum_large

Ik zie trouwens dat er 3 artiesten zijn met ongeveer dezelfde naam. Je moet dus wel de juiste selecteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Devian
Russel88 schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 10:04:
[...]

Heb je geklikt op de artiest zelf? Als je dat doet, kun je scrollen door de albums. Op m’n telefoon ziet het er dan zo uit:
[Afbeelding]

Ik zie trouwens dat er 3 artiesten zijn met ongeveer dezelfde naam. Je moet dus wel de juiste selecteren.
Ja, op de telefoon lukt het wel....Probeer het nu maar met je Tesla ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Devian schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 09:47:
[...]

Ik zoek op Destinations 19 en eerste hit onder Albums is de juiste.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanB
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 10-06 14:50
bilgy_no1 schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 07:05:
[...]

Die auto's kunnen iets goedkoper zijn in aanschaf, maar sommigen daarvan zijn echt duur voor wat ze bieden en zijn eigenlijk gewoon slechte EVs. Bijv. de MX30. Vanaf €36.500 en een WLTP van maar 200 km. Voor €2000 met heb je dus een Model 3 met een WLTP van 491 km.

Dan vind ik die Mazda dus duurder, want die is totaal niet geschikt als je met de auto ook af en toe wat verder weg wilt kunnen.

En laten we wel wezen: een doodgewone VW Golf gaat ook vanaf €35.000. Als je daar nog wat bij kiest aan opties zit je ook meteen in het vaarwater van de Model 3 (die dezelfde opties al heeft).

De Kona EV kost ook vanaf €42k, nu met €3k korting, dus vergelijkbaar met een Model 3. Range is ook vergelijkbaar, maar laden gaat veel langzamer.

Veel anderen kunnen weer geen aanhanger trekken en/of laden langzaam en/of zijn erg langzaam op de lange afstand.

Etc. En dit zijn allemaal auto's die eigenlijk kleiner zijn (minder ruimte) dan een Model 3. Enige is dat sommige een hatchback hebben wat handiger kan zijn. Dit alles nog los van uitrustingsniveau wat bij Tesla direct heel compleet is.

In dat rijtje zijn er een paar die wel OK zijn in de vergelijking (MG4 op specs, EX-30), en top dat er keuze is. Maar dat zijn eerder concurrenten voor een toekomstige Model 2.

Als ik naar het totaalplaatje kijk vind ik de Tesla's toch wel scherp.
Ik denk dat je aan het trollen bent, maar ik reageer toch even, er lopen naar mij mening 2 zaken mank:

- Je lijkt toch weer vanuit de features te kijken en die dan zoveel mogelijk naar een Tesla Model 3 toe te snijden (je hebt gekozen voor range, laadsnelheid, trekhaak, ruimte als de subjectieve maatstaven). Zo zou je in jou zelfde logica kunnen zeggen dat het inderdaad de beste keus is als je phantom breaks, scheetkussens en filmpjes in de auto wil :o . Je gaat met gemak aan eisen als bijvoorbeeld "hogere instap" voorbij (waardoor je opeens sommige van deze auto's met de Y moet vergelijken). Als voorbeeld: er zijn erg weinig situaties die meer ruimte dan een EX30 nodig hebben. Daar red je prima een gezin met 1 kind in bijv. qua ruimte (we zitten op gemiddeld 1,5 kind in NL)

Kortom: mensen moeten goed nadenken wat ze nou echt nodig hebben. En daar de passende auto bij zoeken voor de juiste prijs voor die eisen

- Je lijkt te negeren dat bij andere merken een lease bedrijf (veel) korting kan krijgen EN dat Tesla's daardoor?) relatief duur in de lease zijn vergeleken met hun consumenten prijs. Bijv. de Citroen e-C4 115kW/54kWh Shine Automaat is goedkoper in de lease, dan een Tesla M3 RWD, terwijl hij (veel) duurder is. Maar zoals gezegd is bijvoorbeeld ook jou Kona voorbeeld goedkoper in de lease dan de M3

[ Voor 4% gewijzigd door JohanB op 27-07-2023 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
Ben ik de enige die last heeft van de auto gordel in de model y? Gordel zit te dicht bij m’n nek waardoor het oncomfortabel aanvoelt.
Ik heb de hoogte van de gordel al versteld, het helpt iets maar probleem is nog niet helemaal verholpen.
Het liefst koop ik niet zo’n lelijke gordel kussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Muncky-
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10-06 16:14
Stef87 schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 18:18:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Zodra de juiste banden er zijn komt er 19inch onder.

“Ultra light” (stiekem ook stukje sneller is die dan)

De 21inch Uberturbines zijn mooi, maar super zwaar en kwetsbaar (parkeergarages zijn een ramp)
Welk merk/type is dit? Tnx

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• this
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 10-06 16:31
Caelorum schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 08:03:
[...]

Hoe je ook past of meer een Joolz Day ga je er niet in krijgen zonder of het zitje of een wiel eraf te halen. En dat is amsr 1 van vele kinderwagens die veel verkocht zijn die er niet gewoon meteen inpassen.
Logisch toch dat je het zitje er af moet halen? Daarvoor zijn die dingen ook gebouwd, om compact in de auto te passen. 2 seconden werk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• karsvdtuin
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 06-06 13:24
JohanB schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 10:25:
[...]

Ik denk dat je aan het trollen bent, maar ik reageer toch even, er lopen naar mij mening 2 zaken mank:

- Je lijkt toch weer vanuit de features te kijken en die dan zoveel mogelijk naar een Tesla Model 3 toe te snijden (je hebt gekozen voor range, laadsnelheid, trekhaak, ruimte als de subjectieve maatstaven). Zo zou je in jou zelfde logica kunnen zeggen dat het inderdaad de beste keus is als je phantom breaks, scheetkussens en filmpjes in de auto wil :o . Je gaat met gemak aan eisen als bijvoorbeeld "hogere instap" voorbij (waardoor je opeens sommige van deze auto's met de Y moet vergelijken). Als voorbeeld: er zijn erg weinig situaties die meer ruimte dan een EX30 nodig hebben. Daar red je prima een gezin met 1 kind in bijv. qua ruimte (we zitten op gemiddeld 1,5 kind in NL)

Kortom: mensen moeten goed nadenken wat ze nou echt nodig hebben. En daar de passende auto bij zoeken voor de juiste prijs voor die eisen

- Je lijkt te negeren dat bij andere merken een lease bedrijf (veel) korting kan krijgen EN dat Tesla's daardoor?) relatief duur in de lease zijn vergeleken met hun consumenten prijs. Bijv. de Citroen e-C4 115kW/54kWh Shine Automaat is goedkoper in de lease, dan een Tesla M3 RWD, terwijl hij (veel) duurder is. Maar zoals gezegd is bijvoorbeeld ook jou Kona voorbeeld goedkoper in de lease dan de M3
Heel eerlijk gezegd heb ik nu het gevoel dat u aan het trollen bent haha.
Het zijn allemaal features of kenmerken welke van vrij kritisch belang zijn voor de meeste mensen die een auto kopen. Niemand wil onnodig lang bij een oplaadpaal staan als er onderweg opgeladen moet worden. Dus het sneller kunnen laden van een EV is wel degelijk een feature die vergeleken gaat worden.

Ditzelfde geldt voor de ruimte in een auto, de range welke een EV heeft alsook de features zoals het navigatiesysteem en zaken zoals opbergruimte, gebruik van kinderzitjes achterin en bijvoorbeeld het eigen laadnetwerk wat goed samenwerkt met het navigatiesysteem.

Ik snap ergens je punt wel maar de argumenten die je noemt zoals; de hoge instap van een kona.. tuurlijk is dat iets wat handig is. Maar mijn inziens ga je eerst kijken naar wat voor soort auto je zoekt, welke segment dus, een hoge of lage, een grote of kleinere auto.. het segment bepaal je vooraf. Als je een model 3, een D-segment auto, gaat vergelijken met z'n concurrenten dan is het een goede deal. Daar kan je simpelweg gewoon niet omheen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iAdema
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19:47
Russel88 schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 10:29:
Ben ik de enige die last heeft van de auto gordel in de model y? Gordel zit te dicht bij m’n nek waardoor het oncomfortabel aanvoelt.
Ik heb de hoogte van de gordel al versteld, het helpt iets maar probleem is nog niet helemaal verholpen.
Had ik ook in het begin. Ik heb de gordel maximaal naar beneden gezet, en de stoel flink omhoog.
Achteraf is dat een hele prettige zit positie, ook voor hele lange ritten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-06 06:48
Russel88 schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 10:29:
Zelf heb ik hier geen last van, maar je zou de stoel hoger of lager kunnen zetten. De hoogte verstelling van de gordel heeft inderdaad maar een klein bereik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:32
this schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 10:42:
[...]
Logisch toch dat je het zitje er af moet halen? Daarvoor zijn die dingen ook gebouwd, om compact in de auto te passen. 2 seconden werk.
Maar bij een model y of een willekeurige andere hatchback hoeft het niet. De opening van de model 3 is gewoon erg klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!

Bever!

3

Caelorum schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 11:02:
[...]

Maar bij een model y of een willekeurige andere hatchback hoeft het niet. De opening van de model 3 is gewoon erg klein.
Zelfs bij mijn passat variant die ik hiervoor reed moest ik onze stokke kinderwagen uit elkaar halen hoor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Bever! schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 11:06:
[...]
Zelfs bij mijn passat variant die ik hiervoor reed moest ik onze stokke kinderwagen uit elkaar halen hoor..
Ik reed hiervoor kleine auto's daar was het een gegeven en een Seat Leon, bij die laatste hoefde ik het dus niet te doen. Maar de kleine opening blijf ik na al die jaren nog steeds een issue vinden in de model 3. Leuk dat je een grote kofferbak hebt, maar echt nuttig kan je eht niet gebruiken tenzij je flexibel spul meeneemt zoals tassen.
Het is dat ze in 2019 die model Y maar bleven uitstellen...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• this
Caelorum schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 11:09:
[...]

Ik reed hiervoor kleine auto's daar was het een gegeven en een Seat Leon, bij die laatste hoefde ik het dus niet te doen. Maar de kleine opening blijf ik na al die jaren nog steeds een issue vinden in de model 3. Leuk dat je een grote kofferbak hebt, maar echt nuttig kan je eht niet gebruiken tenzij je flexibel spul meeneemt zoals tassen.
Het is dat ze in 2019 die model Y maar bleven uitstellen...
Dat is ook allemaal weer persoonlijk. Ik heb een m3 met 2 kleine kinderen waarvan een baby en een dreumes die nog in de buggy zit. En de keren dat ik problemen had met de kofferhoogte is nog op 1 hand te tellen. Ik heb meer last van de instaphoogte van de auto, niet erg handig om kindjes in hun autostoel te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arcenon
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-06 02:51
Het ging net over kinderwagens en daar wil ik even op inhaken, ik zal mijn '21 model 3 waarschijnlijk nog wel t/m 2025 moeten rijden dus een Y zit er nog niet in, welke kinderwagens passen wel (zonder / zonder teveel modificaties) in een model 3? Wellicht handig om een lijstje samen te stellen.

M3 '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
karsvdtuin schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 10:47:
[...]
Maar mijn inziens ga je eerst kijken naar wat voor soort auto je zoekt, welke segment dus, een hoge of lage, een grote of kleinere auto.. het segment bepaal je vooraf.
Ik ben niet erg segment gebonden, ik vergelijk verschillende auto’s met elkaar, los van hun segment.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:42
Defragging schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 07:28:
[...]

Precies, ik merk dat er te veel geleund wordt op PK's onder EV rijders....
Allemaal leuk en aardig allemaal maar hoe zit dat in het praktijk, kan je ook constant uur lang 150 rijden op Duitse autobahn ? :7
Eens, ik heb eigenlijk geen idee hoeveel vermogen onze Performance echt heeft, maar is wel leuk te zeggen dat het een meer dan 500PK auto is, eerlijk is eerlijk.

In de praktijk is het natuurlijk sowieso lastig om continu 150km/h of sneller te rijden op de Duitse Autobahn ook al heb ik wel echt mijn best gedaan. Het langste dat ik vrijwel exact 160km/h onafgebroken reed was 20 minuten en dat kostte 30%. Dus van daar uit geredeneerd zou je ongeveer 1:06 kunnen rijden van 100 naar 0% op 160km/h of een afstand van 175km.

En dit is op 200km/h volgens Tesla Bjorn:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ek5jXQ6.png

Bron: YouTube: How far can Tesla Model S Plaid go at 200 km/h

Overigens heeft Bjorn ook ooit eens uitgerekend wat de snelste Autobahn snelheid is inclusief snelladen en wat nog enigszins efficient is als je snel wilt rijden. Dat komt uit op 150km/h en laden tot 60-70%:

YouTube: Optimal cruising speed for Model 3 Performance

Afbeeldingslocatie: https://cdn.theatlantic.com/thumbor/Er7vK5JSdS1voeQg05sL1C09Kmw=/80x16:1280x916/1200x900/media/img/mt/2014/09/The_More_You_Know/original.png

Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• this
Arcenon schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 11:14:
Het ging net over kinderwagens en daar wil ik even op inhaken, ik zal mijn '21 model 3 waarschijnlijk nog wel t/m 2025 moeten rijden dus een Y zit er nog niet in, welke kinderwagens passen wel (zonder / zonder teveel modificaties) in een model 3? Wellicht handig om een lijstje samen te stellen.
Volgens mij is de lijst korter als je kijkt naar welke niet passen :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bever!

Bever!

3

Een stokken xplory past (lomp groot ding) en nu een cybex priam die past ook prima. Ik denk dat alles prima gaat eigenlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arcenon
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-06 02:51
this schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 11:17:
[...]

Volgens mij is de lijst korter als je kijkt naar welke niet passen :D
Hehe, geen issue dus? Wij verwachten als alles mee zit halverwege volgend jaar onze eerste te krijgen en de meeste mensen om ons heen met kinderen hebben een station. Ik begrijp uiteraard dat een station praktischer is maar wellicht zijn er kinderwagens die qua vorm factor het meest efficiënte in een M3 passen.

M3 '21

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Smobbo
Wij hadden een Easywalker die gewoon met zitje en al erin geschoven kon worden. Dat zitje klapte je dubbel als je de kinderwagen inklapte, heel handig.
De ligbak voor de eerste maanden klikten we er wel af, maar dat was in 1 beweging te doen.

Met dat ding konden we prima met een model 3 met 2 kids, camping bedje, ikeastoel en alle andere meuk op vakantie ;) .

Nu zijn de kinderen groter, dus nu past het helemaal makkelijk.
Komend voorjaar is de model 3 vijf jaar oud en moet hij er dus uit, op dit moment staat een nieuwe model 3 weer vooraan het lijstje (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Muncky-
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10-06 16:14
Tsja, succes. De vraag is hoe wil je \m vervoeren. Ik heb bijv. standaard nu een reisbuggy in de frunk liggen.
De normale kinderwagen (Joolz Day3+) past er gewoon in, bak moet er wel af etc. En het onderstel staat in de bak achterin dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Het zal ook allemaal wel passen, maar bij sommigen zou je hem verder moeten demonteren dan je zou willen. Wij gaan nu over op een easywalker zodat we niet telkens het zitje er weer op moeten klikken (en er schuin naast moeten proppen in de bak omdat het anders niet past).
Moet alleen nog even meten of de Jacky XL ook met wielen erop erin past of niet, anders wordt het de gewone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

turkeyhakan schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 04:48:
[...]

Een LR heeft 366 kW aan vermogen en dat is 498 PK.
Hier een 2023 MY LR met Grafana draaien. Max KW die ik in de analytics zie is 304kW staan (x 1.36 neer op 414 pk). Dat spreek je hoogstens 3-4 seconden aan want dan zit je op de snelheidslimiet. Voor 1800 euro kun je in de app de acceleratieboost kopen, dan ga je richting de 500pk vermoed ik. Dat brengt dan de 0-100 tijd van 5.0 naar 4.4.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
Devian schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 10:07:
[...]

Ja, op de telefoon lukt het wel....Probeer het nu maar met je Tesla ;).
Ik zie m gewoon staan hoor
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zMLKS39I8AMz1bESQLSXDxabXdE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LIwISuhDuaGbbgouDzicclfs.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Russel88
iAdema schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 10:50:
[...]

Had ik ook in het begin. Ik heb de gordel maximaal naar beneden gezet, en de stoel flink omhoog.
Achteraf is dat een hele prettige zit positie, ook voor hele lange ritten.
Stom dat ik daar zelf niet aan dacht. Bedankt voor je tip.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bever!

Bever!

3

Luckeh schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 11:56:
[...]

Hier een 2023 MY LR met Grafana draaien. Max KW die ik in de analytics zie is 304kW staan (x 1.36 neer op 414 pk). Dat spreek je hoogstens 3-4 seconden aan want dan zit je op de snelheidslimiet. Voor 1800 euro kun je in de app de acceleratieboost kopen, dan ga je richting de 500pk vermoed ik. Dat brengt dan de 0-100 tijd van 5.0 naar 4.4.
Afbeeldingslocatie: https://teslamotorsclub.com/tmc/attachments/d448bbd4-db68-4e21-b617-3d1839f3f08c-jpeg.888843/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielAlm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:17
.

[ Voor 98% gewijzigd door DanielAlm op 27-07-2023 15:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stef87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 08-06 20:59
-Muncky- schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 10:32:
[...]

Welk merk/type is dit? Tnx
https://jr-wheels.com/category/sl01

Hebben ook veel impressies en foto’s.

Edit:
@-Muncky- deze is ook mooi maar wel wat zwaarder: https://www.borbet.de/en/program/borbet-y-e-grey

Foto op witte Y

https://www.givawheels.nl/nl/gallery/all/rim/4403/

[ Voor 28% gewijzigd door Stef87 op 27-07-2023 14:44 ]

Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• this
Arcenon schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 11:22:
[...]

Hehe, geen issue dus? Wij verwachten als alles mee zit halverwege volgend jaar onze eerste te krijgen en de meeste mensen om ons heen met kinderen hebben een station. Ik begrijp uiteraard dat een station praktischer is maar wellicht zijn er kinderwagens die qua vorm factor het meest efficiënte in een M3 passen.
Als je buggy een beetje deftig inklapbaar is, zou je geen problemen mogen hebben (de reiswieg zal je er natuurlijk zelden op kunnen laten).
Ik heb een thule sleek en die past in de koffer zonder dat ik die moet demonteren, dus met het zitje. Maar met de reiswieg gaat dit niet.
Sowieso de buggy eens testen en kijken naar de formaten voor je die koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Nieuwere modellen zijn een stuk compacter, maar zodra je naar de vorige generatie kijkt valt het echt vies tegen. Mocht je dus een oudere kopen of nog 1 hebben van een vorig kind dat zeker even passen bij iemand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:45

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Defragging schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 08:24:
[...]

Heb je foto's van ? Staat de auto vaak buiten / in de zon? etc
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5dTr6ifHw1j__qTjvVUTW4d2QB0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LlaFHQO5tqCLzEYF2uQMbuEp.jpg?f=fotoalbum_large

Auto staat altijd buiten en als het zonnetje schijnt staat de auto inderdaad in de zon ;)

Ik ben altijd erg zuinig op mijn leaseauto’s. Ja ze gaan door de wasstraat maar bij audi, ford en bmw nooit issues gehad. Nogmaals, ik wist dat de kwaliteit van Tesla’s lak niet al te best is en zwart de slechtste kleur is om te kiezen, maar dit is imo onacceptabel. Mijn zwarte audi was na 180k bij inleveren erg netjes qua lak: deze tesla is straks einde contract wit 8)7

[ Voor 22% gewijzigd door We Are Borg op 27-07-2023 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisBV69
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10-02-2024
Ik ben sinds een paar weken in de markt voor een M3 via zakelijke lease. De timing is net op de valreep van het 2024 model en met op het moment zeer aantrekkelijke 2023 voorraadmodellen.

Wat ik in mijn research tot nog toe te weten ben gekomen is dat de leasemaatschappij alleen een voorraadmodel zal inkopen als ook het contract direct aangegaan kan worden door de afnemer. Dat kan dus, maar dan zal ik moeten wachten tot het laatste moment van mijn huidige contract of door het afkopen van het huidige contract. In mijn geval het aflopen in oktober zou ik moeten wachten tot oktober want afkopen is geen optie.

Ander verhaal is dat er nu nieuw besteld kan worden voor oktober. Het is dan afwachten welk model je dan krijgt van horen zeggen. Met de productielijnen die al aangepast worden kan het zomaar zijn dat ergens tussen nu en oktober de bestellingen voor nieuw te leveren in behandeling worden genomen terwijl er alleen nog 2024 modellen van de band rollen. Dan krijg je dus een 2024 model tzt. Het alternatief is dat Tesla besluit tegen de tijd van gewenste leverdatum alsnog een matchend voorraadmodel te leveren. Niemand weet nog hoe het precies zal aflopen, daarin is Tesla onberekenbaar.

Uiteindelijk heb ik beredeneerd dat zowel de 2023 als de 2024 modellen fantastisch zijn voor een ontzettend mooie prijs en besloten dat ik wel zie wat er geleverd wordt in oktober. Een huidig model voor een mooie prijs of een nieuw model voor wellicht een iets hogere prijs. Er is een offerteverzoek ingediend bij de leasemaatschappij voor een M3 SR :) Mocht er in de tussentijd een prijsverschil ontstaan dan is de werkgever vaak de beroerdste niet heb je het in de bijtelling ook niet over astronomische verschillen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonnieDoezoe
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 09-06 19:58
Knip

[ Voor 92% gewijzigd door Notna op 27-07-2023 16:27 . Reden: Fake/Spam/Ongewenst ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisBV69
  • Laatst online: 10-02-2024
Gezien. Voor de goede orde. Dit is een bandje die op loop staat en dus niet live is (misleidend).

[ Voor 22% gewijzigd door Notna op 27-07-2023 16:27 . Reden: URL weg ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
Fake...

[ Voor 33% gewijzigd door Notna op 27-07-2023 16:28 . Reden: URl weg ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broodro0ster
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 00:02
Dit ziet er fake uit als je de chat bekijkt. Typische crypto scam en ik denk niet dat Tesla daar iets mee te maken wil hebben...

[ Voor 20% gewijzigd door Notna op 27-07-2023 16:28 . Reden: URL weg ]

30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus 5.12kWh | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 RWD 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Laatst online: 22:01
Ja. Das dus niet echt live. Is oud en de titel wil clickbait zijn.

[ Voor 25% gewijzigd door Notna op 27-07-2023 16:28 . Reden: URL weg ]

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-06 16:19
En 'Tesla Official' is niet een officieel Tesla account. Je kunt het melden bij Youtube, maar waarschijnlijk interesseert het ze allemaal niet zo veel.

https://www.youtube.com/@tesla/videos
Dat is het 'verified' kanaal van Tesla. Als er nieuws is over een nieuwe M3, dan vind je het daar. ;)

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Devian
Dit is toch waardeloos?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Mx7dPnnXs5P2ffksii0YL-Mos5M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1Gykp0NZrqGDQPXFMn0l8KQp.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
Ja, maar jij zoekt ook anders dan ik. Zoals ik zei. Zoek op artiest. Klik op artiest en scroll dan door z’n albums.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10-06 15:21
EvolutionX schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 21:42:
Mocht iemand een redelijk overzicht willen van m3 wieldoppen, dan is deze wel aardig:

[Afbeelding]
Linksonder is wel fraai. Wat zijn dit voor merk en type?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:53
Het verschil tussen de Y Performance en 3 Performance is zeker aanwezig, meer dan ik had verwacht. In positieve zin de verschillen:

- De 3 is met zijn huidige onderstel (niet verlaagd) veel minder stug dan de Y wat meer comfort geeft
- De 3 komt veel makkelijker van z’n plek dan de Y, gevoelsmatig in ieder geval
- Eenmaal op gang is de ervaring hetzelfde
- Bij de 3 zit het dakraam iets meer naar voren lijkt wel waardoor je eerder naar buiten (via het dakraam) kijkt. Bij de Y keek je tegen de bekleding aan

Negatieve zin:

- De bodem van de 3 loopt niet vlak vooraan. Dat is even wennen
- Kofferbak is bij de Y veel toegankelijker uiteraard
- In en uitstappen bij de Y is makkelijker als je wat langer bent

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:00

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Hey, ik krijg de jaarlijkse navigatieupdate net aangeboden (EU-2023.20.14615 tov 2022.40-14215)

Nog net mooi voor de vakantie :)

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master Yoda 3
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 06-06 17:09
Ik krijg de oplaadstatistieken niet goed werkend. Thuis opladen wordt geregistreerd onder overig.

- Ik heb mijn huisadres in de contactgegevens staan.
- De garage bevindt zich achter de achtertuin en komt uit op een gezamenlijk pleintje (huizen zijn in ovaal gebouw) met een andere straatnaam als mijn huisadres. De auto staat tijdens laden in de garage en neemt de straatnaam als locatie.

Heeft er iemand een idee hoe ik dat opgelost krijg? (Als je nu in de app kon aangeven dat de plek waarop de auto zich bevind de thuislocatie was, dan was het simpel geweest)

Edit: Toch nog even bekijken of de thuislocatie in de navigatie staat. 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door Master Yoda 3 op 27-07-2023 17:13 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• KeesPimelmees
Ik zie ineens deze melding in m’n Tesla app onder “plannen”

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-sTF6cMrloF3vfICr5s6goWVki4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qBRlf1IZ4P9LQbMXgm2hZdpE.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_Q05Yk6dMUWA8G8lU_za2NG0IVE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/8ekNK6MbY8lGUByERFeAuexm.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 27% gewijzigd door KeesPimelmees op 27-07-2023 18:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:46
KeesPimelmees schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 18:13:

[Afbeelding]
huh..?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:36
PdeBie schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 16:07:
[...]

Linksonder is wel fraai. Wat zijn dit voor merk en type?
Zoek even op "arachnid".

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Immutable
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 21:50
EvolutionX schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 07:40:
Ik snap niet dat mensen een LR AWD met performance boost nemen als performance zo'n issue is.
Koop dan gewoon de performance... de remmen op de performance zijn al niet best, laat staan op de LR ;)
LR heeft/kan een trekhaak, performance kan je niet krijgen met trekhaak is een valide reden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeesPimelmees
Alles vertaald ook in het Nederlands… kan me ook inschrijven met Nederlands adres :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
KeesPimelmees schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 18:20:
[...]

Alles vertaald ook in het Nederlands… kan me ook inschrijven met Nederlands adres :?
apart.. ik zie het dan weer niet in mijn app die engelstalig ingesteld staat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
Notna schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 16:56:
Hey, ik krijg de jaarlijkse navigatieupdate net aangeboden (EU-2023.20.14615 tov 2022.40-14215)

Nog net mooi voor de vakantie :)
Nice, ben benieuwd of de zonnepanelen dan nu wel op 't dak liggen bij ons :p

Heb je de nieuwste update ook al of heb je die hier voor niet nodig?

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:00

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Oekol schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 18:32:
[...]

Nice, ben benieuwd of de zonnepanelen dan nu wel op 't dak liggen bij ons :p

Heb je de nieuwste update ook al of heb je die hier voor niet nodig?
Deze zijn onafhankelijk van elkaar, maar voor de goede orde; ik zit op 2023.20.9

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
Notna schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 18:47:
[...]

Deze zijn onafhankelijk van elkaar, maar voor de goede orde; ik zit op 2023.20.9
Ah same. Geen zin om weer te resetten, maar hij blijft er weer op staan dat die sinds dag X up to date is. En visueel lijkt 't alsof die niet meer zoekt na 24u.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:33

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Goede deal voor de Amerikanen! Neem ook aan dat zij gemiddeld behoorlijk veel km's meer maken.

En echt voor niks is het daar ook niet:
As of February 2023, the average residential electricity rate in the U.S. is about 23 cents per kilowatt-hour (kWh).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 05:14

Nickrsd

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

Hoeveel pk heeft nu een m3 sr 2023?? Ik ging er vanuit dat hij 325 pk had.. nu zie ik op de Tesla site 208kw.. is 278 pk.

Hoe kom het dat je toch vaker een m3 rwd sr met 325 pk voorbij zie komen???

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Sjod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-06 11:15

Sjod

Ik ben goed luisterend

Toch wel grappig om te zien. Ik ben nu in Spanje op vakantie tussen Santander en Bilbao. Tesla’s zijn hier nog erg schaars. De hele dag door komen er mensen naar de auto kijken en kinderen maken stiekem foto’s 😀.

Bij ons zijn ze zo gewoon geworden. We beseffen vaak niet meer hoe verwend we zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smobbo
Dat is idd wel onhandig! Ook onhandig om zoveel albums met dezelfde titel te maken ;) .
Het is overigens de 2e van de 2e rij. Nummer staat in het plaatje :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adrenaline0182
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 07-06 22:23

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Huh, hoe zou dit kunnen? Gaat Tesla dan je energierekening betalen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
  • Laatst online: 21:10
Defragging schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 07:28:
[...]

Precies, ik merk dat er te veel geleund wordt op PK's onder EV rijders....
Allemaal leuk en aardig allemaal maar hoe zit dat in het praktijk, kan je ook constant uur lang 150 rijden op Duitse autobahn ? :7
Om 150 km/h te rijden constant heb je niet veel meer dan 40-50pk nodig. Dat zal met elke Tesla wel lukken.
Die 400-500pk max krijg je maar enkele seconden, maar laat ons eerlijk zijn, na 20 seconden loop je toch tegen de snelheidsbegrenzer.
Ik kon mijn Y-LR duwen tot 222km/h, en kon dat een paar minuten of zo aan houden, daarna moest de stroom er af door verkeer.

Maar ook daarvoor heb je niet veel meer dan 150-180pk nodig constant.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DrNaidge
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 10-06 17:46
Zojuist een bestelling geplaatst voor de Model Y Performance in Quicksilver!

Eigenlijk al maanden heen en weer aan het peinzen tussen de EVs maar vanwege de aanbieding met de 3,49% rente financiering (eindigend vandaag, dus op de valreep) toch maar een Tesla. Heb geen idee of vaker zulke financing deals voorbijkomen bij Tesla maar bij de andere providers was de financiering nu 8,99%. Ik rijd zakelijk dus netto betaal ik ~1.75% na belasting, minder dan de rente op de spaarrekening onderhand dus tja...

Is ook m'n eerste eigen auto dus ben benieuwd! Overigens in mijn Tesla account wel een RN nummer na de initiële aanbetaling en verder nog geen inzicht gekregen over wat nu. Staat alleen "Uw bestelgegevens zijn binnenkort beschikbaar. Controleer deze pagina na enkele minuten opnieuw om eventuele openstaande leveringsstappen te voltooien", gewoon een kwestie van geduld lijkt me?

De rentedeal zou moeten gelden voor leveringen t/m augustus dus ben benieuwd of dat nog lukt zo, stond van wel iig.

[ Voor 6% gewijzigd door DrNaidge op 27-07-2023 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Adrenaline0182 schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 20:35:
[...]

Huh, hoe zou dit kunnen? Gaat Tesla dan je energierekening betalen?
In bepaalde staten is tesla ook een elektriciteit provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nickrsd schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 19:51:
Hoeveel pk heeft nu een m3 sr 2023?? Ik ging er vanuit dat hij 325 pk had.. nu zie ik op de Tesla site 208kw.. is 278 pk.

Zal bij de 2023 een 250pk zijn? De 2019 heeft een 275pk. Die is ook wat rapper. De 300+pk max komt bij de theoretische max van de motor weg. De LR RWD zit daar wel dichter op.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hollanda
  • Laatst online: 09-06 09:16
Russel88 schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 08:14:
[...]

Slim. Ik heb een iPhone, dus ik kan dit helaas niet instellen.
Ik heb een Zappi en Zappi unlocked m ook niet automatisch.
https://www.evchargeking.com/nl/tesla-laadkabels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schil1
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 28-01 14:18
Ik twijfel tussen de Xpeng G9 LR en de Model Y , maar als ik de model Y neem dan wil ik wel de Performance want die ziet er gewoon beter uit met zijn wielen/klemmen/spoiler.
Ik heb €1000 budget operationele lease , EAP lijkt me niet een toevoeging ( of is de mening bij de gebruikers anders ? ) maar ik loop tegen de winterbanden aan waardoor hij boven mijn budget komt en winterbanden en 24 uur vervangend icm 60mnd en 25k KM’s is een vereiste vd werkgever.

Iemand een idee of je ook andere winterbanden kan bestellen via Tesla ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-06 07:43
Opeens bij meerdere Superchargers in Frankrijk wil het hotel geld hebben voor toilet gebruik of dat je iets nuttigt. Dit is toch niet de afspraak voor supercharger-gebruikers?

Eentje (Lille) heeft het onlangs aangepast want op de heenweg hadden ze die policy nog niet

[ Voor 21% gewijzigd door Menesis op 27-07-2023 21:44 ]

Mixed Reality dev

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Menesis schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 21:43:
Opeens bij meerdere Superchargers in Frankrijk wil het hotel geld hebben voor toilet gebruik of dat je iets nuttigt. Dit is toch niet de afspraak voor supercharger-gebruikers?

Eentje (Lille) heeft het onlangs aangepast want op de heenweg hadden ze die policy nog niet
Tja, snap het wel. Er komen nu gewoon veel te veel mensen die alleen maar ff laden. Vorig jaar ook al wel meegemaakt. Is allemaal te massaal geworden. Ook met het open stellen voor andere merken.

Zo'n Hotel kan een schoonmaker de hele dag aan het werk zetten in de toiletten omdat menig bezoeker het ook nog niet eens netjes achter kan laten.

Zie het als een gewoon tankstation, daar moet je doorgaans ook betalen.

[ Voor 16% gewijzigd door Inspired op 27-07-2023 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Schil1 schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 21:35:
Ik twijfel tussen de Xpeng G9 LR en de Model Y , maar als ik de model Y neem dan wil ik wel de Performance want die ziet er gewoon beter uit met zijn wielen/klemmen/spoiler.
Ik heb €1000 budget operationele lease , EAP lijkt me niet een toevoeging ( of is de mening bij de gebruikers anders ? ) maar ik loop tegen de winterbanden aan waardoor hij boven mijn budget komt en winterbanden en 24 uur vervangend icm 60mnd en 25k KM’s is een vereiste vd werkgever.

Iemand een idee of je ook andere winterbanden kan bestellen via Tesla ?
EAP is zeker niet noodzakelijk. En als je geen budget voor winterbanden hebt zou ik sowieso niet naar EAP kijken. :) Qua winterbanden. Tesla kan alleen maar een setje op 21 inch leveren. De LM zal het goedkoper kunnen regelen bij een bandenboer denk ik zo. De 21 inch banden zijn flink aan de prijs dus het blijft wel prijzig.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• killerbie
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-10-2024
Menesis schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 21:43:

Ik vind het niet meer dan logisch dat er een geldbedrag of aankoop wordt gebruikt wanneer je gebruik gaat maken van de faciliteiten rondom de laders. Er is toch nergens een afspraak waar je mag opladen én gebruik mag maken van de zaken rondom de lader?

Acties:
  • +3 Henk 'm!
JohanB schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 10:25:
[...]

Zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten. Volgens mij zit jij met grote regelmaat te zuurpruimen over Tesla waar het in dit topic over gaat. Niet zo kies om dan anderen te berichten van trollen als je wat tegengas krijgt.

Wat jij niet lijkt te willen snappen is dat de automarkt al jaren in segmenten wordt verdeeld. Eigenlijk zijn al die auto's die je noemt een segment lager dan waar Tesla nu begint. En dan nog zijn velen daarvan niet/nauwelijks goedkoper dan een Model 3. Nog voordat we over features beginnen.

En ja, zoiets als een aanhanger kunnen trekken is net noodzakelijk voor iedereen. Maar zowat iedere fossiele auto kan het wel, dus als het een keer nodig is of je verkoopt de auto dan is het een nadeel. Ook zijn er gewoon objectieve zaken als range en laadsnelheid die bepalen of een EV voor mensen voldoet aan hun mobiliteitseisen.

Iedereen moet zelf de auto kiezen die ze willen. Ik vind het ook prima dat er keuze is. Maar ga niet lopen beweren dat die MX30 een verstandige keuze is als EV. Met 200 km WLTP en langzaam laden is dat gewoon niet een EV waar je een fossiele auto fatsoenlijk mee kunt vervangen. Misschien als tweede auto, maar dan is ie gewoon erg duur voor een boodschappenwagentje. In 2010 was dat OK voor een LEAF als een van de eerste betaalbare EVs. Heb ik zelf 4 jaar in gereden en was (net aan) prima voor woon-werk, maar op reis was toch andere koek. Moesten we alsnog een fossiele wagen regelen voor de vakanties.

Anno 2023 zou ik dat niemand aanraden, als je met een andere EV (incl veel anderen van jouw lijst) voor hetzelfde geld veel makkelijker kunt reizen.

En ja, leasemaatschappijen kunnen kortingen krijgen van grote importeurs en daarmee bepaalde auto's heel gunstig aanbieden. Citroën had een hele mooie private lease ooit voor de ëC4 die ik mijn vader nog heb aangeraden. Voldeed prima aan zijn behoeften en kwam goedkoper uit dan een fossiele C3 kopen. Dus ja, er zijn goede deals te krijgen buiten Tesla om. Maar in de aanschaf is die ëC4 weer duur (>€40k) als je puur naar de zaken als range (350 km) en laadsnelheid (<100 kW) kijkt ivm een Model 3. Oh en die private lease is nu ook flink duurder dan begin 2022 toen ik het mijn vader tipte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• datadevil
Boel kritiek op het bereik van Tesla modellen https://mastodon.social/@arstechnica/110787530009463322

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pufster
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 22:55
Nickrsd schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 19:51:

Rwd lfp heeft 278pk

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wel lekker makkelijk scoren met die "anomieme bronnen op belangrijke posities". Reuters is sowieso wel van het FUD jegens Tesla volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mackeessie
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 10-06 16:23
Grappig, mijn ervaring is juist dat de range bij mijn nieuwe Model Y LR redelijk overeenkomt met wat Tesla als EPA range heeft staan, zelfs de WLTP range. Uiteraard onder gunstige omstandigheden, goede temperaturen en rijden overdag door Nederland. Gebruik is dan ongeveer 140-145 Wh/km. Ik heb 78 Kw in de accu bij 100 % en dan zit je op 537 km. Ja, bij regen en wind zal het minder zijn, maar er is ook geen ICE car die de WLTP range haalt en daar hoor je iemand over. Mijn vrouw heeft een Mini Cooper S cabrio met een WLTP gebruik van 5,2-5,9 l/100 km en in de stad gebruikt hij 9 l/100km en op de snelweg in Nederland 7l/100 km. Dus dat klopt ook voor geen meter en daar lees je niets over. Maar goed, gezien de verkopen lukt het de pers niet om Tesla te bashen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stef87

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Hoop dat het geen bug is.. voor 25$ ik zeg.. doen! :)

Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stef87
Inspired schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 21:13:
[...]

Zal bij de 2023 een 250pk zijn? De 2019 heeft een 275pk. Die is ook wat rapper. De 300+pk max komt bij de theoretische max van de motor weg. De LR RWD zit daar wel dichter op.
De 2019 sr+ heeft de performance motor (én Panasonic batterij) en is ledig maar zo’n 1584kg. Is ook aanzienlijk sneller dan de latere RWD versies sinds de beste update ooit!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GrOHfNS0kxW4mNG9Qzj1Mg0GIWE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/PXcs3GUrkQtSakGCpulFNWA7.png?f=fotoalbum_large

Boven de 100km/h is die misschien wel net zo snel als de Y performance die wij (ook) hebben. (Moet nog altijd @Taro zijn dragy lenen )

Mijn zus leent de Model 3, dus ik kan even niet kijken met ScanMyTesla, maar ik meen dat je max ~230kW kan trekken uit de batterij dat is 230 x1.36 = 320pk

*edit* Oude foto van ScanMyTesla gevonden in tweakers album:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/mRNi8XR2L9TBjKCfUCMSOnb8.jpg

Max discharge is 254kW 1.362= 346pk voor de oude 2019 SR+ bij 1584kg, dit was pas na de (beste!) update ooit. (Video van Bjorn zie ik bijv weer 263kW max discharge bij 84% SoC)

Ook een leuke video Porsche 911 vs SR+

YouTube: DRAG RACE Tesla Model 3 SR+ vs Porsche 911 Carrera 4S vs Ford Mustan...

*edit* @Caelorum ik ergens in de 23x kW maar wel warme batterij etc. (Al geeft of gaf batterij intern wat hoger aan met 254kW als maximaal, daadwerkelijke is waarschijnlijk meestal iets lager)

Bjorn heeft het over 360pk YouTube: Model 3 Standard Range Plus 1000 km challenge @ 1.10min

[ Voor 29% gewijzigd door Stef87 op 28-07-2023 00:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falch
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09-06 14:09
Ik begin zo ondertussen toch wel wat ongeduldig te worden naar de reveal van de model 3 highland. Naast de veranderingen in in- en exterieur ben ik ook benieuwd naar de prijs. Ik hoop dat de RWD variant nog steeds in aanmerking komt voor SEPP.

Reed toevallig vandaag met Uber green voor het eerst mee in een Model Y en dat viel me niet tegen qua afwerking en comfort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
@Stef87 maximaal dat ik heb gedaan was 223kW in een 2019 sr+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-06 11:47
Falch schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 23:43:
Ik begin zo ondertussen toch wel wat ongeduldig te worden naar de reveal van de model 3 highland. Naast de veranderingen in in- en exterieur ben ik ook benieuwd naar de prijs. Ik hoop dat de RWD variant nog steeds in aanmerking komt voor SEPP.

Reed toevallig vandaag met Uber green voor het eerst mee in een Model Y en dat viel me niet tegen qua afwerking en comfort.
Prijzen van de Highland zullen eerder omlaag dan omhoog gaan ten opzichte van de huidige variant.
Pagina: 1 ... 64 ... 502 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: