Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 63 ... 502 Laatste
Acties:
  • 3.701.052 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-09 06:38
-Muncky- schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 09:16:
Heeft er iemand al andere velgen op z'n MY gezet? Ben op zoek naar wat inspiratie voor 20'/21' ter vervanging van de standaard 19'.
PS: past een 21' velg ook op de RWD of LR?
Zo ver ik weet wel, ik kan je deze wel adviseren: https://www.marktplaats.n...-255-275-35-r21-500km-oud (en nee de advertentie is niet van mij, maar is een goede koop gezien de prijs).

Heb je mooi de originele afmetingen en kun je via de MCU ook je velgen aanpassen naar Uberturbines 21".

[ Voor 15% gewijzigd door turkeyhakan op 26-07-2023 09:28 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Henvar
  • Registratie: April 2015
  • Niet online
Nou de mY RwD Metallic Blue is besteld via de LM.
Nu nog zelf zwarte wieldoppen kopen om het plaatje compleet te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08:44
turkeyhakan schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 09:27:
[...]

Zo ver ik weet wel, ik kan je deze wel adviseren: https://www.marktplaats.n...-255-275-35-r21-500km-oud (en nee de advertentie is niet van mij, maar is een goede koop gezien de prijs).

Heb je mooi de originele afmetingen en kun je via de MCU ook je velgen aanpassen naar Uberturbines 21".
Mooie set en origineel Tesla.

Zelf kijk ik naar Martian Wheels MW05 20" als winter set (of misschien zomer, ben er nog niet over uit)
Afbeeldingslocatie: https://martianwheels.com/cdn/shop/products/MW05-gallery_0089_Layer1_2a49e219-75d0-4220-a810-9cc9734c1440.jpg

@-Muncky-, ja past, andersom niet vanwege de grotere remmen, althans bij de Model 3 kun je niet 18" onder een Performance zetten, helaas.

Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18-09 14:26
Wat betreft prijzen, ik denk ook dat de prijzen goed worden afgestemd op de bijtelling in Nederland. Mijn Long Range uit 2019 was € 59k. Nu kost die €49k. Bijtelling à €180/maand. Dat is nu met een Long Range al meer dan 2x zoveel geworden. Dus dan is de €59k van toen alsnog interessanter dan €49k nu.

Zo'n goede deal als de Tesla ga nergens anders vinden, dus ik denk niet dat ze een reden hebben om de prijzen te verlagen. Er is wat mij betreft nauwelijks tot geen concurrentie (of ze zijn al duurder). Je leest dat de grote fabrikanten problemen hebben met de lage marges op auto's, en dat dit bij de EV's nog veel krapper is. Aan de andere kant lees je over Tesla die per auto nog duizenden euro's winst maakt en dus ruimte heeft in de prijs.

[ Voor 22% gewijzigd door Divak op 26-07-2023 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juwlez
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18-09 23:30
We zijn aan het kijken om in de loop van volgend jaar een model 3 of Y aan te schaffen. Een wellicht wat vreemde vraag maar als je kijkt bij de voorraadmodellen kan je Model 3 long range met 620km bereik en 5,9 sec van 0-100 km kiezen. Echter stel je het model zelf samen en kies je voor dezelfde configuratie namelijk long range, heb je 602km bereik en 4,4 sec 0-100 km.

Waar zit het verschil in?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• karsvdtuin
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 12-09 16:02
juwlez schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 10:12:
We zijn aan het kijken om in de loop van volgend jaar een model 3 of Y aan te schaffen. Een wellicht wat vreemde vraag maar als je kijkt bij de voorraadmodellen kan je Model 3 long range met 620km bereik en 5,9 sec van 0-100 km kiezen. Echter stel je het model zelf samen en kies je voor dezelfde configuratie namelijk long range, heb je 602km bereik en 4,4 sec 0-100 km.

Er zijn 2 long range modellen; een long range single motor (rear wheel drive) en een long range dual motor (all wheel drive). Die dual motor heeft vanzelfsprekend meer vermogen en dus de snellere 0 - 100 tijd. Persoonlijk spreekt mij dat erg aan, een stoplichtsprintje verliezen gebeurt niet snel (ik zeg niet nooit). De long range single motor zal denk ik in de praktijk alsnog zuiniger zijn omdat de dual motor wel uitnodigt om vaak snel te accelereren, althans.. bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cgok
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09 23:43
maart84 schreef op maandag 24 juli 2023 @ 22:25:
[...]

Teslamate, en ja de degradatie valt me alles mee:
[Afbeelding]
Projected range verloop:
[Afbeelding]
Misschien een heel domme vraag, maar ik kan deze app niet vinden op playstore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Divak schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 09:36:
Wat betreft prijzen, ik denk ook dat de prijzen goed worden afgestemd op de bijtelling in Nederland. Mijn Long Range uit 2019 was € 59k. Nu kost die €49k. Bijtelling à €180/maand. Dat is nu met een Long Range al meer dan 2x zoveel geworden. Dus dan is de €59k van toen alsnog interessanter dan €49k nu.

Zo'n goede deal als de Tesla ga nergens anders vinden, dus ik denk niet dat ze een reden hebben om de prijzen te verlagen. Er is wat mij betreft nauwelijks tot geen concurrentie (of ze zijn al duurder). Je leest dat de grote fabrikanten problemen hebben met de lage marges op auto's, en dat dit bij de EV's nog veel krapper is. Aan de andere kant lees je over Tesla die per auto nog duizenden euro's winst maakt en dus ruimte heeft in de prijs.
De grootste zorg voor Tesla is dat ze zo snel mogelijk op willen schalen. Dus de leidende factor is wat ze kunnen produceren. Daar zoeken ze het prijspunt bij erbij dat de vraag enigszins in lijn brengt met dat aanbod. De wachttijd moet niet te lang worden en niet te kort.

Ze gebruiken de prijs soms ook om enigszins te sturen op regio/land en daarbij hebben ze in het verleden ook wel eens gestuurd op aflopende subsidies e.d.

Ik denk niet dat Tesla heel erg bezig is met de concurrentie. Wat je zegt klopt helemaal: de prijs/kwaliteit verhouding *voor een EV* is bij Tesla echt heel scherp. En dan is Tesla alsnog (zelfs na de prijsverlagingen en kortingen) een van de meest winstgevende autofabrikanten.

Aangezien Tesla de productie nog steeds opvoert (Berlijn en Austin zitten nog redelijk ver van hun gerapporteerde capaciteit af en er worden alweer nieuwe fabrieken uitbreidingen gepland) zullen de prijzen vast nog verder dalen op de langere termijn. Dat is ook een economische wetmatigheid. Desondanks kunnen er uiteraard nog tijdelijke periodes zijn waarin EVs toch wat duurder worden, zoals in 2021-2022.

En tja, dat betekent wat voor de restwaarde. Ik denk eerder dat die wat meer gelijk trekt met de meerjarige cijfers zoals die al jaren opgaan. Reken je niet rijk met de zeer lage afschrijving zoals die tot eind vorig jaar gerealiseerd kon worden. Zelf heb ik gerekend op 10% lineair per jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-09 14:23
cgok schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 10:17:
[...]

Misschien een heel domme vraag, maar ik kan deze app niet vinden op playstore.
Dit is ook geen app op een telefoon oid maar een datalogger met wat grafana grafiekjes eromheen:

https://github.com/adriankumpf/teslamate

Komt er op neer dat je ook geen history op kunt vragen als je die niet al vastgelegd had

Acties:
  • +1 Henk 'm!
juwlez schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 10:12:

Tegen die tijd is de kans ook groot dat de LR RWD (die met hoger bereik en lagere 0 - 100 tijd) niet meer leverbaar is.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18-09 10:58
Die auto neemt de godganse dag alles op wat niet interessant is en op 't moment dat je op de snelweg rechts wordt afgesneden met gezin in de auto (baby van 5 maand en dochter 2 jaar) neemt die niks op. Wat een 'kut' auto.

Heb wel nummer van die gast want belde 'm direct op, nam niet op en toen achteraan gegaan raampje open en 'm even verteld wat voor een lul het was. Maar hij had een 'afspraak' dus dan is alles geoorloofd blijkbaar.

Ik was op de linkerrijstrook op de a28 aan het I halen echter stopte ik er mee en ging ik 104 km/u rijden vanwege een flitser en kon niet naar rechts. Daarna weer 110 km/u om de auto in te halen en naar rechts te gaan. Meneer kon daar blijkbaar niet op wachten. Even bijna vangrail gekopt links.

Iemand enig idee wat ik kan doen? Instellingen staat filmpje bij claxon echter.. Geloof me die heb ik echt gebruikt. Straks thuis SD kaart in laptop proberen. Iemand verder ideeën?

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juwlez
karsvdtuin schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 10:16:
[...]

Er zijn 2 long range modellen; een long range single motor (rear wheel drive) en een long range dual motor (all wheel drive).
Ah helder, dank. Zie ik het dan ook goed dat je zelf geen Model 3 met long range met achterwielaandrijving kan samenstellen? Je bent dan altijd afhankelijk van voorraadmodellen (en dus juiste match met kleur en banden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oekol schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 10:23:
Die auto neemt de godganse dag alles op wat niet interessant is en op 't moment dat je op de snelweg rechts wordt afgesneden met gezin in de auto (baby van 5 maand en dochter 2 jaar) neemt die niks op. Wat een 'kut' auto.

Heb wel nummer van die gast want belde 'm direct op, nam niet op en toen achteraan gegaan raampje open en 'm even verteld wat voor een lul het was. Maar hij had een 'afspraak' dus dan is alles geoorloofd blijkbaar.

Ik was op de linkerrijstrook op de a28 aan het I halen echter stopte ik er mee en ging ik 104 km/u rijden vanwege een flitser en kon niet naar rechts. Daarna weer 110 km/u om de auto in te halen en naar rechts te gaan. Meneer kon daar blijkbaar niet op wachten. Even bijna vangrail gekopt links.

Iemand enig idee wat ik kan doen? Instellingen staat filmpje bij claxon echter.. Geloof me die heb ik echt gebruikt. Straks thuis SD kaart in laptop proberen. Iemand verder ideeën?
Dashcam slaat toch sowieso het laatste uur oid op? Of is dat aangepast? Was vroeger tenminste wel zo.

Blijkbaar nog maar 10 minuten. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
Inspired schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 10:25:
[...]

Dashcam slaat toch sowieso het laatste uur oid op? Of is dat aangepast? Was vroeger tenminste wel zo.

Blijkbaar nog maar 10 minuten. :|
Zelfs dat niet. Laatste opname is van 5 juli. Kan die zitten zonder dat je melding krijgt?

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cgok
  • Laatst online: 14-09 23:43
_-= Erikje =-_ schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 10:20:
[...]

Dit is ook geen app op een telefoon oid maar een datalogger met wat grafana grafiekjes eromheen:

https://github.com/adriankumpf/teslamate

Komt er op neer dat je ook geen history op kunt vragen als je die niet al vastgelegd had
hmm, te moeilijk voor voor mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18-09 14:26
Filmen bij claxon werkt ook volgens mij niet altijd lekker, daarnaast toeter je waarschijnlijk op het 'moment supreme', terwijl je juist ook graag wilt opslaan wat er ná het toeteren gebeurt. Ik gebruik altijd het touchscreen om op te nemen en dat werkt goed. Wel jammer dat er telkens haperingen zijn van 1-2 seconden tussen elke clips van een minuut. Dat gebeurt ook altijd nèt op de belangrijkste momenten :+

Maargoed, in het begin sloeg ik ook de beelden op als er iets frustrerends gebeurde of een mede-weggebruiker iets doms deed, maar puntje bij paaltje doe je helemaal niks met de beelden. Het is meer een zekerheidje voor als je écht schade hebt en door derden in de kreukels wordt gereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juwlez
Laatste vraag- er lijkt geen verschil te zitten in onderstaande configuratie. Waar komt het prijsverschil vandaan?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WkhpGw6Ib30mNqzLQpxhmqZI-88=/800x/filters:strip_exif()/f/image/lVZKPzX2oC0cTujXZb6lOJSX.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Joostdz
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12:05
juwlez schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 10:29:
Laatste vraag- er lijkt geen verschil te zitten in onderstaande configuratie. Waar komt het prijsverschil vandaan?

[Afbeelding]
Kleur van het interieur ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Djohnnie
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-09 13:43

[Afbeelding]
Lijkt me toch duidelijk in de omschrijving?
Zwart vs. wit interieur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blissstick
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 09-09 16:15

[Afbeelding]
De duurdere variant heeft het witte intereur, dat is een duurdere optie ipv standaard zwart :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pillowcarrier
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-02 20:48

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karsvdtuin
juwlez schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 10:24:
[...]

Ah helder, dank. Zie ik het dan ook goed dat je zelf geen Model 3 met long range met achterwielaandrijving kan samenstellen? Je bent dan altijd afhankelijk van voorraadmodellen (en dus juiste match met kleur en banden).
Weet ik zo niet, volgens mij klopt wat je zegt wel. Ik heb nooit gekeken naar de long range versie met rear wheel drive. Overigens wat in andere comments ook al aangegeven wordt; zwart wit interieur of volledig zwart interieur maakt het prijsverschil.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JohanB
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 15-09 12:30
Misschien voor een ander topic, maar ik vind dit soort uitspraken toch altijd verrassend. Als ik nu bij Fleetagent van Alphabet kijk, dan:
1. Qua leaseprijs staat de goedkoopste Tesla op plek 63 (de allerduurste in de lijst is overigens ook Een Tesla Model X, nog na de EQS en BMW i7 die absoluut toch nog een stuk duurder zijn)
2. Qua consumenten prijs staat de goedkoopste op plek 72

En wordt voorgegaan door vele auto's die prima aan de wensen van vele mensen zullen voldoen, zoals: Jeep Avenger, Cupra Born, Renault Megane, alle MGs, Hyundai Kona, Volvo EX30, Citroen e-C4, DS, Peugeot e-208, Kia e-Soul, Mazda MX30

Om het on topic te houden: als je een rationele keuze ("goede deal") wil maken zou ik goed blijven kijken wat je echt nodig hebt en welke auto daar het best bij past, dat is niet altijd een Tesla, want die blijven absoluut gewoon nog best duur. Maar afhankelijk van je eisen kan zeker de Tesla MY/M3 ook hoog scoren.

[ Voor 6% gewijzigd door JohanB op 26-07-2023 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Wat betreft prijzen, ik denk ook dat de prijzen goed worden afgestemd op de bijtelling in Nederland.
En jij verwacht dat meneer Musk de prijzen gaat afstemmen op een land met minder dan 20mln inwoners? Hoe groot of relevant zie jij NL? Vergelijk de prijzen maar eens met andere Europese landen en dan kom je snel tot de conclusie dat er maar hele kleine verschillen zitten en er dus geen rekening wordt gehouden met.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:50
karsvdtuin schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 10:42:
[...]

Weet ik zo niet, volgens mij klopt wat je zegt wel. Ik heb nooit gekeken naar de long range versie met rear wheel drive. Overigens wat in andere comments ook al aangegeven wordt; zwart wit interieur of volledig zwart interieur maakt het prijsverschil.
ja klopt, je kan niks specificeren omdat hij niet geleverd wordt aan particulieren buiten voorraad om. De niet voorraad is voor de lease.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:28
turkeyhakan schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 10:50:
[...]
En jij verwacht dat meneer Musk de prijzen gaat afstemmen op een land met minder dan 20mln inwoners? Hoe groot of relevant zie jij NL? Vergelijk de prijzen maar eens met andere Europese landen en dan kom je snel tot de conclusie dat er maar hele kleine verschillen zitten en er dus geen rekening wordt gehouden met.
Die verschillen zijn ook een tijdje groter geweest. Daar zit gewoon een analyst op die meerdere afwegingen moet maken waaronder balanceren van vraag in fabrieken en productielijnen, capaciteit in Nederland en weet ik veel wat nog wel niet meer. Ik verwacht geen prijsdaling om onder die subsidiëren te komen, maar dat is meer omdat de model 3 daar al zit en maar marginaal aantrekkelijker is. Mensen willen nu eenmaal een hatchback in de EU ivm rondsjouwen van zooi. Het is een beetje het Europese equivalent van de Amerikaanse pickup truck.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• karsvdtuin
JohanB schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 10:45:
[...]

Misschien voor een ander topic, maar ik vind dit soort uitspraken toch altijd verrassend. Als ik nu bij Fleetagent van Alphabet kijk, dan:
1. Qua leaseprijs staat de goedkoopste Tesla op plek 63 (de allerduurste in de lijst is overigens ook Een Tesla Model X, nog na de EQS en BMW i7 die absoluut toch nog een stuk duurder zijn)

En wordt voorgegaan door vele auto's die prima aan de wensen van vele mensen zullen voldoen, zoals: Jeep Avenger, Cupra Born, Renault Megane, alle MGs, Hyundai Kona, Volvo EX30, Citroen e-C4, DS, Peugeot e-208, Kia e-Soul, Mazda MX30

Om het on topic te houden: als je een rationele keuze ("goede deal") wil maken zou ik goed blijven kijken wat je echt nodig hebt en welke auto daar het best bij past, dat is niet altijd een Tesla, want die blijven absoluut gewoon nog best duur. Maar afhankelijk van je eisen kan zeker de Tesla MY/M3 ook hoog scoren.
Het is wel even belangrijk om te snappen wat er misschien met ''duur'' bedoeld wordt. Een product is namelijk ''duur'' als het dezelfde waarde heeft maar voor meer geld aangeboden wordt. Waar u op doelt is dat er zat auto's zijn die een tesla in gedeeltelijk factoren, welke mogelijk voor u interressant zijn, evenaren en ook minder geld kosten. Echter is dat niet wat er gezegd wordt. Als er over duur of goedkoop gesproken wordt is het belangrijk appels met appels te vergelijken; kijk naar een auto die dezelfde opties heeft; audio installatie met 8 speakers of meer, uitgebreid infotainment systeem met goed werkende navigatie die oplaadpunten meeneemt in route, autopilot, ACC, elektrische achterklep, spotify, apple music, het gebruik van streamingservices, oplaadsnelheid van 250kw, een range van praktisch 450 of 550 afhankelijk van uitvoering.

Kortom; er zijn genoeg zaken welke je wel op de juiste manier moet vergelijken met andere auto's, als je daaruit concludeert dat een tesla nog ''best duur'' is. Dan heb je niet het juiste vergelijk gemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanB
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 15-09 12:30
karsvdtuin schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 11:18:
[...]

Het is wel even belangrijk om te snappen wat er misschien met ''duur'' bedoeld wordt. Een product is namelijk ''duur'' als het dezelfde waarde heeft maar voor meer geld aangeboden wordt. Waar u op doelt is dat er zat auto's zijn die een tesla in gedeeltelijk factoren, welke mogelijk voor u interressant zijn, evenaren en ook minder geld kosten. Echter is dat niet wat er gezegd wordt. Als er over duur of goedkoop gesproken wordt is het belangrijk appels met appels te vergelijken; kijk naar een auto die dezelfde opties heeft; audio installatie met 8 speakers of meer, uitgebreid infotainment systeem met goed werkende navigatie die oplaadpunten meeneemt in route, autopilot, ACC, elektrische achterklep, spotify, apple music, het gebruik van streamingservices, oplaadsnelheid van 250kw, een range van praktisch 450 of 550 afhankelijk van uitvoering.

Kortom; er zijn genoeg zaken welke je wel op de juiste manier moet vergelijken met andere auto's, als je daaruit concludeert dat een tesla nog ''best duur'' is. Dan heb je niet het juiste vergelijk gemaakt.
Ja, dat is dus een interessant punt wat je aan haalt. Laat me het een "software engineering"-view noemen. ipv. een "user criteria/centricity" view. "ja maar waarom betalen ze niet voor al die mooie features die ik heb gebouwd?"..."omdat ze ze niet nodig hebben"

Appels met appels vergelijken moet naar mijn opinie dan ook gebeuren op basis van de eisen van de gebruiker, niet de features van het product. En "duur" is dan ook hoeveel je betaalt voor het voldoen van je eisen. Niet de relatieve prijs voor allemaal nutteloze functies die zogenaamd een toegevoegde waarde hebben

En voor heel veel use cases / user profielen zul je dan zien dat Tesla de duurdere optie is

[ Voor 13% gewijzigd door JohanB op 26-07-2023 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jWmz1UnvyE3TBkpd_in8a8aVDko=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mrGCVqK7Zedr9CEedkE3AKcS.jpg?f=fotoalbum_large

Reden gevonden denk ik. Wederom deze melding over de USB. Bij anderen bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08:07

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Oekol schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 11:31:
[Afbeelding]

Gebruik je een normale USB stick?
Deze verslijten nogal snel begreep ik i.v.m. het vele lezen en schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-09 14:23
[Afbeelding]

ff een T7 (al dan niet shield) in het dasboardkasje plakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeesPimelmees
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10:13
[Afbeelding]

Ik heb een T7 SSD in m'n dashboard hangen en krijg deze melding ook. Desalniettemin neemt ie gewoon dashcam en sentry beelden op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11:42

Ik heb het linker scrollwieltje ingesteld als shortcut voor automatisch opslaan van de dashcam beelden. Dan heb je 8 minuten voor- en 2 minuten na het drukken volgens mij?

Komt regelmatig van pas aangezien de break test helemaal hip is onder de 104-op-de-linkerbaan rijders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
Psycho_Mantis schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 11:36:
[...]

Gebruik je een normale USB stick?
Deze verslijten nogal snel begreep ik i.v.m. het vele lezen en schrijven.
Ja van Tesla zelf origineel. Echter deze foutmelding heb ik al vanaf het begin, 6 maanden terug. Heb nu een reset gedaan met usb stick er uit, daarna er in en geformatteerd. We gaan 't zien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 18-09 09:02
Oekol schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 09:14:
[...]

Dat zegt niks. Ik krijg datzelfde over het 'hout' en dan gaan ze voelen en zeggen ze er niks over. _O-
Wat is er dan mis met dat 'hout'? Het is toch echt hout?
Een dun laagje weliswaar, maar echt afaik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:23

Als je auto in parkeer stand staat, kun je de afgelopen x minuten bekijken.
Had ik een aantal weken gedaan toen een scooter op de parallelle rijbaan onderuit ging. Scooter en mijn auto hadden helemaal geen contact, maar toch kon ik de beelden bekijken. Beelden werden niet opgeslagen, want de volgende keer kon ik het niet meer terug vinden.
Beetje laat, maar ik heb die camera icoon zo ingesteld dat ie opneemt voor precies zulk soort gevallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
this schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 12:33:
[...]

Wat is er dan mis met dat 'hout'? Het is toch echt hout?
Een dun laagje weliswaar, maar echt afaik.
Oh echt? Haha het voelt als plastic aan. :D
Russel88 schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 12:39:
[...]

Als je auto in parkeer stand staat, kun je de afgelopen x minuten bekijken.
Had ik een aantal weken gedaan toen een scooter op de parallelle rijbaan onderuit ging. Scooter en mijn auto hadden helemaal geen contact, maar toch kon ik de beelden bekijken. Beelden werden niet opgeslagen, want de volgende keer kon ik het niet meer terug vinden.
Beetje laat, maar ik heb die camera icoon zo ingesteld dat ie opneemt voor precies zulk soort gevallen.
Niet als die helemaal geen verbinding heeft door die foutmelding blijkbaar. Direct nadat de rit gekeken in P, want anders als je drukt neemt die op. Maar noppes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 13:21
Maurice- schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 12:09:
[...]

Ik heb het linker scrollwieltje ingesteld als shortcut voor automatisch opslaan van de dashcam beelden. Dan heb je 8 minuten voor- en 2 minuten na het drukken volgens mij?

Komt regelmatig van pas aangezien de break test helemaal hip is onder de 104-op-de-linkerbaan rijders.
Dit heb ik inderdaad ook gedaan. Werkt voor mij eigenlijk altijd en is een stuk logischer dan de interactie met het scherm. Als je zelf betrokken bent bij de situatie heb je in ieder geval je handen nog aan het stuur en ben je niet afgeleid van de weg.

Merk wel dat ik er niet zo veel aan heb/mee doe. Als iemand gekke capriolen uithaalt heeft het echt geen zin om dat op te nemen. Je doet er nooit wat mee.

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
Oekol schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 13:01:
[...]

Oh echt? Haha het voelt als plastic aan. :D
Bij de mijne (eind 2020, eerste generatie met zwarte raamomlijstingen) voel je goed dat het hout is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierz
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online
Oekol schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 12:27:
[...]

Ja van Tesla zelf origineel. Echter deze foutmelding heb ik al vanaf het begin, 6 maanden terug. Heb nu een reset gedaan met usb stick er uit, daarna er in en geformatteerd. We gaan 't zien..
Met de huidige update heb ik ook weer usb issues, kan ook aan de stick liggen natuurlijk. Ik heb het dashcam icoontje in mijn ‘favorieten’ op de balk staan, dan kan je altijd zijn of hij opneemt (anders zie je er een rood kruis bij staan). Dan kan je iig in de gaten houden of de dashcam kuren heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09:24
De smalle kofferbak opening van de 3 bewijst zich toch wel een ergenis nu ik er regelmatig een kinderwagen in probeer te proppen. Mss eens kijken of de leasemaatschappij er oor voor heeft om te ruilen voor een Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
Pierz schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 15:12:
[...]

Met de huidige update heb ik ook weer usb issues, kan ook aan de stick liggen natuurlijk. Ik heb het dashcam icoontje in mijn ‘favorieten’ op de balk staan, dan kan je altijd zijn of hij opneemt (anders zie je er een rood kruis bij staan). Dan kan je iig in de gaten houden of de dashcam kuren heeft.
Heb ik zelfde. Had geen rood kruis. Maar de usb stick was zo goed als vol (geen melding whatsoever). Weet niet of die dan gaat overschrijven, maar heb 'm nu geformateerd voor zekerheid.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• this
Hertog_Martin schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 15:17:
De smalle kofferbak opening van de 3 bewijst zich toch wel een ergenis nu ik er regelmatig een kinderwagen in probeer te proppen. Mss eens kijken of de leasemaatschappij er oor voor heeft om te ruilen voor een Y
Of misschien is het goedkoper om een ander type kinderwagen te kopen? De mijne (Thule Sleek) past er heel makkelijk in.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• datadevil
Als je dan toch een recall moet doen is dit wel een gaaf aantal Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NxVaTlhOcaTfVrTLxi4y9GXnxag=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/M77Uy1OZ1l4s2LAygNwVzofp.png?f=user_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• iRinze
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:56
Twee weken terug een bestelling gedaan bij Temu. Wieldoppen zijn vandaag binnengekomen voor de M3. Benieuwd hoe ze onder de auto staan ☺️

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X-sZxv2Apd90KGudfqO40mPMNC0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GWeocwoOaIV7AuwlNM0H1Y5h.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Runescom
  • Laatst online: 18-09 15:33
iRinze schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 15:57:
Twee weken terug een bestelling gedaan bij Temu. Wieldoppen zijn vandaag binnengekomen voor de M3. Benieuwd hoe ze onder de auto staan ☺️

[Afbeelding]
Vet! Zou je een foto kunnen delen als je de auto hebt? Waar heb je deze besteld, zou je een link kunnen delen?

Give 2 Get

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• macfocus
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 18-09 23:06
Help me even als (nog) niet Tesla rijder.
Waarom koopt iedereen Ali wieldoppen voor een auto van minimaal 38K?
Dat ding wordt toch gewoon geleverd met lichtmetalen velgen?

(Oprechte vraag dit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

macfocus schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 18:03:

(Oprechte vraag dit)
Omdat een Model 3 / Y de meest verkochte auto is en ze dus overal en nergens rondrijden. Je wilt dus iets unieks aan je auto om op te vallen (denk ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvolutionX
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:18

(Oprechte vraag dit)
Gratis rimsavers en daarnaast oogt het wiel net wat groter en persoonlijk hou ik gewoon van zwarte velgen.
Volop keuze inmiddels, zag voorheen vooral de uberturbines maar heb zelf de Arachnid en twijfelde tussen soortgelijke modellen zoals de knife style hierboven, maar vind de blade style ook mooi.
Wel grappig ook om af en toe af te wisselen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Voor een Model 3 zou ik tevreden zijn met de meegeleverde aero. Zwart en prima ontwerp. Maar de model Y gemini is geen design die mij bevalt en niet zwart. En dus voor 80 euro aan plastic fantastic op een 58k wagen. Oogt beter en dat de onderliggende alu velgen volledig beschermd zijn is een mooie plus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

(Oprechte vraag dit)
Omdat de standaard velgen niet echt mooi zijn waarschijnlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stef87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 08-09 21:00
-Muncky- schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 09:16:
Heeft er iemand al andere velgen op z'n MY gezet? Ben op zoek naar wat inspiratie voor 20'/21' ter vervanging van de standaard 19'.
PS: past een 21' velg ook op de RWD of LR?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iz0aRNY6HFuEsF3lboKl94VxiD8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iIzOVUDadToFFPvO9vMKfcvH.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Niy5mcje--aI47ATvzwp5KcoLuU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/0VAQG5Ee6qbxW76pmBOWlwE9.jpg?f=user_large
Zodra de juiste banden er zijn komt er 19inch onder.

“Ultra light” (stiekem ook stukje sneller is die dan)

De 21inch Uberturbines zijn mooi, maar super zwaar en kwetsbaar (parkeergarages zijn een ramp)

Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

(Oprechte vraag dit)
Omdat veel mensen gebruik willen maken van de SEPP subsidie, dus upgrades als luxe velgen zit er vaak dan niet in en met zo’n setje lijkt het op afstand vaak nog redelijk OEM.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• flupp
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 17-09 20:44

(Oprechte vraag dit)
Ik heb 'm al meer dan 6 maanden, en ik heb dit mijzelf ook al vaker afgevraagd. Feit is wel dat (bij een Long Range) de standaard wieldoppen niet het mooiste zicht opleveren (maar je rijdt er wel het verst mee, ze zijn zowat de meest aerodynamisch van alle alternatieven als je 't mij vraagt).

Echter, als je kiest voor looks eerder dan voor de langere range, dan wil je die standaard wieldoppen er wel eens afhalen. Maar dan krijg je wel degelijk 5 blote moeren te zien.

Als je dat niet leuk vindt, heb je wel eens de reflex om bij broer Ali te gaan shoppen. Maar dat hoeft allerminst Ali te zijn. Ook Tesla heeft voor mooie prijzen after-market spulletjes : ikzelf kocht mij dan integendeel voor een kleine 65€ een mooie set doppen die op een mooie manier enkel de 5 blote moeren bedekken : de oorspronkelijke lichtmetalen velgen mogen best gezien worden, mijns inziens is dat veel mooier dan "ander" plastiek (no offence meant to anyone else !)

Model 3 LR (model 2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Greatsword schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 18:23:
[...]

Omdat veel mensen gebruik willen maken van de SEPP subsidie, dus upgrades als luxe velgen zit er vaak dan niet in en met zo’n setje lijkt het op afstand vaak nog redelijk OEM.
Kan tegenwoordig met SEPP prima. Het is meer dat de aanbiedingen vaak alleen met 18 inch is.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Stef87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 08-09 21:00

(Oprechte vraag dit)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v3wj2KUVilCuJZ3fJzT2MSPfDuA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ueS6K9gqeEy4qiU3XPF8gHKo.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0ML1bAExD6F6Ur0hd35gAMRUoEg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3FzQb8dd1q4AnUoiDM4Jx19r.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eipGd--gYBjIxPBGWgsXjSL2f4Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/B9DKziQTNdkEhqYrhyV24Al4.jpg?f=fotoalbum_large
Het ziet er (vind ik) mooier uit dan de normale velgen. De standaard wielen zitten ook wieldoppen op.

Het wijkt ook niet veel af van de “orignele” stijl.

Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRinze
  • Laatst online: 07:56
Runescom schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 17:58:
[...]

Vet! Zou je een foto kunnen delen als je de auto hebt? Waar heb je deze besteld, zou je een link kunnen delen?
Ga ik zeker doen :) je kunt ze hier vinden https://www.temu.com/nl/4...ap-g-601099518975474.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peertjah
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 10-12-2024
Hertog_Martin schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 15:17:
Is met een inklapbare rolstoel ook passen en meten. Ruimte is er genoeg, maar opening (hoogte) helt niet over. Verder geen enkel probleem mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schwarz
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 18-09 20:05

(Oprechte vraag dit)
Bij de Y heb je standaard nogal lelijke wieldoppen. Ook de velgen die er achter zitten vind ik niet echt mooi. Daarnaast zijn de originele wiel alternatieven groter, daarmee oncomfortabeler en enorm schadegevoelig. Daarnaast uiteraard een prijs die ik het niet waard vindt.

Ben blij met de wieldoppen en die komen inderdaad van Ali. En dat is prima wat mij betreft. ;) Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bVwbg6UnVQYRb8D_yVdYiyF4jHo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YI6XVxxcJ0mL3uU45XXXAb7d.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nickrsd
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06:23

Nickrsd

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

Nu een witte m3 performance voor 49k.. dat zou wat zijn als de prijzen nog iets wat dalen.. dat je een performance voor net onder de 45k kan halen..

Dat zou mn droom zijn! Haha 500pk 🥰

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pufster
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 14:25
Het probleem met die wieldoppen, gelijk welke soort je hebt is dat je moeilijk dan je velg kan kuisen zonder ze af te nemen. Ik heb dus zo een setje gekocht die je op je wielmoeren kan klikken zodat je nog makkelijk bij de velg kan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Storm300
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 12-12-2023
Schwarz schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 19:19:
[...]

Bij de Y heb je standaard nogal lelijke wieldoppen. Ook de velgen die er achter zitten vind ik niet echt mooi. Daarnaast zijn de originele wiel alternatieven groter, daarmee oncomfortabeler en enorm schadegevoelig. Daarnaast uiteraard een prijs die ik het niet waard vindt.

Ben blij met de wieldoppen en die komen inderdaad van Ali. En dat is prima wat mij betreft. ;) [Afbeelding]
Hier idem, zwarte MY LR besteld en de gemini wieldoppen zijn spuuglelijk, zeker op zwart.
Dus ook andere besteld, bij Temu. Binnen een week in huis en 116 euro, maar nog zeker 4 weken wachten op de auto O-)
Range boeit mij geen bal, aangezien het lease is. En elke kWh die ik thuis oplaad (zonnepanelen) krijg ik terugbetaald door LM.

In de USA heeft iemand dit getest. Zelfde route met standaard Gemini doppen, zonder doppen en nieuwe zwarte. Scheelde echt heel weinig procentueel gezien. Ga je echt niet merken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online

(Oprechte vraag dit)
Omdat het geld op is voor fatsoenlijke velgen ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• datadevil
Storm300 schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 19:30:
[...]

Hier idem, zwarte MY LR besteld en de gemini wieldoppen zijn spuuglelijk, zeker op zwart.
Dus ook andere besteld, bij Temu. Binnen een week in huis en 116 euro, maar nog zeker 4 weken wachten op de auto O-)
Range boeit mij geen bal, aangezien het lease is. En elke kWh die ik thuis oplaad (zonnepanelen) krijg ik terugbetaald door LM.

In de USA heeft iemand dit getest. Zelfde route met standaard Gemini doppen, zonder doppen en nieuwe zwarte. Scheelde echt heel weinig procentueel gezien. Ga je echt niet merken.
En het milieu is er natuurlijk ook blij mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myaimistrue
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 13-01-2024
[...].

Het zal al snel 5% schelen op wegen waar je wat snelheid maakt. Als je naar 20-21 inch wielen gaat nog een stuk meer. En dus niet alleen in verbruik, maar evenzeer in range.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flupp
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 17-09 20:44
[...]...
...
Onder het motto : als je voor de boer werkt, moet je ook op zijn kar kunnen zitten ? Moest ik als boer zo'n poesters hebben, ik zou hen te voet van 't veld laten terugkeren naar de boerderij...

Model 3 LR (model 2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pufster
Het hangt ook af waar je rijdt. In steden of landelijke wegen maakt het niet veel uit. Op snelweg was het iets van 5%

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Storm300
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 12-12-2023
datadevil schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 19:41:
[...]

En het milieu is er natuurlijk ook blij mee
Hou toch op met die dooddoeners.
Jij koopt nooit bij Ali, of Zalando, of BOL.

Je kleding wordt in Bangladesh gemaakt door kinderen en als je iets terugstuurt omdat het niet past of de kleur is toch niet zo mooi als op het plaatje dan wordt het niet meer verkocht, het wordt verzonden naar een arm waar ze met chemicalien er mee aan de slag gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henvar
  • Registratie: April 2015
  • Niet online
Schwarz schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 19:19:
[...]

Ben blij met de wieldoppen en die komen inderdaad van Ali. En dat is prima wat mij betreft. ;) [Afbeelding]
Welke wieldoppen zijn dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:10
Notna schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 14:22:

Hoe dan ook zou ik niet proberen met een Model S/3/X/Y, heel erg off-road/bergachtig/modderachtig te gaan. Dat gaat vaker mis dan goed :+
Dit lijkt me eerder gevalletje versleten zomerbandjes en luchtvering op de laagste stand dan het missen van echte 4x4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karsvdtuin
JohanB schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 11:28:
[...]

Ja, dat is dus een interessant punt wat je aan haalt. Laat me het een "software engineering"-view noemen. ipv. een "user criteria/centricity" view. "ja maar waarom betalen ze niet voor al die mooie features die ik heb gebouwd?"..."omdat ze ze niet nodig hebben"

Appels met appels vergelijken moet naar mijn opinie dan ook gebeuren op basis van de eisen van de gebruiker, niet de features van het product. En "duur" is dan ook hoeveel je betaalt voor het voldoen van je eisen. Niet de relatieve prijs voor allemaal nutteloze functies die zogenaamd een toegevoegde waarde hebben

En voor heel veel use cases / user profielen zul je dan zien dat Tesla de duurdere optie is
Niet met je eens, een product is een product en je kiest voor dat product omdat het bij jou als gebruiker past.
Als het product niet past bij jou als gebruiker dan is dat een stap in het aankoopproces dat alvorens de vraag of dat product goedkoop of duur is komt.

Want of bepaalde features wel of niet interessant zijn is natuurlijk subjectief. Dus dan kom je bij de stelling dat het voor de een nutteloze features zijn en voor de ander niet. Dat begint al gauw te lijken op.. voor de een is het duur en voor de ander niet. Juist omdat de features voor de een relevant zijn en voor de ander niet.

Echter buiten deze discussie om zijn er altijd features die gelijk zijn aan die van de concurrent; ACC, autopilot, navigatiesysteem, audiosysteem, rijgedrag, vermogen, aangedreven assen, grootte van het accupakket en daarmee bereik en verbruik. Die kan je altijd één op één vergelijken met elkaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Myaimistrue
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 13-01-2024
karsvdtuin schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 21:08:
[...]

Niet met je eens, een product is een product en je kiest voor dat product omdat het bij jou als gebruiker past.
Als het product niet past bij jou als gebruiker dan is dat een stap in het aankoopproces dat alvorens de vraag of dat product goedkoop of duur is komt.

Want of bepaalde features wel of niet interessant zijn is natuurlijk subjectief. Dus dan kom je bij de stelling dat het voor de een nutteloze features zijn en voor de ander niet. Dat begint al gauw te lijken op.. voor de een is het duur en voor de ander niet. Juist omdat de features voor de een relevant zijn en voor de ander niet.

Echter buiten deze discussie om zijn er altijd features die gelijk zijn aan die van de concurrent; ACC, autopilot, navigatiesysteem, audiosysteem, rijgedrag, vermogen, aangedreven assen, grootte van het accupakket en daarmee bereik en verbruik. Die kan je altijd één op één vergelijken met elkaar.
Het blijft allemaal erg subjectief, ook al vergelijk je op basis van « bepaalde identieke features  », want alleen al de keuze van die features is subjectief. De evaluatie van de features is subjectief (wat is bvb « het beste rijgedrag »?, wat is het belang dat je hecht aan het ene tov het andere feature?).

Je hebt bvb mensen die een Tesla duur vinden omdat het feature « afwerking » niet voldoet voor hen. Ik vind een auto van 45.000 euro waar er van alles piept en kraakt bvb onaanvaardbaar duur (of vind ik het onaanvaardbaar dat er van alles kraakt en piept in een auto van 45.000 euro?).

Overigens voor iemand met een budget van bvb 20.000 euro is een auto van 45.000 euro altijd gigantisch duur, ongeacht de « features ». En ongeacht de « prijs-kwaliteit » verhouding die de meeste mensen inderdaad als erg gunstig beschouwen voor een Tesla model 3 of Y.

[ Voor 8% gewijzigd door Myaimistrue op 26-07-2023 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nickrsd schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 19:20:
Nu een witte m3 performance voor 49k.. dat zou wat zijn als de prijzen nog iets wat dalen.. dat je een performance voor net onder de 45k kan halen..

Dat zou mn droom zijn! Haha 500pk 🥰
Heb je al met de gewone LR gereden?

Die heeft ook al 500pk, al is het maar gedurende een maar seconden.
Maar eerlijk, wanneer denk je het verschil tussen een LR en een P te gebruiken?

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• datadevil
Storm300 schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 20:14:
[...]

Je kleding wordt in Bangladesh gemaakt door kinderen en als je iets terugstuurt omdat het niet past of de kleur is toch niet zo mooi als op het plaatje dan wordt het niet meer verkocht, het wordt verzonden naar een arm waar ze met chemicalien er mee aan de slag gaan.
Ging me om het verbruik hoor

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• EvolutionX
Mocht iemand een redelijk overzicht willen van m3 wieldoppen, dan is deze wel aardig:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RrAbxEOIMAUvSjVFKfxcA4t3JU8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YGS7njqFDrZRAZi5qpN2GbDX.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door EvolutionX op 26-07-2023 21:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dn Tinus
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23-05 14:46
izzet3838 schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 23:21:
[...]

Tuurlijk wel maar is een usa site, ik heb liever iets in de eu.
Heb wel volgende site gevonden https://www.tesery.com/
Ze hebben echte carbon trims voor de dash/deuren/center console zit je dan rond de 350-400€.
Heb ook aal wat zitten rondneuzen op ali eens kijken wat ik daar nog ga kunnen vinden.

Normaal mag ik volgende week een m3 bestellen maar wil de trim graag veranderen naar carbon met de mogelijkheid het er na 4 jaar terug relatief makkelijk af te halen.
https://nl.aliexpress.com...mp=1&gatewayAdapt=glo2nld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pufster
Ik ben wel geinteresseerd in zo een carbon trim, maar meer dan in de vorm van een wrap ipv compleet nieuw stuk. Gezien het een lease wagen is en ik zeker niet dingen wil demonteren lijkt me dit beter, maar laat een wrap niet los na x aantal tijd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turkeyhakan
Tommie12 schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 21:38:
[...]

Heel persoonlijk. Voor jou overbodig, voor mij een must

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oekol

(Oprechte vraag dit)
Met lichtmetale velgen heb je minder range en steekt toch wat af aan de auto als je bijv wit hebt maar ook bij andere kleuren. De standaard wieldoppen zijn prima en worden ook gewoon in China gemaakt waarschijnlijk maar ook nog grijs er in. Een kleur die verder niet in de auto terug komt. Aangezien al je raamlijsten en accenten zwart zijn smoelt zwarte doppen er goed bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingDurk
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 10-09 22:01
Peertjah schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 19:14:
[...]

Is met een inklapbare rolstoel ook passen en meten. Ruimte is er genoeg, maar opening (hoogte) helt niet over. Verder geen enkel probleem mee.
Hoor het vaak en begrijp het ook echter als je een beetje past en meet dan lukt het vaak wel. Kinderwagen lijkt mij niet onmogelijk. Ik doe mijn mountainbike/ surfplank er ook in en dan ook nog 1 stoel omhoog achterin!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06:23

Nickrsd

[...]

Ik heb nog nooit met een Tesla gereden..
Mij lijkt een sr m3 al een genot met zn 325pk..eigenlijk geen idee of dat constant power is of een moment.. omdat jij hierboven praat over gedurende een paar seconde..

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Nickrsd schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 22:24:
[...]

Ik heb nog nooit met een Tesla gereden..
Mij lijkt een sr m3 al een genot met zn 325pk..eigenlijk geen idee of dat constant power is of een moment.. omdat jij hierboven praat over gedurende een paar seconde..
Wel…. Als je 300 pk los laat in een auto gedurende 20-30 seconden, dan rij je ca 250 km/h. (Tenzij je er een caravan achter hangt). Maar bij de meeste auto’s is de topsnelheid gewoon beperkt, omdat ee anders te dure banden en remmen moeten monteren.

Het absoluut grootste verschil tussen benzine en electrisch is de directe reactie. Je hebt dat vermogen gewoon instant na het intrappen van je pedaal.

Op de openbare weg en tegen legale snelheden kan je het vermogen van een Tesla dus maar een paar seconden gebruiken. Hoe krachtiger de auto, hoe korter, en dat frustreert ook wel eens.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

De gewone LR AWD heeft geen 500pk. Met de boost upgrade gaat hij die kant wel op. Of het allemaal nodig is blijft wat persoonlijk. Ik vond de Model 3 LR AWD best prima maar Performance is nog net wat leuker. Ook is het verschil qua prijs minimaal als je onder de LR AWD 19 inch zet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turkeyhakan
Inspired schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 23:08:
[...]

De gewone LR AWD heeft geen 500pk. Met de boost upgrade gaat hij die kant wel op. Of het allemaal nodig is blijft wat persoonlijk. Ik vond de Model 3 LR AWD best prima maar Performance is nog net wat leuker. Ook is het verschil qua prijs minimaal als je onder de LR AWD 19 inch zet.
Een LR heeft 366 kW aan vermogen en dat is 498 PK.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
JohanB schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 10:45:
[...]

Die auto's kunnen iets goedkoper zijn in aanschaf, maar sommigen daarvan zijn echt duur voor wat ze bieden en zijn eigenlijk gewoon slechte EVs. Bijv. de MX30. Vanaf €36.500 en een WLTP van maar 200 km. Voor €2000 met heb je dus een Model 3 met een WLTP van 491 km.

Dan vind ik die Mazda dus duurder, want die is totaal niet geschikt als je met de auto ook af en toe wat verder weg wilt kunnen.

En laten we wel wezen: een doodgewone VW Golf gaat ook vanaf €35.000. Als je daar nog wat bij kiest aan opties zit je ook meteen in het vaarwater van de Model 3 (die dezelfde opties al heeft).

De Kona EV kost ook vanaf €42k, nu met €3k korting, dus vergelijkbaar met een Model 3. Range is ook vergelijkbaar, maar laden gaat veel langzamer.

Veel anderen kunnen weer geen aanhanger trekken en/of laden langzaam en/of zijn erg langzaam op de lange afstand.

Etc. En dit zijn allemaal auto's die eigenlijk kleiner zijn (minder ruimte) dan een Model 3. Enige is dat sommige een hatchback hebben wat handiger kan zijn. Dit alles nog los van uitrustingsniveau wat bij Tesla direct heel compleet is.

In dat rijtje zijn er een paar die wel OK zijn in de vergelijking (MG4 op specs, EX-30), en top dat er keuze is. Maar dat zijn eerder concurrenten voor een toekomstige Model 2.

Als ik naar het totaalplaatje kijk vind ik de Tesla's toch wel scherp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
turkeyhakan schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 04:48:
[...]

Een LR heeft 366 kW aan vermogen en dat is 498 PK.
Ja, op papier wellicht. Niet in de dyno test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defragging
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 04-08-2023

Defragging

Azerbaijan

Inspired schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 07:21:
[...]

Ja, op papier wellicht. Niet in de dyno test.
Precies, ik merk dat er te veel geleund wordt op PK's onder EV rijders....
Allemaal leuk en aardig allemaal maar hoe zit dat in het praktijk, kan je ook constant uur lang 150 rijden op Duitse autobahn ? :7

Paint power 🖌️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvolutionX
Ik snap niet dat mensen een LR AWD met performance boost nemen als performance zo'n issue is.
Koop dan gewoon de performance... de remmen op de performance zijn al niet best, laat staan op de LR ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:27
Gisteren heb ik nog eens een testrit gedaan met een MY.
De AP deed 2 dingen dat ik vorige keer niet had:
  • - Op de snelweg stelde hij voor om van rijvak te wisselen om de ingestelde snelheid te kunnen rijden. Wisselen deed hij niet automatisch (of ik deed iets verkeerd)
  • - Toen we aan een afrit kwamen (navigatie stond aan) en ik deed mijn richtingaanwijzer aan nam hij zelf de afrit.
Zou dit EAP geweest zijn dan (vergeten te vragen bij terugkomst...). Ik dacht dat die geen afritten meer mocht nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
Ja. AP kan dit sowieso niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeesPimelmees
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10:13
Fire69 schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 07:49:
  • - Op de snelweg stelde hij voor om van rijvak te wisselen om de ingestelde snelheid te kunnen rijden. Wisselen deed hij niet automatisch (of ik deed iets verkeerd)
  • - Toen we aan een afrit kwamen (navigatie stond aan) en ik deed mijn richtingaanwijzer aan nam hij zelf de afrit.
Zou dit EAP geweest zijn dan (vergeten te vragen bij terugkomst...). Ik dacht dat die geen afritten meer mocht nemen?
Klinkt inderdaad als EAP of FSD. Voor de rijbaanwissel moet je volgens mij bevestigen door richting aan te geven (in de US kan het door zachtje het stuur te draaien), daarna gaat ie wel zelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• izzet3838
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 08:51
EvolutionX schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 07:40:
Ik snap niet dat mensen een LR AWD met performance boost nemen als performance zo'n issue is.
Koop dan gewoon de performance... de remmen op de performance zijn al niet best, laat staan op de LR ;)
Ze hebben dezelfde remmen volgens mij, bij de performance zijn de klauwen gewoon rood normaal.

11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretpik
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:19
Is EAP inderdaad, waarschijnlijk haalde hij niet in omdat hij vond dat de auto links achter of voor je te dicht bij je reed. Die lichten dan rood op in de rijbaan.

PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Storm300 schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 20:14:
[...]

Zalando verkoopt ze overigens wel. Is nog ergens een documentaire van hoe een distributiecentrum van ze werkt. Soms komt de kleding binnen maakt een rondje en gaat weer naar buiten naar een klant zonder ook maar 1 werknemer te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
KingDurk schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 22:04:
[...]
Hoor het vaak en begrijp het ook echter als je een beetje past en meet dan lukt het vaak wel. Kinderwagen lijkt mij niet onmogelijk. Ik doe mijn mountainbike/ surfplank er ook in en dan ook nog 1 stoel omhoog achterin!
Hoe je ook past of meer een Joolz Day ga je er niet in krijgen zonder of het zitje of een wiel eraf te halen. En dat is amsr 1 van vele kinderwagens die veel verkocht zijn die er niet gewoon meteen inpassen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
EvolutionX schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 07:40:
Het waren tegenwoordig dezelfde remmen maar met een rood kapje op de P erbij toch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucLey
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 16-05 19:30
Inderdaad de EAP. Het enige dat je moet doen om baanwissel of afrit te nemen is idd de richtingaanwijzer gebruiken. Stuur hoef je niet aan te raken. Waarschijnlijk heb je dit bij de baanwissel niet aangezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretpik
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:19
LucLey schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 08:13:
[...]

Inderdaad de EAP. Het enige dat je moet doen om baanwissel of afrit te nemen is idd de richtingaanwijzer gebruiken. Stuur hoef je niet aan te raken. Waarschijnlijk heb je dit bij de baanwissel niet aangezet.
Het stuur moet je wel aanraken, anders gebeurt er niets. Tenminste dat bij m'n 2023 Model Y het geval.

PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Ik wist dat de zwarte lak (model 3 uit 2021) erg slecht was, maar de lak bladert nu aan beide kanten over de gehele dorpel af 8)7

Foto’s naar tesla gestuurd: ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defragging
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 04-08-2023

Defragging

Azerbaijan

We Are Borg schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 08:21:
Ik wist dat de zwarte lak (model 3 uit 2021) erg slecht was, maar de lak bladert nu aan beide kanten over de gehele dorpel af 8)7

Foto’s naar tesla gestuurd: ben benieuwd
Heb je foto's van ? Staat de auto vaak buiten / in de zon? etc

Paint power 🖌️

Pagina: 1 ... 63 ... 502 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: