Divak schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 09:36:
Zo'n goede deal als de Tesla ga nergens anders vinden, dus ik denk niet dat ze een reden hebben om de prijzen te verlagen. Er is wat mij betreft nauwelijks tot geen concurrentie (of ze zijn al duurder). Je leest dat de grote fabrikanten problemen hebben met de lage marges op auto's, en dat dit bij de EV's nog veel krapper is. Aan de andere kant lees je over Tesla die per auto nog duizenden euro's winst maakt en dus ruimte heeft in de prijs.
Misschien voor een ander topic, maar ik vind dit soort uitspraken toch altijd verrassend. Als ik nu bij Fleetagent van Alphabet kijk, dan:
1. Qua leaseprijs staat de goedkoopste Tesla op plek 63 (de allerduurste in de lijst is overigens ook Een Tesla Model X, nog na de EQS en BMW i7 die absoluut toch nog een stuk duurder zijn)
2. Qua consumenten prijs staat de goedkoopste op plek 72
En wordt voorgegaan door vele auto's die prima aan de wensen van vele mensen zullen voldoen, zoals: Jeep Avenger, Cupra Born, Renault Megane, alle MGs, Hyundai Kona, Volvo EX30, Citroen e-C4, DS, Peugeot e-208, Kia e-Soul, Mazda MX30
Om het on topic te houden: als je een rationele keuze ("goede deal") wil maken zou ik goed blijven kijken wat je echt nodig hebt en welke auto daar het best bij past, dat is niet altijd een Tesla, want die blijven absoluut gewoon nog best duur. Maar afhankelijk van je eisen kan zeker de Tesla MY/M3 ook hoog scoren.
[
Voor 6% gewijzigd door
JohanB op 26-07-2023 10:51
]