In principe heb ik meer range met een 2023 SR dan een 2019 LR.
De SR is een stuk zuiniger door de warmtepomp en enkele motor, met bijna dezelfde optrekkende kracht, ik ga die 4 / 5,5 seconden echt niet merken met mijn rijgedrag.
Ook als ik mijn auto vergelijk met een 2023 SR en zou een verre rit maken is een 2023 SR er sneller dan een 2019 LR. Dan praat je over 15/30 minuten over een erg lange rit van bijvoorbeeld 10 uur.
Ondanks dat het laden iets langzamer gaat.
Ook heeft mijn 2019 model wat interieur rammeltjes, ophanging kraakt over drempels (nee het zijn niet de draagarmen deze zijn al vervangen), er rammelt ook iets metaalachtigs buiten de auto (in de garantie voor naar een service center geweest maar ze konden het niet nabootsen, ondertussen is het geluid hetzelfde na 50k km).
Ondertussen ben ik kwa km's al een tijdje uit de garantie dus mocht er iets groots gebeuren gaat het mij veel geld kosten. (PTC heater, onboard lader, MCU of het scherm etc. (dit zijn dingen die wel eens zouden kunnen falen)
Kwa sound system is het een downgrade, maar AWD in NL heb je dus helemaal niks aan behalve de fun voor die 1 keer optrekken, ik heb een proefrit gedaan in een RWD model Y en doordat je alleen aandrijving achteren heb heb je een hele andere rij dynamiek welke ook prima is.