Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 496 ... 502 Laatste
Acties:
  • 3.686.971 views

• this
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 12:56
MoonRaven schreef op woensdag 18 december 2024 @ 19:45:
[...]

En ze geven bij Tesla aan dat dit absoluut niet uit maakt of je een verbinding maakt het hun netwerk. Ze waren er ook lacherig over dat mensen het hele weekend hun auto laten staan in de hoop op een update..
En wie zijn 'ze'? De Tesla medewerkers die vaak niet op de hoogte zijn van zaken die in fora zoals deze hier al langer geweten zijn?

Ik kan enkel voor mijzelf spreken, maar bij mij was dit het geval. Ik ben eens naar de Cybertruck gaan kijken en in die tijd heb ik met HW4 de beruchte update gekregen.
Dekleijn schreef op donderdag 19 december 2024 @ 07:31:
[...]

Waarschijnlijk is dat het inderdaad! Goh, daar bad ik niet over nagedacht.

Ik heb wel een Commander bij het passagiersportier geïnstalleerd. Is dat het juiste type poort?
Ja, daar zal ook zo'n kabelboom tussen zitten. Probleem is dan alleen ff dat je maar 1 poort hebt.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gjcvro
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 06:56
Inspired schreef op donderdag 19 december 2024 @ 09:05:
[...]

Ja, daar zal ook zo'n kabelboom tussen zitten. Probleem is dan alleen ff dat je maar 1 poort hebt.
Bij de commander zit toch gewoon een splitter, zodat de poort beschikbaar blijft, of vergis ik me?
gjcvro schreef op donderdag 19 december 2024 @ 09:25:
[...]

Bij de commander zit toch gewoon een splitter, zodat de poort beschikbaar blijft, of vergis ik me?
Ah. Dat wist ik niet. Dacht dat er zo’n standaard kabel bij zat.

• Dekleijn
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 08-01 12:01
Dat klopt, er zit een splitter bij. Ik was me alleen niet bewust dat dit een ander type poort was…

Ik ga het zo proberen.

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:04
Inspired schreef op donderdag 19 december 2024 @ 07:10:
[...]

Neem aan dat je een "echte" OBD poort nodig hebt met toegang tot de CAN-bus. Heb je dus zoiets nodig; https://sl-elements.com/p...-model-3-highland-10-2023

De aanwezig OBD poort is alleen voor (Tesla) diagnostics en heeft geen toegang tot de CAN-bus.
https://service.tesla.com..._CAN_Bus_Interface_R4.pdf

Op die OBD II poort staat gewoon een CAN bus signaal. Wellicht verwacht dat apparaatje nog wat voeding op andere pinnen en werkt hij daarom niet? Menig fabrikant gebruikt bepaalde andere pinnen in de connector voor wat extra voeding. Dat deed Tesla eerder ook, maar nu niet meer.

Punctuality is the politeness of kings

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-07 06:04
dreamscape schreef op donderdag 19 december 2024 @ 10:27:
[...]

https://service.tesla.com..._CAN_Bus_Interface_R4.pdf

Op die OBD II poort staat gewoon een CAN bus signaal. Wellicht verwacht dat apparaatje nog wat voeding op andere pinnen en werkt hij daarom niet? Menig fabrikant gebruikt bepaalde andere pinnen in de connector voor wat extra voeding. Dat deed Tesla eerder ook, maar nu niet meer.
Ik zou zeggen dat als het een conventioneel-bruikbare-OBDII poort was, er wel meer accesoiremakers gebruik van zouden maken in plaats van allerlei "ingewikkelde" oplossingen als 2-3 panelen demonteren en adapterkabeltjes.

Er staat vast iets van CAN op, en volgens de documentatie die je aanlevert ook stroom. Doch, ken ik alleen oplossingen om informatie te ontsluiten via de A stijl rechtsvoor, middenconsole rechts in de bestuurders footwell, en voor "oudere" 3's en Y's achterop onderaan de middenconsole.

• Sevo92
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 13-07 19:08
Derk J schreef op donderdag 19 december 2024 @ 00:02:
[...]

Heb je wel een serviceverzoek gedaan?

Nieuwe Computers komen mondjesmaat binnen, dus vervangen zal wel enige tijd gaan duren.
Die van mij ging kapot op12-10-2024, net 5 weken oud en in bezit.
Serviceverzoek inderdaad gedaan, staat op 21 Jan :| :|
Ze gaven wel aan dat de onderdelen er nog niet zijn, dus de vraag is inderdaad of die datum niet verschoven gaat worden.

Ben benieuwd hoeveel HW4 Tesla's hiervan last gaan krijgen. Wat een issue zeg !?!

• FaLc0n
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-04 17:10
superduper1969 schreef op woensdag 18 december 2024 @ 09:20:
Heeft iemand met een recente Tesla 3/Y al problemen gehad met de HW4/AI4computer ?
Ik zelf heb een basis versie Y RWD versie 2025 op 866KM nu nog zonder problemen, deze was 12-12-2024 geleverd en gefabriceerd in Berlijn.

Of zou dit alleen in USA/China productie spelen of inmiddels al weer opgelost zijn?
https://electrek.co/2024/12/16/tesla-major-issue-self-driving-computer-inside-new-cars/
Onderdelen als de AP4 worden niet in Berlijn gemaakt. Productie is centraal. Daarom speelt het probleem ook wereldwijd met berichten uit Nederland, Griekenland, VS, Australië e.d. Meldingen komen volgens mij binnen sinds september tot heden. Volgens een medewerker bij een SC is het een beetje een loterij en rijden er dus ook veel mensen rond met een Tesla M3H of Y uit dezelfde productieperiode die (nog) geen issues hebben. Bij mij gebeurde het bij achteruit rijden toen de camera's iets gingen doen, voorafgaande hoorde ik een geluid alsof er iets kapot ging ("tak"). En dat bleek dus ook het geval. Lijkt mij softwarematig dan ook niet op te lossen. De dame aan de telefoon had het trouwens ook al over een mogelijke terugroepactie, weet niet of ze dat actief mocht communiceren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• this
superduper1969 schreef op woensdag 18 december 2024 @ 09:20:
Ik zelf heb een basis versie Y RWD versie 2025 op 866KM nu nog zonder problemen, deze was 12-12-2024 geleverd en gefabriceerd in Berlijn.
Wat is versie 2025?

• superduper1969
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-07 23:31
Ik heb mijn VIN door een VIN Decoder gehaald: https://teslatap.com/vin-decoder/
Bouwjaar/Versie 2025 dus. Als hoewel dat bij Tesla een reatief begrip is i.v.m. de komende Highland Y die ergens in 2025 gaat komen.

MTVenus V151 + CT003 V109 Lilygo Modbus HA integration+ Anker E1600 + 16ZP Enphase + 2ZP Anker + Quatt

• this
superduper1969 schreef op donderdag 19 december 2024 @ 14:14:
[...]

Ik heb mijn VIN door een VIN Decoder gehaald: https://teslatap.com/vin-decoder/
Bouwjaar/Versie 2025 dus. Als hoewel dat bij Tesla een reatief begrip is i.v.m. de komende Highland Y die ergens in 2025 gaat komen.
Blijkbaar heb ik een 2024 MY nog, ik ben benieuwd wat het verschil is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pdidi
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
this schreef op donderdag 19 december 2024 @ 15:05:
[...]

Blijkbaar heb ik een 2024 MY nog, ik ben benieuwd wat het verschil is.
Het bouwjaar/versie bepaald inderdaad niet of er een verschil is. Daarvoor moet je echt naar de laatste 2 cijfers van het typegoedkeuringsnummer kijken, wat op je kentekenpapieren staat of kan opvragen bij ovi.rdw.nl. Dan kun je hier vervolgens zien wat het verschil is

• Tranzy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-06 12:21
BJF005 schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 14:35:
Nog een tip voor degenen die zoeken naar een rammel ergens in de koffer: leg de drie delen van de neerklapbare achterbank eens elk apart plat. Hoofdsteunen durven inwendig soms ook dat rammelend geluid maken. Ook de hoofdsteun of iets anders inwendig in het kleine stuk midden (met de apart uitklapbare armsteun) durft ook vaak het geluid veroorzaken. Aarzel ook niet om er een service request van te maken. Ikzelf ben (Tesla center Aartselaar) er altijd au sérieux genomen en er is echt actief mee gedacht en mee gezocht om storende geluiden op te lossen. Ondertussen heb ik ook de laatste irritatie gisteren laten oplossen, windgeruis aan het raam bestuurder zijde. Ik heb het nog niet kunnen testen op de snelweg dus ik weet niet of het volledig opgelost is. Ze hebben het raam uitgelijnd en het ook hoger laten komen zodat het bovenaan beter kan afdichten in de rubber.
Ik heb het plots ook maar het lijkt bij mij te verplaatsen bij het nemen van een bocht. Ik heb mijn hand tussen de bank gestoken en met een zaklamp gekeken en merk dat er onder de link en rechter zetel een ruimte is (lees bak). Dus heb de achterbank omhoog getrokken maar daar lag niks. Heel vreemd.

Trouwens, iemand ervaring met een aftermarket rear screen in een MY?

Ik heb ook een leuke computer..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Derk J
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 14-07 21:20
FaLc0n schreef op donderdag 19 december 2024 @ 12:54:
[...]

Onderdelen als de AP4 worden niet in Berlijn gemaakt. Productie is centraal. Daarom speelt het probleem ook wereldwijd met berichten uit Nederland, Griekenland, VS, Australië e.d. Meldingen komen volgens mij binnen sinds september tot heden. Volgens een medewerker bij een SC is het een beetje een loterij en rijden er dus ook veel mensen rond met een Tesla M3H of Y uit dezelfde productieperiode die (nog) geen issues hebben. Bij mij gebeurde het bij achteruit rijden toen de camera's iets gingen doen, voorafgaande hoorde ik een geluid alsof er iets kapot ging ("tak"). En dat bleek dus ook het geval. Lijkt mij softwarematig dan ook niet op te lossen. De dame aan de telefoon had het trouwens ook al over een mogelijke terugroepactie, weet niet of ze dat actief mocht communiceren.
Heb de mijne vandaag weer opgehaald met nieuwe computer erin en alles werkt weer.
Tevens zit de nieuwe softwareversie er nu in 2024.44.25.2

Alleen de app (auto zelf niet) geeft nog aan dat hij aan het downloaden is van de geïnstalleerde versie.
Morgen maar even kijken, want heb nu de updates op geavanceerd gezet en heeft nu ook weer verbinding via wifi.

Alles bij elkaar heeft het dus 10 weken geduurd van probleem tot reparatie.
Mijn computer ging dus kapot na een mislukte software update, terwijl de auto in de garage stond.

Wel wil ik mijn dank uitspreken naar het Sec Wezep personeel, hoe die het hebben opgepakt en gecommuniceerd met me. Chapeau _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rambo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-12-2024
Nieuwe M3P, na een maandje HW4 issue. De auto rijdt maar dat is het dan ook. Serviceafspraak eind januari. Helemaal ***

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Krijg je bij dergelijke problemen nog een compensatie in een of andere vorm?
Nieuwe auto en dan 2 maanden zonder, valt dat niet onder non conformiteit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pl0xs
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 14-07 14:42
Bulldog schreef op donderdag 19 december 2024 @ 22:02:
M3P van een bekende heeft ook al langer last van een kapotte car computer. Lease maatschappij regelt pas vervangend vervoer als Tesla zegt dat de auto onveilig is voor op de weg. Tesla zegt dat "je gewoon kan rijden met de auto". Tot heden nog geen vorm van compensatie gezien en die komt waarschijnlijk ook niet.

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 12:28
FaLc0n schreef op donderdag 19 december 2024 @ 12:54:
[...]

Ik heb dit ook gehad met mijn 2024 M3P uit september. Duurde totaal 5 weken :(

Vraag is of die nieuwe computer het probleem echt fixt of dat ik nog steeds risico loop om het weer te krijgen? Weet jij dat toevallig?

update: na vervang computer kan je het probleem weer krijgen: https://driveteslacanada....ently-delivered-vehicles/

lekker dan

Echt waardeloos dat niks werkte

Ik ben nu op vakantie, maar zal erna even wat nieuwssites tippen op dit issue. Belachelijk dat zoveel mensen problemen hebben na het aanschaffen van een car van 50/60k en belabberde service hebben.

[ Voor 12% gewijzigd door TweakerVincent op 19-12-2024 22:39 ]

• TweakerVincent
Ik kreeg na lang klagen een vervangende car. Echt een k*t bedrijf tesla als je problemen hebt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FaLc0n
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-04 17:10
Derk J schreef op donderdag 19 december 2024 @ 21:42:
[...]

Heb de mijne vandaag weer opgehaald met nieuwe computer erin en alles werkt weer.
Tevens zit de nieuwe softwareversie er nu in 2024.44.25.2

Alleen de app (auto zelf niet) geeft nog aan dat hij aan het downloaden is van de geïnstalleerde versie.
Morgen maar even kijken, want heb nu de updates op geavanceerd gezet en heeft nu ook weer verbinding via wifi.

Alles bij elkaar heeft het dus 10 weken geduurd van probleem tot reparatie.
Mijn computer ging dus kapot na een mislukte software update, terwijl de auto in de garage stond.

Wel wil ik mijn dank uitspreken naar het Sec Wezep personeel, hoe die het hebben opgepakt en gecommuniceerd met me. Chapeau _/-\o_
Goed nieuws! Hopelijk is het nu structureel opgelost en kun je weer genieten van een fijne auto. Ik moet met de kennis van nu nog wachten tot februari en dan zit ik op 3 maanden.😪

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cacofant
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 12:24
Sinds een week EAP op mijn auto, inparkeren werk fantastisch maar EAP op de snelweg (en navigate on Autopilot) werkt nog niet lekker. Op een aantal snelwegen gaat het helemaal niet aan (alleen de standaard Autopilot doet het dan). Is dit normaal? Komt dit dan later nog, komt dit omdat het stukjes nieuwe (aangepaste) snelwegen zijn?

Tesla Model 3 RWD (2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:54
Rambo schreef op donderdag 19 december 2024 @ 21:57:
Nieuwe M3P, na een maandje HW4 issue. De auto rijdt maar dat is het dan ook. Serviceafspraak eind januari. Helemaal ***
Wat werkt er dan niet of niet goed door dit "HW4 issue"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bint
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09:05
Wat zijn voor jullie de sterke en zwakke punten van de model Y? Heb nu een model 3 uit 2020, maar mag een nieuwe leasen. Ik twijfel (nog steeds) tussen de MY en de enyaq, qua ruimte maak ik me geen zorgen meer. Ik lees hier en daar over het stugge rijden, over problemen met de hardware en de stoelen, dat is iets waar ik geen problemen mee heb in de M3.

Om de dagelijkse ritjes maak ik me niet druk, dat zal voornamelijk snelweg zijn, en de software is fantastisch. Enige waar het mij (denk ik) om gaat is die ene vakantie naar Italië/spanje, met de kinderen. De enyaq zal dan prìma rijden. Vwb de MY: Zitten de stoelen dan nog steeds prima, want ben met de M3 nog nooit ver weg geweest.

Ik weet het, het is een eerste wereld probleem, maar ben toch benieuwd naar jullie meningen, want ik vind het maar lastig kiezen ;)

Ps: een slechte keuze zal het sowieso niet zijn, beiden zijn het prima auto’s gok ik ;)

Memories of yesterday, will grow, but never die

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Bint schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 07:55:
Wat zijn voor jullie de sterke en zwakke punten van de model Y? Heb nu een model 3 uit 2020, maar mag een nieuwe leasen. Ik twijfel (nog steeds) tussen de MY en de enyaq, qua ruimte maak ik me geen zorgen meer. Ik lees hier en daar over het stugge rijden, over problemen met de hardware en de stoelen, dat is iets waar ik geen problemen mee heb in de M3.

Om de dagelijkse ritjes maak ik me niet druk, dat zal voornamelijk snelweg zijn, en de software is fantastisch. Enige waar het mij (denk ik) om gaat is die ene vakantie naar Italië/spanje, met de kinderen. De enyaq zal dan prìma rijden. Vwb de MY: Zitten de stoelen dan nog steeds prima, want ben met de M3 nog nooit ver weg geweest.

Ik weet het, het is een eerste wereld probleem, maar ben toch benieuwd naar jullie meningen, want ik vind het maar lastig kiezen ;)

Ps: een slechte keuze zal het sowieso niet zijn, beiden zijn het prima auto’s gok ik ;)
De stoelen zijn echt wel goed, en dat stugge rijden is beter geworden, en met 2,9 bar in de banden is het nog beter.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LigeTRy
  • Registratie: Juli 2010
  • Nu online
Vanochtend het ijzeren paard (m3 2024 rwd) van de lader in de wijk gehaald. Nu ook last van piepende remmen. Het was wel flink vochtig vannacht, dus dat zal ook niet meegeholpen hebben, maar stom vind ik het wel. Morgen naar de autobahn, dus dan zal ik ze eens een opdonder geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LigeTRy schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 08:14:
Vanochtend het ijzeren paard (m3 2024 rwd) van de lader in de wijk gehaald. Nu ook last van piepende remmen. Het was wel flink vochtig vannacht, dus dat zal ook niet meegeholpen hebben, maar stom vind ik het wel. Morgen naar de autobahn, dus dan zal ik ze eens een opdonder geven.
Mijn Y heeft last van "bonkende" remmen. Service kan/wil het niet oplossen. Met name bij temperatuur wisselingen heeft hij er last van. Mega irritant. Dit soort zaken maakt dat ze me de volgende keer als klant kwijt zijn. En ja, zo kun je bij andere merken ook wat hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LigeTRy
  • Registratie: Juli 2010
  • Nu online
Inspired schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 08:18:
[...]
Dit soort zaken maakt dat ze me de volgende keer als klant kwijt zijn. En ja, zo kun je bij andere merken ook wat hebben.
Zo erg is het hier zeker niet hoor, als dit hetgeen is waar ik me druk over moet maken voor m'n auto, heb ik het erg goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:54
Inspired schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 08:18:
[...]

Mijn Y heeft last van "bonkende" remmen. Service kan/wil het niet oplossen. Met name bij temperatuur wisselingen heeft hij er last van. Mega irritant. Dit soort zaken maakt dat ze me de volgende keer als klant kwijt zijn. En ja, zo kun je bij andere merken ook wat hebben.
Hoe klinkt dat? Heb je daar een filmpje van? Ik heb ook het idee dat mijn remmen soms wat aanlopen oid. Toevallig gisteren net een service-afspraak voor ingeschoten. (MYP).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Eddos schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 08:36:
[...]

Hoe klinkt dat? Heb je daar een filmpje van? Ik heb ook het idee dat mijn remmen soms wat aanlopen oid. Toevallig gisteren net een service-afspraak voor ingeschoten. (MYP).
Kan wel ff een opname maken. Bij het aanremmen klinkt er een bonkend geluid. Vrij hard. Met name de eerste paar keer bij remmen op een rit. Na een tijdje is het wel minder/weg. Maar de volgende rit is het weer hetzelfde. Heb sowieso het idee dat de remblokken dan af en toe ook wat aanlopen.

Zie ook; https://teslamotorsclub.c...tion.295162/#post-7895726 en https://teslamotorsclub.c...brake-noise-thump.278872/

Met name bij Ps een issue lijkt het.

[ Voor 17% gewijzigd door Inspired op 20-12-2024 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flupp
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 12:14
Inspired schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 09:43:
[...]
Kan wel ff een opname maken. Bij het aanremmen klinkt er een bonkend geluid. Vrij hard. Met name de eerste paar keer bij remmen op een rit. Na een tijdje is het wel minder/weg. Maar de volgende rit is het weer hetzelfde. Heb sowieso het idee dat de remblokken dan af en toe ook wat aanlopen.
Tesla's (non-)oplossing in deze indachtig lijkt dit mij iets dat ik dan wel eens zou durven voorleggen aan een ervaren mechanieker van een "gewone" garage. Tesla remmen werken niet anders dan andere remmen.

Tesla blinkt niet altijd uit in de meest prompte reactie als het op servicing aankomt. Om zomaar iets te zeggen: wachttijden van pakweg 10 minuten in de telefoon wachtqueue zijn geen uitzondering, dus dat zet al niet bepaald aan om bij hen dergelijke servicing te laten doen als 't ook elders kan. Ik zou zelfs beginnen denken dat dergelijke problemen hen te min zijn, of qua mankracht niet aankunnen, na die 2 jaar dat ik ermee rijd.

Model 3 LR (model 2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09:28
Hier idem dat de remmen bonken de eerste paar keer indrukken. Ik gebruik ze eigenlijk nooit, behalve bij net wegrijden: uitdraaien van oprit of parkeerplaats bijv. Daar is vanaf dag 1 al tegen mij gezegd dat dat een producteigenschap is. De remmen doen het niet minder, het gaat ook niet stuk, dus ik vind het niet zo'n probleem.

[ Voor 24% gewijzigd door The__Virus op 20-12-2024 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derk J
Geen compensatie, wel leenauto met free suc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• this

Beiden zijn inderdaad geen slechte keuze. Ik zou eerder voor de MY gaan vanwege alle technologie.
Tesla staat op dat vlak nog altijd een stukje verder dan de rest. Het gemak van je telefoon als sleutel enzo.

De stoelen zijn denk ik niet veranderd in al die tijd. Wat wel jammer is, want ze zijn echt te kort. Op lange ritten begin ik me er wel aan te storen.
Maar gelukkig heb ik niet zo veel extreem lange ritten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schwarz
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 07-07 23:22
Na een jaar een YLR (Berlin mei2023) te hebben gereden nu een maand een YRWD standard range in bezit (november 2024).

Ervaringen tot dusver:
  • De mindere range is voor ons gebruik geen issue. (met de kinderen stoppen wel even na 2-3u rijden) en 99 procent van de ritten is de volledige range niet nodig.
  • Qua acceleratie is het wel merkbaar minder. Maar zeker niet traag. De LR kon lomp hard optrekken. Dat kan nu niet meer. De SR RWD is nog meer dan vlot genoeg voor snelle inhaalacties.
  • Vanaf aflevering zat er al trilling in de auto. Eerst ga je dan uit van banden die weer in vorm moeten komen. Maar na 1000km nog steeds trillingen. Wissel naar winterbanden heeft dit euvel verholpen. Het moet dus onbalans in wiel geweest zijn. In het voorjaar maar kijken of het niet alsnog aan de banden ligt.
  • De kwaliteit van de camera's is vooruit gegaan. De vorige Y had nogal gele verkleuring in de camera's (met name de voorscherm camera's). Bij de nieuwe is dit stukken beter.
  • Heb het idee dat de sloten ook zijn veranderd sinds 2023. De deuren en met name kofferklep openen en sluiten anders. Geluid van de kofferklepslot kreunt veel minder :P
  • Klopt het dat de RWD SR aanzienlijk minder remt op de motor? Voor zo ver ik weet kan je niet de mate van regeneratief remmen aanpassen correct? (zonder S3XY buttons).
Al met al beide prettige en functionele auto's.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fishbeast
  • Laatst online: 11-07 15:11
Zitten de stoelen dan nog steeds prima, want ben met de M3 nog nooit ver weg geweest.
Ik ben ~2m lang, en naar italië geweest met de MY afgelopen zomer met de vrouw en 3 kinderen. We hebben er dik 2 dagen over gedaan (overnachting in Zwitserland), omdat we een vouwwagen bij ons hadden en dus niet overal de maximum snelheid gereden hebben. Eigenlijk nooit last gehad van de stoelen, alhowel de zitting voor mij iets dieper had gemogen. Daarentegen kan je makkelijk je zitpositie aanpassen tijdens het rijden ivm Autopilot :)

Ik heb vooralsnog steeds geen spijt dat ik voor de MY gegaan ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09:28
Schwarz schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 10:11:
Na een jaar een YLR (Berlin mei2023) te hebben gereden nu een maand een YRWD standard range in bezit (november 2024).

Ervaringen tot dusver:
  • De mindere range is voor ons gebruik geen issue. (met de kinderen stoppen wel even na 2-3u rijden) en 99 procent van de ritten is de volledige range niet nodig.
  • Qua acceleratie is het wel merkbaar minder. Maar zeker niet traag. De LR kon lomp hard optrekken. Dat kan nu niet meer. De SR RWD is nog meer dan vlot genoeg voor snelle inhaalacties.
  • Vanaf aflevering zat er al trilling in de auto. Eerst ga je dan uit van banden die weer in vorm moeten komen. Maar na 1000km nog steeds trillingen. Wissel naar winterbanden heeft dit euvel verholpen. Het moet dus onbalans in wiel geweest zijn. In het voorjaar maar kijken of het niet alsnog aan de banden ligt.
  • De kwaliteit van de camera's is vooruit gegaan. De vorige Y had nogal gele verkleuring in de camera's (met name de voorscherm camera's). Bij de nieuwe is dit stukken beter.
  • Heb het idee dat de sloten ook zijn veranderd sinds 2023. De deuren en met name kofferklep openen en sluiten anders. Geluid van de kofferklepslot kreunt veel minder :P
  • Klopt het dat de RWD SR aanzienlijk minder remt op de motor? Voor zo ver ik weet kan je niet de mate van regeneratief remmen aanpassen correct? (zonder S3XY buttons).
Al met al beide prettige en functionele auto's.
Die verkleuring is ooit met een update verholpen volgens mij. Dat had mijn MY Berlijn eerst ook, maar al lange tijd niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fishbeast
  • Laatst online: 11-07 15:11
Schwarz schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 10:11:
Als ik dan iets moet noemen vind ik vooral de kwaliteit van de camera op de kofferbak bedroevend. Op een auto van 50-60k, wat is de prijs van een camera met een hogere resolutie? Het enige argument dat ik kan bedenken is dat computer wellicht het hogere datavolume niet snel genoeg kan verwerken.
[/list]
Dit zou kunnen komen omdat de MY AWD 2 motoren heeft die het kan inzetten om af te remmen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Nu online

bert pit

asdasd

Ik vind de stoel aan de smalle kant maar ook bij lange reizen geeft hij voldoende steun. Nooit rugpijn gehad in deze auto. Volgens mijn broer die een ID4 heeft (vergelijkbaar met Enyac) loopt de Tesla voor op VW qua sortware, integratie batterij efficiëntie, maar ik kan dat zelf niet goed beoordelen.

Qua comfort (stugheid) is de MY vanaf ongeveer eind 2022 in het onderstel aangepast, waardoor de auto gewoon confortabel rijdt. Maar dit kun je het best zelf bepalen bij een proefrit. Rijke uitrusting moet je bij andere merken vaak bijkopen.

Nokia 6110, Sony Walkman, Commodore 64, steenkoolvrij sinds 1962

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schwarz
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 07-07 23:22

Heb vorig jaar eens een lijstje gemaakt met wat mij betreft de plus en minpunten zijn van de Y.
Schwarz in "Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaRo74
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 12:55

Van de week een leen M3 2020 meegehad en nu weer terug in de mYne.
Goed met elkaar kunnen vergelijken dus.

Eerste keer ooit dat ik een M3 reed en dat is beslist geen straf. Wat mij betreft een aanrader voor iedereen die iets zoekt in dit segment.
Volgens mij was het gewoon een standaard RWD versie welke veel sneller optrekt dan een Y RWD maar in die van mij gebruik ik dat zelden. Chill voldoet in alles en in gunstigste geval gebruik ik de kickdown van de Commander voor meer vermogen.

M3 is top en prima stoelen voor mijn 1.94.
Ondanks 4 jaar oud en 92k kilometer niets op aan te merken qua rijden, trillen, remmen etc.
Wel erg veel windgeruis en herrie op de snelweg als je het vergelijkt met de Y en die is veel stiller.
Comfort/vering vond ik vergelijkbaar en prima. De M3 bonkt iets meer over onregelmatigheden in het wegdek en stuurt strakker in het bochtenwerk ook vanwege de lagere koets. Net als iedere andere Tesla(S, X) zijn de 3 en Y beide geen rallywagens. ;-)

Wat dingen die me opvielen :*)
M3 is wel erg laag waardoor ik in en uit de auto moet kruipen.
Portieren moet je in vergelijk met de Y echt dichtsmijten terwijl ze bij de Y bijna vanzelf dichtvallen.
Kofferbak moest ik met de hand openen en sluiten. Dacht dat deze stuk was ;-)
Laadklep ging niet van buitenaf open en zal wel stuk zijn geweest.
Na het vol opladen en wegrijden had ik even een schrikmomentje omdat regeneratief remmen nog niet actief was en ik bij de eerste rotonde stevig de rem moest gebruiken. Gelukkig wist mijn lange termijn geheugen nog waar het rempedaal zat.

Windgeruis van de 2020M3 vond ik eigenlijk het enige echte nadeel maar dat zal bij 2024M3 versie vergelijkbaar zijn als met de Y.
Maar ook daar is vast aan de wenen wanneer je in de markt bent voor een oudere M3

Het bereik van de 2020M3 op 100% was trouwens 331 km voor wie het weten wil. Geen idee wat dat ooit was bij nieuw.

mYn Tesla 2024 || MOSTEK 6502C 1.79 MHz | 8/16 - bits | Antic / GTIA | 64k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megat
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12:25
Inspired schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 09:43:
[...]

Heb sowieso het idee dat de remblokken dan af en toe ook wat aanlopen.
Schijfremmen zijn zelfstellend en daardoor lopen ze per definitie net wel of met niet aan.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bint
RaRo74 schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 12:04:
[...]

Van de week een leen M3 2020 meegehad en nu weer terug in de mYne.
Goed met elkaar kunnen vergelijken dus.

Eerste keer ooit dat ik een M3 reed en dat is beslist geen straf. Wat mij betreft een aanrader voor iedereen die iets zoekt in dit segment.
Volgens mij was het gewoon een standaard RWD versie welke veel sneller optrekt dan een Y RWD maar in die van mij gebruik ik dat zelden. Chill voldoet in alles en in gunstigste geval gebruik ik de kickdown van de Commander voor meer vermogen.

M3 is top en prima stoelen voor mijn 1.94.
Ondanks 4 jaar oud en 92k kilometer niets op aan te merken qua rijden, trillen, remmen etc.
Wel erg veel windgeruis en herrie op de snelweg als je het vergelijkt met de Y en die is veel stiller.
Comfort/vering vond ik vergelijkbaar en prima. De M3 bonkt iets meer over onregelmatigheden in het wegdek en stuurt strakker in het bochtenwerk ook vanwege de lagere koets. Net als iedere andere Tesla(S, X) zijn de 3 en Y beide geen rallywagens. ;-)

Wat dingen die me opvielen :*)
M3 is wel erg laag waardoor ik in en uit de auto moet kruipen.
Portieren moet je in vergelijk met de Y echt dichtsmijten terwijl ze bij de Y bijna vanzelf dichtvallen.
Na het vol opladen en wegrijden had ik even een schrikmomentje omdat regeneratief remmen nog niet actief was en ik bij de eerste rotonde stevig de rem moest gebruiken. Gelukkig wist mijn lange termijn geheugen nog waar het rempedaal zat.

Windgeruis van de 2020M3 vond ik eigenlijk het enige echte nadeel maar dat zal bij 2024M3 versie vergelijkbaar zijn als met de Y.
Maar ook daar is vast aan de wenen wanneer je in de markt bent voor een oudere M3

Het bereik van de 2020M3 op 100% was trouwens 331 km voor wie het weten wil. Geen idee wat dat ooit was bij nieuw.
Dit is precies de feedback die ik nodig had! Ik heb zelf namelijk ook een M3 uit 2020, kijkend naar een nieuwe MY of Enyaq. De vooruitgang van MY tov de 2020M3 hebben de doorslag doen geven.

Ik heb zojuist dus de MY Long Range RWD besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bint
Schwarz schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 10:49:
[...]

Heb vorig jaar eens een lijstje gemaakt met wat mij betreft de plus en minpunten zijn van de Y.
Schwarz in "Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2"
zeer nuttig overzicht, bedankt! heb ik meegenomen in mijn afweging voor de nieuwe Model Y.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarus20
  • Laatst online: 08:33
T-Blizzard schreef op maandag 11 december 2023 @ 15:58:
Ik lees nu al meerdere weken mee, en elke keer dat ik op het punt sta om een knoop door te hakken houden de negatieve aspecten hier besproken mij tegen. Het is natuurlijk geen pak melk (zou hem zelf willen aanschaffen). Ik heb nu twee testritten gehad van 45 min maar dat is natuurlijk te kort om een goed beeld te krijgen. Ik heb nu een auto met een prima functionerende regensensor en een stengel voor de richting en parkeer ik eigenlijk zonder te kijken met sensoren voor en achter :+ maar mist daarentegen wel weer veel andere hulpsystemen.

Moeilijk...Moeilijk... Er is qua prijs en opties niks wat ook maar een beetje in de buurt komt. Een ID3 of Born vind ik er allemaal niet uitzien.
Zoek je een nieuwe? Een BYD Seal als alternatief voor de M3 of een Xpeng G6 voor de Model Y zijn toch dezelfde prijsklasse?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• shinken82
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10:49
RaRo74 schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 12:04:
[...]

Elektrische achterklep is er vanaf model jaar 2021.
Jarus20 schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 14:42:
[...]

Zoek je een nieuwe? Een BYD Seal als alternatief voor de M3 of een Xpeng G6 voor de Model Y zijn toch dezelfde prijsklasse?
Model 3 is €5000 goedkoper dan een Seal
Model Y is €3000 duurder dan een G6

[ Voor 34% gewijzigd door shinken82 op 20-12-2024 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flupp
[...]
... ware het niet dat dat beiden Chinezekes zijn. Ik zou dan ook minstens de Ioniq6 overwegen (Hyundai - voor de M3) of de EV6 (Kia - voor de MY).

Model 3 LR (model 2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaRo74
shinken82 schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 15:33:
[...]
Elektrische achterklep is er vanaf model jaar 2021.
Het zat er echt nog niet op nee.

Laadklep van buitenaf openen door er op te drukken ook pas vanaf 2021?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shinken82
RaRo74 schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 15:53:
[...]

Het zat er echt nog niet op nee.

Knop aan de buitenkant is aanwezig in oudere modellen. Denk dat die dan kapot is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nerovectra
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 13:18
[...]

Ok, Elon is natuurlijk "enigszins bijzonder", maar voordat ik toch zo'n hap privé geld in een auto van Chinese makelij zou stoppen. Een Model Y is natuurlijk behoorlijk generiek, maar je kunt met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid stellen dat Tesla over vijf jaar nog in Europa met een "service" organisatie actief is om een enorme vloot 3 en Y in de lucht te houden. En anders is er op mondiale schaal overal genoeg aan onderdelen beschikbaar. Achter BYD en Xpeng lijkt ook wel een serieus doel te zitten. Maar voor m'n telefoon zou ik denk ik óók niet gauw een Chinees merk kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nerovectra
[quote]Fishbeast schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 10:17:
[...]

Als ik dan iets moet noemen vind ik vooral de kwaliteit van de camera op de kofferbak bedroevend. Op een auto van 50-60k, wat is de prijs van een camera met een hogere resolutie? Het enige argument dat ik kan bedenken is dat computer wellicht het hogere datavolume niet snel genoeg kan verwerken.

[...]

Resolutie is volgens mij énorm, maar de kijkhoek ook. Daardoor is ie voor de AP computer goed bruikbaar, maar dat kleine gedeelte zicht dat wij gebruiken om achteruit te kijken daardoor misschien niet zo spiffy is als je bij Tesla zou verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarus20
  • Laatst online: 08:33
nerovectra schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 16:16:
[...]

Ok, Elon is natuurlijk "enigszins bijzonder", maar voordat ik toch zo'n hap privé geld in een auto van Chinese makelij zou stoppen. Een Model Y is natuurlijk behoorlijk generiek, maar je kunt met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid stellen dat Tesla over vijf jaar nog in Europa met een "service" organisatie actief is om een enorme vloot 3 en Y in de lucht te houden. En anders is er op mondiale schaal overal genoeg aan onderdelen beschikbaar. Achter BYD en Xpeng lijkt ook wel een serieus doel te zitten. Maar voor m'n telefoon zou ik denk ik óók niet gauw een Chinees merk kiezen.
Dat snap ik. Met BYD is het risico minimaal lijkt me, maar in het algemeen is het een risico vergeleken met Tesla. Waar dan weer andere dingen spelen zoals je aanhaalt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• shinken82
Jarus20 schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 16:52:
[...]

Dat snap ik. Met BYD is het risico minimaal lijkt me, maar in het algemeen is het een risico vergeleken met Tesla. Waar dan weer andere dingen spelen zoals je aanhaalt.
BYD is een serieuze speler. Derde grootste autofabrikant ter wereld (naar marktwaarde). Groter dan welk Europees merk dan ook.
Ze zijn bezig met een Europese fabriek en denken al aan een tweede. Met BYD zit het wel snor. Maar voor €46k zou ik niet zo gauw voor een BYD gaan. Voor de volgende keer blijf ik wss nog bij Tesla. Het wordt een Highland of een Juniper. Tenzij Xiaomi de SU7 hier uitbrengt....oei.....dan weet ik het niet.....

[ Voor 5% gewijzigd door shinken82 op 20-12-2024 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flupp
shinken82 schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 16:59:
[...]
...
Derde grootste autofabrikant ter wereld (naar marktwaarde). Groter dan welk Europees merk dan ook.
...
Niets vluchtiger dan marktwaarde. Eén onverwachte beslissing van de Chinese overheid, en die marktwaarde stuikt in elkaar als een pudding.

Model 3 LR (model 2023)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flupp
Dit bericht van EVUpdate rolt net binnen in de mail: nieuwe model Y al in januari in productie ?
https://www.evupdate.nl/m...n-januari-al-in-productie

Model 3 LR (model 2023)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13:23
Tijdens het rijden komt er muziek (die ik in de auto aan heb staan) uit een speaker buiten de uit. Wat is dat voor iets? Ik voel me zwaar asociaal als ik door de straat heen rij. Hoe krijg ik die onzin uit?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:13
Sunri5e schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 18:20:
Tijdens het rijden komt er muziek (die ik in de auto aan heb staan) uit een speaker buiten de uit. Wat is dat voor iets? Ik voel me zwaar asociaal als ik door de straat heen rij. Hoe krijg ik die onzin uit?
HAHA.

Ik zie je al rijden met je guilty pleasure...

Hoort niet te kunnen met rijden trouwens. Dus even een reset doen? Lijkt mij een bug.
Overigens in het entertainment menu is een optie dat je kan kiezen voor media of megafoon. Daar even kijken of je een schuifje om kan zetten.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Himalaya
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:08
RaRo74 schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 15:53:
[...]

Nee, dat had mijn 2019 M3 ook al.

de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13:23
Oekol schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 18:27:
[...]

HAHA.

Ik zie je al rijden met je guilty pleasure...
[YouTube: Aqua - Barbie Girl (Official Music Video)]

Hoort niet te kunnen met rijden trouwens. Dus even een reset doen? Lijkt mij een bug.
Overigens in het entertainment menu is een optie dat je kan kiezen voor media of megafoon. Daar even kijken of je een schuifje om kan zetten.
Die staan beide uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:50
Begin van de maand de auto van de LM overgenomen. In de laatste week is er helaas nog wel iemand achterop gereden dus er moest nog een nieuwe bumper op de auto komen. Dat kon nog op kosten van de LM/verzekeraar en dus 3 weken later een afspraak en nieuwe bumper er op. Was binnen 1 dag geregeld, dus dat was helemaal super.

Helaas vanochtend achteruit tegen een muurtje gereden en heb ik lakschade. De bumper was welgeteld twee dagen schadevrij haha.

Ach ja, past mooi bij de lakschade aan de voorkant zal ik maar zeggen...

Maar heeft iemand toevallig goede recente ervaring met een lakstift voor de parelmoer pak? Iets waarmee ik iig het zwart van het plastic niet meer zie? En van een betrouwbare webshop?

[ Voor 3% gewijzigd door Caelorum op 20-12-2024 19:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thezahir
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18-03 11:55
Caelorum schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 19:24:
Begin van de maand de auto van de LM overgenomen. In de laatste week is er helaas nog wel iemand achterop gereden dus er moest nog een nieuwe bumper op de auto komen. Dat kon nog op kosten van de LM/verzekeraar en dus 3 weken later een afspraak en nieuwe bumper er op. Was binnen 1 dag geregeld, dus dat was helemaal super.

Helaas vanochtend achteruit tegen een muurtje gereden en heb ik lakschade. De bumper was welgeteld twee dagen schadevrij haha.

Ach ja, past mooi bij de lakschade aan de voorkant zal ik maar zeggen...

Maar heeft iemand toevallig goede recente ervaring met een lakstift voor de parelmoer pak? Iets waarmee ik iig het zwart van het plastic niet meer zie? En van een betrouwbare webshop?
Deze heb ik recent gebruikt voor steenslagpuntjes en beviel prima!
https://nl.aliexpress.com/item/1005006191605157.html
Heb ook de bijpassende varnish erbij besteld maar nog niet gebruikt omdat het een te klein oppervlak betrof.
Enige nadeel is de wat langere levertijd van ome Ali.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Vandaag de wagen opgehaald in Tilburg, de levering viel wat tegen maar we zijn blij dat de wagen er is.

Nu ben ik vandaag gewoon ingestapt en naar huis gereden maar morgen eens rustig aan de slag met configureren. Nu zit ik met het volgende: de auto is via de leasemij van de werkgever van mijn vrouw. De bestelling is op haar mailadres en tesla account gedaan. Ik heb daarnaast mijn eigen Tesla account. Mijn vrouw gaat uiteindelijk niets geven om de snufjes van de auto. Instappen, stoelen goed en wegwezen en dan is het voor haar klaar. Ik ben daarom wat geneigd om mijn eigen Tesla account als hoofd-bestuurdersprofiel in te stellen en dan een tweede profiel voor mijn vrouw aan te maken voor haar eigen instellingen. Ik wil vooral zelf wat meer controle over de wagen zodat ik niet op haar telefoon/account zou moeten wachten als ik iets daarmee moet voor de wagen.
  • Is dat logisch om zo te doen of zitten daar nog mogelijke nadelen aan die ik nu niet zie
  • We kregen een jaar lang gratis superchargen cadeau. In NL hebben we daar niet zo veel aan maar op vakanties of tripjes wel leuk. Is dat aan haar account gekoppeld of aan de auto?

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
thezahir schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 21:52:
[...]

Deze heb ik recent gebruikt voor steenslagpuntjes en beviel prima!
https://nl.aliexpress.com/item/1005006191605157.html
Heb ook de bijpassende varnish erbij besteld maar nog niet gebruikt omdat het een te klein oppervlak betrof.
Enige nadeel is de wat langere levertijd van ome Ali.
Waarom ali? Bij je lokale auto verf handelaar mixen ze het perfect op kleurcode voor je en krijg je de basis kleur en de aflak kleur (voor rood of wit pearl, multi layer lakken) voor 20 euro mee. Mooier resultaat.

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:13
SirLenncelot schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 23:18:

• We kregen een jaar lang gratis superchargen cadeau. In NL hebben we daar niet zo veel aan maar op vakanties of tripjes wel leuk. Is dat aan haar account gekoppeld of aan de auto?
[/list]
Is aan de auto gekoppeld.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SirLenncelot schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 23:18:
Vandaag de wagen opgehaald in Tilburg, de levering viel wat tegen maar we zijn blij dat de wagen er is.

Nu ben ik vandaag gewoon ingestapt en naar huis gereden maar morgen eens rustig aan de slag met configureren. Nu zit ik met het volgende: de auto is via de leasemij van de werkgever van mijn vrouw. De bestelling is op haar mailadres en tesla account gedaan. Ik heb daarnaast mijn eigen Tesla account. Mijn vrouw gaat uiteindelijk niets geven om de snufjes van de auto. Instappen, stoelen goed en wegwezen en dan is het voor haar klaar. Ik ben daarom wat geneigd om mijn eigen Tesla account als hoofd-bestuurdersprofiel in te stellen en dan een tweede profiel voor mijn vrouw aan te maken voor haar eigen instellingen. Ik wil vooral zelf wat meer controle over de wagen zodat ik niet op haar telefoon/account zou moeten wachten als ik iets daarmee moet voor de wagen.
  • Is dat logisch om zo te doen of zitten daar nog mogelijke nadelen aan die ik nu niet zie
Ik heb zelf geen lease, maar ik lees hier wel al een tijd mee. De vraag naar bepaalde gegevens in de App en toegang geven tot de auto komt regelmatig terug.

Meestal is er iets dat de leasemaatschappij moet doen voor extra Tesla accounts, maar ik weet het ook niet precies (want geen leasemaatschappij).

Misschien moet je even een search doen on dit topic op "lease account" of dat soort termen...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
€108 bij Tesla en €63 bij Amazon voor het A-merk. Scheelt toch weer.

Dure 2-jaar (60.000km) beurt! :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/winaJ3Xskd-gKSjgxKWJ_N3i7iU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RE1tJOFQ3bVi50SNZkn6vV2n.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sbSVSYoG2wXGi_gCnImhj1sx2CE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GfuyRcV2DHbRrSSjYwEbxiOF.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 21% gewijzigd door _eLMo_ op 21-12-2024 08:38 ]

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thezahir
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18-03 11:55
_eLMo_ schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 23:38:
[...]

Waarom ali? Bij je lokale auto verf handelaar mixen ze het perfect op kleurcode voor je en krijg je de basis kleur en de aflak kleur (voor rood of wit pearl, multi layer lakken) voor 20 euro mee. Mooier resultaat.
Omdat mijn Ali ook gewoon dezelfde kleurcode is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChromeFR
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:12
Ik blijf een trilling hebben in mijn Mdel 3 Highland. Tesla heeft al een keer de banden vervangen, en gebalanceerd. Maar vanaf 120 km/u is de trilling zeer, en dus nog steeds, waarneembaar (in stuur). Herkenbaar en weet iemand de specialist om dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
ChromeFR schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 05:23:
Ik blijf een trilling hebben in mijn Mdel 3 Highland. Tesla heeft al een keer de banden vervangen, en gebalanceerd. Maar vanaf 120 km/u is de trilling zeer, en dus nog steeds, waarneembaar (in stuur). Herkenbaar en weet iemand de specialist om dit op te lossen?
Bij mijn M3H bijna hetzelfde. Eerst gebalanceerd, daarna banden vervangen en uitgelijnd.
Heb toen zo'n 4000km gereden en weer uitgebalanceerd.
Nu is het veel minder en soms weg... maar het komt soms terug.

Ik rij vrij weinig, 10k km per jaar, waarvan 4k in de vakantie. Het komt voor dat de auto 2 weken op de oprit staat.
Het valt me op dat daarna het probleem er weer is en best een paar ritten nodig heeft om weer normaal te worden.

Ik heb de Michelin banden 18"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:54
@SirLenncelot het hoofd account heeft de leasemaatschappij. Jij en je vrouw krijgen een account hieronder en die doen exact hetzelfde. En exact bedoel ik ook exact tot en met de push melding dat als jij voorverwarmt, jullie allebei hier een melding van krijgen als de cabine op temperatuur is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wrathcall
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 29-06 13:54
ChromeFR schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 05:23:
Mijn M3HL kwam op Bridgestone zomerbanden, helemaal stil en strak.
Ik kreeg in oktober Michilin Pilot Alpin 5's als winterbanden op de auto. Enorme vibraties en geluid. 1e keer terug herbalanceren, hielp niets. 2e keer Road Force balanceren (met gewichtsrol tegen de band) gebalanceerd. Uitkomst 3 van de 4 banden niet volgens spec. Daarna werd er bij Michelin geclaimed en werd geaccepteerd. Helaas geen nieuwe Michelins te krijgen. Voorstel Hankooks want ook Vredestein was niet meer leverbaar. Deze nu erop liggen en ook niet stil en nog steeds wel vibraties maar ik ben er klaar mee. Als het mijn prive auto was had ik er denk ik Pirelli P Zero Winter 2 banden geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wrathcall
Vraag: Deze week zijn al de camera's uitgevallen van mijn M3HL van sep. 2024. Soft reset helpt niet. Via service menu zie ik dat de primaire ECU status MIA heeft. Erg vervelend dit want vrijwel alles moet via de camera's dus ik heb nu nog minder functionaliteiten dan mijn Seat Mii.
Geen cruise control, geen auto ruitenwisser, geen koplampverstelling (staat erg dicht op de wagen nu), geen richtingaanwijzer uitschakelen na baan wissel, geen veiligheidshulpjes en ook geen navi.

Tesla Service verzoek aangemaakt en gisteren bij diverse centers in totaal 1,5 uur telefonisch in de wacht gestaan. Bij de verkoop optie wordt natuurlijk direct opgenomen maar die kunnen niet helpen.
Is iemand bekend met dit euvel en wat was de oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChromeFR
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:12
Wrathcall schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 10:57:
[...]

Mijn M3HL kwam op Bridgestone zomerbanden, helemaal stil en strak.
Ik kreeg in oktober Michilin Pilot Alpin 5's als winterbanden op de auto. Enorme vibraties en geluid. 1e keer terug herbalanceren, hielp niets. 2e keer Road Force balanceren (met gewichtsrol tegen de band) gebalanceerd. Uitkomst 3 van de 4 banden niet volgens spec. Daarna werd er bij Michelin geclaimed en werd geaccepteerd. Helaas geen nieuwe Michelins te krijgen. Voorstel Hankooks want ook Vredestein was niet meer leverbaar. Deze nu erop liggen en ook niet stil en nog steeds wel vibraties maar ik ben er klaar mee. Als het mijn prive auto was had ik er denk ik Pirelli P Zero Winter 2 banden geprobeerd.
Hmm interessant. Weet je nog welk type Bridgestone eronder lagen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fusionyx
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 03-03 17:53
Wrathcall schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 11:03:
Vraag: Deze week zijn al de camera's uitgevallen van mijn M3HL van sep. 2024. Soft reset helpt niet. Via service menu zie ik dat de primaire ECU status MIA heeft. Erg vervelend dit want vrijwel alles moet via de camera's dus ik heb nu nog minder functionaliteiten dan mijn Seat Mii.
Geen cruise control, geen auto ruitenwisser, geen koplampverstelling (staat erg dicht op de wagen nu), geen richtingaanwijzer uitschakelen na baan wissel, geen veiligheidshulpjes en ook geen navi.

Tesla Service verzoek aangemaakt en gisteren bij diverse centers in totaal 1,5 uur telefonisch in de wacht gestaan. Bij de verkoop optie wordt natuurlijk direct opgenomen maar die kunnen niet helpen.
Meer hebben dit probleem beste info hierover kun je vinden in dit forum als je geen Duits spreekt even translate gebruiken:

https://tff-forum.de/t/de...nd-by-verbrauch/361195/80

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gerwinnn
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 10:26

Model Y is kwa software wel echt een stuk beter, ik vond de navigatie in de enyaq dramatisch en deze heeft me van de zomer ook een aantal keren in de steek gelaten op rotondes door in de war te raken en dan maar een laad stop te plannen die ik niet ging halen.

Ruimte was top en daar hield het dan ik bij op :+

Om maar niet te praten over software upgrades waarvoor je naar de dealer moet en de boel die dan stuk gaat.

Ja de enyaq is prima maar de Y staat daar wel een stukje boven als ik naar de ervaringen van mensen kijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikbenjelly
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 09-07 20:20
flupp schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 17:30:
[...]

Niets vluchtiger dan marktwaarde. Eén onverwachte beslissing van de Chinese overheid, en die marktwaarde stuikt in elkaar als een pudding.
Eerder een onverwachte beslissing van van de Nederlandse overheid mbt belastingen....en denk niet dat byd ff een tesla prijsverlaging doet van 10.000€ zoals in 22/23....dat viel wel ff tegen met mn 2019 model 3 lr awd...had rond de 25k moeten opleveren....ipv 17k als ik nu inruil...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belecthor
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13-07 23:29

Een kennis van me heeft ditzelfde bij zijn M3H. De auto moet gerepareerd worden, maar van het moment tot de storing tot reparatie zit wel 3 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nerovectra

Dan ben je, vrees ik, óók de pineut:
https://electrek.co/2024/...computer-inside-new-cars/
Ik heb zelf een HW4 MY uit augustus (levering september). Gelukkig na 8000km (vooralsnog) geen enkel issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent

Join the club…

Ik vraag mij af of de repair het echt fixt of dat je nog steeds risico hebt op hetzelfde probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Derk J

Staan er al meerdere in dit topic.( even zoeken dus)

Ga er maar van uit dat je Autopilotcomputer kapot is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nerovectra
TweakerVincent schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 15:11:
[...]

Join the club…

Ik vraag mij af of de repair het echt fixt of dat je nog steeds risico hebt op hetzelfde probleem.
De impact is zo groot dat ze er écht wel op gebrand zijn om snel een definitieve oplossing te hebben. Allereerst op aanpassing van software om niet veel méér auto's uit te laten vallen (misschien is die van mij al voorlopig gered door het terugtrekken van de .44 update). En indien noodzakelijk de beschikbaarheid van verbeterde productie van de betreffende onderdelen. Je zult toch je software updates bij een dealer moeten sourcen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
nerovectra schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 15:52:
[...]

De impact is zo groot dat ze er écht wel op gebrand zijn om snel een definitieve oplossing te hebben. Allereerst op aanpassing van software om niet veel méér auto's uit te laten vallen (misschien is die van mij al voorlopig gered door het terugtrekken van de .44 update). En indien noodzakelijk de beschikbaarheid van verbeterde productie van de betreffende onderdelen. Je zult toch je software updates bij een dealer moeten sourcen ...
Ik las in de bron die ik eerder aangaf dat het probleem bij sommige mensen nogmaals voorkomt. Ik heb het gehad in september. Betwijfel of het aan updates ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nerovectra
TweakerVincent schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 15:54:
[...]

Ik las in de bron die ik eerder aangaf dat het probleem bij sommige mensen nogmaals voorkomt. Ik heb het gehad in september. Betwijfel of het aan updates ligt.
Dat betwijfel ik ook. Maar dat hoeft niet te betekenen dat de software geen (al dan niet tijdelijke) oplossing kan zijn. OTA updates zijn, denk ik, een zegen voor Tesla. Dat is een instrument dat veel andere fabrikanten helaas niet kunnen inzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
nerovectra schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 16:03:
[...]

Dat betwijfel ik ook. Maar dat hoeft niet te betekenen dat de software geen (al dan niet tijdelijke) oplossing kan zijn. OTA updates zijn, denk ik, een zegen voor Tesla. Dat is een instrument dat veel andere fabrikanten helaas niet kunnen inzetten.
Das waar. In september had ik nog geen updates, 12 september ontvangen en 2 weken later begon de ellende.

Ik snap die wachttijden bij callcenter niet. Huur gewoon ff een blik medewerkers in. Standaard minimaal half uur wachten. Armoede

[ Voor 12% gewijzigd door TweakerVincent op 21-12-2024 16:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kartoenweb
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-07 21:49
Hallo Iedereen.

Ik heb zins 3 maanden een nieuwe Tesla Model Y RDW.
Nu 13.000 km verder zit ik er aan te denken dat ik misschien de wielen moet omwisselen/verplaatsen (Auto zegt zelf na 10.000KM)

Nu vraag ik jullie advies :)
1. Is het echt veel beter om na 10.000k je banden te wisselen?
2. En waar wisselen jullie de banden? Doen jullie dit bij Tesla zelf? Of gewoon bij een lokale garage zelf? Zoja waar zou ik het beste op kunnen letten bij het zoeken van een dealer?

Hopelijk kunnen jullie mij keuze makkelijker maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awoodentree
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Ik heb een winterset met 20" Uberturbine velgen voor mijn M3P uit 2019. Nu ben ik op zoek naar een stille(re) set banden, omdat de huidige Pirelli Winter Sotozerro 3 (zonder schuim) teveel geluid maken.

Ik kom nu uit op de Hankook iON i*cept (IW01) 235/35 R20, omdat die significant minder geluid maken. Heeft iemand ervaring met deze banden of deze specifieke setup?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nerovectra
kartoenweb schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 16:51:
Hallo Iedereen.

Nu 13.000 km verder zit ik er aan te denken dat ik misschien de wielen moet omwisselen/verplaatsen (Auto zegt zelf na 10.000KM)

2. En waar wisselen jullie de banden? Doen jullie dit bij Tesla zelf? Of gewoon bij een lokale garage zelf? Zoja waar zou ik het beste op kunnen letten bij het zoeken van een dealer?

Zoveel mogelijk bij een onderstel- en/of bandenspecialist. En wisselen zorgt voor minder kans op lawaai en dat je ze per vier kunt vervangen (zodat je nooit op te oude banden rijdt). Om de 15.000 km kan vast ook wel als je niet als een malloot rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heinemancp
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11:49
Vrijdag is mijn chargeportdoor vervangen met de mobiele service van Tesla. Ideaal dat.
Wel bijzonder dat ze zonder jouw sleutel / kaart gewoon je auto kunnen open maken en je daar helemaal geen melding van ontvangt.

Die monteur vroeg ik naar de drukte ivm de HW4 problemen. Hij gaf aan dat dit alleen bij MYs gebeurt en door een FW update komt en dat ik (M3H) er geen last van zal hebben.
Maar gezien de meldingen in dit forum zet ik mn twijfels bij het statement dat het alleen MYs betref.

De herstel actie duurde 30min ongeveer. Heerlijk, geen ritje naar een dealer, hele dag wachten en misschien gefixed aan einde van de dag. Daarnaast duidelijke verslaglegging in de app - dus ook dat is allemaal gelijk goed geregeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Himalaya
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:08
Awoodentree schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 16:56:
Ik heb een winterset met 20" Uberturbine velgen voor mijn M3P uit 2019. Nu ben ik op zoek naar een stille(re) set banden, omdat de huidige Pirelli Winter Sotozerro 3 (zonder schuim) teveel geluid maken.

Ik kom nu uit op de Hankook iON i*cept (IW01) 235/35 R20, omdat die significant minder geluid maken. Heeft iemand ervaring met deze banden of deze specifieke setup?
Ik heb ze in 255/40 R20” XL SUV onder mijn Model Y AWD en ben er zeer over te spreken, bijna vergelijkbaar met de Michelin zomerbanden. Heb ze specifiek uitgezocht op de geluidsdruk en ze vallen niet tegen in vergelijking met mijn vorige sets aan winterbanden. En rij er nu mee rond in de Alpen over besneeuwde wegen en is echt onvoorstelbaar wat een acceleratie je nog kunt halen :D

de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megat
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12:25
Hallo Iedereen.

Wij wisselen de wielen niet. Wel kijken we met regelmaat naar het slijtagebeeld. Als dat mooi en gelijkmatig is, laten wij de wielen liever op hun plaats. Afwijkingen vallen eerder op als de wielen op dezelfde plaats blijven.
De auto is nu trillingsvrij. De wielen wisselen kan voor trillingen gaan zorgen.
We spreiden de kosten voor vervanging van de banden, omdat de slijtage voor en achter niet gelijk oplopen en ze daardoor per twee aan vervanging toe zijn in plaats van vier stuks.
Ik ben van mening dat als iets prima functioneert en geen preventief onderhoud gewenst of vereist is, je er beter af kunt blijven.
Er zijn ook nogal eens banden, die een voorgeschreven draairichting hebben. Kruislings wisselen gaat dan tegen de voorschriften van de bandenfabrikant en is een afkeurpunt bij een APK.
Als laatste : de wielen - laten - wisselen kost extra tijd en geld en we zien eigenlijk geen voordelen.

[ Voor 6% gewijzigd door Megat op 22-12-2024 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kartoenweb
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-07 21:49
Megat schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 17:43:
[...]
Wij wisselen de wielen niet. Wel kijken we met regelmaat naar het slijtagebeeld. Als dat mooi en gelijkmatig is, laten wij de wielen liever op hun plaats. Afwijkingen vallen eerder op als de wielen op dezelfde plaats blijven.
De auto is nu trillingsvrij. De wielen wisselen kan voor trillingen gaan zorgen.
We spreiden de kosten voor vervanging van de banden, omdat de slijtage voor en achter niet gelijk oplopen en ze daardoor per twee aan vervanging toe zijn in plaats van vier stuks.
Ik ben van mening dat als iets prima functioneert en geen preventief onderhoud gewenst of vereist is, je er beter af kunt blijven.
Als laatste : de wielen - laten - wisselen kost extra tijd en geld en we zien eigenlijk geen voordelen.
Zo denk ik er idd ook wel een beetje over. Ben erg benieuwd naar de ervaringen hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wrathcall
ChromeFR schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 11:07:
[...]

Hmm interessant. Weet je nog welk type Bridgestone eronder lagen?
Turanza's volgens mij. Liggen bij Profile in de opslag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nerovectra
kartoenweb schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 18:07:
[...]

Zo denk ik er idd ook wel een beetje over. Ben erg benieuwd naar de ervaringen hier!
Iemand die wisselt heeft daar achteraf geen spijt van. Iemand die niet wisselt gaat niet weten of toegeven dat ie wèl had moeten wisselen. Is een beetje als vragen wat het juiste moment is om een nieuwe Model Y of gebruikte Model 3 te kopen :P

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• johan_solar
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 04:06

johan_solar

kitesurfing and coding

nerovectra schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 19:06:
[...]

Iemand die wisselt heeft daar achteraf geen spijt van. Iemand die niet wisselt gaat niet weten of toegeven dat ie wèl had moeten wisselen. Is een beetje als vragen wat het juiste moment is om een nieuwe Model Y of gebruikte Model 3 te kopen :P
Over dat laatste gesproken: Ik ben sinds gisteren trotse eigenaar van een gebruikte Model 3 LR. Het is een ex leaseauto van collega. Met mooi wit interieur, trekhaak, zomer en winterbanden. Wat een prachtapparaat om in te rijden.
Ik heb ook een ex New Motion laadpaal omgebouwd naar een slimme laadpaal met Smart EVSE. Hiermee kan ik de overproduktie van mijn zonnepanelen precies in de auto laden. Hoe dat werkt kun je hier lezen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TtaU46DTiXocSjW1nYFqDMCKbDo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gr9iyTWotVcOKyh3iBSF5FPs.jpg?f=fotoalbum_large

pvoutput 6300Wp ZW en NO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:38
Hallo Iedereen.

Het service menu is pas uitgebreid en toen is deze melding erbij gekomen. Dat wisselen is zover ik het begrijp meer een Amerikaans ding…
Ik wissel tussen zomer en winter, maar geen idee of ze dan ook gerouleerd worden door de bandenclub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peerke 1960
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 14-07 22:57

peerke 1960

Blauw Eitje met trekhaak ( SR)

Ik ga het niet doen. Banden heb ik nooit gewisseld, gewoon vervangen wanneer nodig. Het lijkt me veel werk voor weinig lol ( much ado about nothing )

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hallo Iedereen.

Ik ga naar een lokale garage. Die past de zomer/winter wissel altijd snel in zijn planning, anders dan de grote bekende bedrijven. Het is ook een aardige vent.

Bij de wissel doet hij meteen het roteren. Dus zomerbanden gaan er straks af en worden in het voorjaar weer geroteerd terug gezet Linksvoor en Rechtsvoor worden resp Linksachter en Rechtsachter, etc). Met winterbanden idem dito.

Dan vind ik het wel goed genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nerovectra
Smobbo schreef op zondag 22 december 2024 @ 08:32:
[...]

Het service menu is pas uitgebreid en toen is deze melding erbij gekomen. Dat wisselen is zover ik het begrijp meer een Amerikaans ding…
Ik wissel tussen zomer en winter, maar geen idee of ze dan ook gerouleerd worden door de bandenclub.
Ik zou het verzoek nog even overbrengen. Het kost je per definitie niets extra, en kan je alleen maar iets opleveren. Veel fitters boeit het niet. Sterker nog, als jij je banden eerder vervangt vanwege geluidsproductie, halen zij gemakkelijker hun omzetbonus.

[ Voor 9% gewijzigd door nerovectra op 22-12-2024 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09:02
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1dr-g1SpDUQrosM5F6IWq5v3eH4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ygl3D8A1Bsl9IaUDpKpo195P.jpg?f=fotoalbum_large

Kijk net in de spiegel, zie ik dat nou goed? Achterruit bijna van links naar rechts gescheurd. Gisteren was dit nog niet, en er is verder niks gebeurd met de auto.

Scheur is van buiten ook niet te zien en te voelen, enkel de binnenkant. Het lijkt begonnen te zijn op een verwarmingselement. Ik heb dat nog nooit aangezet.

Wat is dit balen zeg. ;w

Het wordt wel weer gefixed, maar het is een flinke lap glas. Ben dan weer bang dat ze iets anders beschadigen tijdens de reparatie. En laat je dit door Tesla zelf doen, of door Carglas....

[ Voor 11% gewijzigd door Vissa66 op 22-12-2024 13:11 ]

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaRo74
Inderdaad! :'(

Pagina: 1 ... 496 ... 502 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: