Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 495 ... 502 Laatste
Acties:
  • 3.700.363 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dewoudloper
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-03 13:28
Ik heb vandaag een blauwe model 3 highland opgehaald bij tesla Utrecht, ik heb gekozen voor de Longe range RWD wat een verschil met de oude model3! Maar ik heb al die tijd nog geen cruise control kunnen aanzetten alles wel juist ingesteld maar het knopje op het stuur doet helemaal niets, ik weet dat je even een stukje moet rijden zodat de auto kalibreert maar ik ben inmiddels al 130 kilometer verder en het werkt nog steeds niet, iemand een idee hoe lang zoiets moet kalibreren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhoDoYaThinkIAm
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:29
Dewoudloper schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 20:40:
Ik heb vandaag een blauwe model 3 highland opgehaald bij tesla Utrecht, ik heb gekozen voor de Longe range RWD wat een verschil met de oude model3! Maar ik heb al die tijd nog geen cruise control kunnen aanzetten alles wel juist ingesteld maar het knopje op het stuur doet helemaal niets, ik weet dat je even een stukje moet rijden zodat de auto kalibreert maar ik ben inmiddels al 130 kilometer verder en het werkt nog steeds niet, iemand een idee hoe lang zoiets moet kalibreren?
Druk je wel op het scrolwieltje? Tijdens mijn proefrit zat ik steeds op het symbooltje links van het scrollwiel te drukken en kreeg ik ook de TACC/AP niet ingeschakeld. Toen maar even de handleiding bekeken en toen was het me duidelijk wat ik verkeerd deed.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
hutch schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 20:28:
Bij de nieuw afgeleverde Teslas wordt een Volex laadkabel geleverd. Ik heb mijn M3P gisteren in ontvangst genomen, maar wat een enorm stugge zware kabel is dat (komende van een blauwe Mennekes). Zijn hier nog Tweakers die een suggestie hebben voor een wat meer handelbare laadkabel? Of gewoon een blauwe Mennekes kopen?
Ik las hier goede ervaringen met de kabels van Ecopoint. Eerder genoemd in dit topic (of accessoires topic).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nehal3m
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-09 06:51
Maurice- schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 11:32:
[...]

Gisteren m'n nieuwe M3 '24 opgehaald en deze had 44.25.2 al geïnstalleerd, geen .100 fabrieksversie. Misschien zit juist daar het probleem in.
Hier hetzelfde met een RWD Y.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatteC
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 09-09 11:28
Is de originele trekhaak van een tesla model Y van het merk Oris?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dewoudloper
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-03 13:28
WhoDoYaThinkIAm schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 20:44:
[...]

Druk je wel op het scrolwieltje? Tijdens mijn proefrit zat ik steeds op het symbooltje links van het scrollwiel te drukken en kreeg ik ook de TACC/AP niet ingeschakeld. Toen maar even de handleiding bekeken en toen was het me duidelijk wat ik verkeerd deed.
Oooh, ik ga het nu proberen, maar dat moet het wel zijn! 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeor
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 04-09 16:05
Rijden jullie met de Tesla de wasstraat in met borstels, of handwassen jullie de auto? Hier in de buurt zit Washing7, schijnt best goed te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Luckeh schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 18:16:
[...]

Ik heb absoluut geen spijt, maar zou op dit moment geen Tesla meer kopen. Niet dat ik een ander merk zou stappen, maar de politiek is dusdanig warrig/zwalkend op zowel EV als het algemene energiebeleid dat ik nog even bij een hybride zou blijven.
Hier snap ik helemaal niks van... Welke 'zekerheid' geeft een hybride dan meer? Elektriciteit gaat niet weg, dus je EV kun je gewoon blijven rijden.

Hybrides zijn eerlijk gezegd 'The worst of both worlds': continu moeten laden als je zoveel mogelijk elektrisch wilt rijden en desondanks nog steeds moeten tanken.

Het zwalkende beleid is nu wel klaar: SEPP is weg, en voor MRB is nu duidelijk wat het gaat worden. Het kan in feite alleen maar beter worden...

En de afschrijvingsmythe blijkt toch ook wel mee te vallen, gezien de post met die occasion bij Tesla. Meer dan 2 jaar oude auto met ongeveer 20% afschrijving is in feite heel normaal.

@Mad-Matt gewoon lekker doen. Als je een (redelijk) nieuwe Y koopt heb je daar nog jaren plezier van. Ik heb hem privé besteld, maar uiteindelijk op de zaak gezet. Je hebt er waarschijnlijk maar weinig onderhoud aan en als je thuis kunt laden kun je een dynamisch contract voor elektra overwegen (eventueel op een tweede meter) zodat je gemiddeld heel voordelig kunt laden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NightHawk4
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-08 01:50

NightHawk4

Lotte is Liev :>

Bij de nieuw afgeleverde Teslas wordt een Volex laadkabel geleverd. Ik heb mijn M3P gisteren in ontvangst genomen, maar wat een enorm stugge zware kabel is dat (komende van een blauwe Mennekes). Zijn hier nog Tweakers die een suggestie hebben voor een wat meer handelbare laadkabel? Of gewoon een blauwe Mennekes kopen?
Bij mijn vanmiddag opgehaalde MY AWD zat wel een blauwe mennekes kabel. Tesla's willekeur :?
MatteC schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 20:53:
Is de originele trekhaak van een tesla model Y van het merk Oris?
Bij mij wel, net uit de auto gehaald en gekeken. :9

2024.38.300 software

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeor
Die kabel is zo onhandig. Een andere tweaker heeft de onderstaande kabel aangeschaft. Misschien heb je er iets aan.
Himalaya schreef op donderdag 5 december 2024 @ 21:21:
[...]

Nee, de blauwe van 7+ meter. Heb er zelf maar een korte bij gehaald…

[Afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
Xeor schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 21:13:
Rijden jullie met de Tesla de wasstraat in met borstels, of handwassen jullie de auto? Hier in de buurt zit Washing7, schijnt best goed te zijn.
Ik was de auto met de hand op de oprit. Heb de vorige zwarte Tesla (lease) in het begin ook met de hand gewassen, toen 1x uit luiheid door de wasstraat en altijd spijt van gehad. Met de huidige (koop) dus altijd met de hand, vind ik ook niet erg om zo af en toe even te doen :)

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Hier de blauwe Mennekes gehad, daarna de 7 meter versie met Teslaknop van EV-Chargeking besteld en bij de auto daarna de stuggere zwarte kabel gekregen. Geef de voorkeur aan de 7 meter 3x32A versie met Teslaknop van EVChargeking.

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulldog
  • Niet online
Taro schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 21:49:
[...]
Geef de voorkeur aan de 7 meter 3x32A versie met Teslaknop van EVChargeking.
Voor thuisladen (max 11kw) is een 11kw kabel in principe toch voldoende?
Of zijn er situaties dat het aan te raden is een kabel met hoger A te bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheXplicit
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 24-07 11:26
Binnenkort terug een nieuwe bedrijfswagen/lease kiezen en de Model Y spreekt me heel erg aan. Maar toch zijn er zaken die me nog niet helemaal duidelijk zijn.Twijfel tussen de MY SR RWD (deze eventueel met EAP) of MY LR RWD (zonder EAP).

- Zijn beide modellen voorzien van de Blade batterij? Of welke heeft meer kans hierop?

- Is er een model die méér kans heeft om in Berlijn gemaakt te zijn?

- Is de aanschaf van EAP effectief de moeite waard? Is lane change op de snelweg hierin de voornaamste toevoeging?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:02
De washin7 uit Bergen op Zoom heeft bij een vorige auto delen van letters van de kentekenplaat aan de voorkant weggepoetst. Toen ik een nieuwe kenteken ging halen zei die man aan de balie: “zeker hier bij Washin7 geweest? Gebeurt vaker”

Is inmiddels ook alweer 4 jaar geleden, maar ik was hem nu gewoon in zo’n rollover. Hoewel ik mijn nieuwe Y nog nooit gewassen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flupp
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 23:05
TheXplicit schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 22:07:
...
...
Is dit voor jou van (groter) belang ? Ik denk niet Sjanghai of Berlijn iets uitmaakt qua kwaliteit of afwerking, als je je daarover zorgen zou maken.

Model 3 LR (model 2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeor
xFeverr schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 22:09:
[...]

De washin7 uit Bergen op Zoom heeft bij een vorige auto delen van letters van de kentekenplaat aan de voorkant weggepoetst. Toen ik een nieuwe kenteken ging halen zei die man aan de balie: “zeker hier bij Washin7 geweest? Gebeurt vaker”

Is inmiddels ook alweer 4 jaar geleden, maar ik was hem nu gewoon in zo’n rollover. Hoewel ik mijn nieuwe Y nog nooit gewassen heb.
Ik heb er geen moeite mee om de auto met de hand te poetsen, maar een witte wordt zo snel vies. En ik heb ook geen zin om elke week de auto te poetsen. Mijn vorige auto ging meestal door een wasbox of rollover wasstraat.

Het is overigens een zakelijke lease.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shinken82
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:36
flupp schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 22:11:
[...]

Is dit voor jou van (groter) belang ? Ik denk niet Sjanghai of Berlijn iets uitmaakt qua kwaliteit of afwerking, als je je daarover zorgen zou maken.
Idd, het maakt geen bal uit of het uit China of Duitsland komt. Panel gaps zijn echt iets uit het verleden, behalve als het uit de Fremont Gigafactory komt. De highlands uit die fabriek hebben nog steeds panel gaps problemen. Minder erg dan voorheen, maar ze zijn er nog wel.

Ik weet nog dat gebruikte Model 3's in Nederland geadverteerd werden met de label "MiC" (Made in China), omdat het geassocieerd werd met goede bouwkwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Bulldog schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 22:05:
[...]

Voor thuisladen (max 11kw) is een 11kw kabel in principe toch voldoende?
Of zijn er situaties dat het aan te raden is een kabel met hoger A te bestellen?
Ik had voorheen een 1x40A aansluiting met 1x32A / 7kW laadpaal, vandaar. Voor 3x16A is 11kW voldoende, maar sommige palen leveren maar 1-fase en 32A. Daarnaast ondersteunen sommige auto's (die van mij niet) en laadpalen (die van mij wel) ook 22 kW en dan heb je 3x32A nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bulldog
  • Niet online
Taro schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 22:34:
[...]

Ik had voorheen een 1x40A aansluiting met 1x32A / 7kW laadpaal, vandaar. Voor 3x16A is 11kW voldoende, maar sommige palen leveren maar 1-fase en 32A. Daarnaast ondersteunen sommige auto's (die van mij niet) en laadpalen (die van mij wel) ook 22 kW en dan heb je 3x32A nodig.
Bedankt voor de verduidelijking. Ik heb op kantoor een 22kW lader. Maar een M3 laadt toch niet sneller dan 11kW, heb ik dan toch een kabel met groter vermogen nodig? Heb namelijk net deze besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Bulldog schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 22:38:
[...]

Bedankt voor de verduidelijking. Ik heb op kantoor een 22kW lader. Maar een M3 laadt toch niet sneller dan 11kW, heb ik dan toch een kabel met groter vermogen nodig? Heb namelijk net deze besteld.
Klopt, de M3/MY laden met maximaal 11kW en de S/X met maximaal 22kW.

Die kabel is prima. Wel is het handig om een kabel met Tesla knop te nemen, dat is makkelijk voor het ontgrendelen, werkt dan net als bij een Supercharger: Knop indrukken = ontgrendelen, dus geen app/watch of automatisering voor nodig. Maar die kabel is verder prima.

Edit: Weet alleen niet of die spiraalkabel in de praktijk handig is, komt daardoor wel snel(ler) tegen je auto aan en kan dan bijv. met wind mogelijk beschadigen, maar is een aanname, zelf geen ervaring mee.

[ Voor 12% gewijzigd door Taro op 17-12-2024 22:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
Ik ben een trouwe handwasser, eigenlijk met al mijn auto's gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:59
I like it!

If you ever have to wait, note that our models detect it, and those Superchargers become a top priority for everyone at @TeslaCharging.

[ Voor 42% gewijzigd door Oekol op 17-12-2024 23:12 ]

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:15
Wekelijks, of vaker als nodig (Kleiboer Apeldoorn heeft een “unlimited” abbo zoals zo velen), ons bent lui, en kon op mijn 3 na ruim 100x wasstraat niks ontdekken anders dan wat swirls die er met een keer goed poetsen wel uit gaan, mijn nieuwe Y doet het ook prima.

Ben geen lakperfectionist overigens, zolang de auto vrij is van “echte” schade ben ik gelukkig. Verder wel zuinig op mijn bezit, is van mijzelf, en niet van de bank of van de baas. Maar met 1000+km per week trek je een boel zooi aan

[ Voor 9% gewijzigd door Mar.tin op 17-12-2024 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
Bulldog schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 22:38:
[...]

Voor op werk prima, als je ooit op een 1F32A paal wil laden niet prima. (Dan komt er maar 1x16A uit)

Dus waarschijnlijk voor je use case perfect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
TheXplicit schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 22:07:
Binnenkort terug een nieuwe bedrijfswagen/lease kiezen en de Model Y spreekt me heel erg aan. Maar toch zijn er zaken die me nog niet helemaal duidelijk zijn.Twijfel tussen de MY SR RWD (deze eventueel met EAP) of MY LR RWD (zonder EAP).

- Zijn beide modellen voorzien van de Blade batterij? Of welke heeft meer kans hierop?

- Is de aanschaf van EAP effectief de moeite waard? Is lane change op de snelweg hierin de voornaamste toevoeging?
Alleen de normale RWD heeft een LFP (blade) accu de LR variant heeft een NMC chemie.

Alle Y’s in europa komen uit Berlijn.

Spaar je geld voor eap en koop een S3XY commander van enhance die bijna hetzelfde doet. Tenzij de baas geld over heeft natuurlijk. In beide gevallen als je fsd/eap koopt, achteraf, vanwege de bijtelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armo
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:09
ChromeFR schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 00:03:
Mijn vader heeft via mijn refferal na 27 nov. een model 3 aangeschaft, wil je nu zeggen dat ik dan 1250 euro krijg i.p.v. 750 euro?

[...]
Heb je die 750 euro al ontvangen? Auto al opgehaald?

Maat van mij heeft via mij 2 weken geleden besteld en 500 euro korting gekregen maar zelf heb ik tot op heden geen mail gehad. Vroeger kreeg je een mail bij gebruik van refferal en een mail zodra de punten bijgeschreven werden (bij ophalen van de auto).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JPDeckers
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Ga gewoon door de wasstraat (toevallig ook een Washin7), net zoals mijn vorige Tesla, en alle autos daarvoor ook. Had ie maar geen auto moeten worden.

[ Voor 4% gewijzigd door JPDeckers op 18-12-2024 05:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Ik heb met al mijn auto’s ooit gewoon wasstraten genomen. Maar kanttekening wel dat aal voor minder kwetsbare kleuren gegaan ben. De MY is straks zwart en dan ben ik ook wel wat meer huiverig voor krassen in de lak. Maar aan de andere kant is mijn luiheid groter dan mijn liefde voor smetteloze autos’s.

Als de binnenkant maar opgeruimd is.

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenV_
  • Laatst online: 15-09 15:37
Krijg ik vanmorgen een notificatie voor een update, de 2024.44.25.3 met exact dezelfde releasenotes als de 2024.44.25.2 die ik al geinstalleerd had. Raar of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswei
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 20:08
Knip

[ Voor 93% gewijzigd door Notna op 18-12-2024 08:54 . Reden: Dit is niet de bedoeling, lees de topicwarning ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 22:33
nerovectra schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 20:08:
[...]

Hier kan je rechtsbijstandverzekering zéker iets van vinden. Je kunt namelijk aantonen dat je binnen de garantieperiode het gebrek gemeld hebt waarbij met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid gesteld kan worden dat de huidige reparatiekosten het gevolg zijn van het gebrek destijds. Hoewel, hij valt natuurlijk gewoon nog binnen de vier jaar!
Ik woon niet in Nederland maar in Zweden en verzekeringen werken hier helaas op dit punt anders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

JeroenV_ schreef op woensdag 18 december 2024 @ 08:12:
Krijg ik vanmorgen een notificatie voor een update, de 2024.44.25.3 met exact dezelfde releasenotes als de 2024.44.25.2 die ik al geinstalleerd had. Raar of niet?
Nee, de .2 en .3 zijn bugfix releases van dezelfde update, en bugs listen ze niet in de release notes (anders dan de vermelding 'small fixes' oid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LigeTRy
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 15-09 10:08
Eergisteren werd de Zeekr 7x aangekondigd, 480kW laden, Impressive results. Ik ben benieuwd of tesla ooit een antwoord gaat geven op dit soort spul. Het voelt een beetje als een competitie ver pissen. Ik weet nog niet wat ik liever zou hebben, een auto die 10k goedkoper is, of eentje die retesnel kan laden.

Weet/denkt men of er in de huidige lineup auto's (M3 2024) technisch gezien nog een software update kan krijgen waardoor de laadsnelheid een tik sneller kan op 400V? Of is dat koffiedik kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Laatst online: 20:03
LigeTRy schreef op woensdag 18 december 2024 @ 08:58:
Eergisteren werd de Zeekr 7x aangekondigd, 480kW laden, Impressive results. Ik ben benieuwd of tesla ooit een antwoord gaat geven op dit soort spul. Het voelt een beetje als een competitie ver pissen. Ik weet nog niet wat ik liever zou hebben, een auto die 10k goedkoper is, of eentje die retesnel kan laden.

Weet/denkt men of er in de huidige lineup auto's (M3 2024) technisch gezien nog een software update kan krijgen waardoor de laadsnelheid een tik sneller kan op 400V? Of is dat koffiedik kijken
Die piek zegt weinig.
Mijn auto doet ook 250kW als je vrij leeg en goed voorverwarmd toe komt op een SuC laadpark dat niet helemaal vol staat. Maar die 250kW zie je echt amper een minuut, en boven de 50% zit je al snel onder de 100kW.

Als die auto nu eens 150kW zou doen tot 70%, daar hebben we veel meer aan.

Nu moet ik zeggen, voor een vakantierit voel ik me al een beetje opgejaagd bij een snellader tijdens een middagpauze. Ik krijg mijn broodje amper besteld en opgegeten en mijn auto is al aan 80%.
Dan moet ik beginnen rushen...

Als een auto nu ooit in 10min tot 80% geraakt, dan moet je eerst laden en dan gaan eten, wat me meer tijd gaat kosten.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markofnikoff
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12-09 23:52

Markofnikoff

What is the speed of the dark?

LigeTRy schreef op woensdag 18 december 2024 @ 08:58:

Voor zover ik weet kan dat niet met de huidige packs. Maar de cybertruck krijgt wel 325KW opladen in de US bij V4 superchargers die tot 500KW kunnen gaan. De cybertruck heeft blijkbaar de niewe versie van 4680 cellen wat dit mogelijk zou moeten maken

[ Voor 4% gewijzigd door Markofnikoff op 18-12-2024 09:12 ]

- Zooi - www.stefanjacobs.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhoDoYaThinkIAm
Armo schreef op woensdag 18 december 2024 @ 02:33:
[...]

Heb je die 750 euro al ontvangen? Auto al opgehaald?

Maat van mij heeft via mij 2 weken geleden besteld en 500 euro korting gekregen maar zelf heb ik tot op heden geen mail gehad. Vroeger kreeg je een mail bij gebruik van refferal en een mail zodra de punten bijgeschreven werden (bij ophalen van de auto).
Ik heb een referral gebruikt om een nieuwe Model 3 te kopen (ik had er al 1, inmiddels verkocht) en €500 korting gehad. Degene van wie ik de link heb gebruikt zag niets in zijn account terwijl hij 750€ verwachtte. Tesla geeft aan dat referrals alleen bedoeld zijn om nieuwe klanten te werven. Als je al Tesla hebt krijg je als koper wel korting maar als verstrekker van de referral niets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:10

RvV

WhoDoYaThinkIAm schreef op woensdag 18 december 2024 @ 09:17:
[...]

Ik heb een referral gebruikt om een nieuwe Model 3 te kopen (ik had er al 1, inmiddels verkocht) en €500 korting gehad. Degene van wie ik de link heb gebruikt zag niets in zijn account terwijl hij 750€ verwachtte. Tesla geeft aan dat referrals alleen bedoeld zijn om nieuwe klanten te werven. Als je al Tesla hebt krijg je als koper wel korting maar als verstrekker van de referral niets
Ja. dat kan wel kloppen. Ik heb ergens gelezen dat de koper echt helemaal "new" moet zijn zonder eerder Tesla bezit.

Y'24

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• superduper1969
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:43
Heeft iemand met een recente Tesla 3/Y al problemen gehad met de HW4/AI4computer ?
Ik zelf heb een basis versie Y RWD versie 2025 op 866KM nu nog zonder problemen, deze was 12-12-2024 geleverd en gefabriceerd in Berlijn.

Of zou dit alleen in USA/China productie spelen of inmiddels al weer opgelost zijn?
https://electrek.co/2024/12/16/tesla-major-issue-self-driving-computer-inside-new-cars/

MTVenus V153 + BMSV215 + CT003 V117 Lilygo Modbus HA integration+ Anker E1600 + 16ZP Enphase + 2ZP Anker + Quatt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hongy
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 21:38
Door de wasstraat waar ze met foamborstels werken ("100% krasvrij"...). eerder wel eens zo'n wasbox gebruikt.

Programma 1
Afspuiten
Wassen + drogen
Handmatig voorwassen
Velgen intensief
Bodem reinigen
Lavo foam
Nano finish
Nano polish
Nano shield

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• steeeef
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-08 10:43
JeroenV_ schreef op woensdag 18 december 2024 @ 08:12:
Hier hetzelfde, hij is nu aan het installeren. M3H RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-09 13:08

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Tommie12 schreef op woensdag 18 december 2024 @ 09:09:
[...]

Die piek zegt weinig.
Mijn auto doet ook 250kW als je vrij leeg en goed voorverwarmd toe komt op een SuC laadpark dat niet helemaal vol staat. Maar die 250kW zie je echt amper een minuut, en boven de 50% zit je al snel onder de 100kW.

Dat krijg je met 800V laden. Kia EV6 doet 200+ kW tot 50% en gaat pas onder de 150 kW bij 80%, Porsche Taycan doet 270 kW tot 50%.
Daar heeft Tesla inderdaad wel wat in te halen.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeor
Mar.tin schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 23:40:
[...]

Wekelijks, of vaker als nodig (Kleiboer Apeldoorn heeft een “unlimited” abbo zoals zo velen), ons bent lui, en kon op mijn 3 na ruim 100x wasstraat niks ontdekken anders dan wat swirls die er met een keer goed poetsen wel uit gaan, mijn nieuwe Y doet het ook prima.

Ben geen lakperfectionist overigens, zolang de auto vrij is van “echte” schade ben ik gelukkig. Verder wel zuinig op mijn bezit, is van mijzelf, en niet van de bank of van de baas. Maar met 1000+km per week trek je een boel zooi aan
Ik ben ook geen lakperfectionist, maar de auto ziet er nu nog mooi uit. Het zou zonde zijn als de lak beschadigt door de wasstraat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeor
SirLenncelot schreef op woensdag 18 december 2024 @ 06:58:
Ik heb met al mijn auto’s ooit gewoon wasstraten genomen. Maar kanttekening wel dat aal voor minder kwetsbare kleuren gegaan ben. De MY is straks zwart en dan ben ik ook wel wat meer huiverig voor krassen in de lak. Maar aan de andere kant is mijn luiheid groter dan mijn liefde voor smetteloze autos’s.

Als de binnenkant maar opgeruimd is.
Zwart is volgens mij wel de kleur waarop je al die swirls heel snel ziet. Bij wit valt dat volgens mij veel minder op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Maasluip schreef op woensdag 18 december 2024 @ 09:50:
[...]

Dat krijg je met 800V laden. Kia EV6 doet 200+ kW tot 50% en gaat pas onder de 150 kW bij 80%, Porsche Taycan doet 270 kW tot 50%.
Daar heeft Tesla inderdaad wel wat in te halen.
Om 150kW te laden heb je geen 800V nodig.

Dat laadvermogen wordt beperkt om de levensduur van de batterij hoog te houden.
De eerste Tesla's gingen al maar trager laden naar mate ze ouder werden.

Mogelijk zit Tesla aan de veilige kant omdat ze bij de ontwikkeling bv ingeschat hebben dat 30% van de laadbeurten snellaadbeurten zijn. Bij mij zal minder dan 10% van de energie die ik verbruik komen van snelladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeor
Hongy schreef op woensdag 18 december 2024 @ 09:25:
[...]

Door de wasstraat waar ze met foamborstels werken ("100% krasvrij"...). eerder wel eens zo'n wasbox gebruikt.

Programma 1
Afspuiten
Wassen + drogen
Handmatig voorwassen
Velgen intensief
Bodem reinigen
Lavo foam
Nano finish
Nano polish
Nano shield
Carwash Factory in Roosendaal heeft deze foamborstels als ik hierop Google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-09 13:08

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Tommie12 schreef op woensdag 18 december 2024 @ 09:58:
[...]

Om 150kW te laden heb je geen 800V nodig.
Dat zeg ik ook nergens.
Maar om 250+ kW tot 50% te laden, daarvoor wel. CCS is max 500 A (ok, Tesla doet iets meer dan 600A), dus met 400V zou je in principe ook niet verder dan 200 kW komen.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElonDusk
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 01-09 23:51
Ik zie bij de standaard RWD nu: Verwachte levering: mei 2025.

Wordt de facelift dan binnenkort toch aangekondigd :X.

Model 3

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tommie12
ElonDusk schreef op woensdag 18 december 2024 @ 10:08:

Bel even met lord Elon en post je antwoord hier.

Mijn speculatie: voor 31/12 gaan ze niks aan kondigen, want zoals gebruikelijk wil Tesla de stock naar beneden krijgen. Een aankondiging zou dat enkel vertragen.

[ Voor 22% gewijzigd door Tommie12 op 18-12-2024 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:27
Al twee jaar maandelijks door een wasstraat. Geen krasje te zien. Witte lak, ook weinig gevoelig voor swirls. Wel echt een wasstraat, dus niet zo'n enkel apparaat met harde borstels die over je auto gaat maar met een ketting en 'zachte' doeken. Het is niet perfect, maar wel verrekte handig. En ja, de Tesla is privé ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Niet online
ElonDusk schreef op woensdag 18 december 2024 @ 10:08:

Alleen Wit RWD.....

En is al eerder langsgekomen.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvolutionX
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:47
RvV schreef op woensdag 18 december 2024 @ 09:19:
[...]

Ja. dat kan wel kloppen. Ik heb ergens gelezen dat de koper echt helemaal "new" moet zijn zonder eerder Tesla bezit.
Dat staat in de voorwaarden idd, maar volgens diezelfde voorwaarden zou een ‘bestaande’ Tesla koper zelf ook geen korting moeten krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sevo92
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 11-09 01:08
Sinds vandaag problemen met mijn camera's op de M3. Ook wanneer ik sentry aanzet en op mobiel kijk, krijg ik geen beeld??

Er is geen update geweest sinds gister avond toen het nog wel werkte? Iemand een idee voor een fix?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Niet online
Sevo92 schreef op woensdag 18 december 2024 @ 10:29:
Sinds vandaag problemen met mijn camera's op de M3. Ook wanneer ik sentry aanzet en op mobiel kijk, krijg ik geen beeld??

Er is geen update geweest sinds gister avond toen het nog wel werkte? Iemand een idee voor een fix?
Heb je Premium Connectivity ?
(misschien de 30 dagen afgelopen)

Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sevo92
ZeRoC00L schreef op woensdag 18 december 2024 @ 10:33:
[...]

Heb je Premium Connectivity ?
(misschien de 30 dagen afgelopen)
Yes die is actief, maar ook de camera's in de auto zelf op het scherm werken niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanm3
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15-09 08:48

johanm3

Het kan altijd slechter

The__Virus schreef op woensdag 18 december 2024 @ 10:18:
[...]

Al twee jaar maandelijks door een wasstraat. Geen krasje te zien. Witte lak, ook weinig gevoelig voor swirls. Wel echt een wasstraat, dus niet zo'n enkel apparaat met harde borstels die over je auto gaat maar met een ketting en 'zachte' doeken. Het is niet perfect, maar wel verrekte handig. En ja, de Tesla is privé ;).
Inmiddels 12.000 km op mijn M3H dark grey maar tot op heden geen wasstraat gepakt. Van de zomer regelmatig met de hand gewassen, maar nu in de winter stukken minder.
Laatst was ik bijna een wasstraat ingereden…., maar bedacht mij op het laatste moment… zonde van de lak misschien… en hoe werkt het eigenlijk de wasstraat inrijden met deze auto 😅

Als ik het goed lees kan een wasstraat niet zoveel kwaad…

Maar het inrijden is gewoon kwestie van: wasstraat modus inschakelen en de band oprijden? Of vergeet ik dan nog een handeling?

Gadgets fan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Niet online
Sevo92 schreef op woensdag 18 december 2024 @ 10:35:
[...]

Yes die is actief, maar ook de camera's in de auto zelf op het scherm werken niet.
Auto herstarten als het dan nog niet werkt melding bij Tesla aanmaken.

Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LigeTRy
  • Laatst online: 15-09 10:08
Tommie12 schreef op woensdag 18 december 2024 @ 09:09:
[...]

Die piek zegt weinig.

Nu moet ik zeggen, voor een vakantierit voel ik me al een beetje opgejaagd bij een snellader tijdens een middagpauze. Ik krijg mijn broodje amper besteld en opgegeten en mijn auto is al aan 80%.
Dan moet ik beginnen rushen...

Als een auto nu ooit in 10min tot 80% geraakt, dan moet je eerst laden en dan gaan eten, wat me meer tijd gaat kosten.
Eens met het rushen hoor, ik denk dat het de ervaring ook niet veel beter zou maken, idle fees worden dan enorm hindelijk lijkt mij. vandaar mijn comment over de competitie verplassen.

die 7x blijft tot de 70% 300kw geven. Maar ik zal er verder over ophouden, want het is geen tesla :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sevo92
ZeRoC00L schreef op woensdag 18 december 2024 @ 10:36:
[...]

Auto herstarten als het dan nog niet werkt melding bij Tesla aanmaken.
Hoe herstart je hem? via het scherm uitzetten en dan uitlaten voor 2 min?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Niet online
Sevo92 schreef op woensdag 18 december 2024 @ 10:44:
[...]

Hoe herstart je hem? via het scherm uitzetten en dan uitlaten voor 2 min?
Beide scrollwheels op het stuur ingedrukt houden.
https://service.tesla.com...5C-8AA3-2D6FF9ADCF5E.html

[ Voor 17% gewijzigd door ZeRoC00L op 18-12-2024 10:46 ]

Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander1984
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 17:37
johanm3 schreef op woensdag 18 december 2024 @ 10:36:
[...]

Inmiddels 12.000 km op mijn M3H dark grey maar tot op heden geen wasstraat gepakt. Van de zomer regelmatig met de hand gewassen, maar nu in de winter stukken minder.
Laatst was ik bijna een wasstraat ingereden…., maar bedacht mij op het laatste moment… zonde van de lak misschien… en hoe werkt het eigenlijk de wasstraat inrijden met deze auto 😅

Maar het inrijden is gewoon kwestie van: wasstraat modus inschakelen en de band oprijden? Of vergeet ik dan nog een handeling?
Lekker met de hand wassen of even keer afspuiten tussendoor in de wasbox zonder de borstel te gebruiken waar iedereen zijn cross motor mee schoonmaakt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Himalaya
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:55
Taro schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 22:39:
[...]

Edit: Weet alleen niet of die spiraalkabel in de praktijk handig is, komt daardoor wel snel(ler) tegen je auto aan en kan dan bijv. met wind mogelijk beschadigen, maar is een aanname, zelf geen ervaring mee.
Die kabel is juist erg handig. Ik wou dat ik hem jaren eerder had aangeschaft. En de wind heeft er niet echt vat op, daar is hij zwaar genoeg voor en door de stekkers staat hij ver genoeg van de auto af. En ik heb er wel zelf ervaring mee :o heb ‘m zelf ook.

de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdidi
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Check de Charging Curve. Behoorlijke "piek". Moet wel bij gezegd worden dat deze waardes in NL (nog) niet mogelijk zijn vanwege beperking laadpalen (EDIT, zie dat @LigeTRy me net voor was)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9QSG_F04aLtKAgYsYb8HDBrZBms=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/FU7UDX4SfkOD7kTVyN8T4Lpe.png?f=user_large

[ Voor 3% gewijzigd door pdidi op 18-12-2024 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recci
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22:43
Norbertus schreef op maandag 16 december 2024 @ 20:22:
[...]

Bij navraag kreeg ik 19 november deze mail van Tesla Tilburg:

"Ja we hebben je handmatig toegevoegd aan de lijst. Het systeem van het toewijzen is een beetje omslachtig en kan niet helemaal geautomatiseerd dus wil helaas soms nog wel eens wat mis gaan.

Je staat in ieder geval op de lijst en zou zsm opgepakt moeten worden."

Twee dagen later werkte premium connectivity weer. Op 5 december kreeg ik deze geautomatiseerde mail:

"Bedankt voor het vernieuwen van uw lease.

We bieden Premium Connectivity aan voor de duur van uw leaseperiode zonder extra kosten én een tegoed van Є100 om te besteden in de Tesla Shop*."

Het werkt dus weer en ik heb een 100 euro vouchercode ontvangen, maar het duurde wel even.
Ik heb maar eens gebeld en kreeg te horen dat omdat de auto voor 1 mei besteld was ik daar geen recht op heb. Terwijl ik helemaal niet voor 1 mei een auto besteld heb. Schijnbaar heeft prolease al eerder orders geplaatst en ben ik daar een toegewezen met mijn bestelling van juli. En omdat ik ook nooit die 'originele mail' heb ontvangen heb ik pech.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The__Virus
johanm3 schreef op woensdag 18 december 2024 @ 10:36:
[...]

Wasstraat modus inschakelen en in dat scherm spiegels inklappen. Zodra je band in de ketting zit, rem indrukken en 'rollen inschakelen' klikken. En aan het einde weer op rem trappen en in Drive zetten. Die laatste twee handelingen zijn het 'spannendst', omdat je dat vrij snel moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
pdidi schreef op woensdag 18 december 2024 @ 11:30:
[...]

Check de Charging Curve. Behoorlijke "piek". Moet wel bij gezegd worden dat deze waardes in NL (nog) niet mogelijk zijn vanwege beperking laadpalen (EDIT, zie dat @LigeTRy me net voor was)
[Afbeelding]
Dit is idd indrukwekkend.

En nu hopen dat de batterij lang mee gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sevo92
Helaas niet geholpen, nog steeds zwart beeld van alle camera's. Vraag me af hoe dit uit het niks kan gebeuren. Volgende service afspraak kan pas over 34dagen. Beetje karig dit...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bert.L
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 19:20
Sevo92 schreef op woensdag 18 december 2024 @ 12:24:
[...]

Helaas niet geholpen, nog steeds zwart beeld van alle camera's. Vraag me af hoe dit uit het niks kan gebeuren. Volgende service afspraak kan pas over 34dagen. Beetje karig dit...
Heb je HW4? Dan zou het om dit probleem kunnen gaan: https://electrek.co/2024/...computer-inside-new-cars/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RKD
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-09 12:20

RKD

[...]

Welke firmware versie heb je? De problemen van HW4 komen dacht ik alleen met de 44 versies voor.

[ Voor 9% gewijzigd door RKD op 18-12-2024 12:52 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:12
[...]

Ik had maand terug (M3H P, 2024) ook geen beeld, gps, safery systems enz. Wat meestal helpt is auto in slaap laten gaan. Dus even niet aankomen, ook niet de app openen. Minimaal 30min, soms wat langer. Doe je 2 uur dan zit je zeker safe. De grafische computer doet dan een reboot.
Probleem wat je hebt is 99% zeker een HW4 computer die in error/ bootloop zit. Was bij mij ook

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ted038
  • Laatst online: 14-09 21:44
The__Virus schreef op woensdag 18 december 2024 @ 11:37:
[...]

Wasstraat modus inschakelen en in dat scherm spiegels inklappen. Zodra je band in de ketting zit, rem indrukken en 'rollen inschakelen' klikken. En aan het einde weer op rem trappen en in Drive zetten. Die laatste twee handelingen zijn het 'spannendst', omdat je dat vrij snel moet doen.
spiegels inklappen is optioneel, in al mijn 2 keren wasstraat nog niet gedaan ;)

vooral "aan het eind" is spannend, omdat je echt via scherm de wasstraatmodus moet afsluiten / in Drive zetten etc, omdat anders de auto niet van zijn plek komt, terwijl de wasstraat de volgende auto blijft aanvoeren ... ( of daar een beveiliging op zit ??)

Eerste keer WEL de auto in wasstraat modus gezet, maar niet meegekregen / vergeten dat je daarna OOK via rempedaal en DAN op scherm de optie "rollen inschakelen" moet aanzetten, wel paar keer gemiste "meetrekker" gehad ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sevo92
anti elppa schreef op woensdag 18 december 2024 @ 13:11:
[...]

Ik had maand terug (M3H P, 2024) ook geen beeld, gps, safery systems enz. Wat meestal helpt is auto in slaap laten gaan. Dus even niet aankomen, ook niet de app openen. Minimaal 30min, soms wat langer. Doe je 2 uur dan zit je zeker safe. De grafische computer doet dan een reboot.
Probleem wat je hebt is 99% zeker een HW4 computer die in error/ bootloop zit. Was bij mij ook
Ja lijkt het wel op, echter heb ik de auto al 3 uur laten stil staan en heeft ook niet geholpen (was wel in lader dus misschien schakelt hij dan niet helemaal uit).

Voor nu laat ik hem inderdaad wel even tot de avond staan zonder hem wakker te maken in de app, en dan zien we wel of hij het doet. Fingers crossed dat het hetzelfde probleem is als bij jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdidi
  • Niet online
Sevo92 schreef op woensdag 18 december 2024 @ 13:19:
[...]

Ja lijkt het wel op, echter heb ik de auto al 3 uur laten stil staan en heeft ook niet geholpen (was wel in lader dus misschien schakelt hij dan niet helemaal uit).

Voor nu laat ik hem inderdaad wel even tot de avond staan zonder hem wakker te maken in de app, en dan zien we wel of hij het doet. Fingers crossed dat het hetzelfde probleem is als bij jou.
Wat bij mij met een niet goedwerkende GPS het probleem oploste, was via Service Mode klikken op Driver Assist -> Camera's -> DAS resetten. Zodra dit klaar is, uit de auto stappen, 20 seconden wachten en weer instappen en even rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
Sevo92 schreef op woensdag 18 december 2024 @ 13:19:
[...]

met lader erin slaapt je auto niet. Dus kabel eruit, app uit, en laten staan voor 2h

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
pdidi schreef op woensdag 18 december 2024 @ 13:23:
[...]

Wat bij mij met een niet goedwerkende GPS het probleem oploste, was via Service Mode klikken op Driver Assist -> Camera's -> DAS resetten. Zodra dit klaar is, uit de auto stappen, 20 seconden wachten en weer instappen en even rijden.
Dat is idd de volgende optie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The__Virus
Ted038 schreef op woensdag 18 december 2024 @ 13:12:
[...]

spiegels inklappen is optioneel, in al mijn 2 keren wasstraat nog niet gedaan ;)

vooral "aan het eind" is spannend, omdat je echt via scherm de wasstraatmodus moet afsluiten / in Drive zetten etc, omdat anders de auto niet van zijn plek komt, terwijl de wasstraat de volgende auto blijft aanvoeren ... ( of daar een beveiliging op zit ??)

Eerste keer WEL de auto in wasstraat modus gezet, maar niet meegekregen / vergeten dat je daarna OOK via rempedaal en DAN op scherm de optie "rollen inschakelen" moet aanzetten, wel paar keer gemiste "meetrekker" gehad ....
Wasstraatmodus hoeft niet uit om hem weer in Drive te zetten. Dat deed ik eerst ook, maar is dus overbodig. In wasstraatmodus kun je geloof ik iets van 15km/u, meer dan voldoende :)

Dat van die missers herken ik maar al te goed :+ In de haast ook nog vaak te licht/kort remmen waardoor je eroverheen knalt. De auto heeft trouwens bij mij tijdje nodig om 'stabiel' te rollen. Daarvoor voelt het telkens als een impuls en alweer bijna stilstaan voordat ie m weer voorttrekt. Tot zover in detail de wasstraatervaring, weet niet wat ik er nog meer van kan zeggen behalve dat t leuk is dat je zoveel glas hebt :+

[ Voor 19% gewijzigd door The__Virus op 18-12-2024 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ted038
  • Laatst online: 14-09 21:44
The__Virus schreef op woensdag 18 december 2024 @ 13:42:
[...]

Wasstraatmodus hoeft niet uit om hem weer in Drive te zetten. Dat deed ik eerst ook, maar is dus overbodig. In wasstraatmodus kun je geloof ik iets van 15km/u, meer dan voldoende :)
Ja, allemaal leuk en aardig, maar veel "test" tijd lijk je niet te hebben .... : Ik zal dat beter eens kunnen testen BUITEN een wasstraat die de volgende auto bij je achterbank in wil zetten ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-09 15:29

Damian

Insane Obtrusion

Iemand die weet of een set 18” velgen te vervoeren zijn in een M3?

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mar.tin
Damian schreef op woensdag 18 december 2024 @ 16:57:
Zeker. Meermaals zelf gedaan, en recent mijn winterset uitgeleend aan een medetweaker die zelfs met wat proppen 4 banden en 4 velgen (met band) in de 3 kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
The__Virus schreef op woensdag 18 december 2024 @ 13:42:
[...]

Dat van die missers herken ik maar al te goed :+ In de haast ook nog vaak te licht/kort remmen waardoor je eroverheen knalt. De auto heeft trouwens bij mij tijdje nodig om 'stabiel' te rollen. Daarvoor voelt het telkens als een impuls en alweer bijna stilstaan voordat ie m weer voorttrekt. Tot zover in detail de wasstraatervaring, weet niet wat ik er nog meer van kan zeggen behalve dat t leuk is dat je zoveel glas hebt :+
Je kunt 'm ook gewoon met het pookje in N zetten, of als je geen pookje hebt vermoedelijk wel met iets van schuiven aan de linkerkant van dat scherm. Hoef je dus niet voor op de rem te trappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flupp
Damian schreef op woensdag 18 december 2024 @ 16:57:
Ja, maar eigenlijk niet veel overschot. En ook dan nog: ik heb in dit geval liever geen botsing, want dan gaan die gewichten alle kanten uit, omdat de achterbanken neerliggen.

Model 3 LR (model 2023)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15-09 15:01
anti elppa schreef op woensdag 18 december 2024 @ 13:26:
[...]

met lader erin slaapt je auto niet. Dus kabel eruit, app uit, en laten staan voor 2h
En sentry mode uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adrenaline0182
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-09 11:43
De vrouw heeft zojuist met de model 3 uit 2023 schade gereden. Achterbumper zit een scheurtje in en wat lakschade. Zal dus een kwestie van vervangen zijn. Iemand tips en een schatting van de financiële schade?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sevo92
anti elppa schreef op woensdag 18 december 2024 @ 13:26:
[...]

Chips, helaas beide opties niet opgelost. Ook de reset vanuit service scherm niet.

Tesla geeft aan dat er geen Quick fix is en ze niet weten wanneer onderdelen binnen komen. Word dus maar wachten op een bericht ben ik bang, voorlopig dus geen functionaliteiten in de auto.

Toch wel een zorgwekkende ontwikkeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sevo92
Ik ben inderdaad bang dat dit het probleem is, zal echt ruk zijn om een "x" aantal dagen te wachten tot ik iets hoor vanuit tesla. Uit ervaring is de x dan meestal een hoog getal :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Net m'n nieuwe model 3 opgehaald en ik zie m'n account gekoppeld in de app, maar nog niet in de auto zo lijkt het. Ik kan wel de auto beheren vanuit de app, maar ik zou verwachten dat ik dan ook mijn profiel terug zie in de auto.

Ik zie ook niet direct een mogelijkheid om dit zelf te doen. Duurt dit misschien even ?

Mijn vrouw heeft ook een account op de oude model 3. Moet ik haar nu toevoegen op de nieuwe auto op één of andere manier ? Of moet dit weer via een e-mail naar Tesla ? Of kan zij de auto op VIN toevoegen vanuit de app ?

Alvast bedankt!

[ Voor 4% gewijzigd door mcetweaker op 18-12-2024 18:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mistermol
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 03-08 08:34
mcetweaker schreef op woensdag 18 december 2024 @ 18:28:
Net m'n nieuwe model 3 opgehaald en ik zie m'n account gekoppeld in de app, maar nog niet in de auto zo lijkt het. Ik kan wel de auto beheren vanuit de app, maar ik zou verwachten dat ik dan ook mijn profiel terug zie in de auto.

Ik zie ook niet direct een mogelijkheid om dit zelf te doen. Duurt dit misschien even ?

Mijn vrouw heeft ook een account op de oude model 3. Moet ik haar nu toevoegen op de nieuwe auto op één of andere manier ? Of moet dit weer via een e-mail naar Tesla ? Of kan zij de auto op VIN toevoegen vanuit de app ?

Alvast bedankt!
Profiel zou wel over moeten gaan ja, geen idee wat dat betreft.

Qua accounts kun je gewoon op haar telefoon inloggen met jouw eigen account. Dan kan ze in de auto, wanneer zij hem met haar telefoon ontgrendeld heeft, haar profiel aan dat device koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 15-09 13:15
MoonRaven schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 20:01:
[...]

Bij de servicecenters geven ze aan dat dat niet het geval is. Ze kunnen wel server-side updates pushen, maar dat doen ze niet op verzoek.
Ik heb het niet over verzoek, maar gewoon verbinding maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoonRaven
  • Laatst online: 21:35
this schreef op woensdag 18 december 2024 @ 18:56:
[...]

Ik heb het niet over verzoek, maar gewoon verbinding maken.
En ze geven bij Tesla aan dat dit absoluut niet uit maakt of je een verbinding maakt het hun netwerk. Ze waren er ook lacherig over dat mensen het hele weekend hun auto laten staan in de hoop op een update..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15-09 15:01
Orangelights23 schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 20:01:
Ik heb een nieuwe M3 gekocht voor mijn vrouw 2,5 jaar terug, al snel zagen we water in de achterlampen. Tesla gebeld en langsgeweest voor een controle, maar het zou binnen de marges zitten. Paar maanden terug voor iets anders weer bij de garage en nogmaals de vraag gesteld over het water, maar zou nog steeds binnen de marge zitten.

Vorige week waren beide achterlampen kapotgegaan (nadat drie auto’s ons bijna geraakt hadden omdat we niet zichtbaar waren in het donker). Tesla heeft het onderzocht en wat blijkt: vochtschade doordat er water in de achterlampen zat… bedrading naar de klote en het kosttr mij 2,5K. Valt niet onder garantie want eerdere meldingen vielen binnen de marges…

Is dit ook het geval bij de Y? Die is wat hoger en daarom fijner, maar dit gedoe wil ik niet nog een keer meemaken.
Als het binnen de marge is dan mogen de lampen en bedrading nooit naar de klote gaan want binnen de marge :). Gaan ze wel naar de kloten dan is het dus blijkbaar niet binnen de marge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:56
Nu heb ik mijn vrouw via de leasemaatschappij ook laten toevoegen aan de auto met haar eigen emailadres. Maar als ik dat ding voorverwarm krijgt zij ook een melding dat de auto op temperatuur is. Lijkt mij volkomen onnodig want ik verwarm hem voor. Is dit iets wat zo is of valt daar nog wat aan te tweaken?
Anders heeft verschillende accounts toch geen nut?

[ Voor 11% gewijzigd door jongetje op 18-12-2024 20:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mistermol
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 03-08 08:34
jongetje schreef op woensdag 18 december 2024 @ 20:44:
Nu heb ik mijn vrouw via de leasemaatschappij ook laten toevoegen aan de auto met haar eigen emailadres. Maar als ik dat ding voorverwarm krijgt zij ook een melding dat de auto op temperatuur is. Lijkt mij volkomen onnodig want ik verwarm hem voor. Is dit iets wat zo is of valt daar nog wat aan te tweaken?
Verschillende accounts heeft ook helemaal geen nut nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhoDoYaThinkIAm
jongetje schreef op woensdag 18 december 2024 @ 20:44:
Als zij een eigen account heeft kan ze in de app toch haar eigen notificaties beheren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:56
WhoDoYaThinkIAm schreef op woensdag 18 december 2024 @ 20:51:
[...]

Als zij een eigen account heeft kan ze in de app toch haar eigen notificaties beheren?
We hebben nu maar alles geblokkeerd. De garage had de winterbanden wissel gedaan zonder in de garage mode te zetten. Dus 4 push meldingen, 1 van elke band...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fishbeast
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-09 13:49
jongetje schreef op woensdag 18 december 2024 @ 20:55:
[...]

We hebben nu maar alles geblokkeerd. De garage had de winterbanden wissel gedaan zonder in de garage mode te zetten. Dus 4 push meldingen, 1 van elke band...
haha ja dat klopt inderdaad. Ik vond het wel grappig om te zien :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekleijn
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 08-01 12:01
Ik heb een Tesla Model 3 Highland (week oud)

In mijn oude auto had ik een cartracker die aangesloten kan worden op de OBD poort. Zodat ik een sluitende kilometerregistratie kan overhandigen aan de belastingdienst ..

Ik heb dat ding ook in mijn Tesla aangesloten (bestuurderskant, bij de pedalen), maar er worden geen ritten geregistreerd.

Heeft iemand een soortgelijk probleem gehad? En hoe is dat opgelost?

• Derk J
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 21:32
Sevo92 schreef op woensdag 18 december 2024 @ 18:24:
[...]

Ik ben inderdaad bang dat dit het probleem is, zal echt ruk zijn om een "x" aantal dagen te wachten tot ik iets hoor vanuit tesla. Uit ervaring is de x dan meestal een hoog getal :(
Heb je wel een serviceverzoek gedaan?

Nieuwe Computers komen mondjesmaat binnen, dus vervangen zal wel enige tijd gaan duren.
Die van mij ging kapot op12-10-2024, net 5 weken oud en in bezit.
Dekleijn schreef op woensdag 18 december 2024 @ 22:32:

In mijn oude auto had ik een cartracker die aangesloten kan worden op de OBD poort. Zodat ik een sluitende kilometerregistratie kan overhandigen aan de belastingdienst ..

Ik heb dat ding ook in mijn Tesla aangesloten (bestuurderskant, bij de pedalen), maar er worden geen ritten geregistreerd.

Neem aan dat je een "echte" OBD poort nodig hebt met toegang tot de CAN-bus. Heb je dus zoiets nodig; https://sl-elements.com/p...-model-3-highland-10-2023

De aanwezig OBD poort is alleen voor (Tesla) diagnostics en heeft geen toegang tot de CAN-bus.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

• Dekleijn
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 08-01 12:01
Inspired schreef op donderdag 19 december 2024 @ 07:10:
[...]

Neem aan dat je een "echte" OBD poort nodig hebt met toegang tot de CAN-bus. Heb je dus zoiets nodig; https://sl-elements.com/p...-model-3-highland-10-2023

De aanwezig OBD poort is alleen voor (Tesla) diagnostics en heeft geen toegang tot de CAN-bus.
Waarschijnlijk is dat het inderdaad! Goh, daar bad ik niet over nagedacht.

Ik heb wel een Commander bij het passagiersportier geïnstalleerd. Is dat het juiste type poort?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flupp
Dekleijn schreef op woensdag 18 december 2024 @ 22:32:

Ik meen mij te herinneren dat Teslamate een vorm van aparte rittenregistratie ondersteunt. Daar hoef je niets extra's voor aan te sluiten:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2AQnMGF76ip5BM37ldBZBiy3AiQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/DH8VAPkJ3jjagMofyDglzPLy.png?f=fotoalbum_large

Vraag mij niet hoe dit in zijn werk gaat, maar ik heb dit hier al bij enkelen zien passeren (Nederlanders, in Vlaanderen hoeft dit niet). Er zullen hier ongetwijfeld volgers zijn die meer uitleg zullen kunnen geven.

Model 3 LR (model 2023)

Pagina: 1 ... 495 ... 502 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: