Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 50 ... 502 Laatste
Acties:
  • 3.700.578 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yortisi
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 01-06 18:54
Op dit moment is de Long range zelfs goedkoper dan de Standard range :?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:39
Yortisi schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 14:27:
[...]

Nou ja uit voorraad was die Sr ook heel goedkoop maar die is er nu gewoon even niet. En vergeet niet dat de waarde boven de subsidie grens komt en bij de Sr niet

[ Voor 12% gewijzigd door datadevil op 11-07-2023 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 12-09 22:07
datadevil schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 14:29:
[...]

Nou ja uit voorraad was die Sr ook heel goedkoop maar die is er nu gewoon even niet. En vergeet niet dat de waarde boven de subsidie grens komt en bij de Sr niet
Zijn er wel, alleen 44k (wel met EAP). Dus LR RWD (basis) is idd goedkoper dan SR RWD nu...

[ Voor 3% gewijzigd door SirLct op 11-07-2023 14:40 ]

Life is too short to drive boring cars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Immutable
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 20:06
_eLMo_ schreef op maandag 10 juli 2023 @ 23:13:
[...]

Ik zie ook dat ze geen ventilatie boringen hebben. Waarom leg je er niet zelf wat brembo schijven op? Waarschijnlijk nog goedkoper ook.
Was het niet zo dat de schijven van ander soort materiaal gemaakt zijn? Mijn vorige Opel Ampera gingen de schijven flink roesten door weinig gebruik. Mijn Tesla 3 RWD 2022 gaan helemaal niet roesten lijkt het terwijl ik ze bij normaal verkeer helemaal niet gebruik. Misschien hebben ze er nu andere schijven in.

Volgens mij hebben de latere EV auto's allemaal speciale EV remschijven gekregen die minder snel roesten. Misschien de performance niet?

[ Voor 10% gewijzigd door Immutable op 11-07-2023 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18:11

Fab1Man

Live life to the fullest

Tommie12 schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 11:13:
[...]

Waarom zou dat schraal zijn?

Ze communiceren dat nogal duidelijk.
Als je een auto koopt die niet geschikt is voor trekhaak... tja, dan kan daar geen trekhaak op gemonteerd worden. Er zijn nog auto's die die beperking hebben.
Gewoon je huiswerk maken en de juiste auto kopen.
Inspired schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 11:17:
[...]

Heeft volgens mij niks met schraal of kostenbesparing te maken. De Model 3 kwam pas later met trekhaak en daar is een ander typegoedkeuring voor gekomen. Dat ze vanaf dat moment niet gewoon alles onder het type met trekgewicht uitleverden weet ik ook niet maar ik geloof even niet dat Tesla er voordeel bij heeft. Als ze er wel veel voordeel bij hadden dan hadden ze het bij de Y ook wel gedaan. Ik denk eerder dat Tesla er voordeel bij heeft als er wel een trekgewicht op zit want dan kunnen ze ook zelf trekhaakjes leveren. Nu is het gewoon niet mogelijk bij de 3.
Als je een SR/LR besteld zonder trekhaak, krijg je ook nu, een kentekenbewijs met 0kg trekgewicht. Vind je die optie van de trekhaak echter aan, dan krijg je een andere typegoedkeuring en opeens wel een trekgewicht op kenteken. Alsof die auto constructief anders in elkaar gezet wordt... Ik heb het dan ook over gelijksoortig model, niet over oudere versies waarbij daar geen rekening mee gehouden is. Het is gewoon raar dat daar een verschil in zit, dat heb ik nooit eerder gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XelaRetak
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 21:55
Ik begin met die mega-dump van Model 3's toch wel te twijfelen om mijn MY bestelling te annuleren en volgend jaar de MY uitverkoop af te wachten. Ik kan toch nog tot met April 2024 in mijn huidige auto door blijven rijden...

Hm. Lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15-09 20:48
XelaRetak schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 14:55:
Ik begin met die mega-dump van Model 3's toch wel te twijfelen om mijn MY bestelling te annuleren en volgend jaar de MY uitverkoop af te wachten. Ik kan toch nog tot met April 2024 in mijn huidige auto door blijven rijden...

Hm. Lastig.
Niks is zeker, de prijzen kunnen ook weer gaan stijgen als de voorraad kleiner wordt. En vooral de Model Y gaat voorlopig als warme broodjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:27
XelaRetak schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 14:55:

Hm. Lastig.
En je verwacht dat wij je gaan vertellen wat je moet doen?

Een auto kopen is emotie. Als jij kunt wachten, doe je dat. Als je graag zsm in een Tesla wilt rijden, kan dat ook. Het is aan u.

[ Voor 6% gewijzigd door turkeyhakan op 11-07-2023 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
Fab1Man schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 14:47:
[...]

[...]

Als je een SR/LR besteld zonder trekhaak, krijg je ook nu, een kentekenbewijs met 0kg trekgewicht. Vind je die optie van de trekhaak echter aan, dan krijg je een andere typegoedkeuring en opeens wel een trekgewicht op kenteken. Alsof die auto constructief anders in elkaar gezet wordt... Ik heb het dan ook over gelijksoortig model, niet over oudere versies waarbij daar geen rekening mee gehouden is. Het is gewoon raar dat daar een verschil in zit, dat heb ik nooit eerder gezien.
Zit toch extra balk of zo https://www.activlease.nl...etsendrager-of-aanhanger/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:21
The_Woesh schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 14:21:
[...]
Misschien een beetje off topic, maar ik heb een Y Performance besteld, zit er een soort max koppel beveiliging op als je een aanhangwagen aansluit? Ik kan mij voorstellen dat het voor de veiligheid beter is om standard een limiet in te stellen. Soort van verplichte chill modus.
Ja, trailer mode limiteert vermogen (dacht ik), maar je kan trailer mode ook weer uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Laatst online: 20:21
Die balk was bij mijn after market trekhaak ook erin gezet, was een behoorlijk gevaarte.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wCL3jUFpbvJwhl8j2orby7cSzL4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/tMqIDmohIwZcR8z8gZawGQgK.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• adjego
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-09 14:42
Yortisi schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 14:27:
[...]

Er stond dus toen ik keek een SR RWD voor net iets over de 40k te koop (wit + trekhaak). Daar gaat dan dus ook nog de SEPP vanaf 😇

Maar die was dus ook binnen 1 minuut nadat ik keek weer weg.

[ Voor 8% gewijzigd door adjego op 12-07-2023 08:02 ]

Home Assistant | ☀️ 2900 Wp PVOutput | 🔋 Tesla Model 3 RWD 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fab1Man
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18:11

Fab1Man

Live life to the fullest

Klopt, maar bij de Model Y wordt ook die balk achteraf geplaatst. Maar de typegoedkeuring is wel al met trekgewicht, ook al heb je geen trekhaak meteen meebesteld. De 3 is daarin echt een vreemde uitzondering.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ronn2
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 01-03-2024
adjego schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 15:53:
[...]

Er stond dus toen ik keek een SR RDW voor net iets over de 40k te koop (wit + trekhaak). Daar gaat dan dus ook nog de SEPP vanaf 😇

Zo ook voor een zwart model met trekhaak, en heb de verleiding van de hoge korting niet kunnen weerstaan. Wij gaan het binnenkort dus ook ervaren hoe het is om een Tesla te rijden, erg benieuwd! Toch stiekem benieuwd hoe Highland er volledig uit gaat zien straks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luc Beek
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 29-08 09:53
Klopt het dat op de voorruit (van een recente model y, maar wellicht ook model 3) geen markering / niet gehinderd gebied meer aanwezig is t.b.v plaatsing van een garage sensor of tolbadge?

Iemand ervaring met het plaatsen en werking van een een sensor (in mijn geval gaat het om een tolbadge)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 05:41
adjego schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 15:53:
[...]

Er stond dus toen ik keek een SR RDW voor net iets over de 40k te koop (wit + trekhaak). Daar gaat dan dus ook nog de SEPP vanaf 😇

Ik heb gister exact voor die uitvoering anders meerdere uren lang getwijfeld.
Maar met de komst van de Highland die misschien wat nadelen wegwerkt, en een 4-5 jaar oude S of Ipace in dezelfde prijsklasse (aanschaf) toch vanaf gezien.
Het hoofd zegt M3, het hart zegt Ipace, gouden middenweg S? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 20:17
Vanmiddag mijn Model 3 opgehaald, helemaal top natuurlijk alleen nu begrijp ik niks van de trunk, ik krijg deze niet open met de knop achterop.

Als de bestuurdersdeur dicht zit en ik druk op de knop komt er op het scherm te staan dat ik de auto moet ongrendelen (wat al gebeurd is).

Als ik de deur open zet en dan op de knop druk gebeurd er ook niets. Ben ik gek of klopt hier iets niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adrenaline0182
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-09 11:43
Barse87 schreef op maandag 10 juli 2023 @ 21:18:
Hier ook vandaag de knoop doorgehakt en gekozen voor een witte 3 RWD voor €38.793 minus €500 korting en nog eens €2950 subsidie.

Ik wilde in eerste instantie wachten op de Highland maar met deze prijzen hoefde ik niet lang na te denken…

Tips waar ik op moet letten bij het afsluiten van een verzekering?

Wat betreft de audio in de model 3 RWD was ik positief verrast. Wij beschikken ook over een e-Golf met Dynaudio waar ik heel tevreden over ben, maar denk niet dat de standaard audio van de model 3 slechter is. Ik ben ook bekend met de premium audio in de Model Y en die klinkt wat ruimtelijker en iets zwaardere bass….
Hoe krijg je dit voor elkaar? Via de website van Tesla zelf kom ik niet onder de 42k uit.

Overigens: Ik rij al mijn hele leven BMW (ik ben heel merktrouw en nog steeds fan). Ik rij echter toch wel de nodige kilometers. Mijn werkgever geeft mij enkel een reiskostenvergoeding, daarom de beslissing genomen om toch maar eens full elektrisch te gaan. Heb een dealer waar ik mijn huidige auto (een BMW 330e iPerformance) gekocht heb verzocht om opzoek te gaan naar een Tesla model 3 L.R. uit 2019 voor ongeveer 35k. Dus ik verbaas me als ik bedragen hier zie voor een nieuw model van 38k.... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmen76
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:45
Via menu naar snel leverbaar gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16-09 13:41
sweebee schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 18:42:
Vanmiddag mijn Model 3 opgehaald, helemaal top natuurlijk alleen nu begrijp ik niks van de trunk, ik krijg deze niet open met de knop achterop.

Als de bestuurdersdeur dicht zit en ik druk op de knop komt er op het scherm te staan dat ik de auto moet ongrendelen (wat al gebeurd is).

Als ik de deur open zet en dan op de knop druk gebeurd er ook niets. Ben ik gek of klopt hier iets niet?
Hoor je wel een klik? Dan is hij open en kan je de klep optillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Adrenaline0182 schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 18:53:
[...]

Hoe krijg je dit voor elkaar? Via de website van Tesla zelf kom ik niet onder de 42k uit.
Website in de gaten houden en kijken bij: “Ontdek Voorraadmodellen” daar stond die gisteren voor de genoemde prijs.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Barse87
  • Laatst online: 22:48
Adrenaline0182 schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 18:53:
[...]

Overigens: Ik rij al mijn hele leven BMW (ik ben heel merktrouw en nog steeds fan). Ik rij echter toch wel de nodige kilometers. Mijn werkgever geeft mij enkel een reiskostenvergoeding, daarom de beslissing genomen om toch maar eens full elektrisch te gaan. Heb een dealer waar ik mijn huidige auto (een BMW 330e iPerformance) gekocht heb verzocht om opzoek te gaan naar een Tesla model 3 L.R. uit 2019 voor ongeveer 35k. Dus ik verbaas me als ik bedragen hier zie voor een nieuw model van 38k.... 8)7
Regelmatig deze pagina in de gaten houden:

https://www.tesla.com/nl_...geby=plh&zip=7462&range=0

Aanbod wisselt behoorlijk over de dag…
Zo zag ik gisteren de aanbieding van €38.793, meteen voor dezelfde middag nog een proefrit gepland om te kijken of de auto irl bevalt. Tegen de tijd dat ik klaar was met de proefrit stond het aanbod er niet meer. Enigszins teleurgesteld naar huis gereden. Eenmaal thuis aangekomen staat diezelfde aanbieding er wéér! Toen maar direct besteld…

9280WP | Daikin Altherma 3 LT 8kW | VW e-Golf 2019 | Tesla Model 3 RWD 2025

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigSmurf
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Da’s wel echt een bizar goede deal. Nog niet zo lang geleden kostte een SR+ met kleurtje >50k, wat toen in mijn ogen ook al best een goede deal was. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Barse87 schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 19:11:
[...]

Zo zag ik gisteren de aanbieding van €38.793, meteen voor dezelfde middag nog een proefrit gepland om te kijken of de auto irl bevalt. Tegen de tijd dat ik klaar was met de proefrit stond het aanbod er niet meer. Enigszins teleurgesteld naar huis gereden. Eenmaal thuis aangekomen staat diezelfde aanbieding er wéér! Toen maar direct besteld…
Ik zie nu zelfs een M3P staan voor 49K. Een wagen die de meeste AMG's en RS'en het snot voor de ogen rijdt voor minder dan 50K 7(8)7

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adrenaline0182
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-09 11:43
Barse87 schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 19:11:
[...]

Dankjewel! Bijzonder dat een tweedehands Model 3 uit 2019 bij Tesla op de site gewoon nog 34k kost. Dat minimale verschil snap ik dat niet zo goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:36
Adrenaline0182 schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 19:15:
[...]

Dankjewel! Bijzonder dat een tweedehands Model 3 uit 2019 bij Tesla op de site gewoon nog 34k kost. Dat minimale verschil snap ik dat niet zo goed.
Bijtelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
mitsumark schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 18:25:
[...]

Ik heb gister exact voor die uitvoering anders meerdere uren lang getwijfeld.
Maar met de komst van de Highland die misschien wat nadelen wegwerkt, en een 4-5 jaar oude S of Ipace in dezelfde prijsklasse (aanschaf) toch vanaf gezien.
Het hoofd zegt M3, het hart zegt Ipace, gouden middenweg S? :D
Ik zou je eerst even verdiepen in de onderhoudskosten van de S :X

Motersteun, draagarmen, aandrijfassen zijn allemaal slijtageonderdelen die ieder jaar vervangen moeten worden als je beetje sportief rijdt. En dat tikt flink aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-09 15:11
Morgen gaan we weer op appèl bij de SeC voor de fluit. Tevens voor de spiegels stellen als je achteruit rijdt, blijven maar in de vorige stand staan. Ik wil ze minder naar beneden gericht hebben.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretpik
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-09 12:12
Oekol schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 19:51:
Morgen gaan we weer op appèl bij de SeC voor de fluit.
Ik ben toevallig vandaag geweest, zonder afspraak. Het waaide best wel en de fluit was vandaag ‘gelukkig’ goed te horen. Monteur achterin 20 minuten geluisterd, en er komt half augustus een nieuwe achterruit in. De bolling van de achterruit wijkt af van het glazen dak en mogelijk veroorzaakt dat wervelingen en dus de fluittoon bij het scharnierpunt van de achterklep.

[ Voor 16% gewijzigd door pretpik op 11-07-2023 19:57 ]

PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VeeGee
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:14
Net de knoop doorgehakt voor een witte Model 3 RWD! Er kwam weer één beschikbaar zonder trekhaak, base trim. Na subsidie en referral korting een zeer nette prijs wat mij betreft. Wel even overwogen om te wachten op de facelift, maar ik verwacht niet dat die op hetzelfde prijsniveau zit als deze voorraadmodellen en bovendien is de RWD voor ons een tweede auto dus in deze uitvoering al meer dan voldoende. Erg benieuwd hoe snel het nu allemaal gaat :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Laatst online: 16-09 15:11
pretpik schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 19:56:
[...]

Ik ben toevallig vandaag geweest, zonder afspraak. Het waaide best wel en de fluit was vandaag ‘gelukkig’ goed te horen. Monteur achterin 20 minuten geluisterd, en er komt half augustus een nieuwe achterruit in. De bolling wijkt af van het dak en mogelijk veroorzaakt dat wervelingen en dus de fluittoon bij het scharnierpunt van de achterklep.
Dat kleine hoek raampje achter? Daar hadden ze 't bij mij de vorige keer ook over. Toen hebben ze eerst 't rubber dicht gekit met dit als volgende optie. Maar mijne is ook afgesteld de 1e keer ne je ziet wel dat die niet overal meer even recht zit. Niet echt zin om 'm weer ff kwijt te zijn :)

[ Voor 10% gewijzigd door Oekol op 11-07-2023 19:59 ]

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretpik
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-09 12:12
Oekol schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 19:58:
[...]

Dat kleine hoek raampje achter? Daar hadden ze 't bij mij de vorige keer ook over. Toen hebben ze eerst 't rubber dicht gekit met dit als volgende optie.
Nee echt de achterruit van de achterklep. Gek genoeg is het wel vaak als de wind er vanaf de passagierskant er haaks op staat. Maar de monteur heeft geconstateerd dat de fluit uit het midden komt waar de achterklep scharniert.

Bij mij hebben ze ook gekit bij dat raampje volgens mij, alleen was het geluid toen lastig reproduceerbaar. Vandaag stond er best wel wat wind en ik had wat ruimte in m’n agenda dus greep ik m’n kans.

[ Voor 17% gewijzigd door pretpik op 11-07-2023 20:03 ]

PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mackeessie
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 01:34
Luc Beek schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 17:43:
Klopt het dat op de voorruit (van een recente model y, maar wellicht ook model 3) geen markering / niet gehinderd gebied meer aanwezig is t.b.v plaatsing van een garage sensor of tolbadge?

Iemand ervaring met het plaatsen en werking van een een sensor (in mijn geval gaat het om een tolbadge)?
Ik heb een tolbadge rechts naast de binnenspiegel geplakt, werkt prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mackeessie
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 01:34

Welk bouwjaar? De nieuwe hebben een automatische trunk opener die je activeert met de knop achter of op het scherm in de auto, als het een ouder model is, ik meen voor 2021, dan ontgrendelt de knop alleen maar en moet je zelf de klep open trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patox
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:56
VeeGee schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 19:58:
Net de knoop doorgehakt voor een witte Model 3 RWD! Er kwam weer één beschikbaar zonder trekhaak, base trim. Na subsidie en referral korting een zeer nette prijs wat mij betreft. Wel even overwogen om te wachten op de facelift, maar ik verwacht niet dat die op hetzelfde prijsniveau zit als deze voorraadmodellen en bovendien is de RWD voor ons een tweede auto dus in deze uitvoering al meer dan voldoende. Erg benieuwd hoe snel het nu allemaal gaat :-).
Wil je een breakdown delen van de prijzen en kortingen? Of liever niet?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• VeeGee
Patox schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 20:13:
[...]

Wil je een breakdown delen van de prijzen en kortingen? Of liever niet?
Ja hoor, geen probleem:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-Uv8FJ9rXupeq1F8HPuXZviJM70=/x800/filters:strip_exif()/f/image/pz0x9xbp1P9tWzJSQh1e4frs.png?f=fotoalbum_large

Hier gaat uiteraard nog EUR 2.950 aan SEPP-subsidie af.

[ Voor 5% gewijzigd door VeeGee op 11-07-2023 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:54
VeeGee schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 20:21:
[...]

Ja hoor, geen probleem:

[Afbeelding]

Wat een bizar goede deal! Een Tesla particulier kopen wordt zo wel heel aantrekkelijk. Je betaalt dus netto 35k. Veel geld, maar peanuts in vergelijking met welke andere auto ook.

Wordt de cstalogusprijs ook aangepast? Of blijft deze de originele? (Voor bijtelling)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VeeGee
t14wo schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 20:37:
[...]

Wat een bizar goede deal! Een Tesla particulier kopen wordt zo wel heel aantrekkelijk. Je betaalt dus netto 35k. Veel geld, maar peanuts in vergelijking met welke andere auto ook.

Wordt de cstalogusprijs ook aangepast? Of blijft deze de originele? (Voor bijtelling)
Dat denk ik niet. Ik ga ervan uit dat de catalogusprijs de Tesla adviesprijs is. Maar dat maakt voor mij als particulier niet uit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
VeeGee schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 20:21:
[...]

Ja hoor, geen probleem:

[Afbeelding]

Zelfs aanbieders van importmodellen kunnen nu inpakken. Mooie deal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patox
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:56
[...]

Ja dit is wel bizar, ik ben helemaal niet echt in de running voor een M3 maar wordt wel aantrekkelijk zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
[...]

Fiscale waarde blijft meestal gelijk. In heel bijzondere gevallen kan je herziening vragen maar dit gaat meestal voor import auto die door verschil van land van afkomst en NLse prijzen te hoog wordt ingezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Joosie200 schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 20:40:
[...]

Zelfs aanbieders van importmodellen kunnen nu inpakken. Mooie deal!
Waarbij dit natuurlijk een tijdelijke situatie is. Er staan er nu maar 10x Model 3, waaronder veel Performance en geen basisuitvoering meer. Wel een LR RWD voor een aardige prijs.

Wel 31x Model Y, maar met veel minder korting. Toch zullen die ook wel snel verkocht worden.

Even voor de grap vergeleken met VW. Als ik daar op de website naar de voorraad kijk staat er:

- 532 x ID.4
- 451 x ID.5
- 269 x ID.3
- 57 x ID.Buzz

Kortom, Tesla wil gewoon geen grote voorraden aanhouden en verkoopt ze snel met korting. Ik heb wel de indruk dat ze er mondjesmaat worden toegevoegd om zo de druk erop te houden. Met als gevolg dat je snel moet handelen als je een goede deal ziet.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• SirLct
turkeyhakan schreef op maandag 10 juli 2023 @ 18:49:
[...]
En mag ik vragen waarom gij mij corrigeert? U denkt dat ik dit niet weet?
turkeyhakan schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 09:13:
[...]

Want? Er staat letterlijk op de website "De trekhaak kan na levering van de auto niet achteraf worden gemonteerd."
turkeyhakan schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 15:24:
[...]

Een auto kopen is emotie. Als jij kunt wachten, doe je dat. Als je graag zsm in een Tesla wilt rijden, kan dat ook. Het is aan u.
Wat is er gebeurd man, vroeger was je volgens mij redelijk onderbouwend maar de laatste week erg snel geirriteerd. Mag wat mij betreft wat normaler gereageerd worden, of ligt het aan mij? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• datadevil
VeeGee schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 20:38:
[...]

Dat denk ik niet. Ik ga ervan uit dat de catalogusprijs de Tesla adviesprijs is. Maar dat maakt voor mij als particulier niet uit. :)
Blijft hetzelfde

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XelaRetak
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 21:55
turkeyhakan schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 15:24:
[...]

Ik verwacht helemaal niets, wat een vreemde conclusie. Dit is een discussieforum, daar kan je ook gedachten en de daarbij behorende discussie kwijt.
Fab1Man schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 16:28:
[...]

Klopt, maar bij de Model Y wordt ook die balk achteraf geplaatst. Maar de typegoedkeuring is wel al met trekgewicht, ook al heb je geen trekhaak meteen meebesteld. De 3 is daarin echt een vreemde uitzondering.
Misschien is dat iets Nederlands? Waar ik woon kan je de Y helemaal niet zonder trekhaak bestellen, en behoort hij tot de basisuitrusting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broodro0ster
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 22:34
Heb het geluk gehad om in België een zwarte model 3 RWD uit voorraad met 5k korting te vinden + referral korting.
Bij de bank zijn ze wel nog bezig met uitzoeken als een financiering kan omdat ik op een apart wijze vergoed zal worden via het werk als in mijn bedrijfswagen inlevering. Krijg je de 500euro reserveringskosten ook terug als je financiering door eigen bank geweigerd wordt? Volgens de bankdirecteur is het allemaal in orde, maar van uit de hoofdzetel moet natuurlijk ook toestemming gegeven worden.
Anders optie is om nog even te horen bij Tesla voor een financiering maar doe bij voorkeur via de eigen bank.

30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus 5.12kWh | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 RWD 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maharens
  • Laatst online: 04-08 11:05
bilgy_no1 schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 20:54:
[...]

Waarbij dit natuurlijk een tijdelijke situatie is. Er staan er nu maar 10x Model 3, waaronder veel Performance en geen basisuitvoering meer. Wel een LR RWD voor een aardige prijs.

Wel 31x Model Y, maar met veel minder korting. Toch zullen die ook wel snel verkocht worden.

Even voor de grap vergeleken met VW. Als ik daar op de website naar de voorraad kijk staat er:

- 532 x ID.4
- 451 x ID.5
- 269 x ID.3
- 57 x ID.Buzz

Kortom, Tesla wil gewoon geen grote voorraden aanhouden en verkoopt ze snel met korting. Ik heb wel de indruk dat ze er mondjesmaat worden toegevoegd om zo de druk erop te houden. Met als gevolg dat je snel moet handelen als je een goede deal ziet.
Uurtje later en allemaal weer RWD op de site :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MWDKing
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15-09 16:38
Inspired schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 12:56:
[...]

Yep. Herken het zeker. Stel hem eens in de zoveel maanden weer af maar hij kruipt vanzelf weer omhoog. Als eens voor bij een servicecenter geweest maar die doen er niks aan.
Same here. Om de zoveel tijd krijg ik heel veel seintjes van tegenliggers. Calibratie vanuit service menu brengt ze dan weer omlaag. Zelfs bij tesla geweest voor calibratie, maar het blijft terug komen. Ik dacht eigenlijk dat het door een software update oid kwam, want ze gaan niet langzaam omhoog, maar het lijkt opeens. Heel erg vervelend. M3 uit 2020.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
maharens schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 21:45:
[...]
Er zit een vast patroon in. Ze updaten vaker rond dit tijdstip de site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

[...]

Nu ook Zwart voor € 38.793

Gisteren alleen wit en vind die foto’s trouwens echt misleidend, lijkt wel bijna Zilver (die helaas niet meer gemaakt worden)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N1Sr7DqDfDuwbRNenQniamcbChE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JKy1MsjSRV3MAfeXLVTkOkvK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UYZ9iaQgP8AYdL5oOp_NxvsDdmU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/K5qd3isKTImgRkXGD2AUjxv8.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 66% gewijzigd door Greatsword op 11-07-2023 22:20 ]

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Vind hem redelijk wit. :) En zilver is er nooit geweest op de 3 toch? Tenminste, sowieso niet in NL.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:51

Bever!

3

Greatsword schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 22:12:
[...]

Nu ook Zwart voor € 38.793

Gisteren alleen wit en vind die foto’s trouwens echt misleidend, lijkt wel bijna Zilver (die helaas niet meer gemaakt worden)

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Misschien je scherm eens kalibreren dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

En twee uurtjes daarna nog maar 2x RWD (niet met veel korting, wel met EAP) en 1x RWD LR nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maharens
bilgy_no1 schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 23:41:
[...]

En twee uurtjes daarna nog maar 2x RWD (niet met veel korting, wel met EAP) en 1x RWD LR nog steeds.
Nog steeds met 10% korting op de basisprijs ex afleverkosten en ex eap of ex fsd, net zoals de afgelopen dagen

Als ze een auto anders willen positioneren 'gooien' ze ineens EAP er op :)

[ Voor 13% gewijzigd door maharens op 11-07-2023 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
maharens schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 23:46:
[...]

Nog steeds met 10% korting op de basisprijs ex afleverkosten en ex eap of ex fsd, net zoals de afgelopen dagen

Als ze een auto anders willen positioneren 'gooien' ze ineens EAP er op :)
Ja, ik zie bijv. Blauw, EAP staan voor 44.033, met als doorgestreepte prijs 48.393. Maar de EAP is al 3.800 en als je die normaliter niet zou meebestellen is dat een extraatje maar geen korting. Zonder EAP is de originele prijs dan 44.593 en de echte korting maar 560. Dat is althans hoe ik ernaar kijk.

Maar die prijs die hier zojuist voorbij kwam is wel erg mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maharens
bilgy_no1 schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 23:55:
[...]

Ja, ik zie bijv. Blauw, EAP staan voor 44.033, met als doorgestreepte prijs 48.393. Maar de EAP is al 3.800 en als je die normaliter niet zou meebestellen is dat een extraatje maar geen korting. Zonder EAP is de originele prijs dan 44.593 en de echte korting maar 560. Dat is althans hoe ik ernaar kijk.

Maar die prijs die hier zojuist voorbij kwam is wel erg mooi.
Klopt, maar ze spelen er gewoon mee. Als ze willen dat de LR RWD even bovenaan komt te staan dan voegen ze EAP toe aan een gewone RWD, die laatste is dan ineens duurder terwijl ik me afvraag of diezelfde auto morgen ineens te koop is zonder EAP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yortisi
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 01-06 18:54

Is het een compleet nieuwe model 3? Wie weet staat de trunk openingshoogte extreem laag ingesteld.
Misschien kan je proberen de om de trunk open te trekken na het indrukken van de knop op de klep. Als je hem dan open hebt staan dan de knop op de klep (voor automatisch sluiten) lang ingedrukt houden.
Zo kan je normaal gesproken de standaard openingshoek instellen. Wie weet helpt het..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
Yortisi schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 00:11:
[...]

Is het een compleet nieuwe model 3? Wie weet staat de trunk openingshoogte extreem laag ingesteld.
Misschien kan je proberen de om de trunk open te trekken na het indrukken van de knop op de klep. Als je hem dan open hebt staan dan de knop op de klep (voor automatisch sluiten) lang ingedrukt houden.
Zo kan je normaal gesproken de standaard openingshoek instellen. Wie weet helpt het..
Het is inmiddels gelukt. Blijkbaar kun je instellen wat open gaat wanneer je de auto ontgrendelt, alleen de bestuurdersdeur ging van het slot. Ff toggle omzetten in de instellingen en nu gaat alles van het slot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakarim
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16-09 12:07

Tweakarim

PSN: Karimineel3

Is de rwd snel genoeg? Mijn droom auto is de performance maar dan kan ik alleen een 2ehandse betalen. Voor het geld van een 2e hands performance koop ik een nieuwe rwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:35
Tweakarim schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 08:23:
Is de rwd snel genoeg? Mijn droom auto is de performance maar dan kan ik alleen een 2ehandse betalen. Voor het geld van een 2e hands performance koop ik een nieuwe rwd.
Wat is snel genoeg?
Je kunt de limiet van een Performance toch zelden opzoeken.

Ik heb nu een M3 Performance, maar rij vrijwel nooit in Performance modus. Soms is het leuk bij een stoplicht maar een RWD gaat nog steeds in minder dan 7 sec naar de 100.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:48
Snel genoeg moet je zelf bepalen, maar zelf kom ik in de model 3 sr+ weinig auto's tegen die sneller wegrijden bij het stoplicht. Op volle snelheid is dat een iets ander verhaal. De RWD (model Y bedoel je?) is wel wat lamgzamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
SquareOne schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 08:26:
[...]

Wat is snel genoeg?
Je kunt de limiet van een Performance toch zelden opzoeken.

Ik heb nu een M3 Performance, maar rij vrijwel nooit in Performance modus. Soms is het leuk bij een stoplicht maar een RWD gaat nog steeds in minder dan 7 sec naar de 100.
Is uw mening.

Het beste antwoord wat u op dergelijke vragen kunt geven is: ervaar het zelf middels een proefrit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakarim

Tweakarim

Stond gisteren voor net geen 45k een long range dual motor te koop bij de direct leverbare modellen. Daar gaat de subsidie dan nog vanaf als het goed is. Dan heb ik bijna de performance van een performance voor fors minder geld. Ik ga de site in de gaten houden en die bestellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Caelorum schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 08:27:
Snel genoeg moet je zelf bepalen, maar zelf kom ik in de model 3 sr+ weinig auto's tegen die sneller wegrijden bij het stoplicht. Op volle snelheid is dat een iets ander verhaal. De RWD (model Y bedoel je?) is wel wat lamgzamer.
Precies! Een Model 3 heeft ook een RWD uitvoering die in 6,1 seconden naar de 100 gaat. De SR+ heet tegenwoordig Long Range Achterwielaandrijving en die gaat in 5,9 seconden naar de 100.

Waarom SquareOne een Model 3 en een Model Y door elkaar haalt is mij ook een raadsel hoor :)

[ Voor 8% gewijzigd door turkeyhakan op 12-07-2023 08:35 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Smobbo
  • Laatst online: 22:14
turkeyhakan schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 08:31:
[...]

Is uw mening.

Het beste antwoord wat u op dergelijke vragen kunt geven is: ervaar het zelf middels een proefrit.
offtopic:
Je reacties de afgelopen week dragen niet echt bij aan een prettige sfeer.
Er wordt gevraagd om een mening/ervaring van anderen. Dat wordt dus ook gegeven, je reactie is dus alleen maar irritant en voegt niets toe. Zou je hier wat meer op willen letten?

@Tweakarim, het ligt natuurlijk aan je referentiekader, maar voor mij is een SR+ (2019) al snel genoeg. Het is vooral het gevoel om vanuit stilstand plank'gas' weg te knallen dat leuk is. Daar is een RWD ook al goed in! Natuurlijk is een Performance de overtreffende trap, maar dat maakt een RWD zeker niet langzaam ;)
Tweakarim schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 08:32:
Stond gisteren voor net geen 45k een long range dual motor te koop bij de direct leverbare modellen. Daar gaat de subsidie dan nog vanaf als het goed is. Dan heb ik bijna de performance van een performance voor fors minder geld. Ik ga de site in de gaten houden en die bestellen
Volgens mij geldt de subsidie niet, want de waarde zonder korting is te hoog.
turkeyhakan schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 08:33:
[...]

Precies! Een Model 3 heeft ook een RWD uitvoering die in 6,1 seconden naar de 100 gaat. De SR+ heet tegenwoordig Long Range Achterwielaandrijving en die gaat in 5,9 seconden naar de 100.

Waarom SquareOne een Model 3 en een Model Y door elkaar haalt is mij ook een raadsel hoor :)
SR+ heet tegenwoordig RWD
Daarnaast is er een LR RWD

(SR staat voor standard range, dus dat is iets anders dan een Long Range ;) )

[ Voor 38% gewijzigd door Smobbo op 12-07-2023 08:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
@Smobbo voor één ieder is een beleving anders. Voor iemand die nooit EV heeft gereden zal een RWD vlot aanvoelen. Vooral vanwege het directe koppel.

Maar of dat snel genoeg is moet één ieder zelf bepalen. Ben je het daarmee eens?
Smobbo schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 08:35:
[...]

SR+ heet tegenwoordig RWD
Daarnaast is er een LR RWD

(SR staat voor standard range, dus dat is iets anders dan een Long Range ;) )
Dat dacht ik dus niet.. waar denk je dat die + vandaan komt? Precies, Long Range!

[ Voor 41% gewijzigd door turkeyhakan op 12-07-2023 08:39 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Smobbo
  • Laatst online: 22:14
turkeyhakan schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 08:37:
@Smobbo voor één ieder is een beleving anders. Voor iemand die nooit EV heeft gereden zal een RWD vlot aanvoelen. Vooral vanwege het directe koppel.

Maar of dat snel genoeg is moet één ieder zelf bepalen. Ben je het daarmee eens?
Zeker, het gaat om je referentiekader.
Maar het is denk ik wel leuk om met elkaar te bespreken hoe een ieder dit ervaart :) .

Reactie op je edit over SR en SR+
De + komt van het uitrustingsniveau. De SR was ooit de 'goedkoopste' optie die Elon belooft had, daar zat zelf basis AP niet op. Was ook alleen te koop door zelf naar een Tesla locatie te gaan, niet online. Nooit in NL uitgeleverd. De SR+ was de versie die eigenlijk de standaard was.
De + heeft dus niets met de accucapaciteit te maken, dat zou wel mega verwarrend zijn. Dan zou er dus een Standard Range, een Standard Range + wat stiekem een Long Range was, een Long Range en een Performance zijn.

Het is dus:

RWD (kleine accu, was ooit de SR (in Amerika) en de SR+ (in Nederland))
LR RWD (grote accu, wel alleen achter aandrijving. Ooit in 2019 een tijdje te krijgen en sinds kort weer terug voor de Model 3 op de zakelijke markt)
LR AWD (de 'klassieke' grote accu versie die er altijd geweest is)
P (wat effectief een LR AWD is met meer power)

[ Voor 48% gewijzigd door Smobbo op 12-07-2023 08:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• karsvdtuin
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 12-09 16:02
Adrenaline0182 schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 19:15:
[...]

Dat is redelijk goed te verklaren met één term; bijtelling.
4% op model 3 is natuurlijk goed te verkopen.

Zelfs als die model 3 qua nieuwwaarde op 70k zit zit je met een maandelijkse BRUTO bijtelling van 233,-
Das een lachertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hsb85
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:00
karsvdtuin schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 08:44:
[...]

Dat is redelijk goed te verklaren met één term; bijtelling.
4% op model 3 is natuurlijk goed te verkopen.

Zelfs als die model 3 qua nieuwwaarde op 70k zit zit je met een maandelijkse BRUTO bijtelling van 233,-
Das een lachertje.
Ik snap dat argument van de bijtelling nooit echt, die 4% kan je nog maar maximaal een paar maanden gebruiken (dan zijn de eerste vijf jaar op) en betaal je altijd de bijtelling die geldt voor huidige jaar dat rijdt.

Dus als je nu zo'n '4%' 2019 M3 koopt dan koop je eigenlijk een auto die een veel hogere fiscale waarde heeft dan een nieuwe en dan mag je over een paar maanden het verschil tussen je voordeel nu en je nadeel straks gewoon betalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
ZeRoC00L schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 20:24:
[...]

Hier ook al 3x gehad, scherm had ik toen niet echt nodig, want ik ging even naar de laadpaal (thuis nog niet geleverd). Hoe reset je hem zodat je weer beeld krijgt?

En sentry staat in mijn geval uit.
Even mezelf quoten, maar sinds 2023.20.7 heb ik het zwart blijven van het scherm in ieder geval niet meer gehad. Zie hier verder geen berichten mee, dus denk dat de meeste dit ook niet meer hebben ??

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adjego
turkeyhakan schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 08:37:

[...]

Dat dacht ik dus niet.. waar denk je dat die + vandaan komt? Precies, Long Range!
Dan zijn ze bij mijn auto de grotere accu vergeten in 2019 O-)
Er bestaat geen SR+ meer. Die is echt al een hele tijd geleden veranderd van naam in Model 3 RWD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
adjego schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 09:00:
[...]

Dan zijn ze bij mijn auto de grotere accu vergeten in 2019 O-)
Er bestaat geen SR+ meer. Die is echt al een hele tijd geleden veranderd van naam in Model 3 RWD.
https://blog.onlyusedtesl...0among%20other%20factors.) (artikel uit 2020)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:23
Ik heb op MP meerdere P’s voorbij zien komen (in nette staat) welke rond de 33k werden aangeboden. Wel 2019 met rond de 80k aan km’s.

Voor dat geld zou ik persoonlijk absoluut voor de P gaan. Daar ga je zoveel lol mee beleven. Als het je droomauto is zou ik niet eens denken aan de RWD. Hoewel de oude (dat is de enige referentie die ik heb, niet de nieuwe) ook vrij rap was. Die ging dan wel van 5.1 naar de 100.

Verder heb je dan ook premium audio, awd en een grotere accu (en sneller superchargen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sweebee
STIMPPYYY schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 09:07:
[...]

Ik heb op MP meerdere P’s voorbij zien komen (in nette staat) welke rond de 33k werden aangeboden. Wel 2019 met rond de 80k aan km’s.

Voor dat geld zou ik persoonlijk absoluut voor de P gaan. Daar ga je zoveel lol mee beleven. Als het je droomauto is zou ik niet eens denken aan de RWD. Hoewel de oude (dat is de enige referentie die ik heb, niet de nieuwe) ook vrij rap was. Die ging dan wel van 5.1 naar de 100.

Verder heb je dan ook premium audio, awd en een grotere accu (en sneller superchargen).
Persoonlijk ben ik het daar niet helemaal mee eens :) Voor mij is de RWD meer dan snel zat, iedereen die er ook in zit vind 'm ook meer dan snel zat. Daarnaast is de range van een 2019 Performance maar marginaal meer dan een nieuwe RWD (mits je ook nog eens tot 100% laad). Hij laad idd wel gemiddeld 50% sneller dus dat is wel een voordeel.

Het infotainment is ook gewoon veel sneller en soepeler in een Tesla met een Ryzen processor, vind die met een Atom processor gewoon rete traag aanvoelen.

De premium audio is idd wel stukken beter dan de partial premium, maar ook deze klinkt veel beter dan je zou verwachten. iig stukken beter dan mijn Nissan Leaf (2018) met Bose audio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karsvdtuin
Ik weet niet wat voor auto je nu rijdt en of je snelheid gewend bent.
Heb zelfs sinds een week de long range 2021 versie. Deze is al vrij snel maar uiteraard geen performance (4.4s vs 3.3). Ik ben nu al gewend aan de snelheid. Als ik nu de keus had moeten maken dan was ik voor de performance gegaan. Je krijgt daarin flink meer dan bij een rwd; premium audio, alu pedalen, turbine velgen, spoilertje achterop en natuurlijk de grotere capaciteit + het snellere laden. Als je een 2e handsje op de kop kan tikken dan zit je waarschijnlijk in bijtelling op een bijna gelijkwaardig bedrag dan wel niet goedkoper (?) EDIT; tenzij je privé gaat rijden natuurlijk dan heb je daar niet mee te maken.

Gewoon lekker voor de performance gaan dus. De RWD is vergeleken met de gemiddelde ICE al wel redelijk snel hoor, dat wel.

[ Voor 3% gewijzigd door karsvdtuin op 12-07-2023 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
Vergeet niet dat de oude (voor de facelift van 2020) modellen geen warmtepomp heeft. Id winter kan nieuwe RWD zomaar verder komen dan oude P. Ik zou sowieso dus facelift modellen nemen, die is (voor mij) op meerdere plekken "beter": elektr trunk, betere koplamen, stoel/stuurverwarming, etc.

Verder rij ik nu zelf een 3 Performance. En ik zet het nooit op chill, altijd op sport stand (eenmaal gewend makkelijker doseren ipv "verrast" door de gekke acceleratie)
Laatst een MY RWD gereden, ik dacht eerst, dit zou heel sloom aanvoelen.
Mhh.. nee, niet echt. Ja op stoplicht sprint ben je langzamer, maar voor normale gebruik merk ik totaal niets van. Het voelt gewoon snappy genoeg.

[ Voor 25% gewijzigd door SirLct op 12-07-2023 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synx6
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21:30
Een gemiddelde ice zit op 10 a 11 sec naar de 100. Ik durf wel te stellen dat vanaf 8 a 7 sec naar de 100 het als ‘snel’ aanvoelt voor de gemiddelde Nederlander.

Een ID3 met 7,3 naar de 100 wordt ook door vele als snel ervaren. Dat je eraan went en het referentiekader van EVs ander is, is helaas een andere uitdaging. Persoonlijk vind ik de 6 sec van de RWD meer dan genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romius
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:42
karsvdtuin schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 09:15:
[...]

Ik weet niet wat voor auto je nu rijdt en of je snelheid gewend bent.
Heb zelfs sinds een week de long range 2021 versie. Deze is al vrij snel maar uiteraard geen performance (4.4s vs 3.3). Ik ben nu al gewend aan de snelheid. Als ik nu de keus had moeten maken dan was ik voor de performance gegaan. Je krijgt daarin flink meer dan bij een rwd; premium audio, alu pedalen, turbine velgen, spoilertje achterop en natuurlijk de grotere capaciteit + het snellere laden. Als je een 2e handsje op de kop kan tikken dan zit je waarschijnlijk in bijtelling op een bijna gelijkwaardig bedrag dan wel niet goedkoper (?) EDIT; tenzij je privé gaat rijden natuurlijk dan heb je daar niet mee te maken.

Gewoon lekker voor de performance gaan dus. De RWD is vergeleken met de gemiddelde ICE al wel redelijk snel hoor, dat wel.
Ik snap wat je zegt, aan de andere kant zou ik persoonlijk liever voor een nieuwe gaan. Je weet nooit hoe ze de batterij behandeld hebben, altijd tot 100% lopen laden, vaak aan de snellader gehad, etc.
Performance lijkt mij ook erg gaaf, maar als ik kijk hoe druk tegenwoordig altijd is, heb je vaak niet eens meer mogelijkheid om het volle vermogen te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
Ik weet niet precies waar ik moet kijken maar ik zie daar dat SR 220miles range heeft en SR+ 240miles.
Dat is een verschil van 32km.
De huidige RWD is 491km wltp, en de LR RWD is 620km. Verschil van 129km.
Verder is de SR+ wel met premium interieur en foglights etc. De huidige LR RWD niet.
Ik denk dus niet dat de nieuwe LR RWD = oude SR+ is.

[ Voor 10% gewijzigd door SirLct op 12-07-2023 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adjego
Die range was een software lock, maar dit is echt heel oud, en er is nooit een SR in Nederland geleverd. Alle goedkoopste modellen toendertijd waren SR+ modellen, die nu dus niet meer bestaat.

Model 3 RWD -> 60 kWh pack
Model 3 RWD LR -> 79 kWh pack

Model 3 SR+ -> 52 kWh pack

[ Voor 23% gewijzigd door adjego op 12-07-2023 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adjego
SirLct schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 09:32:
[...]

Ik weet niet precies waar ik moet kijken maar ik zie daar dat SR 220miles range heeft en SR+ 240miles.
Dat is een verschil van 32km.
De huidige RWD is 491km wltp, en de LR RWD is 620km. Verschil van 129km.
Verder is de SR+ wel met premium interieur en foglights etc. De huidige LR RWD niet.
Ik denk dus niet dat de nieuwe LR RWD = oude SR+ is.
De LR RWD heeft wel mistlampen voor ;) Om het makkelijk te houden.

datadevil in "Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-09 15:34
adjego schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 09:32:
[...]

Die range was een software lock, maar dit is echt heel oud, en er is nooit een SR in Nederland geleverd. Alle goedkoopste modellen toendertijd waren SR+ modellen, die nu dus niet meer bestaat.

Model 3 RWD -> 60 kWh pack
Model 3 RWD LR -> 79 kWh pack

Model 3 SR+ -> 52 kWh pack
Ik heb een SR+ uit 2021 met een 60kWh (bruto) pack...

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karsvdtuin
Romius schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 09:32:
[...]

Ik snap wat je zegt, aan de andere kant zou ik persoonlijk liever voor een nieuwe gaan. Je weet nooit hoe ze de batterij behandeld hebben, altijd tot 100% lopen laden, vaak aan de snellader gehad, etc.
Performance lijkt mij ook erg gaaf, maar als ik kijk hoe druk tegenwoordig altijd is, heb je vaak niet eens meer mogelijkheid om het volle vermogen te gebruiken.
Ja eens, ben ik zeker met je eens. Ben ook wel erg blij met een nieuwe i.p.v. een gebruikte. Ben het ook met alles wat je zegt volledig eens dus misschien is het vooralsnog wel verstandiger om voor een nieuwe RWD te gaan.

Anders moet hij even kijken naar een Long Range als voorraad model eventueel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adjego
Sluuz schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 09:43:
[...]

Ik heb een SR+ uit 2021 met een 60kWh (bruto) pack...
Ah dan is de naam wat later veranderd O-)
Zo te zien is het in dec 2021 veranderd van SR+ naar RWD

Daar tussen zat ook nog een 55 kWh dacht ik, dus de SR+ is er in 3 verschillende accupacks :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BTeTAKj3fk1kkbPzM7bnsVRF3jQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/WPjnLfQGqobGPS9uvOmGcI2k.png?f=fotoalbum_large

Bron: https://tff-forum.de/t/wi...teriewiki-akkuwiki/107641

[ Voor 62% gewijzigd door adjego op 12-07-2023 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Laatst online: 22:16

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

synx6 schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 09:31:
Een gemiddelde ice zit op 10 a 11 sec naar de 100. Ik durf wel te stellen dat vanaf 8 a 7 sec naar de 100 het als ‘snel’ aanvoelt voor de gemiddelde Nederlander.
Als je de 3 in chill zet dan doet die 0-100 in ongeveer 7 seconden. Dat vind ik tegenwoordig traag. De SR+ moet het in 6,1 doen.
@Tweakarim Als je denkt dat een P iets voor jou is dan gaat een SR+ denk ik na verloop van tijd irriteren.
Verschil tussen LR en P is voor mij niet nodig (maar ook dat is persoonlijk). Het is niet dat ik elke dag het gaspedaal tot de bodem intrap, maar voor inhaalacties wil ik geen chill gebruiken.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLct
Ah oke die post zag ik idd maar vond het wel vreemd want het werd niet beschreven op de site van tesla. Enkel dat het gedeeltelijk premium is en dus dacht ik dat het zonder mistlampen zijn. Weer wat geleerd.
Trouwens, volgens mij achtermistlicht is wel verplicht dus die zou bij alle modellen zitten. Gaat over front foglight. (Voordat iemand dit leest en dacht dat RWD zonder achter mislicht zou komen)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Schwarz
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 15-09 13:54
SirLct schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 09:30:
[...]

Vergeet niet dat de oude (voor de facelift van 2020) modellen geen warmtepomp heeft. Id winter kan nieuwe RWD zomaar verder komen dan oude P. Ik zou sowieso dus facelift modellen nemen, die is (voor mij) op meerdere plekken "beter": elektr trunk, betere koplamen, stoel/stuurverwarming, etc.

Verder rij ik nu zelf een 3 Performance. En ik zet het nooit op chill, altijd op sport stand (eenmaal gewend makkelijker doseren ipv "verrast" door de gekke acceleratie)
Mhh.. nee, niet echt. Ja op stoplicht sprint ben je langzamer, maar voor normale gebruik merk ik totaal niets van. Het voelt gewoon snappy genoeg.
Precies dit. Heb nu een Y LR maar vond de RWD ook al snappy bij proefrit. Verschil eigenlijk vooral merkbaar bij optrekken vanuit stilstand. Dan voelt de RWD motor op lage toeren softwarematig wat geknepen maar zeker niet traag. (al kan dat ook aan referentiekader liggen van ICE auto met 0-100 in 11 sec)

Op tussensprints is de RWD vlot zat.
De LR vond ik in het begin misselijkmakend snel optrekken en trekken aan de nek (zelfs wanneer ik zelf reed :D )
Nu aan gewend en auto altijd op standard mode en niet op chill. Op chill vind ik het wat jerky rijden.

RWD dus zeker niet traag.
Nadeel van snelle EV vind ik trouwens wel dat de tweede auto (ICE) nu enorm traag en gedateerd aanvoelt wanneer je daar instapt. Niet vooruit te branden.

[ Voor 5% gewijzigd door Schwarz op 12-07-2023 10:05 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KeesPimelmees
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19:17
Schwarz schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 10:03:
[...]

Precies dit. Heb nu een Y LR maar vond de RWD ook al snappy bij proefrit. Verschil eigenlijk vooral merkbaar bij optrekken vanuit stilstand. Dan voelt de RWD motor op lage toeren softwarematig wat geknepen maar zeker niet traag. (al kan dat ook aan referentiekader liggen van ICE auto met 0-100 in 11 sec)

Op tussensprints is de RWD vlot zat.
De LR vond ik in het begin misselijkmakend snel optrekken en trekken aan de nek (zelfs wanneer ik zelf reed :D )
Nu aan gewend en auto altijd op standard mode en niet op chill. Op chill vind ik het wat jerky rijden.

RWD dus zeker niet traag.
Kan dit beamen. Heb zelf een proefrit gehad in LR en heb een RWD aangeschaft. RWD lijkt wat geknepen te zijn onder de 30/40 km/h. Boven die snelheden gaat ie echt al een gek. Daaronder is ie snel maar niks bijzonders.

Stoplicht racen voelt niet zo bijzonder, even snel van 80-120 tijdens invoegen gaat dan weer als een idioot zo snel!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cyntax
  • Laatst online: 22:40
Als de performance echt jouw droomauto is dan zou ik niet tevreden zijn met minder. Als ik jou was zou ik gewoon even doorsparen of je budget oprekken en voor een nieuwe voorraad model 3 performance gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:11
cyntax schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 10:06:
[...]

Als de performance echt jouw droomauto is dan zou ik niet tevreden zijn met minder. Als ik jou was zou ik gewoon even doorsparen of je budget oprekken en voor een nieuwe voorraad model 3 performance gaan.
En wat is er mis met een tweedehandse?

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeesPimelmees
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19:17
Tommie12 schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 10:10:
[...]

SirLct schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 09:30:
[...]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cyntax
  • Laatst online: 22:40
Tommie12 schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 10:10:
[...]

Niks, maar als ik zie dat 2022 performance modellen gemiddeld worden aangeboden voor 47k dan leg ik liever nog 2k extra bij voor een nieuwe. Edit: en wat betreft het 2019 model inderdaad wat @SirLct al aangeeft, vooral de warmtepomp is echt een gemis, zeker bij een prive voertuig waarbij de kwh-tjes uit eigen zak moeten komen.

[ Voor 23% gewijzigd door cyntax op 12-07-2023 10:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• STIMPPYYY
sweebee schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 09:14:
[...]

Persoonlijk ben ik het daar niet helemaal mee eens :) Voor mij is de RWD meer dan snel zat, iedereen die er ook in zit vind 'm ook meer dan snel zat. Daarnaast is de range van een 2019 Performance maar marginaal meer dan een nieuwe RWD (mits je ook nog eens tot 100% laad). Hij laad idd wel gemiddeld 50% sneller dus dat is wel een voordeel.

Het infotainment is ook gewoon veel sneller en soepeler in een Tesla met een Ryzen processor, vind die met een Atom processor gewoon rete traag aanvoelen.

De premium audio is idd wel stukken beter dan de partial premium, maar ook deze klinkt veel beter dan je zou verwachten. iig stukken beter dan mijn Nissan Leaf (2018) met Bose audio.
Wellicht met HW 2.5 (ook dat betwijfel ik voor de basis taken om zaken te bedienen), maar HW3 zeker niet. Netflix en YT mag wat sneller (ok te doen btw), maar hoe vaak gebruik je dat nu daadwerkelijk.

Dat de RWD snel zat is ben ik met je eens. Maar zodra je in de P stapt snap je waarom je die auto juist wel (of niet) wilt. Doelgroep zal wel kleiner zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
Schwarz schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 10:03:
Nadeel van snelle EV vind ik trouwens wel dat de tweede auto (ICE) nu enorm traag en gedateerd aanvoelt wanneer je daar instapt. Niet vooruit te branden.
Haha inderdaad. Automaat gaat nog wel maar onze 2e auto is ICE handgeschakeld. Voelt alsof je 20jaar terug id tijd. Terwijl 150pk voor een simpele lichte hatchback voldoende moeten zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• STIMPPYYY
cyntax schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 10:19:
[...]

Niks, maar als ik zie dat 2022 performance modellen gemiddeld worden aangeboden voor 47k dan leg ik liever nog 2k extra bij voor een nieuwe. Edit: en wat betreft het 2019 model inderdaad wat @SirLct al aangeeft, vooral de warmtepomp is echt een gemis, zeker bij een prive voertuig waarbij de kwh-tjes uit eigen zak moeten komen.
Het is niet zo dat de 2019/2020 versie slecht is. Je mist wat upgrades, maar om daar nu 12k (of meer) aan uit te geven.. ik zou het niet doen :). Maar misschien komt dat omdat ik al 4,5 jaar rijd in een 2019 versie. Nooit technische issues, ook niet het idee dat dit gebeurt of dat de auto slechter er op is gaan rijden.

Voordeel is wel dat je een goed accupakket krijgt waar je niet geknepen wordt op snelheid en state of charge. Dat is bij de nieuwere modellen dacht ik wel een ding (stuk minder vermogen bij lagere soc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakarim

Tweakarim

Staat niet ver over de grens een 2022 model 3 performance met 17000km voor. 42k.
Lijkt me een goede prijs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turkeyhakan
Tweakarim schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 10:39:
Staat niet ver over de grens een 2022 model 3 performance met 17000km voor. 42k.
En waarom niet 7k meer betalen voor een nieuwe? 17.000 km lijkt weinig, maar je weet ook niet hoe de accu is "behandeld".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
cyntax schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 10:06:
[...]

Inderdaad!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• adjego
SirLct schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 09:58:
[...]

Ah oke die post zag ik idd maar vond het wel vreemd want het werd niet beschreven op de site van tesla. Enkel dat het gedeeltelijk premium is en dus dacht ik dat het zonder mistlampen zijn. Weer wat geleerd.
Trouwens, volgens mij achtermistlicht is wel verplicht dus die zou bij alle modellen zitten. Gaat over front foglight. (Voordat iemand dit leest en dacht dat RWD zonder achter mislicht zou komen)
Als je naar beneden scrollt in dat bericht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Tweakarim schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 10:39:
Dat is een mooie aanbieding. Als de recente kortingen op de voorraadmodellen er niet waren is het 42k voor een RWD bij Tesla nieuw vs Performance maar gebruikt. Dan zou ik die km stand wel voor lief nemen.

Maargoed ik heb gekozen voor de hatchback opening van de model Y. Is blijkens de test van Bjorn toch makkelijker in kamperen dan in een Model 3.
Pagina: 1 ... 50 ... 502 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: