Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 482 ... 502 Laatste
Acties:
  • 3.700.352 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sawtomyer
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23:38
OllieMongollie schreef op woensdag 27 november 2024 @ 20:00:
Ik heb vandaag mijn MY AWD 7-zitter ontvangen. Alles helemaal oke. Ik had echter de trekhaak er niet bij besteld met 't idee deze achteraf te laten monteren door Tesla. Nu wil ik deze aanschaffen via de app, maar ik krijg de volgende melding:

"Dit accessoire is niet compatibel met de voortuigen in uw Tesla-account"

Iemand enig idee waarom dit zo is? Of ben ik te snel en is er misschien in de backend iets nog niet bij gewerkt?
Hi, ik heb deze week ook de 7-zitter besteld met verwachte leverdatum: december. Mag ik vragen hoe lang in jouw geval tussen bestelling en levering zat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OllieMongollie
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 09:01
@sawtomyer Check even in 't levering topic. Mijn post van vandaag staat bijna bovenaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0bb
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 22:20
Na een credit card wissel en een mislukte Premium betaling is nu mn Premium weer hersteld, echter mis ik nu de oranje bolletjes en geluidjes bij trajectcontrole, én op TuneIn willen casts als Spectrum radio Joris Voorn niet meer starten.

Iemand die dit herkent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiroNiro
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
r0bb schreef op woensdag 27 november 2024 @ 21:50:
Na een credit card wissel en een mislukte Premium betaling is nu mn Premium weer hersteld, echter mis ik nu de oranje bolletjes en geluidjes bij trajectcontrole, én op TuneIn willen casts als Spectrum radio Joris Voorn niet meer starten.

Iemand die dit herkent?
Wat heb je tot nu toe geprobeerd? Reboot? Relogin op de verschillende apps? Settings gecontroleerd voor wat betreft je trajectcontrolo notificatie installingen?

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13-09 21:27

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Ik lees ook dat autopark verbeterd zou zijn met 2024.44.3.1, heeft iemand dat al geprobeerd?
In vakken parkeren gaat altijd wel goed, maar file parkeren was echt triest.

Heb zelf de update helaas nog niet aangeboden gekregen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:59
Kreeg push melding in de app dat de referral weer aangepast is. Voor de koper 500 euro en nu voor de Tesla rijder naar 750 euro. Volgens mijn gevoel voor 't eerst meer dan diegene die de auto koopt. Best gek eigenlijk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oBiMXuCPr4GPi3OPsXHkGVWBVIA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MSpsAlTM5ZDwW2uGzrmHyqGU.jpg?f=fotoalbum_large

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• nerovectra
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 22:43
Oekol schreef op donderdag 28 november 2024 @ 07:47:
Kreeg push melding in de app dat de referral weer aangepast is. Voor de koper 500 euro en nu voor de Tesla rijder naar 750 euro. Volgens mijn gevoel voor 't eerst meer dan diegene die de auto koopt. Best gek eigenlijk.

[Afbeelding]
Ik zie het ook idd. Lijkt erop dat ze het bedrag voor de referentienemer vergeten zijn te verdrievoudigen. En je mag een "gegeven" paard natuurlijk niet in de bek kijken, maar het is teleurstellend dat je je tegoed niet voor posten kunt gebruiken die serieus geld kosten. Het lijk erop dat ze proberen je er extra uitgaven mee te laten doen, in plaats van je kosten te besparen. Soms is het nét een commercieel bedrijf :X

• Oekol
nerovectra schreef op donderdag 28 november 2024 @ 07:55:
[...]

Ik zie het ook idd. Lijkt erop dat ze het bedrag voor de referentienemer vergeten zijn te verdrievoudigen. En je mag een "gegeven" paard natuurlijk niet in de bek kijken, maar het is teleurstellend dat je je tegoed niet voor posten kunt gebruiken die serieus geld kosten. Het lijk erop dat ze proberen je er extra uitgaven mee te laten doen, in plaats van je kosten te besparen. Soms is het nét een commercieel bedrijf :X
Servicebetalingen en SuC zijn beiden wel nuttig toch. Dat je 't kan gebruiken voor aanschaf van nieuwe auto snapt iedereen wel. Ik moet nog steeds proberen of ik Spotify er mee aan de gang krijg van die credits. Tot nu toe nog steeds niet gelukt.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yok
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:43

yok

Psycho_Mantis schreef op donderdag 28 november 2024 @ 07:43:
Ik lees ook dat autopark verbeterd zou zijn met 2024.44.3.1, heeft iemand dat al geprobeerd?
In vakken parkeren gaat altijd wel goed, maar file parkeren was echt triest.

Heb zelf de update helaas nog niet aangeboden gekregen.
Het gaat inderdaad sneller en soepeler! Vind de marge naast de stoeprand die hij over houdt nog steeds wel wat te groot…

Overigens is ASS echt totaal nutteloos. Je moet veel te dicht bij de auto staan om het überhaupt in beweging te laten komen en hij denkt dat alles een openbare weg is (ook grote parkeerplekken met superchargers bijvoorbeeld) en daar doet ‘ie het niet.

[ Voor 21% gewijzigd door yok op 28-11-2024 08:31 ]

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:12
Oekol schreef op donderdag 28 november 2024 @ 08:10:
[...]

Servicebetalingen en SuC zijn beiden wel nuttig toch. Dat je 't kan gebruiken voor aanschaf van nieuwe auto snapt iedereen wel. Ik moet nog steeds proberen of ik Spotify er mee aan de gang krijg van die credits. Tot nu toe nog steeds niet gelukt.
Dat staat er maar het kan dus helemaal niet. En ook niet te gebruiken als het bedrag boven de waarde van het tegoed uitkomt (bijbetalen is geen optie). Eigenlijk dus heel beperkt.

Maar gezien ook andere merken het wegvallen van de SEPP (deels) op zich beginnen te nemen verwacht ik nog wel wat meer dan dit.

[ Voor 11% gewijzigd door Maurice- op 28-11-2024 08:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nerovectra
[...]

Toen ik Tesla aan de telefoon had begreep ik dat zelfs bij service het te betalen bedrag lager moet zijn dan de waarde van je tegoed, zodat je dus altijd tegoed overhoudt. Dat maakt het lastiger je tegoed effectief te gebruiken. Het staat ook wel ongeveer zo in de voorwaarden. Maar het voelt tóch een beetje alsof je terug bent bij de gevestigde automerken, haha!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13-09 21:27

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

yok schreef op donderdag 28 november 2024 @ 08:29:
[...]

Het gaat inderdaad sneller en soepeler! Vind de marge naast de stoeprand die hij over houdt nog steeds wel wat te groot…

Overigens is ASS echt totaal nutteloos. Je moet veel te dicht bij de auto staan om het überhaupt in beweging te laten komen en hij denkt dat alles een openbare weg is (ook grote parkeerplekken met superchargers bijvoorbeeld) en daar doet ‘ie het niet.
Als ik mijn auto vanuit een parkeervak wat naar voren kan laten rollen zodat ik mijn kind makkelijker in de auto kan zetten ben ik al blij. Dat is voor mij en mijn vrouw echt een uitkomst.
Verder zie ik niet echt een use case hiervoor.

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:18

Denko

|{ing Øf ßlitz

Jammer dat de betaling van de API connecties is aangepast. Betekend toch wel dat Tessie en Teslamate straks een probleem hebben. We gaan het zien :(

PSN & XBL: Denkoyugo

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:09
Probleem niet echt. Ze kunnen vooralsnog vooruit en straks moet je misschien een account aanmaken bij Tesla en 2 dollar per maand ofzo betalen voor de api.

[ Voor 3% gewijzigd door Caelorum op 28-11-2024 10:20 ]

• Ethirty
  • Laatst online: 21:39

Ethirty

Who...me?

[...]

Spotify zit sowieso niet meer in het aanbod van Tesla, dus dat moet je zelf regelen. Premium connectivity zou wel interessant zijn als je dat hiervan mag betalen.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Caelorum schreef op donderdag 28 november 2024 @ 10:19:
Probleem niet echt. Ze kunnen vooralsnog vooruit en straks moet je misschien een account aanmaken bij Tesla en 2 dollar per maand ofzo betalen voor de api.
Ik zou eigenlijk wel graag zien dat er een 'Premium Connectivity Platinum' oid zou komen en dat je daarmee de volledige ritten- en laaddata kunt downloaden in een Excel... Dat zou echt makkelijk zijn voor de administratie en ik zou er graag een paar euro per maand voor betalen om makkelijk toegang te krijgen.

Toegang dus zonder apps/oplossingen van derden, maar gewoon uit je Tesla account.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Radiodurans
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:28
Ja en dan gelijk full bitrate Apple Music en Podcast :9

MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE/EN4C

• loxr25
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 15:34
Hmm die API is toch best prijzig hoor !
Momenteel zou ik een kleine 150 euro / maand kwijt zijn aan kosten....

Dus toch maar eens kijken of ik mijn streaming fields naar beneden zet, anders ga ik me blauw betalen...

Als je wat voorzichtig bent, sure, dan valt de kost mee, iedere developer krijgt trouwens 10 euro maand om met te spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hollandje
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 14-09 16:35
Ingmar7 schreef op woensdag 27 november 2024 @ 18:58:
[...]

Moet je voor de phantom brake helaas teleurstellen. Ik zit op 2024.44.3.1 en had vanochtend een heel onverwachte en gevaarlijke phantom brake.
Op mijn rit was het beter maar nog steeds 2x een harde phantom break. Beter dan op de vorige versies, nog steeds niet optimaal.

• yok
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:43

yok

Psycho_Mantis schreef op donderdag 28 november 2024 @ 09:27:
[...]

Als ik mijn auto vanuit een parkeervak wat naar voren kan laten rollen zodat ik mijn kind makkelijker in de auto kan zetten ben ik al blij. Dat is voor mij en mijn vrouw echt een uitkomst.
Verder zie ik niet echt een use case hiervoor.
Dat kan zeker en werkt ook best goed!

• Jmtpes
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 00:55
[...]

Jammer dat je ook niet premium mee kan betalen met de credits

• Oekol
Maurice- schreef op donderdag 28 november 2024 @ 08:46:
[...]

Dat staat er maar het kan dus helemaal niet. En ook niet te gebruiken als het bedrag boven de waarde van het tegoed uitkomt (bijbetalen is geen optie). Eigenlijk dus heel beperkt.

Maar gezien ook andere merken het wegvallen van de SEPP (deels) op zich beginnen te nemen verwacht ik nog wel wat meer dan dit.
In Amerika gebeurd dit aan de lopende band. Lijkt mij dan eerder een brakke implementatie in EU?

• corneej
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16:29
FYI, vooral nu het wat kouder aan het worden is.

weet niet of het al eens eerder is gepost. Kon het zo snel niet vinden.
Edit: volgende keer beter zoeken, staat al vermeld in dit forum

Het viel mij op dat mijn Model Y ineens een raar geluid maakt s'ochtends vroeg.

Na wat google kwam ik uit op de handleiding pagina van tesla, waar ze een aantal "normale" geluiden hebben opgenomen.

https://www.tesla.com/own...E6-8B19-9FDABE018787.html

Bij mij komt het geluid precies overheen met: Knarsend geluid van de banden of remmen

[ Voor 7% gewijzigd door corneej op 28-11-2024 12:13 ]

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:03
corneej schreef op donderdag 28 november 2024 @ 12:10:
FYI, vooral nu het wat kouder aan het worden is.

weet niet of het al eens eerder is gepost. Kon het zo snel niet vinden.
Edit: volgende keer beter zoeken, staat al vermeld in dit forum

Het viel mij op dat mijn Model Y ineens een raar geluid maakt s'ochtends vroeg.

Na wat google kwam ik uit op de handleiding pagina van tesla, waar ze een aantal "normale" geluiden hebben opgenomen.

https://www.tesla.com/own...E6-8B19-9FDABE018787.html

Bij mij komt het geluid precies overheen met: Knarsend geluid van de banden of remmen
Zou het niet de warmtepomp zijn die al begint te draaien?

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alexander1984
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 17:37
OllieMongollie schreef op woensdag 27 november 2024 @ 20:00:
Ik heb vandaag mijn MY AWD 7-zitter ontvangen. Alles helemaal oke. Ik had echter de trekhaak er niet bij besteld met 't idee deze achteraf te laten monteren door Tesla. Nu wil ik deze aanschaffen via de app, maar ik krijg de volgende melding:

"Dit accessoire is niet compatibel met de voortuigen in uw Tesla-account"

Iemand enig idee waarom dit zo is? Of ben ik te snel en is er misschien in de backend iets nog niet bij gewerkt?
Heb je ook wat foto's van de 7 zitter van binnen? Wellicht leuk om te delen hier op het forum.

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:18

Denko

|{ing Øf ßlitz

Ik denk dat het ietsje meer is:

https://www.reddit.com/r/...&utm_content=share_button

De dev zelf geeft aan dat de prijs naar zo'n beetje 175 dollar per auto per maand zou worden bij hetzelfde gebruik. Maar nogmaals, we gaan het wel zien hoe het opgelost gaat worden.

PSN & XBL: Denkoyugo

• EvolutionX
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:47
Oekol schreef op donderdag 28 november 2024 @ 07:47:
Inderdaad wat karig, vooral ook omdat je in de VS 2000usd korting krijgt en hier bovendien de subsidiepot al leeg is voor nieuwe auto's.

• gjcvro
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 22:12
EvolutionX schreef op donderdag 28 november 2024 @ 16:50:
[...]

Inderdaad wat karig, vooral ook omdat je in de VS 2000usd korting krijgt en hier bovendien de subsidiepot al leeg is voor nieuwe auto's.
Aan de andere kant kunnen ze nou al nauwelijks aan de vraag voldoen voor de rest van het jaar, afleverafspraken lopen al tot 23 december, voor auto's die volgende week binnen komen.

• Radiodurans
  • Laatst online: 00:28
Denko schreef op donderdag 28 november 2024 @ 16:26:
[...]
De dev zelf geeft aan dat de prijs naar zo'n beetje 175 dollar per auto per maand zou worden bij hetzelfde gebruik.
Niet bij hetzelfde gebruik maar in het extreme scenario dat die auto elke 30 sec een call doet. Mijn auto slaapt het grootste deel van de dag.

Nog steeds belachelijk allemaal, ik begrijp niet goed waarom en wat de gevolgen zullen zijn.

MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE/EN4C

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:09
Denko schreef op donderdag 28 november 2024 @ 16:26:
[...]

Ik denk dat het ietsje meer is:

https://www.reddit.com/r/...&utm_content=share_button

De dev zelf geeft aan dat de prijs naar zo'n beetje 175 dollar per auto per maand zou worden bij hetzelfde gebruik. Maar nogmaals, we gaan het wel zien hoe het opgelost gaat worden.
Tessie is niet TeslaMate overigens. Van die laatste kan je veel beter zelf configureren wat je wel en niet wil en dus de kosten drukken.

Of om het even in kanttekening te zetten. Je kan met 2$/maand inleggen 1875 signals per uur streamen. Dat zijn dus 31 datapunten per minuut. Dat is veel.

[ Voor 10% gewijzigd door Caelorum op 28-11-2024 17:36 ]

• EvolutionX
gjcvro schreef op donderdag 28 november 2024 @ 17:06:
[...]

Aan de andere kant kunnen ze nou al nauwelijks aan de vraag voldoen voor de rest van het jaar, afleverafspraken lopen al tot 23 december, voor auto's die volgende week binnen komen.
Daar heb je zeker een punt. Geldt ook de service afspraken, 2 weken geleden een afspraak gemaakt in Tilburg voor 'het loskomende foam in de autoband issue' voor mijn voorband en tegelijkertijd een defecte bandenspanningssensor achter, kon pas 13 dec. terecht...

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14:26
Tesla is ook lekker bezig. Ik had tot vandaag twee Tesla's op naam staan. Vandaag is er een derde Model Y Performance bijgekomen als vervanging van mijn 5 jaar oude model 3. Al helemaal in het begin van het traject had ik aangegeven dat ik onder een verkeert (zakelijk) e-mailadres had besteld. Mijn andere twee auto's staan onder mijn privemailadres account. Na meerdere keren enorm lang in de wachtrij te hebben gestaan voordat de auto werd geleverd heb ik toch iemand van support aan de lijn gekregen. Die gaf aan dat het voor hem veel werk was om het mailadres aan te passen en dat ik als ik de nieuwe auto zou ontvangen ik het zelf heel makkelijk met de app kon doen. Dus zo gezegd zo gedaan vandaag. Blijk ik doordat ik dat zelf heb gedaan ik geen gratis jaar Super Chargen meer heb want de auto is "overgedragen" naar een nieuwe eigenaar. En 5 jaar gratis Premium krijg ik ook niet want ik heb de nieuwe auto niet als vervanger besteld van mijn vorige model 3 want het is met een ander account besteld. Ze kunnen niets meer voor mij betekenen.....

Bedankt :X

• nerovectra
Sunri5e schreef op donderdag 28 november 2024 @ 18:56:
Tesla is ook lekker bezig. Ik had tot vandaag twee Tesla's op naam staan. Vandaag is er een derde Model Y Performance bijgekomen als vervanging van mijn 5 jaar oude model 3. Al helemaal in het begin van het traject had ik aangegeven dat ik onder een verkeert (zakelijk) e-mailadres had besteld. Mijn andere twee auto's staan onder mijn privemailadres account. Na meerdere keren enorm lang in de wachtrij te hebben gestaan voordat de auto werd geleverd heb ik toch iemand van support aan de lijn gekregen. Die gaf aan dat het voor hem veel werk was om het mailadres aan te passen en dat ik als ik de nieuwe auto zou ontvangen ik het zelf heel makkelijk met de app kon doen. Dus zo gezegd zo gedaan vandaag. Blijk ik doordat ik dat zelf heb gedaan ik geen gratis jaar Super Chargen meer heb want de auto is "overgedragen" naar een nieuwe eigenaar. En 5 jaar gratis Premium krijg ik ook niet want ik heb de nieuwe auto niet als vervanger besteld van mijn vorige model 3 want het is met een ander account besteld. Ze kunnen niets meer voor mij betekenen.....

Tja, ieder voordeel heb z'n nadeel. Je zou zeggen dat het niet zo complex zou moeten zijn, maar ik vrees dat het dat in de praktijk wèl is, en vaak ook niet zonder reden. Punt is ook dat de gevestigde merken dit soort privileges niet kennen of ook niet voor elkaar hebben. Maar frustrerend is het!

• Sunri5e
  • Laatst online: 14:26
nerovectra schreef op donderdag 28 november 2024 @ 19:13:
[...]

Tja, ieder voordeel heb z'n nadeel. Je zou zeggen dat het niet zo complex zou moeten zijn, maar ik vrees dat het dat in de praktijk wèl is, en vaak ook niet zonder reden. Punt is ook dat de gevestigde merken dit soort privileges niet kennen of ook niet voor elkaar hebben. Maar frustrerend is het!
Zeker. En iedereen kan fouten maken. Doe ik ook. Maar los het dan ook netjes op. Maar dat gaat dus blijkbaar niet.
Sunri5e schreef op donderdag 28 november 2024 @ 19:19:
[...]

Zeker. En iedereen kan fouten maken. Doe ik ook. Maar los het dan ook netjes op. Maar dat gaat dus blijkbaar niet.
Gewoon nog even escaleren indien mogelijk. Aan de andere kant: is de nieuwe auto wel door dezelfde (rechts)persoon aangeschaft?

Want als je eerst privé had gekocht en nu zakelijk doet Tesla nu met heel iemand anders een transactie.

Maar goed, als ze je hebben doen geloven dat je dit achteraf kon doen hebben ze toch de verantwoordelijkheid om je tegemoet te komen.

• EvolutionX
Sunri5e schreef op donderdag 28 november 2024 @ 19:19:
[...]

Ik zou toch nog even blijven bellen hierover, wellicht dat een andere medewerker dit wel kan fixen

[ Voor 24% gewijzigd door EvolutionX op 28-11-2024 20:12 ]

• El Pollo Diablo
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 13-08 22:45

El Pollo Diablo

3-wieler

Aangezien hier veel ervaringsdeskundigen zitten ben ik heel benieuwd wat jullie ervaringen zijn met de TACC.

Ik rij nu bijna drie weken in een M3 (2024), en heb zo'n 2200Km gereden. Ik vind de M3 erg fijn rijden, maar er zitten een paar onhebbelijkheden in, en de Adaptive Cruise Control is voor mij daar de belangrijkste van. ACC is in het drukke verkeer niet te gebruiken vind ik, maar dat is niet uniek voor de M3, dat is voor mij een algemeen probleem bij ACC. Als het wat rustiger is op de (snel)weg dan gaat het zeker wel.

Op binnenwegen, zeker als er geen middenstreep is (denk aan 80kmh wegen die 60kmh geworden zijn) remt mijn M3 bij elke tegenligger. Als het donker is wordt er geremd als de tegenligger naast je is. Op deze manier is de cruise control onbruikbaar.

Ook op de snelweg wordt nogal eens voor niets geremd. Rijdend op de A16 ten zuiden van Dordrecht, 22:30, geen verkeer op in de buurt, maar slechts enkele achterlichten te zien in de verte, rijdend op de meest rechter baan remt de auto zo maar ineens af. En dat niet een keer, maar drie keer binnen een kilometer. Geen enkele aanleiding te zien.
Ik word daar een beetje moedeloos van.

Op de A58 ter hoogte van Wouw deed de M3 een forse remactie, waarschijnlijk als reactie op de vrachtwagen die via de oprit richting de snelweg reed om te gaan invoegen. Echter reed de vrachtwagen nog in de bocht voor de invoegstrook, en zou nog door twee vangrails heen moeten vooraleer deze gevaarlijk kon worden.

Herkennen jullie dit soort gedrag?

• Mday
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 31-08 10:18
Sunri5e schreef op donderdag 28 november 2024 @ 18:56:

Had dit 'probleem' ook. mijn LM had mijn privé e-mail adres gebruikt voor de nieuwe bestelling, en moest hemel en aarde bewegen om mijn adres gewijzigd te krijgen. Toen er stond dat ik én geen 100,- tegoed had én mijn Premium connectivity een maand na ingang zou aflopen heb ik ze gebeld, maar konden ook 'niets doen'. Ik heb gezegd dat ik dat niet acceptabel vond omdat ik mede door deze actie een nieuwe Tesla had besteld, én ik had de moeite gedaan om bij verschillende Tesla (dealers) bevestigd te krijgen dat het e-mail euvel geen issues mocht opleveren. Ticket uiteindelijk geopend, waar een voortvarende medewerker mijn oude en nieuwe kenteken vroeg, en wat andere data, om uiteindelijk een week daarna zonder tegenbericht het ticket te sluiten. Maar - ik heb nu dus Premium Connectivity tot oktober 2025. Beetje een halfzacht lapmiddel en als ik wat uit de Tesla store had gewild had ik er nog geen genoegen mee genomen, maar reken maar dat als na oktober '25 de boel vervalt ze een belletje kunnen verwachten met 'dit was niet de afspraak'.

Dus ja, dat er fouten zijn gemaakt wil niet zeggen dat je er geen recht meer op hebt. Je gaat mij niet vertellen dat die software opeens niet mee wil werken na zo'n geleuter.

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Onze MY ook besteld op zakelijke mailadres. Aan de LM gevraagd om dit aan te passen naar privé en dezelfde middag nog zichtbaar aangepast in de app.

Dus, YMMV

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Master Yoda 3
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 08-07 18:56
El Pollo Diablo schreef op donderdag 28 november 2024 @ 20:15:
Aangezien hier veel ervaringsdeskundigen zitten ben ik heel benieuwd wat jullie ervaringen zijn met de TACC.

Ik rij nu bijna drie weken in een M3 (2024), en heb zo'n 2200Km gereden. Ik vind de M3 erg fijn rijden, maar er zitten een paar onhebbelijkheden in, en de Adaptive Cruise Control is voor mij daar de belangrijkste van. ACC is in het drukke verkeer niet te gebruiken vind ik, maar dat is niet uniek voor de M3, dat is voor mij een algemeen probleem bij ACC. Als het wat rustiger is op de (snel)weg dan gaat het zeker wel.

Op binnenwegen, zeker als er geen middenstreep is (denk aan 80kmh wegen die 60kmh geworden zijn) remt mijn M3 bij elke tegenligger. Als het donker is wordt er geremd als de tegenligger naast je is. Op deze manier is de cruise control onbruikbaar.

Ook op de snelweg wordt nogal eens voor niets geremd. Rijdend op de A16 ten zuiden van Dordrecht, 22:30, geen verkeer op in de buurt, maar slechts enkele achterlichten te zien in de verte, rijdend op de meest rechter baan remt de auto zo maar ineens af. En dat niet een keer, maar drie keer binnen een kilometer. Geen enkele aanleiding te zien.

Op de A58 ter hoogte van Wouw deed de M3 een forse remactie, waarschijnlijk als reactie op de vrachtwagen die via de oprit richting de snelweg reed om te gaan invoegen. Echter reed de vrachtwagen nog in de bocht voor de invoegstrook, en zou nog door twee vangrails heen moeten vooraleer deze gevaarlijk kon worden.

Model Y (2023/Juli) rijder hier.

Binnenwegen rijd ik niet zoveel en zeker niet in het donker.

Voor wat betreft dat stukje A16: Het is even geleden, maar ik had met name bij de Drechttunnel en iets daarna dat ik rem actie kreeg (richting het zuiden). Maar ik krijg het ook bij de A13 (VZP Ruyven) richting het Noorden en de A4 op de parallelstructuur bij Leiden. Maar ik heb de maximumsnelheid op 'verkeersborden/verkeersherkenning' staan. Ik weet niet of je bij een M3 (2024) dit bij ACC uit kan zetten? Misschien dat dat al helpt.

Die invoegende vrachtwagen: Die vangrail 'zien' Tesla's niet is mijn idee, dus als mijn Y denkt dat een vrachtwagen (of auto) aan de zijkant erin geramd komt, dan gaat deze vol in de ankers. Dit herken ik bij opritten waar het verkeer heel laat een krappe bocht maakt voor de invoegstrook en de Tesla denkt dat deze geramd gaat worden. Op de A29 bij Numansdorp ook al een paar keer in de spits mee gemaakt (richting het Noorden).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Laatst online: 23:34
SirLenncelot schreef op donderdag 28 november 2024 @ 20:39:
Onze MY ook besteld op zakelijke mailadres. Aan de LM gevraagd om dit aan te passen naar privé en dezelfde middag nog zichtbaar aangepast in de app.

Dus, YMMV
Het aanpassen is ook wel gelukt begreep ik maar daardoor is de Tesla "overgedragen" als het ware en vervallen dus al zijn vorige "privileges" zoals gratis Superchargen.

• jefjef
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-09 09:01

jefjef

learning by doing

eindelijk mijn grootste frustratie , alle deuren openen, opgelost
YouTube: Tesla Model Y Passenger Door Won’t Unlock

• Oekol
Dit is een filmpje van 'n jaar geleden?

• JohanB
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 15-09 12:30

Herken het zeker. De wegen en situaties die je noemt is de ACC gewoon niet echt voor gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 08-09 21:00
Inspired schreef op zondag 10 november 2024 @ 07:41:
[...]

De oude SR+ zit erg op de limiet denk ik qua accu. De degradatie is hoger dan een LR. Ik zou persoonlijk een paar k meer uitgeven aan een LR.
De cellen zijn hetzelfde en de “belasting” bij het DC-laden (in C rating) ook identiek.

Enige verschil is dat je (iets) meer kilometers nodig hebt voor een cyclus. (Omdat het meer cellen zijn)

Verschil in degradatie tussen de oude SR/LR zijn niet heel groot?

Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joke_name
  • Laatst online: 22:42
Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen.

Sinds deze week model Y.
Hiervoor model 3 gereden.

Ik werkte altijd in percentage op de app en in de auto.

Nu switch hij de hele tijd terug naar KM, super irritant.
Iemand die een oplossing weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peerke 1960
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 21:24

peerke 1960

Blauw Eitje met trekhaak ( SR)

Thxs, ik had er ook al last van. Ga het schuifje ook ff uitzetten
Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 22:01
joke_name schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 06:48:
Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen.

Sinds deze week model Y.
Hiervoor model 3 gereden.

Ik werkte altijd in percentage op de app en in de auto.

Nu switch hij de hele tijd terug naar KM, super irritant.
Iemand die een oplossing weet?
hoe bedoel je hele tijd?
Zit het wellicht in de instellingen in je profiel? dat jij het voor een rit wijzigt maar hij de volgende keer weer gewoon je profiel pakt?

[ Voor 8% gewijzigd door eltron op 29-11-2024 07:22 ]

e-Niro Exec.l MY19, Tesla MY LR '24, Zappi, 50PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maharens
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 04-08 11:05
Dit is toch al heel lang zo?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jefjef

jefjef

learning by doing

maharens schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 07:59:
[...]

Dit is toch al heel lang zo?
zal zeker zo zijn maar ik kon het niet vinden en heb, en enkele anderen ook, dit enkele keren gevraagd hier op het forum waarop geen reactie kwam. Nu meld ik het en krijg ik wel reactie dat het al bekend is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maharens
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 04-08 11:05
jefjef schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 08:11:
[...]

zal zeker zo zijn maar ik kon het niet vinden en heb, en enkele anderen ook, dit enkele keren gevraagd hier op het forum waarop geen reactie kwam. Nu meld ik het en krijg ik wel reactie dat het al bekend is.
Ik ga altijd alle instellingen bij langs en dat is ook jouw moto (learning by doing), maar dit is idd een beetje cryptisch omschreven kan ik me nog herinneren. Ik heb jouw initiële vraag ook niet gezien, sorry.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jefjef

jefjef

learning by doing

maharens schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 08:18:
[...]

Ik ga altijd alle instellingen bij langs en dat is ook jouw moto (learning by doing), maar dit is idd een beetje cryptisch omschreven kan ik me nog herinneren. Ik heb jouw initiële vraag ook niet gezien, sorry.
no problem. ik ben dus ook alles afgegaan maar kwam er niet achter, door de beschrijving, wat er precies nu gebeurt wanneer je het schuifje dicht zet.

aan alle lease rijders; is jouw telefoon toegevoegd als telefoon sleutel of als onbekende sleutel? volgens de handleiding is wanneer dat zo is je dit melden bij je LM en op een overdracht aansturen. mijn LM (Arval) verwijst me weer door naar Tesla. het is me niet echt duidelijk welke zaken ik mis als bestuurder wanneer mijn telefoon als onbekende sleutel in de auto te boek staat? verder alle zaken werken gewoon

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hongy
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 21:38
Vandaag de winterbanden erop laten zetten en hier de staat van de remschijf na 10k km. Lijkt me zeer netjes met mijn rijstijl waarbij ik soms wel de rem gebruik.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YLpb91b6_eU-FjAM9uj1xHR6eaM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0VWSJ5UoUyXwRIPj3LpkcKSF.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:03
Hongy schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 09:40:
Vandaag de winterbanden erop laten zetten en hier de staat van de remschijf na 10k km. Lijkt me zeer netjes met mijn rijstijl waarbij ik soms wel de rem gebruik.[Afbeelding]
Begint wat roest op te komen, ik zou een paar keer goed hard remmen om ze te poetsen.
Maar niks dramatisch hoor.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazkar
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-09 10:17
adjego schreef op woensdag 27 november 2024 @ 20:14:
[...]

Dat tweede 😉 bij mijn Model 3 moest ik ook even wachten voordat ik de trekhaak optie kon kiezen.
Ik heb altijd begrepen dat je een trekhaak meteen bij aanschaf van de Tesla moest bestellen omdat dat achteraf niet kon, of mis ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenVerweij
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 15-09 12:24
Vorige week dinsdag onze nieuwe Model 3 opgehaald! Eerste elektrische auto. Fantastische auto zeg, heel blij mee!

Tot nu toe 2x Supercharger gebruikt (kan pas vanaf medio januari thuis laden). Vorige week dinsdag en afgelopen zaterdag.

Nu mijn vraag: ik zie de laadsessies niet terug in de Tesla app? Ook zijn ze nog niet afgeschreven van mijn rekening?

Hoe kan dit? Gaat hier wat tijd overheen met een nieuwe auto? Ik heb 150km gratis Supercharging gekregen maar volgens de Tesla app zijn die nog ongebruikt.

Dank alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ted038
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 14-09 21:44
JeroenVerweij schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 10:15:
Nu mijn vraag: ik zie de laadsessies niet terug in de Tesla app? Ook zijn ze nog niet afgeschreven van mijn rekening?

Hoe kan dit? Gaat hier wat tijd overheen met een nieuwe auto? Ik heb 150km gratis Supercharging gekregen maar volgens de Tesla app zijn die nog ongebruikt.

Dank alvast!
Komt wel... Worst case scenario heb je gratis geladen buiten je gratis tegoed om 8) (en/maar gelukkig ben je zo door die 150 km heen.... )

Bij mij duurde het ook langer (dacht ik) , maar eenmaal door de gratis km heen gaat het snel / zelfde dag / uur afkoppelen :
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UYtuqn3ko5NrUXsjgP1S5oQ8uRs=/x800/filters:strip_exif()/f/image/9WmJoVaR8FIMJEbK2RB1X9E6.png?f=fotoalbum_large

Bankafschrijving in mijn beide keren 2 dagen na laden... (waar betaald moest worden)

[ Voor 6% gewijzigd door Ted038 op 29-11-2024 10:23 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gjcvro
bazkar schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 10:13:
[...]

Ik heb altijd begrepen dat je een trekhaak meteen bij aanschaf van de Tesla moest bestellen omdat dat achteraf niet kon, of mis ik iets?
Ja, je loopt een modelletje achter. De 'oude' model 3 kreeg alleen een kentekengewicht als de trekhaak meteen werd mee besteld. De model Y en nieuwe model3 krijgen meteen een kentekengewicht en de trekhaak kan gewoon achteraf worden gemonteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenVerweij
Ted038 schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 10:19:
[...]

Komt wel... Worst case scenario heb je gratis geladen buiten je gratis tegoed om 8) (en/maar gelukkig ben je zo door die 150 km heen.... )

Bij mij duurde het ook langer (dacht ik) , maar eenmaal door de gratis km heen gaat het snel / zelfde dag / uur afkoppelen :
[Afbeelding]

Bankafschrijving in mijn beide keren 2 dagen na laden... (waar betaald moest worden)
Haha ja, ik klaag ook niet hoor ;) Wil vooral begrijpen hoe het werkt.

Dank, ik wacht geduldig af!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Tacc wordt hier bijna dagelijks gesproken. Had je gewoon terug kunnen lezen. Het werkt precies zoals je beschrijft. Verwacht er zeker niet meer van.

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18:21
JeroenVerweij schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 10:15:
Vorige week dinsdag onze nieuwe Model 3 opgehaald! Eerste elektrische auto. Fantastische auto zeg, heel blij mee!

Tot nu toe 2x Supercharger gebruikt (kan pas vanaf medio januari thuis laden). Vorige week dinsdag en afgelopen zaterdag.

Dank alvast!
Heb je lease? Dan kan het zijn dat het afgeschermed is. Zie hier ook niets bij mijn auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenVerweij
jip_86 schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 10:28:
[...]

Heb je lease? Dan kan het zijn dat het afgeschermed is. Zie hier ook niets bij mijn auto.
Nee, rij hem privé. Ik heb ook mijn eigen bankrekening gekoppeld als betaalmethode

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TCMR
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:32
Vandaag de winterbanden erop laten zetten en hier de staat van de remschijf na 10k km. Lijkt me zeer netjes met mijn rijstijl waarbij ik soms wel de rem gebruik.
Wat een verademing t.o.v. van een ICE auto, toch? Heerlijk schoon allemaal, geen massa's remstof. Echt weer een plusje voor de EV (y), want die zooi komt dus ook niet op de straat/in de lucht terecht (en ja, ik ken de discussie over meer bandengruis vanwege het hoge voertuiggewicht en hoge torque...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:02

janklp

FortyTwo Capital

Heeft er iemand ervaring met een goed hondenrekje? Volgend maand verwachten mijn vrouw en ik onze eerste kleine en we zijn op zoek naar een oplossing die ervoor zorgt dat:
  • De hond niet op de achterbank kan klimmen (standaard rekje van KleinMetall zou moeten volstaan
  • De bagageruimte in tweeen wordt gedeeld door een scheidingsrekje. Hierdoor kunnen we de helft van de barageruimte in ieder geval flink volladen terwijl er onderweg niets op de hond valt
  • Tot op heden is dit wel te vinden. Maar idealiter zouden we ook een soort hekje voor de hond willen hebben zodat hij niet zomaar uit de auto kan springen als wij met de kinderwagen etc. bezig zijn.
Eigenlijk zou een kooitje al bovenstaande oplossen, maar dit vinden we er een beetje sneu uitzien. Tenzij iemand tips heeft voor een kooi van enige omvang. We hebben een middelgrote hond, vergelijkbaar met een Labrador (misschien iets kleiner).

Edit: ik heb ook eens naar een autobench gekeken en toch zou ook dat een optie zijn. Mits we ongeveer 40-50% van de breedte van de MY maar over houden voor de kinderwagen etc.

[ Voor 8% gewijzigd door janklp op 29-11-2024 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hongy
Tommie12 schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 10:07:
[...]

Begint wat roest op te komen, ik zou een paar keer goed hard remmen om ze te poetsen.
Maar niks dramatisch hoor.
Wilde nog een keer in het onderhoudsmenu gaan om die rem schoonmaak functie uit te voeren maar gezien de huidige staat wacht ik ermee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• abbeyrules
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 08-09 15:58
janklp schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 11:23:
Heeft er iemand ervaring met een goed hondenrekje? Volgend maand verwachten mijn vrouw en ik onze eerste kleine en we zijn op zoek naar een oplossing die ervoor zorgt dat:
  • De hond niet op de achterbank kan klimmen (standaard rekje van KleinMetall zou moeten volstaan
  • De bagageruimte in tweeen wordt gedeeld door een scheidingsrekje. Hierdoor kunnen we de helft van de barageruimte in ieder geval flink volladen terwijl er onderweg niets op de hond valt
  • Tot op heden is dit wel te vinden. Maar idealiter zouden we ook een soort hekje voor de hond willen hebben zodat hij niet zomaar uit de auto kan springen als wij met de kinderwagen etc. bezig zijn.
Eigenlijk zou een kooitje al bovenstaande oplossen, maar dit vinden we er een beetje sneu uitzien. Tenzij iemand tips heeft voor een kooi van enige omvang. We hebben een middelgrote hond, vergelijkbaar met een Labrador (misschien iets kleiner).

Edit: ik heb ook eens naar een autobench gekeken en toch zou ook dat een optie zijn. Mits we ongeveer 40-50% van de breedte van de MY maar over houden voor de kinderwagen etc.
No offence :) Ik zou het geld van dat kooitje uitgeven aan een goede cursus voor de hond :) Normaal gesproken zouden ze prima in staat moeten zijn om gewoon te blijven zitten als je die opdracht geeft. Kan jij de boodschappen rustig inpakken. En dat is dan gelijk breder toepasbaar dan alleen in de achterbak.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 12-09 22:07
abbeyrules schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 11:45:
[...]

No offence :) Ik zou het geld van dat kooitje uitgeven aan een goede cursus voor de hond :) Normaal gesproken zouden ze prima in staat moeten zijn om gewoon te blijven zitten als je die opdracht geeft. Kan jij de boodschappen rustig inpakken. En dat is dan gelijk breder toepasbaar dan alleen in de achterbak.
Hij vraagt toch geen advies hondenopvoeding? Typisch tweakers, iemand vraagt iets, krijg gelijk moraal advies, gezondheidsadvies, opvoedingsadvies, etc etc.

Life is too short to drive boring cars

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:02

janklp

FortyTwo Capital

abbeyrules schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 11:45:
[...]

Thanks voor de (terechte) tip! Opzich gaat dit in 95/100 gevallen ook goed. En soms loopt er toch opeens een kat langs die ik niet gezien had en is de hond weg. Het niveau van africhten dat daarvoor nodig is ga ik helaas niet bereiken ben ik bang. Dus ik probeer het dan maar anders op te losen om die situatie voor te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hutch
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:32
janklp schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 11:23:

Ik gebruik in de model 3 de Maelsson Soft Kennel op de achterbank. Is een degelijk gebouwde bench die ook makkelijk weer op te bergen is, wat flexibiliteit geeft. Afhankelijk hoe groot en onstuimig je hond is zou je nog een metalen bench kunnen overwegen.
De bench van Maelsson heeft redelijk wat bevestigingspunten en zou ook goed in de kofferbak gebruikt kunnen worden.

[ Voor 3% gewijzigd door hutch op 29-11-2024 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 09:52
nerovectra schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 23:57:
[...]

Had jouw Mercedes in 2015 adaptief grootlicht die reflecterende borden kon zien zónder er licht op te schijnen?
Ik zou het werkelijk niet weten, wellicht is er een forum voor.
Feit is dat het wèl werkte als zodanig. En vooral mooi zichtbaar op een polderweggetje met bomen er langs, waar je mooi een 'hap' uit het lichtbeeld zag bij voetgangers, borden, etc.

Hoe ze het deden is mij onduidelijk, het resultaat was puik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guido7619
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 22:01
Hongy schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 11:42:
[...]

Wilde nog een keer in het onderhoudsmenu gaan om die rem schoonmaak functie uit te voeren maar gezien de huidige staat wacht ik ermee.
En hoe werkt dat dan? Op google kan ik daar niks over vinden.

Ik zelf doe wel eens de ReGen op 0% zetten en dan een paar keer flink remmen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Lijkt me sowieso redelijk overbodig als ik die remschijven bekijk. Aangezien de gemiddelde remschijf al na een dag in de regen onder de roestpitjes zit die er bij 1x remmen al weer vanaf zijn.

#team_UTC+1

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hongy
Guido7619 schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 13:47:
[...]

En hoe werkt dat dan? Op google kan ik daar niks over vinden.

Ik zelf doe wel eens de ReGen op 0% zetten en dan een paar keer flink remmen.
brakes

https://youtu.be/OLakhbPYr7w?feature=shared

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:12
En daar zijn de langverwachte stalks voor de M3 '24 als pre order, worden geleverd vanaf februari 2025.

2 stalks met commander €319
2 stalks los €279
(10% extra korting mogelijk met code)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J5S9VqTQebsrXQqkuGkQtvbxlI0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0g8lu8DkDNPs5yNoBpdR9k1u.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WhZi919bTwKIh64BDcXW1RN3sxc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0yKYC3L4TfsPlQLC4SDKVGIb.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jmreKJJ8Hq7eN494hWZ48b_gcLY=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/NacpeETcV2qdypnnFFEXIZia.png?f=user_large

[ Voor 145% gewijzigd door Maurice- op 29-11-2024 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hongy
Maurice- schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 15:03:
En daar zijn de langverwachte stalks voor de M3 '24 als pre order, worden geleverd vanaf februari 2025.

2 stalks los €279
[Afbeelding]
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Zou een verkoopknaller worden voor Enhauto lijkt me. Ik sla die stalks over. Maar goede deal als je de commander en stalks neemt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s3n
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:49

s3n

Hongy schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 15:29:
[...]

Zou een verkoopknaller worden voor Enhauto lijkt me. Ik sla die stalks over. Maar goede deal als je de commander en stalks neemt.
Het blijft goud geld. Weet niet of ik het er voor over heb. Ben inmiddels zo gewend dat ik alleen knopjes heb.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Medjai
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:46
Maurice- schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 15:03:

2 stalks los €279
[Afbeelding]
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dat onderste plaatje is van de originele model 3 Chinese stalks, de enhance versie moet je er op plakken en werken op een batterij.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I3urmRu50tuCogdnjiclGbxtsSk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/yPFYm1L4I3UJDqyrdygcIJGw.png?f=fotoalbum_large

De code BJORN of RCP0123 geven idd 10% korting (PATRON lijkt niet te werken)

[ Voor 12% gewijzigd door Medjai op 29-11-2024 17:52 . Reden: Plaatje toegevoegd ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stetho
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-09 11:45
en besteld!

het duurde ongeveer 30 minuten refreshen om erdoor te komen.

Ik heb de 2 stalks mèt commander gekocht.
De stalks zonder stonden (al?) niet meer in de shop.
Het verschil is € 40 dus dat komt wel goed.
10% korting met code S3XY10
In totaal € 292 inclusief express shipping.

Ik heb nu Chinese stalks en ga ze vergelijken als deze S3XY stalks binnen zijn.

Dingen die ik als verbetering hoop:
- meer betrouwbare klik
- support bij bugs
- druknoppen die werken (licht-signaal, park-mode doen 't nu niet)
- slankere look

Hopelijk mis is dit niet tov nu:
- half press knipperlicht (wordt dan waarschijnlijk aan-/uit-zetten òf courtesy blink)
- degelijke bevestiging
- originele of kwaliteits look
- meer knoppen

Dingen die ik niet ga missen:
- hendel duwen toetert
- knoppen die er zitten maar 't niet doen :X
- inbouw hassle (die heb ik al gehad....)
Medjai schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 15:50:
[...]
Dat onderste plaatje is van de originele model 3 stalks
[...]
volgens mij is dat een Chinese versie en niet de originele hendel.
Dit is precies zoals die van mij gemonteerd zit en dit is niet zoals Tesla het in de <2023 versie doet.

[ Voor 29% gewijzigd door Stetho op 29-11-2024 16:03 ]

I'm a bit .... confused. I find the Rails framework sexy. Is that wrong? Am I dirty?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:52
Stetho schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 15:56:

Staan hier: https://enhauto.com/list/all
Bij standalone.
Directe link: https://enhauto.com/product/stalks-standalone-3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gjcvro
Ik denk dat ze last hebben van hun eigen succes, de site lijkt (deels) stuk te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stetho
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-09 11:45
gjcvro schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 16:05:
[...]

Ik denk dat ze last hebben van hun eigen succes, de site lijkt (deels) stuk te zijn.
Ik had beide pagina's open en het lukte me niet om deze in mijn mandje te leggen.
Op een moment dat de list wou laden stonden de standalone er niet meer tussen.

Die met commander lag al wel in mijn mandje en ik wou wel bij de eerste vd pre-order zijn...

En de site is meer down dan up inderdaad....

I'm a bit .... confused. I find the Rails framework sexy. Is that wrong? Am I dirty?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medjai
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:46

Dit is precies zoals die van mij gemonteerd zit en dit is niet zoals Tesla het in de <2023 versie doet.
Ah ok, bevestigd in elk geval dat het niet de Enhance versie is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
en besteld!

het duurde ongeveer 30 minuten refreshen om erdoor te komen.

Ik heb de 2 stalks mèt commander gekocht.
Het verschil is € 40 dus dat komt wel goed.
10% korting met code S3XY10
In totaal € 292 inclusief express shipping.

Ik heb nu Chinese stalks en ga ze vergelijken als deze S3XY stalks binnen zijn.

Dingen die ik als verbetering hoop:
- meer betrouwbare klik
- support bij bugs
- druknoppen die werken (licht-signaal, park-mode doen 't nu niet)
- slankere look

Hopelijk mis is dit niet tov nu:
- half press knipperlicht (wordt dan waarschijnlijk aan-/uit-zetten òf courtesy blink)
- degelijke bevestiging
- originele of kwaliteits look
- meer knoppen

Dingen die ik niet ga missen:
- hendel duwen toetert
- knoppen die er zitten maar 't niet doen :X
- inbouw hassle (die heb ik al gehad....)

[...]

Ik heb nu ook al 2 maanden die chinese versie, en bij mij werken groot licht en park wel. Raar dat het bij jou niet werkt. Enige wat anders is, is dat je met half gebruik knipperlicht 3 of 4 knippers krijgt, en bij helemaal doordrukken de slimme knipperlichten. Mijn oude model 3 doet ie dat al bij half drukken.

Ik zie nu nog niet echt reden om te wisselen anders dan een slankere bouw. Vooral het erop plakken en batterijen spreken me totaal niet aan. Ik ben nogal lomp, en met dubbelzijdig tape plakken word niets. ZEker niet als het binnen 65 graden word in de zomer, dan ligt de hele bende er binnen 2 tellen af

[ Voor 6% gewijzigd door anti elppa op 29-11-2024 17:33 ]

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 20:11

DarkSide

theres no place like ::1

Op zich benieuwd naar de sexy stalks. En de batterij duur
Net met bf de knob en commander besteld.

Auto komt pas in maart.
Kijk eerst wel even aan. Maar wel fijn idee dat enhance een "oplossing" heeft

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
Medjai schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 15:50:
[...]

Dat onderste plaatje is van de originele model 3 stalks, en enhance versie moet je er op plakken en werken op een batterij.
[Afbeelding]

De code BJORN of RCP0123 geven idd 10% korting (PATRON lijkt niet te werken)
dat plaatje is niet van de orginele, die is veeeeel kleiner. Dat is een plaatje van de chinese versie die ik ook in mijn highland heb zitten. Kon het mooi vergelijken want heb ook nog een M3 uit 2019 hier staan....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• flupp
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 23:05
Als ik dit hier allemaal lees: wat een gedoe toch. Klooien met 10 cent batterijtjes in een auto van 60k€.

Model 3 LR (model 2023)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anti elppa
flupp schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 17:51:
Als ik dit hier allemaal lees: wat een gedoe toch. Klooien met 10 cent batterijtjes in een auto van 60k€.
jep, blijft debiel dat tesla voor die klote knoppen gekozen heeft. Ik ben iig super blij met die chinese handles.

Was van het weekend ff met de M3P door duitsland heen en 1250km gedaan in 12h, waarbij we met 2 reden, die andere bestuurder had nooit in een tesla gereden, en die kon nu tenmiste ook netjes knipperlichten gebruiken zonder te kloten.

Blijft een geweldige wagen die nieuwe M3. Wat ik wel echt merk op roadtrips is dat die LG accu echt een stuk slechtere laadcurve heeft dan mijn panasonic M3 2019. Vanaf 60% is het echt gewoon ronduit slecht.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z0LA-ydhxMHUIfXJWtecbxnEI6c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rnBG6WDoo8w1anHdK0tR3pj7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bBnTs_V2YGz5ecBUkoViFg9FjqU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/08NL1RGM1vSH3BtGoM7QlV0G.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 32% gewijzigd door anti elppa op 29-11-2024 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ingmar7
  • Laatst online: 15-09 14:09
s3n schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 15:42:
[...]

Het blijft goud geld. Weet niet of ik het er voor over heb. Ben inmiddels zo gewend dat ik alleen knopjes heb.
Ik snap ‘m ook niet, waarom stalks als je super makkelijke knopjes aan het stuur hebt?. Werkt voor mij perfect, geen suffe stalks meer voor mij. Ik vind het oprecht makkelijker (ja ook op rotondes inmiddels nul problemen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gjcvro
Ingmar7 schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 19:27:
[...]

Ik snap ‘m ook niet, waarom stalks als je super makkelijke knopjes aan het stuur hebt?. Werkt voor mij perfect, geen suffe stalks meer voor mij. Ik vind het oprecht makkelijker (ja ook op rotondes inmiddels nul problemen).
Ben toch benieuwd hoe je dat doet op een rotonde?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ingmar7
  • Laatst online: 15-09 14:09
gjcvro schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 19:29:
[...]

Ben toch benieuwd hoe je dat doet op een rotonde?
Ik heb de auto nu een jaar, ik weet perfect waar de knop zit, ook al is stuur op zn kop. Zit eigen nooit mis. Wordt ook een soort intuïtie, net als als stalks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjcvro
Ingmar7 schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 19:32:
[...]

Ik heb de auto nu een jaar, ik weet perfect waar de knop zit, ook al is stuur op zn kop. Zit eigen nooit mis. Wordt ook een soort intuïtie, net als als stalks
Ok, dan hoop ik dat het bij mij ook goed komt. En anders een button ergens plakken waar ik makkelijk bij kan 8)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Tommy588
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18:21
Ingmar7 schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 19:32:
[...]

Je went eraan, en idd ook op rotondes gaat het meestal goed na een tijdje. Maar vooral op rotondes blijf ik na 10k km's situaties tegenkomen dat het gewoon klote is. En letterlijk iedereen die ik erover spreek ervaart dat ook. Gewoon een slechte keuze om ze weg te laten. Klinkt in jou geval als goedpraten van iets wat eigenlijk niet goed is.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Vandaag de winterbanden erop laten zetten en hier de staat van de remschijf na 10k km. Lijkt me zeer netjes met mijn rijstijl waarbij ik soms wel de rem gebruik.[Afbeelding]
Hmmm, bij jou zit de sok van die demper ook los, maar ik zie ze online op foto's van nieuwe modellen allemaal vast zitten?

Moet ik (moet jij?) daarmee terug naar Tesla?

Nieuw zit de sok zo:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Djxs_fxx-dWzZGzCmLba7HzUb_0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TrhiNded0Qp9iINPBkAV5tQF.jpg?f=fotoalbum_large

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Himalaya
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:55
_eLMo_ schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 20:15:
[...]

Hmmm, bij jou zit de sok van die demper ook los, maar ik zie ze online op foto's van nieuwe modellen allemaal vast zitten?

Moet ik (moet jij?) daarmee terug naar Tesla?

Nieuw zit de sok zo:
[Afbeelding]
Zit die “sok” niet altijd los. Als je een auto op de brug zet en de wielen er onder weg pakt hangt de wielophanging natuurlijk helemaal naar beneden, en dan kan de sok die de rest van z’n leven flink ingedrukt wordt nog even los lijken. Zodra er weer druk op de wielen komt sluit zich dat weer.

Ik zou me daar niet te druk om maken.

de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rogar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23:59
Tommy588 schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 20:09:
[...]

Je went eraan, en idd ook op rotondes gaat het meestal goed na een tijdje. Maar vooral op rotondes blijf ik na 10k km's situaties tegenkomen dat het gewoon klote is. En letterlijk iedereen die ik erover spreek ervaart dat ook. Gewoon een slechte keuze om ze weg te laten. Klinkt in jou geval als goedpraten van iets wat eigenlijk niet goed is.
Hier ook echt geen probleem met de knipperknoppen op rotondes. Gewoon handen op kwart voor drie of anders sturen met rechts en knipperen met links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mattdice
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08-06 11:26
Zijn hier ook mensen die ervaring hebben met het kopen van de winterbanden set met velg bij Tesla en het vervolgens bij een kwikfit oid laten monteren? Ik ga met de jaarwisseling naar Noorwegen en het Tesla filiaal in Groningen heeft wss geen tijd meer om het voor de jaarwisseling te monteren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hulskersj
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 19:24
[...]

Ik heb er nu 30k opzitten en vind het behoorlijk logisch. Met een stalk is naar boven drukken rechter knipperlicht. Dus bovenste knopje is ook naar rechts, visa versa.

Ik snap de hele discussie ook niet zo eigenlijk, het is next-gen, dus pas je aan of niet. Iedereen herkent wel de ouder of opa/oma die niet wist hoe die moest "swipen" op een touchscreen telefoon. Klaar en door.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nerovectra
mattdice schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 21:15:
Zijn hier ook mensen die ervaring hebben met het kopen van de winterbanden set met velg bij Tesla en het vervolgens bij een kwikfit oid laten monteren? Ik ga met de jaarwisseling naar Noorwegen en het Tesla filiaal in Groningen heeft wss geen tijd meer om het voor de jaarwisseling te monteren.
Geen idee hoe de Kwik Fit aan de naam komt een adres te zijn waar je vrijwillig naartoe zou willen. Intenties zijn prima en er wordt hard gewerkt. Maar ik zou indien mogelijk uitwijken naar een Euromaster of Profile Tyrecenter. Of beter nog een banden- of onderstelspecialist.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rico
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 08:41

Rico

Wie dit leest is gek....

hulskersj schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 21:19:
[...]

Ik heb er nu 30k opzitten en vind het behoorlijk logisch. Met een stalk is naar boven drukken rechter knipperlicht. Dus bovenste knopje is ook naar rechts, visa versa.

Ik snap de hele discussie ook niet zo eigenlijk, het is next-gen, dus pas je aan of niet. Iedereen herkent wel de ouder of opa/oma die niet wist hoe die moest "swipen" op een touchscreen telefoon. Klaar en door.
Het is puur een besparing op de kosten en niks next gen volgens mij.
Tesla wil zijn auto’s zo goedkoop mogelijk maken natuurlijk.
Lees het boek over Elon Musk dan lees je dat hij dat ook bij SpaceX doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flupp
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 23:05
[...]
...
Gewoon een slechte keuze om ze weg te laten.
...
Als Elon dan toch persé kosten wou besparen, dan had ie dit minstens ook als optie kunnen verkopen. Alle engineering (voor het oudere model) wás al gebeurd, dus waarom daar dan niet nog wat borrelnootjes mee verdienen, als ie ze dan toch zo nodig had (voor de één of andere verkiezingscampagne, misschien ?)

Model 3 LR (model 2023)

Pagina: 1 ... 482 ... 502 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: