Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 481 ... 502 Laatste
Acties:
  • 3.680.747 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:02
eltron schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 09:13:
[...]

Nee, daar kun je gewoon sentry voor gebruiken.
_/-\o_ ....om er achteraf achter te komen dat er beelden zijn opgeslagen. Fijne tip hoor!! PS: je bent ervan op de hoogte dat er een limiet zit op het streamen?

[ Voor 11% gewijzigd door turkeyhakan op 26-11-2024 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 00:12
De laatste tijd problemen dat de auto niet altijd uit gaat als ik uit stap.

Zelf beetje zitten troubleshooten maar het lijkt alsof de sensor van de stoel niet goed registreert dat er niemand meer op de stoel zit. Er knippert dan ook een rood icoontje op scherm.

Bekend issue voor iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 21-06 14:10
turkeyhakan schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 09:16:
[...]
_/-\o_ ....om er achteraf achter te komen dat er beelden zijn opgeslagen. Fijne tip hoor!! PS: je bent ervan op de hoogte dat er een limiet zit op het streamen?
Limiet wist ik niet, maar je krijgt toch een melding als er iemand aan je auto zit?
Of werkt dat in dit geval niet omdat die monteur toegang heeft?

e-Niro Exec.l MY19, Tesla MY LR '24, Zappi, 50PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 22:26
Bij mijn rechter achterraam hoor ik veel windgeruis, dit stopt wanneer ik het raam heel ietsjes naar beneden doe. Maar elke keer bij uitstappen etc gaat het raam natuurlijk weer naar boven.

Is dit iets wat ik zelf kan oplossen? Met een calibratie blijft die denk ik altijd helemaal naar boven gaan? Of moet Tesla dit oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Christiaan--
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-06 14:13
Hoi, iemand nog tips om mijn M3 AWD 2021 te verkopen? Ik heb een inruilaanbod van Tesla, ga hem bij ikwilvanmijnautoaf en wijkopenautos neerzetten, maar hebben jullie nog ervaring met goede andere plekken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pieter Holtrop
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 00:08
--Christiaan-- schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 10:26:
Hoi, iemand nog tips om mijn M3 AWD 2021 te verkopen? Ik heb een inruilaanbod van Tesla, ga hem bij ikwilvanmijnautoaf en wijkopenautos neerzetten, maar hebben jullie nog ervaring met goede andere plekken?
https://www.anwb.nl/auto/verkopen. goede ervaringen mee.

Pieter Holtrop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01:16
Marktplaats. Als je 'm zelf verkoopt krijg je altijd meer. Recent mijn '23 verkocht en bijzonder veel animo.
Die zijn overgestapt van samenwerkingspartner. Bij m'n vorige auto een keurig bod, met m'n Tesla het laagst van alle bekende bedrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adjego
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-06 12:36
Ik heb mijn Model 3 SR+ van 2019 verkocht via https://ilectriccars.nl/ en een erg nette prijs ontvangen begin deze maand! 4k boven de inruilprijs die ik vanuit Tesla had gekregen.

[ Voor 12% gewijzigd door adjego op 26-11-2024 11:11 ]

Home Assistant | ☀️ 2900 Wp PVOutput | 🔋 Tesla Model 3 RWD 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdidi
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Oekol schreef op maandag 25 november 2024 @ 13:03:
Dit vind ik nou echt leuk om te zien. Wat je maakt moet natuurlijk ook gevalideerd worden :)
Hieronder 16 voorbeelden die zoal getest zijn met filmpjes er bij.

[Twitter]
[Twitter]
Wat me opvalt bij die filmpjes, is de enorme reactie snelheid van FSD die denk ik moeilijk door een mens zijn te halen. Maar ook een gebrek aan anticipatie, wat voor een deel dan wordt goedgemaakt door de late reactie. Dat zal het aantal rear-ends wel gaan vergroten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:40
Ik merkte de laatste dagen dat de internetconnectie van de auto niet goed werkte. Dat kwam vooral naar voren door navigatie zonder verkeersinfo, spraakcommando's die niet werkten, kaart die geen sattelietbeelden toonde, en onderbrekingen bij podcast luisteren.

Dus toch maar eens een service request in geschoten gisterenavond.

Ben ik alleen met dit probleem?

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepyhead
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-06 20:14

Sleepyhead

Sleepy as always....

Tommie12 schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 11:31:
Ik merkte de laatste dagen dat de internetconnectie van de auto niet goed werkte. Dat kwam vooral naar voren door navigatie zonder verkeersinfo, spraakcommando's die niet werkten, kaart die geen sattelietbeelden toonde, en onderbrekingen bij podcast luisteren.

Dit ervaar ik ook sinds enkele dagen (MY RWD 2024), voor mijn gevoel sinds de 2024.44.3 upgrade... Weet niet welke versie jij hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ryanator
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20-06 08:36

ryanator

Wilt een PS5 op launch

Hebben jullie een Allrisk of WA+ verzekering op jullie Tesla’s? Ik heb net met 2 schadevrije jaren een WA+ afgesloten bij ABN Amro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdidi
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Tommie12 schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 11:31:

Ik had 2 problemen. De auto bleef heel lang "gekoppeld" aan mijn thuis wifi (en dus geen actieve LTE verbinding), terwijl ik al meer dan een kwartier aan het rijden was. Nadat ik "Verbonden blijven tijdens rijden"had uitgezet was dit opgelost.
Daarnaast had ik vorige week met 2024.44.3 tijdens navigatie 1x de melding dat ik navigatie zonder data verbinding had terwijl LTE was verbonden (vergelijkbaar met deze melding van vorig jaar, dus dat lijkt niet specifiek voor 44.3)

[ Voor 11% gewijzigd door pdidi op 26-11-2024 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:48

RvV

ryanator schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 11:40:
Hebben jullie een Allrisk of WA+ verzekering op jullie Tesla’s? Ik heb net met 2 schadevrije jaren een WA+ afgesloten bij ABN Amro
Allrisk met 3 jaar nieuwwaarde volgens mij. Het verschil was minimaal.
(wel met max. schadevrije jaren)

Y'24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 20-06 16:42
Sleepyhead schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 11:36:
[...]

Dit ervaar ik ook sinds enkele dagen (MY RWD 2024), voor mijn gevoel sinds de 2024.44.3 upgrade... Weet niet welke versie jij hebt?
Ik had nog een .100 versie en ik heb die problemen ook de laatste tijd. Ook een collega van mij ondervindt connectieproblemen.
België hier, geen idee of het enkel BE is, of ook NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hdu
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 10-06 23:53

hdu

SquareOne schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 10:10:

Zelf beetje zitten troubleshooten maar het lijkt alsof de sensor van de stoel niet goed registreert dat er niemand meer op de stoel zit. Er knippert dan ook een rood icoontje op scherm.

Yep, had ik ook last van. Was inderdaad stoel sensor. Kan door mobiele service ter plekke opgelost worden (nieuwe sensor in de stoel monteren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Laatst online: 00:12
hdu schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 12:18:
[...]

Yep, had ik ook last van. Was inderdaad stoel sensor. Kan door mobiele service ter plekke opgelost worden (nieuwe sensor in de stoel monteren).
Dank. Service verzoek aangemaakt. Maar mobiele service lijkt geen mogelijkheid in de app.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
cacofant schreef op maandag 25 november 2024 @ 16:15:
[...]

Kun je met autopark ook in een garagebox parkeren, of echt alleen in een parkeervak?
En moeten er auto's staan of kan het ook in lege parkeervakken?

Ik begrijp dat vooruit inparkeren en file parkeren nog niet werkt?
In mijn geval werkt een parkeervak, hij zet hem achteruit in het vak. Parkeren langs de weg werkt ook; dit werkte eerder ook al.
Dumb Summon is alleen vooruit en achteruit rijden. Ik gebruik dat vaak als mijn auto nét te ver van de laadpaal staat. Het maffe is; hij probeerde bij mij vaak toch nog te sturen - terwijl ik hem alleen rechtdoor stuurde. Ik ga testen of dit ook aangepast is. Ik heb nog nooit gedurfd om hem 'tegen de garagedeur' te laten aanrijden. De reactie bij los laten knop is super snel *gelukkig*.

Het automatisch laten komen werkt helaas maar tot 6 meter. Wat de auto nu laat zien ziet er positief uit; veel beter dan de vorige versie's. Hij knippert, hij stuurt, en hij probeert - dat komt uit de FSD die we nog niet hebben.
Ik zie een flinke stap vooruit, en zonder eu wetgeving zie ik hem prima instaat om mij op te halen vanuit de andere kant van de parkeerplaats. Ik kan niet wachten tot: "Zoek maar een plekje' - beschikbaar komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Laatst online: 19-06 15:43
SquareOne schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 10:10:

Zoek op reddit maar eens op seat occupancy sensor in de verschillende subreddits r/Model3 en r/TeslaLounge

T komt wel vaker voor, sensor stuk, of een kabel niet lekker ingeplugd. De losse kabel zou je nog kunnen checken door even onder de stoel te duiken. Als de sensor daadwerkelijk kaduuk is is het tijd voor een bezoekje aan Tesla.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cacofant
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 20-06 14:45
Blasterxp schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 12:28:
[...]

In mijn geval werkt een parkeervak, hij zet hem achteruit in het vak. Parkeren langs de weg werkt ook; dit werkte eerder ook al.
Dumb Summon is alleen vooruit en achteruit rijden. Ik gebruik dat vaak als mijn auto nét te ver van de laadpaal staat. Het maffe is; hij probeerde bij mij vaak toch nog te sturen - terwijl ik hem alleen rechtdoor stuurde. Ik ga testen of dit ook aangepast is. Ik heb nog nooit gedurfd om hem 'tegen de garagedeur' te laten aanrijden. De reactie bij los laten knop is super snel *gelukkig*.

Het automatisch laten komen werkt helaas maar tot 6 meter. Wat de auto nu laat zien ziet er positief uit; veel beter dan de vorige versie's. Hij knippert, hij stuurt, en hij probeert - dat komt uit de FSD die we nog niet hebben.
Ik zie een flinke stap vooruit, en zonder eu wetgeving zie ik hem prima instaat om mij op te halen vanuit de andere kant van de parkeerplaats. Ik kan niet wachten tot: "Zoek maar een plekje' - beschikbaar komt.
En heb jij alleen EAP ? Of ook FSD ?
Vision only?

Tesla Model 3 RWD (2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
ryanator schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 11:40:
Casco + inzittenden+rechtsbijstand, maar de auto is nog maar 8 maanden oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Sleepyhead schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 11:36:
[...]

Ik zit nog niet op die versie.
Vandaag een paar keer Sentry ingeschakeld en gekeken of iets kan zien, en nu verbindt de auto wel elke keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
cacofant schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 12:48:
[...]
En heb jij alleen EAP ? Of ook FSD ?
Vision only?
Ik heb EAP, hw3 met fysieke sensoren. Ik was bang dat de functie niet naar mijn platform zou komen.
Bij het parkeren zie ik de Tesla Vision in mijn scherm, ik denk dat mijn Intel Atom te oud/traag is om Vision op hogere snelheden te draaien. FSD heb ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 20-06 16:42
Blasterxp schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 13:26:
[...]

Ik heb EAP, hw3 met fysieke sensoren. Ik was bang dat de functie niet naar mijn platform zou komen.
Bij het parkeren zie ik de Tesla Vision in mijn scherm, ik denk dat mijn Intel Atom te oud/traag is om Vision op hogere snelheden te draaien. FSD heb ik niet.
Jij ziet parkeerlijnen en al op je scherm? Terwijl de parkeersensoren werken?
Ik dacht dat het een keuze was, ofwel parkeersensoren, ofwel Tesla Vision. Maar niet beiden tegelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gustaveau
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 00:16
Maurice- schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 20:22:
Sinds de update 32.6 is mijn alarm dagelijks afgegaan, ook meerdere keren per dag. Er zijn geen insecten te bekennen, hij lijkt super gevoelig voor trillingen door langsrijdend (zwaar) verkeer. Hoorde er naast mijn werk vrijdag ook al een afgaan en vandaag in m'n wijk ook 2 keer.

Tweakers hier met dezelfde problemen? M3 '23.
Ik heb specifiek dit topic opgezocht om te kijken of andere mensen dit ook hebben!
De laatste tijd heb ik er ook verdacht veel last van, denk de laatste weken.

Heb jij dit nog steeds?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
gustaveau schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 15:57:
[...]

Ik heb specifiek dit topic opgezocht om te kijken of andere mensen dit ook hebben!
De laatste tijd heb ik er ook verdacht veel last van, denk de laatste weken.

Heb jij dit nog steeds?
Nee, de auto inmiddels verkocht. :*) Maar een update later toen geen last meer van gehad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MatteC
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 16-06 16:47
Nog iemand die vindt dat je in de zijspiegels van de MY RWD 2024 in de donker amper iets kan zien doordat het grootste deel van het oppervlak verduisterd is?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YNewZpZdmwY5zn07JAFUES9iT-o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HB8sT5jVACnomZeLUglCLCiU.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gmorx
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-06 07:37
MatteC schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 18:07:
Nog iemand die vindt dat je in de zijspiegels van de MY RWD 2024 in de donker amper iets kan zien doordat het grootste deel van het oppervlak verduisterd is?[Afbeelding]
De spiegeldim functie uitzetten.. 😌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jefjef
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-06 17:37

jefjef

learning by doing

is het mogelijk met de alleen de app alle deuren te ontgrendelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 00:46
Nog iemand die vindt dat je in de zijspiegels van de MY RWD 2024 in de donker amper iets kan zien doordat het grootste deel van het oppervlak verduisterd is?[Afbeelding]
Jep. Daarom zet ik 'm altijd alleen aan als iemand me heel erg in de spiegels schijnt. Daarnaast zet ik 't uit in 't menu.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SL65
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21-06 12:21
Bij een 3 net zo helaas. Nadeel is dat als je het uit zet dat je binnenspiegel ook niet meer dimt.

Iets heels anders. Als ik het goed begrijp lijken we nu ook een nieuwere software versie te hebben voor de cruise control (ook zonder EAP): https://www.notateslaapp....-to-v125-on-update-202444
Even if you don’t subscribe to or have purchased FSD, your vehicle has v12.3.6 on it. That includes vehicles in regions where FSD isn’t available for general use, such as Europe and China. In those cases, FSD runs in Shadow Mode, providing training data to Tesla if you’ve agreed to their data privacy policies. So Tesla is always analyzing what the vehicle would do compared to what the driver does. When there are contradictions, these are the clips and data Tesla will want to analyze.

For the first time in five months, Tesla has now updated the baseline version of FSD in the main branch. The new version included with 2024.44 updates is FSD v12.5.4.2. This Tesla is updating the baseline FSD version to FSD V12.5.4.2

FSD 12.5 includes many features for a much smoother experience compared to FSD 12.3.6

[ Voor 49% gewijzigd door SL65 op 26-11-2024 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jefjef
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-06 17:37

jefjef

learning by doing

JohanB schreef op maandag 25 november 2024 @ 13:37:
Zijn hier mensen met een recente MY LR? Ik ben verbaasd over het vebruik dat de app aangeeft.

Als ik in de app bij “charge stats” kijk en dat deel door het totaal aantal kilometers (helemaal onderaan op de homepage) dan kom ik op bijna 250 Wh/km. Terwijl de auto zelf iets van 190 Wh/km aangeeft vanaf het begin. Dat zouden wel flinke laadverliezen zijn. Of wat geeft de auto aan in dat getal?
waar kan ik dan in de app charge stats bekijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmtsjmftsch
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03:19
Zoals anderen al aangeven dit is de automatische dimfunctie. Ik heb een toggle hiervoor aan een knop van sexy buttons gehangen, dus kan hem nu met een druk op de knop aan of uit zetten.

No matter the age, never lose the Kramer inside

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ethirty
  • Laatst online: 21-06 15:54

Ethirty

Who...me?

Jep, helaas geen sensor die meet hoeveel licht er achterop schijnt en dan het dimmen dynamisch afstelt.

Indien donker dan maximaal dimmen. Maakt de feature regelmatig onhandig, maar ik blijf niet functies aan en uitzetten in een verstopt menutje. Dus ik wen er maar aan en hoop op een nuttige update in de toekomst.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wian
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
CaptainKansloos schreef op donderdag 7 november 2024 @ 11:08:
Ik heb sinds vorige week mijn nieuwe Model Y. Deze werd geleverd met een Tesla branded 128GB USB stick (exFat geformatteerd) in het dashboardkastje tbv de dashcam functionaliteit.

Ik heb een collectie MP3's die ik ook graag op USB stick heb. Ik heb deze link gevolgd om 2 partities aan te maken; 32Gb voor de dashcam, de rest voor musiek. Beide exFAT geformatteerd.

Dat werkt...meestal. Regelmatig krijg ik bij het instappen de melding 'apparaat niet beschikbaar' oid. Kort (10-20s) daarna werk de dashcam en USB muziek functie wel gewoon. Iemand anders ook ervaring mee? En een evt. betere oplossing?

Momenteel heb ik nog FW 2024.26.x, maar sinds vanochtend staat 2024.32.x klaar. Geen idee of dat nog invloed heeft.
Dit werkt perfect.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CaptainKansloos
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 05-06 16:03
Thanks voor de tip. Ik wacht Black Friday nog even af; ik heb een SSD op het ook met (veel) meer capaciteit voor - inmiddels - bijna dezelfde prijs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lollercopter
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 19-06 16:22
Ethirty schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 19:54:
[...]

Jep, helaas geen sensor die meet hoeveel licht er achterop schijnt en dan het dimmen dynamisch afstelt.

Indien donker dan maximaal dimmen. Maakt de feature regelmatig onhandig, maar ik blijf niet functies aan en uitzetten in een verstopt menutje. Dus ik wen er maar aan en hoop op een nuttige update in de toekomst.
Same here, het is kaka de poo poo die auto dim functie. Je ben niet verblind, maar je ziet ook geen hol meer.

Ik wil in homeassistant nog een scriptje maken dat zodra ik de tesla in reverse zet dat hij die autodim functie uitzet, met name knudde met inparkeren. Weet eigenlijk niet of ik die functie kan toggelen via de API.
Mooiste zou zijn als tesla een shortcut kan maken op het scherm...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hollandje
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 02:58
eltron schreef op zondag 24 november 2024 @ 22:20:
Gisteren de winterbanden er onder gezet.
Bij het verwijderen van de gemini wieldoppen brak een stuk van één ervan af:[Afbeelding]

Vraag hoe kun je dit voorkomen?

(en iemand toevallig nog dergelijke velgdoppen over?)
Clipjes dmv je vingers indrukken voordat je er aan trekt helpt een hoop. Daarnaast is dit beter te doen met warmere temperaturen buiten, dus als het kan in een garage of even een verfdroger om het plastic ietsje warmer te maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Laatst online: 21-06 15:54

Ethirty

Who...me?

Lollercopter schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 21:39:
[...]

Same here, het is kaka de poo poo die auto dim functie. Je ben niet verblind, maar je ziet ook geen hol meer.

Ik wil in homeassistant nog een scriptje maken dat zodra ik de tesla in reverse zet dat hij die autodim functie uitzet, met name knudde met inparkeren. Weet eigenlijk niet of ik die functie kan toggelen via de API.
Volgens mij had iemand het met een Commander voor elkaar gekregen bij achteruit rijden maar is mij niet gelukt.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaRo74
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 22:20
Ethirty schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 21:46:
[...]

Volgens mij had iemand het met een Commander voor elkaar gekregen bij achteruit rijden maar is mij niet gelukt.
Dat werkt inderdaad en zo heb ik het ingesteld. Bij 1x drukken op een button volgen er 3 acties,

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SD6GB_zC3CzR5RtJnhi-tHhUzUo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PBkhbEVvJED9dGuLZIPOYOds.jpg?f=fotoalbum_large

mYn Tesla 2024 || MOSTEK 6502C 1.79 MHz | 8/16 - bits | Antic / GTIA | 64k

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rogar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20-06 21:43
Lollercopter schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 21:39:
[...]

Als je de auto in z’n achteruit zet, gaat de dimfunctie automatisch uit. Het duurt alleen een paar seconden en vaak sta je dan al in t vak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dhelios
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 31-05 21:28
CaptainKansloos schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 20:41:
Thanks voor de tip. Ik wacht Black Friday nog even af; ik heb een SSD op het ook met (veel) meer capaciteit voor - inmiddels - bijna dezelfde prijs.
Link? :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Weet iemand de winterbanden maat van de nieuwe model 3 highland met standaard velgen? Ik meen dat deze 18 inch zijn.

Mijn auto staat op Schiphol en ik ben in het buitenland, de banden boer vraagt om bevestiging en zegt zelf dat er verschillende versies/uitvoeringen zijn van de nieuwe model 3 met 18 inch photon velgen (lijkt mij sterk?)

Mijn V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20-06 18:02

Sebazzz

3dp

Workaholic schreef op woensdag 27 november 2024 @ 01:50:
Weet iemand de winterbanden maat van de nieuwe model 3 highland met standaard velgen? Ik meen dat deze 18 inch zijn.
Deze heeft de LM erop gezet bij mij:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/231Y2AoUecEsfWGlUSIuk3mRdxA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xwnDyQHSfp7wlKBMzdZKEj48.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SGTrPpgDtSb1-2sjKnEuGZGpjSA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3qslkEoXDvTxh5BvCeou1n1t.jpg?f=fotoalbum_large

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:02
Je spiegels zien er ook netjes schoon uit moet ik zeggen. Schoonmaken doet wonderen. En als de optie je niet bevalt, kun je het uitzetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CaptainKansloos
Ligt er sterk aan wat je kwijt wil zijn en welke capaciteit.

https://tweakers.net/pric.../2008446;1961520;1631984/

500GB is er al rond de 40 euro. 2TB voor 100 euro. Als je veel meer capaciteit wil (voor bv FLAC audio) dan is dat denk ik een wat robuustere oplossing voor een paar euro meer. Maar iedereen moet zijn eigen budget bepalen natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
SL65 schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 18:38:
[...]

Bij een 3 net zo helaas. Nadeel is dat als je het uit zet dat je binnenspiegel ook niet meer dimt.

Iets heels anders. Als ik het goed begrijp lijken we nu ook een nieuwere software versie te hebben voor de cruise control (ook zonder EAP): https://www.notateslaapp....-to-v125-on-update-202444

[...]
Als iemand die de huidige cruise control waardeloos vindt zou dat heel mooi zijn maar zo lees ik het niet.

Ik interpreteer het enkel dat ook bij ons FSD nu op de achtergrond meedraait om training data te verzamelen. Het heeft dus geen effect op de basis (E)AP functies, in ieder geval in de huidige versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Buiten wat andere al gezegd hebben kan je er ook voor kiezen om je spiegels te behandelen met een coating/rainx-achtig goedje. Zodat het water minder blijft plakken op de spiegels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SL65
  • Laatst online: 21-06 12:21
Caayn schreef op woensdag 27 november 2024 @ 07:49:
[...]
Als iemand die de huidige cruise control waardeloos vindt zou dat heel mooi zijn maar zo lees ik het niet.

Ik interpreteer het enkel dat ook bij ons FSD nu op de achtergrond meedraait om training data te verzamelen. Het heeft dus geen effect op de basis (E)AP functies, in ieder geval in de huidige versie.
Onze data werd al op de achtergrond meegenomen. Dit zou puur gaan om de software versie die lijkt te zijn aangepast. Kan er in de officiële release notes niks over vinden helaas.

Ik merk zelf op 2024.44.33.1 in ieder geval wel al soepeler visuals maar heb nog geen lange stukken op TACC gereden.

[ Voor 9% gewijzigd door SL65 op 27-11-2024 08:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmokingSig
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-06 08:41
Tesla actual smart summon is aangekomen in Belgie boooooooooooys

*O* *O* *O* o<:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
SmokingSig schreef op woensdag 27 november 2024 @ 08:49:
Tesla actual smart summon is aangekomen in Belgie boooooooooooys

*O* *O* *O* o<:)
Heb je een filmpje?

Werkt al vanaf EAP dacht ik (en hoop ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingSig
Tommie12 schreef op woensdag 27 november 2024 @ 08:51:
[...]

Heb je een filmpje?

Werkt al vanaf EAP dacht ik (en hoop ik).
Neen heb altijd al EAP gehad, is nu pas gepushed.

Vrouwlief is weg me de auto :(

Op de middag testen, update staat klaar in app:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N1a_NAWqm-OBHNHjE31DdvuFxlk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MsuqQ9ZRgdjrKHmpW21WyOJc.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door SmokingSig op 27-11-2024 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeor
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19-06 23:56
CaptainKansloos schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 20:41:
Heb je toevallig een link?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjcvro
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 22:43
Even een newbee vraagje: Ik heb eindelijk een leverdatum voor mijn auto, net voor kerst *zucht* maar ik wil er ook een set winterbanden onder hebben.

Als ik die nu bestel, dan komt er als ik het goed begrepen heb een afspraak te staan dat ze de wielen komen monteren. Is er in de app zoveel ruimte dat ik bijvoorbeeld nu al de wielen bestel, en ze dan begin januari laat monteren? En weet iemand of je die meteen bij bestellen moet betalen, of pas na levering?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CaptainKansloos
Xeor schreef op woensdag 27 november 2024 @ 09:01:
[...]

Heb je toevallig een link?
Even terug scrollen naar de vorige pagina...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
gjcvro schreef op woensdag 27 november 2024 @ 09:03:
Even een newbee vraagje: Ik heb eindelijk een leverdatum voor mijn auto, net voor kerst *zucht* maar ik wil er ook een set winterbanden onder hebben.

Als ik die nu bestel, dan komt er als ik het goed begrepen heb een afspraak te staan dat ze de wielen komen monteren. Is er in de app zoveel ruimte dat ik bijvoorbeeld nu al de wielen bestel, en ze dan begin januari laat monteren? En weet iemand of je die meteen bij bestellen moet betalen, of pas na levering?
Ik zou die bestellen bij een bandencentrale, en een datum inplannen begin Januari om ze te monteren.
Kans is groot dat je sneller en goedkoper af bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cacofant
Even een vraagje, hoe werkt het bestellen van AEP eigenlijk, ik bestel en betaal via de app? En dan? Moet ik dan zelf nog wat doen in de auto of wordt er automatisch dan iets gedownload/aangezet?

Mocht ik ooit een andere Tesla kopen, dan kan ik dit over laten zetten toch? Hangt aan mijn account en niet aan de auto?

Jammer dat ze overigens niet gewoon een abonnement aanbieden, volgens mij hebben ze dat in de US wel toch? Maandelijkse betaling doet iets minder zeer dan € 3800 ineens :-)

Tesla Model 3 RWD (2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjcvro
Tommie12 schreef op woensdag 27 november 2024 @ 09:09:
[...]

Ik zou die bestellen bij een bandencentrale, en een datum inplannen begin Januari om ze te monteren.
Kans is groot dat je sneller en goedkoper af bent.
Ik vind dat goedkoper nog best tegenvallen, 800 euro velgen, 800 euro banden, 250 euro tpms.. 1850 euro.
En tesla komt ze voor de deur monteren als ik het goed begrepen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
gjcvro schreef op woensdag 27 november 2024 @ 09:24:
[...]

Ik vind dat goedkoper nog best tegenvallen, 800 euro velgen, 800 euro banden, 250 euro tpms.. 1850 euro.
En tesla komt ze voor de deur monteren als ik het goed begrepen heb.
Dan laat je toch gewoon je winterbanden op de zomervelg leggen. Je spaart zo 1000€ aan materiaal uit, en jaarlijks wisselen kost je waarschijnlijk ca 100€.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gjcvro
Tommie12 schreef op woensdag 27 november 2024 @ 09:27:
[...]

Dan laat je toch gewoon je winterbanden op de zomervelg leggen. Je spaart zo 1000€ aan materiaal uit, en jaarlijks wisselen kost je waarschijnlijk ca 100€.
Fijn dat je mee denkt, maar nee, ik wil graag 2 sets wielen hebben.

Dan kan ik zelf, op het moment dat het mij uit komt de banden wisselen, zonder dat ik met het gezeur zit dat ik 3 maanden van te voren de wissel in moet plannen. En nee, all season banden wil ik ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
gjcvro schreef op woensdag 27 november 2024 @ 09:34:
[...]

Fijn dat je mee denkt, maar nee, ik wil graag 2 sets wielen hebben.

Dan kan ik zelf, op het moment dat het mij uit komt de banden wisselen, zonder dat ik met het gezeur zit dat ik 3 maanden van te voren de wissel in moet plannen. En nee, all season banden wil ik ook niet.
Dan kan je die set ook nu al bestellen en thuis klaar leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
gjcvro schreef op woensdag 27 november 2024 @ 09:03:

Heb ze ook gelijk meebesteld en komen dan wel gelijk op de factuur*). Alleen bij de aflevering zaten ze er niet bij, lagen nog in magazijn, vanuit de gedachte dat ik op enig moment wel montage-afspraak zou maken. Aflevering was medio maart, dus de wintersport was al voorbij, althans voor mij.
Ik heb ze ongeveer een week later opgehaald toen ik in de buurt was. Wel even opletten dat je twee linker en twee rechter krijgt. Maar goed, ik monteer ze zelf. Nog geen half u werk en geen gedoe met afspraken en wachttijden etc..
Als je laat monteren is het denk ik een kwestie van op tijd een afspraak inplannen.

*) ik denk dat je e ook wel apart kunt bestellen en betalen, los van de auto en dan ook gelijk montage-afspraak inboeken. Punt is wel dat dit soort dingen niet altijd in voorraad zijn en dan denk ik, het kan maar geregeld zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door eltron op 27-11-2024 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjcvro
Tommie12 schreef op woensdag 27 november 2024 @ 09:37:
[...]

Dan kan je die set ook nu al bestellen en thuis klaar leggen.
Dat klopt, maar dit is allemaal geen antwoord op mijn initiële vragen:

Als ik nu wielen bestel bij Tesla, hoeveel keuze heb je om een datum te prikken voor montage, kan dat begin januari zijn en weet iemand of je die meteen bij bestellen moet betalen, of pas na levering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21-06 18:21

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

cacofant schreef op woensdag 27 november 2024 @ 09:23:
Even een vraagje, hoe werkt het bestellen van AEP eigenlijk, ik bestel en betaal via de app? En dan? Moet ik dan zelf nog wat doen in de auto of wordt er automatisch dan iets gedownload/aangezet?

Mocht ik ooit een andere Tesla kopen, dan kan ik dit over laten zetten toch? Hangt aan mijn account en niet aan de auto?

Jammer dat ze overigens niet gewoon een abonnement aanbieden, volgens mij hebben ze dat in de US wel toch? Maandelijkse betaling doet iets minder zeer dan € 3800 ineens :-)
Via de app kopen en moet via creditcard.
De sepa machtiging die ik erop heb staan werkte bij mij niet voor het aankopen van EAP.

En dan heb je EAP, hoef je niks voor te doen verder.

En het hangt aan je auto, dus kan je niet meenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjcvro
eltron schreef op woensdag 27 november 2024 @ 09:39:
[...]

Heb ze ook gelijk meebesteld en komen dan wel gelijk op de factuur*). Alleen bij de aflevering zaten ze er niet bij, lagen nog in magazijn, vanuit de gedachte dat ik op enig moment wel montage-afspraak zou maken. Aflevering was medio maart, dus de wintersport was al voorbij, althans voor mij.
Ik heb ze ongeveer een week later opgehaald toen ik in de buurt was. Wel even opletten dat je twee linker en twee rechter krijgt. Maar goed, ik monteer ze zelf. Nog geen half u werk en geen gedoe met afspraken en wachttijden etc..
Als je laat monteren is het denk ik een kwestie van op tijd een afspraak inplannen.

*) ik denk dat je e ook wel apart kunt bestellen en betalen, los van de auto en dan ook gelijk montage-afspraak inboeken. Punt is wel dat dit soort dingen niet altijd in voorraad zijn en dan denk ik, het kan maar geregeld zijn.
Meebestellen was niet handig ivm de SEPP, wilde geen risico lopen, en op dat moment dacht ik er nog over om 2e hands setje te kopen.

Gezien de meeste denken dat die banden onverslijtbaar zijn en ze nog best veel geld vragen voor setjes die bijna op zijn uiteindelijk toch maar besloten voor nieuw te gaan, en als dat dan ook nog dezelfde velgen zijn kunnen de doppen enz mooi hergebruikt worden. Kon eigenlijk aftermarket niet veel mooiere vinden.

Nog wel de tip gekregen om in DLD te kijken, maar daar is het niet echt veel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
gjcvro schreef op woensdag 27 november 2024 @ 09:47:
[...]

Meebestellen was niet handig ivm de SEPP, wilde geen risico lopen, en op dat moment dacht ik er nog over om 2e hands setje te kopen.

Gezien de meeste denken dat die banden onverslijtbaar zijn en ze nog best veel geld vragen voor setjes die bijna op zijn uiteindelijk toch maar besloten voor nieuw te gaan, en als dat dan ook nog dezelfde velgen zijn kunnen de doppen enz mooi hergebruikt worden. Kon eigenlijk aftermarket niet veel mooiere vinden.

Nog wel de tip gekregen om in DLD te kijken, maar daar is het niet echt veel beter.
Voor SEPP maakt het niet uit hoor, gaat om fiscale waarde die op je kenteken staat, daar zitten extra losse accessoires zoals winterbanden niet in.
Trekhaak is wel een dingetje als die af fabriek geleverd wordt, die kun je beter aftermarket laten monteren als de SEPP een rol speelt.
Ik heb er gewoon voor gekozen om zo ver boven de 45K SEPP grens te gaan zitten dat die voor mij geen enkele rol speelt en ik gewoon mijn eigen keuzes kan maken zonder invloed van fiscaliteit. Daarom ook privé gedaan en niet zakelijk. Van de fiscale boete bijtelling kan ik de auto al bijna beter privé rijden en met km-vergoeding helemaal. Ook al zijn de meeste km zakelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allewijn
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Is idd bij alle Tesla's zo.
Wie weet wordt dat ooit ook nog verbeterd door een sw update... Want het zou moeten werken zoals bij andere merken. Bijv zoals in mijn vorige Audi's. Daar zat een lichtsensor in de binnenspiegel (jawel SENSORRRR!, waar Tesla dus niet aan wil. Net als met de regensensor). De hoeveelheid licht op die binnenspiegel bepaalde hoe veel die binnenspiegel en mijn beide buitenspiegels dimden door een stroom die door een elektrochromisch element liep. Werkte perfect en afhankelijk van hoe veel (groot)licht er irritant achter je zat.
Dat zou bij Tesla ook kunnen. Minder voltage er door is minder dimmen. Dus variabel. Nu is het eigenlijk altijd te donker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steeeef
  • Laatst online: 16-04 07:47
gjcvro schreef op woensdag 27 november 2024 @ 09:41:
[...]

Dat klopt, maar dit is allemaal geen antwoord op mijn initiële vragen:

Als ik nu wielen bestel bij Tesla, hoeveel keuze heb je om een datum te prikken voor montage, kan dat begin januari zijn en weet iemand of je die meteen bij bestellen moet betalen, of pas na levering?
Ik kan mijn nieuwe M3 volgende week gaan afhalen en ben ook aan het twijfelen om winterbanden bij Tesla inclusief Photon velg aan te schaffen. Op de website staat dat je die moet bestellen via de app, maar in mijn app (Android) heb ik niet de mogelijkheid om de wielen te bestellen. Ik vermoed dat dit pas mogelijk is als de auto effectief actief is in mijn app.

Op de site staat trouwens: Afhankelijk van de beschikbaarheid zijn er binnen 2 tot 4 weken na de bestelling montagedata beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
steeeef schreef op woensdag 27 november 2024 @ 09:56:
[...]
Op de site staat trouwens: Afhankelijk van de beschikbaarheid zijn er binnen 2 tot 4 weken na de bestelling montagedata beschikbaar.
en dat voor het los en weer vast draaien van 20 moertjes....
(met elektrische tool ongeveer 5 sec per stuk)

[ Voor 7% gewijzigd door eltron op 27-11-2024 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjcvro
eltron schreef op woensdag 27 november 2024 @ 09:54:
[...]

Voor SEPP maakt het niet uit hoor, gaat om fiscale waarde die op je kenteken staat, daar zitten extra losse accessoires zoals winterbanden niet in.
Trekhaak is wel een dingetje als die af fabriek geleverd wordt, die kun je beter aftermarket laten monteren als de SEPP een rol speelt.
Ik heb er gewoon voor gekozen om zo ver boven de 45K SEPP grens te gaan zitten dat die voor mij geen enkele rol speelt en ik gewoon mijn eigen keuzes kan maken zonder invloed van fiscaliteit. Daarom ook privé gedaan en niet zakelijk. Van de fiscale boete bijtelling kan ik de auto al bijna beter privé rijden en met km-vergoeding helemaal. Ook al zijn de meeste km zakelijk.
Ja, de M3 LR RWD zit strak op de grens, dus eigenlijk was niets mogelijk, maar voor mij wel bijna de perfecte auto. Betekent meteen dat elke keuze die je extra maakt 3000 euro extra kost. Trekhaak wordt dus inderdaad achteraf gedaan. Kleur wit is ook wel jammer. Maar als ik er in zit zie ik de kleur toch niet. en zoals gezegd, bandjes was ik nog niet uit op moment van bestellen. Keuze prive zakelijk had ik niet, gewoon prive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cacofant
Psycho_Mantis schreef op woensdag 27 november 2024 @ 09:43:
[...]

De sepa machtiging die ik erop heb staan werkte bij mij niet voor het aankopen van EAP.

Vreemd dus als je geen creditcard hebt kun je het vergeten?

Tesla Model 3 RWD (2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjcvro
steeeef schreef op woensdag 27 november 2024 @ 09:56:
[...]

Ik kan mijn nieuwe M3 volgende week gaan afhalen en ben ook aan het twijfelen om winterbanden bij Tesla inclusief Photon velg aan te schaffen. Op de website staat dat je die moet bestellen via de app, maar in mijn app (Android) heb ik niet de mogelijkheid om de wielen te bestellen. Ik vermoed dat dit pas mogelijk is als de auto effectief actief is in mijn app.

Daar zeg je wat, ik heb inderdaad alleen op de website zitten kijken, maar kan inderdaad in de app niets bestellen. Dat is ook een oplossing, het kan gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingSig
Is ASS actief in NL?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpikeHome
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjot1
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
cacofant schreef op woensdag 27 november 2024 @ 10:03:
[...]

Dat zou ik niet zo snel zeggen. Ik moest een nieuwe 12v accu, daarbij aangegeven dat ik geen creditcard heb en dus ook niet kon betalen maar wel via een SEPA overboeking. Een aantal dagen later was het geld van mn rekening afgeschreven. Of dat ook kan met grotere bedragen weet ik niet.

Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mday
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-06 09:56
Ethirty schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 19:54:
[...]

@MatteC ook, ik heb gemerkt dat de automatische blindehoekcamera bij het aanzetten van je richtingaanwijzer veel beter zicht geeft dan je buitenspiegel, want ook nachtzicht. Heeft al meerdere fietsers gered.

De buitenspiegels zijn nagenoeg onbruikbaar in donkere winternachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LigeTRy
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20-06 11:22
Het automatisch dimmen van de spiegels kan je ook uitzetten, zodra het echt donker is of regent, zet ik het uit. Enige jammere is dat dit ook voor de binnenspiegel geldt, waardoor de gemiddelde SUV achter me voor wat irritatie zorgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dimocash
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-06 08:42
Ik heb iets raars vandaag meegemaakt.
Ik gaf als bestemming mijn werk locatie aan en wist al dat ik het met ergens tussen de 3-8% zou halen. Op mijn werk zijn er laadpalen (50+ aantal).
Echter begon de auto direct met voorverwarmen van de batterij zodat ik halverwege een supercharger kon gebruiken.
Dit had ik later pas door en mijn batterijpercentage nam snel af.
Ik stopte direct de navigatie. Het starten van de navigatie startte automatisch weer het voorverwarmproces.
Er was geen optie om de superchargerstop eruit te halen.

Voorheen was dat niet zo. Dan gaf de auto aan dat je de bestemming niet zal halen en kreeg je tips om rustiger te gaan rijden of dat je een laadstop ertussen plaatst.

Hebben anderen dit ook? En zo ja, hoe kan ik die extra stop eruit halen?
Ik wil gewoon met <10% op bestemming kunnen aankomen als ik dat wil.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 00:41
dimocash schreef op woensdag 27 november 2024 @ 10:43:
Ik gaf als bestemming mijn werk locatie aan en wist al dat ik het met ergens tussen de 3-8% zou halen. Op mijn werk zijn er laadpalen (50+ aantal).
Echter begon de auto direct met voorverwarmen van de batterij zodat ik halverwege een supercharger kon gebruiken.
Ik stopte direct de navigatie. Het starten van de navigatie startte automatisch weer het voorverwarmproces.

Voorheen was dat niet zo. Dan gaf de auto aan dat je de bestemming niet zal halen en kreeg je tips om rustiger te gaan rijden of dat je een laadstop ertussen plaatst.

Als Reisplanner is ingeschakeld en laden noodzakelijk is om uw bestemming te bereiken, vermeldt de lijst met routeaanwijzingen Supercharger-stops, aanbevolen laadtijd bij elke Supercharger en een schatting van de hoeveelheid energie die beschikbaar is wanneer u bij de locatie van de Supercharger aankomt.

Om de Supercharger-stops te verwijderen en alleen aanwijzingen weer te geven, tikt u op Alle oplaadstops verwijderen onderaan de lijst met routeaanwijzingen. Als u oplaadstops verwijdert geeft de lijst met routeaanwijzingen mogelijk een waarschuwing weer die aangeeft dat opladen is vereist om uw bestemming te bereiken. Om Supercharger-stops weer aan de lijst met route-aanwijzingen toe te voegen, tikt u op Oplaadstops toevoegen.

Tesla Model 3 (2024) LR AWD Ultra Red

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Markofnikoff
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18-06 09:07

Markofnikoff

What is the speed of the dark?

Het voorverwarmen wordt inderdaad slecht meegenomen bij het plannen van een langere trip, best gek want je zou zeggen dat je zoiets prima kunt voorspellen.

Er is een optie 'Remove all charging stops' in het navigatie menu volgens mij

- Zooi - www.stefanjacobs.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ingmar7
  • Laatst online: 19:49
Kan het uit eigen ervaring bevestigen. Maar in de praktijk heb je er helemaal niets aan omdat je in Europa heel dicht bij auto moet staan wil het werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12

Ik heb niet die ervaring.

Vorige week dagtripje gedaan, en van de laaste locatie naar huis (120km) voorspelde de navi dat ik met 12% ging aan komen.
Onderweg ging het verkeer vlot, en ik reed 124 tacho waar 120 toegelaten was. Aankomstpercentage zakte rustig naar 8%, maar er werd niks herberekend en ook geen laadstop toegevoegd.
Ik vertrok uit een ondergrondse parkeergarage waar het naar schatting zo'n 15 graden was, en ik vermoed dat daardoor geen grote batterijopwarming gebeurd is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPDeckers
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:29
Nog iemand die vindt dat je in de zijspiegels van de MY RWD 2024 in de donker amper iets kan zien doordat het grootste deel van het oppervlak verduisterd is?
LigeTRy schreef op woensdag 27 november 2024 @ 10:36:
Het automatisch dimmen van de spiegels kan je ook uitzetten, zodra het echt donker is of regent, zet ik het uit. Enige jammere is dat dit ook voor de binnenspiegel geldt, waardoor de gemiddelde SUV achter me voor wat irritatie zorgt.
Ik heb daar onvrijwillig de perfecte oplossing voor gevonden:
Nadat mijn spiegels weer eens waren gejat, heb ik daar AliExpress spiegels op gezet. Die zijn wel verwarmd, maar dimmen niet. De binnenspiegel dimt nu dus wel*, buitenspiegels niet.

*) Denk ik. Nooit opgevallen dat het niet zo is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• adjego
[...]

[...]
Zou dit ook de rede zijn dat mijn Tesla de laatste tijd erg veel data upload? 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X0PttTdxdShx_OlNL8GWwQbDgNc=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/GsKDApHXQsDLuRriZ5c3eF9v.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21-06 18:21

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

cacofant schreef op woensdag 27 november 2024 @ 10:03:
[...]

Dat het mij niet lukte, wil niet zeggen dat het niet kan.

Maar mocht je problemen hebben en je belt ze op dat je graag geld komt overmaken, dan zullen ze heus wel assisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
Psycho_Mantis schreef op woensdag 27 november 2024 @ 09:43:
[...]

Dan is het met de huidige Bybit (gratis debetcard) actie wel een goede deal! Kost het je nu €3.420 en vrijdag €3.230

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cacofant
Bybit ?! Ik vraag toch niet om bitcoins?

[ Voor 66% gewijzigd door cacofant op 27-11-2024 12:30 ]

Tesla Model 3 RWD (2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingSig
Zo Zo de summon werkt eindelijk (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimocash
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-06 08:42
Markofnikoff schreef op woensdag 27 november 2024 @ 10:48:
[...]

Het voorverwarmen wordt inderdaad slecht meegenomen bij het plannen van een langere trip, best gek want je zou zeggen dat je zoiets prima kunt voorspellen.

Er is een optie 'Remove all charging stops' in het navigatie menu volgens mij
De optie tot het verwijderen kon ik niet snel vinden (was ook aan het rijden) maar ik zal straks eens kijken.
Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-06 15:56

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Je hebt de optie, maar werkt hij ook daadwerkelijk?

Bij mij doet de parkeerfunctie het deze week niet meer omdat "een" camera (staat niet welke) blijkbaar geblokkeerd is. Gisteren speciaal de achtercamera schoongemaakt, vanmorgen geen verschil.
Anders (ook met EAP) geen meldingen van camera's die geblokkeerd zijn, dus schiet mij maar lek.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HanZwo
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-06 08:36
adjego schreef op woensdag 27 november 2024 @ 11:27:
[...]

Zou dit ook de rede zijn dat mijn Tesla de laatste tijd erg veel data upload? 8)

[Afbeelding]
Dat viel mij ook op, afgelopen 7 dagen al 89,7 GB :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15-06 18:57
Maasluip schreef op woensdag 27 november 2024 @ 13:08:
[...]

Je hebt de optie, maar werkt hij ook daadwerkelijk?

Bij mij doet de parkeerfunctie het deze week niet meer omdat "een" camera (staat niet welke) blijkbaar geblokkeerd is. Gisteren speciaal de achtercamera schoongemaakt, vanmorgen geen verschil.
Anders (ook met EAP) geen meldingen van camera's die geblokkeerd zijn, dus schiet mij maar lek.
Geen foutcodes bij de alarmbel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mackeessie
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 19-06 17:49
eltron schreef op woensdag 27 november 2024 @ 09:54:
[...]

SEPP pot is leeg en komt niet meer terug in 2025, dus het maakt niet meer uit voor de subsidie wat er af fabriek wel of niet op komt, enkel voor de bijtelling, daar telt het wel mee.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21-06 01:28
Ja, hier is toch wel serieus iets gaande hoor :D

Het achterliggende FSD model is nu ein-de-lijk aangepast naar hetzelfde model als wat men nu in de USA gebruikt voor daadwerkelijke autopilot. Natuurlijk nog steeds niet volledig actief en nog altijd met de bekende beperkingen (moet nog steeds een nag aan het stuur geven), maar zeker voor mijn 2020 Model 3 (HW3 / Intel Atom) merk ik aanzienlijke verbeteringen in de grafische weergave van autopilot.
  • De framerate lijkt (zelfs op deze oudere hardware) aanzienlijk verbeterd. Waar dit voorheen 10-15fps was ofzoiets, denk ik dat ze nu stabiel 30fps of misschien wel 60fps targetten?
  • Verkeer 'verspringt' aanzienlijk minder. In plaats van een verplaatsend 'blokje' is de rijdende lijn veel duidelijker
  • Ook de gedraaide hoek van voertuigen klopt veel beter en blijft bovendien ook consistent hetzelfde
  • Ik heb ook het idee dat er meer voertuig-visualisaties zijn...? Een Espace werd aangezien als een soort family soccer mom van :P
Maar al met al is dit een belangrijke stap naar een verdere integratie van FSD naar Europa, en dus ook features zoals ASS. Ik heb geen EAP of FSD, dus dat kan ik niet testen.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandje
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 02:58
Richh schreef op woensdag 27 november 2024 @ 15:00:
[...]

Ja, hier is toch wel serieus iets gaande hoor :D

Het achterliggende FSD model is nu ein-de-lijk aangepast naar hetzelfde model als wat men nu in de USA gebruikt voor daadwerkelijke autopilot. Natuurlijk nog steeds niet volledig actief en nog altijd met de bekende beperkingen (moet nog steeds een nag aan het stuur geven), maar zeker voor mijn 2020 Model 3 (HW3 / Intel Atom) merk ik aanzienlijke verbeteringen in de grafische weergave van autopilot.
  • De framerate lijkt (zelfs op deze oudere hardware) aanzienlijk verbeterd. Waar dit voorheen 10-15fps was ofzoiets, denk ik dat ze nu stabiel 30fps of misschien wel 60fps targetten?
  • Verkeer 'verspringt' aanzienlijk minder. In plaats van een verplaatsend 'blokje' is de rijdende lijn veel duidelijker
  • Ook de gedraaide hoek van voertuigen klopt veel beter en blijft bovendien ook consistent hetzelfde
  • Ik heb ook het idee dat er meer voertuig-visualisaties zijn...? Een Espace werd aangezien als een soort family soccer mom van :P
Maar al met al is dit een belangrijke stap naar een verdere integratie van FSD naar Europa, en dus ook features zoals ASS. Ik heb geen EAP of FSD, dus dat kan ik niet testen.
Geeft goede hoop, ik heb zoveel phantom brakes de laatste 2 maanden dat ik de cruise control soms niet eens meer gebruik omdat ik te actief moet bijgassen of remmen. ik heb zometeen een lange rit van 6 uur waar ik voornamelijk op AP rijd, hopelijk merk ik wat verbeteringen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marks69
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 26-02 18:47
Mackeessie schreef op woensdag 27 november 2024 @ 14:13:
[...]

SEPP pot is leeg en komt niet meer terug in 2025, dus het maakt niet meer uit voor de subsidie wat er af fabriek wel of niet op komt, enkel voor de bijtelling, daar het wel mee.
En misschien voor tesla actie tegoed in shop en 5jr gratis premium? Staat me iets bij dat auto dit jaar geleverd moest zijn?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Oekol
  • Laatst online: 00:46
Ben met de 2024.44.3.1 update echt onder de indruk van de vloeiende visuals. Het hapert niet meer.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ingmar7
  • Laatst online: 19:49
hollandje schreef op woensdag 27 november 2024 @ 15:35:
[...]

Geeft goede hoop, ik heb zoveel phantom brakes de laatste 2 maanden dat ik de cruise control soms niet eens meer gebruik omdat ik te actief moet bijgassen of remmen. ik heb zometeen een lange rit van 6 uur waar ik voornamelijk op AP rijd, hopelijk merk ik wat verbeteringen :)
Moet je voor de phantom brake helaas teleurstellen. Ik zit op 2024.44.3.1 en had vanochtend een heel onverwachte en gevaarlijke phantom brake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OllieMongollie
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-06 09:10
Ik heb vandaag mijn MY AWD 7-zitter ontvangen. Alles helemaal oke. Ik had echter de trekhaak er niet bij besteld met 't idee deze achteraf te laten monteren door Tesla. Nu wil ik deze aanschaffen via de app, maar ik krijg de volgende melding:

"Dit accessoire is niet compatibel met de voortuigen in uw Tesla-account"

Iemand enig idee waarom dit zo is? Of ben ik te snel en is er misschien in de backend iets nog niet bij gewerkt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• adjego
OllieMongollie schreef op woensdag 27 november 2024 @ 20:00:
Ik heb vandaag mijn MY AWD 7-zitter ontvangen. Alles helemaal oke. Ik had echter de trekhaak er niet bij besteld met 't idee deze achteraf te laten monteren door Tesla. Nu wil ik deze aanschaffen via de app, maar ik krijg de volgende melding:

"Dit accessoire is niet compatibel met de voortuigen in uw Tesla-account"

Iemand enig idee waarom dit zo is? Of ben ik te snel en is er misschien in de backend iets nog niet bij gewerkt?
Dat tweede 😉 bij mijn Model 3 moest ik ook even wachten voordat ik de trekhaak optie kon kiezen.

Pagina: 1 ... 481 ... 502 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: