eltron schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 09:13:
[...]
Nee, daar kun je gewoon sentry voor gebruiken.
[ Voor 11% gewijzigd door turkeyhakan op 26-11-2024 09:17 ]
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
eltron schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 09:13:
[...]
Nee, daar kun je gewoon sentry voor gebruiken.
[ Voor 11% gewijzigd door turkeyhakan op 26-11-2024 09:17 ]
Limiet wist ik niet, maar je krijgt toch een melding als er iemand aan je auto zit?turkeyhakan schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 09:16:
[...]
....om er achteraf achter te komen dat er beelden zijn opgeslagen. Fijne tip hoor!! PS: je bent ervan op de hoogte dat er een limiet zit op het streamen?
e-Niro Exec.l MY19, Tesla MY LR '24, Zappi, 50PV
https://www.anwb.nl/auto/verkopen. goede ervaringen mee.--Christiaan-- schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 10:26:
Hoi, iemand nog tips om mijn M3 AWD 2021 te verkopen? Ik heb een inruilaanbod van Tesla, ga hem bij ikwilvanmijnautoaf en wijkopenautos neerzetten, maar hebben jullie nog ervaring met goede andere plekken?
Pieter Holtrop
Marktplaats. Als je 'm zelf verkoopt krijg je altijd meer. Recent mijn '23 verkocht en bijzonder veel animo.--Christiaan-- schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 10:26:
Hoi, iemand nog tips om mijn M3 AWD 2021 te verkopen? Ik heb een inruilaanbod van Tesla, ga hem bij ikwilvanmijnautoaf en wijkopenautos neerzetten, maar hebben jullie nog ervaring met goede andere plekken?
Die zijn overgestapt van samenwerkingspartner. Bij m'n vorige auto een keurig bod, met m'n Tesla het laagst van alle bekende bedrijven.Pieter Holtrop schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 10:46:
[...]
https://www.anwb.nl/auto/verkopen. goede ervaringen mee.
Ik heb mijn Model 3 SR+ van 2019 verkocht via https://ilectriccars.nl/ en een erg nette prijs ontvangen begin deze maand! 4k boven de inruilprijs die ik vanuit Tesla had gekregen.--Christiaan-- schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 10:26:
[ Voor 12% gewijzigd door adjego op 26-11-2024 11:11 ]
Home Assistant | ☀️ 2900 Wp PVOutput | 🔋 Tesla Model 3 RWD 2024
Wat me opvalt bij die filmpjes, is de enorme reactie snelheid van FSD die denk ik moeilijk door een mens zijn te halen. Maar ook een gebrek aan anticipatie, wat voor een deel dan wordt goedgemaakt door de late reactie. Dat zal het aantal rear-ends wel gaan vergroten.Oekol schreef op maandag 25 november 2024 @ 13:03:
Dit vind ik nou echt leuk om te zien. Wat je maakt moet natuurlijk ook gevalideerd worden
Hieronder 16 voorbeelden die zoal getest zijn met filmpjes er bij.
[Twitter]
[Twitter]
Sony A7 iv en wat recycled glas
Dit ervaar ik ook sinds enkele dagen (MY RWD 2024), voor mijn gevoel sinds de 2024.44.3 upgrade... Weet niet welke versie jij hebt?Tommie12 schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 11:31:
Ik merkte de laatste dagen dat de internetconnectie van de auto niet goed werkte. Dat kwam vooral naar voren door navigatie zonder verkeersinfo, spraakcommando's die niet werkten, kaart die geen sattelietbeelden toonde, en onderbrekingen bij podcast luisteren.
Dus toch maar eens een service request in geschoten gisterenavond.
Ben ik alleen met dit probleem?
Ik had 2 problemen. De auto bleef heel lang "gekoppeld" aan mijn thuis wifi (en dus geen actieve LTE verbinding), terwijl ik al meer dan een kwartier aan het rijden was. Nadat ik "Verbonden blijven tijdens rijden"had uitgezet was dit opgelost.Tommie12 schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 11:31:
Ik merkte de laatste dagen dat de internetconnectie van de auto niet goed werkte. Dat kwam vooral naar voren door navigatie zonder verkeersinfo, spraakcommando's die niet werkten, kaart die geen sattelietbeelden toonde, en onderbrekingen bij podcast luisteren.
Dus toch maar eens een service request in geschoten gisterenavond.
Ben ik alleen met dit probleem?
[ Voor 11% gewijzigd door pdidi op 26-11-2024 11:55 ]
Allrisk met 3 jaar nieuwwaarde volgens mij. Het verschil was minimaal.ryanator schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 11:40:
Hebben jullie een Allrisk of WA+ verzekering op jullie Tesla’s? Ik heb net met 2 schadevrije jaren een WA+ afgesloten bij ABN Amro
Y'24
Ik had nog een .100 versie en ik heb die problemen ook de laatste tijd. Ook een collega van mij ondervindt connectieproblemen.Sleepyhead schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 11:36:
[...]
Dit ervaar ik ook sinds enkele dagen (MY RWD 2024), voor mijn gevoel sinds de 2024.44.3 upgrade... Weet niet welke versie jij hebt?
Yep, had ik ook last van. Was inderdaad stoel sensor. Kan door mobiele service ter plekke opgelost worden (nieuwe sensor in de stoel monteren).SquareOne schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 10:10:
De laatste tijd problemen dat de auto niet altijd uit gaat als ik uit stap.
Zelf beetje zitten troubleshooten maar het lijkt alsof de sensor van de stoel niet goed registreert dat er niemand meer op de stoel zit. Er knippert dan ook een rood icoontje op scherm.
Bekend issue voor iemand?
Dank. Service verzoek aangemaakt. Maar mobiele service lijkt geen mogelijkheid in de app.hdu schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 12:18:
[...]
Yep, had ik ook last van. Was inderdaad stoel sensor. Kan door mobiele service ter plekke opgelost worden (nieuwe sensor in de stoel monteren).
In mijn geval werkt een parkeervak, hij zet hem achteruit in het vak. Parkeren langs de weg werkt ook; dit werkte eerder ook al.cacofant schreef op maandag 25 november 2024 @ 16:15:
[...]
Kun je met autopark ook in een garagebox parkeren, of echt alleen in een parkeervak?
En moeten er auto's staan of kan het ook in lege parkeervakken?
Ik begrijp dat vooruit inparkeren en file parkeren nog niet werkt?
Zoek op reddit maar eens op seat occupancy sensor in de verschillende subreddits r/Model3 en r/TeslaLoungeSquareOne schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 10:10:
De laatste tijd problemen dat de auto niet altijd uit gaat als ik uit stap.
Zelf beetje zitten troubleshooten maar het lijkt alsof de sensor van de stoel niet goed registreert dat er niemand meer op de stoel zit. Er knippert dan ook een rood icoontje op scherm.
Bekend issue voor iemand?
En heb jij alleen EAP ? Of ook FSD ?Blasterxp schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 12:28:
[...]
In mijn geval werkt een parkeervak, hij zet hem achteruit in het vak. Parkeren langs de weg werkt ook; dit werkte eerder ook al.
Dumb Summon is alleen vooruit en achteruit rijden. Ik gebruik dat vaak als mijn auto nét te ver van de laadpaal staat. Het maffe is; hij probeerde bij mij vaak toch nog te sturen - terwijl ik hem alleen rechtdoor stuurde. Ik ga testen of dit ook aangepast is. Ik heb nog nooit gedurfd om hem 'tegen de garagedeur' te laten aanrijden. De reactie bij los laten knop is super snel *gelukkig*.
Het automatisch laten komen werkt helaas maar tot 6 meter. Wat de auto nu laat zien ziet er positief uit; veel beter dan de vorige versie's. Hij knippert, hij stuurt, en hij probeert - dat komt uit de FSD die we nog niet hebben.
Ik zie een flinke stap vooruit, en zonder eu wetgeving zie ik hem prima instaat om mij op te halen vanuit de andere kant van de parkeerplaats. Ik kan niet wachten tot: "Zoek maar een plekje' - beschikbaar komt.
Tesla Model 3 RWD (2023)
Casco + inzittenden+rechtsbijstand, maar de auto is nog maar 8 maanden oud.ryanator schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 11:40:
Hebben jullie een Allrisk of WA+ verzekering op jullie Tesla’s? Ik heb net met 2 schadevrije jaren een WA+ afgesloten bij ABN Amro
Ik zit nog niet op die versie.Sleepyhead schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 11:36:
[...]
Dit ervaar ik ook sinds enkele dagen (MY RWD 2024), voor mijn gevoel sinds de 2024.44.3 upgrade... Weet niet welke versie jij hebt?
Ik heb EAP, hw3 met fysieke sensoren. Ik was bang dat de functie niet naar mijn platform zou komen.cacofant schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 12:48:
[...]
En heb jij alleen EAP ? Of ook FSD ?
Vision only?
Jij ziet parkeerlijnen en al op je scherm? Terwijl de parkeersensoren werken?Blasterxp schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 13:26:
[...]
Ik heb EAP, hw3 met fysieke sensoren. Ik was bang dat de functie niet naar mijn platform zou komen.
Bij het parkeren zie ik de Tesla Vision in mijn scherm, ik denk dat mijn Intel Atom te oud/traag is om Vision op hogere snelheden te draaien. FSD heb ik niet.
Ik heb specifiek dit topic opgezocht om te kijken of andere mensen dit ook hebben!Maurice- schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 20:22:
Sinds de update 32.6 is mijn alarm dagelijks afgegaan, ook meerdere keren per dag. Er zijn geen insecten te bekennen, hij lijkt super gevoelig voor trillingen door langsrijdend (zwaar) verkeer. Hoorde er naast mijn werk vrijdag ook al een afgaan en vandaag in m'n wijk ook 2 keer.
Tweakers hier met dezelfde problemen? M3 '23.
Nee, de auto inmiddels verkocht.gustaveau schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 15:57:
[...]
Ik heb specifiek dit topic opgezocht om te kijken of andere mensen dit ook hebben!
De laatste tijd heb ik er ook verdacht veel last van, denk de laatste weken.
Heb jij dit nog steeds?
De spiegeldim functie uitzetten.. 😌MatteC schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 18:07:
Nog iemand die vindt dat je in de zijspiegels van de MY RWD 2024 in de donker amper iets kan zien doordat het grootste deel van het oppervlak verduisterd is?[Afbeelding]
Jep. Daarom zet ik 'm altijd alleen aan als iemand me heel erg in de spiegels schijnt. Daarnaast zet ik 't uit in 't menu.MatteC schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 18:07:
Nog iemand die vindt dat je in de zijspiegels van de MY RWD 2024 in de donker amper iets kan zien doordat het grootste deel van het oppervlak verduisterd is?[Afbeelding]
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Bij een 3 net zo helaas. Nadeel is dat als je het uit zet dat je binnenspiegel ook niet meer dimt.MatteC schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 18:07:
Even if you don’t subscribe to or have purchased FSD, your vehicle has v12.3.6 on it. That includes vehicles in regions where FSD isn’t available for general use, such as Europe and China. In those cases, FSD runs in Shadow Mode, providing training data to Tesla if you’ve agreed to their data privacy policies. So Tesla is always analyzing what the vehicle would do compared to what the driver does. When there are contradictions, these are the clips and data Tesla will want to analyze.
For the first time in five months, Tesla has now updated the baseline version of FSD in the main branch. The new version included with 2024.44 updates is FSD v12.5.4.2. This Tesla is updating the baseline FSD version to FSD V12.5.4.2
FSD 12.5 includes many features for a much smoother experience compared to FSD 12.3.6
[ Voor 49% gewijzigd door SL65 op 26-11-2024 18:41 ]
waar kan ik dan in de app charge stats bekijken?JohanB schreef op maandag 25 november 2024 @ 13:37:
Zijn hier mensen met een recente MY LR? Ik ben verbaasd over het vebruik dat de app aangeeft.
Als ik in de app bij “charge stats” kijk en dat deel door het totaal aantal kilometers (helemaal onderaan op de homepage) dan kom ik op bijna 250 Wh/km. Terwijl de auto zelf iets van 190 Wh/km aangeeft vanaf het begin. Dat zouden wel flinke laadverliezen zijn. Of wat geeft de auto aan in dat getal?
Zoals anderen al aangeven dit is de automatische dimfunctie. Ik heb een toggle hiervoor aan een knop van sexy buttons gehangen, dus kan hem nu met een druk op de knop aan of uit zetten.MatteC schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 18:07:
No matter the age, never lose the Kramer inside
Jep, helaas geen sensor die meet hoeveel licht er achterop schijnt en dan het dimmen dynamisch afstelt.MatteC schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 18:07:
#team_UTC+1
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
Dit werkt perfect.CaptainKansloos schreef op donderdag 7 november 2024 @ 11:08:
Ik heb sinds vorige week mijn nieuwe Model Y. Deze werd geleverd met een Tesla branded 128GB USB stick (exFat geformatteerd) in het dashboardkastje tbv de dashcam functionaliteit.
Ik heb een collectie MP3's die ik ook graag op USB stick heb. Ik heb deze link gevolgd om 2 partities aan te maken; 32Gb voor de dashcam, de rest voor musiek. Beide exFAT geformatteerd.
Dat werkt...meestal. Regelmatig krijg ik bij het instappen de melding 'apparaat niet beschikbaar' oid. Kort (10-20s) daarna werk de dashcam en USB muziek functie wel gewoon. Iemand anders ook ervaring mee? En een evt. betere oplossing?
Momenteel heb ik nog FW 2024.26.x, maar sinds vanochtend staat 2024.32.x klaar. Geen idee of dat nog invloed heeft.
Same here, het is kaka de poo poo die auto dim functie. Je ben niet verblind, maar je ziet ook geen hol meer.Ethirty schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 19:54:
[...]
Jep, helaas geen sensor die meet hoeveel licht er achterop schijnt en dan het dimmen dynamisch afstelt.
Indien donker dan maximaal dimmen. Maakt de feature regelmatig onhandig, maar ik blijf niet functies aan en uitzetten in een verstopt menutje. Dus ik wen er maar aan en hoop op een nuttige update in de toekomst.
Clipjes dmv je vingers indrukken voordat je er aan trekt helpt een hoop. Daarnaast is dit beter te doen met warmere temperaturen buiten, dus als het kan in een garage of even een verfdroger om het plastic ietsje warmer te makeneltron schreef op zondag 24 november 2024 @ 22:20:
Gisteren de winterbanden er onder gezet.
Bij het verwijderen van de gemini wieldoppen brak een stuk van één ervan af:[Afbeelding]
Vraag hoe kun je dit voorkomen?
(en iemand toevallig nog dergelijke velgdoppen over?)
Volgens mij had iemand het met een Commander voor elkaar gekregen bij achteruit rijden maar is mij niet gelukt.Lollercopter schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 21:39:
[...]
Same here, het is kaka de poo poo die auto dim functie. Je ben niet verblind, maar je ziet ook geen hol meer.
Ik wil in homeassistant nog een scriptje maken dat zodra ik de tesla in reverse zet dat hij die autodim functie uitzet, met name knudde met inparkeren. Weet eigenlijk niet of ik die functie kan toggelen via de API.
Mooiste zou zijn als tesla een shortcut kan maken op het scherm...
#team_UTC+1
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
Dat werkt inderdaad en zo heb ik het ingesteld. Bij 1x drukken op een button volgen er 3 acties,Ethirty schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 21:46:
[...]
Volgens mij had iemand het met een Commander voor elkaar gekregen bij achteruit rijden maar is mij niet gelukt.
mYn Tesla 2024 || MOSTEK 6502C 1.79 MHz | 8/16 - bits | Antic / GTIA | 64k
Als je de auto in z’n achteruit zet, gaat de dimfunctie automatisch uit. Het duurt alleen een paar seconden en vaak sta je dan al in t vak.Lollercopter schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 21:39:
[...]
Same here, het is kaka de poo poo die auto dim functie. Je ben niet verblind, maar je ziet ook geen hol meer.
Ik wil in homeassistant nog een scriptje maken dat zodra ik de tesla in reverse zet dat hij die autodim functie uitzet, met name knudde met inparkeren. Weet eigenlijk niet of ik die functie kan toggelen via de API.
Mooiste zou zijn als tesla een shortcut kan maken op het scherm...
Link?CaptainKansloos schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 20:41:
Thanks voor de tip. Ik wacht Black Friday nog even af; ik heb een SSD op het ook met (veel) meer capaciteit voor - inmiddels - bijna dezelfde prijs.
Deze heeft de LM erop gezet bij mij:Workaholic schreef op woensdag 27 november 2024 @ 01:50:
Weet iemand de winterbanden maat van de nieuwe model 3 highland met standaard velgen? Ik meen dat deze 18 inch zijn.
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Je spiegels zien er ook netjes schoon uit moet ik zeggen. Schoonmaken doet wonderen. En als de optie je niet bevalt, kun je het uitzetten.MatteC schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 18:07:
Ligt er sterk aan wat je kwijt wil zijn en welke capaciteit.
Als iemand die de huidige cruise control waardeloos vindt zou dat heel mooi zijn maar zo lees ik het niet.SL65 schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 18:38:
[...]
Bij een 3 net zo helaas. Nadeel is dat als je het uit zet dat je binnenspiegel ook niet meer dimt.
Iets heels anders. Als ik het goed begrijp lijken we nu ook een nieuwere software versie te hebben voor de cruise control (ook zonder EAP): https://www.notateslaapp....-to-v125-on-update-202444
[...]
Buiten wat andere al gezegd hebben kan je er ook voor kiezen om je spiegels te behandelen met een coating/rainx-achtig goedje. Zodat het water minder blijft plakken op de spiegels.MatteC schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 18:07:
Onze data werd al op de achtergrond meegenomen. Dit zou puur gaan om de software versie die lijkt te zijn aangepast. Kan er in de officiële release notes niks over vinden helaas.Caayn schreef op woensdag 27 november 2024 @ 07:49:
[...]
Als iemand die de huidige cruise control waardeloos vindt zou dat heel mooi zijn maar zo lees ik het niet.
Ik interpreteer het enkel dat ook bij ons FSD nu op de achtergrond meedraait om training data te verzamelen. Het heeft dus geen effect op de basis (E)AP functies, in ieder geval in de huidige versie.
[ Voor 9% gewijzigd door SL65 op 27-11-2024 08:14 ]
Heb je een filmpje?SmokingSig schreef op woensdag 27 november 2024 @ 08:49:
Tesla actual smart summon is aangekomen in Belgie boooooooooooys
![]()
![]()
![]()
Neen heb altijd al EAP gehad, is nu pas gepushed.Tommie12 schreef op woensdag 27 november 2024 @ 08:51:
[...]
Heb je een filmpje?
Werkt al vanaf EAP dacht ik (en hoop ik).
[ Voor 4% gewijzigd door SmokingSig op 27-11-2024 09:17 ]
Heb je toevallig een link?CaptainKansloos schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 20:41:
Thanks voor de tip. Ik wacht Black Friday nog even af; ik heb een SSD op het ook met (veel) meer capaciteit voor - inmiddels - bijna dezelfde prijs.
Even terug scrollen naar de vorige pagina...
Ik zou die bestellen bij een bandencentrale, en een datum inplannen begin Januari om ze te monteren.gjcvro schreef op woensdag 27 november 2024 @ 09:03:
Even een newbee vraagje: Ik heb eindelijk een leverdatum voor mijn auto, net voor kerst *zucht* maar ik wil er ook een set winterbanden onder hebben.
Als ik die nu bestel, dan komt er als ik het goed begrepen heb een afspraak te staan dat ze de wielen komen monteren. Is er in de app zoveel ruimte dat ik bijvoorbeeld nu al de wielen bestel, en ze dan begin januari laat monteren? En weet iemand of je die meteen bij bestellen moet betalen, of pas na levering?
Tesla Model 3 RWD (2023)
Ik vind dat goedkoper nog best tegenvallen, 800 euro velgen, 800 euro banden, 250 euro tpms.. 1850 euro.Tommie12 schreef op woensdag 27 november 2024 @ 09:09:
[...]
Ik zou die bestellen bij een bandencentrale, en een datum inplannen begin Januari om ze te monteren.
Kans is groot dat je sneller en goedkoper af bent.
Dan laat je toch gewoon je winterbanden op de zomervelg leggen. Je spaart zo 1000€ aan materiaal uit, en jaarlijks wisselen kost je waarschijnlijk ca 100€.gjcvro schreef op woensdag 27 november 2024 @ 09:24:
[...]
Ik vind dat goedkoper nog best tegenvallen, 800 euro velgen, 800 euro banden, 250 euro tpms.. 1850 euro.
En tesla komt ze voor de deur monteren als ik het goed begrepen heb.
Fijn dat je mee denkt, maar nee, ik wil graag 2 sets wielen hebben.Tommie12 schreef op woensdag 27 november 2024 @ 09:27:
[...]
Dan laat je toch gewoon je winterbanden op de zomervelg leggen. Je spaart zo 1000€ aan materiaal uit, en jaarlijks wisselen kost je waarschijnlijk ca 100€.
Dan kan je die set ook nu al bestellen en thuis klaar leggen.gjcvro schreef op woensdag 27 november 2024 @ 09:34:
[...]
Fijn dat je mee denkt, maar nee, ik wil graag 2 sets wielen hebben.
Dan kan ik zelf, op het moment dat het mij uit komt de banden wisselen, zonder dat ik met het gezeur zit dat ik 3 maanden van te voren de wissel in moet plannen. En nee, all season banden wil ik ook niet.
Heb ze ook gelijk meebesteld en komen dan wel gelijk op de factuur*). Alleen bij de aflevering zaten ze er niet bij, lagen nog in magazijn, vanuit de gedachte dat ik op enig moment wel montage-afspraak zou maken. Aflevering was medio maart, dus de wintersport was al voorbij, althans voor mij.gjcvro schreef op woensdag 27 november 2024 @ 09:03:
Even een newbee vraagje: Ik heb eindelijk een leverdatum voor mijn auto, net voor kerst *zucht* maar ik wil er ook een set winterbanden onder hebben.
Als ik die nu bestel, dan komt er als ik het goed begrepen heb een afspraak te staan dat ze de wielen komen monteren. Is er in de app zoveel ruimte dat ik bijvoorbeeld nu al de wielen bestel, en ze dan begin januari laat monteren? En weet iemand of je die meteen bij bestellen moet betalen, of pas na levering?
[ Voor 4% gewijzigd door eltron op 27-11-2024 09:41 ]
Dat klopt, maar dit is allemaal geen antwoord op mijn initiële vragen:Tommie12 schreef op woensdag 27 november 2024 @ 09:37:
[...]
Dan kan je die set ook nu al bestellen en thuis klaar leggen.
Via de app kopen en moet via creditcard.cacofant schreef op woensdag 27 november 2024 @ 09:23:
Even een vraagje, hoe werkt het bestellen van AEP eigenlijk, ik bestel en betaal via de app? En dan? Moet ik dan zelf nog wat doen in de auto of wordt er automatisch dan iets gedownload/aangezet?
Mocht ik ooit een andere Tesla kopen, dan kan ik dit over laten zetten toch? Hangt aan mijn account en niet aan de auto?
Jammer dat ze overigens niet gewoon een abonnement aanbieden, volgens mij hebben ze dat in de US wel toch? Maandelijkse betaling doet iets minder zeer dan € 3800 ineens :-)
Meebestellen was niet handig ivm de SEPP, wilde geen risico lopen, en op dat moment dacht ik er nog over om 2e hands setje te kopen.eltron schreef op woensdag 27 november 2024 @ 09:39:
[...]
Heb ze ook gelijk meebesteld en komen dan wel gelijk op de factuur*). Alleen bij de aflevering zaten ze er niet bij, lagen nog in magazijn, vanuit de gedachte dat ik op enig moment wel montage-afspraak zou maken. Aflevering was medio maart, dus de wintersport was al voorbij, althans voor mij.
Ik heb ze ongeveer een week later opgehaald toen ik in de buurt was. Wel even opletten dat je twee linker en twee rechter krijgt. Maar goed, ik monteer ze zelf. Nog geen half u werk en geen gedoe met afspraken en wachttijden etc..
Als je laat monteren is het denk ik een kwestie van op tijd een afspraak inplannen.
*) ik denk dat je e ook wel apart kunt bestellen en betalen, los van de auto en dan ook gelijk montage-afspraak inboeken. Punt is wel dat dit soort dingen niet altijd in voorraad zijn en dan denk ik, het kan maar geregeld zijn.
Voor SEPP maakt het niet uit hoor, gaat om fiscale waarde die op je kenteken staat, daar zitten extra losse accessoires zoals winterbanden niet in.gjcvro schreef op woensdag 27 november 2024 @ 09:47:
[...]
Meebestellen was niet handig ivm de SEPP, wilde geen risico lopen, en op dat moment dacht ik er nog over om 2e hands setje te kopen.
Gezien de meeste denken dat die banden onverslijtbaar zijn en ze nog best veel geld vragen voor setjes die bijna op zijn uiteindelijk toch maar besloten voor nieuw te gaan, en als dat dan ook nog dezelfde velgen zijn kunnen de doppen enz mooi hergebruikt worden. Kon eigenlijk aftermarket niet veel mooiere vinden.
Nog wel de tip gekregen om in DLD te kijken, maar daar is het niet echt veel beter.
Is idd bij alle Tesla's zo.MatteC schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 18:07:
Ik kan mijn nieuwe M3 volgende week gaan afhalen en ben ook aan het twijfelen om winterbanden bij Tesla inclusief Photon velg aan te schaffen. Op de website staat dat je die moet bestellen via de app, maar in mijn app (Android) heb ik niet de mogelijkheid om de wielen te bestellen. Ik vermoed dat dit pas mogelijk is als de auto effectief actief is in mijn app.gjcvro schreef op woensdag 27 november 2024 @ 09:41:
[...]
Dat klopt, maar dit is allemaal geen antwoord op mijn initiële vragen:
Als ik nu wielen bestel bij Tesla, hoeveel keuze heb je om een datum te prikken voor montage, kan dat begin januari zijn en weet iemand of je die meteen bij bestellen moet betalen, of pas na levering?
en dat voor het los en weer vast draaien van 20 moertjes....steeeef schreef op woensdag 27 november 2024 @ 09:56:
[...]
Op de site staat trouwens: Afhankelijk van de beschikbaarheid zijn er binnen 2 tot 4 weken na de bestelling montagedata beschikbaar.
[ Voor 7% gewijzigd door eltron op 27-11-2024 10:00 ]
Ja, de M3 LR RWD zit strak op de grens, dus eigenlijk was niets mogelijk, maar voor mij wel bijna de perfecte auto. Betekent meteen dat elke keuze die je extra maakt 3000 euro extra kost. Trekhaak wordt dus inderdaad achteraf gedaan. Kleur wit is ook wel jammer. Maar als ik er in zit zie ik de kleur toch niet. en zoals gezegd, bandjes was ik nog niet uit op moment van bestellen. Keuze prive zakelijk had ik niet, gewoon prive.eltron schreef op woensdag 27 november 2024 @ 09:54:
[...]
Voor SEPP maakt het niet uit hoor, gaat om fiscale waarde die op je kenteken staat, daar zitten extra losse accessoires zoals winterbanden niet in.
Trekhaak is wel een dingetje als die af fabriek geleverd wordt, die kun je beter aftermarket laten monteren als de SEPP een rol speelt.
Ik heb er gewoon voor gekozen om zo ver boven de 45K SEPP grens te gaan zitten dat die voor mij geen enkele rol speelt en ik gewoon mijn eigen keuzes kan maken zonder invloed van fiscaliteit. Daarom ook privé gedaan en niet zakelijk. Van de fiscale boete bijtelling kan ik de auto al bijna beter privé rijden en met km-vergoeding helemaal. Ook al zijn de meeste km zakelijk.
Vreemd dus als je geen creditcard hebt kun je het vergeten?Psycho_Mantis schreef op woensdag 27 november 2024 @ 09:43:
[...]
Via de app kopen en moet via creditcard.
De sepa machtiging die ik erop heb staan werkte bij mij niet voor het aankopen van EAP.
En dan heb je EAP, hoef je niks voor te doen verder.
En het hangt aan je auto, dus kan je niet meenemen.
Tesla Model 3 RWD (2023)
Daar zeg je wat, ik heb inderdaad alleen op de website zitten kijken, maar kan inderdaad in de app niets bestellen. Dat is ook een oplossing, het kan gewoon niet.steeeef schreef op woensdag 27 november 2024 @ 09:56:
[...]
Ik kan mijn nieuwe M3 volgende week gaan afhalen en ben ook aan het twijfelen om winterbanden bij Tesla inclusief Photon velg aan te schaffen. Op de website staat dat je die moet bestellen via de app, maar in mijn app (Android) heb ik niet de mogelijkheid om de wielen te bestellen. Ik vermoed dat dit pas mogelijk is als de auto effectief actief is in mijn app.
Op de site staat trouwens: Afhankelijk van de beschikbaarheid zijn er binnen 2 tot 4 weken na de bestelling montagedata beschikbaar.
Volgens de laatste update welSmokingSig schreef op woensdag 27 november 2024 @ 10:11:
Is ASS actief in NL?
Dat zou ik niet zo snel zeggen. Ik moest een nieuwe 12v accu, daarbij aangegeven dat ik geen creditcard heb en dus ook niet kon betalen maar wel via een SEPA overboeking. Een aantal dagen later was het geld van mn rekening afgeschreven. Of dat ook kan met grotere bedragen weet ik niet.cacofant schreef op woensdag 27 november 2024 @ 10:03:
[...]
Vreemd dus als je geen creditcard hebt kun je het vergeten?
Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.
@MatteC ook, ik heb gemerkt dat de automatische blindehoekcamera bij het aanzetten van je richtingaanwijzer veel beter zicht geeft dan je buitenspiegel, want ook nachtzicht. Heeft al meerdere fietsers gered.Ethirty schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 19:54:
[...]
Jep, helaas geen sensor die meet hoeveel licht er achterop schijnt en dan het dimmen dynamisch afstelt.
Indien donker dan maximaal dimmen. Maakt de feature regelmatig onhandig, maar ik blijf niet functies aan en uitzetten in een verstopt menutje. Dus ik wen er maar aan en hoop op een nuttige update in de toekomst.
Als Reisplanner is ingeschakeld en laden noodzakelijk is om uw bestemming te bereiken, vermeldt de lijst met routeaanwijzingen Supercharger-stops, aanbevolen laadtijd bij elke Supercharger en een schatting van de hoeveelheid energie die beschikbaar is wanneer u bij de locatie van de Supercharger aankomt.dimocash schreef op woensdag 27 november 2024 @ 10:43:
Ik heb iets raars vandaag meegemaakt.
Ik gaf als bestemming mijn werk locatie aan en wist al dat ik het met ergens tussen de 3-8% zou halen. Op mijn werk zijn er laadpalen (50+ aantal).
Echter begon de auto direct met voorverwarmen van de batterij zodat ik halverwege een supercharger kon gebruiken.
Dit had ik later pas door en mijn batterijpercentage nam snel af.
Ik stopte direct de navigatie. Het starten van de navigatie startte automatisch weer het voorverwarmproces.
Er was geen optie om de superchargerstop eruit te halen.
Voorheen was dat niet zo. Dan gaf de auto aan dat je de bestemming niet zal halen en kreeg je tips om rustiger te gaan rijden of dat je een laadstop ertussen plaatst.
Hebben anderen dit ook? En zo ja, hoe kan ik die extra stop eruit halen?
Ik wil gewoon met <10% op bestemming kunnen aankomen als ik dat wil.
Tesla Model 3 (2024) LR AWD Ultra Red
Het voorverwarmen wordt inderdaad slecht meegenomen bij het plannen van een langere trip, best gek want je zou zeggen dat je zoiets prima kunt voorspellen.dimocash schreef op woensdag 27 november 2024 @ 10:43:
- Zooi - www.stefanjacobs.nl
Kan het uit eigen ervaring bevestigen. Maar in de praktijk heb je er helemaal niets aan omdat je in Europa heel dicht bij auto moet staan wil het werken.SpikeHome schreef op woensdag 27 november 2024 @ 10:13:
[...]
Volgens de laatste update wel
https://www.notateslaapp....2024.44.3.1/release-notes
Ik heb niet die ervaring.dimocash schreef op woensdag 27 november 2024 @ 10:43:
Ik heb iets raars vandaag meegemaakt.
Ik gaf als bestemming mijn werk locatie aan en wist al dat ik het met ergens tussen de 3-8% zou halen. Op mijn werk zijn er laadpalen (50+ aantal).
Echter begon de auto direct met voorverwarmen van de batterij zodat ik halverwege een supercharger kon gebruiken.
Dit had ik later pas door en mijn batterijpercentage nam snel af.
Ik stopte direct de navigatie. Het starten van de navigatie startte automatisch weer het voorverwarmproces.
Er was geen optie om de superchargerstop eruit te halen.
Voorheen was dat niet zo. Dan gaf de auto aan dat je de bestemming niet zal halen en kreeg je tips om rustiger te gaan rijden of dat je een laadstop ertussen plaatst.
MatteC schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 18:07:
Nog iemand die vindt dat je in de zijspiegels van de MY RWD 2024 in de donker amper iets kan zien doordat het grootste deel van het oppervlak verduisterd is?
Ik heb daar onvrijwillig de perfecte oplossing voor gevonden:LigeTRy schreef op woensdag 27 november 2024 @ 10:36:
Het automatisch dimmen van de spiegels kan je ook uitzetten, zodra het echt donker is of regent, zet ik het uit. Enige jammere is dat dit ook voor de binnenspiegel geldt, waardoor de gemiddelde SUV achter me voor wat irritatie zorgt.
Zou dit ook de rede zijn dat mijn Tesla de laatste tijd erg veel data upload?SL65 schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 18:38:
[...]
Bij een 3 net zo helaas. Nadeel is dat als je het uit zet dat je binnenspiegel ook niet meer dimt.
Iets heels anders. Als ik het goed begrijp lijken we nu ook een nieuwere software versie te hebben voor de cruise control (ook zonder EAP): https://www.notateslaapp....-to-v125-on-update-202444
[...]
Dat het mij niet lukte, wil niet zeggen dat het niet kan.cacofant schreef op woensdag 27 november 2024 @ 10:03:
[...]
Vreemd dus als je geen creditcard hebt kun je het vergeten?
Dan is het met de huidige Bybit (gratis debetcard) actie wel een goede deal! Kost het je nu €3.420 en vrijdag €3.230Psycho_Mantis schreef op woensdag 27 november 2024 @ 09:43:
[...]
Via de app kopen en moet via creditcard.
De sepa machtiging die ik erop heb staan werkte bij mij niet voor het aankopen van EAP.
En dan heb je EAP, hoef je niks voor te doen verder.
En het hangt aan je auto, dus kan je niet meenemen.
[ Voor 66% gewijzigd door cacofant op 27-11-2024 12:30 ]
Tesla Model 3 RWD (2023)
De optie tot het verwijderen kon ik niet snel vinden (was ook aan het rijden) maar ik zal straks eens kijken.Markofnikoff schreef op woensdag 27 november 2024 @ 10:48:
[...]
Het voorverwarmen wordt inderdaad slecht meegenomen bij het plannen van een langere trip, best gek want je zou zeggen dat je zoiets prima kunt voorspellen.
Er is een optie 'Remove all charging stops' in het navigatie menu volgens mij
Je hebt de optie, maar werkt hij ook daadwerkelijk?
Signatures zijn voor boomers.
Dat viel mij ook op, afgelopen 7 dagen al 89,7 GBadjego schreef op woensdag 27 november 2024 @ 11:27:
[...]
Zou dit ook de rede zijn dat mijn Tesla de laatste tijd erg veel data upload?![]()
[Afbeelding]
Geen foutcodes bij de alarmbel?Maasluip schreef op woensdag 27 november 2024 @ 13:08:
[...]
Je hebt de optie, maar werkt hij ook daadwerkelijk?
Bij mij doet de parkeerfunctie het deze week niet meer omdat "een" camera (staat niet welke) blijkbaar geblokkeerd is. Gisteren speciaal de achtercamera schoongemaakt, vanmorgen geen verschil.
Anders (ook met EAP) geen meldingen van camera's die geblokkeerd zijn, dus schiet mij maar lek.
SEPP pot is leeg en komt niet meer terug in 2025, dus het maakt niet meer uit voor de subsidie wat er af fabriek wel of niet op komt, enkel voor de bijtelling, daar telt het wel mee.eltron schreef op woensdag 27 november 2024 @ 09:54:
[...]
Voor SEPP maakt het niet uit hoor, gaat om fiscale waarde die op je kenteken staat, daar zitten extra losse accessoires zoals winterbanden niet in.
Trekhaak is wel een dingetje als die af fabriek geleverd wordt, die kun je beter aftermarket laten monteren als de SEPP een rol speelt.
Ik heb er gewoon voor gekozen om zo ver boven de 45K SEPP grens te gaan zitten dat die voor mij geen enkele rol speelt en ik gewoon mijn eigen keuzes kan maken zonder invloed van fiscaliteit. Daarom ook privé gedaan en niet zakelijk. Van de fiscale boete bijtelling kan ik de auto al bijna beter privé rijden en met km-vergoeding helemaal. Ook al zijn de meeste km zakelijk.
Ja, hier is toch wel serieus iets gaande hoorSL65 schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 18:38:
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Geeft goede hoop, ik heb zoveel phantom brakes de laatste 2 maanden dat ik de cruise control soms niet eens meer gebruik omdat ik te actief moet bijgassen of remmen. ik heb zometeen een lange rit van 6 uur waar ik voornamelijk op AP rijd, hopelijk merk ik wat verbeteringenRichh schreef op woensdag 27 november 2024 @ 15:00:
[...]
Ja, hier is toch wel serieus iets gaande hoor
Het achterliggende FSD model is nu ein-de-lijk aangepast naar hetzelfde model als wat men nu in de USA gebruikt voor daadwerkelijke autopilot. Natuurlijk nog steeds niet volledig actief en nog altijd met de bekende beperkingen (moet nog steeds een nag aan het stuur geven), maar zeker voor mijn 2020 Model 3 (HW3 / Intel Atom) merk ik aanzienlijke verbeteringen in de grafische weergave van autopilot.Maar al met al is dit een belangrijke stap naar een verdere integratie van FSD naar Europa, en dus ook features zoals ASS. Ik heb geen EAP of FSD, dus dat kan ik niet testen.
- De framerate lijkt (zelfs op deze oudere hardware) aanzienlijk verbeterd. Waar dit voorheen 10-15fps was ofzoiets, denk ik dat ze nu stabiel 30fps of misschien wel 60fps targetten?
- Verkeer 'verspringt' aanzienlijk minder. In plaats van een verplaatsend 'blokje' is de rijdende lijn veel duidelijker
- Ook de gedraaide hoek van voertuigen klopt veel beter en blijft bovendien ook consistent hetzelfde
- Ik heb ook het idee dat er meer voertuig-visualisaties zijn...? Een Espace werd aangezien als een soort family soccer mom van
En misschien voor tesla actie tegoed in shop en 5jr gratis premium? Staat me iets bij dat auto dit jaar geleverd moest zijn?Mackeessie schreef op woensdag 27 november 2024 @ 14:13:
[...]
SEPP pot is leeg en komt niet meer terug in 2025, dus het maakt niet meer uit voor de subsidie wat er af fabriek wel of niet op komt, enkel voor de bijtelling, daar het wel mee.
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Moet je voor de phantom brake helaas teleurstellen. Ik zit op 2024.44.3.1 en had vanochtend een heel onverwachte en gevaarlijke phantom brake.hollandje schreef op woensdag 27 november 2024 @ 15:35:
[...]
Geeft goede hoop, ik heb zoveel phantom brakes de laatste 2 maanden dat ik de cruise control soms niet eens meer gebruik omdat ik te actief moet bijgassen of remmen. ik heb zometeen een lange rit van 6 uur waar ik voornamelijk op AP rijd, hopelijk merk ik wat verbeteringen
Dat tweede 😉 bij mijn Model 3 moest ik ook even wachten voordat ik de trekhaak optie kon kiezen.OllieMongollie schreef op woensdag 27 november 2024 @ 20:00:
Ik heb vandaag mijn MY AWD 7-zitter ontvangen. Alles helemaal oke. Ik had echter de trekhaak er niet bij besteld met 't idee deze achteraf te laten monteren door Tesla. Nu wil ik deze aanschaffen via de app, maar ik krijg de volgende melding:
"Dit accessoire is niet compatibel met de voortuigen in uw Tesla-account"
Iemand enig idee waarom dit zo is? Of ben ik te snel en is er misschien in de backend iets nog niet bij gewerkt?
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq