Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 480 ... 502 Laatste
Acties:
  • 3.700.299 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdidi
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
jefjef schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 18:06:
was net wel ff gefrustreerd. de Samsung Fold 6 telefoon is aangemeld als sleutel en als telefoon. lopende naar de auto wordt de telefoon niet herkend en gaat de deur niet open wel via de app. wanneer deur open gemaakt dan worden de de deuren voor de mede passagiers niet geopend. zittende inde auto zoekende hoe ik alle deuren kan unlocken zodat ze in kunnen stappen. heb toen maar reikend naar alle deuren vanaf bestuurdersstoel de deuren geopend. want de toets aan binnenkant bestuurdersportier ingedrukt houden hielp niet. in het scherm staat mijn telefoon wel aan gemeld maar als onbekende sleutel. wie helpt me met wat suggesties/ richtlijnen/oplossingen? wat trouwens wel vreemd is dat wanneer ik weer wegloop de auto zich vergrendeld
Is de software toevallig net daarvoor geupdate naar 2024.44.3? Ik had gisteren dat ik daarna mijn Android met geen mogelijkheid meer als BLE sleutel kon gebruiken. Bluetooth werkte wel gewoon. Heb op de profielen en sleutels geklikt. Uitgestapt en weer ingestapt. Toen werkte het weer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jefjef
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:01

jefjef

learning by doing

bilgy_no1 schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 18:21:
[...]

Het helpt bij dit soort telefoon gerelateerde vragen wel om te noemen of het om iOS of Android gaat.

Verder is het van belang dat de Tesla App wordt toegestaan om altijd open te blijven op de achtergrond. Dat zou mijn eerste gok zijn...

Ook voor @Ruggero
van mij betreft het ook een android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jefjef

jefjef

learning by doing

pdidi schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 18:52:
[...]

Is de software toevallig net daarvoor geupdate naar 2024.44.3? Ik had gisteren dat ik daarna mijn Android met geen mogelijkheid meer als BLE sleutel kon gebruiken. Bluetooth werkte wel gewoon. Heb op de profielen en sleutels geklikt. Uitgestapt en weer ingestapt. Toen werkte het weer
nee heb nog steeds 2024.33.100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flupp
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 21:41
TweakerVincent schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 12:36:
Ik heb 3 weken terug mijn bandenspanning naar 2.8 gezet. Nu met het koude weer krijg ik weer een melding en staat hij bij start op 2.7

Wat is nu aan te raden met 3 graden? Koud naar 2.9? Dan krijg je volgens mij bij het rijden teveel bar? of nar 2.8 oid?
Zo'n 4 weken terug was ik mijn winterbanden al gaan opblazen heb ze dan verleden week gemonteerd. Drie weken geleden (bij warmere temperaturen) had ik ze opgeblazen tot 2.9. Verleden week, na montage, gaven diezelfde banden bij vertrek verleden week nog slechts 2.7 bar aan. Dus met de komende temperaturen zou ik ze zeker bij een koudere dag alleszins opblazen tot 2.9. Variëren doet de spanning hoe dan ook, bij wisselende temperaturen.

Model 3 LR (model 2023)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LigeTRy
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 10:08
Maartje schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 15:16:
[...]

Denk APN instellingen van hotspot:
Instellingen - Mobiel netwerk - Mobieldatanetwerk.

Pas het apn van de hotspot aan naar: portalmmm.nl

Dit loste het bij mij op.

Heeft iets te maken met ip6 d8 ik.
Dit was m inderdaad, thanks!
adjego schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 17:21:
[...]

Daar heb je niet eens een hotspot voor nodig, dit doet de auto al via LTE.
Voor het updaten van de software gebruik ik een hotspot tijdens het rijden, omdat ik in mijn garage geen wifi heb, wanneer je een hotspot koppelt tijdens het rijden gaat al het verkeer over deze lijn, dus ook wat normaliter over LTE gaat (met of zonder premium connectivity)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GekkeRipper
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:16
TweakerVincent schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 12:36:
Ik heb 3 weken terug mijn bandenspanning naar 2.8 gezet. Nu met het koude weer krijg ik weer een melding en staat hij bij start op 2.7

Wat is nu aan te raden met 3 graden? Koud naar 2.9? Dan krijg je volgens mij bij het rijden teveel bar? of nar 2.8 oid?
Als je je aan de aanbevelingen van Tesla houdt dan is "koud" 2.9 bar. Met koud wordt de buitentemperatuur bedoeld. Ongeacht hoe hoog de buitentemperatuur is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neco75
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 11:15
Gommert69 schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 12:13:
[...]

Done! Experiment heeft wat opgeleverd: Als ik met de achterbank plat, op mijn rug in de kofferbak ga liggen en ik duw met beide handen op de kofferklep (de klep als het ware naar buiten duwend) dan is de rammel weg.
Lijkt dus toch afstelling klep. (Hoewel SEC dat tijdens laatste bezoek heeft gedaan) De 4 rubber stoppen sluiten (te?) goed aan op de carrosserie, want een papier ertussen is moeilijk weg te trekken. In ieder geval nuttige info voor mijn komende SEC afspraak lijkt me…
Dit ga ik morgen ook even testen, vermoed ook dat de klep niet goed afgesteld is o.i.d.

Heb vandaag nog een probleem erbij, de linkerbuiten spiegel wilde niet meer uitklappen. Wat ik ook heb geprobeerd. Uiteindelijk manueel uitgeklapt met een beetje kracht en je raadt het al, ding wil ook niet meer inklappen. Anderen ooit hiermee te maken gehad en zo ja, wat was de oplossing?

Heb trouwens al een seviceafspraak ingepland. Had al 1 staan voor de rammel achter en dit erbij toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neco75
Axel Moonshine schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 12:06:
[...]

Ik heb ook een ratelend geluid uit de kofferbak ruimte op met name klinker wegen. Ik heb alles uit de auto gehaald om zeker van te zijn dat het niet iets is wat ergens rondslingert. Ook in de trekhaakruimte rondgekeken of daar wat zwerft. Als de kofferbak omhoog staat en je beweegt hem met je hand dan lijkt er wat spelling te zijn. Hebben jullie dat ook? Dit lijkt niet te maken te hebben met het laag frequentie geluid wat sommige ervaren. Maar wellicht is de oplossing hetzelfde. Onze Model Y is van juli 2024.
Idd, ook hier lijkt er speling te zitten in de achterklep. Heb de rubberen schroeven al iets losser gedraaid, maar zonder resultaat helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mday
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 31-08 10:18
Neco75 schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 09:31:
[...]

Ik heb ook idd last van druk in mijn oren. Die post van Mday zag ik ook al voorbijkomen, maar dat heeft geen oplossing gebracht. Beste is denk ik een afspraak maken bij Tesla zelf
Keep us posted met wat eruit komt. Ben wel benieuwd wat Tesla zelf zegt/ doet aan dit probleem.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• itsnaud
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 07-09 17:48
Maartje schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 15:16:
[...]

Denk APN instellingen van hotspot:
Instellingen - Mobiel netwerk - Mobieldatanetwerk.

Pas het apn van de hotspot aan naar: portalmmm.nl

Dit loste het bij mij op.

Heeft iets te maken met ip6 d8 ik.
Liep toevallig gisteren tegen hetzelfde aan zonder hier meteen een technisch issue aan te linken. Thanks voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 17:27
flupp schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 18:55:
[...]
Zo'n 4 weken terug was ik mijn winterbanden al gaan opblazen heb ze dan verleden week gemonteerd. Drie weken geleden (bij warmere temperaturen) had ik ze opgeblazen tot 2.9. Verleden week, na montage, gaven diezelfde banden bij vertrek verleden week nog slechts 2.7 bar aan. Dus met de komende temperaturen zou ik ze zeker bij een koudere dag alleszins opblazen tot 2.9. Variëren doet de spanning hoe dan ook, bij wisselende temperaturen.
Zulke sterke longen heb ik helaas niet.
Ik pomp ze gewoon op met een pomp. >:)

maar inderdaad lucht zet uit als het warmer wordt en dus neemt de druk dan toe, dat kan zowel door de buitentemperatuur als door het rijden komen (rolweerstand) en een beetje fluctuatie moeten de banden tegen kunnen. Iets te hard is in het algemeen beter dan te zacht.

e-Niro Exec.l MY19, Tesla MY LR '24, Zappi, 50PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADutchGuy
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 14-09 17:01
Neco75 schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 19:48:
[...]

Heb vandaag nog een probleem erbij, de linkerbuiten spiegel wilde niet meer uitklappen. Wat ik ook heb geprobeerd. Uiteindelijk manueel uitgeklapt met een beetje kracht en je raadt het al, ding wil ook niet meer inklappen. Anderen ooit hiermee te maken gehad en zo ja, wat was de oplossing?
Je hebt er niet zoveel aan, maar ik had precies hetzelfde op mijn vorige m3 2019. Alleen bij koud weer. Na een paar 100 meter rijden deed hij het altijd wel weer, zeker als ik de (spiegel) verwarming aan deed. Zodra het iets warmer werd was het probleem weg.

Ik heb het eens aangegeven toen hij bij profile voor apk moest. Die kwamen niet veel verder dan ‘als je wilt spuit ik er wat wd40 bij’. Maar dat kwam ook omdat het issue toen niet zichtbaar was natuurlijk.

Ik heb m nooit met de hand geholpen, hoop dat je niks hebt geforceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 21:28
flupp schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 18:55:
[...]

ja precies had ik ook, verbaasde mij wel dat het zoveel verschilt, toen denk 12 a 14 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neco75
ADutchGuy schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 20:09:
[...]

Je hebt er niet zoveel aan, maar ik had precies hetzelfde op mijn vorige m3 2019. Alleen bij koud weer. Na een paar 100 meter rijden deed hij het altijd wel weer, zeker als ik de (spiegel) verwarming aan deed. Zodra het iets warmer werd was het probleem weg.

Ik heb het eens aangegeven toen hij bij profile voor apk moest. Die kwamen niet veel verder dan ‘als je wilt spuit ik er wat wd40 bij’. Maar dat kwam ook omdat het issue toen niet zichtbaar was natuurlijk.

Ik heb m nooit met de hand geholpen, hoop dat je niks hebt geforceerd.
Heb een video opname gemaakt als bewijs, is niet normaal voor een auto die net 1 maand oud is.

Moest wegrijden, gevaarlijk met een ingeklapte buitenspiegel voor de bestuurder, kon niet anders

[ Voor 7% gewijzigd door Neco75 op 23-11-2024 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:34
Ethirty schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 17:32:
[...]

Dat vraagt de app je gewoon netjes de eerste keer dat een app wat wil. Tja als iemand dan op nee drukt werkt het niet. :P

Mag hopen dat Android dat op dezelfde manier beveiligd.

Staat volgens mij overigens gewoon in de handleiding, had van een ervaren Tesla rijder wel verwacht dat ie de handleiding kan vinden om het op te zoeken :P
Ja zou je zeggen. Maar geen ervaring met IOS en Google kon mij niet helpen waarom ik maar niet verder kwam als ik op telefoonsleutel koppelen drukte. Geen melding niks. In de handleiding staat dit probleem ook niet beschreven. Maar gok dat die ouwe alle meldingen heeft weggeklikt toen die de app van mij downloaden moest.

Vraag mij af als je dat bij android ook zo doet of die dan wel verder gaat of dat je op z'n minst een pop up melding krijgt net je moet toestemming verlenen. Maaar dat ga ik uiteraard niet uitproberen. Het is goed zo.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:01
Wat betreft die spiegel. Ik heb het bij de mijne ook wel eens moeten forceren in het eerste jaar als het koud werd. Dat is weggegaan toen ik eens goed tussen het scharnierpunt heb besloten met een hogedrukspuit.
Denk dat er uiteindelijk gewoon wat vuil of vet (vanuit fabriek?) tussen zat wat bevroor, en waardoor de spiegel niet meer kon uitklappen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
eltron schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 20:00:
[...]

maar inderdaad lucht zet uit als het warmer wordt en dus neemt de druk dan toe, dat kan zowel door de buitentemperatuur als door het rijden komen (rolweerstand) en een beetje fluctuatie moeten de banden tegen kunnen. Iets te hard is in het algemeen beter dan te zacht.
Ik heb deze standaard in de auto liggen: Xiaomi
Draagbare Elektrische Luchtcompressor 2 -> https://www.mi.com/nl/pro...lectric-air-compressor-2/.

Van de week daarmee alle banden op 2.9 gezet omdat ze 's ochtends rond de 2.7 zaten en de auto daarover ging piepen. En als het warmer wordt gewoon even wat lucht laten ontsnappen en daarna met dit apparaat weer netjes allemaal opnieuw op 2.8-2.9 zetten.

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• Oekol
Wordt dit de toekomst?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cM8QBttEdhs5kh-m-Dd0ycqq4ds=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/un4NMkyUBJUJ4ezEEstCdubf.jpg?f=fotoalbum_large

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flupp
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 21:41
[...]

Of hoe eenzelfde taal toch anders kan gaan klinken 🙂

Model 3 LR (model 2023)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
[...]

--offtopic--
Ik gebruik zekf meestal een Cobra 6, lontje door het ventiel, aansteken en snel het dopje erop. Je kunt de band dan heel snel opblazen.

Maar taalverschillen zijn best grappig en Nederlandse woorden kunnen veel betekenissen hebben.

[ Voor 14% gewijzigd door mjvdzwet op 24-11-2024 09:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Allewijn
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Taro schreef op zondag 24 november 2024 @ 00:00:
[...]

Draagbare Elektrische Luchtcompressor 2 -> https://www.mi.com/nl/pro...lectric-air-compressor-2/.

Van de week daarmee alle banden op 2.9 gezet omdat ze 's ochtends rond de 2.7 zaten en de auto daarover ging piepen. En als het warmer wordt gewoon even wat lucht laten ontsnappen en daarna met dit apparaat weer netjes allemaal opnieuw op 2.8-2.9 zetten.
Ik heb dezelfde in mijn MY liggen.
Zo'n aanrader. Echt een sterk ding en pomp er makkelijk alle banden mee op. Aansluitnippel is ook mooi slank. Daardoor past hij ook terwijl er van die Ali wieldoppen op mijn velgen zitten (dan zijn de Tesla vulnippels moelijker te bereiken en passen andere pompen vaak niet).

Verder heb ik er ook een proppenschieter set bij liggen, een klein schaarkrikje geschikt voor gewicht van Y, een dop 21 wringijzer, handschoenen, etc.
Zo kan ik in nood toch snel zelf een band repareren (op vorige Audi's al 3x zo moeten doen).

Mijn banden staan nu overigens ook allemaal op 2.7 ipv 2.9bar door de kou. Kan je dus makkelijk bijvullen met die Xiaomi compressor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
jefjef schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 18:53:
[...]

van mij betreft het ook een android
Ja, daar kun je bij de Instellingen (dus niet in de Tesla app) even controleren of de Tesla App altijd actief mag blijven:

Instellingen - > Apps - > App-Instellingen - > Tesla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shinken82
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:19
Taro schreef op zondag 24 november 2024 @ 00:00:
[...]

Die gebruik ik ook, erg handig idd.
Volgens mij zijn de Tesla TPMS sensoren veel gevoeliger dan de sensoren van andere merken. Bij de Golf heb ik nog nooit een melding gehad (klopt ook niet helemaal naar mijn mening). Bij de BMW vaker, wss 2 keer per jaar ofzo, maar bij de Tesla al 3 of 4 keer in een paar maanden tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knor66
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 21:39
shinken82 schreef op zondag 24 november 2024 @ 13:03:
[...]

Die gebruik ik ook, erg handig idd.
Volgens mij zijn de Tesla TPMS sensoren veel gevoeliger dan de sensoren van andere merken. Bij de Golf heb ik nog nooit een melding gehad (klopt ook niet helemaal naar mijn mening). Bij de BMW vaker, wss 2 keer per jaar ofzo, maar bij de Tesla al 3 of 4 keer in een paar maanden tijd.
Denk dat het ligt aan de grote banden. Veel lucht, en luchtdruk varieert zeer sterk met temperatuur. Wellicht stikstof eens overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hongy
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 21:38
Iemand anders ook opgevallen dat je niet meer in de navigatie onderaan ziet als je naar werk vertrekt met hoeveel % accu je thuis gaat komen?
Release 2024.38.7 in een model 3 highland.

Release jaar gecorrigeerd.

[ Voor 8% gewijzigd door Hongy op 24-11-2024 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebbao
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 16:56
Hongy schreef op zondag 24 november 2024 @ 13:57:
Iemand anders ook opgevallen dat je niet meer in de navigatie onderaan ziet als je naar werk vertrekt met hoeveel % accu je thuis gaat komen?
Release 2020.38.7 in een model 3 highland.
Jij zit op een release van 4 jaar oud? En dan valt je iets op over een recente wijziging? 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hsb85
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-09 21:59
Ebbao schreef op zondag 24 november 2024 @ 14:03:
[...]

Jij zit op een release van 4 jaar oud? En dan valt je iets op over een recente wijziging? 😀
Is mij ook opgevallen bij 2024.38.7.

Vroeg me al af of het ergens een instelling, maar kan die niet vinden..

Gaat om bij een bestemming kiezen en dat zag ik vroeger hoeveel procent ik bij de retour rit zou verbruiken. Gebruikte dat ook heel veel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Laatst online: 19:03
Ebbao schreef op zondag 24 november 2024 @ 14:03:
[...]

Toen was er nog geen model 3 highland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• njiwedu0b
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21:21
stormfly schreef op zondag 24 november 2024 @ 14:07:
[...]

Toen was er nog geen model 3 highland.
Nu officieel ook niet. 🤫

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gommert69
  • Laatst online: 13-09 21:21
Himalaya schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 12:20:
[...]

Die stoppen hebben een soort schroefdraad en zou je dus proefondervindelijk gewoon nog eens een slag extra uit kunnen draaien. Ik moest ze ook iets verder uitdraaien dan ik gedacht had. Trek de envelop ertussen stuk, zoveel druk staat er wel op. Maar hij is wel helemaal stil sindsdien.
@Himalaya Rubber stoppen halverwege de klep maximaal uitgedraaid (verder gaat niet vanwege de kunststof 8 hoekige moer die er op zit) en inderdaad lijkt de rammel nu weg te zijn! Super!

Tesla M3 LR AWD 2019-2024. Tesla MY LR AWD 2024-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RTJC
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 25-12-2024
RTJC schreef op woensdag 13 november 2024 @ 01:24:
Hoi,

Rijd sinds 2 weken een MY LR AWD. Super gave wagen, heel blij mee.

Valt me wel op dat de bandenspanning links voor telkens terug zakt naar 38 psi. Terwijl ik alles heb opgepompt tot 42 psi.

Ja, de banden zijn koud en de druk loopt iets op naarmate je gaat rijden. Echter blijft links voor de band waarbij telkens een paar psi verdwijnt.

Iemand ervaring mee?
Nou, er bleek dus een dikke schroef in de band te zitten. Vanaf het moment van aflevering al, want toen was de druk al 4 psi lager.

Band is gerepareerd, nu stabiel. Wel een klein compressortje van Ali in de auto liggen. Dat werkt als een trein.

Over 2 weken winterband erop. Het was toch wel even spannend van de week met die sneeuw.

Warmtepomp: PUHZ-SW100YAA - ERSC-VM2D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ryanator
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11:01

ryanator

Wilt een PS5 op launch

Gisteren mijn model 3 opgehaald, wat een fantastische auto! Nu viel me wel het volgende op aan de onderkant rechtsvoor (zie foto) hoort dit of moet ik me zorgen maken? :/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rPMeYd-bHLWlwAPSM6JbdKLlMsc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xkMrbH6UiQ0Y0QR0aWIrcTgH.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
RTJC schreef op zondag 24 november 2024 @ 20:13:
[...]
Nou, er bleek dus een dikke schroef in de band te zitten. Vanaf het moment van aflevering al, want toen was de druk al 4 psi lager.

Band is gerepareerd, nu stabiel. Wel een klein compressortje van Ali in de auto liggen. Dat werkt als een trein.

Over 2 weken winterband erop. Het was toch wel even spannend van de week met die sneeuw.
spannend in de sneeuw? mijn beeld is dat je ook met zomerbanden in NL situatie met AWD wel behoorlijk controle houdt. Maar winterbanden is natuurlijk beter als het glad is.
Ik heb ze gisteren gewisseld. En vandaag tikt de thermometer hier 17graden aan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rico
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:41

Rico

Wie dit leest is gek....

mjvdzwet schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 23:43:
[...]

Ze zijn er ook met een extra mechanische trekkabel welke je achter het sleepoog klepje kan bevestigen.
Dan kan hij ook handmatig geopend worden.
Helpt niet want de motor gaat vast zitten dus dan werkt dat trek koort niet. Had die versie zelf ook maar toch maar niet ingebouwd.
Bij het blokkeren moet de bumper en radiator gedemonteerd worden.
Systeem lijkt mooi vond ik maar daar waar de frunk sluiting zit kan veel water komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allewijn
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Rico schreef op zondag 24 november 2024 @ 20:29:
[...]

Helpt niet want de motor gaat vast zitten dus dan werkt dat trek koort niet. Had die versie zelf ook maar toch maar niet ingebouwd.
Bij het blokkeren moet de bumper en radiator gedemonteerd worden.
Systeem lijkt mooi vond ik maar daar waar de frunk sluiting zit kan veel water komen
Balen dat het trekkoord niet 'DE' oplossing is om handmatig alsnog de frunk te openen indien het elektronische weigert door defecten/vocht.
Dan durf ik het ook niet aan... Moet er niet aan denken dat frunk straks over een jaartje oid niet meer open gaat en halve voorkant gedemonteerd moet worden om weer toegang te krijgen...
Misschien komen er nog wat betere versies/revisies van de softclose setjes, die echt waterdicht genoeg zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_J_
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 29-08 12:15
Sinds sw 2024.38.7 krijg ik geen gemiddelde snelheid meer te zien in trajectcontroles.
Optie flitser uit en terug aanzetten helpt niet en een volledige herstart bracht ook niets.
Nog mensen met dit fenomeen?
Model y 2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
Allewijn schreef op zondag 24 november 2024 @ 20:56:
[...]

Balen dat het trekkoord niet 'DE' oplossing is om handmatig alsnog de frunk te openen indien het elektronische weigert door defecten/vocht.
Dan durf ik het ook niet aan... Moet er niet aan denken dat frunk straks over een jaartje oid niet meer open gaat en halve voorkant gedemonteerd moet worden om weer toegang te krijgen...
Misschien komen er nog wat betere versies/revisies van de softclose setjes, die echt waterdicht genoeg zijn.
Ik heb één van de eerdere modellen, zit er nu een jaar in.
Deze heeft de motor los en zit aan de passagierszijde gemonteerd en werkt met een duw trek kabel.
De motor staat standaard in de ontgrendelde modus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
ryanator schreef op zondag 24 november 2024 @ 20:16:
Gisteren mijn model 3 opgehaald, wat een fantastische auto! Nu viel me wel het volgende op aan de onderkant rechtsvoor (zie foto) hoort dit of moet ik me zorgen maken? :/

[Afbeelding]
Zsm melden via de Tesla app, eigenlijk binnen 168km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
eltron schreef op zondag 24 november 2024 @ 20:25:
[...]

spannend in de sneeuw? mijn beeld is dat je ook met zomerbanden in NL situatie met AWD wel behoorlijk controle houdt. Maar winterbanden is natuurlijk beter als het glad is.
Ik heb ze gisteren gewisseld. En vandaag tikt de thermometer hier 17graden aan....
Ik zit nog steeds met zomerbanden. Auto is per de 30e van mij en ik neem hem over met de set banden die eronder zitten. Ik zie meer heil in zomer+all season dan winter+all season in Nederland. Dus dan maar even zo.
Zowel mijn vrouw als ik hebben het niet als probleem ervaren met een SR+. Tuurlijk je moet iets rustiger rijden en vooral niet vol gas optrekken, maar we zijn ook nergens gaan glijden oid. (En we weten beiden hoe dat voelt van eerdere auto's).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ryanator

ryanator

Wilt een PS5 op launch

mjvdzwet schreef op zondag 24 november 2024 @ 21:10:
[...]

Zsm melden via de Tesla app, eigenlijk binnen 168km.
Wat kan dit zijn dan?
Ik heb hem niet nieuw, het gaat om een Tesla model 3 uit 2019, gekocht bij een autogarage

[ Voor 4% gewijzigd door ryanator op 24-11-2024 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
ryanator schreef op zondag 24 november 2024 @ 21:24:
[...]
Wat kan dit zijn dan?
Ik heb hem niet nieuw, het gaat om een Tesla model 3 uit 2019, gekocht bij een autogarage
Plastic zit gewoon niet meer netjes vastgeklikt. Met wat geluk druk je het zo terug en vast (wel eerst dat vuil er tussenuit halen), maar met wat pech is er een stukje van de clip afgebroken en moet je hobbyboppen.

Dit kan overigens gebeuren als je bijv door veel water rijdt en het achter de liner bij de band komt. Check daar ook even of die nog wel heel is en niet wat gaten vertoont. Als iemand door wat ruiger terrein rijdt wil dat nog wel eens slijten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ryanator

ryanator

Wilt een PS5 op launch

Caelorum schreef op zondag 24 november 2024 @ 21:50:
[...]

Plastic zit gewoon niet meer netjes vastgeklikt. Met wat geluk druk je het zo terug en vast (wel eerst dat vuil er tussenuit halen), maar met wat pech is er een stukje van de clip afgebroken en moet je hobbyboppen.

Dit kan overigens gebeuren als je bijv door veel water rijdt en het achter de liner bij de band komt. Check daar ook even of die nog wel heel is en niet wat gaten vertoont. Als iemand door wat ruiger terrein rijdt wil dat nog wel eens slijten.
Ik heb zelf echt nauwelijks verstand van auto’s om heel eerlijk te zijn.. het zit aan de linker voorkant, net achter de band zegmaar. Wat zou ik precies moeten checken? In simpele termen :)

Hier nog een foto:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a_kAn8_cfBtL3nnNN531KwMF_eA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bRjb12PwVeEGZvgqwrsYbnUN.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ryanator schreef op zondag 24 november 2024 @ 21:54:
[...]

Ik heb zelf echt nauwelijks verstand van auto’s om heel eerlijk te zijn.. het zit aan de linker voorkant, net achter de band zegmaar. Wat zou ik precies moeten checken? In simpele termen :)

Hier nog een foto:
[Afbeelding]
Kijken of je het vast kunt klikken. Zat bij mijn Model 3 ook niet helemaal goed vast. Verder niet zo spannend.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Check de binnenkant van de wielkast. Soms kan het daar beschadigen waarbij er water achter wordt geperst en de onderkant eruit drukt. Dat moet wel met veel water gebeuren, maar je weet niet wat iemand in die 5 jaar heeft gedaan. Ik heb ook wel eens door water gereden waarbij ik aan het eind van de rit even heb moeten kijken of alles nog wel ok was.

Voor wat betreft je paneel die nu los zit. Kijk even of je het vuil er tussenuit kan krijgen en druk het dan omhoog beginnen bij waar het nu vast zit en dan stevig aandrukken en schuiven tot naar de voorkant van de auto. Met wat geluk klikt die gewoon weer terug op de plek en bespaard het je een (duur) bezoek van/bij Tesla.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
Gisteren de winterbanden er onder gezet.
Bij het verwijderen van de gemini wieldoppen brak een stuk van één ervan af:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xx32zhJPUyjPIP4EMPtsobmzsXc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ynM9ixieqQPZG6VkhrjAetcK.jpg?f=fotoalbum_large

Vraag hoe kun je dit voorkomen?

(en iemand toevallig nog dergelijke velgdoppen over?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:03
eltron schreef op zondag 24 november 2024 @ 22:20:
Bij het verwijderen van de gemini wieldoppen brak een stuk van één ervan af:[Afbeelding]

35€ per stuk bij Tesla...

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15:37
Hoe lang duurt het voordat de auto verkeersinfo doorheeft, of zou dat gewoon instant moeten zijn zodra je instapt?

Vanmorgen wist ik dankzij de 112 notificaties op mijn telefoon dat er een ongeluk gebeurd was bij de oprit van de snelweg die ik moet hebben, en dat deze ook was afgesloten daardoor. Zowel Maps als TomTom verkeersinfo lieten dit ook zien zag ik al op de pc.
Ik stap in de auto en die start automatisch de route naar kantoor, maar laat me gewoon die kant op gaan en ook na een paar straten was hij nog niet van plan een andere route te kiezen. Kon ook zien op de kaart dat ik gewoon die afgesloten oprit op werd gestuurd.

Had toch wel verwacht dat de auto dit zou weten en hierop de route zou aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:01
ryanator schreef op zondag 24 november 2024 @ 21:54:
[...]

Hier nog een foto:
[Afbeelding]
Ik denk dat de onderkant is geschraapt, kun je een foto van het accupakket maken?

De M3 is relatief laag en vooral in sommige steile parkeergarages (vooral als er ook nog meerdere personen in de auto zitten) is het echt oppassen...

[ Voor 10% gewijzigd door turkeyhakan op 25-11-2024 08:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:03
JeroenV_ schreef op maandag 25 november 2024 @ 08:19:
Hoe lang duurt het voordat de auto verkeersinfo doorheeft, of zou dat gewoon instant moeten zijn zodra je instapt?

Vanmorgen wist ik dankzij de 112 notificaties op mijn telefoon dat er een ongeluk gebeurd was bij de oprit van de snelweg die ik moet hebben, en dat deze ook was afgesloten daardoor. Zowel Maps als TomTom verkeersinfo lieten dit ook zien zag ik al op de pc.
Ik stap in de auto en die start automatisch de route naar kantoor, maar laat me gewoon die kant op gaan en ook na een paar straten was hij nog niet van plan een andere route te kiezen. Kon ook zien op de kaart dat ik gewoon die afgesloten oprit op werd gestuurd.

Had toch wel verwacht dat de auto dit zou weten en hierop de route zou aanpassen?
Ik had vorige week ook een paar keer dat verkeersinfo niet door kwam, en dat spraakcommando’s niet lukten. Ik denk dat de internetconnectie niet stabiel was.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14-09 21:27
turkeyhakan schreef op maandag 25 november 2024 @ 08:26:
[...]

Ik denk dat de onderkant is geschraapt, kun je een foto van het accupakket maken?

De M3 is relatief laag en vooral in sommige steile parkeergarages (vooral als er ook nog meerdere personen in de auto zitten) is het echt oppassen...
Maak die man nou niet onnodig bang. Ook al is die geschraapt, de bodemplaat kan echt heel veel hebben. Gewoon plastic er weer in klikken en gaan met de banaan.

Dit is de onderkant van mijn auto.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ODjoTzTwV8AUjyGXPwgH2meQ0LQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MzXuZKQ7KQLhgxdbqFwE15II.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
Bij het verwijderen van de gemini wieldoppen brak een stuk van één ervan af:[Afbeelding]

Kan het zijn dat je precies tussen deze clips hebt getrokken?
Heb de doppen er al meermaals afgehad en als je bij de stukken trekt waar die dopjes zitten is het geen probleem. Wellicht kan het ook een fabricagefout zijn natuurlijk. Moet niet zomaar afbreken eigenlijk, hard plastic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
gebruikershaes schreef op maandag 25 november 2024 @ 08:47:
[...]

Maak die man nou niet onnodig bang. Ook al is die geschraapt, de bodemplaat kan echt heel veel hebben. Gewoon plastic er weer in klikken en gaan met de banaan.

Dit is de onderkant van mijn auto.
[Afbeelding]
Hoezo niet onnodig bang? Ik hoef geen tweedehandse EV te kopen die de grond heeft geraakt. Dat de onderkant daar stevig genoeg voor is, is een fijne bijkomstigheid.

[ Voor 5% gewijzigd door turkeyhakan op 25-11-2024 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazkar
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-09 10:17
bazkar schreef op maandag 4 november 2024 @ 09:01:
Vanmorgen voor het eerst het onderstaande gemerkt in mijn Model Y Long Range uit 2024:

Wanneer ik de achterruitverwarming aanzet, stopt de DAB+ radio na ongeveer 3 seconden (ik gok door buffering dat ie nog even doorgaat). Als ik de verwarming weer uitzet wordt de ontvangst hersteld. Aantal keer getest, zelfde resultaat.
Ik heb even nagezocht waar dit aan zou kunnen liggen en het schijnt dat de bovenste helft van de 'achterruitverwarmingsgrid' eigenlijk de antenne is. Wellicht ergens wat niet lekker aangesloten of anders interferentie ofzo?
Even een update: service gehad. Alles doorgemeten, maar niets gevonden. Wel het gebrek kunnen reproduceren gelukkig. Was inderdaad interferentie, dus nu gaat men de hele achterruit vervangen :X
Oh well, nog binnen garantie enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
turkeyhakan schreef op maandag 25 november 2024 @ 09:07:
[...]
Hoezo niet onnodig bang? Ik hoef geen tweedehandse EV te kopen die de grond heeft geraakt. Dat de onderkant daar stevig genoeg voor is, is een fijne bijkomstigheid.
Het is alleen de voorkant direct bij het wiel. Dat is de minst waarschijnlijke plek om de bodem te schrapen en de meest waarschijnlijke plek om door water los te komen als je door een te diepe plas rijdt. Zeker als de liner bij het wiel stuk is.
Die onderkant schrapen moet je enorm lomp zijn en dan nog is het ongeveer een halve meter verder naar achteren waar je het waarschijnlijk raakt. (Wel eens gedaan met een stoeprand :X )

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14-09 12:19

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

ryanator schreef op zondag 24 november 2024 @ 20:16:

[Afbeelding]
Gefeliciteerd met je aankoop.
Heb ik bij mijn vorige 3 ook gehad, ik kon hem gewoon weer terugklikken, niets om je zorgen over te maken.

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• BigSmurf
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
[...]

Dat jij het niet wil riskeren is je goed recht, dan moet je een nieuwe auto kopen, maar in de praktijk is er echt geen probleem en is het onnodige bangmakerij. Elke auto raakt weleens een drempel of je rijdt net verkeerd een te hoge stoeprand af met 5 man en bagage erin. Moderne auto's (EV of ICE) kunnen dat prima hebben, ze zijn niet van suiker. Lekker rijden en genieten, ook tweedehands. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jefjef

jefjef

learning by doing

Even uit nieuwsgierigheid heeft iemand al op zijn Tesla Y LR RWD 2024 geluidsisolatie toegepast? en met name de wielkasten? en zo ja welke en hoe dan? ik merk dat daar veel geluid vanaf komt wat doorzet naar de cabine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rbnw
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 15:02
jefjef schreef op maandag 25 november 2024 @ 10:19:
Even uit nieuwsgierigheid heeft iemand al op zijn Tesla Y LR RWD 2024 geluidsisolatie toegepast? en met name de wielkasten? en zo ja welke en hoe dan? ik merk dat daar veel geluid vanaf komt wat doorzet naar de cabine.
Ik zit hier ook al langer over na te denken. Zijn genoeg video's over de vinden op YT.
Als ik die video's bekijk en verhalen van anderen hoor, is de isolatie bij de achterwielkasten nog het meest effectief. Veel mensen geven ook aan dat het een hoop tijd kost tegen minimale verbetering. Dus ik denk dat ik het laat zoals het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaazaar
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09-09 14:37
Ik heb sinds vrijdag 18" Photon wielen met winterbanden (via Tesla). Deze set wordt geleverd zonder wieldoppen.

Weet iemand wat het verschil in efficientie/bereik is wanneer je zonder wieldoppen rijdt? Ze zijn 30 euro per stuk, dus geen drama om ze te bestellen (max 2 per bestelling vreemd genoeg), maar hoeveel nut hebben ze nou echt? Ik vind de velgen zelf namelijk heel fraai (misschien nog fraaier dan de 19" Nova waar mn zomerbanden op zitten).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14-09 21:27
[...]

Dat hoef je dan ook niet te doen. Waar ik op doel, is dat de kans op interne schade nihil is. Hij geeft aan weinig verstand van auto's te hebben. En zeker nieuwe EV rijders kunnen een beetje panisch zijn als het om de batterij gaat.

De auto heeft zeker iets geraakt gezien de lange kras aan de zijkant en iets wat lijkt op schade er boven (dit zie ik overigens niet terug op de 2e foto, dus miss lichtinval?). Als het om een nieuwe auto gaat, zou ik daar een probleem van maken. Tweedehands blijft tweedehands en lijkt in dit geval de schade vooral cosmetisch.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3Qoogp3jkLlRk1pNTVxZw4LZOd8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Or3tktcqOM2u0pUSG1jwCDUV.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!
kwaazaar schreef op maandag 25 november 2024 @ 10:54:
Ik heb sinds vrijdag 18" Photon wielen met winterbanden (via Tesla). Deze set wordt geleverd zonder wieldoppen.

Weet iemand wat het verschil in efficientie/bereik is wanneer je zonder wieldoppen rijdt? Ze zijn 30 euro per stuk, dus geen drama om ze te bestellen (max 2 per bestelling vreemd genoeg), maar hoeveel nut hebben ze nou echt? Ik vind de velgen zelf namelijk heel fraai (misschien nog fraaier dan de 19" Nova waar mn zomerbanden op zitten).
3/4%. Zie ondere andere; https://www.caranddriver....l-covers-efficiency-test/

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19:57
Ik ben mij aan het oriënteren voor een MY, komende van een Volvo XC40 Recharge.
Het enige waar ik nog geen duidelijkheid over heb is de range tussen 10 en 80% in de zomer voor een MY RWD.
Op EVD vind ik 325km terug voor snelweg - zomer, dus als ik dit vermenigvuldig met 0,7 kom ik uit op 227,5km. Klopt dit met de werkelijkheid? Ik wil iets meer range hebben t.o.v. mijn huidige XC40, want ik kon soms echt wel nog ff verder, maar de wagen kon niet meer.
Ik heb nog 2 opties, wachten op de juniper of een LR nemen.. ik moet maar beslissen begin januari, want dan moet ik mijn XC40 inleveren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BigSmurf
  • Niet online
RigolleM schreef op maandag 25 november 2024 @ 11:24:
Het enige waar ik nog geen duidelijkheid over heb is de range tussen 10 en 80% in de zomer voor een MY RWD.
Op EVD vind ik 325km terug voor snelweg - zomer, dus als ik dit vermenigvuldig met 0,7 kom ik uit op 227,5km. Klopt dit met de werkelijkheid? Ik wil iets meer range hebben t.o.v. mijn huidige XC40, want ik kon soms echt wel nog ff verder, maar de wagen kon niet meer.
Ik heb nog 2 opties, wachten op de juniper of een LR nemen.. ik moet maar beslissen begin januari, want dan moet ik mijn XC40 inleveren.
Reële range in de zomer zit tussen de 300 en 360km, afhankelijk van je rijstijl. Iets meer zou misschien lukken bij hypermilen, bij 140-150 km/h constant zit je natuurlijk onder de 300km. Dus die 325km is wel redelijk accuraat.

De RWD is overigens een LFP, dus die zal je in de praktijk vaker naar 100% willen laden. Ik knal m'n M3 met LFP eigenlijk altijd naar 100%, tenzij ik weet dat hij daarna meer dan een dag niet van z'n plek komt, dus ik reken ook altijd met 90% accucapaciteit aan actieradius.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• f4stf0rw4rd
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:02

Heb ik ook gehad. Kan goed gelijmd worden met secondenlijm of hard plastic lijm. Ik heb secondenlijm gebruikt en het had even een nodig om goed uit te harden maar daarna weer probleemloos teruggeplaatst. Mocht het weer afbreken met de bandwissel geef ik gewoon Euromaster de schuld >:)

hier stond ooit een hoop info over wat eens een vet cool wrede configuratie was....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mday
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 31-08 10:18
Heb 'm nu een tijdje en denk dat 350 wel reeël is, maar dan moet je echt niet harder dan 100km/u. Mijne laadt tot 393 op 100%, en ik merk dat hij best wel zuinig(er) is dan mijn 2019 M3 LR, die pakte 410km op 90%, en had ook 350 bij ideale omstandigheden.

Edit: voor wb Juniper, ik hoor geruchten dat Q1 '25 mogelijk is, maar garantie tot de deur.

[ Voor 4% gewijzigd door Mday op 25-11-2024 12:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turkeyhakan
Hoe kan ik ervoor zorgen dat Tesla niet zo maar (zonder toestemming!) mijn auto in gaat. Heb zojuist Mobile Service gehad, en de monteur heeft niet eens aangebeld en was al begonnen met de werkzaamheden zonder toestemming. Ik vind dit te gek voor woorden.

Moet ik "Tesla toegang geven tot starten op afstand" uitzetten onder het kopje service?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• this
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 13:15

Je kan dit voorkomen door met je 2 handen achter de velg te gaan zodat je vingers aan die 2 uiteinden komen (van het plastic die je op de foto ziet). En dan duw je deze naar binnen, zodat je de velg er uit kunt duwen ipv er uit te moeten trekken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
Dit vind ik nou echt leuk om te zien. Wat je maakt moet natuurlijk ook gevalideerd worden :)
Hieronder 16 voorbeelden die zoal getest zijn met filmpjes er bij.

[ Voor 13% gewijzigd door Oekol op 25-11-2024 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanB
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 12:30
Zijn hier mensen met een recente MY LR? Ik ben verbaasd over het vebruik dat de app aangeeft.

Als ik in de app bij “charge stats” kijk en dat deel door het totaal aantal kilometers (helemaal onderaan op de homepage) dan kom ik op bijna 250 Wh/km. Terwijl de auto zelf iets van 190 Wh/km aangeeft vanaf het begin. Dat zouden wel flinke laadverliezen zijn. Of wat geeft de auto aan in dat getal?

[ Voor 5% gewijzigd door JohanB op 25-11-2024 13:39 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Tof, de EAP + summon is flink aangepast.

Het automatisch parkeren is nu veel minder een trucje, hij kijkt, meet en past zichzelf keuring in een parkeerplek.
In mijn geval stond ik om de hoek, maar hij had toch een plaats gevonden. Aan getikt, en de auto rijdt erheen, vooruit achter, en staat keurig in het vak.

Vanmiddag proberen te auto te laten komen. Ben heel benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-09 13:08

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ik had voor het weekend .44 moeten installeren. Had er iemand zijn bussie naast mij geparkeerd, moest het raam naar beneden doen om nog enigszins in de auto te kunnen komen.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
In de zomer op de Autoroute in Frankrijk (Autopilot op 130 km/h + bonus) heb ik een verbruik gezien van ongeveer 220-230 Wh/km. Beetje afhankelijk van wind, regen en hoe druk het op de weg is. Gemiddeld zal mijn snelheid dan iets lager uitvallen en het verbruik ook (als je bijvoorbeeld een stad passeert en er zijn hele stukken 110 km/h of 90 km/h max, werkzaamheden, N-wegen, etc).

Met dat verbruik rijd ik ongeveer 275 km op een volle batterij (non-stop 130 rijden) en in de praktijk wel iets meer (met een gemiddelde snelheid zoals boven beschreven). Dat levert etappes op van 2,5 tot 3 uur. Soms zijn ze ook iets korter, afhankelijk van de beschikbaarheid van de superchargers op de route.

Je hoeft niet per se alleen maar tussen 10-80% te laden. Ik rijd gerust door tot 5% of lager en laad gerust door tot 90-95%. Dat is alsnog klaar binnen de tijd dat mijn medepassagiers hebben geplast, er een bakkie koffie is gedronken, beentjes gestrekt etc. En als we lunchen/dineren laad ik meestal tot 100% en dan moet ik alsnog iedereen een beetje pushen om door te eten (Zelfs een bij een fast food restaurant meegemaakt dat de auto alweer op 100% stond en nog niet iedereen klaar was).

Ik heb al diverse ritten gemaakt met de MY RWD naar de Alpen, Zuid-Frankrijk etc. en heb nog nooit een tekort aan bereik gemerkt voor die ritten. Nu houd ik wel van relaxt rijden, dus ik plan bijv. naar de wintersport een overnachting ergens onderaan de bergen om vroeg omhoog te kunnen rijden. Uiteraard zoek ik dan een hotel met laadpunt, dat scheelt weer een laadstop. Voordeel is dat ik op deze manier ook heel ontspannen lange afstanden rijd (vrouwlief wil liever niet rijden, dus ik rijd in de praktijk alles).

Als je langere etappes wilt kun je beter de LR nemen. In mijn geval kostte die nog EUR 65k en dat vond ik teveel tov de RWD die toen EUR 50k was. Achteraf gezien was de LR ook niet echt nodig.

[ Voor 4% gewijzigd door bilgy_no1 op 25-11-2024 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hongy
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 21:38
JohanB schreef op maandag 25 november 2024 @ 13:37:
Zijn hier mensen met een recente MY LR? Ik ben verbaasd over het vebruik dat de app aangeeft.

Als ik in de app bij “charge stats” kijk en dat deel door het totaal aantal kilometers (helemaal onderaan op de homepage) dan kom ik op bijna 250 Wh/km. Terwijl de auto zelf iets van 190 Wh/km aangeeft vanaf het begin. Dat zouden wel flinke laadverliezen zijn. Of wat geeft de auto aan in dat getal?
Ik kijk wat de publieke laadpaal app aangeeft hoeveel kWh die heeft gefactureerd en wat de tesla app zegt dat er is geladen. Vanochtend 57.11 kWh gefactureerd op de laadpaal app en 53 kWh wat Tesla zegt dat is toegevoegd. Tesla geeft ook nog alleen de gereden Wh/km aan en niet wat auto heeft verbruikt in parkeerstand.

ik had 260 km gereden en de ritten tab in de tesla 150Wh/km gaf aan. Als ik gefactureerde kWh gedeeld door deze km's = 21.52 kWh per 100 km.

Ik had in parkeren 12% verbruikt met voorverwarmen/ontdooien.

M3H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cacofant
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 13:04
Blasterxp schreef op maandag 25 november 2024 @ 14:17:
Tof, de EAP + summon is flink aangepast.

Het automatisch parkeren is nu veel minder een trucje, hij kijkt, meet en past zichzelf keuring in een parkeerplek.
In mijn geval stond ik om de hoek, maar hij had toch een plaats gevonden. Aan getikt, en de auto rijdt erheen, vooruit achter, en staat keurig in het vak.

Vanmiddag proberen te auto te laten komen. Ben heel benieuwd.
Kun je met autopark ook in een garagebox parkeren, of echt alleen in een parkeervak?
En moeten er auto's staan of kan het ook in lege parkeervakken?

Ik begrijp dat vooruit inparkeren en file parkeren nog niet werkt?

Tesla Model 3 RWD (2023)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ryanator

ryanator

Wilt een PS5 op launch

gebruikershaes schreef op maandag 25 november 2024 @ 11:01:
[...]

Dat hoef je dan ook niet te doen. Waar ik op doel, is dat de kans op interne schade nihil is. Hij geeft aan weinig verstand van auto's te hebben. En zeker nieuwe EV rijders kunnen een beetje panisch zijn als het om de batterij gaat.

De auto heeft zeker iets geraakt gezien de lange kras aan de zijkant en iets wat lijkt op schade er boven (dit zie ik overigens niet terug op de 2e foto, dus miss lichtinval?). Als het om een nieuwe auto gaat, zou ik daar een probleem van maken. Tweedehands blijft tweedehands en lijkt in dit geval de schade vooral cosmetisch.

[Afbeelding]
Goh die kras is me niet eens opgevallen. Op de foto lijkt het idd wel een kras, maar ik denk dat het de weerspiegeling is van iets in de parkeerplaats. Anders was het me wel opgevallen. Het ging iig om dat plastic gleufje eronder maar voor wat ik hier terug lees niks om zorgen over te maken. Panische eerste EV-rijder symptomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaazaar
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09-09 14:37
cacofant schreef op maandag 25 november 2024 @ 16:15:
[...]

Kun je met autopark ook in een garagebox parkeren, of echt alleen in een parkeervak?
En moeten er auto's staan of kan het ook in lege parkeervakken?

Ik begrijp dat vooruit inparkeren en file parkeren nog niet werkt?
In de video van RSEV werkt het vrij goed voor duidelijke situaties. In 1 specifieke situatie werkte het heel vreemd en zette de auto zich dwars in het vak, al zou je dat zelf direct afbreken uiteraard. ASS werkt echter totaal niet. Oa doordat je er in Europa blijkbaar max 6ft (2m) vandaag mag staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• shinken82
Maar binnenkort is fsd toch toegestaan in Europa? Dan neem ik aan dat ASS verbeterd wordt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pdidi
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
shinken82 schreef op maandag 25 november 2024 @ 16:47:
Maar binnenkort is fsd toch toegestaan in Europa? Dan neem ik aan dat ASS verbeterd wordt.
ASS wordt beschouwd als een vorm van "Remote Controlled Parking (RCP)" waarvoor strengere regels in EU gelden vanuit UNECE, omdat het zonder bestuurder wordt uitgevoerd (Google maar eens naar "SRCPmax"). NotATeslaApp heeft daar dit artikel over geschreven

[ Voor 21% gewijzigd door pdidi op 25-11-2024 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
ryanator schreef op maandag 25 november 2024 @ 16:31:
[...]

Goh die kras is me niet eens opgevallen. Op de foto lijkt het idd wel een kras, maar ik denk dat het de weerspiegeling is van iets in de parkeerplaats. Anders was het me wel opgevallen. Het ging iig om dat plastic gleufje eronder maar voor wat ik hier terug lees niks om zorgen over te maken. Panische eerste EV-rijder symptomen :)
Volgens mij is het gewoon de overgang van de tectiel onderlaag en de metalen onderlaag. De onderste rand heeft een tectielbescherming. Is een beetje veerkrachtig en helpt een beetje tegen steenslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ryanator

ryanator

Wilt een PS5 op launch

mjvdzwet schreef op maandag 25 november 2024 @ 17:22:
[...]

Volgens mij is het gewoon de overgang van de tectiel onderlaag en de metalen onderlaag. De onderste rand heeft een tectielbescherming. Is een beetje veerkrachtig en helpt een beetje tegen steenslag.
Waarschijnlijk is dat het idd met wat weerspiegeling van het licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
Oekol schreef op maandag 25 november 2024 @ 08:59:
[...]Kan het zijn dat je precies tussen deze clips hebt getrokken?
Heb de doppen er al meermaals afgehad en als je bij de stukken trekt waar die dopjes zitten is het geen probleem. Wellicht kan het ook een fabricagefout zijn natuurlijk. Moet niet zomaar afbreken eigenlijk, hard plastic.
zou kunnen, ik weet het niet precies meer. Zag eigenlijk later pas dat er nog een stukje was blijven zitten en dus was afgescheurd. Heb wel flinke ruk gegeven omdat het best veel kracht vraagt. Je ziet dan wel dat de dop op meerdere plekken tegelijk los gaat. Misschien in vervolg toch voorzichtiger klemmetje voor klemmetje los trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shinken82
pdidi schreef op maandag 25 november 2024 @ 17:08:
[...]

ASS wordt beschouwd als een vorm van "Remote Controlled Parking (RCP)" waarvoor strengere regels in EU gelden vanuit UNECE, omdat het zonder bestuurder wordt uitgevoerd (Google maar eens naar "SRCPmax"). NotATeslaApp heeft daar dit artikel over geschreven
Bedankt voor die artikel, heb 'm gelezen. Jammer. Europa moet de regels toch een keer gaan aanpassen/versoepelen. Anders loop je eindeloos achter op andere landen. In Amerika heb je Waymo, in China zijn er in 16 steden al robot taxi's. Mss zijn ze nog niet heel goed, maar met al die data kan je weer allerlei updates uitrollen en zo wordt het systeem weer een beetje beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
ryanator schreef op maandag 25 november 2024 @ 16:31:
[...]

Geen directe zorgen inderdaad, maar ik zou het wel even terug klikken. Je wilt niet dat er teveel vocht vast zitten waar het doorgaans niet zou moeten komen (of iig niet in grote hoeveelheden)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xrypta
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 09:14
turkeyhakan schreef op maandag 25 november 2024 @ 12:12:
Hoe kan ik ervoor zorgen dat Tesla niet zo maar (zonder toestemming!) mijn auto in gaat. Heb zojuist Mobile Service gehad, en de monteur heeft niet eens aangebeld en was al begonnen met de werkzaamheden zonder toestemming. Ik vind dit te gek voor woorden.

Moet ik "Tesla toegang geven tot starten op afstand" uitzetten onder het kopje service?
Staat best een deel over geschreven;
https://www.tesla.com/nl_nl/support/mobile-service

Je kunt de monteur dus weigeren zelfstandig toegang te geven, geeft wel wat andere condities.

3960wp SE | Model Y RWD

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WhoDoYaThinkIAm
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:58
turkeyhakan schreef op maandag 25 november 2024 @ 12:12:

Dat snap ik nou niet: je weet dat de monteur komt, meestal wordt er ook nog kort van te voren gebeld dat hij er bijna is en dan wil je toch nog "in control" zijn? Privacy-gevoelige zaken die hij niet mag zien kun vooraf uit de auto halen toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Just_A_User
kwaazaar schreef op maandag 25 november 2024 @ 16:35:
[...]

In de video van RSEV werkt het vrij goed voor duidelijke situaties. In 1 specifieke situatie werkte het heel vreemd en zette de auto zich dwars in het vak, al zou je dat zelf direct afbreken uiteraard. ASS werkt echter totaal niet. Oa doordat je er in Europa blijkbaar max 6ft (2m) vandaag mag staan.
Ik heb ASS vanmiddag ook geprobeerd, maar het werkt voor geen meter. Ten eerste werkt het niet op de openbare weg en/of de snelweg, maar daar kan ik op zich nog wel in komen. Ten tweede zijn er natuurlijk de overige restricties. Effectief kun je vooruit en achteruit laten rijden, maar daar houdt het dan ook wel mee op.

Wat ik eigenlijk mis als feature, is dat ik hier kan zeggen dat ik op een specifieke plek op de oprit wil staan. Wij hebben meerdere auto's, en 2 daarvan staan altijd naast elkaar. 1 daarvan is de Tesla. Dat naast elkaar staan luistert redelijk nauw.

Niet omdat de auto's op zich niet naast elkaar passen, maar omdat je ook nog de deur een beetje fatsoenlijk open wil kunnen doen. :P

Als ik hier dus kom aanrijden ziet de auto de oprit niet als een parkeerplaats, maar wat ik dus mis is dat je de auto precies zo kunt parkeren dat het goed is, en dan vervolgens die positie op kunt geven als zijnde 'parkeerlocatie' zodat je, als je thuis aankomt, kunt zeggen 'parkeren', net als het reguliere parkeren in een vak, en dat de auto dus altijd min of meer op precies dezelfde plek staat.

Och ja, je moet toch wat he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cacofant
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 13:04
Misschien komt dat nog in een toekomstige update. Zou me niets verbazen.

Tesla Model 3 RWD (2023)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• gjcvro
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 21:23
Just_A_User schreef op maandag 25 november 2024 @ 20:49:
[...]

Ik heb ASS vanmiddag ook geprobeerd, maar het werkt voor geen meter. Ten eerste werkt het niet op de openbare weg en/of de snelweg, maar daar kan ik op zich nog wel in komen. Ten tweede zijn er natuurlijk de overige restricties. Effectief kun je vooruit en achteruit laten rijden, maar daar houdt het dan ook wel mee op.

Wat ik eigenlijk mis als feature, is dat ik hier kan zeggen dat ik op een specifieke plek op de oprit wil staan. Wij hebben meerdere auto's, en 2 daarvan staan altijd naast elkaar. 1 daarvan is de Tesla. Dat naast elkaar staan luistert redelijk nauw.

Niet omdat de auto's op zich niet naast elkaar passen, maar omdat je ook nog de deur een beetje fatsoenlijk open wil kunnen doen. :P

Als ik hier dus kom aanrijden ziet de auto de oprit niet als een parkeerplaats, maar wat ik dus mis is dat je de auto precies zo kunt parkeren dat het goed is, en dan vervolgens die positie op kunt geven als zijnde 'parkeerlocatie' zodat je, als je thuis aankomt, kunt zeggen 'parkeren', net als het reguliere parkeren in een vak, en dat de auto dus altijd min of meer op precies dezelfde plek staat.
Witte strepen op je oprit schilderen? :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ethirty
  • Laatst online: 21:39

Ethirty

Who...me?

WhoDoYaThinkIAm schreef op maandag 25 november 2024 @ 19:52:
[...]

Dat snap ik nou niet: je weet dat de monteur komt, meestal wordt er ook nog kort van te voren gebeld dat hij er bijna is en dan wil je toch nog "in control" zijn? Privacy-gevoelige zaken die hij niet mag zien kun vooraf uit de auto halen toch?
Dan nog hoort de beste man/vrouw zich even aan je voordeur te melden dat hij is gearriveerd en aan het werk gaat. Zo maar aan je auto gaan sleutelen is gewoon not done imo.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:57
Ethirty schreef op maandag 25 november 2024 @ 21:17:
[...]

Dan nog hoort de beste man/vrouw zich even aan je voordeur te melden dat hij is gearriveerd en aan het werk gaat. Zo maar aan je auto gaan sleutelen is gewoon not done imo.
Dat kost allemaal tijd, en past niet in de visie en/of in het concept van Operational Excellence. Aanbellen, kopje koffie drinken etc. is Customer Intimacy, daar blijven ze ver van.

Het belletjes/smsje vind plaats tijdens het rijden, als je hem dan graag wil ontvangen ga je maar naast je auto staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
JohanB schreef op maandag 25 november 2024 @ 13:37:

Niet alleen laadverliezen, maar bijv. ook voorverwarmen, voorkoelen, cabine overheat protection, stilstaan terwijl je in de auto zit, etc.

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turkeyhakan
WhoDoYaThinkIAm schreef op maandag 25 november 2024 @ 19:52:
[...]

Er is niet vooraf gebeld en ik weet dat de monteur komt maar ik ga toch niet uit het raam staan kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Xrypta schreef op maandag 25 november 2024 @ 19:11:
[...]

Staat best een deel over geschreven;
https://www.tesla.com/nl_nl/support/mobile-service

Je kunt de monteur dus weigeren zelfstandig toegang te geven, geeft wel wat andere condities.
Ik heb de monteur geen toegang hoeven te geven tot het voertuig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
gjcvro schreef op maandag 25 november 2024 @ 21:13:
[...]

Witte strepen op je oprit schilderen? :P
Je zegt 't als grap maar ik heb serieus filmpjes in Amerika op 't begin gezien waar mensen hun oprit tapeten met witte tape en het werkte als een parkeerplek er na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanB
Hongy schreef op maandag 25 november 2024 @ 15:47:
[...]

Ik kijk wat de publieke laadpaal app aangeeft hoeveel kWh die heeft gefactureerd en wat de tesla app zegt dat er is geladen. Vanochtend 57.11 kWh gefactureerd op de laadpaal app en 53 kWh wat Tesla zegt dat is toegevoegd. Tesla geeft ook nog alleen de gereden Wh/km aan en niet wat auto heeft verbruikt in parkeerstand.

ik had 260 km gereden en de ritten tab in de tesla 150Wh/km gaf aan. Als ik gefactureerde kWh gedeeld door deze km's = 21.52 kWh per 100 km.

Ik had in parkeren 12% verbruikt met voorverwarmen/ontdooien.

M3H
Ah dus laadverliezen zitten we niet eens in de app. Dan snap ik echt niet hoe de app op 250 Wh/km komt en de auto maar 190 Wh/km. Ik verwarm niet voor, geen cabin heat protection die is aangegaan, geen sentry.

Heeft verder niemand deze discrepantie?
Eddos schreef op maandag 25 november 2024 @ 21:39:
[...]

Dat kost allemaal tijd, en past niet in de visie en/of in het concept van Operational Excellence. Aanbellen, kopje koffie drinken etc. is Customer Intimacy, daar blijven ze ver van.

Het belletjes/smsje vind plaats tijdens het rijden, als je hem dan graag wil ontvangen ga je maar naast je auto staan.
Ik zou voorzichtig zijn met dat soort uitspraken. Dit is operational excellence exact niet. Wiki zegt het redelijk OK: “enhance the flow of value to customers

Het gaat juist allemaal om kwaliteit en efficient waarde creëeren voor klanten als het goed is ingericht. NIET op cost cutting. Een van de meest gemaakte fouten

[ Voor 30% gewijzigd door JohanB op 26-11-2024 08:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpikeHome
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:38
JohanB schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 07:13:
[...]

Ah dus laadverliezen zitten we niet eens in de app. Dan snap ik echt niet hoe de app op 250 Wh/km komt en de auto maar 190 Wh/km. Ik verwarm niet voor, geen cabin heat protection die is aangegaan, geen sentry.

Heeft verder niemand deze discrepantie?
Laad verliezen zie ik wel met teslamate als die kloppen natuurlijk.
(thuis met de granny)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1Mk6Bazr5nLT2xPdpzQGMqHtL6I=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/Tm1vY89IjGyVPnKm6TjePh6L.jpg?f=user_large

Ik vul bij spritmonitor.de ook altijd de "energy used" waardes in.
dan ligt het verbuik ook hoger.
https://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/1492279.html

[ Voor 11% gewijzigd door SpikeHome op 26-11-2024 07:30 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• hdu
  • Laatst online: 10-06 23:53

hdu

Eddos schreef op maandag 25 november 2024 @ 21:39:
[...]

Hmmm... ik (hier in het Noorden) heb toch een totaal andere ervaring. Een paar keer een monteur aan huis gehad. Vaak ook dezelfde. Wordt netjes van te voren gebeld dat hij er bijna is. Belt netjes aan. Vraag of er naast de andere klacht nog meer dingen zijn. Vraagt hoe de auto bevalt. Ik bied een bakje koffie aan. Etc.
De laatste keer had hij een minder ervaren monteur bij zich en vroeg hij of het goed was of die onder zijn leiding en toezicht het onderhoud mocht doen. Was prima, koste alleen 2 bakjes koffie :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanB
-

[ Voor 100% gewijzigd door JohanB op 26-11-2024 08:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:13
bilgy_no1 schreef op donderdag 21 november 2024 @ 11:58:
[...]

Is die speling er ook als er niets op de trekhaak is gemonteerd? Want dan ligt het aan de trekhaak en daar hoort absoluut geen speling in te zitten bij correcte montage.

Als dat wel zo is dan een Service Request aanmaken bij Tesla (of als de trekhaak door een andere leverancier is geplaatst daar).
Hij "kloenkt" als ik er twee fietsen op heb staan en met 1 danst ie al flink heen en weer (dan hoor ik de trekhaak niet). Maximaal gewicht kom ik niet aan, maar hij steekt wel een stuk meer uit dan de Stella fietsendrager die ik ook heb en die is een stuk stabieler.

Is de fietsendrager uit de Tesla store (Atera Strada Evo 2) dus had wel hetzelfde verwacht als met de Stella.
Ik ga wel afspraak inplannen want de krak geluiden vind ik ook niet de meest toffe als je over hobbels gaat :X

En als bonus m'n dakraam gebarsten... -O-

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
turkeyhakan schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 06:54:
[...]
Er is niet vooraf gebeld en ik weet dat de monteur komt maar ik ga toch niet uit het raam staan kijken?
Nee, daar kun je gewoon sentry voor gebruiken.

Pagina: 1 ... 480 ... 502 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: