Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 479 ... 502 Laatste
Acties:
  • 3.699.913 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:28
joeri_berg schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 13:36:
Wat is 2024.44.3 een heerlijke update zeg. Vanmorgen geïnstalleerd.

De visualisaties van overig wegverkeer (en objecten) is super smooth in 60 fps en auto's verspringen niet meer alle kanten op (2023 MY). Echt veel prettiger en rustiger voor de ogen dit.
Dat verspringen was er toch al niet meer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eltron
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 20:34
ChUcKiE schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 09:16:
Mijn voorbanden van de M3 uit 2022 zijn een heel eind op. 30.000 km geleden zijn de achterbanden al eens vervangen. Toen heb ik er de banden op laten leggen die er al op lagen: Michelin SPORT 4 ACOUSTIC T0 98Y XL 235/45R18

[Afbeelding]
Nu de voorbanden vervangen moeten worden denk ik erover om maar weer dezelfde erop te leggen, of zijn er ondertussen betere varianten die aan te raden zijn?
Ik vind de vraag eigenlijk wel vrij bijzonder.
Want ik heb helemaal geen voor- of achterbanden, omdat in mijn handleiding staat dat ik dat om de 15k km moet omwisselen. Dit om te zorgen voor gelijkmatige slijtage. En ik vervang ze dus altijd alle 4 tegelijk voor 4 dezelfde banden, waarbij de keuze wordt bepaald door wat op dat moment de norm is voor optimale balans van rolweerstand, geluid, verbruik etc. (en bij gelijke geschiktheid speelt de prijs ook nog een bescheiden rol, maar veiligheid voor alles :) )

En dat kun je gewoon op allerlei websites en tests terugvinden.

e-Niro Exec.l MY19, Tesla MY LR '24, Zappi, 50PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knor66
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 16:49
@baddon schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 14:52:
Hier nu ook op 44.3 met EAP. Net summon en smart summon geprobeerd op de oprit maar zelf als ik vlak naast de auto sta blijft er een melding komen dat de telefoon verder dan 6m weg is (op Android en op iPhone). Wat heb je er überhaupt aan als je binnen 6 meter van de auto moet zijn. Enige situatie die ik kan bedenken is dat je ingeklemd staat tussen twee autos.
En dan kun je hem er alleen uit krijgen door ervoor te staan 😂😂

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:39

Ethirty

Who...me?

turkeyhakan schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 16:51:
[...]

Oh? Ik zie het met 38.7 nog dagelijks. Vooral vrachtwagens. Auto's en motoren kunnen wel rechtuit rijden.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Belecthor
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13:03
Ik moet vrijwel altijd laden via een publieke laadpaal, omdat ik geen eigen oprit met laadpaal heb. Ik gebruik dus regelmatig de laadkabel. Achterin vind ik de laadkabel onhandig, omdat de laadpaal in de buurt moeilijk te bereiken is aan de achterzijde als de auto geparkeerd is, dus dan zou ik eerst de kabel eruit moeten halen, dan in de laadpaal steken, dan weer instappen en helemaal naar achteren moeten rijden en dan de laadkabel in de auto steken.

De laadkabel in de frunk leggen zou logisch zijn, maar de motorkap dichtdoen voelt wat fragiel aan als ik 'm dichtdruk; het metaal buigt wat door als ik op het logo druk. Kan dit kwaad of moet ik de motorkap juist een beetje sparen en niet te vaak gebruiken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Norbertus
  • Laatst online: 16:15
adjego schreef op donderdag 21 november 2024 @ 13:16:
[...]

Hoe weet je zo zeker dat het niet werkt. Deze sproeiers zitten heel dichtbij de wisserbladen, dus het sproeien wordt eigenlijk meteen weggeveegd door de ruitenwissers. het sproeit totaal niet hetzelfde als vaste sproeiers op bijvoorbeeld de motorkap. Het makkelijkste om te kijken is dat je aan de uiteindes van de ruitenwissers vloeistof ziet worden weggeduwd. Dan zie je duidelijk dat het allemaal gewoon werkt. Of er is natuurlijk wel iets aan de hand met 1 van de spoeiers maar ik acht die kans klein.
Ik heb vanmorgen nog een keer goed gekeken en ik denk dat je gelijk hebt. Alleen zit links nog een extra sproeier echt op de ruitenwisser waardoor die straal veel beter zichtbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanB
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 07-09 15:55
turkeyhakan schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 16:51:
[...]

Bij 2024.38 gaat het hier nog helemaal los

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rees
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-09 10:55
Belecthor schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 19:46:
Ik moet vrijwel altijd laden via een publieke laadpaal, omdat ik geen eigen oprit met laadpaal heb. Ik gebruik dus regelmatig de laadkabel. Achterin vind ik de laadkabel onhandig, omdat de laadpaal in de buurt moeilijk te bereiken is aan de achterzijde als de auto geparkeerd is, dus dan zou ik eerst de kabel eruit moeten halen, dan in de laadpaal steken, dan weer instappen en helemaal naar achteren moeten rijden en dan de laadkabel in de auto steken.

De laadkabel in de frunk leggen zou logisch zijn, maar de motorkap dichtdoen voelt wat fragiel aan als ik 'm dichtdruk; het metaal buigt wat door als ik op het logo druk. Kan dit kwaad of moet ik de motorkap juist een beetje sparen en niet te vaak gebruiken?
Probeer eens zachtjes met je beide handen naast het logo te drukken, je hoeft hierbij dus geen kracht te zetten. Dan heb je waarschijnlijk ook niet het gevoel dat het metaal buigt. Ik kan hem zonder kracht te zetten goed dichtmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belecthor
Rees schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 20:14:
[...]

Probeer eens zachtjes met je beide handen naast het logo te drukken, je hoeft hierbij dus geen kracht te zetten. Dan heb je waarschijnlijk ook niet het gevoel dat het metaal buigt. Ik kan hem zonder kracht te zetten goed dichtmaken.
Thanks, ik zag ook net een filmpje waarin getoond werd dat ik het eigenlijk inderdaad fout deed al die tijd.. binnenkort maar even kijken of ik geen deuk er in heb gedrukt; ik drukte gewoon op het logo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ADutchGuy
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 17:54
Belecthor schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 19:46:

frunk gaat bij mij al jaren goed open en dicht hoor. De tesla dame adviseerde destijds hem met twee handen ‘om’ het logo dicht te doen, maar ik doe het eigenlijk altijd met één hand, zonder issues

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 12:27
Belecthor schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 20:16:
[...]

Thanks, ik zag ook net een filmpje waarin getoond werd dat ik het eigenlijk inderdaad fout deed al die tijd.. binnenkort maar even kijken of ik geen deuk er in heb gedrukt; ik drukte gewoon op het logo.
Procedure staat ook beschreven in de handleiding (willekeurige Y gepakt als Google resultaat):

https://www.tesla.com/own...0F-AD83-4F1B86C7D991.html

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Radiodurans
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:39
Ik vind eigenlijk vooral die lelijke vingervetvlekken die je krijgt naast je logo irritant :X

[ Voor 6% gewijzigd door Radiodurans op 22-11-2024 20:42 ]

MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE/EN4C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belecthor
Iemand ervaring met zo'n power frunk? Misschien beter voor het accessoires topic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Allewijn
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Misschien idd iets passender voor het accessoire topic, maar zo'n SOFT-CLOSE FRUNK motortje installeren maakt het sluiten van de frunk wel héél elektrisch soepel en chique. Ik overweeg het zelf ook op mijn Y.
Kost maar ~60 euro op Ali.

[ Voor 6% gewijzigd door Allewijn op 22-11-2024 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 20:29
Knip

[ Voor 97% gewijzigd door Notna op 23-11-2024 04:26 . Reden: Zie TW ]

Tesla Model 3 (Highland) LR AWD Ultra Red

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Korvaag
Allewijn schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 20:52:
Misschien idd iets passender voor het accessoire topic, maar zo'n SOFT-CLOSE FRUNK motortje installeren maakt het sluiten van de frunk wel héél elektrisch soepel en chique. Ik overweeg het zelf ook op mijn Y.
Ieder z'n ding. Ik vind m'n elektrische achterklep al volledig nutteloos :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belecthor
Korvaag schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 21:19:
[...]

Ieder z'n ding. Ik vind m'n elektrische achterklep al volledig nutteloos :X
Haha, achterklep elektrisch begrijp ik idd ook niet, maar juist de voorklep wel omdat het zo’n gebruiksaanwijzing heeft door het relatief fragiele stuk aluminium en ook duidelijk handafdrukken toont.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Korvaag
Belecthor schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 22:02:
[...]

Haha, achterklep elektrisch begrijp ik idd ook niet, maar juist de voorklep wel omdat het zo’n gebruiksaanwijzing heeft door het relatief fragiele stuk aluminium en ook duidelijk handafdrukken toont.
Hmja.. ik zit in de auto :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Belecthor
Ghehe, ik zit ook in de 2x per jaar auto wassen club

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Rico
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:22

Rico

Wie dit leest is gek....

Allewijn schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 20:52:
Wou ik ook monteren maar toch maar niet gedaan.
Die motortjes kunnen kapot gaan en als dat gebeurd tijdens het sluiten dan krijg je de frunk niet meer open.
Dan moet de hele voorkant eraf om erbij de komen.
Motor is door water te bereiken omdat hij niet goed af te schermen is. En er loopt bij het frunk slot veel water langs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
Belecthor schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 22:13:
[...]

Zo erg is het dan hier ook weer niet. Hij gaat eens per maand door de wasstraat denk ik en vogelpoep verwijder ik meteen. Het is dan wel een leaseauto maar ik ben altijd zuinig geweest op m'n auto's, maar afdrukken gaat ie niet stuk van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
[...]
Boeiend, ik was eigenlijk gewend om de auto nooit te wassen, kreeg hem altijd schoon terug van de garage na een beurt. Maar besef mij nu dat de Tesla niet periodiek een beurt krijgt en wassen waarschijnlijk ook niet standaard is bij Tesla(?)
Heb hem nu 8 maanden en vraag mij af wat dan een handige aanpak zou zijn qua wasschema.
In de winter heeft sowieso niet zoveel zin, misschien jaarlijks maar even door de wasstraat halen na het wisselen van zomer naar winterbanden. Gelijk de pekel wegspoelen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Belecthor
eltron schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 22:30:
[...]

Boeiend, ik was eigenlijk gewend om de auto nooit te wassen, kreeg hem altijd schoon terug van de garage na een beurt. Maar besef mij nu dat de Tesla niet periodiek een beurt krijgt en wassen waarschijnlijk ook niet standaard is bij Tesla(?)
Heb hem nu 8 maanden en vraag mij af wat dan een handige aanpak zou zijn qua wasschema.
In de winter heeft sowieso niet zoveel zin, misschien jaarlijks maar even door de wasstraat halen na het wisselen van zomer naar winterbanden. Gelijk de pekel wegspoelen...
Ja, gewoon na de winter een keer door de wasstraat ivm pekel en wellicht een keer in de zomer. De regen pakt ook veel en idd wat letten op vogelpoep ivm inbranden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Nu online
Kan het zijn dat je telefoon sleutel anders moet koppelen in de Apple tesla app dan met de android app?

M'n schoonouders hebben een MY LR gekocht en in zijn app zie ik de auto wel. Geeft alleen telkens telefoonsleutel instellen aan. Ga morgenvroeg weer verder maar lijkt alsof Bluetooth niet goed verbonden is al zegt de auto van wel.

In onze auto gekeken en daar zie je de pas, profiel naam en telefoon. Dat laatste mist in hun auto. Dus ik moet echt die koppeling nog krijgen op die iPhone. Snapte er niks van drukken op die melding in de app deed niks.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Nu online
Davidas schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 21:01:
De software updates volgen zich lekker op, mijn auto biedt nu 2024.44.3 alweer aan, morgen eens kijken of er nog een leuke feature tussen zit.
Zeker wel! https://www.notateslaapp....n/2024.44.3/release-notes

Komen we ook steeds dichter bij de holiday update. Dat zou 2024.44.25 moeten zijn.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
Rico schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 22:15:
[...]

Wou ik ook monteren maar toch maar niet gedaan.
Die motortjes kunnen kapot gaan en als dat gebeurd tijdens het sluiten dan krijg je de frunk niet meer open.
Dan moet de hele voorkant eraf om erbij de komen.
Motor is door water te bereiken omdat hij niet goed af te schermen is. En er loopt bij het frunk slot veel water langs.
Ze zijn er ook met een extra mechanische trekkabel welke je achter het sleepoog klepje kan bevestigen.
Dan kan hij ook handmatig geopend worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nerovectra
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 21:23
pimk schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 14:41:
[...]

Tja, mijn Mercedes kon er in 2015 wèl fatsoenlijk mee omgaan.
Zou er iets veranderd zijn?
Had jouw Mercedes in 2015 adaptief grootlicht die reflecterende borden kon zien zónder er licht op te schijnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiodurans
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:39
Belecthor schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 22:47:
[...]
Ja, gewoon na de winter een keer door de wasstraat ivm pekel en wellicht een keer in de zomer. De regen pakt ook veel en idd wat letten op vogelpoep ivm inbranden.
Glascoating erop en 1x per maand in de wasbox simpel wassen alternerend met laten wassen bij de glascoater.

MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE/EN4C

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Neco75
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 09-09 23:41
Gommert69 schreef op woensdag 13 november 2024 @ 19:34:
[...]

Interessant. Ik rijd ook al maanden met een vervelende rammel uit de achterruimte waarvan ik dacht dat hij uit de achterklep kwam. Geluid hoorbaar bij rijden op klinkers en bv dwarsrichels in parkeergarages of snelwegen. Oorzaak nog niet gevonden. Heb gelijk even op die scharniercovers getikt, maar lijkt niet heel veel lawaai te maken en ook een ander geluid. Kan er wel eens tijdelijk wat tussensteken, maar ik betwijfel of dat het is.
Ook ik kamp met een vervelende rammel uit de kofferbak, nog niet achter wat de oorzaak is. Mocht iemand het weten dan hoor ik het heel graag, want begint erg te irriteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 18:27
Hoe worden Tesla’s tegenwoordig gezien in Nederland qua imago? Ik woon in Zweden en sinds bekend is dat Elon Musk goede vrienden is met Trump, worden Tesla’s belachelijk gemaakt en zijn er veel mensen die hun leasewagen teruggeven. De verwachting is zelfs dat de premies omhoog gaan omdat verzekeraars verwachten dat Tesla’s vaker gevandaliseerd zullen worden haha.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
  • Nu online
Orangelights23 schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 06:50:
Hoe worden Tesla’s tegenwoordig gezien in Nederland qua imago? Ik woon in Zweden en sinds bekend is dat Elon Musk goede vrienden is met Trump, worden Tesla’s belachelijk gemaakt en zijn er veel mensen die hun leasewagen teruggeven. De verwachting is zelfs dat de premies omhoog gaan omdat verzekeraars verwachten dat Tesla’s vaker gevandaliseerd zullen worden haha.
Joh. Dat soort mensen lach ik echt vol in 't gezicht uit. Heb collega die in een Niro gaat rijden omdat Musk 'm tegen staat. Dat is overigens dezelfde collega die altijd stoer doet dat hij nog nooit een proefrit heeft gemaakt in al z'n auto's. Ik vind daar sowieso wel wat van, beetje dedain terwijl je gewoon bijtelling betaald gedurende die looptijd. Dat mag je 't toch een beetje goed besteden?

Maar hier op de weg in NL struikel je bijna over de Tesla's, heel erg gegroeid de laatste jaren. Verder hoor ik niks geks en dat van die verzekeraars is een hoog speculatie gehalte. Voor prijs kwaliteit kom je er al snel op uit. Als andere auto's wat goedkoper worden heb je wellicht wat bredere keuze maar nu valt dat tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:19
Gommert69 schreef op woensdag 13 november 2024 @ 19:34:
[...]

Interessant. Ik rijd ook al maanden met een vervelende rammel uit de achterruimte waarvan ik dacht dat hij uit de achterklep kwam. Geluid hoorbaar bij rijden op klinkers en bv dwarsrichels in parkeergarages of snelwegen. Oorzaak nog niet gevonden. Heb gelijk even op die scharniercovers getikt, maar lijkt niet heel veel lawaai te maken en ook een ander geluid. Kan er wel eens tijdelijk wat tussensteken, maar ik betwijfel of dat het is.
@Neco75
Model Y? Ik heb hem een week en verdenk ook dat er iets groots (laag geluid) los zit achterin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:25
Oekol schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 23:36:
Kan het zijn dat je telefoon sleutel anders moet koppelen in de Apple tesla app dan met de android app?

M'n schoonouders hebben een MY LR gekocht en in zijn app zie ik de auto wel. Geeft alleen telkens telefoonsleutel instellen aan. Ga morgenvroeg weer verder maar lijkt alsof Bluetooth niet goed verbonden is al zegt de auto van wel.

In onze auto gekeken en daar zie je de pas, profiel naam en telefoon. Dat laatste mist in hun auto. Dus ik moet echt die koppeling nog krijgen op die iPhone. Snapte er niks van drukken op die melding in de app deed niks.
Heb je in de auto 2 berijders gemaakt en de telefoonsleutel daar gekoppeld aan de beide berijders?
Wat zie je eigenlijk, want ik zie ook in de app staan dat de telefoonsleutel niet is verbonden. Klopt ook, want hij staat verder weg dan het bluetooth-bereik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neco75
stormfly schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 07:39:
[...]

@Neco75
Model Y? Ik heb hem een week en verdenk ook dat er iets groots (laag geluid) los zit achterin.
Ja de Model Y RWD, sinds een maand in bezit. Geen idee wat het is, denk dat ik iets ga inplannen bij Tesla service

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Neco75 schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 08:26:
[...]

Ja de Model Y RWD, sinds een maand in bezit. Geen idee wat het is, denk dat ik iets ga inplannen bij Tesla service
Jeps hier ook ik moet er op een iets warmere dag nog even zelf induiken. Het is bij mij een laag geluid alsof de plank resoneert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• van Overveld
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 14-12-2024
Nu bijna 2 weken in het bezit van de MY, en het eerste probleem doet zich voor.
De deurhendel van de bestuurderszijde lijkt veel speling te hebben en gaat dus niet helemaal terug in de deur. Iemand dit al eens meegemaakt? Als ik de hendel vergelijk met de overige deuren, lijkt er meer speling op te zitten. Als er geen simpele oplossing is dan zal ik een service afspraak moeten maken. WD40 zal niet helpen, de hendel gaat heel soepel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Himalaya
  • Nu online
stormfly schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 08:38:
[...]

Jeps hier ook ik moet er op een iets warmere dag nog even zelf induiken. Het is bij mij een laag geluid alsof de plank resoneert
Zoek in dit topic eens op “ laagfrequente tonen, buffeting, basgeluid, 'drone'” in een post van @Mday . Dat was het bij mij.

de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Nu online
Rogar schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 08:20:
[...]

Heb je in de auto 2 berijders gemaakt en de telefoonsleutel daar gekoppeld aan de beide berijders?
Wat zie je eigenlijk, want ik zie ook in de app staan dat de telefoonsleutel niet is verbonden. Klopt ook, want hij staat verder weg dan het bluetooth-bereik.
In de Apple app doet die niks als je klikt op telefoonsleutel maken. Wel Bluetooth verbonden, maar we gaan zo verder rond tienen. Begin ik wel eerst met de Android telefoon van schoonmoeders, bekender terrein.

Zag wel dat de Tesla kaarten een naam hadden als unkown card of iets dergelijks. Maar ze deden 't wel met openen, voor 't rijden etc.

Wellicht is 't allemaal wat anders vanwege tweedehands auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
  • Nu online
Himalaya schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 09:13:
[...]

Zoek in dit topic eens op “ laagfrequente tonen, buffeting, basgeluid, 'drone'” in een post van @Mday . Dat was het bij mij.
En dan specifiek deze post @stormfly
Mday schreef op maandag 11 november 2024 @ 08:59:
@Oekol en @Sir Baxx dank! Druk / open raampje-effect klinkt idd heel logisch. Ik ga even checken!

Voor de toekomstige zoekers: laagfrequente tonen, buffeting, basgeluid, 'drone' : YouTube: How to fix wind buffeting noise (and feeling) on Tesla and other hat...

Ik update mijn bericht als die heeft geholpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Neco75
[...]

Ik heb ook idd last van druk in mijn oren. Die post van Mday zag ik ook al voorbijkomen, maar dat heeft geen oplossing gebracht. Beste is denk ik een afspraak maken bij Tesla zelf

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Belecthor
Tja, niet iedereen leverde z’n VAG auto in na Dieselgate toch? Dat was pas een gigantisch illegaal schandaal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oekol
  • Nu online

Prima implementatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
Zie ik het nou goed en krijgen we eindelijk een nieuwe FSD versie in deze firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Nu online
Korvaag schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 09:52:
Zie ik het nou goed en krijgen we eindelijk een nieuwe FSD versie in deze firmware?
Gok foutje NATA en dat die versie wel in USA verschijnt. Zo niet dan is de FSD in EU om de hoek >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
Oekol schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 09:58:
[...]

Gok foutje NATA en dat die versie wel in USA verschijnt. Zo niet dan is de FSD in EU om de hoek >:)
Bij Teslafi staat er ook dat het FSD 12.5.4.2 is. Kan dezelfde fout zijn natuurlijk maar ik blijf hopen. Zou toch fijn zijn als de bruikbaarheid van EAP eindelijk eens wat omhoog gaat op niet-rechte stukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

van Overveld schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 08:59:
De deurhendel van de bestuurderszijde lijkt veel speling te hebben en gaat dus niet helemaal terug in de deur. Iemand dit al eens meegemaakt? Als ik de hendel vergelijk met de overige deuren, lijkt er meer speling op te zitten. Als er geen simpele oplossing is dan zal ik een service afspraak moeten maken. WD40 zal niet helpen, de hendel gaat heel soepel.
Zit er misschien wat vuil (zoals een herfstblaadje) in? Was bij mij wel eens het probleem waardoor de hendel niet helemaal in z'n holletje terug kon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Oekol schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 09:25:
[...]

En dan specifiek deze post @stormfly

[...]
[...]

Dank heren ik ga daar zo even naar kijken _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Oekol schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 09:20:
[...]

In de Apple app doet die niks als je klikt op telefoonsleutel maken. Wel Bluetooth verbonden, maar we gaan zo verder rond tienen. Begin ik wel eerst met de Android telefoon van schoonmoeders, bekender terrein.

Zag wel dat de Tesla kaarten een naam hadden als unkown card of iets dergelijks. Maar ze deden 't wel met openen, voor 't rijden etc.

Wellicht is 't allemaal wat anders vanwege tweedehands auto.
Klinkt als auto niet gekoppeld aan account. Bij Apple krijg je gewoon een koppel als sleutel achtige melding in de app. Drukken, pas op de console en klaar.

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
van Overveld schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 08:59:
Maak sowieso even een melding aan zodat het probleem ergens zwart op wit staat. En ga niet teveel zelf rommelen met spulletjes, laat Tesla er even naar kijken. Ze komen hiervoor waarschijnlijk bij je thuis langs, kunnen ze het goed oplossen én indien nodig passen ze iets in het productie- of kwaliteitscontroleproces aan waardoor dit in de toekomst bij anderen niet meer voorkomt.

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

nerovectra schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 23:57:
[...]

Had jouw Mercedes in 2015 adaptief grootlicht die reflecterende borden kon zien zónder er licht op te schijnen?
Als ik zie hóe veel hoger mijn MY lamp rechts standaard staat en zie hoeveel licht er op de borden valt dan schijnt er sowieso te veel de berm in ;)

En dat is nog zonder de adaptieve functie aan te hebben.

Het hele idee van reflectie is dat je er iets op schijnt dat terugkaatst. Alleen dat laatste kán niet.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gommert69
  • Laatst online: 21:21
Neco75 schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 01:07:
[...]
Ook ik kamp met een vervelende rammel uit de kofferbak, nog niet achter wat de oorzaak is. Mocht iemand het weten dan hoor ik het heel graag, want begint erg te irriteren
Ik ga vandaag een nieuwe poging wagen om de oorzaak te vinden. Vrouwlief rijden en ik in de kofferbak, kofferklep is tijdens laatste bezoek SEC gesteld en alle rubber steunen drukken goed op de carrosserie.
Aangezien mijn winterbanden zijn gemonteerd met druk op 3.3 bar is het nog vaker te horen.Kappen over de scharnieren van de achterstoelen heb ik ook al afgevinkt als oorzaak. Lijkt iets dat ergens tegenaan tikt als je op een klinkerweg rijdt.

Tesla M3 LR AWD 2019-2024. Tesla MY LR AWD 2024-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooieMario
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 08-09 11:22
Belecthor schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 09:34:
[...]

Tja, niet iedereen leverde z’n VAG auto in na Dieselgate toch? Dat was pas een gigantisch illegaal schandaal.
VAG? Aha, das toch ook die club die zo’n 80 jaar geleden zijn werkzaamheden verrichtte vanuit 4 concentratiekampen en 8 werkkampen? Maakt de Chinezen en Trump bijna heilig 🙈🙈🙈🙈

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• van Overveld
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 14-12-2024
noo schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 10:05:
[...]

Zit er misschien wat vuil (zoals een herfstblaadje) in? Was bij mij wel eens het probleem waardoor de hendel niet helemaal in z'n holletje terug kon.
Nee helemaal niks. Hendel lijkt scheef te zitten. Ga er een melding van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Nu online
Ik heb Bluetooth verbinding op de iPhone. Kan bellen etc. Toch blijft de iPhone app zeggen dat er verbinding moet worden gemaakt. Op Android wel gelukt.

Wie helpt ons? Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9bR0xWWAF-KWPK6zs1Vdj9M-Jk4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SNZrGlAzBlDaE7dz7llCPRsE.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefxx
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 22:48
C.A.H. schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 09:57:
[...]

Ik ben hier helemaal niet blij mee, gaat bij ons om een lease-auto waarbij wij oorspronkelijk 20.000km in 3jaar kregen. Deze konden we lekker gebruiken voor de buitenland km-ers. Nu is het maar 2jaar.
Is dit voor iedereen dan? Mijn M3 is van eind juni en ik zie nog steeds (het restant van mijn) 20.000 km in de app staan, goed tot eind juni 2027.

En eens, ik gebruik het alleen in de vakantie dus het zou ook voor mij geen vooruitgang zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhoDoYaThinkIAm
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:44
Oekol schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 10:57:
Ik heb Bluetooth verbinding op de iPhone. Kan bellen etc. Toch blijft de iPhone app zeggen dat er verbinding moet worden gemaakt. Op Android wel gelukt.

Wie helpt ons? [Afbeelding]
Je hebt je hotspot aan staan, die maakt ook gebruik van Bluetooth. Probeer eens om die uit te zetten en verder alle apparaten met Bluetooth uit de buurt van de auto te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:25
Oekol schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 10:57:

Wie helpt ons? [Afbeelding]
Ik neem aan dat de iPhone Bluetooth aan heeft staan 😅

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
  • Nu online
Wat een k telefoon IPhone. Haha. Blijkt dat je in IOS apart de app toegang moet geven voor Bluetooth. Maar dat snap je niet als je al verbonden bent met de auto en al kan bellen etc. Dus in mijn optiek stond de Bluetooth daardoor aan want verbonden met auto maar niet met de Tesla app. Die moet je apart toegang geven 7(8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
  • Nu online
Rogar schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 11:13:
[...]

Ik neem aan dat de iPhone Bluetooth aan heeft staan 😅
Ja want kon via Bluetooth bellen maar Naja. Lees hierboven maar

Enige wat nu niet werkt is FM radio. Volgende project...

[ Voor 10% gewijzigd door Oekol op 23-11-2024 11:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pretpik
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-09 15:53
[...]

Ik snap dat nooit, maak je je huis ook dan maar 2x per jaar schoon?

PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Belecthor
pretpik schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 11:26:
[...]

De buitenkant van mijn huis maak ik maar twee keer per jaar schoon inderdaad. Binnen maak ik uiteraard veel vaker schoon, maar mijn auto wordt niet zo snel vies van binnen m.u.v. de matten.

Dat de lak vies wordt (en dan vind ik ook wel wat meevallen na 4/5 maanden) vind ik niet erg. Uitzonderingen zijn als er modder door landelijk gebied op zit of pekel, maar van de schone wegen hier duurt het lang voordat ie écht vies en je echt een groot verschil ziet met andere auto’s op de weg.

En voor wie maak ik die lak schoon? Ik zit zelf ín de auto.

[ Voor 4% gewijzigd door Belecthor op 23-11-2024 11:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bob
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online

Bob

pretpik schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 11:26:
[...]

Een auto is een gebruiksvoorwerp, in een huis leef je. Voor we op vakantie vertrekken maken we hem wel helemaal proper, maar erg lang blijft het niet proper, 3 kinderen die overal op kruipen, soms de hond er bij ...
Het heeft gewoon weinig nut, wekelijks de auto proper maken zou neerkomen op elke week een uur tijd kwijt zijn en niks terugkrijgen.

Ook niemand in ons gezin gaat naar het werk met de wagen, wat het ook deels verklaart.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Korvaag
Oekol schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 11:17:
Wat een k telefoon IPhone. Haha. Blijkt dat je in IOS apart de app toegang moet geven voor Bluetooth. Maar dat snap je niet als je al verbonden bent met de auto en al kan bellen etc. Dus in mijn optiek stond de Bluetooth daardoor aan want verbonden met auto maar niet met de Tesla app. Die moet je apart toegang geven 7(8)7
Gelukkig wel zeg. Dat zijn volledig andere dingen. Een auto die toegang wil tot je dialer/adresboek etc is iets heel anders dan een app die bluetooth wil gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axel Moonshine
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 20:32
Neco75 schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 08:26:
[...]

Ik heb ook een ratelend geluid uit de kofferbak ruimte op met name klinker wegen. Ik heb alles uit de auto gehaald om zeker van te zijn dat het niet iets is wat ergens rondslingert. Ook in de trekhaakruimte rondgekeken of daar wat zwerft. Als de kofferbak omhoog staat en je beweegt hem met je hand dan lijkt er wat spelling te zijn. Hebben jullie dat ook? Dit lijkt niet te maken te hebben met het laag frequentie geluid wat sommige ervaren. Maar wellicht is de oplossing hetzelfde. Onze Model Y is van juli 2024.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandje
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 15:33
van Overveld schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 10:42:
[...]

Nee helemaal niks. Hendel lijkt scheef te zitten. Ga er een melding van maken.
Had ik ook met die van mij. Gelukkig bij het ophalen opgemerkt en aangegeven. Tesla monteur kwam 2 weken later langs en heeft de hele hendel vervangen.

Bij mij viel die nooit terug in het holletje en bleef de hendel half open mits ik hem zelf erin duwde. Na serviceafspraak was het probleem opgelost :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gommert69
Gommert69 schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 10:38:
[...]
Ik ga vandaag een nieuwe poging wagen om de oorzaak te vinden. Vrouwlief rijden en ik in de kofferbak, kofferklep is tijdens laatste bezoek SEC gesteld en alle rubber steunen drukken goed op de carrosserie.
Aangezien mijn winterbanden zijn gemonteerd met druk op 3.3 bar is het nog vaker te horen.Kappen over de scharnieren van de achterstoelen heb ik ook al afgevinkt als oorzaak. Lijkt iets dat ergens tegenaan tikt als je op een klinkerweg rijdt.
Done! Experiment heeft wat opgeleverd: Als ik met de achterbank plat, op mijn rug in de kofferbak ga liggen en ik duw met beide handen op de kofferklep (de klep als het ware naar buiten duwend) dan is de rammel weg.
Lijkt dus toch afstelling klep. (Hoewel SEC dat tijdens laatste bezoek heeft gedaan) De 4 rubber stoppen sluiten (te?) goed aan op de carrosserie, want een papier ertussen is moeilijk weg te trekken. In ieder geval nuttige info voor mijn komende SEC afspraak lijkt me…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Himalaya
  • Nu online
Gommert69 schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 12:13:
[...]

Done! Experiment heeft wat opgeleverd: Als ik met de achterbank plat, op mijn rug in de kofferbak ga liggen en ik duw met beide handen op de kofferklep (de klep als het ware naar buiten duwend) dan is de rammel weg.
Lijkt dus toch afstelling klep. (Hoewel SEC dat tijdens laatste bezoek heeft gedaan) De 4 rubber stoppen sluiten (te?) goed aan op de carrosserie, want een papier ertussen is moeilijk weg te trekken. In ieder geval nuttige info voor mijn komende SEC afspraak lijkt me…
Die stoppen hebben een soort schroefdraad en zou je dus proefondervindelijk gewoon nog eens een slag extra uit kunnen draaien. Ik moest ze ook iets verder uitdraaien dan ik gedacht had. Trek de envelop ertussen stuk, zoveel druk staat er wel op. Maar hij is wel helemaal stil sindsdien.

de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RF1000
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 16:56
Wat is jullie ervaring met een performace spoiler in de wasstraat? Overweeg er ook eentje te plaatsen op m'n nieuwe M3LR maar aangezien ik maandelijks door de wasstraat ga moet die uitstekende lip wel bestand zijn tegen die flappen/rollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gommert69
Himalaya schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 12:20:
[...]

Die stoppen hebben een soort schroefdraad en zou je dus proefondervindelijk gewoon nog eens een slag extra uit kunnen draaien. Ik moest ze ook iets verder uitdraaien dan ik gedacht had. Trek de envelop ertussen stuk, zoveel druk staat er wel op. Maar hij is wel helemaal stil sindsdien.
Met name de stoppen in het midden dan denk ik. Die onderste zitten al vrijwel aan hun max. Nog verder eruit en hij trekt hem niet meer dicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22:34
Ik heb 3 weken terug mijn bandenspanning naar 2.8 gezet. Nu met het koude weer krijg ik weer een melding en staat hij bij start op 2.7

Wat is nu aan te raden met 3 graden? Koud naar 2.9? Dan krijg je volgens mij bij het rijden teveel bar? of nar 2.8 oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Nu online
Korvaag schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 11:51:
[...]

Gelukkig wel zeg. Dat zijn volledig andere dingen. Een auto die toegang wil tot je dialer/adresboek etc is iets heel anders dan een app die bluetooth wil gebruiken.
Nou weer een wereldramp voorkomen dus?
Android doet dat echt op een betere manier. Als die toegang vraagt tot Bluetooth geef je toegang tot Bluetooth. Bij IOS geeft je tot ja wat eigenlijk? Je koppelt de auto met telefoon aan Bluetooth en dan geeft hij verbinding Bluetooth aan. Daarna geef je toestemming voor je telefoon gesprekken, nummers etc. Maar waar heb je dan in godsnaam daarvoor toestemming voor gegeven :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Nu online
TweakerVincent schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 12:36:
Ik heb 3 weken terug mijn bandenspanning naar 2.8 gezet. Nu met het koude weer krijg ik weer een melding en staat hij bij start op 2.7

Wat is nu aan te raden met 3 graden? Koud naar 2.9? Dan krijg je volgens mij bij het rijden teveel bar? of nar 2.8 oid?
Ik pomp altijd op tot 3.1. Maandje terug gedaan en ze staan nu op 3.0. Hoogte tijdens rijden gezien met warme banden is 3.4 bar. Was nog steeds prima rijden. Zoeft over 't wegdek heen. In de zomer wil je idealiter iets minder er in gooien zodat je wat meer contact met het asfalt houdt, maar dat is een eigen keuze.

[ Voor 21% gewijzigd door Oekol op 23-11-2024 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22:34
Oekol schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 12:39:
[...]

Ik pomp altijd op tot 3.1. Maandje terug gedaan en ze staan nu op 3.0. Hoogte tijdens rijden gezien met warme banden is 3.4 bar. Was nog steeds prima rijden. Zoeft over 't wegdek heen. In de zomer wil je idealiter iets minder er in gooien zodat je wat meer contact met het asfalt houdt, maar dat is een eigen keuze.
ik las in de deur en op internet dat het 2.9 moest zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander1984
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 12-09 16:10

Beetje extra maakt niet zoveel uit en lekker zuinig rijden. 2.9 bar met koud weer en gaat rustig naar 3 a 3.1 als ze warm worden en dat normaal en niet schadelijk tijdens het rijden. Ik doe er zelf altijd 3.0 in of iets meer omdat je dan na 4 week rijden nog steeds netjes op de 2.9 bar zit ipv van eronder en dan minder slijtage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kooskabelloos
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 14:00
Nu een paar dagen een M3 in bezit. fantastische auto. Zelf heb ik de keycard in mijn secrid en maak gebruik van een iphone met de tesla app voor toegang. Het is een lease auto. Wat zou de beste manier zijn om mijn volwassen zoons ook toegang te geven tot de tesla? Is dit alleen mogelijk via de key cards? of kunnen zij ook de app installeren? moeten ze dan van mijn account gebruik maken? Of is dit typisch iets wat de lease maatschappij moet toevoegen? Wat doen jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Nu online
TweakerVincent schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 12:42:
[...]

ik las in de deur en op internet dat het 2.9 moest zijn?
Aanbevolen inderdaad. In de zomer vind ik het sturen op lage snelheid dan alsof ik in een vrachtauto rijdt. Stuurt zoveel fijner op 3.1 bar (mijn mening). Vandaar dat ik het ging proberen en bevalt heel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
[...]

Nou weer een wereldramp voorkomen dus?
Je kan gaan overdrijven maar daar bereik je weinig mee. Dat jij een securitymodel niet begrijpt maakt het niet meteen onnodig (No offense. Ik probeer gewoon uit te leggen hoe je dit moet zien).
[...]
Android doet dat echt op een betere manier. Als die toegang vraagt tot Bluetooth geef je toegang tot Bluetooth. Bij IOS geeft je tot ja wat eigenlijk? Je koppelt de auto met telefoon aan Bluetooth en dan geeft hij verbinding Bluetooth aan. Daarna geef je toestemming voor je telefoon gesprekken, nummers etc. Maar waar heb je dan in godsnaam daarvoor toestemming voor gegeven :?
Je hebt toestemming gegeven dat de auto via bluetooth toegang mag hebben tot bepaalde delen van je telefoon. Het zijn 2 verschillende dingen. Een app heeft niets te maken met het feit dat de auto toegang wil tot je adresboek. Je geeft de auto toestemming tot het gebruik van bluetooth om gegevens in je telefoon te raadplegen. Dat die auto toevallig een app heeft en dat die app toevallig Tesla heet heeft niets te maken met die koppeling. Volgens jouw logica is het normaal dat als ik m'n telefoon koppel aan m'n auto dat de app voor m'n wasmachine bluetooth mag gebruiken. Het heeft simpelweg niets met elkaar te maken.

Als bij Android een device wat toegang wil tot je adresboek spontaan ook rechten geeft aan een bepaalde app om bluetooth te gebruiken dan vind ik dat niet beter, dan vind ik dat onveilig. Andersom ook:

Als ik een app toegang geef om bluetooth te gebruiken wil dat nog niet zeggen dat ik het device wat ik daarmee benader via bluetooth toegang wil geven tot de rest van m'n telefoon.

[ Voor 6% gewijzigd door Korvaag op 23-11-2024 12:57 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oekol
  • Nu online
Dit is mooi! Straks de mogelijkheid om net zoals nu kan in ABRP de desired arrival charge in te stellen in de auto. Handig voor op vakantie bijv. als je niet zeker weet of je daar kan laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Nu online
Korvaag schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 12:55:
[...]
Als ik een app toegang geef om bluetooth te gebruiken wil dat nog niet zeggen dat ik het device wat ik daarmee benader via bluetooth toegang wil geven tot de rest van m'n telefoon.
Als ik in de tesla app van Android wil verbinden regelt de app dit via Bluetooth dat het kan. Via IOS heb ik van alles geprobeerd, op dezelfde knop in de app drukken om te koppelen werkt niet gebeurd gewoon niks. Eerst Bluetooth koppelen met code. Niks werkt. Nee... je moet eerst na instellingen toe en Bluetooth aanvinken. Terwijl ik toch nota bene in de app zit die ik toegang wil geven? Het is gewoon echt omslachtig en je moet 't maar net weten als niet IOS gebruiker. Daarna zal 't heel logisch zijn dat je vanuit de app die je toegang wilt geven geen toegang geven kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
Oekol schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 13:09:
[...]

Als ik in de tesla app van Android wil verbinden regelt de app dit via Bluetooth dat het kan. Via IOS heb ik van alles geprobeerd, op dezelfde knop in de app drukken om te koppelen werkt niet gebeurd gewoon niks. Eerst Bluetooth koppelen met code. Niks werkt. Nee... je moet eerst na instellingen toe en Bluetooth aanvinken. Terwijl ik toch nota bene in de app zit die ik toegang wil geven? Het is gewoon echt omslachtig en je moet 't maar net weten als niet IOS gebruiker. Daarna zal 't heel logisch zijn dat je vanuit de app die je toegang wilt geven geen toegang geven kan.
Ja natuurlijk, maar als je in de Tesla app op Android de app toestemming geeft kan je auto daarna toch niet automatisch je adresboek inzien? Als dat wel zo is, is dat echt een security issue.

Overigens vroeg de app hier direct om bluetooth toestemming hoor. Ik weet niet hoe jij dat bij installatie van de app gedaan hebt, maar dan krijg je ook op iOS een prompt. Ik verwacht eerder dat je die prompt hebt weggeklikt (misschien per abuis). Als je dat doet moet je inderdaad naar je settings. Die prompt komt niet nog een keer.

Trouwens nog even nagekeken. De huidige app vraagt zodra je de app koppelt ook direct of de auto je adresboek mag inzien etc (dus een aparte toestemming). Het gaat dus niet automatisch, maar je krijgt diverse vragen:
If prompted on your phone, specify whether you want to allow Model 3 to access your personal information, such as calendar, contacts and media files
Dus als je de eerste koppeling via de app legt hoef je daarna niet nog eens apart toestemming voor de andere zaken te regelen.

[ Voor 17% gewijzigd door Korvaag op 23-11-2024 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
Elon Musk hebben steeds minder mensen iets mee.
Maar Tesla is gewoon een beursgenoteerd bedrijf waar velen van ons een groot deel van hun pensioen in hebben belegd, mede omdat het zo'n duurzame belegging is. Dus moeten er wel zoveel mogelijk Tesla's worden gekocht want anders gaat het niet goed komen met de pensioenbeleggingen.
Dus we houden wel uit elkaar dat er een bedrijf is waar we in beleggen en onze auto's kopen en dat dit bedrijf ook een CEO en aandeelhouder heeft die bij velen niet populair is.
Ik heb ook om die reden lang getwijfeld, maar het uiteindelijk gewoon zakelijk afgewogen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Gommert69 schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 10:38:
[...]

3.3 bar bij koude banden is echt ruim te hoog. Als ze dan op een lange rit warm worden kom je op 3.5 terecht. Geen wonder dat trillingen dan nog prominenter worden...

Aan te raden is gewoon 2.9 bar bij koude banden. Dat loopt tijdens het rijden op tot 3.1 of zo. Maar dat is OK. De aanbevolen spanning is altijd bij koude banden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Nu online
Korvaag schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 13:11:
[...]

Ja natuurlijk, maar als je in de Tesla app op Android de app toestemming geeft kan je auto daarna toch niet automatisch je adresboek inzien? Als dat wel zo is, is dat echt een security issue.

Overigens vroeg de app hier direct om bluetooth toestemming hoor. Ik weet niet hoe jij dat bij installatie van de app gedaan hebt, maar dan krijg je ook op iOS een prompt. Ik verwacht eerder dat je die prompt hebt weggeklikt (misschien per abuis). Als je dat doet moet je inderdaad naar je settings. Die prompt komt niet nog een keer.

Trouwens nog even nagekeken. De huidige app vraagt zodra je de app koppelt ook direct of de auto je adresboek mag inzien etc (dus een aparte toestemming). Het gaat dus niet automatisch, maar je krijgt diverse vragen:

[...]

Dus als je de eerste koppeling via de app legt hoef je daarna niet nog eens apart toestemming voor de andere zaken te regelen.
M'n schoonvader had de app op mijn aanwijzing al gedownload, dan zal hij 't wel weggeklikt hebben. En nee inderdaad je moet in android apart toestemming geven voor telefoonrechten etc.

Vond het gewoon zo bijzonder dat ik in de Android app op telefoonsleutel kon drukken en hij de hele riedel doorloopt van schoonmoeders. En bij hem weer niks lukt. Hij wilde eerst ook niet hun eigen adres ingevuld hebben in de navigatie als 'thuis' want dan.. Ja wat was z'n stelling eigenlijk. Iets van dan weten dieven waar je woont of zo? Maar pin to drive was geen optie. Oké....

Ik moest overigens ook de contacten apart toestemmen. Dus denk dat die ouwe weer 'ns alles geweigerd had. Wellicht was ik iets teveel IOS biased en moet ik meer biased zijn tov mn schoonpa :9

Gok dat ik 't in ieder geval niet vergeten ga, wat een barre zoektocht was dit op internet om te kijken wat ik fout deed. En al helemaal omdat de die andere telefoon in 2 seconden geregeld was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdidi
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Jammergenoeg (nog?) niet voor Model Y. Snap niet waarom daar perse het ledje voor nodig is. Geluid en melding op scherm zou voor mij genoeg zijn

[ Voor 16% gewijzigd door pdidi op 23-11-2024 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LigeTRy
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 12-09 17:21
Toch nog terugkomend op een probleem waar ik nog geen oplossing voor heb gevonden, wifi hotspot via m’n iPhone 13 (iOS 18.1.1) op een kpn zakelijk netwerk.

Alhoewel de software update wel langzaam binnengehaald wordt, is verkeersinformatie of spotify een brug te ver. Hotspot via m’n Android toestel (Lebara) werkt wel zonder problemen, maar daar heb ik geen unlimited data op.. heeft iemand hier al een oplossing voor gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Nu online
pdidi schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 13:54:
[...]

Jammergenoeg (nog?) niet voor Model Y. Snap niet waarom daar perse het ledje voor nodig is. Geluid en melding op scherm zou voor mij genoeg zijn
Zit je op de 2024.44.3 update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdidi
  • Niet online
Oekol schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 15:00:
[...]

Zit je op de 2024.44.3 update?
Ja. Staat ook niet bij mijn Release notes, dus ging er vanuit dat het nvt is voor MY. Staat ook op Notateslapp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blommie01
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22:15
kooskabelloos schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 12:45:
Nu een paar dagen een M3 in bezit. fantastische auto. Zelf heb ik de keycard in mijn secrid en maak gebruik van een iphone met de tesla app voor toegang. Het is een lease auto. Wat zou de beste manier zijn om mijn volwassen zoons ook toegang te geven tot de tesla? Is dit alleen mogelijk via de key cards? of kunnen zij ook de app installeren? moeten ze dan van mijn account gebruik maken? Of is dit typisch iets wat de lease maatschappij moet toevoegen? Wat doen jullie?
Ze kunnen gewoon met jouw profiel op hun telefoon inloggen en deze koppelen aan een eigen profiel in de auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maartje
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 22:14
LigeTRy schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 14:53:
Toch nog terugkomend op een probleem waar ik nog geen oplossing voor heb gevonden, wifi hotspot via m’n iPhone 13 (iOS 18.1.1) op een kpn zakelijk netwerk.

Alhoewel de software update wel langzaam binnengehaald wordt, is verkeersinformatie of spotify een brug te ver. Hotspot via m’n Android toestel (Lebara) werkt wel zonder problemen, maar daar heb ik geen unlimited data op.. heeft iemand hier al een oplossing voor gevonden?
Denk APN instellingen van hotspot:
Instellingen - Mobiel netwerk - Mobieldatanetwerk.

Pas het apn van de hotspot aan naar: portalmmm.nl

Dit loste het bij mij op.

Heeft iets te maken met ip6 d8 ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Nu online
pdidi schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 15:04:
[...]

Ja. Staat ook niet bij mijn Release notes, dus ging er vanuit dat het nvt is voor MY. Staat ook op Notateslapp
Oh ja zie 't inderdaad ook. Alleen voor de highland nu. Lijkt me voor de rest hetzelfde werken. Wellicht later dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretpik
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-09 15:53
Belecthor schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 11:34:
[...]

De buitenkant van mijn huis maak ik maar twee keer per jaar schoon inderdaad. Binnen maak ik uiteraard veel vaker schoon, maar mijn auto wordt niet zo snel vies van binnen m.u.v. de matten.

Dat de lak vies wordt (en dan vind ik ook wel wat meevallen na 4/5 maanden) vind ik niet erg. Uitzonderingen zijn als er modder door landelijk gebied op zit of pekel, maar van de schone wegen hier duurt het lang voordat ie écht vies en je echt een groot verschil ziet met andere auto’s op de weg.

En voor wie maak ik die lak schoon? Ik zit zelf ín de auto.
Gelukkig, ik dacht even dat je zoals m’n ex-collega was die z’n auto letterlijk nooit schoonmaakte (ook van binnen niet, en er wel een baal shag per week er door heen rookte :X ). Vogelpoep etc brandt er trouwens wel lekker in van maart tot oktober. Dat is met met alle auto’s wel een probleem helaas.

PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdidi
  • Niet online
Oekol schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 15:18:
[...]

Oh ja zie 't inderdaad ook. Alleen voor de highland nu. Lijkt me voor de rest hetzelfde werken. Wellicht later dan?
Wie weet, maar in China is deze functionaliteit er al een tijdje, ook alleen voor de M3H....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adjego
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09 15:26

Verkeersinformatie werkt alleen met premium connectivity. Spotify zou wel met een eigen account moeten werken over hotspot.

Home Assistant | ☀️ 2900 Wp PVOutput | 🔋 Tesla Model 3 RWD 2024

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WhoDoYaThinkIAm

Verander de APN voor de hotspot naar portal.mmm dan is het opgelost. Die APN geeft IPV4 adressen in plaats van IPV6. Tesla kan niet overweg met IPV6 via een hotspot .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhoDoYaThinkIAm
adjego schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 16:17:
[...]

Verkeersinformatie werkt alleen met premium connectivity. Spotify zou wel met een eigen account moeten werken over hotspot.
Verkeersinformatie werkt ook via je hotspot zonder premium alleen zie je geen rode en groene lijntjes langs de wegen op de kaart.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• adjego
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09 15:26
WhoDoYaThinkIAm schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 16:21:
[...]

Verkeersinformatie werkt ook via je hotspot zonder premium alleen zie je geen rode en groene lijntjes langs de wegen op de kaart.
Daar heb je niet eens een hotspot voor nodig, dit doet de auto al via LTE.

Home Assistant | ☀️ 2900 Wp PVOutput | 🔋 Tesla Model 3 RWD 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Oekol schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 11:17:
Dat vraagt de app je gewoon netjes de eerste keer dat een app wat wil. Tja als iemand dan op nee drukt werkt het niet. :P

Mag hopen dat Android dat op dezelfde manier beveiligd.

Staat volgens mij overigens gewoon in de handleiding, had van een ervaren Tesla rijder wel verwacht dat ie de handleiding kan vinden om het op te zoeken :P

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jefjef
  • Laatst online: 12-09 16:45

jefjef

learning by doing

was net wel ff gefrustreerd. de Samsung Fold 6 telefoon is aangemeld als sleutel en als telefoon. lopende naar de auto wordt de telefoon niet herkend en gaat de deur niet open wel via de app. wanneer deur open gemaakt dan worden de de deuren voor de mede passagiers niet geopend. zittende inde auto zoekende hoe ik alle deuren kan unlocken zodat ze in kunnen stappen. heb toen maar reikend naar alle deuren vanaf bestuurdersstoel de deuren geopend. want de toets aan binnenkant bestuurdersportier ingedrukt houden hielp niet. in het scherm staat mijn telefoon wel aan gemeld maar als onbekende sleutel. wie helpt me met wat suggesties/ richtlijnen/oplossingen? wat trouwens wel vreemd is dat wanneer ik weer wegloop de auto zich wel vergrendeld. NB ik heb nog 2024.32.100

[ Voor 14% gewijzigd door jefjef op 23-11-2024 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruggero
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 07:42
jefjef schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 18:06:
was net wel ff gefrustreerd. de telefoon is aangemeld als sleutel en als telefoon. lopende naar de auto wordt de telefoon niet herkend en gaat de deur niet open wel via de app. wanneer deur open gemaakt dan worden de de deuren voor de mede passagiers niet geopend. zittende inde auto zoekende hoe ik alle deuren kan unlocken zodat ze in kunnen stappen. heb toen maar reikend naar alle deuren vanaf bestuurdersstoel de deuren geopend. in het scherm staat mijn telefoon wel aan gemeld maar als onbekende sleutel. wie helpt me met wat suggesties/ richtlijnen/oplossingen?
Ik heb ook geregeld dat mijn auto de telefoontoestel niet herkend, erg irritant. Ontgrendelen via de app werkt dan inderdaad wel. Om weg te kunnen rijden moet ik Bluetooth uit en aan doen. Vooralsnog geen oplossing gevonden.

Edit; bij mij betreft het een Android telefoon, en volgens mij zijn alle mogelijke machtigingen gegeven.

[ Voor 5% gewijzigd door Ruggero op 23-11-2024 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jefjef schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 18:06:
was net wel ff gefrustreerd. de telefoon is aangemeld als sleutel en als telefoon. lopende naar de auto wordt de telefoon niet herkend en gaat de deur niet open wel via de app. wanneer deur open gemaakt dan worden de de deuren voor de mede passagiers niet geopend. zittende inde auto zoekende hoe ik alle deuren kan unlocken zodat ze in kunnen stappen. heb toen maar reikend naar alle deuren vanaf bestuurdersstoel de deuren geopend. want de toets aan binnenkant bestuurdersportier ingedrukt houden hielp niet. in het scherm staat mijn telefoon wel aan gemeld maar als onbekende sleutel. wie helpt me met wat suggesties/ richtlijnen/oplossingen? wat trouwens wel vreemd is dat wanneer ik weer wegloop de auto zich vergrendeld
Het helpt bij dit soort telefoon gerelateerde vragen wel om te noemen of het om iOS of Android gaat.

Verder is het van belang dat de Tesla App wordt toegestaan om altijd open te blijven op de achtergrond. Dat zou mijn eerste gok zijn...

Ook voor @Ruggero
Pagina: 1 ... 479 ... 502 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: