Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 478 ... 502 Laatste
Acties:
  • 3.699.869 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pdidi
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Oekol schreef op donderdag 21 november 2024 @ 13:07:
[...]

Oke, we gaan het zien morgenvroeg.
Ik doe altijd kwartier van te voren zelf interieur verwarmen en dat is prima. Echter merk ik dat de batterij koud blijft voor regeneren. Wilde dit proberen of regeneratie daardoor beter is.
Als het voorverwarmen niet volgens planning start, even goed checken of de planning gekoppeld is aan de juiste locatie. In de app:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ncmwUJ2eYoOZrAxX5Fc9hzqJdMo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0J4UZwhANipvW4BgKG2E4Fr2.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:11
adjego schreef op donderdag 21 november 2024 @ 14:06:
[...]

En bij de iPhone app zit er nog altijd een bugje in waardoor je 5 snelknoppen kunt plaatsen.

[YouTube: Add 5th Quick Icon Shortcut | Tesla App Glitch]
Met android kan dit ook. Is geen bug.

https://wren.co/join/Devian

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:28
Tommie12 schreef op donderdag 21 november 2024 @ 13:30:
[...]

Doe dat toch bij een bandenboer, die doen dat normaal sneller, beter en goedkoper.
Los van dat het een leaseauto is, ik maak dezelfde keuzes als dat het mijn eigen auto is. Dus het liefst niet naar kwikfit euromaster of profile oid. Ik wil geen beschadigingen op mijn velgen en al helemaal geen deuk in mijn battery pack door een onwetende medewerker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L-VIS
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 19:04
(jarig!)
adjego schreef op donderdag 21 november 2024 @ 13:14:
[...]
De afstand die je ziet bij de batterij is de EPA range, en die is meer in de richting van een realistisch bereik dan de WLTP. Daarnaast is deze vast, en zal nooit variëren door weersinvloeden. Hiervoor moet je in de energie app zijn, daar zie je je bereik gerelateerd aan de laatste 10/25/50 km.
Het verschil is wel dat nu de WLTP haalbaar is, dat was met de NEDC helemaal niet zo. Het is mijn wel gelukt om het te halen in ideale omstandigheden (dat wel). Nu haal ik het ook bij lange na niet...

• nerovectra
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 19:33
Hoe lang zou het duren voordat de melding komt dat de Tesla bonus op de Y RWD verdubbeld wordt? >:) Of zou dat niet zo werken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• adjego
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09 15:26
L-VIS schreef op donderdag 21 november 2024 @ 14:18:
[...]

Het verschil is wel dat nu de WLTP haalbaar is, dat was met de NEDC helemaal niet zo. Het is mijn wel gelukt om het te halen in ideale omstandigheden (dat wel). Nu haal ik het ook bij lange na niet...
Ja WLTP is zeker haalbaar, zolang je niet boven de 90 km/h komt en droog weer met een graadje of 20 :)

Home Assistant | ☀️ 2900 Wp PVOutput | 🔋 Tesla Model 3 RWD 2024

• LigeTRy
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 12-09 17:21
Vanochtend ondanks code geel de auto (M3 2024 RWD) naar werk gepakt (slechte keus, deed er 2:50 over ipv 1 uur), maar ik was wel erg benieuwd naar de verbruikscijfers. Die kwamen uit op ongeveer 150 Wh/km, dat viel me niks tegen ondanks dat het 3 graden was buiten.

Ook op de terugweg, buitentemp 6c, 155Wh/km. (met 20c buiten doe ik dit ritje 142 Wh/km).

De kanttekening is wel dat de auto beide keren vertrok vanuit een ondergrondse parkeergarage waar het respectievelijk 13 en 10 graden was.

• Peertjah
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 10-12-2024
Hoi,

Zojuist nieuwe polis van de autoverzekering binnengekregen.
Tesla model 3, 9 schade vrije jaren, juni 2023 op kenteken.

Premie is vandaag de dag 81 euro, wordt verhoogd naar 101. Tijd om opnieuw te vergelijken.
Kom bij ABN op 66 euro uit incl aanvullend, enige minpunt is dat de aanschafwaarderegeling niet meer geldt.
Het risico op Total loss is mijn inziens te groot, om dit te passeren. Nieuwwaarderegeling is er niet.

Wanneer ik verleng bij huidige verzekeraar blijft de nieuwwaarde en aanschafwaarde op 3 jaar staan.

Iemand bekend met overstappen in mijn geval en dat te combineren met aanschafwaarde / nieuwwaarde?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Allewijn
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Norbertus schreef op donderdag 21 november 2024 @ 12:34:
[...]

Ik heb net gekeken. Er lopen duidelijk twee leidingen naar beide ruitenwisser armen. Toch service request doen?

[Afbeelding]
Yep, zou ik doen.
Zelfde geldt voor @shootinthefoot, want het hoort gewoon te werken uit beide armen.
(Zoals op mijn mrt 2024 My)

• this
  • Registratie: Maart 2020
  • Nu online
[...]

De WLTP is er om makkelijk auto's te kunnen vergelijken met welke range ze behalen in die test. De test is namelijk voor iedere auto hetzelfde.
Die test is inderdaad voor iedereen hetzelfde, maar het is geen ideaal vergelijkingsinstrument.
Omdat sommige auto's bijna al hun WLTP kilometers kunnen halen, terwijl anderen dan weer helemaal niet.

• adjego
this schreef op donderdag 21 november 2024 @ 15:07:
[...]

Die test is inderdaad voor iedereen hetzelfde, maar het is geen ideaal vergelijkingsinstrument.
Omdat sommige auto's bijna al hun WLTP kilometers kunnen halen, terwijl anderen dan weer helemaal niet.
Heb je voorbeelden van auto's die met dit weer wel hun WLTP range halen?

• pdidi
  • Niet online
[...]

De afstand die je ziet bij de batterij is de EPA range, en die is meer in de richting van een realistisch bereik dan de WLTP. Daarnaast is deze vast, en zal nooit variëren door weersinvloeden.
Misschien dat 2024.44 daar verbetering in gaat brengen:

- Improved battery energy estimation for better accuracy while driving.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loxr25
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 11-09 14:20
Smart Summon werkt nu ook in europa !
YouTube: NEW Smart Summon NL Tesla FSD 2024.44.3

Helaas is door de beperking het volgens mij nog steeds een gimmick ipv een nuttige aanvulling :-(

• this
  • Registratie: Maart 2020
  • Nu online
adjego schreef op donderdag 21 november 2024 @ 15:15:
[...]

Heb je voorbeelden van auto's die met dit weer wel hun WLTP range halen?
Worden WLTP testen dan in dit weer gedaan?

• adjego
this schreef op donderdag 21 november 2024 @ 15:18:
[...]

Worden WLTP testen dan in dit weer gedaan?
adjego schreef op donderdag 21 november 2024 @ 14:22:
[...]

Ja WLTP is zeker haalbaar, zolang je niet boven de 90 km/h komt en droog weer met een graadje of 20 :)
Nee maar je geeft aan dat er auto's zijn die de WLTP halen? Ik dacht dat je dat bedoelde met deze huidige omstandigheden. Overigens haalt de Tesla ook prima de range van de WLTP, alleen moet je dan niet 130 gaan rijden op de snelweg.

Bjorn Nyland heeft heel veel testen gedaan, en als hij de testen uitvoert met 90 km/u komen de Tesla's bijna altijd wel in de buurt van de WLTP range.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Guido7619
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 10-09 07:56
De pakezel heeft weer zijn dienst bewezen. Had ik normaal met de aanhanger gedaan maar het was een eind weg en had nog vele andere afspraken dus even opgemeten of het ging passen en de gok maar genomen. Rijdt toch een stuk fijner en een beetje zuiniger.

Onderweg nog bijgeladen in Rosmalen. Het was druk daar. Alle stalls vol. Er stond er zelfs 1 te wachten op zijn beurt.

2.50 meter planken gaan er dus ruimschoots in. Wel een beetje vastzetten en beetje defensief rijden om phantom breaks te voorkomen. 2.70 meter planken zou denk ik ook nog wel passen.

Op 400 km onder de 200Wh/km gereden. Alle verwarming aan en 100-110km/uur. MY AWD.
Hoop sneeuwbuien en ander shitweer onderweg gehad.

Gemiddelde over 16.000 km sinds september 2023 is 168Wh/km

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R9KmztfEFXibC5lTONA8L2U5JSY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/McZTTsdkH7CF8UcDpYIlTO6W.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/InoB_NQnfTV0hM_dgGyIH8kqcqo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/o2fM7ElTihWSSCp6GhAWuy77.jpg?f=fotoalbum_large

• turkeyhakan
loxr25 schreef op donderdag 21 november 2024 @ 15:17:
Smart Summon werkt nu ook in europa !
YouTube: NEW Smart Summon NL Tesla FSD 2024.44.3

Helaas is door de beperking het volgens mij nog steeds een gimmick ipv een nuttige aanvulling :-(
Mooie plek om het te proberen, kan de auto gelijk weer schoongemaakt worden van binnen.

• Hongy
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 12-09 12:19
In de tesla app bij het samenstellen van een Tesla zie ik op NL regio staan dat summon als toekomstige functie is genoemd. Tevens staat er Summon zal beschikbaar komen via een toekomstige update. Is dat nu al dan?

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 12-09 22:07
Oekol schreef op donderdag 21 november 2024 @ 13:07:
[...]

Oke, we gaan het zien morgenvroeg.
Ik doe altijd kwartier van te voren zelf interieur verwarmen en dat is prima. Echter merk ik dat de batterij koud blijft voor regeneren. Wilde dit proberen of regeneratie daardoor beter is.
Let op, er is een bug met bepaalde type fw en app versie.
https://teslamotorsclub.c...rking.332381/page-2#posts
Ik had dit zelf ook. Heb uit eindelijk de fix gedaan die op die thread staat: alles verwijderen, auto rebooten, en dan opzetten. Bij mij lukte het niet eens in 1x, maar daarna werkt het weer en vanochtend ijsvrij vertrokken :D
Je kan checken trouwens of de auto gaat preconditionen of niet. Straks als je thuis bent, op de voorpagina van de app (dus niet in de scheduling menu) maar gewoon op de main scherm moet het staan onder kopje "schedule" -> "will charge at xx:xx, and pre-condition by xx:xx on dddd"
dus vanavond moet het op de voorpagina staan pre-condition by 07:00 on Friday.

Life is too short to drive boring cars

• loxr25
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 11-09 14:20
Hongy schreef op donderdag 21 november 2024 @ 15:46:
[...]

In de tesla app bij het samenstellen van een Tesla zie ik op NL regio staan dat summon als toekomstige functie is genoemd. Tevens staat er Summon zal beschikbaar komen via een toekomstige update. Is dat nu al dan?
ja: YouTube: NEW Smart Summon NL Tesla FSD 2024.44.3

• Hongy
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 12-09 12:19
Benieuwd wanneer we de eerste gvd's voorbij zien komen van bestuurders die dit op een normale parkeerplaats hebben gebruikt waar het niet leeg is. Ik zie de paaltjes geraakt, velgen tegen stoep gereden/andere auto geschampt al verschijnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11:21
-en weg-!

[ Voor 93% gewijzigd door Khayma op 21-11-2024 22:39 ]

• NiroNiro
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
Guido7619 schreef op donderdag 21 november 2024 @ 15:31:
De pakezel heeft weer zijn dienst bewezen. Had ik normaal met de aanhanger gedaan maar het was een eind weg en had nog vele andere afspraken dus even opgemeten of het ging passen en de gok maar genomen. Rijdt toch een stuk fijner en een beetje zuiniger.

Onderweg nog bijgeladen in Rosmalen. Het was druk daar. Alle stalls vol. Er stond er zelfs 1 te wachten op zijn beurt.

2.50 meter planken gaan er dus ruimschoots in. Wel een beetje vastzetten en beetje defensief rijden om phantom breaks te voorkomen. 2.70 meter planken zou denk ik ook nog wel passen.

Op 400 km onder de 200Wh/km gereden. Alle verwarming aan en 100-110km/uur. MY AWD.
Hoop sneeuwbuien en ander shitweer onderweg gehad.

Gemiddelde over 16.000 km sinds september 2023 is 168Wh/km

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Er zijn nog 2 van die haken waar je de planken vast kan zetten, zitten aan de voorkant van de wielkast.

• dhelios
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-09 11:54
Heeft er trouwens iemand de extra garantie van Tesla afgenomen? Of de eigen verzekering van Tesla? Beiden worden extern aangeboden, maar was benieuwd wat de garantie kost en of het dat waard is. Kan het garantie verhaal pas uitrekenen nadat er een VIN nr. bekend is maar ben nog steeds aan het wachten daarop.

[ Voor 3% gewijzigd door dhelios op 21-11-2024 16:25 ]

• enzoronald
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-09 15:56
Khayma schreef op donderdag 21 november 2024 @ 16:02:
Ik heb met mijn stomme kop een s3xy knob gehaald voor een Model 3 highland terwijl ik een Y heb. Mocht iemand hier interesse in hebben, laat maar weten. Mag weg voor 60 euro :).
Pfoe 60 euro is mooi goedkoop. Jammer dat ik geen Model 3 highland heb :)

• pdidi
  • Niet online
pdidi schreef op woensdag 20 november 2024 @ 20:05:
Even een tussenstand over het TPMS probleem, dat op ttf inmiddels al tot meer dan 1300 reacties heeft geleid:
- Wat ik niet wist: Tesla is de enige auto fabrikant die BLE TPMS sensoren gebruikt
- De BLE module van Tesla zelf is van Texas Instruments
- De Tesla TPMS sensoren hebben geen probleem, waarschijnlijk omdat Tesla daar de firmware al van heeft geupdate
- Het is onduidelijk of Tesla de problemen met de 3rd party TPMS sensoren kan/wil oplossen. Mogelijk 2024.44
- Sommige SECs zeggen dat ze Tesla sensoren moeten aanschaffen
- Diverse 3rd party fabrikanten zeggen te werken aan een oplossing middels een firmware update
- Er is inmiddels voor sommige 3rd party sensoren een generieke android app gemaakt die de firmware kan updaten, maar nog in test fase. En men is nogal huiverig hier zelf mee aan de gang te gaan
- Veel geklaag dat er nog geen officiële melding vanuit Tesla is gedaan
- Het probleem schijnt te maken te hebben met de update frequentie van de waardes. Een SEC meldde dat die zou zijn verhoogd vanwege wetgeving. Als de TPMS sensor niet snel genoeg de update stuurt, komt de foutmelding VCSEC_a222. De banden spanning is wel gewoon af te lezen
- Alleen Tesla's vanaf 2021 zijn voorzien van BLE sensoren. Hier een overzicht
Vanochtend de eerste meldingen dat de TPMS foutmelding niet meer voorkomt in 2024.44.3.

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:46

Ethirty

Who...me?

Notna schreef op donderdag 21 november 2024 @ 10:31:
[...]

De lampen stellen zichzelf niet in en er zijn geen stickers te krijgen die het faciliteren. Ik heb zelf de koplampen een paar tikken naar beneden bijgesteld de keren dat ik naar de UK ging. Dan zit het tenminste niet vol in het gezicht van de tegenliggers.
Serieus? :o

Dus de software matige matrix lampen hebben geen automatische GPS-gestuurde LHD/RHD setting? Dat had ik 15 jaar geleden al op een instap Seat (wel met Xenon upgrade, maar toch) 8)7

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Oekol schreef op donderdag 21 november 2024 @ 08:11:
Even een vraag wat betreft de optie 'Gepland voorverwarmen/koelen'. Dacht ik stel het vanmorgen in, maar dan staat er in de app alleen een tijd 'tegen' betekent dat als ik 20.00 uur doe dat hij dan 20.00 uur klaar is?

Ik stelde het voor vandaag een kwartier voor tijd in (de rest van de werkweek nu ook ingevuld) en zag wel drie oranje streepjes in de app dus denk wel dat hij de batterij ging voorverwarmen, echter het interieur heb ik handmatig moeten doen. Daarmee ook het ijs van de ramen, dus heb hem handmatig op ontdooi stand gezet.

Meestal rij ik tussen 7.00 en 7.15 weg. Echter je kunt niet 7.10 als tijd zetten, klopt dat? Hij schiet dan bij mij naar 07.00 of 07.15 uur. En als ik het nu zo laat staan, gaat hij dan morgenvroeg wel het interieur opwarmen of moet dat altijd handmatig?

Volgens de handleiding zou het wel zo moeten werken, echter vanmorgen (wellicht omdat het een kwartier van te voren was) deed die het niet. Wel raar aangezien het interieur normaal gezien 5 a 10 minuten nodig heeft zodat de auto ook helemaal ontdooid is.

[...]
Mijn ervaring is dat hij meestal 10-15 minuten voor de ingesteld tijd al klaar is. Alleen vanochtend met sneeuw en ijs had hij het zwaar en was niet alles klaar tegen de tijd dat ik weg wilde.

Als jij rond 7u weggaat gewoon op 7 zetten. Hij blijft volgens mij minstens een kwartier doordraaien als je ietsje later bent.

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:51

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Ethirty schreef op donderdag 21 november 2024 @ 16:50:
[...]

Dus de software matige matrix lampen hebben geen automatische GPS-gestuurde LHD/RHD setting? Dat had ik 15 jaar geleden al op een instap Seat (wel met Xenon upgrade, maar toch) 8)7
Nou, de post eronder geeft aan dat ze het mogelijk wel doen. Maar ik vind de tekst vaag op zijn best en ik heb zelf er niets van gezien (visueel of in de logs)

Xbox Live ID:Notna8310

• henkNL
  • Registratie: September 2019
  • Niet online
henkNL schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 20:54:
[...]

Het vervelende is dat hij in 95% van de gevallen prima werkt.
In die overige 5% is het even een keer extra drukken op een andere plek....

Al met al, een service verzoek is gedaan.
Gisterenavond moest ik 3x drukken voordat de richtingaanwijzer werkte.
Gelukkig was vanmorgen de afspraak bij het SeC.

Met die knopjes kunnen ze blijkbaar niet zo veel, er is uiteindelijk een compleet nieuw stuur op gegaan.
Hij doet t weer top :)

Morgenochtend op naar Profile voor de winterbanden...

EV: Tesla M3H 2024 | PV: 3900Wp O/W + 1620Wp O/W | D-WTW: QB1-16 | AC: MHI SCM40ZS-W + SRK25 + SRK20 | Honda CBF600SA - 2005 | Thuisaccu: 1x HW - 2,7kWh - 800w (Beta)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nerovectra
[...]

Ik heb een 100tal pagina's terug gelezen dat iemand met een M3HL bij rijden in de UK automatisch een gespiegeld lichtbeeld kreeg.

• JohanB
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 07-09 15:55
[...]

Ik heb net gekeken. Er lopen duidelijk twee leidingen naar beide ruitenwisser armen. Toch service request doen?

[Afbeelding]
Hier sproeit er ook maar 1. Maar geen idee waar bij de rechter het uit zou moeten komen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RaRo74
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 18:43
[...]

https://www.tesla.com/own...BB-9A55-5F4182894B99.html
Opmerking
De koplampen hoeven niet te worden afgesteld wanneer u tijdelijk rijdt in een regio met tegengestelde rijrichting (bijvoorbeeld wanneer u rijdt in een regio met rechts verkeer en vervolgens in een regio met links verkeer).

mYn Tesla 2024 || MOSTEK 6502C 1.79 MHz | 8/16 - bits | Antic / GTIA | 64k

• Oekol
  • Laatst online: 18:23
SirLct schreef op donderdag 21 november 2024 @ 15:49:
[...]
Je kan checken trouwens of de auto gaat preconditionen of niet. Straks als je thuis bent, op de voorpagina van de app (dus niet in de scheduling menu) maar gewoon op de main scherm moet het staan onder kopje "schedule" -> "will charge at xx:xx, and pre-condition by xx:xx on dddd"
dus vanavond moet het op de voorpagina staan pre-condition by 07:00 on Friday.
Dat staat er. Ben benieuwd aangezien we geen eigen oprit hebben en de auto nog wel eens wat meters naar links of rechts kan staan. We gaan 't zien morgen :)

Heb nu 28% las wel dat die sowieso stopt bij 20%. Dus dat is mooi.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• Oekol
[...]

[Afbeelding]
Je hebt twee van die nozzles beetje vierkantjes op jouw ruitenwissers. Had vorig jaar te laat anti vries er ingegooid en toen waren ze bevroren. Heb jij er anti vries in?

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• The_Woesh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-08 09:27
Hongy schreef op donderdag 21 november 2024 @ 15:46:
[...]

Ja sinds vandaag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eltron
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 16:19
v
turkeyhakan schreef op donderdag 21 november 2024 @ 12:39:
Waar laten jullie je banden wisselen (zomer naar winter)? Het liefst laat ik dit bij Tesla doen, maar die slaan geen zomerbanden op. Iemand tips?
Ik laat dat niet doen, maar doe het zelf. Van niemand last, als het mij uitkomt, max half uurtje.
Kost me veel minder tijd dan afspraak plannen en daarheen en wachten tot het klaar is en weer terug. :)

e-Niro Exec.l MY19, Tesla MY LR '24, Zappi, 50PV

• turkeyhakan
eltron schreef op donderdag 21 november 2024 @ 19:40:
v
[...]

Ik laat dat niet doen, maar doe het zelf. Van niemand last, als het mij uitkomt, max half uurtje.
Kost me veel minder tijd dan afspraak plannen en daarheen en wachten tot het klaar is en weer terug. :)
Maar jij heb wintervelgen neem ik zo maar aan, of heb je ook een balanceerapparaat in je garage staan? :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eltron
turkeyhakan schreef op donderdag 21 november 2024 @ 19:42:
[...]
Maar jij heb wintervelgen neem ik zo maar aan, of heb je ook een balanceerapparaat in je garage staan? :-)
Uiteraard en ook een professionele garagekrik en elektrisch gereedschap om de moeren los en vast te draaien. Kwartier werk, maar het verslepen van de banden en de spullen kost ook wat tijd, daarom reken ik half uur.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SjoerdGTI
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 09-09 10:09
Zojuist bericht gekregen van Tesla

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_prCXh2bmKo2ROuif9cv5LjyW8I=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Ek3kuceZBPJTdM5wsf8Av9wq.png?f=fotoalbum_large

Ben er best tevreden mee!! 😁😁

• rbnw
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 14:53
SjoerdGTI schreef op donderdag 21 november 2024 @ 20:02:

[Afbeelding]

Dat is nog eens fijn, had je een melding gemaakt bij Tesla of kreeg je dit zomaar?
Ik heb ook nog de gratis 150km in de app staan die ik bij de auto kreeg.

• hollandje
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 15:33

[Afbeelding]

Wow, nu vind ik het jammer dat ik mijn 150km wel netjes kreeg :(

• Caelorum
  • Laatst online: 18:47
s3n schreef op donderdag 21 november 2024 @ 13:41:
Vanochtend kon ik door bevroren deurhendels mijn m3h niet in. Nu wist ik van jullie hier dat het via de app zou moeten lukken, maar ik kon de knop niet vinden.
[...]
Volgende keer de procedure uit de handleiding volgen? Vuist maken en op het dikke stuk van de hendel slaan. Meestal is 1 of 2x wel genoeg om de hendel los te krijgen.
Je echte probleem is het raam dat soms niet ver genoeg naar beneden wil :)

• SjoerdGTI
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 09-09 10:09
rbnw schreef op donderdag 21 november 2024 @ 20:08:
[...]

Dat is nog eens fijn, had je een melding gemaakt bij Tesla of kreeg je dit zomaar?
Ik heb ook nog de gratis 150km in de app staan die ik bij de auto kreeg.
Geen melding gemaakt. Kon altijd gratis laden zonder problemen. Rij 20k per jaar. Dus ik dacht: zie volgend jaar wel ergens wanneer ik moet gaan betalen. Maar dit is heel fijn 👍🏻

• Thiago
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-09 17:30
Khayma schreef op donderdag 21 november 2024 @ 16:02:
Ik heb met mijn stomme kop een s3xy knob gehaald voor een Model 3 highland terwijl ik een Y heb. Mocht iemand hier interesse in hebben, laat maar weten. Mag weg voor 60 euro :).
Ik wil die wel overnemen.

 Mbpr 13" 2.7 Early-2015 + 16GB RAM + 256GB ---  iPhone 12 Blue --- Med600X3D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eltron
Het is zover, de subsidiepot voor nieuwe autos is definitief leeg.

https://www.nu.nl/economie/6336272/subsidiepotje-voor-aankoop-nieuwe-elektrische-autos-is-leeg.html

2e hands nog wel iets mogelijk maar de meeste 2ehands Tesla's zitten met aankoopprijs nieuw boven de grens van 45k.

Dus vanaf nu hoef je bij je afwegingen geen rekening meer te houden met subsidiemogelijkheden.

Ik heb er zelf in maart al voor gekozen om de subsidie te laten voor wat ie was en gewoon de MY LR AWD aan te schaffen. Dan maar geen subsidie.

[ Voor 20% gewijzigd door eltron op 21-11-2024 21:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flupp
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 16:26
Guido7619 schreef op donderdag 21 november 2024 @ 15:31:
De pakezel heeft weer zijn dienst bewezen. ...

...

[Afbeelding]
"Respect", je moet ballen aan jouw lijf hebben om dit te riskeren: autopilot activeren (en de bijhorende en te verwachten phantom brakes riskeren) met planken die bij een te hevige phantom brake recht jouw scherm in schieten...

Faut le faire ...

Model 3 LR (model 2023)

• Guido7619
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 10-09 07:56
flupp schreef op donderdag 21 november 2024 @ 21:26:
[...]

"Respect", je moet ballen aan jouw lijf hebben om dit te riskeren: autopilot activeren (en de bijhorende en te verwachten phantom brakes riskeren) met planken die bij een te hevige phantom brake recht jouw scherm in schieten...

Faut le faire ...
heb niet op AP gereden. Enkel cruise control. Maar daarom had ik ook de planken een soort van vastgezet achterin.

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18:41
eltron schreef op donderdag 21 november 2024 @ 21:00:
Het is zover, de subsidiepot voor nieuwe autos is definitief leeg.

https://www.nu.nl/economie/6336272/subsidiepotje-voor-aankoop-nieuwe-elektrische-autos-is-leeg.html

2e hands nog wel iets mogelijk maar de meeste 2ehands Tesla's zitten met aankoopprijs nieuw boven de grens van 45k.

Dus vanaf nu hoef je bij je afwegingen geen rekening meer te houden met subsidiemogelijkheden.

Ik heb er zelf in maart al voor gekozen om de subsidie te laten voor wat ie was en gewoon de MY LR AWD aan te schaffen. Dan maar geen subsidie.
Het zou mij niet verbazen als er een prijsverlaging wordt doorgevoerd nu de SEPP is weggevallen cq zijn de prijzen (ook bij andere merken) opzettelijk hoog gehouden. Net zoals bij zonnepanelen het geval was (overgang van terug te vorderen BTW naar 0% tarief).

• jefjef
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 16:45

jefjef

learning by doing

ik heb gisteren (in de sneeuw) mijn Y LR RWD in Tilburg mogen ophalen, is nu mijn tweede tesla in 6 jaar tijd maar het blijft een belevenis en een verbazing alsof je in rij staat om brood te kopen. Enfin mijn telefoon (Fold 6) is wel toegevoegd maar wordt in de auto aangegeven als onbekende sleutel en in de app als telefoon sleutel. is dus ook enkele keren voorgekomen dat de auto alleen te starten was wanneer de keycard gebruikte. heb de app al enkele keren gewist en opnieuw geïnstalleerd danwel in de auto de telefoon gewist en opnieuw er ingezet. iemand een idee wat nog meer te doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Radiodurans
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:39
Moet zeggen dat na een dag als vandaag ik wel echt heb genoten van hoe comfortabel het is om in dit weer in een Tesla met AWD en all-season banden te rijden! :*)

Begint al dat ik me niet zorgen hoefde te maken op welk moment de banden te wisselen van zomer naar winter. Heerlijk de auto opwarmen terwijl je nog thuis bent, kwartiertje later naar de auto lopen en wegrijden. In chill mode om de A/C max energie te geven en gaan. Op de weg alle grip waar je op rekent. Ook in dit weer ben ik al helemaal mijn Subaru Outback vergeten. Zoveel arme zielen die stilstaan langs de weg en met zo’n EV geen centje pijn. Heerlijk!

/edit
Ik bedoel hier geen discussie mee te starten, alleen even een positieve noot. *;

[ Voor 7% gewijzigd door Radiodurans op 21-11-2024 22:15 ]

MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE/EN4C

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gjcvro
  • Registratie: Maart 2018
Ik weet niet hoor, maar met de benzine achterwielaandrijver op zomersloffen uit 2009 kwam ik ook normaal thuis hoor. Alleen dat voorverwarmen is wel een dingetje :P

• Oekol
En de bevestiging van ASS:

• Norbertus
  • Laatst online: 16:15
Oekol schreef op donderdag 21 november 2024 @ 18:26:
[...]

Je hebt twee van die nozzles beetje vierkantjes op jouw ruitenwissers. Had vorig jaar te laat anti vries er ingegooid en toen waren ze bevroren. Heb jij er anti vries in?
Geen idee, wat er in zit uit de fabriek. Maar ik heb de indruk dat het altijd al zo was.

• hollandje
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 15:33
Vind het wel matig dat dit als ASS wordt uitgerold. 1kmph max snelheid en 6 meter max. Snap het wel, maar het is nou niet echt een summon

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eltron
gjcvro schreef op donderdag 21 november 2024 @ 22:12:
Ik weet niet hoor, maar met de benzine achterwielaandrijver op zomersloffen uit 2009 kwam ik ook normaal thuis hoor. Alleen dat voorverwarmen is wel een dingetje :P
off topic, maar voorverwarmen deed ik in 2009 ook al met de benzine auto (met af fabriek een standkachel), EV is daarin niet uniek, al is het bij ICE nog steeds een dure optie en bij EV standaard.

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Radiodurans schreef op donderdag 21 november 2024 @ 22:06:
Moet zeggen dat na een dag als vandaag ik wel echt heb genoten van hoe comfortabel het is om in dit weer in een Tesla met AWD en all-season banden te rijden! :*)

Begint al dat ik me niet zorgen hoefde te maken op welk moment de banden te wisselen van zomer naar winter. Heerlijk de auto opwarmen terwijl je nog thuis bent, kwartiertje later naar de auto lopen en wegrijden. In chill mode om de A/C max energie te geven en gaan. Op de weg alle grip waar je op rekent. Ook in dit weer ben ik al helemaal mijn Subaru Outback vergeten. Zoveel arme zielen die stilstaan langs de weg en met zo’n EV geen centje pijn. Heerlijk!

/edit
Ik bedoel hier geen discussie mee te starten, alleen even een positieve noot. *;
Kon vanochtend gewoon vol plankend met mijn rwd de hoek om (ging iets vlotter dan gepland :$), maar niet eens het idee dat de tractiecontrole nodig was. Geen idee waarom iedereen rijdt alsof het geijzeld heeft.

#team_UTC+1

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
anti elppa schreef op donderdag 21 november 2024 @ 09:30:
vanmorgen lading errors die ik niet weg krijg. Camera's doen het niet, locatie op de kaart blijft hangen. Daardoor dus ook niets van systemen als AP, SOS, rijbaan overschrijding enz.

3x reset gedaan op stuur, werkt niet. Uitstappen, op slot, paar minuten wachten werkt ook niet.

Is een model 3 performance highland. Iemand zo iets al eens gezien?

Hoop dat het niet echt iets kapot is, moet dit weekend 1200km rijden door duitsland. Is niet te doen zo.
Ramen openen
Alle deuren openen
Frunk openen
Auto uitschakelen in het veiligheidsmenu
Laagspanningsbatterij loskoppelen
Klipjes onder de achterbank opzij duwen en bank optillen.
Hoogspanningsrelais stekker losmaken onder dr bsnk aan de passagierszijde.
10 minuten wachten.
Alles in omgekeerde volgorde weer aansluiten.
Dan een soft reset met de 2 stuur knoppen.

De auto is dan volledig herstart. Hedft bij mij al een keer geholpen in mijn M3H.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
hollandje schreef op donderdag 21 november 2024 @ 22:34:
[...]

Vind het wel matig dat dit als ASS wordt uitgerold. 1kmph max snelheid en 6 meter max. Snap het wel, maar het is nou niet echt een summon
Dus het is stricter hier dan in USA? Daar heb ik filmpjes gezien waar het sowieso sneller ging en verder weg stonden?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• koifim
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Ethirty schreef op donderdag 21 november 2024 @ 22:57:
[...]

Kon vanochtend gewoon vol plankend met mijn rwd de hoek om (ging iets vlotter dan gepland :$), maar niet eens het idee dat de tractiecontrole nodig was. Geen idee waarom iedereen rijdt alsof het geijzeld heeft.
Stoer hoor. IJzel/gladheid is vaak lokaal en daarom verraderlijk. Als het goed glad is en je gaat, dan maakt die tractiecontrole ook niets meer uit, al helemaal niet met je 1600+ kg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J-M-T
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 19:35
[...]

Hier reden mensen gister alsof het geijzeld had omdat het geijzeld had. Het was erg glad op plekken, ook waar geen sneeuw lag. Het verbaast me niets dat dat verkeersproblemen oplevert, dat is eigenlijk altijd zo de eerste gladde dag / dagen van het jaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oekol
[...]

En ik ging terwijl ik helemaal niet hard ging een stukje rechtdoor in een bocht toen ik net krap aan 300 meter van huis vandaan was. Dus N=1 en zegt helemaal niks. Het lijkt mij verstandig met dit weer om de snelheid aan te passen. Vanmorgen zag de A12 er mooi uit, terwijl op de A28 de linkerrijstrook niet geveegd was, daar waren alleen maar bandensporen om te volgen en de rest was wit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
pdidi schreef op donderdag 21 november 2024 @ 14:12:
[...]

Als het voorverwarmen niet volgens planning start, even goed checken of de planning gekoppeld is aan de juiste locatie. In de app:
[Afbeelding]
Heb hem nu ingesteld om 07.00 uur en in de vertaling in het NL staat dan dat hij 'tegen' 07.00 klaar is.
Nou: hij was om 06.44 op temperatuur kreeg ik het bericht.

Ik reed uiteindelijk om 07.10 weg en het heeft mij 3% gekost. Weggezet met 28%, in de ochtend gekeken toen wekker ging en had hij nog 27% en deed hij nog niks. Toen ik om 07.10 instapte was het 24%.

Wellicht dat ik volgende week 07.15 uur ga uitproberen. Niet dat het nu verkeerd was, maar voor mijn gevoel heeft hij zeker een kwartier 'te lang' zitten verwarmen. Al was het wel fijn dat ik zo hup kon instappen en kon aansluiten op de snelweg :)

Overigens was de batterijpack niet meer opgewarmd dan normaal had ik het idee, nog steeds veel streepjes. Dat was eigenlijk het doel aangezien ik altijd al handmatig de auto verwarmde voordat ik wegging in de winter.

[ Voor 9% gewijzigd door Oekol op 22-11-2024 08:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belecthor
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13:03
Het valt mij op dat het automatisch grootlicht vrij nerveus is. Je ziet dat de lichtbundel richting ander verkeer doorgaans wel goed uitgaat, alleen ik merk dat bij sommige borden een grootlicht bundel een aantal keren aan en uit gaat, alsof ie niet helemaal begrijpt dat er een bord staat of een auto. De lichtbundels schieten op sommige wegen heel vaak aan en uit. Ook vind ik het licht vrij vel op de borden, veel feller dan nodig. Ik snap nu ook waarom Tesla's mij zo vaak verblinden op de weg :P.

Idem geldt voor Volkswagen, die heeft dat automatisch groot licht ook nog niet helemaal onder de knie. Mijn vorige Toyota was helemaal rampzalig, want die had gewoon een aan/uit automatisch grootlicht en die was altijd een fractie van een seconde te laat en verblindde daarom veel medeweggebruikers. Raar dat zoiets mag eigenlijk.

Overigens is dat voorverwarmen van je auto met de winterse weer wel erg prettig zeg, dat werkt dan weer uitstekend.

[ Voor 26% gewijzigd door Belecthor op 22-11-2024 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10:17

ChUcKiE

Dus........

Mijn voorbanden van de M3 uit 2022 zijn een heel eind op. 30.000 km geleden zijn de achterbanden al eens vervangen. Toen heb ik er de banden op laten leggen die er al op lagen: Michelin SPORT 4 ACOUSTIC T0 98Y XL 235/45R18

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u3kueCn9il4pPcTiI_KrlxKJM10=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DNBdy7P4np0YUvBijhOKUstA.jpg?f=fotoalbum_large
Nu de voorbanden vervangen moeten worden denk ik erover om maar weer dezelfde erop te leggen, of zijn er ondertussen betere varianten die aan te raden zijn?

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nerovectra
Belecthor schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 09:00:
Het valt mij op dat het automatisch grootlicht vrij nerveus is. Je ziet dat de lichtbundel richting ander verkeer doorgaans wel goed uitgaat, alleen ik merk dat bij sommige borden een grootlicht bundel een aantal keren aan en uit gaat, alsof ie niet helemaal begrijpt dat er een bord staat of een auto. De lichtbundels schieten op sommige wegen heel vaak aan en uit. Ook vind ik het licht vrij vel op de borden, veel feller dan nodig. Ik snap nu ook waarom Tesla's mij zo vaak verblinden op de weg :P.

Idem geldt voor Volkswagen, die heeft dat automatisch groot licht ook nog niet helemaal onder de knie. Mijn vorige Toyota was helemaal rampzalig, want die had gewoon een aan/uit automatisch grootlicht en die was altijd een fractie van een seconde te laat en verblindde daarom veel medeweggebruikers. Raar dat zoiets mag eigenlijk.

Overigens is dat voorverwarmen van je auto met de winterse weer wel erg prettig zeg, dat werkt dan weer uitstekend.
Ik denk dat het redelijk logisch is dat de auto precies dat lichtbundeltje uitschakelt als een bord keihard reflecteert om te voorkomen dat ie onbedoeld tóch een verkeersdeelnemer verbilind terwijl ie denkt dat het een verkeersbord is. Buiten de bebouwde kom en op de snelweg werkt het voor mij in 98% van de gevallen perect en zie ik écht véél meer op plekken waar normaal dimlicht niet zou komen. Ik vind het, zéker voor de prijs, een TOPfeature! En heel wat nuttiger dan automatisch grootlicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belecthor
nerovectra schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 09:43:
[...]

Ik denk dat het redelijk logisch is dat de auto precies dat lichtbundeltje uitschakelt als een bord keihard reflecteert om te voorkomen dat ie onbedoeld tóch een verkeersdeelnemer verbilind terwijl ie denkt dat het een verkeersbord is. Buiten de bebouwde kom en op de snelweg werkt het voor mij in 98% van de gevallen perect en zie ik écht véél meer op plekken waar normaal dimlicht niet zou komen. Ik vind het, zéker voor de prijs, een TOPfeature! En heel wat nuttiger dan automatisch grootlicht.
Ja, ik bedoel meer dat hij heel hard op het bord schijnt en dan soms een aantal keren achterelkaar uit en aan gaat. Misschien heb ik wel een defectje hoor, maar als ik een rotonde oprijd, dan schiet het grootlicht links een aantal keren aan en uit, alsof ie heel erg aan het zoeken is naar wat ie moet verlichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C.A.H.
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 16:41

[Afbeelding]

Ik ben hier helemaal niet blij mee, gaat bij ons om een lease-auto waarbij wij oorspronkelijk 20.000km in 3jaar kregen. Deze konden we lekker gebruiken voor de buitenland km-ers. Nu is het maar 2jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nerovectra
Belecthor schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 09:52:
[...]

Ja, ik bedoel meer dat hij heel hard op het bord schijnt en dan soms een aantal keren achterelkaar uit en aan gaat. Misschien heb ik wel een defectje hoor, maar als ik een rotonde oprijd, dan schiet het grootlicht links een aantal keren aan en uit, alsof ie heel erg aan het zoeken is naar wat ie moet verlichten.
Dat is het gevolg van op het bord schijnen, bord treedt op als weggebruiker, koplamp dimt, botd treedt niet meer op als weggebruiker, koplamp ziet geen weggebruiker meer dus gaat weer schijnen. Voor wat het systeem kan zien werkt het naar mijn idee optimaal. Verbetering hiervan zou mij zéér verbazen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belecthor
nerovectra schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 10:05:
[...]

Dat is het gevolg van op het bord schijnen, bord treedt op als weggebruiker, koplamp dimt, botd treedt niet meer op als weggebruiker, koplamp ziet geen weggebruiker meer dus gaat weer schijnen. Voor wat het systeem kan zien werkt het naar mijn idee optimaal. Verbetering hiervan zou mij zéér verbazen.
Huh, hoe kun je zeggen dat het goed werkt als het grootlicht matrix stukje soms wel vier keer achterelkaar in 10 seconden oplicht en weer uitgaat op hetzelfde stukje? Hij ziet niet goed wat hetgeen is waar het grootlicht op schijnt. Het werkt gewoon niet zo lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boredgeestje
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:18
Ik wil een setje velgen en winterbanden aanschaffen voor mijn model Y. De leverancier biedt Autel MXsensor TPMS sensoren aan, heeft iemand daar ervaring mee of die storing-vrij werken na de recente updates?

This post was created with 100% recycled electrons

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-09 10:07
Ik probeer erachter te komen waar de 0% optie staat. Want bij huurkoop staat nog steeds 1.99%.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BCWAD6NSqk60Uw_2aohtyC-IERw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/4Ds7nPbBMJv1OamTOgDBfNOH.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeEvert
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12-05 12:34
aschja schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 10:19:
Ik probeer erachter te komen waar de 0% optie staat. Want bij huurkoop staat nog steeds 1.99%.

[Afbeelding]
Dat is zo te zien alleen zakelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ryanator
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 01-09 22:31

ryanator

Wilt een PS5 op launch

Ik ga morgen waarschijnlijk mn 2019 SR+ ophalen. Heb zojuist het onderhoud binnen gekregen, en het viel me op dat ik niks terug zie van voor 2021. Ook valt het op dat er in de 5 jaar dus nog nooit een ruitenwisser is vervangen of vloeistoffen, interieurfilter o.i.d. Of valt dit onder de apk zonder beurt?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1Sgq2D-eWyEZV-meN5RoUnnLd5E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/soJDKERphNKd7USZbWkE9KXK.jpg?f=fotoalbum_large

volgende apk zou december 2025 zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nerovectra
Belecthor schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 10:07:
[...]

Huh, hoe kun je zeggen dat het goed werkt als het grootlicht matrix stukje soms wel vier keer achterelkaar in 10 seconden oplicht en weer uitgaat op hetzelfde stukje? Hij ziet niet goed wat hetgeen is waar het grootlicht op schijnt. Het werkt gewoon niet zo lekker.
Ik zeg dat het naar mijn idee optimaal werkt voor de technische mogelijkheden die het systeem ter beschikking staan. Je kunt het ook uitzetten als het je irriteert. Zodra via gps alle reflecterende borden in kaart gebracht zijn, zou het technisch gezien tot een beter resultaat kunnen leiden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maasluip
  • Laatst online: 12-09 19:12

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

ChUcKiE schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 09:16:
Mijn voorbanden van de M3 uit 2022 zijn een heel eind op. 30.000 km geleden zijn de achterbanden al eens vervangen. Toen heb ik er de banden op laten leggen die er al op lagen: Michelin SPORT 4 ACOUSTIC T0 98Y XL 235/45R18

[Afbeelding]
Nu de voorbanden vervangen moeten worden denk ik erover om maar weer dezelfde erop te leggen, of zijn er ondertussen betere varianten die aan te raden zijn?
Banden van autobandenmarkt.nl op een rijtje gezet: https://docs.google.com/s...1bxe2I3g/edit?usp=sharing

Ik zou zeggen dat de Continental UltraContact NXT - ContiRe.Tex een betere band is.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

nerovectra schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 10:05:
[...]

En bedenk je daarbij dat wij zeer goede retroreflecterende borden hebben. Dat is in veel landen helemaal niet het geval, en zeker niet in de VS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakarim
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 19:29

Tweakarim

PSN: Karimineel3

Is hier FSD of EAP voor nodig of beschikbaar voor iedereen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaka
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22-07 18:30
Tweakarim schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 11:36:
[...]

Is hier FSD of EAP voor nodig of beschikbaar voor iedereen?
Minimaal EAP voor nodig:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0pKqcvcU_P__YHG-yh1BW0fXlj0=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/juHQ3CNrPKrVW3VtOU4sbVkf.png?f=user_large

[ Voor 29% gewijzigd door kaka op 22-11-2024 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-09 19:51
ryanator schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 10:45:
Ik ga morgen waarschijnlijk mn 2019 SR+ ophalen. Heb zojuist het onderhoud binnen gekregen, en het viel me op dat ik niks terug zie van voor 2021. Ook valt het op dat er in de 5 jaar dus nog nooit een ruitenwisser is vervangen of vloeistoffen, interieurfilter o.i.d. Of valt dit onder de apk zonder beurt?

[Afbeelding]

Nee dat valt niet onder apk. Ik vervang zelf mijn interieurfilter en ruitenwissers, wellicht heeft jouw vorige eigenaar dat ook gedaan. Al is het interieur zelf doen niet aan te raden als je 2 linker handen hebt.

Beide zou ik zelf overigens meteen vervangen. Een fris filter en goede wissers is wel zo fijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum

[Afbeelding]

Vloeistoffen en interieurfilter heb ik ook nog nooit gedaan bij de mijne uit 2019. Ruitenwisser zit ik nu aan mijn tweede setje, maar die heb ik los gekocht bij Tesla en zelf gemonteerd en nooit via service laten doen. Goed mogelijk dat andere leaserijders dat ook zo doen. (interieurfilter is overigens ook goed zelf te doen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigSmurf
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

[Afbeelding]

Interieurfilter vind ik niet gek dat je daar niet aan denkt zolang je geen last hebt van geurtjes / muffe lucht. Gewoon direct laten vervangen en dan is het opgelost, dat kan geen kwaad. Ruitenwisserbladen ook lekker direct vervangen, waarbij ik 5 jaar met dezelfde bladen van de vorige berijder wel echt compleet debiel vind. Ik laat ze elke 12 tot 18 maanden preventief vervangen, zicht is alles. Die paar tientjes. Leasemaatschappij keurt dat ook altijd goed.

Als er <100k op staat is dat overigens ook alles. Heb recent even alles laten checken nu er bijna een ton op de mijne staat, remblokken waren na 3 jaar en 100k km nog ruim voldoende, schijven konden nog jaren mee en ophanging was ook niks mis mee. Lang leve elektrisch rijden, heel weinig onderhoud.

Veel plezier met je nieuwe auto! :)
Caelorum schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 12:01:
[...]

Vloeistoffen en interieurfilter heb ik ook nog nooit gedaan bij de mijne uit 2019. Ruitenwisser zit ik nu aan mijn tweede setje, maar die heb ik los gekocht bij Tesla en zelf gemonteerd en nooit via service laten doen. Goed mogelijk dat andere leaserijders dat ook zo doen. (interieurfilter is overigens ook goed zelf te doen)
99,999% van de leaserijders gaat nooit zelf iets vervangen. Zeker niet als je op de oprit je interieurfilter en ruitenwisserbladen kan laten vervangen door een ranger. Dus die kans is nihil dat het door de berijder zelf is gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-09 19:51
Pierz schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 12:01:
[Afbeelding]

Vandaag op het menu: linker achterlicht, vers uit eigen Tesla. Met een toefje condens.

Het vocht is er na een nacht bijna uit. Straks even de naden dichtkitten met liquid tape en kijken hoe het zich houdt.
Om hier even op terug te komen na inmiddels flink wat regen en sneeuw: er komt geen vocht meer in. Toch weer een achterlicht minder op de afvalberg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cacofant
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 12-09 13:20
Is EAP nu echt de moeite in Nederland? Ik twijfel nog steeds.
Werkt bijvoorbeeld Autopark nu al?

Ik heb nu ook al een soort van EAP met de S3XY app (resume autopilot na wisseling van rijstrook).

Tesla Model 3 RWD (2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpikeHome
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
BigSmurf schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 12:15:
[...]
99,999% van de leaserijders gaat nooit zelf iets vervangen. Zeker niet als je op de oprit je interieurfilter en ruitenwisserbladen kan laten vervangen door een ranger. Dus die kans is nihil dat het door de berijder zelf is gedaan.
Mja bij het vorige bedrijf waar ik werkte zaten ruitenwissers niet in het leasecontract en moest je het zelf regelen. Het huidige bedrijf gaat het je bruto kosten als berijder, dus dan is zelf doen vaak al wat voordeliger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
Subsidiepot voor SEPP is wel op voor nieuwe auto's dus dat is wel helaas pindakaas.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/rxREObx.png

[ Voor 8% gewijzigd door Oekol op 22-11-2024 12:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

cacofant schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 12:24:
[...]

Hit en miss. Ik heb nog regelmatig dat hij niet in wil parkeren (2019 met HW 3.0). En ik zou graag weten wat de definities zijn wanneer autopark werkt, want dan kan ik mijn oprit zodanig inrichten dat het daar werkt.
ASS zit in de 2024.44 update maar ook dat schijnt meer een gimmick te zijn dan dat het al echt werkt.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• joeri_berg
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-09 15:38
Wat is 2024.44.3 een heerlijke update zeg. Vanmorgen geïnstalleerd.

De visualisaties van overig wegverkeer (en objecten) is super smooth in 60 fps en auto's verspringen niet meer alle kanten op (2023 MY). Echt veel prettiger en rustiger voor de ogen dit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ryanator
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 01-09 22:31

ryanator

Wilt een PS5 op launch

BigSmurf schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 12:15:
[...]
Interieurfilter vind ik niet gek dat je daar niet aan denkt zolang je geen last hebt van geurtjes / muffe lucht. Gewoon direct laten vervangen en dan is het opgelost, dat kan geen kwaad. Ruitenwisserbladen ook lekker direct vervangen, waarbij ik 5 jaar met dezelfde bladen van de vorige berijder wel echt compleet debiel vind. Ik laat ze elke 12 tot 18 maanden preventief vervangen, zicht is alles. Die paar tientjes. Leasemaatschappij keurt dat ook altijd goed.

Als er <100k op staat is dat overigens ook alles. Heb recent even alles laten checken nu er bijna een ton op de mijne staat, remblokken waren na 3 jaar en 100k km nog ruim voldoende, schijven konden nog jaren mee en ophanging was ook niks mis mee. Lang leve elektrisch rijden, heel weinig onderhoud.

Veel plezier met je nieuwe auto! :)

[...]
Deze staat op 112.xxx km, dus ik ga idd op korte termijn dan eens die ruitenwisserbladen laten vervangen. In de auto zelf rook ik geen rare luchtjes tijdens mn testrit, dus dat is dan weer fijn. Ben heel benieuwd naar het elektrisch rijden! Vind het echt top dat de volgende apk pas volgend jaar december is :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdidi
  • Niet online
Oekol schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 08:16:
[...]

Heb hem nu ingesteld om 07.00 uur en in de vertaling in het NL staat dan dat hij 'tegen' 07.00 klaar is.
Nou: hij was om 06.44 op temperatuur kreeg ik het bericht.
Bij mij ook steevast 15min te vroeg
Ik reed uiteindelijk om 07.10 weg en het heeft mij 3% gekost. Weggezet met 28%, in de ochtend gekeken toen wekker ging en had hij nog 27% en deed hij nog niks. Toen ik om 07.10 instapte was het 24%.
Is dus zo'n 1,7 kWh. Denk dat dat met deze temperaturen normaal is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-09 17:18
Maasluip schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 11:22:
[...]

En bedenk je daarbij dat wij zeer goede retroreflecterende borden hebben. Dat is in veel landen helemaal niet het geval, en zeker niet in de VS.
Tja, mijn Mercedes kon er in 2015 wèl fatsoenlijk mee omgaan.
Zou er iets veranderd zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
ryanator schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 13:44:
[...]

Deze staat op 112.xxx km, dus ik ga idd op korte termijn dan eens die ruitenwisserbladen laten vervangen. In de auto zelf rook ik geen rare luchtjes tijdens mn testrit, dus dat is dan weer fijn. Ben heel benieuwd naar het elektrisch rijden! Vind het echt top dat de volgende apk pas volgend jaar december is :P
Ik vind dat het interieurfilter ook goed zijn ding doet hoor. Gaat lang mee, al zal dat ook zijn waar je nu precies rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @baddon
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-06 23:13
Hier nu ook op 44.3 met EAP. Net summon en smart summon geprobeerd op de oprit maar zelf als ik vlak naast de auto sta blijft er een melding komen dat de telefoon verder dan 6m weg is (op Android en op iPhone). Wat heb je er überhaupt aan als je binnen 6 meter van de auto moet zijn. Enige situatie die ik kan bedenken is dat je ingeklemd staat tussen twee autos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flupp
@baddon schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 14:52:
Hier nu ook op 44.3 met EAP. Net summon en smart summon geprobeerd op de oprit maar zelf als ik vlak naast de auto sta blijft er een melding komen dat de telefoon verder dan 6m weg is (op Android en op iPhone). Wat heb je er überhaupt aan als je binnen 6 meter van de auto moet zijn. Enige situatie die ik kan bedenken is dat je ingeklemd staat tussen twee autos.
Laat dat nu net een situatie zijn waar ik mezelf méér zou vertrouwen dan Elon's software...

Model 3 LR (model 2023)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gjcvro
  • Registratie: Maart 2018
flupp schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 15:00:
[...]

Laat dat nu net een situatie zijn waar ik mezelf méér zou vertrouwen dan Elon's software...
Niet als je niet in kunt stappen ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flupp
gjcvro schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 15:01:
[...]

Niet als je niet in kunt stappen ;-)
Daar zeg je zoiets

Model 3 LR (model 2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15:42

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Hier ben ik blij mee. Ik heb dit dus zo vaak dat ik terugkom bij mijn auto en iemand staat dan zo dichtbij dat ik mijn kind niet in de auto krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mackeessie
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 10-09 13:39
cacofant schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 12:24:
[...]

Ik heb nu ook al een soort van EAP met de S3XY app (resume autopilot na wisseling van rijstrook).
Ik had in mijn vorige Tesla Model 3 2019 EAP, daar werkte de summon soms, 1x gebruikt, en auto lane change prima als het rustig was, met name in het buitenland, maar het geld niet waard. In mijn huidige Tesla Model Y 2023 geen EAP, wel SEXY commander, en dat is genoeg. Resume autopilot werkt prima, ook in Nederland en de Autopilot max , die je autopilot uitschakelt als je harder gaat dan 140km/h en weer automatisch aan als je weer vaart mindert is ook super. Dus ik zou het bij jou zo laten en iets ander leuks doen met die € 3800,- die EAP kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Klinkt meer als de oorspronkelijke implementatie. In de US zijn ze inmiddels bij ASS en dat is wél indrukwekkend. Summon is niet veel meer dan een gimmick.

#team_UTC+1

Pagina: 1 ... 478 ... 502 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: