Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 462 ... 502 Laatste
Acties:
  • 3.701.198 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19-09 08:07

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

eltron schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 23:02:
[...]

Las hier ergens dat Tesla de auto bij verkoop aan een nieuwe eigenaar weer terugzet naar fabrieksinstellingen. Waardoor je zaken als EAP kwijt bent (?)
EAP raak je niet kwijt bij overdracht van eigenaar. Dit gebeurd enkel als je de auto aan Tesla verkoopt en Tesla verkoopt hem door. Maar Tesla kan ook juist extra's aanbieden die er niet op zitten. Het kost hun zelf niets om een vinkje te veranderen in het systeem.

Bij het kopen is het wel handig om te zorgen dat de oude eigenaar wel een eigenaarschap overdracht doet in de app. Anders moet je het claimen via je kentekenbewijs en dat kan wel een aantal dagen duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Las hier ergens dat Tesla de auto bij verkoop aan een nieuwe eigenaar weer terugzet naar fabrieksinstellingen. Waardoor je zaken als EAP kwijt bent (?)
Nee, dat kan alleen het geval zijn als je via Tesla zelf zou kopen. Maar dan staat die auto niet geadverteerd met die functies. Het zal eerder zo zijn dat Tesla een occasion juist wel uitrust met die functies om een hogere prijs te rechtvaardigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09:40
[...]

nee hoor. Ik heb de optie acceleration boost. Toen ik de auto overkocht van de LM en ik dus zelf de eigenaar werd bleef de optie gewoon gelden.

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cwegh
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
Schwarz schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 22:35:
[...]

Houd er wel rekening mee dat je de schijn tegen je hebt wanneer je een autopilot ongeluk veroorzaakt. Je belemmert moedwillig een veiligheidssysteem in de auto.
Heeft er iemand voorbeelden waar een verzekeringsmaatschappij de beelden en telemetrie (bvb. autopilot stond aan bij moment van impact) gebruikt voor de schuldvraag te bepalen? Kan me inbeelden dat verzekeringen steeds bewuster zijn dat Tesla best veel bewijslast vastlegt.

Dat zou inderdaad een lastig verhaal worden als je een ongeluk veroorzaakt op autopilot - wat normaal ook niet zou mogen gezien het systeem zelf stopt of disengaged omdat je niet aandachtig bent (wat misschien wel de reden is dat Tesla meer strikt is vanwege rechtszaken). Dat kan ik me inbeelden dat het afplakken van de binnencamera jou wel in de problemen kan brengen. Autopilot met autosteer is niet autonoom rijden, je moet volgens de wet expliciet de aandacht op de weg houden (Level 2) en dus komt de schuld bij de bestuurder te liggen.

As a sidenote, ik had het ook afgeplakt in het begin, maar nu al maanden niet meer. Ik rij nu een pak voorzichtiger en aandachter. De waarschuwingen zijn altijd terecht (dat ik dus afgeleid ben).

Wat off-topic, maar je moet eens voor de fun deze tool gebruiken: https://berekening.net/remafstand-calculator. Je remt al 50m aan 100kmh (remafstand bij droog weer). Gemmidelde reactietijd zonder afleiding is +/- 1,5 s. Dan leg je nog eens +/- 40/50m af (reactieafstand). Tel daar nog 2-3 seconden afleiding bij en je gaat richting de 200 meter. Verbaas me daar altijd over hoeveel invloed reactietijd heeft op je stopafstand.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jUrqo0idCPplAvzydTzteZ2QV4c=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/mYmEBWX05PEAcQ2wC9QeLzkt.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Venzl
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-09 12:54
Waarschijnlijk niet eerst die met dit dilemma zit maar wil hem toch voorhouden: mijn Model 3 uit 2019 loopt in december uit de lease. Nu had ik hoop dat er rond deze tijd al meer duidelijkheid zou zijn over de Juniper en de release datum, maar helaas.

Ik neig nu naar het bestellen van een Model Y LR AWD maar heb ook FOMO voor de Juniper. Lijkt me zuur om net drie maanden de Y te hebben wanneer een verbeterde en frisser model wordt uitgebracht.

Wat zouden jullie doen en wat waren redenen om nu wel al de Y te bestellen en niet te wachten op de Juniper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09:29
Venzl schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 08:13:
Waarschijnlijk niet eerst die met dit dilemma zit maar wil hem toch voorhouden: mijn Model 3 uit 2019 loopt in december uit de lease. Nu had ik hoop dat er rond deze tijd al meer duidelijkheid zou zijn over de Juniper en de release datum, maar helaas.

Ik neig nu naar het bestellen van een Model Y LR AWD maar heb ook FOMO voor de Juniper. Lijkt me zuur om net drie maanden de Y te hebben wanneer een verbeterde en frisser model wordt uitgebracht.

Wat zouden jullie doen en wat waren redenen om nu wel al de Y te bestellen en niet te wachten op de Juniper?
Met zekerheid... niemand weet meer, en Berlijk schijnt nog niet klaar te zijn.
Kan je je 3 nog een half jaar verlengen?

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaka
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18-09 16:08

Zat in hetzelfde schuitje maar dan 3 maanden terug.

Nood was hoog en had direct een auto nodig i.v.m. aflopen private lease. Heel sterk getwijfeld om een "tijdelijke" auto 2e hands aan te schaffen om het gat te vullen tot Juniper. Heb me vies verkeken op de huidige markt van 2e hands auto's, laten we het daar op houden 8)7.

Uiteindelijk toch maar de MY RWD besteld en ben er super tevreden over. Ik bekijk het zo; ben blij dat ik de laatste versie heb van de MY met de wetenschap dat deze goed is doorontwikkeld in de loop der jaren.

Maar ik snap heel goed dat je twijfelt, vooral we nu richting het einde van het jaar gaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adjego
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18-09 20:44
Bever! schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 07:26:
[...]

Op 2.5 he zal het sowieso niet werken, maar genoeg hw3 aanbod uit 2019.
Als je op een Tesla met HW2.5 FSD besteld, wordt gewoon de AP computer geupdate naar HW3.0. Dat zit in het pakket inbegrepen dus om die rede hoef je niet een HW3.0 auto te zoeken als je in de toekomst FSD zou willen gaan aanschaffen.

Home Assistant | ☀️ 2900 Wp PVOutput | 🔋 Tesla Model 3 RWD 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Venzl
Tommie12 schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 08:16:
[...]

Met zekerheid... niemand weet meer, en Berlijk schijnt nog niet klaar te zijn.
Kan je je 3 nog een half jaar verlengen?
Nee, helaas niet meer. Heb hem nu bijna vijf jaar. Ik kan hem wel door blijven rijden maar dan gaat hij naar het huidige bijtellingtarief en dat is niet echt aantrekkelijk gezien de catalogus waarde destijds hoger lag… Een dilemma dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venzl
kaka schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 08:21:
[...]

Uiteindelijk toch maar de MY RWD besteld en ben er super tevreden over. Ik bekijk het zo; ben blij dat ik de laatste versie heb van de MY met de wetenschap dat deze goed is doorontwikkeld in de loop der jaren.

Maar ik snap heel goed dat je twijfelt, vooral we nu richting het einde van het jaar gaan..
Eens, zo zie ik de huidige model Y ook; de kinderziektes zullen er uit zijn en het blijft gewoon een goede auto. Ben nog steeds tevreden met mijn huidige 3, ook qua design, maar zit me toch niet lekker om nu weer een auto te bestellen voor de aankomende vier/vijf jaar, waarvan over een half jaar oid een nieuwe versie van is…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• adjego
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18-09 20:44
Venzl schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 08:58:
[...]

Eens, zo zie ik de huidige model Y ook; de kinderziektes zullen er uit zijn en het blijft gewoon een goede auto. Ben nog steeds tevreden met mijn huidige 3, ook qua design, maar zit me toch niet lekker om nu weer een auto te bestellen voor de aankomende vier/vijf jaar, waarvan over een half jaar oid een nieuwe versie van is…
je hebt geen mogelijkheid om tijdelijk een poolauto te rijden?

Home Assistant | ☀️ 2900 Wp PVOutput | 🔋 Tesla Model 3 RWD 2024

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• daemonix
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Ik denk dat de verschillen tussen Juniper en de huidige MY veel kleiner zullen zijn dan iedereen hier lijkt te denken.

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MooieMario
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 08-09 11:22

Ik was in maart in de markt voor een nieuwe. Ikzelf kwam van een KIA e-Niro, mijn vrouw van een M3 LR AWD. Bovenaan op de shortlist stond de vernieuwde M3. Het werd een MY LR AWD. Uiteindelijk wogen de plusjes van vernieuwde M3 niet op tegen de oude MY. Zou ik met die kennis nu voor jouw keuze staan, dan zou ik alleen wachten op Juniper wanneer de prijs niet significant anders wordt (weten we niet), levertijden enigszins normaal blijven (weten we niet, zijn ze wel te bestellen in variant die je wil?) en echt vernieuwende aandrijflijn krijgt (weten we niet, en zeker niet gebeurd bij M3). Oftewel: ik zou de huidige bestellen.
Vergeet niet dat de huidige MY al een aanzienlijk upgrade is ten opzichte van een M3 2019.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaeltb
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-09 06:52
adjego schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 08:23:
[...]

Als je op een Tesla met HW2.5 FSD besteld, wordt gewoon de AP computer geupdate naar HW3.0. Dat zit in het pakket inbegrepen dus om die rede hoef je niet een HW3.0 auto te zoeken als je in de toekomst FSD zou willen gaan aanschaffen.
Hmm, ik gok dat het nog wel eens lang kan duren voordat de regelgeving fsd hier toelaat. En ik zie de meerwaarde van eap niet echt. Je moet evengoed je handen aan het stuur houden. Ga wel gewoon voor een voordelige m3 met goede soh :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09:10
Oekol schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 21:20:
Referral programma wordt weer aangepast:

[...]

En een undocumented change in de 2024.38.x update:

[...]

Had zelf nooit echt nut gevonden in de linkerknop indrukken (nu de ruitenwisser snelheid ook met de scrollwheel aangepast kan worden) afgezien van de lampjes aandoen voor de kinderen achterin. Nu kan je dus ook je spiegels inklappen en uitklappen. Dat zou wel eens nuttig kunnen zijn in een smalle straat waar je echt geen tijd hebt om in het menu te kijken.
Nu ook in Nederland naar €500 (en €250 voor referrer).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
daemonix schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 09:25:
Ik denk dat de verschillen tussen Juniper en de huidige MY veel kleiner zullen zijn dan iedereen hier lijkt te denken.
Ik denk het niet.
Ze moeten iets, want de concurrentie komt een pak dichter bij.

En vermits de Y het absoluut belangrijkste model is van Tesla moet de update meteen raak zijn.
Als de markt de update niet lust, dan heeft Tesla een heel groot probleem. De Y is zo belangrijk voor de actuele cash flow van Tesla dat dit in focus moet zijn.
Misschien verklaart dat ook waarom het iets langer duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander1984
  • Laatst online: 19-09 18:17
YKla schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 11:58:
Vreemd verhaal: auto in juni besteld voor levering december. Krijg nu ineens bericht dat mijn Tesla pas in februari ofzo geleverd kan worden. Er zit toch enkele weken levertijd op of is dat inmiddels veranderd?

Leasemaatschappij doet ook of de neus bloed en zegt; ga maar bij Tesla navragen. Die hebben echter geen telefoonnummer dat je kunt bellen met vragen over de levering.
Junipertje

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• goldmemberf1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-09 22:37
En met *beladen onderwerp incoming* die gek aan het roer zullen meer mensen dit serieus meenemen in hun overweging een Tesla te kopen. Bij mij begint dat in ieder geval wel te knagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
goldmemberf1 schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 09:56:
En met *beladen onderwerp incoming* die gek aan het roer zullen meer mensen dit serieus meenemen in hun overweging een Tesla te kopen. Bij mij begint dat in ieder geval wel te knagen.
Klopt, in de VS schijnt het een ding te zijn. Progressieven verkopen hun Tesla, en sommige conservatieven durven er voor het eerst een kopen met de "blessing van Trump".

We zullen binnen een paar weken wel zien hoe de liefde tussen Trump en Musk evolueert. Beiden kunnen nogal reageren als kinderen.

Gezien Tesla nog altijd groeit en blijkbaar marktaandeel kan houden lijkt het in de meeste andere landen niet echt te spelen.

Ik wil voor mijn volgende auto eentje wat in de EU geproduceerd is. We zien wel waar we dan landen, ik hoop nog dik 3 jaar met mijn eitje te doen, en dat steekt me niks tegen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• -Muncky-
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07:24
Venzl schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 08:55:
[...]

Nee, helaas niet meer. Heb hem nu bijna vijf jaar. Ik kan hem wel door blijven rijden maar dan gaat hij naar het huidige bijtellingtarief en dat is niet echt aantrekkelijk gezien de catalogus waarde destijds hoger lag… Een dilemma dus!
Ik zat met hetzelfde euvel, maar bij mij staat er eind december een Xpeng voor de deur i.p.v. de Model Y. Bewust niet voor de Model Y gekozen om precies dit feit: oud ontwerp en Juniper duurde te lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:00
Maurice- schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 09:42:
[...]

Nu ook in Nederland naar €500 (en €250 voor referrer).
Grappig. Kreeg afgelopen week nog een mail waar 1000 in stond. Dus dacht dat ik er helemaal naast zat en 't alleen USA zou zijn uiteindelijk. Thanks voor laten weten!

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
goldmemberf1 schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 09:56:
Ik weet wel dat dit voor mij een paar maanden terug al een punt van twijfel was en dat dit nu alleen maar erger is geworden. Wat dan voor tesla blijft spreken is dat hun aandrijflijn nog steeds de beste is. De efficiëntie is (veel) beter dan de concurrentie en het hele pakket is qua prijs bijzonder concurrerend

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:40
Cyleo schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 10:11:
[...]

Ik weet wel dat dit voor mij een paar maanden terug al een punt van twijfel was en dat dit nu alleen maar erger is geworden. Wat dan voor tesla blijft spreken is dat hun aandrijflijn nog steeds de beste is. De efficiëntie is (veel) beter dan de concurrentie en het hele pakket is qua prijs bijzonder concurrerend
Het is zeker ook een reden waarom ik geen nieuwe koop. Naast andere zaken. Maar het heeft mij niet in de weg gestaan om de auto over te nemen van de LM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:02
Weet iemand toevallig hoe je in de app kunt zien hoeveel kWh geladen is in de laatste sessie?
Hij geeft het per kilometer aan ipv kWh.
Ik zag voor de leenauto die ik deze maand had dat die dat wel in kWh weergaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdidi
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
-Muncky- schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 10:04:
[...]

Ik zat met hetzelfde euvel, maar bij mij staat er eind december een Xpeng voor de deur i.p.v. de Model Y. Bewust niet voor de Model Y gekozen om precies dit feit: oud ontwerp en Juniper duurde te lang.
Blijkbaar voor LM's geen issue, want de MY is nog steeds zo'n 14% goedkoper (135 euro/pm), iig bij Athlon: de G6 en de MY

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MooieMario
  • Laatst online: 08-09 11:22
offtopic

[ Voor 98% gewijzigd door We Are Borg op 01-11-2024 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 09:15
Inderdaad, de M3 HL is ook uiteindelijk gewoon een doorontwikkeling geweest.
Ik verwacht ook weinig spannends te zien bij de nieuwe MY.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
Kun je via je bestaande account een auto bestellen voor je partner? Dus op haar naam gebruikmakend van eigen tegoed? Zou mooi zijn icm SEPP op de valreep.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L-VIS
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:06
inderdaad offtopic

[ Voor 96% gewijzigd door We Are Borg op 01-11-2024 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdidi
  • Niet online
Ze gaan nu toch haast maken met FSD V13 gebaseerd op HW4. Eerste uitrol eind deze week, grootschalige uitrol eind deze maand. EU natuurlijk niet, maar er komt iig ASS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LigeTRy
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18-09 22:42
Op twitter gaan de geruchten over een nieuw batterypack in 2025 voor de Model 3 RWD (CATL) en zelf mogelijk de Model Y (ipv de BYD)

https://x.com/eivissacopter/status/1851918374483157363

Men heeft het over

- Iets meer capaciteit
- Betere DC laad performance
- 1kg lichter

geruchtendisclaimer hier

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AyurVeda
  • Laatst online: 05-08 22:01
offtopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09:40
LigeTRy schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 12:29:
Op twitter gaan de geruchten over een nieuw batterypack in 2025 voor de Model 3 RWD (CATL) en zelf mogelijk de Model Y (ipv de BYD)

https://x.com/eivissacopter/status/1851918374483157363

Men heeft het over

- Iets meer capaciteit
- Betere DC laad performance
- 1kg lichter

geruchtendisclaimer hier
klinkt allemaal niet heel nieuws waardig allemaal.....1kg serieus? Das een keer goed naar de wc of stevig eten

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• easy-cloud
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19-09 18:42
Tijd voor een nieuwe update:
Trillen / geluid bij 110 a 120
Trillen / geluid bij 110 a 120, ze hebben gereden na balanceren, met hun testwielen (oude performance wielen). De oude wielen hebben de problematieken niet.
Update: nieuwe banden erop heeft niet geholpen.
Wat is er gedaan: Nieuwe wiellagers, gebalanceerd en nieuwe banden.
Update 2: Ze geven aan dat de voorvelgen krom zijn, ze raden vervangen aan. Zometeen auto halen en ik verwacht een discussie over de kosten. Velgen kosten (schrik niet) 1800 euro, ze gaan nog overleg over coulance. Heb aangegeven eerst testrit te willen doen met demo auto, en mijn auto met hun testset enz. Heb er weinig vertrouwen allemaal in.
DAB Storing
DAB radio die de eerste minuten niet werkt (FM wel) is geëscaleerd bij Tesla.
Update: FM/DAB module vervangen, gaat weer terug voor een aantal dagen voor Tesla Engineering om mee te kijken.
Update 2: Antenne vervangen, nu weer testen en terugkoppelen.
Laadpoort gaat niet open als je hem aanraakt, nieuw gemeld.
Afgesteld, nog steeds ruk.
Krakende stoel
Probleem is opgelost, was inderdaad kwestie van de pinnen is bekend probleem bij tesla.
easy-cloud schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 10:22:
Hier een update over mijn problemen van mijn maandagmorgen model:
Trillen / geluid bij 110 a 120, ze hebben gereden na balanceren, met hun testwielen (oude performance wielen). De oude wielen hebben de problematieken niet.
DAB Storing
Update: FM/DAB module vervangen, gaat weer terug voor een aantal dagen voor Tesla Engineering om mee te kijken.
Laadpoort gaat niet open als je hem aanraakt, nieuw gemeld.
Nieuw probleem, is gemeld en wordt naar gekeken volgende serviceafspraak.
Krakende stoel
Probleem is opgelost, was inderdaad kwestie van de pinnen is bekend probleem bij tesla.

[ Voor 4% gewijzigd door easy-cloud op 01-11-2024 09:14 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
offtopic

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Laatst online: 22:43
fisherman schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 10:27:
Weet iemand toevallig hoe je in de app kunt zien hoeveel kWh geladen is in de laatste sessie?
Hij geeft het per kilometer aan ipv kWh.
Ik zag voor de leenauto die ik deze maand had dat die dat wel in kWh weergaf.
De weergegeven informatie op die specifieke plek in de app wordt gedicteerd door de instelling van je range weergave op het scherm in de auto. Als je die op km hebt staan staat er km bijgeladen in de app, als je die op % hebt staan staat er kWh bijgeladen in de app. Vind het zelf suf dat het niet mee wisselt als je in de app wisselt tussen % en km door op dat getal te drukken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-09 18:32
De referral is verlaagd van €1000 naar €500 bij aanschaf van een nieuwe Tesla.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nerovectra
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 08:59
offtopic

[ Voor 96% gewijzigd door We Are Borg op 01-11-2024 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdidi
  • Niet online
Op naar 2024.38.6

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• this
nerovectra schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 15:51:
[...]

Het blijft fascinerend dat een Amerikaan met zo'n agenda het presteert om, behalve de cybertruck natuurlijk, dermate efficiënte en goed presterende producten en servicenetwerk neer te zetten. In verhouding tot de bestaande concurrenten dan hè ...
Wie zegt dat dit uit het brein van Elon Musk komt en niet van de vele super intelligente ingenieurs die voor hem werken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• this
anti elppa schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 13:03:
[...]

klinkt allemaal niet heel nieuws waardig allemaal.....1kg serieus? Das een keer goed naar de wc of stevig eten
Met die 1 kg geven ze aan dat ze meer capaciteit kunnen hebben zonder merkbaar zwaarder te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nerovectra
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 08:59
offtopic

[ Voor 94% gewijzigd door We Are Borg op 01-11-2024 19:39 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Allewijn
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P5QYZUPCWTfUNiqHYa6xIgN1HnY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wcD3Rwlf5d1iht8nOiBCJiOs.jpg?f=fotoalbum_large

Man, wat ben ik hier blij mee!!!
Zowel de linker als rechter spiegel nu tijdens achteruit rijden hélemaal individueel instelbaar.
Dus kantelbaar totdat ik volledig de stoepranden zie tov mijn velgen.
100 punten en werkt ineens nóg beter dan in mijn vorige Audi.
Wat blijven de sw updates toch telkens/vaak wat moois brengen. Er is echt geen enkel ander merk dat steeds weer weer kosteloos een stukje beter wordt/meer kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shinken82
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19-09 13:28
Allewijn schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 16:47:
[Afbeelding]

Zowel de linker als rechter spiegel nu tijdens achteruit rijden hélemaal individueel instelbaar.
Wat blijven de sw updates toch telkens/vaak wat moois brengen. Er is echt geen enkel ander merk dat steeds weer weer kosteloos een stukje beter wordt/meer kan.
Aaargh.....waar is mijn update!? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Laatst online: 08:00

Ethirty

Who...me?

Er was hier laatst een discussie of 3rd party laders. Dacht net voor de grap eens een Fastned stop toevoegen, begint de auto gelijk te pre-heaten. Geen idee of dit algemeen bekend is, maar ik kreeg de indruk dat dit eerder niet zo was.

Ook iets raars gehad vandaag, auto op AP verlaagde meermaals de snelheid op de provinciale weg vanzelf van 90 (hoger kan sowieso niet) naar de max snelheid. Geen bord oid wat dat zou moeten triggeren.

(Zit nog op 32.7)

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• -Junkiexp-
  • Laatst online: 16-09 07:48
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I57cAwyWjZmQXVdF6qZV5q95V64=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/03czVgAyJKy1eblT83G39Uxf.jpg?f=fotoalbum_large

4 jaar en 100.000 km in de hele fijne 5 serie diesel gereden, echt een top auto. Maar aan alles komt een eind en met 375k op de teller werd het ook tijd voor wat anders.
Mijn vriendin mag in het kader van duurzaamheid sinds kort gratis onbeperkt laden op haar werk met behoud van de al riante km vergoeding en gezien ze maandag en donderdag en om de week op vrijdag op kantoor komt dat heel goed uit.
Woon werk slechts 35km.

Was een no brainer natuurlijk om elektrisch te gaan rijden en per maand 450 euro aan diesel en (voorlopig nog) wegenbelasting te besparen.
Dus de 2de hands markt ingedoken en uiteindelijk was de keuze een E-tron 2019 of een M3 2019.
Etron is een stuk ruimer echter de motoren kunnen stuk gaan en dan ga je al gauw aan de 6500 exc. Btw per stuk.

Dus uiteindelijk voor deze M3 LR AWD gekozen met 1 jaar volledige garantie en nog 2 jaar fabrieksgarantie op de motoren en accu.

Morgen ophalen en dan kan het ontdekken beginnen.
Zelf geen eigen oprit maar wel een hoekhuis en zou met een kabel over de stoep kunnen laden indien nodig.
Eerst maar eens kijken of die behoefte er is, we hebben ook een paar laadpalen in de wijk die niet vaak bezet zijn en op het industrieterrein ook 4 Shell recharge laders.

Ik kijk in ieder geval uit naar het nieuwe EV avontuur.
En ja ik ga de BMW ook zeker wel missen.
Hopelijk maakt de Tesla dat snel weer goed 🙂

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eiHtBonqCa5wqRxI5NDTGe79UYs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/knwJVkd91Ej8NxdHz3QP4mba.jpg?f=fotoalbum_large

3840 Wp pal op zuid zonder schaduw, Zuid-Holland zuid - Panasonic WH-MDC07J3E5 monoblock warmtepomp - Atlantic Explorer V4 200 liter coil warmtepompboiler - Technea Shower HR Tube 1-21 douchepijp-wtw - gasloos sinds 13-04-2024

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Oekol
ASS komt officieel in November naar europa!

Leuk dat ze dit soort updates qua roadmap nu gaan delen op X.

En sorry maar ik ga echt heel goed op dat X account van de CT.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9IyVfoCqJbs5eBrl1NC78jAX6dU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZcxxrphZZsH8PGGc5g9NAU41.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x8KTc8YqVOAFxdyg0o5tjBJp9iA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UXpx3SQXfp8UsVDC5l2QS0kg.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 74% gewijzigd door Oekol op 31-10-2024 17:28 ]

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Oekol schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 17:23:
ASS komt officieel in November naar europa!

Leuk dat ze dit soort updates qua roadmap nu gaan delen op X.

[Embed]

En sorry maar ik ga echt heel goed op dat X account van de CT.

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Zitten wij naar dezelfde tekst te kijken? Er staat dat ze ASS vorige maand hebben uitgebracht en dat ze hopen FSD volgend jaar in Europa te mogen introduceren.

Van daaruit duurt ASS in Europa nog wel even, aangezien er dan helemaal geen bestuurder in de auto zit.

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ted038
  • Laatst online: 19-09 17:54
easy-cloud schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 13:05:
DAB Storing
Update 2: Antenne vervangen, nu weer testen en terugkoppelen.
[...]
Nu heb ik ook dat DAB enige tijd nodig heeft om "aan" te gaan (oa bij Slam, die heeft alleen dab) , maar is dat inderdaad een te verhelpen storing? Of "tesla produkteigenschap"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Ted038 schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 17:32:
[...]

Nu heb ik ook dat DAB enige tijd nodig heeft om "aan" te gaan (oa bij Slam, die heeft alleen dab) , maar is dat inderdaad een te verhelpen storing? Of "tesla produkteigenschap"?
Slam is inderdaad knap vervelend, gaat bij mij telkens naar een krakende FM frequentie, dus kennelijk zit er toch nog iets in de lucht. Soms vind de auto de DAB niet meer terug en moet ik de zender met de hand opnieuw selecteren. Mijn vorige auto had een instelling om niet te switchen, dan is het gewoon heel even stil.

#team_UTC+1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wootahH
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:38
-Junkiexp- schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 17:22:
[Afbeelding]

4 jaar en 100.000 km in de hele fijne 5 serie diesel gereden, echt een top auto. Maar aan alles komt een eind en met 375k op de teller werd het ook tijd voor wat anders.
Mijn vriendin mag in het kader van duurzaamheid sinds kort gratis onbeperkt laden op haar werk met behoud van de al riante km vergoeding en gezien ze maandag en donderdag en om de week op vrijdag op kantoor komt dat heel goed uit.
Woon werk slechts 35km.

Was een no brainer natuurlijk om elektrisch te gaan rijden en per maand 450 euro aan diesel en (voorlopig nog) wegenbelasting te besparen.
Dus de 2de hands markt ingedoken en uiteindelijk was de keuze een E-tron 2019 of een M3 2019.
Etron is een stuk ruimer echter de motoren kunnen stuk gaan en dan ga je al gauw aan de 6500 exc. Btw per stuk.

Dus uiteindelijk voor deze M3 LR AWD gekozen met 1 jaar volledige garantie en nog 2 jaar fabrieksgarantie op de motoren en accu.

Zelf geen eigen oprit maar wel een hoekhuis en zou met een kabel over de stoep kunnen laden indien nodig.
Eerst maar eens kijken of die behoefte er is, we hebben ook een paar laadpalen in de wijk die niet vaak bezet zijn en op het industrieterrein ook 4 Shell recharge laders.

[Afbeelding]
Drive unit van Tesla is ook wel 6500 ofzo.maar tot 8y/160k km heb je daar garantie.
Ik dacht dat gratis laden op werk al jaren niet meer mag. Of anders wel geregistreerd en doorbelast moet worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
Ethirty schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 17:30:
[...]

Zitten wij naar dezelfde tekst te kijken? Er staat dat ze ASS vorige maand hebben uitgebracht en dat ze hopen FSD volgend jaar in Europa te mogen introduceren.

Van daaruit duurt ASS in Europa nog wel even, aangezien er dan helemaal geen bestuurder in de auto zit.
Je leest het bericht van september. Ik lees het bericht van vandaag. Wat een overzicht is van oktober en daaruit staat what's next voor in de volgende maand. Ik lees nergens 2025 zoals je schetst?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
Komt ook een nieuwe LFP batterij uit voor de M3 en MY in 2025. Meer capaciteit en hogere laadsnelheden is de verwachting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
Ethirty schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 17:30:
[...]

Deze vertaald 't als soon. Wellicht ben ik te soon met mijn november. Maar 2025 lijkt mij ook niet. Anders hadden ze dat wel gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 16-09 14:03
wootahH schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 17:39:
[...]
Ik dacht dat gratis laden op werk al jaren niet meer mag. Of anders wel geregistreerd en doorbelast moet worden
Als het gaat om (over)productie van de zonnepanelen dan kost dit het bedrijf niets.
Sterker nog het bespaart kosten als ze anders moeten betalen voor teruglevering aan energiebedrijf.
Dus eigenlijk zou je geld toe moeten krijgen als je hen een beetje helpt met het oplossen van dat probleem.
Maar goed dit is wellicht meer iets voor een topic over laden bij de werkgever. Al heb ik dergelijk topic nog niet gezien(?)

[ Voor 10% gewijzigd door eltron op 31-10-2024 18:00 ]

e-Niro Exec.l MY19, Tesla MY LR '24, Zappi, 50PV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Junkiexp-
  • Laatst online: 16-09 07:48
eltron schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 17:58:
[...]

Als het gaat om (over)productie van de zonnepanelen dan kost dit het bedrijf niets.
Sterker nog het bespaart kosten als ze anders moeten betalen voor teruglevering aan energiebedrijf.
Dus eigenlijk zou je geld toe moeten krijgen als je hen een beetje helpt met het oplossen van dat probleem.
Het gaat er volgens mij om dat het loon in natura is maar ze hebben er een constructie voor.
Geen idee hoe of wat tbh.

Het bedrijf is zelf helemaal zelfvoorzienend qua elektra het kantoordak ligt propvol met PV.
Renewable energy sector dus ook niet zo vreemd

3840 Wp pal op zuid zonder schaduw, Zuid-Holland zuid - Panasonic WH-MDC07J3E5 monoblock warmtepomp - Atlantic Explorer V4 200 liter coil warmtepompboiler - Technea Shower HR Tube 1-21 douchepijp-wtw - gasloos sinds 13-04-2024

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:35

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
1. Betere isolatie
2. Scherm achterin
3. Dode hoek sensor
4. Geventileerde stoelen (en voor performance ander type stoel)
5. Interieur update zoals stuur, geen stalks, middenconsole en ledstrip
6. Upgrade qua audiosysteem
7. Nieuw design achter en voorkant

Dat zijn de dingen die “zeker” zijn en eventueel dus nog meer. Of je dat “klein” vindt qua wijzigingen is natuurlijk persoonlijk, maar er zullen genoeg mensen zijn die hier op wachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flupp
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 19-09 19:47
Allewijn schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 16:47:
[Afbeelding]

Wat ik hieromtrent niet begrijp, is dat er voor de buitenspiegels toch al een achteruit-positie beschikbaar is ? Mijn spiegels had ik al (in mijn beste herinnering) sedert nieuw zo ingesteld dat ze naar benden kantelen indien ik 'm in z'n achteruit steek.

Model 3 LR (model 2023)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• flupp
We Are Borg schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 18:17:
[...]
...
3. Dode hoek sensor
...
...
Dat zijn de dingen die “zeker” zijn en eventueel dus nog meer. Of je dat “klein” vindt qua wijzigingen is natuurlijk persoonlijk, maar er zullen genoeg mensen zijn die hier op wachten :)
De software geeft toch al de dode hoek in het rood aan ?

En los daarvan, niet iedereen is even enthousiast als jij dat bent, me dunkt ... Sommigen willen overigens extra geld op tafel leggen voor after-market spullen om de oude configuratie op bepaalde punten terug te krijgen...

Model 3 LR (model 2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdidi
  • Niet online
flupp schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 18:21:
[...]

Wat ik hieromtrent niet begrijp, is dat er voor de buitenspiegels toch al een achteruit-positie beschikbaar is ? Mijn spiegels had ik al (in mijn beste herinnering) sedert nieuw zo ingesteld dat ze naar benden kantelen indien ik 'm in z'n achteruit steek.
Je kunt nu per spiegel bepalen of en hoever die kantelt. Ik heb nu bv links ingesteld dat deze niet kantelt en rechts een beetje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
flupp schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 18:21:
[...]

Kon altijd al, werd alleen niet onthouden. De geheugen functie was bugged. Dat is nu opgelost.

Ben er zelfs voor bij de SeC geweest (niet hierom specifiek, maar toen ik er was wel ff benoemd).

De werknemer 't voor laten doen in de auto en die kreeg 't ook niet. Heeft 't toen in hun systeem gecheckt en was een bekend iets. Maar geen ETA voor oplossing. Scheen in verleden ook met de MS voor zijn gekomen.

[ Voor 25% gewijzigd door Oekol op 31-10-2024 18:30 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

@flupp mbt de dode hoek: het is in de model 3 nu een extra lampje in de speaker grill.

En voor dat en al het andere: ik zeg nergens dat ik daar enthousiast van wordt. Doe mij maar gewoon wel stalks bijv. Maar op reageer op dat de veranderingen “klein” zijn: ik vind het best een flink lijstje die potentieel nog langer kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flupp
pdidi schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 18:28:
[...]

Je kunt nu per spiegel bepalen of en hoever die kantelt. Ik heb nu bv links ingesteld dat deze niet kantelt en rechts een beetje
Dat is nu net wat ik er niet aan begrijp. Bij mij is dat al 2 jaar op diezelfde manier ingesteld. Ik vrees dat ik een nuance mis, of nooit heb opgemerkt in die 2 jaar.

Model 3 LR (model 2023)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdidi
  • Niet online
flupp schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 18:31:
[...]

Dat is nu net wat ik er niet aan begrijp. Bij mij is dat al 2 jaar op diezelfde manier ingesteld. Ik vrees dat ik een nuance mis, of nooit heb opgemerkt in die 2 jaar.
Wellicht werkte het bij jou anders, maar dit stond tot 2024.32 in de Owners Manual:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pdHlVkQjwEAGl9I6ijX2CkOEunw=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/MwFutfacZF9wezhSH5zG2gNQ.png?f=user_large

En met de nieuwe 2024.38 Owners Manual staat er nu:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-xbvK_pAcW66uis8PfQXGFh9U3o=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/yEuzVmoExByWZ2DFeq8b9PYv.png?f=user_large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• eltron
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 16-09 14:03
[...]

1. Betere isolatie
2. Scherm achterin
3. Dode hoek sensor

1. Wordt ie dan nog stiller dan stil?? In mijn MY hoor ik al niets (behalve dan sublieme audio).
2. Leuk voor kids als je die hebt. Die kunnen dan ruzie gaan maken wat er op dat scherm komt.
3. mis ik nu niet en is wellicht niet veel meer dan iets verbeterde camera-instelling. Zou mij verbazen als er toch weer sensors in komen (heb het wel op de Kia).
4. Dat zou ik wel een verbetering vinden (heb ik wel op de Kia)
5. Dat is een stap terug, moet je weer apart stalks gaan bestellen en monteren.
6. Ben heel tevreden over het huidige theater (zie 1)
7. kwestie van smaak, doet mij niets, *knip* niet handig verwoord

Als dit alles is en je er ook nog meer voor zou moeten betalen.... is het mij dat niet waard.

[ Voor 3% gewijzigd door twain4me op 31-10-2024 21:01 ]

e-Niro Exec.l MY19, Tesla MY LR '24, Zappi, 50PV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• this
eltron schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 19:05:
[...]

1. Wordt ie dan nog stiller dan stil?? In mijn MY hoor ik al niets (behalve dan sublieme audio).
2. Leuk voor kids als je die hebt. Die kunnen dan ruzie gaan maken wat er op dat scherm komt.
3. mis ik nu niet en is wellicht niet veel meer dan iets verbeterde camera-instelling. Zou mij verbazen als er toch weer sensors in komen (heb het wel op de Kia).
4. Dat zou ik wel een verbetering vinden (heb ik wel op de Kia)
5. Dat is een stap terug, moet je weer apart stalks gaan bestellen en monteren.
6. Ben heel tevreden over het huidige theater (zie 1)
7. kwestie van smaak, doet mij niets, *knip*

Als dit alles is en je er ook nog meer voor zou moeten betalen.... is het mij dat niet waard.
Inderdaad, het enige dat mij zou boeien is die geventileerde zetels en eventueel beter onderstel.
Voor de rest ben ik blij dat ik nog het huidig model heb.

[ Voor 3% gewijzigd door twain4me op 31-10-2024 21:14 . Reden: knip in qoute ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• this
Ethirty schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 17:07:
Er was hier laatst een discussie of 3rd party laders. Dacht net voor de grap eens een Fastned stop toevoegen, begint de auto gelijk te pre-heaten. Geen idee of dit algemeen bekend is, maar ik kreeg de indruk dat dit eerder niet zo was.
Dat is nooit anders geweest toch? Enige voorwaarde is dat de lader in het snelladerslijstje staat van de navigatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Oekol schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 17:40:
[...]

Je leest het bericht van september. Ik lees het bericht van vandaag. Wat een overzicht is van oktober en daaruit staat what's next voor in de volgende maand. Ik lees nergens 2025 zoals je schetst?
Je post ook een half bericht met een link naar een bericht van september, dus dan lees ik die ;)
Weet ik veel dat jij dan een heel ander bericht bedoelt :P

Daarin staat namelijk ook:
Q1 2025
- FSD in Europe (pending regulatory approval)

Vandaar mijn opmerking dat ik ASS niet verwacht vóór FSD überhaupt is toegestaan.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
[...]

1. Betere isolatie
2. Scherm achterin
3. Dode hoek sensor

Ik zou niks als zeker beschouwen.
2 en 4,5 lijken me idd logisch. Al zou ik niet van mijn stoel vallen als ze toch terug de stalks aan bieden. Ze willen echt geen volume verliezen met hun succesauto.
Betere isolatie en audio upgrade… de Y heeft toch al de premium audio en dubbel glas.

En het design gaat veranderen, maar wat juist is niet duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

this schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 19:15:
[...]

Dat is nooit anders geweest toch? Enige voorwaarde is dat de lader in het snelladerslijstje staat van de navigatie.
Geen idee, ik hoorde iedere keer dat mensen een SuC selecteren om te preconditioneren en dan naar een ander station rijden. 🤷🏻‍♂️

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
Ethirty schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 19:32:
[...]

Je post ook een half bericht met een link naar een bericht van september, dus dan lees ik die ;)
Weet ik veel dat jij dan een heel ander bericht bedoelt :P

Daarin staat namelijk ook:
Q1 2025
- FSD in Europe (pending regulatory approval)

Vandaar mijn opmerking dat ik ASS niet verwacht vóór FSD überhaupt is toegestaan.
Nee ik post een bericht die vandaag gedeelt is. Het bericht quote echter een bericht uit september. Toen zijn ze voor het eerst begonnen met delen van tijdlijnen, daar gaan ze nu dus mee door in kader van transparantie. Maar blijkbaar gebruik jij niet vaak X / Twitter en weet je daardoor niet hoe 't werkt. Waar jij nu op doelt zijn dingen van de tweet uit september en ik doel op de dingen uit de post van vandaag. Zal de volgende keer een screenshot plaatsen van alleen het nieuwe bericht zodat iedereen het zal snappen.

Wat betreft FSD was er dacht ik laatst nieuws dat er iets verandert was wat de kans dat het snel komt bevordert maar kan 't uiteraard zo snel ff niet vinden. Zonder die regelgeving gaat 't sowieso hier niet komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
We Are Borg schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 18:31:
@flupp mbt de dode hoek: het is in de model 3 nu een extra lampje in de speaker grill.

En voor dat en al het andere: ik zeg nergens dat ik daar enthousiast van wordt. Doe mij maar gewoon wel stalks bijv. Maar op reageer op dat de veranderingen “klein” zijn: ik vind het best een flink lijstje die potentieel nog langer kan worden.
Ja, dit zijn extrapolaties van wat er naar de Highland 3 veranderde. Maar we zijn dan alweer iets verder en waarom zou de Y niet nog een aantal extra verbeteringen krijgen...

Zelf vind ik het interessanter of er een nieuw battery pack in komt, zoals hierboven aangegeven wat er naar de 3 RWD zou komen (LFMP van CATL). Alleen wordt dat eigenlijk nooit expliciet genoemd door Tesla.

Overigens denk ik dat het nog wel eventjes kan duren. Tussen de eerste camo-leaks van de Highland en de aankondiging zat een maand of 8. Aangezien we die nu pas hebben voor de Y zou een aankondiging pas tegen de zomer kunnen komen.

Dan is nog de vraag welke fabriek eerst gaat. Voor de 3 Highland was Europa snel aan de beurt want Shanghai ging eerst die levert de Model 3 voor Europa. Maar de Y wordt nu in Berlijn gemaakt en het kan dus zijn dat die fabriek pas later om gaat, net zoals de Amerikanen langer moesten wachten op de Highland.

Ergens in dat tijdpad volgt als het goed is ook nog de introductie van een goedkopere Tesla. Dat vergt ook nogal wat planning en investering rondom de productielijnen. Erg risicovol om dat tegelijk te doen met een nieuw model én de meest verkochte auto...

Maar goed, dat laatste kan dus ook aanleiding zijn om de Y upgrade kleiner te houden en sneller door te voeren. Alleen kan ik dat niet zo goed rijmen met het tijdpad van leaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
bilgy_no1 schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 20:26:
[...]

Overigens denk ik dat het nog wel eventjes kan duren. Tussen de eerste camo-leaks van de Highland en de aankondiging zat een maand of 8. Aangezien we die nu pas hebben voor de Y zou een aankondiging pas tegen de zomer kunnen komen.
Eerste camo leaks waren voor de zomer volgens mij. Misschien goed voor je tijdspad 😋

https://www.reddit.com/r/...ocn/model_y_juniper_leak/

https://www.reddit.com/r/...y_juniper_our_first_peek/

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:02
Mar.tin schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 14:31:
[...]

De weergegeven informatie op die specifieke plek in de app wordt gedicteerd door de instelling van je range weergave op het scherm in de auto. Als je die op km hebt staan staat er km bijgeladen in de app, als je die op % hebt staan staat er kWh bijgeladen in de app. Vind het zelf suf dat het niet mee wisselt als je in de app wisselt tussen % en km door op dat getal te drukken.
Bedankt. Dat is het inderdaad. Wel raar inderdaad dat het alleen aan te passen is in de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allewijn
  • Niet online
[...]

1. Betere isolatie
2. Scherm achterin
3. Dode hoek sensor

Waar haal jij punt 6 vandaan?
De huidige Europese Y heeft in elke variant sowieso al premium audio. Wat wordt er dan 'nog' beter?

En betere isolatie punt 1?
De huidige Europese Y heeft in elke variant sowieso al overal dubbel/akoestisch glas, en ze gaan echt geen extra isolatiemateriaal/gewicht in panelen etc stoppen.

Zelf vermoed ik dat de Juniper mogelijk wat comfortabele vering/demping/onderstel zal krijgen als punt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Allewijn schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 21:06:
[...]

Waar haal jij punt 6 vandaan?
De huidige Europese Y heeft in elke variant sowieso al premium audio. Wat wordt er dan 'nog' beter?
Geniet van nog meeslepender geluid met een audiosysteem dat is ontworpen door Tesla, met maximaal 17 luidsprekers , dubbele subwoofers en dubbele versterkers.
Vergeef de marketingtekst maar komt van tesla model 3. En de model Y nu
Premium geluidssysteem: 15 luidsprekers, 2 versterkers en 1 woofer
En betere isolatie punt 1?
De huidige Europese Y heeft in elke variant sowieso al overal dubbel/akoestisch glas, en ze gaan echt geen extra isolatiemateriaal/gewicht in panelen etc stoppen.
Je bent erg stellig terwijl ze het hebben bij de model 3 duidelijk wel gedaan, dus waarom niet bij de Y? Gooi de deur maar eens dicht van een model 3 highland: behoorlijk verschil :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdidi
  • Niet online
Geniet van nog meeslepender geluid met een audiosysteem dat is ontworpen door Tesla, met maximaal 17 luidsprekers , dubbele subwoofers en dubbele versterkers.
Maar niet meer voor de RWD, terwijl de MY RWD nu nog wel premium audio heeft

[ Voor 3% gewijzigd door pdidi op 31-10-2024 22:23 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• this
We Are Borg schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 21:27:Je bent erg stellig terwijl ze het hebben bij de model 3 duidelijk wel gedaan, dus waarom niet bij de Y? Gooi de deur maar eens dicht van een model 3 highland: behoorlijk verschil :)
Is er dan zo veel verschil met de laatste niet-highland model 3's? Want alle vergelijkingen die ik zag passeren was met de 2019 versie. Omdat er daar groot verschil tussen is, maar dat was ook al met de latere niet-highland M3's.

Trouwens als er iemand 'stellig' is, ben jij het wel. Jij komt met zogenaamde zekerheden af, terwijl er helemaal niets zeker is over de Juniper.

[ Voor 12% gewijzigd door this op 31-10-2024 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
Ethirty schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 19:41:
[...]

Geen idee, ik hoorde iedere keer dat mensen een SuC selecteren om te preconditioneren en dan naar een ander station rijden. 🤷🏻‍♂️
Dat heb ik in het verleden ook nog vaak gedaan, maar dat ging dan over snelladers die niet in de lijst van de Tesla snellaad navigatie stonden.
Intussen staan de niet Tesla-snelladers die ik gebruik er ook in, dus heb ik dat trucje niet meer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandje
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 19-09 09:46
Iemand die hier eerder problemen heeft gehad met het groot licht op hun Tesla? Mijn groot licht (de wenkbrauw, zie foto) gaat niet meer uit als de auto in drive staat. Heb de auto al opnieuw opgestart, uit gezet en aan gezet maar niks lijkt te werken. Had online gelezen dat het met sommige versies voor kan komen en dat na een nacht de auto in slaapstand te hebben gehad het weer normaal functioneerde.

De tesla medewerkster gaf initieel telefonisch aan een foutcode te zien voor mijn linkervoorlicht maar nadat de auto een uur later in slaapstand stond zag ze die foutcode niet meer. Heb het nu tijdelijk afgeplakt met wat aluminiumfolie zodat ik 's nachts mensen niet verblind. Misschien iemand die dit herkend en het opgelost heeft?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zakG_qMajFNozU2JapUbkFYeRFw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/qYcNdUBSzlJOqTr5YGDEZ8oZ.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 18% gewijzigd door hollandje op 31-10-2024 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-09 22:32
hollandje schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 22:47:
Iemand die hier eerder problemen heeft gehad met het groot licht op hun Tesla? Mijn groot licht (de wenkbrauw, zie foto) gaat niet meer uit als de auto in drive staat. Heb de auto al opnieuw opgestart, uit gezet en aan gezet maar niks lijkt te werken. Had online gelezen dat het met sommige versies voor kan komen en dat na een nacht de auto in slaapstand te hebben gehad het weer normaal functioneerde.

De tesla medewerkster gaf initieel telefonisch aan een foutcode te zien voor mijn linkervoorlicht maar nadat de auto een uur later in slaapstand stond zag ze die foutcode niet meer. Heb het nu tijdelijk afgeplakt met wat aluminiumfolie zodat ik 's nachts mensen niet verblind. Misschien iemand die dit herkend en het opgelost heeft?

[Afbeelding]
De wenkbrauw is de DRL en niet het groot licht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandje
Smobbo schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 22:53:
[...]

De wenkbrauw is de DRL en niet het groot licht ;)
Okee, maar de DRL wordt extra bright als je groot licht aan zet toch? Gisternacht had ik met normaal licht geen verlichting van de boomtoppen, vannacht was opeens alles verlicht als ik zonder groot licht reed en kon ik deze lamp met geen mogelijkheid uit krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19-09 17:19
Volgens mij blijft de DRL altijd hetzelfde ongeacht groot of normaal licht. Reed je toevallig op autopilot? Dan gaat het groot licht automatisch aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 15:11
hollandje schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 22:59:
[...]

Okee, maar de DRL wordt extra bright als je groot licht aan zet toch? Gisternacht had ik met normaal licht geen verlichting van de boomtoppen, vannacht was opeens alles verlicht als ik zonder groot licht reed en kon ik deze lamp met geen mogelijkheid uit krijgen.
Wees gerust, DRL is daytime running light. Die zijn dus altijd aan, en je verblind er niemand mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GekkeRipper

[Afbeelding]
Dat is zoals gezegd de dagrijverlichting. Die heeft 2 intensiteiten zover ik weet. Bij koplampen uit: hoge intensiteit. Bij koplampen aan: lage intensiteit. Als ze in hoge intensiteit blijven is er iets mis. Dat kan weldegelijk verblinden omdat het strooilicht is.

Weet je overigens zeker dat niet gewoon je grootlicht aan stond?

Of dat condens op de lampen het licht verstrooide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandje
GekkeRipper schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 06:15:
[...]

Dat is zoals gezegd de dagrijverlichting. Die heeft 2 intensiteiten zover ik weet. Bij koplampen uit: hoge intensiteit. Bij koplampen aan: lage intensiteit. Als ze in hoge intensiteit blijven is er iets mis. Dat kan weldegelijk verblinden omdat het strooilicht is.

Weet je overigens zeker dat niet gewoon je grootlicht aan stond?

Of dat condens op de lampen het licht verstrooide?
Grootlicht stond 100% uit. Geen AP aan gehad gedurende de rit dus ook geen automatische grootlicht. Hij moest idd in hoge intensiteit aan zijn gebleven want als je voor de auto stond was het extreem verblindend. Het was niet intens en precies, het verlichte alles in de omgeving, laag en hoog, volledig. Condens zou het kunnen zijn, maar qua weer was het hetzelfde als de andere vorige nachten en na het droogmaken met een tissue bleef het verblindend :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 06:58
easy-cloud schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 13:05:
Update 2: Ze geven aan dat de voorvelgen krom zijn, ze raden vervangen aan. Zometeen auto halen en ik verwacht een discussie over de kosten. Velgen kosten (schrik niet) 1800 euro, ze gaan nog overleg over coulance. Heb aangegeven eerst testrit te willen doen met demo auto, en mijn auto met hun testset enz. Heb er weinig vertrouwen allemaal
[...]
Kan het me ook niet voorstellen. Ik zie heel veel mensen die dit probleem hebben, zijn die velgen dan ook allemaal krom? Ik heb het zelf ook, vanaf 110 tot 120.

Ik weet dat de Aero caps niet meer standaard geïnstalleerd worden op M3P's die nu geleverd worden. Of dat nou vanwege dit geluidseuvel is of de schade die ze veroorzaken aan de velgen weet ik niet. Ik wilde dit vorig weekend even testen, maar bij de eerste die ik verwijderde sprongen de tranen in mijn ogen. Ik rij de auto vanaf Juni, die caps hebben flink in de velgen zitten vreten, dat is er niet meer simpel uit te poetsen. Wat een schijt design! }:|

[ Voor 18% gewijzigd door Vissa66 op 01-11-2024 07:50 ]

M3P 24'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:11

[Afbeelding]
Met aluminium afgeplakt? Geen krassen veroorzaakt hoop ik :-)

Maar kan mij goed voorstellen dat het vervelend is. Die lamp is best fel, maar je zou er niemand mee moeten kunnen verblinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hollandje
turkeyhakan schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 07:41:
[...]

Met aluminium afgeplakt? Geen krassen veroorzaakt hoop ik :-)

Maar kan mij goed voorstellen dat het vervelend is. Die lamp is best fel, maar je zou er niemand mee moeten kunnen verblinden.
Nee, netjes alleen op de koplamp en niet verschoven. Lamp is fel genoeg om op de onverlichte Duitse landstraße tegenliggers aardig boos te maken :(

Ik ga zometeen de commander er maar eens uit halen om te kijken of die misschien zit te kloten |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marks69
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 26-02 18:47
anti elppa schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 07:42:
[...]

nee hoor. Ik heb de optie acceleration boost. Toen ik de auto overkocht van de LM en ik dus zelf de eigenaar werd bleef de optie gewoon gelden.
Tesla heeft mij bij navraag verteld dat dit met de wijze dat LM EAP besteld te maken kan hebben. Als ze via service EAP achteraf activeren staat deze mogelijk niet juist in config. Maar zou normaliter niet moeten verdwijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmateurVinoloog
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 18-09 15:38
-Junkiexp- schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 17:22:
[Afbeelding]

Woon werk slechts 35km.

[Afbeelding]
Leuk! Ik heb dezelfde stap gemaakt (van 5 serie naar M3). Het verschil met BMW viel me alleszins mee. Het enige wat ik mis zijn de sublieme stoelen van de 5 serie - die vind ik in de M3 wel een achteruitgang (m.n. op lange stukken merk je dat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easy-cloud
Vissa66 schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 07:41:
[...]

Kan het me ook niet voorstellen. Ik zie heel veel mensen die dit probleem hebben, zijn die velgen dan ook allemaal krom? Ik heb het zelf ook, vanaf 110 tot 120.

Ik weet dat de Aero caps niet meer standaard geïnstalleerd worden op M3P's die nu geleverd worden. Of dat nou vanwege dit geluidseuvel is of de schade die ze veroorzaken aan de velgen weet ik niet. Ik wilde dit vorig weekend even testen, maar bij de eerste die ik verwijderde sprongen de tranen in mijn ogen. Ik rij de auto vanaf Juni, die caps hebben flink in de velgen zitten vreten, dat is er niet meer simpel uit te poetsen. Wat een schijt design! }:|
Oh fuck nee, ik ga ze ook maar eens eruit halen, heb je een foto van jouw schade? En waar heb je gevonden dat ze nu zonder worden geleverd?

Misschien kijken hoeveel er hier zijn en met meerdere mensen aan de bel trekken bij Tesla.

[ Voor 3% gewijzigd door easy-cloud op 01-11-2024 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easy-cloud
Ted038 schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 17:32:
[...]

Hier dus ook bij Slam, ze hebben mijn FM/DAB tuner al vervangen en nu de antenne "preventief'. Speciale engineers van Tesla kijken mee met mijn support ticket en sturen de service advisors aan bij de SC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeRipper
hollandje schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 07:19:
[...]

Grootlicht stond 100% uit. Geen AP aan gehad gedurende de rit dus ook geen automatische grootlicht. Hij moest idd in hoge intensiteit aan zijn gebleven want als je voor de auto stond was het extreem verblindend. Het was niet intens en precies, het verlichte alles in de omgeving, laag en hoog, volledig. Condens zou het kunnen zijn, maar qua weer was het hetzelfde als de andere vorige nachten en na het droogmaken met een tissue bleef het verblindend :X
Dan lijkt het mij inderdaad dat de DRL onterecht op de felle overdag stand blijft branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinusterror
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18-09 15:06
Ethirty schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 17:07:

Ook iets raars gehad vandaag, auto op AP verlaagde meermaals de snelheid op de provinciale weg vanzelf van 90 (hoger kan sowieso niet) naar de max snelheid. Geen bord oid wat dat zou moeten triggeren.

(Zit nog op 32.7)
Ik was hier ook een naar op zoek. Vanuit mijn werkgever hebben we een contracty met shell en kan ik niet zonder prive te betalen bij tesla suc's. Nu zag ik inderdaad dat 3rd party laders onder de 3 bliksemschichten in de auto allemaal het automatisch voorverwarmen hebben, Gisteren even een aantal verschillende aanbieders getest.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rbnw
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 18-09 21:39
Ik heb vorige week mijn Model Y LR AWD in ontvangst genomen, na 4 jaar in een Audi e-tron. Wat me opvalt is dat het standby verbruik van de Tesla toch wel substantieel is, namelijk een procent van de accu per dag ongeveer, zonder dat Sentry aanstaat. Bij de Audi was dit echt veel minder, eerder een procent per week ongeveer als ik op vakantie was en de auto stil stond.

Zijn er nog tips om dit verbruik te verminderen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GekkeRipper
rbnw schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 10:26:
Ik heb vorige week mijn Model Y LR AWD in ontvangst genomen, na 4 jaar in een Audi e-tron. Wat me opvalt is dat het standby verbruik van de Tesla toch wel substantieel is, namelijk een procent van de accu per dag ongeveer, zonder dat Sentry aanstaat. Bij de Audi was dit echt veel minder, eerder een procent per week ongeveer als ik op vakantie was en de auto stil stond.

De auto niet onnodig wakker maken via apps, smart watches en APIs. Ik heb ook het idee dat telefoonsleutels die in de buurt zijn de auto meer kunnen laten verbruiken. Weet ik niet zeker.

Tevens kun je in de energie app in de auto inzicht krijgen in verbruikers tijdens het geparkeerd zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LigeTRy
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18-09 22:42

Als je teslamate hebt kan je de "states" van de auto bekijken. Wat nog wel eens wil voorkomen is dat als je auto dicht bij huis staat, en je bijvoorbeeld met je telefoon door de woonkamer loopt, er een bluetooth verbinding opgezet wordt en de auto even "wakker" wordt. Dit gebeurde voorheen ook automatisch als je de tesla app opende, tegenwoordig een stuk minder/niet meer.

Op mijn Model 3 2024 RWD, die soms een week stilstaat. Zie ik heel soms een procentje zakken in een week stilstand, maar meer echt niet.

In teslamate heb je ook een overzichtje "vampire drain":

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4QgSmmhMZm69cXCCgVvn6kO0OGY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/A2IsKDRjDQU9tPe05Z6CFiOk.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 15:11

Als je de deuren opent, gaat meteen de verwarming/koeling aan. Je kan die uit zetten door een long press op de ingestelde temperatuur. Dit scheelt ook enorm in het verbruik op zeer korte ritjes.
Pagina: 1 ... 462 ... 502 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: