4 jaar en 100.000 km in de hele fijne 5 serie diesel gereden, echt een top auto. Maar aan alles komt een eind en met 375k op de teller werd het ook tijd voor wat anders.
Mijn vriendin mag in het kader van duurzaamheid sinds kort gratis onbeperkt laden op haar werk met behoud van de al riante km vergoeding en gezien ze maandag en donderdag en om de week op vrijdag op kantoor komt dat heel goed uit.
Woon werk slechts 35km.
Was een no brainer natuurlijk om elektrisch te gaan rijden en per maand 450 euro aan diesel en (voorlopig nog) wegenbelasting te besparen.
Dus de 2de hands markt ingedoken en uiteindelijk was de keuze een E-tron 2019 of een M3 2019.
Etron is een stuk ruimer echter de motoren kunnen stuk gaan en dan ga je al gauw aan de 6500 exc. Btw per stuk.
Dus uiteindelijk voor deze M3 LR AWD gekozen met 1 jaar volledige garantie en nog 2 jaar fabrieksgarantie op de motoren en accu.
Morgen ophalen en dan kan het ontdekken beginnen.
Zelf geen eigen oprit maar wel een hoekhuis en zou met een kabel over de stoep kunnen laden indien nodig.
Eerst maar eens kijken of die behoefte er is, we hebben ook een paar laadpalen in de wijk die niet vaak bezet zijn en op het industrieterrein ook 4 Shell recharge laders.
Ik kijk in ieder geval uit naar het nieuwe EV avontuur.
En ja ik ga de BMW ook zeker wel missen.
Hopelijk maakt de Tesla dat snel weer goed 🙂
3840 Wp pal op zuid zonder schaduw, Zuid-Holland zuid - Panasonic WH-MDC07J3E5 monoblock warmtepomp - Atlantic Explorer V4 200 liter coil warmtepompboiler - Technea Shower HR Tube 1-21 douchepijp-wtw - gasloos sinds 13-04-2024