Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 463 ... 502 Laatste
Acties:
  • 3.674.524 views

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12:13
rbnw schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 10:26:
Ik heb vorige week mijn Model Y LR AWD in ontvangst genomen, na 4 jaar in een Audi e-tron. Wat me opvalt is dat het standby verbruik van de Tesla toch wel substantieel is, namelijk een procent van de accu per dag ongeveer, zonder dat Sentry aanstaat. Bij de Audi was dit echt veel minder, eerder een procent per week ongeveer als ik op vakantie was en de auto stil stond.

Zijn er nog tips om dit verbruik te verminderen?
meeste mensen hebben al gemeld waar het door komt. Kijk daar eens goed naar, want 1% per dag is niet normaal.

Door omstandigheden heb ik mijn prive M3LR uit 2019 nu 4 weken niet aangeraakt. is van 77% naar 73% gezakt. Zoals je ziet extreem veel minder dan wat jij schrijft. Eerder dus 1% per week.

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eltron
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 29-05 21:47
Ik heb vorige week mijn Model Y LR AWD in ontvangst genomen, na 4 jaar in een Audi e-tron. Wat me opvalt is dat het standby verbruik van de Tesla toch wel substantieel is, namelijk een procent van de accu per dag ongeveer, zonder dat Sentry aanstaat. Bij de Audi was dit echt veel minder, eerder een procent per week ongeveer als ik op vakantie was en de auto stil stond.

Tips weet ik niet, maar ik heb zelfde auto en herken dat hij standby wat energie verbruikt, maar kom niet aan 1% per dag. Maakt wellicht uit of sprake is van standby of slaapstand en of er verbinding is met de app of niet(?)

e-Niro Exec.l MY19, Tesla MY LR '24, Zappi, 50PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 13:15
Mijn Tesla staat op de oprit en steeds als ik er langs loop hoor ik de auto wakker worden. kan mij voorstellen als dit het geval is dat de auto wat meer verbruikt, dan wanneer de auto ergens in de straat staat. Ik heb verder geen data want ik let daar niet echt op.

[ Voor 10% gewijzigd door schumi1986 op 01-11-2024 11:20 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Spoetnik
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 27-05 17:04
Gisteren de S3XY knop met commander voor mijn Model Y ontvangen. Geen handleiding in de doos.
Op Youtube het volgende gevonden: De aansluitingspoort op sommige nieuwere Tesla Model Y is mogelijk verplaatst van de standaardlocatie aan de achterkant van de middenconsole naar de zijkant ervan.
Inderdaad, achterkant middenconsole is een open gat zonder bekabeling. Daarna vanaf de bestuurderskant (zijkant middenconsole) de zaak losgemaakt. Daar zag ik een blauwe stekker. Alles aangesloten, de knop geplaatst en alles werkt.
Ik had de knop onder andere gekocht om de achterklep automatisch open te laten gaan als je met volle handen bij de auto komt. Helaas dat werkte niet.
Na enig speurwerk kom ik erachter dat zodra de auto op slot gaat de commander zonder spanning staat.
Nogmaals een aantal video's bekeken en toen zag ik dat er bij een Model 3 Highland rechtsvoor een aansluiting zit. Bekleding losgemaakt en een beetje verborgen zit daar ook een aansluiting. Alles aangesloten, en het werkt! Ook het automatisch openen van de achterklep als je dicht bij de auto komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjcvro
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 10:29
Spoetnik schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 11:44:
Ook het automatisch openen van de achterklep als je dicht bij de auto komt.
Was al benieuwd of dat nou standaard was of niet. Kwam nog al wat filmpjes tegen waarbij het leek alsof het nu standaard zo werkte (dus zonder commander).

ah, iets gevonden:

Hands-Free Trunk automatically opens the trunk when you stand behind it briefly with Phone Key enabled
Rolling out now in the Spring software update to new Model S/X (2021+) & upgraded Model 3
YouTube: Hands-Free Trunk | Tesla

[ Voor 31% gewijzigd door gjcvro op 01-11-2024 11:59 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• djbarney
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12:23

djbarney

XBL: DeejayBarney

gjcvro schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 11:56:
[...]

Was al benieuwd of dat nou standaard was of niet. Kwam nog al wat filmpjes tegen waarbij het leek alsof het nu standaard zo werkte (dus zonder commander).

ah, iets gevonden:

Hands-Free Trunk automatically opens the trunk when you stand behind it briefly with Phone Key enabled
Rolling out now in the Spring software update to new Model S/X (2021+) & upgraded Model 3
YouTube: Hands-Free Trunk | Tesla
klopt, dat is een standaard functie die tesla een paar maanden geleden al heeft uitgerold, echter alleen voor iphone, en alleen iphones met ultra wide band antenne ingebouwd. Android komt er nog aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:31
Niet perse een inhoudelijke Tesla vraag. Is het bij jullie mogelijk om een tweede bestuurder toe te laten voegen door de Leasemaatschappij? Daarmee krijgt deze persoon dus een eigen app inlog als bestuurder.

Ik wil een los account voor mijn vrouw, zodat ze een eigen app heeft. Dan hoeven we niet te switchen in de auto van profiel en is het netjes gescheiden.

Om de een of andere reden wil mijn leasemaatshcappij dit niet doen. 'is volgens het beleid niet toegestaan'.
Ik vraag mij af wat het bezwaar kan zijn om dit niet toe testaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:23
t14wo schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 12:12:
Niet perse een inhoudelijke Tesla vraag. Is het bij jullie mogelijk om een tweede bestuurder toe te laten voegen door de Leasemaatschappij? Daarmee krijgt deze persoon dus een eigen app inlog als bestuurder.

Ik wil een los account voor mijn vrouw, zodat ze een eigen app heeft. Dan hoeven we niet te switchen in de auto van profiel en is het netjes gescheiden.

Om de een of andere reden wil mijn leasemaatshcappij dit niet doen. 'is volgens het beleid niet toegestaan'.
Je moet met jouw account inloggen op je vrouw haar tesla app. Door het unieke BT mac adres herkent de tesla haar profiel en instellingen. En ook jouw profiel en instellingen bij jouw mobiel.

Als je er samen op uit gaat, dan wint de telefoon met de sterkste BT zender. Dat is hier degene van mijn vrouw en ik rij altijd 🤣

[ Voor 12% gewijzigd door stormfly op 01-11-2024 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:31
stormfly schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 12:20:
[...]

Je moet met jouw account inloggen op je vrouw haar tesla app. Door het unieke BT mac adres herkent de tesla haar profiel en instellingen. En ook jouw profiel en instellingen bij jouw mobiel.

Als je er samen op uit gaat, dan wint de telefoon met de sterkste BT zender. Dat is hier degene van mijn vrouw en ik rij altijd 🤣
Ah is die Tesla key dan dus echt mobiel device specifiek, terwijl je met dezelfde app bent ingelogd? Cool.

Dan nog steeds zou ik het liefst dit gescheiden houden. Ik heb nog niet gevonden in de app of je kan zie waar je bent geweest en waar de auto nu is, maar ik vind het belangrijk dat niemand in de verleiding kan komen om te kunnen zien waar de auto uithangt als je niet zelf rijdt. Heeft verder niets met geen vertrouwen of dingen verbergen te maken, maar wel met respect voor ieders privacy. (daarom zou ik mijn kind nooit een gps tracker geven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12:16

bert pit

asdasd

Ethirty schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 17:07:
Er was hier laatst een discussie of 3rd party laders. Dacht net voor de grap eens een Fastned stop toevoegen, begint de auto gelijk te pre-heaten. Geen idee of dit algemeen bekend is, maar ik kreeg de indruk dat dit eerder niet zo was.

Ook iets raars gehad vandaag, auto op AP verlaagde meermaals de snelheid op de provinciale weg vanzelf van 90 (hoger kan sowieso niet) naar de max snelheid. Geen bord oid wat dat zou moeten triggeren.

(Zit nog op 32.7)
Had ik ook. Ook de ruitenwisser stand ging vanzelf van stand I naar stand III, terwijl vastgezet op stand I. Heel bijzonder dit. Vandaag geupgrade naar 38.4 en benieuwd wat dit weer met zich meebrengt.

Nokia 6110, Sony Walkman, Commodore 64, steenkoolvrij sinds 1962

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12:16

bert pit

asdasd

t14wo schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 12:25:
[...]

Ik heb nog niet gevonden in de app of je kan zie waar je bent geweest en waar de auto nu is, maar ik vind het belangrijk dat niemand in de verleiding kan komen om te kunnen zien waar de auto uithangt als je niet zelf rijdt.
Waar de auto nu is, zit in de app gewoon onder locatie. Of begrijp ik je verkeerd.

Nokia 6110, Sony Walkman, Commodore 64, steenkoolvrij sinds 1962

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LigeTRy
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11:14
Ethirty schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 17:07:
Er was hier laatst een discussie of 3rd party laders. Dacht net voor de grap eens een Fastned stop toevoegen, begint de auto gelijk te pre-heaten. Geen idee of dit algemeen bekend is, maar ik kreeg de indruk dat dit eerder niet zo was.

Ook iets raars gehad vandaag, auto op AP verlaagde meermaals de snelheid op de provinciale weg vanzelf van 90 (hoger kan sowieso niet) naar de max snelheid. Geen bord oid wat dat zou moeten triggeren.

(Zit nog op 32.7)
Yup, third party laders en preheaten doet ie al sinds ik m'n Tesla heb (wel zorgen dat je het bliksemschicht icoontje aanklikt en niet de POI zelf als je het vanaf de kaart doet). Ik laad vaak nog wel eens wat extra bij de fastned vlakbij huis zodat ik genoeg heb om de volgende dag op kantoor te komen en dan is dit een welkome functie. Wat mij betreft mag de navigatie inmiddels ook een optie krijgen om via 3rd party laders te navigeren, maar ik snap de business incentive van tesla wel..

Over de AP, zat er toevallig een bocht op dat stuk weg? Op de A13 bij Rijswijk/Den haag doet ie hetzelfde, dat vindt de tesla de bocht te scherp en zet ie m'n AP terug op 110kmh (waar ik m vaak op 120 heb staan), na het bochtige stuk gaat ie terug naar waar ie op stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12:50

GVR

[...]

Ah is die Tesla key dan dus echt mobiel device specifiek, terwijl je met dezelfde app bent ingelogd? Cool.

Dan nog steeds zou ik het liefst dit gescheiden houden. Ik heb nog niet gevonden in de app of je kan zie waar je bent geweest en waar de auto nu is, maar ik vind het belangrijk dat niemand in de verleiding kan komen om te kunnen zien waar de auto uithangt als je niet zelf rijdt. Heeft verder niets met geen vertrouwen of dingen verbergen te maken, maar wel met respect voor ieders privacy. (daarom zou ik mijn kind nooit een gps tracker geven)
De lm kan een tweede bestuurder toevoegen. Maar dan nog zie je van elkaar in de app nog gewoon waar de auto is, hoe hard hij rijd elke muziek er gedraaid wordt, hoe hoog de verwarming staat, alles dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrkoekie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-05 14:17

wij hebben onze mY sinds mei dit jaar via justlease, daar was in het begin wat gesteggel om een extra bestuurder toe te voegen, maar dat kwam meer omdat er wat incompetente mensen aan de telefoon zaten.
Uiteindelijk na een aantak keer bellen eindelijk iemand aan de telefoon gekregen die wel wist waar ie het over had. Ze hebben daar dus gewoon een Business Portal voor alle tesla's, en daar kan een extra bestuurder aan toegevoegd worden.

Edit:
overigens kan ik gewoon zien waar m'n vriendin rijdt, welke herrie ze luistert en hoe hard ze weer eens ergens naar toe racet

[ Voor 5% gewijzigd door Mrkoekie op 01-11-2024 13:04 ]

PH-MRK request startup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 29-05 22:02

Ik kan mij voorstellen dat ze gewoon rekenen met 1 account per auto, en daar niet extra mensen aan toevoegen. Want dan wil je ook je zoon/dochter/oma/hond een apart account geven, levert hun extra werk op en staat geen extra opbrengst tegenover.
Ik vraag mij overigens ook af of je met een extra account geen locatie-info kan opvragen, dus of jouw behoefte daarmee vervult wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12:50

GVR

Eddos schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 13:01:
[...]

Ik kan mij voorstellen dat ze gewoon rekenen met 1 account per auto, en daar niet extra mensen aan toevoegen. Want dan wil je ook je zoon/dochter/oma/hond een apart account geven, levert hun extra werk op en staat geen extra opbrengst tegenover.
Ik vraag mij overigens ook af of je met een extra account geen locatie-info kan opvragen, dus of jouw behoefte daarmee vervult wordt.
Mbt locatie info, zie mijn reactie hierboven

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Lollercopter
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 06:57
Wat kan die Model Y - RWD sleuren aan een aanhanger man, niet normaal. Ik had een flinke trailer met 3 bigbags hout erop. Zelfs daarmee ben je nog sneller weg bij het stoplicht dan de rest. Ook de oploop rem voel je bijna niet. Echt geweldig om mee te rijden, wat een verschil met een benzine motor niet normaal.

Minpunten:

- Welke paarden*** heeft die aanhanger stekker aansluiting verzonnen bij Tesla ? Wat heb ik weer staan vloeken en tieren, omdat je die draai niet kan maken bij aansluiten 13 polige stekker. Hij zit er daardoor maar half gaar in. Ik ga nu op aanraden van anderen in dit topic maar de zaag zetten in die plastic behuizing (het is toch een leasebak |:( ) zodat het klepje net iets verder open kan.
- Je kan de noodrem bijna niet aansluiten omdat ze dat beugeltje een kilometer naar binnen hebben gezet, lekker handig.
- Tesla, serieus moeten we met een schroevendraaier een plastic kapje met van die fragiele clipjes loshalen ? Wat een ruk design.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightHawk4
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-05 22:49

NightHawk4

Lotte is Liev :>

[...]

Laat dat nou net wel kunnen, dan kan je de auto terugvinden in een parkeergarage etc.
Als je toegang hebt tot de auto heb je toegang tot de locatie en alles wat je kan instellen voor de auto, zo simpel is het.

Anders moet je de auto op basis van valet driving meegeven maar dat lijkt mij ook niet de bedoeling. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigSmurf
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
[...]

Heeft verder niets met geen vertrouwen of dingen verbergen te maken, maar wel met respect voor ieders privacy. (daarom zou ik mijn kind nooit een gps tracker geven)
Amen, hier nog eentje, maar helaas heb je pech. Ook met aparte accounts kun je altijd zien waar de auto is. Ik heb het maar losgelaten, ik kijk toch nooit waar die is als m'n partner de auto meeneemt en dat gebeurt andersom ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdidi
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
eltron schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 11:10:
[...]

Tips weet ik niet, maar ik heb zelfde auto en herken dat hij standby wat energie verbruikt, maar kom niet aan 1% per dag. Maakt wellicht uit of sprake is van standby of slaapstand en of er verbinding is met de app of niet(?)
Wat is het verschil tussen standby en slaapstand? Ik heb in de app volgens mij alleen maar slaapstand gezien, terwijl het in de Energie app "Voertuig Stand-by" wordt genoemd.

[ Voor 12% gewijzigd door pdidi op 01-11-2024 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdidi
  • Niet online

Ik neem aan dat je het standby verbruik uit de Energie app (groene icoontje) in de Tesla haalt onder Parkeren - voertuig Stand-by?
Je kunt de app tegenwoordig mooi gebruiken om te kijken hoelang de Tesla al in slaapmodus is

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• peerke 1960
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 29-05 21:41

peerke 1960

Blauw Eitje met trekhaak ( SR)

Lollercopter schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 13:16:
Tesla, serieus moeten we met een schroevendraaier een plastic kapje met van die fragiele clipjes loshalen ? Wat een ruk design.
Trekhaak goed invetten en lekker laten zitten. Mooi tegen botsende achterligger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
Heeft iemand z'n Tesla referral tegoed al gebruikt voor een nieuwe auto? Dit staat als mogelijkheid in de app maar volgens het lokale SeC kan dat niet..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ghCzte93FTymM-ciI-hM2eAQcJc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/keBPcu6duEEHCNycuJddHLPU.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jmtpes
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 29-05 20:56

Anders geef je vrouw toch een pasje mee?
Standaard zitten er 2pasjes bij.
Lekker oldskool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peerke 1960

peerke 1960

Jmtpes schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 14:11:
[...]

Anders geef je vrouw toch een pasje mee?
Standaard zitten er 2pasjes bij.
Lekker oldskool.
Die neem ik altijd mee. Beetje lullig wanneer mn telefoon het niet doet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:27
peerke 1960 schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 14:15:
[...]

Nou ja, dat dus. Als ik wat verder van huis ga neem ik sowieso m'n pasjeshouder mee en daar zit ook een Tesla pas in.

De leasemaatschappij deed bij mij verder niet moeilijk over het toevoegen van een bestuurder, maar je kan - zoals hierboven ook al gezegd - nog steeds zien waar je auto uithangt.
In sommige gevallen kan dat ook wel handig zijn, want je kunt ook de aankomsttijd zien als de navigatie aan staat, dus dan kan m'n vrouw zien hoe laat ik ongeveer thuis ben :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdidi
  • Niet online
1: Ik wil een los account voor mijn vrouw, zodat ze een eigen app heeft.
2: Dan hoeven we niet te switchen in de auto van profiel
3: en is het netjes gescheiden.
1: Je hebt geen apart Tesla account nodig om de Tesla app op meerdere telefoons te installeren
2: Switchen van profiel staat los van het Tesla Account. Dat gaat via het Tesla Profiel. En een Tesla Profiel kun je weer koppelen aan een Tesla app als die ook met een sleutel is geconfigureerd. Het switchen van profiel gaat dan automatisch. De telefoon van jou activeert jouw Tesla profiel, de telefoon van je vrouw haar Tesla profiel
3: Alle Tesla Accounts (soms ook Tesla Bestuurders genoemd) kunnen via de Tesla App altijd alles zien van de auto. Ook als deze via de Tesla kaart wordt gebruikt

[ Voor 8% gewijzigd door pdidi op 01-11-2024 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spoetnik
djbarney schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 12:00:
[...]

klopt, dat is een standaard functie die tesla een paar maanden geleden al heeft uitgerold, echter alleen voor iphone, en alleen iphones met ultra wide band antenne ingebouwd. Android komt er nog aan.
Op de Model Y is dit niet standaard, ook niet met een iPhone. En ook niet met een Android.
Met een commander lukt het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 13:05
[...]

Iedereen met toegang tot de digitale sleutels van je auto kan zien waar je auto uithangt en al de andere zaken die je kan zien in de app.
Dat houdt dus in dat jij het kan zien, je vrouw, de leasemaatschappij (misschien zelfs je baas als die mede eigenaarschap heeft gekregen) en degenen bij Tesla die de rechten hebben om die zaken te monitoren.
Privacy moet je niet verwachten bij die auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
peerke 1960 schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 14:15:
[...]
Wat heeft het voor zin om de twee pasjes allebei mee te nemen?
Je kunt er toch wel eentje aan je vrouw geven?
Wat moet zij dan als haar mobiel leeg is?

[ Voor 6% gewijzigd door eltron op 01-11-2024 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allewijn
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Spoetnik schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 11:44:
Gisteren de S3XY knop met commander voor mijn Model Y ontvangen. Geen handleiding in de doos.
Op Youtube het volgende gevonden: De aansluitingspoort op sommige nieuwere Tesla Model Y is mogelijk verplaatst van de standaardlocatie aan de achterkant van de middenconsole naar de zijkant ervan.
Inderdaad, achterkant middenconsole is een open gat zonder bekabeling. Daarna vanaf de bestuurderskant (zijkant middenconsole) de zaak losgemaakt. Daar zag ik een blauwe stekker. Alles aangesloten, de knop geplaatst en alles werkt.
Ik had de knop onder andere gekocht om de achterklep automatisch open te laten gaan als je met volle handen bij de auto komt. Helaas dat werkte niet.
Na enig speurwerk kom ik erachter dat zodra de auto op slot gaat de commander zonder spanning staat.
Nogmaals een aantal video's bekeken en toen zag ik dat er bij een Model 3 Highland rechtsvoor een aansluiting zit. Bekleding losgemaakt en een beetje verborgen zit daar ook een aansluiting. Alles aangesloten, en het werkt! Ook het automatisch openen van de achterklep als je dicht bij de auto komt.
Goed gevonden! Werkt het openen van achterklep nu vlekkeloos (met Android)?
En zou de commander nu niet een sluipverbruiker worden omdat hij nu continue voeding krijgt?
Welk bouwmaand/jaar is jouw MY?
Ik overweeg ook een commander voor mijn 03/2024 MY en heb Android toestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:50
this schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 14:47:
[...]
Privacy moet je niet verwachten bij die auto.
Iets met Tesla medewerkers die een lijst van auto's hadden waar je interessante dingen kon zien, zoals de naakte man die elke avond voor zijn auto langs liep die in zijn garage aan huis geparkeerd stond..
https://www.reuters.com/t...customer-cars-2023-04-06/

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bastjean
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-05 16:58

Bastjean

Lynk01 sinds 01okt '21

offtopic

[ Voor 211% gewijzigd door We Are Borg op 01-11-2024 19:39 ]

Bastjean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Himalaya
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
pdidi schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 14:29:
[...]

1: Je hebt geen apart Tesla account nodig om de Tesla app op meerdere telefoons te installeren
2: Switchen van profiel staat los van het Tesla Account. Dat gaat via het Tesla Profiel. En een Tesla Profiel kun je weer koppelen aan een Tesla app als die ook met een sleutel is geconfigureerd. Het switchen van profiel gaat dan automatisch. De telefoon van jou activeert jouw Tesla profiel, de telefoon van je vrouw haar Tesla profiel
3: Alle Tesla Accounts (soms ook Tesla Bestuurders genoemd) kunnen via de Tesla App altijd alles zien van de auto. Ook als deze via de Tesla kaart wordt gebruikt
Het enige voordeel van een eigen account is volgens mij dat je dan geen notificaties krijgt als de ander de auto voorverwarmd en hij op temperatuur is. Verder heb je er imho weinig aan.

de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nerovectra
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 13:30
Spoetnik schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 14:45:
[...]

Op de Model Y is dit niet standaard, ook niet met een iPhone. En ook niet met een Android.
Met een commander lukt het wel.
Op de Y kan het niet omdat die geen UWB heeft (wat wèl op m'n drie jaar oude Android zit). Hoe doet de commander in technisch opzicht dan wat Tesla niet kan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nerovectra
Wat kan die Model Y - RWD sleuren aan een aanhanger man, niet normaal. Ik had een flinke trailer met 3 bigbags hout erop. Zelfs daarmee ben je nog sneller weg bij het stoplicht dan de rest. Ook de oploop rem voel je bijna niet. Echt geweldig om mee te rijden, wat een verschil met een benzine motor niet normaal.

Minpunten:

- Welke paarden*** heeft die aanhanger stekker aansluiting verzonnen bij Tesla ? Wat heb ik weer staan vloeken en tieren, omdat je die draai niet kan maken bij aansluiten 13 polige stekker. Hij zit er daardoor maar half gaar in. Ik ga nu op aanraden van anderen in dit topic maar de zaag zetten in die plastic behuizing (het is toch een leasebak |:( ) zodat het klepje net iets verder open kan.
- Je kan de noodrem bijna niet aansluiten omdat ze dat beugeltje een kilometer naar binnen hebben gezet, lekker handig.
- Tesla, serieus moeten we met een schroevendraaier een plastic kapje met van die fragiele clipjes loshalen ? Wat een ruk design.
Ik meen gelezen te hebben (en wat bij veel andere auto's ook soelaas biedt) dat je de stekkerdoos los kunt maken en gedraaid vast kunt maken. Voor het kapje schijnt een bekledingwipper van kunststof dat even zacht is als het bumperkappie uitkomst te kunnen bieden. Zou included mogen zijn bij de montage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
Aan de mensen die afgelopen kwartaal hun geluk hebben beproefd om een Tesla MY aan te schaffen inclusief SEPP. Wat was een beetje de prijs die je moest betalen of heeft tesla afgelopen kwartaal niet gestunt met de aanschafprijs?

Dacht wel keer gelezen te hebben dat je chargebox er bij kreeg maar dat kan niet alles zijn geweest toch? Vraag dit even voor m'n schoonpa die een afweging wilt maken om eventueel tot eind november te wachten op nieuwe aanbiedingen of nu een volvo C40 aan te kopen van twee jaar oud voor 35 a 36k.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• nerovectra
Oekol schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 19:15:
Aan de mensen die afgelopen kwartaal hun geluk hebben beproefd om een Tesla MY aan te schaffen inclusief SEPP. Wat was een beetje de prijs die je moest betalen of heeft tesla afgelopen kwartaal niet gestunt met de aanschafprijs?

Dacht wel keer gelezen te hebben dat je chargebox er bij kreeg maar dat kan niet alles zijn geweest toch? Vraag dit even voor m'n schoonpa die een afweging wilt maken om eventueel tot eind november te wachten op nieuwe aanbiedingen of nu een volvo C40 aan te kopen van twee jaar oud voor 35 a 36k.
Eind augustus een RWD besteld zonder opties dus cat.prijs € 44.990,-. Rijklaar € 45.990,-. Met € 2950,- korting van Tesla en € 2950,- SEPP. Netto dus € 40.090,-.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
nerovectra schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 19:32:
[...]

Eind augustus een RWD besteld zonder opties dus cat.prijs € 44.990,-. Rijklaar € 45.990,-. Met € 2950,- korting van Tesla en € 2950,- SEPP. Netto dus € 40.090,-.
Mijn schoonouders hebben dit ook gedaan. Helemaal blij met de auto, en voor die prijs zeker veel waar voor je geld.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethirty
  • Laatst online: 29-05 22:29

Ethirty

Who...me?

nerovectra schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 19:07:
[...]

Op de Y kan het niet omdat die geen UWB heeft (wat wèl op m'n drie jaar oude Android zit). Hoe doet de commander in technisch opzicht dan wat Tesla niet kan?
Volgens mij moet je iets doen bij het uitstappen en gaat je trunk dan altijd open als je de auto nadert. Aldus de video van Enhauto zelf.
Minpunten:

Makkelijker nog dan zagen is 3 schroefjes losdraaien en stekker 120° draaien. En extra musketonhaakje kopen en aan het oogje maken.

Verder helemaal eens met het ontwerp. Waarschijnlijk is die stagiair daarna ontslagen :')

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spoetnik
Allewijn schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 16:42:
[...]

Goed gevonden! Werkt het openen van achterklep nu vlekkeloos (met Android)?
En zou de commander nu niet een sluipverbruiker worden omdat hij nu continue voeding krijgt?
Welk bouwmaand/jaar is jouw MY?
Ik overweeg ook een commander voor mijn 03/2024 MY en heb Android toestellen.
Het werkt uitstekend met mijn Samsung Android. Je moet wel zorgen dat de auto niet in de slaap modus gaat. Dus de Sentry mode aan.
Sluipverbruik valt mee, denk ik. Thuis staat de Sentry mode uit en valt de auto in slaap.
Ik heb een MY 07/24.
Ook de draaiknop (s3xy-knop) is een welkome aanvulling. Kan je helemaal naar je eigen wensen programmeren.
Bijvoorbeeld, sommige passagiers weten niet hoe de deur aan de buitenkant/binnenkant open gaat. Een druk op de s3xy-knop en de passagiersdeur gaat open.
Dan de bijbehorende app. Geweldig. Leg je je telefoon tijdens het rijden in de landscape stand, heb je een extra display met onder andere een snelheidsmeter.
Ik krijg niks betaald voor dit reclame-praatje. Ik ben gewoon heel enthousiast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spoetnik
Ethirty schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 19:56:
[...]

Volgens mij moet je iets doen bij het uitstappen en gaat je trunk dan altijd open als je de auto nadert. Aldus de video van Enhauto zelf.
Het openen van de achterklep kan je op 2 manieren in de app instellen.
1) Altijd als je bij de auto komt.
2) Tijdens het uitstappen, bv bij de supermarkt, druk je na het uitstappen 2 keer op de deuropenknop. Vervolgens wel de auto op slot zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Ik heb die Knob ook meebesteld en ik heb nu verschillende opties geprobeerd maar werkelijk nog geen 1x gedacht iets te hebben wat ik mistte.

Denk dat ie er binnenkort maar uit gaat, de Commander en 2 buttons is alles wat ik nodig lijk te hebben.

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peerke 1960

peerke 1960

eltron schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 15:28:
[...]

Wat heeft het voor zin om de twee pasjes allebei mee te nemen?
Je kunt er toch wel eentje aan je vrouw geven?
Wat moet zij dan als haar mobiel leeg is?
Tuurlijk, gebeurt ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdidi
  • Niet online
Ted038 schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 10:36:
[...]

Bij mij heeft de TACC nog nooit ( de 3 nu maand in bezit) de snelheid uit zichzelf verlaagd bij lagere max snelheden (via borden/ kaartgegevens?) , binnen/buiten bebouwde kom als snelweg.
Zou dit wel GRAAG willen hebben ....
Geen idee of het een bug is dat bij TACC automatisch verlagen snelheid bij lagere max snelheid niet werkt, want het werkt namelijk wel met basic AP. Net getest met 2024.38.2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peerke 1960

peerke 1960

Het heeft even geduurd. Ik weet nu hoe je de buitenspiegels ontwasemt. Zet de achteruitverwarming aan……..ach ja 🙂‍↕️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
peerke 1960 schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 20:37:
Het heeft even geduurd. Ik weet nu hoe je de buitenspiegels ontwasemt. Zet de achteruitverwarming aan……..ach ja 🙂‍↕️
Haha oeps. Had even gevraagd, hadden we je direct geholpen. Kwam laatst nog langs dat iemand het vervelend vond dat je achteruitverwarming altijd aan moet zijn als je je spiegels wilt ontwasemen :)

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• eltron
Oekol schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 20:41:
[...]
Haha oeps. Had even gevraagd, hadden we je direct geholpen. Kwam laatst nog langs dat iemand het vervelend vond dat je achteruitverwarming altijd aan moet zijn als je je spiegels wilt ontwasemen :)
O,

Ik doe dat altijd met de hand. Want het betreft niet alleen de spiegels, als die beslagen zijn, zijn ook de zijruiten beslagen dus moet ik toch even een rondje met de trekker om de auto lopen en dan pak ik de spiegels gelijk mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandje
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 29-05 20:07
peerke 1960 schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 20:37:
Nou, toch mooi om te weten. Vroeg mijzelf ook af hoe ik die moest ontwasemen. Dank :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandje
hollandje schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 08:05:
[...]

Nee, netjes alleen op de koplamp en niet verschoven. Lamp is fel genoeg om op de onverlichte Duitse landstraße tegenliggers aardig boos te maken :(

Ik ga zometeen de commander er maar eens uit halen om te kijken of die misschien zit te kloten |:(
Update hierop, het was de commander. Ik heb deze geupdate naar de nieuwste versie 4.8.6 (zat op 4.8.1) en nu gaat de DRL op een zachte stand met koplampen aan en felle stand met groot licht. Toch blij dat ik niet al mijn accesoires en achterlichten heb moeten demonteren om naar het servicecentrum te gaan _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lollercopter
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 06:57
Ethirty schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 19:56:
[...]

[...]

Makkelijker nog dan zagen is 3 schroefjes losdraaien en stekker 120° draaien. En extra musketonhaakje kopen en aan het oogje maken.

Verder helemaal eens met het ontwerp. Waarschijnlijk is die stagiair daarna ontslagen :')
Thanks, dat is een beter idee. Goed idee ook dat musketon haakje. Cheers :9B

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oekol
eltron schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 20:45:
[...]

O,

Ik doe dat altijd met de hand. Want het betreft niet alleen de spiegels, als die beslagen zijn, zijn ook de zijruiten beslagen dus moet ik toch even een rondje met de trekker om de auto lopen en dan pak ik de spiegels gelijk mee.
Eerste wat ik doe als ik in de ochtend wegrij is de ramen naar beneden, dan is die condens (bij mij) helemaal weg. Daarna de spiegels verwarmen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Laatst online: 09:48

DarkSide

theres no place like ::1

wat is een trekker?
idd instappen. Ramen naar beneden. Ramen naar boven.
achterruit verwarming aan. (eventueel voorruit)
gordel om.
En rijden maar.

Als ik het van te voren al zie. Dan paar min voor vertrek via de app even de auto opwarmen.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpikeHome
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:33
DarkSide schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 21:09:
wat is een trekker?
gordel om.
En rijden maar.

Als ik het van te voren al zie. Dan paar min voor vertrek via de app even de auto opwarmen.
Tss ik druk op de ab van de garage en rijd weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

hollandje schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 20:49:
[...]

Update hierop, het was de commander. Ik heb deze geupdate naar de nieuwste versie 4.8.6 (zat op 4.8.1) en nu gaat de DRL op een zachte stand met koplampen aan en felle stand met groot licht. Toch blij dat ik niet al mijn accesoires en achterlichten heb moeten demonteren om naar het servicecentrum te gaan _/-\o_
Dat is het nadeel van heel veel vreemde componenten toevoegen aan een rijdende computer. Maar je hebt nu al aan de achterlichten lopen sleutelen? :o

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
Zo'n wisser zoals bijv je in je douche hebt voor de muren / glas bedoelt hij. Ramentrekker of ramenwisser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

SpikeHome schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 21:11:
[...]

Tss ik druk op de ab van de garage en rijd weg.
als je de volgorde maar goed doet ;-)

hier geen luxe van garage (of oprit).
Maar verder geen probleem. Zeker een voordeel van een EV dit.
Was al blij met de voorruit verwarming in de golf. Maar een EV en voorverwarmen/koelen is echt wel nice
Oekol schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 21:15:
[...]

Zo'n wisser zoals bijv je in je douche hebt voor de muren / glas bedoelt hij. Ramentrekker of ramenwisser
i know. was de :P vergeten
Dat ding al lang niet meer gebruikt (voor de auto. wel voor de douche)

[ Voor 28% gewijzigd door DarkSide op 01-11-2024 21:17 ]

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• hollandje
Ethirty schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 21:11:
[...]

Dat is het nadeel van heel veel vreemde componenten toevoegen aan een rijdende computer. Maar je hebt nu al aan de achterlichten lopen sleutelen? :o
Ja ik heb er een ander achterlicht op gezet. Garantie technisch niet heel slim maar vond het wel een leuk project en maakt de auto ietsje persoonlijker :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KFy-WG8RUrnCkSWNBXm2_DN-g5g=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/ij5K41I0fLlOVu96oSJbxlxs.gif?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jmtpes
Oekol schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 19:15:

Tot eind sept had je

2950 Tesla korting
2950 Sepp korting
1000 referral
Gratis wall connector bij een voorraadauto in wk 38

Dan had je echt de maximale eruit gehaald bij een voorraadauto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barse87
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 12:28
Toch heb ik het gevoel dat ze vlak voor de release van Juniper, met de prijzen van de model Y gaan stunten.

Ik gok een prijs van €38.990 excl SEPP vanaf 1 januari geen SEPP meer. Dat deden ze vorig jaar zomer ook met de model 3.

In BE staan de voorraadmodellen al geruime tijd voor €39.990 excl subsidie aangeboden…

[ Voor 8% gewijzigd door Barse87 op 01-11-2024 21:35 ]

9280WP | Daikin Altherma 3 LT 8kW | VW e-Golf 2019 | Tesla Model 3 RWD 2025

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jmtpes
Barse87 schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 21:29:
Toch heb ik het gevoel dat ze vlak voor de release van Juniper, met de prijzen van de model Y gaan stunten.

Ik gok een prijs van €38.990 excl SEPP vanaf 1 januari geen SEPP meer. Dat deden ze vorig jaar zomer ook met de model 3.

In BE staan de voorraadmodellen al geruime tijd voor €39.990 excl subsidie aangeboden…
Ik denk dat de Y dit jaar nog komt voor rond €41000-€42000.
En dan nog minus Sepp en referall

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jpnl
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 25-05 22:43
aanbieding is alweer terug op voorraad modellen: 2950 extra korting! Er staat ook een blauw voorraad model met korting van bijna 6K (maar komt niet in aanmerking voor SEPP)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barse87
Jmtpes schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 21:56:
[...]

Ik denk dat de Y dit jaar nog komt voor rond €41000-€42000.
En dan nog minus Sepp en referall
Dat is nu al:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V-uPTIWVHPS_K6lYmsn8PooHijs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OUBV5OuZG7UNVEBbQV6Prh91.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gjcvro
Maar referral is nog maar 500 en deze is te duur voor sepp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
Oekol schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 20:55:
[...]
Eerste wat ik doe als ik in de ochtend wegrij is de ramen naar beneden, dan is die condens (bij mij) helemaal weg. Daarna de spiegels verwarmen
O ja? ook van je camera's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
DarkSide schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 21:09:
wat is een trekker?
gordel om.
En rijden maar.

Zoiets: raamtrekker

en hoe doe jij het met vocht voor je camera's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Doe heel weinig met de camera's.
Dat lost zich wel op is mijn ervaring. Geen issues met zicht.

Alleen de achteruitrijcamera wordt best snel vies (dat was beter in de golf, waar hij gewoon verborgen was totdat je achteruit reed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpnl
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 25-05 22:43
gjcvro schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 22:09:
[...]

Maar referral is nog maar 500 en deze is te duur voor sepp.
Ik hoor wel eens dat Tesla soms een lagere fiscale waarde op het kenteken zet als de catalogusprijs. Heeft iemand hier ervaring mee? Blijft een gok natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
DarkSide schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 21:16:
[...]
i know. was de :P vergeten
Dat ding al lang niet meer gebruikt (voor de auto. wel voor de douche)
Ah dacht weer een NL BE dingetje. Wel vaker hier in 't topic >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
eltron schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 22:12:
[...]

O ja? ook van je camera's?
Ga jij met een raamtrekker over je camera's? Die maak ik eigenlijk niet schoon. Auto's staan heir dicht op elkaar. Kan er eigenlijk altijd wat op zien en AP mekkert nooit. Wellicht straks met sneeuw weer even vrijmaken.

Moet wel zeggen dat ik de auto altijd voorverwarm voordat ik instap. Verwarmt dat de camera's ook niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
Oekol schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 22:29:
[...]
Ga jij met een raamtrekker over je camera's? Die maak ik eigenlijk niet schoon. Auto's staan heir dicht op elkaar. Kan er eigenlijk altijd wat op zien en AP mekkert nooit. Wellicht straks met sneeuw weer even vrijmaken.

Moet wel zeggen dat ik de auto altijd voorverwarm voordat ik instap. Verwarmt dat de camera's ook niet?
Ja, ik maak de camera's schoon. eigenlijk sinds ik met dat vochtige weer steeds meldingen krijg dat het systeem niet betrouwbaar is.
Voorverwarmen doe ik eigenlijk alleen als het vriest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jmtpes
Ik bedoel voorraadmodellen voor 41k-42k en dan nog sepp en referall eraf. Die blauw heeft een te hoge cataloguswaarde waardoor je geen sepp krijgt.

Als ik zo kijk dan komen nog hele mooie aanbiedingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barse87
Jmtpes schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 00:01:
[...]

Als ik zo kijk dan komen nog hele mooie aanbiedingen.
That’s my point 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-05 20:49
Oekol schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 20:41:
[...]

Dat is bij mijn Volvo ook zo dat zit gekoppeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:05
Oekol schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 22:29:
[...]

Ongetwijfeld, ze gaan aan vanaf het moment dat de auto ontwaakt (je kan dat op de dashcam terugkijken). Overigens denk ik niet dat de camera’s een actieve verwarming hebben (afgezien van de voorruit) en dat de restwarmte van de elektronica voldoende is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
Pierz schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 00:55:
[...]

Ongetwijfeld, ze gaan aan vanaf het moment dat de auto ontwaakt (je kan dat op de dashcam terugkijken). Overigens denk ik niet dat de camera’s een actieve verwarming hebben (afgezien van de voorruit) en dat de restwarmte van de elektronica voldoende is.
Eens ik denk inderdaad ook dat het warmte is die van het aanstaan afkomt. Geen verwarming. Die verwarming zit er bij de camera's in 't voorruit wel. Maar in de winter met sneeuw is 10 min tot 15 min verwarmen afdoende voor niet te hoeven krabben of schoon te maken.

Volle bak verwarmen kan nog sneller maar ben daar altijd 'n beetje huiverig voor. Liever wat langer en geleidelijker dan kort en hevig. Insert: that's what she said etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-05 14:15
In de winter zet ik standje bak oven gewoon altijd aan. Werkt perfect.
Overigens maak ik de camera’s nooit schoon (behalve als ik de auto was (3-4x per jaar)). Ze zijn soms nog wel verblind volgens de auto, maar dat is met een paar minuten rijden vanzelf opgelost.
Ik verwarm/koel overigens vrijwel altijd de auto voor, is toch lekker als hij net al een beetje voorverwarmd of gekoeld is voor het instappen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• goldmemberf1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-05 10:28
Had wel wat meer vuurwerk verwacht met de MY prijs. Nu weten we zeker dat de prijs tot 30 november hetzelfde is als de vorige actie van september, met nog 500eu minder aan referral.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• netdata
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 13:03
goldmemberf1 schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 07:54:
Had wel wat meer vuurwerk verwacht met de MY prijs. Nu weten we zeker dat de prijs tot 30 november hetzelfde is als de vorige actie van september, met nog 500eu minder aan referral.
Had ik ook verwacht, in België is de auto uit voorraad met enkele euro’s naar boven (maar 10 euro duurder)
Ik ben super blij dat ik vorige week besteld heb

7290 euro stock korting van tesla
1000 euro referentie korting
500 euro referentie korting in mijn andere account
5000 euro premie overheid

Dat is in totaal 13790 minder betaald !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
Hoezo weten we dat zeker? Niets is zo veranderlijk als Tesla toch? Je komt nu inclusief de 500 euro referral uit op 39.500 euro. Dat komt omdat de bestelde witte auto nu op 43k uitkomt. Wellicht dat ze daar nog wat in gaan spelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -Junkiexp-
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 25-05 15:33
Gisterenavond de mogelijkheid gehad om eens een goed stuk te rijden met M3.
Het is even wennen met de bediening maar overall ben ik zeker tevreden.
Ligt als een blok op de weg veel vermogen en grip door de LR+AWD combinatie.
De BMW 5 serie was wel iets stiller maar het scheelt niet heel erg veel.
Automatisch sturen werkt erg goed op de snelweg, fijne optie.

Ik was wel een beetje teleurgesteld in de verlichting, ik had op de 5 serie adaptieve bi-xenon en het lijkt wel alsof de M3 wat mindere verlichting heeft ondanks dit full led is.
Met grootlicht is het prima maar dimlicht is matig.
Lijkt erop dat de bundels laag staan en het licht niet zoveel voor de auto wordt uitgestraald.
Zou dit nog worden kunnen afgesteld naar boven zonder andere weggebruikers te kunnen verblinden?

Ook een eigenaarsclaim ingediend via de app gisterenochtend, hopelijk wordt deze snel behandeld zodat ik mijn telefoon als sleutel kan gebruiken en ook premium connectivity kan aanschaffen

[ Voor 3% gewijzigd door -Junkiexp- op 02-11-2024 08:55 ]

3840 Wp pal op zuid zonder schaduw, Zuid-Holland zuid - Panasonic WH-MDC07J3E5 monoblock warmtepomp - Atlantic Explorer V4 200 liter coil warmtepompboiler - Technea Shower HR Tube 1-21 douchepijp-wtw - gasloos sinds 13-04-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 29-05 13:00
Heb nu al een paar keer meegemaakt dat ik vanuit de auto wil bellen, maar dat mijn telefoon (s24) niet gekoppeld blijkt te zijn. Je weet wel, dezelfde telefoon die ook de sleutel is 8)7
Hoef dan alleen maar even op de telefoon te klikken en dan is de verbinding er, maar soms gaat dat dus blijkbaar niet automatisch, geen idee alleen waarom.

Iemand een idee hoe ervoor te zorgen dat dit wel stabiel werkt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:48
JeroenV_ schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 09:04:
Heb nu al een paar keer meegemaakt dat ik vanuit de auto wil bellen, maar dat mijn telefoon (s24) niet gekoppeld blijkt te zijn. Je weet wel, dezelfde telefoon die ook de sleutel is 8)7
Hoef dan alleen maar even op de telefoon te klikken en dan is de verbinding er, maar soms gaat dat dus blijkbaar niet automatisch, geen idee alleen waarom.

Iemand een idee hoe ervoor te zorgen dat dit wel stabiel werkt?
Het is in ieder geval een bekend probleem. Hier gebeurt het ook regelmatig. De fix is inderdaad ook hetzelfde. Even aanklikken en het werkt. In mijn geval is het een iPhone dus ook met iOS is het probleem aanwezig. Erg lastig als je op de snelweg 112 of 0900-8844 probeert te bellen en dan eerst een gevecht aanmoet met bluetooth voordat je fatsoenlijk kan communiceren.

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:17

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Minpunten:
Kom bij mijn M3 de trekhaak eens aansluiten en je piept wel anders. Ik heb serieus al 5 stekkers kapot gereden.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:04
Waarom? De levertijden lopen volgens mij nu juist op richting einde van het jaar nu veel mensen nog de voordelen willen (iets minder bijtelling en geen BPM).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjcvro
jongetje schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 09:44:
[...]

Waarom? De levertijden lopen volgens mij nu juist op richting einde van het jaar nu veel mensen nog de voordelen willen (iets minder bijtelling en geen BPM).
Precies, over het algemeen sturen ze met de prijs en acties een beetje op volume, als ze het nou al niet aan lijken te kunnen, zullen ze wat terughoudend zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jmtpes
Oekol schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 08:08:
[...]

Hoezo weten we dat zeker? Niets is zo veranderlijk als Tesla toch? Je komt nu inclusief de 500 euro referral uit op 39.500 euro. Dat komt omdat de bestelde witte auto nu op 43k uitkomt. Wellicht dat ze daar nog wat in gaan spelen.
Dingen die ze kunnen weggeven zoals 20.000km of wall connector moeten ze nog inzetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Melkoer86
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 27-12-2024
hollandje schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 21:20:
[...]

Ja ik heb er een ander achterlicht op gezet. Garantie technisch niet heel slim maar vond het wel een leuk project en maakt de auto ietsje persoonlijker :+

[Afbeelding]
Zag laatst iemand hiermee rijden, meerdere segmenten van de verlichting was stuk. Hopelijk gaat dat bij jou beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandje
Melkoer86 schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 11:25:
[...]

Zag laatst iemand hiermee rijden, meerdere segmenten van de verlichting was stuk. Hopelijk gaat dat bij jou beter.
Tot op heden doet alles het nog goed. Ik check elke paar weken of alle lichten het nog correct doen. Zitten er ondertussen denk ik zo'n 3 maanden/12.000km op zonder problemen. Ik heb gelukkig de originele achterlichten nog dus mochten ze kapot zijn/gaan er direct de oude weer op :)

Dank voor de waarschuwing btw

Edit: waren het flikkerende segmenten of gewoon helemaal uit?

[ Voor 5% gewijzigd door hollandje op 02-11-2024 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pgaarts
  • Laatst online: 16-03 13:54
Mijn M3 loopt binnenkort uit de lease en ik kijk naar een MY.
Net proefgereden, maar de stoelen zijn zo'n 4cm korter geworden en zijn voor mijn lengte (190) niet heel comfortabel.

Kan natuurlijk een dure maatwerk stoel kopen, maar is het ook mogelijk een gebruikte M3 stoel (2019) op de kop te tikken en die in een MY te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiodurans
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:00
pgaarts schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 12:00:
maar de stoelen zijn zo'n 4cm korter geworden en zijn voor mijn lengte (190) niet heel comfortabel.
Dat was voor mij (196cm) ook het grootste minpunt van de MY. Het is vervelend maar je went eraan, ondertussen ook al vele lange afstanden gedaan en dat gaat oké. Laatst 1800km gereden in een BMW X6 met fijne stoelen met zo’n uitschuifbare beensteun en ja, dat is een stuk comfortabeler. Maar goed, nog steeds als ik nu moest kiezen heb ik vanwege alle andere voordelen liever een MY. Uiteindelijk is het een afweging. Persoonlijke denk ik dat de MY/M3 nog steeds de beste bang for your buck is.

MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE/EN4C

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09:16

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Korvaag schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 09:25:
[...]

Het is in ieder geval een bekend probleem. Hier gebeurt het ook regelmatig. De fix is inderdaad ook hetzelfde. Even aanklikken en het werkt. In mijn geval is het een iPhone dus ook met iOS is het probleem aanwezig. Erg lastig als je op de snelweg 112 of 0900-8844 probeert te bellen en dan eerst een gevecht aanmoet met bluetooth voordat je fatsoenlijk kan communiceren.
Er zit gewoon een SOS knop in je auto. Dus je kan ook die indrukken bij een noodgeval, daar is hij voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim106gti
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 18-05 08:43
ik heb de indruk dat 'ontwasemen' in onze mY 09-2024 niet goed werkt. Ik dubbeltik op het icoontje en het icoontje laat dan 'max' zien. Vervolgens duurt het wel een minuut voor de voorruitontwaseming ook echt gaat blazen. En voor mijn gevoel ook nog met wisselende snelheid. Ook als ik de airco handmatig van 'low' naar 'mid' of 'high' zet scheelt dat niet veel in blaaskracht. Zodra ik de 'auto' stand van de airco aanzet gaat deze juist wel hard blazen.

Is bovenstaande normaal of werkt iets in onze auto niet goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:23
Heeft er al iemand gebruik gemaakt van de Financiering voor de Model Y, Prive, voor 1,99%?

Zo ja, wat waren de minimale/maximale aanbetaling en slotsom om gebruik te kunnen maken van de financiering onder deze gunstige voorwaarden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11:38
pgaarts schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 12:00:
Mijn M3 loopt binnenkort uit de lease en ik kijk naar een MY.
Net proefgereden, maar de stoelen zijn zo'n 4cm korter geworden en zijn voor mijn lengte (190) niet heel comfortabel.

Kan natuurlijk een dure maatwerk stoel kopen, maar is het ook mogelijk een gebruikte M3 stoel (2019) op de kop te tikken en die in een MY te zetten?
Ik ben 1.92. Ik zie ook dat de stoelen wat korter zijn, maar heb dit nog geen enkele keer als problematisch ervaren. Zelfs niet met een rit van 1100km.

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:48
Psycho_Mantis schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 12:34:
[...]

Er zit gewoon een SOS knop in je auto. Dus je kan ook die indrukken bij een noodgeval, daar is hij voor.
Ja, maar in 80% van de gevallen is het geen 112-geval maar moet ik Rijkswaterstaat of politie niet-spoed hebben.

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Straat_Joekel
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 29-05 21:07
Wellicht doe ik wat verkeerd, maar ik krijg met geen mogelijkheid de passagier-airbag uit gezet bij mijn model Y (september 2024). Ik stap in de auto (bestuurdersstoel) en open vervolgens, terwijl gewoon de parkeerrem er nog op staat, het menu —> veiligheid en probeer die airbag uit te zetten. Beide opties zijn uitgegrijsd.

Er bevindt zich op dat moment geen gewicht op, onder of achter de bestuurdersstoel en ik heb geen hoes o.i.d. geplaatst.

Doe ik volgens jullie wat fout of zou het een defecte sensor onder de stoel kunnen zijn? Tot slot, ik heb al een reset van de wagen uitgevoerd middels de scrollwieltjes.

[ Voor 7% gewijzigd door Straat_Joekel op 02-11-2024 13:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Melkoer86
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 27-12-2024
hollandje schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 11:31:
[...]

Tot op heden doet alles het nog goed. Ik check elke paar weken of alle lichten het nog correct doen. Zitten er ondertussen denk ik zo'n 3 maanden/12.000km op zonder problemen. Ik heb gelukkig de originele achterlichten nog dus mochten ze kapot zijn/gaan er direct de oude weer op :)

Dank voor de waarschuwing btw

Edit: waren het flikkerende segmenten of gewoon helemaal uit?
Dat klinkt goed!
De segmenten waren helemaal uit. Vond het sowieso wat onrustig ogen als het licht aan / uit ging met de vrij lange animaties. Maar het is iig weer eens wat anders :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gjcvro
BasvanS schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 13:12:
Heeft er al iemand gebruik gemaakt van de Financiering voor de Model Y, Prive, voor 1,99%?

Zo ja, wat waren de minimale/maximale aanbetaling en slotsom om gebruik te kunnen maken van de financiering onder deze gunstige voorwaarden?
Kun je toch gewoon uittesten? kwestie van getalletjes invullen, en als het niet goed is piept hij vanzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 01:13
Spotify deed raar vandaag. Kon geen nummers laden (ik heb premium), youtube music werkte wel.

Iemand anders dit probleem?
Pagina: 1 ... 463 ... 502 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: