Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 461 ... 502 Laatste
Acties:
  • 3.701.230 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:00
Oekol schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 13:18:
[...]

Klopt ook niet wel lijkt het. Dit is de verhouding nu waarbij die Y7CR de blade batterij is. De 6 is de CATL.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Voor mensen die zich afvragen wat ze hebben: hier je kenteken invullen https://ovi.rdw.nl/

En dan onder D.2 Variant kijken welke batterij je hebt.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 16-09 14:03
Oekol schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 18:33:
[...]
Voor mensen die zich afvragen wat ze hebben: hier je kenteken invullen https://ovi.rdw.nl/

En dan onder D.2 Variant kijken welke batterij je hebt.
en dat staat dus ook gewoon op je kentekenbewijs

e-Niro Exec.l MY19, Tesla MY LR '24, Zappi, 50PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdeTuitG
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 26-05 22:54
Ik ga morgen kijken voor een Tesla Model 3 LR 2019 met 122.000 km op de teller.

Is het nuttig dat ik ergens in het menu nakijk hoevaak deze aan de snellader heeft gehangen?

Is dit überhaupt ergens te checken en zo ja, waar in het menu…

kan er online in verschillende aankoopadvies berichten niets over vinden nl.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sir Baxx
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-09 23:54
JdeTuitG schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 19:56:

Is het nuttig dat ik ergens in het menu nakijk hoevaak deze aan de snellader heeft gehangen?

In de auto kun je het niet opzoeken voor zover ik weet.

In de App kun je het zien onder “Laad statistieken”.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SJbXpeGL9XMKpCn7fnSp913y-Jg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NNBOLchkaQu1VVYfZzUNbm1b.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Sir Baxx schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 21:06:
[...]

[Afbeelding]
Dat is wel een top overzicht zeg, maar volgens mij nog niet in de iOS app?

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wootahH
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:03
CrashOne schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 21:34:
[...]

Dat is wel een top overzicht zeg, maar volgens mij nog niet in de iOS app?
Lijkt me wel. Maar meeste leasemaatschappijen lijken dit uit te zetten voor het leaserijder account. Ik zie t ook niet in de android app

[ Voor 6% gewijzigd door wootahH op 29-10-2024 21:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CrashOne
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

wootahH schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 21:38:
[...]

Lijkt me wel. Maar meeste leasemaatschappijen lijken dit uit te zetten voor het leaserijder account. Ik zie t ook niet in de android app
Ik rijd privé, maar zie de hele functionaliteit niet op iOS. Zie dat je versie 4.5 van de app moet hebben, maar iOS op 4.38 zit. Wellicht later nog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Belecthor
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-09 15:25
LigeTRy schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 13:38:
[...]

Huidige Model 3's komen uit shanghai en hebben allemaal CATLs, geen BYD's, die komen via berlijn (waar de Y gemaakt wordt)
Oké en deze CATL’s zijn substantieel slechter dan die van BYD? Het maakt enkel verschil uit in laadsnelheid toch? Of ook op andere gebieden?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CrashOne
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Belecthor schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 21:42:
[...]

Oké en deze CATL’s zijn substantieel slechter dan die van BYD? Het maakt enkel verschil uit in laadsnelheid toch? Of ook op andere gebieden?
BYD kan een hogere laadsnelheid vasthouden bij superchargers, CATL lijkt iets minder snel te degenereren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• shinken82
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11:13
CrashOne schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 21:42:
[...]

Ik rijd privé, maar zie de hele functionaliteit niet op iOS. Zie dat je versie 4.5 van de app moet hebben, maar iOS op 4.38 zit. Wellicht later nog.
Je hebt je waarschijnlijk niet aangemeld voor het delen van gegevens. Dat kan je doen onder "Software" in de auto.
Het kan 24 uur duren voordat het in gaat, je krijgt dan de tab "laad statistieken" in je app te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belecthor
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-09 15:25
Vroeger las ik wel eens iets over een checklist afgaan bij het ophalen van je Tesla, maar is dat bij de verbeterde Highland ook nog relevant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
Sir Baxx schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 21:06:
[...]

[Afbeelding]
Dit kijkt een maand of een jaar terug, kun je ook verder terugkijken?
(Ik heb de Tesla nog maar een half jaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

shinken82 schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 22:07:
[...]

Je hebt je waarschijnlijk niet aangemeld voor het delen van gegevens. Dat kan je doen onder "Software" in de auto.
Het kan 24 uur duren voordat het in gaat, je krijgt dan de tab "laad statistieken" in je app te zien.
Die stond inderdaad uit, nu even afwachten :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mackeessie
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17-09 23:17
eltron schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 22:16:
[...]

Dit kijkt een maand of een jaar terug, kun je ook verder terugkijken?
(Ik heb de Tesla nog maar een half jaar)
Je kunt ook verder terugkijken. Ik heb mijn Model Y in mei 2023 gekregen en vanaf die tijd kan ik het terugzien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol

Nog niet bevestigd voor MY en M3 maar kan nooit lang meer duren dus! Ben benieuwd.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jmtpes
  • Registratie: Juni 2016
  • Nu online
Oekol schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 22:46:
[Embed]

Nog niet bevestigd voor MY en M3 maar kan nooit lang meer duren dus! Ben benieuwd.
Hoop gauw dat ie update uitkomt voor de M3. 8% verbruik per dag is echt teveel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
Jmtpes schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 22:51:
[...]

Hoop gauw dat ie update uitkomt voor de M3. 8% verbruik per dag is echt teveel.
Als dat verbruik 1/10 wordt van wat het nu is, dan wordt het inderdaad interessant. Als het 10% minder is, dan blijft het véel te veel.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
Oekol schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 22:46:
[Embed]

Ja, vooral hoeveel de reductie bedraagt.
Ik verwacht eigenlijk niet al teveel van een softwarematige aanpassing. Tenzij de huidige programmering bijzonder inefficiënt zou zijn. Ik heb altijd begrepen dat het verbruik meer aan de hardware kant zit: processoren en systemen die aan moeten staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
Tommie12 schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 23:01:
[...]

Als dat verbruik 1/10 wordt van wat het nu is, dan wordt het inderdaad interessant. Als het 10% minder is, dan blijft het véel te veel.
Ze hebben 't al maanden over 40% minder verbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jmtpes
  • Registratie: Juni 2016
  • Nu online
Oekol schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 23:03:
[...]

Van 8% naar 5% verbruik per dag, nog steeds veel naar mijn mening. Maar goed alle beetjes helpen.

Eerst zien dan geloven

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Laatst online: 09:11
Tommie12 schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 23:01:
[...]

Jmtpes schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 23:54:
[...]

Van 8% naar 5% verbruik per dag, nog steeds veel naar mijn mening. Maar goed alle beetjes helpen.

Eerst zien dan geloven
Doen jullie ook de verwarming uit tijdens het rijden om wat procentjes te besparen?

Ik begrijp die hele ophef niet. Welk ander automerk heeft een dergelijke functie? Wees blij dat je de optie hebt om het aan en uit te zetten wanneer je dat wenst.

[ Voor 39% gewijzigd door turkeyhakan op 30-10-2024 05:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zou zelf eerder naar de degradatie kijken. Dus op het scherm kijken wat de range is bij welke %. Auto had 499 nieuw. Rond de 10% degradatie is redelijk gemiddeld denk ik.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19-09 08:07

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Ja dit kan je zien.
Met een OBD2 stekker + de juiste adapter kabel voor de tesla uit dat jaar, dan kan je met scan my tesla (Android!) de auto uitlezen. Dan kan je zien hoeveel kWh opgeladen is via snelladen en hoeveel aan de normale paal.

Mijn Tesla model 3 heb ik met 10.000km gekocht en kon op deze manier zien dat hij slechts 1 normale paal had gezien in al die km's. Overigens gewoon gekocht omdat 10.000km niet veel is.

Ik raad eigenlijk aan om iedereen die een auto gaat kopen om voor het kopen in dit soort spul te investeren. Dan kan je tijdens je proefrit even de computer uitlezen of je iets geks ziet, of het nu benzine of elektrisch is.

Bij Tesla kan je dan alleen geen SoH lezen op deze manier, bij andere merken vaak wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schwarz
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 18-09 20:05
Inspired schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 06:22:
[...]

Zou zelf eerder naar de degradatie kijken. Dus op het scherm kijken wat de range is bij welke %. Auto had 499 nieuw. Rond de 10% degradatie is redelijk gemiddeld denk ik.
Is die waarde op het scherm niet sterk afhankelijk van rijstijl/energieverbruik recente ritten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
  • Nu online
Oekol schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 23:03:
[...]

Dan is dat nog enorm.
Dan verlies je nog ca 5% SOC per dag of circa 3.5kWh.
Dat is bijna de helft van wat ik in mijn heel huis verbruik als ik de verwarming en het laden van de auto er uit haal... (om het even in perspectief te zetten)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tommie12
  • Nu online
turkeyhakan schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 05:12:
[...]

[...]

Doen jullie ook de verwarming uit tijdens het rijden om wat procentjes te besparen?

Ik begrijp die hele ophef niet. Welk ander automerk heeft een dergelijke functie? Wees blij dat je de optie hebt om het aan en uit te zetten wanneer je dat wenst.
Nee, maar ik rij geen 24h per dag.
Een verbruiker in huis die ca 150W continu gaat verbruiken, die gaat er bij mij uit hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
Tommie12 schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 08:38:
[...]

Dan is dat nog enorm.
Dan verlies je nog ca 5% SOC per dag of circa 3.5kWh.
Dat is bijna de helft van wat ik in mijn heel huis verbruik als ik de verwarming en het laden van de auto er uit haal... (om het even in perspectief te zetten)
Dan verbruik je nog best weinig vergeleken met ons. Goede winterdag bijna 20 kWh. Maar om je inzicht te geven: wij gebruiken gas alleen voor douchen en koken. Verwarmen op kWh. Puur om even aan te geven dat het ene verbruik 't andere niet is.

Overigens zet ik het aan op plekken waar ik niet bekend ben (de hele dag) of even bij boodschappen voor dat halfuur. Het verbruik is dus in 't echt een stuk lager of doelbewust gekozen voor het hogere verbruik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turkeyhakan
Tommie12 schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 08:40:
[...]

Nee, maar ik rij geen 24h per dag.
Een verbruiker in huis die ca 150W continu gaat verbruiken, die gaat er bij mij uit hoor.
Ik wil je Y wel overnemen dan :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Nu online
turkeyhakan schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 09:21:
[...]

Ik wil je Y wel overnemen dan :-)
Ik zet de sentry wel uit hoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
Schwarz schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 08:28:
[...]

Is die waarde op het scherm niet sterk afhankelijk van rijstijl/energieverbruik recente ritten?
Nee, dit is gebaseerd op de IPA (Amerikaanse WLTP).

Niet afhankelijk van rijstijl of (weers)omstandigheden.

Daarom rijden de meesten ook op %.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:09
Schwarz schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 08:28:
[...]

Nee, dat wordt niet meegenomen in het percentage/km bereik die op het normale scherm wordt getoond. Alleen als je energiebeheer? scherm opent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peerke 1960
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 19-09 22:45

peerke 1960

Blauw Eitje met trekhaak ( SR)

Belecthor schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 21:42:
[...]

Het mogelijk iets minder sneller degeneratie heeft misschien ook te maken met de grotere batterij (62 kWh). Het zijn volgens mij nog aannames omdat ik nog geen onderbouwing heb gezien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16-09 15:42

Sebazzz

3dp

Zo te zien is met de 2024.38 update nu bij autosteer in de bocht nu wordt getoond "Bochtassistent actief". Ik heb hier geen patchnote over gelezen.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:19
Sebazzz schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 09:40:
Zo te zien is met de 2024.38 update nu bij autosteer in de bocht nu wordt getoond "Bochtassistent actief". Ik heb hier geen patchnote over gelezen.
Ja ik heb er al wat ervaring mee (zie x posts terug). Het rijden is er niet beter op geworden. Ik vind het een vrij nutteloze feature. Sterker nog, ik vind hem in sommige snelwegbochten juist meer aarzelen dan voorheen.

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvV
  • Laatst online: 10:39

RvV

Sebazzz schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 09:40:
Klopt. Ik heb er gisteren wat mee getest op een 80km/h weg. De eerste 2x stuurde hij mij de verkeerde weghelft op om een frontale (bijna) botsing te veroorzaken. :F
Een andere 50km/h weg die voorheen te scherp en bochtig was voor AP lukte nu wel. Dus het is een verbetering maar nog niet perfect. :)

Y'24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barse87
  • Registratie: September 2017
  • Nu online
Waar ik eigenlijk heel tevreden was met autopilot merk ik sinds de 2024.38.2 update dat hij veel zenuwachtiger is geworden en op de meest vreemde plekken phantom brakes veroorzaakt…
Wat betreft de “bochten assistent” vanmorgen toen ik vanaf de A1 de A50 opdraaide, sneed hij de vrachtwagen naast mij op de rechterbaan af. Het leek wel alsof hij van de linkerbaan de rechterbaan op wilde in de bocht, levensgevaarlijk!

9280WP | Daikin Altherma 3 LT 8kW | VW e-Golf 2019 | Tesla Model 3 RWD 2025

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Barse87 schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 10:01:
Waar ik eigenlijk heel tevreden was met autopilot merk ik sinds de 2024.38.2 update dat hij veel zenuwachtiger is geworden en op de meest vreemde plekken phantom brakes veroorzaakt…
Wat betreft de “bochten assistent” vanmorgen toen ik vanaf de A1 de A50 opdraaide, sneed hij de vrachtwagen naast mij op de rechterbaan af. Het leek wel alsof hij van de linkerbaan de rechterbaan op wilde in de bocht, levensgevaarlijk!
Is dat niet dat stuk waar flink gewerkt wordt en de gele en witte lijnen net langs elkaar lopen? Daar is mijn Polestar ook redelijk van slag door.

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdidi
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Ik reed gisteren voor het eerst met 2024.38.2 met TACC aan die ingesteld is op "Snelheidslimiet". Toen ik van een 130km/u zone in een 100km/u zone kwam, bleef de MY 130 rijden terwijl de maximum snelheid wel 100km/u aangaf. Voorheen werd de snelheid in dit geval toch wel automatisch aangepast als je minder hard mocht rijden?

[ Voor 3% gewijzigd door pdidi op 30-10-2024 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ted038
  • Laatst online: 19-09 17:54
pdidi schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 10:30:
Ik reed gisteren voor het eerst met 2024.38.2 met TACC aan die ingesteld is op "Snelheidslimiet". Toen ik van een 130km/u zone in een 100km/u zone kwam, bleef de MY 130 rijden terwijl de maximum snelheid wel 100km/u aangaf. Voorheen werd de snelheid in dit geval toch wel automatisch aangepast als je minder hard mocht rijden?
Bij mij heeft de TACC nog nooit ( de 3 nu maand in bezit) de snelheid uit zichzelf verlaagd bij lagere max snelheden (via borden/ kaartgegevens?) , binnen/buiten bebouwde kom als snelweg.
Zou dit wel GRAAG willen hebben ....

( Dit los van phantombreaks op A1 apeldoorn zuid in werkwerkzaamheden-gebied )

de A50 Apeldoorn>Zwolle staat nu VOOR 19:00 ( maar na 18:00 ) zelfs op 120 max .... maar dat is nu mogelijk nog wintertijd dingetje ?)

[ Voor 5% gewijzigd door Ted038 op 30-10-2024 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightHawk4
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-08 01:50

NightHawk4

Lotte is Liev :>

Ik reed gisteren voor het eerst met 2024.38.2 met TACC aan die ingesteld is op "Snelheidslimiet". Toen ik van een 130km/u zone in een 100km/u zone kwam, bleef de MY 130 rijden terwijl de maximum snelheid wel 100km/u aangaf. Voorheen werd de snelheid toch wel aangepast als je minder hard mocht rijden?
Bij mijn M3 2019 met 2024.32.7 vannacht wel :X

Om 04:30 terug van Schiphol naar Amersfoort maar even zoveel mogelijk op TACC laten rijden, snelweg eigenlijk leeg dus kijken wat de status nu is....

Een en al drama op de A9 (rest viel wel mee) phantom breaks naar 80 terwijl er nog steeds 90 of 100 op het scherm stond, om onverklaarbare reden dan zachter gaan rijden en toch weer de aangegeven snelheid mee te pakken. Later een heel stuk vol terug naar 30 dus daar heb ik toch maar even ingegrepen bij TACC, alsof ik naast de snelweg reed op het scherm? Stuk verder de snelheid wel weer naar 100 maar lokatie technisch reed ik op het scherm nog steeds naast de A9...

Niet echt heel happy mee ;(

[Edit] Ook even gekeken hoeveel prik zo'n ritje nu kost van mijn accu na 5 jaar.....met voorverwarmen bijna 50% voor 120 kilometer :/

[ Voor 5% gewijzigd door NightHawk4 op 30-10-2024 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barse87
  • Registratie: September 2017
  • Nu online
SirLenncelot schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 10:19:
[...]

Is dat niet dat stuk waar flink gewerkt wordt en de gele en witte lijnen net langs elkaar lopen? Daar is mijn Polestar ook redelijk van slag door.
Nee dit was echt al in de bocht, voorbij de werkzaamheden. Dit stuk:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XMZ3UbzzSGsktkf9Tt8Tw7IV42I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NwXAYTGH4Sje1qQvaTLpcqJb.jpg?f=fotoalbum_large

Ik reed dus op de linkerbaan en rechts van mij een vrachtwagen, halverwege de bocht leek het alsof hij de rechterbaan op wilde sturen terwijl de vrachtwagen nog ter hoogte van mijn C-stijl zat.

Ps. ik heb geen EAP dus een automatische baanwissel is uitgesloten 😜

9280WP | Daikin Altherma 3 LT 8kW | VW e-Golf 2019 | Tesla Model 3 RWD 2025

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaazaar
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16-09 17:00
Doet hij bij mij nog steeds: ik reed zondagavond op de A12 van Gouda naar Utrecht, waarbij de GPS locatie de hele rit zo'n 100m naar rechts zat, waardoor hij constant dacht dat ik op het "boerenweggetje" naast de snelweg reed: iedere keer vloog mn AP snelheid van 135 naar 40! Wat me wel opviel is dat hij niet direct het anker uitgooit. Dat was voorheen wat meer het geval, dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ted038
kwaazaar schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 10:39:
[...]
iedere keer vloog mn AP snelheid van 135 naar 40!
40 ? ook rare snelheid ....

( niet dat ik je niet geloof, maar vanwaar die 40 vanuit " Tesla" )

[ Voor 15% gewijzigd door Ted038 op 30-10-2024 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaazaar
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16-09 17:00
NightHawk4 schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 10:36:
[...]

Later een heel stuk vol terug naar 30 dus daar heb ik toch maar even ingegrepen bij TACC, alsof ik naast de snelweg reed op het scherm? Stuk verder de snelheid wel weer naar 100 maar lokatie technisch reed ik op het scherm nog steeds naast de A9...
Dat is dus precies wat ik ook had!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
CrashOne schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 21:42:
[...]

Ik rijd privé, heb iOS en heb deze functionaliteit al maanden. Weet je zeker dat je het hoofd account in je app geactiveerd hebt? Ik heb ook versie 4.38.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MdeiQr8AK7XyZE8ro2pY9a5XGm4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/HjgegZpb9f8TGzWrJI89Uqdi.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 27% gewijzigd door _eLMo_ op 30-10-2024 10:44 ]

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whazaaaa
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-09 21:37
NightHawk4 schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 10:36:
[...]

Bij mijn M3 2019 met 2024.32.7 vannacht wel :X

Om 04:30 terug van Schiphol naar Amersfoort maar even zoveel mogelijk op TACC laten rijden, snelweg eigenlijk leeg dus kijken wat de status nu is....

Een en al drama op de A9 (rest viel wel mee) phantom breaks naar 80 terwijl er nog steeds 90 of 100 op het scherm stond, om onverklaarbare reden dan zachter gaan rijden en toch weer de aangegeven snelheid mee te pakken. Later een heel stuk vol terug naar 30 dus daar heb ik toch maar even ingegrepen bij TACC, alsof ik naast de snelweg reed op het scherm? Stuk verder de snelheid wel weer naar 100 maar lokatie technisch reed ik op het scherm nog steeds naast de A9...

Niet echt heel happy mee ;(

[Edit] Ook even gekeken hoeveel prik zo'n ritje nu kost van mijn accu na 5 jaar.....met voorverwarmen bijna 50% voor 120 kilometer :/
Is dat het stuk A9 bij Amstelveen met bij die werkzaamheden ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• adjego
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18-09 20:44
whazaaaa schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 10:47:
[...]

Is dat het stuk A9 bij Amstelveen met bij die werkzaamheden ?
Ja en dat is dus ook precies de rede. De huidige A9 ligt niet meer op zijn oude plek, en dan zijn er soms gekke dingen aan de hand. Ik vind dit niet heel verrassend en heel dat gebied zijn wegwerkzaamheden. Daar moet je altijd alert zijn naar mijn idee.

Home Assistant | ☀️ 2900 Wp PVOutput | 🔋 Tesla Model 3 RWD 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12:59
_eLMo_ schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 10:43:
[...]

Ik rijd privé, heb iOS en heb deze functionaliteit al maanden. Weet je zeker dat je het hoofd account in je app geactiveerd hebt? Ik heb ook versie 4.38.

[Afbeelding]
ja bij mijn prive M3LR kan ik het ook zien. Bij mijn lease M3P zie ik de optie niet. Android

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CrashOne
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

[...]

[Afbeelding]
Ik had dit in de auto zelf waarschijnlijk niet aanstaan. Gisteren direct aangezet en verwacht dat ik dit ergens vandaag moet gaan zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdidi
  • Niet online
kwaazaar schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 10:39:
[...]

Doet hij bij mij nog steeds: ...
Niet zeker of ik je nu goed begrijp. Even afgezien je GPS problemen: wordt bij jou de TACC rijsnelheid automatisch naar beneden aangepast als de maximaal toegestane snelheid wordt verlaagd?

Hmmm, ik zie op ttf hier ook verschillende opmerkingen over. Volgens de een werkt het niet meer volgens de ander nog wel. Opvallend: degene die zegt dat het nog wel werkt heeft FSD, maar ook iemand met AP die meldt dat het nog werkt. Misschien dat het met alleen TACC niet meer werkt, maar met AP/FSD wel?
Ted038 schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 10:36:
[...]

Bij mij heeft de TACC nog nooit ( de 3 nu maand in bezit) de snelheid uit zichzelf verlaagd bij lagere max snelheden (via borden/ kaartgegevens?) , binnen/buiten bebouwde kom als snelweg.
Zou dit wel GRAAG willen hebben ....
Ik begin nu ook te twijfelen, maar ik weet toch bijna zeker dat mijn snelheid voorheen automatisch naar beneden werd aangepast. Wellicht dat ik toen Autosteer aan had staan

[ Voor 64% gewijzigd door pdidi op 30-10-2024 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightHawk4
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-08 01:50

NightHawk4

Lotte is Liev :>

adjego schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 10:51:
[...]

Ja en dat is dus ook precies de rede. De huidige A9 ligt niet meer op zijn oude plek, en dan zijn er soms gekke dingen aan de hand. Ik vind dit niet heel verrassend en heel dat gebied zijn wegwerkzaamheden. Daar moet je altijd alert zijn naar mijn idee.
Alert was ik, dat was het probleem niet.
Maar het probleem met phantom breaks en terug naar 80 (en één keer daar 64) met 100 op het scherm gebeurde wel bij Amstelveen maar ook daar gewoon belijning met hier en daar iets versmalling maar geen wegwerkzaamheden. Bij wegwerkzaamheden gebruik ik (bijna) nooit TACC omdat je dan veel meer phantom breaks krijgt en lijn alerts afgaan.

Dat 30 stuk gebeurde pas veel verderop voorbij Amstelveen.

[ Voor 7% gewijzigd door NightHawk4 op 30-10-2024 11:18 ]

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Willianv
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online
Na de afgelopen 2 jaar hier dagelijks meegelezen te hebben, en soms gepost, ga ik binnenkort dit topic vaarwel zeggen.

Na vanaf maart 2023 bijna 26k km gereden te hebben in mijn particulier nieuw gekocht wit ei, Y LR wit met wit interieur heb ik besloten om de auto te gaan verkopen.

Ik heb er onlangs een X5 45e hybride naast gekocht ter vervanging van mijn vrouw haar X3 en ik merk dat we beiden toch weer liever met de BMW op stap gaan. Dit past ons gewoon beter met onze manier van reizen en vakantie houden (wat we graag doen).

Ik vind echt dat het laden onderweg vaak over geromantiseerd is, in het begin maakte ik me daar ook schuldig aan, maar gaandeweg gaat het me steeds meer tegen staan omdat ik er toch bewust en onbewust mee bezig ben.

Desalniettemin heb ik graag in de Tesla gereden en is het een van de weinige auto's die elke keer een beetje beter is geworden. En soms wat minder na een update....

Geniet nog van jullie Tesla's en wie weet haak ik in de toekomst toch weer aan...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
  • Nu online
[...]

[Afbeelding]
Veel leasebedrijven geven dat deel niet vrij aan de bestuurder.
Ik kan dat niet zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eltron
Ted038 schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 10:40:
[...]

40 ? ook rare snelheid ....

( niet dat ik je niet geloof, maar vanwaar die 40 vanuit " Tesla" )
Dat weggetje naast de snelweg is vooral voor tractoren bedoeld. Dan is 40 als max niet zo gek, al zie je meestal 60.
Maar goed als zijn (@kwaazaar Tesla denkt dat ie niet op de snelweg zit maar op het landweggetje er naast dan krijg je dit soort rare dingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ted038
eltron schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 11:50:
[...]

Dat weggetje naast de snelweg is vooral voor tractoren bedoeld. Dan is 40 als max niet zo gek, al zie je meestal 60.
Maar goed als zijn (@kwaazaar Tesla denkt dat ie niet op de snelweg zit maar op het landweggetje er naast dan krijg je dit soort rare dingen.
40 als max is ( *vind ik) wel heel gek, dat zie je (bijna?) nooit, wel 30, 50, 60, 70, 80, 90, etc ....
Daarom dat ik mij afvroeg of het daadwerkelijk een juiste max snelheids is, of dat "tesla" dit zo verzint ....
( bord verkeerd gelezen / eigen database / gewenste ipv max snelheid )

en " iedere keer" suggereert dan ook knap lange boerenlandweg ernaast, of "meerdere" boerenlandweggetjes ....

#verdernietspannend ....

[ Voor 7% gewijzigd door Ted038 op 30-10-2024 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asbes
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 18-09 21:37
Collega heeft gister zijn Highland rwd opgehaald. Zijn stuur is dikker en 2 nieuwe iconen. Camera is weg en is een rondje geworden? En links nieuw 4 pijlen navigatie?

Heb nog steeds discussies over mijn beschadigde stuur.

Zucht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:25
Tommie12 schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 11:25:
[...]

Veel leasebedrijven geven dat deel niet vrij aan de bestuurder.
Ik kan dat niet zien.
Veel LM's hebben ook geen idee dat dit via hun moet lopen. Ik moest de LM ook mailen om mijn vorige Tesla uit mijn account te gooien, dat zat ook niet in hun offboardingproces. En toen stond de auto al bij de handelaar die hem gekocht had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinDH1
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 00:05
Ben aan het oriënteren voor de aankoop van een 2dehands Model 3 (België). Prijzen lopen sterk uiteen, mede door de €3000 premie die enkel van toepassing is op een aankoop bij een bedrijf. Waar ik niet wijs uit geraak is de wirwar aan verschillende versies en benamingen. Zo staan er SR+ versies met 44kWh, 55kWh en 60kWh.. Online kan ik moeilijk een overzichtje vinden. Heeft iemand dat hier toevallig wel voor handen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MatteC
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 19-09 12:13
RobinDH1 schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 13:18:
Ben aan het oriënteren voor de aankoop van een 2dehands Model 3 (België). Prijzen lopen sterk uiteen, mede door de €3000 premie die enkel van toepassing is op een aankoop bij een bedrijf. Waar ik niet wijs uit geraak is de wirwar aan verschillende versies en benamingen. Zo staan er SR+ versies met 44kWh, 55kWh en 60kWh.. Online kan ik moeilijk een overzichtje vinden. Heeft iemand dat hier toevallig wel voor handen?
voor dergelijke zaken vind ik wikipedia wel handig, zie Wikipedia: Tesla Model 3 bij Specifications table

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MatteC
MY RWD 2024:

Hoe kan ik naar de radio luisteren en toch de geluidsmeldingen van Waze (iPhone) laten afspelen via speakers? De bluetooth is mooi connected, en op Waze zie ik dat hij moet afspelen op Tesla model Y, maar toch komt er geen enkele melding door...

Wat mis ik apple car play... :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

RobinDH1 schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 13:18:
Nooit 44 kWh. SR+ had 52, 55 of 60.
Dit moet je aan je typepapieren zien, ik weet niet waar dat staat in Belgische papieren.
Maar hier een overzichtje:
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/NBmsjwTm/Batteries-Tesla-Model-3-SR-Plus.png

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mackeessie
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17-09 23:17
MatteC schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 13:24:
MY RWD 2024:

Hoe kan ik naar de radio luisteren en toch de geluidsmeldingen van Waze (iPhone) laten afspelen via speakers? De bluetooth is mooi connected, en op Waze zie ik dat hij moet afspelen op Tesla model Y, maar toch komt er geen enkele melding door...

Waze heeft denk ik geen verbinding via HFP zoals Flitsmeister. Dan is het of de radio, of je telefoon via Bluetooth. Je kunt dan wel denk ik de radio via de telefoon ( Bluetooth) laten afspelen en dan de Waze meldingen op je telefoon de radio te laten onderbreken. Je hoort dan de radio en Waze via de Tesla installatie.
Alternatief is een telefoonlader/houder achter je stuur te zetten zoals deze.
Je kunt dan Waze op je telefoon zien en via de Tesla de radio laten lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar
  • Registratie: November 2005
  • Nu online
Asbes schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 12:27:
Collega heeft gister zijn Highland rwd opgehaald. Zijn stuur is dikker en 2 nieuwe iconen. Camera is weg en is een rondje geworden? En links nieuw 4 pijlen navigatie?

Heb nog steeds discussies over mijn beschadigde stuur.

Zucht
Ow, heb je toevallig een foto?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

MatteC schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 13:24:
MY RWD 2024:

Met

Instellingen -> Stem en Geluid ->
Gesproken aanwijzingen: Geluiden 'Alleen meldingen'
Speel geluid: 'Als Bluetooth telefoongesprek'

werkt het prima met mijn iPhone.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xrypta
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 12:11
Mackeessie schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 13:35:
[...]

Waze heeft denk ik geen verbinding via HFP zoals Flitsmeister. Dan is het of de radio, of je telefoon via Bluetooth. Je kunt dan wel denk ik de radio via de telefoon ( Bluetooth) laten afspelen en dan de Waze meldingen op je telefoon de radio te laten onderbreken. Je hoort dan de radio en Waze via de Tesla installatie.
Alternatief is een telefoonlader/houder achter je stuur te zetten zoals deze.
Je kunt dan Waze op je telefoon zien en via de Tesla de radio laten lopen.
Onder instellingen van Waze > Stem en Geluid is een optie te vinden bij 'Speel geluid' - Als bluetooth gesprek. Dan heb je regulier audio via je tesla, en speelt Waze de meldingen af over je autoaudio.

Edit: die dat bovenstaand het zelfde net wordt benoemd :+

[ Voor 3% gewijzigd door Xrypta op 30-10-2024 13:57 ]

3960wp SE | Model Y RWD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MatteC
Fantastisch! hartelijk dank aan beide heren hierboven!!!! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MatteC
Verder nog een vraagje (nu we toch bezig zijn...).

MY RWD 2024 (BYD LFP): ik laad thuis altijd op aan +- 4,5 kW (Belgie dus capaciteitstarief), en wat me opvalt is dat hij héél veel tijd nodig heeft om van 95% naar 100% te laden (zeker 4x zoveel tijd als bv van 80% naar 85%).
Ik zie aan mijn zappi dat hij effectief 4,5 kW binnenkrijgt, dus het is niet zo dat hij de Tesla de laadsnelheid naar omlaag duwt.

Is het misschien zo dat de calibratie van de batterij (bij 100%) ook heel wat energie nodig heeft?

Indien dat het geval is, ga ik max 1x/week tot 100% laden, ipv nu soms 2-3x/week tot 100% laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stetho
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:09
Asbes schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 12:27:
Zucht
is dat zoals deze?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kfrNe_J5F0ReVqTCzHSan2SLoWI=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/0FTeppMsoHnxTK7qIvyxHSRn.png?f=user_large

[ Voor 10% gewijzigd door Stetho op 30-10-2024 14:14 ]

I'm a bit .... confused. I find the Rails framework sexy. Is that wrong? Am I dirty?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• disbehave
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
[...]

[Afbeelding]
Waar in de app zit dit, hoe kom je hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Was het al bekend dat de M3 Performance in prijs is gestegen? (door waarschijnlijk de importheffing)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11:26

Bob

MatteC schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 14:11:
Verder nog een vraagje (nu we toch bezig zijn...).

MY RWD 2024 (BYD LFP): ik laad thuis altijd op aan +- 4,5 kW (Belgie dus capaciteitstarief), en wat me opvalt is dat hij héél veel tijd nodig heeft om van 95% naar 100% te laden (zeker 4x zoveel tijd als bv van 80% naar 85%).
Ik zie aan mijn zappi dat hij effectief 4,5 kW binnenkrijgt, dus het is niet zo dat hij de Tesla de laadsnelheid naar omlaag duwt.

Is het misschien zo dat de calibratie van de batterij (bij 100%) ook heel wat energie nodig heeft?

Indien dat het geval is, ga ik max 1x/week tot 100% laden, ipv nu soms 2-3x/week tot 100% laden.
Van 95 % naar 100 % heeft normaal gezien evenveel energie nodig als van 80 naar 85. Enkel wanneer de calibratie erg slecht is kan dit significant verschillen. Dat het langer duurt is omdat de laatste restjes aan heel laag vermogen erin worden geduwd. Vier maal trager zou niet mogen, bij mij is het 10 a 20 minuten calibreren/restjes duwen aan erg laag vermogen. Vier keer zo lang lijkt me sterk, 5 procent zou bij jou pakweg drie kwartier moeten duren, kan me niet voorstellen dat de laatste 5 procent meer dan 2 uur duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinDH1
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 00:05
Maasluip schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 13:29:
[...]

Nooit 44 kWh. SR+ had 52, 55 of 60.
Dit moet je aan je typepapieren zien, ik weet niet waar dat staat in Belgische papieren.
Maar hier een overzichtje:
[Afbeelding]
Exact wat ik zocht, waarvoor dank! Wel een wespennest aan verschillende batterijen… Zie op de bron van je overzichtje dat hetzelfde zich voordoet met de andere modellen… De Ioniq 38kWh die we nu hebben, hoewel perfect als 2e wagen, voldoet niet als reisauto door de beperkte laadsnelheid. Zal dus even goed uitzoeken worden…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
disbehave schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 14:58:
[...]

Waar in de app zit dit, hoe kom je hier?
https://www.tesla.com/nl_NL/support/tesla-app/charge-stats

Op de "homepage" van je app is er een knop Laadstatistieken, deze is alleen zichtbaar voor het eigenaarsaccount. Dus de meeste leaserijders zien dit niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatteC
Bob schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 15:11:
[...]

Van 95 % naar 100 % heeft normaal gezien evenveel energie nodig als van 80 naar 85. Enkel wanneer de calibratie erg slecht is kan dit significant verschillen. Dat het langer duurt is omdat de laatste restjes aan heel laag vermogen erin worden geduwd. Vier maal trager zou niet mogen, bij mij is het 10 a 20 minuten calibreren/restjes duwen aan erg laag vermogen. Vier keer zo lang lijkt me sterk, 5 procent zou bij jou pakweg drie kwartier moeten duren, kan me niet voorstellen dat de laatste 5 procent meer dan 2 uur duren.
Thx voor de info! ik ga het volgende keer timen (en printscreens nemen op iPhone) om het te objectiveren ;-)
groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
Bob schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 15:11:
[...]

Maar hij geeft juist aan dat het vermogen gelijk blijft en dat zou dus betekenen dat er veel minder efficiënt wordt geladen, veel hogere laadverliezen in die laatste 5%.
Zou dat kunnen en waar ligt dat dan aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdidi
  • Niet online
_eLMo_ schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 15:33:
[...]

https://www.tesla.com/nl_NL/support/tesla-app/charge-stats

Op de "homepage" van je app is er een knop Laadstatistieken, deze is alleen zichtbaar voor het eigenaarsaccount. Dus de meeste leaserijders zien dit niet.
OF zoals in de link staat:

Als u het voertuig leaset en de functie Oplaadstatistieken wordt niet weergegeven, neem dan contact op met de eigenaar van het aan het voertuig gekoppelde Tesla for Business-account. De eigenaar van het Tesla for Business-account kan u toestemming geven om de functie Oplaadstatistieken te bekijken door u in het Tesla for Business-account verantwoordelijk te maken voor het opladen van het voertuig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asbes
Ja precies
6 is bij mij een camera en 4 heb ik niet

Hoor wel dat de stuurverwarming niet werkt. Vreemd

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zbzn87ZQI0He9fjgYAHxNnmJlGE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/wiCA840GQ8EIlGlpRbHCymv3.webp?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asbes
_eLMo_ schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 16:02:
[...]

Ik heb 38.2, dus hopelijk niks ernstigs.
Ik heb nu net 38.4 binnengehaald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 19-09 19:47
[...]

Same here.

Tesla Model 3 (Highland) LR AWD Ultra Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corvi
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 27-01 12:38
Ik heb 38.2 . Net ging de AP ervan af door een systeemfout. Yrwd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stetho
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:09
Asbes schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 16:02:
[...]

Ja precies

[Afbeelding]
Nr 4 en 5 zijn alleen plaatjes volgens mij en dat camera icoontje zal wel hetzelfde doen.

De dikte van het stuur ben ik wel benieuwd naar.
Kun je een foto vragen / maken?

I'm a bit .... confused. I find the Rails framework sexy. Is that wrong? Am I dirty?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wootahH
  • Laatst online: 12:03
Stetho schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 17:11:
[...]

Nr 4 en 5 zijn alleen plaatjes volgens mij en dat camera icoontje zal wel hetzelfde doen.

Lijkt gewoon even dik als mijn 1 maand oude rwd. hoewel de onderkant op dat plaatje wel heel dik lijkt, bijna gezichtsbedrog.
Uiteraard wel stuk dikker dan de oude die ik had in de 2019
Dit lijk de "oude" (plaatje van internet)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xJIwFXVYIJ4pFhIr7g2BLSCWoQU=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/JMpUPw1YND6eTgzWAelkAJLf.jpg?f=user_large
Mijn maand oude
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Hq-eTS4fUqjb3b9J_5ahcalSaMM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ZhKv97p6xaGYdYkTd5CUtK0z.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 49% gewijzigd door wootahH op 30-10-2024 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Laatst online: 08:00

Ethirty

Who...me?

shinken82 schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 22:07:
[...]

Ik maar denken dat de leasemaatschappij dwars lag, staat deze instelling gewoon uit in mijn auto. Benieuwd of ik morgen wat zie. :)

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16-09 15:42

Sebazzz

3dp

Corvi schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 16:22:
Ik heb 38.2 . Net ging de AP ervan af door een systeemfout. Yrwd
Het enige vreemde vanochtend dat ik op de Maasboulevard in Rotterdam had, is dat autosteer niet boven de 40 km/h wilde werken. Sowieso gaat de snelheidsherkenning daar vaak de fout in, denkt dat het een 30 km/h weg is, maar dat staat denk ik los ervan.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19-09 08:07

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

[...]

Omdat 38.4 uit is dan wordt de uitrol van de vorige stilgezet. Niks bijzonders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RF1000
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 08:21
Bij 38.2 lijkt de interieur camera weer actief. Kreeg een paar (terechte) waarschuwingen dat ik op de weg moet letten. Die waren er bij 32.x niet.

Ook was AP in een heel langzaam kruipende file aan het slingeren tussen de belijning. Ook nooit eerder ervaren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12:28
Asbes schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 16:02:
[...]

Ja precies

[Afbeelding]
Hee jij staat in Chelmsford of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
Sebazzz schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 18:24:
[...]

Het enige vreemde vanochtend dat ik op de Maasboulevard in Rotterdam had, is dat autosteer niet boven de 40 km/h wilde werken. Sowieso gaat de snelheidsherkenning daar vaak de fout in, denkt dat het een 30 km/h weg is, maar dat staat denk ik los ervan.
Nee dat is precies de reden. Als de bordherkenning een snelheid ziet mag je er maar 10km/u boven. Behalve op snelwegen, dan kan je er wel ruim boven. Binnen de bebouwde kom (en ook echt niet altijd) kan 't vrijwel alleen 10km/u er boven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hongy
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 19-09 12:15
Stetho schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 17:11:
[...]

Dan is knop 4 dus alleen om aan te geven dat je met het scrollwieltje naar boven/beneden en naar links/rechts kan. Ietswat overbodig lijkt me als we dat daarvoor al zo gebruikten. Ben toch een minder is meer persoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
Gevraagde info stond er al... Post gemist 8)7

[ Voor 92% gewijzigd door mjvdzwet op 30-10-2024 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamer
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 15-07 14:57
anti elppa schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 20:30:
[...]

Dit idd. Eerste 4 jaar in de model 3 vond ik top. Heb toch altijd hand aan het stuur. Kon dan op autopilot perfect ff een bammetje eten, zoekopdracht in navigatie doen, lader zoeken en enz. Toen kwam die update met die camera. Horror!!! Resultaat met ap aan, na paar waarschuwing een ban voor de rest vd rit. En dan daarna die acties maar zonder ap doen, wat juist gevaarlijker is. Toen gelezen dat afplakken werkt. En tot op de dag van vandaag erg blij mee.
Ja bizar…. Hoe heb je die camera afgeplakt, gewoon stukje donker tape er over?
Dan heb je geen last meer van die waarschuwingen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
Hamer schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 21:06:
[...]

Ik heb zo’n laptop camera schuifje erover. Werkt niet voor nieuwe auto’s met infrarood led’s naast de interieur camera. Je blokkeerd dan nog steeds de leds als hij open staat. Nouja, misschien als je hem verticaal plaatst ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaeltb
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-09 06:52
Is er een buyers guide voor gebruikte model 3? Het is nu wel heel interessant om er 1 te halen.

Heb zitten lezen over fsd, en dat dit voorlopig nog niet in Nederland/eu toepasbaar is. Of kan ik dit zowieso vergeten met een 2019 m3 met 2.5 hardware? Moet ik hier nog op opties letten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peerke 1960
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 19-09 22:45

peerke 1960

Blauw Eitje met trekhaak ( SR)

michaeltb schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 21:44:
Is er een buyers guide voor gebruikte model 3? Het is nu wel heel interessant om er 1 te halen.

Heb zitten lezen over fsd, en dat dit voorlopig nog niet in Nederland/eu toepasbaar is. Of kan ik dit zowieso vergeten met een 2019 m3 met 2.5 hardware? Moet ik hier nog op opties letten?
Zijn de draagarmen vervangen, conditie batterij. welke batterij zit erin ( zijn een aantal versies geweest) 10% degeneratie is acceptabel. Vaak zit er op een occasion van Tesla EAP op. Kost ze toch niks, voor Tesla alleen ergens een vinkje zetten. (Weet niet of dat bij 2.5 kan). Volgens mij is dit het belangrijkste.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schwarz
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 18-09 20:05
[...]

Houd er wel rekening mee dat je de schijn tegen je hebt wanneer je een autopilot ongeluk veroorzaakt. Je belemmert moedwillig een veiligheidssysteem in de auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12:59
[...]

Stukje tape idd. Moet het bij mijn nieuwe model 3 nog doen. Al is ie na de laatste update iets minder irritant. Niet direct na 2 sec al gepiep etc

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
peerke 1960 schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 22:32:
[...]
Zijn de draagarmen vervangen, conditie batterij. welke batterij zit erin ( zijn een aantal versies geweest) 10% degeneratie is acceptabel. Vaak zit er op een occasion van Tesla EAP op. Kost ze toch niks, voor Tesla alleen ergens een vinkje zetten. (Weet niet of dat bij 2.5 kan). Volgens mij is dit het belangrijkste.
Las hier ergens dat Tesla de auto bij verkoop aan een nieuwe eigenaar weer terugzet naar fabrieksinstellingen. Waardoor je zaken als EAP kwijt bent (?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:06

Bever!

3

michaeltb schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 21:44:

Op 2.5 he zal het sowieso niet werken, maar genoeg hw3 aanbod uit 2019.
Pagina: 1 ... 461 ... 502 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: