Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 459 ... 502 Laatste
Acties:
  • 3.686.654 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:23

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Jpnl schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 16:10:
Kwam deze tegen op X, best anders dan eerdere renders maar op basis van spyshots zou het best kunnen dat juniper er zo ongeveer uit gaat zien. Het zal waarschijnlijk niet lang meer duren voordat we het zeker weten.

[Afbeelding]
Het is gewoon fanart: niks meer. Er zijn maar twee foto’s die ook echt gemaakt zijn waarbij je iets kunt zien: de achterlichten en de led strip ij het interieur (wat iedereen al had kunnen voorspellen). De rest is wat de fan er van maakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdidi
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Bobo221 schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 15:07:
[...]

Ik had al zo mijn twijfels bij de routes die de navigatie voorstelt en hieronder weer zo een voorbeeld:

[Afbeelding]

Het is maar dat ik bekend ben in de buurt anders had ik netjes de voorgestelde route gevolgd.
Misschien hierdoor?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hw90fHux2utP5_TPxc9m0B1uSbc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/vtEnwDd4QCWXD7uXHw0UFiCb.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Bobo221 schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 15:07:
[...]

Ik had al zo mijn twijfels bij de routes die de navigatie voorstelt en hieronder weer zo een voorbeeld:

[Afbeelding]

Het is maar dat ik bekend ben in de buurt anders had ik netjes de voorgestelde route gevolgd.
Ik was tijdens de proefrit ook al niet echt onder de indruk van de navigatie. Randweg hier is al weken afgesloten, AppleMaps wist dat na 1 dag maar de Tesla stuurde me er gewoon overheen.

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senser
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-07 21:10
SirLenncelot schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 20:04:
[...]

Ik was tijdens de proefrit ook al niet echt onder de indruk van de navigatie. Randweg hier is al weken afgesloten, AppleMaps wist dat na 1 dag maar de Tesla stuurde me er gewoon overheen.
Vandaag tijdens een proefrit met een M3 dezelfde ervaring. Wegwijziging die al een finke tijd speelt, Tesla navigatie had er flink moeite mee.

Aansluitend nog even (voor het eerst) in een MY RWD gereden. Die sluit toch stukken beter aan bij onze situatie (gezin). Als ik kijk naar tweedehands MY aanbod lijkt het al snel interessanter een nieuwe te bestellen. Liggen de 2e hands prijzen nu zo hoog of? Een MY uit 2023 met 40 a 60K km voor EUR 38K vs een nieuwe voor 42K.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhoDoYaThinkIAm
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 00:53
[...]

Ik neem aan dat de grijze massa in de bovenkamer ook nog meedoet als je autorijdt. Dus als je ineens verrast wordt door een afgesloten weg is er met enig denkwerk vast een alternatief te verzinnnen. Zo niet dan ga je gewoon een andere straat in en wordt de route opnieuw berekend. Of zijn we nou echt helemaal afhankelijk van wat ons voorgeschoteld wordt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nerovectra
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 20:38
WhoDoYaThinkIAm schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 20:20:
[...]

Ik neem aan dat de grijze massa in de bovenkamer ook nog meedoet als je autorijdt. Dus als je ineens verrast wordt door een afgesloten weg is er met enig denkwerk vast een alternatief te verzinnnen. Zo niet dan ga je gewoon een andere straat in en wordt de route opnieuw berekend. Of zijn we nou echt helemaal afhankelijk van wat ons voorgeschoteld wordt?
Nee, maar als je verwend bent geweest met Android Auto of Apple Carplay, dan weet je dat het veel beter kan. Dat maakt het Tesla systeem verre van slecht, maar ook niet het beste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdidi
  • Niet online
[...]

In geval van @Bobo221 door een onjuiste Open Streetmap icm een (onterechte?) Google maps afsluiting
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5fm7OGjbSwcvDJ4gloSNRMEhMOg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/thN4vdm7o0Dx8ee7znJlJgrw.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Himalaya
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:58
anti elppa schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 18:36:
[...]

1 pedal drive is er nog geen 5 jaar. Kwam 2 a 3 jaar terug met een ota update
Nee hoor, dat is er al bijna 5 jaar. In November 2019 kreeg ik mijn M3 en een week later kwam het met een update mee. Ergens begin December 2019.

de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
WhoDoYaThinkIAm schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 20:20:
[...]

Of ze zorgen ervoor dat ik in een auto van 50k minstens net zo goed kan navigeren als in willekeurig elke andere auto die CarPlay of AA ondersteunt…

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvolutionX
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-07 15:54
We Are Borg schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 19:18:
[...]

Het is gewoon fanart: niks meer. Er zijn maar twee foto’s die ook echt gemaakt zijn waarbij je iets kunt zien: de achterlichten en de led strip ij het interieur (wat iedereen al had kunnen voorspellen). De rest is wat de fan er van maakt.
Die fanart renders zijn gebaseerd op deze foto:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oQtgHOiMXNRdi8RkH0nLVWxhY5c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wA0RxdZTtpxl9NLjft0toUvu.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fisherman
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:35
Het valt me op dat in het donker de camera het pas echt goed doet als je een keer de remlichten aan hebt gedaan. Daarvoor is het beeld gewoon te donker om iets te zien. Zijn er meer die dat zo ervaren?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:23

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
EvolutionX schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 21:05:
[...]

Die fanart renders zijn gebaseerd op deze foto:

[Afbeelding]
Precies mijn punt: een fanart gemaakt op basis van een gecamoufleerde auto. Het achterlicht is iemand die de camouflage heeft weggehaald. Daardoor is dat nu duidelijk. Hetzelfde voor de ledstrip binnen: foto van binnen gemaakt dus duidelijk (al was dat een inkoppertje). Dit is een inschatting hoe het onder het doek eruit ziet met deze twee lichtunits

Hoe dan ook, ik hoop dat de lichtunit er beter uitziet dan op dit stukje “art”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:41
Himalaya schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 20:33:
[...]

Nee hoor, dat is er al bijna 5 jaar. In November 2019 kreeg ik mijn M3 en een week later kwam het met een update mee. Ergens begin December 2019.
Ik sinds sept 2019. Maar 1 pedal zoals we het nu kennen is sinds 2022 (uiteraard via update). Oude versie was niet ideaal vond ik. Nieuwe wel. En zou nooit meer zonder willen

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:11
Oekol schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 12:05:
2024.38.2 is nu aan het installeren.

Vandaag direct een rit van ruim twee uur dus ben benieuwd of ik onderstaande krijg. Is nog niet bekend of dit ook in NL is. Al zie ik nu wel worldwide staan, dat was eerst niet. Ben benieuwd :)

[Afbeelding]
'bocht assistentie' heet het bij ons. Wat 't nou echt doet vraag ik mij af. Zag 't zelfs een tweetal keer bij TACC staan maar voelde niks. Keer bij rotonde geprobeerd en alhoewel die zelfverzekerd instuurde werkt 't niet(logisch met normale AP). Verder voor m'n gevoel ging alles sowieso heel smooth op AP Maar dat kan ook tussen de oren zitten en al zo geweest zijn voor update.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LostInNight
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-07 09:17
Net iets meer dan een week mijn M3 in bezit en nu al een ster in de vooruit. Steenslag op de snelweg... Mensen met ervaring met zichtbaarheid na reparatie? Vind wel jammer op zo een nieuwe auto als de reparatie zichtbaar blijft...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
fisherman schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 21:22:
Het valt me op dat in het donker de camera het pas echt goed doet als je een keer de remlichten aan hebt gedaan. Daarvoor is het beeld gewoon te donker om iets te zien. Zijn er meer die dat zo ervaren?
Jep. Als ik achteruit rij in 't donker rem ik vaker dan nodig. Puur omdat ik geen fuck kan zien.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RaRo74
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 23:46
Oekol schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 07:40:
[...]

Jep. Als ik achteruit rij in 't donker rem ik vaker dan nodig. Puur omdat ik geen fuck kan zien.
Via een S3XY Button heb ik ingesteld dat het mistachterlicht vanzelf aangaat bij schakelen naar achteruit waardoor je iets meer ziet :*)

Mistachterlicht kun je natuurlijk ook handmatig inschakelen via de tablet.

mYn Tesla 2024 || MOSTEK 6502C 1.79 MHz | 8/16 - bits | Antic / GTIA | 64k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpikeHome
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:49
RaRo74 schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 07:58:
[...]

Via een S3XY Button heb ik ingesteld dat het mistachterlicht vanzelf aangaat bij schakelen naar achteruit waardoor je iets meer ziet :*)

Mistachterlicht kun je natuurlijk ook handmatig inschakelen via de tablet.
Interssant, ga dat ook instellen straks even zoeken hoe en wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdidi
  • Niet online
Oekol schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 07:40:
[...]

Even double checken of beide achteruitrijlichten het doen (ik meen sinds eind 2021 standaard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-03 19:19
Hebben er meer mensen last van, dat de originele carbon achterspoiler van Tesla op een performance een soort van beschermlaag folie los begint te laten?
Was gisteren de auto aan het poetsen, en het lijkt wel of het gewoon fake carbon is wat Tesla gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 00:11
pdidi schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 20:25:
[...]

In geval van @Bobo221 door een onjuiste Open Streetmap icm een (onterechte?) Google maps afsluiting
[Afbeelding]
Ik snap niet waarom je bij Tesla nog steeds afhankelijk bent van kaartupdates. De auto heeft (meestal) gewoon een internetverbinding. Mijn Polestar met Google Maps gebruikt de online Google kaarten en download automatisch regelmatig offline kaarten als backup voor als er geen internet is. Werkt perfect en lijkt me voor Tesla eigenlijk ook simpel te implementeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
LostInNight schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 00:36:
Net iets meer dan een week mijn M3 in bezit en nu al een ster in de vooruit. Steenslag op de snelweg... Mensen met ervaring met zichtbaarheid na reparatie? Vind wel jammer op zo een nieuwe auto als de reparatie zichtbaar blijft...
Altijd balen, heb ooit hetzelfde gehad met m’n avensis. Zichtbaarheid van reparatie is niet te voorspellen, maar ik heb zelf betere ervaringen om naar de vestiging te gaan dan het op locatie te laten repareren. Wellicht fantoom, maar ik ga er sindsdien altijd langs ipv ze langs laten komen.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:57
JTHZZ schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 09:47:
[...]

Ik snap niet waarom je bij Tesla nog steeds afhankelijk bent van kaartupdates. De auto heeft (meestal) gewoon een internetverbinding. Mijn Polestar met Google Maps gebruikt de online Google kaarten en download automatisch regelmatig offline kaarten als backup voor als er geen internet is. Werkt perfect en lijkt me voor Tesla eigenlijk ook simpel te implementeren.
Als een autofabrikant gebruik wil maken van Google Maps moet daar gewoon voor betaald worden. Open street Maps is gratis te gebruiken en daardoor heeft tesla minder kosten. Dat is op zich mooi, maar daardoor is het wel een minder goed product dan Google Maps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Laatst online: 00:11
Naafkap schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 09:55:
[...]

Als een autofabrikant gebruik wil maken van Google Maps moet daar gewoon voor betaald worden. Open street Maps is gratis te gebruiken en daardoor heeft tesla minder kosten. Dat is op zich mooi, maar daardoor is het wel een minder goed product dan Google Maps.
Volgens mij zou je dan nog steeds een live link met OSM kunnen hebben. Dan heb je in ieder geval altijd de meest actuele kaarten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:20
Dat is geen reden. Hier kan je zien hoe vaak een bepaald gebied wordt geüpdatet in OSM https://rene78.github.io/latest-changes/
Alleen al in mijn wijk zijn er 100+ wijzigingen waarvan 3 straten geweest in de afgelopen 30 dagen. Tesla zou gerust elke week de kaarten kunnen updaten als ze willen ipv die 1 á 2 keer per jaar die ze nu hanteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
pdidi schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 09:08:
[...]

Even double checken of beide achteruitrijlichten het doen (ik meen sinds eind 2021 standaard)
Ik heb zover ik weet 1 achteruitrijlicht. MY opgehaald in Dec '22.

Zal eens checken. Mistachterlicht van @RaRo74 is niet eens zo'n verkeerde al is dat wel weer direct een bak licht van heb ik jou daar :7

[ Voor 20% gewijzigd door Oekol op 27-10-2024 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shinken82
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-07 12:12
Oekol schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 10:45:
[...]

Ik weet van de Model 3 dat er twee achterlicht units zijn met een andere interne structuur. De oude van 2019-2021 en de nieuwe unit vanaf 2022.

Hoe zien jouw remlichten eruit? Volgen ze de rode "C" contour van de unit of zijn het rode strepen in het midden van de unit? Heb jij de linker of de rechter remlichten?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aY2FCmuRg2Wks0IAXqblv_vGvgc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/11lIE1dbKyzlSNzaunkkpvUE.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
shinken82 schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 10:56:
[...]

Ik weet van de Model 3 dat er twee achterlicht units zijn met een andere interne structuur. De oude van 2019-2021 en de nieuwe unit vanaf 2022.

Hoe zien jouw remlichten eruit? Volgen ze de rode "C" contour van de unit of zijn het rode strepen in het midden van de unit? Heb jij de linker of de rechter remlichten?

[Afbeelding]
De rechter C variant, wist niet eens dat er ook andere units waren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdidi
  • Niet online
Oekol schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 10:45:
[...]

Zal eens checken. Mistachterlicht van @RaRo74 is niet eens zo'n verkeerde al is dat wel weer direct een bak licht van heb ik jou daar :7
Ik heb er 2 in MY 2024. Ik las op ttf dat het soms voorkwam (komt?) dat 1 er het niet doet, wat in SeC werd verholpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdidi
  • Niet online
Caelorum schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 10:15:
Dat is geen reden. Hier kan je zien hoe vaak een bepaald gebied wordt geüpdatet in OSM https://rene78.github.io/latest-changes/
Alleen al in mijn wijk zijn er 100+ wijzigingen waarvan 3 straten geweest in de afgelopen 30 dagen. Tesla zou gerust elke week de kaarten kunnen updaten als ze willen ipv die 1 á 2 keer per jaar die ze nu hanteren
Dat staat dus los van bovenstaande , waarbij op dit moment OSM nog onjuist is. Ik heb daar inmiddels een update request voor gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdidi
  • Niet online
Maasluip schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 15:20:
[...]

Dan maar iets tweaken met duct-tape :D
Even een oude koe uit de sloot gehaald. Sinds de nieuwe Climate Control interface kun je de blower achterin apart aan/uit zetten. Staat niet in de Owners Manual. Mijn passagiers helemaal blij. Werkt onafhankelijk van stoelverwarming en je kunt dus ook de blower achter aanzetten als er niemand zit

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZtoltnFXo-e1qcftD6KuhxQw3wM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Yb2p1C8pQQFWk9c4zayjqZjH.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 7% gewijzigd door pdidi op 27-10-2024 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shinken82
Oekol schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 10:58:
[...]

De rechter C variant, wist niet eens dat er ook andere units waren :)
Vraag me af of de Model Y dan 3 units heeft. Bij de Model 3 heb je twee versies. Als je de C variant hebt, dan heb je twee achteruitrijlichten.

Of

Zoals hierboven, even laten checken bij een SeC.

[ Voor 15% gewijzigd door shinken82 op 27-10-2024 11:22 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-07 20:26

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

pdidi schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 11:19:
[...]

Even een oude koe uit de sloot gehaald. Sinds de nieuwe Climate Control interface kun je de blower achterin apart aan/uit zetten. Staat niet in de Owners Manual. Mijn passagiers helemaal blij

[Afbeelding]
Nee, dat is echt niet nieuw. Het was wel altijd een beetje weggestopt, maar je kon altijd al de achterpassagiers apart aan en uit zetten.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAC4S
  • Laatst online: 27-02 22:15
*verwijderd - Antwoord gevonden in andere topic

[ Voor 83% gewijzigd door MAC4S op 27-10-2024 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdidi
  • Niet online
Maasluip schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 11:26:
[...]

Nee, dat is echt niet nieuw. Het was wel altijd een beetje weggestopt, maar je kon altijd al de achterpassagiers apart aan en uit zetten.
Ok, ik kon daar niet zo snel iets in dit forum over terugvinden (behalve jouw en andere posts dat het vorig jaar niet kon) en ook niet in de Owners Manual. Vind het wel een UX fail om het alleen maar "Achter" te noemen ipv "Ventilator Achter" of iig hetzelfde ventilator icoontje gebruiken dat Voor wordt gebruikt. Ik zal het als feedback sturen naar Tesla (goede ervaring mee)

[ Voor 11% gewijzigd door pdidi op 27-10-2024 11:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hamer
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 12-05 18:07
Afgelopen vrijdag m’n Tesla opgehaald, blij mee!
Nu heb ik de auto aan de oplader bij m’n huis (11KW lader).
Kan het zijn dat je iets in moet stellen zodat die de volle 11Kw haalt qua snelheid? Hij blijft hangen op 4Kw, terwijl ik de enige ben die er staat.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JRbMHZPbSmXIoH1-eTkiA_awWnM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/58QHXtOaHGLtTs4h0UA9cf7Z.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Awoodentree
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
038Robijno schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 09:16:
Hebben er meer mensen last van, dat de originele carbon achterspoiler van Tesla op een performance een soort van beschermlaag folie los begint te laten?
Was gisteren de auto aan het poetsen, en het lijkt wel of het gewoon fake carbon is wat Tesla gebruikt.
Dat is inderdaad een bekend probleem. Zodra die folie eraf is zag ik ook wat kleurverschil ontstaan tussen bepaalde plekken, maar ik heb het nu weer mooi weten te krijgen door een laagje glascoating aan te brengen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EvdPlas
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 27-03 07:48
CyrielCC schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 12:15:
Net proefgereden in een nieuwe Model 3 RWD, fantastische auto en voor mij overduidelijk een flinke upgrade t.o.v. de Cupra Born die ik nu rijd. In kwaliteit, stilte, stabiliteit, tech, alles eigenlijk behalve power! Dit had ik niet verwacht, de Tesla doet 6.1s naar de 100 terwijl de Cupra 7.4s doet, maar de Tesla voelt gewoon slomer aan. Er zit een soort initiële vertraging in waardoor je niet direct die schop krijgt die de Cupra wel geeft (op lagere snelheden). Ik had nog gecheckt of de Tesla niet in chill mode stond maar hij stond in standard mode. Wel jammer, want voor de rest vind ik het een geweldige auto. Iemand anders die dit ook zo ervaart? Of is er toch een instelling die ik ben vergeten? Batterijpercentage was 85%, dus daar lag het niet aan denk ik.
Ik had voor mijn Model 3 Highland ook een Born. Ik ervaar exact hetzelfde. Sterker, de Cupra was gewoon sneller. Volgens de metingen in Flitsmeister weliswaar… maar toch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:35
pdidi schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 11:39:
[...]

Ok, ik kon daar niet zo snel iets in dit forum over terugvinden (behalve jouw en andere posts dat het vorig jaar niet kon) en ook niet in de Owners Manual. Vind het wel een UX fail om het alleen maar "Achter" te noemen ipv "Ventilator Achter" of iig hetzelfde ventilator icoontje gebruiken dat Voor wordt gebruikt. Ik zal het als feedback sturen naar Tesla (goede ervaring mee)
Ja klopt. Is al eerder voorbijgekomen. Ik geloof dat in het Engels wat duidelijker is verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-03 19:19
Net proefgereden in een nieuwe Model 3 RWD, fantastische auto en voor mij overduidelijk een flinke upgrade t.o.v. de Cupra Born die ik nu rijd. In kwaliteit, stilte, stabiliteit, tech, alles eigenlijk behalve power! Dit had ik niet verwacht, de Tesla doet 6.1s naar de 100 terwijl de Cupra 7.4s doet, maar de Tesla voelt gewoon slomer aan. Er zit een soort initiële vertraging in waardoor je niet direct die schop krijgt die de Cupra wel geeft (op lagere snelheden). Ik had nog gecheckt of de Tesla niet in chill mode stond maar hij stond in standard mode. Wel jammer, want voor de rest vind ik het een geweldige auto. Iemand anders die dit ook zo ervaart? Of is er toch een instelling die ik ben vergeten? Batterijpercentage was 85%, dus daar lag het niet aan denk ik.
Vreemd idd.. ik krijg in mijn Model Y performance echt wel een gigantische schop zodra ik het pedaal intrap.
Misschien mankeerde jou exemplaar wel een probleem, of hij is mischien geblokkeerd op 'chill mode' en dat de standaard mode niet werkt. Geen idee of Tesla dat doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:35
Volgens mij staan de test auto’s idd standaard op chill mode en zijn ze begrensd op 120 oid? Maar hij zegt het geckecked te hebben. Performance kan je ook niet vergelijken met de RWD. Heb een tijdje RWD als vervanger gehad en is idd niet zo abrupt met accelereren. Wat mij betreft alsnog ruim voldoende dus dat zou echt geen dealbreker zijn voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15:14
Hamer schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 11:51:
Kan het zijn dat je iets in moet stellen zodat die de volle 11Kw haalt qua snelheid? Hij blijft hangen op 4Kw, terwijl ik de enige ben die er staat.
[Afbeelding]
Het lijkt dat hij maar op 1 fase laadt ipv 3. Heb je wel een 3 fase aansluiting in huis?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RvV
  • Laatst online: 13-07 00:02

RvV

Met 1 fase en 6A zou je nooit 4kW krijgen.
Ik zou zeggen dat je paal is gecapped. Tenminste, dit krijg ik ook als ik de paal beperk op een lagere stroom.

Y'24

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdidi
  • Niet online
[Afbeelding]
Je screenshot laat zien 6/6A, dus je Tesla verbruikt het maximum beschikbare. Je laadpaal geeft dus maximaal 3x6A. Misschien Dynamic Load Balancing die eea beperkt door ander elektra gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:41
038Robijno schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 09:16:
bij de oude performance zie je dat vaak ja. Bij de highland nog niet gezien tot nu toe

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
pdidi schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 11:05:
[...]

Dat staat dus los van bovenstaande , waarbij op dit moment OSM nog onjuist is. Ik heb daar inmiddels een update request voor gemaakt
Maar wel oorzaak van heel veel andere verkeerde omleidingen omdat de verkeerssituatie inmiddels alweer maanden gewijzigd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shinken82
[Afbeelding]
Idd interessant om te weten waar het aan ligt. Ik krijg bij veel openbare laadpalen ook maar max 4 kW. Ik dacht, mss ligt het wel aan de temperatuur, maar op mijn werk laad ik altijd met 11 kW, ook als is het koud.

Als ik naar die screenshot kijk, moet de auto niet max met 1.4kW opladen? 6A*238V?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Niet online
shinken82 schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 13:00:
[...]

Idd interessant om te weten waar het aan ligt. Ik krijg bij veel openbare laadpalen ook maar max 4 kW. Ik dacht, mss ligt het wel aan de temperatuur, maar op mijn werk laad ik altijd met 11 kW, ook als is het koud.

Als ik naar die screenshot kijk, moet de auto niet max met 1.4kW opladen? 6A*238V?
Drie fase, zie ook het 3tje in z’n screenshot

Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdidi
  • Niet online
Caelorum schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 12:45:
[...]

Maar wel oorzaak van heel veel andere verkeerde omleidingen omdat de verkeerssituatie inmiddels alweer maanden gewijzigd is.
Als ik er iets langer over nadenk en in mijn eigen MY '24 heb gekeken, snap ik die hele offline maps niet. Als ik in de auto navigeer, staat er dat ik Google kaarten gebruik. Krijg je dat alleen te zien als je online bent? Hoe kun jij zien dat je offline kaarten gebruikt die niet up to date zijn?

Sterker nog. Mijn betoog hierboven dat een bepaalde weg nog niet in OSM staat, blijkt in mijn geval helemaal geen issue: ik kan er gewoon overheen navigeren, omdat ie ook gewoon op de Google kaart staat. Ik vermoed dat de OSM kaart en navigatie in mijn geval dus helemaal niet wordt gebruikt

Is dit wellicht afhankelijk van of je HW2/3/4 hebt?

[ Voor 24% gewijzigd door pdidi op 27-10-2024 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
pdidi schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 11:19:
[...]

Even een oude koe uit de sloot gehaald. Sinds de nieuwe Climate Control interface kun je de blower achterin apart aan/uit zetten. Staat niet in de Owners Manual. Mijn passagiers helemaal blij. Werkt onafhankelijk van stoelverwarming en je kunt dus ook de blower achter aanzetten als er niemand zit

[Afbeelding]
Weet niet of je de nieuwe UI bedoelt. Maar dit kon sinds ik m'n auto heb opgehaald in Dec '22.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
pdidi schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 11:00:
[...]

Ik heb er 2 in MY 2024. Ik las op ttf dat het soms voorkwam (komt?) dat 1 er het niet doet, wat in SeC werd verholpen
Ik ga echt enorm twijfelen. Maar even vragen of er iemand wilt kijken als ik achteruit rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
pdidi schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 13:32:
[...]

Als ik er iets langer over nadenk en in mijn eigen MY '24 heb gekeken, snap ik die hele offline maps niet. Als ik in de auto navigeer, staat er dat ik Google kaarten gebruik. Krijg je dat alleen te zien als je online bent? Hoe kun jij zien dat je offline kaarten gebruikt die niet up to date zijn?

Sterker nog. Mijn betoog hierboven dat een bepaalde weg nog niet in OSM staat, blijkt in mijn geval helemaal geen issue: ik kan er gewoon overheen navigeren, omdat ie ook gewoon op de Google kaart staat. Ik vermoed dat de OSM kaart en navigatie in mijn geval dus helemaal niet wordt gebruikt

Is dit wellicht afhankelijk van of je HW2/3/4 hebt?
Het is complex. Alles verloopt via de servers van Tesla. Het beste wat we hebben kunnen achterhalen (als ik het me goed herinner) is dat voor routeplanning Google Maps wordt gebruikt en voor satellietbeelden ook. Maar voor de overige kaartweergave en ook voor wegen afbeelden wordt OSM gebruikt.

En dan kan je vage situaties krijgen zoals ik een aantal jaar geleden had, waarbij de geplande route over twee nieuwe rotondes ging, maar deze niet afgebeeld waren op de kaart. Het leek dus alsof die je dwars door een weiland ging sturen.
En nog wel meer van dat soort rare situaties zoals wel wegen kunnen zien, maar de navigatie negeert ze compleet.

Route planning maakt overigens gebruik van Google api, maar ze hebben er nog andere logica bij in zitten mbt superchargers.

[ Voor 4% gewijzigd door Caelorum op 27-10-2024 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjcvro
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:04
038Robijno schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 12:00:
[...]

Vreemd idd.. ik krijg in mijn Model Y performance echt wel een gigantische schop zodra ik het pedaal intrap.
Misschien mankeerde jou exemplaar wel een probleem, of hij is mischien geblokkeerd op 'chill mode' en dat de standaard mode niet werkt. Geen idee of Tesla dat doet.
Ja duh, een performance vergelijken met een RWD me dunkt dat dat harder gaat. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeRipper
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:22
Ik wil all season banden kopen voor mijn 2023 Model 3 Performance. Standaard is de bandenmaat 235/35 R20. Maar zoals iedereen wel weet zou een iets bredere band wellicht wat stoeprandschade besparen. 245/35 zou ook moeten kunnen volgens de tabellen met een 8,5J velg. Volgens mij is de Uberturbine een 8,5J velg.

De totale diameter wordt natuurlijk marginaal groter.

Heeft iemand ervaring en/of tips om voor 235 of voor 245 te kiezen? In 245 is ook meer beschikbaar. Ik kijk bijvoorbeeld naar de GoodYear Vector 4Seasons G3 245/35 R20 95 W.

@bokkow jij hebt voor 245 gekozen toch? Bevalt die keuze nog steeds?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
Oekol schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 13:54:
[...]

Ik ga echt enorm twijfelen. Maar even vragen of er iemand wilt kijken als ik achteruit rijdt.
Heb je niet toevallig een deurbel met camera? Ik zie dat beide lichtjes bij mij gewoon werken als ik de beelden van mijn bel bekijk, dus die geven blijkbaar gewoon niet voldoende licht voor de camera.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• fisherman
Daar zou ik heel goed over nadenken. Dat komt de wegligging niet ten goede. Beter gewoon een aparte set velgen en daar desnoods all seasons op. Dan rijd je in ieder geval in de zomer op goede banden. Nog beter is gewoon op die aparte set goede winterbanden natuurlijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:48
GekkeRipper schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 14:21:
Ik wil all season banden kopen voor mijn 2023 Model 3 Performance. Standaard is de bandenmaat 235/35 R20. Maar zoals iedereen wel weet zou een iets bredere band wellicht wat stoeprandschade besparen. 245/35 zou ook moeten kunnen volgens de tabellen met een 8,5J velg. Volgens mij is de Uberturbine een 8,5J velg.

De totale diameter wordt natuurlijk marginaal groter.

Heeft iemand ervaring en/of tips om voor 235 of voor 245 te kiezen? In 245 is ook meer beschikbaar. Ik kijk bijvoorbeeld naar de GoodYear Vector 4Seasons G3 245/35 R20 95 W.

@bokkow jij hebt voor 245 gekozen toch? Bevalt die keuze nog steeds?
245 is fantastisch bij Continental Sport Contact 7 als zomerband (super stil) en goed bij Hankook iCept EVO3 als winterband.

En ik zou er inderdaad ook goed over nadenken, het is nu nog 17 graden op 27 oktober...
De 2022-2023 winter was gemiddeld 5,1 graden en die van 2023-2024 6,3 graden waarvan de koudste uren 's nachts.

Nee ik zou er goed over nadenken of ik niet enkel een set zomerbanden zou nemen als ik niet naar Duitsland zou moeten.

[ Voor 15% gewijzigd door bokkow op 27-10-2024 14:31 ]

Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
fisherman schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 14:26:
[...]

Heb je niet toevallig een deurbel met camera? Ik zie dat beide lichtjes bij mij gewoon werken als ik de beelden van mijn bel bekijk, dus die geven blijkbaar gewoon niet voldoende licht voor de camera.
Nee maar wel een hele lieve vrouw. Ze is nu weg, ik ga haar vanavond wel even vragen en anders vind ik die mistlamp helemaal geen verkeerde optie. Het is even wennen om dat aan te zetten maar het proberen waard nu in de winter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
Oekol schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 14:39:
[...]

Nee maar wel een hele lieve vrouw. Ze is nu weg, ik ga haar vanavond wel even vragen en anders vind ik die mistlamp helemaal geen verkeerde optie. Het is even wennen om dat aan te zetten maar het proberen waard nu in de winter.
Zeker, dat ga ik ook zeker proberen. Is handiger dan iedere keer de rem intrappen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• GekkeRipper
Bedankt @bokkow en @fisherman . Ik wil de all season banden alleen in de winter rijden. Dus wisselen naar zomer als het lente is. Winterbanden zijn duurder en minder veilig dan all seasons, tenzij er sneeuw ligt. Maar zowel een winterband als all season presteren zeer goed in de sneeuw.

Vorige winter vond ik de standaard Pirelli P Zero zomerbanden te hard. Een all season band geeft in de kou meer grip. En we kunnen de auto niet laten staan als het sneeuwt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spoetnik
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 27-05 17:04
ZeRoC00L schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 13:07:
[...]

Drie fase, zie ook het 3tje in z’n screenshot
Laadpaal is een publieke paal?
Zou die 3 betekenen dat er verder op in de straat nog 2 auto's worden opgeladen?

Ik heb zelf een 1 fase meterkast, maar ik zie geen 1 staan in de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
fisherman schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 14:40:
[...]

Zeker, dat ga ik ook zeker proberen. Is handiger dan iedere keer de rem intrappen.
Gas loslaten bedoel je! Mijn voet raakt de rem echt niet aan om die lichten aan 't krijgen. Beetje gevoel in krijgen met doseren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snakefoodjah
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 05-07 20:37
Misschien de obstacle aware acceleration functie die werkte?

Dus te dicht bij een andere auto ofzo waardoor die even geknepen werd?

Nog gehoord dat wanneer dit uitgeschakeld wordt acceleratie pak sneller is.

Niks noppes nul 👎🏻👎🏻👎🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Niet online
Spoetnik schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 14:53:
[...]

Zou die 3 betekenen dat er verder op in de straat nog 2 auto's worden opgeladen?

Niet mijn screenshot, dus ik weet niet waar de auto stond te laden, maar ik dacht thuis.

En nee, het is zeker niet dat er 3 auto's in de straat ook staan de laden....
Dat symbootlje is echt 3 fase laden.

Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-07 06:04
Spoetnik schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 14:53:
[...]

1 fase staat geen icoontje bij, en 3 fase staat een 3tje. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamer
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 12-05 18:07
ZeRoC00L schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 15:00:
[...]

Niet mijn screenshot, dus ik weet niet waar de auto stond te laden, maar ik dacht thuis.

En nee, het is zeker niet dat er 3 auto's in de straat ook staan de laden....
Dat symbootlje is echt 3 fase laden.
Publieke paal (voor m’n woning). Er stond geen andere auto bij en verder staat er geen laadpaal in m’n straat.
Uiteindelijk verwisseld naar de andere aansluiting, ooo eerst 4Kw en na minuut of 5 ging die langzaam omhoog naar uiteindelijk gewoon 11Kw.
Geen idee wat er was, ligt in elk geval aan de paal en niet de auto verwacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
Oekol schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 14:54:
[...]

Gas loslaten bedoel je! Mijn voet raakt de rem echt niet aan om die lichten aan 't krijgen. Beetje gevoel in krijgen met doseren.
Ja klopt, meestal werkt dat wel inderdaad, behalve als je al stil staat natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Idanue
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 15:11
038Robijno schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 12:00:
[...]

Ik heb een M3 Performance en laatst een paar week in een RWD gereden maar dat is niet te vergelijken hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdidi
  • Niet online
Caelorum schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 14:07:
[...]

Het is complex. Alles verloopt via de servers van Tesla. Het beste wat we hebben kunnen achterhalen (als ik het me goed herinner) is dat voor routeplanning Google Maps wordt gebruikt en voor satellietbeelden ook. Maar voor de overige kaartweergave en ook voor wegen afbeelden wordt OSM gebruikt.

En dan kan je vage situaties krijgen zoals ik een aantal jaar geleden had, waarbij de geplande route over twee nieuwe rotondes ging, maar deze niet afgebeeld waren op de kaart. Het leek dus alsof die je dwars door een weiland ging sturen.
En nog wel meer van dat soort rare situaties zoals wel wegen kunnen zien, maar de navigatie negeert ze compleet.

Route planning maakt overigens gebruik van Google api, maar ze hebben er nog andere logica bij in zitten mbt superchargers.
Interessant. Heb je misschien een voorbeeld wat nu nog steeds fout is in de Tesla (bv ontbrekende rotonde of weg), maar goed is in Google Maps?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Belecthor
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 23:29
Na een poos wikken en wegen en getwijfeld te hebben tussen de Model Y en de Model 3, is het toch de Model 3 geworden als opvolger van mijn huidige leaseauto. Met de recente prijsverlaging naar €40k scheelt het toch aanzienlijk in het maandbedrag met de Model Y en ik vind de nieuwe Model 3 ook wat geraffineerder qua stilte aan boord en vering. Het enige nadeel is de ruimte aan boord, dus dat wordt een 'beetje' behelpen, gezien ik nu een stationwagen heb.

Dit wordt m'n eerste EV en ik ben erg benieuwd hoe het gaat zijn!

[ Voor 8% gewijzigd door Belecthor op 27-10-2024 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
pdidi schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 18:30:
[...]
Interessant. Heb je misschien een voorbeeld wat nu nog steeds fout is in de Tesla (bv ontbrekende rotonde of weg), maar goed is in Google Maps?
Momenteel niet. De routes die ik rij met de auto zijn allemaal afgelopen jaren stevig onder handen genomen en nu redelijk stabiel qua weginrichting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
fisherman schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 16:41:
[...]

Ja klopt, meestal werkt dat wel inderdaad, behalve als je al stil staat natuurlijk.
Als je stil staat zijn die lampen sowieso aan toch?
Maar qua parkeren sta ik eigenlijk nooit stil rol altijd wel. Stilstaan die je denk ik pas als je meerdere keren moet steken. Dat ligt aan de situatie en of chauffeur :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LostInNight
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-07 09:17
ZeRoC00L schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 09:55:
[...]

Altijd balen, heb ooit hetzelfde gehad met m’n avensis. Zichtbaarheid van reparatie is niet te voorspellen, maar ik heb zelf betere ervaringen om naar de vestiging te gaan dan het op locatie te laten repareren. Wellicht fantoom, maar ik ga er sindsdien altijd langs ipv ze langs laten komen.
Ik heb morgen ochtend een afspraak staan op locatie. Thanks voor de tip, ben benieuwd, dit wordt mijn eerste keer ruitschade repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
Oekol schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 18:58:
[...]

Als je stil staat zijn die lampen sowieso aan toch?
Maar qua parkeren sta ik eigenlijk nooit stil rol altijd wel. Stilstaan die je denk ik pas als je meerdere keren moet steken. Dat ligt aan de situatie en of chauffeur :p
Ligt eraan hoe krap het is. Zo heel klein is een model 3 ook weer niet. Vooral bij de voetbalclub van de kinderen is het vaak erg krap met auto's icm bomen. Die geven niet echt mee, die bomen.
Maar inderdaad gaan bij autohold de lichten wel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
Overigens over die voetbalclub gesproken. Daarom nodig staan eikebomen en laatst viel er een eikel naar beneden op de motorkap. Daar zit nu gewoon een oppervlakkig deukje.
Wel dun blijkbaar.
Volgende week even kijken naar een lokale uitdeuker. Kost vaak maar een paar tientjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flupp
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 12-07 21:54
GekkeRipper schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 14:52:
Bedankt @bokkow en @fisherman . Ik wil de all season banden alleen in de winter rijden. Dus wisselen naar zomer als het lente is. Winterbanden zijn duurder en minder veilig dan all seasons, tenzij er sneeuw ligt. Maar zowel een winterband als all season presteren zeer goed in de sneeuw.
...
Je beslist daarover uiteraard zelf. Maar wees er wel van op de hoogte dat wanneer je in Duitsland rijdt in (wat dan dacht ik genoemd wordt) "winterse omstandigheden", dat je daar winterbanden moet hebben met het "3 bergpiekjes"- logo. En ik weet niet of all-season banden dit hebben (/daaraan voldoen).

None of your problems als je niét in Duitsland hoeft rond te rijden, natuurlijk.

Model 3 LR (model 2023)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hollandje
  • Laatst online: 02:19
flupp schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 21:33:
[...]

Je beslist daarover uiteraard zelf. Maar wees er wel van op de hoogte dat wanneer je in Duitsland rijdt in (wat dan dacht ik genoemd wordt) "winterse omstandigheden", dat je daar winterbanden moet hebben met het "3 bergpiekjes"- logo. En ik weet niet of all-season banden dit hebben (/daaraan voldoen).

None of your problems als je niét in Duitsland hoeft rond te rijden, natuurlijk.
Ik heb de Pirelli Scorpion All Season SF2 ELECT en die zijn all-season met het 3PMSF logo. Een concurrent hiervan was de Michelin crossclimate uit mijn hoofd. Ikzelf ben erg tevree met deze all season 19 inch. Gebruik het voor zowel zomer als winter dus het is een wat meer zomerige all-season band

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23:52

bert pit

asdasd

[Afbeelding]
Ik moet een enkele keer mijn lader (Easee) pauzeren en weer aanzetten als hij één fase gebruikt.
Daarnaast komt het voor dat het amperage op de app op 6 staat, als ik dat op de app verhoog, wordt er sneller geladen. Mogelijk kan dat bij jou ook.

Nokia 6110, Sony Walkman, Commodore 64, steenkoolvrij sinds 1962

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fisherman
hollandje schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 21:39:
[...]

Ik heb de Pirelli Scorpion All Season SF2 ELECT en die zijn all-season met het 3PMSF logo. Een concurrent hiervan was de Michelin crossclimate uit mijn hoofd. Ikzelf ben erg tevree met deze all season 19 inch. Gebruik het voor zowel zomer als winter dus het is een wat meer zomerige all-season band
Volgens mij zijn de meeste niet zo stil en goed als een echte zomerband. Ik heb gewoon een setje tweede hands 18 inch erbij gekocht. Die is 1 seizoen gebruikt en zien er nog als nieuw uit. Daar liggen de originele Pirelli's op. Schijnt gewoon een hele strak sturende winterband te zijn.
In de zomer rijd ik gewoon op de 19 inch met goede zomerbanden dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeRipper
flupp schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 21:33:
[...]

Thanks. Alle moderne A merk all season banden hebben dat 3PMSF symbool. Ook tonen alle tests aan dat ze dat symbool ruim verdienen. Ze doen echt weinig onder voor echte winterbanden. Zou je in een land wonen waar de hele winter sneeuw ligt maak je andere keuzes natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jheerink14
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 20:34
fisherman schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 14:28:
[...]

Daar zou ik heel goed over nadenken. Dat komt de wegligging niet ten goede. Beter gewoon een aparte set velgen en daar desnoods all seasons op. Dan rijd je in ieder geval in de zomer op goede banden. Nog beter is gewoon op die aparte set goede winterbanden natuurlijk.
Een aantal testen laten vaak zien dat de allweather banden voor het typisch nl weer vaak juist wel goed zijn. Nat en tussen 0-10graden wat het hier heel vaak is, zijn ze vaak beter dan of zomerbanden of winterbanden. En een goede allweather band is ook geschikt voor o.a. Duitsland in de winter, met de goede symbolen erop. Ik rijdt al 2,5 jaar op allweathers en die bevallen prima. (slijten ook nog minder snel dan mijn eerste setje originele Tesla banden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
jheerink14 schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 07:05:
[...]

Een aantal testen laten vaak zien dat de allweather banden voor het typisch nl weer vaak juist wel goed zijn. Nat en tussen 0-10graden wat het hier heel vaak is, zijn ze vaak beter dan of zomerbanden of winterbanden. En een goede allweather band is ook geschikt voor o.a. Duitsland in de winter, met de goede symbolen erop. Ik rijdt al 2,5 jaar op allweathers en die bevallen prima. (slijten ook nog minder snel dan mijn eerste setje originele Tesla banden)
In de winter inderdaad als je alleen in Nederland blijft. In de zomer is een vierseizoenenband gewoon een heel stuk minder goed dan een zomerband.
Dus met zo'n banden heb je 9 maanden per jaar een minder goede wegligging en een langere remweg dan een zomerband.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nerovectra
jheerink14 schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 07:05:
[...]

Natuurlijk zijn zomer- en winterbanden nóg beter onder die respectievelijke omstandigheden. Zeker met 2000+ kg op sneeuw. Moderne all seasons zijn natuurlijk een compromis. Tóch heb ik ervoor gekozen om ze als enige te monteren. Ik rij namelijk weinig en wil niet het risico lopen dat ik (zoals ik met Vredesteins ondervonden heb op een andere auto) na vijf jaar zomer én winterbanden half sleets moet vervangen vanwege droogtescheurtjes. En verreweg de meeste kilometers worden gereden in het zompige Nederland. Ik heb de originele 19" Hankooks ingeruild voor Hankook Flexclimate SUV EV in 255/40R20. Schijnt nog weinig ervaring mee te zijn. Tot nu toe erg tevreden over, al kan ik ze alleen maar vergelijken met de 19" zomer Hankooks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nerovectra
fisherman schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 08:10:
[...]

In de winter inderdaad als je alleen in Nederland blijft. In de zomer is een vierseizoenenband gewoon een heel stuk minder goed dan een zomerband.
Dus met zo'n banden heb je 9 maanden per jaar een minder goede wegligging en een langere remweg dan een zomerband.
Dan is het ook belangrijk te overwegen om ze bij 5mm te vervangen. Zomerbanden met meer dan 5mm profiel hebben een betere wegligging dan zomerbanden met minder dan 5mm profiel 8)

Maar alle gekheid op een stokje. Het is vooral belangrijk dat je je bewust bent van wat er om je velgen zit. Dat is hier op het forum ws wel op orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
Deze had ik hier eigenlijk niet verwacht na vele berichten hier mee gelezen te hebben.
Ik moet blijkbaar toch onderhoud laten doen, zal Tesla eens bellen wat ik hier mee moet doen.

Edit: zie dat je in de app bij service onderhoud kan selecteren en wat checkboxes kan aan klikken. Laat ook wel de HEPA vervangen dan. Prima.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/AomKyBP.png

[ Voor 25% gewijzigd door Oekol op 28-10-2024 08:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FoOnEeN
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-07 20:47
Oekol schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 08:45:
Deze had ik hier eigenlijk niet verwacht na vele berichten hier mee gelezen te hebben.
Ik moet blijkbaar toch onderhoud laten doen, zal Tesla eens bellen wat ik hier mee moet doen.

Edit: zie dat je in de app bij service onderhoud kan selecteren en wat checkboxes kan aan klikken. Laat ook wel de HEPA vervangen dan. Prima.

[Afbeelding]
Waarschijnlijk om nog mooi de draagarmen of andere terugroepactie dingen binnen de garantieperiode (<80k km) te kunnen laten fixen. Dat is bij mij toevallig ook net binnen die afstand gebeurt, en er werd toen aangegeven dat het er buiten geld had gekost. Nu waren het wel meerdere dingen, ook de kabelboom geloof ik, dus of dat gedeeltelijk of geheel was dat weet ik niet. Is een leaseauto dus de rekeningen zie ik niet.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
[...]

Ergens werd het voorbeeld genoemd van zomer op zomerbanden en winter op all-season. Dan heb je dus niet die 9 maanden per jaar op All-season.

Het probleem met winterbanden in Nederland is dat het grote delen van de winter eigenlijk te warm is voor echte winterbanden. 10°+ in november tot maart is helemaal niet uitzonderlijk. En zelfs op weg naar de wintersport komt het helaas regelmatig voor dat het gewoon ruim boven de 7° is op het grootste deel van de route.

En als er al eens een echte koude periode is met veel sneeuw, dan zijn die All-seasons ook gewoon prima. Wegen worden schoongemaakt, het verkeer zal normaliter ook wat langzamer gaan rijden en als er echt een pak sneeuw bovenop die berg ligt moet je toch wel je kettingen gaan gebruiken.

Als je in de winter dus rijdt met All-seasons met de juiste markeringen kun je overal terecht. En dat zal ook veiliger zijn dan met winterbanden te rijden bij te hoge temperatuur. In de zomer wisselen naar zomerbanden en dan rijd je denk ik optimaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
FoOnEeN schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 08:51:
[...]

Waarschijnlijk om nog mooi de draagarmen of andere terugroepactie dingen binnen de garantieperiode (<80k km) te kunnen laten fixen. Dat is bij mij toevallig ook net binnen die afstand gebeurt, en er werd toen aangegeven dat het er buiten geld had gekost. Nu waren het wel meerdere dingen, ook de kabelboom geloof ik, dus of dat gedeeltelijk of geheel was dat weet ik niet. Is een leaseauto dus de rekeningen zie ik niet.
Ben benieuwd een MY is volgens mij aardig 'goed' met de draagarmen. De rekeningen kun je bij Alphabet wel inzien dus je ziet mooi wat de kosten zijn van een auto. Zal het later wel delen hier wat t kostte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:56
Oekol schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 09:34:
[...]

Ben benieuwd een MY is volgens mij aardig 'goed' met de draagarmen. De rekeningen kun je bij Alphabet wel inzien dus je ziet mooi wat de kosten zijn van een auto. Zal het later wel delen hier wat t kostte.
En hoe lang heb je de auto?

Ik zit kort bij 50k, en nu ca 1,5jaar. Heb nog geen werkplaats bezocht.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FoOnEeN
  • Laatst online: 11-07 20:47
Oekol schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 09:34:
[...]

Ah sorry ik dacht dat het een oudere Model 3 was, dan speelt dit probleem denk ik niet. Het zal dan mogelijk nog steeds zijn om binnen de garantietermijn iets te laten fixen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pierz
  • Laatst online: 11-07 17:28
[...]

Daar staat dan weer tegenover dat ik juist in de uitzonderlijke situatie de grip wil hebben. Stortbuien, of modder op de weg. Op droog wegdek geloof ik het allemaal wel.

Dus hier de Michelin Crossclimate 2 er onder. Die slijten bovendien minder hard dan de originele Pilot Sports, ook fijn qua vervuiling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_1975
  • Laatst online: 11-07 11:36
Ik heb een vraag over het rouleren van banden. Ik heb de profieldieptes gemeten, en ze zijn allemaal boven de 5 mm na 20.000 km. Best netjes, denk ik. De banden zijn Michelin E Primacy 235/45 R18 98V XL Acoustic, EV, T2. Wat was de oorspronkelijke profieldiepte? Volgens de handleiding van Tesla is rouleren niet nodig. De lokale autogarage wil het niet doen vanwege de TPMS. Ze zeggen dat alleen het Tesla Service Center dit kan doen. Dat kan toch niet waar zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-07 21:50

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Peter_1975 schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 10:26:
Ik heb een vraag over het rouleren van banden. Ik heb de profieldieptes gemeten, en ze zijn allemaal boven de 5 mm na 20.000 km. Best netjes, denk ik. De banden zijn Michelin E Primacy 235/45 R18 98V XL Acoustic, EV, T2. Wat was de oorspronkelijke profieldiepte? Volgens de handleiding van Tesla is rouleren niet nodig. De lokale autogarage wil het niet doen vanwege de TPMS. Ze zeggen dat alleen het Tesla Service Center dit kan doen. Dat kan toch niet waar zijn?
Die TPMS koppelt vanzelf dacht ik na het rouleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdidi
  • Niet online
GekkeRipper schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 05:58:
[...]

Thanks. Alle moderne A merk all season banden hebben dat 3PMSF symbool. Ook tonen alle tests aan dat ze dat symbool ruim verdienen. Ze doen echt weinig onder voor echte winterbanden. Zou je in een land wonen waar de hele winter sneeuw ligt maak je andere keuzes natuurlijk.
Mocht je naar Oostenrijk op wintersport gaan, houd er dan wel rekening mee dat je all season banden sneller moet vervangen als je ze als goedgekeurde winterband wilt gebruiken. De minimale profiel diepte moet dan nl 4 mm zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nerovectra
Peter_1975 schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 10:26:
Voordeel van wisselen voor-achter is dat je de banden per vier gelijktijdig kunt vervangen (je rijdt dus met versere banden). Bovendien worden ze minder snel lawaaiig waardoor de kans groter is dat je ze niet vroegtijdig hoeft te vervangen vanwege geluid. Je kunt ze wisselen en resetten onder in het menu service (in dit geval voor Model Y): https://www.tesla.com/own...D9-83AB-5DCA6295D587.html
Veel nuttige informatie is hier te vinden over iets simpels als banden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18:58
Voor de TMPS maakt het inderdaad niet uit, die herkent het juiste wiel vanzelf na wisselen en/of rouleren. Zou ik zeker niet voor naar een Tesla Service Center voor gaan, en misschien ook niet de lokale garage (daarom verkopen ze je nee), maar een tyre center.

[ Voor 23% gewijzigd door Divak op 28-10-2024 11:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WimKP
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23-11-2024
Volgende week krijg ik mijn model 3 LR, 2019, met trekhaak. Mijn private lease Citroen ëC4 gaat terug naar Stellantis.

Nu ben ik nog even verzekeringen aan het vergelijken. Hierin had ik mij voor de koop ook al even in verdiept, maar toevallig op basis van 18" ipv 19", (zelfde kleur, LR, maand en trekhaak) . Het premieverschil ca. 8% hoger voor 19", (nieuwprijs verschil ca 2%)
Promovendum gebeld voor 20% korting en zij brabbellen dat je 8 schadevrije jaren moet hebben voor een Tesla M3 en dat de verzekering al moet lopen. Net las ik in dit forum dat het glazen pano dak o.a. door Promovendum niet als glas wordt gezien. Heeft iemand tips? Is een verzekering via Tesla een goed idee?

Mijn lot uit de einde-lease-tombola:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bQoQw5mrRIpNiE-5R39fSoQbFbo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JAXrbc214vuHDeshTTfanmKl.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-07 20:26

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Exact dezelfde als die van mij :D

FYI, mijn verzekering loopt bij Voogd, ik heb wel al 25 jaar een eigen auto met bijbehorende no-claim.
Kun je niet gewoon bij een vergelijker de goedkoopste kiezen?

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gjcvro
  • Laatst online: 23:04
WimKP schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 11:31:
Volgende week krijg ik mijn model 3 LR, 2019, met trekhaak. Mijn private lease Citroen ëC4 gaat terug naar Stellantis.

Nu ben ik nog even verzekeringen aan het vergelijken. Hierin had ik mij voor de koop ook al even in verdiept, maar toevallig op basis van 18" ipv 19", (zelfde kleur, LR, maand en trekhaak) . Het premieverschil ca. 8% hoger voor 19", (nieuwprijs verschil ca 2%)
Promovendum gebeld voor 20% korting en zij brabbellen dat je 8 schadevrije jaren moet hebben voor een Tesla M3 en dat de verzekering al moet lopen. Net las ik in dit forum dat het glazen pano dak o.a. door Promovendum niet als glas wordt gezien. Heeft iemand tips? Is een verzekering via Tesla een goed idee?

[Afbeelding]
Ik krijg net mail van tesla over hun eigen verzekering, maar die lijkt fors duurder dan bijvoorbeeld de ABN amro die ik uit independer krijg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jmtpes
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 21:37
WimKP schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 11:31:

[Afbeelding]
Zelf heb ik Aon. Icm een aantal vrije jaren zijn ze best betaalbaar. Kijk maar even op hun site.
Pagina: 1 ... 459 ... 502 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: