Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 458 ... 502 Laatste
Acties:
  • 3.701.327 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Ethirty schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 19:51:
[...]

Voor de MY LR AWD is net pas de 7-zits versie geïntroduceerd, kan me bijna niet voorstellen dat ze het chassis en de productielijn hebben aangepast voor een paar maanden.

Persoonlijk verwacht ik de Juniper voorlopig nog niet.
Dat is geen ander chassis, hoe ze dit noemen is een Lifecycle Impulse. Juist omdat de Y alweer een tijdje meegaat en het heel normaal in autoland is dat facelifts of nieuwe modellen elkaar als een waterval opvolgen, is het niet vreemd dat de op de Model 3 gebaseerde Model Y ook binnenkort vernieuwd gaat worden.

Omdat er altijd mensen gaan afwachten, is zo'n nieuwe optie op het 'oude' model een manier om weer even nieuw leven in te blazen. Het zou mij zelfs niks verbazen als het in sommige gevallen zelfs een retrofit is, die 2 extra stoelen (icm aangepast achterbank ivm instap).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdidi
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
MooDyBLueS schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 10:53:
[...]

Het zou mij zelfs niks verbazen als het in sommige gevallen zelfs een retrofit is, die 2 extra stoelen (icm aangepast achterbank ivm instap).
De 7-zits MY heeft een aparte af-fabriek homologatie variant code , dus denk niet dat het een retrofit is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16:09

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
MrMrq schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 18:22:
Er is hier al gepost dat een pre prod van de Y Juniper is gestart, in Shanghai. Maar ik vind nog niet terug dat dit de rumors zijn aangaande het design:

[Afbeelding]

Voor en achter een brede streep licht, net als bij de Cab.
Zag deze voorbij komen. Een render gemaakt op basis van de laatste leaks uit shanghai.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jNLTJw4r8eDZs31VT8LeZv9h-CI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kckdKo8gzCLLYQJp11F8xc8G.jpg?f=fotoalbum_large

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
spartacusNLD schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 11:24:
[...]

Zag deze voorbij komen. Een render gemaakt op basis van de laatste leaks uit shanghai.

[Afbeelding]
Dat lijkt nogal ergens op:
Afbeeldingslocatie: https://electrek.co/wp-content/uploads/sites/3/2021/11/XPeng-G9-Front-End.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:17
fisherman schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 10:31:
[...]

Lijkt me niet dat zo weinig verschil trillingen kan veroorzaken.
Een paar tiende kan al komen, doordat de ene kant van de auto in de zon staat en de andere in de schaduw.
In dat geval hebben we 'n ander probleem. Dus tja. Even afwachten.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingSig
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-09 16:40
sjah, tegenwoordig kijken ze allemaal bij elkaar af..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:51
[...]

[Afbeelding]
Verwacht niet zoveel verschil met M3H.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooieMario
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 08-09 11:22
[...]

[Afbeelding]
Als iemand mij had verteld dat dit een Porsche Macan was, had ik ook geloofd. Volgens mij kan ik dat hier zeggen, zonder op teentjes te gaan staan 😅😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• njcjans
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 12-09 10:15
Ik laad thuis mijn model Y met een druppel omdat dit zakelijk verrekend wordt. De druppel moet ik in de auto laten liggen omdat anderen ook in de auto rijden. Nu probeer ik dit bij het wegrijden handiger op te lossen dan telkens de auto te openen, de laaddruppel te pakken, deze tegen de laadpaal te houden zodat de kabel ontgrendelt in de Tesla en ik tenslotte de kabel kan oprollen.

Ik zit te denken aan de laadkabel van Chargeking, maar zij kunnen mij niet vertellen wat er gebeurd als je tijdens het laden op het knopje duwt bij een Tesla model Y. Wordt dan automatisch het laden gestopt en de laadpoort ontgrendeld? Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:01
njcjans schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 13:16:
Ik laad thuis mijn model Y met een druppel omdat dit zakelijk verrekend wordt. De druppel moet ik in de auto laten liggen omdat anderen ook in de auto rijden. Nu probeer ik dit bij het wegrijden handiger op te lossen dan telkens de auto te openen, de laaddruppel te pakken, deze tegen de laadpaal te houden zodat de kabel ontgrendelt in de Tesla en ik tenslotte de kabel kan oprollen.

Ik zit te denken aan de laadkabel van Chargeking, maar zij kunnen mij niet vertellen wat er gebeurd als je tijdens het laden op het knopje duwt bij een Tesla model Y. Wordt dan automatisch het laden gestopt en de laadpoort ontgrendeld? Iemand hier ervaring mee?
Als ik het goed onthouden heb dan is het alleen het ontgrendelen van het klepje, volgens mij blijft je kabel vast zitten in je auto tot je het laden stopt. Ergens in mijn onderzoek ben ik toen gestopt, omdat het niet hetzelfde functioneert als je het vergelijkt met een Tesla grannycharger.

Elke ochtend klik ik, al wandelend naar de auto, op de stopladen/ontgrendel poort knop in de Tesla App.

[ Voor 4% gewijzigd door stormfly op 25-10-2024 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:37
[...] Nu probeer ik dit bij het wegrijden handiger op te lossen dan telkens de auto te openen, de laaddruppel te pakken, deze tegen de laadpaal te houden zodat de kabel ontgrendelt in de Tesla en ik tenslotte de kabel kan oprollen. [...]
De openbare laadpalen hier kan je de kabel laadsessie stoppen via het scherm in de auto (misschien ook de app?) en dan zodra je de kabel uit de auto haalt ontgrendeld die ook aan de andere kant bij de laadpaal.
Dat gedrag heeft een jaar of twee uitgestaan, maar hebben ze weer teruggezet op de laadpalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdidi
  • Registratie: April 2008
  • Niet online

Als je een iPhone hebt kun je met de Shortcut "Open laadcontact" de kabel ontgrendelen. Omdat Tesla na 1 minuut helaas weer besluit de kabel te vergrendelen, kun je een Automation aanmaken die iedere minuut ontgrendeld. Ik heb bv deze Automation iedere werkdag 's ochtends ingepland.
Over het gebruik van je druppel: mocht je een Shell Recharge thuis laadpaal hebben, dan kun je er ook voor kiezen iedere laadbeurt te koppelen aan die druppel/laadpas zodat je thuis nooit meer je laadpas hoeft te gebruiken (Shell noemt dat Autocharge)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mattdice
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08-06 11:26
Hallo Tesla liefhebbers. Ik zit momenteel te twijfelen om mijn Polestar 2 performance van 2022 in te ruilen voor een Tesla Model 3 RWD Standard range. Dit komt grotendeels door de MRB die vervroegd is en dat is met 2200 kilo een redelijk fors bedrag, maar ook het verbruik van 22kwh/100km ten opzichte van 13kwh/100km vind ik wel meewegen. Daarnaast denk ik dat uiteindelijk ook een hogere restwaarde houdt als ik de Polestar nu zou inruilen voor de M3.

Nu loop ik een beetje met de volgende twijfels rond en hopelijk kunnen jullie mij daarbij helpen. Of misschien zijn er zelfs mensen die ook de overstap hebben gemaakt van Polestar naar de M3 Highland.

Waar ik me dus momenteel aan stoor bij de Polestar is het relatief hoge verbruik, af en toe traag reagerende display, redelijk stugge vering en de iets wat krappe ruimte voorin, maar ook op de achterbank. De ruimte is bij de M3 voorin een stuk beter en achterin een klein stukje ruimer als ik het goed heb.

Echter heb ik wel de volgende twijfels bij de M3, namelijk ik lees veel over de slechte sensoren/cameras mbt de rijhulp systemen en ghostbraking. Ook ben ik een beetje bang dat de M3 een stuk minder auto is (mede doordat hij wat meer kaal is aan de binnenkant qua knoppen en afwerking). Daarnaast vraag ik me af of je met de M3 nog steeds prima een kinderwagen kunt vervoeren. (Volgens mij is de ruimte vergelijkbaar met een Polestar, maar moet je het bij de M3 er wat meer vanachter inschuiven.

Ik hoop dat jullie misschien nog met wat argumenten kunnen komen om de keus iets wat makkelijker te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 09:15
gjcvro schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 18:22:
[...]

Hm, ik had die ervaring bij euromaster. 4 wielen wisselen (dus band met velg) een uur werk. 1 van de redenen dat ik het tegenwoordig maar gewoon zelf doe.
Amai dat is wel stevig doorgerekend. Ik doe nu al zo'n 10tal jaar 2x per jaar een bandenwissel bij de bandencentrale. Dat duurt nooit langer dan 15-20 minuten. Dat was niet altijd dezelfde bandencentrale, maar ze doen het wel allemaal ongeveer in die tijdspanne.
Bij de Tesla duurde het even lang, dus het is niet dat Tesla speciale velgen heeft die moeilijker zijn of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
  • Laatst online: 16-09 14:03
[...]

[Afbeelding]
Blij dat ik nog net het huidige model heb kunnen scoren.

e-Niro Exec.l MY19, Tesla MY LR '24, Zappi, 50PV

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MooieMario
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 08-09 11:22
mattdice schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 14:08:
Hallo Tesla liefhebbers. Ik zit momenteel te twijfelen om mijn Polestar 2 performance van 2022 in te ruilen voor een Tesla Model 3 RWD Standard range. Dit komt grotendeels door de MRB die vervroegd is en dat is met 2200 kilo een redelijk fors bedrag, maar ook het verbruik van 22kwh/100km ten opzichte van 13kwh/100km vind ik wel meewegen. Daarnaast denk ik dat uiteindelijk ook een hogere restwaarde houdt als ik de Polestar nu zou inruilen voor de M3.

Nu loop ik een beetje met de volgende twijfels rond en hopelijk kunnen jullie mij daarbij helpen. Of misschien zijn er zelfs mensen die ook de overstap hebben gemaakt van Polestar naar de M3 Highland.

Waar ik me dus momenteel aan stoor bij de Polestar is het relatief hoge verbruik, af en toe traag reagerende display, redelijk stugge vering en de iets wat krappe ruimte voorin, maar ook op de achterbank. De ruimte is bij de M3 voorin een stuk beter en achterin een klein stukje ruimer als ik het goed heb.

Echter heb ik wel de volgende twijfels bij de M3, namelijk ik lees veel over de slechte sensoren/cameras mbt de rijhulp systemen en ghostbraking. Ook ben ik een beetje bang dat de M3 een stuk minder auto is (mede doordat hij wat meer kaal is aan de binnenkant qua knoppen en afwerking). Daarnaast vraag ik me af of je met de M3 nog steeds prima een kinderwagen kunt vervoeren. (Volgens mij is de ruimte vergelijkbaar met een Polestar, maar moet je het bij de M3 er wat meer vanachter inschuiven.

Ik hoop dat jullie misschien nog met wat argumenten kunnen komen om de keus iets wat makkelijker te maken.
De model 3 heeft meer ruimte dan je op voorhand verwacht. Wij hebben 5 jaar lang Europa doorgereden met bagage voor 4 en SUP en een wiel (fiets op het dak). Nu de kinderen 12 en 14 zijn, zijn we gegaan voor een model Y en gaat de hele fiets bovenop de bagage mee.
Frunk en ruimte onder de laadvloer maken echt een flink verschil. Dat verwacht ik zeker bij vervoer van een kinderwagen. En met een kist op het dak zal de Tesla nog steeds zuiniger zijn.

Ghostbreaking maak ik al lang niet meer mee. Wat wel wennen is: bij gevoel van gevaar (slingerende vrachtwagen, wegversmalling, etc.) gaat hij van het stroom af. Door de stevige regeneratie voelt dat aan als in de ankers gaan.

Kaal interieur? Ik wil niet anders meer. We hebben nog lang een Kia e-Niro naast de tesla gehad: druk dashboard en constant zoeken hoe ik dingen ook al weer moest instellen en regelen om er achter te komen dat de mogelijkheden heel veel minder zijn.

Parkeersensoren: onze oude m3 had nog radar. Dat werkte feilloos en zeker beter dan vision only. Ik parkeer altijd met de ‘kont’ in: camera beelden achter en zijkant auto + graphics vision only aan voorzijde zijn voor mij meer dan voldoende.

Ga vooral een proefrit maken! En kijk ook meteen naar de Y.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12:21
Kan het je nu nog niet zeggen, maar woensdag lever ik mijn P2 in voor een M3 LR AWD.
Heb alleen maar proefgereden in de M3 RWD, maar was gelijk verkocht.
Stuk stiller
Betere vering
Scherm wat gewoon snel reageert

Kan dus idd alleen maar aanraden om ook te gaan proefrijden, denk dat je daarna wel een beslissing kunt nemen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiral
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Bij het opladen thuis zou ik graag het maximale percentage en de ampères per schema willen instellen.

Bijvoorbeeld: elke donderdag opladen tot 100% met 16 ampères. Of elke week van 10 tot 18 uur opladen tot 80% met maximaal 6 ampères.

Op deze manier kan ik mijn zonne-energie beter gebruiken gedurende de dag.

Ik mis dit nu in de Tesla app

Zijn er andere tweakers die dat al doen op een andere manier?

To say of what is that it is not, or of what is not that it is, is false, while to say of what is that it is, and of what is not that it is not, is true. | Aristoteles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Christiaan--
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18:19
Spiral schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 15:42:
Bij het opladen thuis zou ik graag het maximale percentage en de ampères per schema willen instellen.

Bijvoorbeeld: elke donderdag opladen tot 100% met 16 ampères. Of elke week van 10 tot 18 uur opladen tot 80% met maximaal 6 ampères.

Dit kan sowieso met Home Assistant, vergt wel even wat inlezen. Is niet moeilijk maar gaat wat tijd in zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiral
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
--Christiaan-- schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 15:48:
[...]

Dit kan sowieso met Home Assistant, vergt wel even wat inlezen. Is niet moeilijk maar gaat wat tijd in zitten.
Welke integratie gebruik jij daarvoor?

Deze?
https://github.com/alandtse/tesla

[ Voor 7% gewijzigd door Spiral op 25-10-2024 15:57 ]

To say of what is that it is not, or of what is not that it is, is false, while to say of what is that it is, and of what is not that it is not, is true. | Aristoteles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• --Christiaan--
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18:19
Die ja!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-09 22:32

Ik zou kijken of je dit vanaf de laadpaal kant op kan lossen. Ik heb een paal van The New Motion (Shell Recharge) en daar stel je autocharge mee in, dan hoef je de tag niet te gebruiken. Ik moet nu alleen de kabel ontgrendelen (sexy commander functie: linker achterdeur 4 sec open houden) en kan de kabel loshalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 21:03
Ik heb 100 euro shoptegoed.

Heb je hier wat aan? De banden op spanning houden en reparareren? Verder zie ik niet zoveel wat ik wil kopen?

https://shop.tesla.com/nl...ssor-_-bandenreparatieset

ik neem dat je dat ding op bar kunt zetten ipv psi?

ik had gisteren in mijn leenauto het bericht dat de banden niet op spanning waren ,dus zoiets is mss wel handig ipv naar een tankstation?

update: net wat videos bekeken maar het lijkt er niet op dat je kan instellen op welke spanning je de band wilt hebben? Dat is niet handig toch?

[ Voor 46% gewijzigd door TweakerVincent op 25-10-2024 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
Spiral schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 15:42:

Bij mij kan de laadpaal (Zappi) regelen dat er alleen geladen wordt als er genoeg overschot zonnestroom is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjcvro
  • Registratie: Maart 2018
this schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 14:27:
[...]

Amai dat is wel stevig doorgerekend. Ik doe nu al zo'n 10tal jaar 2x per jaar een bandenwissel bij de bandencentrale. Dat duurt nooit langer dan 15-20 minuten. Dat was niet altijd dezelfde bandencentrale, maar ze doen het wel allemaal ongeveer in die tijdspanne.
Bij de Tesla duurde het even lang, dus het is niet dat Tesla speciale velgen heeft die moeilijker zijn of zo.
Was niet eens een Tesla, maar Mazda 626 (is al een tijd geleden) En letterlijk 20 bouten los en weer vastdraaien. Ik doe het zelf met een garage krik op de oprit sneller. Profile hier om de hoek kan het ook in 15 minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Himalaya
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:10
gjcvro schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 18:04:
[...]

Was niet eens een Tesla, maar Mazda 626 (is al een tijd geleden) En letterlijk 20 bouten los en weer vastdraaien. Ik doe het zelf met een garage krik op de oprit sneller. Profile hier om de hoek kan het ook in 15 minuten.
Maar dat is dan een wielenwissel en geen bandenwissel.

de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjcvro
[...]

[Afbeelding]
Prijs voor meest waardeloze fotoshop van de week?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjcvro
Himalaya schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 18:17:
[...]

Maar dat is dan een wielenwissel en geen bandenwissel.
Ja, en dat was het enige wat de bandenboer hoefde te doen, en dan nog zat ik ruim een uur te wachten.
Dikke st&&nt de helling op... vandaar dat ik het dus tegenwoordig zelf doe, zelfs bij de leasauto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Himalaya
  • Laatst online: 20:10
gjcvro schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 18:21:
[...]

Ja, en dat was het enige wat de bandenboer hoefde te doen, en dan nog zat ik ruim een uur te wachten.
Dikke st&&nt de helling op... vandaar dat ik het dus tegenwoordig zelf doe, zelfs bij de leasauto.
Maar @this had het over een bandenwissel. En da’s wel iets meer werk. Wielenwissel doe ik ook zelf op onze prive auto. Krik en momentsleutel erbij en zo klaar.

de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvolutionX
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:06
gjcvro schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 18:19:
[...]

Prijs voor meest waardeloze fotoshop van de week?
Idd 😂 Vond die verlichting in de voorbumper in de laatste gelekte foto wel wat apart, maar deze lijkt aan het uiteinde (wat) omhoog te lopen? Misschien hetzelfde idee als bij de highland achterlichten… Maar goed zal niet lang meer duren voor de eerste echte foto’s verschijnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 09:15
gjcvro schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 18:21:
[...]

Ja daar zou ik ook wel zuur van worden. In de F1 doen ze het in een paar seconden, dan moet zo'n wielerwissel ook wel bij amateurs in 5 minuten lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het hangt van het laadpunt af denk ik. Ik gebruik de S3XY buttons en Commander. Dan kun je instellen dat je door de hendel van de achterdeur lang vast te houden de laadpoort ontgrendelt. De kabel aan de kant van de auto is dan ook los. Bij sommige laadpunten is de kabel in het laadpunt dan ook meteen ontgrendeld, maar bij anderen moet je dan alsnog je pasje langs de lader halen.

Als je thuis een laadpunt met vaste kabel hebt is de Enhauto Commander (al dan niet met buttons) een goede oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustC
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-09 16:13
Er is blijkbaar een probleem momenteel met het systeem.

Mijn auto is terug gezet op levering en kwam er niet meer in gelukkig kon de helpdesk hem openen voor mij want de telefoon connect ook niet meer.

Gisteren kreeg ik ook al ineens een andere auto toegewezen en dit was het 5de belletje sinds 20 min kon de support mij vertellen.

[ Voor 4% gewijzigd door JustC op 25-10-2024 19:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Ga gewoon een of meerdere proefritten maken. De rijhulpsystemem zijn zeker even wennen qua bediening en waar ze wel werken en waar niet. Meestal hebben de proefmodellen overigens FSD dus wel iets om op te letten.

Ik rijd veel lange stukken en zelfs de basic Autopilot is erg relaxed rijden. Daarbij wel de kanttekening dat ik de S3XY buttons heb (een handig knopje om AP in te schakelen, AP hervat vanzelf weer na een rijstrookwissel).

Kaal door geen knoppen... Ik vind het vooral rustgevend. Sommige andere auto's zitten vol met knoppen dat ik het storend vind. Veel functies gaan ook goed via spraakbesturing. En anders kun je de S3XY buttons kopen en dan heb je alle knoppen die je wilt...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mattdice
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08-06 11:26
Bedankt voor jullie reacties! Dat hij een stuk stiller is merkte ik inderdaad goed. Ter vergelijking met de Polestar vond ik het zicht ook een stuk ruimer.

Dat het een stuk rustiger is kun je inderdaad ook positief bekijken en het instellen van dingen via het display went denk ik ook snel genoeg. Ik zal morgen nog even een proefrit samen met de vrouw doen en hem ook vooral even vergelijken qua ruimte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peerke 1960
  • Registratie: Oktober 2017
  • Nu online

peerke 1960

Blauw Eitje met trekhaak ( SR)

[b]mattdice schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 20:02:[/
Dat het een stuk rustiger is kun je inderdaad ook positief bekijken en het instellen van dingen via het display went denk ik ook snel genoeg. Ik zal morgen nog even een proefrit samen met de vrouw doen en hem ook vooral even vergelijken qua ruimte.
Neem vooral die kinderwagen mee. Kun je het uitproberen. Kijk vooral ook ff in de Y. Die staat er toch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeNiTaLiX
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-09 08:38

GeNiTaLiX

Naapje

Wij twijfelden tussen de Y en de 3. We hebben alle reiskoffers meegenomen en kwamen met de 3 goed genoeg uit. We hebben ook kinderen dus de keuze was in eerste instantie lastiger te maken.

De laadruimte is even groot, zo niet groter dan in onze Leaf, maar de brievenbus is een wat beperking tov. de model y.

Uiteindelijk was de 3 voor 99% van de gevallen voldoende. De range, Refresh, het gewicht, het verbruik, en het rijcomfort hebben uiteindelijk de doorslag gegeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
JeroenV_ schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 15:40:
[...]

Kan het je nu nog niet zeggen, maar woensdag lever ik mijn P2 in voor een M3 LR AWD.
Heb alleen maar proefgereden in de M3 RWD, maar was gelijk verkocht.
Stuk stiller
Betere vering
Scherm wat gewoon snel reageert

Kan dus idd alleen maar aanraden om ook te gaan proefrijden, denk dat je daarna wel een beslissing kunt nemen ;)
@mattdice Maar maak dan ook een proefrit in een nieuwe Polestar (en wellicht nog meer auto's).

Een nieuwe P2 single motor standard range zit dichter bij de M3 RWD highland.
Ja, hij is nog wat zwaarder en verbruikt iets meer, maar qua kosten zal dat wel meevallen, de oude P2 perf doet er nog een schep bovenop.
https://ev-database.org/n...55f75d589d104b55d1a1f6ab6

Ik lees hier zo vaak dat een (nieuwe) Tesla beter is dan de vorige (oude) auto, maar dat lijkt me nogal wiedes, vergelijk eens met andere opties die je NU zou (kunnen) kopen.

PS: is met kinderen / een kinderwagen een auto met 5 deuren niet veel praktischer?

[ Voor 3% gewijzigd door mitsumark op 25-10-2024 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jmtpes
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 19:23

Zelf kom ik van een MG ZS EV en heb nu een Model 3 highland rdw. Verbruik bij de MG was naar mijn mening ook best hoog. Ik heb gekeken naar diverse auto's gekeken waaronder ook een Polestar en model Y.

Model Y was en te groot en lomp. Polestar vond ik best prijzig voor wat je terug kreeg. Het was een tijdje terug dat ik een proefrit maakte maar ik vond het optrekken zelf niet echt geweldig.

Ik heb zelf 2 kids van 3 en 6 jaar en ze vinden Tesla superleuk. Vooral als de auto vanzelf in slot gaat met een geluidje die je zelf kan uitkiezen. De kinderen zitten ruim en in de kofferbak pas een buggy en andere (kinder)spullen.

1 ding wat ik minder vind van de model 3 highland rdw is dat ie geen rol functie heeft. Dus dat je gas loslaat en vanzelf gaat rollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
Zo zijn er nog wel meer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_5l3m_KIS0jfEmfBfpsfSF-Y3mM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sH7duTwi55T8Gx3Mo7rnAZHE.jpg?f=fotoalbum_large

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
Jmtpes schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 21:21:
[...]

1 ding wat ik minder vind van de model 3 highland rdw is dat ie geen rol functie heeft. Dus dat je gas loslaat en vanzelf gaat rollen.
Godzijdank. Zat laatst in een BYD Seal U en die kon juist daar niet mee stoppen. Kan echt niet meer zo rijden sinds zo gewend aan dat gas los echt stilstaan is op 't einde en niet rollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
De model Y in mijn proefrit afgelopen week had juist wel een creep functie. Of is dat een verschil tussen Y en 3?

Ik vind het zelf fijner met inparkeren, zowel in mijn P2 als tijdens de proefrit met de Y. Dan hoef je alleen met de rem te spelen.

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RaRo74
  • Registratie: Januari 2021
  • Nu online
SirLenncelot schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 23:54:
De model Y in mijn proefrit afgelopen week had juist wel een creep functie. Of is dat een verschil tussen Y en 3?
Dat kun je instellen.
Voor mij ook geen creep meer. Het is gewoon eng hoe nauwkeurig tot op de millimeter met het stroompedaal te doseren valt.

mYn Tesla 2024 || MOSTEK 6502C 1.79 MHz | 8/16 - bits | Antic / GTIA | 64k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mackeessie
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17-09 23:17
SirLenncelot schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 23:54:

Ik vind het zelf fijner met inparkeren, zowel in mijn P2 als tijdens de proefrit met de Y. Dan hoef je alleen met de rem te spelen.
Dat kan je instellen. Als je "gas" loslaat of hij blijft rollen, ( creep) of tot stilstand komt. Ik laat hem altijd tot stilstand komen, dat werkt perfect bij stoplichten, maar ook bij parkeren. Dan gebruik ik de rem bijna nooit. Je kunt heel goed spelen met het gaspedaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jmtpes
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 19:23
Helaas is de 'creep' stand weggehaald uit de model 3 highland. Door het maximaal remmen wordt er meer energie opgewekt, dus meer radius volgens mn Tesla adviseur.

[ Voor 5% gewijzigd door Jmtpes op 26-10-2024 02:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:12

RvV

Dat is een beetje een suffe reden. Gaan ze straks ook de airco beperken tot max 20 graden omdat het minder energie kost in de winter?
Zet hem standaard op "roll" en geef mensen gewoon de keus voor creep als ze dat zo graag willen. Eventueel doen ze er een melding bij: "Let op, creep kost meer energie!" en iedereen is blij.

Y'24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Laatst online: 09:11
RvV schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 00:55:
Dat is een beetje een suffe reden. Gaan ze straks ook de airco beperken tot max 20 graden omdat het minder energie kost in de winter?
Zet hem standaard op "roll" en geef mensen gewoon de keus voor creep als ze dat zo graag willen. Eventueel doen ze er een melding bij: "Let op, creep kost meer energie!" en iedereen is blij.
Eens! Net zoals de “domme” CC, geef mij gewoon die optie. Of dat je remmen op de elektromotor niet kunt uitzetten, wat bij een 2019 M3 wel kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-09 08:47

Dxue

PSN:EvilDrunk

Ik ben vandaag achtergekomen dat mijn ruitenwisser niet uitgezet kan worden!
Elke keer dat ik hem uitzet, gaat die weer uit zichzelf naar auto. Ik heb de auto nog maar net, maar ik kan me niet voorstellen dat ondanks dat de auto stand ruk is, dat ze toch niet express de ruitenwisser kapot maken door ze heen en weer te laten gaan met droog weer als expres de ruitenwisser uitzet?

Ik heb net een rit van 75 minuten achter de rug en heb zeker 15x de ruitenwisser weer uit moeten zetten en dat is niet overdreven. Het gebeurde zowel met gewone cc en met autosteer aan.

Het geheim van het handhaven van een succes berust vaak op het succes van het handhaven van een geheim.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
Dxue schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 04:09:
Elke keer dat ik hem uitzet, gaat die weer uit zichzelf naar auto. Ik heb de auto nog maar net, maar ik kan me niet voorstellen dat ondanks dat de auto stand ruk is, dat ze toch niet express de ruitenwisser kapot maken door ze heen en weer te laten gaan met droog weer als expres de ruitenwisser uitzet?

Ik heb net een rit van 75 minuten achter de rug en heb zeker 15x de ruitenwisser weer uit moeten zetten en dat is niet overdreven. Het gebeurde zowel met gewone cc en met autosteer aan.
Helaas zijn de ruitenwissers nogal een dingetje van tijd tot tijd zoals je hier in 't topic gelezen kunt hebben. Bij nieuwe auto's komt het nog wat meer voor dan andere (bij mij komt 't vrijwel niet meer voor). Zou te maken kunnen hebben met wat vettere ramen hij levering. Ik had zelf namelijk na wasbeurten dat t minder werd tot zelfs wegging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Terug gaan naar Tesla en laten fixen. Ik heb al 2 jaar en 55.000 km een Model Y RWD, altijd auto stand, nooit gezeik. Geen spontane wisser acties, en netjes aan als het zicht beperkt wordt (okay, misschien iets later dan ik zelf zou doen).

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:16

Op CC of AP gaan de ruitenwissers altijd naar de automatische stand.

Is je ruit vies of iets anders wat het idee geeft dat het regent?

Enkel met s3xy commander kun je dit gedrag uitschakelen.

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethirty
  • Laatst online: 08:00

Ethirty

Who...me?

Handmatig rijden kan hij helemaal 'off' maar bij TACC/AP gaat hij áltijd naar auto.

Gelukkig onthoudt de auto de uit stand wel dus zodra TACC uit gaat zijn de ruitenwissers ook uit.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RF1000
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 16:45

Automatische ruitenwisser wordt toch ingeschakeld iedere keer als je AP inschakelt? Oplossing die commander (met evt buttons) waarbij je kan instellen dat ie ze uit laat staan.

Krijg je er gratis de functie AP weer inschakelen na rijbaanwissel bij. Ook ideaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bebedero
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 19-09 13:28
Iemand naar het occasion event geweest in Eindhoven gisteren? Hadden ze veel model 3 2019 op voorraad?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hulskersj
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 07:33
Hehe, er schijnt eindelijk een Apple Watch functie te komen voor de tesla app. Geen 3rd party apps meer die ik niet vertrouw. Het schijnt met de grote najaars update te komen, zo blijkt uit het ontleden van de laatste app update op de iPhone! _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12:21
mitsumark schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 21:12:
[...]

@mattdice Maar maak dan ook een proefrit in een nieuwe Polestar (en wellicht nog meer auto's).

Een nieuwe P2 single motor standard range zit dichter bij de M3 RWD highland.
Ja, hij is nog wat zwaarder en verbruikt iets meer, maar qua kosten zal dat wel meevallen, de oude P2 perf doet er nog een schep bovenop.
https://ev-database.org/n...55f75d589d104b55d1a1f6ab6

Ik lees hier zo vaak dat een (nieuwe) Tesla beter is dan de vorige (oude) auto, maar dat lijkt me nogal wiedes, vergelijk eens met andere opties die je NU zou (kunnen) kopen.

PS: is met kinderen / een kinderwagen een auto met 5 deuren niet veel praktischer?
De facelift Polestar is inderdaad zuiniger geworden tov de oude, maar wat blijft is het middenscherm waaraan niets is veranderd. Zeker na de laatste updates is dit gewoon traag geworden imo, en als je dan in een Tesla stapt is dat scherm een verademing merkte ik direct tijdens de proefrit.

Ik heb geen kinderen, maar je punt over een 5 deurs is denk ik wel een goede ja. Gisteren nog even snel een oude bureaustoel naar de stort gebracht, ging nu makkelijk dankzij de hatchback. Denk niet dat ik die in de M3 zou hebben gekregen op dezelfde manier.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oekol
2024.38.2 is nu aan het installeren.

Vandaag direct een rit van ruim twee uur dus ben benieuwd of ik onderstaande krijg. Is nog niet bekend of dit ook in NL is. Al zie ik nu wel worldwide staan, dat was eerst niet. Ben benieuwd :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2UM08fERlGXfOYMky3M_wTgIcKQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BweGm3QbdVPLemMw7mcsEbdd.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door Oekol op 26-10-2024 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyrielCC
  • Laatst online: 11:05
Net proefgereden in een nieuwe Model 3 RWD, fantastische auto en voor mij overduidelijk een flinke upgrade t.o.v. de Cupra Born die ik nu rijd. In kwaliteit, stilte, stabiliteit, tech, alles eigenlijk behalve power! Dit had ik niet verwacht, de Tesla doet 6.1s naar de 100 terwijl de Cupra 7.4s doet, maar de Tesla voelt gewoon slomer aan. Er zit een soort initiële vertraging in waardoor je niet direct die schop krijgt die de Cupra wel geeft (op lagere snelheden). Ik had nog gecheckt of de Tesla niet in chill mode stond maar hij stond in standard mode. Wel jammer, want voor de rest vind ik het een geweldige auto. Iemand anders die dit ook zo ervaart? Of is er toch een instelling die ik ben vergeten? Batterijpercentage was 85%, dus daar lag het niet aan denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18:55
CyrielCC schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 12:15:
Net proefgereden in een nieuwe Model 3 RWD, fantastische auto en voor mij overduidelijk een flinke upgrade t.o.v. de Cupra Born die ik nu rijd. In kwaliteit, stilte, stabiliteit, tech, alles eigenlijk behalve power! Dit had ik niet verwacht, de Tesla doet 6.1s naar de 100 terwijl de Cupra 7.4s doet, maar de Tesla voelt gewoon slomer aan. Er zit een soort initiële vertraging in waardoor je niet direct die schop krijgt die de Cupra wel geeft (op lagere snelheden). Ik had nog gecheckt of de Tesla niet in chill mode stond maar hij stond in standard mode. Wel jammer, want voor de rest vind ik het een geweldige auto. Iemand anders die dit ook zo ervaart? Of is er toch een instelling die ik ben vergeten? Batterijpercentage was 85%, dus daar lag het niet aan denk ik.
Ik heb nooit in een Cupra gereden, maar herken niks over een initiële vertraging in een Tesla. Als de auto in Valet mode stond was de acceleratie beperkt met kennelijk zo'n 50%, was dat niet toevallig het geval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandje
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 19-09 09:46
Ligt misschien een beetje aan welke Cupra je hebt maar de torque van de 3 highland ligt rond de 420Nm en die van de born vz op 545Nm. Valet mode zou het ook kunnen zijn zoals Wekko aangeeft maar dat zou ik gek vinden als die aanstaat bij Tesla. Bij mijn testritten was dit in ieder geval niet het geval. Ik merk juist dat bij Tesla die acceleratie erg vlot is in standard modus. voelt vlotter dan hoe een BYD of Xpeng optrekt :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyrielCC
hollandje schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 12:39:
[...]

Ligt misschien een beetje aan welke Cupra je hebt maar de torque van de 3 highland ligt rond de 420nM en die van de born vz op 545nM. Valet mode zou het ook kunnen zijn zoals Wekko aangeeft maar dat zou ik gek vinden als die aanstaat bij Tesla. Bij mijn testritten was dit in ieder geval niet het geval. Ik merk juist dat bij Tesla die acceleratie erg vlot is in standard modus. Sneller dan hoe een BYD of Xpeng schakelt :X
Het gaat om een Born met 204pk en 310nm, dus je zou verwachten dat de Tesla een heel stuk sneller aanvoelt. Hmmm, misschien toch nog even contact opnemen met Tesla of de testauto niet toevallig in valet mode stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandje
CyrielCC schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 12:41:
[...]

Het gaat om een Born met 204pk en 310nm dacht ik, dus je zou verwachten dat de Tesla een heel stuk sneller aanvoelt. Hmmm, misschien toch nog even contact opnemen met Tesla of de testauto niet toevallig in valet mode stond.
Ja, dan verwacht je wel een wat vlottere acceleratie. Kon je het dashboard kastje openmaken of FSD/Autpilot gebruiken? Zo ja dan stond de auto niet in Valet mode. Als dit niet kon dan zou het de valet mode het kunnen zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door hollandje op 26-10-2024 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyrielCC
hollandje schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 12:43:
[...]

Ja, dan verwacht je wel een wat vlottere acceleratie. Kon je het dashboard kastje openmaken of FSD/Autpilot gebruiken? Zo ja dan stond de auto niet in Valet mode. Als dit niet kon dan zou het de valet mode het kunnen zijn.
Dat zijn precies de dingen die ik niet heb getest :F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hollandje
CyrielCC schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 12:47:
[...]

Dat zijn precies de dingen die ik niet heb getest :F
Ah balen, dan is navragen altijd een optie. Zoals Wekko al zei, in valet mode is die acceleratie afgezwakt met 50% en zou dat dus de reden kunnen zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21:54
hollandje schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 12:43:
[...]

was idd bij mij ook het geval. Voor mij boeide het niet omdat ik al 5 jaar tesla ervaring had, de proefrit in een LR was en ik toch een performance ging bestellen.

Maar komt idd wel vaker voor.

Nu we het toch over de P hebben. Stoelen zitten nu beter, heb nog eens wat tijd besteed aan het zoeken naar een goede houding en nu stuk minder rugklachten.

En wat anders, ik vind het bij mijn 2019 M3 heerlijk dat de velgen nooit vies worden. Zelfs na 5k km zit er nog niets van remdrek op. Bij de P is dat helaas anders. Na 1500km zijn ze al aardig vies, vooral de achterkant. Erg bijzonder want die word volgens mij amper gebruikt.

[ Voor 28% gewijzigd door anti elppa op 26-10-2024 12:51 ]

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandje
anti elppa schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 12:49:
[...]

was idd bij mij ook het geval. Voor mij boeide het niet omdat ik al 5 jaar tesla ervaring had, de proefrit in een LR was en ik toch een performance ging bestellen.

Maar komt idd wel vaker voor
Dus hij stond bij jou in Valet mode? Dat is toch gek als je een voertuig komt testen en de mogelijkheden wilt ervaren? Ik snap met het oog op veiligheid dat dit misschien een keuze is van de medewerker, maar ik zou het in ieder geval erg vreemd vinden :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
hollandje schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 12:51:
[...]

Dus hij stond bij jou in Valet mode? Dat is toch gek als je een voertuig komt testen en de mogelijkheden wilt ervaren? Ik snap met het oog op veiligheid dat dit misschien een keuze is van de medewerker, maar ik zou het in ieder geval erg vreemd vinden :|
ja weet het 100% zeker. Topsnelheid was ook maar 137km/h. Idd bijzonder ja. Maargoed, mij ging het vooral om zaken als stuk stiller, ander onderstel, bouwkwaliteit etc. Rest was me allemaal al wel bekend. Dus ik heb er verder ook niets mee gedaan/ gevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:58

Sebazzz

3dp

Oekol schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 23:46:
[...]

Godzijdank. Zat laatst in een BYD Seal U en die kon juist daar niet mee stoppen. Kan echt niet meer zo rijden sinds zo gewend aan dat gas los echt stilstaan is op 't einde en niet rollen.
Het lijkt mij zelfs gevaarlijk, als je het niet gewend bent. Het is echt een soort "compatibiliteitsmodus" voor mensen die benzineautomaten gewend zijn.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjcvro
Ik had eerlijk gezegd hetzelfde met de Kia e-Niro. Die lijkt sneller op te pakken dan de tesla. Ik denk dat het vooral over de eerste duw gaat. Heeft me lang doen twijfelen, totdat de LR RWD uitkwam, gat naar de AWD was net te groot (en geen SEPP)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Oekol schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 23:46:
[...]

Die heeft gewoon auto hold, althans afgaande op de gewone BYD Seal (de sedan dus), moet je hem mogelijk wel even aanzetten. Zo werken zelfs Toyota hybrides namelijk en vond ik ook al jaren fijner dan het zelf weer wegrollen, continu je voet op de rem moeten houden bij elk verkeerslicht of kruispunt is nogal irritant vind ik ook.

[ Voor 19% gewijzigd door MooDyBLueS op 26-10-2024 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Ik zag in een video van een Europese eigenaar dat hij een referral heeft waarmee je bij aanschaf niet alleen €1000 korting krijgt maar ook 3 maanden EAP/FSD.

Nu heb ik al een referral gebruikt tijdens bestelling, puur voor €1000 korting, maar is er op de een of andere manier nog een trial of subscription verkrijgbaar om EAP/FSD uit te proberen voor een korte periode? Ik heb mijn Highland nu een paar dagen en zou toch wel eens willen ervaren hoe met name dat auto lane change op de snelweg werkt.

En de Premium Connectivity: zijn daar nog acties/kortingen/etc op mogelijk of zit ik gewoon straks aan de €9,99/mnd vast? Wat ik overigens prima zou vinden, maar niet geschoten is altijd mis. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
MooDyBLueS schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 13:36:
[...]

Die heeft gewoon auto hold, althans afgaande op de gewone BYD Seal (de sedan dus), moet je hem mogelijk wel even aanzetten. Zo werken zelfs Toyota hybrides namelijk en vond ik ook al jaren fijner dan het zelf weer wegrollen, continu je voet op de rem moeten houden bij elk verkeerslicht of kruispunt is nogal irritant vind ik ook.
Was niet bekend bij de chauffeur, maar had z'n auto ook net 4 dagen gekregen. We konden wel meer niet vinden, hoe bijv. de klep voor open kon.

Zou 'm nooit overwegen overigens, rijdt als 'n schip met de deining van de zee gratis er bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeehaw
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-09 07:12
Ik heb net nieuwe model 3 highland opgehaald en het blijkt dat ik 1000 euro tesla tegoed heb volgens de app. Dit is me nooit eerder opgevallen, dus ik weet niet of dit van de vorige tesla is of van deze. Meer mensen dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobo221
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19:52
Bobo221 schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 10:00:
Ik krijg steeds minder vertrouwen in de routes die tesla uitrekent. Ik had hier al veel eerder mijn vraagtekens bij maar omdat dit altijd in het buitenland gebeurde in een voor mij onbekend terrein liet ik het maar erbij zitten.

Vandaag op mijn vaste route naar werk kwam Tesla met het volgende op de proppen zonder enige aanleiding:

[Afbeelding]
Ik had al zo mijn twijfels bij de routes die de navigatie voorstelt en hieronder weer zo een voorbeeld:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QjE_wAieG9UznV9g0JGh_SAQwcc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/f7VGW4lUPlavfJdUmbvkf6dQ.jpg?f=fotoalbum_large

Het is maar dat ik bekend ben in de buurt anders had ik netjes de voorgestelde route gevolgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
yeehaw schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 15:00:
Ik heb net nieuwe model 3 highland opgehaald en het blijkt dat ik 1000 euro tesla tegoed heb volgens de app. Dit is me nooit eerder opgevallen, dus ik weet niet of dit van de vorige tesla is of van deze. Meer mensen dit?
Dat lijkt op het resultaat van een referral. Momenteel levert dat € 1.000 op voor de koper, maar ik dacht eigenlijk als korting op de koopprijs.

"Voor elke geleverde referral verdient u € 500,- die u kunt besteden aan Supercharging, merchandise, service of een nieuwe Tesla. Uw gerefereerde vrienden krijgen € 1.000,- korting op de aanschaf van hun nieuwe voertuig."

Je hebt niet toevallig zelf een paar referrals gedaan?

of zijn het loyalty points:
"Loyalty points for Tesla-existing customers
Existing customers who already have a Tesla-vehicle and decide to purchase another one will also benefit from the new referral program. About the Tesla-app, they can collect loyalty points when they order a new model using the same e-mail address as their existing one. Tesla-account is linked to. These loyalty rewards can be redeemed for various products and services, just like the referral credits."

[ Voor 26% gewijzigd door eltron op 26-10-2024 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Laatst online: 08:00

Ethirty

Who...me?

Bobo221 schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 15:07:
[...]

Ik had al zo mijn twijfels bij de routes die de navigatie voorstelt en hieronder weer zo een voorbeeld:

[Afbeelding]

Het is maar dat ik bekend ben in de buurt anders had ik netjes de voorgestelde route gevolgd.
Die regio is dr afgelopen jaren dan ook al 6000x gewijzigd. Veel navigatie loopt daar standaard vast. Maar als Google maps het kan zou je verwachten dat het in de Tesla ook vaker wordt bijgewerkt. Het is niet alsof die brug er nét ligt :')

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Andrehj
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:32
anti elppa schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 12:49:
En wat anders, ik vind het bij mijn 2019 M3 heerlijk dat de velgen nooit vies worden. Zelfs na 5k km zit er nog niets van remdrek op. Bij de P is dat helaas anders. Na 1500km zijn ze al aardig vies, vooral de achterkant. Erg bijzonder want die word volgens mij amper gebruikt.
Mijn Skoda heeft dat ook. Dat komt (in ieder geval bij VAG) omdat bij licht remmen eerst de achterremmen worden aangesproken, en pas als je harder remt gaat voor ook meedoen. Volgens mij is dat beter voor de stabiliteit. Het kan zomaar zijn dat Tesla ook iets dergelijks geïmplementeerd heeft en jij dus enkel zachtjes remt.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
Dit is een waardevolle update. Kan ik eindelijk op werk de perfecte plek voor update downloaden vinden ipv de hotspot van m'n vrouw te gebruiken van haar onbeperkte internetbundel.

Zal diegene die onderstaande op X heeft gepost aanraden om z'n 2,4 ghz te gebruiken. Deze ping is echt gigantisch. :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Xq2hxu12PwQk1-bErNB3_zKakTE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/h2EyXNlBABJxEdMGCAauDsgN.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 10% gewijzigd door Oekol op 26-10-2024 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andrehj
Sebazzz schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 12:55:
Het lijkt mij zelfs gevaarlijk, als je het niet gewend bent. Het is echt een soort "compatibiliteitsmodus" voor mensen die benzineautomaten gewend zijn.
Juist niet. Het is juist gevaarlijk om er altijd vanuit te gaan dat gas los afremmen tot stilstand betekent. Je verliest daarmee namelijk op termijn je remreflex als je toch eens hard moet remmen. En dat geldt zeker voor nieuwe gebruikers die niet anders gewend zijn.
Bovendien hou je daarmee je remsysteem gangbaar en roest de hele bende niet vast.
Het is dus erg goed dat je de mechanische remmen nog elke keer moet gebruiken.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeehaw
eltron schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 15:14:
[...]

Je hebt niet toevallig zelf een paar referrals gedaan?
Niet dat ik weet. Loyalty points zou kunnen, maar het zijn leaseautos.. dus dat is opzich vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
Andrehj schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 15:27:
[...]

Mijn Skoda heeft dat ook. Dat komt (in ieder geval bij VAG) omdat bij licht remmen eerst de achterremmen worden aangesproken, en pas als je harder remt gaat voor ook meedoen. Volgens mij is dat beter voor de stabiliteit. Het kan zomaar zijn dat Tesla ook iets dergelijks geïmplementeerd heeft en jij dus enkel zachtjes remt.
Dat hoop ik niet, mijn Tesla moet gewoon niet remmen maar regenereren en dat op een uitgebalanceerde manier op alle vier de wielen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andrehj
eltron schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 15:36:
Dat hoop ik niet, mijn Tesla moet gewoon niet remmen maar regenereren en dat op een uitgebalanceerde manier op alle vier de wielen.
Het feit dat achterwielen van @anti elppa viezer worden dan de voorwielen lijkt toch echt op het tegendeel te wijzen...
En technisch is er ook helemaal niks mis met die manier van remmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjcvro
yeehaw schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 15:34:
[...]

Niet dat ik weet. Loyalty points zou kunnen, maar het zijn leaseautos.. dus dat is opzich vreemd.
Je zegt zelf al: leaseauto. normaal zou een referral 1000 euro korting betekenen, in jouw geval (lease) 1000 euro shoptegoed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeehaw
Apart. Zou toch denken dat de leasemaatschappij die in zijn zak zou steken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
Andrehj schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 15:37:
[...]

Het feit dat achterwielen van @anti elppa viezer worden dan de voorwielen lijkt toch echt op het tegendeel te wijzen...
En technisch is er ook helemaal niks mis met die manier van remmen.
Ik wil die kinetische energie graag terug in de batterij en niet in slijtage van remmen en banden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
eltron schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 15:43:
[...]

Ik wil die kinetische energie graag terug in de batterij en niet in slijtage van remmen en banden.
Of je nu remt middels remschijven of middels regenereren, maakt dat geen enkel verschil voor bandenslijtage. Alleen hoe hard je remt en optrekt is heel bepalend voor bandenslijtage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
Naafkap schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 15:47:
[...]

Of je nu remt middels remschijven of middels regenereren, maakt dat geen enkel verschil voor bandenslijtage. Alleen hoe hard je remt en optrekt is heel bepalend voor bandenslijtage.
dit idd. Maakt geen drol uit. En 99% van de tijd rem ik alleen op de motors. Dus die vuile wielen komt van die 1% dat ik wel echt rem.

ik lees iig online dat de performance veel zachtere remblokken heeft voor betere remprestaties. Geeft dus hogere slijtage blokken en meer vuil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jpnl
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 11-09 00:26
Kwam deze tegen op X, best anders dan eerdere renders maar op basis van spyshots zou het best kunnen dat juniper er zo ongeveer uit gaat zien. Het zal waarschijnlijk niet lang meer duren voordat we het zeker weten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FQPt-pEKZOEflAfzAUrN1Rs3kRI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kZQIzEYVdCGSveB6xHZeVf8u.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefxx
  • Registratie: Februari 2016
Psycho_Mantis schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 10:15:
[...]

Bij supercharger bij Roye langs de A1 in Frankrijk heb ik 2 maanden geleden al zo'n stofzuiger gespot
Ja, ik was daar vanmiddag en zag ook die stofzuiger. Ik dacht: wat handig! Maar helaas: défectueux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• njiwedu0b
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 15:54
Jpnl schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 16:10:
Kwam deze tegen op X, best anders dan eerdere renders maar op basis van spyshots zou het best kunnen dat juniper er zo ongeveer uit gaat zien. Het zal waarschijnlijk niet lang meer duren voordat we het zeker weten.

[Afbeelding]
De neus heeft nu wel meer Prius waarde door de koplampen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevin85
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09-09 13:49
Bij aankoop van een Tesla Model 3 Occassion lag dit onderdeel in de ruimte onder de "motor"kap, enig idee waar dit voor is? Neem aan dat dit eigenlijk ergens hoort vast te zitten 😅.

Dank je wel!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EvkDL77tzKCNenMVBYoXBtb2ZbU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/I9Pywheh5Vob7gg31QkHjNmn.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rees
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-09 10:55
Kevin85 schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 18:02:
Bij aankoop van een Tesla Model 3 Occassion lag dit onderdeel in de ruimte onder de "motor"kap, enig idee waar dit voor is? Neem aan dat dit eigenlijk ergens hoort vast te zitten 😅.

Dank je wel!

[Afbeelding]
Hiermee dek je de trekhaak af. Kijk maar eens onder de auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qoon3x
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19:58

Dank je wel!

[Afbeelding]
Afdekplaat van de trekhaak. Als het goed is heb je nu een "gat" onder de auto waar die in past.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaRo74
  • Nu online

Dank je wel!

[Afbeelding]
Achterbumpertrekhaakafdekklep?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ADutchGuy
  • Registratie: September 2017

Dank je wel!

[Afbeelding]
Ziet eruit als de afdek kap onder / bij je achterbumper waar de trekhaak wordt geplaatst.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RaRo74
  • Nu online
Weten we dit heel zeker? ;)

[ Voor 3% gewijzigd door RaRo74 op 26-10-2024 18:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ADutchGuy
  • Registratie: September 2017
RaRo74 schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 18:05:
[...]

Achterbumpertrekhaakafdekklep?
Ja dat was de officiële term _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kevin85
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09-09 13:49
Super, dank jullie wel! Weer wat geleerd 🤣

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mackeessie
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17-09 23:17
Andrehj schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 15:29:
[...]

Juist niet. Het is juist gevaarlijk om er altijd vanuit te gaan dat gas los afremmen tot stilstand betekent. Je verliest daarmee namelijk op termijn je remreflex als je toch eens hard moet remmen. En dat geldt zeker voor nieuwe gebruikers die niet anders gewend zijn.
Bovendien hou je daarmee je remsysteem gangbaar en roest de hele bende niet vast.
Het is dus erg goed dat je de mechanische remmen nog elke keer moet gebruiken.
Ik rijd al 5 jaar Tesla met one pedal driving en heb nog nooit de situatie meegemaakt dat ik niet het rempedaal gebruikte waar nodig, ook rijd ik soms, heel soms in de auto van mijn vrouw, een Mini met automaat en daar vergeet ik echt niet te remmen hoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anti elppa
Mackeessie schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 18:09:
[...]

Ik rijd al 5 jaar Tesla met one pedal driving en heb nog nooit de situatie meegemaakt dat ik niet het rempedaal gebruikte waar nodig, ook rijd ik soms, heel soms in de auto van mijn vrouw, een Mini met automaat en daar vergeet ik echt niet te remmen hoor.
1 pedal drive is er nog geen 5 jaar. Kwam 2 a 3 jaar terug met een ota update

Pagina: 1 ... 458 ... 502 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: