Ik heb (nog?) geen Tesla.... ik baseer me (oa) op dit soort filmpjes:bilgy_no1 schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 13:25:
[...]
Op welke versie van de software draai jij eigenlijk? Wat je omschrijft met kromme lijnen klinkt een beetje als de eerste implementatie...
Hier een foto, zojuist genomen. Superrechte stoeprand. Ik heb ook de stoep en iets meer op de foto gezet. Je ziet de boomstronk op de stoep keurig terug in de rendering. Ook zie je dat de auto heel goed de opening in de heg herkent (stoep bijna 5 meter breed, dus dat ziet hij ook allemaal). Waar de stoeprand achter de auto stopt en ook afgerond is zit in werkelijkheid ook een oprit, dus dat klopt.
NB het wazige dat je ziet wanneer je inzoomt op het scherm komt doordat ik de foto heb genomen met de ultra groothoek van mijn mobiel en daarna de afbeelding heb gecropped. In de auto ziet het er veel beter uit.
[Afbeelding]
YouTube: Tesla Vision Park Assist with HW4 on New 2024 Model 3 refresh Highla...
Ik vind het er allemaal nogal "bijzonder" uitzien met die rare grijze "blobs" die her en der ook meer en minder transparant worden, maar mss moet ik dat gewoon negeren en naar de camerabeelden kijken?
Ook heb ik het gevoel, oa als ik bovenstaande filmpje kijk, dat het systeem de ene keer anders reageert dan de andere keer, ik krijg echt zo'n "Beta tester" gevoel als ik de beste man uit het filmpje bekijk, waar ie de hele tijd eigenlijk niet 100% goed weet of het nou wel of niet klopt wat Tesla Vision hem vertelt. Dat lijkt me eigenlijk het meest irritante, elk parkeer systeem is natuurlijk nooit 100% sluitend, maar op een gegeven moment weet je wel ongeveer hoe het werkt, maar als het systeem nogal "variabel" is in z'n beeld-interpretaties, dan wordt dat toch lastig lijkt me?