Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 455 ... 502 Laatste
Acties:
  • 3.701.357 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdidi
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Taro schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 11:12:
[...]

de laadpaal levert vaak minimaal 1400 Watt
Heb jij daar meer info over, want als dat zo is, dan zal onderstaande statement in de Owners Manual dus nooit kunnen voorkomen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gPKHjYtYc70ta4pqwNCoepMTccI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ZI8o3a0Zu5MUao4Z7ktt5kUQ.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
pdidi schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 11:38:
[...]

Heb jij daar meer info over, want als dat zo is, dan zal onderstaande statement in de Owners Manual dus nooit kunnen voorkomen:

[Afbeelding]
Er staat: "... en wordt opgeladen", dus hij haalt de stroom voor bijv. het scherm alleen uit de laadpaal als de auto tegelijkertijd wordt opgeladen. Als de auto niet wordt opgeladen, maar wel is aangesloten, komt die stroom uit de accu.

Ik kan dit hier heel makkelijk testen en de laadpaal wordt alleen aangesproken bij voorverwarmen/koelen ivm het hoge vermogen dat dat vraagt, of als het ingestelde laadpercentage hoger is dan de huidige state of charge.

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
pdidi schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 11:38:
[...]

[Afbeelding]
Het is de standaard voor EV's laden. Het traagste laden is 1,4 kW wat gebaseerd is op de 12A 110-120V in de VS. Bron. En ja, dat wij 220-230V hebben maakt hierin niet uit.

Ook als ik mijn andere EV's op mijn Zappi laadpaal met puur zonnestroom wil laden, kan hij pas gaan laden bij 1,4 kW aan surplus. Tenzij ik de laadpaal instel dat hij mag mengen met netstroom om aan de 1,4 kW te komen óf gewoon Fast kiezen voor de volle 11 kW die dan altijd bestaat uit wat er uit de PV komt aangevuld met netstroom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slonzo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

Taro schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 11:12:
de laadpaal levert vaak minimaal 1400 Watt
Zo werkt elektriciteit niet, het is de wagen zelf die dan minimaal 5/6A vraagt :)
De laadpaal zou natuurlijk wel kunnen weigeren om energie te leveren als de wagen te weinig vraagt.

[ Voor 17% gewijzigd door Slonzo op 21-10-2024 11:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gvg
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 14-09 07:17

gvg

MatteC schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 08:23:
Recent een MY 2024 gekocht. Heel tevreden over t algemeen. Juist enkele kleine praktische vragen:
......

- wat is de beste iPhone holder? Ik heb er al 4 geprobeerd maar telkens zit het stuur in de weg om deftig het scherm te zien … iets dat je kan vastmaken onderaan het tesla scherm zou ideaal zijn maar dat bestaat precies niet
Ik gebruik daar deze voor, maar er zijn ontzettend veel verschillende verkrijgbaar.

[ Voor 12% gewijzigd door gvg op 21-10-2024 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdidi
  • Niet online
Taro schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 11:41:
[...]

Er staat: "... en wordt opgeladen"
True, maar er staat ook: "Als de Model Y op een laadstation is aangesloten maar niet daadwerkelijk aan het laden is, gebruikt de auto energie van de laadapparatuur en niet van de batterij."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pimk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-09 16:17
Jmtpes schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 16:45:
[...]

Wel een goeie eigenlijk. Ga ik dit weekend even uittesten
Kan zelfs terwijl je rijdt.
Niet handig, noch veilig natuurlijk, maar het kán wel...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sikkek
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:29
Afgelopen vrijdag heeft mevrouw sikkek ook een Tesla op mogen halen, naast een blauwe Model 3 staat er ook een midnight cherry red Model Y voor de deur :-) Ik zoek nog naar een frunk mat, op de tesla site lijkt deze de goede maat / vorm te hebben maar er staat alleen kofferbak bij: https://shop.tesla.com/nl...at-kofferbak-voor-model-y
Weet iemand of dit de frunk mat is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• shinken82
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-09 11:13
Sikkek schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 12:58:
Afgelopen vrijdag heeft mevrouw sikkek ook een Tesla op mogen halen, naast een blauwe Model 3 staat er ook een midnight cherry red Model Y voor de deur :-) Ik zoek nog naar een frunk mat, op de tesla site lijkt deze de goede maat / vorm te hebben maar er staat alleen kofferbak bij: https://shop.tesla.com/nl...at-kofferbak-voor-model-y
Weet iemand of dit de frunk mat is?
Deze heb je nodig
https://shop.tesla.com/nl...-model-y?sku=1618834-00-A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:45
Zelfde model, alleen is dit een all weather en die @Sikkek post met stof.
Gek genoeg zegt tesla foutief dat dit voor de kofferbak is. Zou niet weten in welk vak dit formaat zou passen.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NightHawk4
  • Laatst online: 12-08 01:50

NightHawk4

Lotte is Liev :>

Oekol schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 13:21:
[...]

Gek genoeg zegt tesla foutief dat dit voor de kofferbak is. Zou niet weten in welk vak dit formaat zou passen.
Hoezo foutief? Er staat toch kofferbak voor.... ;)

In de omschrijving ook De vloermat voor de kofferbak voor van Model Y

Maar bij mij komen straks weer all weather matten in de Y, zeker handig als je de kibbeling in de frunk vervoert :P

[ Voor 20% gewijzigd door NightHawk4 op 21-10-2024 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sikkek
Oekol schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 13:21:
[...]

Exact, ik wil een velours / stoffen mat, qua vorm zou de mat die ik linkte moeten passen. Ik ga hem gewoon bestellen ;) Laat wel even weten of het inderdaad de goede is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sikkek
NightHawk4 schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 13:30:
[...]

Ah crap! Daar lees je snel overheen :) Het is dus de juiste mat!

[ Voor 4% gewijzigd door Sikkek op 21-10-2024 13:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
NightHawk4 schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 13:30:
[...]

Maar bij mij komen straks weer all weather matten in de Y, zeker handig als je de kibbeling in de frunk vervoert :P
Je hebt helemaal gelijk. Ik las ook maar 1x voor in die zin. _/-\o_

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01:06
Hongy schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 10:48:
[...]

Ik heb wat gepost in accessoires topic. Houder met MagSafe en laadfunctie. Die oplaadpads van Tesla’s zelf maakt de telefoon oververhit bij langdurig laden.
Dat zou toch niet moeten kunnen? :?

Ik heb van 't zomer uren gereden richting het zonnige zuiden met continu 2 telefoons op die oplaadpads. Geen enkel probleem.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -Muncky-
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20-09 07:24
Steeds meer websites melden de launch van de MY Juniper, met een trial productie die morgen van start gaat in Shanghai. Zou het dan toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mackeessie
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17-09 23:17
MatteC schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 08:23:
Recent een MY 2024 gekocht. Heel tevreden over t algemeen. Juist enkele kleine praktische vragen:
- wat is de makkelijkste en snelste manier om de zijspiegels te ontdoen van aanslag (damp) of kleine regeldruppeltjes?

- hoe kan ik t makkelijkst (zonder het scherm te gebruiken) de snelheid van de ruitenwissers aanpassen?

- wat is de beste iPhone holder? Ik heb er al 4 geprobeerd maar telkens zit het stuur in de weg om deftig het scherm te zien … iets dat je kan vastmaken onderaan het tesla scherm zou ideaal zijn maar dat bestaat precies niet
Ik heb deze, eerst in mijn model 3 nu in mijn model Y, bevalt heel goed. Laadt prima op en je kunt goed op het scherm kijken, bv Flitmeister en zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mistermol
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 03-08 08:34
Ik heb een mail gekregen van Tesla dat, door het verlengen van mijn lease, ik gratis connectivity krijg. Er klopt geen hout van, want ik heb geen nieuwe lease, maar toch ben ik wel nieuwsgierig of dat per ongeluk toch gaat lukken. Mensen die dit aanbod ook hebben gehad en mij kunnen vertellen hoe dit in zijn werk ging? Kon je je connectivity gewoon opzeggen en blijft het dan werken? Of behoud je je abonnement en krijg je gewoon geen rekening?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eippahc
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19-09 15:55
mistermol schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 16:42:
Ik heb een mail gekregen van Tesla dat, door het verlengen van mijn lease, ik gratis connectivity krijg. Er klopt geen hout van, want ik heb geen nieuwe lease, maar toch ben ik wel nieuwsgierig of dat per ongeluk toch gaat lukken. Mensen die dit aanbod ook hebben gehad en mij kunnen vertellen hoe dit in zijn werk ging? Kon je je connectivity gewoon opzeggen en blijft het dan werken? Of behoud je je abonnement en krijg je gewoon geen rekening?
Ik heb zojuist hetzelfde bericht gehad! Er zat bij mij wel 8 maanden tussen de 2 Tesla's in de lease, dus ik ben ook compleet verrast hierdoor. Mijn huidige subscription afloopdatum (van connectivity) is trouwens 30 oct 2025, wat tevens raar is omdat ik deze begin van de maand heb geactiveerd met mijn nieuwe M3H, voor 1 maand, en niet voor 1 jaar!

Als het een fout is maar snel de voucher gebruiken, dan kunnen ze het niet terugnemen ? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
easy-cloud schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 09:05:
[...]

Je moet mijn bericht maar eens kijken, bij mij werkt de DAB überhaupt niet bij instappen voor de eerste minuten (ik luister veel Slam en die heeft alleen DAB). Ze hebben de module al vervangen en gaan nu alles doormeten om te kijken wat er is.
Wat mij is opgevallen dat als ik instap dat DAB werkt, zodra ik de rem intrap en mijn settings worden geladen springt hij naar FM.

Dan na een tijdje weer naar DAB.
Bij het minste geringste weer naar FM.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rogar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:55
mjvdzwet schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 17:01:
[...]

Wat mij is opgevallen dat als ik instap dat DAB werkt, zodra ik de rem intrap en mijn settings worden geladen springt hij naar FM.

Dan na een tijdje weer naar DAB.
Bij het minste geringste weer naar FM.
Ik heb dat volgens mij niet in mijn 2024 Model 3. Hoor of zie je het ergens? Dan zal ikner eens op letten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
Rogar schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 17:14:
[...]

Ik heb dat volgens mij niet in mijn 2024 Model 3. Hoor of zie je het ergens? Dan zal ikner eens op letten.
Het vakje links onderin het scherm. Daar staat DAB of FM als je radio luistert.
Het meest linkse van de drie schermpjes daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mortel
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 21:03
Farmerwood schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 23:26:
[...]

Ook nog overwogen om bij Tesla zelf te kopen?
Ja. Het de prijs t.o.v. het aantal km ligt daar wel een heel stukje hoger. Wel elke dag op hun website gekeken.

WH-UD05HE5-1 split / 300L, 1680Wp zonnepanelen (W) i.c.m. GW1500-XS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-09 09:11
-Muncky- schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 16:12:
Steeds meer websites melden de launch van de MY Juniper, met een trial productie die morgen van start gaat in Shanghai. Zou het dan toch?
Elon heeft gezegd dat er dit jaar geen nieuwe Model Y geleverd zou worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micmulder
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19-09 09:47
turkeyhakan schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 17:59:
[...]

De levering hoeft dan ook nog niet dit jaar te zijn. Zou logisch zijn als ze beginnen dit jaar met de productie om het volgend jaar te gaan verkopen met een voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 16-09 14:03
-Muncky- schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 16:12:
Voordat je die hier geleverd krijgt vanuit Berlijn zijn we wel een jaartje verder.
Eerst proefdraaien in Shanghai,
Dan hele fabriek daar omstellen.
Dan in de US
en tenslotte in good old Europe.

e-Niro Exec.l MY19, Tesla MY LR '24, Zappi, 50PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pegasuspiet
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-09 16:15
Rogar schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 17:14:
[...]

Als ik instap in mijn m3 2024 staat radio altijd op FM. Reden hiervoor : auto staat in garage en daar is ontvangst nu eenmaal minder waardoor deze dan op FM staat. Na paar miniuten rijden schakelt deze ongemerkt over op DAB+.

Conclusie : bij minder of slecht ontvangst voor DAB+ schakelt auto over op FM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistermol
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 03-08 08:34
eippahc schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 16:55:
[...]

Ik heb zojuist hetzelfde bericht gehad! Er zat bij mij wel 8 maanden tussen de 2 Tesla's in de lease, dus ik ben ook compleet verrast hierdoor. Mijn huidige subscription afloopdatum (van connectivity) is trouwens 30 oct 2025, wat tevens raar is omdat ik deze begin van de maand heb geactiveerd met mijn nieuwe M3H, voor 1 maand, en niet voor 1 jaar!

Als het een fout is maar snel de voucher gebruiken, dan kunnen ze het niet terugnemen ? :P
Bij mij staat er inderdaad ook 2025 zie ik nu, zal vast een foutje zijn. Ik heb echt direct de voucher gebruikt voor een bestelling ja haha! Maar ik zou die gratis connectivity ook waarderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pl0xs
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 23:53
eltron schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 18:12:
[...]

Voordat je die hier geleverd krijgt vanuit Berlijn zijn we wel een jaartje verder.
Dan in de US
De Highland werd als eerst in Europa gelaunched en paar maanden later pas in de US. Dus fingers crossed voor de Juniper.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Laatst online: 20-09 09:11
Eindelijk: Tesla Plans to Release Apple Watch App That Will Work as a Digital Key

https://www.macrumors.com...planning-apple-watch-app/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaRo74
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 23:35
turkeyhakan schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 18:35:
Eindelijk: Tesla Plans to Release Apple Watch App That Will Work as a Digital Key

Inderdaad.
Hoewel ik het nu ook functioneel heb via mijn Watch en de key staat erop met behulp van Watchla.
Ik gebruik de functies meer en meer vooral via spraak commando's.

mYn Tesla 2024 || MOSTEK 6502C 1.79 MHz | 8/16 - bits | Antic / GTIA | 64k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siluro
  • Registratie: Februari 2002
turkeyhakan schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 18:35:

Gebruik hier zelf al een tijdje ‘Watch for Tesla’ voor. Is wel betaald en third party uiteraard, maar werkt prima.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01:23

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
turkeyhakan schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 17:59:
[...]

Dat klopt, maar geleverd != aangekondigd. Ik schat in dat nog ergens dit jaar de aankondiging komt en dat je dan ook snel kunt bestellen met een levering in Q1 2025. Dan heeft Elon niks gelogen (in dit geval dan ;) ). Met 0% financiering zie je dat ze er alles aan doen om de voorraad op te ruimen.

Kon mij ook herinneren (maar weet het niet meer zeker) dat bij de M3 highland bestaande bestellingen na de aankondiging werden omgezet naar het nieuwe model (omdat de 'oude' voorraad op was). Weet iemand nog hoe dat ging?

[ Voor 38% gewijzigd door We Are Borg op 21-10-2024 19:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16:09

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
We Are Borg schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 19:09:
[...]

Dat klopt, maar geleverd != aangekondigd. Ik schat in dat nog ergens dit jaar de aankondiging komt en dat je dan ook snel kunt bestellen met een levering in Q1 2025. Dan heeft Elon niks gelogen (in dit geval dan ;) ). Met 0% financiering zie je dat ze er alles aan doen om de voorraad op te ruimen.

Kon mij ook herinneren (maar weet het niet meer zeker) dat bij de M3 highland bestaande bestellingen na de aankondiging werden omgezet naar het nieuwe model (omdat de 'oude' voorraad op was). Weet iemand nog hoe dat ging?
Klopt. Bestaande orders van RWD en LR werden omgezet (zowel lease, als prive aankoop) en performance bestellingen zijn toen geannuleerd.

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:01
eltron schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 18:12:
[...]

Dan in de US
Dat ging bij de 3 Highland een heel pak sneller.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCloud
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 27-10-2024
Wat raar. Het is me opgevallen dat de kentekenplaathouder van mijn nieuwe Tesla Model 3 (2024) niet goed bevestigd is. De linkerkant beweegt in de verticale richting een klein beetje. Hebben jullie dat ook?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X6g0tb7BTA1S1uBfSH87BqOEyzs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/D8CFjlwBk3wF5Wz6vj8HaUvv.jpg?f=fotoalbum_large

Ik kan niet veel informatie vinden over de manier waarop deze houder moet worden bevestigd maar volgens mij zijn er meerdere schroeven die deze vasthouden.

YouTube: Tesla front numberplate removal and replace with vinyl

Edit: ik heb nog een keer gekeken. In het midden zit de houder vast (de rode cirkel) maar aan beide kanten beweegt hij een beetje (vier blauwe pijltjes). Ik denk dat het zo by design is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IVqXW3WEI4oT-R0yaoJsPhH4nmY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DOQC0eaBBejUUoxtTsQmsR90.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 42% gewijzigd door YellowCloud op 21-10-2024 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdidi
  • Niet online
Tommie12 schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 19:43:
[...]

Dat ging bij de 3 Highland een heel pak sneller.
Maar die kwam dan ook uit China. In de US kwam de M3H daarom 3 maanden later omdat Fremont op de schop moest. Voor Model Y moet Grünheide op de schop

[ Voor 13% gewijzigd door pdidi op 21-10-2024 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peerke 1960
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 22:22

peerke 1960

Blauw Eitje met trekhaak ( SR)

gjcvro schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 18:56:
[...]

De mening van die types is net zo interessant als de klont modder onder mijn schoen. Net als dat het verder natuurlijk geen fluit uitmaakt wat de reden is voor iemand om wel of geen EV te kopen.

Het feit dat het geen herrie maakt, ontzettend soepel rijdt en ook nog eens lekker vlot wegtrekt maakt het een betere auto dan vele anderen voor mij. Als ik dan ook nog eens beter gebruik kan maken van mijn eigen opgewekte stroom is dat een lekkere plus.

En als je echt om het milieu geeft, koop een pak condooms. :+
Al is het grappig bedoeld, met dit soort uitspraken haal je iedere discussie onderuit. Ja het gaat tav van ev rijden hier alleen maar over geld en nooit over iets waarvan ik denk dat het uiteindelijk belangrijker is. Ofwel, prima dat het nu een keer benoemd wordt. O, ja, mensen , ik weet er ook nog een aantal flauwe; niet meer op wintersport, niet meer vliegen, ga kleiner wonen, idd geen kinderen produceren, geen auto, neem een baan die er echt toe doet, altijd vinted kleding en 15 jaar met je schoenen doen. O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gjcvro
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 22:35
peerke 1960 schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 20:36:
[...]

Al is het grappig bedoeld, met dit soort uitspraken haal je iedere discussie onderuit. Ja het gaat tav van ev rijden hier alleen maar over geld en nooit over iets waarvan ik denk dat het uiteindelijk belangrijker is. Ofwel, prima dat het nu een keer benoemd wordt. O, ja, mensen , ik weet er ook nog een aantal flauwe; niet meer op wintersport, niet meer vliegen, ga kleiner wonen, idd geen kinderen produceren, geen auto, neem een baan die er echt toe doet, altijd vinted kleding en 15 jaar met je schoenen doen. O-)
Prima plan om deze discussie te stoppen, iedereen heeft zo zijn eigen regels en redenen. En eerlijk gezegd zal het me aan mijn derriere oxideren wat een ander denkt te weten of vind.

Ik zit hier om wijzer te worden over de tesla model 3.

[ Voor 3% gewijzigd door gjcvro op 21-10-2024 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
pdidi schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 19:59:
[...]

Maar die kwam dan ook uit China. In de US kwam de M3H daarom 3 maanden later omdat Fremont op de schop moest. Voor Model Y moet Grünheide op de schop
Wat bedoel je nu met “op de schop”?
Ze gaan Grünheide echt niet sluiten hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
pegasuspiet schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 18:24:
[...]

Als ik instap in mijn m3 2024 staat radio altijd op FM. Reden hiervoor : auto staat in garage en daar is ontvangst nu eenmaal minder waardoor deze dan op FM staat. Na paar miniuten rijden schakelt deze ongemerkt over op DAB+.

Conclusie : bij minder of slecht ontvangst voor DAB+ schakelt auto over op FM
Hier staat de auto gewoon buiten... Ik stap in DAB+... Ik trap op de rem, valt terug naar FM. Na een paar minuten weer DAB+. Je rijdt tussen een paar bomen door, weer FM.

Het lijkt een update of 3 geleden erger geworden te zijn.
Hier in regio Rotterdam en Den Haag is het gewoon prut geworden.

Daarnaast is USB afspelen ook gaar. Zolang de auto niet in sleep mode komt door bijvoorbeeld Sentry Mode dan speelt USB weer verder als je instapt.
Na sleep mode is het (na even wachten omdat de spraak assistent het de 1e minuut niet werkt) "usb acspelen" melden aan de assistent en dan speelt USB weer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
YellowCloud schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 19:47:
Wat raar. Het is me opgevallen dat de kentekenplaathouder van mijn nieuwe Tesla Model 3 (2024) niet goed bevestigd is. De linkerkant beweegt in de verticale richting een klein beetje. Hebben jullie dat ook?

[Afbeelding]

Edit: ik heb nog een keer gekeken. In het midden zit de houder vast (de rode cirkel) maar aan beide kanten beweegt hij een beetje (vier blauwe pijltjes). Ik denk dat het zo by design is.

[Afbeelding]
Even de plaat uit de houder klikken. Dan de 2 schroeven iets aandraaien.
Ik heb er zelf 2 extra schroeven meer naar buiten bijgezet.

[ Voor 27% gewijzigd door mjvdzwet op 21-10-2024 21:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
mjvdzwet schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 21:26:
[...]

Hier staat de auto gewoon buiten... Ik stap in DAB+... Ik trap op de rem, valt terug naar FM. Na een paar minuten weer DAB+. Je rijdt tussen een paar bomen door, weer FM.

Het lijkt een update of 3 geleden erger geworden te zijn.
Hier in regio Rotterdam en Den Haag is het gewoon prut geworden.
Ik heb de laatste weken een aantal keer gehad dat een DAB+ zender ineens begon te storen en een FM waarde in beeld zag staan. Daarna weer opnieuw op de zender drukken loste het probleem gelukkig op. Maar is inderdaad 2-3 updates geleden ontstaan.

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idanue
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 20-09 14:50
gjcvro schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 21:22:
[...]

Prima plan om deze discussie te stoppen, iedereen heeft zo zijn eigen regels en redenen. En eerlijk gezegd zal het me aan mijn derriere oxideren wat een ander denkt te weten of vind.

Ik zit hier om wijzer te worden over de tesla model 3.
Wel mee eens, ik woon al klein, geen kinderen, vlieg weinig en ook geen wintersport maar als ik het voor het milieu zou doen dan had ik geen P gekocht. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCloud
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 27-10-2024
mjvdzwet schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 21:30:
[...]

Even de plaat uit de houder klikken. Dan de 2 schroeven iets aandraaien.
Ik heb er zelf 2 extra schroeven meer naar buiten bijgezet.
Bedankt voor je reactie. :*) Ik ga eens kijken hoe ik dat kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
Gaan er 't nu alweer over christmasholiday update hebben? Ja sorry.

Zijn wat dingen in de code gevonden waaronder banish en apple watch support in de nieuwste update. Mooi op tijd voor de Christmas holiday update einde jaar >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:53
Oekol schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 21:57:

[Embed]

Zijn wat dingen in de code gevonden waaronder banish en apple watch support in de nieuwste update. Mooi op tijd voor de Christmas holiday update einde jaar >:)
Laat ze al die ontwikkelings tijd nu eens stoppen in ruitenwissers die werken. Heb je veel meer aan dan dat soort onzin. Laatste dagen weer zwaar drama.

En dat tesla vision is ook echt hilarisch slecht tov van mijn 2019 model 3 met sensoren. Zo slecht, dat ik dit geheid ga zien in aantal schades bij onze leasevloot....

Verder heb ik nu na 3 weken in m3p rugklachten helaas. In de 2019 nooit last van gehad. Baal er wel van, want ze zijn erg mooi, bieden heerlijk steun....maar heb telkens na 30min echt last. Pas na 3 dagen niet rijden zakt het weg.
Laatste 15 jaar niet gehad (veel VAG). Laatste keer was toen der tijd in een beun opel combo uit 1997 _O-

[ Voor 7% gewijzigd door anti elppa op 21-10-2024 22:41 ]

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdidi
  • Niet online
Tommie12 schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 21:23:
[...]

Wat bedoel je nu met “op de schop”?
Ze gaan Grünheide echt niet sluiten hoor.
Nee, dat betekent Op de schop gaan niet. Wel:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TyyTR1hZPlsUzEgRTtM68UZPMiA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/U92xzKoovkVGCxqoKFwHNOPp.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GekkeRipper
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:02
anti elppa schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 22:35:
[...]

Laat ze al die ontwikkelings tijd nu eens stoppen in ruitenwissers die werken. Heb je veel meer aan dan dat soort onzin. Laatste dagen weer zwaar drama.

En dat tesla vision is ook echt hilarisch slecht tov van mijn 2019 model 3 met sensoren. Zo slecht, dat ik dit geheid ga zien in aantal schades bij onze leasevloot....

Verder heb ik nu na 3 weken in m3p rugklachten helaas. In de 2019 nooit last van gehad. Baal er wel van, want ze zijn erg mooi, bieden heerlijk steun....maar heb telkens na 30min echt last. Pas na 3 dagen niet rijden zakt het weg.
Laatste 15 jaar niet gehad (veel VAG). Laatste keer was toen der tijd in een beun opel combo uit 1997 _O-
Ruilen met een 2023 M3P? :+

Zit er een verstelbare lendensteun in die stoelen? Probeer die eens radicaal anders in te stellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-09 21:37
[...]

herkenbaar, m3p van een collega gereden en na 30/45 min last.
Daarna een aantal keer een Y meegehad 2024 en niks aan de hand.
En na de elektrische ritjes terug in V60 dan waren ze allemaal slechter :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mackeessie
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17-09 23:17
Taro schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 21:31:
[...]

Ik heb de laatste weken een aantal keer gehad dat een DAB+ zender ineens begon te storen en een FM waarde in beeld zag staan. Daarna weer opnieuw op de zender drukken loste het probleem gelukkig op. Maar is inderdaad 2-3 updates geleden ontstaan.
Ik gebruik Tuneln om naar radiozenders te luisteren. Stabiel en betere kwaliteit. Heb je wel Premium Connectivity voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Mackeessie schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 23:04:
[...]

Ik gebruik Tuneln om naar radiozenders te luisteren. Stabiel en betere kwaliteit. Heb je wel Premium Connectivity voor nodig.
Zal morgenochtend TuneIn eens proberen (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:37
TuneIn is inderdaad beter. Er zit wel iets meer vertraging in dan bij DAB+/fm radio.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Sikkek schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 13:32:
[...]

Ah crap! Daar lees je snel overheen :) Het is dus de juiste mat!
Misschien tijd om het in goed Nederlands de vofferbak te gaan noemen naar goede inspiratie van de welbekende frunk? :P

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
InZane schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 16:08:
[...]

Dat zou toch niet moeten kunnen? :?

Ik heb van 't zomer uren gereden richting het zonnige zuiden met continu 2 telefoons op die oplaadpads. Geen enkel probleem.
Even los van Tesla's (die van mij haal ik van de week pas op), maar met draadloos laden merk ik een giga verschil tussen mijn huidige iPhone 15 Pro die bijna niet heet te krijgen is en mijn vorige iPhone 12 die om het minste of geringste al het scherm dimde omdat het weer eens te heet werd.

Dus als er ervaringen vergeleken worden, meld dan ook je telefoon even, anders zegt het letterlijk helemaal niks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20-09 06:58
[...]

Tijdens de proefrit in de M3P had ik hier ook last van, maar nu ik hem naar mijn zin heb afgesteld gelukkig niet meer. Ook niet tijdens lange ritten. Het is wel een dingetje, de een kan er prima in zitten, de ander krijgt last.

M3P 24'

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• jheerink14
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 21:21
[...]

Ik ben weekje in USA op vakantie en heb via Turo (aanrader) een model Y LR mee met full self driving en vision only en het werkt echt veel beter dan verwacht. Kan echt heel lang rijden zonder in te grijpen. Inhalen op snelweg gaat snel en sneller dan het hier in Nl gaat. Blijft wel continue in middelste baan rijden, iets met invoegend verkeer, maar dat kan je uit zetten in menu. Ook op 2-baans wegen geen issue nog geen ghost-brake gehad tot nu toe (800+ mijl gereden) dus ik heb er wel vertrouwen in dat het ook in EU goed gaat werken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RogerSch
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:48
[...]

Of je maakt een WiFi hotspot met je telefoon....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
[...]

Ik heb het probleem nogmaals bij Tesla neergelegd en als "noodoplossing" gevraagd of ze 5 jaar premium connectivity kunnen aanbieden als alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
GekkeRipper schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 22:43:
[...]

Ruilen met een 2023 M3P? :+

Zit er een verstelbare lendensteun in die stoelen? Probeer die eens radicaal anders in te stellen.
ja zitten erin. Zit in mijn oude LR ook. Heb die altijd maximaal staan

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GekkeRipper
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:02
anti elppa schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 06:32:
[...]

Dat trekt mijn rug ook niet. Lijkt fijn in het begin maar duwt echt te ver naar voren, dus onder spanning, bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
GekkeRipper schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 06:33:
[...]

Dat trekt mijn rug ook niet. Lijkt fijn in het begin maar duwt echt te ver naar voren, dus onder spanning, bij mij.
zal em straks eens stuk minder zetten. Zou wel bijzonder zijn omdat ik in de LR wel al jaren op standje max rijd.
Maar he, als dat het probleem oplost prima.
Ga sowieso dit weekend maar eens ff met een rolmaat meten hoe mijn stoel en stuur in de LR staan en dat dan kopieren naar de P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• anti elppa
jheerink14 schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 02:53:
[...]

Ik ben weekje in USA op vakantie en heb via Turo (aanrader) een model Y LR mee met full self driving en vision only en het werkt echt veel beter dan verwacht. Kan echt heel lang rijden zonder in te grijpen. Inhalen op snelweg gaat snel en sneller dan het hier in Nl gaat. Blijft wel continue in middelste baan rijden, iets met invoegend verkeer, maar dat kan je uit zetten in menu. Ook op 2-baans wegen geen issue nog geen ghost-brake gehad tot nu toe (800+ mijl gereden) dus ik heb er wel vertrouwen in dat het ook in EU goed gaat werken.
ik heb het niet over de radar voor AP. Ik heb het over parkeren (gemis aan sensoren op de bumper). Je kan er echt niets mee. Mijn LR2019 kan ik op cm op het scherm zien hoever ik nog kan gaan. Letterlijk laat het scherm XXcm zien.
In mijn M3P is het 1 grote bende op het scherm met blobs en rare figuren. Helemaal als het regent of je lenzen klein beetje vies zijn. Komt zelfs een melding op het scherm dat afstanden wellicht niet kloppen. De xxcm hebben ze maar achterwege gelaten omdat tesla weet dathet dan fout gaat. Had laatst ritje bebouwde kom, en snelheid was iets van 20 a 30, was nogal druk. Auto dacht meerdere keren dat er obstacels stonden waar ik heen wilde.....
Nee dit hele deel is zo ongekend veel beter in de pre highland versie. Echt 5 stappen terug helaas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
MooDyBLueS schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 01:09:
[...]

Misschien tijd om het in goed Nederlands de vofferbak te gaan noemen naar goede inspiratie van de welbekende frunk? :P
Voorbak, bakvoor. Wij noemen 't hier eigenlijk ook maar frunk thuis omdat t wel lekker bekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 20-09 09:15
MooDyBLueS schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 01:12:
[...]

Even los van Tesla's (die van mij haal ik van de week pas op), maar met draadloos laden merk ik een giga verschil tussen mijn huidige iPhone 15 Pro die bijna niet heet te krijgen is en mijn vorige iPhone 12 die om het minste of geringste al het scherm dimde omdat het weer eens te heet werd.

Dus als er ervaringen vergeleken worden, meld dan ook je telefoon even, anders zegt het letterlijk helemaal niks.
Hier een 15 pro en die wordt ook gewoon heet. Nog geen uitvallend scherm gezien oid, maar de telefoon wordt alleszins een heel stuk warmer dan op een qi charger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
[...]

Het is niet omdat ze andere zaken doen, dat ze niet meer bezig zouden zijn met de ruitenwissers.
Zie het zo, hoe veel vrouwen je ook gebruikt, je gaat de zwangerschap niet opeens kunnen reduceren van 9 naar 3 maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
We Are Borg schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 19:09:
[...]
Met 0% financiering zie je dat ze er alles aan doen om de voorraad op te ruimen.
Of eerder om de kwartaalverkopen te boosten.
Want die 0% financiëring hebben we hier in België al langer. En het is niet zo dat ze geen nieuwe auto's meer gemaakt hebben sindsdien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:27

Notna

Where are you?®

Oekol schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 07:50:
[...]

Voorbak, bakvoor. Wij noemen 't hier eigenlijk ook maar frunk thuis omdat t wel lekker bekt.
En als je niet als een Amerikaan wil klinken: de froot :+

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjcvro
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 22:35
this schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 08:05:
[...]
Zie het zo, hoe veel vrouwen je ook gebruikt, je gaat de zwangerschap niet opeens kunnen reduceren van 9 naar 3 maand.
Per zwangerschap niet, maar je kunt wel meer kinderen per maand leveren. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19-09 08:07

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Oekol schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 21:57:

[Embed]

Nou vergeet dat banish maar in de EU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wootahH
  • Laatst online: 01:22
anti elppa schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 06:32:
[...]

In de bijrijdersstoel mis ik hem wel in de rwd. Zat in de 2019 wel. Heb jij wel een lendesteun daar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
Psycho_Mantis schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 08:40:
[...]

Nou vergeet dat banish maar in de EU.
Nou zeg dat maar niet zo hard. FSD in Q1 2025 he ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:45
anti elppa schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 07:03:
[...]

ik heb het niet over de radar voor AP. Ik heb het over parkeren (gemis aan sensoren op de bumper). Je kan er echt niets mee. Mijn LR2019 kan ik op cm op het scherm zien hoever ik nog kan gaan. Letterlijk laat het scherm XXcm zien.
In mijn M3P is het 1 grote bende op het scherm met blobs en rare figuren. Helemaal als het regent of je lenzen klein beetje vies zijn. Komt zelfs een melding op het scherm dat afstanden wellicht niet kloppen. De xxcm hebben ze maar achterwege gelaten omdat tesla weet dathet dan fout gaat. Had laatst ritje bebouwde kom, en snelheid was iets van 20 a 30, was nogal druk. Auto dacht meerdere keren dat er obstacels stonden waar ik heen wilde.....
Nee dit hele deel is zo ongekend veel beter in de pre highland versie. Echt 5 stappen terug helaas
Ben blij dat ik niet de enige blijk te zijn. Ik was al redelijk overtuigd om als next car voor een Tesla M3 of MY te gaan, totdat ik al die filmpjes zag van die stuiterende LSD-induced blobbedieblob vormen die continue verspringen, verschijnen en verdwijnen, en erachter kwam dat er geen sensors meer gebruikt worden. Ik begrijp innovatie, maar soms moet je gewoon toegeven dat je foutieve keuzes hebt gemaakt. Daar horen trouwens ook de richtingaanwijzer knopjes op het stuur bij, dat zijn gewoon gigantische UX missers.

Anway, zelfs onze oude saaie "boomerbak" Qashqai heeft een 360 graden birds-eye view van de auto bij het parkeren (geloof dat Nissan dat gepatenteerd heeft?), inclusief sensors die gewoon netjes hun ding doen. Ik vrees dat de WAF door die "Tesla Vision" design-missers flink getorpedeerd wordt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 12-09 22:07
pdidi schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 12:07:
[...]

True, maar er staat ook: "Als de Model Y op een laadstation is aangesloten maar niet daadwerkelijk aan het laden is, gebruikt de auto energie van de laadapparatuur en niet van de batterij."
offtopic:
Holy s#it, ik dacht dat je een nieuwe gebruiker ben die door de commotie met P Diddy zn gebruikersnaam heb gekozen. Toen zag ik registratie 2008. Do I need to worry? :D :D

Life is too short to drive boring cars

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AMDman
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-08 09:23
MooDyBLueS schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 01:12:
[...]

Hier 15Pro en vriendin 15Promax die beide bijna niet laden en ook zo aan de kook zijn. hang de telefoon gewoon weer aan de kabel om te laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander1984
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 19-09 18:17
YellowCloud schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 19:47:

[Afbeelding]

Ik kan niet veel informatie vinden over de manier waarop deze houder moet worden bevestigd maar volgens mij zijn er meerdere schroeven die deze vasthouden.

[Afbeelding]
Je kan de plaat er even afhalen, de losse houder zit vaak te los ten opzichte achterplaat was bij mij het geval. Daar zitten idd meerdere schroeven en die zaten niet lekker vast. De twee grotere in de bumper zelf zaten wel goed vast. En ook beetje goede montage kit er achter en niks beweegt meer O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:55
AMDman schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 09:36:
[...]

Hier 15Pro en vriendin 15Promax die beide bijna niet laden en ook zo aan de kook zijn. hang de telefoon gewoon weer aan de kabel om te laden.
Mijn 12pro wordt ook bloedheet (zit wel in een hoesje) op de lader. Voor korte ritjes prima, maar bij lange ritten zit 'ie op een houder in het hoesje voor de ventilatiegaten (achter mn stuur zeg maar) en dan blijft 'ie lekker koel door de wind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaazaar
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16-09 17:00
jheerink14 schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 02:53:
[...]

Interessant om eens een ervaring van een Nederlander te lezen over FSD. In de US hoef je niet rechts te houden (keep your lane), dus dat kan verklaren waarom hij in het midden blijft rijden. Het klinkt ook alsof AP hier misschien ook nog verbeterd kan worden obv de laatste FSD-software.

Zijn de animaties van het verkeer in het scherm ook soepeler? Het schijnt dat ze een jaren oude bug hebben verholpen die de refreshrate nadeling beinvloedde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allewijn
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Hier een Samsung S22 die draadloos helemaal niet warm wordt. Gaat gewoon prima. Ook op langere ritten. MY 2024.

Zijn het enkel bepaalde iPhones die (te)heet worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
pdidi schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 22:39:
[...]

Nee, dat betekent Op de schop gaan niet. Wel:
[Afbeelding]
Ik verwacht niet dat de hele fabriek omgebouwd moet worden hoor...
Dat zullen hier en daar een paar andere mallen en kalibers zijn, en wat ander gereedschap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigSmurf
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
[...]

Herkenbaar probleem, overigens al 3+ jaar met diverse telefoons. Als ik >15 minuten Maps/Flitsmeister gebruik op de laadpad, dan is m'n iPhone loeiheet. Hij blijft ook altijd 1-2 minuten throttlen daarna tot er wat afkoeling is geweest. Laden gaat sowieso heel traag en met Flitsmeister loopt de batterij zelfs nog steeds leeg, maar enkel minder snel.

Ik heb het gewoon geaccepteerd. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ethirty
  • Laatst online: 20-09 08:00

Ethirty

Who...me?

anti elppa schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 07:03:
[...]

Vanochtend nog "paniek paniek stop stop". Sta ik een halve meter van een struikje vandaan terwijl de auto dacht dat ik er dwars doorheen reed. Ik kon vroeger centimeter precies parkeren, maar met de sterk aflopende neus van de Y en gebrek aan sensoren heb ik echt moeite om in te schatten waar de neus ophoudt.

Dus óf ik raak iets óf ik heb een halve meter over :')

Heel soms is de visualisatie semi-nauwkeurig, maar ik vertrouw er niet op. Ook de audio cue's zijn gewoon slecht voor het inschatten van afstand. Oude auto verandere frequentie van de piepjes op basis van de afstand en zelfs geluid voor en achter afhankelijk van je rijrichting. Ook ging de radio automatisch zachter. Ik kon bijna met mijn ogen dicht parkeren :P

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19-09 08:07

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Oekol schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 09:10:
[...]

Nou zeg dat maar niet zo hard. FSD in Q1 2025 he ;)
Ik wil de pret niet drukken, maar ik zag laatst dit artikel voorbij komen:
https://www.telegraph.co....r-delays-to-self-driving/
Zonder paywall:
https://www.msn.com/en-gb...-self-driving/ar-AA1syfaV

Voorlopig verwacht ik niets. Je kan beter je FSD geld nog even beleggen tot het zo ver is.

[ Voor 12% gewijzigd door Psycho_Mantis op 22-10-2024 11:13 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!
olafmol schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 09:21:
[...]

Ben blij dat ik niet de enige blijk te zijn. Ik was al redelijk overtuigd om als next car voor een Tesla M3 of MY te gaan, totdat ik al die filmpjes zag van die stuiterende LSD-induced blobbedieblob vormen die continue verspringen, verschijnen en verdwijnen, en erachter kwam dat er geen sensors meer gebruikt worden. Ik begrijp innovatie, maar soms moet je gewoon toegeven dat je foutieve keuzes hebt gemaakt. Daar horen trouwens ook de richtingaanwijzer knopjes op het stuur bij, dat zijn gewoon gigantische UX missers.

Anway, zelfs onze oude saaie "boomerbak" Qashqai heeft een 360 graden birds-eye view van de auto bij het parkeren (geloof dat Nissan dat gepatenteerd heeft?), inclusief sensors die gewoon netjes hun ding doen. Ik vrees dat de WAF door die "Tesla Vision" design-missers flink getorpedeerd wordt.
Ik heb een heel andere beleving. Ik vind juist de Vision Park Assist wel goed werken. Beter dan de 360* birds eye view van andere merken die vaak erg vertekend zijn.

OK die afstandsmeting is krijg je niet te zien, maar ook parkeersensoren hanteren een bepaalde marge in mijn ervaring. En laten we wel wezen: er zijn zat voorbeelden van parkeersensoren die ook in veel situaties niet goed werken.

Met Vision Park Assist krijg je dan ook nog de stoeprand goed te zien en andere objecten aan de zijkant waar sensoren helemaal niks van meekrijgen.

Maar ja... het is nieuw, het is anders, dus zal het wel niets zijn...

Ik rijd al bijna twee jaar in deze auto en mijn velgen zijn nog prima. Ook in krappe parkeergarages goede resultaten. Ik mis die sensoren niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaRo74
[...]

Rogar schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 09:53:
[...]

Mijn 12pro wordt ook bloedheet (zit wel in een hoesje) op de lader. Voor korte ritjes prima, maar bij lange ritten zit 'ie op een houder in het hoesje voor de ventilatiegaten (achter mn stuur zeg maar) en dan blijft 'ie lekker koel door de wind.
Allewijn schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 10:23:
Hier een Samsung S22 die draadloos helemaal niet warm wordt. Gaat gewoon prima. Ook op langere ritten. MY 2024.

Zijn het enkel bepaalde iPhones die (te)heet worden?
BigSmurf schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 10:30:
[...]
Herkenbaar probleem, overigens al 3+ jaar met diverse telefoons. Als ik >15 minuten Maps/Flitsmeister gebruik op de laadpad, dan is m'n iPhone loeiheet. Hij blijft ook altijd 1-2 minuten throttlen daarna tot er wat afkoeling is geweest. Laden gaat sowieso heel traag en met Flitsmeister loopt de batterij zelfs nog steeds leeg, maar enkel minder snel.

Ik heb het gewoon geaccepteerd. :)
Vaak is een te dik beschermhoesje het probleem. Een dunner of geen beschermhoesje voorkomt in veel gevallen het te heet worden.
In mijn geval heb ik daar het hoesje op uitgezocht en wordt de iPhone niet heet maar lauw warm zoals bij laden aan een kabel.
SE's worden overigens ook zonder hoesje ook erg heet en die houden we goed in de gaten wanneer deze liggen te laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japie514
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 06-08 12:11
Binnenkort ga ik naar de bandenboer om een setje all season banden te laten monteren. Ben een beetje huiverig of ze de auto wel op de juiste punten gaan ondersteunen en niet de hefbrugsteunen zomaar ergens onder de accu positioneren. Heb een setje pucks besteld in de hoop dat dat helpt om het goed te doen. Of overdrijf ik een beetje? Hoe gaan jullie hiermee om?

M3H RWD, Zappi 3 fase, 9,8kWp Zuid, Zehnder Q450

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eltron
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 16-09 14:03
japie514 schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 11:36:
Binnenkort ga ik naar de bandenboer om een setje all season banden te laten monteren. Ben een beetje huiverig of ze de auto wel op de juiste punten gaan ondersteunen en niet de hefbrugsteunen zomaar ergens onder de accu positioneren. Heb een setje pucks besteld in de hoop dat dat helpt om het goed te doen. Of overdrijf ik een beetje? Hoe gaan jullie hiermee om?
Heb zelf pucks en (garage)krik en doe wissel zelf. (Geen all seasons maar gewoon halfjaarlijks wisselen zomer en winterbanden en gelijk wisselen positie van de banden voor gelijkmatige slijtge).
Als bandenboer iets moet doen breng ik daar alleen de velgen.

[ Voor 10% gewijzigd door eltron op 22-10-2024 11:49 ]

e-Niro Exec.l MY19, Tesla MY LR '24, Zappi, 50PV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaRo74
Inmiddels zullen ze bij een gerenommeerde partij wel weten hoe een EV te heffen en daar de voorzieningen voor hebben.

Bij B. de Haas moet je sowieso wegblijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
olafmol schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 09:21:
[...]

Hebben jullie daar misschien een filmpje van?

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• this
kwaazaar schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 10:14:
[...]

In de US hoef je niet rechts te houden (keep your lane),
Dit is een fabeltje, in de meeste plaatsen moet je ook gewoon rechts aanhouden in de US.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Laatst online: 00:13
this schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 12:35:
[...]

Dit is een fabeltje, in de meeste plaatsen moet je ook gewoon rechts aanhouden in de US.
Het verschilt per staat inderdaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
De garage waar ik het laat doen heeft zelf van die pucks liggen. Ondanks dat hij een BMW man is heeft hij toch een positieve interesse in Tesla's en wat er nodig is. Het komt dus aan op professionaliteit.

Je kunt het dus even checken voor je hem brengt. Die pucks zijn ook niet zo duur en ook wel handig om in de auto te hebben voor een gevalletje van pech langs de weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vosje88
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 01-08 12:56
bilgy_no1 schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 12:51:
[...]

De garage waar ik het laat doen heeft zelf van die pucks liggen. Ondanks dat hij een BMW man is heeft hij toch een positieve interesse in Tesla's en wat er nodig is. Het komt dus aan op professionaliteit.

Je kunt het dus even checken voor je hem brengt. Die pucks zijn ook niet zo duur en ook wel handig om in de auto te hebben voor een gevalletje van pech langs de weg.
Heb laatst zo'n setje voor een paar euro bij ome Ali gekocht. Heb ze standaard in de auto liggen in geval van nood. Maar het kan zeker geen kwaad om even te checken bij de garage.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk84
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 01:05
vosje88 schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 12:56:
[...]
Heb laatst zo'n setje voor een paar euro bij ome Ali gekocht. Heb ze standaard in de auto liggen in geval van nood. Maar het kan zeker geen kwaad om even te checken bij de garage.
Check wel even of ze passen, die van mij paste dus niet :( , er zijn dus verschillende diameters beschikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaRo74
Luuk84 schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 12:58:
[...]

Check wel even of ze passen, die van mij paste dus niet :( , er zijn dus verschillende diameters beschikbaar
Weet je ook welke diameter voor welk model en bouwjaar?
Handig om te weten alvorens te bestellen bij Ali.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• olafmol
SirLenncelot schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 12:11:
[...]

Hebben jullie daar misschien een filmpje van?
Als je op Youtube even zoekt naar Tesla Vision en/of parking, dan zie je het honderden keren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• olafmol
bilgy_no1 schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 11:17:
[...]

Ik heb een heel andere beleving. Ik vind juist de Vision Park Assist wel goed werken. Beter dan de 360* birds eye view van andere merken die vaak erg vertekend zijn.

OK die afstandsmeting is krijg je niet te zien, maar ook parkeersensoren hanteren een bepaalde marge in mijn ervaring. En laten we wel wezen: er zijn zat voorbeelden van parkeersensoren die ook in veel situaties niet goed werken.

Met Vision Park Assist krijg je dan ook nog de stoeprand goed te zien en andere objecten aan de zijkant waar sensoren helemaal niks van meekrijgen.

Maar ja... het is nieuw, het is anders, dus zal het wel niets zijn...

Ik rijd al bijna twee jaar in deze auto en mijn velgen zijn nog prima. Ook in krappe parkeergarages goede resultaten. Ik mis die sensoren niet.
Nee, daar gaat het me helemaal niet om, ik ben juist meestal degene die nieuwe dingen als eerste omarmt. Maar het moet wel goed genoeg, of beter, zijn dan wat er al is. Alleen maar "nieuw zijn om het nieuwe" is niet goed genoeg.

Die stoepranden, dat ziet er toch ook bizar uit, allemaal bewegende en dansende kromme lijnen die de hele tijd verspringen, en dan sta je uiteindelijk een halve meter van de stoep af en half op de weg. Dat kan toch niet de bedoeling zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
olafmol schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 13:04:
[...]

Nee, daar gaat het me helemaal niet om, ik ben juist meestal degene die nieuwe dingen als eerste omarmt. Maar het moet wel goed genoeg, of beter, zijn dan wat er al is. Alleen maar "nieuw zijn om het nieuwe" is niet goed genoeg.

Die stoepranden, dat ziet er toch ook bizar uit, allemaal bewegende en dansende kromme lijnen die de hele tijd verspringen, en dan sta je uiteindelijk een halve meter van de stoep af en half op de weg. Dat kan toch niet de bedoeling zijn?
Op welke versie van de software draai jij eigenlijk? Wat je omschrijft met kromme lijnen klinkt een beetje als de eerste implementatie...

Hier een foto, zojuist genomen. Superrechte stoeprand. Ik heb ook de stoep en iets meer op de foto gezet. Je ziet de boomstronk op de stoep keurig terug in de rendering. Ook zie je dat de auto heel goed de opening in de heg herkent (stoep bijna 5 meter breed, dus dat ziet hij ook allemaal). Waar de stoeprand achter de auto stopt en ook afgerond is zit in werkelijkheid ook een oprit, dus dat klopt.

NB het wazige dat je ziet wanneer je inzoomt op het scherm komt doordat ik de foto heb genomen met de ultra groothoek van mijn mobiel en daarna de afbeelding heb gecropped. In de auto ziet het er veel beter uit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gSWL1pbgQcXMkhSIjkK7Fqb9Bt0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2DT2UAqrMATgWUmXzNoXpwmS.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-09 22:32
olafmol schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 13:02:
[...]

Als je op Youtube even zoekt naar Tesla Vision en/of parking, dan zie je het honderden keren.
Het is denk ik goed om een proefrit te maken. Dit systeem is echt in korte tijd veel beter geworden. De eerste versies (waar de meeste filmpjes van zijn…) waren erg onrustig, maar de versie die ik nu heb op m’n m3h is echt erg goed. Mist tot nu toe nog nooit wat. Het enige wat minder is ten opzichte van de oude is de cm afstand tot een punt. Nu is dat een ongeveer afstand. Maar springende lijnen enzo herken ik totaal niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corvi
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 27-01 12:38
RaRo74 schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 13:00:
[...]

Weet je ook welke diameter voor welk model en bouwjaar?
Handig om te weten alvorens te bestellen bij Ali.
De Duitse model Y met BYD accu heeft een afwijkende (kleinere ) maat.
Pagina: 1 ... 455 ... 502 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: