Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 46 ... 502 Laatste
Acties:
  • 3.700.409 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Immutable
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 15-09 12:45
bilgy_no1 schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 11:57:
[...]

Zeg nooit 'nooit'...

LFMP batterijen (LFP met een beetje Mangaan) zijn al aangekondigd door Gotion, BYD en CATL. Die hebben een hogere energiedichtheid dan de huidige LFP cellen, en vergelijkbaar met de huidige NCA/NMC batterijen in de LR.

Deze werken ook op een hoger voltage, dus dat maakt ook meer power output mogelijk.

Vandaar mijn vraagteken.
Mijn voorzichtige voorspelling: NCM alleen voor luxe/performance auto's. En LFP/LFMP voor normale auto's voor jan met de pet straks. Daarnaast komt er ook nog Natrium-Ion aan.

Gaat helemaal goed komen met de batterij techniek. Ik doe ook een voorspelling dat straks elk huis is voorzien van 50 tot 100kWh aan batterij.(L(M)FP / Natrium-Ion)

LMFP gaat energiedichtheid van NCM/NCA verslaan. (Maar blijft zwaar, en blijft een lage C rate houden)
Ben bang dat Tesla met hun batterij fabrieken helemaal de verkeerde kant op gaan...

Komt gewoon een LR met LMFP met 1 motor (RWD)

[ Voor 8% gewijzigd door Immutable op 05-07-2023 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megat
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 15-09 20:45
this schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 11:41:
[...]

Ik neem aan dat je ook meteen de velgen mee wisselt. En dan heb je geen problemen rond balanceren.
Want balanceren is icm de band en velg. De auto zelf heeft daar niets mee te zien.
ik hoop dat u het mij niet kwalijk neemt als ik het niet helemaal met u eens ben.
Je kunt de wielen los van de auto balanceren en dan hebt u gelijk. Er is echter ook de mogelijkheid om het nauwkeuriger te doen en dat is nabalanceren aan de auto. In dat geval balanceer je ook de remschijven en een deel van de lagers mee. Kortom, alle delen die met het betreffende wiel meedraaien.Vooral bij achterwiel aangedreven auto’s, zijn de voorwielen soms gevoeliger voor onbalans, omdat deze alleen door de spoorstangen in de rechtuitstand gehouden worden en dit per definitie minder star is dan de achterwiel ophanging, waarbij de wielen in de rechtuitstand gefixeerd zijn.
Ook de montage kan voor onbalans zorgen. Daarom wordt de velg ten opzichte van de naaf gemarkeerd, bijvoorbeeld door de bout bij het ventiel een kleurtje te geven. Door de combinatie van bout en ventiel te respecteren, komt het wiel na demontage altijd weer op dezelfde plek terug. Ook het aantrekken van de wielmoeren met een momentsleutel draagt bij aan een juiste montage en daarmee minder kans op onbalans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 07:15
Megat schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 12:57:
[...]
ik hoop dat u het mij niet kwalijk neemt als ik het niet helemaal met u eens ben.
Je kunt de wielen los van de auto balanceren en dan hebt u gelijk. Er is echter ook de mogelijkheid om het nauwkeuriger te doen en dat is nabalanceren aan de auto. In dat geval balanceer je ook de remschijven en een deel van de lagers mee. Kortom, alle delen die met het betreffende wiel meedraaien.Vooral bij achterwiel aangedreven auto’s, zijn de voorwielen soms gevoeliger voor onbalans, omdat deze alleen door de spoorstangen in de rechtuitstand gehouden worden en dit per definitie minder star is dan de achterwiel ophanging, waarbij de wielen in de rechtuitstand gefixeerd zijn.
Ook de montage kan voor onbalans zorgen. Daarom wordt de velg ten opzichte van de naaf gemarkeerd, bijvoorbeeld door de bout bij het ventiel een kleurtje te geven. Door de combinatie van bout en ventiel te respecteren, komt het wiel na demontage altijd weer op dezelfde plek terug. Ook het aantrekken van de wielmoeren met een momentsleutel draagt bij aan een juiste montage en daarmee minder kans op onbalans
Maar als je auto perfect gebalanceerd is en je wielen ook, kan je perfect de wielen wisselen zonder opnieuw te moeten balanceren.
Want als er opnieuw gebalanceerd moet worden, moet het zijn dat het de eerste keer niet goed gedaan is. Of een gewichtje is verschoven oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
turkeyhakan schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 12:16:
[...]

Ik hoef jou toch niet uit te leggen dat het met je rijstijl te maken heeft? Je kunt je banden van je Model 3 ook wel oproken als je wilt.

Fijne dag!
Banden oproken met een EV lijkt mij wel lastig, aangezien de EV heel goed corrigeert.
Ik heb als tijdelijke wagen een Mercedes EQB, die heeft wat te veel vermogen voor op de 2 voorwielen te zetten en ik voel die nonstop corrigeren als ik wat doortrek.
Mocht dit met een ICE zijn, waren die banden al een pak harder versleten daardoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arcenon
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 11:55
Relaxxxx1103 schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 10:47:
[...]

Thanks voor de reactie!

Momenteel lijkt het veelal afpoetsbaar, maar niet perfect weg te trekken (zichtbaar als je echt wat dichterbij staat) misschien best dan ook eens een serviceverzoekje inschieten om deze hoe dan ook te laten vervangen. Hoort misschien idd niet op een nieuwe auto.
Jup, doen. Het verdwijnt echt niet met poetsen, zowel links als rechts hetzelfde probleem. De lijsten moeten vervangen worden. Mijn foto destijds richting de service, zie onderstaand.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RF_eMYFU2b5mwzZSiQDWjkQcEGw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BZZepZ5RA26sqJVXPCFQLTuV.jpg?f=fotoalbum_large

M3 '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06:37
this schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 13:21:
[...]

Banden oproken met een EV lijkt mij wel lastig, aangezien de EV heel goed corrigeert.
Ik heb als tijdelijke wagen een Mercedes EQB, die heeft wat te veel vermogen voor op de 2 voorwielen te zetten en ik voel die nonstop corrigeren als ik wat doortrek.
Mocht dit met een ICE zijn, waren die banden al een pak harder versleten daardoor.
Nou met een Performance waarbij je in Track Mode van alles en nog wat kunt regelen lijkt mij dit echt geen probleem. En ook met tractie controle uit kun je veel. Einde discussie wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silversurfer1
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 22:56
Immutable schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 12:49:
[...]

Mijn voorzichtige voorspelling: NCM alleen voor luxe/performance auto's. En LFP/LFMP voor normale auto's voor jan met de pet straks. Daarnaast komt er ook nog Natrium-Ion aan.

Gaat helemaal goed komen met de batterij techniek. Ik doe ook een voorspelling dat straks elk huis is voorzien van 50 tot 100kWh aan batterij.(L(M)FP / Natrium-Ion)

LMFP gaat energiedichtheid van NCM/NCA verslaan. (Maar blijft zwaar, en blijft een lage C rate houden)
Ben bang dat Tesla met hun batterij fabrieken helemaal de verkeerde kant op gaan...

Komt gewoon een LR met LMFP met 1 motor (RWD)
Ik denk het niet dat Tesla afhankelijk wil zijn van andere batterijproducenten. Wel samen ontwikkelen (Panasonic) maar niet gewoon inkopen. Hebben ze nu wel gedaan omdat het moest. Omdat hun eigen productie nog niet op peil is. Maar voor de toekomst willen ze meedoen met de batterijen wedloop denk ik. Of ze dat redden is de vraag. Elon kennende wel ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• this
turkeyhakan schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 13:24:
[...]

Nou met een Performance waarbij je in Track Mode van alles en nog wat kunt regelen lijkt mij dit echt geen probleem. En ook met tractie controle uit kun je veel. Einde discussie wat mij betreft.
Ja met track mode, maar dat is enkel bij de Performance natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aeonis
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-09 13:04
yulunga schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 07:37:
ik heb gisteren de laatste update geinstalleerd, waarbij het hoofd item de kilometer registratie voor het wisselen van banden lijkt te zijn om de 10000 km om slijtage te optimaliseren.
Is dit iets wat ik bij de tesla garage kan laten doen of een bandenboer, en wil die dat doen? ...tot nu toe heb ik alleen ervaring met zomer/winterbanden wisselen, niet met het wisselen van plek.
Ik was vorige week bij Tesla en omdat mijn wielen eraf gingen voor een reparatie vroeg ik of ze ook meteen de banden wilden rouleren (voor/achter), aangezien ik er al 25.000km mee gereden heb.

De Tesla medewerker gaf aan dat dat niet nodig is. Toen ik begon over verschil in afslijten en de adviestekst in de software iedere 10.000km, gaf hij aan dat dat Amerikaans is en echt niet nodig, zeker niet bij een AWD. Ze wilden het met alle plezier doen om geld aan mij te verdienen, maar het had weinig zin volgens hem. Vervolgens besproken dat ze de profieldiepte gingen controleren, en als het verschil groot was dan rouleren, bij weinig verschil niets doen. Ze gaven vervolgens aan dat er geen opmerkelijk verschil was en voldoende profieldiepte, dus hebben niets gedaan uiteindelijk.

Bij mijn vorige (brandstof)auto's heb ik wel altijd de banden laten rouleren, zeker als er een millimeter of meer verschil tussen voor en achter zat en de banden bijna "op" waren, maar misschien is het inderdaad overbodig :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:03

Damian

Insane Obtrusion

Aeonis schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 13:48:
[...]

Ik was vorige week bij Tesla en omdat mijn wielen eraf gingen voor een reparatie vroeg ik of ze ook meteen de banden wilden rouleren (voor/achter), aangezien ik er al 25.000km mee gereden heb.

De Tesla medewerker gaf aan dat dat niet nodig is. Toen ik begon over verschil in afslijten en de adviestekst in de software iedere 10.000km, gaf hij aan dat dat Amerikaans is en echt niet nodig, zeker niet bij een AWD. Ze wilden het met alle plezier doen om geld aan mij te verdienen, maar het had weinig zin volgens hem. Vervolgens besproken dat ze de profieldiepte gingen controleren, en als het verschil groot was dan rouleren, bij weinig verschil niets doen. Ze gaven vervolgens aan dat er geen opmerkelijk verschil was en voldoende profieldiepte, dus hebben niets gedaan uiteindelijk.

Bij mijn vorige (brandstof)auto's heb ik wel altijd de banden laten rouleren, zeker als er een millimeter of meer verschil tussen voor en achter zat en de banden bijna "op" waren, maar misschien is het inderdaad overbodig :?
Komt ook door de perfecte traction control bij Tesla, dan heb je gewoon veel minder wheelspin en dus minder slijtage.

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Immutable
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 15-09 12:45
Silversurfer1 schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 13:39:
[...]

Ik denk het niet dat Tesla afhankelijk wil zijn van andere batterijproducenten. Wel samen ontwikkelen (Panasonic) maar niet gewoon inkopen. Hebben ze nu wel gedaan omdat het moest. Omdat hun eigen productie nog niet op peil is. Maar voor de toekomst willen ze meedoen met de batterijen wedloop denk ik. Of ze dat redden is de vraag. Elon kenende wel ;)
Wat ik ermee bedoel te zeggen is dat Tesla met hun eigen batterij techniek de NCM weg op gaat. Terwijl dat straks maar een Niche markt zal zijn wanneer LFMP en LFP steeds beter zal worden. Hun nieuwe 4680 type batterij is NCM 811. Handig voor de Model S en X, en misschien de cybertruck. En performance modellen, maar meer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
  • Laatst online: 15-09 06:41
Damian schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 13:52:
[...]

Komt ook door de perfecte traction control bij Tesla, dan heb je gewoon veel minder wheelspin en dus minder slijtage.
en dus ook niet bij niet-AWD nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Immutable schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 14:19:
[...]

Wat ik ermee bedoel te zeggen is dat Tesla met hun eigen batterij techniek de NCM weg op gaat. Terwijl dat straks maar een Niche markt zal zijn wanneer LFMP en LFP steeds beter zal worden. Hun nieuwe 4680 type batterij is NCM 811. Handig voor de Model S en X, en misschien de cybertruck. En performance modellen, maar meer niet.
Vergeet je niet de problemen die de LFP batterijen hebben bij vorst?
Ik dacht toch gezien te hebben in de filmpjes van Bjorn dat de LFP nogal wat range en laadsnelheid verliest. Boeit weinig bij woon-werk verkeer, maar voor een wintervakantie ligt dat anders.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanger1981
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 15-09 09:38
Vreemd, dacht dat ik hem al gepost had maar kan hem niet meer vinden...

Is het mogelijk om in de navigatie in te stellen dat hij je al langs een SuC stuurt als je bv. onder de 10% uitkomt? Nu stuurt hij me braaf iedere keer naar huis met nog 1-2% resterende accu, maar ik heb nog geen lader thuis...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tommie12 schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 16:56:
[...]

Vergeet je niet de problemen die de LFP batterijen hebben bij vorst?
Ik dacht toch gezien te hebben in de filmpjes van Bjorn dat de LFP nogal wat range en laadsnelheid verliest. Boeit weinig bij woon-werk verkeer, maar voor een wintervakantie ligt dat anders.
NMC/NCA heeft ook last van lage temperatuur hoor. Die laadsnelheid is opgelost door voorverwarmen van de batterij. Toen de 3 met LFP net uitkwam speelde dat wel, maar nu inmiddels niet meer zo erg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pap3rclip
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-08 16:07
sanger1981 schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 19:04:
Vreemd, dacht dat ik hem al gepost had maar kan hem niet meer vinden...

Is het mogelijk om in de navigatie in te stellen dat hij je al langs een SuC stuurt als je bv. onder de 10% uitkomt? Nu stuurt hij me braaf iedere keer naar huis met nog 1-2% resterende accu, maar ik heb nog geen lader thuis...
Handmatig kan dit simpel toch. Als je navigatie instelt en ziet dat je met weinig % aan gaat komen: tikken op de kaart, laadicoon aanklikken en een (super)charger ergens richting het einde van de rit aanklikken + stop toevoegen aan routebegeleiding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15-09 20:48
bilgy_no1 schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 19:32:
[...]

NMC/NCA heeft ook last van lage temperatuur hoor. Die laadsnelheid is opgelost door voorverwarmen van de batterij. Toen de 3 met LFP net uitkwam speelde dat wel, maar nu inmiddels niet meer zo erg.
Met laden heb je er zowieso eigenlijk geen last van als je met 100% vertrekt, de batterij is dan wel warm als je bij de SuC aankomt.

Je merkt het vooral met de regeneratie, die is bij NMC echt veel beter bij temperaturen onder de 15 graden. Moet er elke keer weer aan wennen als ik de Y in stap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yulunga
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-09 21:43
Aeonis schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 13:48:
[...]

altijd prettig om te horen wat ze er bij Tesla zelf van denken. Dank voor deze reply!
Ik denk dan maar dat ik niets ga doen en het omwisselen tussen voor en achter gelijk ga doen met de wissel tussen zomer-winter banden. Dat komt in mijn geval niet helemaal overeen met de 10000 km, maar goed genoeg in de buurt. kan geen kwaad lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanger1981
Pap3rclip schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 19:34:
[...]

Handmatig kan dit simpel toch. Als je navigatie instelt en ziet dat je met weinig % aan gaat komen: tikken op de kaart, laadicoon aanklikken en een (super)charger ergens richting het einde van de rit aanklikken + stop toevoegen aan routebegeleiding.
Ja, maar dan vergeet ik het vaak :') ook omdat ik vaak niet mijn navischerm open heb staan.

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
Sterk dak hoor...
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/F0SFDnFXgAMLoM5?format=jpg&name=large

Meer foto's & video's: https://twitter.com/alilakrakbi/status/1676611294223388675.

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhoDoYaThinkIAm
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09:35
Da's nog eens wat anders dan een bon onder je ruitenwisser voor het parkeren op een laden/lossen-plek... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:38
Dat is best indrukwekkend! Zat er vandaag nog over na te denken toen ik las over die vrouw in Haarlem die is overleden terwijl ze in de auto zat.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yortisi
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 01-06 18:54
Vanavond voor het eerst het laden ingepland voor 100% om 8:00uur s’ochtends aan een publieke paal. Weten jullie of dit geen problemen geeft met de E-Mobility Service Provider, waardoor deze de sessie sluit na bijvoorbeeld een uur inactiviteit?
Ik probeer geen laadpaalklever te zijn, maar om 4 uur opstaan om mijn auto weg te rijden vind ik ook wat overdreven;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• J-M-T
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 07:53
Yortisi schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 22:34:
Vanavond voor het eerst het laden ingepland voor 100% om 8:00uur s’ochtends aan een publieke paal. Weten jullie of dit geen problemen geeft met de E-Mobility Service Provider, waardoor deze de sessie sluit na bijvoorbeeld een uur inactiviteit?
Ik probeer geen laadpaalklever te zijn, maar om 4 uur opstaan om mijn auto weg te rijden vind ik ook wat overdreven;)
Ik wil daarvoor nog wel eens het amperage verlagen. Vertraagd starten nog niet getest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
@Yortisi wat @J-M-T zegt inderdaad, aantal Ampères verlagen en een beetje timen. Als je er geen gewoonte van maakt is dat toch prima voor een keer, helemaal gedurende de nacht, niemand gaat om 4:00 zijn bed uit om een auto te laden.

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roekeloos
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08:40
Taro schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 23:01:
@Yortisi wat @J-M-T zegt inderdaad, aantal Ampères verlagen en een beetje timen. Als je er geen gewoonte van maakt is dat toch prima voor een keer, helemaal gedurende de nacht, niemand gaat om 4:00 zijn bed uit om een auto te laden.
Ampères verlagen is wel meer verlies...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hsb85
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06:34
Roekeloos schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 00:17:
[...]

verlies van wat?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Oekol
Van de benzine en diesel. Hij laad langzamer dus druppelt er wat benzine en diesel uit de slang. Dat wordt er niet snel genoeg ingespoten.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online

WhySoSerious

Be the change.

Roekeloos schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 00:17:
[...]

De wet van behoud van energie zegt dat de totale energie in een gesloten systeem altijd gelijkt blijft. Hoe kan energie verloren gaan? Energie is nooit verloren maar kan wel omgezet worden in een energiesoort die lastig is om te zetten in een andere energiesoort.
:+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-09 13:08

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

De auto staat aan als je aan het laden bent en dat kost energie, ik meen iets van 300W. Dus van de 3680W als je met 16A laadt gaat er 3380W de accu in, 92% efficientie.
Als je met 8A laadt gaat er 1540 van de 1840W de accu in, 84% efficientie.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hingj0n
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 11-09 15:36
Verlies blijft meestal procentueel gelijk. Denk dat de auto meer dingen aan het doen is dan alleen laden als ie 300 watt verbruikt. denk aan batterij verwarmen, climate control, sentry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GloriX
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Goedemorgen, werkt de app bij jullie?

https://allestoringen.nl/storing/tesla/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b0On
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-05 19:27
Nope, hier ook niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eslat
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 13-09 20:05
Heb de app opnieuw geïnstalleerd

Tesla Model 3 performance

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAdema
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 06:03
Eslat schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 08:06:
Heb de app opnieuw geïnstalleerd
Dat was voor mij ook de oplossing

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Hingj0n schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 08:03:
Verlies blijft meestal procentueel gelijk. Denk dat de auto meer dingen aan het doen is dan alleen laden als ie 300 watt verbruikt. denk aan batterij verwarmen, climate control, sentry.
Dit is niet juist. Er gaat meer energie verloren op lagere vermogens. Auto is langer wakker en boordlader is minder efficient. Procentueel en absoluut loopt het verlies op. Met name op hele lage laadstromen.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hingj0n
Inspired schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 08:16:
[...]

Dit is niet juist. Er gaat meer energie verloren op lagere vermogens. Auto is langer wakker en boordlader is minder efficient. Procentueel en absoluut loopt het verlies op. Met name op hele lage laadstromen.
Wat ik heb gelezen is dit:

There's three things:
300W fixed overhead for coolant pumps, computers, etc. (biggest loss, usually)
AC-DC conversion losses
Delivery losses (from meter, through plug, to your car - usually negligible).
...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Lijkt geen issue te zijn hier

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hingj0n
En blijkbaar is dat niet van het opwarmen van de batterij maar gewoon het computersysteem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vortexmerc
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-09 13:26
Ik heb issues sinds vandaag met de app. deze blijft niet meer open staan in de achtergrond en daardoor opent/sluit de auto niet meer automatisch.

Het ligt niet aan de gsm of instellingen, ik heb 2 andere apps die zo werken met een permanente notificatie om open te blijven en die werken juist dus het is ineens iets met de tesla app zelf.

Zal ook eens herinstallatie doen. > herinstallatie lost het niet op

[ Voor 9% gewijzigd door Vortexmerc op 06-07-2023 08:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Hingj0n schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 08:22:
[...]

Wat ik heb gelezen is dit:

There's three things:
300W fixed overhead for coolant pumps, computers, etc. (biggest loss, usually)
AC-DC conversion losses
Delivery losses (from meter, through plug, to your car - usually negligible).
...
Tja, leuk maar een boordlader heeft wel degelijk een betere efficiency op hogere laadstroom. Zie het als een voeding in een PC. Die is op een lager vermogen ook minder efficient. (Dit zal dus vallen onder het kopje; AC-DC conversion losses)

Zie bv; https://www.autoweek.nl/e...enter-dan-een-thuislader/

Staan ook genoeg testjes op TMC.

1x10A == 15,2% verlies en op 11kW 7,7% verlies. Bij de S was het meest efficient om op 3x13A te laden. Dus als je zelf de stroom betaald maakt dat wel degelijk uit.

[ Voor 12% gewijzigd door Inspired op 06-07-2023 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanchez92
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 15-09 21:01
Bij mij werkt de app ook niet. Laatst gezien status is niet actueel en locatie ook niet. Het opendoen van de kofferbak werkt overigens wel.

[ Voor 4% gewijzigd door sanchez92 op 06-07-2023 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
hopelijk is hij niet op dezelfde manier de servers/service aan het verbeteren als bij Twitter

Acties:
  • +1 Henk 'm!
sanchez92 schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 08:55:
Bij mij werkt de app ook niet. Laatst gezien status is niet actueel en locatie ook niet. Het opendoen van de kofferbak werkt overigens wel.
Dat laatste zal hij gewoon via BT doen als je in de buurt van de auto bent.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
datadevil schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 09:02:
hopelijk is hij niet op dezelfde manier de servers/service aan het verbeteren als bij Twitter
Misschien inderdaad de infra voor de Tesla API nu ingezet voor Twitter..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vortexmerc
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-09 13:26
Vortexmerc schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 08:36:
Ik heb issues sinds vandaag met de app. deze blijft niet meer open staan in de achtergrond en daardoor opent/sluit de auto niet meer automatisch.

Het ligt niet aan de gsm of instellingen, ik heb 2 andere apps die zo werken met een permanente notificatie om open te blijven en die werken juist dus het is ineens iets met de tesla app zelf.

Zal ook eens herinstallatie doen. > herinstallatie lost het niet op
app verwijderen en terug installeren + repair volgen van de app lijkt het wel weer goed te blijven lopen.

even opvolgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwoelie
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14-06-2024
Een tweetal vraagjes over mijn Y 2023 die jullie wellicht kunnen beantwoorden:
1. kan je instellen dat bij gesproken navigatie de muziek automatisch zachter/uit gaat?
2. Als ik gebeld wordt hoor ik mijn gsm jingeltje en speelt de muziek gewoon door, Door op te nemen met druk op het scherm valt de muziek pas weg. Kan je dit aanpassen zodat bij een inkomend gesprek de muziek mute?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
datadevil schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 09:02:
In dat geval zit ik i.t.t. op Twitter safe. Ik ben betalend lid bij Tesla dus heb eigenlijk een geverifieerde auto naast m'n account staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
zwoelie schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 09:23:
1. kan je instellen dat bij gesproken navigatie de muziek automatisch zachter/uit gaat?
2. Als ik gebeld wordt hoor ik mijn gsm jingeltje en speelt de muziek gewoon door, Door op te nemen met druk op het scherm valt de muziek pas weg. Kan je dit aanpassen zodat bij een inkomend gesprek de muziek mute?
Volgens mij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yortisi
sanchez92 schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 08:55:
De auto al een keer gereset met de 2 wieltjes op het stuur? Heeft bij mij geholpen.

Ik merk alleen na de app update dat als ik samen met mijn vriendin naar de auto loop, de auto altijd de telefoon van mijn vriendin gebruikt om de auto te openen, waardoor ik als een soort slangenmens achter het stuur moet kruipen.. heel vervelend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Laatst online: 22:39
Yortisi schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 22:34:
Wat is het verschil tussen om 4 uur klaar zijn en dan om 8 uur wegzetten, of hem later laten beginnen met laden en om 8 uur wegzetten?

Bij ons zijn alle laadpalen aangemerkt als bewonersplekken, dus daar wordt niet verwacht dat je hem om 4 uur 's nachts weghaalt. Dagen laten staan is natuurlijk niet ok, maar als ik hem 's avonds start, zet ik hem 's ochtends wel een keer weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 12-09 22:07
Nee hier ook niet. Gisteren was ik wel bij een tesla service centre. Nu blijft de app op “in service”
Heel vreemd.

Life is too short to drive boring cars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:43
zwoelie schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 09:23:
Die eerste is eigenlijk wel amateuristisch al dat niet automatisch gebeurt... :|

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SirLct
SirLct schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 09:51:
[...]

Nee hier ook niet. Gisteren was ik wel bij een tesla service centre. Nu blijft de app op “in service”
Heel vreemd.
@GloriX heb gebeld met service, advies is om app opnieuw te installeren. Heb zelf gedaan en het werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TimB.
  • Laatst online: 21-01 22:35
Hier nog steeds sinds ingebruikname (3-4 weken geleden) een stuk of 10x al een zwart scherm bij instappen. Even een Tesla Servicecenter binnenlopen is er niet bij, "maak een afspraak via de app" en je bent zowaar 4 weken verder voor je aan de beurt bent. Wel even wennen in vergelijking met de vorige garage die direct voor je klaar zou staan bij een mankement aan een auto van 50K die hij net verkocht heeft...:-O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimB.
  • Laatst online: 21-01 22:35
SirLct schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 10:15:
[...]

@GloriX heb gebeld met service, advies is om app opnieuw te installeren. Heb zelf gedaan en het werkt.
Ik neem aan dat Tesla de app zelf ook weer werkend krijgt of moeten alle duizenden Tesla app gebruikers het opnieuw installeren......?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yortisi
DaCoTa schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 09:49:
[...]

Wat is het verschil tussen om 4 uur klaar zijn en dan om 8 uur wegzetten, of hem later laten beginnen met laden en om 8 uur wegzetten?

Bij ons zijn alle laadpalen aangemerkt als bewonersplekken, dus daar wordt niet verwacht dat je hem om 4 uur 's nachts weghaalt. Dagen laten staan is natuurlijk niet ok, maar als ik hem 's avonds start, zet ik hem 's ochtends wel een keer weg.
Verschil kwa bezet houden van de laadpaal is er niet. De batterij schijnt het niet fijn te vinden om langere tijd op 100% te zitten. als ik door te plannen makkelijk de tijd kan verkorten met 4 uur is dat op deze manier mooi meegenomen. alle beetjes helpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLct
TimB. schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 10:17:
[...]

Ik neem aan dat Tesla de app zelf ook weer werkend krijgt of moeten alle duizenden Tesla app gebruikers het opnieuw installeren......?
Probleem ligt ergens tussen tesla server en apple. Dan blijft ie hangen. Nieuwe installatie op je iphone zorgt ervoor dat al de bugs eruit zijn (zo vertelde de sec medewerker iig). Ik ga iig niet wachten en heb het maar gedaan. Vervolg klachten kan je richten aan @elonmusk (let wel op je twitter limiet van de dag :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
Yortisi schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 10:18:
[...]
Verschil kwa bezet houden van de laadpaal is er niet. De batterij schijnt het niet fijn te vinden om langere tijd op 100% te zitten. als ik door te plannen makkelijk de tijd kan verkorten met 4 uur is dat op deze manier mooi meegenomen. alle beetjes helpen.
Ah, je wil met 100% wegrijden, overheen gelezen. Ja, dan is het wel logisch. Voordeel is dan ook dat de batterij wat warmer is (vooral in de winter).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Fire69 schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 10:05:
[...]

Die eerste is eigenlijk wel amateuristisch al dat niet automatisch gebeurt... :|
Bij mij gaat het volume van de muziek wel degelijk (iets) omlaag, in ieder geval genoeg om de aanwijzing duidelijk te verstaan.
Yortisi schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 09:48:
[...]

Ik merk alleen na de app update dat als ik samen met mijn vriendin naar de auto loop, de auto altijd de telefoon van mijn vriendin gebruikt om de auto te openen, waardoor ik als een soort slangenmens achter het stuur moet kruipen.. heel vervelend.
Gebruik je geen easy entry?

Zodra ik of mijn vriendin uitstapt, gaat het stuur naar voren/omhoog en de stoel naar achteren. Na instappen en het juiste profiel selecteren (of handmatig of aan de hand van mijn telefoon), schuift alles weer op de juiste plek (voor de desbetreffende bestuurder).
Nooit opgevouwen instappen en iedereen de juiste instellingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GloriX
  • Niet online
Thanks, opnieuw installeren op iOS werkt idd. Wel apart…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard28
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 14-09 23:03
Beste Tweakers,

1,5 week geleden mijn 1e Tesla opgehaald in Tilburg, een M3RWD, rijdt fantastisch!

Helaas heb ik nu al 4x gehad dat het scherm zwart bleef na ontgrendelen, alles werkt maar het scherm niet. Met de soft reset is het weer te verhelpen maar het toch wel erg vervelend dat dit zo vaak gebeurt. Ik zie dat er meer zijn die dat hebben. Is het iets van de laatste modellen?

Ik heb een service afspraak gemaakt maar daar moet ik nog 4 wkn op wachten :S

12kWp SolarEdge | T Model 3 LFP | Home Assistant | Victron 3MP5000 15kWh LFP | Rijssen | Twente | Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-09 20:41

Bever!

3

Yortisi schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 10:18:
[...]

Langere tijd is niet 4 uur, sterker nog je BMS gaat calibreren nadat hij vol is dus is het juist goed om hem een paar uur langer te laten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
Bever! schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 10:36:
[...]
Langere tijd is niet 4 uur, sterker nog je BMS gaat calibreren nadat hij vol is dus is het juist goed om hem een paar uur langer te laten staan.
We weten niet of hij een RWD of een LR heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Richard28 schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 10:34:
Beste Tweakers,

1,5 week geleden mijn 1e Tesla opgehaald in Tilburg, een M3RWD, rijdt fantastisch!

Helaas heb ik nu al 4x gehad dat het scherm zwart bleef na ontgrendelen, alles werkt maar het scherm niet. Met de soft reset is het weer te verhelpen maar het toch wel erg vervelend dat dit zo vaak gebeurt. Ik zie dat er meer zijn die dat hebben. Is het iets van de laatste modellen?

Gefeliciteerd!

Wat versta je onder een soft reset? Beide knoppen op het stuur ingedrukt houden tot je de T weer ziet?

Het kan ook iets met software zijn. Ik zou een reinstall (op afstand) aanvragen via service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard28
turkeyhakan schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 10:41:
[...]

Gefeliciteerd!

Wat versta je onder een soft reset? Beide knoppen op het stuur ingedrukt houden tot je de T weer ziet?

Het kan ook iets met software zijn. Ik zou een reinstall (op afstand) aanvragen via service.
Dank je! Met soft reset bedoel ik inderdaad beide knoppen ingedrukt houden tot de T zichtbaar is.

Reinstall op afstand kan ook gewoon via de app aangevraagd worden?

12kWp SolarEdge | T Model 3 LFP | Home Assistant | Victron 3MP5000 15kWh LFP | Rijssen | Twente | Tibber

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• turkeyhakan
Richard28 schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 10:44:
[...]

Dank je! Met soft reset bedoel ik inderdaad beide knoppen ingedrukt houden tot de T zichtbaar is.

Via het kopje service inderdaad.

Je kunt het zelf ook doen via het service menu, maar dat zou ik niet adviseren. YouTube: Do A Software Reinstall Yourself Without Tesla’s Help For Your Tesla...

Denk dat het gewoon te maken heeft met software (zie ook de reacties hieronder). Gewoon altijd even afwachten. 2023.20.7 krijg je waarschijnlijk snel aangeboden.

[ Voor 32% gewijzigd door turkeyhakan op 06-07-2023 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thetakman
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09:33
Richard28 schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 10:34:
Beste Tweakers,

Lees het idd vaker, heb zelf een M3RWD sinds 2 weken, en een collega dezelfde sinds afgelopen weekend.
Zowel hij als ik hebben al een paar x een soft reset moeten doen omdat het scherm zwart bleef.

Met name als die even in slaap stand is geweest (dus na een nachtje of als je paar uur aan het werk bent geweest).

Dacht eerst dat enkel mijne het had, maar sinds ik dus 2 dagen na afleveren de nieuwste software update erop heb gezet heb ik het al een keer of 6-7 gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
Richard28 schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 10:44:
[...]

ik heb overigens ook mijn auto ongeveer zo lang en pas 1 keer dit gehad maar houdt het in de gaten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richard28
turkeyhakan schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 10:45:
[...]

Via het kopje service inderdaad.

Je kunt het zelf ook doen via het service menu, maar dat zou ik niet adviseren. YouTube: Do A Software Reinstall Yourself Without Tesla’s Help For Your Tesla...

Denk dat het gewoon te maken heeft met software (zie ook de reacties hieronder). Gewoon altijd even afwachten. 2023.20.7 krijg je waarschijnlijk snel aangeboden.
Ik heb het in de berichten toegevoegd aan de serviceafspraak, ben benieuwd.

Ik heb nu software: 2023.20.4.1 is dat ook de laatste?

[ Voor 3% gewijzigd door Richard28 op 06-07-2023 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanger1981
Fly-guy schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 10:25:
[...]

Bij mij gaat het volume van de muziek wel degelijk (iets) omlaag, in ieder geval genoeg om de aanwijzing duidelijk te verstaan.

[...]

Gebruik je geen easy entry?

Zodra ik of mijn vriendin uitstapt, gaat het stuur naar voren/omhoog en de stoel naar achteren. Na instappen en het juiste profiel selecteren (of handmatig of aan de hand van mijn telefoon), schuift alles weer op de juiste plek (voor de desbetreffende bestuurder).
Nooit opgevouwen instappen en iedereen de juiste instellingen.
Dat werkt dus wel? Ik heb het aangezet maar hij doet niets. Of kan dat omdat er pas 1 profiel is gekoppeld aan een sleutel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaneda_14
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 00:21
Hi, twee weken terug een Model Y RWD Midnight Grey besteld. Wegens zomer vakantie nog een keer met de ICE auto weg dus uitlevering gepauzeerd tot eind augustus..

Nu zag ik dus gisteren in de Tesla app dat de geschatte uitlevering weg is. Gebeld met Tesla en blijkt dat productie proces is aangepast (giga Berlijn gaat ook Y RWD bouwen) en deze kleur niet meer te bestellen is.

Ik krijg hem mogelijk zoals geconfigureerd, en anders krijg ik een aanbod voor de RWD Quicksilver uit Berlijn zonder meerprijs. De verkoper deelde dat zoiets eerder bij de Model 3 ook gebeurd is.

Iemand hier ervaring mee?
En zijn hier Y eigenaren met een Quicksilver kleur, deel even foto en fijne lak?
Heb hem nog niet in het wild gezien namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMightyWackO
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:38

DaMightyWackO

-=Think Twice=-

Richard28 schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 10:51:
[...]

Nee, ik heb 2023.20.7

the funniest thing about this particular signature is that by the time you realise it doesn't say anything it's too late to stop reading it

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• super_dirk
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-09 11:40
kaneda_14 schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 11:07:
Hi, twee weken terug een Model Y RWD Midnight Grey besteld. Wegens zomer vakantie nog een keer met de ICE auto weg dus uitlevering gepauzeerd tot eind augustus..

Nu zag ik dus gisteren in de Tesla app dat de geschatte uitlevering weg is. Gebeld met Tesla en blijkt dat productie proces is aangepast (giga Berlijn gaat ook Y RWD bouwen) en deze kleur niet meer te bestellen is.

Ik krijg hem mogelijk zoals geconfigureerd, en anders krijg ik een aanbod voor de RWD Quicksilver uit Berlijn zonder meerprijs. De verkoper deelde dat zoiets eerder bij de Model 3 ook gebeurd is.

Iemand hier ervaring mee?
En zijn hier Y eigenaren met een Quicksilver kleur, deel even foto en fijne lak?
Heb hem nog niet in het wild gezien namelijk.
Ben hier erg benieuwd naar - heb vorig week via LM ook een Y RWD met midnight grey besteld - ook met een minimale levering vanaf augustus (ga nu nog oldskool met de diesel op vakantie). Juist voor deze kleur gekozen omdat je hem niet zo vaak voorbij ziet komen.

Zodra ik update heb - deel ik hem hier ook even. Bestelling door LM is begin deze week gedaan - geen idee wanneer er een update volgt (er staat nu eerste deel van September in de portal van LM).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-09 20:41

Bever!

3

DaCoTa schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 10:40:
[...]

We weten niet of hij een RWD of een LR heeft.
dat maakt niet uit, het bms calibreert elke cel ongeacht of het een lfp of nmc accu is.
de calibratie die jij bedoelt is om de 100% spanning te bepalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Hier ook al een paar keer gehad dat het scherm zwart bleef. Even resetten en hij doet het weer, al jullie berichten in de gaten houden of een service afspraak nodig gaat zijn….
Sinds gisteren 2023.20.7, dus wellicht zit daar iets in wat het oplost.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!
super_dirk schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 11:19:
[...]

Ben hier erg benieuwd naar - heb vorig week via LM ook een Y RWD met midnight grey besteld - ook met een minimale levering vanaf augustus (ga nu nog oldskool met de diesel op vakantie). Juist voor deze kleur gekozen omdat je hem niet zo vaak voorbij ziet komen.

Zodra ik update heb - deel ik hem hier ook even. Bestelling door LM is begin deze week gedaan - geen idee wanneer er een update volgt (er staat nu eerste deel van September in de portal van LM).
Bestellen met restrictie is gewoon niet bestellen bij Tesla. Dus de bestelling zal men verwerken vanaf 1/8. Als er dan nog een MS staat krijg je die, anders zal het een QS worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SirLct

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• super_dirk
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-09 11:40
Inspired schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 11:50:
[...]

Bestellen met restrictie is gewoon niet bestellen bij Tesla. Dus de bestelling zal men verwerken vanaf 1/8. Als er dan nog een MS staat krijg je die, anders zal het een QS worden.
Ik heb er een leasemaatschappij ertussen zitten - geen idee hoe die met mijn verzoek omgaan. Hopelijk gewoon nog de midnight grey.. die nieuwe kleur moet ik even aan wennen maar dat is mijn persoonlijke mening.

Zolang hij er volgende week nog maar niet is.. nog 1x met 1.200km range rijden richting vakantie heeft wel mijn voorkeur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Himalaya
  • Laatst online: 09:17
Menesis schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 11:22:
Als je op een camping staat, kun je dan granny chargen via de stroom outlet van een kampeerplek? Of vinden campings dat niet zo leuk? :D[/li]
Dit moet je echt elke keer vragen, lang niet alle campings leveren 16A op de plek, heel veel zelfs maar 4 of 6A en dan kun je het dus al vergeten.

Ik vraag bij elke camping waar ik kom of ze ook laadpalen hebben, als het antwoord nee is moedig ik ze aan om dat te gaan regelen. De eerste camping (waar ik vaker kom en het elke keer opnieuw vroeg) heeft ze nu geplaatst. Ze konden eindelijk trots “ja” antwoorden oOo

de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thetakman
Oke nu begin ik er toch redelijk gek van te worden.

Heb de tesla nu net 2 weken (M3 RWD).
Nu is al 3X alarm af gegaan, de eerste 2 X was het een vlieg die erin zat. Toen Interieur beveiliging uitgezet.
Dat ging een week goed, nu net zit ik bij de klant.. Loopt iemand kantoor binnen, Joh is die witte Tesla van jou? Je alarm staat te blèren.

God... terwijl die het zegt krijg ik een notificatie op m'n telefoon, auto unlocked in de app. Loop erheen, niks te zien.. ok geen vlieg.

Interieur beveiliging stond weer aan?? Deze uitgezet, hopelijk blijft het zo en tot nu geen alarm.

Kan iemand mij vertellen wat ik godsnaam verkeerd doe? Fantastische auto maar dat gruwelijke alarm is echt hell! Heb in al mijn auto's nog nooit zoiets als dit gehad. Het gekke is dat er zelfs andere Tesla rijders hier staan en die staan mij aan te kijken alsof ik gek geworden ben. Die herkennen dit helemaal niet en hebben nog nooit hun alarm gehoord laat staan dat ze er problemen mee hebben.

[ Voor 13% gewijzigd door thetakman op 06-07-2023 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
thetakman schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 13:12:
Interieur beveiliging stond weer aan?? Deze uitgezet, hopelijk blijft het zo en tot nu geen alarm.
Je auto reageert op iets. Cabin Overheat protection wellicht? Zet deze uit zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thetakman
turkeyhakan schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 13:21:
[...]
Je auto reageert op iets. Cabin Overheat protection wellicht? Zet deze uit zou ik zeggen.
Ja die ken ik al sinds ik de auto heb, heeft ook nog nooit aangestaan :(
Verder geen waterflesjes en / of iets in de auto. Letterlijk niks in de auto behalve het interieur van de auto zelf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
thetakman schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 13:23:
[...]

Ja die ken ik al sinds ik de auto heb, heeft ook nog nooit aangestaan :(
Verder geen waterflesjes en / of iets in de auto. Letterlijk niks in de auto behalve het interieur van de auto zelf!
Ik heb in 1 jaar tijd nog nooit last gehad van een alarm dat af gegaan is. Dus ik begrijp niet waarom er bestuurders zijn die hierover klagen. Er zit hoogstwaarschijnlijk iets in het interieur wat dit triggert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edelf
  • Nu online
Hier nu ook een probleem met de bereikbaarheid van de auto in de app. Na weg lopen bij de auto werd er niet afgesloten. Met de keycard kon ik hem wel openen en sluiten. Telefoon is een Android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
turkeyhakan schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 13:25:
[...]

Ik heb in 1 jaar tijd nog nooit last gehad van een alarm dat af gegaan is. Dus ik begrijp niet waarom er bestuurders zijn die hierover klagen. Er zit hoogstwaarschijnlijk iets in het interieur wat dit triggert.
Model Y heeft geen intererieur alarm en daar ben ik blij mee. Heb al weken lang een klein k*t vliegje die maar niet uit de auto gaat. Hij gaat heel vaak in de spleet voor tussen de speaker en raam zitten als ik 'm wil fileren.

Gok dat zo'n vliegje leuk is voor je alarm en die telkens triggert. Could be wrong though.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thetakman
turkeyhakan schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 13:25:
[...]

Ja maar wat dan? De auto is letterlijk leeg, ik hou m'n auto's altijd alsof je ze zo de showroom in kan rijden, zoals ik in het eerste bericht al zei, er staan hier meerdere tesla's en deze rijders herkennen het ook niet.

Wat doe ik dan in godsnaam verkeerd? Sommige Tesla's hier liggen vol met rotzooi, en ik heb enkel de groene kaart in het dashboard kastje liggen en een parkeerschijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmtsjmftsch
  • Laatst online: 09:24
SirLct schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 10:15:
[...]

Ik heb de app gewoon even geupdate (iOS) en dat was ook voldoende.

No matter the age, never lose the Kramer inside

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Oekol schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 13:27:
[...]

Model Y heeft geen intererieur alarm en daar ben ik blij mee. Heb al weken lang een klein k*t vliegje die maar niet uit de auto gaat. Hij gaat heel vaak in de spleet voor tussen de speaker en raam zitten als ik 'm wil fileren.

Gok dat zo'n vliegje leuk is voor je alarm en die telkens triggert. Could be wrong though.
Een Model Y en Model 3 hebben dezelfde typegoedkeuringen. Het kan zijn dat een Model 3 nog gebruik maakt van een sensor. De Y gebruikt namelijk camera boven de binnenspiegel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thjdeckers
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 18-06 15:08
datadevil schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 07:11:
Weet iemand wanneer Tesla die 10.000 km supercharger tegoed voor de LR aankopen in de app plaatst?
Ergens in juli. Ik had ze eigenlijk op 1 juli al verwacht (aanname).

[quote]

Ik heb mijn Model 3 LR AWD vorige week donderdag opgehaald in Tilburg en zojuist zijn de 10.000 km gratis superchargen toegevoegd aan de loot box in de app.

[ Voor 17% gewijzigd door thjdeckers op 06-07-2023 13:38 . Reden: verkeerde quote ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thetakman
turkeyhakan schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 13:34:
[...]

Een Model Y en Model 3 hebben dezelfde typegoedkeuringen. Het kan zijn dat een Model 3 nog gebruik maakt van een sensor. De Y gebruikt namelijk camera boven de binnenspiegel.
Fair enough, maar ik ben toch niet de enige M3 rijder in heel NL die een vliegje in de auto heeft gehad?
Als het zo simpel is zouden hier meer mensen dit moeten beamen lijkt mij. De auto is letterlijk schoon, netjes, brand nieuw, en er ligt niks in 8)7 Of ben ik nou compleet gestoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard28
Richard28 schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 10:51:
[...]

Om 12:00u werd ik gebeld door een Tesla medewerker uit Zwolle nav de service afspraak en het bericht. Voor hen was ik de 1e met het zwarte scherm probleem.
Hij vond het jammer dat er op de fora wel melding van werd gemaakt maar niet aan Tesla (hij was er iig niet mee bekend).
De verwachting is dat er ergens een connectie niet goed gaat mbt tot het aangaan van het scherm. Ik heb de tijd doorgegeven wanneer het voor het laatst is gebeurd en ze gaan vandaag of morgen in mn M3 inloggen en kijken of ze iets kunnen vinden.

Ik hou jullie op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
thetakman schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 13:48:
[...]

Fair enough, maar ik ben toch niet de enige M3 rijder in heel NL die een vliegje in de auto heeft gehad?
Als het zo simpel is zouden hier meer mensen dit moeten beamen lijkt mij. De auto is letterlijk schoon, netjes, brand nieuw, en er ligt niks in 8)7 Of ben ik nou compleet gestoord.
Ik heb het zelf (met een 3) ook wel eens gehad. Ook wel eens dat er wel een vlieg in zat, maar ook wel eens dat ik niks kon vinden. Maar goed, zelf een fruitvliegje wil het alarm al wel af laten gaan. Gelukkig heeft de Model Y geen interieuralarm meer. Ik heb ook wel eens het hele alarm een tijd uit gehad. Die gaat dacht ik niet vanzelf weer aan na elke rit. Interieuralarm wel dacht ik ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:33
Mijn app lijkt geen verbinding met de auto te maken. Jullie ook hoe last van? Storing bij Tesla wellicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
thjdeckers schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 13:34:
[...]

Ergens in juli. Ik had ze eigenlijk op 1 juli al verwacht (aanname).

[quote]

Ik heb mijn Model 3 LR AWD vorige week donderdag opgehaald in Tilburg en zojuist zijn de 10.000 km gratis superchargen toegevoegd aan de loot box in de app.
ik heb de nieuwste app en de loot box is nu letterlijk een doosje rechtsbovenin. Waar zie je nu die kilometers want ik kan alleen maar dingen vinden over referrals en 'browse awards'. In de vorige app versie kon ik het wel vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard28
PdeBie schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 14:31:
Mijn app lijkt geen verbinding met de auto te maken. Jullie ook hoe last van? Storing bij Tesla wellicht?
Had ik vanmorgen ook, nu werkt het bij mij wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
PdeBie schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 14:31:
app opnieuw installeren helpt (op iOS), zoals ook al eerder gepost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaat niet door
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:10
Richard28 schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 14:39:
[...]

Had ik vanmorgen ook, nu werkt het bij mij wel.
Same

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jaap-io
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
datadevil schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 14:39:
[...]

app opnieuw installeren helpt (op iOS), zoals ook al eerder gepost
zorg wel dat je een sleutelkaart bij je hebt, want je telefoon werkt dan niet meer als sleutel! >:)
hmm bij nader inzien weet ik dit niet zeker O-) maar je bent gewaarschuwd

[ Voor 12% gewijzigd door -Jaap-io op 06-07-2023 14:44 ]

/me doet van alles: werken, bieren, BBQ-en, Pizza bakken en zwemmen

Pagina: 1 ... 46 ... 502 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: