Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 47 ... 502 Laatste
Acties:
  • 3.700.430 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:20
-Jaap-io schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 14:42:
[...]

zorg wel dat je een sleutelkaart bij je hebt, want je telefoon werkt dan niet meer als sleutel! >:)
hmm bij nader inzien weet ik dit niet zeker O-) maar je bent gewaarschuwd
bij mij kon ik kiezen om de sleutel in te stellen (weet terminologie even niet meer) en dan ging hij verbinden met de auto en werkte het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeRipper
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:58
thjdeckers schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 13:34:
[...]

Ergens in juli. Ik had ze eigenlijk op 1 juli al verwacht (aanname).

[quote]

Ik heb mijn Model 3 LR AWD vorige week donderdag opgehaald in Tilburg en zojuist zijn de 10.000 km gratis superchargen toegevoegd aan de loot box in de app.
Bij mij ook sinds net beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeRipper
datadevil schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 14:38:
[...]

ik heb de nieuwste app en de loot box is nu letterlijk een doosje rechtsbovenin. Waar zie je nu die kilometers want ik kan alleen maar dingen vinden over referrals en 'browse awards'. In de vorige app versie kon ik het wel vinden...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qHXPiH0okU4JTeAcP6_-Qc_F4pY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/x6PBwIgQE9dx6DjVLJcMKhjV.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GekkeRipper
Richard28 schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 13:49:
[...]

Om 12:00u werd ik gebeld door een Tesla medewerker uit Zwolle nav de service afspraak en het bericht. Voor hen was ik de 1e met het zwarte scherm probleem.
Hij vond het jammer dat er op de fora wel melding van werd gemaakt maar niet aan Tesla (hij was er iig niet mee bekend).
De verwachting is dat er ergens een connectie niet goed gaat mbt tot het aangaan van het scherm. Ik heb de tijd doorgegeven wanneer het voor het laatst is gebeurd en ze gaan vandaag of morgen in mn M3 inloggen en kijken of ze iets kunnen vinden.

Ik hou jullie op de hoogte.
Ben vandaag in Roermond geweest. Zwart scherm gemeld. 1x voorgekomen bij mij. Tevens een keer dat de meeste apps geen touch input registreerden. En tevens gemeld dat de Spotify app het vaker niet dan wel doet. Antwoord was in de trant van dat zijn software problemen en daar kunnen we nu niks aan doen 🤦‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeRipper
Overigens wordt ook bij mijn Model 3 de dashboard speaker grille vervangen. Staat een actie voor open. Zal dus een slechte serie gemaakt zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
turkeyhakan schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 07:42:
[...]
de banden achterin sneller slijten.
Niet alleen achter, de binnenkant van de voorbanden zijn door de toespoor ook snel weg. Daarom kun je ze beter vaak wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
Ziet er in nieuwe versie zo uit maar ik denk dat ik ze gewoon nog niet heb gekregen dan want ze zullen er wel onder moeten staan anders ook hier denk ik Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-N4kixn1JO5PseZWsx_6x3vOifQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Ho9ONWMxI6OIppZ5xkb8LJq2.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
GekkeRipper schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 14:57:
Overigens wordt ook bij mijn Model 3 de dashboard speaker grille vervangen. Staat een actie voor open. Zal dus een slechte serie gemaakt zijn.
Staat bij mij ook voor augustus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06:37
GekkeRipper schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 14:57:
Wat is er mis mee? Ben benieuwd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• datadevil
turkeyhakan schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 15:19:
[...]

ik ook.. enige wat we hier tot nu toe vermoedden was dat hij wat grillig gevormd is ;-) De rand golft wat meer dan zou moeten, maar of dat echt een vervanging zou opleveren...?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heath
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-09 21:46
-Jaap-io schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 14:42:
[...]

zorg wel dat je een sleutelkaart bij je hebt, want je telefoon werkt dan niet meer als sleutel! >:)
hmm bij nader inzien weet ik dit niet zeker O-) maar je bent gewaarschuwd
Of gewoon de veilige route.. wachten. Ik heb uiteindelijk 2 uurtjes gehad dat mn app niet werkte zonder dat er bluetooth verbinding was. Dus prima werkbaar. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeRipper
turkeyhakan schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 15:19:
[...]

Ik heb het eigenlijk niet gevraagd haha. Zal de afwerking / consistenie van de vorm zijn. Want dat was mijn opmerking erover en de Teslameneer gaf aan dat er een actie voor open staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GekkeRipper
datadevil schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 15:16:
[...]

Ziet er in nieuwe versie zo uit maar ik denk dat ik ze gewoon nog niet heb gekregen dan want ze zullen er wel onder moeten staan anders ook hier denk ik [Afbeelding]
Ik heb nu ook deze app update geïnstalleerd. Nu zie ik niks meer staan over de 10.000km gratis. Zal wel een bug zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
thetakman schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 13:48:
[...]

Fair enough, maar ik ben toch niet de enige M3 rijder in heel NL die een vliegje in de auto heeft gehad?
Als het zo simpel is zouden hier meer mensen dit moeten beamen lijkt mij. De auto is letterlijk schoon, netjes, brand nieuw, en er ligt niks in 8)7 Of ben ik nou compleet gestoord.
Ik heb regelmatig vliegen in de auto en kon het alarm niet echt gebruiken. Heb nu een cover over de interne camera geplakt en sindsdien nul keer vals alarm.
Kan deze cover makkelijk open schuiven zodat de camera weer zicht heeft, maar zou niet weten waarom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richard28
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 14-09 23:03
GekkeRipper schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 16:59:
[...]

Ik heb het eigenlijk niet gevraagd haha. Zal de afwerking / consistenie van de vorm zijn. Want dat was mijn opmerking erover en de Teslameneer gaf aan dat er een actie voor open staat.
Die van mij is idd ook grillig afgewerkt, merkte zelf ook dat bij hoog volume de speakers kraken met de bass, ben benieuwd of die bij mij dan ook vervangen zal worden.

12kWp SolarEdge | T Model 3 LFP | Home Assistant | Victron 3MP5000 15kWh LFP | Rijssen | Twente | Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

PdeBie schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 14:31:
Mijn app lijkt geen verbinding met de auto te maken. Jullie ook hoe last van? Storing bij Tesla wellicht?
Ik had dat net ook (Android). BT of NFC doet helemaal niets en kan dus ook de auto er niet mee ontgrendelen.

Zal de app ook even opnieuw installeren.

Edit: app updaten deed niets, verwijderen en opnieuw installeren wél. Vaag

[ Voor 9% gewijzigd door Notna op 06-07-2023 19:30 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
Richard28 schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 17:18:
[...]

Die van mij is idd ook grillig afgewerkt, merkte zelf ook dat bij hoog volume de speakers kraken met de bass, ben benieuwd of die bij mij dan ook vervangen zal worden.
Wil er wel gelijk een subwoofer in maar dat zal hem niet worden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
GekkeRipper schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 17:00:
[...]

Ik heb nu ook deze app update geïnstalleerd. Nu zie ik niks meer staan over de 10.000km gratis. Zal wel een bug zijn.
Haha dus ik moet nu maar gewoon laden en kijken of het gratis was? 😂

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GekkeRipper
datadevil schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 18:07:
[...]

Haha dus ik moet nu maar gewoon laden en kijken of het gratis was? 😂
Ik vergoed het iig niet :)

Heb rond het middaguur nog gesupercharged maar dat moest ik iig nog betalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 11:47
thetakman schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 13:12:
Oke nu begin ik er toch redelijk gek van te worden.

Heb de tesla nu net 2 weken (M3 RWD).
Nu is al 3X alarm af gegaan, de eerste 2 X was het een vlieg die erin zat. Toen Interieur beveiliging uitgezet.
Dat ging een week goed, nu net zit ik bij de klant.. Loopt iemand kantoor binnen, Joh is die witte Tesla van jou? Je alarm staat te blèren.

God... terwijl die het zegt krijg ik een notificatie op m'n telefoon, auto unlocked in de app. Loop erheen, niks te zien.. ok geen vlieg.

Interieur beveiliging stond weer aan?? Deze uitgezet, hopelijk blijft het zo en tot nu geen alarm.

Kan iemand mij vertellen wat ik godsnaam verkeerd doe? Fantastische auto maar dat gruwelijke alarm is echt hell! Heb in al mijn auto's nog nooit zoiets als dit gehad. Het gekke is dat er zelfs andere Tesla rijders hier staan en die staan mij aan te kijken alsof ik gek geworden ben. Die herkennen dit helemaal niet en hebben nog nooit hun alarm gehoord laat staan dat ze er problemen mee hebben.
Apart. Op mijn 1,5 week oude model 3 viel gisteren een hele steiger (schade ja), maar geen alarm ging af.
Je hebt trouwens nog wel een optie die iets met tilt preventie heet. Dat is extra gevoelig dacht ik, en moet ook uit als je cabin overheat prevention wilt gebruiken.

[ Voor 6% gewijzigd door Menesis op 06-07-2023 23:26 ]

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RJRP01
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 01-03-2024
Sinds een tijdje heb ik, bij harder volume, een blikkerig/resonerend geluid uit sommige speakers. Dit lijkt voornamelijk uit de kofferbak speakers te komen.

Hebben meer mensen hier last van?

Model y van eind 2022

Dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xrypta
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 11:34
Zijn er anderen die de originele ppf set hebben gezet op een model y? Ligt het aan mij of is het vrij zichtbaar?

ie; ik had wel verwacht er iets van te zien, maar het is wel erg opzichtig :+

3960wp SE | Model Y RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Nu online
Xrypta schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 19:39:
Zijn er anderen die de originele ppf set hebben gezet op een model y? Ligt het aan mij of is het vrij zichtbaar?

Foto's?

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xrypta
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_Ik3fVL_9SCSbcQpnfw-tn3aAJk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rlCdcaP1Z5jZxIy5BkyfxgcJ.jpg?f=fotoalbum_large

Zal zo even foto van afstand maken

Edit;Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/je3xtrUkadx-A6Rh6zZFKi0jB78=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/N5SJ5MG3VexQUq11BtZcbwSY.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 26% gewijzigd door Xrypta op 06-07-2023 20:43 ]

3960wp SE | Model Y RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schwarz
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 15-09 13:54
Klopt het dat je in de app niet meer kan zien met hoeveel Kwh er geladen wordt?
Daarnaast zag ik vandaag iemand op facebook posten dat het menu "Laadstatistieken" uit de app is verdwenen. Dit menu heb ik zelf nooit gezien (Y sinds mei in bezit). kan je dit ergens zelf activeren?

*betreft lease auto. Mogelijk daardoor menu Laadstatistieken niet aanwezig?
Aha:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5-FP-TOU8vVRl-bZWmSLv8bHF1Q=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2h6aW7fS22qX3IDGSKe25VIW.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 44% gewijzigd door Schwarz op 06-07-2023 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Schwarz schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 20:35:
Daarnaast zag ik vandaag iemand op facebook posten dat het menu "Laadstatistieken" uit de app is verdwenen. Dit menu heb ik zelf nooit gezien (Y sinds mei in bezit). kan je dit ergens zelf activeren?
Staat er bij mij gewoon in (2023 model3)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Himalaya
  • Nu online
Xrypta schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 20:34:
[...]

[Afbeelding]

Edit;[Afbeelding]
Ik moest goed kijken om het op de foto te zien, zou voor mij geen probleem zijn. Maar dat is een vieze auto bij mij ook nooit echt O-)

de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Nu online
Schwarz schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 20:35:

*betreft lease auto. Mogelijk daardoor menu Laadstatistieken niet aanwezig?
Aha:
[Afbeelding]
Is dat menuutje handig? Heb 'm ook niet want lease. Iemand foto wat we missen? Begin fomo te krijgen ;)

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Nu online
Xrypta schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 20:34:
[...]

[Afbeelding]

Edit;[Afbeelding]
Oh wow. Dat zie je echt heel goed. Niet 'heel' mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xrypta
Himalaya schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 20:49:
[...]

Ik moest goed kijken om het op de foto te zien, zou voor mij geen probleem zijn. Maar dat is een vieze auto bij mij ook nooit echt O-)
Wellicht ben ik ook gewoon een Pietleut hoor :+
Oekol schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 20:55:
[...]

Oh wow. Dat zie je echt heel goed. Niet 'heel' mooi.
Nu snap je mijn vraag ;(

Ach en anders is het voor de zomer vakantie en gaan we erna opzoek naar een deftigere oplossing!

[ Voor 42% gewijzigd door Xrypta op 06-07-2023 21:14 ]

3960wp SE | Model Y RWD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pl0xs
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 09:35
Oekol schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 20:55:
[...]

Is dat menuutje handig? Heb 'm ook niet want lease. Iemand foto wat we missen? Begin fomo te krijgen ;)
Afbeeldingslocatie: https://electrek.co/wp-content/uploads/sites/3/2022/02/Tesla-Charge-stats.jpg?quality=82&strip=all

Ik heb hem zelf ook niet. Genoeg stats te zien in Teslamate :)

[ Voor 6% gewijzigd door pl0xs op 06-07-2023 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peertjah
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 10-12-2024
Praktische vraag.
Gisteren mocht ik na een kinderfeestje de kids thuis brengen.

Zodra je uit de auto loopt, vergrendeld de auto en gaat het alarm in werking.
Door de deur open te laten schiet hij niet op slot bij weglopen van de auto. Dus dat werkte prima, maar toch niet ideaal.

Maar 1x ging dit niet goed waardoor het alarm afging, terwijl 1 kind nog in de auto zat. Oeps.
Flink geschrokken, maar prima.

Hoe voorkom ik dit de volgende keer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Himalaya
  • Nu online
Peertjah schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 22:15:
Praktische vraag.

Door de deur open te laten schiet hij niet op slot bij weglopen van de auto. Dus dat werkte prima, maar toch niet ideaal.

Maar 1x ging dit niet goed waardoor het alarm afging, terwijl 1 kind nog in de auto zat. Oeps.

Ik laat mijn telefoon in dat soort gevallen, na schade en schande met mijn vrouw die even bleef zitten, nu gewoon even in de auto liggen. Gaat hij ook niet op slot. Voor het rijden heb ik daarnaast “pin to drive” aan staan.

de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Menesis
Ik ben 1.93m en heb onderweg van NO naar NL wat uurtjes in m'n model3 proberen te slapen. Hoewel er ruimte genoeg is, gemeten vanaf de achterklep tot aan de rug van de stoel, mist er een stuk ondersteuning, precies voor mijn hoofd.
Dus mijn tijdelijk oplossing was om met mn hoofd in de kofferbak te liggen en voeten beetje bungelend over het einde van de neergeklapte achterbank. Niet ideaal :+
Dit was ook omdat ik niks had om het licht van de parkeerplaats in Denemarken te kunnen blokkeren, hoofd in kofferbak was donkerder en voelde als wat meer privacy.
Overigens opvallend goed geslapen nog.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Zie rode pijl ter illustratie wat ik bedoel (al is dat een foto van model X).
Hoe vullen mensen dit gedeelte op? Vanaf de vloer met bagage stapelen ofzo? Of een soort plank erin?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y-___ou754I0yQtIJ7IcBxoJiOw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Syy4f2uSJf3hm2TScp7rzaNM.jpg?f=fotoalbum_large

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard28
[...]

Om 12:00u werd ik gebeld door een Tesla medewerker uit Zwolle nav de service afspraak en het bericht. Voor hen was ik de 1e met het zwarte scherm probleem.
Hij vond het jammer dat er op de fora wel melding van werd gemaakt maar niet aan Tesla (hij was er iig niet mee bekend).
De verwachting is dat er ergens een connectie niet goed gaat mbt tot het aangaan van het scherm. Ik heb de tijd doorgegeven wanneer het voor het laatst is gebeurd en ze gaan vandaag of morgen in mn M3 inloggen en kijken of ze iets kunnen vinden.

Zojuist bleef het scherm alweer zwart, hoop dat dit snel wordt opgelost. Ben er wel klaar mee nu..

12kWp SolarEdge | T Model 3 LFP | Home Assistant | Victron 3MP5000 15kWh LFP | Rijssen | Twente | Tibber

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kampeermodus. Airconditioning scherm helemaal rechts zit de knop.

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
  • Nu online
Menesis schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 22:27:
Ik ben 1.93m en heb onderweg van NO naar NL wat uurtjes in m'n model3 proberen te slapen. Hoewel er ruimte genoeg is, gemeten vanaf de achterklep tot aan de rug van de stoel, mist er een stuk ondersteuning, precies voor mijn hoofd.
Dus mijn tijdelijk oplossing was om met mn hoofd in de kofferbak te liggen en voeten beetje bungelend over het einde van de neergeklapte achterbank. Niet ideaal :+
Dit was ook omdat ik niks had om het licht van de parkeerplaats in Denemarken te kunnen blokkeren, hoofd in kofferbak was donkerder en voelde als wat meer privacy.

***members only***

Hoe vullen mensen dit gedeelte op? Vanaf de vloer met bagage stapelen ofzo? Of een soort plank erin?

[Afbeelding]
Waar slaap je nu op? Want er zijn speciale matrassen voor de 3 en Y die dit oplossen. Steekt dan iets boven de stoelen uit waar je dan met je hoofd op kan liggen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pierz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15-09 20:48
Praktische vraag.

De Bjørn methode: je deur zachtjes dichtdoen op het eerste klikje. Raam blijft dan wel op een kiertje staan, maar alles incl airco blijft werken en de deuren gaan niet op slot (alarm ook niet in werking).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
Praktische vraag.

camp mode aanzetten?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Of dog mode... (Gemiddeld klein kind en mijn hond kwijlen ongeveer evenveel)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richard28
[...]

Zojuist een terugkoppeling gehad van Tesla Zwolle. “Het is een probleem in de software. Er wordt aan gewerkt en er komt vanzelf een update voor uit”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMightyWackO
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-09 22:38

DaMightyWackO

-=Think Twice=-

Praktische vraag.

dog mode....

the funniest thing about this particular signature is that by the time you realise it doesn't say anything it's too late to stop reading it

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chonn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-09 15:07
Xrypta schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 19:39:

Ik heb PPF op maat laten aanbrengen op de achterportieren, met de vouw als grens (met rood lijntje aangegeven). Zie foto en dan zie hem bijna niet. Daarnaast ook spatlappen rondom.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_iud3EqhQ_QxE93a9Ac3_ffvBcE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Yi0qhGzrd2b5gWXhH3PANmQe.jpg?f=fotoalbum_large

MY LR QuickSilver 2023 :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainstorm86
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-09 08:36
Gister mijn model 3 2019 LR voor de APK gebracht, wat blijkt mistlacht achter werkt niet. Ik vraag mij af of die het ooit gedaan heeft |:( . Garantie helaas verlopen. Nu 2 weken wachten tot ik bij Tesla terecht kan voordat ik hem kan laten herkeuren.

[ Voor 5% gewijzigd door Brainstorm86 op 07-07-2023 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-09 13:08

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

@Brainstorm86 Dus meer dan alleen lampje stuk?

Moet zelf ook eens gaan testen. Vervelende is dat er volgens mij geen methode is om uit te stappen en alle lampen aan te houden. Dus je moet al een groot spiegelend oppervlak gaan zoeken.

[ Voor 71% gewijzigd door Maasluip op 07-07-2023 09:42 ]

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainstorm86
Maasluip schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 09:41:

Moet zelf ook eens gaan testen. Vervelende is dat er volgens mij geen methode is om uit te stappen en alle lampen aan te houden. Dus je moet al een groot spiegelend oppervlak gaan zoeken.
Ze konden er niks mee zeiden ze, is LED. Heb er geen verstand van verder. Je kunt natuurlijk ook iemand mee laten kijken als je de lampen wilt controleren ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Brainstorm86 op 07-07-2023 09:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11:21
Brainstorm86 schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 09:38:
Gister mijn model 3 2019 LR voor de APK gebracht, wat blijkt mistlacht achter werkt niet. Ik vraag mij af of die het ooit gedaan heeft |:( . Garantie helaas verlopen. Nu 2 weken wachten tot ik bij Tesla terecht kan voordat ik hem kan laten herkeuren.
Ik kijk al uit naar aankomende November. Dan mag deze auto voor de APK. November is ook de tijd dat de halve rechterachterlicht vol water staat, maar dat is volgens Tesla uiteraard geen probleem :D
Gelukkig is het lease en mogen ze het lekker zelf uitzoeken of ze in discussie willen met Tesla, de verzekering of het zelf gaan betalen.

Hoe zit dat eigenlijk met APK en een openstaande terugroepactie waarvoor je nooit een afspraak mag inplannen?

[ Voor 18% gewijzigd door Caelorum op 07-07-2023 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Brainstorm86 schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 09:44:
[...]

Ze konden er niks mee zeiden ze, is LED. Heb er geen verstand van verder. Je kunt natuurlijk ook iemand mee laten kijken als je de lampen wilt controleren ;)
Is het niet de kabelboom? Is die al bij je vervangen? Mijn achteruitrijlicht deed het een tijd geleden niet meer. Kwam ook door de kabelboom. Als die nog niet vervangen is bij je zou ik ze dat lekker eerst laten doen. (Is een recall voor.) Mistlicht zit ook op de klep dacht ik? Kan het zomaar eens de kabelboom zijn en dat is dus garantie.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brainstorm86
Inspired schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 09:56:
[...]

Is het niet de kabelboom? Is die al bij je vervangen? Mijn achteruitrijlicht deed het een tijd geleden niet meer. Kwam ook door de kabelboom. Als die nog niet vervangen is bij je zou ik ze dat lekker eerst laten doen. (Is een recall voor.) Mistlicht zit ook op de klep dacht ik? Kan het zomaar eens de kabelboom zijn en dat is dus garantie.
Nou dat vraag ik mij dus ook af. Deze is echter wel al vervangen, maar sinds enige tijd werkt mijn achterruit verwarming ook niet meer. Ik betwijfel nu dus of beide wellicht gebeurd is na het vervangen van de kabelboom. Ik ga dit zeker aanhalen zodra ik voor de afspraak ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
Maasluip schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 09:41:

Even iemand om de auto laten lopen terwijl je er zelf in zit? :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XelaRetak
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 15-09 11:52
Menesis schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 22:27:

***members only***

[Afbeelding]
TESMAT of TESCAMP van Amazon bestellen. 239 eurie en je slaapt als een koning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
Richard28 schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 09:05:
[...]

Zojuist een terugkoppeling gehad van Tesla Zwolle. “Het is een probleem in de software. Er wordt aan gewerkt en er komt vanzelf een update voor uit”
Ah mooi. Bij mij vanochtend ook weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
XelaRetak schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 11:11:
[...]

TESMAT of TESCAMP van Amazon bestellen. 239 eurie en je slaapt als een koning
Ik zie idd dat die een plankje hebben ingebouwd. Dat ziet er wel top uit. Ga ik proberen te regelen :)

Mixed Reality dev

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• thechip
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07-09 00:04
Zo ben ik even blij dat ik mijn Model Y kon annuleren. Vanochtend even een proefrit gemaakt in een Y.,had het idee dat ik in een busje zat. Voor mij persoonlijk was de zitpositie niet fijn. Ik vind de lage zit van de 3 echt heerlijk en sportief. De AWD Model 3 Dual Range komt eraan :-) ben benieuwd hoe lang ik moet wachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XelaRetak
thechip schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 12:33:
Zo ben ik even blij dat ik mijn Model Y kon annuleren. Vanochtend even een proefrit gemaakt in een Y.,had het idee dat ik in een busje zat. Voor mij persoonlijk was de zitpositie niet fijn. Ik vind de lage zit van de 3 echt heerlijk en sportief. De AWD Model 3 Dual Range komt eraan :-) ben benieuwd hoe lang ik moet wachten
Het was voor mij ook een heel andere zitpositie komende van een Merc CLA Amg uitvoering. Van een ligstoel naar.. een burostoel?

Maar ik vond het ruimtelijke juist wel prettig. En dat de honden niet meer op de achterbank hoeven trok mij ook wel over de streep :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adjego
  • Registratie: December 2004
  • Nu online
De refereer credits zijn aardig verhoogd. Ik heb op 30 juni 2000 credits ontvangen, nu zouden dat er 7500 zijn geweest 😇

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GqHLfY-x6FQv5bWNXnFXCPKF0zA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/AWtgRlXPRn3XSeAzMu1NUNbu.png?f=fotoalbum_large

Home Assistant | ☀️ 2900 Wp PVOutput | 🔋 Tesla Model 3 RWD 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Blijkbaar wil Tesla nu ook auto's verkopen, en niet alleen aan het einde van het kwartaal ;-)

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kreuk
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 23-04 19:56
adjego schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 13:30:
De refereer credits zijn aardig verhoogd. Ik heb op 30 juni 2000 credits ontvangen, nu zouden dat er 7500 zijn geweest 😇

[Afbeelding]
I.p.v. credits krijg je als je bestelt nu €500 (3/Y) of €1000 (S/X) korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broodro0ster
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 11:23
Wie van jullie heeft prive een model 3/Y aangeschaft? En zouden jullie dat opnieuw doen? Waarom wel of niet?

Ik heb de kans om mijn bedrijfswagen in te ruilen en daarvoor in de plaats een mooi maandelijks netto bedrag voor te krijgen. Ik ben die optie aan het overwegen en zag een mooie Tesla model 3 SR van 1 jaar oud met 10k km te koop staan. Een nieuwe past helaas niet in het budget maar ik denk dat 3 jaar garantie op de auto en 7 jaar op de aandrijflijn nog steeds mooi is.
Wat vooral graag wil vermijden zijn hoge onderhoudskosten en onverwachte kosten. Uit de verkoopspraatjes lijk dit allemaal goed te zitten, maar ik had graag ook eens de ervaringen gehoord van echte eigenaars.

30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus 5.12kWh | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 RWD 2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Broodro0ster schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 14:24:
Wie van jullie heeft prive een model 3/Y aangeschaft? En zouden jullie dat opnieuw doen? Waarom wel of niet?

Ik heb de kans om mijn bedrijfswagen in te ruilen en daarvoor in de plaats een mooi maandelijks netto bedrag voor te krijgen. Ik ben die optie aan het overwegen en zag een mooie Tesla model 3 SR van 1 jaar oud met 10k km te koop staan. Een nieuwe past helaas niet in het budget maar ik denk dat 3 jaar garantie op de auto en 7 jaar op de aandrijflijn nog steeds mooi is.
Wat vooral graag wil vermijden zijn hoge onderhoudskosten en onverwachte kosten. Uit de verkoopspraatjes lijk dit allemaal goed te zitten, maar ik had graag ook eens de ervaringen gehoord van echte eigenaars.
Wij hebben in Feb een model Y LR prive nieuw aangekocht en inmiddels 8k mee gereden. Dit was onze eerste auto nieuwe ooit. We kwamen van een 14 jaar oude Toyota Prius af waar we 7 jaar in gereden hadden. Daarvoor hadden we een Avensis, S60, Rio en een Toyota Celica.

Ik heb flink wat zonnepanelen op het dak en een eigen oprit. Dat maakte de keuze voor een elektrische auto veel makkelijker. Vergeleken met vergelijkbare benzine auto's kregen we een nieuwere auto, waarvan ik verwacht dat de restwaarde hoger gaat liggen dan bij een Benzine Hybride.

M'n vrouw overgehaald voor een M3 SR te gaan kijken. Qua rijden waren we beiden gelijk verkocht, maar qua ruimte is een MY zoveel ruimer dat ze geen M3 meer wou. Uiteindelijk keuze gemaakt tussen EV6, Polestar 2, bZ4x en de MY. Uiteindelijke keuze was MY vanwege de rijke uitvoering voor het budget wat we hadden en het SUC netwerk.

Bij het bestellen hadden we driedubbel geluk. De auto kwam uit Berlijn, had de nieuwe ophanging en levertijd was zeer onverwacht nog geen 2 weken. De auto werkt vrijwel foutloos (vrijwel geen phantom brakes en op de eerste dag na geen issues meer gehad met de ruitenwissers). Ik ga alleen bij 10k de banden rouleren en de auto uit voorzorg laten uitlijnen.

Wij rijden ongeveer 400km per week. Dat komt perfect uit; want we laden hierdoor voornamelijk zaterdag & zondagmiddag momenteel, soms tegen negatieve prijzen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
adjego schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 13:30:

[Afbeelding]
En wat krijgt degene die je eigen refer gebruikt? Nog steeds maar 1000? Daar kun je net niets mee. 1500 is nodig voor 500km gratis super charging, met 1000 kun je net een setje centre caps en doppen halen en anders enkel merchandise gear. Ook jammer dat je als bestaande klant niet ala airmiles meer credits kan sparen bij bestellingen in de Tesla webshop of superchargen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeesPimelmees
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08:04
Joosie200 schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 15:10:
[...]

En wat krijgt degene die je eigen refer gebruikt? Nog steeds maar 1000? Daar kun je net niets mee. 1500 is nodig voor 500km gratis super charging, met 1000 kun je net een setje centre caps en doppen halen en anders enkel merchandise gear. Ook jammer dat je als bestaande klant niet ala airmiles meer credits kan sparen bij bestellingen in de Tesla webshop of superchargen.
500 euro korting op M3/MY & 1000 op de MS/MX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimB.
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21-01 22:35
Richard28 schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 09:05:
[...]

Bijzonder. Hier zelfde probleem en in de app het volgende bericht gekregen: "De diagnose is afgerond en op basis hiervan zijn ook onderdelen besteld. Op locatie zullen een aantal zaken nog fysiek gecontroleerd worden om te bevestigen wat exact het probleem is".

Op 20 juli komen ze (thuis) langs.

[ Voor 3% gewijzigd door TimB. op 07-07-2023 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimB.
datadevil schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 12:17:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard28
TimB. schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 15:11:
[...]

Bijzonder. Hier zelfde probleem en in de app het volgende bericht gekregen: "De diagnose is afgerond en op basis hiervan zijn ook onderdelen besteld. Op locatie zullen een aantal zaken nog fysiek gecontroleerd worden om te bevestigen wat exact het probleem is".

Op 20 juli komen ze (thuis) langs.
Dat is inderdaad vreemd, ook een model 3 rwd sr?
Tesla Zwolle belde mij, ik heb geen tekst retour gehad.
Ik ben wel benieuwd wat er bij jou nu gaat gebeuren en wat het probleem is.

[ Voor 6% gewijzigd door Richard28 op 07-07-2023 15:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Luckeh schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 15:00:
[...]

Ik heb flink wat zonnepanelen op het dak en een eigen oprit.

Dat komt perfect uit; want we laden hierdoor voornamelijk zaterdag & zondagmiddag momenteel, soms tegen negatieve prijzen.
Beetje OT:
Spreekt jezelf wat tegen, of zet je de zonnepanelen 'uit' in het weekend ?

[ Voor 24% gewijzigd door ZeRoC00L op 07-07-2023 15:21 ]

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimB.
Richard28 schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 15:19:
[...]

Dat is inderdaad vreemd, ook een model 3 rwd sr?
Tesla Zwolle belde mij, ik heb geen tekst retour gehad.
Ik ben wel benieuwd wat er bij jou nu gaat gebeuren en wat het probleem is.
Neen een Model Y RWD, 3 weken geleden opgehaald. China model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 07:15
Net terug van een uitstapje naar een ander merk.
Een paar daagjes in een Mercedes EQB mogen rijden terwijl de Tesla in schadeherstel was.
Het heeft mij mijn Tesla M3 enkel maar meer doen apprecieren.

Ik ben enorm aan premium wagens omwille van de look en feel. Maar ondanks dat Tesla geen premium merk is, staat dit merk bovenaan mijn lijst voor EV's.
Al zou ik BMW nog eens moeten ervaren, maar de prijs is dan ook weer een stuk boven die van Tesla. Ook in lease.

Nu juist nog wat wachten tot ik een nieuwe mag bestellen, met betere vering en en mijn grootste ergernis over de Tesla zou verdwijnen. Want de mijne is toch wel op het randje van oncomfortabel met momenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Sparrow
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07:08
Luckeh schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 15:00:
[...]
Bij het bestellen hadden we driedubbel geluk. De auto kwam uit Berlijn, had de nieuwe ophanging en levertijd was zeer onverwacht nog geen 2 weken.
Hoe zie je dat ie uit Duitsland komt?

En is het zo dat de quicksilver versie altijd daarvandaan komt? De website gebruikt enkel de term "ontwikkeld in"...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcopano
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 15-08 17:41
datadevil schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 12:17:
[...]

Welke softwareversie, 2023.20.7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Black Sparrow schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 17:14:
[...]

En is het zo dat de quicksilver versie altijd daarvandaan komt? De website gebruikt enkel de term "ontwikkeld in"...
QS is sowieso nog Berlijn. En anders obv VIN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
Marcopano schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 17:21:
[...]

Welke softwareversie, 2023.20.7?
2023.20.4.1, wacht nog op de update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

ZeRoC00L schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 15:21:
[...]

Beetje OT:
Spreekt jezelf wat tegen, of zet je de zonnepanelen 'uit' in het weekend ?
Ik zet de zonnepanelen uit op het moment dat de prijs onder de min 10 cent komt. (Nog) niet geautomatiseerd, dus wel even opletten. Maar dat is nog maar een paar keer voorgekomen.

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jimmer
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 10-11-2023

M3 RWD hier, prive aanschaf (was tevens mijn allereerste echt nieuwe auto) en zou het zo weer doen. Inmiddels ruim 50.000km verder en stap er nog elke keer met een glimlach in.

Geen onderhoudskosten gehad tot nu toe, al laat ik binnenkort wel even de remmen checken (nieuwe remolie etc) en gooi ik er even een nieuwe interieurfilter in, that's it :)

Verder eigenlijk ook geen enkele klacht over iets, al met al zeer tevreden!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Black Sparrow schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 17:14:
[...]

Als je een VIN nummer hebt (staat in je Tesla app) dan kun je achterhalen waar de auto gemaakt is. Bijvoorbeeld deze site.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:50
XelaRetak schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 13:01:
Maar ik vond het ruimtelijke juist wel prettig. En dat de honden niet meer op de achterbank hoeven trok mij ook wel over de streep :+
Ik vond de 3 ook een beetje claustrofobisch aanvoelen, ten opzichte van m'n 3 serie touring maar zeker ten opzichte van de Y, die laatste gaf een lekker ruim gevoel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15-09 20:48
thechip schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 12:33:
Ik heb een 3 en stap ook geregeld in de Y van SO. Ik zit idd ook liever in de 3. Ligt beter op de weg en is sneller. Chill mode in de 3 is normaal in de Y.

Alleen op hobbelweggetjes is de Y fijner. En als je achterin moet zitten dan is de Y echt veeeeeel comfortabeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Iemand enig idee hoe het alarm van een 3 werkt? Ik heb de interne camera afgeplakt, maar vanmiddag toch weer een alarm. En ja hoor, weer een vlieg in de auto.

Hoe ziet de auto in hemelsnaam deze vlieg? Neem aan dat de tilt sensor geen rol speelt. Visueel dus ook niet, welke sensor is er nog meer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
  • Nu online
Fly-guy schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 21:29:
Iemand enig idee hoe het alarm van een 3 werkt? Ik heb de interne camera afgeplakt, maar vanmiddag toch weer een alarm. En ja hoor, weer een vlieg in de auto.

Hoe ziet de auto in hemelsnaam deze vlieg? Neem aan dat de tilt sensor geen rol speelt. Visueel dus ook niet, welke sensor is er nog meer?
Haal ff die oude verrotte banaan onder de stoel weg. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Luckeh schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 19:11:
[...]

Ik zet de zonnepanelen uit op het moment dat de prijs onder de min 10 cent komt. (Nog) niet geautomatiseerd, dus wel even opletten. Maar dat is nog maar een paar keer voorgekomen.
Heb je hier iets aan?

Taro in "Het grote day ahead / dynamische energieprijzen topic."

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Fly-guy schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 21:29:

Neem aan ultrasonic sensors. De camera doet afaik niks qua alarm. De sensoren zitten volgens mij naast de lichtjes voor de achterbank bovenin.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Topicstarter

Wij hebben in maart een Y LR privé aangeschaft en ik zou dat direct weer doen om meerdere redenen:
  1. Elektrisch, dus geldt ook voor andere EV's: Tot nu toe rij ik dit jaar gratis -> Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.
  2. Ik had hiervoor een lease Model 3 Performance, dus terug naar ICE was geen optie
  3. Zuinig tov concurrentie
  4. Snel tov concurrentie
  5. Software++ tov concurrentie
  6. Superchargers++ tov concurrentie
  7. Bij een 2e hands moet je natuurlijk wel naar onderhoud, APK, etc. gaan kijken, maar de komende paar jaar heb ik nog geen wegenbelasting, onderhoud (garantie) of APK.
  8. Bij de M3P heb ik in 3 jaar tijd alleen de ruitenwisservloeistof bijgevuld en de banden eenmaal laten vervangen, verder geen kosten gehad. De remvloeistof was nog prima bij het inleveren.
Dus qua onderhoudskosten helemaal OK!

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Oekol schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 21:34:
[...]

Haal ff die oude verrotte banaan onder de stoel weg. ;)
De auto is nog geen maand oud, die banaan is nog redelijk geel ;) Dat kan het niet zijn.
Inspired schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 21:51:
[...]

Neem aan ultrasonic sensors. De camera doet afaik niks qua alarm. De sensoren zitten volgens mij naast de lichtjes voor de achterbank bovenin.
Mmm, nog meer sensors. Dacht dat de camera en rol speelde, maar blijkbaar niet.
Leuk op zich, maar op het platteland zijn vliegen nu niet echt een zeldzaamheid op het moment en zo nu en dan dus ook te vinden in de auto.
Maakt het alarm redelijk onmogelijk en daarmee ook de cameras die de buitenkant in de gaten houden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Nu online
Fly-guy schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 22:06:
[...]

De auto is nog geen maand oud, die banaan is nog redelijk geel ;) Dat kan het niet zijn.
Weet het maar ik kan het ook niet los zien van je nickname. Vind het heel grappig haha. Zijn echt klote vliegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11:21
Fly-guy schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 22:06:
[...]

[...]
Mmm, nog meer sensors. Dacht dat de camera en rol speelde, maar blijkbaar niet.
Leuk op zich, maar op het platteland zijn vliegen nu niet echt een zeldzaamheid op het moment en zo nu en dan dus ook te vinden in de auto.
Maakt het alarm redelijk onmogelijk en daarmee ook de cameras die de buitenkant in de gaten houden..
Afplakken heeft geen zin. Zet overheat protection aan (bijv. Bij jonge temperatuur en alleen blazen). Dan gaan de ultrasone sensoren uit.

Mijn auto is naast een rij klikos geparkeerd, dus voor mij is het ook feest anders ^_^

[ Voor 9% gewijzigd door Caelorum op 07-07-2023 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Caelorum schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 22:29:
[...]

Afplakken heeft geen zin. Zet overheat protection aan (bijv. Bij jonge temperatuur en alleen blazen). Dan gaan de ultrasone sensoren uit.

Mijn auto is naast een rij klikos geparkeerd, dus voor mij is het ook feest anders ^_^
Goed plan, morgen even aanzetten, kijken of het helpt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thechip
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07-09 00:04
Pierz schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 20:20:
[...]

Ik heb een 3 en stap ook geregeld in de Y van SO. Ik zit idd ook liever in de 3. Ligt beter op de weg en is sneller. Chill mode in de 3 is normaal in de Y.

Alleen op hobbelweggetjes is de Y fijner. En als je achterin moet zitten dan is de Y echt veeeeeel comfortabeler.
mijn kids van 8 en 10 zitten liever in de 3 dan in onze A4 avant achterin :-). Met de komst van de Longe Range 3 heb ik besloten dat de Audi ook definitief de deur uit kan. zit te denken om er een tweede EV bij te halen als tweede auto. Iemand een suggestie? is er wat beschikbaar rond de 25k? Gebruikt is ook een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Caelorum schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 22:29:
[...]

Dat gaat ook na elke rit weer uit toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10:45
thechip schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 22:42:
[...]
zit te denken om er een tweede EV bij te halen als tweede auto. Iemand een suggestie? is er wat beschikbaar rond de 25k? Gebruikt is ook een optie.
Renault Zoe of een Nissan Leaf.
Gewoon even op gaspedaal zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRinze
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:08
Ik heb via Athlon een bestelling geplaatst voor een M3 LR RWD. Klopt het dat in dit model geen premium audio beschikbaar is? Op de website van Tesla staat, dat de LR deze extra speakers heeft, maar heb het idee dat je extra bestel mogelijkheden hebt die je niet op de Tesla site ziet staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• adjego
  • Registratie: December 2004
  • Nu online
iRinze schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 00:48:
Ik heb via Athlon een bestelling geplaatst voor een M3 LR RWD. Klopt het dat in dit model geen premium audio beschikbaar is? Op de website van Tesla staat, dat de LR deze extra speakers heeft, maar heb het idee dat je extra bestel mogelijkheden hebt die je niet op de Tesla site ziet staan.
Klopt, het is een RWD maar dan met een grotere pack. Dus ook geen mistlampen voor en geen sub.

Home Assistant | ☀️ 2900 Wp PVOutput | 🔋 Tesla Model 3 RWD 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
adjego schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 07:29:
[...]

Klopt, het is een RWD maar dan met een grotere pack. Dus ook geen mistlampen voor en geen sub.
overigens gisteren ontdekt dat mijn knopje mistlampen wel iets doet voor het lichtbeeld. Ik kon niet uitstappen en checken want dan deed het dat niet, moet het nog eens testen met iemand erbij, of weet iemand zo of dat iets met de koplampen is wellicht wat dat doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
datadevil schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 08:20:
[...]

overigens gisteren ontdekt dat mijn knopje mistlampen wel iets doet voor het lichtbeeld. Ik kon niet uitstappen en checken want dan deed het dat niet, moet het nog eens testen met iemand erbij, of weet iemand zo of dat iets met de koplampen is wellicht wat dat doet?
Heb je een knopje voor mistlicht voor dan? Wel gek.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SpongeRob
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

SpongeRob

Nachtmerries zijn ook dromen..

[...]

mijn kids van 8 en 10 zitten liever in de 3 dan in onze A4 avant achterin :-). Met de komst van de Longe Range 3 heb ik besloten dat de Audi ook definitief de deur uit kan. zit te denken om er een tweede EV bij te halen als tweede auto. Iemand een suggestie? is er wat beschikbaar rond de 25k? Gebruikt is ook een optie.
Ik zou voor een Hyundai Ioniq kijken, veruit de beste keuze in deze prijsklasse. Een Ioniq is erg efficiënt en heeft een heel erg goede laadcurve bij DC laden.
Als het om een stadsauto gaat zou je ook een Dacia Spring kunnen overwegen, maar dat is wel een stap terug.

"Never wrestle with a pig – it gets mud all over you and the pig likes it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XelaRetak
Heeft de Y eigenlijk een programmeerbaar laadsysteem? Ik bedoel dan dat ik de tijden kan instellen dat hij oplaadt. (bij lage prijzen dus)

Of kan ik beter zorgen dat het laadsysteem thuis dat heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:50
[...]

Je moet echt wat meer wensen plaatsen, er is veel teveel keus.
208, 2008, i3...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
XelaRetak schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 08:44:
Heeft de Y eigenlijk een programmeerbaar laadsysteem? Ik bedoel dan dat ik de tijden kan instellen dat hij oplaadt. (bij lage prijzen dus)

Of kan ik beter zorgen dat het laadsysteem thuis dat heeft?
Zie; Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic

Er zijn veel mogelijkheden met een Tesla. Ook omdat er een goede API is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-09 23:38
SpongeRob schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 08:34:
[...]

Ik zou voor een Hyundai Ioniq kijken, veruit de beste keuze in deze prijsklasse. Een Ioniq is erg efficiënt en heeft een heel erg goede laadcurve bij DC laden.
Als het om een stadsauto gaat zou je ook een Dacia Spring kunnen overwegen, maar dat is wel een stap terug.
Beetje offtopic wellicht, maar misschien ook de kona’s checken? Heb er nu een in de lease sinds introductie en die gaan er nu zo’n beetje uit. Hebben in flink wag gevallen 1-1,5 jaar geleden een terugroepactie gehad en nieuwe batterijen gekregen dus best interessant…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
Inspired schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 08:22:
[...]

Heb je een knopje voor mistlicht voor dan? Wel gek.
Ja, en ik dacht ook dat hij eerst grijs was en niet bruikbaar maar kan ook zijn dat ik dat toen verkeerd heb gezien omdat ik moest wennen aan de interface

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
GekkeRipper schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 16:59:
[...]

ik zie nog steeds niks in de app en laat mijn mail naar Tesla support dus ook even openstaan, maar na laden net gaf hij wel aan dat het niks kostte en het van mijn tegoed af ging (300km). Dat gaat dus wel goed maar ik wil graag ergens een overzicht...
Pagina: 1 ... 47 ... 502 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: