Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 447 ... 502 Laatste
Acties:
  • 3.667.747 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-05 11:03

Damian

Insane Obtrusion

Ik heb een vraag aan de Model 3 rijders.

Ik rijd nu een Model Y RWD uit 2021, echter ga ik van baan wisselen en de nieuwe functie heeft helaas geen lease mogelijkheid.

Ik wil wel heel graag weer een Tesla gaan rijden. We reden de MY vanwege de ruimte die we nodig hadden voor de kids, echter zijn die nu ook alweer groter dus het mag ook een M3 worden. Ik ga ook nog eens een hele bak minder kilometer rijden, dus een nieuwe met alles erop en eraan hoeft het ook niet te worden.

Nu ben ik aan het kijken naar een tweedehands M3. Ik zie veel van de 2019's langskomen, dat zijn de ex lease modellen die nu op de markt komen. Waar moet ik echter naar kijken? Is een willekeurig 2019 model prima te doen, of is het advies toch naar een latere uitvoering te kijken. Ik wil minimaal een Long Range model, want ik wil er in bereik niet op achteruit gaat t.o.v. de MY. Verder is het budget rond de 20/25k, moet wel te doen zijn toch?

Iemand een goede tip voor gebruikte Model 3's ? Is private lease een interessante optie voor tweedehands M3's?

Hoor graag jullie tips!

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:26
Damian schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 13:09:
Is een willekeurig 2019 model prima te doen, of is het advies toch naar een latere uitvoering te kijken. Ik wil minimaal een Long Range model, want ik wil er in bereik niet op achteruit gaat t.o.v. de MY. Verder is het budget rond de 20/25k, moet wel te doen zijn toch?

Hoor graag jullie tips!
Als je enigszins het budget nog kan rekken, zou ik kijken naar eind 2022 of jonger. Met een RWD met LFP accu blijft je range gelijk aan die van je Y RWD. Sterker nog, dan ga je er volgens mij qua range op vooruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

fisherman schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 13:31:
[...]

Als je enigszins het budget nog kan rekken, zou ik kijken naar eind 2022 of jonger. Met een RWD met LFP accu blijft je range gelijk aan die van je Y RWD. Sterker nog, dan ga je er volgens mij qua range op vooruit.
Voor aanschaf is dat niet te doen op het moment, voor private lease zou het een optie zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gjcvro
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 22:40
fisherman schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 13:31:
[...]

Ik heb daar ook naar zitten kijken, maar dan wordt (vind ik) het gat richting nieuw ook wel erg klein. 2022 ga je al snel richting 35k, dat leg ik er liever nog wat bij voor een nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

gjcvro schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 13:43:
[...]

Ik heb daar ook naar zitten kijken, maar dan wordt (vind ik) het gat richting nieuw ook wel erg klein. 2022 ga je al snel richting 35k, dat leg ik er liever nog wat bij voor een nieuwe.
Precies, niet heel realistisch inderdaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• shinken82
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 05-05 10:14
Voor €20-25k kan je alleen max bj 2020 kopen.
bj 2021 kost rond de €30k
bj 2022/23 is er vanaf €33k
nieuw €38k (na aftrek sepp)

[ Voor 6% gewijzigd door shinken82 op 12-10-2024 13:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Damian schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 13:47:
[...]

Precies, niet heel realistisch inderdaad.
Vraag en aanbod. Ik heb ook kortstondig naar een Model Y tweedehands gekeken, SR staan vaak vanaf 39k en LR vanaf 41k. Bijna geen verschil en tegelijkertijd koop je dus een hagelnieuwe M3 SR voor die prijs of voor 4k meer een M3 LR hagelnieuw.

De enige reden is gewoon: de hele jonge auto's (1-3 jaar) zijn er extreem weinig. Want de meeste mensen leasen deze en zitten dan vrijwel altijd aan een 4-5 jarig contract vast. Of particulieren kopen ze vanwege de aantrekkelijke aanschafprijzen al dan icm SEPP. En als particulier wil je, tenzij je echt totaal de verkeerde auto gekocht blijkt te hebben, echt geen 1-2 jaar jonge auto die je (praktisch) nieuw hebt gekocht weer de deur uit doen. Want tov de verkoopprijzen moet je altijd 3-5k inleveren als inruil. Dan moet je afschrijven op je auto als hobby hebben.

Kortom: het aanschaffen van een occasion is daarom pas interessant bij de 4-5 jaar oude modellen die nu dan ook rond die 17-25k zitten, de helft dus van de huidige nieuwprijzen.

Maar vergelijk het eens zo: kijk eens wat een Toyota Yaris hybride uit 2020 in leuke (Executive/GR Sport/Launch) uitvoering kost... betaal je ook gewoon 20-25k voor. En die waren nieuw 30-35k. Dus eigenlijk zijn de 4-5 jaar oude Model 3's gewoon hele goede deals. Probleem is alleen dat met name die vroegste lichting nogal wat kwaliteitsproblemen hadden en ook niet de allerbeste afwerking hadden. Tesla heeft daar met modeljaar updates en helemaal met de Highland gewoon enorme stappen in gemaakt. Dat zie je dus niet terug bij een 2019/2020 Model 3, behalve in de prijs. Of je kan dus in een Yaris of Corolla van dezelfde leeftijd gaan rijden. Dan maak je dus de keuze tussen betrouwbaar, rock-solid en hybride of juist elektrisch, mindere kwaliteit maar wel vol met tech en opties voor een scherpe prijs voor het segment. De perfecte auto bestaat nu eenmaal niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• this
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 19:24
fisherman schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 12:36:
[...]

Mijn 2022 RWD van oktober heeft wel al die opties, dus ook een verwarmd stuur, led matrix en Ryzen processor. 2022 was een overgangsjaar. Oude onderdelen lijken nog voorradig geweest te zijn en er was een probleem met levering van de AMD.
Eigenlijk net zoals je nu ziet bij die BYD blade accu. Sommige modellen hebben nog de CATL. Altijd een verrassing wat je precies krijgt. Dat is een voordeel van een jong gebruikte, dan kun je daarop selecteren.
Ik heb een typfoutje gemaakt, ik bedoelde dus november 2020 en niet 2022.
Ik heb mijn post aangepast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fisherman
gjcvro schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 13:43:
[...]

Dat klopt, het gat is erg klein. Zeker als je nog sepp kan krijgen. Maar je moet wel kunnen zonder die hendels achter het stuur. Dat was voor mij echt een no go. Anders had ik zeker de Highland gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
Damian schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 13:34:
[...]

Voor aanschaf is dat niet te doen op het moment, voor private lease zou het een optie zijn.
Leasen zou ik dan weer nooit doen, in welke vorm dan ook. Dan zou ik gewoon de best haalbare optie kiezen en het hoogst mogelijke bouwjaar kopen wat haalbaar is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• shinken82
Persoonlijk vind ik dat je minstens een bj 2021 Model 3 moet kopen.

Voordelen vergeleken met bj19/20

- Betere bouwkwaliteit, vanaf 2021 zijn ze gemaakt in China.
- Interieur heeft een facelift gehad, mooier, hoogwaardiger materiaal midden console, weg met die glossy zwart
- Draadloos mobiel opladen
- 55 kWh LFP batterij, kan altijd tot 100% geladen worden
- Matrix koplampen
- dubbele beglazing voordeuren
- warmtepomp
- elektrische kofferbak klep
- chrome delete (subjectief, maar persoonlijk vind ik dat veel mooier en sportiever ogen)

bj2022/23 voordelen

- AMD Ryzen chip, sneller dan de Intel Atom in voorgaande modellen
- grotere accu LFP 60 kWh
- achterlicht units hebben een andere indeling gekregen, remlichten volgen de contour van de unit, richtingaanwijzer is een streep ipv een stip, 2x achteruit witte lichten ipv van 1
- achterbank verwarming standaard
- stuurverwarming

nadeel/voordeel

- geen USS parkeersensoren meer, alleen Tesla Vision voor eind 2022 - 2023 modellen

Laat me weten als ik iets vergeten ben of als iets niet klopt.

[ Voor 3% gewijzigd door shinken82 op 12-10-2024 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjcvro
fisherman schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 14:28:
[...]

Dat klopt, het gat is erg klein. Zeker als je nog sepp kan krijgen. Maar je moet wel kunnen zonder die hendels achter het stuur. Dat was voor mij echt een no go. Anders had ik zeker de Highland gekocht.
Hendels is (binnenkort?) op te lossen, dat hoeft niet de belemmering te zijn. Heb vandaag ook gereden, en geheel tegen mijn gewoonte in een paar rotonde's gedaan zonder exit richting aan te gevevn, maar heb wel het idee dat er een trucje voor te leren is. En misschien maken ze de software ooit zo slim dat je b.v. drie keer kunt drukken om aan te geven dat je de 3e afslag neemt, dan kan het automatisch ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamer
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 24-03 10:19
pimk schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 17:16:
Ik weet niet of het mag, maar toch even ranten over Ayvens.
Afgelopen donderdag via Ayvens een M3 SR besteld, vrijdag ochtend goedgekeurd door de baas.
Prima.

Krijg ik dinsdag van Tesla de mail over èn prijsverlaging van de M3SR maar ook de aankondiging van de LR RWD.
Affijn, no problem, binnen 14 dagen dus bestelling annuleren en nieuwe aanmaken. Tesla gevraagd en geven duidelijk aan dat ze dit inderdaad, zonder enig opgaaf van redenen, accepteren.

Ayvens daarentegen, die wiegeren gewoon mee te werken. Weigeren als in expliciet zeggen dat men dat niet kan.
Hun letterlijke tekst is:
Helaas is het vanuit ons niet mogelijk. De bestelling zal dus doorlopen zoals deze is. Een eventuele prijsverlaging zoals je aangaf zal wel worden doorgevoerd.

Really?!
Ze adverteren er zelfs mee op hun private leaseportaal (mijn bestelling is zakelijk, dus feitelijk is dat anders)
(https://www.ayvens.com/nl-nl/private-lease/bestel-een-auto/ stap 4)

Zúlke slechte service zag ik niet eerder...
Vertelde gisteren hier boven een relaas over mijn fantastische ervaring van Ayvens. Inmiddels hebben ze mijn fout bestelde Tesla gewoon geannuleerd (was donderdag besteld, gisteren geannuleerd).
Lijkt me dan toch dat vrijdag-dinsdag ook niet zo’n probleem moet zijn?

Check Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pme6EDACHnnJdZQTPsrwKOUpX9Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/J4z0Ewr7viX8qNjlimAwCXhk.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjcvro
fisherman schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 14:31:
[...]

Leasen zou ik dan weer nooit doen, in welke vorm dan ook. Dan zou ik gewoon de best haalbare optie kiezen en het hoogst mogelijke bouwjaar kopen wat haalbaar is.
Moet iedereen natuurlijk voor zichzelf weten, maar tegen het juiste (prive)leasetarief kan het best interessant zijn. 0 risico op onverwachte kosten, al klapt de hele EV markt ineen.

Alleen momenteel zijn de prijzen door het dak gegaan, terwijl de auto's eigenlijk goedkoper zijn geworden. Ik zou nu voor dezelfde auto 150 euro per maand meer kwijt zijn. Dat is niet realistisch dus wordt de volgende weer koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-04 12:59
DaCoTa schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 11:09:
Heb gisteren even de nags getest met 2024.32.6, Model Y, HW3 en Atom, maar merkte geen verschil eerlijk gezegd. Ik heb alleen op N wegen gereden, dus geen lange stukken snelweg. Met een arm aan stuur nog steeds na ~30 seconden een oproep om aan het stuur te wiggelen. Denk dat er een nieuwere combinatie hardware nodig is voor de camera based detection.
De 2021 Model Y heeft blijkbaar nog de oude interieurcamera, stuur is niet zichbaar helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
shinken82 schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 14:34:
Persoonlijk vind ik dat je minstens een bj 2021 Model 3 moet kopen.

Voordelen vergeleken met bj19/20

- Betere bouwkwaliteit, vanaf 2021 zijn ze gemaakt in China.
- Interieur heeft een facelift gehad, mooier, hoogwaardiger materiaal midden console, weg met die glossy zwart
- Draadloos mobiel opladen
- 55 kWh LFP batterij, kan altijd tot 100% geladen worden
- Matrix koplampen
- dubbele beglazing voordeuren
- warmtepomp
- elektrische kofferbak klep
- chrome delete (subjectief, maar persoonlijk vind ik dat veel mooier en sportiever ogen)

Laat me weten als ik iets vergeten ben of als iets niet klopt.
Mijn november 2020 M3 LR kwam uit Amerika en had ook al die zaken.
Enkel matrix koplampen zaten er niet bij, nooit gemist. Dat had blijkbaar te maken met de voorraad van die dag, het kan zijn dat je andere M3's vindt van diezelfde periode die wel al matrixlampen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shinken82
this schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 14:57:
[...]

Mijn november 2020 M3 LR kwam uit Amerika en had ook al die zaken.
Enkel matrix koplampen zaten er niet bij, nooit gemist. Dat had blijkbaar te maken met de voorraad van die dag, het kan zijn dat je andere M3's vindt van diezelfde periode die wel al matrixlampen hebben.
Dan heb je een unicorn. Er zijn ook eind 2021 modellen met alle voordelen van een 2022 model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eippahc
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17:50
Nu kun je bij de Tesla meerdere Bluetooth apparaten koppelen. Echter als je niet primaire of geselecteerde apparaat een inkomend gesprek heeft is die niet te horen over de speakers/via het Bluetooth signaal. Is er dan iets verkeerds ingesteld? Of zijn hier workarounds voor, of hoe gaan jullie met dit fenomeen om?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

eippahc schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 15:01:
Nu kun je bij de Tesla meerdere Bluetooth apparaten koppelen. Echter als je niet primaire of geselecteerde apparaat een inkomend gesprek heeft is die niet te horen over de speakers/via het Bluetooth signaal. Is er dan iets verkeerds ingesteld? Of zijn hier workarounds voor, of hoe gaan jullie met dit fenomeen om?
Je kan meerdere devices registreren, maar maar 1 tegelijkertijd actief hebben. Wat jij wil kan dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eippahc
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17:50
Damian schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 15:02:
[...]

Je kan meerdere devices registreren, maar maar 1 tegelijkertijd actief hebben. Wat jij wil kan dus niet.
Dank voor de bevestiging, waar ik helaas al bang voor was. Al mijn VAG autos uit het verleden konden hier wel simpel mee omgaan.

Een truc om dit te omzeilen zal dan ook behoorlijk lastig zijn of zelfs niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
shinken82 schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 14:59:
[...]

Dan heb je een unicorn. Er zijn ook eind 2021 modellen met alle voordelen van een 2022 model.
unicorn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightHawk4
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-05 00:57

NightHawk4

Lotte is Liev :>

MooDyBLueS schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 13:56:
[...]
De enige reden is gewoon: de hele jonge auto's (1-3 jaar) zijn er extreem weinig. Want de meeste mensen leasen deze en zitten dan vrijwel altijd aan een 4-5 jarig contract vast. Of particulieren kopen ze vanwege de aantrekkelijke aanschafprijzen al dan icm SEPP. En als particulier wil je, tenzij je echt totaal de verkeerde auto gekocht blijkt te hebben, echt geen 1-2 jaar jonge auto die je (praktisch) nieuw hebt gekocht weer de deur uit doen. Want tov de verkoopprijzen moet je altijd 3-5k inleveren als inruil. Dan moet je afschrijven op je auto als hobby hebben.
De particulier kan dan ook nog een gedeelte van zijn subsidie in gaan leveren. :o

[ Voor 80% gewijzigd door NightHawk4 op 12-10-2024 16:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:19
Kijk voor de grap ook eens in het buitenland. In Nederland weet je dat de meeste auto’s de 5 jaar lease vol maken i.v.m. bijtelling, ik heb mijn huidige model 3 in Duitsland gekocht. Je hebt nu ook een paar verkopers op Marktplaats die niets anders doen. Nieuw GXX-00-X kenteken erop en er kan weer wat bovenop de prijs :+

[ Voor 4% gewijzigd door Divak op 12-10-2024 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shinken82
Een Model 3 van bj eind 2020 (2021) met alle voordelen van model jaar 2021 (2022) worden unicorns genoemd.

En het klopt dat je matrix koplampen niet hebt, want jij hebt een Amerikaanse auto. Tot voor kort waren Matrix/Adaptieve koplampen in Amerika niet toegestaan. Pas in 2022 zijn ze goedgekeurd door de NHTSA (National Highway Traffic Safety Administration) voor het gebruik in voertuigen.

[ Voor 4% gewijzigd door shinken82 op 12-10-2024 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
gjcvro schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 14:38:
[...]

Hendels is (binnenkort?) op te lossen, dat hoeft niet de belemmering te zijn. Heb vandaag ook gereden, en geheel tegen mijn gewoonte in een paar rotonde's gedaan zonder exit richting aan te gevevn, maar heb wel het idee dat er een trucje voor te leren is. En misschien maken ze de software ooit zo slim dat je b.v. drie keer kunt drukken om aan te geven dat je de 3e afslag neemt, dan kan het automatisch ;-)
Dat noem ik geen goede oplossing. Ik zou er niet mee kunnen leven.
Als Tesla die op toekomstige modellen niet weer terugzet wordt mijn volgende auto er een van een ander merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
shinken82 schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 14:59:
[...]

Die hebben nog steeds niet de nieuwe processor.
Maar wel een krachtigere motor in de RWD. Of je dat echt goed merkt weet ik niet. Het verschil tussen de LR is wel goed voelbaar.
Daarnaast is die krachtigere motor ook weer een stuk minder efficient.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gjcvro
fisherman schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 16:03:
Dat noem ik geen goede oplossing. Ik zou er niet mee kunnen leven.
Als Tesla die op toekomstige modellen niet weer terugzet wordt mijn volgende auto er een van een ander merk.
Tsja. Als het werkt en lost het grootste probleem op tegen een redelijke prijs, is het gewoon 1 van de vele dingen die ik op de plus en min lijst zet zoals ik altijd mijn volgende auto uitzoek ;-) Ik heb nog nooit de perfecte auto gevonden, er is altijd wel iets wat niet bevalt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• shinken82
fisherman schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 16:06:
[...]

Die hebben nog steeds niet de nieuwe processor.
Maar wel een krachtigere motor in de RWD. Of je dat echt goed merkt weet ik niet. Het verschil tussen de LR is wel goed voelbaar.
Daarnaast is die krachtigere motor ook weer een stuk minder efficient.
Dus alle voordelen van 2022 model, behalve de Ryzen chip. Dat wist ik niet, maar over die motor wel, alleen even vergeten. Klopt idd, 2021 unicorn hebben een snelheid van 5.6s van 0-100 en vanaf 2022 is het 6.1s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 19:27
Divak schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 11:03:
[...]

Ik kan mij gewoon niet voorstellen dat een Audi A3 1.4 meer kost dan een Tesla Model 3 (wat nu al het geval is). Dat lijkt mijn zo vreemd dat Tesla wel doorzakt maar de bekende Duitse merken wel relatief waardevast blijven. Terwijl die wel wat meer onderhoud vergen na 8-10 jaar dan de Model 3’s. Ik ben erg benieuwd hoe dat eruit gaat zien de komende jaren op Marktplaats
Tja dat van dat onderhoud na 8-10 jaar Tesla M3 moet nog blijken.
Een nieuw batterijtje er in bijvoorbeeld, schijnt nogal prijzig te zijn...

e-Niro Exec.l MY19, Tesla MY LR '24, Zappi, 50PV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eltron
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 19:27
RaRo74 schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 11:30:
[...]
Voor mij was goede stoelverwarming een harde eis precies om dezelfde redenen en juist in de Y vond ik die terug.

Goed om te zien dat iedereen het anders ervaart en anders zouden we allemaal in Tesla rijden :*)
Dit onderstreept inderdaad hoe verschillend mensen zijn en hoe de een bijvoorbeeld de stoelverwarming enorm waardeert terwijl het voor de ander totaal niet relevant is.

Ik behoor zelf tot de laatste categorie, maar mijn vrouw tot de eerste. Die zat vanmiddag zelfs te klagen dat de stoelverwarming niet warmer gezet kon worden. Vraag of hij op hogere stand kon? Ja je kunt de stand wel instellen, maar stond al op 3. En toch lang niet zo warm als in de Kia.
En ik mis dan 's zomers de stoelkoeling weer (die we in de Kia wel hebben) terwijl zij dan nog steeds de stoelverwarming aan zet.

e-Niro Exec.l MY19, Tesla MY LR '24, Zappi, 50PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaRo74
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 23:09
eltron schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 17:25:
[...]
Dit onderstreept inderdaad hoe verschillend mensen zijn en hoe de een bijvoorbeeld de stoelverwarming enorm waardeert terwijl het voor de ander totaal niet relevant is.
Ik kreeg vanuit een dealer welk merk ik hier niet mag vergelijken een hele mooie aanbieding op een voorraadmodel. Deze had dus bijna alles wat ik zocht maar helaas geen stoelverwarming waardoor ik de mooie aanbieding heb moeten afslaan.

En dat alles vanwege de helende werking van stoelverwarming :*)

mYn Tesla 2024 || MOSTEK 6502C 1.79 MHz | 8/16 - bits | Antic / GTIA | 64k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 02:15
mijn trial premium is verlopen en ik zou 5 jaar gratis premium krijgen ivm 5 jaar lease. Vandaag zag ik dat ik met een jaar verlengd ben, wss zal dat binnenkort goedkomen met 5 jaar (dat zei een verkoper een tijd terug, hij vertelde er toen alleen niet bij dat je een tijdelijke verlenging krijgt). Iemand dezelfde ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-04 12:59
eltron schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 17:17:
[...]
Als daar een markt voor ontstaat, zal dat denk ik wel meevallen. Bedenk wel dat je in een 8-10 jaar oude Tesla alleen eenzelfde soort batterij terug kunt zetten, dus dat zal dan ook een 8-10 jaar oude batterij zijn. Mijn vermoeden is dat er weinig compatibiliteit tussen de soorten packs zit.

En denk dat er ook langzaam steeds meer 3rd party replacement mogelijkheden komen. Kwam deze bijvoorbeeld tegen: https://recell-ev.com/tesla-model-3%2Fy

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fisherman
shinken82 schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 16:14:
[...]

Dus alle voordelen van 2022 model, behalve de Ryzen chip. Dat wist ik niet, maar over die motor wel, alleen even vergeten. Klopt idd, 2021 unicorn hebben een snelheid van 5.6s van 0-100 en vanaf 2022 is het 6.1s.
Eigenlijk is de motor van de unicorn net weer wat specialer dan de oude SR+.
De unicorn heeft namelijk dezelfde motor als de Performance versie en is eigenlijk een stukje sneller dan de 5,6 seconden die op papier genoteerd staat. Eerder rond de 5 dacht ik.
Overigens is de Performance motor aan de achterkant ver van probleemloos in de M3P gebleken. Of deze ook dezelfde problemen kent in de unicorn versie weet ik niet. Wellicht is daarover zo weinig bekend, doordat er zo weinig van zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de2xnis
  • Laatst online: 02-03 08:11
Hi Tweakers, afgelopen donderdag winterbanden onder mn model Y laten zetten. Ik zag vandaag opeens hoe gek de banden aansluiten op de velgen. Uiteraard direct de garage gemaild maar die zijn er maandag pas. Herkent iemand dit? Wellicht geen juiste banden gebruikt maar op deze manier toch ‘passen’?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uFwxMlgeDojfGKePw5pyGFeNKCA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/s7WwI9jVcdfA2KStX44ikODV.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
gjcvro schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 16:14:
[...]

Tsja. Als het werkt en lost het grootste probleem op tegen een redelijke prijs, is het gewoon 1 van de vele dingen die ik op de plus en min lijst zet zoals ik altijd mijn volgende auto uitzoek ;-) Ik heb nog nooit de perfecte auto gevonden, er is altijd wel iets wat niet bevalt.
Geen enkele auto is perfect inderdaad, maar sommige auto's hebben dingen waar mee je niet kunt leven. Ook de oudere 3 heeft echt wel dingen die irritant zijn. Ik mis bijvoorbeeld een "domme" cruise control. In de bebouwde kom wil je de cruise control echt niet gebruiken is mijn mening. Teveel onterechte rem acties door fietsers. Maar daarmee kan ik nog wel leven.
Waar ik in ieder geval nooit meer kan leven is een auto met een brandstofmotor, dat is een ding wat zeker is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
de2xnis schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 18:23:
Hi Tweakers, afgelopen donderdag winterbanden onder mn model Y laten zetten. Ik zag vandaag opeens hoe gek de banden aansluiten op de velgen. Uiteraard direct de garage gemaild maar die zijn er maandag pas. Herkent iemand dit? Wellicht geen juiste banden gebruikt maar op deze manier toch ‘passen’?

[Afbeelding]
Is normaal hoor. De Y heeft standaard van die "getrokken" banden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:39
de2xnis schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 18:23:

[Afbeelding]
Dit is normaal. De ene band steekt het erger uit dan de anders, helaas.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delroystar
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 02-05 14:28
Een vraag, heeft iemand hier een Tesla certified occasion gekocht?
Specifiek een Model 3 Standard Range uit 2019, ik ben namelijk benieuwd of met de upgrade voor Enhanced Autopilet ook HW2.5 met HW3.0 is vervangen. Aangezien je anders toch features zoals tap to park mist voor zover ik zien kan. De auto die ik net aangeschaft heb is namelijk uit 08-2019 (dus sowieso met HW2.5).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-03 09:43
eltron schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 17:17:
[...]

Batterijreparatie dan weer niet ;)

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:03
Zo vandaag stalks erin gezet. Ben er 2h mee bezig geweest, maar had ook prima in 1,5h gekund. Deed lekker rustig aan. Kwaliteit is imo echt heel erg goed. Ik werd al door sommigen getipt om op de standaard klem op de stuurkolom te letten, want die kan gaan draaien tussen het sleufje wat er zit, die is wat ruim (origineel van tesla). Ik heb dat opgelost door rondom de stuurkolom dun dubbelzijdig tape te doen, en de tesla klem extra strak aan te draaien. Die klem druk nu dus in die tape. Als je dat doet, zit het muurvast.

Rijden in de M3P highland is nu pas echt een genot. Normale knipper lichten, versnellingen selecteren. Ook autopilot aanzetten is gewoon 100% tref zeker nu. Met die klote knopjes op het stuur ging het toch nog paar keer per rit van een uur niet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qly3KszNNpwtNsw2Ion38ONdvno=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KfcdWAtHQMdizTKS5DXPh2hK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BgopASmkkWjBGh8YTaCBdq3ghy8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8sBCGKeilEx470biYqoWlPNu.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/78Vw7M2kNb8CJbJBP0BG7p6kMuE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oZ7Updo1l1qtTxE8WK8ryAH9.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t3X8W2390IefUvg-42g1eqB94gA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CcscffpvroezyOr4a2K4bvJ1.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 9% gewijzigd door anti elppa op 12-10-2024 19:44 ]

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fisherman
anti elppa schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 19:26:
Zo vandaag stalks erin gezet. Ben er 2h mee bezig geweest, maar had ook prima in 1,5h gekund.
Ik hoop oprecht voor je dat ze heel lang blijven werken met alle updates.
Mooi dat je dar zelf allemaal kunt en durft. Ik heb er wel filmpjes van gekeken toen ik nog aan het twijfelen was om de highland te kopen. Dat zou ik niet in 2 uur voor elkaar gekregen hebben, als ik het zelf al aangedurfd had.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nerovectra
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 19:15
RaRo74 schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 17:54:
[...]

Ik kreeg vanuit een dealer welk merk ik hier niet mag vergelijken een hele mooie aanbieding op een voorraadmodel. Deze had dus bijna alles wat ik zocht maar helaas geen stoelverwarming waardoor ik de mooie aanbieding heb moeten afslaan.

En dat alles vanwege de helende werking van stoelverwarming :*)
Als een aanbieding te mooi lijkt om waar te zijn, dan is ie dat vaak ook B) Oftewel, check altijd goed voor dat addertje onder het gras idd ...

[ Voor 5% gewijzigd door nerovectra op 12-10-2024 19:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RaRo74
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 23:09
nerovectra schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 19:36:
[...]

Als een aanbieding te mooi lijkt om waar te zijn, dan is ie dat vaak ook B)
Ja precies. Geen stoelverwarming :)

mYn Tesla 2024 || MOSTEK 6502C 1.79 MHz | 8/16 - bits | Antic / GTIA | 64k

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anti elppa
fisherman schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 19:36:
[...]

Ik hoop oprecht voor je dat ze heel lang blijven werken met alle updates.
Mooi dat je dar zelf allemaal kunt en durft. Ik heb er wel filmpjes van gekeken toen ik nog aan het twijfelen was om de highland te kopen. Dat zou ik niet in 2 uur voor elkaar gekregen hebben, als ik het zelf al aangedurfd had.
ja hoop uiteraard ook dat het gewoon jaren werkt. Als tesla niets geks doet met het protocol op die obd poort moet het goed gaan. Acht de kans klein. Maar hij is zeker niet 0.

En ach, anders was het een leuk middagje klussen en genieten van de tijd die hij het wel deed. Tegen die tijd zal enhance auto wellicht ooit een keer gaan leveren. Dat zijn iig oplossingen die je kan updaten. Wilde ook eigenlijk die van hun kopen. Maar wat ik al schreef, ze beloven nu al sinds vorig jaar september wat. Maar stellen elke keer weer uit. Kan zomaar nog een jaar duren met die figuren. Snap totaal niet dat ze zo blijven focussen op die knob. Afzet markt voor die stalks is volgens mij gigantisch veel groter. En als de update van de Y komt zonder stalks (wat 100% zeker is), word die markt nog heel veel groter. Als ze die van de start af aan weten te missen zijn het echt gewoon een zooitje prutsers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nerovectra
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 19:15
anti elppa schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 19:42:
[...]

ja hoop uiteraard ook dat het gewoon jaren werkt. Als tesla niets geks doet met het protocol op die obd poort moet het goed gaan. Acht de kans klein. Maar hij is zeker niet 0.

En ach, anders was het een leuk middagje klussen en genieten van de tijd die hij het wel deed. Tegen die tijd zal enhance auto wellicht ooit een keer gaan leveren. Dat zijn iig oplossingen die je kan updaten. Wilde ook eigenlijk die van hun kopen. Maar wat ik al schreef, ze beloven nu al sinds vorig jaar september wat. Maar stellen elke keer weer uit. Kan zomaar nog een jaar duren met die figuren. Snap totaal niet dat ze zo blijven focussen op die knob. Afzet markt voor die stalks is volgens mij gigantisch veel groter. En als de update van de Y komt zonder stalks (wat 100% zeker is), word die markt nog heel veel groter. Als ze die van de start af aan weten te missen zijn het echt gewoon een zooitje prutsers.
Ik snap je gedachte, maar ik denk dat je er gerust vanuit kunt gaan dat er belangrijke redenen zijn dat ze ze nog niet beschikbaar hebben. Te weinig aandacht betekent in een commercieel bedrijf meestal dat ze de prioriteit ergens anders hebben MOETEN leggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fisherman
[...]

Je bedoelt losse stalks origineel van Tesla zelf? Ik verwacht niet dat die er zullen komen. Dan geven ze hun eigen tekortkoming min of meer toe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anti elppa
fisherman schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 19:58:
[...]

Je bedoelt losse stalks origineel van Tesla zelf? Ik verwacht niet dat die er zullen komen. Dan geven ze hun eigen tekortkoming min of meer toe.
Nee tesla zal dat noooooit doen.

Bedoel de oplossing van enhance auto. Die lui van sexy buttons en the knob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pgemgoudswaard
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 26-04 13:35
TweakerVincent schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 17:57:
mijn trial premium is verlopen en ik zou 5 jaar gratis premium krijgen ivm 5 jaar lease. Vandaag zag ik dat ik met een jaar verlengd ben, wss zal dat binnenkort goedkomen met 5 jaar (dat zei een verkoper een tijd terug, hij vertelde er toen alleen niet bij dat je een tijdelijke verlenging krijgt). Iemand dezelfde ervaring?
Ja, hier exact hetzelfde. Het verhaal erbij is dat Tesla administratief gezien niet 5 jaar premium kan verwerken maar slechts één jaar. Volgend jaar dus goed in de gaten houden of het weer verlengd wordt,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flupp
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 21:55
Werkt dit via "een" OBD stekker ? Is die bijgeleverd (waarschijnlijk wel) ?

Maar wat ik mij ook had afgevraagd: heb je op die custom stalks ook een knopje om de ruitenwissers (en -sproeiers) te aktiveren ?

Model 3 LR (model 2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjcvro
flupp schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 20:40:
[...]

Maar wat ik mij ook had afgevraagd: heb je op die custom stalks ook een knopje om de ruitenwissers (en -sproeiers) te aktiveren ?
Ik gok dat ze deze functies hebben:

Afbeeldingslocatie: https://www.tesland.com/media/catalog/product/cache/cfd7ffac6fac7cb8ec15d807cfcde917/m/o/model_3_highland_-_gear_shifter_stalk_turn_indicator_lever_kit_4.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flupp
gjcvro schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 20:43:
[...]
Ik gok dat ze deze functies hebben:

[Afbeelding]
En ivm de OBD ? Ik zou dit minder "veilig" vinden. Wat ineens ook zelfs de reden is waarom ik die sexy- buttons niet zo aantrekkelijk vind...

[ Voor 14% gewijzigd door flupp op 12-10-2024 20:47 ]

Model 3 LR (model 2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
pgemgoudswaard schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 20:35:
[...]

Ja, hier exact hetzelfde. Het verhaal erbij is dat Tesla administratief gezien niet 5 jaar premium kan verwerken maar slechts één jaar. Volgend jaar dus goed in de gaten houden of het weer verlengd wordt,
Ah top, dus het gaat wel goed. Mij werd verteld dat ik een x aantal dagen geen premium gehad. Heb jij gebeld met ze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
flupp schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 20:40:
[...]

Ja obd idd. Stekker zit erbij. En splitter zodat je nog iets extra aan kan sluiten.

Sproeiers en ruitenwissers doen het idd ook zoals bij de oude model 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flupp
anti elppa schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 20:49:
[...]
Ja obd idd. Stekker zit erbij. En splitter zodat je nog iets extra aan kan sluiten.

Dus maw, de stalks werken via bluetooth met de OBD stekker ?

Model 3 LR (model 2023)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anti elppa
flupp schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 20:51:
[...]

Nee via stekker die je in de obd steekt. Kabel loopt naar de staks vanaf die obd stekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvolutionX
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:41
anti elppa schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 20:49:
[...]

Hoe is de kwaliteit verder? Zag op een review dat ze wat verder van het stuur zitten dan origineel en de behuizing eromheen wat rammelt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 25-04 18:35
[...]

Yep ik snap die gasten ook niet. Ze blijven de hele knob pushen. Bugs in de commander, een jaartje laten wachten en alsnog niets. Ik was heel erg fan van hun maar laatste tijd minder.

Ze hebben nu:
- Buttons: waar je blind aantal dingen kunnen regelen
- Knob: waar je een soort displaytje heb en dan paar functies - vergelijkbaar aan meerdere buttons in 1
- Dat oplaad/ telefoon houder achter stuur.
Wat als...
Ze nou een module maken met stalks en klein schermpje voor achter het stuur - die dan connected zijn met hun hele ecosysteem. Ik heb zelf geen scherm nodig maar dat is nou eenmaal wat iedereen altijd noemt als reden om model 3/y te haten. Als ze toch al dat bovenkapje van de stuurkolom moeten vervangen, dan kan je net zo goed een scherm inbouwen. Hoef niet groot, het moet alleen tonen wat hun buttons/ commander aan opdracht doen (bijv voorverwarmen, wiper funties, of wat dan ook). Dus kan je alsnog blind je buttons bedienen en je ziet wat het doet op dat schermpje. Uiteraard zou je snelheid, AP status, knipperlichten etc daar kunnen tonen.
Ik heb geen glazenbol maar idd met juniper id aantocht, ik denk dat ze veel groter markt kunnen winnen met zoiets dan met de knob.

Life is too short to drive boring cars

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethirty
  • Laatst online: 21:05

Ethirty

Who...me?

Volgens mij wil Enhauto veel van die stalk dingen via hun Knob doen. Zo hebben ze een voorbeldje voor knipperlicht, versnelling selecteren etc. Niet dat me dat nou zo’n verbetering lijkt.

Vandaag hun Commander ingebouwd en op een rit van een uur continuous autopilot getest. Best geinig voor een fractie van EAP.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Laatst online: 21:05

Ethirty

Who...me?

SirLct schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 21:14:
[...]

Nope, die verkopen ze al een tijd niet meer.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
Ethirty schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 21:16:
[...]

Nope, die verkopen ze al een tijd niet meer.
Zeg ik ook niet, maar dat bracht me op het idee van stalk + schermpje als je toch op dat stuurkolomkapje moet gaan kloten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
Ethirty schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 21:15:
Volgens mij wil Enhauto veel van die stalk dingen via hun Knob doen. Zo hebben ze een voorbeldje voor knipperlicht, versnelling selecteren etc. Niet dat me dat nou zo’n verbetering lijkt.

Vandaag hun Commander ingebouwd en op een rit van een uur continuous autopilot getest. Best geinig voor een fractie van EAP.
Ja die is dan wel goed gemaakt. Tot nu toe 0 issue mee. Ook de AP off met snelheden van 140+ is geniaal. Afkloppen maar ik heb tot nu toe nog 0 AP jail gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pgemgoudswaard
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 26-04 13:35
TweakerVincent schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 20:47:
[...]

Ah top, dus het gaat wel goed. Mij werd verteld dat ik een x aantal dagen geen premium gehad. Heb jij gebeld met ze?
Ik had al vernomen van de leasemaatschappij dat dit proces bij Tesla nog niet soepel loopt.
Ik heb ze daarom twee weken voordat het afliep twee keer per week gebeld om het onder de aandacht te krijgen. De leasemaatschappij heeft hetzelfde gedaan met als resultaat dat het voordat de trial afliep, geregeld was.

Wachten tot Tesla zelf pro-actief verlengd, kan weken duren volgens de leasemaatschappij. Nu wacht ik nog op de waardebon van 100 euro die per mail verstuurd gaat worden. Wanneer is de vraag maar daar heb ik niet zo’n haast mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
pgemgoudswaard schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 21:20:
[...]

Ik had al vernomen van de leasemaatschappij dat dit proces bij Tesla nog niet soepel loopt.
Ik heb ze daarom twee weken voordat het afliep twee keer per week gebeld om het onder de aandacht te krijgen. De leasemaatschappij heeft hetzelfde gedaan met als resultaat dat het voordat de trial afliep, geregeld was.

Wachten tot Tesla zelf pro-actief verlengd, kan weken duren volgens de leasemaatschappij. Nu wacht ik nog op de waardebon van 100 euro die per mail verstuurd gaat worden. Wanneer is de vraag maar daar heb ik niet zo’n haast mee.
ah top, ik heb idd ook meerdere malen hierover gebeld en gemaild. Mss heeft het geholpen :) Ik heb iig een mail van sales van tesla dat ik er recht op heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjcvro
flupp schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 20:51:
[...]

Misschien ff filmpje op youtube zoeken in plaats van allemaal aannames te doen? Dan zie je precies hoe het allemaal samenvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ryanator
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 08-04 22:40

ryanator

Wilt een PS5 op launch

Ik heb de mogelijkheid een 2019 Tesla model 3 SR+ over te nemen voor 18k. 135k inmiddels op de teller en 85% batterij. Doen of niet doen? Ben benieuwd of het wachten echt zoveel zal lonen. Ik denk zelf dat ze niet heel veel goedkoper worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjcvro
ryanator schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 21:39:
Ik heb de mogelijkheid een 2019 Tesla model 3 SR+ over te nemen voor 18k. 135k inmiddels op de teller en 85% batterij. Doen of niet doen? Ben benieuwd of het wachten echt zoveel zal lonen. Ik denk zelf dat ze niet heel veel goedkoper worden.
Ik zou het elleen interessant vinden als je de auto en geschiedenis kent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ryanator

ryanator

Wilt een PS5 op launch

gjcvro schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 21:41:
[...]

Ik zou het elleen interessant vinden als je de auto en geschiedenis kent.
De onderhouds historie wel, draagarmen vervangen en af en toe banden wissel. Verder niks bijzonders te zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04:48

CyBeRSPiN

sinds 2001

Ik denk zelf dat ze niet heel veel goedkoper worden.
Wacht even tot januari, eind december 2019 zijn er extreem veel op kenteken gezet op de valreep van de 4% bijtelling. Er komt een stortvloed aan model 3’s beschikbaar, dat kan niet anders dan een drukkend effect op de prijs hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flupp
gjcvro schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 21:39:
[...]

Misschien ff filmpje op youtube zoeken in plaats van allemaal aannames te doen? Dan zie je precies hoe het allemaal samenvalt.
Ik dacht dat de eerste aanname bovenal is dat een forum dient om te informeren. Als ik het weet, vraag ik het niet. Als ik het niét weet, vráág ik het. Als ik op zo'n moment een soortement "RTFM" antwoord krijg, dan weet ik niet zo héél zeker of dat aan mij ligt, dan wel aan de Knip, wel vriendelijk blijven aub opmerking geeft.

Ik kan daar natuurlijk verkeerd in zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Taro op 12-10-2024 22:50 ]

Model 3 LR (model 2023)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ryanator

ryanator

Wilt een PS5 op launch

CyBeRSPiN schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 21:44:
[...]

Wacht even tot januari, eind december 2019 zijn er extreem veel op kenteken gezet op de valreep van de 4% bijtelling. Er komt een stortvloed aan model 3’s beschikbaar, dat kan niet anders dan een drukkend effect op de prijs hebben.
Ik betwijfel het effect van de stortvloed. Er zijn er veel die hem overnemen vanuit de lease, er gaan er een hoop op export en veel worden ook opgekocht door o.a. taxibedrijven etc. Zelf denk ik dat ze echte goedkope modellen vooral de echt flink gebruikte auto’s met hoge km standen zullen zijn.

Ook het feit dat ‘iedereen’ nu aan het wachten is op Q1 2025 om toe te slaan zal ook wel iets met de prijs doen. Er is toch nog een flinke vraag naar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gjcvro
flupp schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 21:47:
[...]

Ik dacht dat de eerste aanname bovenal is dat een forum dient om te informeren. Als ik het weet, vraag ik het niet. Als ik het niét weet, vráág ik het. Als ik op zo'n moment een soortement "RTFM" antwoord krijg, dan weet ik niet zo héél zeker of dat aan mij ligt, dan wel aan de Knip opmerking geeft.

Ik kan daar natuurlijk verkeerd in zijn.
Fijn dat je het zo positief oppakt. Antwoord was goed bedoeld, filmpje zorgt er voor dat de meeste vragen vanzelf beantwoord worden, en ook dat je meteen weet of het iets is dat je zelf aan zou durven. Dat je dan op zo'n manier antwoord zegt denk ik inderdaad wat over jou.

[ Voor 2% gewijzigd door Taro op 12-10-2024 22:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anti elppa
EvolutionX schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 21:03:
[...]

Hoe is de kwaliteit verder? Zag op een review dat ze wat verder van het stuur zitten dan origineel en de behuizing eromheen wat rammelt?
Kwaliteit is echt erg goed. Eigenlijk vrijwel zelfde look en feel als in mijn 2019 model 3. En afstand is exact hetzelfde. Rammelt ook niets als je het gewoon goed vast draait.

Zijn 2 dingen. 1 is wat ik beschreef met dat draaien vd originele tesla stuurkolom. Super easy op te lossen met los draaien van die kap, tape rondom stuurkolom plakken, kap weer vast schroeven klaar.
2 is dat de het scherm meer naar links zit bij de highland, de rechter stalk een mini beetje voor het scherm zit. Boeit verder niet, want op die plek is er niets nuttigs te zien op het scherm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anti elppa
SirLct schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 21:14:
[...]

Yep ik snap die gasten ook niet. Ze blijven de hele knob pushen. Bugs in de commander, een jaartje laten wachten en alsnog niets. Ik was heel erg fan van hun maar laatste tijd minder.

Ze hebben nu:
- Buttons: waar je blind aantal dingen kunnen regelen
- Knob: waar je een soort displaytje heb en dan paar functies - vergelijkbaar aan meerdere buttons in 1
Wat als...
Ze nou een module maken met stalks en klein schermpje voor achter het stuur - die dan connected zijn met hun hele ecosysteem. Ik heb zelf geen scherm nodig maar dat is nou eenmaal wat iedereen altijd noemt als reden om model 3/y te haten. Als ze toch al dat bovenkapje van de stuurkolom moeten vervangen, dan kan je net zo goed een scherm inbouwen. Hoef niet groot, het moet alleen tonen wat hun buttons/ commander aan opdracht doen (bijv voorverwarmen, wiper funties, of wat dan ook). Dus kan je alsnog blind je buttons bedienen en je ziet wat het doet op dat schermpje. Uiteraard zou je snelheid, AP status, knipperlichten etc daar kunnen tonen.
Ik heb geen glazenbol maar idd met juniper id aantocht, ik denk dat ze veel groter markt kunnen winnen met zoiets dan met de knob.
Idd helemaal eens met wat je schrijft.

En zon stalk hud combi had echt een klapper geweest. Weet zeker dat zo iets als een speer zou lopen. Ik had er iig zeker 1 gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
Mwa is niet bijzonder die prijs. Maar zegt ook niet alles. Zit er bv een trekhaak op, 19" velgen, en niet wit, dan is 18k zeker een prima prijs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marnixvdl
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 02-05 23:28
ryanator schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 21:48:
[...]

Ik betwijfel het effect van de stortvloed. Er zijn er veel die hem overnemen vanuit de lease, er gaan er een hoop op export en veel worden ook opgekocht door o.a. taxibedrijven etc. Zelf denk ik dat ze echte goedkope modellen vooral de echt flink gebruikte auto’s met hoge km standen zullen zijn.

Ook het feit dat ‘iedereen’ nu aan het wachten is op Q1 2025 om toe te slaan zal ook wel iets met de prijs doen. Er is toch nog een flinke vraag naar
Er moeten ongeveer 10.000 auto's de markt op komen naar verwachting. In 1 maand worden er in Europa ongeveer 1.000 verhandeld begreep ik. De auto's moeten simpelweg verkocht worden, tegen elke prijs. De verwachting is een dip in prijs in Q1 2025, maar daarna weer een opleving als die allemaal verkocht zijn.

Persoonlijk zou ik degene die hun eigen auto kunnen overnemen, leasemaatschappijen vooral een scherp tegenvoorstel doen met wat argumenten erbij. En voor de rest van de geïnteresseerden: blijf op je handen zitten tot begin januari en wacht geduldig af. Er komt hoe dan ook meer beschikbaar! Dus de prijs, die gaat naar beneden.

[ Voor 11% gewijzigd door Marnixvdl op 12-10-2024 23:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blottle
  • Laatst online: 05-05 08:58
Sinds een maandje een Model Y. Fantastische auto. Alleen heb ik een gek dingetje met mijn wallbox thuis. Ik heb een wallbox pulsar plus en elk half uur stopt deze met opladen. Heb al meerdere elektrische auto’s gehad en nooit last van gehad, Kia e-Niro, Opel corsa-E en MG ZS EV. Een minuutje na de melding gaat de auto zelf gewoon weer verder met opladen.

Iemand een idee wat dit kan zijn?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pHTIow0cJ3DoyWpSZJpf9p4K_uo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/J5wJbHJ5iUWGoVAwzzNBvT0M.png?f=fotoalbum_large

Zo ziet mijn grafiek van de wallbox eruit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2Epd4Ajm_R_u37U_sztVPaqIyz4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/v90nYlUFg2l1mimtumn4xQYh.png?f=fotoalbum_large

Edit:
Ik denk dat ik het probleem gevonden heb. De quooker slaat dan aan om kort te verwarmen. En heb mijn load balancer laatst naar beneden gezet. Van 25A naar 16A. Ik heb hem nu weer terug gezet naar 25A. Binnenkort eens testen, de auto is nu vol 😁

[ Voor 30% gewijzigd door blottle op 13-10-2024 03:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flupp
Marnixvdl schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 23:11:
[...]
Er moeten ongeveer 10.000 auto's de markt op komen naar verwachting. In 1 maand worden er in Europa ongeveer 1.000 verhandeld begreep ik. De auto's moeten simpelweg verkocht worden, tegen elke prijs. De verwachting is een dip in prijs in Q1 2025, maar daarna weer een opleving als die allemaal verkocht zijn.
...
Er komt hoe dan ook meer beschikbaar! Dus de prijs, die gaat naar beneden.
Het is nog maar de vraag of je eender welke lease tegen de laagste prijs verkiest, boven een waarschijnlijk wel duurdere particuliere tweedehands waarmee het de eigenaar zélf was die ermee reed, oplaadde, voor de staat van de batterij zorgde, zélf ..., zélf ... (enz.) ?

Ik hoorde zo bijvb. onlangs een lease-rijder beweren "dat hij niets om die aangeraden 80% gaf: ik doe tegen het begin van de week lekker tot 100% en dan laad ik pas als ie onder de 10% zit. I don't care, binnen 5 jaar is 'm weg" (het was geen Tesla, overigens, en evenmin een LFP).

Model 3 LR (model 2023)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• anti elppa
flupp schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 08:42:
[...]

Het is nog maar de vraag of je eender welke lease tegen de laagste prijs verkiest, boven een waarschijnlijk wel duurdere particuliere tweedehands waarmee het de eigenaar zélf was die ermee reed, oplaadde, voor de staat van de batterij zorgde, zélf ..., zélf ... (enz.) ?

Ik hoorde zo bijvb. onlangs een lease-rijder beweren "dat hij niets om die aangeraden 80% gaf: ik doe tegen het begin van de week lekker tot 100% en dan laad ik pas als ie onder de 10% zit. I don't care, binnen 5 jaar is 'm weg" (het was geen Tesla, overigens, en evenmin een LFP).
dat laatste gebeurd heel erg veel. Bij ons op de zaak ook. Gok dat zo maar 70% van de electrische lease auto's bij ons op die manier gebruikt worden. Ik werd altijd beetje raar aangekenen dat ik mijn model 3 meestal maar tot 80 a 85% charge, en onder de 30% kwam ik ook bijna nooit.

Maar heel eerlijk er ging bij mij ook altijd al door mijn hoofd dat ik die auto wellicht over zou nemen van de LM (wat dus ook gebeurd is). Nu dus erg blij mee dat ik dat gedaan heb.

[ Voor 8% gewijzigd door anti elppa op 13-10-2024 08:49 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Caelorum
Altijd standaard tussen de 10 en 90 gehouden, maer toch echt heel vaak ook wel onder de 5 en voor een halve dag op 100 gehad.

Nu ga ik de auto overnemen met een degradatie van ongeveer 6.5%.
Ik ben blij dat ik me niet teveel heb laten beperken de afgelopen 5 jaar door horrorverhalen dat de accu nu anders kapot zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
Caelorum schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 09:05:
Altijd standaard tussen de 10 en 90 gehouden, maer toch echt heel vaak ook wel onder de 5 en voor een halve dag op 100 gehad.

Nu ga ik de auto overnemen met een degradatie van ongeveer 6.5%.
Ik ben blij dat ik me niet teveel heb laten beperken de afgelopen 5 jaar door horrorverhalen dat de accu nu anders kapot zou zijn.
nee ik ook niet hoor. Zeker 1x per 2 weken naar 100 en dan terug naar 5% ivm ritje belgie. Soms zelfs 1x per week. Ik zit rond de 9 a 10% degradatie bij 118k km. Wat prima is. De auto gaat nu veel minder gebruikt worden. Gok maar 10k km per jaar. Meeste degradatie zit ook nog eens aan het begin. Gok dat ik de auto in zelfs 10jaar niet naar waardes rijd waarbij de auto "onbruikbaar" is.

zelfs bij 25% degradatie zou die namelijk nog prima voldoen. En dat ga ik niet voor elkaar krijgen in 10 jaar. Gok zelfs 15 jaar niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrE911
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-05 09:00
Gisteren heeft een kennis mijn referral link gebruikt. De korting is zichtbaar op zijn bestelling, hij heeft de 250 euro betaald, de rest moet nog geregeld worden. Ik heb echter geen email gekregen noch is er iets zichtbaar in mijn app. Is dit normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
FrE911 schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 09:21:
Gisteren heeft een kennis mijn referral link gebruikt. De korting is zichtbaar op zijn bestelling, hij heeft de 250 euro betaald, de rest moet nog geregeld worden. Ik heb echter geen email gekregen noch is er iets zichtbaar in mijn app. Is dit normaal?
Geen idee, maar kan me voorstellen dat dit pas zichtbaar wordt na levering.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marnixvdl
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 02-05 23:28
ZeRoC00L schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 09:25:
[...]

Geen idee, maar kan me voorstellen dat dit pas zichtbaar wordt na levering.
Ik heb 1 referral ontvangen van m'n zwager. Werd pas bijgeschreven toen hij de auto ging ophalen. Binnen 5 minuten nadat hij de loods uit reed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrE911
Ja maar normaal staat het toch al zichtbaar in de app met als melding ‘in afwachting’?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Marnixvdl schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 23:11:
[...]

Persoonlijk zou ik degene die hun eigen auto kunnen overnemen, leasemaatschappijen vooral een scherp tegenvoorstel doen met wat argumenten erbij. En voor de rest van de geïnteresseerden: blijf op je handen zitten tot begin januari en wacht geduldig af. Er komt hoe dan ook meer beschikbaar! Dus de prijs, die gaat naar beneden.
En als er van die 10.000 auto's maar voldoende worden overgenomen door de leaserijders (wat dus best vaak gebeurt) en er dan ook nog eea wordt geëxporteerd, dan valt het best mee. Er zitten ook heel veel mensen te azen op deals, getuige de bijna dagelijkse vragen hierover...

Punt is ook dat mensen mentaal alleen maar de laagste prijs zien, terwijl je eigenlijk moet kijken naar de normaalverdeling en dan ook nog per uitvoering. Misschien is de beoogde prijs om toe te slaan helemaal niet reëel voor de uitvoering die je wenst.

Ik zou zelf bij een tweedehands elektrische auto meer geven om de km-stand en degradatie (naast algemene staat van de auto) dan om de absolute bodemprijs.
En deze degradatie vind ik dan aanzienlijk. De batterij in dit model was geloof ik ook nog kleiner (49 kWh bruikbaar volgens EV-database), dus dan heb je iets van 41 kWh bruikbaar over op dit moment.

Dat worden in de winter op de snelweg toch wel erg korte etappes. Als je gemiddeld op 200 Wh/km uitkomt (en daar zit je met 130 km/h al snel op of boven), dan is dat 205 km van 100% tot leeg. Als je uitgaat van laden tussen 5% en 85% dan worden het etappes van 160 km of minder op weg naar de wintersport... Dat is iedere 1h15m stoppen.

Als je er vooral je dagelijkse ritten mee gaat is dat misschien prima. Maar als enige auto is het wel wat beperktend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
FrE911 schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 09:21:
Ja je ziet de status in jouw app en dat is het. Als de auto opgehaald wordt zie je dat het toegevoegd is aan je wallet.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-05 19:54

World Citizen

FreeReef.nl

Vanmiddag om 14:00 mijn laadsessie ingepland. Kunnen we mooi de Starship launch kijken :)

YouTube: 🔴 LIVE: Starship Stakeout - SpaceX Launches Starship for the Fifth Time

[ Voor 44% gewijzigd door World Citizen op 13-10-2024 10:19 ]

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrE911
Oekol schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 10:16:
[...]

Ja je ziet de status in jouw app en dat is het. Als de auto opgehaald wordt zie je dat het toegevoegd is aan je wallet.
Niks in de app te zien. Dat is het rare.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:13
FrE911 schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 09:32:
Ja maar normaal staat het toch al zichtbaar in de app met als melding ‘in afwachting’?
Ja zou direct bij bestellen een bevestiging per mail moeten krijgen. En idd zichtbaar in de app zonder vinkje.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e70rHE6EigWAIySSr0GScrs0u0I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kAjGohqa2mlZcN9lGSgqguam.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvolutionX
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:41
FrE911 schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 10:26:
[...]

Zonder mail is er iets fout gegaan (heeft hij per ongeluk een andere referralcode gebruikt?)

Zoek in je mail op Tesla, dan zou je deze mail moeten zien:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KN6ZU4x9L0L_io63bVVx2xnH1BQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/acgjTbFvtpWJ36VxbIFOtzGY.jpg?f=fotoalbum_large

In de app is het bij het referraloverzicht oa bij de geschiedenis knop rechtsonder te zien

[ Voor 6% gewijzigd door EvolutionX op 13-10-2024 10:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrE911
Niks van dit alles ontvangen en niks te zien. Eens contact opnemen met Tesla 😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
bilgy_no1 schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 09:35:
[...]
En deze degradatie vind ik dan aanzienlijk. De batterij in dit model was geloof ik ook nog kleiner (49 kWh bruikbaar volgens EV-database), dus dan heb je iets van 41 kWh bruikbaar over op dit moment.

Dat worden in de winter op de snelweg toch wel erg korte etappes. Als je gemiddeld op 200 Wh/km uitkomt (en daar zit je met 130 km/h al snel op of boven), dan is dat 205 km van 100% tot leeg. Als je uitgaat van laden tussen 5% en 85% dan worden het etappes van 160 km of minder op weg naar de wintersport... Dat is iedere 1h15m stoppen.

Als je er vooral je dagelijkse ritten mee gaat is dat misschien prima. Maar als enige auto is het wel wat beperktend.
Klopt helemaal. Voor de mensen die echter niet op wintersport gaan of mooi 130 rijden valt het in de winter nog wel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.KnoW
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 03-03 23:10

Dr.KnoW

van de NS
Iemand ervaring waar / hoe een tolbadge te plaatsen in een Model Y?
Op de voorruit in de buurt van de achteruitkijkspiegel?
Of op de achterkant van de spiegel?
Of die kunststof kap bij spiegel loshalen en dan op voorruit?
Anders?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:44

RvV

Dr.KnoW schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 11:40:
Anders?
Ik heb hem hier zitten. Werkte prima afgelopen zomer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9HqmH7VEh0Dq0tWxZxqsoL02jyc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Zc0FylGDPQXACFSxnNqiriyV.jpg?f=fotoalbum_large

Y'24

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
Dr.KnoW schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 11:40:
Anders?
Ik had hem in Noorwegen op de plastic kap. Even opletten met de IR LEDs die er ook zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ryanator

ryanator

Wilt een PS5 op launch

[...]

En als er van die 10.000 auto's maar voldoende worden overgenomen door de leaserijders (wat dus best vaak gebeurt) en er dan ook nog eea wordt geëxporteerd, dan valt het best mee. Er zitten ook heel veel mensen te azen op deals, getuige de bijna dagelijkse vragen hierover...

Punt is ook dat mensen mentaal alleen maar de laagste prijs zien, terwijl je eigenlijk moet kijken naar de normaalverdeling en dan ook nog per uitvoering. Misschien is de beoogde prijs om toe te slaan helemaal niet reëel voor de uitvoering die je wenst.

Ik zou zelf bij een tweedehands elektrische auto meer geven om de km-stand en degradatie (naast algemene staat van de auto) dan om de absolute bodemprijs.

[...]

Volgens de degradatie en het certificaat is er van de 57kw nog 49kw over:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YmrkCcocW68H4wcmEekdW9I-W44=/x800/filters:strip_exif()/f/image/IEqpHDyTYSLaSQRPIWd2kv4B.png?f=fotoalbum_large

Daarnaast zullen wij überhaupt geen wintersport of vakanties maken met de auto. Het enige is wel dat ik hem 2x per week voor werk gebruik. Dat is 150km retour. En dat dus 2x in de week

[ Voor 4% gewijzigd door ryanator op 13-10-2024 11:58 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 04-05 16:44

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Korvaag schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 21:16:
[...]

Ja absoluut. De 2019 LR was echt een stuiterbak. Echt vermoeiend op lange afstanden. De Highland (die heb ik nu) is zeker nog geen spons (verre van) maar je merkt bij drempels of in snel genomen bochten dat ie echt wat soepeler is.
Dat is erg subjectief, mijn 2019 SR+ vond ik een heerlijk onderstel hebben en zeker geen vermoeiende stuiterbak, mijn highland vind ik bij tijd en wijlen zeker een deinend luchtbed, zeker bij wat sportiever rijgedrag wordt het rijplezier door het onderstel vrij snel verpest, zeker als het wegdek ook deinend is.

Als ik met het oude onderstel zou mogen ruilen zou ik daar geen seconden over hoeven na te denken.

[ Voor 7% gewijzigd door revolution-nl op 13-10-2024 12:12 ]

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
FrE911 schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 10:26:
[...]

Ik heb het laatst gekregen en nooit een mail gehad. Wel contact gehouden met diegene zodat ik 't wist.

Open je app, rechts bovenin die drie streepjes drukken, refereren en verdienen, rechts onderin geschiedenis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 04-05 16:44

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Tessy gaf bij mijn SR+ 12.5% degradatie met een resterende bruto capaciteit van 45kWh

Tegelijkertijd is de SR+ in de MRB wel een stuk gunstiger. In Maart gaat de Citigo-e eruit, als de prijs nog iets doorzakt gaan we voor een SR+, de BMW i3 gooit ook hoge ogen als tweede auto.

[ Voor 4% gewijzigd door revolution-nl op 13-10-2024 12:13 ]

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Pagina: 1 ... 447 ... 502 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: