Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 445 ... 502 Laatste
Acties:
  • 3.701.541 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 21:43
gjcvro schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 22:29:
[...]

Nee,ja,ja toch?
Meteen met trekhaak bestellen is geen sepp, want af fabriek.
klopt, ik zag de bovenste vraag meer als titel voor de beide volgende vragen waarin de vraag nader was uitgewerkt. En daar is antwoord beide vragen ja (en op de bovenste dus nee.)

e-Niro Exec.l MY19, Tesla MY LR '24, Zappi, 50PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
  • Laatst online: 21:43
TeslaNerd schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 21:10:
Wanneer wordt de M3 LR RWD geleverd als die vandaag wordt besteld?
in nabije toekomst.
afhankelijk of je voorraadmodel bestelt of dat ie nog geproduceerd moet worden
normaal binnen enkele weken.

e-Niro Exec.l MY19, Tesla MY LR '24, Zappi, 50PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:06
Pohhhhhh

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eh5SV8lubGGX6Q3B2QNNt-5wujE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9D5pyjxWKg7rXIZgDmec1vPe.jpg?f=fotoalbum_large

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaRo74
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 22:52
bilgy_no1 schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 19:52:
[...]

Ik ben wel benieuwd of de dader van die super goede ultrasone sensoren had die sommigen hier zo missen (incl degene die het plaatje met zijn schade postte en daarover klaagde)...
Het was met de zijkant van zijn auto dus helaas buiten bereik van de sensoren. Net de hoek wat te scherp genomen en langs mijn bumper geschraapt. Kan gebeuren en gelukkig zijn we er samen goed uitgekomen.

mYn Tesla 2024 || MOSTEK 6502C 1.79 MHz | 8/16 - bits | Antic / GTIA | 64k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raka
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-09 17:25
@Oekol Zo dat was druk daar! Heb ook weleens ruim boven de 250 gehad maar dit is wel weer een schepje er boven op...

[ Voor 4% gewijzigd door Raka op 09-10-2024 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaRo74
Ethirty schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 20:13:
[...]

Want alle andere auto’s hebben ze wel? En dan heb je nog een grote groep mensen die ruwer met hun auto omgaat als ik in een botsautootje tijdens een woede aanval.
Ja deze heeft ze zowel voor als achter en het was nog een redelijk nieuwe auto zonder verdere schades. Ook iemand die zuinig op zijn auto is maar net wat te gehaast wegreed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaRo74
Zit er iets tussen voor Wham Baam Teslacam?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RaRo74
RaRo74 schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 14:33:
[...]

Met 1 vinger het stuur aanraken werkt voor mij prima. Van de week een lange avondrit en zal het dan nog eens uitvoerig uitproberen.
Net een avondrit gehad met het cameraschuifje open maar dan duurt het niet lang voordat het scherm blauw gaat knipperen.
Na wat creatieve foto's is goed te zien dat het cameraschuifje de linker IR-led afdekt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gm4nRaVZqD9pfwGzUDT1szDMASs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/R5YFy6dEbIKtsfayrdUUweba.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BMogBVRmsAi39p_YnAOL6bO9hPY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yycgQgIvdHmJbJf8S1JAalh3.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/usCLSXWqPCZp9HoQaOIwjvYOk0M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/k2Hmvv0MwiqA4U3vCr1PsxyN.jpg?f=fotoalbum_large

Na wat gefriemel het gehele schuifje weg kunnen manoeuvreren waarna er 2 IR-leds de cabine en dus ook je stuur aan kunnen lichten. Daarna bleef AP weer aan zolang je maar iets met je hand het stuur afdekt en echt vasthouden is niet nodig.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r1JWPmxgj3ye_NZeQGQ41pKxU2s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zBA3l4yNYYYRxCi1OijZz78R.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EFbWjozxAwNcrKUPRh0RvvxRiSQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TAuAfsKbwra0FU4GIfJ5sJNj.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tXB672xL6FxAWidbJE6U6NYEM1c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2XWfURhQFwzTWNhptsDDRB8X.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lxcCePuuOu9yiOca03JuOqdB4qc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qIJKk5aG6CMokAPITDdSP4R9.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tH7CkUFu9ucviOa-5ql9zNmkcJA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vAtqpxP2tWa32vItnHluQ2ab.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn stuur staat overigens volledig maximaal omhoog en volledig in dus de camera zou optimaal zicht op het stuur moeten hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-09 22:28
Armo schreef op zondag 29 september 2024 @ 17:03:
[...]

Zonder scheidingsrek en het bevalt prima. Is van goede kwaliteit, geen ali express kwaliteit zeg maar.

Het is goedkoper (vergeleken met NL) omdat je het bij de fabrikant zelf besteld.
Inmiddels binnen, maar heb wel wat moeite om deze te monteren.
Lijk wel of de stangentjes te lang zijn, of ik doe iets niet goed.

Update: nevermind, gevalletje RTFM (achterbank stond niet op de achterste stand)
Zit nu perfect

[ Voor 10% gewijzigd door Valandil op 10-10-2024 10:37 ]

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaRo74
Scoobydoo schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 17:22:
[...]

Hoe stel je deze in? Want bij mij lukt het niet.
Hij zegt dat ik mijn autosleutel moet toevoegen in mijn wallet. Is dit juist?
Huh? Nee dat herken ik niet.
Wanneer ik naar Opdrachten ga staan er vanuit de Tesla app al een aantal standaard opdrachten in.
Denk aan tegels met namen als Sluit Tesla. Sluit kofferbak, Sluit laadpoort. Open laadpoort en Open kofferbak.

Mijn Watch neemt deze opdrachten vanzelf over waardoor via spraak te bedienen met behulp van Siri.

Deze Opdrachten kun je trouwens geheel naar eigen keuzen hernoemen of inrichten.
Meer weet ik er ook niet van en was toen al blij dat ook dit weer gelijk werkte zonder er eerst een cursus voor te hoeven volgen.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19:22
RaRo74 schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 23:46:
[...]

Net een avondrit gehad met het cameraschuifje open maar dan duurt het niet lang voordat het scherm blauw gaat knipperen.
Na wat creatieve foto's is goed te zien dat het cameraschuifje de linker IR-led afdekt.
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Na wat gefriemel het gehele schuifje weg kunnen manoeuvreren waarna er 2 IR-leds de cabine en dus ook je stuur aan kunnen lichten. Daarna bleef AP weer aan zolang je maar iets met je hand het stuur afdekt en echt vasthouden is niet nodig.
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Mijn stuur staat overigens volledig maximaal omhoog en volledig in dus de camera zou optimaal zicht op het stuur moeten hebben.
Miss volgende keer bezig houden met autorijden ipv foto's maken tijdens het rijden en pielen met een schuifje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaRo74
Khayma schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 23:58:
[...]

Miss volgende keer bezig houden met autorijden ipv foto's maken tijdens het rijden en pielen met een schuifje.
Daar heb je nu juist AP en passagiers voor 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaRo74
[...]

En misschien volgende keer eerst goed nadenken voordat je iets post :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
RaRo74 schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 23:35:
[...]

Zit er iets tussen voor Wham Baam Teslacam?
Ik durf niks te kijken. Ben bang dat ik het dan allemaal wil gaan kijken met popcorn er bij. Durf met aangrenzende zekerheid te zeggen dat de USB vol is :+

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
Raka schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 23:30:
@Oekol Zo dat was druk daar! Heb ook weleens ruim boven de 250 gehad maar dit is wel weer een schepje er boven op...
Auto stond sinds vanmorgen 05 uur op Schiphol te bivakkeren haha. Had ook niet zo veel filmpjes verwacht eigenlijk achja.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Allewijn
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
[...]

Niet gelijk zo....
Wees blij dat @Oekol ook zijn ervaringen deelt en verduidelijkt met wat fotos.
Dit is nml één van de redenen waarom IR bij sommigen dus niet correct werkt en men klaagt over niet correct werkende, nag-loze, wiebel-loze, AP werking.
Voor iedereen die dus een interieur camera schuifje heeft: weghalen als je goede IR werking wil (als je sowieso IR hebt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:42
TeslaNerd schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 21:10:
Wanneer wordt de M3 LR RWD geleverd als die vandaag wordt besteld?
Het grote Tesla Levering topic #2

Maar dit is een nieuwe uitvoering, misschien gewoon even bellen met Tesla? Als iemand het weet...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
Allewijn schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 07:46:
[...]

Niet gelijk zo....
Dit is nml één van de redenen waarom IR bij sommigen dus niet correct werkt en men klaagt over niet correct werkende, nag-loze, wiebel-loze, AP werking.
Voor iedereen die dus een interieur camera schuifje heeft: weghalen als je goede IR werking wil (als je sowieso IR hebt).
Wat betreft in de nacht rij ik zoals ik altijd reed met 1 arm hangend aan 't stuur voor continue tegendruk. Dan heb je ook geen Nags (ik heb geen IR). Overdag kan ik met twee handen aan het stuur rijden zoals ik eigenlijk ook graag wil als het wat drukker is op de weg. Werkt echt verdomd goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adjego
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18-09 20:44
Medjai schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 20:55:
Vraagje: Komt de nieuwe LR RWD model 3 met trekhaak in aanmerking voor SEPP?
Zonder is de aanschafwaarde 44990,- maar moet je de trekhaak daar dan nog bij optellen? Of kan die bij de M3 ook achteraf besteld worden (met 1000kg trekgewicht) zoals bij de MY?

Ik heb in het forum gezocht maar niet gevonden.
Achteraf laten monteren is geen probleem en dan telt hij niet mee voor de SEPP. Heb ik zelf met mijn RWD ook gedaan. Auto zelf helaas wel iets te vroeg besteld, want had anders €2500,- kunnen besparen ;) Rijd hem sinds 14 sept, en op 27 sept de trekhaak laten monteren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lb5_TdGPePbn3HX2PjZQvQt8fCw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DNYFcHzzPcPUwkNr6P9HLvCN.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 22% gewijzigd door adjego op 10-10-2024 08:51 ]

Home Assistant | ☀️ 2900 Wp PVOutput | 🔋 Tesla Model 3 RWD 2024

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Khayma
RaRo74 schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 00:02:
[...]

Daar heb je nu juist AP en passagiers voor 8)
Je kan ook al slecht liegen. Op foto 1 is overduidelijk een lege passagiersstoel te zien 8)7.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaRo74
Khayma schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 08:49:
[...]

Je kan ook al slecht liegen. Op foto 1 is overduidelijk een lege passagiersstoel te zien 8)7.
Je beperkt jezelf door aannames. Dat is zonde en nergens voor nodig :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:35

RvV

Allewijn schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 10:46:
[...]

Goed om te horen dat het ook voor jou werkt.
En zie jij ook de twee felle infrarood lampjes? Test dat eens. Hoef je niet voor te rijden. Gewoon vanavond in donker in de MY gaan zitten in D zetten zodat stuur en stoel in jouw positie automatisch schuiven en dan even met je telefoon camera naar de interieur camera kijken.

En als je dan al infrarood hebt, kan je ook nog in het menu het live beeld van de interieur camera op dat moment zien (controls>service>camera preview).
Dan kan je kijken of je gehele stuur wel zichtbaar is.
Misschien is dat bij sommigen niet het geval qua ingestelde stuur positie?...
Yes, mYn 'jan 24 auto heeft ook de IR led lampjes actief wanneer je hem in D zet. Ik was een beetje verbaasd dat de interrieurcamera toch zo'n enorme groothoek lens heeft dat het stuur nog net zichtbaar is.
Vanmorgen heb ik een ritje gedaan en kan daarmee 100% bevestigen dat hij naar je handen/stuur kijkt.
Je kunt namelijk 10+km rijden zonder het stuur aan te raken, zo lang het er maar op lijkt dat je hand(en) het stuur aanraken. Als je dat niet doet, dan krijg je na 15-20 seconden de standaard blauwe melding "aub stuur bewegen". Als je op dat moment met je handen naar het stuur beweegt (zonder aan te raken!) gaat de melding direct weg.

Y'24

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Ethirty
  • Laatst online: 19:17

Ethirty

Who...me?

Allewijn schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 07:46:
[...]

Niet gelijk zo....
Hij heeft vanuit verkeersveiligheid gewoon een punt toch? De ledjes had je ook in stilstand kunnen fotograferen. Duidelijker beeld en je had geen 8 foto's nodig gehad.

AP is vooral niet om je aandacht van de weg te houden, ook al ken ik genoeg mensen die denken dat het een vrijbrief is om vooral wat anders te doen dan autorijden.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaRo74
Ethirty schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 09:13:
[...]

Hij heeft vanuit verkeersveiligheid gewoon een punt toch? De ledjes had je ook in stilstand kunnen fotograferen. Duidelijker beeld en je had geen 8 foto's nodig gehad.

AP is vooral niet om je aandacht van de weg te houden, ook al ken ik genoeg mensen die denken dat het een vrijbrief is om vooral wat anders te doen dan autorijden.
De chauffeur heeft de foto's niet gemaakt :*)
Scherper zonder flits ging niet. Met flits zie je geen IR.

[ Voor 5% gewijzigd door RaRo74 op 10-10-2024 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RaRo74 schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 23:29:
[...]

Het was met de zijkant van zijn auto dus helaas buiten bereik van de sensoren. Net de hoek wat te scherp genomen en langs mijn bumper geschraapt. Kan gebeuren en gelukkig zijn we er samen goed uitgekomen.
Ja, dat vind ik dus grappig op een ironische manier... Dat eerste plaatje (niet door jou) werd gepost met een klacht over het ontbreken van USS en een opmerking erbij als "ik kon bij vorige auto's blind vertrouwen op de parkeersensoren".

Dan blijkt dat het mogelijk/waarschijnlijk (zoals bij jou het geval was) door een andere auto te komen en dat (zoals in jouw geval) de parkeer sensoren daarvan de aanrijding niet hebben voorkomen...

Ik vind de huidige implementatie van de Tesla Park Assist echt niet onderdoen voor sensoren en misschien zelfs beter is door een volledige dekking rondom, herkenning van stoepranden en bewegende objecten iets verder weg.

Ik vind dat er soms iets te gemakkelijk wordt geklaagd over die Park Assist. Dat was eigenlijk het punt dat ik probeerde te maken.
Ethirty schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 20:13:
[...]

Want alle andere auto’s hebben ze wel? En dan heb je nog een grote groep mensen die ruwer met hun auto omgaat als ik in een botsautootje tijdens een woede aanval.
Het gros van de auto's heeft tegenwoordig wel sensoren hoor. Maar het gaat me dus om bovenstaande.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 21-09 08:31
RaRo74 schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 09:17:
[...]

De chauffeur heeft de foto's niet gemaakt :*)
Scherper zonder flits ging niet. Met flits zie je geen IR.
Waarom zijn de foto's dan getrokken vanuit chauffeur standpunt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaRo74
this schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 09:20:
[...]

Waarom zijn de foto's dan getrokken vanuit chauffeur standpunt?
klopt helemaal en dat was precies de bedoeling. Goed gelukt dus :*)

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• zspaulus
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-08 10:31
Volgens mij hebben autos ook een achterbank. Waar een passagier op kan zitten.
Verder vind ik het geen boeiende discussie hoe iemand een foto maakt...

[img]http://card.mygamercard.net/cylinder/ZSPaulus.png[/img]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rogar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:38
Kan dat geneuzel over de foto’s niet stoppen? Misschien zat er een passagier op de achterbank en al had ‘ie dat wel zelf gedaan; boeiend! Leef en laat leven; zeker in het verkeer.

Hier in elk geval totaal geen nags meer met de laatste software en ook de 3e partij-laders staan nog in de navigatie. Volgende week komen de winterbandjes er onder overigens. Ben benieuwd hoe die reageren op het vermogen als het nat is en je een rotonde verlaat 😇.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Khayma
Rogar schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 09:34:
Kan dat geneuzel over de foto’s niet stoppen? Misschien zat er een passagier op de achterbank en al had ‘ie dat wel zelf gedaan; boeiend! Leef en laat leven; zeker in het verkeer.

Hier in elk geval totaal geen nags meer met de laatste software en ook de 3e partij-laders staan nog in de navigatie. Volgende week komen de winterbandjes er onder overigens. Ben benieuwd hoe die reageren op het vermogen als het nat is en je een rotonde verlaat 😇.
Graag! Ik wil als motorrijder gewoon weer thuis komen i.p.v. weer eens de zoveelste autorijder te moeten ontwijken omdat dat dat appje zo belangrijk was. Als ik zie dat je het geneuzel vindt dan weet ik gelijk onder welke categorie jij valt :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaRo74
zspaulus schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 09:33:
Volgens mij hebben autos ook een achterbank. Waar een passagier op kan zitten.
Verder vind ik het geen boeiende discussie hoe iemand een foto maakt...
Exact! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaRo74
Rogar schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 09:34:

Exact! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asbes
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 18-09 21:37
Weet iemand toevallig als 4 banden en velgen in de Highland kofferbak passen? (Set gemonteerd).

Ivm marktplaats en zoektocht. _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Asbes
Hoe dan je ssd heeft het druk gehad :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RaRo74
Khayma schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 09:36:
[...]

Graag! Ik wil als motorrijder gewoon weer thuis komen i.p.v. weer eens de zoveelste autorijder te moeten ontwijken omdat dat dat appje zo belangrijk was. Als ik zie dat je het geneuzel vindt dan weet ik gelijk onder welke categorie jij valt :).
Precies.

Zo vind ik het trouwens jammer bij AP in de file dat deze niet automatisch naar links gaat om motorrijders rechts wat meer tussenruimte te geven.
Op AP is er zeker nog voldoende ruimte maar iets meer naar links is wat vriendelijker.
Ik probeer in ieder geval AP tijdig uit te schakelen door iets naar links te gaan en ruimte te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
RaRo74 schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 09:27:
[...]

klopt helemaal en dat was precies de bedoeling. Goed gelukt dus :*)
Wat was de bedoeling? Ons laten denken dat jij tijdens het rijden foto's trekt?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Rogar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:38
Khayma schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 09:36:
[...]

Prima, jij kent blijkbaar iedereen aan de hand van posts op een forum ;w

Het gaat er niet om dat het onveilig is, want dat is het inderdaad. Maar hij wordt erop gewezen, legt het uit en vervolgens blijft erop door gehamerd worden. Je hebt je punt gemaakt, wat erna komt blijft geneuzel in mijn ogen.

[ Voor 20% gewijzigd door Rogar op 10-10-2024 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaRo74
this schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 09:58:
[...]

Wat was de bedoeling? Ons laten denken dat jij tijdens het rijden foto's trekt?
Vanuit de visie van de chauffeur :*)
De vraag die ontstond was of de leds de hele cabine aanlichten of alleen het gezicht van de chauffeur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hongy
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 19-09 12:15
Asbes schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 09:51:
Weet iemand toevallig als 4 banden en velgen in de Highland kofferbak passen? (Set gemonteerd).

Wel met de bank naar beneden lijkt me maar in mijn audi a4 sedan paste het niet in alleen de kofferbak en die is niet veel kleiner dan de M3H.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daemonix
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
RaRo74 schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 09:55:
[...]

Precies.

Zo vind ik het trouwens jammer bij AP in de file dat deze niet automatisch naar links gaat om motorrijders rechts wat meer tussenruimte te geven.
Op AP is er zeker nog voldoende ruimte maar iets meer naar links is wat vriendelijker.
Ik probeer in ieder geval AP tijdig uit te schakelen door iets naar links te gaan en ruimte te geven.
Het is erger dan dat, in o.a. Duitsland ben je verplicht een zogenaamde Rettungsgasse te maken. Tesla AP werkt dat actief tegen.

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• adjego

Ik heb dit in mijn 2019 model gedaan, en dat paste precies. Dus dit moet ook wel lukken met de Highland. Wel de bank plat natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• @baddon
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-06 23:13
Bedankt voor de link. Ik heb alle geluidjes die daar gepost zijn eens goed beluisterd. Er komt er echter geen een in de buurt van mijn "KLOENK".... passagiers op de achterbank denken dat ik ergens tegenaan rijdt zo hard is het. Iemand hier ervaring mee en is het opgelost met een service afspraak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:39
bilgy_no1 schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 09:19:
[...]

Ja, dat vind ik dus grappig op een ironische manier... Dat eerste plaatje (niet door jou) werd gepost met een klacht over het ontbreken van USS en een opmerking erbij als "ik kon bij vorige auto's blind vertrouwen op de parkeersensoren".

Dan blijkt dat het mogelijk/waarschijnlijk (zoals bij jou het geval was) door een andere auto te komen en dat (zoals in jouw geval) de parkeer sensoren daarvan de aanrijding niet hebben voorkomen...

Ik vind de huidige implementatie van de Tesla Park Assist echt niet onderdoen voor sensoren en misschien zelfs beter is door een volledige dekking rondom, herkenning van stoepranden en bewegende objecten iets verder weg.

Ik vind dat er soms iets te gemakkelijk wordt geklaagd over die Park Assist. Dat was eigenlijk het punt dat ik probeerde te maken.
Bij mijn auto kan ik switchen tussen Tesla Vision en USS sensoren. Ik vind de USS sensoren veel beter werken. Wellicht toch nog een keer switchen om het een kans te geven, maar het lijkt een stuk minder nauwkeurig met de camera's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Laatst online: 21:36
@baddon schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 07:04:
Hebben er hier meer rijders last van een hard geluid vanuit de achterkant in het begin van de rit? Het lijkt alsof de rem of automatische handrem bij mij "losspringt" met een hard KLOENK geluid. Het is vooral als de auto een tijdje heeft stilgestaan (meer dan een uur schat ik zo). 2023 MYP
Misschien tijd om de remmen een keertje schoon te (laten) maken :). Kost een paar tientjes maar dan zou 't wel een eind weg moeten zijn.
Kan ook helpen om niet onder spanning te parkeren. (dus niet tegen een varkensrug aanzetten en de parkeerrem erop). Dat vermindert het in elk geval als je remmen vies zijn.

Dit kan overigens elke garage en is niet Tesla-Specifiek. Remmen zijn heel "normaal".

[ Voor 5% gewijzigd door Mar.tin op 10-10-2024 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medjai
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-09 08:50
adjego schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 08:37:
[...]

Achteraf laten monteren is geen probleem en dan telt hij niet mee voor de SEPP. Heb ik zelf met mijn RWD ook gedaan. Auto zelf helaas wel iets te vroeg besteld, want had anders €2500,- kunnen besparen ;) Rijd hem sinds 14 sept, en op 27 sept de trekhaak laten monteren.

[Afbeelding]
Bedankt voor je reactie, en je geregistreerde trekgewicht is dan ook gewoon 1000kg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adjego
Medjai schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 12:35:
[...]

Bedankt voor je reactie, en je geregistreerde trekgewicht is dan ook gewoon 1000kg?
Jazeker, dat had de auto al voordat de trekhaak was gemonteerd. Standaard heeft de Highland al geregistreerd trekgewicht van 1000 kg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
Jammer dat de YouTube Music app nog zo slecht werkt. Krijgt bij allemaal sets die ik luisteren wil (bijv. Tomorrowland) allemaal errors en de irritante filmpjes van de kinderen (die ze op TV kijken) spelen wel af over de luidsprekers. Hoop dat dat opgelost wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
daemonix schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 11:19:
[...]

Het is erger dan dat, in o.a. Duitsland ben je verplicht een zogenaamde Rettungsgasse te maken. Tesla AP werkt dat actief tegen.
In België ook trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tspawn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-09 10:10
Oekol schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 12:46:
Jammer dat de YouTube Music app nog zo slecht werkt. Krijgt bij allemaal sets die ik luisteren wil (bijv. Tomorrowland) allemaal errors en de irritante filmpjes van de kinderen (die ze op TV kijken) spelen wel af over de luidsprekers. Hoop dat dat opgelost wordt.
Ja valt mij op dat de laatste maanden livesets ook veel op video only staan, dan ontbreekt ook de switch om hem om te zetten naar audio only in de mobiele app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeRipper
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:05
@baddon schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 07:04:
Hebben er hier meer rijders last van een hard geluid vanuit de achterkant in het begin van de rit? Het lijkt alsof de rem of automatische handrem bij mij "losspringt" met een hard KLOENK geluid. Het is vooral als de auto een tijdje heeft stilgestaan (meer dan een uur schat ik zo). 2023 MYP
Heb ik soms ook maar nog niet erg genoeg voor een chat met Tesla vind ik in mijn geval. Komt weinig voor. Ik vermoed ook de rem. Het kan ook zijn dat je je fysieke remmen te weinig gebruikt. Mijn advies: rem eens een week veel en krachtig met het rempedaal. Dan worden de achterremmen schoner. Als het er dan nog is contact opnemen met Tesla. Aan de andere kant, je hebt nog garantie dus...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GekkeRipper
RaRo74 schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 09:55:
[...]

Precies.

Een keuze hierin zou fijn zijn. Niet automatisch. Want op de rechter rijstrook moet ie niet naar links neigen in de meeste situaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hongy
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 19-09 12:15
GekkeRipper schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 13:16:
[...]

Heb ik soms ook maar nog niet erg genoeg voor een chat met Tesla vind ik in mijn geval. Komt weinig voor. Ik vermoed ook de rem. Het kan ook zijn dat je je fysieke remmen te weinig gebruikt. Mijn advies: rem eens een week veel en krachtig met het rempedaal. Dan worden de achterremmen schoner. Als het er dan nog is contact opnemen met Tesla. Aan de andere kant, je hebt nog garantie dus...
Hier is ook een mogelijkheid om zelf je remmen schoon te maken.

https://youtu.be/OLakhbPYr7w?feature=shared

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
tspawn schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 13:13:
[...]

Ja valt mij op dat de laatste maanden livesets ook veel op video only staan, dan ontbreekt ook de switch om hem om te zetten naar audio only in de mobiele app.
Dat zal het dan wel zijn... Hmm die switch die je in de youtube app? Zal eens kijken of dat het dan is.
Hmm nee, als ik op de youtube app klik op het YT Music icoontje kan ik bij die ik probeerde wel gewoon luisteren zonder beeld. Denk echt dat het de app in de auto is helaas.

[ Voor 18% gewijzigd door Oekol op 10-10-2024 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaRo74
daemonix schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 11:19:
[...]

Ja precies en daar zet ik AP altijd helemaal uit om uiterst links te rijden voor de hulpdiensten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaRo74
GekkeRipper schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 13:18:
[...]

Een keuze hierin zou fijn zijn. Niet automatisch. Want op de rechter rijstrook moet ie niet naar links neigen in de meeste situaties.
Wie weet komt dat nog een keer beschikbaar bij een software upgrade. Zou heel mooi zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• adwin84
  • Laatst online: 22:37
RaRo74 schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 14:04:
[...]

Wie weet komt dat nog een keer beschikbaar bij een software upgrade. Zou heel mooi zijn.
Inderdaad, als in een selectieknop links/rechts of middels licht naar links/rechts te sturen waarbij de AP deze positie op de baan vasthoudt tot 40km/h o.i.d.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18:34
adwin84 schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 15:41:
[...]

Inderdaad, als in een selectieknop links/rechts of middels licht naar links/rechts te sturen waarbij de AP deze positie op de baan vasthoudt tot 40km/h o.i.d.
Ik wil dat niet zelf selecteren.
Hoogstens een suggestie als je in de file rijdt (camera's moeten dat detecteren), en dan automatisch naar links op 3de vak of rechts op middenvak.
Automatisch is the 'way to go'.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
Tommie12 schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 16:03:
[...]

Hoogstens een suggestie als je in de file rijdt (camera's moeten dat detecteren), en dan automatisch naar links op 3de vak of rechts op middenvak.
Ik denk dat zoiets nog redelijk moeilijk is. De auto moet namelijk gaan detecteren hoeveel rijstroken er zijn, op/afritten dus niet meerekenen, en op welke rijstrook je staat. Om dan te bepalen of je links of rechts moet gaan hangen in je rijvak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

this schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 16:06:
[...]

Ik denk dat zoiets nog redelijk moeilijk is. De auto moet namelijk gaan detecteren hoeveel rijstroken er zijn, op/afritten dus niet meerekenen, en op welke rijstrook je staat. Om dan te bepalen of je links of rechts moet gaan hangen in je rijvak.
Dat is tegenwoordig toch gewoon veelal statische data uit navigatiekaarten? Ze weten ook op welke baan je moet voorsorteren bij ingewikkelde knooppunten.

Maar zolang de camera nog continue twijfelt tussen een dubbele doorgetrokken streep en een normale onderbroken streep ga ik er niet vanuit dat ze nauwkeurig kunnen zien wat de vangrail is en op welke baan je precies rijdt. Blokstrepen worden ook niet als zodanig herkend, dus dat is gewoon een tijdelijke extra rijstrook.

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaRo74
adwin84 schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 15:41:
[...]

Tommie12 schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 16:03:
[...]

Dat zou al een hele verbetering zijn en zo zijn er meerdere combinaties te bedenken.
Bij een aankomende motor laat AP aan de motorrijder zien dat deze gezien is door licht naar links uit te wijken zoals sommige van jullie hebben wanneer een vrachtwagen op AP wordt ingehaald.
En bij naderende hulpdiensten duwt AP de auto zover mogelijk naar links.

En om alles nog enigszins veilig te houden voor iedereen tot een maximale snelheid anders schrikken we daar weer van.

Gelukkig leest Elon hier mee dus weten we wat er in de digitale pen zit :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
Ethirty schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 16:11:
[...]

Dat is tegenwoordig toch gewoon veelal statische data uit navigatiekaarten? Ze weten ook op welke baan je moet voorsorteren bij ingewikkelde knooppunten.
Alleen jammer dat de vision deze data graag overschrijft met wat de vision denkt dat de realiteit is.
Zie maar de vele foute snelheidslimieten die we tegenkomen onderweg. Die data heeft de Tesla allemaal al, maar toch denkt 'ie iets anders te zien en wordt de snelheid daarop aangepast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
[...]

Valt mee toch:

Auto links van de Tesla? Rechts aanhouden (prio 1)
Auto rechts van de Tesla? Links aanhouden (prio 2)

Als je dan dus midden rijdt altijd prio 1 aanhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeslaNerd
  • Laatst online: 23:41
fisherman schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 11:48:
[...]

Bij mijn auto kan ik switchen tussen Tesla Vision en USS sensoren. Ik vind de USS sensoren veel beter werken. Wellicht toch nog een keer switchen om het een kans te geven, maar het lijkt een stuk minder nauwkeurig met de camera's.
Welk model Tesla heb jij waar in het menu kan jij die switch maken?

120m2 bovenwoning met 6 radiatoren en vvw in de badkamer. Intergas HRE 36/30A met Honeywell Round Modulation en Quatt hybrid op het dak van de dakkapel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimk
  • Laatst online: 17-09 16:17
Ik weet niet of het mag, maar toch even ranten over Ayvens.
Afgelopen donderdag via Ayvens een M3 SR besteld, vrijdag ochtend goedgekeurd door de baas.
Prima.

Krijg ik dinsdag van Tesla de mail over èn prijsverlaging van de M3SR maar ook de aankondiging van de LR RWD.
Affijn, no problem, binnen 14 dagen dus bestelling annuleren en nieuwe aanmaken. Tesla gevraagd en geven duidelijk aan dat ze dit inderdaad, zonder enig opgaaf van redenen, accepteren.

Ayvens daarentegen, die wiegeren gewoon mee te werken. Weigeren als in expliciet zeggen dat men dat niet kan.
Hun letterlijke tekst is:
Helaas is het vanuit ons niet mogelijk. De bestelling zal dus doorlopen zoals deze is. Een eventuele prijsverlaging zoals je aangaf zal wel worden doorgevoerd.

Really?!
Ze adverteren er zelfs mee op hun private leaseportaal (mijn bestelling is zakelijk, dus feitelijk is dat anders)
(https://www.ayvens.com/nl-nl/private-lease/bestel-een-auto/ stap 4)

Zúlke slechte service zag ik niet eerder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
[...]

En hoe doe je dat zelf? Je kijkt uit je ogen. Een Tesla kan tegelijkertijd in 4 richtingen kijken, dus waarom zou dat niet kunnen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
pimk schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 17:16:
Afgelopen donderdag via Ayvens een M3 SR besteld, vrijdag ochtend goedgekeurd door de baas.
Prima.

Krijg ik dinsdag van Tesla de mail over èn prijsverlaging van de M3SR maar ook de aankondiging van de LR RWD.
Affijn, no problem, binnen 14 dagen dus bestelling annuleren en nieuwe aanmaken. Tesla gevraagd en geven duidelijk aan dat ze dit inderdaad, zonder enig opgaaf van redenen, accepteren.

Ayvens daarentegen, die wiegeren gewoon mee te werken. Weigeren als in expliciet zeggen dat men dat niet kan.
Helaas is het vanuit ons niet mogelijk. De bestelling zal dus doorlopen zoals deze is. Een eventuele prijsverlaging zoals je aangaf zal wel worden doorgevoerd.

Really?!
Ze adverteren er zelfs mee op hun private leaseportaal (mijn bestelling is zakelijk, dus feitelijk is dat anders)

Haha ja dus de prijsverlaging in hun voordeel wordt doorgevoerd en jij voelt iets er van in je bijtelling. Het maandbedrag richting de baas zal wel 't zelfde blijven. Lekker via je wagenparkbeheerder spelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wootahH
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 00:49
Prima.

Really?!

Dat zijn de regels van private lease. Zakelijk heb je vaak andere rechten/regels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Tommie12 schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 17:30:
[...]

En hoe doe je dat zelf? Je kijkt uit je ogen. Een Tesla kan tegelijkertijd in 4 richtingen kijken, dus waarom zou dat niet kunnen?
Mijn computer is ietsje sneller en nauwkeuriger ;)

#team_UTC+1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hamer
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 15-07 14:57
Prima.

Really?!

Breek me de bek niet open over Ayvens…. Wat een verschrikkelijke chaos is het daar. Mijn werkgever heeft een eigen desk (1600 wagens bij voorheen Leaseplan, nu Ayvens).
8 juli al offerte richting Ayvens gedaan door tekenbevoegd en deze is “kwijtgeraakt” want oud mailadres bla bla bla.
Nu is deze week opnieuw bestelling gedaan en M3 LR AWD zou in oktober geleverd moeten worden (spoedbestelling) maar ze kunnen mij geen enkele opdrachtbevestiging geven.
100x bellen, geen enkele zin. Ik wacht komende week af dan maar weer bellen, maar Ayvens is 1 en al drama!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Prima.

Really?!

Volgens mij haal je 2 dingen door elkaar. Ik lees namelijk "goedgekeurd door de baas" en later stuur je een link omtrent "private lease". Tenzij je een constructie hebt waarbij je baas jouw PL betaalt, heb je het normaal gesproken over zakelijke lease. En ook als de PL door je baas besteld wordt, is het een zakelijke transactie omdat jij hem niet als consument besteld. Enige optie waarin je wel consument bent is wanneer je zelf de PL volledig regelt en vervolgens het contract bij je baas indient ter declaratie, dat kan natuurlijk ook, maar...

Een veel voorkomende misvatting is dat je zakelijk dezelfde rechten hebt als consumenten hebben, maar dat is niet zo, integendeel. Zakelijk heb je nooit recht op dingen als zoveel dagen bedenktijd, de 14 dagen koop op afstand clausule of andere consumentenrechten. Tuurlijk kan een bedrijf het wel aanbieden, maar zakelijk zie je dat zelden. Een order is een order en kan je even los van uitzonderlijke situaties gewoon niet meer onderuit.

[ Voor 7% gewijzigd door MooDyBLueS op 10-10-2024 17:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• this
Tommie12 schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 17:30:
[...]

Je rijdt toch al lang genoeg zelf met een Tesla om te weten dat Tesla daar nog niet héél erg goed in is.
Anders zou AP wel perfect werken en op de FSD visualisatie op je scherm nooit flikkeringen te zien zijn of rare beelden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:21
Hamer schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 17:44:
[...]

Breek me de bek niet open over Ayvens…. Wat een verschrikkelijke chaos is het daar. Mijn werkgever heeft een eigen desk (1600 wagens bij voorheen Leaseplan, nu Ayvens).
8 juli al offerte richting Ayvens gedaan door tekenbevoegd en deze is “kwijtgeraakt” want oud mailadres bla bla bla.
Nu is deze week opnieuw bestelling gedaan en M3 LR AWD zou in oktober geleverd moeten worden (spoedbestelling) maar ze kunnen mij geen enkele opdrachtbevestiging geven.
100x bellen, geen enkele zin. Ik wacht komende week af dan maar weer bellen, maar Ayvens is 1 en al drama!
Hier ook niets dan ellende. Zitten al 10+ jaar bij ALD. Hier ook eigen desk. Maar na samengaan tot Ayvnes 1 groot drama. Vooral alles wat buiten die desk gebeurt. Niet reageren op emails, geen telefoonnr's, bij wel telefoonnr gewoon onbereikbaar, niet terugbellen, antwoorden op vragen die helemaal niet gesteld zijn. 1 groot drama daar laatste 3 maanden

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
this schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 18:00:
[...]

Je rijdt toch al lang genoeg zelf met een Tesla om te weten dat Tesla daar nog niet héél erg goed in is.
Anders zou AP wel perfect werken en op de FSD visualisatie op je scherm nooit flikkeringen te zien zijn of rare beelden.
Je weet toch ook dat ze dat perfect kunnen in de VS met FSD. En wat dat betreft hebben we in EU de software van maanden (als het niet jaren is) terug.

Als mensen ritten van 100km van deur tot deur kunnen doen zonder interventie, dan moet een auto toch perfect weten op welke rijstrook die rijdt..
En als dat in Duitsland ingevoerd wordt, dan zal een Tesla ook mee de 'rettungsgasse' moeten bouwen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GekkeRipper
Hongy schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 13:23:
[...]

Hier is ook een mogelijkheid om zelf je remmen schoon te maken.

https://youtu.be/OLakhbPYr7w?feature=shared
Let op na zoveel hitte in de remmen te stoppen zou ik zeker een kwartier rondrijden en nauwelijks de remmen nog gebruiken. Zeker niet lang stil staan en al helemaal niet met de voet op de rem. Dan heb je kans op kromme schijven of afzettingen van de remblokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
GekkeRipper schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 18:40:
[...]

Let op na zoveel hitte in de remmen te stoppen zou ik zeker een kwartier rondrijden en nauwelijks de remmen nog gebruiken. Zeker niet lang stil staan en al helemaal niet met de voet op de rem. Dan heb je kans op kromme schijven of afzettingen van de remblokken.
Waarom rondrijden en niet stilstaan? Van stilstaan gaat die niet kromtrekken, het kromtrekken gebeurt op het moment van verhitting, niet er na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
this schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 18:58:
[...]

Waarom rondrijden en niet stilstaan? Van stilstaan gaat die niet kromtrekken, het kromtrekken gebeurt op het moment van verhitting, niet er na.
nope, als jij stil gaat staan met je voet op de rem (auto brake) trekken ze juist krom om 2 redenen, op die plek van de blokken koelen ze minder af dan de rest = krom trekken. reden 2, omdat de schijf op de plek van de blokken niet vrij kan bewegen = krom trekken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
anti elppa schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 19:00:
[...]

nope, als jij stil gaat staan met je voet op de rem (auto brake) trekken ze juist krom om 2 redenen, op die plek van de blokken koelen ze minder af dan de rest = krom trekken. reden 2, omdat de schijf op de plek van de blokken niet vrij kan bewegen = krom trekken
Zonder op de rem te staan natuurlijk! Als je dat doet gaat die idd kromtrekken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anti elppa
this schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 19:04:
[...]

je tesla remt automatisch. Kan je uitzetten, maar kan je beter ff 5min blokje om doen. Weet je 200% zeker dat het goed gaat

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GekkeRipper
this schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 19:04:
[...]

Remblokken staan zo dichtbij de schijf als je niet remt dat je daar toch echt problemen van kunt krijgen bij hete schijven en hete blokken. Dus gewoon ff blijven rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fisherman
TeslaNerd schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 17:02:
[...]

Welk model Tesla heb jij waar in het menu kan jij die switch maken?
Dat kunnen alleen de versies met de nieuwe AMD Ryzen processor die nog wel de ultrasoon sensoren hebben. Beide dus aanwezig op die van mij. Ook speciaal op zoek geweest naar o.a. deze combinatie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mfontein75
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 18:19

Sterker nog, in de Highland passen 8 banden met velgen als je er ook 1 op de passagiersstoel neemt 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mfontein75 schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 20:58:
[...]

Sterker nog, in de Highland passen 8 banden met velgen als je er ook 1 op de passagiersstoel neemt 8)
Alleen in de kofferbak? Lijkt me van niet. In de Model Y moet ik de bank plaat gooien voor een set 19" wielen met banden gemonteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:46

pdavie2311

Live life to the fullest..

Die hoedenplank in de Y is vet irri, haha! Die ligt eruit en dan maar een open ruimte. Raar ding is dat…

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
pdavie2311 schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 22:10:
Die hoedenplank in de Y is vet irri, haha! Die ligt eruit en dan maar een open ruimte. Raar ding is dat…
https://teslaunch.net/nl/...058S9yEAQYAiABEgLUwPD_BwE

Opgelost ☺️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• goldmemberf1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:05
Zijn hier M3 Highland rijders die eerder een 2019 hebben gereden? Ik ben benieuwd hoe veel beter jullie de nieuwe M3 vinden t.o.v. het model dat komende tijd waarschijnlijk massaal de tweedehands markt op komt.

De huidige aanbieding voor 37k (incl SEPP en referral) is wel heel aantrekkelijk, maar als er straks oude M3's voor dumpprijzen weggaan, ben ik toch wel even benieuwd of die nieuwe nou echt zoveel beter is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• yeehaw
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-09 07:12
goldmemberf1 schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 22:44:
Zijn hier M3 Highland rijders die eerder een 2019 hebben gereden? Ik ben benieuwd hoe veel beter jullie de nieuwe M3 vinden t.o.v. het model dat komende tijd waarschijnlijk massaal de tweedehands markt op komt.

De huidige aanbieding voor 37k (incl SEPP en referral) is wel heel aantrekkelijk, maar als er straks oude M3's voor dumpprijzen weggaan, ben ik toch wel even benieuwd of die nieuwe nou echt zoveel beter is.
Ik zou even een proefrit maken. Ik heb de 2019 gereden en krijg binnenkort de Highland. Tijdens de proefrit merkte ik al dat de Highland veel stiller is en een stuk comfortabeler ook. Ik miste wel de subwoofer (LR vs SR) maar omdat het zo stil is klinkt de audio ook al een stuk beter en hoeft deze minder hard. Daarnaast is het systeem ook een stuk sneller.

Maarja als ik de 2019 met de 8% bijtelling door had kunnen rijden had je mij niet gehoord :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldmemberf1
yeehaw schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 22:56:
[...]

Ik zou even een proefrit maken. Ik heb de 2019 gereden en krijg binnenkort de Highland. Tijdens de proefrit merkte ik al dat de Highland veel stiller is en een stuk comfortabeler ook. Ik miste wel de subwoofer (LR vs SR) maar omdat het zo stil is klinkt de audio ook al een stuk beter en hoeft deze minder hard. Daarnaast is het systeem ook een stuk sneller.

Maarja als ik de 2019 met de 8% bijtelling door had kunnen rijden had je mij niet gehoord :+
De Highland heb ik gereden, heerlijk stille auto inderdaad. Echter heb ik nooit in de 2019 gezeten. Wel in een 2024 MY, maar ik hoor dat die toch ook weer een stuk beter is qua afwerking dan een M3 uit 2019..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yeehaw
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-09 07:12
Klopt, er is inderdaad een groot verschil tussen 2019 en alles vanaf 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flupp
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 21:18
Het is iedereen gegund om een Tesla tegen de best mogelijke prijs te pakken te krijgen, of die nu van 2019 of nog later is. Maar er worden hier soms prijzen vernoemd waarvoor de mijne, binnen 3 jaar weliswaar toch nooit, nimmer, nie, van eigenaar zal veranderen, hoor. Bij wijze van spreken krijg ik bijna nog evenveel voor mijn V40 diesel.

Slechts 20000€ ? Never. Een auto is nog nóóit een goede investering geweest, maar alles heeft zijn limieten. Ik gééf 'm dan nog liever weg aan iemand die in geldnood verkeert.

Model 3 LR (model 2023)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TeslaNerd
  • Laatst online: 23:41
fisherman schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 20:10:
[...]

Dat kunnen alleen de versies met de nieuwe AMD Ryzen processor die nog wel de ultrasoon sensoren hebben. Beide dus aanwezig op die van mij. Ook speciaal op zoek geweest naar o.a. deze combinatie.
Is dat HW4?

120m2 bovenwoning met 6 radiatoren en vvw in de badkamer. Intergas HRE 36/30A met Honeywell Round Modulation en Quatt hybrid op het dak van de dakkapel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Hoe lang wil je erin rijden? Als dat maar een een jaar of twee is zou ik geen nieuwe kopen.
Maar als je bijvoorbeeld 5 jaar erin gaat rijden zal het elkaar qua kosten weinig ontlopen.

Stel je koopt een 2e hands uit 2019 met flink wat km op de teller voor €20.000 en die verkoop je na 5 jaar voor een restwaarde van €3000.
Of je koopt een nieuwe voor €37.000 en die verkoop je na 5 jaar voor €20.000.
Dan ben je in beide gevallen €17.000 aan afschrijving kwijt.

Alleen met de nieuwe heb je:
- volledige garantie
- een nieuwe batterij zonder degradatie
- veel betere hardware op veel fronten, inclusief infotainment computer.
- lagere onderhoudskosten (zal geen groot verschil zijn, maar wel iets)

Moet je wel dat extra geld op de plank hebben liggen (en het kost je iets aan misgelopen inkomsten op dat geld).

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
bilgy_no1 schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 00:35:
[...]

Hoe lang wil je erin rijden? Als dat maar een een jaar of twee is zou ik geen nieuwe kopen.
Maar als je bijvoorbeeld 5 jaar erin gaat rijden zal het elkaar qua kosten weinig ontlopen.

Stel je koopt een 2e hands uit 2019 met flink wat km op de teller voor €20.000 en die verkoop je na 5 jaar voor een restwaarde van €3000.

- volledige garantie

Moet je wel dat extra geld op de plank hebben liggen (en het kost je iets aan misgelopen inkomsten op dat geld).
Kleine kans dat hij na 10 jaar nog maar 3k waard is. Denk eerder dat een nieuwe juist harder af gaat schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
Homeland schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 00:39:
[...]

Kleine kans dat hij na 10 jaar nog maar 3k waard is. Denk eerder dat een nieuwe juist harder af gaat schrijven.
dit idd. zal eerder tussen de 6 en 8k zitten. En zeker na 10 jaar telt gewoon heel erg mee hoe de carroserie er uitziet en km's. Zit er nergens schade, ben je nog niet over de 200k km heen, kan je er echt nog een mooi bedrag voor krijgen.

mbt 2019 en higland. Ik heb beide. Verschil is erg groot. Vooral op bouwkwaliteit interrieur. Highland is echt wel heel veel stiller. Non performance highland versie is kwa wegligging wel iets softer dan de 2019 versie.
2019 versie maakt het ook nog wel een beetje uit van welke periode je hem koopt. Begin 2019 had je HW2.5 en echt wel nog meer issues met kwaliteit. Na de zomer werd dat langzaam allemaal beter.

Ik vond iig de 2019 nog dermate goed dat ik die nu dus prive over gekocht heb van de LM paar weken terug. Moet ook zeggen dat iederen liep te schreeuwen dat de prijzen in zouden storten. Vind de prijzen amper bewegen eigenlijk. Ik heb de deal met de LM 3 maanden terug gemaakt voor 21.500 euro. Had verwacht dat het nu al wel goedkoper zou zijn. Maar nee. Ik zie nu iig geen enkele Model 3 aangeboden worden die in de buurt komt van de mijne. Model 3, LR, 19", trekhaak, acc boost, 117k km, getinte ramen. En echt 0,0 schade of krassen. Interrieur is ook nog helemaal 100%.

[ Voor 26% gewijzigd door anti elppa op 11-10-2024 07:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asbes
mfontein75 schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 20:58:
[...]

serieus hoe dan? ben al bang voor 4 2x recht en 2x stand (half) :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• adjego

Ik heb mijn oude nog die ik wil verkopen en heb al een nieuwe Highland. Oude is zeker geen slechte auto, ver van zelfs. Maar de Highland is wel echt een grote verbetering. Ik ben niet zo bekend met de tussenliggende upgrades van de Model 3, maar geluid (windgeruis) en rust in onderstel zijn voor mij de duidelijkste verschillen. Het zit allemaal strakker in elkaar, en voelt meer volwassen.

Mijn 2019 SR+ is wel sneller dan de Highland RWD🙂

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fisherman
Nee, HW4 zit alleen op de Highland. De laatste versies van voor de Highland hebben ook gewoon de snellere Ryzen. Die zijn ook een tijdje nog met USS gemaakt, voordat die geschrapt werden. Dat is maar een beperkte periode geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Blizzard
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-09 11:26
adjego schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 08:36:
[...]

Ik heb mijn oude nog die ik wil verkopen en heb al een nieuwe Highland. Oude is zeker geen slechte auto, ver van zelfs. Maar de Highland is wel echt een grote verbetering. Ik ben niet zo bekend met de tussenliggende upgrades van de Model 3, maar geluid (windgeruis) en rust in onderstel zijn voor mij de duidelijkste verschillen. Het zit allemaal strakker in elkaar, en voelt meer volwassen.

Mijn 2019 SR+ is wel sneller dan de Highland RWD🙂
Misschien kan je wel gaan sjip-tjoenen https://tesla.br-performance.eu >:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• goldmemberf1
bilgy_no1 schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 00:35:
[...]

- volledige garantie

Sowieso wel 5+ jaar. Misschien nog wel langer.

Als ik de verhalen mag geloven, gaat de markt komende tijd overspoeld worden met 2019 M3's en gaan we prijzen zien van 15.000eu of zelfs lager. Wat zal er van die 15k dan over zijn na 5 jaar...zo'n 6.000eu? Een afschrijving van 9.000eu.

De m3 highland (glazen bol) zal dan wel richting de 20k gaan. Een afschrijving van 17.000eu. Toch wel een behoorlijk verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Homeland schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 00:39:
[...]

Het hangt uiteraard ook van de kilometerstand af. Maar je hebt het tegen die tijd in elk geval over een auto van 10 jaar oud, met waarschijnlijk tegen 3 ton km op de teller en tegen de 20% degradatie van de batterij.

Ik reken voor nieuw al met bijna de helft afschrijving tot het niveau dat je nu voor een 5 jaar oude Model 3 betaalt. Als een nieuwe harder afschrijft in die tijd, dan komt dat enkel door verdere prijsverlagingen bij Tesla zelf. Dat gaat dan ook invloed hebben op de derdehands markt.

Maar goed, ik probeer niemand te overtuigen van wat ze moeten doen hoor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• anti elppa
goldmemberf1 schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 09:06:
[...]

Sowieso wel 5+ jaar. Misschien nog wel langer.

Als ik de verhalen mag geloven, gaat de markt komende tijd overspoeld worden met 2019 M3's en gaan we prijzen zien van 15.000eu of zelfs lager. Wat zal er van die 15k dan over zijn na 5 jaar...zo'n 6.000eu? Een afschrijving van 9.000eu.

De m3 highland (glazen bol) zal dan wel richting de 20k gaan. Een afschrijving van 17.000eu. Toch wel een behoorlijk verschil.
dat van die 15000 euro zijn tot nu toe wilde west verhalen. De markt is in september al overspoelt, de 2019 eind q3 piek van kleine 6000 auto's. Meer dan de helft van alles wat er in 2019 verkocht is, is al uit de lease en verkocht. Zijn ook aardig wat auto's eerder dan 5 jaar al uit de lease gegaan ivm max km's. Wat ik al schreef, ook ik had al wel een drop verwacht, maar die blijft uit tot nu toe.
15k is er 1x een LR langs gekomen met bijna 300k km, en volledig afgetrapt van binnen en buiten. Ding zag er echt verschrikkelijk uit. 15k was eigenlijk nog teveel. Maar heel het internet had het gelijk over die 15k als target.....
Denk dat we 17k voor een nette SR wel gaan zien. Onder de 20k voor een nette LR lijkt me al redelijk bijzonder.
Maar we gaan het zien

Pagina: 1 ... 445 ... 502 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: