Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 444 ... 502 Laatste
Acties:
  • 3.701.689 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gyrolion
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13:42
turkeyhakan schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 07:21:
[...]

Er is ook pas vanaf de zomer van 2024 iets hardwarematigs geïntroduceerd: https://tff-forum.de/t/wi...eraenderungen/100784/1377

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dit is een software matige aanvraag, net als de matrix headlights welke al in auto's zaten werd op deze manier aangevraagd.

Mijn eind 2023 model 3 Highland heeft wel sterke IR lampen en ik kan gewoon nag vrij rijden in de avond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:49
Gyrolion schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 10:03:
[...]

Dit is een software matige aanvraag, net als de matrix headlights welke al in auto's zaten werd op deze manier aangevraagd.

Mijn eind 2023 model 3 Highland heeft wel sterke IR lampen en ik kan gewoon nag vrij rijden in de avond.
Ik kan mij voorstellen dat de Y deze aangepaste camera nog niet had en de 3 MY2024 wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Muncky-
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20-09 07:24
Bestellen mensen nog steeds de huidige Model Y nu we (zo goed als zeker) weten dat de Juniper eraan komt in Q1 volgend jaar? Ik ben nog steeds in dubio nm.; nu bestellen en het huidige model rijden per eind dit jaar of wachten op de update.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
-Muncky- schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 10:18:
Bestellen mensen nog steeds de huidige Model Y nu we (zo goed als zeker) weten dat de Juniper eraan komt in Q1 volgend jaar? Ik ben nog steeds in dubio nm.; nu bestellen en het huidige model rijden per eind dit jaar of wachten op de update.
Kijk eens op de weg. Ik zie nog wel wat Y's op heel recente nummerplaten, dus ja, er zijn zeker nog mensen die bestellen en geleverd krijgen.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micmulder
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19-09 09:47
Dat ligt denk ik helemaal af van je eigen situatie. Ik wacht persoonlijk nog op de nieuwe Y. Maar dat komt ook omdat ik niet direct een nieuwe auto nodig heb. En wie weet worden de huidige Y’s nog wel goedkoper als de nieuwe is aangekondigd of iets..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:49

RvV

Het lijkt er zelfs op dat de verkoop aantallen van vorig jaar nog overtroffen gaan worden in 2024. Dus het antwoord is "ja". ;)

Y'24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gyrolion
turkeyhakan schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 10:09:
[...]

Ik kan mij voorstellen dat de Y deze aangepaste camera nog niet had en de 3 MY2024 wel?
Dat ligt aan waar de auto vandaan kwam, maar de hardware is aangepast met de overgang naar autopilot HW4, toen is ook de interieur camera geüpdate inclusief de behuizing met daarin dus de IR lampen verwerkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
NiroNiro schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 10:00:
[...]

is het niet <jaar>.<week>.<volgnr> ?
In principe wel, maar nu zijn we week 41, en de updates van week 32 worden nu uitgerold.
We zullen nooit helemaal begrijpen hoe die stacks in elkaar zitten, en het is ook niet belangrijk.

Je hebt er geen invloed op, en het verandert niks, dus "Why worry?".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:12

Ethirty

Who...me?

Ja hoor, lease rijders kunnen niet altijd wachten en ik gok dat dat de grootste groep afnemers is.
En persoonlijk wilde ik per se stalks dus ik ben blij dat Juniper er nog niet was. :)

Q1 blijft de vraag, alleen Tesla weet dat. Er wordt al máánden geroepen dat Juniper bijna uitkomt. Maar als je nú besteld rijdt je al over een week of 2 a 3 een hele fijne auto.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Gyrolion schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 10:28:
[...]

Dat ligt aan waar de auto vandaan kwam, maar de hardware is aangepast met de overgang naar autopilot HW4, toen is ook de interieur camera geüpdate inclusief de behuizing met daarin dus de IR lampen verwerkt.
En je bent er van op de hoogte dat de Model Y pas medio zomer deze upgrade heeft gehad?? (in de EU)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YYIhTSKkjPDJC8YyZFBQZ7o58iA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/JatpGlOWm0e13tN3AdWfki9E.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• realmadridsi
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13-09 11:04
stefxx schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 20:44:
[...]

Bedankt! Ik heb me nooit gerealiseerd dat er infrarood lampjes naast die camera zaten... ik had dus zo'n schuifje over de camera geplakt zodat ik de camera kon afdekken indien nodig... maar die zat dus mooi over 1 van die lampjes geplakt 8)7
Ik zal vanavond gelijk kijken, dit kan ook wel eens verklaren waarom ik nog steeds nags krijg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ingmar7
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 16:45
Gyrolion schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 10:03:
[...]

Echt heel vreemd, ik heb exact zelfde auto en kan niet nag vrij rijden in avond… :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LigeTRy
  • Registratie: Juli 2010
Vandread schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 09:53:
Vrijdag 13 september M3 RWD opgehaald....... voelt ineens een klein beetje vervloekt..... later moeten doen :P

Had wel graag de RWD LR genomen, maar afijn het was gewoon de beste bang4buck op dat moment en nu helemaal.
Ach, niet maar naar kijken en lekker van genieten!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Allewijn
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
RvV schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 09:36:
Ik zat mij af te vragen waarom ik de laatste update maar niet kreeg. Daarom gisteren de auto maar even opnieuw verbonden aan de wifi en voila, een paar uur later stond 32.7 klaar voor installatie.
Vanmorgen heb ik een eerste ritje gemaakt met de "nieuwe AP" en ben blij verrast zoals Allewijn.
De route was te kort om nog te experimenteren hoe het nu echt werk in de '24 Y HW3. De interrieurcamera zal wel naar je ogen kijken. Maar of er dan toch een druk of capaciteitssensor in het stuur zit? Toen ik het stuur met 2 handen losjes vast had kreeg ik wel een nag. En met het laten rusten van 1 vinger onderop het stuur heb ik een paar kilometer gereden zonder nag. Dus ik ben nog even aan het uitzoeken hoe of wat. :)
In ieder geval zie ik het mijzelf op deze manier een stuk vaker gebruiker dan voorheen.
Goed om te horen dat het ook voor jou werkt.
En zie jij ook de twee felle infrarood lampjes? Test dat eens. Hoef je niet voor te rijden. Gewoon vanavond in donker in de MY gaan zitten in D zetten zodat stuur en stoel in jouw positie automatisch schuiven en dan even met je telefoon camera naar de interieur camera kijken.

En als je dan al infrarood hebt, kan je ook nog in het menu het live beeld van de interieur camera op dat moment zien (controls>service>camera preview).
Dan kan je kijken of je gehele stuur wel zichtbaar is.
Misschien is dat bij sommigen niet het geval qua ingestelde stuur positie?...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeri_berg
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10:57
Gisteravond de 32.7 update geïnstalleerd (komende van 32.6) en vanmorgen direct gekeken of de snelladers van o.a. Fastned weer terug zijn in het overzicht... JA.
(al had ik niet gekeken of ze er bij mij wel/niet in zaten in de 32.6 update maar door dit forum getriggerd er op te letten).
MY RWD 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gyrolion
turkeyhakan schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 10:38:
[...]

En je bent er van op de hoogte dat de Model Y pas medio zomer deze upgrade heeft gehad?? (in de EU)

[Afbeelding]
Ja daar ben ik van op de hoogte, volgens mij waren ze volledig om in mei van 2024, maar er waren pre 2024 al een paar met HW4 gespot. En zoals je kan zie in dat rijtje zit er ook een software gerelateerde change bij.

Maar desalniettemin daar ging het niet om, het ging er om dat in ieder geval in mijn eind 2023 model 3 wel een flinke dot met IR licht mijn bakkes in word geschenen.

Volgens mij is het ook wel goed te zien door in de sentry app in het donker eens de interieur camera er bij te pakken, als alles dan goed verlicht is en je hebt de groothoek view dan zit je goed.

[ Voor 4% gewijzigd door Gyrolion op 09-10-2024 10:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turkeyhakan
joeri_berg schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 10:50:
Gisteravond de 32.7 update geïnstalleerd (komende van 32.6) en vanmorgen direct gekeken of de snelladers van o.a. Fastned weer terug zijn in het overzicht... JA.
(al had ik niet gekeken of ze er bij mij wel/niet in zaten in de 32.6 update maar door dit forum getriggerd er op te letten).
MY RWD 2023
Die waren gisteren ook al terug, met nog 2024.32.6 turkeyhakan in "Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:34
Allewijn schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 10:46:
[...]

Goed om te horen dat het ook voor jou werkt.
En zie jij ook de twee felle infrarood lampjes? Test dat eens. Hoef je niet voor te rijden. Gewoon vanavond in donker in de MY gaan zitten in D zetten zodat stuur en stoel in jouw positie automatisch schuiven en dan even met je telefoon camera naar de interieur camera kijken.

En als je dan al infrarood hebt, kan je ook nog in het menu het live beeld van de interieur camera op dat moment zien (controls>service>camera preview).
Dan kan je kijken of je gehele stuur wel zichtbaar is.
Misschien is dat bij sommigen niet het geval qua ingestelde stuur positie?...
Je kan ook even in het donker met sentry mode kijken of het interieur verlicht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14:44

Nickrsd

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

Naar lang twijfelen toch voor een bmw 330i touring gegaan, prive gekocht..

Zie nu dat de Tesla m3h standard aardig op j prijs verlaagd is.

Twijfelde behoorlijk tussen de 2.. haha of volledig elektrisch of gewoon benzine. 😋

Naja mooi dat de m3 goedkoper geworden is.. wellicht iets voor later

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Nickrsd schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 11:04:
Naar lang twijfelen toch voor een bmw 330i touring gegaan, prive gekocht..

Zie nu dat de Tesla m3h standard aardig op j prijs verlaagd is.

Twijfelde behoorlijk tussen de 2.. haha of volledig elektrisch of gewoon benzine. 😋

Naja mooi dat de m3 goedkoper geworden is.. wellicht iets voor later
Absoluut geen verkeerde keuze een 330i i.p.v. een M3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pr0mo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:14
Ik heb ook bewust voor t huidige model gekozen.
Prijs is aantrekkelijk, de richtingaanwijzers e.d. zijn er gelukkig nog en vind de upgrades die in de vernieuwde model 3 zitten persoonlijk niet voldoende om te wachten. Daarnaast is de kwaliteit van de huidige model Y (komende vanaf een ID.3 Pro) meer dan goed genoeg. Ook wordt de huidige geleverd met HW4 wat de vernieuwde versie waarschijnlijk ook gaat doen. Dus daarvoor hoeft je het ook niet te doen.

iracing profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:41

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Bobo221 schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 09:39:
[...]

Over mistlampen gesproken, ik had laatst een hele zware stortbui en was haastig opzoek naar de mistlamp achter maar het is toch verdomd moeilijk zoeken midden in een zware stortbui.
Late tip: als je op het icoontje van de verlichting op het scherm drukt dan krijg je onderin een venster voor de verlichting te zien waar je het mistlicht aan kunt zetten.

Helaas werkt het niet op stembediening, ik krijg zelfs specifiek de melding dat stembediening van de mistlampen nog niet geïmplementeerd is (dan vraag ik me af hoe je daar na 7 jaar Model 3 nog niet aan toe gekomen bent).

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Maasluip schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 11:11:
[...]

Late tip: als je op het icoontje van de verlichting op het scherm drukt dan krijg je onderin een venster voor de verlichting te zien waar je het mistlicht aan kunt zetten.

Helaas werkt het niet op stembediening, ik krijg zelfs specifiek de melding dat stembediening van de mistlampen nog niet geïmplementeerd is (dan vraag ik me af hoe je daar na 7 jaar Model 3 nog niet aan toe gekomen bent).
De mistlamp achter mag je toch alleen gebruiken bij mist (minder zicht dan 50 meter) en niet bij regen? Ik moet er niet aan denken al die mistlampen die glinsteren icm met regen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

turkeyhakan schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 11:25:
[...]

De mistlamp achter mag je toch alleen gebruiken bij mist (minder zicht dan 50 meter) en niet bij regen? Ik moet er niet aan denken al die mistlampen die glinsteren icm met regen.
Ik zeg alleen hoe je het mistlicht aan kunt zetten zonder te moeten weten waar het in de menus zit, niet wanneer je het moet doen. Die discussie is toen ook al gevoerd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

turkeyhakan schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 11:25:
[...]

Die discussie was er laatst ook al, met name de Belgen houden er vreemde regels op na met betrekking tot de mist verlichting achter.

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Maasluip schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 11:11:
[...]

Welk icoontje bedoel je dan? Want overdag bij voldoende licht zijn er toch geen icoontjes zichtbaar?

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ethirty schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 11:38:
[...]

Welk icoontje bedoel je dan? Want overdag bij voldoende licht zijn er toch geen icoontjes zichtbaar?
Dan hoef je ook geen mistlicht aan te zetten. 8)
Ja, het groene icoontje van de verlichting als de verlichting aan is. Misschien ook op het grijze icoontje van het automatisch grootlicht (want die zie je volgens mij wel als de dimlichten uit zijn), maar ik heb automatisch grootlicht niet aan en ik was het vanmorgen aan het testen toen de dimlichten aan stonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Ethirty schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 11:38:
[...]

Zodra je dimlichten aan staan (groen lamp icoontje) kun je er op klikken en krijg je een balkje onderin waarin je bijv. je mistlampen aan/uit kunt zetten. Andere optie is een keer seinen maar lijkt mij niet gewenst.

Bovenstaande werkt niet als het dimlicht icoontje grijs is en je lampen dus uitstaan.

[ Voor 3% gewijzigd door turkeyhakan op 09-10-2024 11:51 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Joostdz
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19-09 12:05
pr0mo schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 11:10:
[...]

Ik heb ook bewust voor t huidige model gekozen.
Prijs is aantrekkelijk, de richtingaanwijzers e.d. zijn er gelukkig nog en vind de upgrades die in de vernieuwde model 3 zitten persoonlijk niet voldoende om te wachten. Daarnaast is de kwaliteit van de huidige model Y (komende vanaf een ID.3 Pro) meer dan goed genoeg. Ook wordt de huidige geleverd met HW4 wat de vernieuwde versie waarschijnlijk ook gaat doen. Dus daarvoor hoeft je het ook niet te doen.
Ik ook bewust vorig kwartaal de oude Model Y besteld. Als particuliere koper was dit met de Tesla bonus, SEPP en referral een onverslaanbare deal en idd wel gewoon stengels aan het stuur, HW4, etc. Nu ruim twee weken in bezit en ben zeer tevreden, ideale gezinsauto.
De nieuwe Y komt waarschijnlijk niet meer dit jaar, dus SEPP valt dan sowieso weg (maakt voor lease niet uit, maar privé dus wel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvolutionX
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:28
Joostdz schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 11:57:
[...]

Ik ook bewust vorig kwartaal de oude Model Y besteld. Als particuliere koper was dit met de Tesla bonus, SEPP en referral een onverslaanbare deal en idd wel gewoon stengels aan het stuur, HW4, etc. Nu ruim twee weken in bezit en ben zeer tevreden, ideale gezinsauto.
De nieuwe Y komt waarschijnlijk niet meer dit jaar, dus SEPP valt dan sowieso weg (maakt voor lease niet uit, maar privé dus wel)
De kans is klein maar zelf hoop ik dat het refresh model in december al te bestellen is, dan kun je alsnog aanspraak maken op SEPP. Hopelijk horen en zien we deze week meer tijdens het 10/10 Event.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 19:41
Lekker waardeloos dit. Na 2.5 week werkte alle cameras en dus ap etc niet meer. Nieuwe m3p.

Zou aankomende vrijdag laten fixen bij servicepunt, werd ik net gebeld dat het onderdeel er nog niet is en ze niet weten wanneer die er wel is :(. Ze wilde over een maand inplannen, maar gezegd dat we 2 weken doen en maar hopen dat het dan lukt.

Kan je compensatie oid krijgen als je 6 weken oid moet wachten op reparatie? Rijden is nu echt niet relaxt

[ Voor 13% gewijzigd door TweakerVincent op 09-10-2024 12:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NightHawk4
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-08 01:50

NightHawk4

Lotte is Liev :>

Hele grote groep leaserijders die in het laatste kwartaal van 2019 een Model 3 hebben 'afgehaald'.

Die zijn allemaal aan de beurt voor een nieuwe auto en ik schat in dat veel van deze leaserijders een Y gaan rijden. En over het algemeen kunnen die niet wachten en even de lease uitstellen, uitzonderingen met huur en poolauto's daargelaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
  • Laatst online: 19:45
Yes, als ik wist dat morgen de Juniper bestelbaar is zou ik vandaag nog de huidige bestellen.

e-Niro Exec.l MY19, Tesla MY LR '24, Zappi, 50PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Maasluip schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 11:45:
[...]

Dan hoef je ook geen mistlicht aan te zetten. 8)
Ja, het groene icoontje van de verlichting als de verlichting aan is. Misschien ook op het grijze icoontje van het automatisch grootlicht (want die zie je volgens mij wel als de dimlichten uit zijn), maar ik heb automatisch grootlicht niet aan en ik was het vanmorgen aan het testen toen de dimlichten aan stonden.
Weer wat geleerd, best een hoop verborgen knopjes in die interface :)

#team_UTC+1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hongy
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 16:20
NightHawk4 schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 12:38:
[...]

Hele grote groep leaserijders die in het laatste kwartaal van 2019 een Model 3 hebben 'afgehaald'.

Die zijn allemaal aan de beurt voor een nieuwe auto en ik schat in dat veel van deze leaserijders een Y gaan rijden. En over het algemeen kunnen die niet wachten en even de lease uitstellen, uitzonderingen met huur en poolauto's daargelaten.
Die gaan echt schrikken van de nieuwe bijtelling ipv de 4% die in 2019 de reden was om een model 3 te nemen

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• MrScratch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:16

MrScratch

I am rubber, you are glue

Hongy schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 13:43:
[...]

Die gaan echt schrikken van de nieuwe bijtelling ipv de 4% die in 2019 de reden was om een model 3 te nemen
Klopt, ik ben er 1 van. In Sept 2019 een Model 3 met 4% tot 50K en nu een ModelY met 16% tot 30K. Maar gelukkig kostte de oude 67K en is de nieuwe maar 52K, dus qua fiscale waarde weer een stuk gunstiger. Maar ik zie het als een geweldig voordeel dat ik jaren heb mogen genieten en nu weer een beetje normale bijtellingsprijzen. Ik heb geen moment getwijfeld en geniet geweldig van de verbeteringen van de Model Y tov een 2019 Model 3. En met die auto was ik al 5 jaar ongelofelijk tevreden.

Look behind you! A three headed monkey!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rvleij
  • Laatst online: 15:03
Allewijn schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 17:21:
[...]

Volledig andere rij-beleveving en gebruik AP ineens weer met plezier élke rit.
Ja, hier hetzelfde, werkt echt heel goed. Net weer een lange rit gemaakt, alles ging prima geen rare fratsen en niet een nag. Tot ik op de terugweg in de Gaasperdammertunnel reed, toen moest ik ineens twee keer op de ouderwetse manier aan het stuur trekken terwijl er verder niets veranderd was. Misschien omdat het allemaal wat benauwder was (betonnen muur ipv vluchtstrook), of omdat de snelheid lager was (een 80 weg daar) OF omdat het donker was. :)

Maar ik ben al blij met deze verandering.

Heb zelfs een stukje geprobeerd met "1 keer omlaag drukken voor auto steer", maar dan kun je niet meer van baan verwisselen op TACC zoals met "2 keer omlaag drukken voor auto steer", dus ik blijf maar met 2 keer, maar in principe rijdt ik nu de langere stukken die wat rustiger zijn op auto steer. Hele goede verbetering.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Muncky-
[...]

Schrikken? Nou hier niet hoor. Het ligt maar net aan de leasevoorwaarden..

Ik betaal nu voor mijn witte 2019 M3 LR (met 19') EUR 188,-. Daar gaat ook nog EUR 96,- vanaf doordat ik onder mijn leasebudget zit (bruto teruggave). Netto, zo'n EUR 140,- pm.
Cataloguswaarde destijds was EUR 60.680 :9

Een nieuwe witte 2024 M3 SR (met 19') komt op EUR 152,-., zonder 19' zelfs op EUR 124,-.
Een zelfde config, maar dan LR AWD: EUR 292,- / EUR 264,-

:)

[ Voor 3% gewijzigd door -Muncky- op 09-10-2024 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Er zullen er zat zijn die door die ervaring volledig overtuigd zijn dat een EV prima werkt (ook voor lange reizen) en verder vooral comfortabel en relaxt rijdt en icm de superchargers totaal geen range anxiety hebben. Die gaan niet per se weer terug naar een fossiele auto. Wellicht kiezen ze nu een andere EV, hoewel er zat gaan zijn die bij Tesla zullen blijven, want ze kennen het gemak van de app, de auto etc.

Iedereen die toen een 4% elektrische lease nam wist dat het tijdelijke maatregel was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gdzr
  • Registratie: April 2008
  • Nu online
-Muncky- schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 14:02:
[...]

Ik betaal nu voor mijn witte 2019 M3 LR (met 19') EUR 188,-. Daar gaat ook nog EUR 96,- vanaf doordat ik onder mijn leasebudget zit (bruto teruggave). Netto, zo'n EUR 140,- pm.

Een nieuwe witte 2024 M3 SR (met 19') komt op EUR 152,-., zonder 19' zelfs op EUR 124,-.

Dan ben ik wel benieuwd naar je leasevoorwaarden. Want in mijn geval zit een standaard model 3 zonder opties ook al op EUR 311,28 netto per maand (49,50% belastingschijf).

6.8 kWp op zuid en west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Muncky-
Gdzr schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 14:30:
[...]

Dan ben ik wel benieuwd naar je leasevoorwaarden. Want in mijn geval zit een standaard model 3 zonder opties ook al op EUR 311,28 netto per maand (49,50% belastingschijf).
Als ik een auto lease die qua leasebedrag onder mijn budget zit, krijg ik het verschil bruto terug...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gdzr
  • Nu online
-Muncky- schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 14:31:
[...]

Als ik een auto lease die qua leasebedrag onder mijn budget zit, krijg ik het verschil bruto terug...
Dus waarschijnlijk belastingschijf 1 (38%) wat dan netto: 234,88 is, minus het bruto verschil van je leasebudget maakt 124? Is dat wat je bedoelt?

Denk dat voor de meeste die vanaf 4% komen, het al gauw 150-200,- per maand duurder is

6.8 kWp op zuid en west

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Muncky-
Gdzr schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 14:35:
[...]

Dus waarschijnlijk belastingschijf 1 (38%) wat dan netto: 234,88 is, minus het bruto verschil van je leasebudget maakt 124? Is dat wat je bedoelt?

Denk dat voor de meeste die vanaf 4% komen, het al gauw 150-200,- per maand duurder is
Schijf 3. Stel; ik heb een leasebudget van EUR 1200,- en de lease kost EUR 900,-. Dan krijg ik EUR 300,- bruto terug elke maand. De meeste mensen hebben dit niet inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:38
TweakerVincent schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 12:32:
Kan je compensatie oid krijgen als je 6 weken oid moet wachten op reparatie? Rijden is nu echt niet relaxt
Als de camera's niet werken, dan werken de veiligheidssystemen toch ook niet? Dan gooi je het op onveiligheid en vraag je vervangend vervoer aan, dat werkt iig bij leasemaatschappijen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gdzr
  • Nu online
-Muncky- schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 14:39:
[...]

Schijf 3. Stel; ik heb een leasebudget van EUR 1200,- en de lease kost EUR 900,-. Dan krijg ik EUR 300,- bruto terug elke maand. De meeste mensen hebben dit niet inderdaad.
Makes sense. Dat scheelt een flinke slok op de borrel en zorgt ervoor dat je niet perse je hele budget gaat besteden als het niet nodig is (anders heb je verloren inkomsten?). Goede regeling! Ik zit zelf in een midlance constructie. Dus wat je als leasebudget nodig hebt bepaal je zelf. Het leasebedrag betaal je dan namelijk ook zelf, bruto uit je jaaromzet. Ik ga straks met alle nieuwe tarieven en wegenbelasting wel even rekenen of het nog voordelig/aantrekkelijk is om er eentje via de lease te rijden.

6.8 kWp op zuid en west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 19:41
jongetje schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 14:48:
[...]

Als de camera's niet werken, dan werken de veiligheidssystemen toch ook niet? Dan gooi je het op onveiligheid en vraag je vervangend vervoer aan, dat werkt iig bij leasemaatschappijen.
Klopt veiligheid werkt niet. Ik heb geen lease, maar gekocht. Kan ik dan bij tesla een vervangende krijgen?

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
De kogel is door de kerk, er komt over ±1 week een Tesla Model 3 Highland RWD wit met wit interieur:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OMPP_Cttoao1UtO3ZLc9EUzHWTc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/T9Ney0TZ7xs3BnWeS5M3iXLD.png?f=fotoalbum_large

Een nog ons achtergrondverhaaltje erbij voor wie het leuk vindt:
We zijn ruim een half jaar geleden uit de randstad verhuisd en hadden naast onze Kia een Mazda MX-30 naar volle tevredenheid, dat was voor de randstad een zeer fijne auto, maar nu ik ineens 1,5 uur reistijd naar Amsterdam kreeg voldeed het niet meer met 140-170 km rijbereik. Destijds ook al gekeken naar bijv. een Model Y, maar het was het nét niet. Toen een Hyundai Ioniq 6 LR RWD proefrit gereden en dat beviel wel en de toenmalige korting hielp ook enorm mee. Maar eenmaal in huis kwamen de ergernissen en problemen en die zijn niet geheel naar tevredenheid opgelost, dus uiteindelijk met de dealer gezeten die heeft ons een net terugkoop voorstel gedaan. Zodanig dat we nu met slechts 4k bijbetaling een demo M3 highland RWD gekocht hebben. Met de efficiëntie en het laadnetwerk van Tesla zelf (maar ook anderen als back-up) durfden we het wel aan om voor een RWD te gaan. Feitelijk is dit onze 5e EV dus we weten wel ongeveer wat ons te wachten staat.

Stiekem ben ik altijd wel van de "andere keuze" geweest, auto's die niet iedereen rijdt. Dat bewijst niet alleen onze Kia e-Soul die we nog steeds hebben, maar ook de MX-30, de Ioniq 6 keuze initieel en daarvoor de paar Lexussen die we hebben gehad. Dat ik nu, oneerbiedig gezegd, een broodje jonge kaas heb gekocht en straks op een parkeerplaats kentekens moet gaan vergelijken om te zien welke witte M3 nu van mij is, tja... daar heb ik me al overheen gezet. Ik kan namelijk niet ontkennen dat het gewoon een zeer fijne auto is om in te rijden. De auto voelt echt niet als de 1836 kg die het zou moeten zijn. Het stuurt strak, rijdt comfortabel en is relatief stil. Ja tov de Ioniq 6 hoor ik wel iets meer windgeruis (ik denk door het panoramadak, mijn Ioniq 6 had dat niet), maar de Ioniq 6 was echt geen fijn rijdende auto kwam ik later achter. Sturen was echt alsof je een olietanker met een touw aan de kade probeert te krijgen. Eerst leek er niks te gebeuren en vervolgens voelde het alsof er ineens een sleur aan de voorkant werd gegeven om toch maar die bocht door te komen. Op de snelweg beter? Ja qua geluid was hij erg stil, ietwat stiller dan de M3 Highland dus, maar elke oneffenheid werd aan het stuur doorgegeven. Ik ben 5x bij de dealer en 3x bij een bandenspecialist geweest voor allerlei probeersels en dan had ik zelfs de op papier comfortabele(re) 18" velgen (ipv 20" waar ik bewust niet voor koos). Het kon gewoon niet opgelost worden, een producteigenschap werd het als weggezet. Ook was de i6 enerzijds heel comfortabel en soepel, maar tegelijkertijd stuiterig op kleine oneffenheden waardoor het toch vermoeiend werd. Nu heb ik maar krap een uur in de M3 Highland doorgebracht, maar dat voelde wel echt duidelijk beter.

Laatste voorbeeld is het 1-pedal driving, ik heb de afgelopen weken veel proefritten gemaakt en dat varieerde van goedkopere opties zoals een 4 jaar oude ID.3 of 4 jaar oude Polestar 2 tot een 2 jaar oude MY LR of 2 jaar oude BMX iX3. Toch haalde geen enkele auto het bij het 1-pedal driving gevoel van de Tesla. Ik vind het echt knap hoe ze dat voor elkaar hebben, ik hoefde er niet aan te wennen en voelde gelijk goed. Eerlijk is eerlijk: de Hyundai Ioniq 6 kwam met hun i-pedal het dichtste bij, die remde echt stevig ook tot stilstand terwijl vrijwel elke auto met puur een B-stand (BMW, VW, Peugeot, etc) gewoon echt niet genoeg afremt. Alleen had de Ioniq 6 nog de 'leuke' eigenschap om bij stilstand een soort van hobbelstoel te worden, ik werd daar letterlijk misselijk van doordat bij elke rotonde en elk stoplicht hij nog even 2/3x van voor naar achter hobbelde voordat je de (fysieke?) rem voelde ingrijpen om hem echt muurvast te zetten. Niet bij Tesla, die komt tot stilstand en that's it.

Wat voor ons uiteindelijk de doorslag gaf was dat mijn vrouw en ik na de proefrit allebei zeiden dat het lang geleden was dat we zo onder de indruk waren van een auto. De MY LR 2022 had ook deels dit gevoel, maar vonden we toch op een aantal vlakken net niet. Ik denk dat je daarin toch de verbeteringen van de Highland echt voelt, gecombineerd wellicht met de hoogte en het hogere gewicht van de MY (en de LR versie ervan ook nog eens).

En ja, die knipperlichtknopjes was ik al aan gewend na 3x gebruiken. Ik zal er vast nooit fan van worden, maar goed ze zitten er tenminste nog op. ;)

Dan wel gelijk 1 vraag: is er eigenlijk een mogelijkheid om de knipperlicht 3x te laten knipperen zonder dat ze door blijven gaan? Met name voor baanwisselingen. Ik drukte tijdens de proefrit gewoon nog een keer het knopje in en dan gingen ze uit, maar is dat de enige manier of weet ik simpelweg nog niet hoe dit werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjcvro
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 19:37
-Muncky- schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 14:39:
[...]
Stel; ik heb een leasebudget van EUR 1200,- en de lease kost EUR 900,-. Dan krijg ik EUR 300,- bruto terug elke maand. De meeste mensen hebben dit niet inderdaad.
Die regeling had ik ook, met als aanvulling dat als ik helemaal geen leaseauto nam ik ook nog km vergoeding kreeg. Leaseauto ingeleverd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jmtpes
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 19:33
MooDyBLueS schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 15:01:
De kogel is door de kerk, er komt over ±1 week een Tesla Model 3 Highland RWD wit met wit interieur:
[Afbeelding]

We zijn ruim een half jaar geleden uit de randstad verhuisd en hadden naast onze Kia een Mazda MX-30 naar volle tevredenheid, dat was voor de randstad een zeer fijne auto, maar nu ik ineens 1,5 uur reistijd naar Amsterdam kreeg voldeed het niet meer met 140-170 km rijbereik. Destijds ook al gekeken naar bijv. een Model Y, maar het was het nét niet. Toen een Hyundai Ioniq 6 LR RWD proefrit gereden en dat beviel wel en de toenmalige korting hielp ook enorm mee. Maar eenmaal in huis kwamen de ergernissen en problemen en die zijn niet geheel naar tevredenheid opgelost, dus uiteindelijk met de dealer gezeten die heeft ons een net terugkoop voorstel gedaan. Zodanig dat we nu met slechts 4k bijbetaling een demo M3 highland RWD gekocht hebben. Met de efficiëntie en het laadnetwerk van Tesla zelf (maar ook anderen als back-up) durfden we het wel aan om voor een RWD te gaan. Feitelijk is dit onze 5e EV dus we weten wel ongeveer wat ons te wachten staat.

Stiekem ben ik altijd wel van de "andere keuze" geweest, auto's die niet iedereen rijdt. Dat bewijst niet alleen onze Kia e-Soul die we nog steeds hebben, maar ook de MX-30, de Ioniq 6 keuze initieel en daarvoor de paar Lexussen die we hebben gehad. Dat ik nu, oneerbiedig gezegd, een broodje jonge kaas heb gekocht en straks op een parkeerplaats kentekens moet gaan vergelijken om te zien welke witte M3 nu van mij is, tja... daar heb ik me al overheen gezet. Ik kan namelijk niet ontkennen dat het gewoon een zeer fijne auto is om in te rijden. De auto voelt echt niet als de 1836 kg die het zou moeten zijn. Het stuurt strak, rijdt comfortabel en is relatief stil. Ja tov de Ioniq 6 hoor ik wel iets meer windgeruis (ik denk door het panoramadak, mijn Ioniq 6 had dat niet), maar de Ioniq 6 was echt geen fijn rijdende auto kwam ik later achter. Sturen was echt alsof je een olietanker met een touw aan de kade probeert te krijgen. Eerst leek er niks te gebeuren en vervolgens voelde het alsof er ineens een sleur aan de voorkant werd gegeven om toch maar die bocht door te komen. Op de snelweg beter? Ja qua geluid was hij erg stil, ietwat stiller dan de M3 Highland dus, maar elke oneffenheid werd aan het stuur doorgegeven. Ik ben 5x bij de dealer en 3x bij een bandenspecialist geweest voor allerlei probeersels en dan had ik zelfs de op papier comfortabele(re) 18" velgen (ipv 20" waar ik bewust niet voor koos). Het kon gewoon niet opgelost worden, een producteigenschap werd het als weggezet. Ook was de i6 enerzijds heel comfortabel en soepel, maar tegelijkertijd stuiterig op kleine oneffenheden waardoor het toch vermoeiend werd. Nu heb ik maar krap een uur in de M3 Highland doorgebracht, maar dat voelde wel echt duidelijk beter.

Laatste voorbeeld is het 1-pedal driving, ik heb de afgelopen weken veel proefritten gemaakt en dat varieerde van goedkopere opties zoals een 4 jaar oude ID.3 of 4 jaar oude Polestar 2 tot een 2 jaar oude MY LR of 2 jaar oude BMX iX3. Toch haalde geen enkele auto het bij het 1-pedal driving gevoel van de Tesla. Ik vind het echt knap hoe ze dat voor elkaar hebben, ik hoefde er niet aan te wennen en voelde gelijk goed. Eerlijk is eerlijk: de Hyundai Ioniq 6 kwam met hun i-pedal het dichtste bij, die remde echt stevig ook tot stilstand terwijl vrijwel elke auto met puur een B-stand (BMW, VW, Peugeot, etc) gewoon echt niet genoeg afremt. Alleen had de Ioniq 6 nog de 'leuke' eigenschap om bij stilstand een soort van hobbelstoel te worden, ik werd daar letterlijk misselijk van doordat bij elke rotonde en elk stoplicht hij nog even 2/3x van voor naar achter hobbelde voordat je de (fysieke?) rem voelde ingrijpen om hem echt muurvast te zetten. Niet bij Tesla, die komt tot stilstand en that's it.

Wat voor ons uiteindelijk de doorslag gaf was dat mijn vrouw en ik na de proefrit allebei zeiden dat het lang geleden was dat we zo onder de indruk waren van een auto. De MY LR 2022 had ook deels dit gevoel, maar vonden we toch op een aantal vlakken net niet. Ik denk dat je daarin toch de verbeteringen van de Highland echt voelt, gecombineerd wellicht met de hoogte en het hogere gewicht van de MY (en de LR versie ervan ook nog eens).

En ja, die knipperlichtknopjes was ik al aan gewend na 3x gebruiken. Ik zal er vast nooit fan van worden, maar goed ze zitten er tenminste nog op. ;)

Dan wel gelijk 1 vraag: is er eigenlijk een mogelijkheid om de knipperlicht 3x te laten knipperen zonder dat ze door blijven gaan? Met name voor baanwisselingen. Ik drukte tijdens de proefrit gewoon nog een keer het knopje in en dan gingen ze uit, maar is dat de enige manier of weet ik simpelweg nog niet hoe dit werkt?
Naar mijn weten is de functie van 3 knipperen niet aanwezig. Wel als je van baan verschuift gaan de knipperlichten vanzelf uit omdat ze cameras de lijntjes herkennen op de wegen. Hopelijk heb je hier iets aan 🙂.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bij mij werkt dat na het aantippen van de stalk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooieMario
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 08-09 11:22
MrScratch schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 13:54:
[...]

Klopt, ik ben er 1 van. In Sept 2019 een Model 3 met 4% tot 50K en nu een ModelY met 16% tot 30K. Maar gelukkig kostte de oude 67K en is de nieuwe maar 52K, dus qua fiscale waarde weer een stuk gunstiger. Maar ik zie het als een geweldig voordeel dat ik jaren heb mogen genieten en nu weer een beetje normale bijtellingsprijzen. Ik heb geen moment getwijfeld en geniet geweldig van de verbeteringen van de Model Y tov een 2019 Model 3. En met die auto was ik al 5 jaar ongelofelijk tevreden.
Helemaal herkenbaar: die 4% was een eenmalig voordeeltje die velen over de streep trok om electrisch te gaan. Als die grotendeels overstappen naar de Y, dan heeft die 4% veel waarde gehad. En voor een smak geld meer, rijd je gelukkig wel een veel betere en grotere auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Jmtpes schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 15:07:
[...]

Naar mijn weten is de functie van 3 knipperen niet aanwezig. Wel als je van baan verschuift gaan de knipperlichten vanzelf uit omdat ze cameras de lijntjes herkennen op de wegen. Hopelijk heb je hier iets aan 🙂.
Thanks! Dat wist ik inderdaad niet en was me ook niet opgevallen tijdens de proefrit. Klinkt als een mooie oplossing, ik ga het ervaren zodra hij binnen is. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 19:18
-Muncky- schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 14:02:
[...]

Cataloguswaarde destijds was EUR 60.680 :9

das een leuke regeling dat je dat terug krijgt van je werkgever. Zie je niet vaak tegenwoordig.

Ik betaalde iig met mijn 2019 LR, acc boost, 19" trekhaak 195 euro netto. Ik zou nu bij mijn M3P naar ongeveer 470 netto gaan.
Dit is voor mij de reden geweest om niet meer prive te rijden met mijn nieuwe lease auto, zodat ik geen bijtelling meer betaal. Prive rijd ik dan in de 2019 M3 die ik over gekocht heb. Heb het uitgerekend, na ongeveer 4,5 jaar heb ik het aankoop bedrag van de 2019 M3 terug verdient.

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
MooieMario schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 15:19:
[...]

Helemaal herkenbaar: die 4% was een eenmalig voordeeltje die velen over de streep trok om electrisch te gaan. Als die grotendeels overstappen naar de Y, dan heeft die 4% veel waarde gehad. En voor een smak geld meer, rijd je gelukkig wel een veel betere en grotere auto.
ja had voor de M3 met 4% een VAG diesel met 14%. Heb precies elke keer mazzel gehad. Erg blij mee. Als je ziet hoe gigantisch veel geld ik daar mee bespaard heb.

Ik zie iig niet snel meer zo'n soort regeling komen in de toekomst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wootahH
  • Laatst online: 18:17
Ik kom nog even wat zeuren betreft m3h.

Tacc button leek vandaag soms niet te werken echt 4/5 keer drukken. (2024.32.7)

Interieur led is eigenlijk veel te licht savonds, die staat nu uit. (Hopelijk kan die in de toekomst minder fel)

Die chrome strip weerspiegeld irritant in de voorruit bij zonnig weer. (Kan je dit mat zwart maken ofzo?)

De zonneklep trek ik elke keer los als ik hem omlaag wil doen. (Magneet niet sterk genoeg?)

Rechter knipperlicht lijkt soms niet te werken. Nu lees ik net op reddit dat dit mogelijk komt omdat ik met een ander deel van mijn hand nog iets anders van het capacitive gedeelte aanraak. Andere berichten hebben t over een defect of software bug.

Herkennen m3h rijders bovenstaande zaken?

[ Voor 3% gewijzigd door wootahH op 09-10-2024 15:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anti elppa
wootahH schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 15:44:

Tacc button leek vandaag soms niet te werken echt 4/5 keer drukken.

Interieur led is eigenlijk veel te licht savonds, die staat nu uit. (Hopelijk kan die in de toekomst minder fel)

Die chrome strip weerspiegeld irritant in de voorruit bij zonnig weer. (Kan je dit mat zwart maken ofzo?)

De zonneklep trek ik elke keer los als ik hem omlaag wil doen. (Magneet niet sterk genoeg?)

Rechter knipperlicht lijkt soms niet te werken. Nu lees ik net op reddit dat dit mogelijk komt omdat ik met een ander deel van mijn hand nog iets anders van het capacitive gedeelte aanraak. Andere berichten hebben t over een defect of software bug.
die led strip kan je gewoon in sterkte aanpassen, je kan hem echt bijna uitzetten.
Die zonneklep is idd stuk slechter geworden dan in de oude M3. Daar zat ie geklemd ipv met een magneet.

Knoppen op stuur ga ik niet over beginnen. Door omstandigheden dit weekend de stalks niet ingebouwd. Ga dat nu aankomende zaterdag doen. Ik hoop dat ik dan van al die ellende af ben, want ook bij mij werken de knopjes af te en toe gewoon niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JBL-freak
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 16:31
Ik weet 't niet bij een M3, maar bij de MY is het een instelling. Of 3x knipperen, of 'automagisch' waarbij de auto 't zelf bepaalt wanneer de knippers uitgaan.

Ik heb 'm weer op 3x knipperen staan, gebeurde te vaak dat ik bij dubbele baanwissel de richtingaanwijzers uit zette ipv aan (ze waren nog aan het knipperen). Ik vind de automatische stand niet fijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• T-Blizzard
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:50
anti elppa schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 15:47:
[...]

die led strip kan je gewoon in sterkte aanpassen, je kan hem echt bijna uitzetten.
Die zonneklep is idd stuk slechter geworden dan in de oude M3. Daar zat ie geklemd ipv met een magneet.

Knoppen op stuur ga ik niet over beginnen. Door omstandigheden dit weekend de stalks niet ingebouwd. Ga dat nu aankomende zaterdag doen. Ik hoop dat ik dan van al die ellende af ben, want ook bij mij werken de knopjes af te en toe gewoon niet
Ja herkenbaar, maar het is echt maar sporadisch bij mij, en eigenlijk altijd bij een rotonde. Inmiddels is het wel allemaal muscle memory aan het worden en na tweede keer gaat het dan wel goed. Maar dan ben ik al zo goed als de rotonde voorbij :+

Mijn grootste ergernis is eigenlijk het gebrek aan parkeersensoren. Mijn Seat kon ik blind vertrouwen en zonder te kijken parkeren. Ik heb nog nooit zelf schade gereden, ook mijn velgen zijn altijd schade vrij maar nu ging het laatst toch mis in een parkeergarage (geen idee hoe of wat maar ga er vanuit dat ik het zelf veroorzaakt heb).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IvRWtORSZJYdptPP3udSMC4pcEM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ql9pL7SbsQR6bwvW5n3gIzx5.jpg?f=fotoalbum_large

Toch flink balen als je dit ziet, maar ik heb gelukkig alles kunnen weg poetsen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 16:32
[Afbeelding]

In mijn auto is het zo als ik het knipperlicht aanzet deze automatisch wordt uitgeschakeld zodra ik met de auto op de volledige andere weghelft zit, zal inderdaad met de camera's geregeld worden. Vind het ideaal, zou niet anders meer willen. :)

Tesla Model 3 (Highland) LR AWD Ultra Red

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaMightyWackO
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-09 20:22

DaMightyWackO

-=Think Twice=-

T-Blizzard schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 16:00:
[...]

Ja herkenbaar, maar het is echt maar sporadisch bij mij, en eigenlijk altijd bij een rotonde. Inmiddels is het wel allemaal muscle memory aan het worden en na tweede keer gaat het dan wel goed. Maar dan ben ik al zo goed als de rotonde voorbij :+

Mijn grootste ergernis is eigenlijk het gebrek aan parkeersensoren. Mijn Seat kon ik blind vertrouwen en zonder te kijken parkeren. Ik heb nog nooit zelf schade gereden, ook mijn velgen zijn altijd schade vrij maar nu ging het laatst toch mis in een parkeergarage (geen idee hoe of wat maar ga er vanuit dat ik het zelf veroorzaakt heb).

[Afbeelding]

Toch flink balen als je dit ziet, maar ik heb gelukkig alles kunnen weg poetsen.
Als je dit zelf hebt gedaan, moet je het gevoeld of gehoord hebben normaal gesproken. En de andere auto hebben zien bewegen, Dit lijkt niet op een betonnen/metalen/stenen muur/pilaar schade door de zwarte 'vlekken'.

the funniest thing about this particular signature is that by the time you realise it doesn't say anything it's too late to stop reading it

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
@T-Blizzard Ik vermoed toch dat een ander tegen jou heeft aangezet met in/uitparkeren. Die zwarte vegen aan de bovenkant zitten praktisch even hoog als je eigen band en dat lijkt ook op rubber wat afgegeven heeft. Weet het niet zeker natuurlijk, maar ik heb een vergelijkbaar iets meegemaakt ooit en zag er ook zo uit (op mijn witte Lexus CT200h). Ik zat zelf in de auto en zag+hoorde het gebeuren, toeteren mocht niet baten, die persoon zat met rechtervoorwiel tegen mijn bumper aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Davidas schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 16:14:
[...]

In mijn auto is het zo als ik het knipperlicht aanzet deze automatisch wordt uitgeschakeld zodra ik met de auto op de volledige andere weghelft zit, zal inderdaad met de camera's geregeld worden. Vind het ideaal, zou niet anders meer willen. :)
Ah ik denk inderdaad simpelweg dat me dit niet opgevallen was tijdens de proefrit. Ik merkte voornamelijk dat ie nog een 4e/5e keer ging knipperen en daarom ben ik nogmaals op de knop gaan drukken. Ik zal vast net iets meer geduld moeten hebben dan. Wel een mooie optie weer.

Volgende optie dan maar dat hij o.b.v. navigatie zelf de knipperlichten aan kan zetten op rotondes? ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Davidas
MooDyBLueS schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 16:18:
[...]

Ah ik denk inderdaad simpelweg dat me dit niet opgevallen was tijdens de proefrit. Ik merkte voornamelijk dat ie nog een 4e/5e keer ging knipperen en daarom ben ik nogmaals op de knop gaan drukken. Ik zal vast net iets meer geduld moeten hebben dan. Wel een mooie optie weer.

Volgende optie dan maar dat hij o.b.v. navigatie zelf de knipperlichten aan kan zetten op rotondes? ;)
Kan ook dat het toevallig door iemand is uitgeschakeld, het is namelijk een instelling die je kunt aanpassen:
Als Bediening > Verlichting > Automatische richtingaanwijzers is ingesteld op Automatisch annuleren, worden de richtingaanwijzers automatisch uitgeschakeld wanneer de Model 3 detecteert dat een manoeuvre is voltooid, zoals invoegen, wisselen van rijstrook, en splitsingen van de rijbaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Davidas schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 16:20:
[...]

Kan ook dat het toevallig door iemand is uitgeschakeld, het is namelijk een instelling die je kunt aanpassen:
Als Bediening > Verlichting > Automatische richtingaanwijzers is ingesteld op Automatisch annuleren, worden de richtingaanwijzers automatisch uitgeschakeld wanneer de Model 3 detecteert dat een manoeuvre is voltooid, zoals invoegen, wisselen van rijstrook, en splitsingen van de rijbaan.
Check, ik heb deze bewaard voor mijzelf. Is wel een van de dingen die ik straks zal checken als mijn auto geleverd wordt. Ga er wel vanuit dat die qua settings clean is, maar je weet maar nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdidi
  • Niet online
Gyrolion schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 10:51:
[...]

En zoals je kan zie in dat rijtje zit er ook een software gerelateerde change bij.
In die homoligatie gegevens staan toch geen software gerelateerde changes?
De "Adding hands-on detection function for Model 3 and Y" is pas sinds VS12/VC38 ingevoerd (Model Y vanaf juli en Model 3 vanaf september). Dat is dus niet gerelateerd aan HW4 of Infrarood camera, want die waren er al eerder. Zoals @RvV al meldde zou het een druk of capaciteitssensor in het stuur kunnen zijn, maar volgens mij is dit nog nergens bevestigd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T-Blizzard
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:50
MooDyBLueS schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 16:15:
@T-Blizzard Ik vermoed toch dat een ander tegen jou heeft aangezet met in/uitparkeren. Die zwarte vegen aan de bovenkant zitten praktisch even hoog als je eigen band en dat lijkt ook op rubber wat afgegeven heeft. Weet het niet zeker natuurlijk, maar ik heb een vergelijkbaar iets meegemaakt ooit en zag er ook zo uit (op mijn witte Lexus CT200h). Ik zat zelf in de auto en zag+hoorde het gebeuren, toeteren mocht niet baten, die persoon zat met rechtervoorwiel tegen mijn bumper aan.
Heb ik eigenlijk niet aan gedacht, maar kreeg het met zeep en spons niet weg. Uiteindelijk is er één heel vaag krasje overgebleven. Was wel een opluchting toen het eraf ging :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RaRo74
  • Registratie: Januari 2021
  • Nu online
NightHawk4 schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 12:38:
[...]

Exact en ik ken er al twee uit mijn omgeving die van een 3 naar een Y gaan.
Tesla bevalt ze nog steeds uitstekend en ze zien ook alle doorontwikkelde verbeteringen.

mYn Tesla 2024 || MOSTEK 6502C 1.79 MHz | 8/16 - bits | Antic / GTIA | 64k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scoobydoo
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 10-10-2024
Dag allemaal, ik zou mijn koffer willen laten openen handsvrij met siri. Weet iemand hier hoe ik deze kan instellen. Hem laten claxon eren met siri lukt wel. Ik heb een my van 2024. Alvast bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaRo74
  • Nu online
T-Blizzard schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 16:00:
[...]

[Afbeelding]

Dit lijkt exact op mijn schade en die zwarte vegen zijn van de band van de andere auto die er tegenaan heeft gezeten.
Kijk je Sentry beelden nog maar eens goed na. Dat heb ik ook gedaan waarna ik de dader vol in camera had inclusief merk/type auto, kleur en kenteken. Schade wordt netjes vergoed door de dader :*)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pdidi
  • Niet online
Davidas schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 16:20:
[...]

Bij de Model Y met hendels ook meestal erg handig. Enige waar het niet helemaal lekker werkt is wanneer je je knipperlicht half naar links aangeeft bij oprijden rotonde om 3 kwart rond te gaan (formeel niet nodig, maar ik doe dat om duidelijk te laten zien dat ik op de rotonde blijf). Als je dan je knipperlicht half naar rechts aangeeft bij verlaten rotonde, dan gaat je knipperlicht uit. Oplossing is dan ofwel een 2e keer half naar rechts, of de 1e keer helemaal doorduwen naar rechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidas
Scoobydoo schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 16:39:
Dag allemaal, ik zou mijn koffer willen laten openen handsvrij met siri. Weet iemand hier hoe ik deze kan instellen. Hem laten claxon eren met siri lukt wel. Ik heb een my van 2024. Alvast bedankt!
Alsjeblieft, bij deze. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaRo74
  • Nu online
Scoobydoo schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 16:39:
Dat kun je op je iPhone instellen bij Opdrachten.
Werkt bij mij perfect via mijn Watch en Siri opent op commando alles wat je vooraf hebt ingesteld.

Wel vriendelijk vragen want voor je het weet vindt Siri het grensoverschrijdend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sunshin3
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 19-09 16:13
Kan dit ook met Android?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scoobydoo
]
Merci 👌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanger1981
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 18-09 16:26
Ben ik ook nieuwsgierig naar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scoobydoo
RaRo74 schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 16:47:
[...]

Dat kun je op je iPhone instellen bij Opdrachten.
Werkt bij mij perfect via mijn Watch en Siri opent op commando alles wat je vooraf hebt ingesteld.

Wel vriendelijk vragen want voor je het weet vindt Siri het grensoverschrijdend.
Hoe stel je deze in? Want bij mij lukt het niet.
Hij zegt dat ik mijn autosleutel moet toevoegen in mijn wallet. Is dit juist?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hongy
  • Laatst online: 16:20
wootahH schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 15:44:

Tacc button leek vandaag soms niet te werken echt 4/5 keer drukken. (2024.32.7)

Herkennen m3h rijders bovenstaande zaken?
Zonneklep bestuurder met je linkerhand aan de linkerkant van zonneklep openen en passagier met rechterhand aan de rechterkant van zonneklep. Daar zitten niet de magneten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stefxx
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 17:38
JBL-freak schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 16:00:
[...]Ik heb 'm weer op 3x knipperen staan, gebeurde te vaak dat ik bij dubbele baanwissel de richtingaanwijzers uit zette ipv aan (ze waren nog aan het knipperen). Ik vind de automatische stand niet fijn.
Ik ben juist onder de indruk van de intelligentie bij een dubbele baanwissel. Als ik strak 2, 3, 4 of meer banen doorkruis, blijft hij keurig aan. Als ik maar heel even twijfel (dus het stuur ook maar 1mm naar de rijrichting draai) stopt het knipperen. Aangezien ik zelf heel goed weet als ik even twijfel, weet ik dus ook wanneer ik hem weer opnieuw moet aanzetten om alsnog naar de volgende baan te gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stefxx
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 17:38
Hongy schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 17:41:
[...]Zonneklep bestuurder met je linkerhand aan de linkerkant van zonneklep openen en passagier met rechterhand aan de rechterkant van zonneklep. Daar zitten niet de magneten.
Inderdaad. Totdat de zon van rechtsvoor komt en ik de klep van de bijrijder wil openen vanaf de bestuurdersplek 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RaRo74 schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 16:42:
[...]

Dit lijkt exact op mijn schade en die zwarte vegen zijn van de band van de andere auto die er tegenaan heeft gezeten.
Kijk je Sentry beelden nog maar eens goed na. Dat heb ik ook gedaan waarna ik de dader vol in camera had inclusief merk/type auto, kleur en kenteken. Schade wordt netjes vergoed door de dader :*)
Ik ben wel benieuwd of de dader van die super goede ultrasone sensoren had die sommigen hier zo missen (incl degene die het plaatje met zijn schade postte en daarover klaagde)...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:53
Zit in hetzelfde schuitje al heeft het hier maandelijks ook wel impact. Ik neem de auto over. Scheelt iets van geld en na 4 jaar heel veel geld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gdzr
  • Nu online
Caelorum schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 19:52:
[...]

Zit in hetzelfde schuitje al heeft het hier maandelijks ook wel impact. Ik neem de auto over. Scheelt iets van geld en na 4 jaar heel veel geld.
Bij mij ook hoor, want het deel van de auto kan ik niet maandelijks als salaris uitkeren. Dus ga over 2 jaar, wanneer mn contract afloopt ff nadenken. Want zoals jij zegt is het voordelig om met een lening of eigen middelen de auto te kopen, en na 4 jaar afbetaald te hebben heb je dat "budget" weer voor jezelf

[ Voor 16% gewijzigd door Gdzr op 09-10-2024 20:02 ]

6.8 kWp op zuid en west

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fisherman
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:21
BakkerM schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 22:47:
[...]

De kwaliteit van de Highland kan ik geen uitspraak over doen omdat ik daar niet in gereden heb, maar dat het 2019 enigszins een rammelbak was dat is zeker waar. Ik vergelijk ook appels met peren, maar doel van mijn post was vooral de geinteresseerden voor een 2e hands M3/2019 een eerlijk beeld te geven
[...]
De verschillende MY's (modeljaren) hebben verschillende updates gehad mbt onderstel. De 2019 heeft waarschijnlijk het slechtste onderstel van die versies.
Overigens is de Highland voornamelijk comfortabeler geworden. Hij schijnt wel wat minder het kartgevoel te hebben wat eerdere versies wel hebben.
Overigens heb ik nu deze week als leenauto een oudere model 3 LR AWD mee uit 2020 en die stuurt ook net wat minder strak dan mijn late 2022. Kan ook met het gewicht voorin te maken hebben van de extra motor.
Die hoor je trouwens ook bij lage snelheden. Dat is wel een irritant geluid. Geen idee of dat normaal is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BakkerM
  • Laatst online: 19:28
anti elppa schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 07:13:
[...]

ik heb en een 2019 model 3 en een 2024 highland. Verschil is extreem. ID4 is iig totaal geen match voor een highland op eigenlijk alle vlakken. Ik zou geen 1 punt kunnen noemen waar de highland niet zou winnen. Nouja wellicht het formaat van de achterklep
Blij om te horen (y)

Mijn bericht was helemaal vanuit het M3-2019 perspectief geschreven en wellicht ook enigszins provocerend in een forum waarin vrijwel iedereen Tesla-fan is.

Het was ook geen kritiek op de Tesla's die ik niet heb gereden, maar wel een eerlijke waarschuwing naar kopers van een 2e hands M3-2019 die zich verlekkeren op Highland kwaliteit en straks in mijn oude rammelbak zich bekocht voelen.

Ik ga in elk geval een klein jaartje ID.4'en met 8% bijtelling (fijn zo'n vertrekkende collega :w) en daarna maar weer oriënteren wat op dat moment de juiste keuze is.

If you don’t agree or understand why it makes sense for people what they say, do or think, it is not because they are behaving really strangely, bizarrely, or erroneously, it is because your perspective is different

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

stefxx schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 17:49:
[...]

Inderdaad. Totdat de zon van rechtsvoor komt en ik de klep van de bijrijder wil openen vanaf de bestuurdersplek 8)7
Ja, superslim ontworpen oplossing 👌🏻

Ik moet nu nadenken welke hand ik omhoog doe terwijl ik niks zie, om te voorkomen dat ik nog langer niks zie omdat die flap half voor mijn gezicht hangt :+

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

bilgy_no1 schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 19:52:
[...]

Ik ben wel benieuwd of de dader van die super goede ultrasone sensoren had die sommigen hier zo missen (incl degene die het plaatje met zijn schade postte en daarover klaagde)...
Want alle andere auto’s hebben ze wel? En dan heb je nog een grote groep mensen die ruwer met hun auto omgaat als ik in een botsautootje tijdens een woede aanval.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medjai
  • Registratie: Februari 2004
Vraagje: Komt de nieuwe LR RWD model 3 met trekhaak in aanmerking voor SEPP?
Zonder is de aanschafwaarde 44990,- maar moet je de trekhaak daar dan nog bij optellen? Of kan die bij de M3 ook achteraf besteld worden (met 1000kg trekgewicht) zoals bij de MY?

Ik heb in het forum gezocht maar niet gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
  • Laatst online: 19:45
Medjai schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 20:55:
Zonder is de aanschafwaarde 44990,- maar moet je de trekhaak daar dan nog bij optellen? Of kan die bij de M3 ook achteraf besteld worden (met 1000kg trekgewicht) zoals bij de MY?

beter zoeken. want het is een paar dagen geleden nog behandeld. en het antwoord is ja en nog eens ja.

e-Niro Exec.l MY19, Tesla MY LR '24, Zappi, 50PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeslaNerd
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 19:14
Wanneer wordt de M3 LR RWD geleverd als die vandaag wordt besteld?

120m2 bovenwoning met 6 radiatoren en vvw in de badkamer. Intergas HRE 36/30A met Honeywell Round Modulation en Quatt hybrid op het dak van de dakkapel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oekol
  • Laatst online: 18:35
TeslaNerd schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 21:10:
Wanneer wordt de M3 LR RWD geleverd als die vandaag wordt besteld?
Je krijgt toch gewoon een estimate op de site van Tesla te zien? En het is hier toch geen verlengde van de klantenservice?

Als tip: kijk even het leveringen forum na van Tesla hier op tweakers.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:20
fisherman schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 20:02:
[...]
Overigens is de Highland voornamelijk comfortabeler geworden. Hij schijnt wel wat minder het kartgevoel te hebben wat eerdere versies wel hebben.
Ja absoluut. De 2019 LR was echt een stuiterbak. Echt vermoeiend op lange afstanden. De Highland (die heb ik nu) is zeker nog geen spons (verre van) maar je merkt bij drempels of in snel genomen bochten dat ie echt wat soepeler is.

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogerSch
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16:49
Korvaag schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 21:16:
[...]

Ja absoluut. De 2019 LR was echt een stuiterbak. Echt vermoeiend op lange afstanden. De Highland (die heb ik nu) is zeker nog geen spons (verre van) maar je merkt bij drempels of in snel genomen bochten dat ie echt wat soepeler is.
Heb je het hier over de 2019 LR met 19 inch velgen of 18 inch? Ik vind het stuiteren wel meevallen. Ik ben toen wel gegaan voor 18 inch LM velgen T Sportline (in 2019 was nog niet zoveel keuze voor de model 3).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:20
RogerSch schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 21:28:
[...]

Heb je het hier over de 2019 LR met 19 inch velgen of 18 inch? Ik vind het stuiteren wel meevallen. Ik ben toen wel gegaan voor 18 inch LM velgen T Sportline (in 2019 was nog niet zoveel keuze voor de model 3).
18" Met de 19" was ik helemaal niet blij geweest op lange afstanden met matig asfalt.

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogerSch
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16:49
Korvaag schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 21:30:
[...]

18" Met de 19" was ik helemaal niet blij geweest op lange afstanden met matig asfalt.
Smaken verschillen dus. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeslaNerd
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 19:14
Oekol schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 21:13:
[...]

Je krijgt toch gewoon een estimate op de site van Tesla te zien? En het is hier toch geen verlengde van de klantenservice?

Als tip: kijk even het leveringen forum na van Tesla hier op tweakers.
Ik heb nu 2x gekeken maar zie geen estimate. Ook nog geen M3 LR RWD info in het Tesla leveringen forum

120m2 bovenwoning met 6 radiatoren en vvw in de badkamer. Intergas HRE 36/30A met Honeywell Round Modulation en Quatt hybrid op het dak van de dakkapel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mackeessie
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17-09 23:17
Net weer op Autopilot gereden met mijn Model Y AWD mei 2023 en in het donker en zonder straatlantaarns hoefde ik het stuur maar aan te raken als de auto erom vroeg en de waarschuwing verdween. Ik hoefde het stuur niet heen en weer te bewegen. Met mijn telefoon op fotostand zag ik geen infrarood lampjes. Misschien is de stand van het stuur en stoel ook bepalend wat de camera kan zien. Ik heb lange benen en zit dus verder naar achteren en beter in beeld van de camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjcvro
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 19:37
eltron schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 21:01:
[...]

beter zoeken. want het is een paar dagen geleden nog behandeld. en het antwoord is ja en nog eens ja.
Nee,ja,ja toch?
Meteen met trekhaak bestellen is geen sepp, want af fabriek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jmtpes
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 19:33
Medjai schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 20:55:

Je komt niet in aanmerking voor Sepp als je vanaf het begin een trekhaak bestelt. Fiscale waarde is dan >45000 euro. Achteraf monteren kan je het best aan Tesla zelf vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:21
Korvaag schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 21:16:
[...]

De laatste versies van het oude model zijn al een hele verbetering natuurlijk.
Het is natuurlijk ook persoonlijk wat je prettig vindt.
De auto die ik hiervoor had was soepeler, maar die had weer een redelijk korte wielbasis. Ik heb liever een strakker geveerde auto met een langere wielbasis, dan een kortere wielbasis en soepelere vering. Maar goed, mijn vorige was ook al een EV en die was al stugger dan alle ICE's die ik daarvoor had. Door het hogere gewicht heb je altijd een redelijk stug onderstel nodig natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Laatst online: 18:35
TeslaNerd schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 22:11:
[...]

Ik heb nu 2x gekeken maar zie geen estimate. Ook nog geen M3 LR RWD info in het Tesla leveringen forum
Staat bij die uitvoering er idd niet bij zie ik. De standaard rwd is okt-nov. Even bellen met SeC morgen om wat meer te weten.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Pagina: 1 ... 444 ... 502 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: