Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 443 ... 502 Laatste
Acties:
  • 3.705.570 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• adjego
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08:50
Ted038 schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 13:10:
[...]

Hang net op, maar volgens hen ( Tesla Zwolle) kom ik daar niet meer voor in aanmerking aangezien de auto al geleverd is "dikke week geleden" .....
Het staat in hun eigen voorwaarde:
Indien u een consument bent, en juridisch eigenaar van uw Voertuig, en deze Overeenkomst bent aangegaan uitsluitend met gebruik van een communicatiemiddel op afstand (bijvoorbeeld online of telefonisch) hee. u het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de Overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag van aflevering van het Voertuig. Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet u ons via een ondubbelzinnige verklaring (bv. schri.elijk per post, fax of e-mail) op de hoogte stellen van uw beslissing de overeenkomst te herroepen.
U kunt hiervoor gebruikmaken van het bijgevoegde modelformulier voor herroeping, maar bent hiertoe niet verplicht. Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om uw mededeling betreffende uw uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken.
Bron: https://www.tesla.com/nl_...&country=NL&model_code=mp

Laatste pagina bovenaan!

In je bestelovereenkomst staat ook een stukje over herroepingsrecht, bijna onderaan. Dit kun je in de app vinden onder "mijn producten".

[ Voor 4% gewijzigd door adjego op 08-10-2024 13:38 ]

Home Assistant | ☀️ 2900 Wp PVOutput | 🔋 Tesla Model 3 RWD 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-07 06:45
Ik heb op dit moment een SR+ in bestelling staan, welke nog niet is uitgeleverd.
Dat zou pas op 24 oktober zijn.

Gaat via een LM (Hiltermann).

Kan ik deze bestelling annuleren en de LM de LR RWD laten bestellen ?
Die is namelijk wel heel erg interessant.

Wat denken jullie ?

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11:44
speedme schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 13:43:
Ik heb op dit moment een SR+ in bestelling staan, welke nog niet is uitgeleverd.

Wat denken jullie ?
Bel ze, of laat je wagenparkbeheerder bellen. Wij kennen de afspraken en mogelijkheden niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-10 21:26
speedme schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 13:43:

Wat denken jullie ?
Of je de bestelling nog kan wijzigen weten alleen Tesla en je LM.

Jij zal moeten overwegen of het de moeite waard is.
Besef ook dat je de SR steeds tot 100% kan opladen, en je de LR meestal tot 80% zal houden.
Dat maakt het verschil in dagelijks gebruik niet zo groot.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
JeroenV_ schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 13:45:
[...]

Bel ze, of laat je wagenparkbeheerder bellen. Wij kennen de afspraken en mogelijkheden niet ;)
Heb uiteraard al die vraag bij de LM uit staan, maar ze reageren niet zo snel.
En aangezien ik mega ongeduldig ben.... 8)

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
Tommie12 schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 13:49:
[...]

Of je de bestelling nog kan wijzigen weten alleen Tesla en je LM.

Jij zal moeten overwegen of het de moeite waard is.
Besef ook dat je de SR steeds tot 100% kan opladen, en je de LR meestal tot 80% zal houden.
Dat maakt het verschil in dagelijks gebruik niet zo groot.
Ik heb nu ook een SR+ uit 2019 en ook daar ben ik gewend tot 80% op te laden.
Maar die had een WLTP van 409 km (bij 100% dus).

Dus of ik de LR RWD tot 80% moet opladen is voor mij geen enkel probleem, maar wel veel meer range.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pdidi
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Waarschijnlijk gerelateerd aan het plotseling beschikbare hands-off autosteer en auto-lane change: Op 4 oktober heeft het UNECE dit in Europa toegestaan voor Level 2 Driving Systems (zoals Autopilot en FSD). Hiermee is ook een belangrijk obstakel weggenomen voor de uitrol van FSD in Europa. FSD maakt nl. gebruik van VBAM (vision-based monitoring) wat in Europa nog niet was toegestaan. Nu dus wel!
Met de opmerking van ETSC: Voor Level 2 Driving Systems blijft de bestuurder blijft verantwoordelijk in het geval van een botsing, ook al heeft hij de manoeuvre niet zelf uitgevoerd.

@spartacusNLD De beperking die het VK zou stellen dat auto-lane change alleen op snelwegen zou mogen, zie ik zo snel niet terug in hoofdsuk 6.2

[ Voor 42% gewijzigd door pdidi op 08-10-2024 14:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ted038
  • Laatst online: 10-10 17:56
adjego schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 13:35:
[...]

Het staat in hun eigen voorwaarde:

[...]

Bron: https://www.tesla.com/nl_...&country=NL&model_code=mp

Laatste pagina bovenaan!

In je bestelovereenkomst staat ook een stukje over herroepingsrecht, bijna onderaan. Dit kun je in de app vinden onder "mijn producten".
klopt, maar aangezien ik eerst een proefrit ben wezen maken en ook daar al contact heb gehad met tesla medewerker, is het geen "koop op afstand" meer en heb je dus geen 14 dagen herroepingsrecht ....
(zover ik het nu begrijp ... )

Maar ga het wel proberen uiteraard, zoek alleen wel een juiste ingang .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Blizzard
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-10 19:39
Mijn RWD is eind juni geleverd, maar als ik nu die RWD LR zie had ik wel getwijfeld. Aan de andere kant met de 20.000km gratis laadtegoed en een prijsverschil van 5000,- kan ik aardig wat laden en echt grote afstanden rij ik niet. Desalniettemin is die RWD LR wel de meeste interessante optie in het segment.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hongy
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 11-10 17:56
fisherman schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 12:59:
[...]

Ik las ergens dat ze in Amerika de LFP accu's niet meer aanbieden, omdat die uit China komen. Ik kan het nergens meer terugvinden.
En omdat op de LFP geen tax credit van max $ 7500 zit in USA. De NMC batterij model 3's krijgen wel die credit waardoor de LFP duurder wordt dan de NMC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hongy
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 11-10 17:56
PixelPusher schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 12:21:
Hallo

Momenteel heb ik een zwarte model 3 van een paar jaar oud maar gezien de prijsverlaging overweeg ik te upgraden naar een nieuwer model.

Zijn er mensen die een Ultra red kleur hebben, mijn zwarte was ik altijd heel voorzichtig met de hand maar die is (ondanks dat ie gecoat is) binnen no time weer vies, ook zie ik heel veel krasjes en webben in de lak.

Ben benieuwd hoe dat met ultra red wordt ervaren.

Dank!
Ik ga in de wasbox en door de wasstraat (schuimrubber borstels) met de ultra red en vind het niet echt vuil worden of veel krassen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Windstar
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17-06 15:23
Ted038 schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 13:55:
[...]

klopt, maar aangezien ik eerst een proefrit ben wezen maken en ook daar al contact heb gehad met tesla medewerker, is het geen "koop op afstand" meer en heb je dus geen 14 dagen herroepingsrecht ....
(zover ik het nu begrijp ... )

Maar ga het wel proberen uiteraard, zoek alleen wel een juiste ingang .....
Volgens de ANWB heb je geen herroepingsrecht
Als je na het lezen van een advertentie een professionele verkoper bezoekt om het product te bekijken voordat je de koopovereenkomst sluit, dan is er geen sprake meer van koop op afstand en dan heb je geen bedenktijd.
Heb je een andere configuratie aangeschaft dan in proefgereden? Die gratis wall connector was wel een venijnig instinkertje..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 11-10 23:37

Ik dacht eerst... Tjah die gaat het probleem nog niet oplossen.
Maar hoe hij de rotonde neemt is misschien wel een goeie ja.
Dus.. highland eigenaren.. mss proberen waard?

Life is too short to drive boring cars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jmtpes
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 00:20
Hier ook voel ik de pijn van de verlaagde ME highland prijs

Heb mn auto pas anderhalf week. Ik heb net gebeld en wordt ook gezegd dat ik een proefrit heb gemaakt in juni en hierdoor niet in aanmerking kom voor de herroepingsrecht. Ze gaan het voor de zekerheid navragen en ik word teruggebeld. Het gaat toch om veel geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-10 19:58

Ethirty

Who...me?

Zo te horen heeft Tesla als Amerikaans bedrijf zich goed ingedekt door je proefrit goed te registreren in de systemen. :/

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09-10 22:21
Hongy schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 14:10:
[...]

En omdat op de LFP geen tax credit van max $ 7500 zit in USA. De NMC batterij model 3's krijgen wel die credit waardoor de LFP duurder wordt dan de NMC.
Ik vermoed dat dat ook de reden is dat die nu weer goedkoper is geworden. Ze hebben al die LFP accu's nu waar ze mee in hun maag zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 12:24
Cyleo schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 16:03:
[...]

Ik vermoed dat dat ook de reden is dat die nu weer goedkoper is geworden. Ze hebben al die LFP accu's nu waar ze mee in hun maag zitten.
Maar waarom dan een M3 LR RWD aanbieden?

En ik zou denken dat die batterijen overal wel verkocht geraakt, is het niet voor Tesla, dan zal er vast wel een andere fabrikant blij zijn met die batterijen.

[ Voor 21% gewijzigd door this op 08-10-2024 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander1984
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 06-10 14:07
Jmtpes schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 15:47:

Heb mn auto pas anderhalf week. Ik heb net gebeld en wordt ook gezegd dat ik een proefrit heb gemaakt in juni en hierdoor niet in aanmerking kom voor de herroepingsrecht. Ze gaan het voor de zekerheid navragen en ik word teruggebeld. Het gaat toch om veel geld.
Ook niet als je online hebt besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 12:24
Alexander1984 schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 16:19:
[...]

Ook niet als je online hebt besteld?
Je kan toch alleen maar online bestellen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander1984
this schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 16:19:
[...]

Je zou zeggen dan gelden de regels van online verkoop? Of is dat te simpel gedacht :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

this schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 16:19:
[...]

Maar zodra je dus contact hebt met Tesla of een proefrit maakt registreren ze dat en vervalt (volgens hun) de wet koop op afstand.

Dat is meer iets voor een jurist om uitspraken over te doen, zoals een rechtsbijstand verzekering. Gaat toch best om veel geld.

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alexander1984
Ethirty schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 16:23:
[...]

Maar zodra je dus contact hebt met Tesla of een proefrit maakt registreren ze dat en vervalt (volgens hun) de wet koop op afstand.

Dat is meer iets voor een jurist om uitspraken over te doen, zoals een rechtsbijstand verzekering. Gaat toch best om veel geld.
Slimme rakkers, tja je zou denken online is online. Je kan bij de Coolblue ook in de winkel gaan kijken en online thuis bestellen. Alleen proefrit weten ze wel alles van je etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13:48
SirLct schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 14:37:
[YouTube: Elite driving school solved the problem with Tesla Model 3 Highland]

Ik dacht eerst... Tjah die gaat het probleem nog niet oplossen.
Maar hoe hij de rotonde neemt is misschien wel een goeie ja.
Dus.. highland eigenaren.. mss proberen waard?
Welke minuut ongeveer? Dan kijk ik even snel onder werk O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 11-10 23:37
Rogar schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 16:32:
[...]

Welke minuut ongeveer? Dan kijk ik even snel onder werk O-)
11:00 zoiets, hij gebruik dus enkel zn rechterarm op de rotonde zodat hij altijd de rechterknipperlicht button kunnen klikken.

Life is too short to drive boring cars

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LigeTRy
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11:29
SirLct schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 16:46:
[...]

11:00 zoiets, hij gebruik dus enkel zn rechterarm op de rotonde zodat hij altijd de rechterknipperlicht button kunnen klikken.
Erg omslachtig en krijg al last an mn schouder als ik ernaar kijk (vooral bij kleine rotondes), maar ieder z'n ding. na 17k kilomater in m'n M3 2024 zit het automatisme er prima in, na 2 ritjes eigenlijk al (rotonde verlaten is onderste/binnenste knoppie met rechter duim)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ted038
... En met de "knob" kan je de linker en rechterknipper ook vanuit daar bedienen.....

En zoals al eens gemeld hier, zijn ze bezig om een aftermarket knipperstang te ontwikkelen, oa al te zien in een recente update video op YouTube, incl benoemd worden... (maar die versie was nog niet goed genoeg ergonomisch gezien)
Denk dat als je al de commander hebt, integratie relatief eenvoudig is? Al zit je met stroomtoevoer....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stefxx
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 14:58
NiroNiro schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 09:52:
[...]

Het gaat niet erom dat ze weg zijn, eerst kon je in de navi ook de andere snelladers zien als je op het bliksemschicht klikte, nu zie je alleen superchargers. Wat ik heb gezien is, als je de sattelite view uitzet dat je ze in ieder geval wel op de kaart te zien krijgt maar niet in de lijst links.
Misschien is het nog afhankelijk van de lokatie (ik zit momenteel in Frankrijk) maar hier zie ik ze nog met 2024.32.6:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fFKJYgP5SWQOf5krRGG97J_8X5s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FoaN9WtqixbFFwob5OYk8xWO.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjcvro
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 13:27
Alexander1984 schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 16:27:
[...]

Slimme rakkers, tja je zou denken online is online. Je kan bij de Coolblue ook in de winkel gaan kijken en online thuis bestellen. Alleen proefrit weten ze wel alles van je etc.
Ja, wel van mij, niet van mijn vrouw. Kwestie van onder haar naam bestellen dan?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Allewijn
  • Niet online
NiroNiro schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 09:49:
[...]

Het enige wat ik nog kan bedenken is een verschil in HW3 en 4. Ik heb HW3 en kreeg zeker de nags. Welke HW versie heb jij?
Hier een maart 2024 MY rwd met hw3 en infrarood interieur camera en dus nóóit meer nags.
Hij ziet héél nauwkeurig of ik ook maar één vingertje ergens op mijn stuur leg. Ik kan hem ook niet foppen. Bijv hand op knie leggen net onder stuurwiel heeft ie al door. Eigenlijk dus héél erg goed en veilig. Zoals het hoort. Zoals ik altijd al wilde en hoopte. Ook in nacht geen nags gehad bij volledige duisternis. Meerdere ritten om ~05:00 uur gedaan.

Gek dat sommigen hier dus nog wel nags krijgen...?!
Ik heb ondertussen echt al úúúren nag-vrij op polder en snelwegen op AP gereden.
Zo'n bizar verschil met hoe het was voor deze update. Toen altijd irritant wiebelen etc.
Nu iniminie aanraking zonder enige kracht voldoende.
Volledig andere rij-beleveving en gebruik AP ineens weer met plezier élke rit.

Voor degenen waar het niet zo goed werkt: kijk eens naar het beeld van je interieur camera via het SERVICE menu. Zie je je gehele stuurwiel? Ook de onderkant? Zo moet, kan je je stuurwiel elektrisch in een stand zetten (naar voren/omhoog etc) dat hij wél volledig in beeld komt?

Deze houding hier is iig al voldoende voor kiiiiiilometers lang nag-vrij rijplezier:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H0Bcv-eASvL0WGHWPym2z0xHQUY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XlmKvWO77hxyeIDggk0tZCHf.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjcvro
Ben ik nou gek of gaat het toepassen van een referral mis? Volgens mij gaat er in eerste instantie 2k af, en staat in de eind prijs maar weer 1k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander1984
gjcvro schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 17:17:
[...]

Ja, wel van mij, niet van mijn vrouw. Kwestie van onder haar naam bestellen dan?
Kan je proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ted038
gjcvro schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 17:27:
Ben ik nou gek of gaat het toepassen van een referral mis? Volgens mij gaat er in eerste instantie 2k af, en staat in de eind prijs maar weer 1k.
Hoeveel is de referral nu "officieel" aan koperskant ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjcvro
Ted038 schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 17:52:
[...]

1k

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11:44
Hoewel de vandaag online verschenen LR RWD erg aantrekkelijk is, toch net opdracht gegeven om de LR AWD te bestellen. De AWD en het extra vermogen hebben me toch over de streep getrokken, en qua bijtelling maakt het natuurlijk ook weer niet zoveel uit.

Moet wel een flinke boete betalen wegens het inleveren van de P2 die er eigenlijk pas december volgend jaar uit moet, maar ja, krijg er voor m'n gevoel wel een veel betere auto voor terug dus dat mag ook wat kosten toch ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdidi
  • Niet online
FSD Pakket beschrijving inmiddels aangepast aan US versie, inclusief demo video
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QImfZtmO6ARDBgQ6vFNFoERrmyQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/10V0koy9zMdu5aqpsznepWr4.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jmtpes
Ted038 schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 17:52:
[...]

Ga je nog een Tesla 3 kopen 🤣.
Zonder dollen ik voel me een beetje bedonderd, heb mn auto niet eens 2 weken, allemaal gepush om eind september op te halen en krijgen we nu dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiBa007
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 18-08 06:47
Allewijn schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 17:21:
[...]

Hier een maart 2024 MY rwd met hw3 en infrarood interieur camera en dus nóóit meer nags.
Hij ziet héél nauwkeurig of ik ook maar één vingertje ergens op mijn stuur leg. Ik kan hem ook niet foppen. Bijv hand op knie leggen net onder stuurwiel heeft ie al door. Eigenlijk dus héél erg goed en veilig. Zoals het hoort. Zoals ik altijd al wilde en hoopte. Ook in nacht geen nags gehad bij volledige duisternis. Meerdere ritten om ~05:00 uur gedaan.

Gek dat sommigen hier dus nog wel nags krijgen...?!
Ik heb ondertussen echt al úúúren nag-vrij op polder en snelwegen op AP gereden.
Zo'n bizar verschil met hoe het was voor deze update. Toen altijd irritant wiebelen etc.
Nu iniminie aanraking zonder enige kracht voldoende.
Volledig andere rij-beleveving en gebruik AP ineens weer met plezier élke rit.

Voor degenen waar het niet zo goed werkt: kijk eens naar het beeld van je interieur camera via het SERVICE menu. Zie je je gehele stuurwiel? Ook de onderkant? Zo moet, kan je je stuurwiel elektrisch in een stand zetten (naar voren/omhoog etc) dat hij wél volledig in beeld komt?

Deze houding hier is iig al voldoende voor kiiiiiilometers lang nag-vrij rijplezier:

[Afbeelding]
Ik heb een 2024 m3, hw4 dus. De interieurcamera lijkt ook twee infraroodled’s te hebben. Nochtans moet ik in het donker nog gewoon ouderwets om de x seconden aan het stuur trekken als ik autopilot gebruik. Overdag werkt het wel op de nieuwe manier en is één vinger op het stuur houden voldoende om de nag niet te activeren. Toch raar, dat verschil…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zensu
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 09-10 09:22
Ik heb meerdere posts gelezen dat jullie epa (m3, my) hoger is dan de mijne? Heb een model 3 Highland long range (juli '24) en nooit boven 500km gehaald bij volle lading. Normaal of niet?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hvOhPOK9TDvmFrOT975EcREoVZc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wuahUtJ4FoERGpkUWlHw8tjG.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 11-10 02:15
Allewijn schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 17:21:
[...]

Hij ziet héél nauwkeurig of ik ook maar één vingertje ergens op mijn stuur leg. Ik kan hem ook niet foppen. Bijv hand op knie leggen net onder stuurwiel heeft ie al door. Eigenlijk dus héél erg goed en veilig.Zoals het hoort. Zoals ik altijd al wilde en hoopte. Ook in nacht geen nags gehad bij volledige duisternis. Meerdere ritten om ~05:00 uur gedaan.
Dus doordat de camera detecteert dat jij 1 vinger ergens onder op het stuur hebt liggen en dat accepteert als voldoende is het voor jou heel veilig?

Er is heel weinig verschil tussen 1 vinger onder op het stuur of gewoon beide handen op je benen leggen imo.

Maar goed ben verder ook erg tevreden dat het tegensturen niet meer nodig is :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ted038
Jmtpes schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 18:20:
[...]

Zonder dollen ik voel me een beetje bedonderd, heb mn auto niet eens 2 weken, allemaal gepush om eind september op te halen en krijgen we nu dit.
Nee, meedenken met de vraagsteller, maar als het 1k de juiste referralkorting is en uiteindelijk ook 1k korting in berekening, dan klopt DAT dus en is de 2k een " foutje bedankt"

mbt de recente pricedrop zo dicht op ontvangst vind ik het ook balen, maar verwacht dat er niet heel veel aan gedaan kan worden, tenzij je er minimaal eenzelfde bedrag aan advocaatkosten tegenaan gooit ;)
Keer gebeld en keer gemaild, en beide keren een duidelijke " computer says no" , dus " .... en door" ....

ALS de sepp nu "op" was kon ik t nog (beter) begrijpen , maar nu is t gewoon balen.

Maar had het kunnen weten, heb vaak rare pech bij kopen nieuwe auto's, zo eens " particulier" diesel-berlingo grijs kenteken gekocht, en tussen bestellen en leveren is heel dat grijs kenteken afgeschaft ;)

[ Voor 39% gewijzigd door Ted038 op 08-10-2024 19:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gjcvro
Jmtpes schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 18:20:
[...]

Voor mijn gevoel is dat altijd wel een risico bij Tesla, maar dat maakt het wel verdomd lastig om het juiste moment te kiezen. Alhoewel je nou eind van het jaar wel bij meer merken een eindejaarsactie ziet. Maak je bij Tesla nog steeds kans op, op het moment dat ze denken nog wat extra auto's te moeten verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 14:02
Zensu schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 18:52:
Ik heb meerdere posts gelezen dat jullie epa (m3, my) hoger is dan de mijne? Heb een model 3 Highland long range (juli '24) en nooit boven 500km gehaald bij volle lading. Normaal of niet?

[Afbeelding]
Ik heb dezelfde auto als jou (maart 2024) en haal 550km op 100%.

Tesla Model 3 (Highland) LR AWD Ultra Red

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 10-10 17:52

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Zensu schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 18:52:

[Afbeelding]
Wheelconfig even aanpassen naar 18 inch ;)

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nerovectra
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 11-10 15:18
gjcvro schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 18:59:
[...]

Voor mijn gevoel is dat altijd wel een risico bij Tesla, maar dat maakt het wel verdomd lastig om het juiste moment te kiezen. Alhoewel je nou eind van het jaar wel bij meer merken een eindejaarsactie ziet. Maak je bij Tesla nog steeds kans op, op het moment dat ze denken nog wat extra auto's te moeten verkopen.
Dan onderschat je inderdaad dit risico bij andere fabrikanten, die hebben vaak een heel marketingplan met afwijkende uitvoeringsnamen of verdoezelende kortingsacties. Maar soms is het fijn om er niet op gewezen te worden.

[ Voor 4% gewijzigd door nerovectra op 08-10-2024 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Korte vraag: hoe werkt het als ik op een demo-auto uit voorraad een €250 aanbetaling doe? Ik woon in de buurt van Tesla Zwolle, kan hij daar dan geleverd worden? Of moet ik hem op een random plek ophalen?

Ik heb buiten de Model Y nog niet in de nieuwe 3 gereden en hoewel ik me niet voor kan stellen dat die minder goed is, wil ik even een risico-analyse doen van mijn €250 die ik potentieel uitgeef. Er zijn een paar uitvoeringen best interessant namelijk met leuke kortingen en enerzijds wil ik dat niet mis lopen.

Ik dacht ook voorheen te kunnen zien waar zo'n auto staat, maar dat lijkt nu alleen voor de occasions het geval te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gjcvro
MooDyBLueS schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 19:10:
Korte vraag: hoe werkt het als ik op een demo-auto uit voorraad een €250 aanbetaling doe? Ik woon in de buurt van Tesla Zwolle, kan hij daar dan geleverd worden? Of moet ik hem op een random plek ophalen?

Ik heb buiten de Model Y nog niet in de nieuwe 3 gereden en hoewel ik me niet voor kan stellen dat die minder goed is, wil ik even een risico-analyse doen van mijn €250 die ik potentieel uitgeef. Er zijn een paar uitvoeringen best interessant namelijk met leuke kortingen en enerzijds wil ik dat niet mis lopen.

Ik dacht ook voorheen te kunnen zien waar zo'n auto staat, maar dat lijkt nu alleen voor de occasions het geval te zijn.
Volgens mij kun je bij de details, helemaal onderaan zien waar hij geleverd zal worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjcvro
nerovectra schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 19:08:
[...]
Dan onderschat je inderdaad dit risico bij andere fabrikanten
Dat denk ik niet. :+ :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-10 22:37
Prijzen de nieuwe model 3 dus weer omlaag. Benieuwd wat dat met de tweedehands markt gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
gjcvro schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 19:29:
[...]

Volgens mij kun je bij de details, helemaal onderaan zien waar hij geleverd zal worden.
Er is inderdaad een kopje "Plaats van levering" maar welke postcode ik daar ook invoer (Zwolle, Utrecht, Amsterdam), ik krijg continu de melding "Dit voertuig is niet beschikbaar voor de postcode van uw registratieadres".

En dat krijg ik bij elk voorraadmodel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gjcvro
MooDyBLueS schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 19:55:
[...]

Er is inderdaad een kopje "Plaats van levering" maar welke postcode ik daar ook invoer (Zwolle, Utrecht, Amsterdam), ik krijg continu de melding "Dit voertuig is niet beschikbaar voor de postcode van uw registratieadres".

En dat krijg ik bij elk voorraadmodel.
Bij deze zie ik zwolle staan, maar inderdaad bij vele anderen staat niets:
https://www.tesla.com/nl_...e7789d090f1bbc71e42252b0e

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
  • Laatst online: 11-10 12:35
fisherman schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 12:59:
[...]

Ik las ergens dat ze in Amerika de LFP accu's niet meer aanbieden, omdat die uit China komen. Ik kan het nergens meer terugvinden.
Heeft met subsidies te maken. Die krijg je alleen als het in USA gemaakt is.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allewijn
  • Niet online
schumi1986 schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 18:52:
[...]

Dus doordat de camera detecteert dat jij 1 vinger ergens onder op het stuur hebt liggen en dat accepteert als voldoende is het voor jou heel veilig?

Er is heel weinig verschil tussen 1 vinger onder op het stuur of gewoon beide handen op je benen leggen imo.

Maar goed ben verder ook erg tevreden dat het tegensturen niet meer nodig is :)
Ik zeg 'goed' omdat het systeem goed (lees correct, zoals bedoeld) qua hand-op-stuur-zonder-input detectie werkt en ik zeg 'veilig' omdat je met en vinger op het stuur alerter/actiever bent dan handjes van het stuur. Dan is de kans op wegdommelen aanweziger.
Aan andere kant... Als je al ff een wegtrekkertje zou hebben en je hoofd zakt/ogen dicht gaan/slaapt dan ziet camera dat toch en wordt er uiteindelijk ingegrepen. Dus dan maakt vinger op stuur of op handjes er onder idd ook eigenlijk niks uit qua veiligheid.... Dus je hebt zeker een punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12:45
Jmtpes schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 15:47:

Ontzettend vervelend! Voorheen kwamen de prijsverlagingen dag 15 na het kwartaal zodat je ook geen aanspraak kon maken. Blijkbaar hebben ze zich nu ingedekt.

Maar troost je met de gedachte die andere Tweakers hier eerdere kwartalen deelden: een prijsverlagingen nu, zorgt in de markt ook weer voor een goedkopere auto in de toekomst. Ik heb particulier €46k betaald voor een 3RWD en een maand later kwam er een push vòòr de Highland en gingen ze voor €35k. Je doet er niets aan.

En misschien ga ik dat moment nu al pakken, als ik de afschrijving met de prijsverlaging verreken is het weer best te overzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:07
Oekol schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 20:00:
[...]

Heeft met subsidies te maken. Die krijg je alleen als het in USA gemaakt is.
Ja ik las al een ander antwoord hier. Ik was in de veronderstelling dat het met sancties te maken had, maar niets van dat alles dus. Althans niet direct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ingmar7
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 11:25
RiBa007 schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 18:27:
[...]

Ik heb een 2024 m3, hw4 dus. De interieurcamera lijkt ook twee infraroodled’s te hebben. Nochtans moet ik in het donker nog gewoon ouderwets om de x seconden aan het stuur trekken als ik autopilot gebruik. Overdag werkt het wel op de nieuwe manier en is één vinger op het stuur houden voldoende om de nag niet te activeren. Toch raar, dat verschil…
Bij mij ook overdag perfect, geen nags en 1 vinger aan stuur, maar zodra het donker wordt komen de nags (ook m3 2024). Stuurpositie is overdag en nachts hetzelfde. En ook als ik in donker handen heel duidelijk aan het stuur houd krijg ik nags.

Best gek die verschillen, sommigen hebben overdag en ‘s nacht nog nags, anderen alleen in nacht, en een enkeling helemaal geen meer 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
gjcvro schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 19:58:
[...]

Bij deze zie ik zwolle staan, maar inderdaad bij vele anderen staat niets:
https://www.tesla.com/nl_...e7789d090f1bbc71e42252b0e
Nou ja, ik heb inmiddels voor morgen een proefrit in Zwolle aangevraagd, gaat me namelijk om een RWD. En dan zie ik wel even, vraag ik daar wel even hoe dat werkt, want blijkbaar is het hier ook niet echt bekend als ik zo de reacties lees. ;)

Groningen of Utrecht vind ik allemaal nog wel te doen, maar ze moeten me niet naar Tilburg ofzo gaan sturen, vandaar eigenlijk mijn vraag. :)

[ Voor 12% gewijzigd door MooDyBLueS op 08-10-2024 20:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
fisherman schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 20:11:
[...]

Ja ik las al een ander antwoord hier. Ik was in de veronderstelling dat het met sancties te maken had, maar niets van dat alles dus. Althans niet direct.
Hmm ja. Werd de LFP duurder dan de NMC batterijen. Ben heel wat pagina's aan 't teruglezen en zag zo snel de eerste reacties onder jouw post geen reactie dus dacht gok 't er op ;)

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jmtpes
Maurice- schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 20:08:
[...]

Ontzettend vervelend! Voorheen kwamen de prijsverlagingen dag 15 na het kwartaal zodat je ook geen aanspraak kon maken. Blijkbaar hebben ze zich nu ingedekt.

Maar troost je met de gedachte die andere Tweakers hier eerdere kwartalen deelden: een prijsverlagingen nu, zorgt in de markt ook weer voor een goedkopere auto in de toekomst. Ik heb particulier €46k betaald voor een 3RWD en een maand later kwam er een push voor de Highland en gingen ze voor €35k. Je doet er niets aan.

En misschien ga ik dat moment nu al pakken, als ik de afschrijving met de prijsverlaging verreken is het weer best te overzien.
Trouwens wanneer werden highlands gepushed voor 35k? Andere voelt het nog pijnlijker voor mij 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:18
Jmtpes schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 20:36:
[...]

Trouwens wanneer werden highlands gepushed voor 35k? Andere voelt het nog pijnlijker voor mij 😅
Ik denk dat hij bedoelt: de push van de oude M3 voordat de highland werd geïntroduceerd (vrijwel iedereen wist dat al dus tesla moest iets doen om de 'oude' nog te verkopen).

Staan er ergens tabelletjes met de pricedrops van de verschillende modellen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stefxx
  • Registratie: Februari 2016
Allewijn schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 21:52:
[...]

Hier werkt het wel in het donker. Gewone AP, want heb geen EAP of FSD. Vanochtend super vroeg getest. Ik zie 2 infrarood lampjes verstopt naast de interieur camera, als ik er op richt met mijn telefoon die ir licht 'ziet'.
Ik kom dus gewoon doorrijden zonder wiebelen aan het stuur. Met één vinger rustend onderop stuur.

Model Y rwd 2024.
Bedankt! Ik heb me nooit gerealiseerd dat er infrarood lampjes naast die camera zaten... ik had dus zo'n schuifje over de camera geplakt zodat ik de camera kon afdekken indien nodig... maar die zat dus mooi over 1 van die lampjes geplakt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjcvro
SquareOne schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 20:43:
[...]

Ik denk dat hij bedoelt: de push van de oude M3 voordat de highland werd geïntroduceerd (vrijwel iedereen wist dat al dus tesla moest iets doen om de 'oude' nog te verkopen).

Voor de huidige drop?
https://www.autoweek.nl/a...dik-702-kilometer-bereik/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
Jmtpes schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 20:36:
[...]

Haha ja, voor als in vòòr. Zal het aanpassen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jmtpes
SquareOne schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 20:43:
[...]

Die wis ik ook nog. Was ergens juli / aug 2023
Wat een knaller was het

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bWJlD2b8Ss0p8WY0utmxQtWIW_8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/V4FjJ08JBXORJqmW0k79ZSTp.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
Vanaf welk modeljaar zitten die infrarood lampjes er eigenlijk op bij de interieur camera?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjcvro
Jmtpes schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 20:47:
[...]

Die wis ik ook nog. Was ergens juli / aug 2023
Wat een knaller was het

[Afbeelding]
Met refferral kom je nu ook aardig in de buurt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maurice-
gjcvro schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 20:48:
[...]

Met refferral kom je nu ook aardig in de buurt.
Die was er toen ook, maar €500.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zensu
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 09-10 09:22
revolution-nl schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 19:05:
[...]

Wheelconfig even aanpassen naar 18 inch ;)
Zal het proberen! Heb toevallig 19 inch velgen, niet aan gedacht :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allewijn
  • Niet online
Oekol schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 20:47:
Vanaf welk modeljaar zitten die infrarood lampjes er eigenlijk op bij de interieur camera?
Hmmm dat weer ik niet honderd procent zeker. Maar chatgpt zegt sinds de 2023 reeks.
Check het via je fotocamera. Zie je infrarood paars licht (2 lampjes naast de interieur camera)?
Lees online ook een aantal mensen die defecte it's hadden.
Verder, iedereen die een schuif kapje voor de camera heeft zitten: dan wordt ir licht dus geblokkeerd en werkt het ook niet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xMBUUJ3GMHlUXZseQF74-BETYkM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/s2eLmdqg43RNC1xhrtNW6o24.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Waarschijnlijk doe ik ergens iets fout, maar waar kan ik die referral code invullen op de bestelpagina.
(ik heb een code dus jullie hoeven niet te DMen :+ )

Nevermind, je moet het via de link openen in de browser.

[ Voor 10% gewijzigd door SquareOne op 08-10-2024 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjcvro
Sorry voor de waarschijnlijk al vaak gestelde vraag, maar is er ergens een goed overzicht van welke opties er in welke uitvoering zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
Allewijn schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 20:56:
[...]

Hmmm dat weer ik niet honderd procent zeker. Maar chatgpt zegt sinds de 2023 reeks.
Check het via je fotocamera. Zie je infrarood paars licht (2 lampjes naast de interieur camera)?
Verder, iedereen die een schuif kapje voor de camera heeft zitten: dan wordt ir licht dus geblokkeerd en werkt het ook niet.

[Afbeelding]
Zal vannacht eens kijken. Dacht dat je er wellicht een speciale camera stand voor nodig zou moeten hebben. Heb er wel een kapje voor zitten (die sinds de update open is) en heb vrijwel geen nags meer. Het is echt inderdaad een stuk beter geworden. Echt fijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Allewijn
  • Niet online
Oekol schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 21:23:
[...]

Zal vannacht eens kijken. Dacht dat je er wellicht een speciale camera stand voor nodig zou moeten hebben. Heb er wel een kapje voor zitten (die sinds de update open is) en heb vrijwel geen nags meer. Het is echt inderdaad een stuk beter geworden. Echt fijn.
Nee hoor. Gewone telefoon camera is voldoende. Test maar met een infrarood afstandsbediening van een tv. Druk een knop in. Kijk naar ir bolletje met je camera en je zal paars licht zien knipperen (knipperen want dat is de ir code die uitgezonden wordt).
Met de Tesla, als die infrarood heeft, hoor je dus aan beide zijden van de interieur camera een continue paars brandend licht waar te nemen.
En als kapje er beetje voor zit dan kan je verlichting dus nog verbeterd worden...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RiBa007
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 18-08 06:47
[...]

[Afbeelding]
Bij mijn m3 2024 lijken de ir leds een stuk zwakker (kan ook door de telefooncamera komen?). In ieder geval werkt de nieuwe methode niet in het donker. Lijkt wel het ‘s nachts wel werkt voor een model y maar niet voor de model 3 (2024).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jmtpes
Ted038 schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 18:58:
[...]

Nee, meedenken met de vraagsteller, maar als het 1k de juiste referralkorting is en uiteindelijk ook 1k korting in berekening, dan klopt DAT dus en is de 2k een " foutje bedankt"

mbt de recente pricedrop zo dicht op ontvangst vind ik het ook balen, maar verwacht dat er niet heel veel aan gedaan kan worden, tenzij je er minimaal eenzelfde bedrag aan advocaatkosten tegenaan gooit ;)
Keer gebeld en keer gemaild, en beide keren een duidelijke " computer says no" , dus " .... en door" ....

ALS de sepp nu "op" was kon ik t nog (beter) begrijpen , maar nu is t gewoon balen.

Maar had het kunnen weten, heb vaak rare pech bij kopen nieuwe auto's, zo eens " particulier" diesel-berlingo grijs kenteken gekocht, en tussen bestellen en leveren is heel dat grijs kenteken afgeschaft ;)
Ik ga morgen wel nog een belletje wagen. Mn proefrit was op mijn naam en rijbewijs. De auto staat op mn vrouws naam en kopie van haar rijbewijs. Wel dezelfde emailadres gebruikt, ik ben dan benieuwd of ik in aanmerking kan komen voor de 14 dagen herroepingstermijn

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• BakkerM
  • Laatst online: 01:18
Onlangs mijn M3 moeten/mogen inleveren na 5 jaren trouwe dienst. Betreft een witte M3 standaard range plus met trekhaak. Bij deze wil ik mijn ervaringen met jullie delen, wellicht ook interessant voor degene die nu aan het kijken zijn voor een 2e hands M3 nu ze allemaal vrijkomen.

Wat was helemaal top:
  • Snelheid, vermogen om met een tikje op het gaspedaal uit lastige verkeerssituaties te ontsnappen
  • Navigatie: snel, accuraat, intuïtief en groot scherm
  • Stoelverwarming die echt warm wordt: na een tijdje op standje 3 ben je met jezelf aan het steengrillen. Sinds ik de M3 reed zijn mijn rugklachten verholpen
  • Laadsnelheid en beschikbaarheid van Superchargers. Gaat als een speer, je bent zo weer onderweg
  • Vrijwel geen onderhoud, 2x langs geweest voor de ruitenwissers en het interieurfilter.
Waar ik wat minder op terugkijk:
  • Net als alle andere M3's zijn de draagarmen vervangen na 80k km
  • Beperkt bereik: beloofd was 412, opladen lukte ooit tot 384, na een update +/- 355 en na 5 jaar opladen kwam ie nog tot 335km theoretisch bereik. In de praktijk was dit max. 300km bij mooi weer, in de winter met een beetje tegenwind was 225 zo'n beetje de max.
  • Zitpositie: prima zodra je eraan gewend bent, maar voor het vervangen van de draagarmen kreeg ik tijdelijk een Model Y mee. Dat was even schrikken om weer terug naar de M3 te gaan, zo laag.
  • Het volledig gebruik aan demping van de achterklep. Staal op staal, als je die een flinke zet geeft dan weet de hele wijk dat je weer veilig thuis bent. Dat doet een Lada uit 1975 al beter
Maar mijn belangrijkste bezwaar van de M3 2019 is de slechte geluidsisolatie. Boven de 110-120 km/u overstemt het geruis van de banden en de wind een normaal gesprek in de auto. Muziek moet dan onnodig hard om het enigszins normaal te beluisteren. Met kleine kinderen in de auto is dit een zegen en een vloek: ze vallen in slaap van het monotone geruis (soort whitenoise?), maar je kan terwijl ze slapen niet zachtjes muziek luisteren want dat moet eigenlijk toch te hard.

Op langere ritten had dit voor mij nog een vervelender effect: continue blootstelling aan dit geruis maakt het autorijden ook echt vermoeiend. Steeds vaker was ik het rijden van langere stukken zat en kwam ik moe aan.

Ik rijd nu een 2020 ID.4: daar is softwarematig vanalles aan te verbeteren maar de een aantal van mijn verbeterpunten doet die VW het echt een stuk beter. Waar ik tot een paar weken geleden toch redelijk overtuigd was dat Tesla goede EV's waren, ben ik in korte tijd snel genezen. Ik mis het vermogen van de M3, ik mis de stoelverwarming standje steengrillen en ik erger me aan de software. De laadklep van een ID.4 sluit niet automatisch dus ik ben al 4x weggereden met de klep open :+ . En de eerste paar ritten wilde ik m in drive zetten en zette ik de ruitenwissers aan. Dat had even nodig zeg maar.

Maar de rust van het autorijden maakt erg veel goed, veel meer dan ik dus enigszins had ingeschat :| . Ik kom fitter en relaxer aan op bestemming en android-auto maakt gelukkig een hoop goed.

(mand).

[ Voor 3% gewijzigd door BakkerM op 08-10-2024 23:53 ]

If you don’t agree or understand why it makes sense for people what they say, do or think, it is not because they are behaving really strangely, bizarrely, or erroneously, it is because your perspective is different

Acties:
  • +8 Henk 'm!
@BakkerM de 2019 modellen waren rammelbakken met weinig isolatie. Een Highland is echt een veel betere auto met fatsoenlijke isolatie. Daar hoef je geen VW meer voor te nemen.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jmtpes
BakkerM schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 22:12:
Onlangs mijn M3 moeten/mogen inleveren na 5 jaren trouwe dienst. Betreft een witte M3 standaard range plus met trekhaak. Bij deze wil ik mijn ervaringen met jullie delen, wellicht ook interessant voor degene die nu aan het kijken zijn voor een 2e hands M3 nu ze allemaal vrijkomen.

Wat was helemaal top:
  • Snelheid, vermogen om met een tikje op het gaspedaal uit lastige verkeerssituaties te ontsnappen
  • Navigatie: snel, accuraat, intuïtief en groot scherm
  • Stoelverwarming die echt warm wordt: na een tijdje op standje 3 ben je met jezelf aan het steengrillen. Sinds ik de M3 reed zijn mijn rugklachten verholpen
  • Laadsnelheid en beschikbaarheid van Superchargers. Gaat als een speer, je bent zo weer onderweg
  • Vrijwel geen onderhoud, 2x langs geweest voor de ruitenwissers en het interieurfilter.
Waar ik wat minder op terugkijk:
  • Net als alle andere M3's zijn de draagarmen vervangen na 80k km
  • Beperkt bereik: beloofd was 412, opladen lukte ooit tot 384, na een update +/- 355 en na 5 jaar opladen kwam ie nog tot 335km theoretisch bereik. In de praktijk was dit max. 300km bij mooi weer, in de winter met een beetje tegenwind was 225 zo'n beetje de max.
  • Zitpositie: prima zodra je eraan gewend bent, maar voor het vervangen van de draagarmen kreeg ik tijdelijk een Model Y mee. Dat was even schrikken om weer terug naar de M3 te gaan, zo laag.
Maar mijn belangrijkste bezwaar van de M3 2019 is de slechte geluidsisolatie. Boven de 110-120 km/u overstemt het geruis van de banden en de wind een normaal gesprek in de auto. Muziek moet dan onnodig hard om het enigszins normaal te beluisteren. Met kleine kinderen in de auto is dit een zegen en een vloek: ze vallen in slaap van het monotone geruis (soort whitenoise?), maar je kan terwijl ze slapen niet zachtjes muziek luisteren want dat moet eigenlijk toch te hard.

Op langere ritten had dit voor mij nog een vervelender effect: continue blootstelling aan dit geruis maakt het autorijden ook echt vermoeiend. Steeds vaker was ik het rijden van langere stukken zat en kwam ik moe aan.

Ik rijd nu een 2020 ID.4: daar is softwarematig vanalles aan te verbeteren maar de een aantal van mijn verbeterpunten doet die VW het echt een stuk beter. Waar ik tot een paar weken geleden toch redelijk overtuigd was dat Tesla goede EV's waren, ben ik in korte tijd snel genezen. Ik mis het vermogen van de M3, ik mis de stoelverwarming standje steengrillen en ik erger me aan de software. De laadklep van een ID.4 sluit niet automatisch dus ik ben al 4x weggereden met de klep open :+ . En de eerste paar ritten wilde ik m in drive zetten en zette ik de ruitenwissers aan. Dat had even nodig zeg maar.

Maar de rust van het autorijden maakt erg veel goed, veel meer dan ik dus enigszins had ingeschat :| . Ik kom fitter en relaxer aan op bestemming en android-auto maakt gelukkig een hoop goed.

(mand).
Bedankt voor je concrete plus en min punten van de model 3 2019. Werden de draagarmen onder garantie vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ingmar7
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 11:25
RiBa007 schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 21:47:
[...]

Bij mijn m3 2024 lijken de ir leds een stuk zwakker (kan ook door de telefooncamera komen?). In ieder geval werkt de nieuwe methode niet in het donker. Lijkt wel het ‘s nachts wel werkt voor een model y maar niet voor de model 3 (2024).
Dat zal hopelijk niet met ir leds te maken hebben, kan me niet voorstellen waarom ze te zwakke ir leds inbouwen die vervolgens geen functie te hebben.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BakkerM
  • Laatst online: 01:18
Inspired schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 22:22:
@BakkerM de 2019 modellen waren rammelbakken met weinig isolatie. Een Highland is echt een veel betere auto met fatsoenlijke isolatie. Daar hoef je geen VW meer voor te nemen.
De kwaliteit van de Highland kan ik geen uitspraak over doen omdat ik daar niet in gereden heb, maar dat het 2019 enigszins een rammelbak was dat is zeker waar. Ik vergelijk ook appels met peren, maar doel van mijn post was vooral de geinteresseerden voor een 2e hands M3/2019 een eerlijk beeld te geven
Jmtpes schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 22:28:
[...]

Bedankt voor je concrete plus en min punten van de model 3 2019. Werden de draagarmen onder garantie vervangen?
Yes voor zover ik weet wel, maar dat is via de leasemaatschappij gegaan. Een bekend probleem van de 2019 modellen, opeens begon alles te kraken over iedere drempel. Ik heb in 5 jaar tijd nog geen 125k gereden dus in mijn geval was dat na een jaar of 3,5 a 4 :)

[ Voor 5% gewijzigd door BakkerM op 08-10-2024 22:49 ]

If you don’t agree or understand why it makes sense for people what they say, do or think, it is not because they are behaving really strangely, bizarrely, or erroneously, it is because your perspective is different

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
[...]

[Afbeelding]
Mijn camera zegt nope bij de MY 2023 (dec '22 opgehaald). Verklaard de nags met tegendruk ook wel in de nacht die nodig zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9b8sji6e2holw-tlb4eY75frov4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vz5oXKSz8ymMY3nTh65Qtyhd.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07:53
The 3rd party snelladers zijn terug!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
😂 2004

[ Voor 9% gewijzigd door turkeyhakan op 09-10-2024 06:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @baddon
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:43
Hebben er hier meer rijders last van een hard geluid vanuit de achterkant in het begin van de rit? Het lijkt alsof de rem of automatische handrem bij mij "losspringt" met een hard KLOENK geluid. Het is vooral als de auto een tijdje heeft stilgestaan (meer dan een uur schat ik zo). 2023 MYP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
@baddon schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 07:04:
Hebben er hier meer rijders last van een hard geluid vanuit de achterkant in het begin van de rit? Het lijkt alsof de rem of automatische handrem bij mij "losspringt" met een hard KLOENK geluid. Het is vooral als de auto een tijdje heeft stilgestaan (meer dan een uur schat ik zo). 2023 MYP
Ja heb ik ook wel eens. 2020 M3P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Ja, is normaal: https://www.tesla.com/own...E6-8B19-9FDABE018787.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
BakkerM schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 22:47:
[...]

De kwaliteit van de Highland kan ik geen uitspraak over doen omdat ik daar niet in gereden heb, maar dat het 2019 enigszins een rammelbak was dat is zeker waar. Ik vergelijk ook appels met peren, maar doel van mijn post was vooral de geinteresseerden voor een 2e hands M3/2019 een eerlijk beeld te geven
[...]

Yes voor zover ik weet wel, maar dat is via de leasemaatschappij gegaan. Een bekend probleem van de 2019 modellen, opeens begon alles te kraken over iedere drempel. Ik heb in 5 jaar tijd nog geen 125k gereden dus in mijn geval was dat na een jaar of 3,5 a 4 :)
ik heb en een 2019 model 3 en een 2024 highland. Verschil is extreem. ID4 is iig totaal geen match voor een highland op eigenlijk alle vlakken. Ik zou geen 1 punt kunnen noemen waar de highland niet zou winnen. Nouja wellicht het formaat van de achterklep

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
hebben vrijwel alle auto's met automatische handrem. Had mijn Audi, vw en seat ook die ik voor mijn tesla had. Pekel, weg zetten, 3 dagen later wegrijden geeft het mooiste effect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
RiBa007 schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 21:47:
[...]

Gisteren in het donker met de Y geprobeerd met een paar vingers op het stuur en ik kreeg de opmerking.
Overdag heb ik minuten gereden met mijn handen los, maar kort bij het stuur.

Mijn auto is van Maart 2023.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• turkeyhakan
anti elppa schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 07:13:
[...]

ik heb en een 2019 model 3 en een 2024 highland. Verschil is extreem. ID4 is iig totaal geen match voor een highland op eigenlijk alle vlakken. Ik zou geen 1 punt kunnen noemen waar de highland niet zou winnen. Nouja wellicht het formaat van de achterklep
De Model 3 2024 overtreft de ID4 wat mij betreft ook, maar geen één punt kunnen noemen is ook wel wat overdreven.

Ik heb ook een ID4 gehad en ik mis het comfort van die auto dagelijks. Ook zit je lekker hoog. Het is een andere auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turkeyhakan
Tommie12 schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 07:17:
[...]

Gisteren in het donker met de Y geprobeerd met een paar vingers op het stuur en ik kreeg de opmerking.
Overdag heb ik minuten gereden met mijn handen los, maar kort bij het stuur.

Mijn auto is van Maart 2023.
Er is ook pas vanaf de zomer van 2024 iets hardwarematigs geïntroduceerd: https://tff-forum.de/t/wi...eraenderungen/100784/1377

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YBpNhpUD8wxC-HCqeI0RU3-b9Vw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/YWEkAb0KUyM3AtCN2GcUJzfJ.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0LcZaM4uU2QwEe_aRK6FwqmDamg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/UWyMvqN5seM4fY8gyKRhN5hB.png?f=user_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• anti elppa
turkeyhakan schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 07:18:
[...]

De Model 3 2024 overtreft de ID4 wat mij betreft ook, maar geen één punt kunnen noemen is ook wel wat overdreven.

Ik heb ook een ID4 gehad en ik mis het comfort van die auto dagelijks. Ook zit je lekker hoog. Het is een andere auto.
das idd persoonlijk. ik houd van strake harde vering, vandaar dat ik nu een P heb. En hoge auto's moet ik ook niets van weten. Die Suv rage vind ik dan ook een drama.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turkeyhakan
[...]

Maar chatgpt zegt sinds de 2023 reeks.
_/-\o_

Mooie bron!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdidi
  • Niet online
NiroNiro schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 16:00:
[...]

nou, mijn normale Autosteer nagt nog steeds hoor - Model Y 2024.
Heb je data sharing met Tesla aan staan? Kan me voorstellen dat dit tijdens de huidige test fase nodig is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:41

RvV

Ik zat mij af te vragen waarom ik de laatste update maar niet kreeg. Daarom gisteren de auto maar even opnieuw verbonden aan de wifi en voila, een paar uur later stond 32.7 klaar voor installatie.
Vanmorgen heb ik een eerste ritje gemaakt met de "nieuwe AP" en ben blij verrast zoals Allewijn.
De route was te kort om nog te experimenteren hoe het nu echt werk in de '24 Y HW3. De interrieurcamera zal wel naar je ogen kijken. Maar of er dan toch een druk of capaciteitssensor in het stuur zit? Toen ik het stuur met 2 handen losjes vast had kreeg ik wel een nag. En met het laten rusten van 1 vinger onderop het stuur heb ik een paar kilometer gereden zonder nag. Dus ik ben nog even aan het uitzoeken hoe of wat. :)
In ieder geval zie ik het mijzelf op deze manier een stuk vaker gebruiker dan voorheen.

Y'24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Laatst online: 10-10 21:03

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

SirLct schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 16:46:
[...]

Hmm. Geen enkele goede rijschool zal je aanleren met één hand aan het stuur te rijden, laat staan bochten te nemen.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Ik snap echt helemaal niks van die releases. 2024.32.10 is van 1 oktober en 2024.32.7 is van 6 oktober. En dan heb je ook al 2024.32.20, maar die is dan weer van 30 september.
Maar ze bevatten dan allemaal weer verschillende FSD versies.

Tesla maakt het niet heel veel duidelijk met de release notes voor .7 met een summiere 'bugfixes'.
Gelukkig zijn er anderen die het wel uitwerken zodat je in ieder geval een idee hebt wat er aan je auto veranderd.

#team_UTC+1

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-10 11:09
Vrijdag 13 september M3 RWD opgehaald....... voelt ineens een klein beetje vervloekt..... later moeten doen :P

Had wel graag de RWD LR genomen, maar afijn het was gewoon de beste bang4buck op dat moment en nu helemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Ethirty schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 09:48:
Ik snap echt helemaal niks van die releases. 2024.32.10 is van 1 oktober en 2024.32.7 is van 6 oktober. En dan heb je ook al 2024.32.20, maar die is dan weer van 30 september.
Maar ze bevatten dan allemaal weer verschillende FSD versies.

Tesla maakt het niet heel veel duidelijk met de release notes voor .7 met een summiere 'bugfixes'.
Gelukkig zijn er anderen die het wel uitwerken zodat je in ieder geval een idee hebt wat er aan je auto veranderd.
Die nummers zullen wel iets te maken hebben met de startdatum, en daarna zal de ene meer tijd nodig gehad hebben om effectief in het veld los gelaten te worden dan de andere.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiroNiro
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
pdidi schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 09:32:
[...]

Heb je data sharing met Tesla aan staan? Kan me voorstellen dat dit tijdens de huidige test fase nodig is
Ja, die staat aan. Deze week heb ik nog een lange rit voor de boeg, ik ga dan weer kijken of het eruit is. Gister overigens 32.7 update geïnstalleerd dus misschien gaat het nu beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiroNiro
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
Tommie12 schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 09:55:
[...]

Die nummers zullen wel iets te maken hebben met de startdatum, en daarna zal de ene meer tijd nodig gehad hebben om effectief in het veld los gelaten te worden dan de andere.
is het niet <jaar>.<week>.<volgnr> ?
Pagina: 1 ... 443 ... 502 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: