Gotham schreef op zondag 29 september 2024 @ 14:39:
Hallo allen,
Gisteren proefgereden in een Tesla Model Y LR RWD. Echter, door het regeneratief remmen vond ik de auto erg nerveus overkomen, bij elke mm beweging van mijn voet op het pedaal reageerde de auto.
Ik heb er ook aan moeten wennen. Ik kwam van een Toyota Yaris Hybrid, waarbij je zelf het rempedaal in moet trappen om generatief te remmen (maar niet te hard want anders gebruikt hij de schijfremmen

)
Ik vond de eerste proefrit ook dat de tesla nogal log overkwam: je moet het pedaal redelijk ver in trappen om een beetje in beweging te komen en als je hem loslaat sta je zo weer stil.
Maar dat stuk went snel en was binnen 1 uurtje er wel uit toen ik de auto kreeg.
Ik heb wel lang nog last gehad van dat ik het gaspedaal niet stabiel kreeg bij het rijden over een verkeersdrempel.
Maarja, uiteindelijk een jaar verder rijd ik net zo soepel als mijn vorige auto als met de Tesla. Die gewenning ging wel sneller dan een jaar maar ik zou niet precies weten wanneer. Je moet gewoon vaak rijden en voordat je het weet voelt het super natuurlijk aan.
One pedal driving heeft wel echt mijn voorkeur gekregen.
Mijn advies: regelmatig rijden en niet de auto daarop af schrijven