Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 433 ... 502 Laatste
Acties:
  • 3.688.767 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ted038
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16-07 21:39
Verzekering informatie gezocht :

ivm zaterdag op te halen M3, probeer ik een verzekering te vinden die :

a: geen extra alarmsysteem eist
b: glazen dak meeverzekerd onder ruit-clausule zonder eigen risico
c: minimaal 2 jaar nieuwwaarde dekt, liefst langer
d : ook hulp onderweg aanbiedt NL/EU
.... en dan dus ook nog aardig voordelig is ....

Aangezien bijna iedereen hier m3 of my rijdt : wie weet wat ?

Eventuele info: 11 schadevrije jaren, 18k per jaar , prive en m3 rwd
Ben nu verzekerd bij inshared , die lijkt relatief voordelig met 91 euro incl EU / 3jaar nieuwwaarde, maar mist dus punt B
ook gevonden :
ABN AMRO, kost 98 euro met EU en "maar" 2jaar nieuwwaarde , verder wel A, B, C en D
Tesla zelf biedt ook dergelijke verzekring aan, maar dan gaat dat richting de 115 euro als je " alles" wil, incl nieuwwaarde ( maar dan wel andere " extraatjes" ...)

Uit oudere info begrepen dat mbt panoramadak meeverzekeren UNIVE en ASR dit ook doen, maar deze bedrijven zijn best duurder en/of eisen extra alarm.

Wie heeft er verder goede tips ?
Alvast bedankt :)

( ja : weet dat deze vraag regelmatig voorbij komt, maar heel recent niet meer, toch ? )

conclusie : AON is het geworden

[ Voor 12% gewijzigd door Ted038 op 25-09-2024 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaRo74
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 09:03
Oekol schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 19:28:
[...]
Het is ook niet uitgerold naar oudere auto's wat ik voorbij heb zien komen. Heb 't nog nooit gehoord. Zit ook op 2024.32.3.
Lijkt mij ook maar omdat dit daemonix dit aangaf,
daemonix schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 16:07:
[...]
Inderdaad is het ook uitgerold naar oudere Models Y.

mYn Tesla 2024 || MOSTEK 6502C 1.79 MHz | 8/16 - bits | Antic / GTIA | 64k

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22-07 16:43
Ted038 schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 19:53:

Ben nu verzekerd bij inshared , die lijkt relatief voordelig met 91 euro incl EU / 3jaar nieuwwaarde, maar mist dus punt B
ook gevonden ABN AMRO, kost 98 euro met EU en "maar" 2jaar nieuwwaarde , verder wel A, B, C en D

Uit oudere info begrepen dat mbt panoramadak meeverzekeren UNIVE en ASR dit ook doen, maar deze bedrijven zijn best duurder en/of eisen extra alarm.

( ja : weet dat deze vraag regelmatig voorbij komt, maar heel recent niet meer, toch ? )
Model 3 Performance, Inshared, all risk, 59€ per maand.

Die 135€ eigen risico bij ruitschade als ik zelf voor een bedrijf kies om het te herstellen vind ik prima. :)

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1456812

Ethirty schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 18:57:
[...]

Volgens mij kunnen de meeste dynamische leveranciers dit via hun app regelen. Je koppelt je auto en zij regelen de rest. Ik heb ook een domme laadpaal en kijk naar Frank, Zonneplan en Tibber en die kunnen dat allemaal.

Nadeel is dat bijv Tibber wel héél veel (lees alle) rechten op je auto willen, daar moet je wel comfortabel mee zijn.
Ah oké, goed om te weten dank!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knor66
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 07:19
Notna schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 19:19:
Missus rijdt weer eens sinds tijden in de Model Y, en besloot een plantenbak (met grind buitenkant) een kusje te geven

[Afbeelding]

Dit is de achterbumper, zwarte ondergedeelte.

Best diep ook. Iemand nog ideeen of ervaringen om iets dergelijks semi weg te werken? Zit te denken aan zwarte kit (of bumper plamuur en dat deppen met een schuurspons (sponsgedeelte) zodat het iig minder zichtbaar is. Denk ook niet dat een reperateur hier iets mee kan?
Vervelend. Blijft vreemd dat veel merken gewoon uit zich zelf stoppen voor je botst, en het slimme Tesla hem gewoon in een plantenbak perst.
Dat automatisch stoppen en de perfecte hulp bij parkeren mis ik wel van mijn Prius. Verder heerlijke auto die MY.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allewijn
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Allewijn schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 17:39:
Is hier iemand met een MY die zijn dempers (en veren) heeft laten vervangen voor een Reifen Reber Koni of Koni+ set?

Ik heb er grote interesse in.
Ik ben niet echt 'ontevreden' met het comfort en weggedrag van mijn 2024 Y RWD, maar op hobbelige wegen, kinderkopjes etc presteert hij wel wat ondermaats. Dan is hij te bonkerig. Te stug. Beginnen er ondefinieerbare plekjes/interieurdelen te rammelen, etc.
Voor de/als bijrijder is het trouwens nog minder prettig dan dat je achter het stuur zit en je 'schrap' zet. Valt me op als ik zelf bijrijder ben en mijn vrouw geeft het zelf ook aan.

Op gladdere wegen echter niks aan de hand. En meer dan keurig comfort en tegelijkertijd sportief/input gevoelig genoeg.

Maargoed, op klinkertjes etc dus minder prettig (mijn Sline Audi A3 en A4 deden dit beter, maar ook de Twingo van mijn vrouw en vele andere gereden autos op gelijke trajecten, etc)

Ook heb ik in België gereden op kasseien en snelwegen die een soort raar grof gefreesd waren en dat was echt om te janken qua trillingen en resonanties...

Moet beter kunnen...

En het Duitse Reifen Reber lijkt dat ism Koni voor elkaar te hebben.
Zelfs tot op een niveau waarbij ze rij eigenschappen van een E46 bmw 3 serie zouden overtreffen.

Zijn er hier aanwezigen die dit al hebben?
En zo ja, lokaal in NL laten monteren of op hun locatie in Duitsland?

https://www.reber-reifenh...ung/koni-komfortvariante/

YouTube: Welche FAHRWERKS-VARIANTE hat den BESTEN KOMFORT für TESLA M3/Y? Meg...
En nog een héél duidelijk filmpje over de inbouw en alle voordelen van de Reber Reifen Koni+ set:
YouTube: Tesla Model Y Fahrwerks-Upgrade: Koni+ bei Reber - Lohnt sich der Um...

(En ook interessante info over het service menu waar in bijzondere calibratie zit omdat Tesla zijn autos vanuit de fabriek nooit klassiek uitlijnt)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11:22
[...]

Volgens mij kunnen de meeste dynamische leveranciers dit via hun app regelen. Je koppelt je auto en zij regelen de rest. Ik heb ook een domme laadpaal en kijk naar Frank, Zonneplan en Tibber en die kunnen dat allemaal.

Nadeel is dat bijv Tibber wel héél veel (lees alle) rechten op je auto willen, daar moet je wel comfortabel mee zijn.
Je kan alle onnodige vinkjes uit zetten en dan werkt het nog steeds. Overigens houdt Tibber de auto nu ook niet meer wakker, dus geen vampire drain meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Norbertus
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07-07 14:47
pdavie2311 schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 17:42:
[...]

Welke spatlappen zijn dat? Linkje?
Ik heb deze er onder gezet. Ze zitten er pas een week onder dus ik kan nog niet oordelen hoe effectief ze zijn. Ze zijn wat groter dan de eerder geposte variant, maar dat heeft ook een functie lijkt me. Qua uiterlijk niet heel storend, al is het zonder uiteraard mooier:

https://nl.aliexpress.com...jzAH&gatewayAdapt=glo2nld

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Axel Moonshine
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07:56

ook gevonden :
ABN AMRO, kost 98 euro met EU en "maar" 2jaar nieuwwaarde , verder wel A, B, C en D
Tesla zelf biedt ook dergelijke verzekring aan, maar dan gaat dat richting de 115 euro als je " alles" wil, incl nieuwwaarde ( maar dan wel andere " extraatjes" ...)

onlangs onze nieuwe Model Y verzekerd met 5 jaar nieuwwaarde. is voor ons stukken goedkoper dan de verzekering bij allsecur/allainz. bij: https://eas-insurance.com...X4WmIPVOqAAYaAoRGEALw_wcB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ted038
Vissa66 schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 20:03:
[...]

Die 135€ eigen risico bij ruitschade als ik zelf voor een bedrijf kies om het te herstellen vind ik prima. :)
Da's heel voordelig, vast veel schadevrije jaren
(want ik ben al bij inshared verzekerd nu met 11 jaar, en dan dus 91 euro voor standaard m3.... )

Zou bijna denken dat he typefout gemaakt hebt en eigenlijk 95 euro bedoelde ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Ted038 op 24-09-2024 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
Ted038 schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 21:02:
[...]

Da's heel voordelig, vast veel schadevrije jaren
(want ik ben al bij inshared verzekerd nu met 11 jaar, en dan dus 91 euro voor standaard m3.... )

Zou bijna denken dat he typefout gemaakt hebt en eigenlijk 95 euro bedoelde ;)
Vind het ook wel heel voordelig moet ik zeggen. Ik heb 19 schade vrije jaren. Zou haast denken dat ze een verkeerde premie hanteren, polis/auto/dekking etc staat wel gewoon goed. :P

[ Voor 4% gewijzigd door Vissa66 op 24-09-2024 21:07 ]

M3P 24'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jmtpes
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 07:34

ook gevonden :

Toevallig zat ik de afgelopen dagen ook te puzzelen met verzekeringen voor mn Tesla M3 highland die ik aankomende zaterdag ga ophalen.

Misschien zie ik je nog in Tilburg 🙂?

Mijn vrouw heeft haar autoverzekering bij Aon lopen, de Tesla komt op haar naam en de verzekering ook (kenteken wijziging)
Zojuist heb ik op basis van je gegevens gekeken naar de premie wat rond de 70 euro ligt.

11j schadevrij, prive, tot 20.000km, M3 highland nieuw

A. Wordt naar mijn weten niet gevraagd naar extra alarmsystemen.
B. Volgens haar oude polis is een dakraam gedekt. Is dat hetzelfde als een panaromadak? Anyway bij herstel geen eigen risico, bij vervanging 75 euro.
C. 2jaar nieuwwaarde
D. Pechhulp inbegrepen op EU niveau.

Nadeel van Aon is dat ze heel sloom zijn met reageren via chat. Bereikbaarheid via de telefoon is ook slecht.

Laat je even weten wat je gaat kiezen?
Succes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ted038
Ga je niet in Tilburg zien, want ik haal de m3 in Groningen op ;)

Zal ook eens bij aon kijken (#done ), gezien prijs en wat je typt klinkt 't ook goed....

AANVULLING MBT AON / OP GROEN :
Op zich best interessant. Panoramadak niet genoemd maar inderdaad zonnedak wel, en voordelig!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B1Vl2U653JgQ386YUgSsplHtN6M=/x800/filters:strip_exif()/f/image/BgvnElXu0NTLAzdRvtLJracr.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p1eoK2Cim5nwbgidMMqCJqR8dcc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/an2pTJBd5YeCRkn9Kz3jX4ef.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_JjfyVKjo20x7JexKHKTqoVEbVs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/CAYELzG41gCJRZkfNJ3Z99wa.png?f=fotoalbum_large

ALARM lijkt mij niet nodig, mits onderstaand nog actueel is ;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gn7AI18K6WsO5pDtduQqyQ1cnZY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ku7v8WrEaK5eBPfKsa27j9kC.png?f=fotoalbum_large

AANVULLING ivm met AON gechat:
Alam niet nodig
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pitVyD3WodG-pVWZsa0BkraQWUg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Aw6deQcindLTCK9HM3OORO2M.png?f=fotoalbum_large

Glazen dak onder ruitschade:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EeMo2ko1ss9xizK3L_J1dJP9ICQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/r8ixAlaa5U0D1AzlRDvYJQQL.png?f=fotoalbum_large

conclusie 25-9 : AON is het geworden

[ Voor 118% gewijzigd door Ted038 op 25-09-2024 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRMR35
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 03-07 17:02
pgemgoudswaard schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 16:31:
[...]

En is het inmiddels automatisch geregeld?
Nee nog niks in app. Maand proef loopt 26-9 af. Ik ga er niet vanuit dat dit automatisch gaat. Toen ik ze een paar weken terug sprak heeft de medewerker allemaal gegevens van account, vorige tesla, huidige tesla, lease company genoteerd. Hij zei dat ze dat nodig hebben om te kunnen onderbouwen - ik denk bij Tesla US? - dat ik hiervoor in aanmerking kom.

Zal einde van de week of begin volgende week updaten hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knor66
Zit met een klein dilemma. Heb sinds juni een my. Helaas kan Tesla geen auto afleveren direct op 4-seizoenen band.
Dus nu na zeg 8000 km banden op marktplaats zetten en nieuwe 4-seizoenen eronder.
Of toch wisselen in winter naar 4-seizoenen en de andere in banden hotel met bijbehorende kosten tot de zomerbanden op zijn.
Tja wat is wijsheid 🧐

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 22-07 18:16
Knor66 schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 22:32:
Zit met een klein dilemma. Heb sinds juni een my. Helaas kan Tesla geen auto afleveren direct op 4-seizoenen band.
Dus nu na zeg 8000 km banden op marktplaats zetten en nieuwe 4-seizoenen eronder.
Of toch wisselen in winter naar 4-seizoenen en de andere in banden hotel met bijbehorende kosten tot de zomerbanden op zijn.
Tja wat is wijsheid 🧐
Dat moet je natuurlijk helemaal zelf weten. Is ook een beetje persoonlijke voorkeur. Als je echt 4 seizoenen wilt dan zou ik inderdaad de zomerbanden op marktplaats zetten. Of dat veel gaat opleveren is de vraag, maar je kan dan in elk geval op 4-seizoenen verder.
Ik heb zelf gewoon de winterbanden met velgen er gelijk bij gekocht en in mijn garage gelegd, wissel ze zelf ieder half jaar. Is per keer ca. half uurtje werk en ben niet afhankelijk van planning bandenboer of Tesla, nog los van de reis en wachttijd daarheen.

e-Niro Exec.l MY19, Tesla MY LR '24, Zappi, 50PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idanue
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22-07 18:20
Vissa66 schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 20:03:
[...]

Bij Inshared krijg ik deze melding:
Sorry, deze auto kun je niet bij ons verzekeren. De auto heeft te veel vermogen."

8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peerke 1960
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 21-07 21:32

peerke 1960

Blauw Eitje met trekhaak ( SR)

Allewijn schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 17:39:
Is hier iemand met een MY die zijn dempers (en veren) heeft laten vervangen voor een Reifen Reber Koni of Koni+ set?

Ik heb er grote interesse in.
Ik ben niet echt 'ontevreden' met het comfort en weggedrag van mijn 2024 Y RWD, maar op hobbelige wegen, kinderkopjes etc presteert hij wel wat ondermaats. Dan is hij te bonkerig. Te stug. Beginnen er ondefinieerbare plekjes/interieurdelen te rammelen, etc.
Voor de/als bijrijder is het trouwens nog minder prettig dan dat je achter het stuur zit en je 'schrap' zet. Valt me op als ik zelf bijrijder ben en mijn vrouw geeft het zelf ook aan.

Op gladdere wegen echter niks aan de hand. En meer dan keurig comfort en tegelijkertijd sportief/input gevoelig genoeg.

Maargoed, op klinkertjes etc dus minder prettig (mijn Sline Audi A3 en A4 deden dit beter, maar ook de Twingo van mijn vrouw en vele andere gereden autos op gelijke trajecten, etc)

Ook heb ik in België gereden op kasseien en snelwegen die een soort raar grof gefreesd waren en dat was echt om te janken qua trillingen en resonanties...

Moet beter kunnen...

https://www.reber-reifenh...ung/koni-komfortvariante/

YouTube: Welche FAHRWERKS-VARIANTE hat den BESTEN KOMFORT für TESLA M3/Y? Meg...
Passeerde vorige week de Frans-Belgische grens. Mijn vrouw sliep, echter bij de grensovergang naar belgie merkte ik dat de Belgische (snel)wegen en de MY geen vriendjes zijn; een enorme verschrikte schreeuw van haar door de plotselinge hobbels in de weg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peerke 1960

peerke 1960

Knor66 schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 22:32:
Tja wat is wijsheid 🧐
Ik rij de zomerbanden op, ook in de winter. Wanneer ze versleten zijn zal ik ook all seasonbanden kopen. Betekent wel wel dat ik s winters rustig dien te rijden en niet naar Duitsland kan bij lagere temperaturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schrobz
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 22-07 22:36
Pierz schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 20:24:
[...]

Je kan alle onnodige vinkjes uit zetten en dan werkt het nog steeds. Overigens houdt Tibber de auto nu ook niet meer wakker, dus geen vampire drain meer.
Dat is niet mijn ervaring. Ik heb alle combinaties van vinkjes geprobeerd, maar alleen met alle 3 aan werkte het. Dit werd ook bevestigd door helpdesk. Werkt verder wel prima voor mij.

SR+ sept 2019 wit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jmtpes
Ted038 schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 22:17:
Ga je niet in Tilburg zien, want ik haal de m3 in Groningen op ;)

Zal ook eens bij aon kijken (#done ), gezien prijs en wat je typt klinkt 't ook goed....

AANVULLING MBT AON / OP GROEN :
Op zich best interessant. Panoramadak niet genoemd maar inderdaad zonnedak wel, en voordelig!
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

ALARM lijkt mij niet nodig, mits onderstaand nog actueel is ;
[Afbeelding]
Bereikbaar is misschien wel matig, maar mn vrouw is wel tevreden over Aon. In het verleden 3 of 4 aanrijdingen gehad (fout van tegenpartij) en alles is wel netjes opgelost. En Nee ik werk niet op Aon 😅

• daemonix
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
RaRo74 schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 19:57:
[...]

Lijkt mij ook maar omdat dit daemonix dit aangaf,

[...]
De mijne is van deecember 2023, dus niet recent nieuw uitgeleverd.

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3

• Marks69
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 26-02 18:47
Knip

[ Voor 98% gewijzigd door Notna op 25-09-2024 07:40 . Reden: Dat is niet de bedoeling. Zie topicwarning ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maik73
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-07 14:41
maik73 schreef op maandag 23 september 2024 @ 08:32:
Gister software update gehad en nu bij de volgende rit een berg meldingen, geen regenratie meer, geen auto hold, remt zwaar.... en berg meldingen. Na het stoppen van de rit paar uur later weg gereden. Alle meldingen weg en alles werkte weer..... na 50 kilometer weer alle toeters en bellen....
Iemand ooit meegemaakt?
[Afbeelding]
Ik denk dat ik het probleem heb gevonden..... Commander - Sexy Buttons (Drift mode).

Het lijkt er op dat na de update Drift Mode soms wordt geactiveerd! Ben nog aan het testen (vanavond een wat langere rit), maar heb de Commander even tijdelijk los gekoppeld!

Tesla Y LR RWD | Home Assistant | Homey | DJI Air 3 | DJI Pocket 3 | DJI Neo | DJI Action 2

• Oekol
  • Nu online
maik73 schreef op woensdag 25 september 2024 @ 08:10:
[...]

Ik denk dat ik het probleem heb gevonden..... Commander - Sexy Buttons (Drift mode).

Het lijkt er op dat na de update Drift Mode soms wordt geactiveerd! Ben nog aan het testen (vanavond een wat langere rit), maar heb de Commander even tijdelijk los gekoppeld!
Fijn dat je het deelt. Ik kreeg al weer een beetje schrik om de volgende update uit te voeren. Dat zal dan wel weer met een volgende update van commander opgelost worden. Voor de mensen zonder zo'n accessoire zal het waarschijnlijk geen probleem geven.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LigeTRy
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11:20
Oekol schreef op woensdag 25 september 2024 @ 08:16:
[...]

Fijn dat je het deelt. Ik kreeg al weer een beetje schrik om de volgende update uit te voeren. Dat zal dan wel weer met een volgende update van commander opgelost worden. Voor de mensen zonder zo'n accessoire zal het waarschijnlijk geen probleem geven.
Ieder z'n eigen afweging natuurlijk, maar als ik dit zo lees zijn dit soort mods blijkbaar een enorm veiligheidsrisico.
Blijkbaar worden er (veiligheids)instellingen veranderd zonder interactie/bewustzijn. Dat vind ik best wel een dingetje met een auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-07 22:29
LigeTRy schreef op woensdag 25 september 2024 @ 08:48:
[...]

Ieder z'n eigen afweging natuurlijk, maar als ik dit zo lees zijn dit soort mods blijkbaar een enorm veiligheidsrisico.
Blijkbaar worden er (veiligheids)instellingen veranderd zonder interactie/bewustzijn. Dat vind ik best wel een dingetje met een auto.
Ik heb 3 jaar met een Commander in de Model 3 gereden en rijd nu sinds dag 4 (de eerste 3 vond ik het wat te spannend) in de Model Y met de commander, en heb hier nog nooit last van gehad. Blijft het natuurlijk een apparaat wat via de OBD-poort invloed uitoefent op de auto, dus als ik tegen issues aan zou lopen is de Commander het eerste wat er uit gaat.

• Ethirty
  • Laatst online: 22-07 20:52

Ethirty

Who...me?

Pierz schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 20:24:
[...]

Ik had als experiment de auto toegevoegd en werd me vrij duidelijk en stellig te kennen gegeven dat ik alle vinkjes moest aanzetten anders werkt het niet. Nou snap ik GPS en laadinstellingen nog wel, maar zaken als starten, slot en portieren openen vond ik wat veel. Al zijn er maar 3 categorieën dus die schuld ligt waarschijnlijk bij Tesla.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

• Ivardi
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 09:11
bert pit schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 11:23:
[...]

Dat herken ik. Ik ben redelijk op het gehoor ingesteld en luister dus naar de commando's. Dat laatste commando 'neem nu de afslag aan uw rechterkant' komt 200 meter later dan bij andere navigatie apps. waardoor je soms nog in kunt voegen, maar soms ben je te laat.

Wat mij betreft mag die boodschap eerder afgespeeld worden.
Hier loop ik zelf ook tegenaan, heb het liever 200 meter voor het begin van de afslag ipv het einde. Nu lukt het me soms niet meer om in te voegen. Vooral lastig op onbekende wegen. Die opmerking 2000 meter voor de afslag ben ik soms weer vergeten ☹️

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 11:56
gjcvro schreef op maandag 23 september 2024 @ 16:29:
Wat je nu wel meer ziet is de de M3 als private lease occasion wordt aangeboden. Een M3 uit 2019 wordt gewoon weer aangeboden voor 4/5 jaar. Geeft weer 4/5 jaar meer ruimte. Alle vallen de prijzen toch nog best tegen.
Op gaspedaal staat momenteel een occasion met 128.000km voor €14.950. Begint toch wel te kriebelen ben benieuwd of het nog verder zakt aankomend jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knor66
eltron schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 22:40:
[...]

Dat moet je natuurlijk helemaal zelf weten. Is ook een beetje persoonlijke voorkeur. Als je echt 4 seizoenen wilt dan zou ik inderdaad de zomerbanden op marktplaats zetten. Of dat veel gaat opleveren is de vraag, maar je kan dan in elk geval op 4-seizoenen verder.
Ik heb zelf gewoon de winterbanden met velgen er gelijk bij gekocht en in mijn garage gelegd, wissel ze zelf ieder half jaar. Is per keer ca. half uurtje werk en ben niet afhankelijk van planning bandenboer of Tesla, nog los van de reis en wachttijd daarheen.
Je hebt uiteraard gelijk. Ga ook over naar de all-seizoens.
Maakt me niet zo uit wat ik voor die oude krijg, vind het beetje milieu onvriendelijk om banden met 8000 km weg te gooien . Vandaar 😉

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 11:34

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Puddi Puddin schreef op woensdag 25 september 2024 @ 10:23:
[...]

Op gaspedaal staat momenteel een occasion met 128.000km voor €14.950. Begint toch wel te kriebelen ben benieuwd of het nog verder zakt aankomend jaar.
Dat is wel abnormaal goedkoop, zeker voor een LR met zo'n lage km stand. Lijkt mij een exportprijs.

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

• Pierz
Ethirty schreef op woensdag 25 september 2024 @ 09:21:
[...]

Ik had als experiment de auto toegevoegd en werd me vrij duidelijk en stellig te kennen gegeven dat ik alle vinkjes moest aanzetten anders werkt het niet. Nou snap ik GPS en laadinstellingen nog wel, maar zaken als starten, slot en portieren openen vond ik wat veel. Al zijn er maar 3 categorieën dus die schuld ligt waarschijnlijk bij Tesla.
Die melding klopt, maar ik dacht dikke vinger en heb uitgevinkt wat me niet nodig leek en het werkt prima.

Wat ik wel slecht vind is dat ik in mijn Tesla account niet (makkelijk) kan vinden welke partijen toegang hebben en waar ze toegang toe hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-07 22:29
Pierz schreef op woensdag 25 september 2024 @ 10:30:
[...]

Die melding klopt, maar ik dacht dikke vinger en heb uitgevinkt wat me niet nodig leek en het werkt prima.

Wat ik wel slecht vind is dat ik in mijn Tesla account niet (makkelijk) kan vinden welke partijen toegang hebben en waar ze toegang toe hebben.
Heb ik ook gedaan. Voor het starten/stoppen van het laden hoeven ze de airco niet aan te kunnen zetten :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Pierz schreef op woensdag 25 september 2024 @ 10:30:
[...]

In de app onder je profiel onder privacy zit een linkje waar je dat kan inzien en intrekken.
Ivardi schreef op woensdag 25 september 2024 @ 09:45:
[...]

Hier loop ik zelf ook tegenaan, heb het liever 200 meter voor het begin van de afslag ipv het einde. Nu lukt het me soms niet meer om in te voegen. Vooral lastig op onbekende wegen. Die opmerking 2000 meter voor de afslag ben ik soms weer vergeten ☹️
In mijn korte ervaring lijkt het erop dat de navigatie het einde van de afrit ipv het begin pakt. Apps als Waze hebben dat ook helaas. Goed opletten dus of gewoon geluid uit zetten en (weer) leren op de borden te letten :D

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• amokjeeh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-04 07:13
Vandaag de y opgehaald in Utrecht (11-9 besteld). Smooth en relaxte ervaring als je al tesla rijdt. Anders natuurlijk echt te minimaal als dit je eerste tesla is.

Ik zie net wel ineens 1000 euro tegoed in mijn account. Lijkt op de korting te zijn van referral maar dan voor leaserijder als tegoed?

[ Voor 9% gewijzigd door amokjeeh op 25-09-2024 12:06 ]

• trangelang
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-07 23:18
[...]

Ik heb Tibber icm een Tesla MY. Het slim laden gaat via de app. Als je de laadpaal in de auto laat, gaat Tibber een Slim laadplan maken. Je kan bijvoorbeeld instelling bij wat voor percentage accuu de auto wenst te hebben. Ook het aangeven op wat voor tijdstip je de auto opgeladen wilt hebben is mogelijk. Tibber kijkt gedurende de dag wanneer de auto gaat opladen. Je paal moet wel met Tibber kunnen ondersteunen. Ik heb zelf een Easee paal.

Werkt perfect.

• Jmtpes
Zaterdag mag ik mn Tesla 3 highland ophalen Tilburg. Helaas kan ik niet via Tesla zelf 4-seizoen banden erop laten zetten. Welke 4-seizoensbanden kan ik het best nemen? Heeft iemand suggesties of tips voor me?

[ Voor 28% gewijzigd door Jmtpes op 26-09-2024 02:56 ]

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

trangelang schreef op woensdag 25 september 2024 @ 12:11:
[...]

Ik heb Tibber icm een Tesla MY. Het slim laden gaat via de app. Als je de laadpaal in de auto laat, gaat Tibber een Slim laadplan maken. Je kan bijvoorbeeld instelling bij wat voor percentage accuu de auto wenst te hebben. Ook het aangeven op wat voor tijdstip je de auto opgeladen wilt hebben is mogelijk. Tibber kijkt gedurende de dag wanneer de auto gaat opladen. Je paal moet wel met Tibber kunnen ondersteunen. Ik heb zelf een Easee paal.

Werkt perfect.
Dat was mijn punt, de paal hoéft dat niet. De meesten kunnen ook direct met de auto communiceren.

#team_UTC+1

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pdidi
  • Niet online
peerke 1960 schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 22:49:
[...]

Ik rij de zomerbanden op, ook in de winter. Wanneer ze versleten zijn zal ik ook all seasonbanden kopen. Betekent wel wel dat ik s winters rustig dien te rijden en niet naar Duitsland kan bij lagere temperaturen.
Je kunt toch all seasonbanden met het sneeuwvlokje kopen, zodat ze ook als winterband zijn goedgekeurd? Let wel op dat alleen M+S (Mud+Snow) niet meer voldoende is

[ Voor 13% gewijzigd door pdidi op 25-09-2024 13:02 ]

• Acroach
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-07 11:35

Werkt perfect.
Mijn laadpaal werkt nog niet samen met Tibber maar doordat Tibber ook rechtstreeks communiceert met de auto kan ik toch gebruik maken van slim opladen.

• Vissa66
[...]

Hier alle laatste updates met een Commander, maar nog geen spontane activatie meegemaakt.

M3P 24'

• amokjeeh
amokjeeh schreef op woensdag 25 september 2024 @ 11:57:
Vandaag de y opgehaald in Utrecht (11-9 besteld). Smooth en relaxte ervaring als je al tesla rijdt. Anders natuurlijk echt te minimaal als dit je eerste tesla is.

Ik zie net wel ineens 1000 euro tegoed in mijn account. Lijkt op de korting te zijn van referral maar dan voor leaserijder als tegoed?
Gevonden: het is loyaliteitstegoed voor het aanschaffen van een nieuwe auto na de model 3 (allebei lease via werkgever)

• wootahH
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:36
amokjeeh schreef op woensdag 25 september 2024 @ 16:49:
[...]

Gevonden: het is loyaliteitstegoed voor het aanschaffen van een nieuwe auto na de model 3 (allebei lease via werkgever)
Dat zou toch 100 euro moeten zijn + gratis premium voor de leaseperiode
Of is dit nu alweer aangepast

[ Voor 4% gewijzigd door wootahH op 25-09-2024 16:58 ]

• gjcvro
  • Registratie: Maart 2018
  • Nu online
Puddi Puddin schreef op woensdag 25 september 2024 @ 10:23:
[...]

Stond denk ik, volgens mij is die al weg.

• amokjeeh
wootahH schreef op woensdag 25 september 2024 @ 16:58:
[...]

Dat zou toch 100 euro moeten zijn + gratis premium voor de leaseperiode
Of is dit nu alweer aangepast
Ik kende die actie ook niet. Ik zie het tegoed bij het afrekenen in de shop. Nog niet gevonden of ik er ook mee kan superchargen of premium mee kan kopen. Ook niet of het verloopt trouwens.

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online

pdavie2311

Live life to the fullest..

Ruggero schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 21:35:
[...]

Op Quicksilver staan ze ook goed 😎[Afbeelding]
Had zelf zwarte wieldoppen gekocht alvast maar hoor net vandaag dat mijn model Y met de zwarte gemini doppen wordt afgeleverd. Scheelt weer 140,- euro aan wieldoppen die retour kunnen. Ja, die van Tesla gaan niet over de velgrand maar om daar nu 140,- voor te gaan betalen? Ik vind de zwarte doppen van Tesla zeker niet misstaan.

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TeslaNerd
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 11:16
Ik heb bij Tesla Service een offerte gevraagd voor het vervangen van de HV batterij van mijn december 2019 Model 3 SR+ met 15% degradatie na 174 duidend km.
Vandaag de offerte ontvangen en het kost €8031 incl btw.

Ik heb de auto op mijn eenmanszaak met nog 4% bijtelling tot 16 december 2024.

Dan is het wat afschrijving betreft toch erg voordelig de batterij nu te vernieuwen?

NB Tesla Service gaf aan dat Tesla voor degradatie adviseert bij 25% degradatie de HV batterij te laten vervangen en dat de auto dat dan zelf ook aangeeft

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GEgZt06e2kluLC3zTr4n82OHxhU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oElSt2BGjBMe25gSW1O4hGMx.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 9% gewijzigd door TeslaNerd op 25-09-2024 19:37 ]

120m2 bovenwoning met 6 radiatoren en vvw in de badkamer. Intergas HR 36/30 met Honeywell Round Modulation en Quatt hybrid op het dak van de dakkapel

Acties:
  • +2 Henk 'm!
TeslaNerd schreef op woensdag 25 september 2024 @ 19:31:
Ik heb bij Tesla Service een offerte gevraagd voor het vervangen van de HV batterij van mijn december 2019 Model 3 SR+ met 15% degradatie na 174 duidend km.

Dan is het wat afschrijving betreft toch erg voordelig de batterij nu te vernieuwen?

NB Tesla Service gaf aan dat Tesla voor degradatie adviseert bij 25% degradatie de HV batterij te laten vervangen en dat de auto dat dan zelf ook aangeeft

[Afbeelding]
Dat zal gewoon weer een NMC zijn neem ik aan? Geen grotere LFP. Verder is het de vraag of het een nieuwe is of refurb. Ik zou hem persoonlijk ook lekker laten zitten. Je zult de grootste degradatie gehad hebben. Een nieuwe heeft binnen een jaar ook weer zo 5% te pakken.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

TeslaNerd schreef op woensdag 25 september 2024 @ 19:31:

[Afbeelding]
Ik vind het bedrag voor het vervangen van een 55kWh(?) batterij wel meevallen. Dacht altijd dat dit veel duurder zou zijn. Maar ik zou het ook niet doen, behalve als je er zelf nog 175k mee wilt gaan rijden.

Er staat er nu eentje te koop met dezelfde kilometerstand:

https://www.autotrack.nl/...ektriciteit-2019-56170365

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CrashOne
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Allewijn schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 09:37:
[...]

WauW! Dat is wel héél netjes.
Zulke scores heb ik nog niet gehaald met mijn RWD MY.
Wat jij haalt is zelfs véél meer dan de 418km epa range bij een volle lading (hoe veel km geeft jouwe nu aan na 12.704km aan 'degradatie'?).
Wat was je gemiddelde snelheid?
Buitenland met langdurige hoogte daling?

Ik merkte dat de reis van Zwitserland naar huis ook flink zuiniger ging andersom, met gelijke omstandigheden.

Maar 113wh/km over zó'n lange afstand haal ik dan niet, zoals jij....
Inmiddels geeft de Tesla 416km aan bereik aan, bij 16.500km. Nog niet gemeld, maar als ik tot 100% laad, dan vertrek ik daarna eigenlijk altijd binnen 15 minuten voor een langere rit (eindigend onder de 80%). Ik vermoed dat dat ook wel bijdraagt aan de lage degradatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Allewijn
  • Niet online
pdavie2311 schreef op woensdag 25 september 2024 @ 18:58:
[...]

Had zelf zwarte wieldoppen gekocht alvast maar hoor net vandaag dat mijn model Y met de zwarte gemini doppen wordt afgeleverd. Scheelt weer 140,- euro aan wieldoppen die retour kunnen. Ja, die van Tesla gaan niet over de velgrand maar om daar nu 140,- voor te gaan betalen? Ik vind de zwarte doppen van Tesla zeker niet misstaan.
Ik zou ze toch echt houden. De originele ga je geheid zsm een keertje een stoepje mee pakken en dan heb je schade aan die wieldop én aan de originele velgrand. Want die ga je zeker weten raken.
En die aftermarket wieldoppen staan ook gewoon fraaier. Optisch, doordat ze over velgrand gaan, lijken wielen ook bijna een inch groter.

35 euro per wieldopje... Lekker houden, met de originele aankomende maanden eerst eens goed fileparkeren naast hoge stoepjes en als je eenmaal een schade te pakken hebt, wisselen naar de mooiere aftermarkt doppen.

• TweakerVincent
  • Laatst online: 02:10
Hoe activeer ik cruisecontrol als ik autopilot activeer met 1 keer klikken doe ipv 2? Op zich wel handig maar 1 keer klikken om ap te krijgen, maar geen idee hoe je dan cruisecontrol activeert zonder ap?

• WhoDoYaThinkIAm
  • Registratie: Maart 2013
Ted038 schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 22:17:

conclusie 25-9 : AON is het geworden
Je weet dat Tesla zelfs geen "gewone" (goegekeurde) startonderbreker heeft?

• Rogar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11:49
TweakerVincent schreef op woensdag 25 september 2024 @ 20:22:
Hoe activeer ik cruisecontrol als ik autopilot activeer met 1 keer klikken doe ipv 2? Op zich wel handig maar 1 keer klikken om ap te krijgen, maar geen idee hoe je dan cruisecontrol activeert zonder ap?
Niet toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhoDoYaThinkIAm
  • Registratie: Maart 2013
TweakerVincent schreef op woensdag 25 september 2024 @ 20:22:
Dat kan niet.

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online

pdavie2311

Live life to the fullest..

Allewijn schreef op woensdag 25 september 2024 @ 20:06:
[...]

Ik zou ze toch echt houden. De originele ga je geheid zsm een keertje een stoepje mee pakken en dan heb je schade aan die wieldop én aan de originele velgrand. Want die ga je zeker weten raken.
En die aftermarket wieldoppen staan ook gewoon fraaier. Optisch, doordat ze over velgrand gaan, lijken wielen ook bijna een inch groter.

35 euro per wieldopje... Lekker houden, met de originele aankomende maanden eerst eens goed fileparkeren naast hoge stoepjes en als je eenmaal een schade te pakken hebt, wisselen naar de mooiere aftermarkt doppen.
Misschien wel een goed idee ja!!

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

• TeslaNerd
Inspired schreef op woensdag 25 september 2024 @ 19:41:
[...]

Dat zal gewoon weer een NMC zijn neem ik aan? Geen grotere LFP. Verder is het de vraag of het een nieuwe is of refurb. Ik zou hem persoonlijk ook lekker laten zitten. Je zult de grootste degradatie gehad hebben. Een nieuwe heeft binnen een jaar ook weer zo 5% te pakken.
Op de offerte staat bij de omschrijving van de HV batterij: REMAN. Dat betekent toch remanufactured?

Weet iemand wat de andere codes bij de HV batterij op de offerte betekenen?

HVBAT,REMAN,STANDARD RANGE,RWD,3PH (1522119-01-M)

3PH ???
1522119-01-M ???

120m2 bovenwoning met 6 radiatoren en vvw in de badkamer. Intergas HR 36/30 met Honeywell Round Modulation en Quatt hybrid op het dak van de dakkapel

• RvV
  • Laatst online: 11:19

RvV

En wat zouden de garanties zijn bij remanufactured? Opnieuw 8 jaar garantie en meer dan 70% SOH?
Dan zou je er in theorie op achteruit kunnen gaan?
Het zou in ieder geval wel de acceptabele prijs verklaren.

Y'24

• peerke 1960

peerke 1960

pdidi schreef op woensdag 25 september 2024 @ 12:59:
[...]

Je kunt toch all seasonbanden met het sneeuwvlokje kopen, zodat ze ook als winterband zijn goedgekeurd? Let wel op dat alleen M+S (Mud+Snow) niet meer voldoende is
Goede tip. Niet aan gedacht omdat ik in de winter niet veel bij onze oosterburen rij.

• peerke 1960

peerke 1960

CrashOne schreef op woensdag 25 september 2024 @ 20:04:
[...]

Inmiddels geeft de Tesla 416km aan bereik aan, bij 16.500km. Nog niet gemeld, maar als ik tot 100% laad, dan vertrek ik daarna eigenlijk altijd binnen 15 minuten voor een langere rit (eindigend onder de 80%). Ik vermoed dat dat ook wel bijdraagt aan de lage degradatie.
Ik laad 1 keer per week mn LFP batterij tot 100 % Wel zorg ik ervoor dat de batterij een of twee uur op 100 % staat ivm het kalibreren. Toch niet nodig wanneer ik jouw bijdrage lees?

• TeslaNerd
Inspired schreef op woensdag 25 september 2024 @ 19:41:
[...]

Ik kan nergens vinden waarom bij een Model 3 alleen met een identieke HV batterij kan worden vervangen en niet met een grotere 60kwh of 75kwh pack?

• TweakerVincent
Oh zonde. Wel raar

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

TeslaNerd schreef op woensdag 25 september 2024 @ 20:37:
[...]

Op de offerte staat bij de omschrijving van de HV batterij: REMAN. Dat betekent toch remanufactured?

Weet iemand wat de andere codes bij de HV batterij op de offerte betekenen?

HVBAT,REMAN,STANDARD RANGE,RWD,3PH (1522119-01-M)

3PH ???
1522119-01-M ???
3PH zou kunnen slaan op 3 fase (lader)?

Het nummer zal het specifieke onderdeel nummer zijn gok ik.

#team_UTC+1

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Hoezo. Als je een muis zou instellen op dubbelklikken met 1 klik, hoe wil je dan enkel klikken?

#team_UTC+1

• Pierz
Ethirty schreef op woensdag 25 september 2024 @ 11:56:
[...]

In de app onder je profiel onder privacy zit een linkje waar je dat kan inzien en intrekken.
Dank! Tibber kan idd niet mijn camera’s bekijken en de auto ontgrendelen.

• TweakerVincent
Ethirty schreef op woensdag 25 september 2024 @ 21:58:
[...]

Hoezo. Als je een muis zou instellen op dubbelklikken met 1 klik, hoe wil je dan enkel klikken?
een andere manier instellen om ct te regelen

• shinken82
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-07 15:14
Ivardi schreef op woensdag 25 september 2024 @ 09:45:
[...]

Daarom heb ik een phone holder gekocht voor de Model 3. Had ik bij mijn vorige auto, een BMW, niet nodig omdat Apple Carplay beschikbaar was. Ik vind Waze toch wat prettiger. Waze geeft instructies eerder aan dan Google Maps en laat ook eerder zien op welke rijbaan je moet rijden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• maik73
[...]

----- SORRY ----

Te vroeg geroepen. Het is geen BUG. Commander en kabelboom er uit en gisteren kwamen de problemen weer terug..... Dus geen issue van de SEXY buttons, maar een probleem met mijn Y

Tesla Y LR RWD | Home Assistant | Homey | DJI Air 3 | DJI Pocket 3 | DJI Neo | DJI Action 2

• this
  • Laatst online: 11:36
shinken82 schreef op woensdag 25 september 2024 @ 23:12:
[...]

Daarom heb ik een phone holder gekocht voor de Model 3. Had ik bij mijn vorige auto, een BMW, niet nodig omdat Apple Carplay beschikbaar was. Ik vind Waze toch wat prettiger. Waze geeft instructies eerder aan dan Google Maps en laat ook eerder zien op welke rijbaan je moet rijden.
Gebruik je google maps via het scherm? Dan kan je ook Waze gebruiken, deze heeft namelijk ook een website.

• Rogar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11:49
TweakerVincent schreef op woensdag 25 september 2024 @ 22:04:
[...]

Dat kan niet. Het is of 1x voor tacc en 2x voor ap of 1x voor ap.

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Kan ik nou nog steeds die functie niet uitzetten dat de ruitenwisser widget omhoog komt? Het begint weer te regenen dus het meest gebruikte knopje in de auto gebruik ik weer. Als ik dan binnen 5 seconden het volume aan wil passen gaan de wissers op standje 4. Man man. Wie verzint dit toch?

• Allewijn
  • Niet online
peerke 1960 schreef op woensdag 25 september 2024 @ 20:44:
[...]

Goede tip. Niet aan gedacht omdat ik in de winter niet veel bij onze oosterburen rij.
Yep. Ook ik zou kijken voor allseason banden met het sneeuwvlok icoon. Het wordt ook wel 3PMSF genoemd.

Regels winterbanden in Duitsland
Alle autobanden met het sneeuwvloksymbool (3PMSF, 3 Peak Mountain Snow Flake) worden als winterband geaccepteerd. Banden gefabriceerd vóór 1 januari 2018 met alleen de aanduiding M+S worden tot en met 30/9/2024 als winterband geaccepteerd.

De Hankook iON FlexClimate is bijv zo'n mooie alleskunner voor onze Tesla's:
https://www.hankooktire.c.../ion/flexclimate-suv.html

• Alexander1984
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 11:32
peerke 1960 schreef op woensdag 25 september 2024 @ 20:49:
[...]

Ik laad 1 keer per week mn LFP batterij tot 100 % Wel zorg ik ervoor dat de batterij een of twee uur op 100 % staat ivm het kalibreren. Toch niet nodig wanneer ik jouw bijdrage lees?
Kijk maar eens hoe lang die doet over de laatste 2% qua laden dan zie je nog uur staan voor 1 a 2% en soms is dit ook sneller klaar dat is volgens mij al de calibratie en dan pas geeft die hem 100% en klaar en vol. Max 2 uur op100% beter dan uren maar je kan gelijk wegrijden wat ik vaak doe (iets met timen wanneer die vol gaat en zet hem ook weleens even tussendoor stop laden en dan dat die precies zo uitkomt dat die klaar is als ik wegmoet)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
TweakerVincent schreef op woensdag 25 september 2024 @ 22:04:
[...]

Dan moet je naar S3XY denk ik. Kun je een knop op je stuur plakken voor TACC.

• NiroNiro
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
Inspired schreef op donderdag 26 september 2024 @ 08:38:
Kan ik nou nog steeds die functie niet uitzetten dat de ruitenwisser widget omhoog komt? Het begint weer te regenen dus het meest gebruikte knopje in de auto gebruik ik weer. Als ik dan binnen 5 seconden het volume aan wil passen gaan de wissers op standje 4. Man man. Wie verzint dit toch?
Man, ik reed laatst en dacht, why in the hell zijn mijn ruitenwissers aan terwijl het niet regent. (Had daarvoor mn voorruit schoongesproeid en daarna de volume omhoog gedraaid...) |:(

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BigSmurf
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Alexander1984 schreef op donderdag 26 september 2024 @ 09:02:
[...]

Kijk maar eens hoe lang die doet over de laatste 2% qua laden dan zie je nog uur staan voor 1 a 2% en soms is dit ook sneller klaar dat is volgens mij al de calibratie en dan pas geeft die hem 100% en klaar en vol. Max 2 uur op100% beter dan uren maar je kan gelijk wegrijden wat ik vaak doe (iets met timen wanneer die vol gaat en zet hem ook weleens even tussendoor stop laden en dan dat die precies zo uitkomt dat die klaar is als ik wegmoet)
Deze discussie is hier al zo vaak gevoerd. Het is tot op zekere hoogte geneuzel in de marge. Gebruik die auto lekker zoals het je uitkomt, je hoeft echt niet elke keer pas te laden tot 100% vlak voordat je weggaat. Het is een gebruiksvoorwerp. Zuinig is prima, maar je hoeft niet door te slaan. Zolang je hem niet regelmatig meerdere dagen/weken wegzet op 100% is er weinig aan de hand.

Voor wat het waard is: ik ben echt niet zuinig, laad hem eigenlijk altijd tot 100% als ik met <20% thuis kom, ook als ik niet direct weg hoef, trap hem op de autobahn met liefde naar de topsnelheid en leeg tot 1-2%, en mijn degeneratie ligt na bijna 100k km op zo'n 6% (en dat is al zeker 20k km stabiel).

P.S. Ik heb je stukje tekst tien keer moeten lezen om te begrijpen wat je bedoelt overigens. Iets met interpunctie. :)

• CrashOne
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

peerke 1960 schreef op woensdag 25 september 2024 @ 20:49:
[...]

Kalibreren gebeurt volgens mij tot de batterij op 100% staat. Ik lade eens op een fastcharger in DE, toen stond hij een tijd op 99% en stond er kalibreren in de hoek bij de laadsnelheid (die toen rond de 3-6kW was). Heb er geen foto van gemaakt en kan er ook niks over vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
CrashOne schreef op woensdag 25 september 2024 @ 20:04:
[...]

Bij mij ging de eerste km eraf na ongeveer 18.500 km.
Dat was met flink veel supercharger, iedere week wel minstens 1x tot 100% en regelmatig vaker dan dat. Ook heeft de auto best vaak met 100% een tijdje (soms dagen) stil gestaan.

bilgy_no1 in "Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2"

Ik denk dat je echt pas iets kunt zeggen over degradatie en laadstrategie na een langere tijd en met data van veel meer auto's.

Nu overigens 406 km EPA bereik na 51.500 km.

Qua verbruik en kunnen halen van de EPA/WLTP een ervaring van gisteren:

295 km gereden, 131 km over. Dat impliceert minstens 426 km bereik ipv 406 (of de oorspronkelijke 418). Dit was met vooral snelweg en 104 km/h aanhouden (door drukte rijd je soms dan wat langzamer), wel paar stukjes langzamer om op de snelweg te komen en wat file gehad. Gemiddeld verbruik 127 Wh/km, maar het laatste stuk van 103 km was zelfs maar 124 Wh/km.

Dit is best normaal rijgedrag, redelijk rustig weer, gunstige temperatuur. EPA is dan prima haalbaar. Oorspronkelijke WLTP lijkt iets lastiger, maar ik heb nu natuurlijk wel wat degradatie. Daarmee rekening houdend komt de WLTP wel binnen bereik in dit scenario.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
CrashOne schreef op donderdag 26 september 2024 @ 10:03:
[...]

Kalibreren gebeurt volgens mij tot de batterij op 100% staat. Ik lade eens op een fastcharger in DE, toen stond hij een tijd op 99% en stond er kalibreren in de hoek bij de laadsnelheid (die toen rond de 3-6kW was). Heb er geen foto van gemaakt en kan er ook niks over vinden.
Dit klopt. Tot 99% gaat het laden behoorlijk snel. In die laatste procent zakt het laadvermogen geleidelijk aan tot minder dan 1 kW en het meeste daarvan gaat dan nog in de systemen ipv de batterij. Het BMS is dan de cellen aan het balanceren en kalibreren aan de hand van het voltage per cel. Dit gebeurt op de schaal van milli-volts, dus daarom met een heel laag vermogen. Dit duurt ongeveer 10-15 minuten normaliter.

Dit gebeurt overigens niet alleen bij fast chargers, maar ook bij AC laden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Asbes
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 13-07 19:13
RaRo74 schreef op maandag 2 september 2024 @ 16:51:
[...]

Bij Tesla melden en dan krijg je gratis een splinter nieuw stuur.

*spreek uit ervaring :*)
Voor de deur en in 5 minuten gewisseld.
Service center geweest maar zij vinden dit gebruikerschade. Enige bestuurder, geen ringen geen crème. Ben het al weer zat.
Nieuwe auto dan denk je garantie.

Lak laat gewoon los. :(

Iemand advies?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BB5OB5C_WvCnx7jBGERho_cEPDg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TeK8OhjV2b422SYhSUn8rN71.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 29% gewijzigd door Asbes op 26-09-2024 11:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GekkeRipper
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:36
Asbes schreef op donderdag 26 september 2024 @ 11:27:
[...]

Service center geweest maar zij vinden dit gebruikerschade. Enige bestuurder, geen ringen geen crème. Ben het al weer zat.

Iemand advies?
[Afbeelding]
Schandalig hoe je behandelt wordt. Hoe oud is de auto?

Ander service center proberen?
Klachten procedure starten?
Slechte reviews plaatsen online?
Rechtsbijstand erop of eerst dreigen daarmee?

• maik73
[...]

Iemand advies?
Echt slecht! Ik zou het opnieuw aankaarten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Asbes
GekkeRipper schreef op donderdag 26 september 2024 @ 11:30:
[...]

Schandalig hoe je behandelt wordt. Hoe oud is de auto?

Ander service center proberen?
Klachten procedure starten?
Slechte reviews plaatsen online?
Rechtsbijstand erop of eerst dreigen daarmee?
Highland november 2023 11k km.
Ja ben echt teleurgesteld
Thanks voor de tips

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• f2ride2001
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 09:36

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 11:47
wat een bart smit kitsch ding joh. Das toch niet om aan te gluren. Tesla moet gewoon asap kostenloos een nieuw stuur aan hem leveren. Dit gaat echt nergens over. Nog geen jaar oud.

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

• kwaazaar
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22-07 16:50
[...]

Iemand advies?
[Afbeelding]
Aangeven dat je niet met dit oordeel akkoord gaat en eventueel ombudsman inschakelen?
Ik zit op 8000km, maar heb op die plek nog geen enkel gebruiksspoor. Is dit een vaker voorkomend probleem? In principe raak je die plek niet eens.

• AMDman
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-06 10:48
Asbes schreef op donderdag 26 september 2024 @ 11:44:
[...]

Highland november 2023 11k km.
Ja ben echt teleurgesteld
Thanks voor de tips
Ja die service is echt slecht.

Bij mij zijn alle raamlijsten helemaal aangevreten zogenaamd door de wasstraat. De wasstraat gaan honderden auto's doorheen en niemand heeft last. Probeer maar te poetsen zeggen ze dan, vervangen heeft geen zin. Nog geen 5000 op de teller, 3 maanden oud. Tsja. Ik sta er wel zo in dat het een gebruiksvoorwerp in maar zou nu al niemand meer adviseren een tesla te kopen.

• kwaazaar
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22-07 16:50
Heb je daar fotos van?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZXRY
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 11:46
Is dit sarcastisch? Afgezien van dat het subjectief geen fraaie stuurhoes is en dat stuurhoezen doorgaans überhaupt een achteruitgang zijn, is de enige gepaste oplossing toch vervanging door Tesla?

• TeslaNerd
ZXRY schreef op donderdag 26 september 2024 @ 15:06:
[...]

Is dit sarcastisch? Afgezien van dat het subjectief geen fraaie stuurhoes is en dat stuurhoezen doorgaans überhaupt een achteruitgang zijn, is de enige gepaste oplossing toch vervanging door Tesla?
Tja, je wordt niet zomaar de rijkste man op aarde 🤑

• Asbes
ZXRY schreef op donderdag 26 september 2024 @ 15:06:
[...]

Eens en daarbij het gaat om het T -stuk niet de rand. Ook niet lekker voor stuurverwarming lijkt mij

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Allewijn
  • Niet online
AMDman schreef op donderdag 26 september 2024 @ 14:35:
[...]

Ja die service is echt slecht.

Bij mij zijn alle raamlijsten helemaal aangevreten zogenaamd door de wasstraat. De wasstraat gaan honderden auto's doorheen en niemand heeft last. Probeer maar te poetsen zeggen ze dan, vervangen heeft geen zin. Nog geen 5000 op de teller, 3 maanden oud. Tsja. Ik sta er wel zo in dat het een gebruiksvoorwerp in maar zou nu al niemand meer adviseren een tesla te kopen.
Over het kapotte stuur van @Asbes ben ik het helemaal eens. Dat hoort Tesla absoluut gewoon binnen garantie te vervangen. Kwaliteit kunstleder niet voldoende. En dat vervangen is ook al bij héél veel eigenaren/sturen wel kosteloos gebeurd. Ik zou idd het nog even niet opgeven.
Als het echt op niks uitdraait: laat door een profi bedrijf een mooie stuurhoes om je stuur sticken. Dan ziet je stuur een nog mooier uit dan origineel, eventueel met een fraai contrasterend stickseltje en wordt het stuur ook vaak nog net een tandje dikker wat fijn aanvoelt.

Over jouw klacht over aangevreten raamlijsten:
Dat zie ik echt niet als een tekortkoming qua kwaliteit/tesla. Dat ligt echt aan de producten uit diverse wasboxen/straten. Goedkope shampoo en gebruikte chemicaliën. Daar hebben diverse Mercedessen etc identiek last van. Genoeg online over te vinden. Voldoende fotos van zelfde reactie op geanodiseerde alu lijsten op Duitse andere merken.
Gelijk zeggen dat je niemand nog een Tesla zou aanraden is wel erg overdreven...

Ikzelf had het ook iedere keer op mijn nieuwe Y na afspuiten in wasbox. Zag er identiek uit zoals bij jou (een foto die jij eerder postte). Heb het er 100% uit gekregen door te ontvetten met Angelwax ontvetter, polijsten en aanbrengen van een keramische coating die sowieso toch op mijn hele auto ging.
Nu was ik hem enkel nog op eigen oprit met osmosewater en kwalitatief hoogwaardige bij coating matchende shampoo (Angelwax Nebula en Atomic shampoo met graphene). Was hem echt iedere week en die raamlijsten blijven nu als nieuw!

Wd40 er al op geprobeerd? Schijnt ook quick fix te zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door Allewijn op 26-09-2024 15:27 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-07 22:27
Allewijn schreef op donderdag 26 september 2024 @ 15:17:
[...]
Nu was ik hem enkel nog op eigen oprit met osmosewater en kwalitatief hoogwaardige bij coating matchende shampoo (Angelwax Nebula en Atomic shampoo met graphene). Was hem echt iedere week en die raamlijsten blijven nu als nieuw!
Kan ik die van mij ook ff komen brengen? Die is denk ik al 6k km niet meer gewassen :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Broodro0ster
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 11:03
Broodro0ster schreef op zondag 22 september 2024 @ 11:01:
Ik heb ondertussen mijn Model 3 RWD 2023 zo'n 14 maand. We zijn afgelopen week op vakantie geweest.
vrijdag tijdens een rit voelde ik auto wat trillen aan 120km/h. Gisteren naar huis gekomen en even door getrapt naar 150km/h en toen begon de auto echt hard te daveren.
Ik ben geen hard rijder, maar toen de auto nieuw was wel eens tot 150-180km/h doorgetrokken en doen was dit probleem in ieder geval niet. Ik hoop dat het een kromme velg of foam in de band die is los gekomen en niks erger...

Op vakantie moest ik wel eens uitwijken in de berm door een tegenligger in een eenrichtingstraat. De berm zakte flink in omdat daar normaal nooit ingereden wordt. Hij het opkomen van de betonnen baan, bleef mij achterwiel haken achter de rand van de baan. Zou dit zo'n schade kunnen veroorzaken? Heb wel het incident wel opgenomen denk ik, dus straks maar eens het filmpje er af halen.
Even mezelf quoten want vandaag bij het service center geweest. In een van de banden was de foam losgekomen. Die hebben ze er uit gehaald en even alle wielen opnieuw gebalanceerd. Een voorstel voor een nieuwe band heb ik niet gehad zoals anderen hier soms meemaken.

Verder is het wel kosteloos onder garantie opgelost, dus ik ben er blij mee. Wel nog niet harder dan 70km/h gereden, maar ik heb er vertrouwen in dat het nu terug goed zal zijn.

30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus 5.12kWh | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 RWD 2023

• TweakerVincent
Inspired schreef op donderdag 26 september 2024 @ 09:32:
[...]

Dan moet je naar S3XY denk ik. Kun je een knop op je stuur plakken voor TACC.
Goed idee idd. Ff onderzoeken of dat van de verzekering mag die commander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatteC
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 07-07 13:50
Hallo iedereen,

Ik ga winterbanden op velg kopen voor onze MY 2024 RWD 60 kWh.

Kan ik gewoon dit setje kopen en laten monteren bij de lokale garagist?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i6SxFFWxYtJwa7KLUltW_FDf2BI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OVu3bO6hiQbzRhEN1b5kzjKd.jpg?f=fotoalbum_large

Zal dit geen probleem geven met de TPMS sensoren enz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22-07 22:44
MatteC schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 08:31:
Hallo iedereen,

Ik ga winterbanden op velg kopen voor onze MY 2024 RWD 60 kWh.

Kan ik gewoon dit setje kopen en laten monteren bij de lokale garagist?
[Afbeelding]

Zal dit geen probleem geven met de TPMS sensoren enz?
Ik zie geen TPMS sensoren dus die zal je moeten bijbestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatteC
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 07-07 13:50
Khayma schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 08:40:
[...]

Ik zie geen TPMS sensoren dus die zal je moeten bijbestellen.
Bedankt voor je antwoord! Kunnen deze niet gewoon gebruikt worden van de gemini velgen met zomerbanden die er nu onder staan?
Of moet je die echt apart kopen? Want kosten zo'n 300€ voor 4 stuks zie ik?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08:28
MatteC schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 08:45:
[...]

Bedankt voor je antwoord! Kunnen deze niet gewoon gebruikt worden van de gemini velgen met zomerbanden die er nu onder staan?
Of moet je die echt apart kopen? Want kosten zo'n 300€ voor 4 stuks zie ik?
Uiteraard kan je ze herbruiken (goed markeren, want ze hebben een positie).

Maar dan moet je de zomerbanden ook van de velg halen om de sensoren er uit te halen en te hermonteren op de wintervelgen.
En in de lente alles weer opnieuw... Dat is wel wat werk, dus ik vermoed dat je daar ook wat extra voor gaat betalen.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Pagina: 1 ... 433 ... 502 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: