Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 429 ... 502 Laatste
Acties:
  • 3.681.472 views

• LostInNight
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23-06 21:25
mjvdzwet schreef op woensdag 18 september 2024 @ 09:43:
[...]

De lak is "bagger" omdat het een uni kleur is en geen metallic of pareleffect lak.

Uni lakken zijn gewoon zachter en hebben minder lagen.
En is een metallic lak niet gewoon uni lak met metaaldeeltjes erin? Daardoor wellicht iets harder, echter het verschil zal niet dag/nacht zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
LostInNight schreef op woensdag 18 september 2024 @ 09:53:
[...]

En is een metallic lak niet gewoon uni lak met metaaldeeltjes erin? Daardoor wellicht iets harder, echter het verschil zal niet dag/nacht zijn.
Het is allemaal iets complexer....
Goed lakken is een wetenschap op zich. Dat vat je niet in een paar posts.

Sony A7 iv en wat recycled glas

• SmokingSig
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23-06 12:17
LostInNight schreef op woensdag 18 september 2024 @ 09:53:
[...]

Door een metallic lak zitten metaaldeeltjes gemengd (soms zitten die in een aparte blanke laklaag). Die geven een extra glans en daarmee een voorname uitstraling aan de auto. Immers, afhankelijk van de lichtval krijg je een mooie glans over de auto. De lak is harder en daardoor minder gevoelig voor beschadigingen. Vroeger was een belangrijk verschil tussen metallic lak en uni lak de extra blanke laklaag die over metallic lak werd gespoten. Tegenwoordig krijgt ook uni lak deze laag dus dat is geen specifiek voordeel meer.

Bron: Auto week

• TimFelten
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16:21
beyazz06 schreef op woensdag 18 september 2024 @ 09:44:
[...]

Ik kan je vertellen dat de witte lak, welke sterker zou moeten zijn dan de rest, nog even slecht is :+ Naar zeggen (Tesla medewerker) zijn de lakken van Tesla op waterbasis en daarom gevoeliger voor 'schade van buiten af'.

Heb namelijk een druppeltje hars, wat bij mij 1,5 week er op heeft gezeten en -al is het heel licht- een vlek heeft achtergelaten c.q. in de lak zit en niet eruit is te poetsen. Dat de auto nog maar 6 maanden oud is, en de detaillers die ik heb gesproken en de auto in behandeling hebben genomen er met verbazing naar hebben zitten kijken was niet zo boeiend.

Ook kreeg ik men argument dat wanneer je een slechte fundament hebt, je er sneller doorheen zakt dan wanneer je robuust fundament heb kreeg ik er niet in :+
Ik heb zelf zwarte lak en had een flinke portie hars op de achterkant zitten tijdens de vakantie. Na de vakantie leek het er niet af te gaan met gewoon wassen. Met Insectenverwijderaar is het zo gelukt en is er niks meer van te zien.
Het zal heus zijn dat de andere kleuren beter bestand zijn voor langere duur maar tot nu toe niks te zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• beyazz06
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
TimFelten schreef op woensdag 18 september 2024 @ 10:48:
[...]

Ik heb zelf zwarte lak en had een flinke portie hars op de achterkant zitten tijdens de vakantie. Na de vakantie leek het er niet af te gaan met gewoon wassen. Met Insectenverwijderaar is het zo gelukt en is er niks meer van te zien.
Het zal heus zijn dat de andere kleuren beter bestand zijn voor langere duur maar tot nu toe niks te zien.
Het is bij mij ook niet (meer) met de hand voelbaar oid, maar op een witte auto is een (ingebrand) vlekje natuurlijk eerder zichtbaar dan op een zwarte. Wanneer de auto vies is, zie ik m bijv ook niet meer :+

[ Voor 3% gewijzigd door beyazz06 op 18-09-2024 10:57 ]

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 11:05
Peertjah schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 12:10:
[...]

[Afbeelding]

Dit is de groene rand, hier ligt deze hoger dan aan de kant van de spiegel.
Late reactie van mij maar nee deze heb ik niet. Mn auto is wel ongeveer 1x per 2 wkn gewassen, met de hand waardoor ik de kiertjes wel kunnen schoonmaken maar ik let er niet echt speciaal op of zo. Het is niet dat ik met de welbekende "detailing kwastje" eroverheen ga. Het blijft een gebruiksvoorwerp. :P

Life is too short to drive boring cars

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SirLct
Tommie12 schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 16:23:
[...]

Hier 44k op de teller van de MY LR.
Onderhoud en herstellingen: 0€
De enige kost die de leasemaatschappij kan tonen is het wisselen van winter en zomerbanden.

Wat me nu een beetje stoort is dat de auto bij 80% een range toont van 401km. Volgens mijn bierviltjes berekening zou ik nu ca 5% degradatie hebben gezien de auto nieuw een range toonde van 424km.

Ik had iets minder degradatie verwacht.
Met 80% = 401km betekent dus ongeveer 100% = 501km
EPA van MYLR is 330 miles als ik zo snel zoek = 531km
Dan zit je op 94.4% oftewel 5.6% degradatie.
Vind ik opzich heel netjes met 44dkm. Ik zat toen al op 8% of zoiets.
Ik zit nu op 120dkm met 12.x% degradatie. Ik vind het prima.

• Joostdz
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-02 20:05
Ruggero schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 21:35:
[...]

Op Quicksilver staan ze ook goed 😎[Afbeelding]
Heel fraai! O+ als ik gewoon SEPP subsidie had gekregen met Quicksilver was dat het geworden

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• pimk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-06 15:52
TweakerVincent schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 19:33:
Lees net dat elon bezig is met No highway implementatie. Dan hoef ik third party apps niet meer te gebruiken voor toeristische routes

En past de iphone max op het draadloos laad plankje? Neem aan van wel? Of nog grotere telefoons?
Het zou zó fijn zijn als-ie POI op de route zou toevoegen.
Zodat je je route kunt plannen en dan met 1 klik gewoon een restaurant, een lader, een winkel zou kunnen plannen....

Dát zou pas vooruitgang zijn (IMHO)

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:52

Ethirty

Who...me?

Ruggero schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 21:35:
[...]

Op Quicksilver staan ze ook goed 😎[Afbeelding]
Kan deze config bevestigen voor als de upgrade naar 20" te duur wordt. 8)

Rijdend zie je het verschil toch bijna niet.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sabre77
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 14:30
SirLct schreef op woensdag 18 september 2024 @ 11:10:
[...]

Ik zat er toevallig vanmorgen naar te kijken..

Voor mijn Model Y RWD SR stond hij nieuw op 418km range. nu 1 jaar en 39K later staat hij bij een volle charge op 412 km. Gisteren en vandaag de accu flink leeg gereden (vooral op de snelweg) en had na 350 km gereden te hebben nog 62 km range op de teller staan dus lijkt goed te zitten met de range.

Ik vind de degradatie echt meevallen tot nu toe! 6 km range verloren in 1 jaar tijd en 39K km.

• Schwarz
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 23-06 14:53
Alexander1984 schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 22:44:
[...]

Waarom? De zwarte lak wel erg gevoelig! Of toch een mooie blauwe die zie je niet zo vaak 8)
Ruim een jaar een zwarte Y gehad met 40k km.
Had de lak minder verwacht. Wel altijd met de hand gewassen. En wel steenslag. Meer dan op mijn BMW die 180d km had gereden.
+ je ziet krasjes gewoon eerder op een solid black lak.
Wat mij betreft in lease prima. Voor privé aanschaf zou ik zwart niet aanraden.
Binnenkort weer een zwarte Y bestellen dus :)

[ Voor 4% gewijzigd door Schwarz op 18-09-2024 13:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M.Pantoffel
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15:19
Sabre77 schreef op woensdag 18 september 2024 @ 13:02:
[...]

Ik zat er toevallig vanmorgen naar te kijken..

Voor mijn Model Y RWD SR stond hij nieuw op 418km range. nu 1 jaar en 39K later staat hij bij een volle charge op 412 km. Gisteren en vandaag de accu flink leeg gereden (vooral op de snelweg) en had na 350 km gereden te hebben nog 62 km range op de teller staan dus lijkt goed te zitten met de range.

Ik vind de degradatie echt meevallen tot nu toe! 6 km range verloren in 1 jaar tijd en 39K km.
Interessant.. ik heb sinds 3 weken een Model Y RWD SR en mijn actieradius bij 100% is nog nooit boven 395KM gekomen. Ik rijd permanent in chill mode en doe geen gekke dingen behalve airco

• this
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 15:34
Tommie12 schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 10:09:
[...]

Denk je echt dat daar ruimte voor is tussen de 3 en de Y?

Ik vind dat ze de 3 gewoon moeten omvormen tot hatchback met een grote 5de deur, dan heb je een hoog en een laag model.
De model 2 gaat onder de 3 en de Y staan.
this schreef op woensdag 18 september 2024 @ 14:07:
[...]

De model 2 gaat onder de 3 en de Y staan.
Het ging om een soort van 3 touring of station wagon. Die zou tussen de 3 en de Y zitten, en daar is wat positie betreft eigenlijk geen plaats.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alexander1984
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 11:14
M.Pantoffel schreef op woensdag 18 september 2024 @ 13:23:
[...]

Interessant.. ik heb sinds 3 weken een Model Y RWD SR en mijn actieradius bij 100% is nog nooit boven 395KM gekomen. Ik rijd permanent in chill mode en doe geen gekke dingen behalve airco
Is normaal, nieuwe EPA rekenmethode. Lekker op % gaan zetten en niet meer naar kijken. Accu is niet kleiner geworden oid geeft nu alleen een range aan op basis van de methode die wat conservatiever is geworden dan eerst en EPA rekent anders, is geen WLTP zoals in Europa gebruikt en wordt opgegeven door Tesla.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
M.Pantoffel schreef op woensdag 18 september 2024 @ 13:23:
[...]

Ergens in het voorjaar hebben nieuw geleverde auto's een iets andere EPA berekening gekregen waardoor het aantal kilometer per % anders is. Er is niks gewijzigd aan de accu/capaciteit enkel de weergave en berekening van resterende kilometers is wat strenger geworden ;) Dit is niet doorgevoerd op auto's die daarvoor al uitgeleverd/geproduceerd waren.

[ Voor 7% gewijzigd door Caayn op 18-09-2024 14:25 ]

SirLct schreef op woensdag 18 september 2024 @ 11:10:
[...]

Ik moet straks nog een lange trip doen, dus pomp ik even tot 100%.
En bij 100% geeft die 502km aan.

Wat ik bizar vind is dat de auto bij 99% nog meer dan 15 min een vermogen van 10 zakkend naar 5kW heeft getrokken terwijl 1% amper 0,75kWh zou mogen zijn, en dus in een paar minuten er bij moet geraken. Waar gaat die stroom naar toe?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djbarney
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15:12

djbarney

XBL: DeejayBarney

Tommie12 schreef op woensdag 18 september 2024 @ 14:47:
[...]

Wat ik bizar vind is dat de auto bij 99% nog meer dan 15 min een vermogen van 10 zakkend naar 5kW heeft getrokken terwijl 1% amper 0,75kWh zou mogen zijn, en dus in een paar minuten er bij moet geraken. Waar gaat die stroom naar toe?
vermoedelijk de koeling/verwarming van het pack, interieur, beetje voor je infotainment en je cams die aan staan, laadverlies in kabels/circuits tot het bij de batterij aan komt, en je reserve capaciteit van t batterypack. 15min is wellicht wat veel, maar op zich nog wel te verklaren. t laatste beetje voldruppelen kost volgens mij meer energie aan warmte opwekking etc dan de eerste helft van het pack

[ Voor 11% gewijzigd door djbarney op 18-09-2024 14:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alexander1984
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 11:14
Tommie12 schreef op woensdag 18 september 2024 @ 14:47:
[...]

Balanceren van de cellen en de secundaire systemen draaien op stroom van de laadpaal. Ga de auto maar eens voorverwarmen op afstand als die aan de paal staat dan pakt die stroom van het net ipv uit de accu.

• this
Tommie12 schreef op woensdag 18 september 2024 @ 14:10:
[...]

Het ging om een soort van 3 touring of station wagon. Die zou tussen de 3 en de Y zitten, en daar is wat positie betreft eigenlijk geen plaats.
Ze spraken ook over hatchback en dan zit je met de model 2.

• Schwarz
this schreef op woensdag 18 september 2024 @ 15:50:
[...]

Ze spraken ook over hatchback en dan zit je met de model 2.
Denk dat men een model 3 bedoelde met kofferklep waarbij de achterruit mee open gaat. (5 deurs auto)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-06 15:49
Heel leuk dat je Tesla account de bestuurdersstoelinstellingen synct zodat je het ook in andere auto's kan gebruiken maar... Mijn oude Model 3 heeft nu een platte rugleuning en als ik dan de stoel weer goed zet en opsla zit de stoel in mijn nieuwe Model 3 met de rugleuning tegen het stuur.

Ofwel, dit werkt niet helemaal goed.
Stap je in, denk je normaal te kunnen zitten, lig je opeens plat, leuk met een dubbele hernia. 8)7

Ik had trouwens wel een granny erbij, en kwam vandaag 1000 euro Supercharger tegoed tegen in mijn Tesla account.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdidi
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
De 7-zits Model Y AWD heeft een Europese typegoedkeuring gekregen. Volgens het Duitse ttf-forum zal deze in oktober bestelbaar worden

• RogerSch
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15:58
pdidi schreef op woensdag 18 september 2024 @ 17:12:
De 7-zits Model Y AWD heeft een Europese typegoedkeuring gekregen. Volgens het Duitse ttf-forum zal deze in oktober bestelbaar worden
Dus de "Juniper" zou je dan vanaf oktober mogelijk kunnen bestellen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:05
RogerSch schreef op woensdag 18 september 2024 @ 18:27:
[...]

Dus de "Juniper" zou je dan vanaf oktober mogelijk kunnen bestellen?
Dat staat toch los van elkaar?

Ik heb trouwens liever het huidige model vanwege de stengels.

• Joukev
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 19-06 22:25
Ik had ergens gelezen dat referral programma naar heel Europa zou worden uitgerold, maar nog steeds alleen in NL/FR/DE. Dus niet in België…
Iemand een idee of dat nog staat te gebeuren?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Supertip
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Joukev schreef op woensdag 18 september 2024 @ 19:08:
Ik had ergens gelezen dat referral programma naar heel Europa zou worden uitgerold, maar nog steeds alleen in NL/FR/DE. Dus niet in België…
Iemand een idee of dat nog staat te gebeuren?
Waarschijnlijk gaan ze voor België een off road versie bouwen, gezien de staat van de wegen daar 😉

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spoetnik
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 27-05 17:04
pimk schreef op woensdag 18 september 2024 @ 12:32:
[...]

Het zou zó fijn zijn als-ie POI op de route zou toevoegen.
Zodat je je route kunt plannen en dan met 1 klik gewoon een restaurant, een lader, een winkel zou kunnen plannen....

Dát zou pas vooruitgang zijn (IMHO)
POI op de route toevoegen is heel makkelijk.
Zoek op de navigatiekaart het punt op waar je naar toe wilt gaan en druk enkele seconden op dit punt.
Daarna kan je dit punt toevoegen aan de route.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:33
@Spoetnik dan kan je nog steeds niet een route plannen en alleen POI zien die op of langs de route liggen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

Spoetnik schreef op woensdag 18 september 2024 @ 19:16:
[...]

POI op de route toevoegen is heel makkelijk.
Zoek op de navigatiekaart het punt op waar je naar toe wilt gaan en druk enkele seconden op dit punt.
Daarna kan je dit punt toevoegen aan de route.
Dan moet je die POI dus al kennen en weten te liggen. Wat ik zou willen is 'laat mij de restaurants in de buurt van mijn route zien'.

• Spoetnik
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 27-05 17:04
noo schreef op woensdag 18 september 2024 @ 19:23:
[...]

Dan moet je die POI dus al kennen en weten te liggen. Wat ik zou willen is 'laat mij de restaurants in de buurt van mijn route zien'.
Dan moet je de browser gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rogar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16:56
noo schreef op woensdag 18 september 2024 @ 19:23:
[...]

Werkt dat niet door op het invoerscherm te tikken en dan kan je toch op “trek” en “bonnenfooi” klikken?

[ Voor 5% gewijzigd door Rogar op 18-09-2024 19:29 ]

• noo
  • Niet online

noo

Spoetnik schreef op woensdag 18 september 2024 @ 19:25:
[...]

Dan moet je de browser gebruiken.
Ja, en dat is dus 'lame', dat zou de navigatie zelf moeten bieden (zoals andere al jaren doen)

• Rogar
noo schreef op woensdag 18 september 2024 @ 19:28:
[...]

Ja, en dat is dus 'lame', dat zou de navigatie zelf moeten bieden (zoals andere al jaren doen)
Werkt ‘t niet zoals ik zeg in mijn post dan?

• goldmemberf1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-06 22:56
jongetje schreef op woensdag 18 september 2024 @ 18:41:
[...]

Dat staat toch los van elkaar?

Ik heb trouwens liever het huidige model vanwege de stengels.
Na een testrit kan ik zeggen dat de knoppen op het stuur erg snel wennen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noo
  • Niet online

noo

Rogar schreef op woensdag 18 september 2024 @ 19:31:
[...]

Werkt ‘t niet zoals ik zeg in mijn post dan?
Voor restaurants werkt dat inderdaad zo zie ik nu, dank voor de tip. 'Bonnefooi en Trek' in de handleiding. Zal hem vrijdag testen :)

[ Voor 6% gewijzigd door noo op 18-09-2024 19:36 ]

• Rogar
noo schreef op woensdag 18 september 2024 @ 19:34:
[...]

Voor restaurants werkt dat inderdaad zo zie ik nu, dank voor de tip. 'Bonnefooi en Trek' in de handleiding. Zal hem vrijdag testen :)
Top! En wat doet bonnefooi dan? Je echt letterlijk op de bonnefooi ergens heen sturen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noo
  • Niet online

noo

Rogar schreef op woensdag 18 september 2024 @ 19:37:
[...]

Top! En wat doet bonnefooi dan? Je echt letterlijk op de bonnefooi ergens heen sturen?
https://www.tesla.com/own...203FFE6F.html#LUCKYHUNGRY
met Bonnefooi wordt een lijst van populaire bestemmingen (zoals musea en pretparken) aanbevolen.

• Caelorum
Of hunebed # zoveel.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• gjcvro
  • Registratie: Maart 2018
  • Nu online
goldmemberf1 schreef op woensdag 18 september 2024 @ 19:31:
[...]

3/4 rotonde vond ik toch wel een uitdaging.

• fisherman
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:10
djbarney schreef op woensdag 18 september 2024 @ 14:54:
[...]

vermoedelijk de koeling/verwarming van het pack, interieur, beetje voor je infotainment en je cams die aan staan, laadverlies in kabels/circuits tot het bij de batterij aan komt, en je reserve capaciteit van t batterypack. 15min is wellicht wat veel, maar op zich nog wel te verklaren. t laatste beetje voldruppelen kost volgens mij meer energie aan warmte opwekking etc dan de eerste helft van het pack
Verwarmen van de accu moet je kunnen waarnemen. Ik had dat gisteren geprobeerd en met de radio uit hoor je tijdens het rijden een zoemend geluid. Dat zal de warmtepomp wel zijn. Klinkt een beetje zoals de airco van mijn vorige auto als ik die ging pre conditioneren in de zomer.

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12:01

bert pit

asdasd

Bij mij zet de navigatie sinds kort zowel de heenreis naar mijn werk en ook terugreis er vanzelf in.

Nokia 6110, Sony Walkman, Commodore 64, steenkoolvrij sinds 1962

• Ted038
  • Laatst online: 14:39
Hebben lease rijders ook wat aan die 500 euro referral tegoed?

Heb al een referral voor 1.000 euro korting ivm privé aankopen nieuwe tesla, maar van een onbekende die dus ook die 500 euro tegoed krijgt.... , Dus zou ook eventueel een tesla leasende collega blij kunnen maken....

Wat kan je zoal met die punten, naast (snel) laden wat een leaser sowieso al gratis kan?

(probeer het te vinden online, maar vind niets.... )

[ Voor 7% gewijzigd door Ted038 op 18-09-2024 20:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wootahH
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:26
Ted038 schreef op woensdag 18 september 2024 @ 20:13:
Hebben lease rijders ook wat aan die 500 euro referral tegoed?

Heb al een referral voor 1.000 euro korting ivm privé aankopen nieuwe tesla, maar van een onbekende die dus ook die 500 euro tegoed krijgt.... , Dus zou ook eventueel een tesla leasende collega blij kunnen maken....

Wat kan je zoal met die punten, naast (snel) laden wat een leaser sowieso al gratis kan?

(probeer het te vinden online, maar vind niets.... )
Kan je in de Tesla app wel zien
Hier bv de shop
https://shop.tesla.com/nl_nl?redirect=no
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x3wDRVtLWfkFJYRZA-JopP83R0E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9PxtdxYTWhjWTlnV9FRzwmyZ.jpg?f=fotoalbum_large

• Ted038
  • Laatst online: 14:39
Kijk aan, en ook leaserijders kunnen dan daar bestellen, of gaat tegoed naar lease maatschappij?

(ik kan niet inzien of en wat van tegoed kan ivm nog geen tesla eigenaar en/of geen tegoed, maar neem aan dat alles kan... )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
  • Laatst online: 08:59
bert pit schreef op woensdag 18 september 2024 @ 20:09:
Bij mij zet de navigatie sinds kort zowel de heenreis naar mijn werk en ook terugreis er vanzelf in.
Niet sinds kort adressen toegevoegd? Bij mijn weten doet mijn auto dit al een geruime tijd.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• Uberprutser
goldmemberf1 schreef op woensdag 18 september 2024 @ 19:31:
[...]

Eens, na twee dagen helemaal gewend.
Alleen het stuur overgeven aan Captain Cruise is nog even wennen met op het rechter scrollwheel klikken.

En ik heb een irritatie puntje gevonden: de LEDStrip in het dashboard heeft een alluminium achtige rand eromheen en die weerspiegelt in de voorruit.

[ Voor 17% gewijzigd door Uberprutser op 18-09-2024 21:18 ]

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Mijn langere rit ging op sommige plaatsen behoorlijk vlotjes.
Eers 300 km van 100% naar 16%. Meestal 100 en 125 km/h en een paar keer door getrokken naar 180.
Dan 126 km voor 70% naar 15%. Hele stukken 180-200km/h. Verbruik was 370 Wh/km….
Dan laatste stuk van 50 naar 40% over 40 km.

En bij de eerste laadstop was de Tesla paal stuk of enorm beperkt. Ik kreeg amper 34 kW.
Dus gewisseld naar Ionity en daar ging het met 180 kW voor een paar minuten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15:24
Oekol schreef op woensdag 18 september 2024 @ 21:08:
[...]

Niet sinds kort adressen toegevoegd? Bij mijn weten doet mijn auto dit al een geruime tijd.
Idd, bij mij zeker al 3 jaar. Misschien zelfs wel 4. Verder zet de navigatie adressen bovenaan waar ik vaak heen ga op dat tijdstip en dag.

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

• Oekol
anti elppa schreef op woensdag 18 september 2024 @ 21:43:
[...]

Idd, bij mij zeker al 3 jaar. Misschien zelfs wel 4. Verder zet de navigatie adressen bovenaan waar ik vaak heen ga op dat tijdstip en dag.
Niet dat wanneer je start met rijden (zonder dat je dus ergens op drukt) hij 1 van de 2 automatisch pakt bij mijn weten. Dat is wel echt met een update gekomen.

Je laatste zin klopt als 'n bus. Super chill vind ik :)

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Nu online
Oekol schreef op woensdag 18 september 2024 @ 21:55:
[...]

Niet dat wanneer je start met rijden (zonder dat je dus ergens op drukt) hij 1 van de 2 automatisch pakt bij mijn weten. Dat is wel echt met een update gekomen.

Dat is een instelling volgens mij. Ik kan me jaren geleden herinneren dat ik dat meteen heb uitgezet.

• this
pdidi schreef op woensdag 18 september 2024 @ 17:12:
De Juniper versie gaat er dan echt een serieuze aanpassing hebben langs de achterkant?
Want ik geloof niet dat de huidige vorm in Europa ooit kan toegestaan worden als 7 zitter. Je zit gewoon met je hoofd tegen de kofferklep aan in de huidige 7zitter als volwassene.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• this
Uberprutser schreef op woensdag 18 september 2024 @ 21:17:
[...]

Eens, na twee dagen helemaal gewend.
Dit is de hoofdreden dat ik voor de huidige Y gegaan ben ipv te wachten.
Ik wil daar helemaal niet aan moeten wennen. OPD was ik na 200 meter al aan gewend.
En als ik terug in een klassieke auto rij ben ik daar ook meteen terug aan gewend.
Met die knipperlichten denk ik dat ik te vaak ga moeten nadenken daarbij als ik eens wissel tussen auto's.
Terwijl dat gewoon een automatisme is van mij en ik dat graag zo wil houden.

• flupp
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 14:03
Tommie12 schreef op woensdag 18 september 2024 @ 21:37:
...
En bij de eerste laadstop was de Tesla paal stuk of enorm beperkt. Ik kreeg amper 34 kW.
Dus gewisseld naar Ionity en daar ging het met 180 kW voor een paar minuten.
Ik had dit ooit ook bij Tesla, slechts 1x, in Hasselt. Daarna nooit opnieuw meegemaakt. Een andere laadpaal enkele stalls verderop deed het perfect.

Model 3 LR (model 2023)

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15:24
Oekol schreef op woensdag 18 september 2024 @ 21:55:
[...]

Wel hoor. Zeker 3 a 4 jaar. Niets nieuws.

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

• ADutchGuy
  • Laatst online: 24-06 22:39
Uberprutser schreef op woensdag 18 september 2024 @ 16:42:
Heel leuk dat je Tesla account de bestuurdersstoelinstellingen synct zodat je het ook in andere auto's kan gebruiken maar... Mijn oude Model 3 heeft nu een platte rugleuning en als ik dan de stoel weer goed zet en opsla zit de stoel in mijn nieuwe Model 3 met de rugleuning tegen het stuur.

Ofwel, dit werkt niet helemaal goed.
Stap je in, denk je normaal te kunnen zitten, lig je opeens plat, leuk met een dubbele hernia. 8)7
Ik had precies hetzelfde een paar maanden geleden tussen twee model 3’s 2019, dus het heeft niet perse met verschil in bouwjaar te maken.
Het was maar voor een maandje dus ik heb niet echt naar een oplossing gezocht, maar ik had eigenlijk nog wel eens willen proberen om ze beide volledig achteruit te krijgen en zo een ‘nulpunt’ te creëren. Misschien dat je ze dan in sync krijgt?

• gjcvro
  • Registratie: Maart 2018
  • Nu online
Iemand dit al eens bekeken of zelfs in werkelijkheid gezien?
YouTube: Compatibiliteit bidirectionele laadmodule iLumen & Tesla Model 3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
anti elppa schreef op woensdag 18 september 2024 @ 22:19:
[...]

Wel hoor. Zeker 3 a 4 jaar. Niets nieuws.
https://www.notateslaapp....our-suggested-destination

Klopt inderdaad. De update hierboven veranderde alleen dat er nu ook extra dingen zichtbaar zijn als percentage dat je aankomt etc. Dat had ik in m'n hoofd zitten als verandering, maar afgezien van dat kon 't al gewoon.

• pdidi
  • Niet online
this schreef op woensdag 18 september 2024 @ 22:09:
[...]

De Juniper versie gaat er dan echt een serieuze aanpassing hebben langs de achterkant?
Want ik geloof niet dat de huidige vorm in Europa ooit kan toegestaan worden als 7 zitter. Je zit gewoon met je hoofd tegen de kofferklep aan in de huidige 7zitter als volwassene.
Dit gaat niet over Juniper, maar om de huidige Model Y AWD die als optie met een 3e zitrij wordt geleverd. De Owners Manual is hier inmiddels ook al op aangepast. In de US wordt deze variant overigens al 3 jaar geleverd.

• this
pdidi schreef op woensdag 18 september 2024 @ 23:11:
[...]

Dit gaat niet over Juniper, maar om de huidige Model Y AWD die als optie met een 3e zitrij wordt geleverd. De Owners Manual is hier inmiddels ook al op aangepast. In de US wordt deze variant overigens al 3 jaar geleverd.
Ik weet dat de huidige al jarenlang leverbaar is in de US. En als je naar die filmpjes kijkt, weet je ook meteen waarom deze in de EU niet leverbaar is.
Die ruimte lijkt mij absoluut niet veilig.

• fisherman
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:10
ADutchGuy schreef op woensdag 18 september 2024 @ 22:27:
[...]

Ik had precies hetzelfde een paar maanden geleden tussen twee model 3’s 2019, dus het heeft niet perse met verschil in bouwjaar te maken.
Het was maar voor een maandje dus ik heb niet echt naar een oplossing gezocht, maar ik had eigenlijk nog wel eens willen proberen om ze beide volledig achteruit te krijgen en zo een ‘nulpunt’ te creëren. Misschien dat je ze dan in sync krijgt?
Er zit gewoon een functie op om de stoelen te calibreren hoor.

• Caelorum
fisherman schreef op donderdag 19 september 2024 @ 07:32:
[...]
De vraag is of kalibratie het nulpunt weer op dezelfde plek zet of dat alleen de grenswaarden worden aangepast. Want tenzij 0 voor beide stoelen dezelfde positie is en de uiterste waarden ook ga je het profiel nooit goed ingeladen krijgen.

• pimk
noo schreef op woensdag 18 september 2024 @ 19:34:
[...]

Yep, maar niet voor superchargers op de route.
En uiteraard begrijp ik dat ome Elon alleen bij zichzelf wil laten laden, maar zelfs dáár werkt het niet.
Ik wil gewoon graag de route A-B ingeven en dan gewoon kunnen zien welke laders ik passeer.

Maar ook de bonnefooi optie is (IMHO) een gimmick, geeft gewoon aan welke restaurants ik voorbij zou rijden, dan denk ik dat ik er zelf ook wel 1 kan kiezen. Denk ik...

• ybos
  • Laatst online: 14:28
this schreef op woensdag 18 september 2024 @ 22:12:
[...]

Dit is de hoofdreden dat ik voor de huidige Y gegaan ben ipv te wachten.
Ik wil daar helemaal niet aan moeten wennen. OPD was ik na 200 meter al aan gewend.
En als ik terug in een klassieke auto rij ben ik daar ook meteen terug aan gewend.
Met die knipperlichten denk ik dat ik te vaak ga moeten nadenken daarbij als ik eens wissel tussen auto's.
Terwijl dat gewoon een automatisme is van mij en ik dat graag zo wil houden.
In bijna elke auto is de rechterpook voor de ruitenwissers. Nu schakel je daarmee de auto in R/D/P.

Dat gaat toch ook bijna automatisch :? Waarom zou het knipperlicht dan zo'n probleem zijn :?
(en je geeft zelf ook al aan dat OPD bijna automatisch gaat, terwijl dat ook knap anders is dan de reguliere auto's. Waarom zou die knipperlichtschakelaar dan wel zo'n probleem zijn :? )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pimk
ybos schreef op donderdag 19 september 2024 @ 08:53:
[...]

In bijna elke auto is de rechterpook voor de ruitenwissers. Nu schakel je daarmee de auto in R/D/P.

Dat gaat toch ook bijna automatisch :? Waarom zou het knipperlicht dan zo'n probleem zijn :?
(en je geeft zelf ook al aan dat OPD bijna automatisch gaat, terwijl dat ook knap anders is dan de reguliere auto's. Waarom zou die knipperlichtschakelaar dan wel zo'n probleem zijn :? )
Het gebeurt me zó vaak dat ik wissel tussen Tesla en peutmobiel dat ik de ruitenwissers aanzet ipv de DRIVE.
Alleen maar lachen, is mijn ruit ook weer schoon (of vies...)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ybos
  • Laatst online: 14:28
pimk schreef op donderdag 19 september 2024 @ 08:55:
[...]

Het gebeurt me zó vaak dat ik wissel tussen Tesla en peutmobiel dat ik de ruitenwissers aanzet ipv de DRIVE.
Alleen maar lachen, is mijn ruit ook weer schoon (of vies...)
Het overkomt mij regelmatig dat ik keurig de auto van mn vrouw afzet (met de autosleutel!) en dan de sleutel er in laat staan omdat normaal de telefoon de sleutel is en de auto vanzelf met weglopen op slot gaat :+
Met bedienen heb ik dan verder geen last :N

• AMDman
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-06 10:48
Zijn er nog goede alternatieven voor Tessie? Snap eigenlijk niet dat je in de Tesla app zelf je ritten niet kunt terugzien.

Tessie is echt super mooi maar vind 18 euro per maand een beetje duur.

• SirLct
Ik heb meer moeite als ik moet wisselen tussen auto's met de een richtingaanwijzer links en de ander rechts.
Nu heb ik 2 auto's met allebei richtingaanwijzers links, dan heb ik geen moeite met wisselen. Of de rechter hendel ruitenwisser is of schakelpook of wat dan ook. Een proefrit in de nieuwe highland gehad en tjah, het is wel even wennen, maar je kan ook niet de "foute hendel" trekken want er zijn helemaal geen hendels :+ :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SirLct
ybos schreef op donderdag 19 september 2024 @ 09:17:
[...]

Het overkomt mij regelmatig dat ik keurig de auto van mn vrouw afzet (met de autosleutel!) en dan de sleutel er in laat staan omdat normaal de telefoon de sleutel is en de auto vanzelf met weglopen op slot gaat :+
Met bedienen heb ik dan verder geen last :N
Ja dit is meer de issue die ik ook paar keer heb meegemaakt. Met mini heart attack op moment dat ik terug ben bij de auto en dan besef ik s#!t ik heb de auto gewoon open gelaten met sleutel er in 8)7

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Schwarz
Hoogkerk SC lijkt bijna klaar voor opening. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yAXQ47n1L1fkO2JTk0NLKZni6R4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wrnKbZeafPHTozrBuA3fM4FE.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pCkOZVz2T8HBWgOtpeLXvZcbW8c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/U9TyofScXJv5CDDVy8NA7XaR.jpg?f=fotoalbum_large

Nieuw laadpaal design trouwens?

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:22
Schwarz schreef op woensdag 4 september 2024 @ 15:00:
[...]

Spannend. Maar zou moeten kunnen met goede bevestiging. Bij de dealer in Groningen hebben ze maanden een model 3 in de showroom gehad met een daktent er op.
En nu staat er al maanden een Model Y met een daktent (misschien wel dezelfde) er op in diezelfde showroom. Het zal wel loslopen :)
Uberprutser schreef op woensdag 18 september 2024 @ 21:17:
[...]
Alleen het stuur overgeven aan Captain Cruise is nog even wennen met op het rechter scrollwheel klikken.
De oplossing daarvoor is een S3XY button instellen om AP in/uit te schakelen. Zie het accessoire topic voor meer info. Heeft nog heel veel andere mogelijkheden en handige functies (ook via de Commander), zoals automatisch AP weer inschakelen na een baanwissel.

• pjot1
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
flupp schreef op woensdag 18 september 2024 @ 22:13:
[...]

Ik had dit ooit ook bij Tesla, slechts 1x, in Hasselt. Daarna nooit opnieuw meegemaakt. Een andere laadpaal enkele stalls verderop deed het perfect.
Zaterdag was ik ook in Hasselt. Inderdaad max 30kW.

Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.

• Uberprutser
AMDman schreef op donderdag 19 september 2024 @ 09:22:
Weet niet hoe technisch je bent maar ik draai al jaren Teslamate en kan alles terug zien, inclusief de bandenspanning en interieur temperatuur tijdens de wintersport 2 jaar terug (niet dat ik dat nodig heb maar om aan te geven wat je kan loggen).

Teslamate is er ook in de cloud, $36 per jaar volgens mij.

• Uberprutser
bilgy_no1 schreef op donderdag 19 september 2024 @ 10:00:
[...]

De oplossing daarvoor is een S3XY button instellen om AP in/uit te schakelen. Zie het accessoire topic voor meer info. Heeft nog heel veel andere mogelijkheden en handige functies (ook via de Commander), zoals automatisch AP weer inschakelen na een baanwissel.
Nou, dat is meer iets wat er al is vervangen voor hetzelfde. Ik vind het wieltje klikken op het stuur prima, is alleen even wennen ipv je rechter stok naar beneden rammen. Ik zou niet weten waar ik die buttons anders nog voor zou moeten gebruiken.

• SirLct
Uberprutser schreef op donderdag 19 september 2024 @ 10:10:
[...]

Nou, dat is meer iets wat er al is vervangen voor hetzelfde. Ik vind het wieltje klikken op het stuur prima, is alleen even wennen ipv je rechter stok naar beneden rammen. Ik zou niet weten waar ik die buttons anders nog voor zou moeten gebruiken.
Voor lange afstanden wel echt handig. Dus een hand op de stuur (links). Wil je baanwisselen dan doe je richtingaanwijzer, dan schakkelt ie AP uit, en dan met een button links kan je die weer aanzetten. Tegenwoordig nog makkelijker want de commander zet de AP weer automatisch aan nadat de richtingaanwijzer uit is.

• Pierz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07:59
Schwarz schreef op donderdag 19 september 2024 @ 09:50:
Hoogkerk SC lijkt bijna klaar voor opening. [Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik zag idd ook vanochtend dat de chargers geplaatst waren. Het is de V4 variant die nu nog net als de V3 250kW laadt, maar in de toekomst waarschijnlijk 350 kW wordt. En andere merken kunnen hiermee laden zonder laadplekken op te offeren.

[ Voor 4% gewijzigd door Pierz op 19-09-2024 10:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oekol

[Afbeelding]

V4 met de betaalterminal.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ndjong
  • Niet online
Zojuist carbon fiber covers over de "houten" panelen geplaatst, ik ben zeer tevreden met het resultaat!

Het dashboard bestaat uit 1 groot paneel, en elke deur heeft ook 1 paneel, het plaatsen was vrij simpel:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V0BZ_9Yl669wy8GDbSOZLiss6co=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Iy3HwjSIELCJiMcH09dRf9a0.jpg?f=fotoalbum_large

• this
ybos schreef op donderdag 19 september 2024 @ 08:53:
[...]

Ruitenwissers werken in de meeste auto's gewoon automatisch. Dus dat is geen probleem.
Knipperlichten daarentegen vind ik wel een héél stuk belangrijker.

Toch niet zo moeilijk? :? :? :? ( :P )

[ Voor 3% gewijzigd door this op 19-09-2024 11:06 ]

• Gommert69
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 20-06 22:22
ndjong schreef op donderdag 19 september 2024 @ 10:57:
Zojuist carbon fiber covers over de "houten" panelen geplaatst, ik ben zeer tevreden met het resultaat!

Het dashboard bestaat uit 1 groot paneel, en elke deur heeft ook 1 paneel, het plaatsen was vrij simpel:

[Afbeelding]
Mooi! Heb je een link naar waar aangeschaft?

Tesla M3 LR AWD 2019-2024. Tesla MY LR AWD 2024-

• ndjong
  • Niet online
Gommert69 schreef op donderdag 19 september 2024 @ 11:15:
[...]

Jazeker, ik heb ze hier aangeschaft:

https://mijn-tesla.com/pr...de?variant=47497507799370

[ Voor 5% gewijzigd door ndjong op 19-09-2024 11:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpikeHome
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:54
AMDman schreef op donderdag 19 september 2024 @ 09:22:
Zijn er nog goede alternatieven voor Tessie? Snap eigenlijk niet dat je in de Tesla app zelf je ritten niet kunt terugzien.

teslamate thuis op een Pi draaien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpikeHome
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:54
Stalks voor de M3 bij Bjorn
Of moet dit bij de accessoires topic?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiroNiro
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online

[Afbeelding]

Waar in Hoogkerk is dit ongeveer? Naast de van der valk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rogar
Gommert69 schreef op donderdag 19 september 2024 @ 11:15:
[...]

Ik zou even kijken bij ome Ali… Daar staan dezelfde als ndejong heeft voor een fractie van de prijs.
Uberprutser schreef op donderdag 19 september 2024 @ 10:10:
[...]

AP aan of uit zetten kan inderdaad ook met het scroll wiel op het stuur bij de nieuwe Model 3. Dus dat aan of uit zetten is wellicht niet zo bezwaarlijk als met de stengel wat ik echt behoorlijk irritant vond. Maar zelfs dan kun je een button op een makkelijker toegankelijk plaats plakken. ik rijd meestal met mijn handen onderaan het stuur en ik heb daar een button aan de achterkant geplakt. Vervolgens is er de functie om AP na de baanwissel automatisch weer in te schakelen. Alleen al die feature maakt het rijden op AP echt veel comfortabeler.

Daarnaast nog een hoop andere functies die meer of minder nuttig zijn. Ik heb een button voor het openen van het dashboardkastje, zodat een medepassagier dat kan doen zonder op het scherm te hoeven klikken. Ik heb knopjes voor ventilatie en stoelverwarming achter, zodat de achterpassagiers dat zelf kunnen doen (OK bij de nieuwe Model 3 kan dat geloof ik via het scherm). De portierhendel linksvoor die de frunk kan openen en rechtsachter om de laadpoort te openen of ontrgendelen vind ik ook erg handig. Laatst kwam er nog een functie bij om de trunk automatisch te openen wanneer je aan komt lopen. En aangezien ik dit heb kunnen kopen voor EUR 200 incl. 8 buttons vind ik dit een van de beste 'waar-voor-je-geld' accessoires die er zijn.

Maar goed het ging mij om het bedieningsgemak bij het aanzetten en gebruiken van de AP. Als het je niets lijkt dan vooral niet doen...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Schwarz
NiroNiro schreef op donderdag 19 september 2024 @ 11:40:
[...]

Waar in Hoogkerk is dit ongeveer? Naast de van der valk?
Bij Valk inderdaad. Naast de snelladers van ander aanbieders die er al stonden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eLnzL21-7eEwAj6JcPzMnuefcG8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Bn4dRgy9lHfonRarQVKbo1qu.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peertjah
  • Laatst online: 10-12-2024
DaMightyWackO schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 13:06:
[...]

Heb ik met iedere auto gehad (die niet in een garage stond 's nachts). Ik maak dit altijd schoon met een oude tandenborstel en water (of die van iemand die je niet mag). Is bij mij de afgelopen 10 jaar altijd eenvoudig geweest bij verschillende auto's; Doppen en schrobben.
Vandaag gewassen in de wassstraat. Eerst onderkant van de ramen afgespoten met zeep.
Toen gestopt en met een kleine oude tandenborstel die randjes allemaal 3 door doorgehaald. En daarna afgespoten. Kwam echt veel groen uit, dus heeft goed (zichtbaar) gewerkt.

Bedankt.

Wat mij nog wel opviel is dat 1 ruitenwisserblad opgetild kan worden en die andere niet.
Ik zal wel iets niet weten of snappen, hoe kan ik die de volgende keer ook opliften?

• ndjong
  • Niet online
Rogar schreef op donderdag 19 september 2024 @ 12:05:
[...]

Ik zou even kijken bij ome Ali… Daar staan dezelfde als ndejong heeft voor een fractie van de prijs.
Klopt, maar die zijn wel van plastic en meestal in 2 stukken voor het dashboard.
Het is maar wat je in je Tesla wil plaatsen :)

[ Voor 7% gewijzigd door ndjong op 19-09-2024 12:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Peertjah schreef op donderdag 19 september 2024 @ 12:24:
[...]

Vandaag gewassen in de wassstraat. Eerst onderkant van de ramen afgespoten met zeep.
Toen gestopt en met een kleine oude tandenborstel die randjes allemaal 3 door doorgehaald. En daarna afgespoten. Kwam echt veel groen uit, dus heeft goed (zichtbaar) gewerkt.

Bedankt.

Wat mij nog wel opviel is dat 1 ruitenwisserblad opgetild kan worden en die andere niet.
Ik zal wel iets niet weten of snappen, hoe kan ik die de volgende keer ook opliften?
https://www.tesla.com/own...73-9772-2AF488442CE1.html

Ruitenwisser Service stand

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ADutchGuy
  • Laatst online: 24-06 22:39
fisherman schreef op donderdag 19 september 2024 @ 07:32:
[...]

Goed punt, ik had er zelfs niet aan gedacht destijds. Misschien ook interessant voor @Uberprutser

https://www.tesla.com/own...ernstig%20letsel%20leiden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Masselink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-06 09:38

Masselink

Voor de dorst

Ik heb deze gebruikt: https://share.temu.com/DbLNck6aZ7A.

Het dashboard stuk bestaat dan uit 2 delen. De naad zit dan achter het scherm, dus geen last van. Scheelde behoorlijk in prijs.

Koffie en meer...

• ndjong
  • Niet online
Masselink schreef op donderdag 19 september 2024 @ 12:36:
[...]

Ik heb deze gebruikt: https://share.temu.com/DbLNck6aZ7A.

Het dashboard stuk bestaat dan uit 2 delen. De naad zit dan achter het scherm, dus geen last van. Scheelde behoorlijk in prijs.
Ik ken ze inderdaad, als je het niet erg vind dat het 2 delen zijn en plastic is in plaats van carbon fiber, dan is dat een alternatief.

• Rogar
ndjong schreef op donderdag 19 september 2024 @ 12:25:
[...]

Klopt, maar die zijn wel van plastic en meestal in 2 stukken voor het dashboard.
Het is maar wat je in je Tesla wil plaatsen :)
Eens! Ik zou het er niet in willen plaatsen, daarom blij met de 3 zonder hout.

Ik zei dat shoppen bij Ali, omdat de meeste links gewoon dropshippers zijn. Tesland en dergelijke verkopen gewoon Ali-spul (geen idee of dat bij jouw link ook is), vandaar dat ik adviseerde om ook bij Ali te kijken 😉.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ndjong
  • Niet online
Rogar schreef op donderdag 19 september 2024 @ 12:52:
[...]

Eens! Ik zou het er niet in willen plaatsen, daarom blij met de 3 zonder hout.

Ik zei dat shoppen bij Ali, omdat de meeste links gewoon dropshippers zijn. Tesland en dergelijke verkopen gewoon Ali-spul (geen idee of dat bij jouw link ook is), vandaar dat ik adviseerde om ook bij Ali te kijken 😉.
Precies! Ali heeft wel een handjevol echte carbon fiber panelen maar daar betaal je dan ook minimaal 300 voor.
Als ze er veel minder voor vragen vertrouw ik het al niet, echt carbon fiber heeft wel een prijskaartje namelijk.

[ Voor 9% gewijzigd door ndjong op 19-09-2024 13:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Masselink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-06 09:38

Masselink

Voor de dorst

ndjong schreef op donderdag 19 september 2024 @ 12:50:
[...]

Ik ken ze inderdaad, als je het niet erg vind dat het 2 delen zijn en plastic is in plaats van carbon fiber, dan is dat een alternatief.
Het betreft een lease auto en ik wilde gewoon van het hout af. Echt carbon of goed plastic maakt mij dan niet zoveel uit.

Koffie en meer...

• Ethirty
  • Laatst online: 16:52

Ethirty

Who...me?

bilgy_no1 schreef op donderdag 19 september 2024 @ 12:07:
[...]

En aangezien ik dit heb kunnen kopen voor EUR 200 incl. 8 buttons vind ik dit een van de beste 'waar-voor-je-geld' accessoires die er zijn.
Zit tegenwoordig al op €350 voor de commander met 6 knoppen :/

Maar de commander alleen al is een vrij complete EAP vervanger.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Pagina: 1 ... 429 ... 502 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: