Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 428 ... 502 Laatste
Acties:
  • 3.681.400 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Idanue
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 11:45
TweakerVincent schreef op maandag 16 september 2024 @ 18:45:
[...]

Ok top, dat valt heel erg mee dan :)
Als je in de buurt van groningen bent dan mag je best een keer komen proberen hoor, ik weet niet of je een Tesla P gewend bent maar het is altijd leuk om de reacties te zien van mensen die dat niet zijn. oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Laatst online: 12:01
Idanue schreef op maandag 16 september 2024 @ 19:07:
[...]

Als je in de buurt van groningen bent dan mag je best een keer komen proberen hoor, ik weet niet of je een Tesla P gewend bent maar het is altijd leuk om de reacties te zien van mensen die dat niet zijn. oOo
Tnx, maar heb de P 2024 sinds een paar dagen :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21-06 13:31
TweakerVincent schreef op maandag 16 september 2024 @ 18:45:
[...]

Ok top, dat valt heel erg mee dan :)
Staat een video op Youtube, kerel meet op verschillende percentages de 0-100 tijd. Scheelde volgens mij een halve seconde tussen bijna vol tot bijna leeg.

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:59
pdidi schreef op maandag 16 september 2024 @ 17:48:
Degene die bij Tesla de Owners Manual heeft gemaakt vind de gebruikte icoontjes voor achterruitverwarming en voorruitverwarming net zo verwarrend als ik, want ook daar zijn de beschrijvingen omgedraaid: In mijn MY is 6. toch echt de achterruitverwarming en 5. de voorruitverwarming

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Haha geschreven op maandagochtend met trillende handjes van t weekend.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Vissa66 schreef op maandag 16 september 2024 @ 21:00:
[...]

Staat een video op Youtube, kerel meet op verschillende percentages de 0-100 tijd. Scheelde volgens mij een halve seconde tussen bijna vol tot bijna leeg.
https://docs.google.com/s...6p7VnEw/edit?usp=drivesdk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peerke 1960
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 00:04

peerke 1960

Blauw Eitje met trekhaak ( SR)

beyazz06 schreef op maandag 16 september 2024 @ 14:53:
[...]

Je vergelijking raakt kant noch wal, maar goed jij hebt blijkbaar een ander blik op de situatie. Genoeg off-topic.
Dat is niet waar. Strikt genomen heeft hij gelijk. Het enige verschil is de gevaarlijke situatie. Mocht de wegenwacht in een dergelijke situatie om een legitimatie vragen dan zullen ze je heus wel uit de penibele situatie helpen. Maar mogelijk niet meer dan dat en dan geldt; betaal maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Ik raakte net met mijn M3P de weg na een drempel. hopelijk kan dat geen kwaad? Reed niet super hard oid? Hoorde wel geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldmemberf1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-06 22:56
Nu ik de nieuwe model 3 heb zien rijden en erover heb gelezen, begin ik toch enorm te twijfelen tussen de nieuwe 3 en huidige Y.

Afweging: we hebben 1 kind en daar blijft het waarschijnlijk bij. Maar we hebben momenteel een hatchback en standaard zit daar de hoedenplank al niet in bij ons ivm de spullen die we meenemen.

Zijn hier M3 bezitters met kids en wat zijn jullie ervaringen mbt meenemen van kinderwagen, speelgoed, vakantietripjes etc?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpikeHome
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:47
Best veilig zo een Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
TweakerVincent schreef op maandag 16 september 2024 @ 22:17:
Ik raakte net met mijn M3P de weg na een drempel. hopelijk kan dat geen kwaad? Reed niet super hard oid? Hoorde wel geluid.
Dit heb ik ook een keer gehad... Ik twijfel of je echt de grond raakt of dat de schokbrekers tegen hun einde aan klappen.

Ik zag na die drempel geen schade/krassen aan de onderzijde... dus ik denk dat de harde klap van de schokbrekers kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
mjvdzwet schreef op maandag 16 september 2024 @ 22:20:
[...]

Dit heb ik ook een keer gehad... Ik twijfel of je echt de grond raakt of dat de schokbrekers tegen hun einde aan klappen.

Ik zag na die drempel geen schade/krassen aan de onderzijde... dus ik denk dat de harde klap van de schokbrekers kwam.
ik zag ook zo snel niks. ok top hopelijk geen schade

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oekol
  • Laatst online: 08:59
Moeten we dan nu gaan inschatten op schaal van 0 tot 10 hoe erg het kan zijn voor de auto?

Heb je gekeken of je schade had? Of was het gewoon een kusje met de grond?

Op vakantie moest ik een weg vrij stijl omhoog rijden, om de doorgaande weg op te rijden. Ik kraste 'm flink er over voor m'n gevoel. Veel geluid. Daarna op bestemming onder de wagen gekeken en kon niks vinden. Denk dat ze wel wat kunnen hebben.

[ Voor 23% gewijzigd door Oekol op 16-09-2024 22:44 ]

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1456812

Heb dit ook regelmatig met mijn M3LR, volgens mij zit er gewoon bescherming onder de auto die het opvangt. Sommige parkeergarages kom ik bijvoorbeeld niet in zonder de grond te schrapen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Norbertus
  • Laatst online: 24-06 13:02
Ik zie dat dit onderwerp vaker voorbij is gekomen, maar zonder duidelijke conclusie. Wat is het verschil: voor een tweede bestuurder (mijn vriendin) een tweede bestuurderprofiel onder zelfde Tesla account vs. een apart tesla account aanmaken. Wat zijn de voor en nadelen van de twee opties? Ik heb premium connectivity; zit die aan mijn account gekoppeld of de auto?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NightHawk4
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-06 22:43

NightHawk4

Lotte is Liev :>

Anoniem: 1456812 schreef op maandag 16 september 2024 @ 22:45:
[...]

Heb dit ook regelmatig met mijn M3LR, volgens mij zit er gewoon bescherming onder de auto die het opvangt. Sommige parkeergarages kom ik bijvoorbeeld niet in zonder de grond te schrapen.
Inderdaad, gebeurt altijd als ik de parkeergarage bij mijn ouders uitrij om ze naar Schiphol te brengen (of terug). De M3 doet het nog steeds, ben gestopt met kijken na twee keer :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rexMvN7EK9sf48a5_OH-xcXam3I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jMlzgypaFHphIHgMgNMUz1Bg.jpg?f=fotoalbum_large

Flinke hellingshoek en de stoeptegels zijn wat verzakt, auto wat voller geladen en toch elke keer schrikken :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masselink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-06 09:38

Masselink

Voor de dorst

EvolutionX schreef op maandag 16 september 2024 @ 15:21:
[...]

En in de app bij Menu (hamburger icoontje bovenin), ‘opladen’?
Nee, daar staat dus wel dat ik 0 van de 20.000 km heb gebruikt en de geschiedenis is ook leeg.

Koffie en meer...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• C.A.H.
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 08:31
Masselink schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 00:39:
[...]

Nee, daar staat dus wel dat ik 0 van de 20.000 km heb gebruikt en de geschiedenis is ook leeg.
Bij mij net zo, gaat bij ons om een leaseauto waarmee wij in het buitenland bij Tesla laden om deze 20:000 km-ers op te maken, maar er gaat dus niks af :) .

Ik denk dat het bij jou ook om een leaseauto gaat? Ben heel erg benieuwd of het er bij het leasebedrijf wel vanaf gaat op de één of andere manier, en wat er gebeurd als je over de km-ers heen gaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lekzzz
  • Laatst online: 11-04 06:30
goldmemberf1 schreef op maandag 16 september 2024 @ 22:18:
Nu ik de nieuwe model 3 heb zien rijden en erover heb gelezen, begin ik toch enorm te twijfelen tussen de nieuwe 3 en huidige Y.

Afweging: we hebben 1 kind en daar blijft het waarschijnlijk bij. Maar we hebben momenteel een hatchback en standaard zit daar de hoedenplank al niet in bij ons ivm de spullen die we meenemen.

Zijn hier M3 bezitters met kids en wat zijn jullie ervaringen mbt meenemen van kinderwagen, speelgoed, vakantietripjes etc?
Ik heb sinds een week de nieuwe M3 performance. Bewust de keuze hiervoor gemaakt omdat ik geen MY wilde die al lang ergens op een vliegveld stond stof te vergaren 😉 Daarnaast vind ik het ook een mooie upgrade tov de andere M3's.

De afgelopen vijf jaar de M3LR uit 2019 gereden.
Een vriend van mij heeft sinds een jaar de MY en die heeft aanzienlijk meer ruimte van binnen. Ik ben zelf 196cm en dat merk je dan ook als je achterin zit.
Als de MY Juniper eerder was geweest dan was ik daarvoor gegaan. Dan had ik het beste van twee zal ik maar zeggen.
Dus met een opgroeiend kind zou ik zeker rekening houden achterin. Je hebt gewoonweg meer ruimte en bewegingsvrijheid in een MY.

Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• this
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 11:37

Wij hebben de M3 gehad met 2 kindjes onder de 2 jaar. Dus gigantisch grote autostoelen en de hele mikmak aan babyspullen die elke keer mee mocht als we ergens op bezoek gingen.
Ook als we een paar daagjes bleven slapen ging dat.
Ik ga het niemand aanraden, want de Y is gewoonweg een pak praktischer op dat vlak.
Maar het is zeker niet dat het niet doenbaar is. De enige keer dat ik een nadeel merkte was toen ik (niet-kinderen gerelateerd) een grote doos in de koffer wilde krijgen en merkte dat de kofferopening te klein was.
De M3 heeft echt wel veel ruimte. We hebben quasi altijd alles in de koffer en frunk gekregen, het interieur hebben we maar heel zelden als extra ruimte moeten gebruiken voor spullen.

En dat was dan met 2 kinderen, als jij het bij 1 kind houdt, moet dat zeker lukken.

1 belangrijke opmerking, neem wel een buggy die door die kofferopening past. Blijkbaar willen sommige merken niet zo goed opplooien waardoor ze echt gigantisch veel ruimte innemen.
Maar de meeste zullen daar wel gewoon in passen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiroNiro
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online

Hoe lang denk je de auto te gaan rijden? Ik denk met een opgroeiend kind dat een Model 3 wel zou moeten lukken, Je gaat steeds minder spullen meenemen uiteindelijk. Is het mogelijk om langs te gaan bij een Tesla store met je spullen die je altijd meeneemt om uit te proberen? Je kunt tegenwoordig ook vrijwel touchless een proefrit inplannen bij bepaalde locaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Moet je nog iets speciaals doen als je je M3 automatisch wil laten inparkeren? Ik heb het een paar keer gedaan, maar als ik het nu doe dan blijft de auto staan.
Ik rij langzaam langs parkeerplekken, de parkeerplekken worden ook aangegeven in grijs, ik stop, selekteer er eentje, die wordt blauw met een P erin en de auto blijft staan.
En dan?

Als ik dan weer maar weer zelf ga inparkeren blijft de plek blauw.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lekzzz
Maasluip schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 08:43:
Moet je nog iets speciaals doen als je je M3 automatisch wil laten inparkeren? Ik heb het een paar keer gedaan, maar als ik het nu doe dan blijft de auto staan.
Ik rij langzaam langs parkeerplekken, de parkeerplekken worden ook aangegeven in grijs, ik stop, selekteer er eentje, die wordt blauw met een P erin en de auto blijft staan.
En dan?

Als ik dan weer maar weer zelf ga inparkeren blijft de plek blauw.
Daarna moet je nog op start klikken op het scherm.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8T3uvt9V_ay3bBtw4jyxxRtGDpo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/drcUamSUQyTUhaUCQ1qYBhGt.jpg?f=fotoalbum_large

Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Nu online

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

lekzzz schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 09:04:
[...]

Daarna moet je nog op start klikken op het scherm.
[Afbeelding]
Klopt, dat was eerder wel, maar nu komt er komt geen start op het scherm :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijs_a
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-06 23:00
Het begint alweer wat kouder te worden en ben mij alvast gaan oriënteren voor een winterband set. Die van Tesla 18 inch Photon voor mijn M3H zijn helaas uitverkocht. Zijn er ook aftermarkt velgen waar de standaard Photon wieldoppen op passen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
TweakerVincent schreef op maandag 16 september 2024 @ 19:29:
[...]

Tnx, maar heb de P 2024 sinds een paar dagen :-)
Als dat zo belangrijk is voor jou, dan ga je dat toch zelf testen.
Acceleratie meten kan je met de Dragy app op je telefoon.

Veel plezier!

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twowheeler
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online
this schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 07:26:
[...]

Wij hebben de M3 gehad met 2 kindjes onder de 2 jaar. Dus gigantisch grote autostoelen en de hele mikmak aan babyspullen die elke keer mee mocht als we ergens op bezoek gingen.
Ik ga het niemand aanraden, want de Y is gewoonweg een pak praktischer op dat vlak.
Maar het is zeker niet dat het niet doenbaar is. De enige keer dat ik een nadeel merkte was toen ik (niet-kinderen gerelateerd) een grote doos in de koffer wilde krijgen en merkte dat de kofferopening te klein was.
De M3 heeft echt wel veel ruimte. We hebben quasi altijd alles in de koffer en frunk gekregen, het interieur hebben we maar heel zelden als extra ruimte moeten gebruiken voor spullen.

En dat was dan met 2 kinderen, als jij het bij 1 kind houdt, moet dat zeker lukken.

1 belangrijke opmerking, neem wel een buggy die door die kofferopening past. Blijkbaar willen sommige merken niet zo goed opplooien waardoor ze echt gigantisch veel ruimte innemen.
Het zou mooi zijn als er een meer hatchback of station achtige M3 komt tzt.

Acties:
  • +7 Henk 'm!
twowheeler schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 10:06:
[...]

Het zou mooi zijn als er een meer hatchback of station achtige M3 komt tzt.
Denk je echt dat daar ruimte voor is tussen de 3 en de Y?

Ik vind dat ze de 3 gewoon moeten omvormen tot hatchback met een grote 5de deur, dan heb je een hoog en een laag model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
Maasluip schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 09:10:
[...]

Klopt, dat was eerder wel, maar nu komt er komt geen start op het scherm :-(
Oh dat is wel heel vreemd inderdaad zeg.
Staat er ineens een bèta optie uitgevinkt toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Nu online

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

lekzzz schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 10:10:
[...]

Oh dat is wel heel vreemd inderdaad zeg.
Staat er ineens een bèta optie uitgevinkt toevallig?
Niet bewust, moet ik het nog ergens aanzetten misschien?
Zou kunnen dat het na de update naar 2024.32.3 niet meer gewerkt heeft, dat was een week of zo geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yok
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12:09

yok

Maasluip schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 10:19:
[...]

Niet bewust, moet ik het nog ergens aanzetten misschien?
Zou kunnen dat het na de update naar 2024.32.3 niet meer gewerkt heeft, dat was een week of zo geleden.
Je moet er wel automatisch sturen voor hebben ingeschakeld, via EAP, om het te laten werken. Heb je dat gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldmemberf1
this schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 07:26:
[...]

Thanks! Ik ga morgen een testritje maken en neem de kinderwagen mee. Eens kijken hoe dat gaat passen :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08:22

Denko

|{ing Øf ßlitz

goldmemberf1 schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 10:52:
[...]

Thanks! Ik ga morgen een testritje maken en neem de kinderwagen mee. Eens kijken hoe dat gaat passen :-)
Ja, met 1 kind komt dat echt wel goed. Wij doen het al jaren met een skoda rapid. Nu is de model 3 een "tweede auto" en daar geldt het zelfde voor, tenzij je het echt gek maakt komt het echt wel goed.

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Nu online

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

yok schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 10:42:
[...]

Je moet er wel automatisch sturen voor hebben ingeschakeld, via EAP, om het te laten werken. Heb je dat gedaan?
Ik zal nog eens in de opties gaan graven. Automatisch sturen staat altijd aan en ik heb EAP. Vanmorgen nog gewoon met een pinkie tegen het stuur me laten rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twowheeler
  • Nu online
Tommie12 schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 10:09:
[...]

Denk je echt dat daar ruimte voor is tussen de 3 en de Y?

Ik vind dat ze de 3 gewoon moeten omvormen tot hatchback met een grote 5de deur, dan heb je een hoog en een laag model.
Juist, een echte hatchback

Acties:
  • +1 Henk 'm!
goldmemberf1 schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 10:52:
[...]

Als je nu al een Y hebt dan is die nog niet echt oud (worden pas 2-3 jaar hier geleverd). Waarom rijd je niet gewoon nog even door met deze auto totdat de kleine wat groter is en de huidige auto aan vervanging toe is? Dan geniet je nog even een paar jaar van het gemak om al die baby-meuk achterin te kwakken en dan alsnog veel ruimte over te hebben. En als je dan geen wagentjes, zitjes en dat soort dingen nodig meer hebt kies je op dat moment de auto die je het best vindt passen. Als het je om de uiterlijke wijzigingen of het extra scherm gaat kun je ook wachten op de refresh Model Y ergens volgend jaar.

Ik heb ook maar 1 kind en hij zit alleen nog maar eventjes op een zitverhoger, maar ik moet er niet aan denken in een 3 te gaan rijden. Puur vanwege die achterklep valt die af voor ons. Ik moet namelijk ook nog wel eens iets groots/langs vervoeren en dat gaat simpelweg niet door de brievenbus...

Ik kan natuurlijk niet in je portemonnee kijken, maar je gaat waarschijnlijk een hele hoop geld weggooien aan inruilwaarde om dan in een auto te gaan rijden die op een paar kleine punten verschilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11:47
De 3 is echt prima te doen hoor met kids. Heb er 2. Ze schelen bijna 3 jaar en vanaf dat ze baby zijn een M3 gereden. Wat helpt is de bak onderin de kofferbak en de frunk. Ja het is onhandig met de kleine kofferbak opening en ik heb wel geteld 1x een oven moeten laten bezorgen omdat die niet paste.

Maar wij doen ook niet aan kamperen of andere ingewikkelde dingen waarbij je veel spullen nodig hebt. De Y is sws praktischer en groter, maar de 3 past verrassend veel in.

Persoonlijk zou ik ook de Y houden of wachten tot de Juniper versie. Heb zelf 2020 model 3 privé gekocht omdat ik de verbeteringen van de M3H niet de moeite waard vond. Het onderstel vond ik juist minder en te zompig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-06 13:35
Als ze van de 3 een "echte" hatchback maken, dan heb ik geen enkele andere reden meer om mijn Y goed te praten die ik morgen op ga halen :-( Dus houd die klep maar lekker klein :+

Edit: Niet helemaaaaal waar, de hogere instap is voor mij als oudje (34) ook wel erg prettig O+

Afgelopen weekeind wezen kamperen met 2 tenten, en een berg hout, paste allemaal maar nét. Een beetje meer plek zou erg welkom zijn, los dat ik nu geen trekhaak heb op mijn 3, en sinds ik verhuisd ben van een appartement naar een "echt" huis ben ik al meermaals tegen beperkingen van het laadvermogen van de 3 aangelopen, dus tijd voor iets groters. O+

[ Voor 59% gewijzigd door Mar.tin op 17-09-2024 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDman
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-06 10:48
Ik heb mijn Y voor de 2e keer door de wasstraat gehaald.Een paar uur later maakte ik weer een ritje en bij het instappen viel me op dat de raamlijsten er nogal roestig uitzagen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Izni-ct6STr0xiY-KByzKPKSAy0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FvQxhCbYm2eQjkkxf3T8eUYi.jpg?f=fotoalbum_large

Heb het nog redelijk weg kunnen poetsen maar echt fraai zien de lijsten er niet uit. Wel vreemd voor een auto van nog geen half jaar oud. Kent iemand dit ook of heb ik weer eens pech?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Criminelis
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-06 13:06
AMDman schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 11:35:
Ik heb mijn Y voor de 2e keer door de wasstraat gehaald.Een paar uur later maakte ik weer een ritje en bij het instappen viel me op dat de raamlijsten er nogal roestig uitzagen.
[Afbeelding]

Heb het nog redelijk weg kunnen poetsen maar echt fraai zien de lijsten er niet uit. Wel vreemd voor een auto van nog geen half jaar oud. Kent iemand dit ook of heb ik weer eens pech?
Hier hetzelfde, weet ook niet waar het door komt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDman
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-06 10:48
Criminelis schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 11:37:
[...]

Ok, laat je er wat aan doen? Het is best lelijk. Nu niet meer zo erg als op de foto maar jammer is het wel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mar.tin
AMDman schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 11:35:
[Afbeelding]

Die trim is nogal gevoelig naar het schijnt voor een iets verkeerde afstelling van bepaalde chemicaliën in de wasstraat.

https://teslamotorsclub.c...discoloration-fix.265106/

Schijnt er makkelijk af te gaan met een beetje turtle wax.

https://www.reddit.com/r/...ion_after_a_car_wash_use/

Of WD40 but YMMV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peertjah
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 10-12-2024
SirLct schreef op maandag 16 september 2024 @ 13:29:
[...]

Heb je wellicht een foto? Ik hoorde vaker (ook op fb groep) van groene aanslag maar ik heb het zelf niet (of ik heb het niet goed gekeken, vandaar de vraag)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PeCyOvqduf1EQMUPR6_jKRlIUN4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lozCao3OvApml5Bm2GpZtcg0.jpg?f=fotoalbum_large

Dit is de groene rand, hier ligt deze hoger dan aan de kant van de spiegel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiroNiro
  • Niet online
Criminelis schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 11:37:
[...]

Schijnt dat het komt door gebruik te maken van bepaalde zeep bij het wassen van de auto. Ik heb goede resultaten gezien met WD40. Op een doekje spuiten en inwrijven en weer afnemen schijnt te werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mar.tin
Peertjah schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 12:10:
[...]

[Afbeelding]

Dit is de groene rand, hier ligt deze hoger dan aan de kant van de spiegel.
Is een beetje een kloterig rubber, het internet zegt raam helemaal open en een bankpasje met een (dettol) wet-wipe, die mos die daar groeit is een beetje terugkerend op alle soorten auto's. Zal wel afhangen van hoe nat en schaduwig / zonnig dat rubber wordt. Heb er op mijn 2022 model 3 nog helemaal geen last van maar die wordt wekelijks even gewassen in de carwash.

Onze 2019 LR heeft het dan weer wel, die krijgt ook niet vaker dan maandelijks een wasje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• william89
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 24-06 08:42
Na 3 maanden en 7500km verder hier wat ervaringen en vragen m.b.t. de Model Y LR AWD.
  • Algemeen meer dan tevreden
  • Autopilot zorgt voor ontspannen rijden naar Zuid Frankrijk en terug
  • Ja, de ruitenwisser gaat soms niet helemaal goed, maar ook niet wereldschokkend
  • Ja, soms remt de auto uit het niets, dat is wel storend
  • Ik heb nog nooit een sedan gereden dus ik mis soms wel een ruitenwisser achter 's ochtends bij achteruit wegrijden (los ik op door achteruitverwarming aan te zetten)
  • Ja ik mis parkeersensoren, want dit werkt niet accuraat genoeg en helaas geen topview camera.
Dan wat vragen:
  1. Kunnen de ventilatieroosters achter ook uit d.m.v. een trucje of S3XY buttons?
  2. Kan de gordelwaarschuwing achter uitgezet worden (kinderen leunen soms op middelste stoel)
  3. Soms kom ik aanlopen met de telefoon in broekzak, maar ontgrendelt hij niet en moet ik echt de telefoon pakken en via de app ontgrendelen, wat kan dat zijn?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaMightyWackO
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:53

DaMightyWackO

-=Think Twice=-

Peertjah schreef op maandag 16 september 2024 @ 00:26:
Vandaag zag ik dat de stof (rubber?) tussen alle ramen van de deur, en de deur zelf behoorlijk groen worden,
Bij de wasstraat wordt dit niet echt schoon, en als het raam helemaal open is is dit ook niet vrij om schoon te maken.

Iemand een tip om dit te reinigen?
Heb ik met iedere auto gehad (die niet in een garage stond 's nachts). Ik maak dit altijd schoon met een oude tandenborstel en water (of die van iemand die je niet mag). Is bij mij de afgelopen 10 jaar altijd eenvoudig geweest bij verschillende auto's; Doppen en schrobben.

the funniest thing about this particular signature is that by the time you realise it doesn't say anything it's too late to stop reading it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:38
Ik heb een MY met de zwarte 20" wielen. Nu wil mijn vrouw de auto mee naar Frankrijk in Februari. Het idee is daar te gaan (sneeuw-)wandelen in de bergen. Ze gaan tot 800 meter hoogte met de auto. Nu heb ik wel winterbanden, maar volgens mij zouden sneeuwkettingen ook wel eens nodig kunnen zijn. Bestaan die voor mijn wielen + velgen (die uitsteken zoals iedereen weet)? Ik hoorde laatst iemand zeggen dat hij speciaal voor wintersport andere velgen+banden gekocht had, maar aangezien ik lease rijd zou dat wel een hele dure oplossing worden. Iemand ervaringen/suggesties?

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Nu online

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

william89 schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 13:04:

Kunnen de ventilatieroosters achter ook uit d.m.v. een trucje of S3XY buttons?
Dat kan toch gewoon in de verwarmingscontrols?
Kan de gordelwaarschuwing achter uitgezet worden (kinderen leunen soms op middelste stoel)
*Bert Visscher modus* nee natuurlijk kan dat niet hahahahahaha.
Serieus: nee, gordelwaarschuwing kun je nooit uitzetten want dan zou iedereen dat doen.
Soms kom ik aanlopen met de telefoon in broekzak, maar ontgrendelt hij niet en moet ik echt de telefoon pakken en via de app ontgrendelen, wat kan dat zijn?
De grote mysteries in het leven. Ik heb dat ook en dan soms 2 seconden later doet hij het wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rogar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11:24

Dan wat vragen:
  1. Kunnen de ventilatieroosters achter ook uit d.m.v. een trucje of S3XY buttons?
  2. Kan de gordelwaarschuwing achter uitgezet worden (kinderen leunen soms op middelste stoel)
  3. Soms kom ik aanlopen met de telefoon in broekzak, maar ontgrendelt hij niet en moet ik echt de telefoon pakken en via de app ontgrendelen, wat kan dat zijn?
1. Ja, gewoon uitzetten via het scherm. Kijk anders even in de handleiding. Het is wat verwarrend de eerste keer dat ze uit moeten.
2. Niet dat ik weet.
3. Ik zou een keer de telefoonsleutel verwijderen en opnieuw aanmaken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiroNiro
  • Niet online
Na 3 maanden en 7500km verder hier wat ervaringen en vragen m.b.t. de Model Y LR AWD.

Dan wat vragen:
1. Ja, dat kan, moet je in de HVAC controls dan voor achter kiezen en dan linksbovenin kun je deze uitzetten. Let wel op dat de kleur van de tekst (grijs) suggereert dat het al uit staat maar dat is niet zo. Erop "clicken" en het gaat uit.

2. Nee helaas niet. Je zou de middelste gordel er dan in kunnen klikken. Opgelost.

3. Dit lijkt iets zo randoms te zijn dat er meestal geen eenduidige oplossing ervoor is. Meestal is het een instelling op de telefoon zelf. Wat je kunt proberen: De app altijd op de achtergrond open laten, bluetooth aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Algemeen meer dan tevreden
  • Autopilot zorgt voor ontspannen rijden naar Zuid Frankrijk en terug
  • Ja, de ruitenwisser gaat soms niet helemaal goed, maar ook niet wereldschokkend
  • Ja, soms remt de auto uit het niets, dat is wel storend
  • Ik heb nog nooit een sedan gereden dus ik mis soms wel een ruitenwisser achter 's ochtends bij achteruit wegrijden (los ik op door achteruitverwarming aan te zetten)
  • Ja ik mis parkeersensoren, want dit werkt niet accuraat genoeg en helaas geen topview camera.
Dan wat vragen:
Voor 2, kun je niet gewoon de middenarmsteun uitklappen? Kunnen ze daar op leunen. Issue gefikst zonder gordels te klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.Pantoffel
  • Registratie: Juni 2013
  • Nu online
EvolutionX schreef op maandag 9 september 2024 @ 18:14:
[...]

Nope, ik kreeg het bedrag vorig jaar teruggestort na annulering binnen 14 dagen, had ik vantevoren wel over gebeld voor de zekerheid
[Afbeelding]
Was jij destijds in de showroom geweest en/of proefrit gemaakt alvorens je online hebt besteld?

Tesla Utrecht blijft voet bij stuk houden dat ik niet van het herroepingsrecht gebruik kan maken omdat ik in de showroom ben geweest. Terwijl ik op BOVAG lees dat hetgeen wat leidend is waar iemand heeft besteld (online of in de showroom)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tspawn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-06 15:37
Mar.tin schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 11:43:
[...]

Die trim is nogal gevoelig naar het schijnt voor een iets verkeerde afstelling van bepaalde chemicaliën in de wasstraat.

https://teslamotorsclub.c...discoloration-fix.265106/

Schijnt er makkelijk af te gaan met een beetje turtle wax.

https://www.reddit.com/r/...ion_after_a_car_wash_use/

Of WD40 but YMMV
Op Reddit hebben ze het steeds over babywipes om dat te verwijderen,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
M.Pantoffel schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 14:22:
[...]

Was jij destijds in de showroom geweest en/of proefrit gemaakt alvorens je online hebt besteld?

Tesla Utrecht blijft voet bij stuk houden dat ik niet van het herroepingsrecht gebruik kan maken omdat ik in de showroom ben geweest. Terwijl ik op BOVAG lees dat hetgeen wat leidend is waar iemand heeft besteld (online of in de showroom)
Tesla Utrecht verkoopt onzin, maar als je online besteld hebt heb je sowieso niets te maken met Tesla Utrecht lijkt me?

Bij een Online bestelling val je gewoon onder de WKOA. (maar IANAL).

Lees wel méér dat Tesla moeilijk doet over zulk "wisselgeld". Begrijp dat nooit zo goed, het levert een veelvoud aan slechte reclame op. Maargoed, dat snap ik al jaren niet. Een beetje betere service would go a long way voor de twijfelaars. Nog maar los van alle tijd die ze zelf moeten besteden om een terugbetaling van €500 te disputen, discussies met je klant enzovoort.

[ Voor 6% gewijzigd door Mar.tin op 17-09-2024 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twi
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-06 22:51

twi

Dan wat vragen:
  1. Kan de gordelwaarschuwing achter uitgezet worden (kinderen leunen soms op middelste stoel)
Gordel er in klikken inderdaad. Al was ik het zat dat ik dat telkens vergat bij het vervoeren van grote items. Dus 1x voor de kinderstoel en 2x voor de overige stoelen deze set besteld:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PruOVAg4yWu8pO6U4I3UUXrWf7Y=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/A1HsKyLjDQIVSClfBlxkfhNR.png?f=user_large

https://www.amazon.nl/dp/B0CR1D896Z

Alleen soms irritant wanneer er wél iemand mee rijdt.

[ Voor 26% gewijzigd door twi op 17-09-2024 14:55 ]

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-06 15:49
Vanmorgen "Old Bessie" (M3LR) opgehaald in Tilburg als vervanger voor "PowerBank" (2019 M3P).
Na een grondige check vond ik alleen het rechterachterportier niet mooi aansluiten, echter hadden alle andere M3s die er stonden hetzelfde en valt de afwijking binnen de marge. In 20 minuten stonden we buiten de poort, heerlijk snel dus.

Is even wennen dat de stengels er niet meer zitten maar na een uurtje gereden te hebben greep ik niet meer mis. Opvallend is dat de auto een heel stuk stiller is (geen windgeruis!) en ook zuiniger tov de M3P. Ik haalde 134Wh/km en best wel wat tegenwind, terwijl ik met de M3P met het beste weer deze zomer niet onder de 153Wh/km kwam. En natuurlijk even geprobeerd wat het verschil in acceleratie is; de LR mist die extra kick als je vol optrekt die ik bij de M3P wel ervaar. Ook is de LR beter te rijden in Standaard; de M3P reed ik altijd in Chill ipv sport omdat ik 'm te gevoelig vond. Wegligging is ook zeker verbeterd.

Dingen die ik als ervaring wil droppen:

- Ik heb nog steeds dezelfde ruitenwissers, vloermatten en schijven/blokken; Bij andere auto's waren dit de grootste slijtagedelen. Matten zijn nog zo goed als nieuw, ruitenwissers wissen nog prima en schijven/blokken kunnen nog wel een keer 150k mee.
- Op 2x een kapotte koelpomp na (waardoor ik in Keulen zo goed als stil stond na laden in Hilden en een andere keer voor de deur) geen grote problemen gehad met de auto. AC/DC Lader had een keer een zekering die geklapt was, gebeurd tijdens onweer en laadpaal (publiek in de straat) is sindsdien vaak in storing.
- De lak is wel vreselijk gevoelig. Een plastic AH tas veroorzaakt al krassen. Verder ook heel veel krassen. Nooit eerder heb ik zoveel plekken waar de lak eraf is gehad en krassen.
- Bekleding stuur is aan het verkruimelen, linkergedeelte stuur is zo goed als kaal.
- Gasveerophaning frunk gescheurd.
- Ondanks dat de draadarmen zijn vervangen 60k geleden is het weer een kraak en piepfestijn. Is zelfs sprake geweest van mogelijke afkeur vorig jaar toen deze voor APK ging, maar zijn niet nogmaals vervangen.

De Volvo's die ik hiervoor had hadden ergere issues zoals ontplofte turbos, brak hybridesysteem en defecte accupack waarmee ik veel vaker de Volvo werkplaats van binnen heb gezien dan ik zou willen. Al met al een prima ervaring met de M3P.

Donderdag gaat ie weg met 150k op de teller, na 15 landen, 3 tijdzones en flink wat nachten als slaapplek te hebben gefungeerd in een aantal van die 15 landen.

Eerste trips staan al gepland dus eens kijken of we bovenstaande kunnen overtreffen met Old Bessie!

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spoetnik
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 27-05 17:04

Dan wat vragen:
• Soms kom ik aanlopen met de telefoon in broekzak, maar ontgrendelt hij niet en moet ik echt de telefoon pakken en via de app ontgrendelen, wat kan dat zijn?
[/list]
Het valt mij op als ik de auto van voren nadert dit weigeren wel eens voorkomt.
En als ik de auto van achteren nadert dan niet. Wellicht bluetooth bereik van voren minder goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
  1. Kan de gordelwaarschuwing achter uitgezet worden (kinderen leunen soms op middelste stoel)
Helaas niet. Zelfs niet als er een kinderstoeltje staat. De gordel erin klikken of zo'n dummy kopen zijn de enige oplossingen, helaas.

Voor de app en het ontgrendelen kan je controleren of de app niet in slaap gezet wordt door je telefoon.

[ Voor 12% gewijzigd door Caayn op 17-09-2024 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdidi
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Dit vind ik inderdaad ook een gemis, vooral tijdens deze vochtige nachten. Als ik de MY plan om 's ochtends voor te verwarmen gaat helaas de achterruitverwarming en spiegelverwarming niet mee aan. Of weet iemand of dat automatisch ook op een andere manier kan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KeesPimelmees
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 24-06 22:37
pdidi schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 15:10:
[...]

Dit vind ik inderdaad ook een gemis, vooral tijdens deze vochtige nachten. Als ik de MY plan om 's ochtends voor te verwarmen gaat helaas de achterruitverwarming en spiegelverwarming niet mee aan. Of weet iemand of dat automatisch ook op een andere manier kan?
Die gaan alleen aan wanneer het onder de 7-8 graden ofzo is. In de winter doen ze gelukkig wel mee in ieder geval! Maar daar heb je nu geen reet aan natuurlijk 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TCMR
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:28
Uberprutser schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 15:00:
Vanmorgen "Old Bessie" (M3LR) opgehaald in Tilburg
Mooi ervaringsverslag. Maar waarom "Old Bessie"? Omdat ie niet kan tippen aan de power van de M3P?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Uberprutser
TCMR schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 15:15:
[...]

Mooi ervaringsverslag. Maar waarom "Old Bessie"? Omdat ie niet kan tippen aan de power van de M3P?
Dit is Old Bessie :+
Weer eens wat anders dan Millennium Falcon en soorgelijke namen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hP6hwG8Xj5pTSLFghOfNHo9GEOI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/oFuM8SMzzuO6JqQpuCGwCzBV.webp?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door Uberprutser op 17-09-2024 15:21 ]

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mar.tin

Is even wennen dat de stengels er niet meer zitten maar na een uurtje gereden te hebben greep ik niet meer mis.
Ik zet in de incidentele ICE waar ik in rijd regelmatig de ruitenwissers aan als ik hem in drive wil zetten. Terwijl ik voor het starten zonder moeite mijn voet op de koppeling gooi en de sleutel in het contactslot. :+

Veel plezier met je nieuwe wagen! :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosje88
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 18-04 14:09
De herfst is komend weekend officieel een feit en ook de koudere dagen zullen niet lang op zich laten wachten. Vandaar dat ik alvast aan het oriënteren ben voor winterbanden voor op mijn MY RWD. Ik heb de standaard 19" velgen (met andere wieldoppen) maar ik was benieuwd of hier mensen zijn met goede of slechte ervaringen wat betreft winterbanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey
  • Laatst online: 24-06 16:18

RoofTurkey

PredatorKalkoen

coelho schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 13:10:
Ik heb een MY met de zwarte 20" wielen. Nu wil mijn vrouw de auto mee naar Frankrijk in Februari. Het idee is daar te gaan (sneeuw-)wandelen in de bergen. Ze gaan tot 800 meter hoogte met de auto. Nu heb ik wel winterbanden, maar volgens mij zouden sneeuwkettingen ook wel eens nodig kunnen zijn. Bestaan die voor mijn wielen + velgen (die uitsteken zoals iedereen weet)? Ik hoorde laatst iemand zeggen dat hij speciaal voor wintersport andere velgen+banden gekocht had, maar aangezien ik lease rijd zou dat wel een hele dure oplossing worden. Iemand ervaringen/suggesties?
Tesla heeft in de eigen shop een set voor de 19/20 inch wielen. Alleen wel met de waarschuwing om bij de 19 inch de wieldoppen eraf te halen om krassen te voorkomen. Geen idee of die de 20 inch velgen dan wel ongeschonden laten.

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!
vosje88 schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 15:48:
De herfst is komend weekend officieel een feit en ook de koudere dagen zullen niet lang op zich laten wachten. Vandaar dat ik alvast aan het oriënteren ben voor winterbanden voor op mijn MY RWD. Ik heb de standaard 19" velgen (met andere wieldoppen) maar ik was benieuwd of hier mensen zijn met goede of slechte ervaringen wat betreft winterbanden.
Heb je al eens wat google reviews van banden gelezen...

Kies een goed A-Merk zoals Goodyear, Conti, Michelin, en het komt wel goed.
Voor elke band zal je lovers en haters vinden, maar niemand heeft ze ooit zelf blind naast elkaar getest.

Anders moet je bij de duitse autosites eens kijken of je vergelijkende testen kan vinden, maar ook die zijn niet altijd veelzeggen omdat hun gedrag anders kan zijn afhankelijk van de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobo221
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11:46
Vanmorgen "Old Bessie" (M3LR) opgehaald in Tilburg als vervanger voor "PowerBank" (2019 M3P).
Na een grondige check vond ik alleen het rechterachterportier niet mooi aansluiten, echter hadden alle andere M3s die er stonden hetzelfde en valt de afwijking binnen de marge. In 20 minuten stonden we buiten de poort, heerlijk snel dus.

Is even wennen dat de stengels er niet meer zitten maar na een uurtje gereden te hebben greep ik niet meer mis. Opvallend is dat de auto een heel stuk stiller is (geen windgeruis!) en ook zuiniger tov de M3P. Ik haalde 134Wh/km en best wel wat tegenwind, terwijl ik met de M3P met het beste weer deze zomer niet onder de 153Wh/km kwam. En natuurlijk even geprobeerd wat het verschil in acceleratie is; de LR mist die extra kick als je vol optrekt die ik bij de M3P wel ervaar. Ook is de LR beter te rijden in Standaard; de M3P reed ik altijd in Chill ipv sport omdat ik 'm te gevoelig vond. Wegligging is ook zeker verbeterd.

- Ik heb nog steeds dezelfde ruitenwissers, vloermatten en schijven/blokken; Bij andere auto's waren dit de grootste slijtagedelen. Matten zijn nog zo goed als nieuw, ruitenwissers wissen nog prima en schijven/blokken kunnen nog wel een keer 150k mee.
- Op 2x een kapotte koelpomp na (waardoor ik in Keulen zo goed als stil stond na laden in Hilden en een andere keer voor de deur) geen grote problemen gehad met de auto. AC/DC Lader had een keer een zekering die geklapt was, gebeurd tijdens onweer en laadpaal (publiek in de straat) is sindsdien vaak in storing.
- De lak is wel vreselijk gevoelig. Een plastic AH tas veroorzaakt al krassen. Verder ook heel veel krassen. Nooit eerder heb ik zoveel plekken waar de lak eraf is gehad en krassen.
- Bekleding stuur is aan het verkruimelen, linkergedeelte stuur is zo goed als kaal.
- Ondanks dat de draadarmen zijn vervangen 60k geleden is het weer een kraak en piepfestijn. Is zelfs sprake geweest van mogelijke afkeur vorig jaar toen deze voor APK ging, maar zijn niet nogmaals vervangen.

De Volvo's die ik hiervoor had hadden ergere issues zoals ontplofte turbos, brak hybridesysteem en defecte accupack waarmee ik veel vaker de Volvo werkplaats van binnen heb gezien dan ik zou willen. Al met al een prima ervaring met de M3P.

Donderdag gaat ie weg met 150k op de teller, na 15 landen, 3 tijdzones en flink wat nachten als slaapplek te hebben gefungeerd in een aantal van die 15 landen.

Eerste trips staan al gepland dus eens kijken of we bovenstaande kunnen overtreffen met Old Bessie!
Leuk om, als nieuwe Tesla rijder, eerste hand ervaringen te lezen over de onderhouds historie. Het gaat misschien niet 1 op 1 met de nieuwere modellen maar het geeft wel een verwachting/inschatting van wat je ongeveer kwijt (of niet kwijt) bent aan onderhoud de komende paar jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Bobo221 schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 16:18:
[...]

Leuk om, als nieuwe Tesla rijder, eerste hand ervaringen te lezen over de onderhouds historie. Het gaat misschien niet 1 op 1 met de nieuwere modellen maar het geeft wel een verwachting/inschatting van wat je ongeveer kwijt (of niet kwijt) bent aan onderhoud de komende paar jaar.
Hier 44k op de teller van de MY LR.
Onderhoud en herstellingen: 0€
De enige kost die de leasemaatschappij kan tonen is het wisselen van winter en zomerbanden.

Wat me nu een beetje stoort is dat de auto bij 80% een range toont van 401km. Volgens mijn bierviltjes berekening zou ik nu ca 5% degradatie hebben gezien de auto nieuw een range toonde van 424km.

Ik had iets minder degradatie verwacht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bobo221
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11:46
Tommie12 schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 16:23:
[...]

De enige kost die de leasemaatschappij kan tonen is het wisselen van winter en zomerbanden.

Wat me nu een beetje stoort is dat de auto bij 80% een range toont van 401km. Volgens mijn bierviltjes berekening zou ik nu ca 5% degradatie hebben gezien de auto nieuw een range toonde van 424km.

Voor de gein eens de onderhoudshistorie van mijn vorige leasebak opgezocht:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rjSLvun0U1x4N9hyf2zFRK0B97E=/x800/filters:strip_exif()/f/image/rhHFgbi3cCfDn0a2tAlUSGvr.png?f=fotoalbum_large

Ruim 4k in 4 jaar tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lekzzz
[...]

Hier M3LR na 5 jaar en 140k op de teller nog steeds binnen de 5% marge degradatie. Dus ik ben een zeer tevreden mens wat dat betreft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M.Pantoffel
  • Nu online
Mar.tin schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 14:34:
[...]

Tesla Utrecht verkoopt onzin, maar als je online besteld hebt heb je sowieso niets te maken met Tesla Utrecht lijkt me?

Bij een Online bestelling val je gewoon onder de WKOA. (maar IANAL).

Lees wel méér dat Tesla moeilijk doet over zulk "wisselgeld". Begrijp dat nooit zo goed, het levert een veelvoud aan slechte reclame op. Maargoed, dat snap ik al jaren niet. Een beetje betere service would go a long way voor de twijfelaars. Nog maar los van alle tijd die ze zelf moeten besteden om een terugbetaling van €500 te disputen, discussies met je klant enzovoort.
Alle contact gaat via een Tesla Sales Advisor. En dat lijkt gewoon een student met bijbaan. Kan niemand anders aan de lijn krijgen

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Maasluip
  • Nu online

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

yok schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 10:42:
[...]

En weer een zaak van PEBCAK.
- Ik reed niet ver genoeg door (je moet een autolengte voorbij de parkeerplaats rijden)
- Ik zette de auto niet in zijn achteruit.

Het werkt dus gewoon, als ik het goed doe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mar.tin
Maasluip schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 16:58:
[...]

En weer een zaak van PEBCAKS
- Ik reed niet ver genoeg door (je moet een autolengte voorbij de parkeerplaats rijden)

Fixed that for you ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• goldmemberf1
Inmiddels de nieuwe M3 RWD en Y kunnen testen.
Ik ging enigszins bevoordeeld de vergelijking aan, omdat ik qua vormfactor echt meer leun naar de Y, en het schermpje achter en de led strip me weinig boeien. Maar eerlijk is eerlijk: de nieuwe M3 rijdt echt een stuk comfortabeler en is ook een stukje stiller. Ik kreeg een beetje het oude BMW gevoel, mag ik dat zeggen? :-)

Dilemma nu:
1. Wachten op de nieuwe Y, maar wanneer en tegen welke prijs? De huidige Y is 39k inclusief wall connector, maar zonder SEPP en Tesla bonus gaat dat sowieso naar 47k+? Een aanzienlijk verschil. Ook weet ik niet in hoeverre de fijne rij eigenschappen van de 3 te danken zijn aan de andere carrosserievorm danwel de update.
2. Nu de Y kopen, met het risico dat die enorm in waarde daalt zodra de nieuwe Y uit komt.

De M3 lijkt me vanwege de laadruimte toch niet ideaal. We hebben de kinderwagen meegenomen en die past er net in, maar dan kan er weinig bij. En vanuit m'n huidige hatchback ben ik gewend om dingen op elkaar te gooien.

De nood hier is niet zo hoog dat we morgen een nieuwe auto nodig hebben, maar een 3-deurs hatchback en kleine van 6 maanden begint langzaamaan wel op te breken 😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warsame
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 24-06 19:02
vosje88 schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 15:48:
Ik heb onder mijn MY RWD de = edit = Goodyear 255/45R18 104 V XL liggen. Ik vind ze behoorlijk stil. Mijn verbruikt is niet anders merkbaar omhoog gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Himalaya
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:26

Mooi overzicht, ik neem morgen afscheid van mijn M3LR en stap over op een YLR AWD en ga zelfs daar het verschil in acceleratie al missen, 4.4 vs 5 seconden. Verbaas me dan ook dat je een M3P had en die in chill mode reed. Heb een lange proefrit in een YP gemaakt en zou dat zelf nooit doen, vind chill echt niet fijn rijden, die P echter _/-\o_

Heb overigens ook nog nooit een auto gehad die zo weinig problemen heeft gehad in 5 jaar. Inderdaad ook de draagarmen en één keer een beurtje voor nieuw filter en wisserbladen, verder dus echt helemaal niks. Als ik in de markt was voor een 2e hands M3 zou ik hem zonder twijfel overnemen.

de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Uberprutser
Himalaya schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 18:17:
[...]

Mooi overzicht, ik neem morgen afscheid van mijn M3LR en stap over op een YLR AWD en ga zelfs daar het verschil in acceleratie al missen, 4.4 vs 5 seconden. Verbaas me dan ook dat je een M3P had en die in chill mode reed. Heb een lange proefrit in een YP gemaakt en zou dat zelf nooit doen, vind chill echt niet fijn rijden, die P echter _/-\o_

Heb overigens ook nog nooit een auto gehad die zo weinig problemen heeft gehad in 5 jaar. Inderdaad ook de draagarmen en één keer een beurtje voor nieuw filter en wisserbladen, verder dus echt helemaal niks. Als ik in de markt was voor een 2e hands M3 zou ik hem zonder twijfel overnemen.
Oh ja, elk jaar (30k KM) luchtfilters vervangen want die zijn er dan echt wel aan toe is mijn ervaring.

De sport stand is ook goed gebruikt, meestal op lange afstanden door Duitsland bijvoorbeeld.
Het is leuk dat het allemaal kan, maar heb ook mijn best gedaan om banden niet in een seizoen op te gummen vanwege de knaken. 8)
[...]

Waarschijnlijk is er niet eens degradatie, is ie erger, of zelfs een stuk minder.
Als je een keer tot 100% gaat en 'm daarna tot onder de 10% rijdt en daarna weer oplaadt tot 90% zie je dat er een ander getal staat.

Bij mijn M3P zou de staat van de accu nu bij 150k hetzelfde moeten zijn als met 90k; da's 8.1%.
Laatste tijd is het een beetje bijladen telkens, niet echt lange ritten en dat zie je terug in de "degradatie".
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LiigRN2D8Z5awgNSf9dxdkzDjT8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/1PEhUxp8GXQRti3t8657A5LZ.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 33% gewijzigd door Uberprutser op 17-09-2024 18:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Norbertus
Norbertus schreef op maandag 16 september 2024 @ 23:16:
Ik zie dat dit onderwerp vaker voorbij is gekomen, maar zonder duidelijke conclusie. Wat is het verschil: voor een tweede bestuurder (mijn vriendin) een tweede bestuurderprofiel onder zelfde Tesla account vs. een apart tesla account aanmaken. Wat zijn de voor en nadelen van de twee opties? Ik heb premium connectivity; zit die aan mijn account gekoppeld of de auto?
Ik ben er zelf nog verder ingedoken. Volgens mij is het enige verschil dat een apart tesla account in de cloud wordt opgeslagen en dus overdraagbaar is over meerdere auto's (leenauto, tweede auto, huurauto etc). Een bestuurdersprofiel wordt alleen lokaal in de auto opgeslagen. Een extra tesla account creëert automatisch een tweede bestuurdersprofiel in de auto.

Lang verhaal kort: voor mijn vriendin een apart Tesla account aangemaakt en haar toegevoegd als bestuurder. Werkt prima.

Daarnaast is premium connectivity aan de auto gekoppeld en zou dus ook geen probleem moeten zijn met meerdere accounts in de auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Norbertus
goldmemberf1 schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 17:37:
Ik ging enigszins bevoordeeld de vergelijking aan, omdat ik qua vormfactor echt meer leun naar de Y, en het schermpje achter en de led strip me weinig boeien. Maar eerlijk is eerlijk: de nieuwe M3 rijdt echt een stuk comfortabeler en is ook een stukje stiller. Ik kreeg een beetje het oude BMW gevoel, mag ik dat zeggen? :-)

Dilemma nu:
1. Wachten op de nieuwe Y, maar wanneer en tegen welke prijs? De huidige Y is 39k inclusief wall connector, maar zonder SEPP en Tesla bonus gaat dat sowieso naar 47k+? Een aanzienlijk verschil. Ook weet ik niet in hoeverre de fijne rij eigenschappen van de 3 te danken zijn aan de andere carrosserievorm danwel de update.
2. Nu de Y kopen, met het risico dat die enorm in waarde daalt zodra de nieuwe Y uit komt.

De M3 lijkt me vanwege de laadruimte toch niet ideaal. We hebben de kinderwagen meegenomen en die past er net in, maar dan kan er weinig bij. En vanuit m'n huidige hatchback ben ik gewend om dingen op elkaar te gooien.

De nood hier is niet zo hoog dat we morgen een nieuwe auto nodig hebben, maar een 3-deurs hatchback en kleine van 6 maanden begint langzaamaan wel op te breken 😄
Ik heb deze afweging ook gemaakt en gekozen voor koop nu. 39k is enorm veel waar voor je geld en ik vind 47k gewoon te veel worden. Hoe het zich ontwikkeld is natuurlijk koffiedik kijken, maar ik ben tevreden met de keuze en daarna vooral prijzen etc niet meer gaan volgen en lekker rijden :)

Ik kom zelf van een 2019 M3 en de ruimte is echt briljant met twee kids.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Norbertus
En iemand vroeg recent nog hoe de zwarte nieuwe gemini velgen er uit zien:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/swdXphVhy3qmf_85CrB-jDrn9fA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/R4le6M8ef9A4yKKADua9GRwT.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mitsumark
  • Nu online
Himalaya schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 18:17:
[...]
Zoiets wezenlijks moeten vervangen in de eerste 5 jaar vind ik persoonlijk juist erg zwak, hopelijk garantie..
Met mijn andere auto's had ik helemaal niks de eerste 5 jaar, op wat olie en een filtertje na.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jpnl
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 21-06 06:58
goldmemberf1 schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 17:37:

Dilemma nu:
Zelfde dilemma hier. Over de afbouw van de SEPP subsidie maak ik me nog niet zo’n zorgen: in Duitsland kost een model Y 3K minder dan in NL, als subsidie wegvalt zou ik niet vreemd opkijken als de prijs in NL ook aangepast wordt. De Juniper wordt natuurlijk wel fors duurder.

Ik zet in op afwachten op aankondiging Juniper, dan kijk ik of ik het mooi genoeg vind om er een hoop extra tegenaan te smijten, of hopelijk is er dan nog een knaluitverkoop van het uitgaande model. De aankondigingen met Prinsjesdag vandaag zullen de verkoop ook geen goed doen, dus aanschafprijs zal aantrekkelijk moeten blijven om kopers te blijven trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ingmar7
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 21-06 19:49
Maasluip schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 16:58:
[...]

En weer een zaak van PEBCAK.

Dat laatste doet ie zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jpnl schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 20:04:
[...]

Zelfde dilemma hier. Over de afbouw van de SEPP subsidie maak ik me nog niet zo’n zorgen: in Duitsland kost een model Y 3K minder dan in NL, als subsidie wegvalt zou ik niet vreemd opkijken als de prijs in NL ook aangepast wordt. De Juniper wordt natuurlijk wel fors duurder.

Ik zet in op afwachten op aankondiging Juniper, dan kijk ik of ik het mooi genoeg vind om er een hoop extra tegenaan te smijten, of hopelijk is er dan nog een knaluitverkoop van het uitgaande model. De aankondigingen met Prinsjesdag vandaag zullen de verkoop ook geen goed doen, dus aanschafprijs zal aantrekkelijk moeten blijven om kopers te blijven trekken.
Ik verwacht helemaal niet depat de Juniper veel duurder gaat worden.
Dat is niet wat de markt zou accepteren als je de volumes zo sterk omhoog wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpnl
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 21-06 06:58
Tommie12 schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 20:43:
[...]

Ik verwacht helemaal niet depat de Juniper veel duurder gaat worden.
Dat is niet wat de markt zou accepteren als je de volumes zo sterk omhoog wil.
Wel t.o.v. het uitgaande model op dat moment, niet tov de basisprijs idd (45K). En aanbiedingen zou ik het eerste kwartaal na introductie niet verwachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ybos
  • Laatst online: 24-06 21:40
Norbertus schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 19:01:

[Afbeelding]
Full black is vet 8)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Ruggero
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 22-06 07:34
Op Quicksilver staan ze ook goed 😎Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eRfdXl0MNkyGV2hLubIwDu5IMk4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rVgEt9FPI5HylxXz5OLxtD2Q.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11:25
Bobo221 schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 16:38:
[...]

Voor de gein eens de onderhoudshistorie van mijn vorige leasebak opgezocht:

[Afbeelding]

Ruim 4k in 4 jaar tijd.
Er staan behoorlijk wat vreemde zaken op je lijstje.
Hoezo heb jij 3x APK in 4 jaar tijd? Dan was het dus al geen nieuwe auto (waar je minder onderhoud voor hebt)
En waarom staant er 'Automatten' tussen?
Sowieso over wat voor auto hebben we het hier?

Ik vind het een behoorlijk scheve vergelijking met iemand die zegt dat ie maar 0 euro onderhoud had aan zijn Tesla en dat jij dan met een random lijstje aankomt met 'kosten'.
Jij telt werkelijke alle kosten, zelfs een batterij vervangen van de afstandbediening en ruitensproeier vloeistof mee.
Dat moet met je dan met de Tesla vergelijking ook doen, ook de winter- zomerbanden wissel.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
Ruggero schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 21:35:
[...]

Op Quicksilver staan ze ook goed 😎[Afbeelding]
Als er een Y komt -> full black.
Ik vond de midnight Cherry ook vet maar die heeft n kennis in exact de uitvoering gekocht zoals ik m zou kopen, is ook weer zo stom om hetzelfde te kiezen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alexander1984
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 11:14
ybos schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 21:37:
[...]

Als er een Y komt -> full black.
Ik vond de midnight Cherry ook vet maar die heeft n kennis in exact de uitvoering gekocht zoals ik m zou kopen, is ook weer zo stom om hetzelfde te kiezen :P
Waarom? De zwarte lak wel erg gevoelig! Of toch een mooie blauwe die zie je niet zo vaak 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Himalaya
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:26
mitsumark schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 19:45:
[...]
Zoiets wezenlijks moeten vervangen in de eerste 5 jaar vind ik persoonlijk juist erg zwak, hopelijk garantie..
Met mijn andere auto's had ik helemaal niks de eerste 5 jaar, op wat olie en een filtertje na.
Uiteraard was dat een gevalletje garantie.

Bij mijn vorige auto’s heb in de eerste 5 jaar toch minstens een keer per jaar bij de dealer gestaan voor een beurt, zijn er remblokken en zelfs remschijven vervangen. Verschillende lampjes en ander klein grut. Mijn M3 heeft anders dan de bandenwissel maar een keer een beurtje gehad in 5 jaar en 120k km (en dus die draagarmen onder garantie, wat eenbekend punt is van de M3 uit de beginjaren). En dat beurtje wilde ze ook nog bij mij thuis op de oprit komen uitvoeren :D

de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mackeessie
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 23-06 18:46
mitsumark schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 19:45:
[...]
Bij mij dezelfde ervaring met de Tesla in 5 jaar, draagarmen vervangen ( garantie) en een interieurfilter en een set ruitenwissers vervangen
Ik heb ook Mini gereden en mijn vrouw heeft er nog eentje, maar veel kosten in 5 jaar: olieverversen( dure olie) filters,remblokken en schijven,( knap dat je dat in 5 jaar niet had) 2x inspuitpomp kapot, 1e keer na 1000 km ( garantie) en 2e keer coulance, bekend probleem bij Mini Cooper S ( 1600) motoren, ook een vrij wezenlijk zwak onderdeel volgens mij.

• mitsumark
  • Nu online
Mackeessie schreef op woensdag 18 september 2024 @ 00:07:
[...]

Bij mij dezelfde ervaring met de Tesla in 5 jaar, draagarmen vervangen ( garantie) en een interieurfilter en een set ruitenwissers vervangen
Ik heb ook Mini gereden en mijn vrouw heeft er nog eentje, maar veel kosten in 5 jaar: olieverversen( dure olie) filters,remblokken en schijven,( knap dat je dat in 5 jaar niet had) 2x inspuitpomp kapot, 1e keer na 1000 km ( garantie) en 2e keer coulance, bekend probleem bij Mini Cooper S ( 1600) motoren, ook een vrij wezenlijk zwak onderdeel volgens mij.
Pech kun je altijd hebben natuurlijk, maar een nieuwe auto hoort imo gewoon 5 jaar zonder grote problemen te rijden, anders kun je net zo goed 2e hands kopen.
Oliebeurtje kost een keer 150 euro (half uur werk + 6 tientjes olie + 2 tientjes filter), dat valt mee.
Remt jouw vrouw ook niet op de motor?
Hier hadden we exact dezelfde auto gekocht, ik moest na 100k km alleen nieuwe blokken, schijven pas bij 180k km. Vrouwlief moest na 35k km al nieuwe blokken, wel meer kilometers binnendoor, maar ook gewoon remmen met de rem voor rotondes en bochten zonder de motor te gebruiken..
Anyway, blij dat haar huidige EV (nagenoeg) one pedal drive heeft.

• amokjeeh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-04 07:13
Norbertus schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 19:01:

[Afbeelding]
Ja ik! Dankjewel!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
mitsumark schreef op woensdag 18 september 2024 @ 00:36:
[...]
Pech kun je altijd hebben natuurlijk, maar een nieuwe auto hoort imo gewoon 5 jaar zonder grote problemen te rijden, anders kun je net zo goed 2e hands kopen.
Oliebeurtje kost een keer 150 euro (half uur werk + 6 tientjes olie + 2 tientjes filter), dat valt mee.
Remt jouw vrouw ook niet op de motor?
Hier hadden we exact dezelfde auto gekocht, ik moest na 100k km alleen nieuwe blokken, schijven pas bij 180k km. Vrouwlief moest na 35k km al nieuwe blokken, wel meer kilometers binnendoor, maar ook gewoon remmen met de rem voor rotondes en bochten zonder de motor te gebruiken..
Anyway, blij dat haar huidige EV (nagenoeg) one pedal drive heeft.
Die oliebeurt aan 150€…..
Dat was 20 jaar geleden, bij een dealer ga je daar makkelijk 350€ voor betalen.

Nu heb ik in mijn leasecontract gekeken, en daar staat ook 30€ pm voor de Y. Dat zal meer voor een onverwachte herstelling zijn dan voor gewoon onderhoud. Dit bedrag is excl banden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WeeMau89
  • Laatst online: 14-05 19:38
Alexander1984 schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 22:44:
[...]

Waarom? De zwarte lak wel erg gevoelig! Of toch een mooie blauwe die zie je niet zo vaak 8)
Bij ons in de wijk is de blauwe juist in de meerderheid. ;)

• ybos
Alexander1984 schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 22:44:
[...]

Is het niet een fabeltje van de zwarte lak :?
In 2019 met de eerste modellen 3 was het een ding, maar kan me niet voorstellen dat de lak 5 jaar later nog steeds bagger is :?

Waarom :? Ik vind de full black gewoon supervet. En heb nu een blauwe 3 dus ander kleurtje is wel leuk :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
ybos schreef op woensdag 18 september 2024 @ 08:56:
[...]

In 2019 met de eerste modellen 3 was het een ding, maar kan me niet voorstellen dat de lak 5 jaar later nog steeds bagger is :?

Waarom :? Ik vind de full black gewoon supervet. En heb nu een blauwe 3 dus ander kleurtje is wel leuk :Y
De lak is "bagger" omdat het een uni kleur is en geen metallic of pareleffect lak.

Uni lakken zijn gewoon zachter en hebben minder lagen.

• beyazz06
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
ybos schreef op woensdag 18 september 2024 @ 08:56:
[...]

Ik kan je vertellen dat de witte lak, welke sterker zou moeten zijn dan de rest, nog even slecht is :+ Naar zeggen (Tesla medewerker) zijn de lakken van Tesla op waterbasis en daarom gevoeliger voor 'schade van buiten af'.

Heb namelijk een druppeltje hars, wat bij mij 1,5 week er op heeft gezeten en -al is het heel licht- een vlek heeft achtergelaten c.q. in de lak zit en niet eruit is te poetsen. Dat de auto nog maar 6 maanden oud is, en de detaillers die ik heb gesproken en de auto in behandeling hebben genomen er met verbazing naar hebben zitten kijken was niet zo boeiend.

Ook kreeg ik men argument dat wanneer je een slechte fundament hebt, je er sneller doorheen zakt dan wanneer je robuust fundament heb kreeg ik er niet in :+
beyazz06 schreef op woensdag 18 september 2024 @ 09:44:
[...]

Ik kan je vertellen dat de witte lak, welke sterker zou moeten zijn dan de rest, nog even slecht is :+ Naar zeggen (Tesla medewerker) zijn de lakken van Tesla op waterbasis en daarom gevoeliger voor 'schade van buiten af'.
Alle auto's worden tegenwoordig gelakt met lakken op waterbasis.

Maar er is meer in het proces, er zijn de diverse lagen, het drogen en afbakken. Dat heeft allemaal invloed. Je wil ook geen lak die kneiterhard is, want dan krijg je enorm veel last van steenslag.

Pagina: 1 ... 428 ... 502 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: