Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 427 ... 502 Laatste
Acties:
  • 3.700.306 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easy-cloud
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14:55
Vissa66 schreef op zondag 15 september 2024 @ 12:08:
[...]

Had al zo'n vermoeden dat het de banden moeten zijn, gezien bijna elke eigenaar in de EU er last van heeft en in de USA helemaal niemand.

Ik wacht wel tot mijn banden op zijn, want nieuwe P Zero's hoef ik niet. :9
Welke banden ga je er onderleggen hierna? Zelf zat ik te kijken naar SportContact alleen de nieuwe versies zijn weer niet beschikbaar voor deze velgmaat.

[ Voor 17% gewijzigd door easy-cloud op 15-09-2024 12:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DRMR35
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 03-08 17:20
DRMR35 schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 23:26:
[...]

ok. afwachten maar. in de app kan ik niks zien. ik heb ook geen credits zie ik.
Vorige week nog maar eens gebeld met Tesla over gratis premium connectivity tijdens lease van M3H als je op hetzelfde account hiervoor ook een Tesla had. Ze zeggen dat als je hiervoor in aanmerking komt het automatisch wordt verlengd als de 1-maand proefperiode afloopt. Geloof hier niet zo veel van en heb de medewerker per mail laten bevestigen dat ik contact met ze op kan nemen als het niet automatisch wordt verlengd.

Proefperiode loopt over 1,5 week af dan zullen we het zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:39

Ethirty

Who...me?

Gisteren voor het eerst met de Y een kleine 250km gereden. Meerdere ghost wipes bij strakblauwe lucht, 2 phantom brakes en een ingreep voor een auto die net over een streep zwalkte, waar ik zelf niet eens op gereageerd zou hebben.

Kan niet zeggen dat mijn eerste ervaring met TACC en AP nou heel ontspannen waren.

Leert het systeem de eerste kilometers nog of is het wachten op een update die dingen prettiger maakt?

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
  • Laatst online: 20:34
Ethirty schreef op zondag 15 september 2024 @ 13:05:
Gisteren voor het eerst met de Y een kleine 250km gereden. Meerdere ghost wipes bij strakblauwe lucht, 2 phantom brakes en een ingreep voor een auto die net over een streep zwalkte, waar ik zelf niet eens op gereageerd zou hebben.

Kan niet zeggen dat mijn eerste ervaring met TACC en AP nou heel ontspannen waren.

Leert het systeem de eerste kilometers nog of is het wachten op een update die dingen prettiger maakt?
Ervaring leert dat wanneer je auto net nieuw is de ruitenwissers vaker voor 'saus' wipen. Lijkt er op dat er een vettig laagje op de ruiten zitten ofzoiets. Na het wassen van de auto wordt dit al minder. Weggaan helemaal kan je vergeten. Je zult het van tijd tot tijd hebben, door de manier van 'detecteren' van regen via de camera's. Zon, regen, mist van alles resulteert in een wipe, maar op 'n ander moment weer niet ;)

Sowieso is de eerste keer met alles even wennen toch? >:) Komt wel goed!

[ Voor 4% gewijzigd door Oekol op 15-09-2024 13:19 ]

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Wennen sowieso maar na 15+ jaar gewend aan andere auto’s verwacht je niet dat sommige zaken zo slecht zijn geïmplementeerd ;)

Zo rij ik al 10 jaar met zelfdimmende spiegels maar Tesla vond het gisteravond geen een keer nodig die felle lampjes achter mij iets aangenamer te maken.

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shinken82
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:19

Persoonlijk zet ik AP uit bij smallere wegen met oversteekplaatsen waarbij andere verkeersdeelnemers (fietsers, auto's) voor een paar centimeter op jouw weg kan komen te staan.

Veels te vaak meegemaakt dat ik idd net als jij niet eens gereageerd zou hebben, maar de AP maakt dan een onverwachte noodstop. Aan de andere kant snap ik het wel, jouw Tesla wil jouw en andere verkeersdeelnemers beschermen en een ongeluk voorkomen. Maar jeetje, soms schrik ik me toch een hoedje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
Ethirty schreef op zondag 15 september 2024 @ 13:36:
Wennen sowieso maar na 15+ jaar gewend aan andere auto’s verwacht je niet dat sommige zaken zo slecht zijn geïmplementeerd ;)

Zo rij ik al 10 jaar met zelfdimmende spiegels maar Tesla vond het gisteravond geen een keer nodig die felle lampjes achter mij iets aangenamer te maken.
Je hebt het wel in de opties aangezet toch? :+
Achteruitkijkspiegel is standaard dimmende en de zijspiegels kan je kiezen in 't menu.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeRipper
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:16

Nee TACC is slecht en het blijft slecht is mijn ervaring na een jaar Tesla. Hopelijk dat de Amerikaanse stand van zaken qua techniek ooit naar Europa uitgerold wordt. Als je daar op YouTube auto's zelfstandig van A naar B ziet rijden dan wordt de rest van de wereld wel heel erg achtergesteld door Tesla.

Ruitenwissers geven bij mij zelden ghost wipes. Laatste tijd iets vaker bij beslagen ruiten aan de binnenkant. Denk dat er inmiddels ook vettigheid aan de binnenkant bij het camera gedeelte is gekomen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16:54
easy-cloud schreef op zondag 15 september 2024 @ 12:52:
[...]

Welke banden ga je er onderleggen hierna? Zelf zat ik te kijken naar SportContact alleen de nieuwe versies zijn weer niet beschikbaar voor deze velgmaat.
Michelin PSS of P4S. :)

Systeem is gewoon niet goed, heel slecht eigenlijk ten opzichte van veel andere merken. Het Golfje dat ik had in 2016 deed het al vele malen beter dan mijn huidige 2024 M3P. |:(

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Oekol schreef op zondag 15 september 2024 @ 13:41:
[...]

Je hebt het wel in de opties aangezet toch? :+
Achteruitkijkspiegel is standaard dimmende en de zijspiegels kan je kiezen in 't menu.
Uiteraard. Dimmende spiegels was 1 van de harde eisen voor de volgende auto vanwege alle veel te felle en slecht afgestelde koplampen op de weg.
Vissa66 schreef op zondag 15 september 2024 @ 14:16:
[...]

Systeem is gewoon niet goed, heel slecht eigenlijk ten opzichte van veel andere merken. Het Golfje dat ik had in 2016 deed het al vele malen beter dan mijn huidige 2024 M3P. |:(
Exact, ik haalde 10 jaar geleden een Octavia op en dat reed al een stuk beter dan gisteren.

Ook parkeren was gisteren lachwekkend triest ten opzichte van de laatste 20 jaar. Gelukkig is het enorm verbeterd tov hoe het was.

Morgen gaat AP in ieder geval weer uit tot ik een beetje aan TACC gewend ben en de Commander erin zit.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
Ethirty schreef op zondag 15 september 2024 @ 14:40:
[...]

Uiteraard. Dimmende spiegels was 1 van de harde eisen voor de volgende auto vanwege alle veel te felle en slecht afgestelde koplampen op de weg.
Bizar had gisteren een nieuwe Toyota Yaris achter mij met de koplampen op grootlicht (zo leek het, overdag). Maar de lampen gingen wel uit als ik van links naar rechts stuurde in 't vak. Echt bizar hoe irritant dat was. Heb haar maar op gegeven moment voorgelaten. Die lampen waren op de maan afgesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idanue
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 14:05
[...]

Ik ga zelf voor de https://www.hankooktire.com/nl/nl/tire/ion/flexclimate.html voor mijn M3P als ze op zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Black Sparrow
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:29
Oekol schreef op zondag 15 september 2024 @ 14:43:
[...]

Bizar had gisteren een nieuwe Toyota Yaris achter mij met de koplampen op grootlicht (zo leek het, overdag). Maar de lampen gingen wel uit als ik van links naar rechts stuurde in 't vak. Echt bizar hoe irritant dat was. Heb haar maar op gegeven moment voorgelaten. Die lampen waren op de maan afgesteld.
Dan weet je eindelijk hoe mensen denken over model Y rijders en afgestelde lampen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
Black Sparrow schreef op zondag 15 september 2024 @ 15:03:
[...]

Dan weet je eindelijk hoe mensen denken over model Y rijders en afgestelde lampen :+
Nonsens. De oude M3 uit 2019, dat waren hemelkijkers. Voor en na de matrix update schijnt letterlijk niemand na mij. Op vakantie nagelaten dat ik berg af reed dal in en vrachtwagen kilometer verop (of nog verder wellicht) ook. Dat was blijkbaar moeilijk te zien voor de camera's. In Nederland nooit. Ook niet andere MY achter mij overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdidi
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Ik merk iets vreemds met de wegloop vergrendeling. Als ik wegloop terwijl er nog iemand in de auto zit, gaat de auto wel op slot en klappen de spiegels in. Als degene die er nog in zit de passagierdeur op de normale manier opent via het knopje gaat die gewoon open, maar blijven de spiegels ingeklapt. Zodra er is uitgestapt en de deur wordt weer gesloten zijn de spiegels nog steeds ingeklapt, maar de auto gaat dan niet meer automatisch op slot, terwijl de spiegels wel zijn ingeklapt. Is dat normaal? Betreft net nieuwe Model Y RWD SR met fabriekssoftware 2024.26.200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maharens
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 04-08 11:05
GekkeRipper schreef op zondag 15 september 2024 @ 11:44:
[...]

Dat is de EN US handleiding. In Nederland werkt het inschakelen van de lampen bij regen niet. Geen idee waarom.
Dan zal het toeval zijn bij mij idd. Dan gaat mijn verlichting dus aan omdat het donkerder wordt, niet omdat ie op auto staat en gaat wissen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
TweakerVincent schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 21:22:
Voor de niet lease rijders, hebben jullie Anwb? Of krijg je vanuit tesla genoeg support?
Ik heb pechhulp via de reisverzekering maar dat is met name omdat Tesla de vouwwagen rustig laat staan als er wat met de auto is…

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Megat
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20:45
Voor de niet lease rijders, hebben jullie Anwb? Of krijg je vanuit tesla genoeg support?
Voor de zekerheid ANWB Wegenwacht gecontinueerd. In mijn beleving heeft de Wegenwacht al decennialang een prima reputatie, daarom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Laatst online: 21:28
thanks, heb zojuist anwb europa besteld. Toch maar even voor de zekerheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14-09 21:27
[...]

Ik heb de goodyear eagle f1 genomen. Ben erg tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

shinken82 schreef op zondag 15 september 2024 @ 13:38:
[...]

Persoonlijk zet ik AP uit bij smallere wegen met oversteekplaatsen waarbij andere verkeersdeelnemers (fietsers, auto's) voor een paar centimeter op jouw weg kan komen te staan.

Veels te vaak meegemaakt dat ik idd net als jij niet eens gereageerd zou hebben, maar de AP maakt dan een onverwachte noodstop. Aan de andere kant snap ik het wel, jouw Tesla wil jouw en andere verkeersdeelnemers beschermen en een ongeluk voorkomen. Maar jeetje, soms schrik ik me toch een hoedje.
Dit was op de 3e baan van de A12 ;)

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jandeeg88
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 10-05 02:51
Gaan we vanmiddag even kijken bij onze nieuwe Y die volgende week afgeleverd wordt en al wel bij het SC staat, blijkt een van de achterramen op een dusdanige kier te staan dat er tenminste 5 mm tussen rubber en raam zit......

Ik neem zelf aan dat dit waarschijnlijk al het geval is sinds de auto na zijn productie in Duitsland (wellicht op dat vliegveld?) gestaan heeft, vervolgens schijnt hij in Belgie opgeslagen te zijn geweest (wist men te vertellen eerder in het bestelstadium) en nu sinds midden afgelopen week op de huidige plaats.

Wat zouden jullie doen; deze maar afwijzen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18:51
Megat schreef op zondag 15 september 2024 @ 16:51:
[...]

Voor de zekerheid ANWB Wegenwacht gecontinueerd. In mijn beleving heeft de Wegenwacht al decennialang een prima reputatie, daarom.
Tip:
Doe soms of je gek bent... Een ongeluk en pech zit soms heel dicht bij elkaar.

Laatst door een opwippende tegel een leiding kapot. ANWB kwam niet om mij af te slepen want dit was een ongeval.
Als je gewoon dom doet of t niet bewust hebt meegekregen en je belt: er komt ineens allemaal koelwater onder de auto vandaan komen ze wel...
Ik was zwaaaaaaar teleurgesteld.

(update: Accu gelukkig niet beschadigd, leiding staat in backorder sinds een week. Er is niet eens een verwachte levertijd :X )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fisherman
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:27
Ik heb hem verzekerd bij Promovendum. Daar heb ik ook pechhulp bij genomen voor heel europa. Had ik hiervoor ook al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
Black Sparrow schreef op zondag 15 september 2024 @ 15:03:
[...]

Is dat een bekend probleem met de Y? Mijn overbuurman heeft een MYP en die schijnt recht bij ons naar binnen. Er zit ongeveer 50 meter tussen de huisen tegenover ons. Ik parkeer ook achteruit in op de oprit, maar de lichtgrens komt niet boven de onderkant van het raam bij de huizen tegenover mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

fisherman schreef op zondag 15 september 2024 @ 20:38:
[...]

Is dat een bekend probleem met de Y? Mijn overbuurman heeft een MYP en die schijnt recht bij ons naar binnen. Er zit ongeveer 50 meter tussen de huisen tegenover ons. Ik parkeer ook achteruit in op de oprit, maar de lichtgrens komt niet boven de onderkant van het raam bij de huizen tegenover mij.
Automatisch grootlicht gaat niet uit voor huizen.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
Ethirty schreef op zondag 15 september 2024 @ 20:41:
[...]

Automatisch grootlicht gaat niet uit voor huizen.
Maar dat gaat toch niet aan als de auto stil staat? Bij mij niet volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
fisherman schreef op zondag 15 september 2024 @ 20:51:
[...]

Maar dat gaat toch niet aan als de auto stil staat? Bij mij niet volgens mij.
Hij zal hem ook niet zonder te rijden op de oprit krijgen denk ik.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
Inspired schreef op zondag 15 september 2024 @ 21:18:
[...]

Hij zal hem ook niet zonder te rijden op de oprit krijgen denk ik.
Maar het gebeurt als hij stil staat.

Een ander ding trouwens. Als ik de app open, zie ik wat sneltoetsen. Maar ik zou die met het cirkeltje willen veranderen naar openen trunk ipv frunk.
Kan dat?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qg5iYyz4l4Ffk8UXOWyFZYXD9Ps=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xKFP4CFiQTsyItCyNV54XHjB.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:01
fisherman schreef op zondag 15 september 2024 @ 21:24:
[...]

Maar het gebeurt als hij stil staat.

Een ander ding trouwens. Als ik de app open, zie ik wat sneltoetsen. Maar ik zou die met het cirkeltje willen veranderen naar openen trunk ipv frunk.
Kan dat?
[Afbeelding]
Druk hem eens lang in ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Radiodurans
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
fisherman schreef op zondag 15 september 2024 @ 21:24:
[...]
Kan dat?
[Afbeelding]
Wel eens een longpress geprobeerd? Je kunt zelfs 5 icoontjes naast elkaar krijgen...

[ Voor 4% gewijzigd door Radiodurans op 15-09-2024 21:28 ]

MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE/EN4C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
Radiodurans schreef op zondag 15 september 2024 @ 21:28:
[...]

Wel eens een longpress geprobeerd? Je kunt zelfs 5 icoontjes naast elkaar krijgen...
Dat was het inderdaad. Ik dacht dat ik dat al geprobeerd had. Blijkbaar niet goed gedaan. Bedankt ☺️.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ndjong
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
fisherman schreef op zondag 15 september 2024 @ 21:33:
[...]

[...]

Dat was het inderdaad. Ik dacht dat ik dat al geprobeerd had. Blijkbaar niet goed gedaan. Bedankt ☺️.
Als je het nieuwe icoontje heel ver naar rechts plaatst (eigenlijk op de rand van je scherm) kun je er 5 naast elkaar krijgen. Het is misschien even een paar keer proberen maar het lukt uiteindelijk wel!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XWfn1snsfWxIhzvnIejkxHdwdwM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eiBwk0bbYP5xRv1p24wn7aEy.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +7 Henk 'm!

Verwijderd

ndjong schreef op zondag 15 september 2024 @ 22:01:
[...]

Als je het nieuwe icoontje heel ver naar rechts plaatst (eigenlijk op de rand van je scherm) kun je er 5 naast elkaar krijgen. Het is misschien even een paar keer proberen maar het lukt uiteindelijk wel!

[Afbeelding]
Ben ik de enige OCD’er die de ‘frunk openen pictogram’ vooraan heeft staan en trunk achteraan :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GekkeRipper
maharens schreef op zondag 15 september 2024 @ 16:27:
[...]

Dan zal het toeval zijn bij mij idd. Dan gaat mijn verlichting dus aan omdat het donkerder wordt, niet omdat ie op auto staat en gaat wissen.
Ja dat gebeurt bij mij soms ook. Maar controleer het maar eens bij lichte regen in heldere omstandigheden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nosch
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13-08 19:24

Nosch

MYLR Blue

Verwijderd schreef op zondag 15 september 2024 @ 22:09:
[...]

Ben ik de enige OCD’er die de ‘frunk openen pictogram’ vooraan heeft staan en trunk achteraan :+
Nee, heb ik ook :)
Maar wel lastig want ik vind dat de knop voor de scheten eigenlijk ook achteraan moet... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beyazz06
  • Niet online
ybos schreef op zondag 15 september 2024 @ 20:25:
[...]

Tip:
Doe soms of je gek bent... Een ongeluk en puch zit soms heel dicht bij elkaar.

Laatst door een opwippende tegel een leiding kapot. ANWB kwam niet om mij af te slepen want dit was een ongeval.
Als je gewoon dom doet of t niet bewust hebt meegekregen en je belt: er komt ineens allemaal koelwater onder de auto vandaan komen ze wel...
Ik was zwaaaaaaar teleurgesteld.

(update: Accu gelukkig niet beschadigd, leiding staat in backorder sinds een week. Er is niet eens een verwachte levertijd :X )
/offtopic; sorry kon het niet laten..

Ook als je een auto te leen hebt, waarvan de eigenaar ANWB lid is; doen alsof jij dat bent. Want al sta je levensgevaarlijk met de auto op de weg, weigert men simpelweg te komen. Want ja, lidmaatschap is op persoon niet kenteken. Dus bedankt dat je eerlijk bent en succes met je levensgevaarlijk situatie 😨

Service ftw!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peertjah
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 10-12-2024
Vandaag zag ik dat de stof (rubber?) tussen alle ramen van de deur, en de deur zelf behoorlijk groen worden,
Bij de wasstraat wordt dit niet echt schoon, en als het raam helemaal open is is dit ook niet vrij om schoon te maken.

Iemand een tip om dit te reinigen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gebruikershaes
Verwijderd schreef op zondag 15 september 2024 @ 22:09:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BDZNQu36xtOar4nsKsga9KhOYgQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/lspRlRAkljP5Ac8QeMn18rvi.png?f=fotoalbum_large

:+ lock en sentry aan de buitenkant. Fan in de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gebruikershaes schreef op maandag 16 september 2024 @ 06:23:
[...]

[Afbeelding]

:+ lock en sentry aan de buitenkant. Fan in de auto.
Hier valt ook wat voor te zeggen ja :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiodurans
  • Nu online
Mijn OCD kan vooral die witte Gemini wieldoppen die ik allang gewisseld heb niet aan :/ Je kunt de auto allerlei (non-Tesla) kleuren geven maar gewoon de wielen zwart maken is geen optie helaas.

MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE/EN4C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
Wat me net opvalt is dat de knipperlichten niet meer blijven doorknipperen na een halve press. Gaan nu uit na 3x knipperen zoals voorheen. Automatisch annuleren staat aan. Iemand anders ook dit gemerkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:03
gebruikershaes schreef op maandag 16 september 2024 @ 08:35:
Wat me net opvalt is dat de knipperlichten niet meer blijven doorknipperen na een halve press. Gaan nu uit na 3x knipperen zoals voorheen. Automatisch annuleren staat aan. Iemand anders ook dit gemerkt?
Nee, maar welke firmware versie heb je?

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
Tommie12 schreef op maandag 16 september 2024 @ 08:43:
[...]

Nee, maar welke firmware versie heb je?
2024.26.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
gebruikershaes schreef op maandag 16 september 2024 @ 08:35:
Vraag mij meer af of ik dit ook gehad heb dat het bij een halve press door bleef knipperen. In principe als ik in de volgende 'lane' was ging hij altijd wel uit bij mijn weten. Want als je hem helemaal doordrukt blijft hij knipperen en halve press na 3x uit / baan wissel. Zo zou het moeten werken correct?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sweebee
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 21:15
Radiodurans schreef op maandag 16 september 2024 @ 08:07:
Mijn OCD kan vooral die witte Gemini wieldoppen die ik allang gewisseld heb niet aan :/ Je kunt de auto allerlei (non-Tesla) kleuren geven maar gewoon de wielen zwart maken is geen optie helaas.
Je kunt wel zwarte Gemini’s kiezen onder het service menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
Radiodurans schreef op maandag 16 september 2024 @ 08:07:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3wD2qVM-10BjgavWLZ3AtOlzFVk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7qwZnGeEGOqAuwQ4rdR1BpvV.jpg?f=fotoalbum_large

Zoals @sweebee zegt is dit mogelijk hoor :)
Dit is mijn auto een MY RWD met zwarte velgen in auto en app.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gebruikershaes
Oekol schreef op maandag 16 september 2024 @ 08:57:
[...]

Vraag mij meer af of ik dit ook gehad heb dat het bij een halve press door bleef knipperen. In principe als ik in de volgende 'lane' was ging hij altijd wel uit bij mijn weten. Want als je hem helemaal doordrukt blijft hij knipperen en halve press na 3x uit / baan wissel. Zo zou het moeten werken correct?
Ja in principe is idd doordrukken blijven knipperen en half indrukken 3x knipperen. Alleen is dit veranderd nadat de optie “richtingaanwijzers automatisch annuleren” bij is gekomen. Dan knipperde die door na halve press en werd het geannuleerd na een baan wissel of nadat je de bocht had gemaakt.
Zelf vond ik dat prettig want dan hoefde ik niet meer door te drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schwarz
  • Laatst online: 13:54
beyazz06 schreef op zondag 15 september 2024 @ 22:54:
[...]

Ook als je een auto te leen hebt, waarvan de eigenaar ANWB lid is; doen alsof jij dat bent. Want al sta je levensgevaarlijk met de auto op de weg, weigert men simpelweg te komen. Want ja, lidmaatschap is op persoon niet kenteken. Dus bedankt dat je eerlijk bent en succes met je levensgevaarlijk situatie 😨

Service ftw!
Om dit soort misbruik te voorkomen vragen ze dus ook legitimatie. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyrunner
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-09 17:01
Goedemorgen allen,

Wellicht dat iemand hier een tip kan geven.

Mijn vrouw en ik gebruiken allebei de Tesla app op een iPhone om de auto te gebruiken. Ik heb bluetooth in de auto ingesteld om mijn toestel als prioriteit te gebruiken, maar toch gebeurt het regelmatig dat er een storing optreed wanneer wij beiden bij of in de auto zijn ; ik zie dan mijn BT connectie aan/uit gaan, totdat mijn vrouw BT uitzet.

Lijkt mij dat mijn M3LR 2024 hier gewoon mee om moet kunnen gaan?

It took the power of Commodore 64 to put man on the moon

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peter_1975
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 20:29
ndjong schreef op zondag 15 september 2024 @ 22:01:
[...]

[Afbeelding]
Ik zou geen frunk icoon kiezen. Want als je hem op afstand per ongeluk drukt, kan je hem niet meer sluiten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ndjong
  • Niet online
Peter_1975 schreef op maandag 16 september 2024 @ 09:58:
[...]

Ik zou geen frunk icoon kiezen. Want als je hem op afstand per ongeluk drukt, kan je hem niet meer sluiten.
Als je op het frunk icoon drukt krijg je nog wel een pop-up om er zeker van te zijn dat het niet per ongeluk was :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_1975
ndjong schreef op maandag 16 september 2024 @ 10:09:
[...]

Als je op het frunk icoon drukt krijg je nog wel een pop-up om er zeker van te zijn dat het niet per ongeluk was :)
Weet je het zeker? Net geprobeerd, geen pop up, ook al Tesla 6 meter van hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndjong
  • Niet online
Peter_1975 schreef op maandag 16 september 2024 @ 10:11:
[...]

Weet je het zeker? Net geprobeerd, geen pop up, ook al Tesla 6 meter van hier.
Ja ik weet het zeker, misschien was je toch nog te dichtbij? al krijg ik de melding wel als ik 6 meter van de Tesla weg ben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Peter_1975
ndjong schreef op maandag 16 september 2024 @ 10:15:
[...]

Ja ik weet het zeker, misschien was je toch nog te dichtbij? al krijg ik de melding wel als ik 6 meter van de Tesla weg ben.
Op 20 meter wel pop-up. Gelukkig maar. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Skyrunner schreef op maandag 16 september 2024 @ 09:19:
Goedemorgen allen,

Mijn vrouw en ik gebruiken allebei de Tesla app op een iPhone om de auto te gebruiken. Ik heb bluetooth in de auto ingesteld om mijn toestel als prioriteit te gebruiken, maar toch gebeurt het regelmatig dat er een storing optreed wanneer wij beiden bij of in de auto zijn ; ik zie dan mijn BT connectie aan/uit gaan, totdat mijn vrouw BT uitzet.

Ik snap je niet helemaal, aan/uit gaan, wat bedoel je daarmee?

Het oppikken van phone key en prioriteit is in mijn ogen vooral als je echt exact tegelijk bij de auto aankomt. Als 1tje eerder is dan de ander dan pakt de auto die op en zal daarbij blijven (en wisselen is dan even de naam aantikken en wisselen).

Daarnaast ook goed om te kijken naar de Phone Key en Audio die los als BT connecties in je iPhone staan, het aan/uit gaan kan dan vaak ook wat te maken hebben met de audio icm apps als FlitsMeister oid die wat willen zeggen.

[ Voor 5% gewijzigd door Sander op 16-09-2024 10:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EvolutionX
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:47
Peertjah schreef op maandag 16 september 2024 @ 00:26:
Vandaag zag ik dat de stof (rubber?) tussen alle ramen van de deur, en de deur zelf behoorlijk groen worden,
Bij de wasstraat wordt dit niet echt schoon, en als het raam helemaal open is is dit ook niet vrij om schoon te maken.

Er zijn best wel wat filmpjes op Youtube hoe je ze kunt verwijderen. Ik heb verder geen tools gebruikt, maar wat ik heb gedaan:
1)ramen omlaag
2) vanaf klinkzijde de raamlijst voorzichtig omhoog trekken (waarbij je ze een beetje naar voren tordeert)
3) veel geduld hebben om de raamlijst beetje bij beetje los te krijgen.
4) wassen met een borsteltje, autoshampoo en apc., de lak onder de raamlijsten schoonmaken
5) drogen en terugplaatsen.

Kostte mij 1.5 uur, maar ik was dan wellicht iets te voorzichtig. Als ze wat vies zijn of groene aanslag hebben is dit het wat mij betreft zeker waard, zien er weer uit als nieuw nu en hoef ook niet bang te zijn voor krasjes op de ruiten bij het omlaag en omhoog doen.

Ik las ook ergens dat je ze kunt schoonmaken met een tandenborstel zonder de lijsten te verwijderen, dat zou ik niet doen omdat de kans op krassen bij de ruit groot is op die manier, als je dit al doet dan de ruiten zo ver mogelijk omhoog houden zodat het uit het zicht is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Laatst online: 14-09 13:08

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

EvolutionX schreef op maandag 16 september 2024 @ 10:51:
[...]

Ik las ook ergens dat je ze kunt schoonmaken met een tandenborstel zonder de lijsten te verwijderen, dat zou ik niet doen omdat de kans op krassen bij de ruit groot is op die manier,
Moet je zo'n tandenborstel met een tongschraper pakken, dat is zacht plastic.

[ Voor 10% gewijzigd door Maasluip op 16-09-2024 10:57 ]

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• beyazz06
  • Niet online
Schwarz schreef op maandag 16 september 2024 @ 09:14:
[...]

Om dit soort misbruik te voorkomen vragen ze dus ook legitimatie. ;)
Werk je toevallig bij de ANWB? Het is namelijk walgelijk om dit 'misbruik' te benoemen.
Je uitspraak klopt overigens ook niet, in geen enkele keren ervoor is er om een ID gevraagd. Het is dat ik een eerlijk antwoord gaf op de vraag ;)
Goedemorgen allen,

Hier met een Model Y 2024 iig geen last van.
Heb je toevallig nog (game) controllers oid die gekoppeld zijn? Ik meen te herinneren dat er max 2 of 3 actieve bluetooth connecties mogelijk zijn.

[ Voor 47% gewijzigd door beyazz06 op 16-09-2024 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Laatst online: 16:01
bilgy_no1 schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 20:27:
[...]
Bij een langer reis kijk ik altijd eerst in ABRP. Dat geeft veel meer mogelijkheden om de reis te plannen zodat de pauzes goed verspreid zijn en langere laadbeurten samenvallen met lunch of diner. Kwestie van even de avond van tevoren die route plannen. Ik stel dan per etappe de beoogde superchargerals bestemming in de navigatie in.
[...]
Nadeel hiervan is dat je geen alternatieve routes meer gaat gebruiken bij calamiteiten. Heb al een paar keer gehad dat er door files een heel andere route gekozen wordt, inclusief een compleet andere set superchargers. Als je zelf een supercharger erin zet, gaat de auto er hoe dan ook heen, ongeacht vertragingen op de weg er naartoe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fisherman
Oekol schreef op maandag 16 september 2024 @ 08:57:
[...]

Exact zo werkt het bij mij. Pas bij een volledige baanwissel gaat de richtingaanwijzer vanzelf uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:19

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Niet zeker of dit onder accessoires valt of niet dus vandaar hier mijn vraag; sinds februari rij ik met veel plezier rond in een Y (performance) op de meegeleverde zomerbanden. Bevalt erg goed, lekker sportief en range is helemaal in orde. Afgelopen zomer mee naar zuid Frankrijk en Italië geweest, waarbij de autobahn fantastisch was en in Frankrijk de SuC's lekker goedkoop.

De eerste koude nachten zijn nu geweest en daarom ben ik gaan oriënteren naar goede winterbanden. Bij Tesla zelf worden dezelfde (?) 21 inch Überturbine velgen verkocht inclusief winterbanden. Waarbij andere opties volgens Tesla niet mogelijk zijn (waaronder de 20 inch induction velgen). Daaruit heb ik een tweetal vragen:
  1. Klopt dit überhaupt? Gezien het prijsverschil zou ik misschien wel de voorkeur geven aan de 21 inch'ers, maar ik vermoed dat het alleen om de snelheidsindex van het rubber gaat.
  2. In het geval je voor de 21 inch wilt gaan, waarom zou je dan een tweede keer dezelfde velgen willen? Op een paar (inmiddels weggelakte) krasjes na zijn ze nog in goede conditie dus lijkt het me zonde om een tweede set aan te schaffen gezien het al snel om honderden euro's per wiel gaat
Andere tips zijn ook zeker welkom! Ik ben zelf niet heel bekend in de markt dus daarom heb ik alleen nog bij Tesla zelf zitten zoeken.

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simone2011
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 24-11-2024
Goedemiddag,

Ik heb de volgende vraag zijn er nog berijders van een model Y RWD die een hobbelend gevoel ervaren bjj snelheden rond de 50km/h? Bij hoge snelheden ervaar ik het niet.

Mitsubishi ecodan EHSD-VM2D/SUZ-SWM60 VA buffervat 300L (25-10-2023. Zonnepanelen 7510wp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trangelang
  • Laatst online: 14-09 22:00
Simone2011 schreef op maandag 16 september 2024 @ 12:22:
Goedemiddag,

Ik heb de volgende vraag zijn er nog berijders van een model Y RWD die een hobbelend gevoel ervaren bjj snelheden rond de 50km/h? Bij hoge snelheden ervaar ik het niet.
Je bedoelt dat de auto hard geveerd is? :-). :) of bedoel je hobbelend in de zin van dat je stuur trilt.
Wat voor maat banden heb je. 19 inch of groter.

De Tesla Y is gewoon hard geveerd. Het is net geen sportwagen hard. Al moet ik zeggen dat de achter passagiers de trillingen meer voelen dan de bestuurder zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simone2011
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 24-11-2024
trangelang schreef op maandag 16 september 2024 @ 12:26:
[...]

Je bedoelt dat de auto hard geveerd is? :-). :) of bedoel je hobbelend in de zin van dat je stuur trilt.
Wat voor maat banden heb je. 19 inch of groter.

De Tesla Y is gewoon hard geveerd. Het is net geen sportwagen hard. Al moet ik zeggen dat de achter passagiers de trillingen meer voelen dan de bestuurder zelf.
Nee lijkt volgens mij eerder op een onbalans ding. Heb 19inch wielen. Stuur trilt niet althans misschien eens bewust op gaan letten. Het is alleen rondom de 50 per uur.

We zijn ook nooit ergens tegenaan gereden of ergens doorheen.

Mitsubishi ecodan EHSD-VM2D/SUZ-SWM60 VA buffervat 300L (25-10-2023. Zonnepanelen 7510wp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• r0bb
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 19:31
Simone2011 schreef op maandag 16 september 2024 @ 12:22:
Goedemiddag,

Ik heb dit weleens gemerkt bij stapvoets in de file rijden, maar niet bij 50kmh nee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
DaCoTa schreef op maandag 16 september 2024 @ 11:20:
[...]

Nadeel hiervan is dat je geen alternatieve routes meer gaat gebruiken bij calamiteiten. Heb al een paar keer gehad dat er door files een heel andere route gekozen wordt, inclusief een compleet andere set superchargers. Als je zelf een supercharger erin zet, gaat de auto er hoe dan ook heen, ongeacht vertragingen op de weg er naartoe.
Ja, dat klopt en ik ververs tijdens de pauze ook altijd even de hele route in de auto (dus naar het eindpunt) om te kijken of die nog werkt qua files.

Maar hangt ook wel af van land en tijdstip. Soms vind ik het een beetje twijfelachtig om 25 km meer te rijden voor naar verwachting 10 minuten winst in reistijd. Van de zomer heb ik dus bewust mijn eigen route gepakt ipv vlak langs Parijs te rijden ttv de Spelen.

Maar in Duitsland op weg naar de Alpen is het inderdaad goed om de verkeerssituatie te blijven checken. Voordat je bij bepaalde keuzemomenten in de route bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peertjah
  • Laatst online: 10-12-2024
Maasluip schreef op maandag 16 september 2024 @ 10:56:
[...]

Moet je zo'n tandenborstel met een tongschraper pakken, dat is zacht plastic.
Dan is een kwast misschien nog de beste optie 🤔
Dat ga ik proberen, icm de tips erboven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
RoofTurkey schreef op maandag 16 september 2024 @ 12:01:
Niet zeker of dit onder accessoires valt of niet dus vandaar hier mijn vraag; sinds februari rij ik met veel plezier rond in een Y (performance) op de meegeleverde zomerbanden. Bevalt erg goed, lekker sportief en range is helemaal in orde. Afgelopen zomer mee naar zuid Frankrijk en Italië geweest, waarbij de autobahn fantastisch was en in Frankrijk de SuC's lekker goedkoop.

De eerste koude nachten zijn nu geweest en daarom ben ik gaan oriënteren naar goede winterbanden. Bij Tesla zelf worden dezelfde (?) 21 inch Überturbine velgen verkocht inclusief winterbanden. Waarbij andere opties volgens Tesla niet mogelijk zijn (waaronder de 20 inch induction velgen). Daaruit heb ik een tweetal vragen:
  1. Klopt dit überhaupt? Gezien het prijsverschil zou ik misschien wel de voorkeur geven aan de 21 inch'ers, maar ik vermoed dat het alleen om de snelheidsindex van het rubber gaat.
  2. In het geval je voor de 21 inch wilt gaan, waarom zou je dan een tweede keer dezelfde velgen willen? Op een paar (inmiddels weggelakte) krasjes na zijn ze nog in goede conditie dus lijkt het me zonde om een tweede set aan te schaffen gezien het al snel om honderden euro's per wiel gaat
Andere tips zijn ook zeker welkom! Ik ben zelf niet heel bekend in de markt dus daarom heb ik alleen nog bij Tesla zelf zitten zoeken.
Ik heb geen P, dus kan alleen op vraag 2 reageren.

Het is inderdaad prima mogelijk om alleen de banden te laten verwisselen met gebruik van dezelfde velg. Dat scheelt flink in aanschaf. Het wisselen is dan wel iets meer werk en dus wat duurder, maar dat verschil maak je nooit meer goed.

Als je de winterbanden op aparte velgen houdt kun je makkelijk zelf de wissel doen. Maar als je het toch uitbesteedt kun je net zo goed alleen de banden laten wisselen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPDeckers
De eerste koude nachten zijn nu geweest en daarom ben ik gaan oriënteren naar goede winterbanden. Bij Tesla zelf worden dezelfde (?) 21 inch Überturbine velgen verkocht inclusief winterbanden. Waarbij andere opties volgens Tesla niet mogelijk zijn (waaronder de 20 inch induction velgen).
Tesla zegt dit inderdaad, ivm snelheidsindex is het gerucht.

Ik heb echter gewoon de originele tesla 19" winterset op mijn MYP liggen (in de winter), en die zijn uitgeleverd met snelheidsindex W, dus geen sticker nodig in DE/BE. Maar misschien dat ze ook met index V worden uitgeleverd, en dat mag dan niet in bepaalde landen (zonder sticker).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• trangelang
  • Laatst online: 14-09 22:00
Simone2011 schreef op maandag 16 september 2024 @ 12:40:
[...]

Nee lijkt volgens mij eerder op een onbalans ding. Heb 19inch wielen. Stuur trilt niet althans misschien eens bewust op gaan letten. Het is alleen rondom de 50 per uur.

We zijn ook nooit ergens tegenaan gereden of ergens doorheen.
Het trillen van het stuur is van een onbalans van de banden. De velgen moeten opnieuw gebalanceerd worden. Uitlijnen is niet zo zeer nodig. Helemaal als je merkt dat dit pas bij een bepaalde snelheid is. Ik denk dat je dit als eerste moet doen om zaken uit te sluiten. Alleen bij 50 is al snel ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 12-09 22:07

Bij de Model 3 P kan het idd een issue zijn omdat de naaf net wat anders zit dan gewone modellen. Maar Model Y P volgens mij geen issue. @Inspired heeft gewoon een 19inch gemini onder zijn Performance.

Life is too short to drive boring cars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 12-09 22:07
Peertjah schreef op maandag 16 september 2024 @ 00:26:

Heb je wellicht een foto? Ik hoorde vaker (ook op fb groep) van groene aanslag maar ik heb het zelf niet (of ik heb het niet goed gekeken, vandaar de vraag)

Life is too short to drive boring cars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

JPDeckers schreef op maandag 16 september 2024 @ 13:26:
[...]

Tesla zegt dit inderdaad, ivm snelheidsindex is het gerucht.

Ik heb echter gewoon de originele tesla 19" winterset op mijn MYP liggen (in de winter), en die zijn uitgeleverd met snelheidsindex W, dus geen sticker nodig in DE/BE. Maar misschien dat ze ook met index V worden uitgeleverd, en dat mag dan niet in bepaalde landen (zonder sticker).
Thanks voor de reactie! (anderen ook :) ). Vanwaar dat je hebt gekozen voor de 19 inch in de winter, is dat alleen vanwege het comfort en de lagere prijs of had je hier nog andere overwegingen voor?

En natuurlijk de vraag of het ook bevalt of dat je toch liever de 21 inch in de winter had gebruikt?

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyrunner
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-09 17:01
Sander schreef op maandag 16 september 2024 @ 10:22:
[...]

Ik snap je niet helemaal, aan/uit gaan, wat bedoel je daarmee?

Het oppikken van phone key en prioriteit is in mijn ogen vooral als je echt exact tegelijk bij de auto aankomt. Als 1tje eerder is dan de ander dan pakt de auto die op en zal daarbij blijven (en wisselen is dan even de naam aantikken en wisselen).

Daarnaast ook goed om te kijken naar de Phone Key en Audio die los als BT connecties in je iPhone staan, het aan/uit gaan kan dan vaak ook wat te maken hebben met de audio icm apps als FlitsMeister oid die wat willen zeggen.
Ik zie de BT verbinding springen tussen verbonden/niet verbonden en dat gaat door totdat zij haar BT uitzet.

En inderdaad heb ik 2 losse BT verbindingen voor de Phone key en audio.

It took the power of Commodore 64 to put man on the moon

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Schwarz
beyazz06 schreef op maandag 16 september 2024 @ 11:13:
[...]

Werk je toevallig bij de ANWB? Het is namelijk walgelijk om dit 'misbruik' te benoemen.
Je uitspraak klopt overigens ook niet, in geen enkele keren ervoor is er om een ID gevraagd. Het is dat ik een eerlijk antwoord gaf op de vraag ;)

[...]

Hier met een Model Y 2024 iig geen last van.
Heb je toevallig nog (game) controllers oid die gekoppeld zijn? Ik meen te herinneren dat er max 2 of 3 actieve bluetooth connecties mogelijk zijn.
Nee, toevallig werk ik niet bij de ANWB.
Is met een sport abbo van iemand anders naar de gym gaan ook geen misbruik?

Gebruik gewoon waar je zelf voor betaalt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Heeft puur met de snelheidindex te maken afaik. Ik heb een setje 19 inch die ik af en toe op de P zet. Volgens mij kan deze er gewoon onder; https://shop.tesla.com/nl...winterbanden-voor-model-y

Ik dacht zelfs dat deze inmiddels een W markering hebben. Anders kun je ook de max snelheid in de app op 230 zetten.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 18:54

bert pit

asdasd

Goedemorgen allen,

Ik heb hetzelfde als jij, alleen mijn vrouw kiest altijd handmatig haar account boven in het scherm. Daarmee voorkom je dat de ene BT per ongeluk eerder aanmeldt dan de andere.

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Inspired schreef op maandag 16 september 2024 @ 14:27:
[...]

Heeft puur met de snelheidindex te maken afaik. Ik heb een setje 19 inch die ik af en toe op de P zet. Volgens mij kan deze er gewoon onder; https://shop.tesla.com/nl...winterbanden-voor-model-y

Ik dacht zelfs dat deze inmiddels een W markering hebben. Anders kun je ook de max snelheid in de app op 230 zetten.
Ah check! Tot nu toe ben ik nog het meeste aan het neigen naar alleen nieuwe banden dan, vind de 21 inch er wel mooi onder staan, maar dan hoeft een complete set in ieder geval gelukkig niet.

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beyazz06
  • Niet online
Schwarz schreef op maandag 16 september 2024 @ 13:39:
[...]

Nee, toevallig werk ik niet bij de ANWB.
Is met een sport abbo van iemand anders naar de gym gaan ook geen misbruik?

Gebruik gewoon waar je zelf voor betaalt.
Je vergelijking raakt kant noch wal, maar goed jij hebt blijkbaar een ander blik op de situatie. Genoeg off-topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masselink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 10:46

Masselink

Voor de dorst

Mijn Tesla Y Performance (juli) kwam met 20.000 gratis Supercharger kilometers. Mooi, maar in de app zie ik echter niet dat de kilometers er af gaan. Sterker nog ik zie helemaal geen laad geschiedenis in de app. Free power? Ondertussen namelijk 10.000+ KM gereden (en veel geladen bij een Superchargers)

Koffie en meer...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Megat
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20:45
beyazz06 schreef op zondag 15 september 2024 @ 22:54:
[...]

Service ftw!
Gaan we nou hier elkaar tips geven over hoe je oneigenlijk gebruik moet maken van de ANWB ?
- Als je schade rijdt, is dat geen pech zoals de ANWB Pechhulp bedoeld is, maar schade, net als tegen een andere auto botsen.
- Als je geen lid bent van de ANWB Pechhulp, heb je in principe geen recht op assistentie. Je gaat akkooord met de voorwaarden als je lid wil worden. Wil je dat niet, kies dan een andere pechhulp partner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mday
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 31-08 10:18
Goed, eindelijk afgelopen weekend mijn nieuwe Cherry Red Model Y mogen ophalen! Helemaal blij. Alleen... hij heeft zilveren wieldoppen :F Blijkbaar kun je die wel selecteren bij het bestellen maar dat heeft mijn grote vrind de leasemanager natuurlijk niet gevraagd/gedaan. Wat ik maf vind is dat ik bij tesla die ding niet kan bestellen. Moet ik die serieus bij ome Ali gaan halen nu?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EvolutionX
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:47
Masselink schreef op maandag 16 september 2024 @ 15:00:
Mijn Tesla Y Performance (juli) kwam met 20.000 gratis Supercharger kilometers. Mooi, maar in de app zie ik echter niet dat de kilometers er af gaan. Sterker nog ik zie helemaal geen laad geschiedenis in de app. Free power? Ondertussen namelijk 10.000+ KM gereden (en veel geladen bij een Superchargers)
En in de app bij Menu (hamburger icoontje bovenin), ‘opladen’?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

Mday schreef op maandag 16 september 2024 @ 15:17:
Goed, eindelijk afgelopen weekend mijn nieuwe Cherry Red Model Y mogen ophalen! Helemaal blij. Alleen... hij heeft zilveren wieldoppen :F Blijkbaar kun je die wel selecteren bij het bestellen maar dat heeft mijn grote vrind de leasemanager natuurlijk niet gevraagd/gedaan. Wat ik maf vind is dat ik bij tesla die ding niet kan bestellen. Moet ik die serieus bij ome Ali gaan halen nu?
De zwarte 19" zijn net nieuw in Nederland, je zal de zwarte doppen over een maand of wat vast ook direct in de Tesla shop kunnen bestellen. Wil je niet zo lang wachten dan naar tante Alie inderdaad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ik heb bij een kennis met een spuitbus plastidip de velgen matzwart gespoten. Het is echt zeer netjes geworden en kost geen drol. Wellicht een idee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schwarz
Je kan sowieso beter Ali wieldoppen bestellen.
De tesla wieldoppen vallen niet over de rand van de velg geen. En de velgen zijn zilvergrijs. Wat betekent dat je een zilveren rand blijft zien wanneer je er een zwarte Tesla dop op plopt.

De Tesla's die nu geleverd worden met zwarte doppen hebben ook zwarte velgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mday
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 31-08 10:18
Blasterxp schreef op maandag 16 september 2024 @ 15:28:
[...]

Ik heb bij een kennis met een spuitbus plastidip de velgen matzwart gespoten. Het is echt zeer netjes geworden en kost geen drol. Wellicht een idee?
Ja top! vindt mijn Leasemij niet ze heel grappig denk.
Schwarz schreef op maandag 16 september 2024 @ 15:29:
[...]

Je kan sowieso beter Ali wieldoppen bestellen.
De tesla wieldoppen vallen niet over de rand van de velg geen. En de velgen zijn zilvergrijs. Wat betekent dat je een zilveren rand blijft zien wanneer je er een zwarte Tesla dop op plopt.

De Tesla's die nu geleverd worden met zwarte doppen hebben ook zwarte velgen.
Goeie tip, zag het ja. Die van Ali zijn wel dekkend dus. Oké.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
tot hoeveel % accu is de P maximaal wbt performance?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pewill
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-09 12:01
Mday schreef op maandag 16 september 2024 @ 15:34:
[...]

Ja top! vindt mijn Leasemij niet ze heel grappig denk.
[...]

Goeie tip, zag het ja. Die van Ali zijn wel dekkend dus. Oké.
Als je het doet met Plastidip dan kan je het er weer vanaf peuteren als je het weer in orginele staat wil brengen.

Model 3 | 2024 Highland

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPDeckers
RoofTurkey schreef op maandag 16 september 2024 @ 13:32:
[...]
Thanks voor de reactie! (anderen ook :) ). Vanwaar dat je hebt gekozen voor de 19 inch in de winter, is dat alleen vanwege het comfort en de lagere prijs of had je hier nog andere overwegingen voor?

En natuurlijk de vraag of het ook bevalt of dat je toch liever de 21 inch in de winter had gebruikt?
In '22 was alleen de 19" set (voor 3k EUR), en de 21" set (voor 4k) leverbaar voor de MYP. De 20" niet als set, maar alleen los samen te stellen (en daarmee 5k...)

Voor winterbanden heb ik liever meer band ivm gaten in de weg etc (wat in wintersportgebieden ook vaker voorkomt) en met dat prijsverschil koos ik voor 19" ipv 20". Daarnaast kan 20" minder load hebben op de trekhaak. Dus makkelijke keuze.

Dat geldt nog steeds allemaal voor mij.

Mocht je toch overwegen om de 21" te nemen, dan zou ik wel de breedte-maat aanpassen zodat de band voorbij de velg komt (ga ik ook met de zomerbanden doen bij vervanging), dwz 275 voor en 295 achter (ipv 255/275). Ik weet alleen niet of de 21" in deze breedtematen wel met snelheidsindex W leverbaar zijn.

Edit: Heb er wel ook aliexpress doppen op gedaan. Probeerde eerste zonder, maar dat zag niet uit bij mijn witte Y.

[ Voor 9% gewijzigd door JPDeckers op 16-09-2024 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

JPDeckers schreef op maandag 16 september 2024 @ 16:13:
[...]

In '22 was alleen de 19" set (voor 3k EUR), en de 21" set (voor 4k) leverbaar voor de MYP. De 20" niet als set, maar alleen los samen te stellen (en daarmee 5k...)

Voor winterbanden heb ik liever meer band ivm gaten in de weg etc, en met dat prijsverschil koos ik voor 19" ipv 20". Daarnaast kan 20" minder load hebben op de trekhaak. Dus makkelijke keuze.

Dat geldt nog steeds allemaal voor mij.

Mocht je toch overwegen om de 21" te nemen, dan zou ik wel de breedte-maat aanpassen zodat de band voorbij de velg komt (ga ik ook met de zomerbanden doen bij vervanging), dwz 275 voor en 295 achter (ipv 255/275). Ik weet alleen niet of de 21" in deze breedtematen wel met snelheidsindex W leverbaar zijn.
Ah, daar had ik niet bij stilgestaan. Gaten in de weg zijn in mijn wijk zeker wel een dingetje in de winter. Wellicht dan toch op zoek naar een 20 of 19 inch set, maar dan inderdaad wel liever wat bredere banden zodat die rand niet zo snel open schraapt. 295 breed in de winter lijkt me dan sowieso ook niet het allerbeste voor grip in de sneeuw :X

Grillmeister

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Idanue
TweakerVincent schreef op maandag 16 september 2024 @ 16:10:
tot hoeveel % accu is de P maximaal wbt performance?
De Y waar ik nu in rij zit rond de 450km.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• pdidi
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Degene die bij Tesla de Owners Manual heeft gemaakt vind de gebruikte icoontjes voor achterruitverwarming en voorruitverwarming net zo verwarrend als ik, want ook daar zijn de beschrijvingen omgedraaid: In mijn MY is 6. toch echt de achterruitverwarming en 5. de voorruitverwarming

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S8cU1h19ceCRs8hdixk2gAEY7FI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/XhQimDCpARw5xDSlNuLfjlEO.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T4c9GTp7kO4QkW7esqzIaCqmidk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/1X90pkvtujDVKbSqqCcueiML.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Idanue schreef op maandag 16 september 2024 @ 17:46:
[...]

De Y waar ik nu in rij zit rond de 450km.
en hoeveel % is dat? en met model 3 P?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idanue
TweakerVincent schreef op maandag 16 september 2024 @ 17:53:
[...]

en hoeveel % is dat? en met model 3 P?
450 is met 100% in de Y, mijn 3 staat op dit moment bij het service center dus kan ik zo even niet checken maar zal zo ongeveer hetzelfde zijn denk ik.
De 3 is van 2022 met 40k kilometers.

Ik moet er wel bij zeggen dat het misschien wel zuiniger kan maar ik heb niet voor niets een P gekocht. :X

[ Voor 13% gewijzigd door Idanue op 16-09-2024 18:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaRo74
  • Registratie: Januari 2021
  • Nu online
Idanue schreef op maandag 16 september 2024 @ 18:14:
[...]

450 is met 100% in de Y, mijn 3 staat op dit moment bij het service center dus kan ik zo even niet checken maar zal zo ongeveer hetzelfde zijn denk ik.
De 3 is van 2022 met 40k kilometers.

Ik moet er wel bij zeggen dat het misschien wel zuiniger kan maar ik heb niet voor niets een P gekocht. :X
TweakerVincent vraagt toch om performance en niet om range?

mYn Tesla 2024 || MOSTEK 6502C 1.79 MHz | 8/16 - bits | Antic / GTIA | 64k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
RaRo74 schreef op maandag 16 september 2024 @ 18:24:
[...]

Ja idd, tot hoeveel procent batterij heb je maximale performance bij de M3P 2024

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Idanue
RaRo74 schreef op maandag 16 september 2024 @ 18:24:
[...]

Oh crap overheen gelezen, maar volgens mij als je boven de 30% blijft heb je niet veel verlies in vermogen.
Het zou wel iets kunnen zijn maar voor mij iig niet merkbaar.
Als je lager komt dan gaat het wel iets naar beneden maar nog steeds snel genoeg om sneller te zijn als 99% van alle anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Idanue schreef op maandag 16 september 2024 @ 18:34:
[...]

Oh crap overheen gelezen, maar volgens mij als je boven de 30% blijft heb je niet veel verlies in vermogen.
Het zou wel iets kunnen zijn maar voor mij iig niet merkbaar.
Als je lager komt dan gaat het wel iets naar beneden maar nog steeds snel genoeg om sneller te zijn als 99% van alle anderen.
Ok top, dat valt heel erg mee dan :)
Pagina: 1 ... 427 ... 502 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: