Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 425 ... 502 Laatste
Acties:
  • 3.700.364 views

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:09
Oekol schreef op donderdag 12 september 2024 @ 13:23:
[...]

Overigens gaat door die mechanische ontgrendeling wel het raam een stukje open waardoor denk ik de druk ook wat anders wordt.
Dat is overigens een softwarematige actie, niet een gevolg van de mechanische ontgrendeling. In het begin deed die dat dus niet, met veel gebroken ruiten als gevolg, omdat mensen instinctief de noodontgrendeling gebruikten om de deuren te openen (in de pre 2020 model 3 zonder iets van indicatie btw) en het raam daarmee lang de spijler moest buigen (wat wel enigszins kan, maar ook niet te vaak).

[ Voor 8% gewijzigd door Caelorum op 12-09-2024 13:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bobo221
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:48
NiroNiro schreef op donderdag 12 september 2024 @ 13:40:
[...]

Misschien makkelijk gezegd, daarom ook wachten tot je ook water in de auto hebt dan kun je de deur weer openen. Wel een hap lucht nemen natuurlijk haha...

Anyway, we gaan offtopic.

ONTOPIC: Vanochtend voor het eerst de achterruitverwarming aangezet. De spiegels waren eerder klaar dan de achterruit zelf. Merken anderen ook dat de achterruit verwarming wat traag werkt? (Model Y).

Heb een rit van 10 minuten gedaan, in mijn vorige auto's was dit al bijna gepiept voordat ik de wijk uit was.
Hier precies dezelfde ervaring met de achterruitverwarming bij mijn model 3 2024.
Blijkbaar heel normaal bij Tesla dat dit een kwartier duurt maar bij andere fabrikanten letterlijk binnen 2 minuten gepiept is.

• NiroNiro
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
Bobo221 schreef op donderdag 12 september 2024 @ 13:47:
[...]

Hier precies dezelfde ervaring met de achterruitverwarming bij mijn model 3 2024.
Blijkbaar heel normaal bij Tesla dat dit een kwartier duurt maar bij andere fabrikanten letterlijk binnen 2 minuten gepiept is.
OK, duidelijk. Dan ben ik niet alleen haha. oh en het glas voor de B-stijl camera's was ik ook vergeten dus tig keer melding dat de camera's buiten gebruik waren |:(

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 12-09 22:07
NiroNiro schreef op donderdag 12 september 2024 @ 13:40:
[...]

Misschien makkelijk gezegd, daarom ook wachten tot je ook water in de auto hebt dan kun je de deur weer openen. Wel een hap lucht nemen natuurlijk haha...

Anyway, we gaan offtopic.

ONTOPIC: Vanochtend voor het eerst de achterruitverwarming aangezet. De spiegels waren eerder klaar dan de achterruit zelf. Merken anderen ook dat de achterruit verwarming wat traag werkt? (Model Y).

Heb een rit van 10 minuten gedaan, in mijn vorige auto's was dit al bijna gepiept voordat ik de wijk uit was.
Yep duurt vrij lang. Ik heb daarom altijd scheduled preconditioning gezet. Dan stap je binnen lekker 20 graden, ramen allemaal condensvrij.

Life is too short to drive boring cars

• NiroNiro
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
ja, ga ik de volgende keer wel doen idd.

• realmadridsi
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13-09 11:04
BigSmurf schreef op donderdag 12 september 2024 @ 10:26:
Zijn er meer mensen waar alle nieuwe podcast afleveringen in Spotify direct als afgespeeld staan?
Ik ben niet de enige dus, hoop dat dit snel wordt gefixed met een update.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:19
Misschien ben ik gek...

3 tot 4x per week ga ik tussen de middag naar de sportschool, en daarna weer terug naar huis met de auto.
Dus ook vandaag.

Ik stap vandaag de auto in, en verrek de navigatie staat al aan naar de sportschool...na het sporten...de navigatie staat al aan naar huis.

Ik heb niks in mijn agenda staan, en de sportschool staat ook niet tussen de favorieten....is dit nieuw?

Edit:
Found it...mijn wederhelft heeft de navigatie lopen vullen gisteren tijdens het laden O-).

[ Voor 11% gewijzigd door Devian op 12-09-2024 15:06 ]

https://wren.co/join/Devian

• Houseofdreams
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 09-09 09:17
Onlangs de vraag al eens gesteld, maar niet echt reactie gekregen van anderen emet hetzelfde probleem

In de app kan ik bij de laadinstellingen, niet meer de amperage aanpassen. Ik krijg dan steeds een foutmelding

"oplaadstroom instellen mislukt" - "Opdracht mislukt"

Ook bvb de ramen op de ventilatiestand zetten, geeft een foutmelding. Ik heb de app al eens verwijderd en opnieuw geinstalleerd, maar dit blijft. Iemand dit ook al gehad? Tesla app V4.36.7

EX30 Ultra Twin Performance

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:10

RvV

Devian schreef op donderdag 12 september 2024 @ 14:59:
Misschien ben ik gek...

3 tot 4x per week ga ik tussen de middag naar de sportschool, en daarna weer terug naar huis met de auto.
Dus ook vandaag.

Ik stap vandaag de auto in, en verrek de navigatie staat al aan naar de sportschool...na het sporten...de navigatie staat al aan naar huis.

Ik heb niks in mijn agenda staan, en de sportschool staat ook niet tussen de favorieten....is dit nieuw?

Edit:
Found it...mijn wederhelft heeft de navigatie lopen vullen gisteren tijdens het laden O-).
Niet nieuw, maar wel een optie die je aan/uit kunt zetten. :)

Enable Automatic Navigation if you want Model 3 to automatically initiate a navigation destination when you get in your vehicle. Destinations are predicted based on commonly driven routes, time of day, and calendar entries (see Automatic Navigation).

[ Voor 15% gewijzigd door RvV op 12-09-2024 15:14 ]

Y'24

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20:48
Devian schreef op donderdag 12 september 2024 @ 14:59:
Misschien ben ik gek...

Dus ook vandaag.

Edit:
Dat kan inderdaad beter op de fiets ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:19
Pierz schreef op donderdag 12 september 2024 @ 15:12:
[...]

Klopt...maar niet als je het in de pauze onder werktijd wilt proppen...dan kost fietsen teveel tijd :p.

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZXRY
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 13-09 13:38
Pierz schreef op donderdag 12 september 2024 @ 15:12:
[...]

Als je alleen voor wat lichte cardio komt misschien, maar voor degenen onder ons die zware krachttraining doen pak ik veel liever de auto. Mede onder het mom van lichamelijke energie besparen en droog blijven ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
Devian schreef op donderdag 12 september 2024 @ 15:14:
[...]

Klopt...maar niet als je het in de pauze onder werktijd wilt proppen...dan kost fietsen teveel tijd :p.
Harder fietsen, heb je meteen een deel van je workout te pakken :D

• Megat
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20:45
pimk schreef op donderdag 12 september 2024 @ 09:11:
Even heel wat anders; recent is hier in de buurt iemand verbrand na een crash met een M3.

MAARRR, hoe denken jullie over rondom gelaagd glas (wat dus niet te breken valt met een lifehammer), deuren die van buiten alleen elektronisch open gaan (dus de mechanische noodopening werkt alleen van binnen) en de redelijke slechte uitkomst van wat chinese crashtests, waarbij de laatste link de deuren van de (in dit geval) MY niet open gaan:
wij hebben hier ook wel wat zorgen over.
Omdat de Model Y geen raamomlijsting heeft, hopen wij dat de portierruiten er met de voeten uit te drukken zijn in geval van nood.
Je moet dan natuurlijk wel in staat zijn om die methode na een ongeval of tewaterraking toe te passen.
Ik zou verwachten dat een sluitend antwoord op deze veiligheidsvragen beschikbaar moet zijn, omdat de auto al een aantal jaren op de markt is.

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14-09 21:27
Megat schreef op donderdag 12 september 2024 @ 15:49:
[...]
wij hebben hier ook wel wat zorgen over.
Omdat de Model Y geen raamomlijsting heeft, hopen wij dat de portierruiten er met de voeten uit te drukken zijn in geval van nood.
Je moet dan natuurlijk wel in staat zijn om die methode na een ongeval of tewaterraking toe te passen.
Ik zou verwachten dat een sluitend antwoord op deze veiligheidsvragen beschikbaar moet zijn, omdat de auto al een aantal jaren op de markt is.
Ja ook over nagedacht. Bij mijn versie zijn de achterramen nog van normaal glas. Dus heb netjes de life hammers mee en hopelijk in geval van nood door de achterruiten er uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:03
gebruikershaes schreef op donderdag 12 september 2024 @ 15:53:
[...]

Ja ook over nagedacht. Bij mijn versie zijn de achterramen nog van normaal glas. Dus heb netjes de life hammers mee en hopelijk in geval van nood door de achterruiten er uit.
https://www.deorkaan.nl/r...ch%20naar%20het%20ongeval.

Als je doorklikt op de foto's kan je zien dat deze de ramen nog heeft kunnen openen (vermoedelijk electrisch).

Sony A7 iv en wat recycled glas

• NightHawk4
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-08 01:50

NightHawk4

Lotte is Liev :>

gebruikershaes schreef op donderdag 12 september 2024 @ 15:53:
[...]

Altijd kijken welke versie ramen er in zitten (kwam ik na dit te googelen achter) :P

Laminated windows (staat bij je logootje op je raam) zijn gewoon niet te slopen met consumenten lifehammers of resqme. Lijkt mij toch wel een dingetje, en dat is dus niet alleen voorbehouden aan Tesla's.

Online al genoeg testen mee gedaan ;w

Onze M3 heeft het probleem niet maar ga toch eens goed kijken als onze nieuwe Y in december arriveert hoe ik dat aan ga pakken. :/

• Tommie12
NightHawk4 schreef op donderdag 12 september 2024 @ 16:09:
[...]

Altijd kijken welke versie ramen er in zitten (kwam ik na dit te googelen achter) :P

Laminated windows (staat bij je logootje op je raam) zijn gewoon niet te slopen met consumenten lifehammers of resqme. Lijkt mij toch wel een dingetje, en dat is dus niet alleen voorbehouden aan Tesla's.

Online al genoeg testen mee gedaan ;w

Onze M3 heeft het probleem niet maar ga toch eens goed kijken als onze nieuwe Y in december arriveert hoe ik dat aan ga pakken. :/
Je ziet in dat filmpje toch dat de ruit kan plooien als je ze overal wat tikken geeft.
Ik ga het niet zelf proberen, maar als je in de auto zit, en je tikt met die hamer overal wat barsten in, dan moet je dat raam toch naar buiten kunnen duwen zodat het als het ware plooit.
Als ze op die gelamineerde en gebroken ruit gaan staan, dan plooit die toch als niks.

• Pierz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20:48
Tommie12 schreef op donderdag 12 september 2024 @ 16:34:
[...]

Je ziet in dat filmpje toch dat de ruit kan plooien als je ze overal wat tikken geeft.
Ik ga het niet zelf proberen, maar als je in de auto zit, en je tikt met die hamer overal wat barsten in, dan moet je dat raam toch naar buiten kunnen duwen zodat het als het ware plooit.
Als ze op die gelamineerde en gebroken ruit gaan staan, dan plooit die toch als niks.
Klopt, maar het is wel goed om daar alvast over na te denken voordat je in een noodsituatie zit.

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14-09 21:27
Tommie12 schreef op donderdag 12 september 2024 @ 16:34:
[...]

Denk dat dat heel lastig is als je bijvoorbeeld in diep water beland en de auto zinkt. Met de druk van het water van buitenaf zal het lastig worden om het raam er uit te trappen. Dus ik ben blij dat mijn achterste 2 ramen nog breekbaar zijn.
Wellicht is het een irrationele angst van mij, maar verdrinken in je auto lijkt me een van de ergste manieren om dood te gaan.

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19:30

pdavie2311

Live life to the fullest..

Even de zoekfunctie gebruikt hier op premium connectivity. Is het de 9.99 per maand waard? Ik kan toch ook via mijn iPhone met spotify en Netflix account streamen naar het display? Netflix zal ik niet of nauwelijks gebruiken maar spotify wel vaak ipv die irritante radio zenders…

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

• RaRo74
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 22:32
>:)

mYn Tesla 2024 || MOSTEK 6502C 1.79 MHz | 8/16 - bits | Antic / GTIA | 64k

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
pdavie2311 schreef op donderdag 12 september 2024 @ 17:17:
Even de zoekfunctie gebruikt hier op premium connectivity. Is het de 9.99 per maand waard? Ik kan toch ook via mijn iPhone met spotify en Netflix account streamen naar het display? Netflix zal ik niet of nauwelijks gebruiken maar spotify wel vaak ipv die irritante radio zenders…
Je hebt niet ver genoeg gezocht.
Er is meer dan spotify streamen. En Netflix kan je niet zomaar streamen.
Je hebt internet radio, podcasts, betere visualistatie van navi, sattelietkaarten...

Ik vind het de moeite waard.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ingmar7
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 15-09 14:09
pdavie2311 schreef op donderdag 12 september 2024 @ 17:17:
Is heel persoonlijk, voor mij is het het geld wel waard. Ik vind de satelite view echt heel fijn voor navigatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ivardi
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 20:17
gebruikershaes schreef op donderdag 12 september 2024 @ 17:13:
[...]

Denk dat dat heel lastig is als je bijvoorbeeld in diep water beland en de auto zinkt. Met de druk van het water van buitenaf zal het lastig worden om het raam er uit te trappen. Dus ik ben blij dat mijn achterste 2 ramen nog breekbaar zijn.
Wellicht is het een irrationele angst van mij, maar verdrinken in je auto lijkt me een van de ergste manieren om dood te gaan.
Gelukkig is er sinds 2023 bij EuroNcap wel aandacht voor:
The Euro NCAP crash testing body has added new requirements to its testing regime for 2023 that include a requirement that electric windows and doors will work underwater.
Bij nieuwe tests zie je vermeld of ze nog lang genoeg werken om te ontsnappen.
Helaas werd Model Y voor 2023 getest, dus daar niet meegenomen.

• pdavie2311

pdavie2311

Hmmm. Mss dan toch maar doorgeven aan mijn werk dat ik wel gelijk premium connectivity wil dan…
Navi wordt dus beter hoewel ik niet weet hoe het er nu uit ziet haha!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• shinken82
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:36
pdavie2311 schreef op donderdag 12 september 2024 @ 17:57:
Hmmm. Mss dan toch maar doorgeven aan mijn werk dat ik wel gelijk premium connectivity wil dan…
Navi wordt dus beter hoewel ik niet weet hoe het er nu uit ziet haha!
Satelliet:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5bXWi_6tDjnT1oGWleCNAX5yveQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NtOETZGUoQemQjKxTQg8377O.jpg?f=fotoalbum_large

Standaard:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wYzkr6ORKuKpb0Mwss6Tbao8UlE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OYafCDQeJrX5UYPByDjKzNim.jpg?f=fotoalbum_large

• pdavie2311

pdavie2311

Oei! Das wel 10x mooier zeg!!

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:39
Ik heb hem ondanks de connectivity altijd op kaarten staan, satelliet vind ik te onrustig in mijn ooghoek.

• Melkoer86
  • Laatst online: 27-12-2024
Vraagje mbt aanvraag van de SEPP subsidie. Hier is de koopovereenkomst voor nodig. Is dat gewoon de bestelovereenkomst, of volgt deze lager? Maandag haal ik de Y op.

• bonjour
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 28-08 17:44
Melkoer86 schreef op donderdag 12 september 2024 @ 18:24:
Vraagje mbt aanvraag van de SEPP subsidie. Hier is de koopovereenkomst voor nodig. Is dat gewoon de bestelovereenkomst, of volgt deze lager? Maandag haal ik de Y op.
je hebt de koopovereenkomst nodig

• Melkoer86
bonjour schreef op donderdag 12 september 2024 @ 18:34:
[...]

Thanks, dacht ik al. Wanneer ontvang je die ongeveer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spiral
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Houseofdreams schreef op donderdag 12 september 2024 @ 15:05:
Onlangs de vraag al eens gesteld, maar niet echt reactie gekregen van anderen emet hetzelfde probleem

In de app kan ik bij de laadinstellingen, niet meer de amperage aanpassen. Ik krijg dan steeds een foutmelding

"oplaadstroom instellen mislukt" - "Opdracht mislukt"

Ook bvb de ramen op de ventilatiestand zetten, geeft een foutmelding. Ik heb de app al eens verwijderd en opnieuw geinstalleerd, maar dit blijft. Iemand dit ook al gehad? Tesla app V4.36.7
Je moet de auto even een reset geven. Beide scroll wielen indrukken tegelijk met de rem. Zelf even uitzoeken hoe het precies moet ;)

To say of what is that it is not, or of what is not that it is, is false, while to say of what is that it is, and of what is not that it is not, is true. | Aristoteles

• synx6
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 15-09 07:43
Wil even wat ervaringen ophalen hier. De situatie:

Ik rijd momenteel een m3 2024 rwd. Fijne auto.

Nu kan ik deze houden of de overstap maken naar een andere. Ik zit dan aan de m3 awd of performance te denken.

Hoe is de vering bij de performance? Is het nog een prima daily driver? Iets kleinere range is bekend. Stoelen zijn comfortabel genoeg? Ervaringen/inzichten zijn welkom!

Heb ook gekeken naar andere merken maar Tesla blijft de meeste value for money leveren.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Schwarz
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 15-09 13:54
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8FTUcBsko60aDqNi9X_ZGAeQWBs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZdqwnD1yQnazGoFDxJTLnGSN.jpg?f=fotoalbum_large

Supercharger locatie bij Valk Hoogkerk (Groningen) lijkt fors te worden. 👍

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 02:31
synx6 schreef op donderdag 12 september 2024 @ 19:28:
Wil even wat ervaringen ophalen hier. De situatie:

Ik rijd momenteel een m3 2024 rwd. Fijne auto.

Nu kan ik deze houden of de overstap maken naar een andere. Ik zit dan aan de m3 awd of performance te denken.

Hoe is de vering bij de performance? Is het nog een prima daily driver? Iets kleinere range is bekend. Stoelen zijn comfortabel genoeg? Ervaringen/inzichten zijn welkom!

Heb ook gekeken naar andere merken maar Tesla blijft de meeste value for money leveren.
Dat zijn echt dingen die per persoon verschillen.

Ik vind mijn M3P comfortabel genoeg, maar iemand anders kan daar heel anders over denken. Ik heb de M3LR kort voor de M3P gereden en het is wel een dag en nacht verschil in comfort. De M3LR is veel zachter kwa onderstel en de stoelen zitten denk ik voor iedereen wel fijn. De M3P is best stug en de stoelen zijn niet voor iedereen weggelegd.

Ik zou dus zeker even bij Tesla binnen stappen om de M3P te ervaren. :)

M3P 24'

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22:42
Vandaag mijn M3P opgehaald :-)

Iets raars, ik krijg de auto nu alleen open als ik de bestuurdersdeur open (telefoon is gekoppeld),

Is dit een instelling die ik over het hoofd zie of per ongeluk aangezet heb?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vissa66
TweakerVincent schreef op donderdag 12 september 2024 @ 20:23:
Vandaag mijn M3P opgehaald :-)

Iets raars, ik krijg de auto nu alleen open als ik de bestuurdersdeur open (telefoon is gekoppeld),

Is dit een instelling die ik over het hoofd zie of per ongeluk aangezet heb?
Gefeliciteerd!

Het is wel een instelling ja dat je de auto alleen via de bestuurdersdeur kan openen. Kun je uiteraard uitzetten in de instellingen. :)

M3P 24'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakerVincent
Vissa66 schreef op donderdag 12 september 2024 @ 20:26:
[...]

Gefeliciteerd!

Het is wel een instelling ja dat je de auto alleen via de bestuurdersdeur kan openen. Kun je uiteraard uitzetten in de instellingen. :)
Ok top :-) morgen maar eens kijken. Thanks!

Ohja en nog iets. Kan je instellen dat hij auto mute doet bij te snel rijden? Nu klik ik op mute bij de snelheidslimit om die irritante piepjes uit te krijgen?

[ Voor 19% gewijzigd door TweakerVincent op 12-09-2024 20:28 ]

• Vissa66
TweakerVincent schreef op donderdag 12 september 2024 @ 20:27:
[...]

Ok top :-) morgen maar eens kijken. Thanks!

Ohja en nog iets. Kan je instellen dat hij auto mute doet bij te snel rijden? Nu klik ik op mute bij de snelheidslimit om die irritante piepjes uit te krijgen?
Op het verkeersbordje? Dat is helaas verplicht, dus die moet elke rit opnieuw uitgezet worden.

M3P 24'

• TweakerVincent
Vissa66 schreef op donderdag 12 september 2024 @ 20:37:
[...]

Op het verkeersbordje? Dat is helaas verplicht, dus die moet elke rit opnieuw uitgezet worden.
Was ik al bang voor. Ja bordje

Is dat met die controller accessoire te ‘fixen’?

• Vissa66
TweakerVincent schreef op donderdag 12 september 2024 @ 20:40:
[...]

Was ik al bang voor. Ja bordje

Is dat met die controller accessoire te ‘fixen’?
De commander van S3XY? Nee helaas. Ik hoop stiekem dat ze die optie gaan toevoegen, zou erg relaxed zijn. Moet kunnen zou je zeggen, maar misschien willen ze daar niet aan beginnen omdat het een verplichting is vanuit de EU.

M3P 24'

• TweakerVincent
Vissa66 schreef op donderdag 12 september 2024 @ 20:47:
[...]

De commander van S3XY? Nee helaas. Ik hoop stiekem dat ze die optie gaan toevoegen, zou erg relaxed zijn. Moet kunnen zou je zeggen, maar misschien willen ze daar niet aan beginnen omdat het een verplichting is vanuit de EU.
Ja die idd. Ja zal wel illegaal zijn.

En was hierover praten in dit topic ook 😬

• Tomas_
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-09 14:43
Vissa66 schreef op donderdag 12 september 2024 @ 20:37:
[...]

Mis ik iets? Ik heb een model Y van 06-24, maar nog nooit een piepje gehoord bij te snel rijden.

Staat volgens mij ook uit?! Laatste update

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:39

Ethirty

Who...me?

Tomas_ schreef op donderdag 12 september 2024 @ 20:58:
[...]

Mis ik iets? Ik heb een model Y van 06-24, maar nog nooit een piepje gehoord bij te snel rijden.

Volgens mij wettelijk verplicht bij geleverde auto’s na 1 juli.

Of je rijdt niet hard genoeg :+

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

• Vissa66
Tomas_ schreef op donderdag 12 september 2024 @ 20:58:
[...]

Het is zeker niet uit te zetten, permanent. Dus als je niks hoort als je harder rijdt dan de toegestane snelheid dan heb je het gelukkig niet. :)

M3P 24'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomas_
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-09 14:43
Ethirty schreef op donderdag 12 september 2024 @ 21:00:
[...]

Volgens mij wettelijk verplicht bij geleverde auto’s na 1 juli.

Of je rijdt niet hard genoeg :+
Ah check, 21 juni opgehaald. Wat een geluk!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakerVincent
En met autopilot kreeg ik ook opeens melding dat ik op weg moest letten. Lekker dan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

TweakerVincent schreef op donderdag 12 september 2024 @ 21:08:
En met autopilot kreeg ik ook opeens melding dat ik op weg moest letten. Lekker dan
Dat stond al in de voorwaarden die je geaccepteerd heb en je zou sowieso moeten opletten ;)

Wat ik vooral irritant vind is als je in de buurt van de streep komt op de snelweg. Lekker subtiel geluidje :/

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

• TweakerVincent
Ik zit net in de app te kijken en ik laad 3 fasen 16a. Mijn m3p laadt nu 63 km/h. Mijn sr+ haalde 75 km/h hij is nu op 55%

Hoe kan dit komen?

[ Voor 6% gewijzigd door TweakerVincent op 12-09-2024 21:24 ]

• Heinemancp
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20:26
TweakerVincent schreef op donderdag 12 september 2024 @ 21:23:
Ik zit net in de app te kijken en ik laad 3 fasen 16a. Mijn m3p laadt nu 63 km/h. Mijn sr+ haalde 75 km/h

Hoe kan dit komen?
Hoger verbruik

• TweakerVincent
Maar voor laden zou dat toch niet mogen uitmaken?
Of mss omdat sentry aanstaat?

[ Voor 7% gewijzigd door TweakerVincent op 12-09-2024 21:26 ]

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Batterij niet optimale temperatuur, je zit alsmaar je auto wakker te houden op de app? Of de loadbalancer van je paal doet netjes zijn werk?

Niet te veel naar kijken, die 30 minuten langer wachten tot 100% is toch geen ramp.

#team_UTC+1

• Vissa66
Ik zit net in de app te kijken en ik laad 3 fasen 16a. Mijn m3p laadt nu 63 km/h. Mijn sr+ haalde 75 km/h hij is nu op 55%

Hoe kan dit komen?
Laad hij wel gewoon de maximale 11kw?

M3P 24'

• TweakerVincent
Vissa66 schreef op donderdag 12 september 2024 @ 21:29:
[...]

Laad hij wel gewoon de maximale 11kw?
Ja in home assistant zie ik 11kw

• Vissa66
Dan is het prima toch, harder gaat hij niet. :)

Het is sowieso een heel ander accupakket. De SR heeft een LFP, de M3P een NMC als ik het goed heb.

[ Voor 19% gewijzigd door Vissa66 op 12-09-2024 21:32 ]

M3P 24'

• TweakerVincent
Vissa66 schreef op donderdag 12 september 2024 @ 21:31:
[...]

Dan is het prima toch, harder gaat hij niet. :)
Ja idd, maar vind het wel raar

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Rico
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 08:41

Rico

Wie dit leest is gek....

Hoe kan dit komen?
M3p heeft hoger verbruik per km tov de sr+
Dan laad je dus minder km per uur bij dezelfde 11kw laadsnelheid

• TweakerVincent
Rico schreef op donderdag 12 september 2024 @ 21:35:
[...]

M3p heeft hoger verbruik per km tov de sr+
Dan laad je dus minder km per uur bij dezelfde 11kw laadsnelheid
Ah ok. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:27
Ik had gisteren een stukje in het donker gereden om de verlichting te proberen. Wat en bak licht komt er vanaf zeg. Die LED matrix werkt echt goed volgens mii. Geen auto's gehad die gingen seinen dat dat andere zou zijn.
Wat me wel opviel is dar het ook gewoon soms in de bebouwde kom aan gaat, die marrix verlichting. Dan schijn je wel bij sommige huizen naar binnen. De auto zou toch eigenlijk moeten weten dat het daar niet gebruikt zou moeten worden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heinemancp
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20:26
TweakerVincent schreef op donderdag 12 september 2024 @ 21:25:
[...]

Maar voor laden zou dat toch niet mogen uitmaken?
Of mss omdat sentry aanstaat?
hoger verbruik waarmee gerekend wordt, dus als je met je SR+ 120Wh/km verbruik had en nu met je Performance (zwaarder, grotere batterij en twee motoren + meer vermogen) 140Wh/km dan rekent de Tesla daar dus mee.

Tesla maakt het soms te simpel, ingaand vermogen is bij 16A op drie fasen gelijk, maar wat het je oplevert - daar doet Tesla een berekening mee obv vastgesteld verbruik (op basis van EPA range van je GOM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:29
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zb5R_qEksTz_tewPITs7tLmtQng=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BnFGF65XpDkQapw5iBRXn8cp.jpg?f=fotoalbum_large

Y RWD na 51k km onder de 400km range gezakt wanneer vol. Naar verwachting denk ik maar toch een psychologische grens :+ . En nee, we hebben geen range anxiety en nee normaal staat hij op percentage, kijk af en toe km ivm degradatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marks69
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 26-02 18:47
Het is hier al eerder gemeld, maar na laatste update laat mijn M3-2019 ineens 70km minder bereik zien. Niet geleidelijk over de jaren maar echt ineens sinds die update. Meer mensen ervaring mee en iemand enig idee wat ze veranderd hebben. Het werkelijk bereik is ook echt verminderd. Ik weet dat tesla softwarematig kan knijpen, maar waarom zouden ze dat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allewijn
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Dersan schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 07:32:
[Afbeelding]

Y RWD na 51k km onder de 400km range gezakt wanneer vol. Naar verwachting denk ik maar toch een psychologische grens :+ . En nee, we hebben geen range anxiety en nee normaal staat hij op percentage, kijk af en toe km ivm degradatie.
mYne staat na 10k km op 412 nu... Kijk er ook heel af en toe naar, want op de een of andere manier is de degradatie-op-papier toch confronterend.
Verder zet ik hem dagelijks gewoon op procenten en denk er dan dus niet aan.
Maar hoe veel kilometers haal je op één volle lading in de praktijk? Zou er ook echt daadwerkelijk degradatie zijn? Dat blijft natuurlijk denk ik lastig te bepalen want we rijden nooit van 100 naar nul procent.
Heb je trouwens BYD of CATL batterij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
fisherman schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 06:08:
Ik had gisteren een stukje in het donker gereden om de verlichting te proberen. Wat en bak licht komt er vanaf zeg. Die LED matrix werkt echt goed volgens mii. Geen auto's gehad die gingen seinen dat dat andere zou zijn.
Wat me wel opviel is dar het ook gewoon soms in de bebouwde kom aan gaat, die marrix verlichting. Dan schijn je wel bij sommige huizen naar binnen. De auto zou toch eigenlijk moeten weten dat het daar niet gebruikt zou moeten worden?
Ik heb wel meerdere situaties gehad dat het systeem mensen verblind, voetgangers, fietsers en automobilisten. Gelukkig heeft S3XY de optie dit systeem permanent uit te schakelen. Als ik ergens een hekel aan heb is het hinder veroorzaken, en dat doet dit systeem zeker weten.

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 09:52
vosje88 schreef op donderdag 12 september 2024 @ 12:57:
[...]
Ja, de navigatie van maps en waze laten mij ook keurig over die weg rijden. Maar Tesla erkent deze weg gewoon niet... Als sta ik 10 meter voor die weg dan wil hij me nog om laten draaien om een kilometer om te rijden.
Same here. Nieuwe afrit sinds april, staat op de kaart, ome Elon weigert 'm te gebruiken.
Inmiddels al zeker 2 updates gehad, no result...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimk
Tommie12 schreef op donderdag 12 september 2024 @ 10:08:
[...]

Daartegen staat dat Tesla de allerbeste crashtestresultaten af levert, en dat er minder ongevallen mee gebeuren.
Ik lig er niet van wakker.
De brandweer kan altijd een raam inslaan en de deur open krijgen.

Als je auto zo ver beschadigd is dat de deuren niet open gaan helpt een speciale hamer of zaag ook niet als je bewusteloos bent.
De vraag is ook of op dat moment de sloten van de auto sowieso niet open gaan als bv de airbags open gaan.
Wellicht goed om dat laatste filmpje eens te bekijken, waar een MY offset op een ID6 knalt.
Van de VW gaan de deuren open alsof er niets gebeurd is, de Tesla blijft dicht.

En als je dan bedenkt dat de klinken alleen de eletrische ongrendeling bedienen, heeft eraan trekken weinig zin.
Werkt dus alleen als de bestuurder/ster van binnenuit de noodontgrendeling weet te vinden (mijn vrouw weet het nog steeds niet sinds 2019) en 'm ook gebruikt.

En eens dat het wel gaat over een extreem scenario, maar het beeld dat iemand in een (heftig brandende) Tesla zit en er niet uit kan, dat moet iets verschrikkelijks zijn... (laat staan dat je zelf het slachtoffer bent...)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:10

RvV

Allewijn schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 07:59:
[...]

mYne staat na 10k km op 412 nu... Kijk er ook heel af en toe naar, want op de een of andere manier is de degradatie-op-papier toch confronterend.
Verder zet ik hem dagelijks gewoon op procenten en denk er dan dus niet aan.
Maar hoe veel kilometers haal je op één volle lading in de praktijk? Zou er ook echt daadwerkelijk degradatie zijn? Dat blijft natuurlijk denk ik lastig te bepalen want we rijden nooit van 100 naar nul procent.
Heb je trouwens BYD of CATL batterij?
De Y RWD van mij zit na bijna 9 maanden en 18k km rond de 402km. Het gekke is dat wanneer ik soms bij de 99% kom met laden, dus iets van 57,2kWh, hij nog vrolijk een uur door gaat met 3kW terwijl er geen range of capaciteit bij komt volgens de auto of scanmytesla. Als ik dan vertrek met 100%, dan heb ik ook nog volle bak regen. Dus waar gaat al die stroom dan naartoe?
Soms denk ik wel eens dat het een ingebakken degradatie is in de computer of een dynamisch spel van buffers aan de boven of onderkant waarmee de accu zich kleiner voor doet dan hij is. In ieder geval is het behoorlijk rap om binnen 9 maanden een design capacity van 60,7kWh terug te zien lopen naar 57,2kWh, wat pak hem beet iets van 6% degradatie zou zijn. Tot zo ver de geweldige levensduur van LFP. ;) Als het nu stabiliseert zou ik het nog prima vinden, maar iets van 10% in 1-2 jaar zou ik best wel teleurstellend vinden.
Wie doet een keer een testje door hem leeg te rijden tot je stil komt te staan? Daarna weten we wat er echt in past. :)

Y'24

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vissa66
TweakerVincent schreef op donderdag 12 september 2024 @ 20:49:
[...]

Ja die idd. Ja zal wel illegaal zijn.

En was hierover praten in dit topic ook 😬
Ik had ze gisteren even een berichtje gestuurd of het in de pijpleiding zit om het ISA systeem permanent uit te schakelen. De reactie daarop: We have big plans.....

Dus met een beetje geluk komt dat nog! :9

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romius
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:28
RvV schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 09:00:
[...]

De Y RWD van mij zit na bijna 9 maanden en 18k km rond de 402km. Het gekke is dat wanneer ik soms bij de 99% kom met laden, dus iets van 57,2kWh, hij nog vrolijk een uur door gaat met 3kW terwijl er geen range of capaciteit bij komt volgens de auto of scanmytesla. Als ik dan vertrek met 100%, dan heb ik ook nog volle bak regen. Dus waar gaat al die stroom dan naartoe?
Soms denk ik wel eens dat het een ingebakken degradatie is in de computer of een dynamisch spel van buffers aan de boven of onderkant waarmee de accu zich kleiner voor doet dan hij is. In ieder geval is het behoorlijk rap om binnen 9 maanden een design capacity van 60,7kWh terug te zien lopen naar 57,2kWh, wat pak hem beet iets van 6% degradatie zou zijn. Tot zo ver de geweldige levensduur van LFP. ;) Als het nu stabiliseert zou ik het nog prima vinden, maar iets van 10% in 1-2 jaar zou ik best wel teleurstellend vinden.
Wie doet een keer een testje door hem leeg te rijden tot je stil komt te staan? Daarna weten we wat er echt in past. :)
Ik weet niet wat de volle bak regen ermee te maken heeft, maar dat naar die 100% toe kruipen, is voor het balanceren van alle cellen in de accu.

En die die 57 en een beetje kW, is volgens mij gewoon de netto capaciteit die je hebt, die 60 kW is een stukje overprovisioning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhoDoYaThinkIAm
  • Laatst online: 23:29
fisherman schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 06:08:
En waarom zou het daar niet gebruikt moeten worden? Ik zie liever een fietser die geen licht heeft doordat ik met groot licht rijdt dan dan ik het vervelend vind dat ik ergens een paar seconden naar binnen schijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
Vissa66 schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 08:39:
[...]

Ik heb wel meerdere situaties gehad dat het systeem mensen verblind, voetgangers, fietsers en automobilisten. Gelukkig heeft S3XY de optie dit systeem permanent uit te schakelen. Als ik ergens een hekel aan heb is het hinder veroorzaken, en dat doet dit systeem zeker weten.
Ook met de matrix LED lampen? Die zouden verkeersdeelnemers niet moeten verblinden. Alleen de oude modellen met simpele LED verlichting zijn inderddaad wel heel verblindend. Ik ken wel mensen die een oude 2019 hebben of gehad hebben. Die hadden regelmatig seinende automobilisten.
Maar het ging mij met name dus om niet verkeersdeelnemers. Een huis zou niet vol in het licht gezet moeten worden als je op een T splitsing afrijdt bijvoorbeeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
WhoDoYaThinkIAm schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 09:15:
[...]

En waarom zou het daar niet gebruikt moeten worden? Ik zie liever een fietser die geen licht heeft doordat ik met groot licht rijdt dan dan ik het vervelend vind dat ik ergens een paar seconden naar binnen schijn.
Nou vanwege ramen van huizen. Maar misschien is het minder hinderlijk dan ik denk. Het viel me alleen op dat ik daar wel erg veel licht naar binnen scheen.
Mijn overbuurman heeft al een tijd een Y performance en die scheen voorheen ook weleens naar binnen. Hoewel daar een meter of 50 tussen zit, was dat best fel. Zelfs met de gordijnen dicht. Maar goed, al je langsrijdt is het natuurlijk veel korter dan dat iemand een tijdje op de oprit stil staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Vissa66 schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 08:39:
[...]

Ik heb er veel mee gereden op vakantie, en geen enkele keer werd er teruggeflitst.
Dus je statement dat er zeker hinder wordt veroorzaakt onderschrijf ik niet.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Vissa66
fisherman schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 09:18:
[...]

Ook met de matrix LED lampen? Die zouden verkeersdeelnemers niet moeten verblinden. Alleen de oude modellen met simpele LED verlichting zijn inderddaad wel heel verblindend. Ik ken wel mensen die een oude 2019 hebben of gehad hebben. Die hadden regelmatig seinende automobilisten.
Maar het ging mij met name dus om niet verkeersdeelnemers. Een huis zou niet vol in het licht gezet moeten worden als je op een T splitsing afrijdt bijvoorbeeld
Jazeker, 2024 model. Vooral op de A4 tussen Rotterdam en Den Haag heeft de auto veel moeite met de hele brede middenberm. Voornamelijk vrachtwagens moeten het ontgelden daar. Seinen continu dat ik mijn grootlicht uit moet zetten. En dat klopt, want ik zie dat de auto daar niet dimt.

Ook in de bebouwde kom moeten voetganger/fietsers vaak in het grote licht kijken.

Het merendeel werkt het prima hoor, maar die paar keer dat het net niet werkt is vervelend voor andere weggebruikers.

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Marks69 schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 07:47:
Het is hier al eerder gemeld, maar na laatste update laat mijn M3-2019 ineens 70km minder bereik zien. Niet geleidelijk over de jaren maar echt ineens sinds die update. Meer mensen ervaring mee en iemand enig idee wat ze veranderd hebben. Het werkelijk bereik is ook echt verminderd. Ik weet dat tesla softwarematig kan knijpen, maar waarom zouden ze dat doen?
Als je de enige bent kan het natuurlijk ook gewoon toeval zijn. Er kan een stuk van je accu kapot zijn. Hoeveel is de range nu @100%? Weet je zeker dat je net voor de update echt 70km meer had? Je kunt ook een paar keer de accu leeg rijden tot een 20%, de auto laten slapen voor een paar uur en dan weer laden tot 100%. Dat een paar keer herhalen en dan kijken of er iets veranderd qua range. Tesla gaat niet bewust accu capaciteit ineens limiteren.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Vissa66 schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 09:35:
[...]

Jazeker, 2024 model. Vooral op de A4 tussen Rotterdam en Den Haag heeft de auto veel moeite met de hele brede middenberm. Voornamelijk vrachtwagens moeten het ontgelden daar. Seinen continu dat ik mijn grootlicht uit moet zetten. En dat klopt, want ik zie dat de auto daar niet dimt.

Ook in de bebouwde kom moeten voetganger/fietsers vaak in het grote licht kijken.

Het merendeel werkt het prima hoor, maar die paar keer dat het net niet werkt is vervelend voor andere weggebruikers.
Het is natuurlijk ook een poor man's oplossing van Tesla. Het is een beetje als de "regensensor" en de "parkeersensoren". Werkt best OK maar niet 100%.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Caelorum
fisherman schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 09:18:
[...]
Ik ken wel mensen die een oude 2019 hebben of gehad hebben. Die hadden regelmatig seinende automobilisten. [...]
Het helpt ook niet dat deze af-fabriek gewoon recht vooruit stralen en eigenlijk net iets te hoog zijn afgesteld. Fijn voor het zien van de hele wereld, maar voor je medeweggebruikers absoluut niet OK. Zelfs gewoon licht is dan eigenlijk te fel.

Maarja, mensen vinden tegenwoordig dat ook in de nacht het eruit moet zien als overdag. Hoe ze dat vroeger deden met die gele lampen is ze een raadsel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
Vissa66 schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 09:35:
[...]

Bij de highland schijnt het minder goed te werken. Daar zal vast een update voor komen vermoed ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stylus
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-09 16:22
Ik had afgelopen nacht bij lange rechte stukken dat vrachtwagens die voor mij reden (nog een flink stuk weg) zelfs gingen seinen met hun remlichten dat het vervelend was.

Het werkt prachtig maar blijft soms lastig met overlast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScreamGT
  • Laatst online: 13-09 16:38

ScreamGT

joejoe

Ik heb besloten na 1,5jr en 42k kilometers maar een serviceverzoek (onderhoud) in te schieten :+ Niet eerder gedaan en lees dat de remklauwen weleens ingesmeerd moeten worden?

Is er trouwens een mod beschikbaar voor dynamische richtingaanwijzers? Aangezien het LED is lijkt mij dit niet heel moeilijk om te configureren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 15:47
Vorige week met 20 graden zat mijn bandenspanning koud op 41psi. Bij rijden vrijwel direct op of iets over de aangeraden 42psi.

Vanochtend was het door de kou ineens 37, maar volgende week wordt het weer 24 graden. Hoe gaan jullie hiermee om? Liever gemiddeld goed en dus soms net te zacht en soms net te hard, of moet ik het zien als een echte minimumdruk en zet ik het met kou op 42 en is het geen punt wanneer dit bijvoorbeeld 46 wordt als het warmer wordt?

Het is overigens de eerste auto waarbij ik naar bandenspanning kijk, en alleen maar omdat het weergegeven wordt. Ik wil niet weten wat de spanning was bij voorgaande auto's...

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaRo74
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 22:32
Daar denk ik niet echt over na en iedere band heeft daar mee te maken.
Mijn standaard vulddruk is sowieso 3 bar en tijdens vakanties met meer gewicht aan boord zelfs meer.

mYn Tesla 2024 || MOSTEK 6502C 1.79 MHz | 8/16 - bits | Antic / GTIA | 64k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LostInNight
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:22
coelho schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 10:01:
Vorige week met 20 graden zat mijn bandenspanning koud op 41psi. Bij rijden vrijwel direct op of iets over de aangeraden 42psi.

Vanochtend was het door de kou ineens 37, maar volgende week wordt het weer 24 graden. Hoe gaan jullie hiermee om? Liever gemiddeld goed en dus soms net te zacht en soms net te hard, of moet ik het zien als een echte minimumdruk en zet ik het met kou op 42 en is het geen punt wanneer dit bijvoorbeeld 46 wordt als het warmer wordt?

Het is overigens de eerste auto waarbij ik naar bandenspanning kijk, en alleen maar omdat het weergegeven wordt. Ik wil niet weten wat de spanning was bij voorgaande auto's...
Je zou je banden in de winter iets meer druk kunnen geven, maar of je je daar echt druk om zou moeten maken is de vraag. Sowieso zal de temperatuur van de band stijgen wanneer je stukken aan het rijden bent. Ik zou me er niet te druk om maken en blijf je bandenspanning eens in de zoveel tijd controleren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 22:07

Ik zet de banden altijd op 3.0 bar. Vind de auto dan ook het comfortabelst.

Tesla Model 3 (Highland) LR AWD Ultra Red

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 00:12
Ik zou graag een optie zien dat de achterlichten altijd branden. De automatische verlichting is soms wat traag als het weer ineens omslaat en dan ben je aan de achterkant niet goed zichtbaar, ik weet dat dit via een SEXY Commander in te stellen is, vraag mij af waarom Tesla dit zelf niet introduceert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 22:07
schumi1986 schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 10:31:
Ik zou graag een optie zien dat de achterlichten altijd branden. De automatische verlichting is soms wat traag als het weer ineens omslaat en dan ben je aan de achterkant niet goed zichtbaar, ik weet dat dit via een SEXY Commander in te stellen is, vraag mij af waarom Tesla dit zelf niet introduceert?
De nieuwe Model 3 heeft dit al.

Tesla Model 3 (Highland) LR AWD Ultra Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marks69
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 26-02 18:47
Inspired schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 09:36:
[...]

Mijn vrouw heeft hem nu mee en hij staat bij hotel aan lader, zal straks kijken als hij vol is. Maar voor update gaf hij altijd rond 492km @100%, en sindsdien 422km, van de een op de andere dag.
Bedankt voor je tips, ga ik zeker eens uitproberen om te zien wat dat doet. Overigens had ik een weekje terug in dit topic ook iemand melding zien maken volgens mij..

Als je de enige bent kan het natuurlijk ook gewoon toeval zijn. Er kan een stuk van je accu kapot zijn. Hoeveel is de range nu @100%? Weet je zeker dat je net voor de update echt 70km meer had? Je kunt ook een paar keer de accu leeg rijden tot een 20%, de auto laten slapen voor een paar uur en dan weer laden tot 100%. Dat een paar keer herhalen en dan kijken of er iets veranderd qua range. Tesla gaat niet bewust accu capaciteit ineens limiteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMightyWackO
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:38

DaMightyWackO

-=Think Twice=-

Ik heb mijn MYP op 3.2 bar staan. Loopt tijdens het rijden op naar 3.3. En vanmorgen stonden ze op 3.0 bar, gezien het weer kouder is.

the funniest thing about this particular signature is that by the time you realise it doesn't say anything it's too late to stop reading it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman

Ik kon het bij mijn vorige auto ook zien. Dat liep altijd op als je ook maar een klein stukje reed. Gewoon een compressor kopen en je banden vullen als ze koud zijn. Zo doe ik het altijd. Ik zag dat de banden van mijn 3 op 2,9 bar zaten gisteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
RvV schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 09:00:
[...]

Dat soort testjes doet Bjorn Nyland. Hij deed het in elk geval met de Model 3 SR+ uit 2022; ik denk dat die ook een CATL batterij heeft. Hij vond een "Zero buffer" van 6,9 kWh waarmee hij nog 56 km kon rijden.

Ik had aan het begin (na een dikke maand en ongeveer 2000 km) de volgende cijfers via de Enhauto Commander:

Nominal new: 60.5 kWh
Nominal full: 60.4 kWh
Remaining: 61.1 kWh
Ideal remaining: 61.1 kWh
Energy buffer: 2.7 kWh
Degradation: 0.20%

De "km bereik bij 100%" stond tot vorige week op 406 km en ongeveer 4% degradatie en iets van 58,7 kWh remaining bij 100%, maar toen bij de laatste laadbeurt opeens nog maar 401 km en 5,5% degradatie (niet gekeken naar ideal remaining).

Ik ga hem van het weekend weer eens opladen en kijken of het weer wat terug komt, maar wel een beetje vreemd opeens zo'n verval. Dat had ik voorheen eens met een steeds onderbrekende lader en eens met snelladen bij heel hoge temperaturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkoer86
bonjour schreef op donderdag 12 september 2024 @ 18:34:
[...]

Vanmorgen de koopovereenkomst opgevraagd bij Tesla en ze hebben me wederom de “Overeenkomst bestelling motorvoertuig” gestuurd. Dit zal dan dus de koopovereenkomst zijn…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marski69
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 04-06 14:10
Melkoer86 schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 11:47:
[...]

Vanmorgen de koopovereenkomst opgevraagd bij Tesla en ze hebben me wederom de “Overeenkomst bestelling motorvoertuig” gestuurd. Dit zal dan dus de koopovereenkomst zijn…
"Orderagreement" noemt Tesla dat geloof ik, dus ja dat klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkoer86
Marski69 schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 11:53:
[...]

"Orderagreement" noemt Tesla dat geloof ik, dus ja dat klopt.
Thanks

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Radiodurans
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:28
Afgelopen week The New Aero wielen laten installeren i.p.v. de standaard 19’’.

Deze wielen zijn even zwaar als de originele en beloven een vergelijkbare aërodynamica als de originele velgen plus hubcaps. Ik vond het plastic toch echt niet mooi en wilde mijn Y een beetje anders te laten uitzien dan de vele vele standaard Y’tjes op de weg. Ik ben er wel van gecharmeerd :*)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VtPLns7BC_TR3gDdDGi41QmMA1s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/l2Q1VS9C5tjO2FIyMwfuJBz2.jpg?f=fotoalbum_large

MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE/EN4C

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marski69
Ik had ongeveer zelfde situatie waarbij ik eigen auto niet goed kon onderscheiden
behalve kenteken en trekhaak verschil van een M3H van de buren.
Had al snel iets besteld wat ook de randen van de velgen iets beter beschermde
want die beschadigde ik in de eerste maand al tijdens parkeren.
De wieldoppen (18") zijn wat groter dan standaard en vallen daarom ook over de
rand van de velg dus, als ik nu de stoeprand raak rij ik zeer waarschijnlijk niet
de velg stuk. Ben er voor weinig geld blij mee.
Kom er een paar kilometer minder ver mee met een volle accu maar dat doet mij niks.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E9e316GOJ6Xq7HKHhObIQ8F-1lU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1KIahm7wFPa8kYWxKIy5GyA8.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 10% gewijzigd door Marski69 op 13-09-2024 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijs_a
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-09 16:40
Marski69 schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 12:25:
Ik had ongeveer zelfde situatie waarbij ik eigen auto niet goed kon onderscheiden
behalve kenteken en trekhaak verschil van een M3H van de buren.
Had al snel iets besteld wat ook de randen van de velgen iets beter beschermde
want die beschadigde ik in de eerste maand al tijdens parkeren.
De wieldoppen (18") zijn wat groter dan standaard en vallen daarom ook over de
rand van de velg dus, als ik nu de stoeprand raak rij ik zeer waarschijnlijk niet
de velg stuk. Ben er voor weinig geld blij mee.
Kom er een paar kilometer minder ver mee met een volle accu maar dat doet mij niks.
[Afbeelding]
Welke heb je besteld als ik vragen mag?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Marski69
Hier besteld: https://nl.aliexpress.com...jp57&gatewayAdapt=glo2nld
Hier de wieldop van dichtbij:
Je krijgt er bij
- Rubber plakstrips zodat de wieldop niet gaat resoneren/klapperen tijdens rijden.
- 3 verschillende kleuren afplak plaatjes voor midden van de wieldop.
(allemaal zwart en logo in zilver, rood of zwart. Op mijn auto zit zwart)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rheAI9Lep6IXXEWD2Ogkf3RdU0k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QEno8C7Gav8GPnP3JXR2VAFf.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 34% gewijzigd door Marski69 op 13-09-2024 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Laatst online: 22:59
Dersan schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 07:32:
[Afbeelding]

Ik was even bang na onze vakantie met alleen maar SuC dat het ook het geval was. Keek namelijk laatst op 99% en zat onder de 400km. Jij bent mijn reminder om nu te kijken. Zit nog op 405km. Overigens sta zelfde er in als jij.

Wat betreft wat hier gisteren langskwam van het ondooien van de achterruit deed het bij mij 5 minuten over vanmorgen en bij 6 zette ik het snel uit omdat ik niet te lang wil dat het doorgaat. Dan drogen die druppels op je zijspiegels in. Vind ik irritant >:) .

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimk
Oekol schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 13:56:
[...]

Ik was even bang na onze vakantie met alleen maar SuC dat het ook het geval was. Keek namelijk laatst op 99% en zat onder de 400km. Jij bent mijn reminder om nu te kijken. Zit nog op 405km. Overigens sta zelfde er in als jij.

Wat betreft wat hier gisteren langskwam van het ondooien van de achterruit deed het bij mij 5 minuten over vanmorgen en bij 6 zette ik het snel uit omdat ik niet te lang wil dat het doorgaat. Dan drogen die druppels op je zijspiegels in. Vind ik irritant >:) .
Maar halen we dat ook?
Want als de theorie en praktijk mijlenver uit elkaar liggen, vraag ik me af of je degradatie aan deze indicator op kunt hangen...
Pagina: 1 ... 425 ... 502 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: