Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 423 ... 502 Laatste
Acties:
  • 3.700.413 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marks69
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 26-02 18:47
goldmemberf1 schreef op maandag 9 september 2024 @ 14:04:
Maar wat zijn de verwachtingen van de prijzen van de nieuwe Tesla Model Y? Volgens mij is de M3 van 41.990 naar 43.490 gegaan. Geen enorme stijging dus.
Mij LM geeft vandaag aan verwachting juni 25 met vanafprijs van 55K. Geen idee wat ze die info vandaan halen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M.Pantoffel
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15-09 16:57
Vandaag bij Tesla Utrecht langsgeweest en het €1000 Referral <1 september verhaal uitgelegd en lang verhaal kort: ze kunnen in principe weinig doen, want 'kortingacties worden hogerop besloten'. Ze waren zelf twee weken geleden ook niet op de hoogte van deze aanvullende incentive. Ik baal er wel erg van, omdat ze explciiet bij mij zo hebben gehamerd op bestellen <1 september om nog nét van die Tesla korting gebruikte kunnen maken.

Hij gaf wel aan dat zich reeds al meerdere mensen met precies dezelfde vraag hebben gemeld en hij begreep de frustratie heel goed. Héél misschien dat er nog met een coulance regeling wordt getroffen maar krijgt weinig kans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvolutionX
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:13
M.Pantoffel schreef op maandag 9 september 2024 @ 15:19:
Vandaag bij Tesla Utrecht langsgeweest en het €1000 Referral <1 september verhaal uitgelegd en lang verhaal kort: ze kunnen in principe weinig doen, want 'kortingacties worden hogerop besloten'. Ze waren zelf twee weken geleden ook niet op de hoogte van deze aanvullende incentive. Ik baal er wel erg van, omdat ze explciiet bij mij zo hebben gehamerd op bestellen <1 september om nog nét van die Tesla korting gebruikte kunnen maken.

Hij gaf wel aan dat zich reeds al meerdere mensen met precies dezelfde vraag hebben gemeld en hij begreep de frustratie heel goed. Héél misschien dat er nog met een coulance regeling wordt getroffen maar krijgt weinig kans.
Had je hem bij een Tesla locatie besteld? Zo niet (dus online/ telefonisch) kun je er binnen 14 dagen kosteloos vanaf zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.Pantoffel
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15-09 16:57
EvolutionX schreef op maandag 9 september 2024 @ 15:49:
[...]

Had je hem bij een Tesla locatie besteld? Zo niet (dus online/ telefonisch) kun je er binnen 14 dagen kosteloos vanaf zien.
Online besteld inderdaad. Pfoe dat lijkt me alleen wel vrij complex, aangezien kentekenbewijs, verzekering, op mijn naam al staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijs_a
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-09 16:40
EvolutionX schreef op maandag 9 september 2024 @ 15:49:
[...]

Die 500 euro die je aanbetaald hebt bij bestellen, ben je toch sowieso kwijt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaRo74
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 22:32
Asbes schreef op maandag 9 september 2024 @ 13:41:
[...]

@RaRo74
Ik heb een foto gestuurd en afspraak gemaakt maar krijg ene kosten schatting van 753 euro voor het stuur. Had jij dit ook?
Nee ik heb geen kostenraming gezien en ik kon direct een afspraak plannen om het stuur te laten wisselen bij mij thuis voor de deur.
Ik ging er op voorhand vanuit dat dit om een garantiegeval gaat.

mYn Tesla 2024 || MOSTEK 6502C 1.79 MHz | 8/16 - bits | Antic / GTIA | 64k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RogerSch schreef op zondag 8 september 2024 @ 22:46:
[...]

Is dat niet iets van 440 euro?

Na proefritten met ID.7 tourer, Peugeot e5008 en de huidige model Y heb ik vooralsnog besloten om te wachten totdat er meer duidelijk wordt wat de facelift "Juniper" release gaat brengen. De auto zal zakelijk gekocht worden en het zal minimaal de RWD long range worden. Dus SEPP en extra 2950 korting was zo wie zo al niet van toepassing. Ik loop dan de 1000 euro bonus mis. Omdat wij niet afhankelijk zijn van een werkgever en Lease maatschappij kan ik zelf bepalen wanneer wij een nieuwe auto kopen.
Volgend jaar zal dan wel de fiscale bijtelling voor de eerste 30.000 euro dan 1% hoger zijn (17% ipv 16%).
Houd er rekening mee dat een RWD LR geen standaard uitvoering is (helaas). Zijn vaak tijdelijke uitvoeringen, en heb het idee dat die vaak wordt aangeboden om de sales wat op te krikken wanneer de opvolger eraan komt heb. De M3 Highland heeft ook geen RWD LR meer.

Maar goed, Elon is Elon en het zou zomaar kunnen dat het bij de Y wel als smaakje wordt toegevoegd. Maar misschien goed om rekening mee te houden als je nog wil wachten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogerSch
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 05:48
Verwijderd schreef op maandag 9 september 2024 @ 16:27:
De M3 Highland heeft ook geen RWD LR meer.
Voor de M3 kan ik mij alleen herinneren dat maar zeer kort in het voorjaar van 2019 was aangeboden en dat nog niet op de website. Het is mij toen niet gelukt om die te bestellen. Nu staat deze er langer op.
Maar ja ik loop het risico dat bij de facelift deze optie (voorlopig) niet wordt aangeboden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Andrehj
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:16
MatteC schreef op maandag 9 september 2024 @ 15:13:
Ik weet dat ik nog 21% BTW moet betalen in België, maar dat is niet veel verschil met de 20% BTW in Frankrijk die dan niet hoeft betaald te worden vermoed ik. Of moet je 2x BTW betalen? :o
Je moet een dealer / handelaar vinden waar je de auto in het buitenland ex BTW kunt kopen, of regelen dat je na bewijs van registratie in je eigen land de in het buitenland betaalde BTW (voorschot / borg) weer terugkrijgt. Zo heb ik in 2011 onze nieuwe auto geïmporteerd.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvolutionX
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:13
Tijs_a schreef op maandag 9 september 2024 @ 16:09:
[...]

Die 500 euro die je aanbetaald hebt bij bestellen, ben je toch sowieso kwijt?
Nope, ik kreeg het bedrag vorig jaar teruggestort na annulering binnen 14 dagen, had ik vantevoren wel over gebeld voor de zekerheid
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GZB7ZkSDBMGTH55B4Kf4NIfvaXk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ynB67CXuuU4CvEm5nYtwXagQ.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 36% gewijzigd door EvolutionX op 09-09-2024 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander1984
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 09:27
Verwijderd schreef op maandag 9 september 2024 @ 16:27:
[...]

Houd er rekening mee dat een RWD LR geen standaard uitvoering is (helaas). Zijn vaak tijdelijke uitvoeringen, en heb het idee dat die vaak wordt aangeboden om de sales wat op te krikken wanneer de opvolger eraan komt heb. De M3 Highland heeft ook geen RWD LR meer.

Maar goed, Elon is Elon en het zou zomaar kunnen dat het bij de Y wel als smaakje wordt toegevoegd. Maar misschien goed om rekening mee te houden als je nog wil wachten ;)
Ja beetje zonde als je die wil en je zit straks weer vast een duurdere Y AWD long range, die waarschijnlijk een grotere accu gaat krijgen dus wellicht ook wat hoger in de markt wordt gepositioneerd (ze hebben het over 95 kWh).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Alexander1984 schreef op maandag 9 september 2024 @ 18:21:
[...]

Ja beetje zonde als je die wil en je zit straks weer vast een duurdere Y AWD long range, die waarschijnlijk een grotere accu gaat krijgen dus wellicht ook wat hoger in de markt wordt gepositioneerd (ze hebben het over 95 kWh).
Het scheelt wel dat er steeds meer concurrentie is, en volgens mij positioneert de RWD LR zich precies goed daarin. Althans, in mijn geval zou dat de perfecte optie zijn :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joukev
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 19-06 22:25
MatteC schreef op maandag 9 september 2024 @ 15:02:
Iemand ervaring met een NIEUWE tesla kopen in frankrijk?
De MY RWD staat daar aan +- 38K...

Kan je met één of andere transit platen naar Belgie rijden? En makkelijk te importeren?

Bedankt voor de hulp
In FR gaat het om 4K korting en 4K staatspremie voor inwonenden van Frankrijk. Die laatste kan je niet van genieten als Belg/Nederlander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GKEC
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 20-09-2024
yok schreef op maandag 9 september 2024 @ 13:33:
[...]

Heb hier ook een M3H van mei 2024. Ik merk geen trillingen behalve de 'standaard' trillingen die per weg verschillen. Zou ik het echt heel duidelijk moeten merken?
In mijn geval trillingen onafhankelijk van de ondergrond maar afhankelijk van de snelheid. Uiteraard ook verschil merkbaar door het wegoppervlakte maar dit resulteert slechts in ergere trillingen dan op vers geasfalteerde wegen.

Ook op lagere snelheden is er bij mij een trilling merkbaar, dit is zelfs bevestigd bij de laatste service afspraak...maar zou normaal zijn....
El Polo Diablo schreef op maandag 9 september 2024 @ 14:19:
[...]

Ik heb dit ook maar dan met een MYP. Trillen op bepaalde snelheid. maar vreemd genoeg niet altijd. Afgelopen zomer naar Spanje geen last van gehad. Een week na terugkomst is het er weer. Inmiddels ook al 4 keer bij SC geweest. Uitlijnen weigeren, want daar kan het niet aan liggen zeggen ze.

Ik heb in de tussentijd ook nieuwe banden en het probleem is er niet mee verholpen. SC gaf aan dat ze weinig meer voor me konden betekenen. Vaag verhaal dus. Er is een probleem, maar we kunnen er niks aan doen.
Staat je stuur ook scheef? 9/10 keer heeft uitlijning inderdaad niks te maken met trillingen. Dit ligt meestal aan de balans van de banden, vandaar dat ze bij de SC's eerst balanceren alvorens men de banden gaat vervangen of nog verder gaat kijken (e.g. aandrijfassen, drive unit, kromme velgen etc.).

Wellicht een idee om een proefrit te plannen en bij geen trillingen, het kenteken van de proefrit auto doorgeven bij een volgende service request.

Zelf a.s. zaterdag weer een proefrit in een M3H. Hoop van harte dat deze geen trillingen heeft en ik dat als referentie kan gebruiken. Dan gaat het excuus van tesla dat de trillingen normaal zijn, niet meer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:38
De auto's van Tesla vanuit Shanghai gaan iets minder last hebben van de EU importheffingen.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schwarz
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 15-09 13:54
Een vriend van me wil nu ook een Y RWD standard Range privé kopen. Uiteraard wil hij de SEPP subsidie gebruiken. Het is me echter niet helemaal duidelijk hoe dit werkt. De catalogusprijs moet voor SEPP onder de 45K zitten.

Is een Y RWD standard Range dan nog wel mogelijk? Nieuw start deze vanaf 45.990 euro. Na aftrek Tesla bonus a 2950e 43.049euro.

Zelfde vraag voor voorraadmodel. Komt deze in aanmerking voor Sepp subsidie? Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EuCh7uummVU91NeFuKIcLBBqYS0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/R5n3PJbFaSe0u37PwMxr8tJP.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 38% gewijzigd door Schwarz op 09-09-2024 21:59 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:50
Schwarz schreef op maandag 9 september 2024 @ 21:57:
Een vriend van me wil nu ook een Y RWD standard Range privé kopen. Uiteraard wil hij de SEPP subsidie gebruiken. Het is me echter niet helemaal duidelijk hoe dit werkt. De catalogusprijs moet voor SEPP onder de 45K zitten.

Is een Y RWD standard Range dan nog wel mogelijk? Nieuw start deze vanaf 45.990 euro. Na aftrek Tesla bonus a 2950e 43.049euro.

Zelfde vraag voor voorraadmodel. Komt deze in aanmerking voor Sepp subsidie? [Afbeelding]
De verkoopprijs is catalogusprijs + bestemming/documentatie + verwijderingsbijdrage.
Die laatste twee zijn samen exact 1000 euro, dus dat kun je nog van de verkoopprijs aftrekken om op de catalogusprijs te komen.
Een witte MY SR RWD zonder opties kost 44990+980+20.
Het exemplaar die je laat zien kost, incl trekhaak, wel boven de 45k, dus geen sepp.
Kortingen tellen niet mee.
Tevens is het een demo model, dus 2e hands, dus 2000 subsidie ipv 2950 (al zou die zonder trekhaak onder de 45k zitten).

Niet dat je dit nog kunt lezen, je batterij is op :+

[ Voor 7% gewijzigd door mitsumark op 09-09-2024 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schwarz
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 15-09 13:54
mitsumark schreef op maandag 9 september 2024 @ 22:15:
[...]

De verkoopprijs is catalogusprijs + bestemming/documentatie + verwijderingsbijdrage.
Die laatste twee zijn samen exact 1000 euro, dus dat kun je nog van de verkoopprijs aftrekken om op de catalogusprijs te komen.
Een witte MY SR RWD zonder opties kost 44990+980+20.
Het exemplaar die je laat zien kost, incl trekhaak, wel boven de 45k, dus geen sepp.
Kortingen tellen niet mee.
Tevens is het een demo model, dus 2e hands, dus 2000 subsidie ipv 2950 (al zou die zonder trekhaak onder de 45k zitten).

Niet dat je dit nog kunt lezen, je batterij is op :+
Bedankt voor het volledige antwoord. Gelukkig is een snellader nooit ver weg B-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conifeer
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 23:26
Ik bestel eind september, begin oktober tesla model y rwd (standard range), is dat met hw4 of niet?
Of moet ik hier bij bestellen dit vermelden.
Gaat om leaseauto.

Verder ga ik nadat de auto wordt geleverd FSD activeren ivm bijtelling.
Heeft dit nadelen?

[ Voor 24% gewijzigd door Conifeer op 09-09-2024 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:50
Waarom zou iemand een 2e hands kopen, voor een hogere prijs dan een nieuwe op voorraad?
https://link.marktplaats....tm_campaign=socialbuttons

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

mitsumark schreef op maandag 9 september 2024 @ 22:32:
Waarom zou iemand een 2e hands kopen, voor een hogere prijs dan een nieuwe op voorraad?
Het is een Model 3 hatchback lees ik, dat is een zeer exclusief model ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• realmadridsi
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13-09 11:04
noo schreef op maandag 9 september 2024 @ 22:37:
[...]

Het is een Model 3 hatchback lees ik, dat is een zeer exclusief model ;)
En ook nog een automaat!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Conifeer schreef op maandag 9 september 2024 @ 22:32:
Ik bestel eind september, begin oktober tesla model y rwd (standard range), is dat met hw4 of niet?
Of moet ik hier bij bestellen dit vermelden.
Gaat om leaseauto.

Verder ga ik nadat de auto wordt geleverd FSD activeren ivm bijtelling.
Heeft dit nadelen?
Jazeker. Het nadeel is dat je een hoop geld extra gaat uitgeven voor een functie waarvan veel mensen hier vinden dat het voorlopig in Nederland/Europa de moeite nog niet waard is.

FSD in de VS lijkt wel al behoorlijk nuttig. Rijdt zelfstandig door steden en over snelwegen en dat met redelijk weinig interventies afhankelijk van de locatie en omstandigheden.

In Europa is het nog een uitgeklede versie met veel beperkingen. Tesla heeft wel aangekondigd dat er vanaf Q1-2025 ook in Europa een introductie van de echte FSD komt, maar als dat enigszins gelijk verloopt als in de VS zal het nog even duren voordat je er echt wat aan hebt. Eerst een periode met alleen medewerkers en een kleine kring van gebruikers, dan misschien na een jaar (?) een bredere uitrol en dan nog een tijdlang allerlei updates voordat je kunt stellen dat het de workload van het rijden echt gaat verminderen. Ik reken zelf ongeveer op 2 jaar plus eventuele 'Elon time'... Als je een lease neemt betaal je dan dus wel al twee jaar voor een nog beperkte functie.

Ik dacht zelf bij aanschaf (bijna) 2 jaar geleden aan Enhanced Autopilot ivm de automatische baanwissel en automatisch parkeren functies. Dat laatste wordt nu pas in een eerste versie uitgerold. Het eerste is eigenlijk niet meer nodig door de Enhauto Controller en hun S3XY buttons. Dat kostte me €200 ipv €3800 voor EAP.

Begrijp me niet verkeerd, als FSD hier nu zou werken als wat ik van diverse filmpjes uit de VS zie dan zou ik vrij snel de trekker overhalen. Ik heb de auto wel in bezit ipv lease.

Je moet het natuurlijk zelf weten, maar verwacht niet dat je met FSD ook echt een autonome auto krijgt.

[ Voor 4% gewijzigd door bilgy_no1 op 09-09-2024 23:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mackeessie
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22:14
mitsumark schreef op maandag 9 september 2024 @ 22:32:
Supergoed verhaal, RWD 60 Kw met een 70 Kw accu, klinkt allemaal zeeeer betrouwbaar. Je krijgt er zeker een paar dozen Duracell erbij :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basto11
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 22:36
Ik lees over meerdere mensen die een Tesla in het buitenland willen gaan bestellen. Weet wel dat Tesla je alleen een auto verkoopt in het land waar je woont. Indien je er een in een ander land wilt kopen, zul je iemand moeten vinden om dat voor je te doen (en heb je dus ook niet zomaar recht op alle subsidies)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosje88
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 01-08 12:56
bilgy_no1 schreef op maandag 9 september 2024 @ 23:11:
[...]

Jazeker. Het nadeel is dat je een hoop geld extra gaat uitgeven voor een functie waarvan veel mensen hier vinden dat het voorlopig in Nederland/Europa de moeite nog niet waard is.

FSD in de VS lijkt wel al behoorlijk nuttig. Rijdt zelfstandig door steden en over snelwegen en dat met redelijk weinig interventies afhankelijk van de locatie en omstandigheden.

In Europa is het nog een uitgeklede versie met veel beperkingen. Tesla heeft wel aangekondigd dat er vanaf Q1-2025 ook in Europa een introductie van de echte FSD komt, maar als dat enigszins gelijk verloopt als in de VS zal het nog even duren voordat je er echt wat aan hebt. Eerst een periode met alleen medewerkers en een kleine kring van gebruikers, dan misschien na een jaar (?) een bredere uitrol en dan nog een tijdlang allerlei updates voordat je kunt stellen dat het de workload van het rijden echt gaat verminderen. Ik reken zelf ongeveer op 2 jaar plus eventuele 'Elon time'... Als je een lease neemt betaal je dan dus wel al twee jaar voor een nog beperkte functie.

Ik dacht zelf bij aanschaf (bijna) 2 jaar geleden aan Enhanced Autopilot ivm de automatische baanwissel en automatisch parkeren functies. Dat laatste wordt nu pas in een eerste versie uitgerold. Het eerste is eigenlijk niet meer nodig door de Enhauto Controller en hun S3XY buttons. Dat kostte me €200 ipv €3800 voor EAP.

Begrijp me niet verkeerd, als FSD hier nu zou werken als wat ik van diverse filmpjes uit de VS zie dan zou ik vrij snel de trekker overhalen. Ik heb de auto wel in bezit ipv lease.

Je moet het natuurlijk zelf weten, maar verwacht niet dat je met FSD ook echt een autonome auto krijgt.
Wat betreft FSD. Autoweek heeft gisteren een interessant artikel hierover geplaatst: https://www.autoweek.nl/a...ing-komt-ook-naar-europa/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amokjeeh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 16:36
Ik heb in mijn model 3 de veren van de frunk vervangen voor wat sterkere. Zijn die van de y hetzelfde, dan zet ik ze over bij levering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaRo74
amokjeeh schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 08:47:
Ik heb in mijn model 3 de veren van de frunk vervangen voor wat sterkere. Zijn die van de y hetzelfde, dan zet ik ze over bij levering.
Waarom sterkere?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NightHawk4
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-08 01:50

NightHawk4

Lotte is Liev :>

In de 2019 modellen (iig die van mij) zaten nogal zwakke veren voor en achter waardoor alleen de klep los klikte, dan kan je nog handmatig de klep omhoog trekken.

Indertijd bij Tesland een setje 'sterkere' veren besteld waardoor de klep voor en achter otomagisch opengaat en niet alleen los. :P

Als in december de mYne wordt geleverd zal ik die weer vervangen door de originele (voordat de m3 ingeleverd wordt) evenals alle extra accessoires die ik zelf heb bijbesteld, waaronder de frunkmatten en LED lichtjes. :9

[ Voor 19% gewijzigd door NightHawk4 op 10-09-2024 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaRo74
Duidelijk en dan heb je mits ze hetzelfde zijn altijd een setje extra reserveveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaazaar
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09-09 14:37
Ik ben bang dat bij veelvuldig gebruik van de frunk, je uiteindelijk krassen in je lak krijgt, doordat je de frunk met kracht moet dichtdrukken. Ik gebruik die nu alleen bij vakanties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amokjeeh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 16:36
Klapt bij de Y wel de frunk open als je hem activeert? Bij de 3 schoot ie alleen van het slot af, vandaar de sterkere veren zodat de funk in zijn geheel opent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-09 15:19
kwaazaar schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 10:11:
Ik ben bang dat bij veelvuldig gebruik van de frunk, je uiteindelijk krassen in je lak krijgt, doordat je de frunk met kracht moet dichtdrukken. Ik gebruik die nu alleen bij vakanties.
Gebruik de frunk ook amper. Alleen tijdens vakanties of als de kofferbak zo vol zit, dat ik de laadkabel voorin heb gedaan.

Het is niet zoweer vanwege de krassen, maar meer vanwege de vette vingers die je steeds erop ziet.
Tesla had echt punten kunnen scoren door de Frunk automatisch te laten openen en sluiten.

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-07 06:45
<SNIP> laat maar, zelf al antwoord gevonden

[ Voor 84% gewijzigd door speedme op 10-09-2024 10:22 ]

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 08:28
Valandil schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 10:18:
[...]

Gebruik de frunk ook amper. Alleen tijdens vakanties of als de kofferbak zo vol zit, dat ik de laadkabel voorin heb gedaan.

Het is niet zoweer vanwege de krassen, maar meer vanwege de vette vingers die je steeds erop ziet.
Tesla had echt punten kunnen scoren door de Frunk automatisch te laten openen en sluiten.
Komt eraan, in ieder geval een begin. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dd-jO7mAGQQ2P_fLQBIzTdV_h9I=/800x/filters:strip_exif()/f/image/wPVPxzeShhThoPuoOpkweAZz.png?f=fotoalbum_large

Tesla Model 3 (Highland) LR AWD Ultra Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 07:48
Bijzonder dat de Y er dan niet tussen zit. Wat zou daar de reden voor zijn?

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
carpebios schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 10:21:
Bijzonder dat de Y er dan niet tussen zit. Wat zou daar de reden voor zijn?
Geen UWB support. De oudere model 3's, S-en en X-en ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 07:15
Bij mijn Y van 2024 moet ik daar amper nog kracht op zetten, dat was wel wat anders bij mijn late 2020 M3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
Ik heb zelf een frunk closer ingebouwd om het dichtdrukken te omzeilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gommert69
  • Laatst online: 13-09 21:21
Vergeleken met mijn model 3 vind ik het dichtdrukken van de frunk bij mijn MY niet prettig. Plaatmateriaal veert in en je hebt echt het idee dat je er met 2 vlakke handen een deuk in drukt

Tesla M3 LR AWD 2019-2024. Tesla MY LR AWD 2024-

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:57
Gisteren een "touchless" proefrit gemaakt met de Model Y die in Harderwijk naast de Supercharger staat. Is niet helemaal zo "mensloos" als ze doen voorkomen. Ze bellen je van tevoren even met wat vraagjes, en ik moest voor de auto open ging ook nog even bellen.

Verder heel soepel, uurtje rond mogen rijden met de auto, best wel geinig om je Model 3 daar gewoon neer te zetten en in een andere auto te stappen, en andersom net zo goed. Ik vind het een leuk concept. Recent van aan appartement verhuisd naar een "echt" huis, en dus ook véél meer grote dingen, die niet in mijn 2022 Model 3 RWD passen, die helaas geen trekhaak heeft dus dan ben ik constant afhankelijk van anderen om ritjes naar de stort, ikea enzovoort te maken. Daarnaast de hogere zit, meer frunk en achter ruimte. Allemaal redenen die ik mezelf voorspiegel om nu maar te switchen :). Daarnaast, voor het éérst ooit een écht nieuwe auto is ook wel speciaal. Financiëel kan het ervan af, en ik ga ervan uit dat mijn huidige auto ook nog wel een beetje geld waard is, die is met 91k op de klok natuurlijk pas nét ingereden.

Afgelopen zondag de knoop eigenlijk al doorgehakt en een Blauwe RWD Y besteld die snel te leveren was, en die mag ik volgende week woensdag ophalen in Tilburg *O* Geen SEPP, dankzij de kleur maar ik word echt stevig ongelukkig van een witte of een zwarte, dus dan maar geen SEPP :+. De proefrit was puur om mijn gevoel even te bevestigen. Nu tijd om alle gadgets te bestellen waar ik in mijn 3 ook aan gewend ben geraakt zoals rubber matten overal, verrassend prima, en veel minder stofzuigwerk met wassen.

Nieuwe generatie S3XY knopjes besteld, zonneschermpjes. Ik kijk er helemaal naar uit. O+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6EZjyF4Y5f3kP9N-kz51o5Ae_W4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uRypUn3cng4SvpCLNFuAB3mF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JY_0Hzzf01M_tSZC17VDguRVoP0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/y6MuFCq5h0IDslDfwrxPSfLX.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HX2vVY3-yEx0kk1iOmCFNz79POs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KmSkml9HEAxN6a9BK3PWeaPl.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4eSK4Pxeh-rdxo7KoRjkflJaMcU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nqR86qTTD1pEZZ1CkAUg4lqs.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alexander1984
Mar.tin schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 11:55:
Gisteren een "touchless" proefrit gemaakt met de Model Y die in Harderwijk naast de Supercharger staat. Is niet helemaal zo "mensloos" als ze doen voorkomen. Ze bellen je van tevoren even met wat vraagjes, en ik moest voor de auto open ging ook nog even bellen.

Verder heel soepel, uurtje rond mogen rijden met de auto, best wel geinig om je Model 3 daar gewoon neer te zetten en in een andere auto te stappen, en andersom net zo goed. Ik vind het een leuk concept. Recent van aan appartement verhuisd naar een "echt" huis, en dus ook véél meer grote dingen, die niet in mijn 2022 Model 3 RWD passen, die helaas geen trekhaak heeft dus dan ben ik constant afhankelijk van anderen om ritjes naar de stort, ikea enzovoort te maken. Daarnaast de hogere zit, meer frunk en achter ruimte. Allemaal redenen die ik mezelf voorspiegel om nu maar te switchen :). Daarnaast, voor het éérst ooit een écht nieuwe auto is ook wel speciaal. Financiëel kan het ervan af, en ik ga ervan uit dat mijn huidige auto ook nog wel een beetje geld waard is, die is met 91k op de klok natuurlijk pas nét ingereden.

Afgelopen zondag de knoop eigenlijk al doorgehakt en een Blauwe RWD Y besteld die snel te leveren was, en die mag ik volgende week woensdag ophalen in Tilburg *O* Geen SEPP, dankzij de kleur maar ik word echt stevig ongelukkig van een witte of een zwarte, dus dan maar geen SEPP :+. De proefrit was puur om mijn gevoel even te bevestigen. Nu tijd om alle gadgets te bestellen waar ik in mijn 3 ook aan gewend ben geraakt zoals rubber matten overal, verrassend prima, en veel minder stofzuigwerk met wassen.

Nieuwe generatie S3XY knopjes besteld, zonneschermpjes. Ik kijk er helemaal naar uit. O+

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Blauw is een top kleur! Ik heb ook blauwe Y en je ziet ze niet zo vaak maar stijlvolle auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
revolution-nl schreef op maandag 9 september 2024 @ 14:42:
[...]

Voor 10k kom ik hem vandaag nog ophalen :+ :D
Ja, dat vond de huidige bestuurder ook dus die wil hem daar ook wel voor overnemen. En met een aantal aanbiedingen vanuit de markt rondom hetzelfde bedrag op zak, denken we ook wel een prima casus te hebben als de belastingdienst toch moeilijk doet. (Wat we niet verwachten).
Voor overname nog even een poetsbeurtje en een onderhoudsbeurt / aankoopkeuring of er dingen zijn die we over het hoofd zien.

Voor ons zakelijk wel lekker dat we dan eind deze maand geen auto's van de zaak meer hebben :+ (hebben momenteel een Kona en een Model 3 LR, de Kona gaat mee met een pensionado als die hem wil kopen).

Verrassend genoeg lukte het "wijkopenauto's" zelfs niet om een bod te doen op de auto, en op hun "veiling" ook 0 interesse. Het is duidelijk dat de markt voor EV's met veel km's op de klok nog een beetje spannend is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mar.tin
Alexander1984 schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 11:58:
[...]

Blauw is een top kleur! Ik heb ook blauwe Y en je ziet ze niet zo vaak maar stijlvolle auto.
Blauw is fantastisch, heb nu een blauwe 3, vond de rode ook wel mooi, maar blauw is toch iets subtieler, en vind het al een beetje een "hufterbak" vergeleken met de 3, maar hij is zó praktisch :9

Zal wel een van de weinige privé gekken zijn die €2950 aan SEPP inlevert om een blauwe te kunnen rijden O+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alexander1984
Mar.tin schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 12:01:
[...]

Blauw is fantastisch, heb nu een blauwe 3, vond de rode ook wel mooi, maar blauw is toch iets subtieler, en vind het al een beetje een "hufterbak" vergeleken met de 3, maar hij is zó praktisch :9

Zal wel een van de weinige privé gekken zijn die €2950 aan SEPP inlevert om een blauwe te kunnen rijden O+
Ik had hem tijdje geleden besteld op laatste dag toen die nog met blauw onder de Sepp viel, met CATL en HW3 maar voor mij helemaal goede configuratie en bijna 10K op de klok al.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08:20

pdavie2311

Live life to the fullest..

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Nieuwe generatie knopjes en zonneschermpjes?
Linkje? Ik ben ook aan het rondneuzen voor mijn Y die ik 1 oktober krijg..Thanx!!

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
pdavie2311 schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 12:05:
[...]

Nieuwe generatie knopjes en zonneschermpjes?
Linkje? Ik ben ook aan het rondneuzen voor mijn Y die ik 1 oktober krijg..Thanx!!
offtopic:
https://enhauto.com/ (er is een gen2 commander, en heb nu de gen1 in mijn Model 3 liggen) Zonneschermpjes ben ik nog niet over uit, net als de matten enzo
Tesla Model 3 & Y Accessoires Is hier een heel topic vol van dat ik eens moet gaan doorspitten voor tips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommi4444
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:43
We hebben eind vorig jaar een Tesla Y RWD SR besteld, voor levering eind oktober (dan loopt het huidig leasecontract af).

Toen waren enkel de gewone gemini velgen beschikbaar, maar ik zou liever de dark versie willen.

Zou dit kunnen gewisseld worden? En zo ja, via Tesla zelf of via de leasemaatschappij?

En ik verneem dat Tesla dit soms proactief doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• runeazn
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07-09 21:34
Hi ik heb vorig jaar een tesla besteld non highland.

Ik begin mij toch erg te storen van mijn achterdeuren. Hebben andere mensen ook het probleem, wanneer je enkel de knop indrukt dat het raam gek op en neer gaat en de deur dus dichtblijft?

Ik was er naar de service center mee gegaan maar verklaarde mij voor gek en dat de deur dus niet goed opent als ik enkel op de knop druk en geen druk uitoefent naar buiten. Ik ben benieuwd of dit met alle model 3 zo is.

Ik heb het bij de highland geprobeerd en daar gaat de deur wel normaal open als je enkel op de knop drukt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henvar
  • Registratie: April 2015
  • Niet online

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Haal bij die blauwe wel de standaard doppen eraf en koop eventueel online zwarte.
Dat ziet er zoveel beter uit. (Persoonlijke ervaring)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
Henvar schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 12:25:
[...]

Haal bij die blauwe wel de standaard doppen eraf en koop eventueel online zwarte.
Ja, k had eigenlijk met de gemini Dark gewild, maar die hadden ze niet vlot beschikbaar, en om d'r nou nóg €2950 aan korting op mis te lopen en langer op te wachten had ik geen zin in. D'r komen wel een keer donkere doppen op, misschien koop ik wel een dark gemini winterset en wissel ik de banden om.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• realmadridsi
bilgy_no1 schreef op maandag 9 september 2024 @ 23:11:
[...]

Denk je niet dat wanneer het model is ontwikkeld het vrij snel kan 'leren' rijden op Europese wegen? Ik denk namelijk dat dit veel sneller kan gaan dan 2 jaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tranzy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-06 12:21

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Gefeliciteerd! Ik ben morgen in Tilburg om mijn Model Y op te halen. Wel een witte met dark Gemini velgen. (helaas geen budget van het bedrijf voor extra's en\of kleurtjes). Mag de pret niet drukken. Ik vind de combi wit\zwart wel cool. Beetje stormtrooper vibe. 8)

Edit: haha zonde dat ik het wist blijkt dat (Stormtrooper) echt een ding te zijn. Zal het waarschijnlijk onbewust ergens opgepikt hebben.

Ik heb ook een leuke computer..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-09 18:21
Wat zou er moeten krassen dan? Gewoon met vlakke hand op het logo dichtdrukken.
Ik gooi altijd de laadkabels er in, hoef die natte/vieze/zandkabel niet achterin te hebben op de matten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09:48
jip_86 schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 13:03:
[...]

Wat zou er moeten krassen dan? Gewoon met vlakke hand op het logo dichtdrukken.
Ik gooi altijd de laadkabels er in, hoef die natte/vieze/zandkabel niet achterin te hebben op de matten.
In de handleiding staat 2 handen naast het logo O-) :+

Verder eens, wat wil je krassen met je handen? Ow en je hebt EV-cablehook om de kabel schoon te houden (aanrader!).

[ Voor 14% gewijzigd door Rogar op 10-09-2024 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:39
runeazn schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 12:25:
Hi ik heb vorig jaar een tesla besteld non highland.

Ik begin mij toch erg te storen van mijn achterdeuren. Hebben andere mensen ook het probleem, wanneer je enkel de knop indrukt dat het raam gek op en neer gaat en de deur dus dichtblijft?

Ik was er naar de service center mee gegaan maar verklaarde mij voor gek en dat de deur dus niet goed opent als ik enkel op de knop druk en geen druk uitoefent naar buiten. Ik ben benieuwd of dit met alle model 3 zo is.

Ik heb het bij de highland geprobeerd en daar gaat de deur wel normaal open als je enkel op de knop drukt.
Dit is niet normaal, als je het knopje drukt hoort het raam 2 cm omlaag te komen en de deur net van het slot af te gaan. Als hij weer terugvalt in het slot (mits de auto vlak staat uiteraard) is iets niet goed afgesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-08 09:26
Even een korte ervaringsvraag hier. Gebruikt iemand toevallig Homeassistant en de nieuwe Tesla HTTP Proxy? Ligt het aan mij of is dit extreem lastig te installeren. Ben al 2 dagen bezig en ik krijg het maar niet aan de praat.

Ik ben gewoon beniuwd of ik de enige ben die deze ervaring heeft... want ik vraag me af of ik die route op moet als ik er echt afhankelijk van ben.

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TCMR
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-09 14:32
Henvar schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 12:25:
[...]
Ik wil zelfs voorstellen om die zilveren wieldoppen helemaal te verbieden. Gelukkig worden ze door Tesla zelf uitgefaseerd, maar man man man, wat doe je jezelf (en je omgeving) aan door met die zilveren doppen rond te rijden? :+

Wij hebben vorig jaar bij het ophalen de zilveren doppen bij Tesla in Tilburg achtergelaten. We gingen met zwarte doppen in de trein er naartoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandd
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-04 14:09
Vorige week maandag-avond tijdens een wolkbreuk, mijn linker achter velg aan snot gereden in een openstaande put. De bewuste putdeksel lag een paar meter verderop. Was onmogelijk om te zien want het was op dat punt stik donker, en er lag denk ik wel een paar cm water op de weg waardoor de openstaande put niet te zien was.
Gevolg was een enorme klap, twee keer natuurlijk omdat ik eerst met linksvoor er doorheen reed, en toen met links achter. Auto langs de kant gezet en zoals je ziet een flinke scheur in het aluminium én een scheur in de zijwang van de band. Hij liep ook vrijwel direct leeg.
De volgende dag is de auto met de sleepdienst opgehaald en naar de schade hersteller gebracht.
Nu ruim een week later is de conclusie dat er met de linker voor velg niets aan de hand is, maar links achter moet uiteraard vervangen worden, plus een nieuwe band. Schadehersteller (Boekhorst) geeft aan dat er verder geen schade is gelukkig. Helaas gaven ze wel aan dat het misschien wel een paar weken! kan duren?!
Dit omdat Tesla schijnbaar heel slecht onderdelen kan leveren aan schade herstel bedrijven.
Voor de goede orde, Boekhorst is een gecertificeerd Tesla hersteller en wordt door de LM schijnbaar als eerste ingezet.
Hoe is jullie ervaring met schades zoals dit? Duurt dit echt weken voordat Tesla onderdelen kan leveren?
Zou het sneller zijn gegaan als ik Tesla zelf de auto had laten wegslepen? Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ohfjTaVFPhaoKO5lYLR0-qhyaPI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/a9DBAR2dgdVPbIGA6DsDv6eA.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander1984
rolandd schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 13:43:
Vorige week maandag-avond tijdens een wolkbreuk, mijn linker achter velg aan snot gereden in een openstaande put. De bewuste putdeksel lag een paar meter verderop. Was onmogelijk om te zien want het was op dat punt stik donker, en er lag denk ik wel een paar cm water op de weg waardoor de openstaande put niet te zien was.
Gevolg was een enorme klap, twee keer natuurlijk omdat ik eerst met linksvoor er doorheen reed, en toen met links achter. Auto langs de kant gezet en zoals je ziet een flinke scheur in het aluminium én een scheur in de zijwang van de band. Hij liep ook vrijwel direct leeg.
De volgende dag is de auto met de sleepdienst opgehaald en naar de schade hersteller gebracht.
Nu ruim een week later is de conclusie dat er met de linker voor velg niets aan de hand is, maar links achter moet uiteraard vervangen worden, plus een nieuwe band. Schadehersteller (Boekhorst) geeft aan dat er verder geen schade is gelukkig. Helaas gaven ze wel aan dat het misschien wel een paar weken! kan duren?!
Dit omdat Tesla schijnbaar heel slecht onderdelen kan leveren aan schade herstel bedrijven.
Voor de goede orde, Boekhorst is een gecertificeerd Tesla hersteller en wordt door de LM schijnbaar als eerste ingezet.
Hoe is jullie ervaring met schades zoals dit? Duurt dit echt weken voordat Tesla onderdelen kan leveren?
Zou het sneller zijn gegaan als ik Tesla zelf de auto had laten wegslepen? Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.

[Afbeelding]
Kwestie van even een velg ergens opsnorren en klaar toch? Desnoods MP setje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
Ik snap het niet. De velg is nou ook weer niet zo speciaal, dus koop gewoon een random velg in de goede maat + band en pleur het erop? Waarom moet dat vanuit Boekhorst per se via Tesla gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandd
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-04 14:09
Caelorum schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 13:48:
Ik snap het niet. De velg is nou ook weer niet zo speciaal, dus koop gewoon een random velg in de goede maat + band en pleur het erop? Waarom moet dat vanuit Boekhorst per se via Tesla gaan?
Het is een lease auto, dus schades verlopen altijd via een schade hersteller die de LM inzet. Als het een prive auto zou zijn dan had ik wellicht anders gehandeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09:44
rolandd schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 13:43:

[Afbeelding]
Yep, hetzelfde gehad 5 jaar geleden. M’n beide velgen aan gort gereden en duurde 2 week voordat ik m’n auto terug had. Mijn auto werd gelukkig naar tesla garage gebracht en kreeg is een S als tijdelijke vervanging. Dus vond dat niet zo erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CanisLupus27
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 15-09 20:09
MIsschien een hele gekke vraag, maar, als ik naar Tilburg moet om m'n Tesla op te halen, kan ik daar dan mijn huidige auto laten staan? Ik rij momenteel private lease en deze zal rondom dezelfde periode moeten worden ingeleverd. De leasemaatschappij haalt deze op een willekeurig adres op, dat mag ook een dealer zijn.

Het liefst ga ik op eigen houtje naar Tilburg zonder iemand op te moeten rommelen mee te rijden en na de afspraak mijn huidige auto terug te rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Dude
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 26-04 23:07
CanisLupus27 schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 13:54:
MIsschien een hele gekke vraag, maar, als ik naar Tilburg moet om m'n Tesla op te halen, kan ik daar dan mijn huidige auto laten staan? Ik rij momenteel private lease en deze zal rondom dezelfde periode moeten worden ingeleverd. De leasemaatschappij haalt deze op een willekeurig adres op, dat mag ook een dealer zijn.

Het liefst ga ik op eigen houtje naar Tilburg zonder iemand op te moeten rommelen mee te rijden en na de afspraak mijn huidige auto terug te rijden.
Nee dat kan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruud_tweakers
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 10-09 10:13
The Druid schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 11:55:
[...]

Bij mij is afremmen vast prik op de A13 richting Den Haag, komende vanuit Rotterdam ter hoogte van Esso Ruyven. Geen idee wat hij daar ziet maar je kan de klok gelijkzetten op hectometer plaatje 12.9. Ben wel benieuwd om meer mensen dit hebben ervaren op deze locatie.
Mijn MYRWD 2024 remt op exacte dezelfde plek.
Gevaarlijke situatie als je er niet op bedacht bent (en het druk is)

Al enig idee of dit bij Tesla te melden is?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tomas_
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-09 14:43
speedme schreef op maandag 2 september 2024 @ 13:51:
Ik ben van plan om een nieuwe Model 3 Highland te bestellen via leasemaatschappij Hiltermann.

Mij is een tijdje geleden, tijdens een testrit met de Highland, verteld in Tilburg dat wanneer er een 2019 model ingeleverd wordt, de Premium Connectivity op een Highland gratis is gedurende het leasecontract.

Heeft iemand deze actie al weten te krijgen ?

EDIT : net met de Tesla Store in Tilburg gebeld en deze actie klopt inderdaad. Er hoeft echter niets "ingeleverd" te worden. Het enige wat nodig is, is dat de auto op hetzelfde account geregistreerd wordt als de oude auto geregistreerd is.
En buiten de Premium Connectivity krijgt de berijder ook nog eens een 100 euro voucher voor gebruik in de Tesla shop.
Eindelijk na ongeveer twee maand is het geregeld. In het begin een paar keer gebeld met Tesla. (21 juni de auto ontvangen) Komt vanzelf zeiden ze. Een week geleden nog maar eens gebeld en nu kreeg ik na aanleiding hiervan een mail dat er mee bezig waren.

Vandaag ineens een mail met een vouchercode met de volgende tekst
Bedankt voor het vernieuwen van uw lease.

We bieden Premium Connectivity aan voor de duur van uw leaseperiode zonder extra kosten én een tegoed van Є100 om te besteden in de Tesla Shop*.

Voer bij het afrekenen uw code in bij het promotiecode vak.
Met de bon meteen voor de kids 3 Tesla hoodies gekocht aangezien ze 50% korting hadden ;-) Paar Cybertruck sokken erbij FTW! 8)

-edit- tovoeging: Ik had een model 3 LR in de lease sinds dec 2019, nu een Y LR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Moet je ook niet willen, want je bent zelf verantwoordelijk voor eventuele schades.
Pas bij een officieel inleverpunt (beetje afhankelijk van je LM) ben je daarvan af.

Dus ik zou dit goed uitzoeken !

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 12-09 22:07

Ik reed toen naar de LM, en van de LM iemand laten meerijden naar Tesla Tilburg en mij daar afgezet.
Mn LM zat toen wel in Tilburg dus het was een kleine moeite.

Life is too short to drive boring cars

Acties:
  • 0 Henk 'm!
realmadridsi schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 12:54:
[...]

Denk je niet dat wanneer het model is ontwikkeld het vrij snel kan 'leren' rijden op Europese wegen? Ik denk namelijk dat dit veel sneller kan gaan dan 2 jaar.
Wellicht. Tesla heeft in die tijd in de VS natuurlijk ook de onderliggende architectuur (naar 'neural nets only') ontwikkeld. Maar eigenlijk houd ik daar al rekening mee, want de eerste beperkte toegang tot FSD Beta was al vier jaar geleden in 2020. Zelfs de release van FSD Beta 11 (met de samensmelting met Highway Driving) is al 1,5 jaar geleden.

Maar technisch gezien zal het systeem van alles opnieuw moeten leren en dat voor heel veel verschillende landen met elk hun eigenaardigheden qua verkeer. Zowel de inrichting van de openbare ruimte als de regels kunnen soms flink verschillen. En van alle rare edge cases moet er dan voldoende worden gevoerd aan het algoritme.

Misschien stellen ze het wel sneller open, maar dat betekent dan niet dat het ook meteen goed zal werken. Dat is althans mijn inschatting. En ik zou dus met aanschaffen wachten tot er op zijn minst ook echt een lancering is van FSD in Europa. Want Tesla heeft wel vaker dingen aangekondigd die dan toch 'iets' langer op zich lieten wachten...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jip_86
Rogar schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 13:09:
[...]

In de handleiding staat 2 handen naast het logo O-) :+

Verder eens, wat wil je krassen met je handen? Ow en je hebt EV-cablehook om de kabel schoon te houden (aanrader!).
Ziet er goed uit, maar is alles nog steeds nat. Leg hier vaak het restant op de band sinds hij een keer bij een mierennest op de grond had gelegen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!
vosje88 schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 08:46:
[...]
Wat betreft FSD. Autoweek heeft gisteren een interessant artikel hierover geplaatst: https://www.autoweek.nl/a...ing-komt-ook-naar-europa/
Eerlijk gezegd is dat artikel weinig interessant... Ik gaf al aan dat Tesla het heeft aangekondigd. Verder hebben ze het over "het stuur uit handen geven", maar dat klopt niet. Ook de huidige implementatie van FSD in de VS vereist constante alertheid van de bestuurder.
Like other Autopilot features, Full Self-Driving (Supervised) requires a fully attentive driver and will display a series of escalating warnings requiring driver response. You must keep your hands on the steering wheel while Full Self-Driving (Supervised) is engaged.While Full Self-Driving (Supervised) is engaged, the cabin camera monitors driver attentiveness (see Driver Attentiveness).
Het artikel klopt dus ook niet. De vergelijking met dat systeem van Mercedes begint ook wat vermoeiend te worden. Dat mag alleen op bepaalde stukken snelweg met een snelheid lager dan 60 km/h en met nog een aantal beperkende eisen. Niet echt hetzelfde als wat FSD moet (gaan) kunnen, waarbij je alleen nog wel alert moet blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
bilgy_no1 schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 15:14:
[...]

Eerlijk gezegd is dat artikel weinig interessant... Ik gaf al aan dat Tesla het heeft aangekondigd. Verder hebben ze het over "het stuur uit handen geven", maar dat klopt niet. Ook de huidige implementatie van FSD in de VS vereist constante alertheid van de bestuurder.

[...]

Het artikel klopt dus ook niet. De vergelijking met dat systeem van Mercedes begint ook wat vermoeiend te worden. Dat mag alleen op bepaalde stukken snelweg met een snelheid lager dan 60 km/h en met nog een aantal beperkende eisen. Niet echt hetzelfde als wat FSD moet (gaan) kunnen, waarbij je alleen nog wel alert moet blijven.
De laatste FSD 12.5 kan zonder handen en gebruikt de camera of je wel op let: https://www.notateslaapp..../2024.27.20/release-notes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• runeazn
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07-09 21:34
DaCoTa schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 13:25:
[...]

Dit is niet normaal, als je het knopje drukt hoort het raam 2 cm omlaag te komen en de deur net van het slot af te gaan. Als hij weer terugvalt in het slot (mits de auto vlak staat uiteraard) is iets niet goed afgesteld.
Zou je het kunnen filmen? Volgens mij weet tesla zelf wel hoe de deur moet staan maar ik heb geen bewijs van hoe het wel moet.

Ja auto staat vlak, ze hebben er ook op service locatie gezegd dat hij dus gewoon in het slot valt als je de deur niet vast houd om hem tegen te houden dat hij in het slot valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogerSch
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 05:48
justice strike schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 13:30:
Even een korte ervaringsvraag hier. Gebruikt iemand toevallig Homeassistant en de nieuwe Tesla HTTP Proxy? Ligt het aan mij of is dit extreem lastig te installeren. Ben al 2 dagen bezig en ik krijg het maar niet aan de praat.

Ik ben gewoon beniuwd of ik de enige ben die deze ervaring heeft... want ik vraag me af of ik die route op moet als ik er echt afhankelijk van ben.
Maak je niet gebruik van de standaard "Tesla Fleet" integratie in Home Assistant?
Een keer de auto authenticeren en de rest werkt vanzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• realmadridsi
RogerSch schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 15:27:
[...]

Maak je niet gebruik van de standaard "Tesla Fleet" integratie in Home Assistant?
Een keer de auto authenticeren en de rest werkt vanzelf.
Dit werkt om informatie in HA te krijgen, maar als je ook commands wil sturen vanuit HA is het een stuk complexer om op te zetten. Ik loop hier ook een beetje in vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mackeessie
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22:14
Ik ben de originele aankondiging kwijt van de demo dagen met gratis lader als je een Tesla koopt. heeft iemand die nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jip_86 schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 15:19:
[...]

De laatste FSD 12.5 kan zonder handen en gebruikt de camera of je wel op let: https://www.notateslaapp..../2024.27.20/release-notes
OK interessant. De quote die ik plaatste komt uit de actuele online Manual...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DnnSke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09:48
realmadridsi schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 15:37:
[...]

Dit werkt om informatie in HA te krijgen, maar als je ook commands wil sturen vanuit HA is het een stuk complexer om op te zetten. Ik loop hier ook een beetje in vast.
Ik gebruik daar nu de Tesla Local Control add-on voor, die gebruik maakt van Tesla's Control Utility om via Bluetooth Low Energy (BLE) de commands te versturen.

HA heb ik op een Raspberry Pi die in de meterkast staan, en de Bluetooth daarvan is voldoende om de signalen bij de auto in de garage te krijgen. Zo kan ik dus ongelimiteerd de auto wakker maken, laden starten en het aantal ampères waarmee die laadt aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaazaar
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09-09 14:37
Ik heb een serviceafspraak ingeschoten ivm kraakgeluiden uit de ophanging. Daarvoor moet de auto naar Wezep. In de app wordt gesproken over "inleveren". Word ik nu geacht de auto achter te laten en zelf maar zien thuis te komen. Ik verwacht juist dat ze er ter plekke naar kijken en, indien eenvoudig, direct repareren of anders een vervolgafspraak te maken.

Bij "voorbereiding op het inleveren" staat "Ons team is bezig uw serviceafspraak te beoordelen...". De afspraak staat voor komende donderdag en heb ik paar weken geleden al ingeschoten.

Hoort dit zo, of zal ik er maar achteraan gaan bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p.verkooijen
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14-08 14:06
Mackeessie schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 15:47:
Ik ben de originele aankondiging kwijt van de demo dagen met gratis lader als je een Tesla koopt. heeft iemand die nog?
https://www.tesla.com/nl_...633&lng=5.291265999999999

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kacang
  • Registratie: Maart 2011
  • Nu online
kwaazaar schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 16:07:
Ik heb een serviceafspraak ingeschoten ivm kraakgeluiden uit de ophanging. Daarvoor moet de auto naar Wezep. In de app wordt gesproken over "inleveren". Word ik nu geacht de auto achter te laten en zelf maar zien thuis te komen. Ik verwacht juist dat ze er ter plekke naar kijken en, indien eenvoudig, direct repareren of anders een vervolgafspraak te maken.

Bij "voorbereiding op het inleveren" staat "Ons team is bezig uw serviceafspraak te beoordelen...". De afspraak staat voor komende donderdag en heb ik paar weken geleden al ingeschoten.

Ik heb het zelfde. Ik heb een chat gestuurd vanuit die serviceafspraak. Ze gaven aan dat ik er op kon wachten. Ik zou dus als ik jou was gewoon een chat berichtje sturen vanuit die serviceafspraak met jouw vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
kwaazaar schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 16:07:

Bij mij komen de Wezep updates meestal de dag voor het bezoek. Minder dan 4 uur is wachten, langer krijg je een 2019 3P mee. Lekker rammelend naar werk :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Muncky-
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09:43
Maurice- schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 16:19:
[...]

Bij mij komen de Wezep updates meestal de dag voor het bezoek. Minder dan 4 uur is wachten, langer krijg je een 2019 3P mee. Lekker rammelend naar werk :9
Die afgeragde rode M3P? Voor mij nooit meer Wezep na 2x daar laatst geweest te zijn om een rammeltje te laten fixen. Niks gevonden. Toen naar Hengelo geweest en het was zo gefixed.
Prutsers daar.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• JustC
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-09 16:13
Zo vanmorgen de Model Y opgehaald in Tilburg , dat ging lekker vlot wat een hal zeg.

Stond klaar met 20% en toen hebben ze hem toch nog even op de supercharger gezet tot 80% erg blij mee.

Fantastische auto zo makkelijk alles in te stellen en zelfs met de RWD meer dan genoeg vermogen beschikbaar tot nu toe :)

[ Voor 16% gewijzigd door JustC op 10-09-2024 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Druid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-09 15:06
ruud_tweakers schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 14:17:
[...]

Mijn MYRWD 2024 remt op exacte dezelfde plek.
Gevaarlijke situatie als je er niet op bedacht bent (en het druk is)

Al enig idee of dit bij Tesla te melden is?
Nope ik had ook al gezocht of ik het ergens kon melden. Ook met de nieuwe update gaat hij nog steeds in de remmen op die plek. Wel blij om
te lezen dat ik niet de enige ben die er last van heeft en het dus niet aan mijn Y ligt.

To Cow or not to Cow, that is the Chicken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joukev
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 19-06 22:25
Er zijn soortgelijke acties in België, maar zo te zien zonder Wall charger aanbieding. Weet iemand of referral ook naar BE komt (werkt wel in NL/FR/DE)….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Laatst online: 08:46

Ethirty

Who...me?

The Druid schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 17:18:
[...]

Nope ik had ook al gezocht of ik het ergens kon melden. Ook met de nieuwe update gaat hij nog steeds in de remmen op die plek. Wel blij om
te lezen dat ik niet de enige ben die er last van heeft en het dus niet aan mijn Y ligt.
Als Tesla niet bereikbaar is voor zoiets zou ik kijken of je bij de RDW aan kan kloppen. Die keuren auto’s voor goedkeuring op de openbare weg. Als een auto consequent onveilig gedrag vertoont gok ik dat zij het meeste druk kunnen uitoefenen op een fabrikant?

Al zal Tesla roepen dat je een beta functie gebruikt en daar zelf akkoord op heb gegeven.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sikkek
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:54
The Druid schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 17:18:
[...]

Je kunt Tesla gewoon bellen voor dit soort zaken (servicenummer in Tilburg, startend met 013), je krijgt dan een mail waarop je kan reageren met details. Zo heb ik ook route berekeningsfouten door kunnen geven, die daarna redelijk snel gefixed zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkHelmet
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-09 19:55
bilgy_no1 schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 15:03:
[...]

Wellicht. Tesla heeft in die tijd in de VS natuurlijk ook de onderliggende architectuur (naar 'neural nets only') ontwikkeld. Maar eigenlijk houd ik daar al rekening mee, want de eerste beperkte toegang tot FSD Beta was al vier jaar geleden in 2020. Zelfs de release van FSD Beta 11 (met de samensmelting met Highway Driving) is al 1,5 jaar geleden.

Maar technisch gezien zal het systeem van alles opnieuw moeten leren en dat voor heel veel verschillende landen met elk hun eigenaardigheden qua verkeer. Zowel de inrichting van de openbare ruimte als de regels kunnen soms flink verschillen. En van alle rare edge cases moet er dan voldoende worden gevoerd aan het algoritme.

Misschien stellen ze het wel sneller open, maar dat betekent dan niet dat het ook meteen goed zal werken. Dat is althans mijn inschatting. En ik zou dus met aanschaffen wachten tot er op zijn minst ook echt een lancering is van FSD in Europa. Want Tesla heeft wel vaker dingen aangekondigd die dan toch 'iets' langer op zich lieten wachten...
Als ik dit artikel mag geloven is het trainen van AI bij Tesla nog voornamelijk afhankelijk van Human Resources om de computer te trainen.

https://www.businessinsid...ernational=true&r=US&IR=T

"A study in the Washington Post says that women have better verbal skills than men. I just want to say to the authors of that study: Duh."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Laatst online: 07:38

In tegenstelling wat er onder jouw bericht wordt gesuggereerd kan het wel. Ik heb het zelfs op een drukke dag (27 dec 2022) gedaan waarbij er honderden auto's in de laatste dagen werden uitgeleverd. Ze doen het in principe niet, maar als je een beetje pusht en lief kijkt was het geen probleem.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• Ted038
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 14-09 21:44
Weet dat kleur persoonlijk is, en/maar probeer bij keuze prive aankoop van model 3 de quicksilver kleur van 2.000 euro te rationaliseren (dus los van emotie/smaak) , over de (nu) witte gratis metallic lak....
(want +2.000 euro vind ik veel geld voor een kleur waar basis ook al metallic is)

Dat de auto daarmee iets unieker is en meer op valt op parkeerplaats met meerdere tesla 's (al 2 zwarte 3 in zelfde woningblok) heb ik al ingecalculeerd.
Ook hoef je minder vaak naar wasstraat / valt vuil minder op dan met wit, dacht ik zo.
Of het voor restwaarde over stel 5 jaar iets uitmaakt?

Verder nog argumenten? Of mening?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09:58
Ted038 schreef op woensdag 11 september 2024 @ 08:11:
Weet dat kleur persoonlijk is, en/maar probeer bij keuze prive aankoop van model 3 de quicksilver kleur van 2.000 euro te rationaliseren (dus los van emotie/smaak) , over de (nu) witte gratis metallic lak....
(want +2.000 euro vind ik veel geld voor een kleur waar basis ook al metallic is)

Dat de auto daarmee iets unieker is en meer op valt op parkeerplaats met meerdere tesla 's heb ik al (al 2 zwarte 3 in zelfde woningblok) heb ik al.
Ook hoef je minder vaak naar wasstraat / valt vuil minder op dan met wit, dacht ik zo.

Mooie kleur, maar de rest is toch persoonlijk hoor.
Ik heb nooit de nood gevoeld om een zogezegd unieke auto te rijden. In elk geval…. Dan koop je geen Tesla Y, want dat is momenteel de meest verkochte auto…. ter wereld.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online

Dat de auto daarmee iets unieker is en meer op valt op parkeerplaats met meerdere tesla 's heb ik al (al 2 zwarte 3 in zelfde woningblok) heb ik al.

Zelf ben ik voor wit gegaan bij mijn M3H RWD. Omdat €2000 voor de kleur en €2950 SEPP het niet verantwoordbaar is in mijn optiek.

Daarnaast is wit met zwarte accenten ook mooi.

Vies worden ze allemaal...

• rai_rob
  • Laatst online: 09:59
Ik heb een Model 3 Highland met Pixel 9 Pro XL als telefoonsleutel als ik de telefoonsleutel instel lijkt het een dag te werken daarna herkend de auto mijn telefoon niet meer. Tesla soft reset en normale reset was niet de oplossing ook het verwijderen van de auto en de telefoon in bluetooth instellingen helpt niet. Meer mensen met deze combi en dit probleem of weet iemand een oplossing? Met mijn Pixel Pro 8 werkte het perfect.

• LostInNight
  • Laatst online: 23:22
rai_rob schreef op woensdag 11 september 2024 @ 08:47:
Ik heb een Model 3 Highland met Pixel 9 Pro XL als telefoonsleutel als ik de telefoonsleutel instel lijkt het een dag te werken daarna herkend de auto mijn telefoon niet meer. Tesla soft reset en normale reset was niet de oplossing ook het verwijderen van de auto en de telefoon in bluetooth instellingen helpt niet. Meer mensen met deze combi en dit probleem of weet iemand een oplossing? Met mijn Pixel Pro 8 werkte het perfect.
De Tesla app uitzonderen van batterijbesparing al geprobeerd?

Acties:
  • +27 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:42

orf

Ik heb maandag de M3 Quicksilver opgehaald in Tilburg. Heel blij met de kleur. En met €44.990 ook Sepp subsidie.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PiFxywPrWPZrtdicEAVlR-NZVWA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NQEWnHPF5sM47QBJzrOEvywo.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 18% gewijzigd door orf op 11-09-2024 09:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rai_rob
orf schreef op woensdag 11 september 2024 @ 09:19:
[...]

Ik heb maandag de M3 Quicksilver opgehaald in Tilburg. Heel blij met de kleur. En met €44.990 ook Sepp subsidie.
[Afbeelding]
Mooie combi proficiat :)

• rai_rob
LostInNight schreef op woensdag 11 september 2024 @ 09:16:
[...]

De Tesla app uitzonderen van batterijbesparing al geprobeerd?
Nee dat is een goeie idd ga het proberen. Jammer niet de oplossing stond al uit.

[ Voor 7% gewijzigd door rai_rob op 11-09-2024 09:44 ]

Pagina: 1 ... 423 ... 502 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: