Voordat ik op vakantie ging heb ik deze update geïnstalleerd.
Richting Zuid-Frankrijk aardig wat met TACC en AP gereden, heb 2-3 keer een phantom brake gehad.
2 keer had ik mijn voet op het pedaal dus kon ik snel reageren, maar de 3e keer helaas niet en ging mijn MY flink in de ankers omdat er een auto rechts van ons reed die de invoegstrook op ging.
Aangezien de auto nog lang niet daadwerkelijk aan het invoegen was had ik dit gedrag eigenlijk niet verwacht.
Verder overigens heerlijk reizen zo met de MY RWD (incl. dakkoffer). Heel comfortabel en ook het laden bij Superchargers ging prima.
Alleen bij Charleroi even 2x van laadplek gewisseld, omdat de laadsnelheid op 35 kWh bleef steken terwijl het totaal niet druk was. De 3e laadplek werkte wel naar behoren.
We hebben op de reis tolwegen vermeden en hebben 5x geladen, waarvan 2x bij het hotel van onze overnachting. Alleen aan V3 en V4 laders gehangen en elke keer tot 100% geladen. Het laden was telkens eerder klaar dan dat wij dat waren.
Op de terugweg gaan we gewoon via tolwegen en verwacht ik dat we ook wat andere laders dan die van Tesla gaan gebruiken omdat de locaties niet altijd je van het zijn als je met kleine kinderen bent.
Auxerre bijvoorbeeld, mooie superchargers met allemaal V4 laders maar je kunt eigenlijk alleen bij het Mercure hotel terecht en hebt er verder niets.
Voor het eerst de bergen in geweest met een EV en dat is toch wel erg fijn hoor. Omhoog en naar beneden blijft de auto netjes op de ingestelde snelheid rijden, of het nu 4% of 7,5% stijgen/dalen is. Je hebt de rem eigenlijk niet nodig, heel fijn.
Bij de vorige auto’s die ik reed gebruikte ik eigenlijk altijd de limiter en bij stevig dalen schoot die er dan vanaf omdat de auto zelf niet voldoende op de motor kon afremmen. (Altijd fijn als er dan beneden een flitser staat)
[
Voor 18% gewijzigd door
Dj-sannieboy op 06-09-2024 20:57
]