Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 420 ... 502 Laatste
Acties:
  • 3.686.614 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GKEC
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 20-09-2024
Oekol schreef op donderdag 5 september 2024 @ 23:24:
[...]

Had ik hier laatst niet gelezen dat de de nieuwe M32024 modellen last hebben van dat schuim / foam in de band loslaat en je daardoor die trillingen krijgt? Ligt dus aan de bandenfabrikant meen ik mijn te herinneren. Oplossing was het foam er uit te halen.
Dank voor de tip. Als het inderdaad het geluidsdempende foam (volgens mij is dit meer een gimmick dan daadwerkelijk nuttig) is welke in 1 of meerdere banden los heeft gelaten, zal dit aan het licht komen bij de bandenwissel later deze maand.

Zal de garage (non-tesla) dan vragen om het foam direct in alle banden te verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:09
MrScratch schreef op donderdag 5 september 2024 @ 18:34:
In mijn auto staat er het volgende:

code:
1
2
3
4
Computer: Mogelijkheid voor Full Self-Driving

Mogelijkheid voor Full Self Driving
Meegeleverd Pakket.

Dus ik denk dat FSD wordt aangegeven met de 2e optie.

Nu ik erover nadenk, misschien heeft het kiezen van FSD in 2019 er wel voor gezorgd dat ik HW3 heb gekregen, omdat dat noodzakelijk was voor FSD. Misschien had ik zonder FSD wel een HW2.5 gehad. In dat perspectief heb ik wel "iets' aan FSD gehad, doordat ik daardoor een nieuwere versie van de hardware heb gekregen.
Ligt aan wanneer die is uitgeleverd. Vrijwel alle model 3s vanaf oktober 2019 waren HW3 ongeacht de gekozen opties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:57
GKEC schreef op donderdag 5 september 2024 @ 23:15:
Na lange tijd meegekeken te hebben op dit topic, toch even mijn tot dusverre negatieve ervaring delen mbt. een M3H RWD uit mei '24.

Al vanaf de aflevering last van trillingen in het stuur. Inmiddels al viermaal bij een Tesla service center geweest waarbij er is gebalanceerd, road force gebalanceerd en zelfs 4 nieuwe banden (Michelin E-Primacy) er onder gezet.

Heeft niks opgelost en vibraties lijken zelfs erger dan voorheen. Nu namelijk ook voelbaar in de stoel, de pedalen/vloer en zelfs de vloer van de passagier.

Bij het laatste service bezoek gaf men aan dat dit normaal is.....Volgende actie is wachten tot de winter banden, maar verwacht dat dit niks gaat oplossen. Dan maar weer voor een vijfde keer naar het service center....

Zodra de nieuwe banden er onder liggen, zal ik hier weer een update posten.
Wat vervelend!
Om toch maar even te bevestigen: dit hoort dus niet.
Bij mij zat er een lichte trilling in het stuur die er met balanceren uitgehaald is. Nu, gewoon, trillingsvrij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SimondeG
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 30-06 07:51
Knip

[ Voor 98% gewijzigd door Notna op 06-09-2024 08:20 . Reden: Lees de TW, dit is niet de bedoeling ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Windstar
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17-06 15:23
Jmtpes schreef op donderdag 5 september 2024 @ 23:39:
Ik ben aan het kijken voor nieuwe M3 highland in steal grey, showmodel of demo model. In het geval van een demo auto dan ontvang ik toch 2000 SEPP subsidie mits de auto aan de voorwaarden voldoet?
Dat lees ik wel zo ja. Let op dat de catalogusprijs van deze uitvoering dan wel onder de 45k is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:02

RvV

Ik ben aan het kijken voor nieuwe M3 highland in steal grey, showmodel of demo model. In het geval van een demo auto dan ontvang ik toch 2000 SEPP subsidie mits de auto aan de voorwaarden voldoet?
En hij moet zo nieuw zijn dat hij nog niet eerder op naam heeft gestaan! Vooral bij een demo moet je dat extra goed controleren.

Y'24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19:28
Na lange tijd meegekeken te hebben op dit topic, toch even mijn tot dusverre negatieve ervaring delen mbt. een M3H RWD uit mei '24.

Al vanaf de aflevering last van trillingen in het stuur. Inmiddels al viermaal bij een Tesla service center geweest waarbij er is gebalanceerd, road force gebalanceerd en zelfs 4 nieuwe banden (Michelin E-Primacy) er onder gezet.

Heeft niks opgelost en vibraties lijken zelfs erger dan voorheen. Nu namelijk ook voelbaar in de stoel, de pedalen/vloer en zelfs de vloer van de passagier.

Bij het laatste service bezoek gaf men aan dat dit normaal is.....Volgende actie is wachten tot de winter banden, maar verwacht dat dit niks gaat oplossen. Dan maar weer voor een vijfde keer naar het service center....

Als ze zeggen dat het normaal is, kan je heel simpel reageren:
Waarom dan al opnieuw gebalanceerd en zelfs banden vervangen :?
Daarmee hebben ze zelf toch al bevestigd dat het niet normaal is :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Niet online
RvV schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 08:49:
[...]

En hij moet zo nieuw zijn dat hij nog niet eerder op naam heeft gestaan! Vooral bij een demo moet je dat extra goed controleren.
Nee SEPP 2000euro waar hij het over heeft is voor tweedehands, dus moet een auto juist al op naam hebben gestaan (anders geen tweedehands). En dus catalogusprijs mag maximaal 45k zijn.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• realmadridsi
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-07 13:23
Oekol schreef op donderdag 5 september 2024 @ 16:37:
[...]

Nee, foutieve informatie. De computer die in de auto zit heeft de mogelijkheid voor FSD. Heb zelf geen EAP of FSD en de zin 'mogelijkheid (....) FSD' staat er ook.
De vraag is waar staat die zin? Als je FSD hebt dan staat het er 2 keer. Achter 'autopilot computer' staat die zin en vervolgens nogmaals daar onder boven de zin 'included package'. Ik heb ook een m3 met FSD en daar staat het vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvV

RvV

ZeRoC00L schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 08:53:
[...]

Nee SEPP 2000euro waar hij het over heeft is voor tweedehands, dus moet een auto juist al op naam hebben gestaan (anders geen tweedehands). En dus catalogusprijs mag maximaal 45k zijn.
Mkay, die 2ehands sepp was toch al lang op?

Y'24

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• adjego
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17:28
RvV schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 08:59:
[...]

Mkay, die 2ehands sepp was toch al lang op?
https://www.rvo.nl/subsid...p/subsidie-koop-gebruikte
Het beschikbare budget is met € 23,1 miljoen verhoogd naar € 52,5 miljoen. Hierdoor is het weer mogelijk om subsidie aan te vragen. 2024 is het laatste jaar van de SEPP.

Home Assistant | ☀️ 2900 Wp PVOutput | 🔋 Tesla Model 3 RWD 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:42
realmadridsi schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 08:55:
[...]

De vraag is waar staat die zin? Als je FSD hebt dan staat het er 2 keer. Achter 'autopilot computer' staat die zin en vervolgens nogmaals daar onder boven de zin 'included package'. Ik heb ook een m3 met FSD en daar staat het vermeld.
Ik heb hem onder software staan achter computer inderdaad. En daarna bij aanvullende voertuiginformatie bij Autopilot.

Dus twee keer 'mogelijkheid'. En mogelijkheid vind ik (maar dit is denk ik een taalkundig dingetje) dat je het niet hebt maar potentieel wel kan krijgen.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• realmadridsi
Oekol schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 09:15:
[...]

Ik heb hem onder software staan achter computer inderdaad. En daarna bij aanvullende voertuiginformatie bij Autopilot.

Dus twee keer 'mogelijkheid'. En mogelijkheid vind ik (maar dit is denk ik een taalkundig dingetje) dat je het niet hebt maar potentieel wel kan krijgen.
Dat klopt, ik denk omdat FSD in Nederland nog niet beschikbaar is, ze kunnen het daarom ook geen FSD noemen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Oekol
Mocht je op de A10 naar Bordeaux of Parijs moeten rijden en je kunt kiezen om bij Châtellerault, France te laden: doen! Is minder dan 1,5km van snelweg af.

Zit van alles bij van Decathlon, Lidl tot een Patapain. Laat die laatste nou goddelijk zijn. Mega veel keus tussen broodjes, salades, toetjes en prima WC.

Nu op weg naar Artenay, geopend dit jaar februari. Allemaal V4 laders en leek ook van alles bij te zitten.

Zit heel erg te denken om toch een topic te openen met dit soort ervaringen in een bepaald format zodat het duidelijk is voor eenieder. Maar aan andere kant bestaan er ook zat apps die dit kunnen weergeven. Laat 't nog wel ff borrelen en wellicht heb ik helemaal geen zin om alles te 'moeten' delen.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
realmadridsi schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 09:19:
[...]

Dat klopt, ik denk omdat FSD in Nederland nog niet beschikbaar is, ze kunnen het daarom ook geen FSD noemen.
Dat niet, maar je kunt 't wel aanschaffen met aangepaste werking. Dus die vlieger gaat niet op. Er zijn wel een aantal mensen in dit topic met FSD die kunnen delen hoe het er bij hen staat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Niet online
Oekol schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 09:23:
Mocht je op de A10 naar Bordeaux of Parijs moeten rijden en je kunt kiezen om bij Châtellerault, France te laden: doen! Is minder dan 1,5km van snelweg af.

Zit van alles bij van Decathlon, Lidl tot een Patapain. Laat die laatste nou goddelijk zijn. Mega veel keus tussen broodjes, salades, toetjes en prima WC.

Nu op weg naar Artenay, geopend dit jaar februari. Allemaal V4 laders en leek ook van alles bij te zitten.

Zit heel erg te denken om toch een topic te openen met dit soort ervaringen in een bepaald format zodat het duidelijk is voor eenieder. Maar aan andere kant bestaan er ook zat apps die dit kunnen weergeven. Laat 't nog wel ff borrelen en wellicht heb ik helemaal geen zin om alles te 'moeten' delen.
Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
Maar dan gaan niet-Tesla's er ook heen :+
Het is een V3 met korte kabel. Ik stuur andere merken liever naar V4 laders toe.

[ Voor 14% gewijzigd door Oekol op 06-09-2024 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:19
Oekol schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 09:23:

Nou, als je nog leuke tips hebt voor Eurodisney O-) . Wij gaan er eind september naar toe met de Model 3 vanuit Rotterdam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrScratch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-07 13:49

MrScratch

I am rubber, you are glue

Caelorum schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 00:36:
[...]

Ligt aan wanneer die is uitgeleverd. Vrijwel alle model 3s vanaf oktober 2019 waren HW3 ongeacht de gekozen opties.
13 September 20219, dus dat is daar nog net voor.

Look behind you! A three headed monkey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• realmadridsi
Oekol schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 09:24:
[...]

Dat niet, maar je kunt 't wel aanschaffen met aangepaste werking. Dus die vlieger gaat niet op. Er zijn wel een aantal mensen in dit topic met FSD die kunnen delen hoe het er bij hen staat.
Dat bedoel ik dus. Ik heb het aangeschaft en bij mij zegt hij ook 'capability' niet achter 'computer' maar boven 'inbegrepen pakket' waar normaal 'Autopilot' staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BaSsDruM
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11-07 11:50
Rogar schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 09:36:
[...]

Nou, als je nog leuke tips hebt voor Eurodisney O-) . Wij gaan er eind september naar toe met de Model 3 vanuit Rotterdam.
Ja, stop niet bij Supercharger Senlis :+
Qua locatie helemaal niks, altijd (te) druk en v2 laders.
Heb ondertussen in 5 jaar tijd meer dan 100+ verschillende superchargers aangedaan door heel Europa, en ongeveer 50 andere snelladers, dus mochten er nog vragen zijn qua ervaringen bij superchargers, shoot 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Nu online
[...]

Noyelles-Godault

Ga zelf redelijk vaak naar Parijs/Disney en dit is echt een hele fijne locatie. overdekte shopping mall met keurige gratis toiletten en een Starbucks.

Maar als je buiten openingstijden komt is er niets te doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar
schumi1986 schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 10:03:
[...]

Noyelles-Godault

Ga zelf redelijk vaak naar Parijs/Disney en dit is echt een hele fijne locatie. overdekte shopping mall met keurige gratis toiletten en een Starbucks.

Maar als je buiten openingstijden komt is er niets te doen :P
Top thanks, we vertrekken rond 6u dus ik denk dat ze wel open zijn als we daar aankomen.

Nog tips voor de terugweg, dan vertrekken we pas 's avonds en zullen dan buiten openingstijden daar aankomen.

[ Voor 9% gewijzigd door Rogar op 06-09-2024 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
BaSsDruM schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 09:47:
[...]

Ja, stop niet bij Supercharger Senlis :+
Qua locatie helemaal niks, altijd (te) druk en v2 laders.
Heb ondertussen in 5 jaar tijd meer dan 100+ verschillende superchargers aangedaan door heel Europa, en ongeveer 50 andere snelladers, dus mochten er nog vragen zijn qua ervaringen bij superchargers, shoot 😉
Hear hear. Deze 'fout' vorig jaar gemaakt. Al kwamen we als laatste aan waar een plekje voor was, was het een V2 lader dus een whopping 60 a 70 kW gemiddeld een beetje. Overigens wel bij hotel waar je naar toilet kan, maar anders dan een balletje op parkeerterrein trappen met je kinderen kan je er niks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Nu online
Rogar schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 10:06:
[...]

Top thanks, we vertrekken rond 6u dus ik denk dat ze wel open zijn als we daar aankomen.

Nog tips voor de terugweg of ligt deze redelijk halverwege?
Ik pak deze zowel heen als terug, ligt redelijk op het midden van de trip, ook vanuit Rotterdam :)

Als je in een Disney Hotel slaapt is het opladen van de auto gratis, er zijn voldoende laadpunten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
Rogar schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 10:06:
[...]

Nog tips voor de terugweg, dan vertrekken we pas 's avonds en zullen dan buiten openingstijden daar aankomen.
Net aan. Voor 09.30 a 10.00 is het nog potdicht kwamen er dit jaar achter: Oekol in "Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
[...]

Die nieuwe SuC bij Roye moet echt fijn zijn. Stoppen we na Artenay nog ff om te kijken. Maar vanaf RTM heb je niet zoveel stops nodig toch? Komt altijd wel goed. Op ABRP je route ff kijken en als een oplader onder de 4 scoort even kijken waarom. Laders die boven een 4,5 scoren zijn super goed qua wat er omheen zit. Wijst zich vanzelf.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:54
Nou het was weer een ge-wel-di-ge avond voor EAP gisteren. Ik heb een flink stuk gereden over de A1. De zaken die ik heb meegemaakt in een rit van zeg 140km:

- Twee keer gewoon groot licht aan terwijl je 200 meter achter andere auto's zit met ook heel veel tegemoetkomend verkeer
- Twee keer bij een automatische baanwissel naar rechts waarbij ie je gewoon nog verder een afrit op stuurt. Gewoon 2 stroken in 1 keer zonder enige aanleiding
- Wegwerkzaamheden met overal borden 70 (en geen andere borden). Ik heb op de EAP alle snelheden moeten corrigeren: 50km/uur, 60km/uur, 120km/uur 100km/uur omdat de auto 'ineens' besloot dat het hem wel leuk leek een andere snelheid aan te houden
- Wegwerkzaamheden met duidelijjke gele tijdelijke belijning waarbij ie je gewoon over een doorgetrokken gele streep stuurt naar een andere rijstrook zonder ogenschijnlijke reden (geen witte/gele lijnen die dat aangeven)
- Automatische baanwissels naar links bij duidelijke belijning waarbij ie ineens weer een ruk naar rechts maakt (geen annulering van de baanwissel, maar gewoon een random zwiep)
- Automatische baanwissels naar links waarbij ie de maneuvre afbreekt zonder reden (geen timeout ofzo) en dan vervolgens luid gaat klagen als ik hem er doorheen duw naar links: BAANWISSEL ZONDER RICHTING AANGEVEN.

Echt.. die autopilot wordt imho alleen maar slechter. Ik rij er inmiddels over twee auto's zo'n 3 jaar mee (andere auto was FSD, deze EAP) en ik heb het nog nooit zo erg gehad als nu. Voorruit was gewoon schoon (net zoals de andere camera's). Software 2024.26.7.

Ik ben normaal redelijk vergevingsgezind ben bij deze systemen. Ik zie volledig zelfstandig rijden met de huidige AP-branche niet goedkomen en daar hou ik rekening mee, maar dit was echt gewoon idioot.

Verwacht overigens geen 'oplossingen'. Ik moet gewoon even klagen.

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Korvaag schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 10:16:
Nou het was weer een ge-wel-di-ge avond voor EAP gisteren. Ik heb een flink stuk gereden over de A1. De zaken die ik heb meegemaakt in een rit van zeg 140km:

- Twee keer gewoon groot licht aan terwijl je 200 meter achter andere auto's zit met ook heel veel tegemoetkomend verkeer
- Twee keer bij een automatische baanwissel naar rechts waarbij ie je gewoon nog verder een afrit op stuurt. Gewoon 2 stroken in 1 keer zonder enige aanleiding
- Wegwerkzaamheden met overal borden 70 (en geen andere borden). Ik heb op de EAP alle snelheden moeten corrigeren: 50km/uur, 60km/uur, 120km/uur 100km/uur omdat de auto 'ineens' besloot dat het hem wel leuk leek een andere snelheid aan te houden
- Wegwerkzaamheden met duidelijjke gele tijdelijke belijning waarbij ie je gewoon over een doorgetrokken gele streep stuurt naar een andere rijstrook zonder ogenschijnlijke reden (geen witte/gele lijnen die dat aangeven)
- Automatische baanwissels naar links bij duidelijke belijning waarbij ie ineens weer een ruk naar rechts maakt (geen annulering van de baanwissel, maar gewoon een random zwiep)
- Automatische baanwissels naar links waarbij ie de maneuvre afbreekt zonder reden (geen timeout ofzo) en dan vervolgens luid gaat klagen als ik hem er doorheen duw naar links: BAANWISSEL ZONDER RICHTING AANGEVEN.

Echt.. die autopilot wordt imho alleen maar slechter. Ik rij er inmiddels over twee auto's zo'n 3 jaar mee (andere auto was FSD, deze EAP) en ik heb het nog nooit zo erg gehad als nu. Voorruit was gewoon schoon (net zoals de andere camera's). Software 2024.26.7.

Ik ben normaal redelijk vergevingsgezind ben bij deze systemen. Ik zie volledig zelfstandig rijden met de huidige AP-branche niet goedkomen en daar hou ik rekening mee, maar dit was echt gewoon idioot.

Verwacht overigens geen 'oplossingen'. Ik moet gewoon even klagen.
Ik zou toch eens een service request inschieten.
Ik heb recent nog een rit van 600km gedaan door Frankrijk en :
- matrixlicht deed het perfect
- 2 keer onverwacht geremd, maar slechts voor minder dan een seconde. Ik had niet de tijd om stroom te geven en hij pikte opnieuw snelheid op
- 1keer geremd omdat auto die ik inhaalde toch wel erg kort bij de lijn kwam
- 1 keer een afgebroken baanwissel
- snelheid zit regelmatig fout

Maar hij wisselt bij mij NOOIT van baanvak zonder dat ik iets doe. Daar zou ik over klagen.

En wat je laatste opmerking betreft. Het is 100% duidelijk dat de FSD auto's in de VS een heel andere software hebben, en de laatste x jaren absolute prioriteit gekregen hebben. Als een deel daarvan naar EU komt, dan zal de verbetering significant zijn.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rogar
schumi1986 schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 10:12:
[...]

Ik pak deze zowel heen als terug, ligt redelijk op het midden van de trip, ook vanuit Rotterdam :)

Als je in een Disney Hotel slaapt is het opladen van de auto gratis, er zijn voldoende laadpunten.
Ja, ideaal dat je daar kan laden! Aangezien we 's avonds terug rijden, denk ik dat ik op de terugweg stop bij een willekeurige snellader langs de snelweg (zoontje zal wel liggen te tukken en dan wil/kan ik lekker doorrijden zonder plaspauzes).

Mooi moment om de AP weer eens te testen ook met de nieuwe software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Bijzondere ervaring inderdaad. Over die andere punten kan ik als gewone AP gebruiker weinig zeggen maar een groot licht aan maakt niet uit toch? Hij doet de lichten uit als hij auto voor je ziet en dan de bermen worden dan nog wel verlicht. Of zal dit zoveel tussen auto's verschillen?

Enige probleem wat ik met grootlicht heb gehad zijn twee dingen deze vakantie:

- In Portugal op snelweg naar beneden rijdend richting dal met grootlicht en kwam een vrachtwagen tegemoet van andere kant stuk hoger op de 'berg' tegemoet rijdend. Heeft veel geseind omdat ik hem verblindde.

- Vrachtauto die tegemoet kwam echt wellicht 2 a 3 km verderop, maar de auto zag z'n koplampen niet. Het idee dat ik had was dat het 1) te ver was maar 2) wat oudere vrachtwagen waardoor z'n lichten nou niet bepaald fel waren.

Op de buitenlandse N wegen geen probleem gehad en auto deed de de auto's tegemoet of voor mij rijdend goed ontlichten. Je zit goed die driehoek die donker is rondom de auto voor je en in de berm links zie je veel gebeuren rondom tegemoet rijdende auto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar
Oekol schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 10:16:
[...]

Die nieuwe SuC bij Roye moet echt fijn zijn. Stoppen we na Artenay nog ff om te kijken. Maar vanaf RTM heb je niet zoveel stops nodig toch? Komt altijd wel goed. Op ABRP je route ff kijken en als een oplader onder de 4 scoort even kijken waarom. Laders die boven een 4,5 scoren zijn super goed qua wat er omheen zit. Wijst zich vanzelf.
In principe zou 1 stop voldoende moeten zijn, maar waarschijnlijk redden we het met bijladen tijdens koffie/plaspauzes ook wel (zo zijn we ook naar Oostenrijk gekomen zonder geplande laadstops).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrScratch

MrScratch

Dit is echt een dikke vette bug. Als je met FSD/EAP naar de rechterbaan gaat en er is ook een afrit op dat punt, dan knalt ie hem gewoon direct de afrit op. Schrik me elke keer weer dood als het gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Woesh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-07 09:17
MrScratch schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 10:38:
[...]

Dit is echt een dikke vette bug. Als je met FSD/EAP naar de rechterbaan gaat en er is ook een afrit op dat punt, dan knalt ie hem gewoon direct de afrit op. Schrik me elke keer weer dood als het gebeurd.
Ik weet niet of of je "navigate on autopilot" aan hebt maar ik heb dat nooit gehad. Hij pakt alleen de afrit als dat de afrit is die ik moet pakken. Hoogstens heeft hij wel eens wat abrupt de afrit opgestuurd als ik pas laat vanaf de middenbaan kwam terwijl de afrit al begonnen was. Maar als ik op het laatste moment de afrit wil pakken om nog een paar auto's voorbij te rijden zet ik AP altijd uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:54
The_Woesh schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 10:43:
[...]

Ik weet niet of of je "navigate on autopilot" aan hebt maar ik heb dat nooit gehad. Hij pakt alleen de afrit als dat de afrit is die ik moet pakken. Hoogstens heeft hij wel eens wat abrupt de afrit opgestuurd als ik pas laat vanaf de middenbaan kwam terwijl de afrit al begonnen was. Maar als ik op het laatste moment de afrit wil pakken om nog een paar auto's voorbij te rijden zet ik AP altijd uit.
Navigate on autopilot gebruik ik niet. Useless.

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosje88
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 18-04 14:09
Inmiddels ben ik een paar weken onderweg met m'n nieuwe MY. Fantastische wagen, ben zeer tevreden maar moet erg wennen aan de AP. Over het algemeen doet hij het op de snelweg erg goed maar op wegen buiten de bebouwde kom ben ik helaas minder enthousiast. Ook wanneer ik zonder AP rijd begint de auto zeer irritant te piepen.

Dagelijks rijd ik naar m'n werk op een weg zoals hieronder waarbij ik deels over de gestippelde lijn moet rijden om niet frontaal op een tegenligger te botsen. De MY begint constant te piepen dat ik over de belijning aan het rijden ben en soms begint hij te corrigeren om me naar het midden van de weg te laten rijden en dit allemaal zonder AP of cruise control. Vind het zelfs gevaarlijk dat hij me naar het midden wil corrigeren. Heel irritant. Kun je iets instellen dat de correctie minder agressief is? Of zal ik hier maar mee moeten leren leven?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K5Eu2enhNeQg6_RlF_-B1-X7lcg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hMcq3F55kF5rnNHwIQFC9sMf.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!
vosje88 schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 10:59:
Inmiddels ben ik een paar weken onderweg met m'n nieuwe MY. Fantastische wagen, ben zeer tevreden maar moet erg wennen aan de AP. Over het algemeen doet hij het op de snelweg erg goed maar op wegen buiten de bebouwde kom ben ik helaas minder enthousiast. Ook wanneer ik zonder AP rijd begint de auto zeer irritant te piepen.

Dagelijks rijd ik naar m'n werk op een weg zoals hieronder waarbij ik deels over de gestippelde lijn moet rijden om niet frontaal op een voorligger te botsen. De MY begint constant te piepen dat ik over de belijning aan het rijden ben en soms begint hij te corrigeren om me naar het midden van de weg te laten rijden en dit allemaal zonder AP of cruise control. Vind het zelfs gevaarlijk dat hij me naar het midden wil corrigeren. Heel irritant. Kun je iets instellen dat de correctie minder agressief is? Of zal ik hier maar mee moeten leren leven?

[Afbeelding]
AP is gewoon (nog) niet geschikt voor dit type wegen.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosje88
Tommie12 schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 11:00:
[...]

AP is gewoon (nog) niet geschikt voor dit type wegen.
Weet ik. Punt is dat ik niet met AP rijd maar hij toch constant aan het corrigeren en piepen is... levensgevaarlijk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

vosje88 schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 11:02:
[...]
Weet ik. Punt is dat ik niet met AP rijd maar hij toch constant aan het corrigeren en piepen is... levensgevaarlijk
Antwoord is hetzelfde echter: TACC kan niet om gaan met wegen zoals dit. Je hebt (op zijn minst) een gescheiden baan nodig dmv een lijn als je niet in de sloot wil eindigen.

Ik kan hier in de Beemster ook geen (TA)CC aanzetten, want dan gaat het geheid mis bij een tegenligger.

Zelfde verhaal zonder TACC: de auto vind dit soort lijnen maar eng. Als ik veel moet rijden op dit soort wegen, zet ik de lijn correctie uit in de settings
Rijstrook overschrijdingspreventie
Rijstrook overschrijdingspreventie is bedoeld om uw te waarschuwen wanneer de Model 3 uw rijstrook verlaat of dreigt te verlaten.

Rijstrook overschrijdingspreventie werkt alleen bij snelheden tussen 40 en 90 mph (64 en 145 km/h) op wegen met duidelijk zichtbare wegmarkeringen. U kunt kiezen of en hoe de Rijstrook overschrijdingswaarschuwing werkt door te tikken op Bediening > Autopilot > Rijstrook overschrijdingswaarschuwing en een van deze opties te selecteren:

Uit: U wordt niet gewaarschuwd voor rijstrookoverschrijding of mogelijke aanrijdingen met voertuigen in een naastgelegen rijstrook.
Waarschuwing: Als een voorwiel een rijstrookmarkering overschrijdt, wordt een blauwe indicatorlijn weergegeven op het touchscreen en gaat het stuurwiel trillen. (Voor voertuigen met Full Self-Driving (onder toezicht): als een voorwiel een wegmarkering overschrijdt, gaat het stuurwiel trillen.)
Assistent: Een blauwe indicatorlijn, die overeenkomt met de lijn die het voertuig overschrijdt, wordt weergegeven op het touchscreen. Er wordt tegenstuur toegepast om de Model 3 in een veilige positie te houden wanneer de Model 3 wegbelijning van een naastgelegen rijstrook overschrijdt of de wegrand nadert.

Als Rijstrook overschrijdingspreventie is ingeschakeld en Traffic-aware Cruise Control actief is en de Model 3 de rijstrook verlaat terwijl de betreffende richtingaanwijzer is uitgeschakeld, controleert Lane Assist ook of u uw handen aan het stuurwiel heeft. Als er geen handen worden gedetecteerd, toont het touchscreen een reeks waarschuwingen, vergelijkbaar met die die worden gebruikt tijdens het rijden met Automatisch sturen. Als handen herhaaldelijk niet gedetecteerd worden, vermindert de Model 3 geleidelijk vaart tot (15 mph) onder de maximumsnelheid, of onder de ingestelde cruisesnelheid en gaan de waarschuwingslichten knipperen.

[ Voor 71% gewijzigd door Notna op 06-09-2024 11:05 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosje88
Notna schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 11:03:
[...]

Antwoord is hetzelfde echter: TACC kan niet om gaan met wegen zoals dit. Je hebt (op zijn minst) een gescheiden baan nodig dmv een lijn als je niet in de sloot wil eindigen.

Ik kan hier in de Beemster ook geen (TA)CC aanzetten, want dan gaat het geheid mis bij een tegenligger.

Zelfde verhaal zonder TACC: de auto vind dit soort lijnen maar eng
Ik rijd zonder AP of TACC. De veiligheidssystemen van de auto willen me gewoon constant naar het midden van de weg corrigeren.

Ah! Lijn correctie, die settings had ik nog niet gevonden. :)

[ Voor 5% gewijzigd door vosje88 op 06-09-2024 11:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

vosje88 schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 11:05:
[...]
Ik rijd zonder AP of TACC. De veiligheidssystemen van de auto willen me gewoon constant naar het midden van de weg corrigeren.
Yup, zie update. Dat is de enige setting (Lane Assist) die je kan aanpassen hiervoor. Dan kan je nog gewoon rijden zonder panisch gedoe van de auto, maar TACC is nog steeds een no-go

[ Voor 12% gewijzigd door Notna op 06-09-2024 11:06 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Woesh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-07 09:17

Dagelijks rijd ik naar m'n werk op een weg zoals hieronder waarbij ik deels over de gestippelde lijn moet rijden om niet frontaal op een tegenligger te botsen. De MY begint constant te piepen dat ik over de belijning aan het rijden ben en soms begint hij te corrigeren om me naar het midden van de weg te laten rijden en dit allemaal zonder AP of cruise control. Vind het zelfs gevaarlijk dat hij me naar het midden wil corrigeren. Heel irritant. Kun je iets instellen dat de correctie minder agressief is? Of zal ik hier maar mee moeten leren leven?

[Afbeelding]
Volgens mij kan je toch ergens lane assist uitzetten in veiligheid menu? Ik dacht dat het verplicht na elke rit weer aan gaat, maar dat het wel uit kan.
Ik merk overigens dat als ik bewust over de lijnen stuur de auto ook vaak niet ingrijpt maar als ik losjes het stuur vast heb en langzaam naar de lijn ga dat dan alle toeters en bellen afgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvV

RvV

vosje88 schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 11:02:
[...]
Ik herken dit ook. Geen TACC of AP, en toch blijft hij proberen je op tegemoet komende auto's te laten botsen. :X
En het ergste is...je gaat over de lijn, "pieppieppiep", ok prima.. En dan denk je dat je er vanaf bent. De tegenligger komt dichterbij en dan ineens 50 meter van te voren probeert hij je een frontale botsing in te sturen.

Y'24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosje88
RvV schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 11:07:
[...]

Ik herken dit ook. Geen TACC of AP, en toch blijft hij proberen je op tegemoet komende auto's te laten botsen. :X
En het ergste is...je gaat over de lijn, "pieppieppiep", ok prima.. En dan denk je dat je er vanaf bent. De tegenligger komt dichterbij en dan ineens 50 meter van te voren probeert hij je een frontale botsing in te sturen.
Precies dit. Echt levensgevaarlijk...Maar ga de laneassist eens uitzetten. Hopelijk helpt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Laatst online: 21:02

Ethirty

Who...me?

Je zou toch zeggen dat ze wel wat data verzamelt hebben om de belijning en wegtype te combineren en dan geen correctie toe te passen. Maar zie als normale burger maar zo’n essentiële verbetering in het veiligheidssysteem aan te vragen…

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

[Afbeelding]
Wat mij opviel bij dit soort wegen is dat hij graag tussen de lijnen rijdt en gaat piepen als je naar rechts gaat. Tenzij er een auto aankomt en de Tesla dit ziet, dat piept die niet als je naar rechts gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• trangelang
  • Laatst online: 20:44
SEPP is van toepassing op catalogusprijs. Dus extra bonussen etc zorgt niet dat je de SEPP ontvangt. De SEPP ontvang je alleen (bij nieuwe auto's) als de auto maximaal €45.000 kost. Afleverkosten tellen niet mee.

Ik heb geen ervaring met Demo auto's, maar vallen deze auto's niet onder tweede hands?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 11-07 12:19

[Afbeelding]
Ik kom quasi dagelijks deze situatie tegen, die setting afzetten heeft imo weinig zin want het reset elke keer dat je de auto herstart.
Wat lijkt te helpen is vertragen voor je die lijnen overschrijdt, dan lijkt de auto te denken dat je het bewust doet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• this
Zijn er verschillen in de usb-c poorten door de jaren heen? Ik kom van een eind 2020 M3LR waar de lader van mijn Apple Watch perfect mee werkte, maar nu in mijn 2024 MYLR wil deze lader het niet meer doen.
Het is een officiële lader van Apple en deze werkt nog steeds als ik het test via andere usb-c laadpoorten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jmtpes
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 21:37
trangelang schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 11:26:
[...]

SEPP is van toepassing op catalogusprijs. Dus extra bonussen etc zorgt niet dat je de SEPP ontvangt. De SEPP ontvang je alleen (bij nieuwe auto's) als de auto maximaal €45.000 kost. Afleverkosten tellen niet mee.

Ik heb geen ervaring met Demo auto's, maar vallen deze auto's niet onder tweede hands?
Die SEPP van 2000 euro die ik bedoelde is ook voor occasions. Dat potje is inmiddels verhoogd vandaar dat ik evt interesse heb in een demo auto of occasion.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-07 06:04
trangelang schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 11:26:
[...]

Dit dus, ik zat gisteravond met mijn vinger héééél dicht bij de bestelknop voor een Blauwe RWD Y, tot ik de SEPP even ging dubbelchecken en toen bleek alleen op Wit en Zwart, ik wil geen witte/zwarte en wil geen wrap. Nog maar even wachten dan tot de refresh en dan opnieuw nadenken. O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvV

RvV

Mar.tin schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 11:51:
[...]

Dit dus, ik zat gisteravond met mijn vinger héééél dicht bij de bestelknop voor een Blauwe RWD Y, tot ik de SEPP even ging dubbelchecken en toen bleek alleen op Wit en Zwart, ik wil geen witte/zwarte en wil geen wrap. Nog maar even wachten dan tot de refresh en dan opnieuw nadenken. O+
Ja, balen hoor. Ik had nog mazzel aan het begin van het jaar omdat de prijs toen iets lager was waardoor er nog wel SEPP op te krijgen was. Zwart en wit was ook niet echt mijn ding.
Gewoon even afwachten... Ook jammer voor Tesla omdat ze nu gewoon omzet mislopen door die andere kleuren duurder te maken.

Y'24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knarf_st
  • Laatst online: 21-05 21:19
Kreeg net software update 2024.26.8 binnen voor mijn MY. De beschrijving zegt Verbeteringen van Automatic Emergency Breaking. Hopelijk minder phantom brakes.

[ Voor 11% gewijzigd door knarf_st op 06-09-2024 12:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdidi
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
this schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 11:38:
[...]

Ik kom quasi dagelijks deze situatie tegen, die setting afzetten heeft imo weinig zin want het reset elke keer dat je de auto herstart.
Wat lijkt te helpen is vertragen voor je die lijnen overschrijdt, dan lijkt de auto te denken dat je het bewust doet.
Over dat vertragen: volgens de manual:
Lane Assist-Stuuringrepen gaat uit als je langzamer dan 48km/u rijdt.
Lane Assist-Rijstrook overschrijdingspreventie gaat uit als je langzamer dan 64km/u rijdt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jojost1
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10-07 22:04
Ai, klein ongelukje vorige week met onze paar maanden oude Model Y. Zacht tegen een muurtje aan getikt en met deze schade moet wel heel de achterklep vervangen worden. Indicatie bij twee plekken ligt tussen de €4000 en €5000.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K3givtnG9F9byyEDEXd_ToBZy6Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dJmDsYOo5KjqIKz1a3yRjD7j.jpg?f=fotoalbum_large

Nu nog kiezen om dit uit eigen zak te betalen of via de verzekering, geen eigen risico maar de premie zou dan stijgen met €65 p/m. Ook moeten we kiezen tussen een 'Tesla goedgekeurd schadeherstelbedrijf' of wat anders. Heeft iemand advies / topics met info? Kan hier en daar wel wat vinden maar niet erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wian
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
realmadridsi schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 09:45:
[...]

Dat bedoel ik dus. Ik heb het aangeschaft en bij mij zegt hij ook 'capability' niet achter 'computer' maar boven 'inbegrepen pakket' waar normaal 'Autopilot' staat.
Zou je misschien een foto kunnen posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaSsDruM
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11-07 11:50
jojost1 schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 12:20:
Ai, klein ongelukje vorige week met onze paar maanden oude Model Y. Zacht tegen een muurtje aan getikt en met deze schade moet wel heel de achterklep vervangen worden. Indicatie bij twee plekken ligt tussen de €4000 en €5000.

[Afbeelding]

Nu nog kiezen om dit uit eigen zak te betalen of via de verzekering, geen eigen risico maar de premie zou dan stijgen met €65 p/m. Ook moeten we kiezen tussen een 'Tesla goedgekeurd schadeherstelbedrijf' of wat anders. Heeft iemand advies / topics met info? Kan hier en daar wel wat vinden maar niet erg goed.
Ik zou met zo'n hoog schadebedrag het sowieso niet uit eigen zak betalen, daar ben je toch uiteindelijk allrisk voor verzekerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19:54

bert pit

asdasd

ZXRY schreef op donderdag 5 september 2024 @ 14:49:
[...]

Ja eens hoor, al irriteer ik mij persoonlijk meer aan die wedstrijdjes ver plassen qua range van benzine vs EV. Alsof je even je tank van 700-800 km in een keer oprijdt, zonder ook maar 1x een pauze onderweg te nemen.

Maar goed, met veel range én snel bijladen, kunnen ook dat soort argumenten de deur uit.
Eens. De lengte van een gemiddelde rit in Nederland bedraagt 17 km.
In Nederland valt het overgrote deel van de autoritten onder de 250 kilometer. Volgens de cijfers van het Kennisinstituut voor Mobiliteitsbeleid (KiM) valt ongeveer 99% van alle autoritten binnen die range.

Nokia 6110, Sony Walkman, Commodore 64, steenkoolvrij sinds 1962

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marski69
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 04-06 14:10
BaSsDruM schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 12:34:
[...]

Ik zou met zo'n hoog schadebedrag het sowieso niet uit eigen zak betalen, daar ben je toch uiteindelijk allrisk voor verzekerd?
Beetje krom > die Tesla
Ik zou eerst kijken wat het schadebedrag is.
En dan calculeren of je dat ook kwijt gaat zijn door je no-claim omlaag te brengen en dus
"jaren" meer premie moet gaan betalen. Ligt er dus aan hoeveel jaar je staat en wat je verliest.
Dat bepaald ook of het het beter zelf kan betalen of daadwerkelijk van de verzekering moet gaan claimen. Ik denk dat het laatste geen optie is en je verzekering dat gewoon terughaalt bij jou door je premie ophoog te gooien.
Ik denk dat schade behoorlijk moet zijn wil je baat hebben dit te claimen bij een verzekering.
Algoed calculeren dus....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Vergeet dan niet mee te nemen dat je de coclaim weer opbouwt en je bedrag die je jaren meer gaat betalen dus ook afbouwd.
Ik verwacht met 60E p/m meer, dat je het dan al gauw hebt over het bedrag verspreid betalen over 12+ jaar. En dan moet je eigenlijk de inflatie ook nog meenemen in de berekening.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13:19
ZXRY schreef op donderdag 5 september 2024 @ 14:49:
[...]

Ja eens hoor, al irriteer ik mij persoonlijk meer aan die wedstrijdjes ver plassen qua range van benzine vs EV. Alsof je even je tank van 700-800 km in een keer oprijdt, zonder ook maar 1x een pauze onderweg te nemen.

Maar goed, met veel range én snel bijladen, kunnen ook dat soort argumenten de deur uit.
Er zijn nu EV's nodig met veel range om de 'gewenning' te verslaan.

Als men eenmaal 2 jaar elektrisch rijdt komt men erachter dat het helemaal niet nodig is en gaan we meer auto's met kleinere accu's zien :P

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jojost1
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10-07 22:04
Caelorum schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 12:52:
Vergeet dan niet mee te nemen dat je de coclaim weer opbouwt en je bedrag die je jaren meer gaat betalen dus ook afbouwd.
Ik verwacht met 60E p/m meer, dat je het dan al gauw hebt over het bedrag verspreid betalen over 12+ jaar. En dan moet je eigenlijk de inflatie ook nog meenemen in de berekening.
Elk jaar krijg ik er 5% bonus-malus korting bij, de max van 75% zouden we over 4 jaar bereiken. Bij schade claimen daalt ie van huidige 55% naar 30%. Verzekering geeft zelf aan:
“Door deze schade betaal je in totaal € 6.013,80 extra premie, berekend over 9 jaar. Dit is de termijn waarop je de maximale bonus-maluskorting van 75% zou bereiken.” Dus ergens kan je het argument maken ‘onder €6k, zelf betalen uiteindelijk goedkoper’, maar tja.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mar.tin
Richh schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 12:56:
[...]

Als men eenmaal 2 jaar elektrisch rijdt komt men erachter dat het helemaal niet nodig is en gaan we meer auto's met kleinere accu's zien :P
Denk dat de "stagnatie" van de range al jaren aan de gang is. Op een hele enkele uitschieter (Nio bijvoorbeeld met zijn 150kWh pakket) zijn er geen (populaire) fabrikanten die enorme pakketten onder hun auto's hangen.
De model 3 / Y gaan niet groter dan 82kWh, verbeteringen in range is puur gevolg van efficiëntieverbeteringen.

En de "middenmoot" komt veelal nog steeds rondom de 50-60kWh aan accu's weg. En dat is ook al zéker 5 jaar.

Dat die ene keer vér-vér reizen per jaar dan op 15 uur rijden enkele reis een keer 10 minuten extra zou kosten moeten mensen nog even aan wennen, dat duurt gewoon nog wel een paar jaar denk ik.

Zelfs vrienden van mij, in een ICE, waar ik op vakanties samen mee rijd, kan ik prima bijbenen en we stoppen dan zonder moeite op dezelfde plekken, al dan niet omdat er een kind moet plassen :+.
De befaamde bak koffie hebben we nog nooit gehaald. Wel een aantal keren een avondetenstopje gemaakt.

Maar hij moppert incidenteel nog wel eens dat het laden te langzaam gaat. Terwijl het steevast zo is dat ik (ruim) voldoende range terug heb vóórdat de éérste druppel de pot geraakt heeft. Overigens is hun uitdaging voornamelijk dat er niet een lekker betaalbare 7-zitter / bus met plenty range en snellaadmogelijkheden is voor een beetje betaalbaar geld.

En elk jaar met "mannerwochenende" naar een camping 450km verderop met andere vrienden/kennissen maken we halverwege voor de vorm een plasstopje omdat 5 uur nonstop doorrijden (veel binnendoorweggetjes) zo'n lange zit is aan 1 stuk. :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mar.tin
jojost1 schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 13:06:
[...]

Elk jaar krijg ik er 5% bonus-malus korting bij, de max van 75% zouden we over 4 jaar bereiken. Bij schade claimen daalt ie van huidige 55% naar 30%. Verzekering geeft zelf aan:
“Door deze schade betaal je in totaal € 6.013,80 extra premie, berekend over 9 jaar. Dit is de termijn waarop je de maximale bonus-maluskorting van 75% zou bereiken.” Dus ergens kan je het argument maken ‘onder €6k, zelf betalen uiteindelijk goedkoper’, maar tja.
offtopic:
je kunt het nog ingewikkelder maken door je af te vragen hoeveel rendement je op die 4k kunt pakken over die tijd :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
Richh schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 12:56:
[...]

Die solid state accu's van MG kunnen hierin wel een game changer worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrScratch

MrScratch

The_Woesh schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 10:43:
[...]

Nee, het gebeurt echt bij gewone lanechange met FSD als autopilot aanstaat, geen NoA. En ik het gaat om afritten die ik zeker niet afwil. Ik heb dit zeker al 6 keer gehad in de afgelopen tijd, dus ik ben er 100% zeker van dat het fout gedrag is dat de auto lanechange doet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joostdz
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11-07 22:43
Nog een extra sales boost voor einde Q3, krijg net een mail van Tesla, ook een gratis TWC:

Maak een testrit en kies voor een snelle levering
Kom langs op donderdag 19, vrijdag 20 of zaterdag 21 september voor meer informatie over onze direct beschikbare auto's. Op vrijdag 20 september zijn we tot 21.00 uur extra lang geopend.

Plaats uw bestelling op een van deze dagen en ontvang een Wall Connector bij uw voertuig.*

Onze Advisors staan voor u klaar om u bij de testrit te begeleiden en uw vragen over opladen, de financiering en de functies van de auto te beantwoorden.

Meld u hiervoor aan.
Inschrijven

Ook verlengen we de huidige Tesla-bonus bovenop de SEPP-subsidie van € 2.950.**

Deze Tesla Bonus van € 2.950 blijft beschikbaar voor Model Y met achterwielaandrijving als er vóór 30 september 2024 wordt besteld en geleverd.***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13:19
this schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 13:15:
[...]

Die solid state accu's van MG kunnen hierin wel een game changer worden.
Dat horen we ook al jaren he :P

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinusterror
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11-07 14:49
Mar.tin schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 11:51:
[...]

Ook niet als je een referral gebruikt met de 1000 euro korting?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joostdz
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11-07 22:43
tinusterror schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 13:41:
[...]

Ook niet als je een referral gebruikt met de 1000 euro korting?
Dat maakt voor de SEPP niet uit, die kijkt naar de cataloguswaarde geregistreerd bij RDW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• this
Richh schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 13:39:
[...]

Dat horen we ook al jaren he :P
Met als verschil dat MG deze effectief in 2025 uitbrengt. Wat we al jaren horen is dat het 'ooit' zal gebeuren, nu is het wel erg concreet geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinusterror
Joostdz schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 13:42:
[...]

Dat maakt voor de SEPP niet uit, die kijkt naar de cataloguswaarde geregistreerd bij RDW
Dan kan je nog steeds de MY in het blauw onder de 45000 aanschaffen bij tesla. Kijk onder vooraf geconfigureerde modellen en selecteer de kleur blauw. €44.340

Dan nog eventueel de 1000 referral en de 2950 sepp €40.390 voor een blauwe Y is niet gek!
€39090 voor een witte is ook helemaal niet gek :)

[ Voor 16% gewijzigd door tinusterror op 06-09-2024 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sappa
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23-05 22:55
Joostdz schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 13:23:
Nog een extra sales boost voor einde Q3, krijg net een mail van Tesla, ook een gratis TWC:

Maak een testrit en kies voor een snelle levering
Kom langs op donderdag 19, vrijdag 20 of zaterdag 21 september voor meer informatie over onze direct beschikbare auto's. Op vrijdag 20 september zijn we tot 21.00 uur extra lang geopend.

Plaats uw bestelling op een van deze dagen en ontvang een Wall Connector bij uw voertuig.*

Onze Advisors staan voor u klaar om u bij de testrit te begeleiden en uw vragen over opladen, de financiering en de functies van de auto te beantwoorden.

Meld u hiervoor aan.
Inschrijven

Ook verlengen we de huidige Tesla-bonus bovenop de SEPP-subsidie van € 2.950.**

Deze Tesla Bonus van € 2.950 blijft beschikbaar voor Model Y met achterwielaandrijving als er vóór 30 september 2024 wordt besteld en geleverd.***
En de referral link actie is dus ook nog eens terug voor 1000,- korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvolutionX
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-07 15:54
tinusterror schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 13:46:
[...]

Dan kan je nog steeds de MY in het blauw onder de 45000 aanschaffen bij tesla. Kijk onder vooraf geconfigureerde modellen en selecteer de kleur blauw. €44.340

Dan nog eventueel de 1000 referral en de 2950 sepp €40.390 voor een blauwe Y is niet gek!
€39090 voor een witte is ook helemaal niet gek :)
Het is al vaak teruggekomen, maar je moet kijken naar de standaard catalogusprijs die op kenteken komt, dat is niet een aanbiedingsprijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunn0w
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 01-07 16:58

[Afbeelding]
Ik had vanmorgen een zelfde situatie op een gelijkwaardige binnedoorweg.
Alleen ipv dat de auto naar links ging zoals hoort, ging hij naar rechts.. nog niet eerder mee gemaakt ook niet met de vorige auto. Ik schrok hier wel van als ik niet had opgelet dan lag ik in de sloot..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvolutionX
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-07 15:54
Ik heb zojuist mij mn eerste referral binnengehad, maar dat is een bedrag ipv punten. Kunnen die gecombineerd worden in de shop, aangezien ik nog punten over heb van de vorige referral actie?

Edit: het lijkt er niet op, die punten zijn via de oude shop in te wisselen en het bedrag via aparte linkjes in het referral menu zo lijkt het?

[ Voor 28% gewijzigd door EvolutionX op 06-09-2024 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
EvolutionX schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 13:49:
[...]

Het is al vaak teruggekomen, maar je moet kijken naar de standaard catalogusprijs die op kenteken komt, dat is niet een aanbiedingsprijs
Precies, de blauwe / mid night cherry begint op 47.3k min 3k Tesla korting = 44.3k. Je krijgt er dan niet nog eens 2950 sepp overheen want cataloguswaarde is 47k en dus >45k. Enkel de 1k refferal bonus dus eentje met kleur kost je 43.3k netto. En straks dus met wall charger op 1 v/d dagen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tinusterror

Ik heb precies dus dit!! Ook al 3x terug geweest met mijn M3H. Vanaf 110 voel je het lichtjes. 130 trilt alles, en zie je het ook aan de bijrijders stoel bijvoorbeeld.
Laten uitlijnen, balanceren. road force en nieuwe banden. Ik voel het nog steeds. Aangezien ik altijd voor 6en op de weg zit en nog de 130km/h mag rijden stoor ik me er echt aan.

Ze zeggen bij Tesla dat het bij dit model hoort. Heb nu ook de keus om te wachten wat de auto doet met de winterbanden. Denk eerlijk gezegd dat het aan iets anders ligt. een As of een lager o.i.d.

Ben benieuwd of er op dit forum nog meer mensen last van hebben....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corneej
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21:40
krijg net deze mail binnen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1BKpx-wBiid2ZPjhaUNMT7E5oHc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/afLxXpqmD71IrPuFgFdAv8KI.png?f=fotoalbum_large

zie hier

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ethirty
  • Laatst online: 21:02

Ethirty

Who...me?

Dat werd net geen half uur geleden ook al gemeld ;)

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimocash
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-07 15:42
tinusterror schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 13:55:
[...]

Ik heb precies dus dit!! Ook al 3x terug geweest met mijn M3H. Vanaf 110 voel je het lichtjes. 130 trilt alles, en zie je het ook aan de bijrijders stoel bijvoorbeeld.
Laten uitlijnen, balanceren. road force en nieuwe banden. Ik voel het nog steeds. Aangezien ik altijd voor 6en op de weg zit en nog de 130km/h mag rijden stoor ik me er echt aan.

Ze zeggen bij Tesla dat het bij dit model hoort. Heb nu ook de keus om te wachten wat de auto doet met de winterbanden. Denk eerlijk gezegd dat het aan iets anders ligt. een As of een lager o.i.d.

Ik heb ook de M3H en heb dit nog nooit meegemaakt.
Reed afgelopen week in Duitsland zelfs 203.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

knarf_st schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 12:14:
Kreeg net software update 2024.26.8 binnen voor mijn MY. De beschrijving zegt Verbeteringen van Automatic Emergency Breaking. Hopelijk minder phantom brakes.
Voordat ik op vakantie ging heb ik deze update geïnstalleerd.

Richting Zuid-Frankrijk aardig wat met TACC en AP gereden, heb 2-3 keer een phantom brake gehad.

2 keer had ik mijn voet op het pedaal dus kon ik snel reageren, maar de 3e keer helaas niet en ging mijn MY flink in de ankers omdat er een auto rechts van ons reed die de invoegstrook op ging.

Aangezien de auto nog lang niet daadwerkelijk aan het invoegen was had ik dit gedrag eigenlijk niet verwacht.

Verder overigens heerlijk reizen zo met de MY RWD (incl. dakkoffer). Heel comfortabel en ook het laden bij Superchargers ging prima.

Alleen bij Charleroi even 2x van laadplek gewisseld, omdat de laadsnelheid op 35 kWh bleef steken terwijl het totaal niet druk was. De 3e laadplek werkte wel naar behoren.

We hebben op de reis tolwegen vermeden en hebben 5x geladen, waarvan 2x bij het hotel van onze overnachting. Alleen aan V3 en V4 laders gehangen en elke keer tot 100% geladen. Het laden was telkens eerder klaar dan dat wij dat waren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NCDWogB4hkEaw8ne7PWCi254Au8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ShpME0udI6tqZw7lg5rnKOHP.jpg?f=fotoalbum_large

Op de terugweg gaan we gewoon via tolwegen en verwacht ik dat we ook wat andere laders dan die van Tesla gaan gebruiken omdat de locaties niet altijd je van het zijn als je met kleine kinderen bent.

Auxerre bijvoorbeeld, mooie superchargers met allemaal V4 laders maar je kunt eigenlijk alleen bij het Mercure hotel terecht en hebt er verder niets.

Voor het eerst de bergen in geweest met een EV en dat is toch wel erg fijn hoor. Omhoog en naar beneden blijft de auto netjes op de ingestelde snelheid rijden, of het nu 4% of 7,5% stijgen/dalen is. Je hebt de rem eigenlijk niet nodig, heel fijn.

Bij de vorige auto’s die ik reed gebruikte ik eigenlijk altijd de limiter en bij stevig dalen schoot die er dan vanaf omdat de auto zelf niet voldoende op de motor kon afremmen. (Altijd fijn als er dan beneden een flitser staat)

[ Voor 18% gewijzigd door Dj-sannieboy op 06-09-2024 20:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• this
Dj-sannieboy schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 14:38:
[...]

Voor het eerst de bergen in geweest met een EV en dat is toch wel erg fijn hoor. Omhoog en naar beneden blijft de auto netjes op de ingestelde snelheid rijden, of het nu 4% of 7,5% stijgen/dalen is.
Dat doet elke recente wagen met cruise control toch al? Ongeacht het nu een EV of ICE is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimocash
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-07 15:42
this schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 14:42:
[...]

Dat doet elke recente wagen met cruise control toch al? Ongeacht het nu een EV of ICE is.
Mijn vorige auto, Skoda Kodiaq uit 2022 lukte dit niet.
Vooral omlaag ging hij veel harder. Zo kreeg ik ook bijna een snelheidsboete doordat hij te snel ging en ik fors op de rem moest om de toegestane snelheid te kunnen rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JBL-freak
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 18:24

[Afbeelding]
Ik woon 'in de polder' en bijna alle wegen hier zijn van dit soort. Het piepen en 'bijsturen' is af en toe bizar, maar... volgens mij zit er een snelheidslimiet op. Probeer eens onder de 66 km/h te blijven..?

Sidenote op hetzelfde onderwerp: rijden op spitsstroken. Als je over een oprit rijdt, met een streep van rechts naar links, heef ie mij bijna een keer 't stuur uit de handen gerukt omdat de Y naar links wilde...
Sindsdien mijd ik de spitsstroken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pewill
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11-07 12:38
tinusterror schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 13:55:
[...]

Gelukkig geen last van met mijn M3H. Niet bij 105, niet bij 130 maar ook niet bij 180km/u. Welke uitvoering en welke levermaand betreft het? En direct vanaf begin, of vanaf bepaalde KM-stand?

Zie trouwens ook dit duitse forum: https://tff-forum.de/t/le...eren-highland/319482/2557

Model 3 | 2024 Highland

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JBL-freak schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 15:07:
[...]

Ik woon 'in de polder' en bijna alle wegen hier zijn van dit soort. Het piepen en 'bijsturen' is af en toe bizar, maar... volgens mij zit er een snelheidslimiet op. Probeer eens onder de 66 km/h te blijven..?

Sidenote op hetzelfde onderwerp: rijden op spitsstroken. Als je over een oprit rijdt, met een streep van rechts naar links, heef ie mij bijna een keer 't stuur uit de handen gerukt omdat de Y naar links wilde...
Sindsdien mijd ik de spitsstroken.
Nou toevallig postte ik daarover laatst:

bilgy_no1 in "Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2"
Als ik bij de A200 de A9 op rijd kom ik op zo'n vluchtstrook als rijstrook terecht. Bij de volgende afrit (N205) gaat er dus door de rijstrook een diagonale streep voor de afrit. Eerste keer dat ik daar met AP reed schrok ik me rot, want de auto maakte plots een beweging naar rechts alsof hij de afrit ging volgen. Daarom schuif ik bij het invoegen op de A9 eigenlijk meteen een baan door naar links om dan zsm AP aan te zetten.

Laatst lukte dat niet door te grote drukte dus reed ik zonder AP of TACC op de vluchtstrook/rijbaan. Maar ook nu weer die ruk naar rechts. Dat was dus een ingreep van het tegenwoordig verplichte Lane Departure Warning System.
Mogelijk conflicterende systemen: AP vs LDWS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBL-freak
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 18:24
Ik rijd zeer weinig op AP in de spits. Niet te doen. TACC gebruik ik dan ook niet. Die ingreep was echt 'out of the blue'.

Ik overweeg serieus om hier werk van te maken, maar Tesla zal naar de EU wijzen en die weer naar Tesla ben ik bang, mocht je überhaupt onder iemands aandacht komen...

Dit gaat echt een keer goed fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
jojost1 schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 13:06:
[...]

Nee, want geldt dat je nu kwijt raakt is door inflatie en potentie voor belegging meer geld waard dan hetzelfde bedrag over 9 jaar. (tenzij je uiteraard deflatie verwacht, maar....) Dus het omslagpunt ligt lager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Overname voorstel gekregen van 18.000 voor de Model 3 SR+ uit 2019 met 130k op de teller. Volgens Teslamate is de degradatie momenteel 6.8%. Een max range van 334km, wat wel ongeveer klopt inderdaad.
Ik twijfel heel erg of ik dit ga doen of niet. Afgezien van een kleine beschadiging voorin, een afgebroken knopje van de bijrijdersstoel, wat ik zelf wel kan fixen, en wat chipjes in het glas her en der op de hoeken (die ramen van de deuren he...) is er eigenlijk weinig aan de hand. En heel eerlijk gezegd is niets daarvan wat gevaarlijk is, verder kapot zal gaan, of mijn rijplezier in de weg zou zitten.
Alleen is de lage instap wat lastig met mijn zoontje. Maar voor de komende twee jaar is het eigenlijk allemaal nog wel prima.

Gaat die 2000 SEPP ook op voor een leaseauto?

[ Voor 45% gewijzigd door Caelorum op 06-09-2024 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Caelorum schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 16:00:
Overname voorstel gekregen van 18.000 voor de Model 3 SR+ uit 2019 met 130k op de teller. Volgens Teslamate is de degradatie momenteel 6.8%. Een max range van 334km, wat wel ongeveer klopt inderdaad.
Ik twijfel heel erg of ik dit ga doen of niet. Afgezien van een kleine beschadiging voorin, een afgebroken knopje van de bijrijdersstoel, wat ik zelf wel kan fixen, en wat chipjes in het glas her en der op de hoeken (die ramen van de deuren he...) is er eigenlijk weinig aan de hand. En heel eerlijk gezegd is niets daarvan wat gevaarlijk is, verder kapot zal gaan, of mijn rijplezier in de weg zou zitten.
Alleen is de lage instap wat lastig met mijn zoontje. Maar voor de komende twee jaar is het eigenlijk allemaal nog wel prima.

Hangt van de leasemaatschappij af, je kunt contact met ze opnemen en het vragen. Arval stond er voor open bij onze Ioniq, ik weet niet of het gelukt is.

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-07 16:21

zAo

GPLv2 Fanboy

Het 2e hands SEPP potje is toch al lang op? Of bedoel je op een nieuw leasecontract? :?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• daemonix
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
zAo schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 16:10:
[...]

Het 2e hands SEPP potje is toch al lang op? Of bedoel je op een nieuw leasecontract? :?
Het potje is deze week weer gevuld met het restant van vorig jaar en weer open.

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
daemonix schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 16:05:
[...]

Hangt van de leasemaatschappij af, je kunt contact met ze opnemen en het vragen. Arval stond er voor open bij onze Ioniq, ik weet niet of het gelukt is.
ah, ok. Want voor 16k is het bijna een no-brainer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myrdhin
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-07 12:52

[Afbeelding]
Dit blijft inderdaad een probleem. Meestal zijn het 60km/u wegen en als je niet harder gaat rijden gaat het meestal wel goed. Ik rij meestal in het midden maar tegen de rechter lijn aan. Als er een auto aan komt kan ik zonder problemen even over de lijn heen. Ga je boven de 60km/u dan begint ie sowieso sneller te piepen (bij mij althans, M3 SR+ 2021, versie 2024.26.8).

Kortom: kijk even of 60km/u rijden beter werkt en rij net langs de streep op, tenzij er een auto aan komt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZXRY
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 19:17

Op zich wel een redelijke prijs. In september 2019 zijn 6.000 Model 3's op kenteken gezet, maar het tweedehands aanbod is nog niet enorm gestegen... Maar, het is pas begin september natuurlijk.

2.000 euro SEPP geldt alleen voor een cataloguswaarde van <45.000 euro, en zover ik weet is er geen enkele 2019 Model 3 die daaraan voldoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
ZXRY schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 16:48:
[...]

Op zich wel een redelijke prijs. In september 2019 zijn 6.000 Model 3's op kenteken gezet, maar het tweedehands aanbod is nog niet enorm gestegen... Maar, het is pas begin september natuurlijk.

2.000 euro SEPP geldt alleen voor een cataloguswaarde van <45.000 euro, en zover ik weet is er geen enkele 2019 Model 3 die daaraan voldoet.
ahja, die cataloguswaarde, inderdaad. deze is 49900 ofzo. Ach ja :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• trouwkoets
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-07 21:08
Dj-sannieboy schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 14:38:
[...]

........
Voor het eerst de bergen in geweest met een EV en dat is toch wel erg fijn hoor. Omhoog en naar beneden blijft de auto netjes op de ingestelde snelheid rijden, of het nu 4% of 7,5% stijgen/dalen is. Je hebt de rem eigenlijk niet nodig, heel fijn.
............
Maak in de bergen niet de fout om vóór een afdaling de EV op te laden tot (bijna) 100%, want dan is de afdaling uiterst onplezierig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZXRY
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 19:17
Caelorum schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 16:52:
[...]

ahja, die cataloguswaarde, inderdaad. deze is 49900 ofzo. Ach ja :D
Als je nog even kan wachten met het overnamevoorstel, zou ik dat doen. En dan kijken wat de markt in september gaat doen. Dat zal ook wel een beeld geven voor wat we in november en december dit jaar kunnen verwachten, aangezien die maanden in 2019 ook heel veel Model 3's zijn uitgeleverd.

Als komende tijd het tweedehands aanbod Model 3's niet sterk stijgt, vrees ik toch dat het betekent dat veel ex-lease Model 3's op een andere manier verdwijnen. Lees: export, occasion private lease, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogerSch
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:44
Zojuist nagevraagd: Als als je al een Tesla hebt dan krijg je "alleen" 1000 euro korting in de App.
Pagina: 1 ... 420 ... 502 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: