Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 419 ... 502 Laatste
Acties:
  • 3.686.749 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• shinken82
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-07 12:12
xFeverr schreef op woensdag 4 september 2024 @ 21:52:
[...]

Ik denk dat dit bij andere merken inderdaad geen ding is. En ik denk dat dat komt omdat de dealer waar je hem vandaan haalt er graag een mooie kentenhouder op plaatst waar de dealer zelf op staat.

Sterker nog, als je onderhoud gaat doen bij een andere toko heb je kans dat ze hem omwisselen. Is mij al bij 3 auto’s overkomen. Bij verschillende bedrijven (Opel, Hyundai en Kia).

En Tesla heeft dat natuurlijk niet. Dat is geen plek voor reclame
Dat is zo bijdehand als ze dat doen. Afblijven van mijn kentekenhouder! Ik zou zo boos worden als ze dat bij mij deden. Ik heb juist anonieme kentekenhouders gekocht, omdat ik niet wil rond rijden met reclame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11:35
shinken82 schreef op woensdag 4 september 2024 @ 21:55:
[...]

Dat is zo bijdehand als ze dat doen. Afblijven van mijn kentekenhouder! Ik zou zo boos worden als ze dat bij mij deden. Ik heb juist anonieme kentekenhouders gekocht, omdat ik niet wil rond rijden met reclame.
Ja ik kwam er meestal na maanden achter. Dan zit je er zo naar te kijken en opeens zie je het. Het interesseert mij dus bijzonder weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
ybos schreef op woensdag 4 september 2024 @ 10:09:
[...]

Net reactie van de tesla approved reparateur:
Auto is op de brug geweest. Niet alleen koelleidingen afgebroken maar het accupakket lijkt ook beschadigd.
Dit kunnen zij niet repareren. Auto gaat op transport naar een andere vestiging en daar gaan ze verder kijken.
:X
Ben benieuwd of het een nieuw/refurbished accu pakket wordt.

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13:47

GVR

Oekol schreef op woensdag 4 september 2024 @ 17:27:
[...]

Dat is echt een tesla ding. Had het op mijne ook en heb ze er in Tilburg nogmaals op laten afstuderen. Maar onderweg zie je ook vaak Tesla's met schreven kentekenplaten achter. Bij andere merken zie ik 't eigenlijk niet (of wil 't niet zien).
Die slordigheid had de mijne (ook uit Tilburg) ook, meteen rechtgezet toen het me thuis opviel. First world problems, maar wel irritant :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13:47

GVR

shinken82 schreef op woensdag 4 september 2024 @ 21:55:
[...]

Bij vorige (lease) auto's altijd met kale houders erop laten leveren. Bij Tesla heb ik over mijn hart gestreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easy-cloud
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-07 11:23
Mocht je het laten maken laat even het resultaat zien, ben erg benieuwd!

• pewill
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11-07 12:38
Knip

[ Voor 91% gewijzigd door Notna op 05-09-2024 07:15 . Reden: Delen van referrals zijn niet toegestaan. Zie de FAQ ]

Model 3 | 2024 Highland

• nerovectra
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09:53
Zo dan! Je zult maar nog niet besteld hebben! 46k-3k-1k-sepp ...
MY voor netto 39k dus ...

[ Voor 6% gewijzigd door nerovectra op 05-09-2024 07:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14:40

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
Het referall programma is weer terug:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Pkds1Iy7N_p2stMuT7LNgdMQc-Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tDTXNOJDwJPpqsm38FGl5hoX.jpg?f=fotoalbum_large

PC: Be quiet! Pure Base 500DX | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | AMD Ryzen 7 5700X3D | Be quiet! Dark Rock 4 | Gigabyte Aorus RTX 3080 Master | Crucial Ballistix RGB 32GB | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Be quiet! Straight Power 11 750W

• Norbertus
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07-07 14:47
nerovectra schreef op donderdag 5 september 2024 @ 07:18:
[...]

Zo dan! Je zult maar nog niet besteld hebben! 46k-3k-1k-sepp ...
MY voor netto 39k dus ...
Werkt dit ook als ik al een tesla (account) heb en daarmee met de referral link van iemand anders een nieuwe auto bestel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nerovectra
Norbertus schreef op donderdag 5 september 2024 @ 07:45:
[...]

Werkt dit ook als ik al een tesla (account) heb en daarmee met de referral link van iemand anders een nieuwe auto bestel?
Als je nog niet besteld hebt wèl. Link klikken, inloggen, auto bestellen. Ik vis helaas achter het net. Maar de deal was al goed genoeg zónder ;)

• nerovectra
Knip

[ Voor 87% gewijzigd door Notna op 05-09-2024 08:17 . Reden: Subtiel... ]

• mortadelo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-07 15:21
Knip

[ Voor 89% gewijzigd door Notna op 05-09-2024 08:15 . Reden: Zie TW en FAQ: dit is niet de bedoeling ]

Knip

[ Voor 95% gewijzigd door Notna op 05-09-2024 08:16 . Reden: Goed bedoeld, maar dit mag in een TR de volgende keer :) ]

• ndjong
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Ik heb het idee dat de auto’s iets zijn gestegen in prijs sinds 1 september?

• micmulder
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-07 20:56
Met al die kortingen en verlengingen van kortingen... zou je toch bijna gaan denken dat over paar kleine maanden zelfs al de nieuwe Y wordt aangekondigd of zelfs al komt.

• Tommie12
  • Laatst online: 14:25
micmulder schreef op donderdag 5 september 2024 @ 09:06:
Met al die kortingen en verlengingen van kortingen... zou je toch bijna gaan denken dat over paar kleine maanden zelfs al de nieuwe Y wordt aangekondigd of zelfs al komt.
Je trapt een open deur in....
De vraag is nog altijd wanneer juist, en voorlopig is het niet goed geweten hoe die er uit ziet en wat er al dan niet op zit.
Misschien krijgt die de stalks wel weer (in optie?).

Sony A7 iv en wat recycled glas

• nerovectra
ndjong schreef op donderdag 5 september 2024 @ 08:47:
[...]

Ik heb het idee dat de auto’s iets zijn gestegen in prijs sinds 1 september?
Ik zie een basis RWD SEPP Edition nog steeds voor €43.040,- rijklaar. Volgens mij zijn de andere uitvoeringen en opties ook niet veranderd. MY heb ik het dan over.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Oekol
  • Laatst online: 09:03
Oh heerlijk het is weer terug het referral programma. Ben benieuwd hoeveel mensen hun referrals alweer ongevraagd in de DMs hebben gestuurd :+

Als iemand hier nu aangeeft vanaf nu dat ze aan het onderzoeken zijn voor de aankoop van een auto: brace yourself. Je inbox wordt dan overspoeld met referrals linkjes haha

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• amokjeeh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-04 07:13
Zou het nog wat uitmaken in de leaseprijs zo'n referral?

• Oekol
amokjeeh schreef op donderdag 5 september 2024 @ 09:41:
Zou het nog wat uitmaken in de leaseprijs zo'n referral?
Denkt eigenlijk niet. De fiscale waarde wordt er niet lager van. Maar je kunt 't altijd proberen. Heb 't nog niet goed doorgelezen, wellicht krijg je ook gratis km superchargen wellicht? Het is altijd te proberen.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• Hongy
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 11-07 20:36
Tommie12 schreef op donderdag 5 september 2024 @ 09:09:
[...]

Je trapt een open deur in....
De vraag is nog altijd wanneer juist, en voorlopig is het niet goed geweten hoe die er uit ziet en wat er al dan niet op zit.
Misschien krijgt die de stalks wel weer (in optie?).
Die zitten toch ook niet meer in de Modellen S3X. Dan komt die niet in de Y lijkt me.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• amokjeeh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-04 07:13
Oekol schreef op donderdag 5 september 2024 @ 09:45:
[...]

Denkt eigenlijk niet. De fiscale waarde wordt er niet lager van. Maar je kunt 't altijd proberen. Heb 't nog niet goed doorgelezen, wellicht krijg je ook gratis km superchargen wellicht? Het is altijd te proberen.
Ja even kijken hoe dit zich de komende dagen uitvouwt. Ik zit net in het proces van de offertes die zijn aangevraagd door de wagenparkbeheerder. (dus nee ik hoef geen dm's ;))

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oekol
FSD Q1 2025 voor Europa en China! De aanvragen lopen nu daarvoor zie de roadmap:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
Due to popular demand, Tesla AI team release roadmap:

September 2024
- v12.5.2 with ~3x improved miles between necessary interventions
- v12.5.2 on AI3 computer (unified models for AI3 and AI4)
- Actually Smart Summon
- Cybertruck Autopark 📐
- Eye-tracking with sunglasses 🕶️ 
- End-to-End network on highway 🛣️ 
- Cybertruck FSD 📐

October 2024
- Unpark, Park and Reverse in FSD
- v13 with ~6x improved miles between necessary interventions

Q1 2025
- FSD in Europe (pending regulatory approval) 🌍
- FSD in China (pending regulatory approval) 🇨🇳

[ Voor 63% gewijzigd door Oekol op 05-09-2024 09:51 ]

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Oekol schreef op donderdag 5 september 2024 @ 09:51:
FSD Q1 2025 voor Europa en China! De aanvragen lopen nu daarvoor zie de roadmap:

[Embed]

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18

September 2024
- Actually Smart Summon
- Cybertruck Autopark 📐
- Cybertruck FSD 📐

October 2024

Q1 2025
pending regulatory approval, de vraag is of (en hoe snel) ze dit krijgen....

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:39
micmulder schreef op donderdag 5 september 2024 @ 09:06:
Je zou het ook kunnen zien omdat de algehele vraag daalt naar EV ze dit doen om uberhaubt de verkopen proberen op te krikken. (Niet alleen Tesla heeft hier last van natuurlijk maar is wel 1 van de weinige die natuurlijk hier snel op inspeelt gezien het verleden). Ik zou het dus niet persé linken aan de release van een nieuwe Y.

• Oekol
ZeRoC00L schreef op donderdag 5 september 2024 @ 09:53:
[...]

pending regulatory approval, de vraag is of (en hoe snel) ze dit krijgen....
Ze zijn er natuurlijk niet gisteren mee begonnen.

Maar ja alsnog afhankelijk van externe factoren. Ook zijn er al FSD ritten geweest tijdens deze dag in Genève uit m'n hoofd met mensen van verschillende landen.

• micmulder
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-07 20:56
GeeMoney schreef op donderdag 5 september 2024 @ 09:54:
[...]

Je zou het ook kunnen zien omdat de algehele vraag daalt naar EV ze dit doen om uberhaubt de verkopen proberen op te krikken. (Niet alleen Tesla heeft hier last van natuurlijk maar is wel 1 van de weinige die natuurlijk hier snel op inspeelt gezien het verleden). Ik zou het dus niet persé linken aan de release van een nieuwe Y.
Ik lees online juist dat de aankopen van de model Y door het dak gaan de laatste tijd in landen als de VS, Canada en China.. Dat de juniper in 2025 is wel zo goed als zeker.. maar bedoelde meer op dat het misschien laat 2024 wel is iets kan gaan gebeuren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
micmulder schreef op donderdag 5 september 2024 @ 10:03:
[...]

Ik lees online juist dat de aankopen van de model Y door het dak gaan de laatste tijd in landen als de VS, Canada en China.. Dat de juniper in 2025 is wel zo goed als zeker.. maar bedoelde meer op dat het misschien laat 2024 wel is iets kan gaan gebeuren.
Als dit over het Referral programma gaat was dit altijd al 't idee dat het zou terugkomen. Het was er zelfs een aantal maanden niet meer om de sales te boosten.
Tesla shared on X that it’s ending its current referral program globally by the end of April. It’ll be replaced by a new one, but that is still “a few months away”, according to CEO Elon Musk.

When Musk was asked if the current credits would be lost, Musk responded by saying “No, just that new credits would not be earned until we launch a future referral program.” That means there’ll be a gap of a couple of months when owners will not be able to earn referral credits.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14:02

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Oekol schreef op donderdag 5 september 2024 @ 09:51:

[Embed]

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18

September 2024
- Actually Smart Summon
- Cybertruck Autopark 📐
- Cybertruck FSD 📐

October 2024

Q1 2025
Positief nieuws, natuurlijk nog afwachten wanneer het echt komt.

Ben ook wel benieuwd, zou je het geld (7500 euro) er voor over hebben?

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 14:29
Psycho_Mantis schreef op donderdag 5 september 2024 @ 10:26:
[...]

Persoonlijk zou ik nooit 7500 eur betalen voor FSD.
Maar... als ze een abbonnement vorm heb waardoor je bijv per week of per maand kan betalen (en afzeggen)
Zou ik het wel willen proberen.

Hoe kan je trouwens aanmelden om in aanmerking te komen als FSD beta tester?

Life is too short to drive boring cars

• Oekol
Psycho_Mantis schreef op donderdag 5 september 2024 @ 10:26:
[...]

Nope. Vind AP al zat in mijn dagelijkse woon werk en werk kilometers. Wellicht voor vakantie een keer maand huren. That's it.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• disbehave
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
SirLct schreef op donderdag 5 september 2024 @ 10:30:
[...]

Persoonlijk zou ik nooit 7500 eur betalen voor FSD.
Maar... als ze een abbonnement vorm heb waardoor je bijv per week of per maand kan betalen (en afzeggen)
Zou ik het wel willen proberen.

Hoe kan je trouwens aanmelden om in aanmerking te komen als FSD beta tester?
Als je in de markt bent voor een tweedehands Tesla is het wel interessant. Omdat FSD nu nog praktisch geen meerwaarde heeft, zie je dat de meerprijs voor auto's met FSD inbegrepen 'slechts' 1000-2000 euro meer is dan auto's zonder. Dat is het wel waard, zodra de EU het gaat toestaan.

Ik heb in juni een tweedehands model 3 met FSD om deze reden gekocht, in de verwachting dat dit ook goed is voor toekomstige restwaarde.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
GeeMoney schreef op donderdag 5 september 2024 @ 09:54:
[...]

Dit klopt gewoon niet op basis van de wereldwijde verkoopcijfers. Het aantal verkochte EVs groeit gewoon door. +12,5% in H1 2024 vergeleken met H1 2023.

Er zijn wel lokale dalers, bijvoorbeeld door het uitfaseren van diverse aankoopsubsidies in verschillende landen, zoals Duitsland (was een zeer hoge subsidie die in een keer per eind 2023 is afgeschaft). Maar ondanks die die daling in Duitsland groeide het aantal in heel Europa nog steeds. Dat kan dus alleen als er in andere landen gezamenlijk een minstens net zo grote stijging was. En dat was dus het geval in landen als Nederland en Belgie.

De enige kanttekening is dat er ten opzichte van H2 2023 wel een daling lijkt te zijn, maar de verkopen zijn eigenlijk altijd groter in de tweede helft van het jaar, dus zo'n 'daling' hebben we wel eerder gezien. Het eerste kwartaal bij Tesla (en de meeste fabrikanten) is bijna altijd lager dan het vierde kwartaal van het voorafgaande jaar en dan verschijnen de koppen alweer dat de vraag is ingestort enz.

Wat dit voor de prijzen van de Model Y betekent? Geen idee. Maar de productie in Berlijn is nog niet op volle capaciteit, dus ze kunnen grote overschotten voorkomen. En als ergens komend jaar de nieuwe Y verschijnt zal er ook wel een groot effect op de vraag zijn. En dan komt er ook nog eens goedkoper (en waarschijnlijk kleiner) model aan. Ik verwacht zelf dus geen grote prijsdaling, anders dan incentives voor mensen om toch nu alvast de 'oude' Y te kiezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
bilgy_no1 schreef op donderdag 5 september 2024 @ 10:58:
[...]

Dit klopt gewoon niet op basis van de wereldwijde verkoopcijfers. Het aantal verkochte EVs groeit gewoon door. +12,5% in H1 2024 vergeleken met H1 2023.

Er zijn wel lokale dalers, bijvoorbeeld door het uitfaseren van diverse aankoopsubsidies in verschillende landen, zoals Duitsland (was een zeer hoge subsidie die in een keer per eind 2023 is afgeschaft). Maar ondanks die die daling in Duitsland groeide het aantal in heel Europa nog steeds. Dat kan dus alleen als er in andere landen gezamenlijk een minstens net zo grote stijging was. En dat was dus het geval in landen als Nederland en Belgie.

De enige kanttekening is dat er ten opzichte van H2 2023 wel een daling lijkt te zijn, maar de verkopen zijn eigenlijk altijd groter in de tweede helft van het jaar, dus zo'n 'daling' hebben we wel eerder gezien. Het eerste kwartaal bij Tesla (en de meeste fabrikanten) is bijna altijd lager dan het vierde kwartaal van het voorafgaande jaar en dan verschijnen de koppen alweer dat de vraag is ingestort enz.

Wat dit voor de prijzen van de Model Y betekent? Geen idee. Maar de productie in Berlijn is nog niet op volle capaciteit, dus ze kunnen grote overschotten voorkomen. En als ergens komend jaar de nieuwe Y verschijnt zal er ook wel een groot effect op de vraag zijn. En dan komt er ook nog eens goedkoper (en waarschijnlijk kleiner) model aan. Ik verwacht zelf dus geen grote prijsdaling, anders dan incentives voor mensen om toch nu alvast de 'oude' Y te kiezen.
Je ziet toch wat haperingen in de groei in regio's als Europa en de VS. De enige regio die consistent door groeit op gebied van EV is China. Dat is de echte battleground waar spijtig genoeg de europese constructeurs te kort schieten, en waar Tesla zijn marktaandeel zowat kan handhaven.

De volgende groeischeut van EV's zal pas komen als er meer auto's beschikbaar worden in het B-Segment voor prijzen onder de 25k.

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-07 06:04
disbehave schreef op donderdag 5 september 2024 @ 10:42:
[...]

Als je in de markt bent voor een tweedehands Tesla is het wel interessant. Omdat FSD nu nog praktisch geen meerwaarde heeft, zie je dat de meerprijs voor auto's met FSD inbegrepen 'slechts' 1000-2000 euro meer is dan auto's zonder. Dat is het wel waard, zodra de EU het gaat toestaan.

Ik heb in juni een tweedehands model 3 met FSD om deze reden gekocht, in de verwachting dat dit ook goed is voor toekomstige restwaarde.
Enige onzekere factor momenteel vind ik dat het er tussen de regels door op lijkt dat HW3 toch een stuk "minder" support gaat krijgen dan HW4. Eerste tipje daarvan is dat HW4 nu al wél 12.5.2 heeft en HW3 (al weken) niet. Ik kijk het voor mijn 2022 M3 RWD nog wel eventjes aan. Wellicht als ze FSD ooit als abbo introduceren in de EU.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Tommie12 schreef op donderdag 5 september 2024 @ 11:06:
[...]

Je ziet toch wat haperingen in de groei in regio's als Europa en de VS. De enige regio die consistent door groeit op gebied van EV is China. Dat is de echte battleground waar spijtig genoeg de europese constructeurs te kort schieten, en waar Tesla zijn marktaandeel zowat kan handhaven.

De volgende groeischeut van EV's zal pas komen als er meer auto's beschikbaar worden in het B-Segment voor prijzen onder de 25k.
Zoals ik al schreef zijn er inderdaad in bepaalde markten wat haperingen. Maar die zijn meestal verklaarbaar doordat bepaalde stimuleringsmaatregelen zijn afgeschaft. Dat hebben we hier eerder ook gehad toen bijv. de bijtelling werd afgeschaft. Desondanks is in Nederland nu al 31% van de nieuwe auto's vol elektrisch.

Maar ja, de media willen graag drama, dus komen er artikelen die niet een genuanceerd verhaal weergeven maar claimen dat niemand nog op EVs zit te wachten.

Ik was overigens vergeten de link te plaatsen: https://www.evuniverse.io/p/evsales2024-h1

• hollandje
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 02:19
Oekol schreef op donderdag 5 september 2024 @ 09:37:
Oh heerlijk het is weer terug het referral programma. Ben benieuwd hoeveel mensen hun referrals alweer ongevraagd in de DMs hebben gestuurd :+

Als iemand hier nu aangeeft vanaf nu dat ze aan het onderzoeken zijn voor de aankoop van een auto: brace yourself. Je inbox wordt dan overspoeld met referrals linkjes haha
Ik snap het wel. Ik gebruik alleen maar Tesla superchargers omdat ik geen thuislader heb dus die 500€ is goed voor ongeveer 45-50x 'gratis' opladen :X

• realmadridsi
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-07 13:23
disbehave schreef op donderdag 5 september 2024 @ 10:42:
[...]

Dit is exact mijn situatie. Voordeel bij mij was nog dat de verkopende partij dacht dat het om Enhanced Autopilot ging, dus ik heb praktisch niets meer betaald. Ik kan niet wachten op FSD approval, kijk altijd jalours naar die filmpjes uit de VS.

• MrScratch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-07 13:49

MrScratch

I am rubber, you are glue

Pfff, jammer van FSD in Q1 2025 zeg. Ik heb in September 2019 een Model 3 met FSD (6400 EUR ofzo) geleased en deze gaat er deze maand uit. Hoop was toen dat gedurende de looptijd van mijn auto er iets van FSD zou komen in Europa, maar helaas te laat. 5 jaar in de auto gereden maar weinig plezier van FSD gehad.

Ik heb nu een Model Y in de bestelling staan, maar daar zit geen FSD meer op. :-(

Look behind you! A three headed monkey!

• ZXRY
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 12:26
Tommie12 schreef op donderdag 5 september 2024 @ 11:06:
[...]

Vergeet ook niet de SSD batterijen. Volgens de geruchten zal SAIC via MG volgend jaar de SSD batterij gaan introduceren.

Met een slag om de arm, maar in theorie is de SSD batterij op (vrijwel) elk vlak superieur. Het is lichter, heeft een betere levensduur en laadt sneller. De discussie over het 'lang moeten laden met een EV' vervalt dan ook wel. Het belangrijkste wordt de kosten van zulke batterijen.

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
MrScratch schreef op donderdag 5 september 2024 @ 12:12:
Pfff, jammer van FSD in Q1 2025 zeg. Ik heb in September 2019 een Model 3 met FSD (6400 EUR ofzo) geleased en deze gaat er deze maand uit. Hoop was toen dat gedurende de looptijd van mijn auto er iets van FSD zou komen in Europa, maar helaas te laat. 5 jaar in de auto gereden maar weinig plezier van FSD gehad.

Ik heb nu een Model Y in de bestelling staan, maar daar zit geen FSD meer op. :-(
Kun je het pakket niet overlaten zetten?

• Oekol
Elon z'n reactie op het eerste gedeelde. Eind Q1 of vroeg Q2 zal 't morgen gebeuren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14:22
MrScratch schreef op donderdag 5 september 2024 @ 12:12:

Dat blijft iets krankzinnigs. Je hebt betaald voor iets wat nooit gewerkt heeft zoals beloofd, dan is het toch een kleine moeite het op je nieuwe auto alsnog toe te kennen? Al was het met restricties, 5 jaar of verwijdering van je huidige 3.

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Zojuist afspraak gemaakt om mijn M3P op te laten halen, nog 2 weken en dan gaat ie weg.
De grote schoonmaak ga ik vandaag maar mee beginnen dus.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tommie12
ZXRY schreef op donderdag 5 september 2024 @ 12:23:
[...]

Vergeet ook niet de SSD batterijen. Volgens de geruchten zal SAIC via MG volgend jaar de SSD batterij gaan introduceren.

Met een slag om de arm, maar in theorie is de SSD batterij op (vrijwel) elk vlak superieur. Het is lichter, heeft een betere levensduur en laadt sneller. De discussie over het 'lang moeten laden met een EV' vervalt dan ook wel. Het belangrijkste wordt de kosten van zulke batterijen.
Veel mensen beseffen het niet, maar dat snelladen is voor de meesten niet zo relevant.
De aankoopprijs is vele malen belangrijker. Dat laden wat tijd kost wordt als excuus gebruikt omdat ze het budget niet hebben of willen vrij maken voor een EV.

• Ethirty
  • Laatst online: 13-07 21:02

Ethirty

Who...me?

Oekol schreef op donderdag 5 september 2024 @ 12:29:
Elon z'n reactie op het eerste gedeelde. Eind Q1 of vroeg Q2 zal 't morgen gebeuren.

[Embed]
RHD specifiek, dat is UK, Australië etc, dus EU is nog niet aan de beurt.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
Ethirty schreef op donderdag 5 september 2024 @ 13:09:
[...]

RHD specifiek, dat is UK, Australië etc, dus EU is nog niet aan de beurt.
Fout. Ik las 't zelf ook even te snel, wat Elon hier aangeeft nadat Tesla AI de Q1 2025 aangaf voor Europa, dat landen met stuur aan de verkeerde kant ;) laat in Q1 of vroeg in Q2 aan de beurt komen.

• fRiEtJeSaTe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-07 13:03
Als er bij een M3LR uit 2019 onder software staat:

Mogelijkheid voor Full Self-Driving
Meegeleverd pakket

Betekent dit dan dat er FSD op zit, of dat de computer er geschikt voor is?

[ Voor 10% gewijzigd door fRiEtJeSaTe op 05-09-2024 13:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mar.tin
fRiEtJeSaTe schreef op donderdag 5 september 2024 @ 13:21:

Meegeleverd pakket

Dat laatste, de computer is er geschikt voor. De manier waarop het er staat is een beetje ambigu.

[ Voor 6% gewijzigd door Mar.tin op 05-09-2024 13:28 ]

• Tweakable
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-07 14:08
fRiEtJeSaTe schreef op donderdag 5 september 2024 @ 13:21:

Meegeleverd pakket

Dit is precies wat het zegt, alleen de mogelijkheid. Daarnaast moet je dus een abonnement hebben of het pakket moet volledig zijn aangeschaft. Heb zelf nog geen Tesla maar ben ook aan het rondkijken en voor zover ik nu weet kun je het alleen goed zien als je naar het Autopilot menu gaat en je daar de optie 'Autopilot (Beta)' aan kunt klikken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• realmadridsi
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-07 13:23
Volgens mij betekent dit wel dat er full self driving op zit. Er staat het volgende:
Autopilot-computer: Mogelijkheid voor Full Self-Driving
Aanvullende voertuigmogelijkheid
Dit betekent dat de computer in de auto de mogelijkheid heeft.
Autopilot / Enhanced Autopilot / Mogelijkheid voor Full Self-Driving
Meegeleverd pakket
Als hier "Mogelijkheid voor Full Self-Driving" staat dan heb je wel het pakket op de auto.

Ik denk dat het 'mogelijkheid voor' zegt omdat het officieel nog geen FSD in Nederland is, maar het is wel aangeschaft.

[ Voor 15% gewijzigd door realmadridsi op 05-09-2024 13:57 ]

• Jmtpes
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 09:35
Geldt de referal code ook bij vooraf geconfigureerde autos en showmodellen? Weet iemand dit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• adjego
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-07 17:28
Jmtpes schreef op donderdag 5 september 2024 @ 13:56:
[...]

Geldt de referal code ook bij vooraf geconfigureerde autos en showmodellen? Weet iemand dit?
ja, want als je besteld en er is een vergelijkbaar model op voorraad krijg je suggesties hiervoor.

Home Assistant | ☀️ 2900 Wp PVOutput | 🔋 Tesla Model 3 RWD 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• adjego
Tweakable schreef op donderdag 5 september 2024 @ 13:27:
[...]

Dit is precies wat het zegt, alleen de mogelijkheid. Daarnaast moet je dus een abonnement hebben of het pakket moet volledig zijn aangeschaft. Heb zelf nog geen Tesla maar ben ook aan het rondkijken en voor zover ik nu weet kun je het alleen goed zien als je naar het Autopilot menu gaat en je daar de optie 'Autopilot (Beta)' aan kunt klikken.
Hier moet je dus voor uitkijken, want dit is dus niet correct. Mijn auto heeft ook "Autopilot (Beta)" maar heeft gewoon HW2.5 en geen FSD.

Je moet vooral kijken naar de termen "Navigate on autopilot" maar dat zit ook al in het Enhanced Autopilot pakket (EAP).

• MrScratch

MrScratch

Blasterxp schreef op donderdag 5 september 2024 @ 12:28:
[...]

Kun je het pakket niet overlaten zetten?
Geen idee. Maar het moet wel op de huidige auto ook blijven zitten. Het vertegenwoordigt toch best wel wat waarde van de nieuwprijs. Denk niet dat de leasemaatschappij blij is als het eraf gaat en de restwaarde van de auto daardoor lager wordt.

• NiroNiro
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
overzetten is niet mogelijk, tenzij Tesla met een actie komt zoals ze een aantal maand terug hebben gedaan om model S rijders in een model Y te krijgen.

• pix3l8e
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13-07 11:34
MrScratch schreef op donderdag 5 september 2024 @ 14:20:
[...]

Geen idee. Maar het moet wel op de huidige auto ook blijven zitten. Het vertegenwoordigt toch best wel wat waarde van de nieuwprijs. Denk niet dat de leasemaatschappij blij is als het eraf gaat en de restwaarde van de auto daardoor lager wordt.
Toch wel goed om even na te vragen bij de LM want Tesla heeft het overzetten an FSD tijdelijk mogelijk gemaakt naar nieuwe auto’s die geleverd worden voor 30 september: https://www.tesla.com/nl_nl/support/fsd-transfer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pix3l8e
NiroNiro schreef op donderdag 5 september 2024 @ 14:21:
overzetten is niet mogelijk, tenzij Tesla met een actie komt zoals ze een aantal maand terug hebben gedaan om model S rijders in een model Y te krijgen.
Zie bovenstaande post van me

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrScratch

MrScratch

pix3l8e schreef op donderdag 5 september 2024 @ 14:23:
[...]

Toch wel goed om even na te vragen bij de LM want Tesla heeft het overzetten an FSD tijdelijk mogelijk gemaakt naar nieuwe auto’s die geleverd worden voor 30 september: https://www.tesla.com/nl_nl/support/fsd-transfer
Helaas, de auto is al voor 1 juli 2024 besteld, dus valt het niet onder de voorwaarden van die actie.

In de Q&A staat ook nog dat het niet voor leasevoertuigen geldt, dus ook aan die voorwaarde voldoe ik niet.

[ Voor 11% gewijzigd door MrScratch op 05-09-2024 14:27 ]

• pix3l8e
MrScratch schreef op donderdag 5 september 2024 @ 14:25:
[...]

Helaas, de auto is al voor 1 juli 2024 besteld, dus valt het niet onder de voorwaarden van die actie.

In de Q&A staat ook nog dat het niet voor leasevoertuigen geldt, dus ook aan die voorwaarde voldoe ik niet.
Het gaat om levering tussen 1 juli en 30 september, volgens mij maakt de bestel datum niet uit…

Maar jammer dat het niet opgaat voor lease voertuigen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• EvolutionX
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:36
Toch wel lekker dit referral programma...,
Stel je koopt een standaard MY RWD voorraadmodel:

€ 1.000,- Referral korting
€ 2.950,- Tesla bonus
€ 2.950,- SEPP-subsidie

Komt hij in totaal op 39.090?

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14:19
EvolutionX schreef op donderdag 5 september 2024 @ 14:32:

€ 2.950,- Tesla bonus
€ 2.950,- SEPP-subsidie

Yep, en dan dus volgend jaar een update voor FSD er bovenop? _/-\o_

En dan te bedenken dat er voor dat geld ook nog genoeg wagens worden verkocht waarin je zelf nog moet schakelen :P

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

• nerovectra

€ 2.950,- Tesla bonus
€ 2.950,- SEPP-subsidie

Als iets te mooi lijkt om waar te zijn, dan is het dat vaak ook. Maar in dit geval lijkt het er inderdaad heel sterk op!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZXRY
  • Laatst online: 12:26
Tommie12 schreef op donderdag 5 september 2024 @ 12:58:
[...]

Veel mensen beseffen het niet, maar dat snelladen is voor de meesten niet zo relevant.
De aankoopprijs is vele malen belangrijker. Dat laden wat tijd kost wordt als excuus gebruikt omdat ze het budget niet hebben of willen vrij maken voor een EV.
Ja eens hoor, al irriteer ik mij persoonlijk meer aan die wedstrijdjes ver plassen qua range van benzine vs EV. Alsof je even je tank van 700-800 km in een keer oprijdt, zonder ook maar 1x een pauze onderweg te nemen.

Maar goed, met veel range én snel bijladen, kunnen ook dat soort argumenten de deur uit.

• EvolutionX
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:36
nerovectra schreef op donderdag 5 september 2024 @ 14:47:
[...]

Als iets te mooi lijkt om waar te zijn, dan is het dat vaak ook. Maar in dit geval lijkt het er inderdaad heel sterk op!
Enige puntje is dat Q1 2025 en misschien wel eerder het refresh model uitkomt, waardoor je waarschijnlijk toch een klein beetje spijt hebt achteraf ☺️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• new_born89
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:00
nerovectra schreef op donderdag 5 september 2024 @ 14:47:
[...]

Het wachten is nu nog op de 1350,- korting daar bovenop zoals eerder gedeeld in dit topic :9

[ Voor 3% gewijzigd door new_born89 op 05-09-2024 14:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jmtpes
new_born89 schreef op donderdag 5 september 2024 @ 14:51:
[...]

Het wachten is nu nog op de 1350,- korting daar bovenop zoals eerder gedeeld in dit topic :9

[...]
Zal wat zijn. Dan rij je in een nieuwe tesla Y voor tegen de 38000 euro 💰

• Melkoer86
  • Laatst online: 27-12-2024
Waar lezen jullie dat het referral programma weer actief is? Als dat idd zorgt voor 1.000 korting dan doe ik wel even een belletje naar Tesla ivm m’n reeds geplaatste order. Desnoods die annuleren een een nieuwe order erin knallen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RvV
  • Laatst online: 14:26

RvV

Melkoer86 schreef op donderdag 5 september 2024 @ 15:12:
Waar lezen jullie dat het referral programma weer actief is? Als dat idd zorgt voor 1.000 korting dan doe ik wel even een belletje naar Tesla ivm m’n reeds geplaatste order. Desnoods die annuleren een een nieuwe order erin knallen
Kost je dan misschien 500 euro van de aanbetaling?
In de app zie het het staan als je de laatste versie gebruikt.

Y'24

• adjego
Melkoer86 schreef op donderdag 5 september 2024 @ 15:12:
https://x.com/tesla_adri/status/1831558210823630934

En daarnaast in de Tesla App, maar dat ziet alleen maar een huidige eigenaar en weet niet of je dat bent.

• Melkoer86
RvV schreef op donderdag 5 september 2024 @ 15:15:
[...]

Kost je dan misschien 500 euro van de aanbetaling?
In de app zie het het staan als je de laatste versie gebruikt.
Bij annulering van de order krijg je de aanbetaling terug, is mij verteld door de verkoper toen ik de bestelling plaatste.

• RvV
  • Laatst online: 14:26

RvV

Melkoer86 schreef op donderdag 5 september 2024 @ 15:17:
[...]

Bij annulering van de order krijg je de aanbetaling terug, is mij verteld door de verkoper toen ik de bestelling plaatste.
Mooi. :) In het verleden was het namelijk non-refundable.

Y'24

• nerovectra
RvV schreef op donderdag 5 september 2024 @ 15:18:
[...]

Mijn aanbetaling werd bij bestelling ook als non-refundable gekenmerkt. Dat zou het nut van aanbetalen ook volledig teniet doen, lijkt mij.

• nerovectra
EvolutionX schreef op donderdag 5 september 2024 @ 14:49:
[...]

Enige puntje is dat Q1 2025 en misschien wel eerder het refresh model uitkomt, waardoor je waarschijnlijk toch een klein beetje spijt hebt achteraf ☺️
M3 refresh werd ook duurder, dus ik verwacht dat voor de Juniper ook. Dan per definitie geen Sepp. En ws geen stalks ... maar ongetwijfeld ook de nodige voordelen!

• Joosie200
  • Niet online

€ 2.950,- Tesla bonus
€ 2.950,- SEPP-subsidie

Nadeel is dat je enkel kunt kiezen uit solid black en pearl white. Wil best eentje kiezen uit voorraad in blauw of rood. En ik heb al sepp subsidie voor een tweedehandse lease gehad dus kan het enkel overhevelen naar een tweedehandse Tesla. Dus dan moet je de vanaf prijs van 45k in de gaten houden.

• adjego
RvV schreef op donderdag 5 september 2024 @ 15:18:
[...]

Ik zou vooral gewoon even informeren bij Tesla wat de mogelijkheden zijn.

• Melkoer86
adjego schreef op donderdag 5 september 2024 @ 15:24:
[...]

Ik zou vooral gewoon even informeren bij Tesla wat de mogelijkheden zijn.
Als ik de bestelovereenkomst zo lees stond de verkoper ouderwets uit z’n nek te lullen :+
Maar eens een belletje wagen

• jaapbaardaap
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-07 17:26
Als je een "voorraadmodel" hebt besteld vraag ik me af of je niet gewoon beschermt bent door de wet Koop op afstand, en dus 14 dagen hebt om te annuleren/retourneren na levering net als andere internetaankopen.

• Oekol
realmadridsi schreef op donderdag 5 september 2024 @ 13:55:
Volgens mij betekent dit wel dat er full self driving op zit. Er staat het volgende:

[...]

Dit betekent dat de computer in de auto de mogelijkheid heeft.

[...]

Als hier "Mogelijkheid voor Full Self-Driving" staat dan heb je wel het pakket op de auto.

Ik denk dat het 'mogelijkheid voor' zegt omdat het officieel nog geen FSD in Nederland is, maar het is wel aangeschaft.
Nee, foutieve informatie. De computer die in de auto zit heeft de mogelijkheid voor FSD. Heb zelf geen EAP of FSD en de zin 'mogelijkheid (....) FSD' staat er ook.

• Mackeessie
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 00:09
Waar vind ik mijn referral code?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrScratch

MrScratch

In mijn auto staat er het volgende:

code:
1
2
3
4
Computer: Mogelijkheid voor Full Self-Driving

Mogelijkheid voor Full Self Driving
Meegeleverd Pakket.

Dus ik denk dat FSD wordt aangegeven met de 2e optie.

Nu ik erover nadenk, misschien heeft het kiezen van FSD in 2019 er wel voor gezorgd dat ik HW3 heb gekregen, omdat dat noodzakelijk was voor FSD. Misschien had ik zonder FSD wel een HW2.5 gehad. In dat perspectief heb ik wel "iets' aan FSD gehad, doordat ik daardoor een nieuwere versie van de hardware heb gekregen.

• Enot
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 20-06 22:29
EvolutionX schreef op donderdag 5 september 2024 @ 14:49:
[...]

nieuwe Y word veel duurder. Geen kortingen in de eerste jaar (kijk naar model 3), aanschaf prijs word ook duurder, geen subsidie. Auto kan zomaar 6-8k duurder zijn.
MY voor 39k is een koopje!

• Spoetnik
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 27-05 17:04
Ik heb vandaag van Tesla een e-mail gekregen met linkje die je naar de app stuurt.

• fisherman
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:52
revolution-nl schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 14:54:
[...]

Vragen of ze de auto tot 100% laden en dan de rated range aflezen, dit is een redelijke indicatie.
Hoeveel zou een LFP accu van het laatste type oude model 3 aan moeten geven op 100 procent als deze nieuw is?

• Tranzy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-06 12:21
Ben er niet echt mee bezig maar nu het onderwerp naar voren komt...
Hoe zit het met de referral actie als de auto zakelijk is aangeschaft door de eigenaar van het bedrijf?

Ik ga van de week mijn Tesla ophalen en die moet eerst op mijn naam gezet worden als hoofdbestuurder van de auto. Anders zal ik hem niet kunnen bedienen via mijn app. Had geprobeerde het VIN nummer in te vullen maar dan krijg ik de melding dat ik deze niet zomaar mag claimen.

Ik heb ook een leuke computer..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mar.tin
fisherman schreef op donderdag 5 september 2024 @ 19:18:
[...]

Hoeveel zou een LFP accu van het laatste type oude model 3 aan moeten geven op 100 procent als deze nieuw is?
434 km volgens mij nieuw nieuw voor de modellen eind-2021-tot ergens 2024-09

• Mar.tin
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0K2oB-2JmgHfLcq72A95pS6CzL8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DbBuHYVKojMXYtJtY762Xf1S.jpg?f=fotoalbum_large

Omdat de berijder onze zakelijke 2019LR wel wil kopen her en der wat inruilprijzen op aan het vragen om een schatting van de fiscale waarde te krijgen.

Dit is het aanbod dat Tesla deed vandaag :+

We denken zelf op basis van meerdere biedingen aan ergens rondom de €10-12k

• coptician
  • Laatst online: 14:00
Kan je de referral code gebruiken voor de aanschaf van een nieuwe auto, als je reeds een Tesla hebt (die je tweedehands gekocht hebt, niet nieuw)?

Ik zit te denken aan een upgrade, en 1K is toch 1K :)

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

• RogerSch
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12:40
Wij willen naast de model 3 nog een tweede elektrische auto kopen. Stel het wordt de model Y (RWD long range), kun je dan zelf de 500 en 1000 euro opstrijken?
Hoe zou je dat moeten doen?

• Mackeessie

• mjvdzwet
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
Op het hoofdscherm, maar je moet wel de laatste app versie hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mackeessie
mjvdzwet schreef op donderdag 5 september 2024 @ 20:25:
[...]

Op het hoofdscherm, maar je moet wel de laatste app versie hebben.
Aha, daar lag het aan, app geupdatet, nu zie ik hem staan. Bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barse87
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 13:29
[...]

Mijn “niet highland” 3 van 2023 liet 437km zien, nu na 23.000km staat ie op 426km

9280WP | Daikin Altherma 3 LT 8kW | VW e-Golf 2019 | Tesla Model 3 RWD 2025

• DarkHelmet
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-06 10:57
RogerSch schreef op donderdag 5 september 2024 @ 20:19:
[...]

Wij willen naast de model 3 nog een tweede elektrische auto kopen. Stel het wordt de model Y (RWD long range), kun je dan zelf de 500 en 1000 euro opstrijken?
Hoe zou je dat moeten doen?
Er wordt gesproken van delen met een vriend. Zal dus ander account zijn.
Dus gewoon een tweede Account aanmaken als kan op naam van je partner. Je kunt de auto toch nog altijd overschrijven.

Check de voorwaarden verder: https://www.tesla.com/nl_nl/support/refer-and-earn

"A study in the Washington Post says that women have better verbal skills than men. I just want to say to the authors of that study: Duh."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CosmicTX
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 12-07 11:09
[...]

Mijne stond nieuw maart 2023 op 439km. Nu na 41.000 km is 100% 419km. En laad ook veel bij Tesla supercharger ivm laag tarief. Dus degradatie valt wel mee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GKEC
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 20-09-2024
Na lange tijd meegekeken te hebben op dit topic, toch even mijn tot dusverre negatieve ervaring delen mbt. een M3H RWD uit mei '24.

Al vanaf de aflevering last van trillingen in het stuur. Inmiddels al viermaal bij een Tesla service center geweest waarbij er is gebalanceerd, road force gebalanceerd en zelfs 4 nieuwe banden (Michelin E-Primacy) er onder gezet.

Heeft niks opgelost en vibraties lijken zelfs erger dan voorheen. Nu namelijk ook voelbaar in de stoel, de pedalen/vloer en zelfs de vloer van de passagier.

Bij het laatste service bezoek gaf men aan dat dit normaal is.....Volgende actie is wachten tot de winter banden, maar verwacht dat dit niks gaat oplossen. Dan maar weer voor een vijfde keer naar het service center....

Zodra de nieuwe banden er onder liggen, zal ik hier weer een update posten.

• Oekol
GKEC schreef op donderdag 5 september 2024 @ 23:15:
Na lange tijd meegekeken te hebben op dit topic, toch even mijn tot dusverre negatieve ervaring delen mbt. een M3H RWD uit mei '24.

Al vanaf de aflevering last van trillingen in het stuur. Inmiddels al viermaal bij een Tesla service center geweest waarbij er is gebalanceerd, road force gebalanceerd en zelfs 4 nieuwe banden (Michelin E-Primacy) er onder gezet.

Heeft niks opgelost en vibraties lijken zelfs erger dan voorheen. Nu namelijk ook voelbaar in de stoel, de pedalen/vloer en zelfs de vloer van de passagier.

Bij het laatste service bezoek gaf men aan dat dit normaal is.....Volgende actie is wachten tot de winter banden, maar verwacht dat dit niks gaat oplossen. Dan maar weer voor een vijfde keer naar het service center....

Zodra de nieuwe banden er onder liggen, zal ik hier weer een update posten.
Had ik hier laatst niet gelezen dat de de nieuwe M32024 modellen last hebben van dat schuim / foam in de band loslaat en je daardoor die trillingen krijgt? Ligt dus aan de bandenfabrikant meen ik mijn te herinneren. Oplossing was het foam er uit te halen.

• Jmtpes
Ik ben aan het kijken bij Tesla zelf voor nieuwe M3 highland in steal grey, showmodel of demo model. In het geval van een demo auto dan ontvang ik toch 2000 SEPP subsidie voor occasions mits de auto aan de voorwaarden voldoet?

[ Voor 7% gewijzigd door Jmtpes op 06-09-2024 11:45 ]

Pagina: 1 ... 419 ... 502 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: