Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 418 ... 502 Laatste
Acties:
  • 3.671.089 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-05 16:37

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Oekol schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 08:32:
Even stofzuigen tijdens het laden!

[Embed]
Bij supercharger bij Roye langs de A1 in Frankrijk heb ik 2 maanden geleden al zo'n stofzuiger gespot
Tevens zijn er in Duitsland wel meerdere zo te lezen in de opmerkingen, zitten daar niet zo goed op te letten bij Tesla News Wire :+

Wel vet dat ASS eindelijk gaat komen. Hopelijk hebben we in Europa er ook nog wat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:01
Psycho_Mantis schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 10:15:
[...]

Bij supercharger bij Roye langs de A1 in Frankrijk heb ik 2 maanden geleden al zo'n stofzuiger gespot
Tevens zijn er in Duitsland wel meerdere zo te lezen in de opmerkingen, zitten daar niet zo goed op te letten bij Tesla News Wire :+

Wel vet dat ASS eindelijk gaat komen. Hopelijk hebben we in Europa er ook nog wat aan.
Zal wel een Amerikaanse georiënteerde account zijn. Overigens kwam ik op vakantie in Frankrijk bij TotalEnergies ook stofzuigers tegen, alleen kreeg ik ze niet aan de praat. Wellicht dat je per se de paal die er naast staat moest gebruiken. Maar dat was een slomer (met oa nog chademo), dus stond bij een verderop.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakable
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-05 09:10
Iemand enig idee of bidirectional charging ook zal worden geactiveerd op huidige modellen middels een sw update? Of zal hier hardwarematig ook een aanpassing voor nodig zijn?

"Tesla has confirmed all its electric vehicle models will support bidirectional charging functionality by 2025, after staying silent for years."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:38
Tweakable schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 11:40:
Iemand enig idee of bidirectional charging ook zal worden geactiveerd op huidige modellen middels een sw update? Of zal hier hardwarematig ook een aanpassing voor nodig zijn?

"Tesla has confirmed all its electric vehicle models will support bidirectional charging functionality by 2025, after staying silent for years."
Volgens mij moet je laadpaal het ook ondersteunen, is jouw laadpaal daarin voorzien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightHawk4
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-05 20:19

NightHawk4

Lotte is Liev :>

Zonder bidirectionele laadpaal kan je er niks mee, daarnaast is de vraag of dat door LMs wel wordt toegestaan. Krijg je weer een extra administratie van laadkosten naar huis/grid toe.
Voor privé zal het wel even duren voordat het fatsoenlijk betaalbaar wordt.

Als ik even snel kijk zijn die laadpalen zo tegen de €6.000, geen LM zal dat kiezen over een reguliere laadpaal.

[ Voor 6% gewijzigd door NightHawk4 op 03-09-2024 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaazaar
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09-05 10:50

Allemaal extra cycles voor je accu. En het ondermijnt de energie-tak van Tesla, die het nou net heel goed begint te doen. Zie niet in waarom ze dat toe zouden voegen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• this
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 13:13
Norbertus schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 09:22:
[...]

Dus je bent ook voor de huidige MY gegaan? Ik kijk overigens voor privé aankoop. Het is al een enorm bedrag en boven de 40k vind ik ook een brug te ver.
Ik heb zelfs bewust deze zomer nog een MY gekocht. Ik wilde per se nog een stuur met stengels er aan voor de knipperlichten en het schakelen.
Bij de Juniper is het onzeker of die er wel nog bij gaan zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alexander1984
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 12:47
this schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 13:33:
[...]

Ik heb zelfs bewust deze zomer nog een MY gekocht. Ik wilde per se nog een stuur met stengels er aan voor de knipperlichten en het schakelen.
Bij de Juniper is het onzeker of die er wel nog bij gaan zijn.
Ja lekker gewoon de hendels nog, en niet per ongeluk mocht je niet naar het scherm kijken voorruit of achteruit rijden omdat je fysiek nog wat beet hebt blijft toch wel fijn ipv swipen. Dat zal ook heus wennen maar een hendeltje blijft toch echt gevoel van bediening hebben qua rijden, al is het rest van het scherm wel top hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easy-cloud
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15-05 23:35
Hier met de Model 3 Highland Performance ook last van de trillingen, ze hebben de wiellagers vervangen, maar heeft niet geholpen.

Nu maar weer opnieuw een afspraak maken, nu al zin in....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RricK
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-05 22:56
Bij het rijden over verkeersheuvels met bijvoorbeeld 4 volwassen mannen in hun top van hun 30er jaren (dus niet echt mager maar net wat boven gemiddeld :) ) zit ik vaak vrij snel tegen het einde van de achter vering.

Ik kan dit oplossen door er extra langzaam overheen te gaan maar heb dit ook als ik met veel kampeer bepakking rijd zoals op vakantie. Ik twijfel een beetje of dit nu gewoon zo hoort of dat er toch wat mis is met een of beide schokbrekers achter.

Ter info het gaat om een model y performance uit 2022 (geproduceerd in Berlijn mocht dit er toe doen)

Herkend iemand dit hier?

kleine toevoeging: Naast de verkeersheuvels ervaar ik dit soms ook bij de wat grotere hobbels op de snelweg met hogere snelheid 100-130.

[ Voor 10% gewijzigd door RricK op 03-09-2024 16:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kwaazaar
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09-05 10:50
RricK schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 16:54:
Bij het rijden over verkeersheuvels met bijvoorbeeld 4 volwassen mannen in hun top van hun 30er jaren (dus niet echt mager maar net wat boven gemiddeld :) ) zit ik vaak vrij snel tegen het einde van de achter vering.

Ik kan dit oplossen door er extra langzaam overheen te gaan maar heb dit ook als ik met veel kampeer bepakking rijd zoals op vakantie. Ik twijfel een beetje of dit nu gewoon zo hoort of dat er toch wat mis is met een of beide schokbrekers achter.

Ter info het gaat om een model y performance uit 2022 (geproduceerd in Berlijn mocht dit er toe doen)

Herkend iemand dit hier?

kleine toevoeging: Naast de verkeersheuvels ervaar ik dit soms ook bij de wat grotere hobbels op de snelweg met hogere snelheid 100-130.
Zou me daar niet al te druk om maken. Met m'n vorige auto raakte ik, bij 130/u op de A16 richting Rotterdam altijd de stoppen van de veren als de auto vol zat (2 volwassenen en 3 kinderen). Met m'n model 3 overigens niet meer :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaRo74
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 18:26
kwaazaar schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 17:34:
[...]

Zou me daar niet al te druk om maken. Met m'n vorige auto raakte ik, bij 130/u op de A16 richting Rotterdam altijd de stoppen van de veren als de auto vol zat (2 volwassenen en 3 kinderen). Met m'n model 3 overigens niet meer :-)
Zelfde beruchte stuk weg, zelfde richting met 4 volwassen in de mYne en behalve het achtbaan gevoel voor de passagiers geen last van vering die aan het einde van de veerweg zit.

Heel knap hoe ze dat gedaan hebben bij de Y want het gaat dan al snel over 2.5 ton inclusief bagage.
Prima wegligging dusver in alle reguliere omstandigheden :*)

mYn Tesla 2024 || MOSTEK 6502C 1.79 MHz | 8/16 - bits | Antic / GTIA | 64k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-05 17:09
easy-cloud schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 16:42:
Hier met de Model 3 Highland Performance ook last van de trillingen, ze hebben de wiellagers vervangen, maar heeft niet geholpen.

Nu maar weer opnieuw een afspraak maken, nu al zin in....
Heb jij nog last van een zoemend geluid vanaf +- 110km/u?

Ga ik van de week maar even een verzoek voor inschieten. Eigenlijk het enige wat me echt stoort op het moment.

Krakend stuur en stoel heb ik zelf opgelost.

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thezahir
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18-03 11:55
Heeft iemand hier ervaring met het gebruik van een koelbox in de frunk van een MY/M3?
Op YouTube staan verschillende how to's voor het installeren van een 12V stopcontact in de frunk (rechtstreeks op de 12V accu die voorin zit) maar in hoeverre loop je het risico om deze accu leeg te trekken hierdoor?

Heb de koelbox nu in de subtrunk wat op zich ook best goed werkt maar met twee nadelen:
- dat stopcontact werkt eigenlijk alleen met een ingeschakelde accu waardoor 's nachts je etenswaren gewoon weer opwarmen (tenzij je sentry aanzet om de auto niet te laten' slapen').
- bij een flink volgeladen achterbak is het soms wat lastiger om iets uit je koelbox te pakken.

Benieuwd naar jullie ervaringen!

[ Voor 4% gewijzigd door thezahir op 03-09-2024 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
thezahir schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 21:30:
Heeft iemand hier ervaring met het gebruik van een koelbox in de frunk van een MY/M3?
Op YouTube staan verschillende how to's voor het installeren van een 12V stopcontact in de frunk (rechtstreeks op de 12V accu die voorin zit) maar in hoeverre loop je het risico om deze accu leeg te trekken hierdoor?

Heb de koelbox nu in de subtrunk wat op zich ook best goed werkt maar met twee nadelen:
- dat stopcontact werkt eigenlijk alleen met een ingeschakelde accu waardoor 's nachts je etenswaren gewoon weer opwarmen (tenzij je sentry aanzet om de auto niet te laten' slapen').
- bij een flink volgeladen achterbak is het soms wat lastiger om iets uit je koelbox te pakken.

Ik heb geen koelbox in de frunk, maar wel een frunk closer ingebouwd.

De accu is zeer klein, dus je zal wel een under voltage beveiliging er tussen zetten.

Daarnaast meet de Tesla alle stromen, als je direct vanaf de accu stroom trekt gaat de stroom balans scheef en kan je fouten krijgen.

Het wordt over het algemeen ook afgeraden om direct van de accu af te tappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eslat
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 15-05 20:43
Vissa66 schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 18:51:
[...]

Ga ik van de week maar even een verzoek voor inschieten. Eigenlijk het enige wat me echt stoort op het moment.

Het zoemend geluid komt door de 20 inch warp velgen. De aero blades om precies te zijn. Had precies hetzelfde probleem.

Tesla Model 3 performance

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaRo74
Dat risico is heel groot zonder spanningsbeveiliging ertussen en groot met spanningsbeveiliging omdat je de grenzen van de kleine Tesla accu op gaat zoeken. Goed mogelijk dat je een keer met een te lege accu komt te staan om te starten waardoor je accu niet meer geladen wordt.

Zet er dan een extra accu bij die alleen geladen wordt met de auto aan. Wanneer de auto uitstaat kun je deze extra accu leegtrekken zover het mag afhankelijk van het type accu.
Bij mij laat ik camp mode aanstaan met verder alle gebruikers uit. Werkt prima en de accu laadt telkens bij :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CanisLupus27
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 30-04 08:37
Op mijn huidige auto gebruik ik vaak tijdens het rijden de speed limiter. Lekker rustig m’n voet op het gaspedaal laten rusten terwijl ik niet over de snelheidslimiet ga. Van wat ik lees heeft Tesla deze optie niet. Wordt dit door sommigen als een gemis ervaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
CanisLupus27 schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 22:24:
Op mijn huidige auto gebruik ik vaak tijdens het rijden de speed limiter. Lekker rustig m’n voet op het gaspedaal laten rusten terwijl ik niet over de snelheidslimiet ga. Van wat ik lees heeft Tesla deze optie niet. Wordt dit door sommige ln als een gemis ervaren?
Er zullen zeker mensen zijn die dit missen. Dat is echt iets persoonlijks.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RaRo74
Op mijn huidige auto gebruik ik vaak tijdens het rijden de speed limiter. Lekker rustig m’n voet op het gaspedaal laten rusten terwijl ik niet over de snelheidslimiet ga. Van wat ik lees heeft Tesla deze optie niet. Wordt dit door sommigen als een gemis ervaren?
Ik mis het niet en geniet vooral van TACC en AP.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Modbreak:off-topic reacties over Bi-directioneel laden zonder link met tesla en PV/accu zijn verwijderd

[ Voor 11% gewijzigd door We Are Borg op 04-09-2024 02:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
Heb 't ooit op 'n auto gehad en vond het vooral irritant dat ik telkens met m'n voet hard genoeg moest drukken zodat die wel op de maximaal ingestelde snelheid ging rijden. Nu voet van pedaal af en gewoon zelf een snelheid instellen.

Maar kan mij voorstellen als je jaren het op deze manier gedaan hebt dat het even aanpassen is

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maharens
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-05 22:35
heb vorige modbreak aangevuld: dit soort vragen kan via dm. Hier is het off-topic

[ Voor 87% gewijzigd door We Are Borg op 04-09-2024 02:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
Eslat schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 22:04:
[...]

Het zoemend geluid komt door de 20 inch warp velgen. De aero blades om precies te zijn. Had precies hetzelfde probleem.
Heb jij de aero blades verwijderd? Ik dacht dat het echt iets met het Chinese model was, gezien er in de USA geen klachten zijn. Maar als dat het is dan zou dat mooi zijn. De grote bladen moet ik er nog afhalen. :)

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easy-cloud
Vissa66 schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 18:51:
[...]

Hoe heb je het krakende stoel opgelost? Ja zoemend geluid ook, ze dachten eerst de lagers maar dat is het duidelijk niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
easy-cloud schreef op woensdag 4 september 2024 @ 00:44:
[...]

Hoe heb je het krakende stoel opgelost? Ja zoemend geluid ook, ze dachten eerst de lagers maar dat is het duidelijk niet...
Ik had vernomen dat het de P Zero's zijn die na een maand op transport een vlakke kant oplopen wat het geluid veroorzaakt.

Stoel is wel een klusje. Kan ik wel uitleg over geven via PM. :)

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinusterror
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-05 14:43
Vissa66 schreef op woensdag 4 september 2024 @ 01:06:
[...]

Ik had vernomen dat het de P Zero's zijn die na een maand op transport een vlakke kant oplopen wat het geluid veroorzaakt.

Kan je Ctrl-V hiervoor doen in een PM? Ben benieuwd hoe je dit hebt opgelost. elke morgen als ik instap erger ik me hieraan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eslat
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 15-05 20:43
Vissa66 schreef op woensdag 4 september 2024 @ 00:37:
[...]

Heb jij de aero blades verwijderd? Ik dacht dat het echt iets met het Chinese model was, gezien er in de USA geen klachten zijn. Maar als dat het is dan zou dat mooi zijn. De grote bladen moet ik er nog afhalen. :)
Je kan de grote blades verwijderen maar de kleine niet. Je beschadigt echter wel de velgen door de Blades te verwijderen. Pas met het vervangen van de wielen was het opgelost. Heb nu 19 inch velgen. Je kan proberen om dit op tesla te verhalen. Ik heb dat niet gedaan

Tesla Model 3 performance

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
Oekol schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 22:59:
[...]

Heb 't ooit op 'n auto gehad en vond het vooral irritant dat ik telkens met m'n voet hard genoeg moest drukken zodat die wel op de maximaal ingestelde snelheid ging rijden. Nu voet van pedaal af en gewoon zelf een snelheid instellen.

Maar kan mij voorstellen als je jaren het op deze manier gedaan hebt dat het even aanpassen is
Bij BMW werkte die wel heel vlot. Dat was vooral handig in situaties waar je vaak vertraagt en weer versnelt. Maar een goeie ACC (wat die van Tesla jammer genoeg niet echt is in bebouwde kom) lost dat op.

Wegens gebrek aan een domme CC, had ik toch ook graag een speed limiter gezien bij Tesla.

[ Voor 6% gewijzigd door this op 04-09-2024 07:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CanisLupus27
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 30-04 08:37
this schreef op woensdag 4 september 2024 @ 07:39:
[...]

Bij BMW werkte die wel heel vlot. Dat was vooral handig in situaties waar je vaak vertraagt en weer versnelt. Maar een goeie ACC (wat die van Tesla jammer genoeg niet echt is in bebouwde kom) lost dat op.

Wegens gebrek aan een domme CC, had ik toch ook graag een speed limiter gezien bij Tesla.
Met name in dit soort situaties gebruik ik de limiter inderdaad veel, binnen de bebouwde kom of op provinciale wegen waarop de snelheidslimiet nogal eens verspringt en je vaak tot stilstand komt en weer moet versnellen.

Ach ja, de komende tijd dan maar weer even oefenen met het rijden zonder limiter en zelf iets beter op m’n snelheid letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easy-cloud
Vissa66 schreef op woensdag 4 september 2024 @ 01:06:
[...]

Graag, want dan kijk ik of ik het zelf oplos of doorstuur naar hun, aangezien ik toch weer afspraken heb.

Bij mij gaan ze nu de banden uitbalanceren, wilde eerst geld ervoor rekenen, maar daar ga ik niet mee akkoord. En dan ga ik het wel zien, de lagers zijn dus vervangen en dat heeft niet geholpen voor de trilling en het geluid.

[ Voor 21% gewijzigd door easy-cloud op 04-09-2024 09:09 ]

Acties:
  • +33 Henk 'm!

• Cyw00d
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-05 12:30
Wij hebben echt enorm veel zin in de vakantie.
Details: Officiele model y dakdragers + skyfold 160 van Obelink. Maandag rijden we naar de boot richting Newcastle en daarna verblijven we bijna 2 weken in west schotland, zal wel wat meer foto's delen van de trip.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YMJC1A3X-zFtayqTCl22I46EihY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MyPf1zNeeDzGyySziMw6Y7Lt.jpg?f=fotoalbum_large

[ Tesla MIG MYP ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18:47
ybos schreef op maandag 2 september 2024 @ 07:33:
Gisteren lucky day..
keerde vanaf de weg even op n klein stukje fietspad, wipt er n tegel door mn voorwiel omhoog en slaat een koelleiding doormidden van de auto, door de kunststof bodemplaat heen.
Koelvloeistof gutste eruit.
Straks eerst maar eens tesla servicecenter benaderen of ze wel tijd/onderdelen hebben en dan zien dat de auto er terecht komt.
Net reactie van de tesla approved reparateur:
Auto is op de brug geweest. Niet alleen koelleidingen afgebroken maar het accupakket lijkt ook beschadigd.
Dit kunnen zij niet repareren. Auto gaat op transport naar een andere vestiging en daar gaan ze verder kijken.
:X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Cyw00d schreef op woensdag 4 september 2024 @ 09:14:
Details: Officiele model y dakdragers + skyfold 160 van Obelink. Maandag rijden we naar de boot richting Newcastle en daarna verblijven we bijna 2 weken in west schotland, zal wel wat meer foto's delen van de trip.

[Afbeelding]
Ziet er gaaf uit! Hoe zit het eigenlijk met maximale dakbelasting met dakdragers en 2 personen en wat zegt Tesla / Dakdrager handleiding daar over?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marski69
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 03-03 19:55

Ik had een zelfde dilemma.
Uiteindelijk besloten niet continue van de Tesla stroom te trekken
en een losse overmaatse "powerbank" gekocht hiervoor.
Een Fossibot F800
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uxR9B4z2ZeSsptHuie9-eih5Ars=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/WIP7zwGl5S8usYNGJTV6QijX.webp?f=user_large
Deze kan (mits je de compressorkoeler al aan de 220v thuis goed koud maakt)
makkelijk de compressorkoeler 24u -48u voorzien van stroom.
Ligt er ook aan hoe koud je de compressorkoeler zet natuurlijk.
Onderweg en terug van en naar Cote D'azur prima gewerkt.
Ook in de "middle of fcking nowhere" koffie zetten met een senseo of noodles
maken met een mini waterkoker gaat prima.
Als haal je dan wel de 24u -48u niet natuurlijk.
Al met al lijkt het mij ook niet verstandig de accu van je Tesla als
primaire powerbron te gebruiken voor je compressorkoeler.
Algoed mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaRo74
Sander schreef op woensdag 4 september 2024 @ 10:32:
[...]

Ziet er gaaf uit! Hoe zit het eigenlijk met maximale dakbelasting met dakdragers en 2 personen en wat zegt Tesla / Dakdrager handleiding daar over?
Ai! 68 kilo totaal :/

https://www.tesla.com/nl_...0dakdrager%20is%2068%20kg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyw00d
Sander schreef op woensdag 4 september 2024 @ 10:32:
[...]

Ja dat was een grote vraag van ons ook. Enige wat er over te vinden is is de max belasting van 75kg, maar dat hebben de meeste dakdragers en gaat over gewicht tijdens het rijden. Het stilstaand gewicht is vaak 4x zo groot. De handleiding zegt er niets over.

We hebben wat filmpjes gekeken op youtube (van i1tesla bijvoorbeeld) van hun daktent ervaringen. En die geven er wat meer informatie over wat ze ook hebben gehoord van hun tesla service center.

[ Tesla MIG MYP ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyw00d
Ja dit gaat dus over rijdend gewicht, die van Model Y is hoger.

[ Tesla MIG MYP ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Ja dat lees je overal, tegelijkertijd zeggen alle fabrikanten van daktenten dat stilstaand het gewicht veel hoger mag zijn, maar goed die willen graag een product verkopen...

Dakdragers en het glazen dak van Tesla zijn natuurlijk geen gouden match en ik vraag me af hoe er gereageerd wordt als die krak zegt met een daktent erop. En zolang ze geen gewicht communiceren vanuit dakdrager fabrikant en/of Tesla is dat een discussie...

[ Voor 7% gewijzigd door Sander op 04-09-2024 10:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marski69
ybos schreef op woensdag 4 september 2024 @ 10:09:
[...]

Auto is op de brug geweest. Niet alleen koelleidingen afgebroken maar het accupakket lijkt ook beschadigd.
Dit kunnen zij niet repareren. Auto gaat op transport naar een andere vestiging en daar gaan ze verder kijken.
Wat een doom scenario.
Ik hoop dat je uiteindelijk goed geholpen gaat worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaRo74
Cyw00d schreef op woensdag 4 september 2024 @ 10:42:
[...]

Ja dit gaat dus over rijdend gewicht, die van Model Y is hoger.
75 kilo?

https://shop.tesla.com/nl_nl/product/dakdrager-model-y

De daktent en dragers wegen bij elkaar al 75 kilo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alexander1984
Sander schreef op woensdag 4 september 2024 @ 10:45:
[...]

Ja dat lees je overal, tegelijkertijd zeggen alle fabrikanten van daktenten dat stilstaand het gewicht veel hoger mag zijn, maar goed die willen graag een product verkopen...

Dakdragers en het glazen dak van Tesla zijn natuurlijk geen gouden match en ik vraag me af hoe er gereageerd wordt als die krak zegt met een daktent erop. En zolang ze geen gewicht communiceren vanuit dakdrager fabrikant en/of Tesla is dat een discussie...
Met rijden komen er ook genoeg krachten op met 130 km/h dus hij kan wel meer aan. Verschil tussen statische belasting en dynamische belasting met het rijden. Ik denk dat het zonder problemen kan, hij kan ook op zijn dak liggen met een crash dus het is echt wel sterk genoeg. Het is meer dat de dakdragers lekker zitten en niks beschadigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Ik heb niet zo'n Frunk/Trunk koelbox maar een 40 liter compressor koelbox met 2 afzonderlijk instelbare delen. (Hyckes Pro) en die verbruikt 0.2 KW per dag (beide compartimenten ingesteld op 4 graden en buiten temperatuur van 25 C + (Hij kan tot -20 maar nog niet getest)

Misschien geeft dat een indicatie voor zo'n Frunk/Trunk apparaat

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyw00d
Sander schreef op woensdag 4 september 2024 @ 10:45:
[...]

Het word vaak genoeg gedaan, ik maak me er geen zorgen over. Daarnaast staan de dakdragers niet op het glas natuurlijk.

[ Tesla MIG MYP ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyw00d
Je begrijpt het verkeerd denk ik. De dakdragers kunnen (rijdend) 75kilo dragen. De tent weegt 60kg.

[ Tesla MIG MYP ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:56

Ik heb zo'n 30l compressor koelbox, en ik stel die in op 1°C.
Als ik ergens aan een AC lader hang, bv bij een hotel, dan zet ik camp-mode aan. (Bij Sentry blijft de stroom niet aan).
Maar als dat niet lukt, en je rijdt elke dag een paar uur, dan blijft alles wel onder de 7-8°C (ok, we waren onderweg in Ierland, dus geen temperaturen boven de 25°C gezien).

Ik vind het een beetje onzinnig om nog een extra dikke powerbank mee te sleuren als je auto eigenlijk een powerbank is...

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marski69
Tommie12 schreef op woensdag 4 september 2024 @ 11:11:
[...]

Ik heb zo'n 30l compressor koelbox, en ik stel die in op 1°C.
Als ik ergens aan een AC lader hang, bv bij een hotel, dan zet ik camp-mode aan. (Bij Sentry blijft de stroom niet aan).
Maar als dat niet lukt, en je rijdt elke dag een paar uur, dan blijft alles wel onder de 7-8°C (ok, we waren onderweg in Ierland, dus geen temperaturen boven de 25°C gezien).

Ik vind het een beetje onzinnig om nog een extra dikke powerbank mee te sleuren als je auto eigenlijk een powerbank is...
Ik begrijp je argument maar als je Tesla niet in diepe slaap gaat dus Sentry mode dan verbruikt hij verbazingwekkend veel stroom. Niet echt iets wat ik prefereer als ik een lange rit onderweg ben en niet na een nacht kilometers kwijt ben aan een vrieskist omdat Sentry mode aan moest. Bijkomend voordeel is draagbaar 220v bij je. Ik ben er blij mee. Had ook graag V2L op de Tesla gehad maar zit er "nog" niet op. Om je Tesla nu een dikke powerbank te noemen geef je hem teveel credits. Sentry mode verbruikt echt erg veel.

[ Voor 3% gewijzigd door Marski69 op 04-09-2024 11:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
Marski69 schreef op woensdag 4 september 2024 @ 11:17:
[...]

Ik begrijp je argument maar als je Tesla niet in diepe slaap gaat dus Sentry mode dan verbruikt hij verbazingwekkend veel stroom. Niet echt iets wat ik prefereer als ik een lange rit onderweg ben en niet na een nacht kilometers kwijt ben aan een vrieskist omdat Sentry mode aan moest. Bijkomend voordeel is draagbaar 220v bij je. Ik ben er blij mee. Had ook graag V2L op de Tesla gehad maar zit er "nog" niet op. Om je Tesla nu een dikke powerbank te noemen geef je hem teveel credits. Sentry mode verbruikt echt erg veel.
Met Sentry werkt het zelfs niet, in mijn auto werkt het enkel in camp mode, en dan blijft idd de airco werken. Maar 's nachts valt dat mee, en al zeker als je aan de lader hangt.

Maar ik zou ook heel graag een 'knopje' krijgen dat de 12V outlets (en misschien ook USB-C) aan laat.
Laat de auto dan elke 1-2 uur even wakker worden zodat de high-volt batterij de low volt batterij kan bij laden, en alles blijft werken.
Iemand het nummer van Elon?

[ Voor 14% gewijzigd door Tommie12 op 04-09-2024 11:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marski69
Tommie12 schreef op woensdag 4 september 2024 @ 11:22:
[...]

Met Sentry werkt het zelfs niet, in mijn auto werkt het enkel in camp mode, en dan blijft idd de airco werken. Maar 's nachts valt dat mee, en al zeker als je aan de lader hangt.
Daar verschillen onze situaties.
Ik hang vrijwel nooit aan een lader 's nachts.
Ik wilde de powerbank ook omdat ik onafhankelijk wilde zijn zou ik voor
onvoorziene situaties komen zoals vakanties kunnen zijn.
Ik kan ook mijn:
- Makita accu stofzuiger opladen 220v
- Koffiezet apparaat gebruiken 220v
- Waterkoker gebruiken 220v

Algoed van alles wat je met je grote Tesla powerbank niet kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nerovectra
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 16-05 10:22
[...]

Dat kon wel eens vervanging van het accupakket betekenen. Als je de wegbeheerder niet aansprakelijk kunt stellen, zal de verzekeraar uit moeten keren. Ziehier de reden waarom Tesla's een stevige verzekeringspremie kennen, die wellicht de komende tijd weer extra gaat stijgen. Daarnaast kunnen verzekeraars rekenen op de nodige "onderzijdeschade" bij tonnenbakkies met een slecht accupakket ... afdeling fraude kan vast opschalen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Marski69 schreef op woensdag 4 september 2024 @ 10:38:
[...]

Ik had een zelfde dilemma.
Uiteindelijk besloten niet continue van de Tesla stroom te trekken
en een losse overmaatse "powerbank" gekocht hiervoor.
Een Fossibot F800
[Afbeelding]
Deze kan (mits je de compressorkoeler al aan de 220v thuis goed koud maakt)
makkelijk de compressorkoeler 24u -48u voorzien van stroom.
Ligt er ook aan hoe koud je de compressorkoeler zet natuurlijk.
Onderweg en terug van en naar Cote D'azur prima gewerkt.
Ook in de "middle of fcking nowhere" koffie zetten met een senseo of noodles
maken met een mini waterkoker gaat prima.
Als haal je dan wel de 24u -48u niet natuurlijk.
Al met al lijkt het mij ook niet verstandig de accu van je Tesla als
primaire powerbron te gebruiken voor je compressorkoeler.
Algoed mijn mening.
Max output is 800W, is dat genoeg voor een Senseo of waterkoker? Meestal vragen die dingen toch wat meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nerovectra
nerovectra schreef op woensdag 4 september 2024 @ 11:29:
[...]

Dat kon wel eens vervanging van het accupakket betekenen. Als je de wegbeheerder niet aansprakelijk kunt stellen, zal de verzekeraar uit moeten keren. Ziehier de reden waarom Tesla's een stevige verzekeringspremie kennen, die wellicht de komende tijd weer extra gaat stijgen. Daarnaast kunnen verzekeraars rekenen op de nodige "onderzijdeschade" bij tonnenbakkies met een slecht accupakket ... afdeling fraude kan vast opschalen!
Hoewel, uitkeren en de premie verhogen zal aantrekkelijker voor ze zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Marski69 schreef op woensdag 4 september 2024 @ 11:29:
[...]

Ik kan ook mijn:

Ja, een 220V outlet mag Elon ook voorzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marski69
Tommie12 schreef op woensdag 4 september 2024 @ 11:30:
[...]

Max output is 800W, is dat genoeg voor een Senseo of waterkoker? Meestal vragen die dingen toch wat meer?
Ik was mij bewust van beperkte output van 800W max.
Wil je meer dan 1000W dan is het al snel niet meer draagbaar...

Senseo deed niet moeilijk.
En de waterkoker was een draagbare mini waterkoker.

[ Voor 8% gewijzigd door Marski69 op 04-09-2024 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marski69
Tommie12 schreef op woensdag 4 september 2024 @ 11:32:
[...]

Ja, een 220V outlet mag Elon ook voorzien.
V2L heet dat.
Daardoor was ik bijna overstag gegaan voor een Koreaan die dat wel gewoon kan.
Toch blij dat ik voor een M3 Highland ben gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-05 16:37

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

[...]

Er is helaas gewoon gebrek aan kennis over accupakketten. Het is al snel "Doe er maar een nieuwe in", wat natuurlijk hoge kosten veroorzaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyw00d
Marski69 schreef op woensdag 4 september 2024 @ 11:29:
[...]

Ik kan ook mijn:

Same, ik heb een DJI1000 (1800w vermogen) die mee gaat op vakantie straks, en mijn koffiezetapparaat ook! _/-\o_

[ Tesla MIG MYP ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bert pit
  • Laatst online: 18:34

bert pit

asdasd

Cyw00d schreef op woensdag 4 september 2024 @ 10:40:
[...]

Ja dat was een grote vraag van ons ook. Enige wat er over te vinden is is de max belasting van 75kg, maar dat hebben de meeste dakdragers en gaat over gewicht tijdens het rijden. Het stilstaand gewicht is vaak 4x zo groot. De handleiding zegt er niets over.

We hebben wat filmpjes gekeken op youtube (van i1tesla bijvoorbeeld) van hun daktent ervaringen. En die geven er wat meer informatie over wat ze ook hebben gehoord van hun tesla service center.
De auto zou bij een rol sterk genoeg moeten zijn om het eigen gewicht te dragen dus daar zou ik me niet te druk over maken. Echter puntbelasting van een dakdrager is een ander dingetje.

Nokia 6110, Sony Walkman, Commodore 64, gas sinds 1962

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:10

Damian

Insane Obtrusion

Cyw00d schreef op woensdag 4 september 2024 @ 09:14:

[Afbeelding]
Jij hebt lef :X

Volgens mij kunnen die dragers i.c.m. glazen dak dat helemaal niet aan joh...

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

_eLMo_

Formerly: marowi

Damian schreef op woensdag 4 september 2024 @ 13:04:
[...]

De officiële dragers steunen op de daklijst, niet op het raam. En zoals eerder gezegd, die kan het gewicht van de auto bij een rol prima dragen. Statische last is heel wat anders als dynamische last, dan komt de bevestiging ook om de hoek kijken.

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-05 23:59
[...]

Onderbouw je "stevige" premies eens?
Ik betaal €70,- per maand all-risk voor mijn model 3 RWD uit 2022 via Independer met 9 schadevrije jaren onbeperkt kilometrage.
Zakelijk betalen we voor onze 2019LR +- €83 per maand All-risk via InsureMyTesla wederom, onbeperkt kilometrage.

Als ik premies opzoek van een 3-4 vergelijkbaar geprijsde (benzine) auto's kom ik grofweg in dezelfde richting uit, give/take een tientje in de maand.

Vind je reactie dus: Kort door de bocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18:47
Psycho_Mantis schreef op woensdag 4 september 2024 @ 11:54:
[...]

Er is helaas gewoon gebrek aan kennis over accupakketten. Het is al snel "Doe er maar een nieuwe in", wat natuurlijk hoge kosten veroorzaakt.
Ach, als ik voor verhoging van mn no claim een nieuwe accu krijg hoor je mij niet klagen.
Als snap ik dat door het vervangingsbeleid op termijn het verzekeren van deze auto's onbetaalbaar word :Y

Tijdje geleden overwogen om het uit de all risk te gooien omdat de dagwaarde nu rond de 17K is :?
Blij dat ik dat nog niet gedaan heb :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nerovectra
Mar.tin schreef op woensdag 4 september 2024 @ 13:26:
[...]

Ik betaal €70,- per maand all-risk voor mijn model 3 RWD uit 2022 via Independer met 9 schadevrije jaren onbeperkt kilometrage.
Zakelijk betalen we voor onze 2019LR +- €83 per maand All-risk via InsureMyTesla wederom, onbeperkt kilometrage.

Als ik premies opzoek van een 3-4 vergelijkbaar geprijsde (benzine) auto's kom ik grofweg in dezelfde richting uit, give/take een tientje in de maand.

Vind je reactie dus: Kort door de bocht.
De gemiddelde premie voor een Tesla ligt een stuk hoger bij veel verzekeraars. Ik heb via ABN AMRO afgesloten voor een keurige €62,- per maand met 17 schadevrije jaren. Maar bij Centraal Beheer zou ik onder dezelfde voorwaarden € 180,- per maand betaald hebben. Mijn huidige verzekeraar kwam niet verder dan € 104,-. In het verleden was het verweer: Tesla's worden vaker bekrast en de herstelkosten zijn enorm en herstel duurt lang.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 16-05 14:39
[...]

Holy moly dit is wel zuur. Als dit betekent dat je je accupakket moet vervangen dan zou ik wellicht alvast vanaf nu de mogelijke plannen gaan bedenken. Heb je rechtbijstand? Juridisch hulp even vragen wat mogelijk is. Kans is misschien klein maar niet geschoten is altijd mis. Accupakket (als ze geheel gaan vervangen) is gauw 10-15k. Dus de moeite waard om te proberen.
Bijv 1) gemeente: ja je hoort daar niet te rijden maar je mag als burger verwachten dat tegels niet zomaar omhoog vlieg.
Of 2) tesla: ja met een beetje tegel de hele koeling en accupakket kapot is toch niet wat je als consument zou kunnen verwachten.
Nogmaals, ik zeg niet dat het heel veel kans maak, maar je zou kunnen proberen.

Life is too short to drive boring cars

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-03 09:43
Dit is toch gewoon autoverzekeringswerk?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• adjego
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11:24
Caelorum schreef op woensdag 4 september 2024 @ 13:51:
Dit valt idd gewoon onder schade, en aangezien er een all-risk verzekering is wordt dit gewoon gedekt.

Home Assistant | ☀️ 2900 Wp PVOutput | 🔋 Tesla Model 3 RWD 2024

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

_eLMo_ schreef op woensdag 4 september 2024 @ 13:23:
[...]

De officiële dragers steunen op de daklijst, niet op het raam. En zoals eerder gezegd, die kan het gewicht van de auto bij een rol prima dragen. Statische last is heel wat anders als dynamische last, dan komt de bevestiging ook om de hoek kijken.
Dat is 't hem juist ;) Die dragers komen dermate dicht op het raam te staan dat er gevallen zijn dat dakramen barsten. Helemaal in het geval je raam er niet helemaal diep genoeg in ligt, wat bij Tesla natuurlijk erg vaak voorkomt helaas.

Die steunen staan op rubber op de rand, en als daar meer gewicht op komt dan drukken ze verder door naar beneden. Als die afstand dan al niet al te groot is tussen drager en dak kan die +/- 175 kilo die er op komt de druppel zijn....

Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/0goowkku3dg91.jpg?width=1080&crop=smart&auto=webp&s=f3043aa33e281c88ec45f79894ed6e522bae0ad3

Afbeeldingslocatie: https://teslamotorsclub.com/tmc/attachments/c8778e9e-926b-4f4c-8e36-ada97a0d6e20-jpeg.566139/?id=4847509

Afbeeldingslocatie: https://teslamotorsclub.com/tmc/attachments/1ddb2a9b-728b-4f30-9b58-a3d86b87b114-jpeg.443858/

Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/help-model-3-roof-rack-cracked-my-roof-tesla-wont-do-v0-snwgma2zopnb1.png?width=1028&format=png&auto=webp&s=49b81c1081f23cda2cbd07a59eebb9d53a024638

Afbeeldingslocatie: https://teslamotorsclub.com/tmc/attachments/1044075/

Moet ik verder gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-05 11:33

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Mar.tin schreef op woensdag 4 september 2024 @ 13:26:
[...]

Ik kom daar met een 2019 LR niet lager dan € 105. Misschien is de locatie nog heel erg maatgevend?
Als ik een klasse 5 alarm invul kom ik tot € 75. Maar een Tesla heeft officieel geen (volgens SCM goedgekeurde klasse) alarm.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 16-05 14:39
Caelorum schreef op woensdag 4 september 2024 @ 13:51:
Je hebt gelijk, maar dit kan premie verhoging betekenen. Je zou tegen de verzekering kunnen zeggen dat aansprakkelijkheid elders ligt, maar ik weet niet hoe je het moeten onderbouwen omdat het 1) fietspad is en 2) hij bijzondere maneuvre aan het doen is.
Ik had namelijk ook schade door een gat op de weg en ondanks de afwikkeling nog gaande is, heeft de verzekering mondeling min of meer gezegd dat de aansprakkelijkheid bij de gemeente ligt. Maar dat is redelijk recht-toe recht-aan.

[ Voor 3% gewijzigd door SirLct op 04-09-2024 13:55 ]

Life is too short to drive boring cars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

_eLMo_

Formerly: marowi

Damian schreef op woensdag 4 september 2024 @ 13:52:
[...]

Dat is 't hem juist ;) Die dragers komen dermate dicht op het raam te staan dat er gevallen zijn dat dakramen barsten. Helemaal in het geval je raam er niet helemaal diep genoeg in ligt, wat bij Tesla natuurlijk erg vaak voorkomt helaas.

Die steunen staan op rubber op de rand, en als daar meer gewicht op komt dan drukken ze verder door naar beneden. Als die afstand dan al niet al te groot is tussen drager en dak kan die +/- 175 kilo die er op komt de druppel zijn....

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Moet ik verder gaan?
Dat is niet het probleem, kijk maar op je eerste foto, de ruit komt OMHOOG. Tweede foto ook, derde foto barst _naast_ de pijl die aangeeft waar de klem hoort te zitten...

Het bevestigingssysteem is erg kakkie bij tesla, en als je er net naast zit trek je de ruit kapot.

[ Voor 3% gewijzigd door _eLMo_ op 04-09-2024 14:04 ]

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
Maasluip schreef op woensdag 4 september 2024 @ 13:53:
[...]

Ik kom daar met een 2019 LR niet lager dan € 105. Misschien is de locatie nog heel erg maatgevend?
Als ik een klasse 5 alarm invul kom ik tot € 75. Maar een Tesla heeft officieel geen (volgens SCM goedgekeurde klasse) alarm.
Locatie doet zéker wat (Apeldoorn in mijn geval), maar als een andere vergelijkbaar geprijsde wagen (+- €50k nieuw) hetzelfde kost op dezelfde plek, dan lijkt het me niet dat specifiek een Tesla (of een EV for that matter) persé duurder is, dan zijn autoverzekeringen gewoon duur en is raaskallen over fraudeafdelingen en hoge premies een beetje overdreven imho en dat was wat ik probeerde duidelijk te maken richting de betreffende poster :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Moet ik verder gaan?
Ik heb eigenlijk alléén nog maar ruitschades gezien van foutgemonteerde dakdragers die óf de metalen steun onder de ruit missen en/of te hard worden aangedraaid.

Daarmee niet willen stellen dat ik de montagemethode van Tesla bijzonder praktisch, voorzichzelfsprekend en gemakkelijk vind. Maar we hebben al het één en ander aan zware zooi (4 zonnepanelen á richting de 30kg de stuk, een pallet stookhout enz) bovenop onze Model 3's gesmeten zonder issues.

Ik denk dat als je een steuntje niet goed hebt, je trekt hem iets te strak aan en je smijt veel gewicht op het dak het inderdaad gewoon stuk gaat.

Hebben wel een 3Nm sleuteltje erbij van Ali om te zorgen dat we ze niet te strak aandraaien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Moet ik verder gaan?
jakkes... Ik had eerst dragers van Yakima en die zijn inderdaad teruggeroepen. Bij de vervangende dragers die ik op Amazon bestelde stond heel duidelijk dat je het aanbevolen aanhaalmoment niet moet overschrijden, dus die heb ik met de momentsleutel van de MTB vastgezet. Verder nog geen problemen, maar het blijft een raar idee inderdaad.

Maar goed, ik denk dus dat het eerder te maken heeft met hoe strak je het aandraait en niet zozeer de daklast. Maar ik zou het ook niet graag op die manier ontdekken...

Doe mij liever een los tentje dat ook zo is opgeborgen en die je ook gewoon kunt laten staan op de camping als je een ritje in de omgeving wilt maken...

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

_eLMo_ schreef op woensdag 4 september 2024 @ 13:59:
[...]

Dat is niet het probleem, kijk maar op je eerste foto, de ruit komt OMHOOG. Tweede foto ook, derde foto barst _naast_ de pijl die aangeeft waar de klem hoort te zitten...

Het bevestigingssysteem is erg kakkie bij tesla, en als je er net naast zit trek je de ruit kapot.
Dat het mogelijk is dat de ruit te hoog zit geef ik al aan ;) en uiteraard netjes bij het pijltje de voetjes erin steken.

Ik zou er alleen noooooit op vertrouwen bij Tesla om er iets meer dan een dakkoffertje op te leggen, vandaar dat ik zeg dat ie lef heeft ;)

Ik heb originele tesla dragers gehad, echter durfde ik er geen gewicht op te zetten:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5fDKad7bKPTvgpSa_SNIDE5_0IY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pVScemqOtOOfFuOfi6nw244P.jpg?f=fotoalbum_large

De Faradbox dragers:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g1Fjh16GS1gMwxqYvsIKGbvATrk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BlX0FrYOhiqsaCHqzfnte7nF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OVeTerL_clHfTHdytHO07vri7jQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FaQ55niMKsZlkho0M8qTSCCk.jpg?f=fotoalbum_large

Heb ik toch iets meer vertrouwen in ;) Minder slick, maar een gescheurd dak is al snel 1600 euro...

[ Voor 48% gewijzigd door Damian op 04-09-2024 14:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schwarz
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 16-05 10:32
Damian schreef op woensdag 4 september 2024 @ 13:04:
[...]

Spannend. Maar zou moeten kunnen met goede bevestiging. Bij de dealer in Groningen hebben ze maanden een model 3 in de showroom gehad met een daktent er op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaRo74
bilgy_no1 schreef op woensdag 4 september 2024 @ 14:15:
[...]
Doe mij liever een los tentje dat ook zo is opgeborgen en die je ook gewoon kunt laten staan op de camping als je een ritje in de omgeving wilt maken...
Of royaal achterin liggen met Camp Mode aan terwijl het buiten 30 graden is :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaRo74
Schwarz schreef op woensdag 4 september 2024 @ 15:00:
[...]
Bij de dealer in Groningen hebben ze maanden een model 3 in de showroom gehad met een daktent er op.
Dat kan dan mooi meegenomen worden in de garantieclaim wanneer het dak vervangen moet worden ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nerovectra
Mar.tin schreef op woensdag 4 september 2024 @ 14:02:
[...]

Locatie doet zéker wat (Apeldoorn in mijn geval), maar als een andere vergelijkbaar geprijsde wagen (+- €50k nieuw) hetzelfde kost op dezelfde plek, dan lijkt het me niet dat specifiek een Tesla (of een EV for that matter) persé duurder is, dan zijn autoverzekeringen gewoon duur en is raaskallen over fraudeafdelingen en hoge premies een beetje overdreven imho en dat was wat ik probeerde duidelijk te maken richting de betreffende poster :)
Bedankt voor je compliment! Er zijn inderdaad verzekeraars die de premies niet differentiëren. Er zijn er echter ook een aantal die een dure afdeling "Tesla" hebben. Tesla lijkt een van de eerste merken waar niet meer altijd uitsluitend naar gewicht en catalogusprijs gekeken wordt voor de bepaling van de premie. An sich een zeer goede ontwikkeling (hoog diefstalrisico? -> hogere premie), maar dan wel graag op realistische gronden.

En laten we wel wezen, het is voor iedereen ongewenst dat er wellicht accupakketten vervangen worden met een eventueel repareerbare beschading. Daar betaalt ook Mar.tin aan mee met zijn relatief lage cascopremie. Ook aan het particuliertje dat straks in een Model 3 of Niro EV met 63% restcapaciteit "per ongeluk" een opstaand stoeptegeltje vat. En na herstel een mooi prijsje beurt voor het apparaat. Verzekeringsfraude is helaas wel écht een ding.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• fluppie007
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:06

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
nerovectra schreef op woensdag 4 september 2024 @ 15:09:
[...]

Bedankt voor je compliment! Er zijn inderdaad verzekeraars die de premies niet differentiëren. Er zijn er echter ook een aantal die een dure afdeling "Tesla" hebben. Tesla lijkt een van de eerste merken waar niet meer altijd uitsluitend naar gewicht en catalogusprijs gekeken wordt voor de bepaling van de premie. An sich een zeer goede ontwikkeling (hoog diefstalrisico? -> hogere premie), maar dan wel graag op realistische gronden.

En laten we wel wezen, het is voor iedereen ongewenst dat er wellicht accupakketten vervangen worden met een eventueel repareerbare beschading. Daar betaalt ook Mar.tin aan mee met zijn relatief lage cascopremie. Ook aan het particuliertje dat straks in een Model 3 of Niro EV met 63% restcapaciteit "per ongeluk" een opstaand stoeptegeltje vat. En na herstel een mooi prijsje beurt voor het apparaat. Verzekeringsfraude is helaas wel écht een ding.
Ik denk dat je het overdrijft.

Ten eerste is een nieuw accupakket voor 10k geen totaal buitensporige kost die dan nog eens enorm veel gaan voor komen.

Ten tweede, zelfs als ik je een auto geef en een losliggende tegen, hoe dikwijls ga je daar over moeten rijden om exact die schade te krijgen die voldoende is om je batterij te laten vervangen?

Dan is een brandje veel makkelijker in scene te zetten (wat ik absoluut niet promoot of aanraad...), en dat gebeurt ook zelden.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-05 15:22
Vanochtend onze prive witte Y RWD opgehaald in Tilburg. Ging allemaal vlot.

Het is er een met zwarte Gemini velgen, BYD accu en HW4. Zat ook gewoon een mobile connector bij, begreep dat die per september niet meer geleverd zouden worden :)

Dus wat mij betreft helemaal prima.

Enige dat ik thuis pas zag was dat het nummerbord achter beetje scheef lijkt te zitten en er wat speling opzit. Eerste rit naar huis beviel goed, nu kijken of het op lange termijn gaat bevallen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
waslijn schreef op woensdag 4 september 2024 @ 15:42:

Het is er een met zwarte Gemini velgen, BYD accu en HW4. Zat ook gewoon een mobile connector bij, begreep dat die per september niet meer geleverd zouden worden :)

Enige dat ik thuis pas zag was dat het nummerbord achter beetje scheef lijkt te zitten en er wat speling opzit. Eerste rit naar huis beviel goed, nu kijken of het op lange termijn gaat bevallen.
Je kan de kentekenplaat er uit klikken en dan even de schroeven iets lossen. Vervolgens de houder corrigeren en weer vastzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaRo74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyw00d
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Moet ik verder gaan?
Jeetje, dat is vervelend inderdaad. ziet er bij jou inderdaad uit alsof het glas ook veel te ver omhoog zit.

Bij mijn model y van vorig jaar zit het glas een stuk lager (net gelijk even gekeken), er moet echt veel gewicht op komen wil ik het glas aanraken met de dakdragers..

Of ze hebben er van geleerd en het eea aangepast in de afgelpen jaren :-)

[ Tesla MIG MYP ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Enige dat ik thuis pas zag was dat het nummerbord achter beetje scheef lijkt te zitten
Dat is echt een tesla ding. Had het op mijne ook en heb ze er in Tilburg nogmaals op laten afstuderen. Maar onderweg zie je ook vaak Tesla's met schreven kentekenplaten achter. Bij andere merken zie ik 't eigenlijk niet (of wil 't niet zien).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nerovectra
Tommie12 schreef op woensdag 4 september 2024 @ 15:34:
[...]

Ik denk dat je het overdrijft.

Ten eerste is een nieuw accupakket voor 10k geen totaal buitensporige kost die dan nog eens enorm veel gaan voor komen.

Ten tweede, zelfs als ik je een auto geef en een losliggende tegen, hoe dikwijls ga je daar over moeten rijden om exact die schade te krijgen die voldoende is om je batterij te laten vervangen?

Dan is een brandje veel makkelijker in scene te zetten (wat ik absoluut niet promoot of aanraad...), en dat gebeurt ook zelden.
Laatste reactie van mijn zijde inzake verzekering :9 ik doel op Piet particulier die straks voor 4k een Model 3 met slechte accu koopt (want accu kost 10k) en 'm na accuvervanging vanwege "het ongeluk" ineens makkelijk voor 15k kwijt kan. "Nieuwe accu" is een toverwoord in advertenties voor gebruikte auto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nerovectra

Ik ga vrijdag a.s. halen. Zal de granny en kentekenplaathouder in de gaten houden. Thanks, en veel plezier gewenst met de aanwinst!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nerovectra
Absolute horror!

Er zijn trouwens wel specialisten die zoiets vlot en netjes kunnen herstellen. In sommige gevallen zelfs zonder het wiel te demonteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shinken82
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16:38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16-05 12:55

Sebazzz

3dp

Tijdens mijn twee keer forenzen deze week heb ik weer elke keer een reboot gehad toen ik net bij mijn werk aankwam. Ik neem aan dat iets lokaal een fout in de navigatie leidt, die tot een reboot leidt. Blijft vreemd, want voor de rest is het stabiel.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

RvV

Sebazzz schreef op woensdag 4 september 2024 @ 20:27:
Tijdens mijn twee keer forenzen deze week heb ik weer elke keer een reboot gehad toen ik net bij mijn werk aankwam. Ik neem aan dat iets lokaal een fout in de navigatie leidt, die tot een reboot leidt. Blijft vreemd, want voor de rest is het stabiel.
Is er niets te zien (alerts) in het service menu? Voordat mijn vcfront is vervangen, had ik ook nog wel eens een reboot. Kan toeval zijn, maar daarna nooit meer problemen gehad.

Y'24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16-05 12:55

Sebazzz

3dp

RvV schreef op woensdag 4 september 2024 @ 20:29:
[...]

Is er niets te zien (alerts) in het service menu? Voordat mijn vcfront is vervangen, had ik ook nog wel eens een reboot. Kan toeval zijn, maar daarna nooit meer problemen gehad.
Nee, helemaal niets. Gek he?
Wat is een vcfront?

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

RvV

Sebazzz schreef op woensdag 4 september 2024 @ 20:35:
[...]

Nee, helemaal niets. Gek he?
Wat is een vcfront?
Ja, dat is wel vreemd. Ik had tenminste een aantal actieve fouten. Een vcfront is een computer module aan de voorkant in de auto. Je kunt altijd een service request inschieten en vragen of ze iets voor je kunnen betekenen.

Y'24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMightyWackO
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-05 21:52

DaMightyWackO

-=Think Twice=-

shinken82 schreef op woensdag 4 september 2024 @ 19:58:
[...]

Wat een pech. Hoeveel gaat het kosten om dat te herstellen?
75 euro

the funniest thing about this particular signature is that by the time you realise it doesn't say anything it's too late to stop reading it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peerke 1960
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 14-05 21:27

peerke 1960

Blauw Eitje met trekhaak ( SR)

Vandaag , ik ook, rechtsvoor.

Had ie maar geen auto moeten worden @#€&*%!! :(

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Schwarz
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 16-05 10:32
RaRo74 schreef op woensdag 4 september 2024 @ 15:05:
[...]

Dat kan dan mooi meegenomen worden in de garantieclaim wanneer het dak vervangen moet worden ;-)
De betreffende comboAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eQFiPnu-l-X3Xln4EejMLStmakk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/KUymT3bM52laizLYLzrCr8Wb.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander1984
Waar laat je dat doen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMightyWackO
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-05 21:52

DaMightyWackO

-=Think Twice=-

Ik ben zelf een keer bij Deni in Zwanenburg geweest.

the funniest thing about this particular signature is that by the time you realise it doesn't say anything it's too late to stop reading it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knor66
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 16-05 23:17
Oekol schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 22:59:
[...]

1e in jaren zonder, en mis hem zeer zeker. Ook in de stad. Heerlijk relaxed, en viel me tegen dat Tesla dat niet heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
  • Laatst online: 15:14
Oekol schreef op woensdag 4 september 2024 @ 17:27:
[...]
Maar onderweg zie je ook vaak Tesla's met schreven kentekenplaten achter. Bij andere merken zie ik 't eigenlijk niet (of wil 't niet zien).
Ik denk dat dit bij andere merken inderdaad geen ding is. En ik denk dat dat komt omdat de dealer waar je hem vandaan haalt er graag een mooie kentenhouder op plaatst waar de dealer zelf op staat.

Sterker nog, als je onderhoud gaat doen bij een andere toko heb je kans dat ze hem omwisselen. Is mij al bij 3 auto’s overkomen. Bij verschillende bedrijven (Opel, Hyundai en Kia).

En Tesla heeft dat natuurlijk niet. Dat is geen plek voor reclame
Pagina: 1 ... 418 ... 502 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: