Het kan ook gewoon een feitelijke opsomming zijn he. Als zijn vrouw dat doet, prima toch? Ik ken ook mannen die zich zo gedragen in de auto, maar moet je altijd overal een sterretje bij plaatsen dat het alleen om die persoon gaat?Tommie12 schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 12:23:
[...]
Vind je jezelf nu niet een beetje kleinerend over je vrouw en vrouwen in het algemeen?
Mijn vrouw heeft geen technische opleiding, maar rijdt gewoon (en heel graag) met ‘onze’ Y.
Ze heeft een rijbewijs, dus ze mag en kan met elke auto rijden.
(Vind het al raar dat geen enkele vrouw hierop reageerde, of hebben we die buiten gepest?)
LFP zal ook minder degraderen maar er is altijd een normale verdeling. Je kunt altijd pech hebben.sweebee schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 08:57:
[...]
Wel bijzonder, LFP zou minder degraderen dan NMC, ik zit nu op 23k km en tessie geeft 3,2% degradatie aan. In lijn met “gemiddelde wagenpark”.
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
Deze video is wel een aanrader als het gaat om de degradatie van LFP cellen, erg informatief
YouTube: How To Ruin Your Electric Car's Battery - LFP Edition!
Ook voor LFP geld dus, dat vaak tot 100% laden en langere tijd op 100% laten staan de degradatie niet helpt. Ik ben zelf erg terughoudend met tot 100% laden, 1x in de 2 weken laad ik hem een keer naar 100 voor de calibratie.
Ook voor LFP geld dus, dat vaak tot 100% laden en langere tijd op 100% laten staan de degradatie niet helpt. Ik ben zelf erg terughoudend met tot 100% laden, 1x in de 2 weken laad ik hem een keer naar 100 voor de calibratie.
Tessie heeft een paar laadsessies nodig maar is volgens mij wel redelijk accuraat. 53.5 kWh lijkt mij wel weinig mij highland zat vlak na aflevering op 60.1kWh volgens TessyDani86 schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 07:30:
Had hier uit nieuwsgierigheid de Tessie app geïnstalleerd.
Heb een Model Y RWD met Blade Battery welke een netto capaciteit van 57.5 KWh heeft
De Tessie app geeft aan dat de capaciteit nu 53.4 KWh is. Dat is een slordige 7% degradatie na 9000KM
Moet ik de Tessie app met een korrel zout nemen of is dit accuraat?
Lijkt mij wat veel namelijk
[ Voor 26% gewijzigd door revolution-nl op 31-08-2024 12:55 ]
Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler
Niet meer, 393 ivm nieuwe EPA rekenmethode.Inspired schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 08:05:
[...]
368km is flink lager dan de nieuwe EPA range toch? Dus dan zou de 9% wel kunnen kloppen. Dacht dat een nieuwe Y RWD in principe ±418km oid heeft.
En wat ik weet is de CATL 60 kWh groot, die heb ik er onder zitten dus 3 kWh die die kan degraderen zonder dat je het gaat merken.Barse87 schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 08:46:
[...]
Is het niet zo dat de CATL accu een bruikbare capaciteit heeft van 57,5 KWh, en dat de Blade een bruikbare capaciteit heeft van 55 KWh?
Huh? Sinds wanneer dat?Alexander1984 schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 12:51:
[...]
Niet meer, 393 ivm nieuwe EPA rekenmethode.
Nee, degradatie gaat niet eerst van de buffer af. Degradatie gaat over het hele pack, inclusief buffers.Alexander1984 schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 12:53:
[...]
En wat ik weet is de CATL 60 kWh groot, die heb ik er onder zitten dus 3 kWh die die kan degraderen zonder dat je het gaat merken.
Dank voor de reactie! Als zij 'm koppelen dan zal 't wel goed komenTommie12 schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 12:31:
[...]
Tesla koppelt je auto bij de levering.
OT
Voor je vakantie: kijk in de app van je laadpas waar er laadpunten zijn (snel en traag) in Winterberg.
En vraag of je hotel of verblijfplaats een laadmogelijkheid heeft. En dan hangen je behoeftes nogal af of je daar veel gaat wandelen dan wel rondtoeren.
Volgens mij sinds dat Blade werd geleverd om zo de range van CATL en Blade “gelijk te trekken”
9280WP | Daikin Altherma 3 LT 8kW | VW e-Golf 2019 | Tesla Model 3 RWD 2025
Sinds de nieuwe EPA reken methode volgens mij. Dat is alleen niet echt Europees nieuws, dus er zal weinig over bericht zijn.
#team_UTC+1
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
Zijn er hier al Model 3/Y rijders die significant vaker hebben moeten laden of een bestemming niet hebben kunnen halen ivm een degradatie van de batterij?
Ik heb bij 100% nog 321km ipv 380km na 172 duizend km en 4 1/2 jaar rijden in de Standard Range Plus.
Op papier is dat 15% degradatie maar in de praktijk sta ik niet vaker te laden en haal ik iedere bestemming
Ik heb bij 100% nog 321km ipv 380km na 172 duizend km en 4 1/2 jaar rijden in de Standard Range Plus.
Op papier is dat 15% degradatie maar in de praktijk sta ik niet vaker te laden en haal ik iedere bestemming
[ Voor 6% gewijzigd door TeslaNerd op 31-08-2024 14:33 ]
120m2 bovenwoning met 6 radiatoren en vvw in de badkamer. Intergas HRE 36/30A met Honeywell Round Modulation en Quatt hybrid op het dak van de dakkapel
Heb mijn M3 LR 2019 nu bijna 5 jaar, 114k op te teller en ik laadt consistent tot 90 % wat om en nabij de 405-420km is. denk dat ik maximaal 15km degradatie heb, los van de weersomstandigheden. Ik kijk per rit naar wat ik nodig heb en de degradatie is zodanig in de marge dat ik niet het idee heb dat ik nu een rit minder zou kunnen doen op dezelfde lading.TeslaNerd schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 14:25:
Zijn er hier al Model 3/Y rijders die significant vaker hebben moeten laden of een bestemming niet hebben kunnen halen ivm een degradatie van de batterij?
Ik heb nog 321km ipv 380km na 172 duizend km en 4 1/2 jaar rijden in de Standard Range Plus.
Toen ik hem kreeg stond er 480km maar dat was binnen een paar weken naar 420 gegaan.
[ Voor 9% gewijzigd door Mday op 31-08-2024 14:32 ]
Heb je je werk-email gebruikt om in te loggen in de Tesla App, bij mij was nl. alles geregistreerd via mijn zakelijke e-mail.Darko360 schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 12:23:
Maar ik zie niks in de app verschijnen?!
Volgens mij is voor dat type het advies tegenwoordig 80% ipv 90%Mday schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 14:31:
[...]
Heb mijn M3 LR 2019 nu bijna 5 jaar, 114k op te teller en ik laadt consistent tot 90 % wat om en nabij de 405-420km is. denk dat ik maximaal 15km degradatie heb, los van de weersomstandigheden. Ik kijk per rit naar wat ik nodig heb en de degradatie is zodanig in de marge dat ik niet het idee heb dat ik nu een rit minder zou kunnen doen op dezelfde lading.
Toen ik hem kreeg stond er 480km maar dat was binnen een paar weken naar 420 gegaan.
Ja alleen de range die ze aangeven en gebruiken is lager gemaakt om hem meer te matchen met de BYD Blade dus je gebruikt in de praktijk ook minder en daardoor zal die ook minder degraderen. Ik ben blij met de CATL die is gewoon wat groter en dat ze hem softwarematig geknepen hebben om te matchen met de Blade prima maar dan zit er meer reserve in.Inspired schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 13:01:
[...]
Nee, degradatie gaat niet eerst van de buffer af. Degradatie gaat over het hele pack, inclusief buffers.
Ik doe het precies net zo, alleen voor lange rit even naar 100% en dan niet te lang laten staan en dan rijden. Mijne staat nu al 5 dagen op 40% stil, A komt zo uit en B prima om op lage SOC in slaapstand te laten staan.revolution-nl schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 12:40:
Deze video is wel een aanrader als het gaat om de degradatie van LFP cellen, erg informatief![]()
[...]
Tessie heeft een paar laadsessies nodig maar is volgens mij wel redelijk accuraat. 53.5 kWh lijkt mij wel weinig mij highland zat vlak na aflevering op 60.1kWh volgens Tessy
[ Voor 20% gewijzigd door Alexander1984 op 31-08-2024 16:27 ]
Dat hangt natuurlijk net van je reisprofiel af, als je vaak meer dan 200km op een dag rijdt dan zal je het sneller merken dan wanneer je dagelijks 50km rijdt.TeslaNerd schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 14:25:
Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler
Yep, you’re right. Deed het alleen niet. Beter begin ik dat idd wel te doen omdat ik volgende maand de MY RWD krijg die iets minder ver gaat komen. Kan net zo goed wennen aan de navenante range dan…Alexander1984 schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 16:24:
[...]
Volgens mij is voor dat type het advies tegenwoordig 80% ipv 90%
Dit is geen academische vraag maar gewoon wat is de alledaagse ervaring van Model 3/Y rijders met een batterij met degradatie:revolution-nl schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 16:30:
[...]
Dat hangt natuurlijk net van je reisprofiel af, als je vaak meer dan 200km op een dag rijdt dan zal je het sneller merken dan wanneer je dagelijks 50km rijdt.
[ Voor 15% gewijzigd door TeslaNerd op 31-08-2024 16:53 ]
120m2 bovenwoning met 6 radiatoren en vvw in de badkamer. Intergas HRE 36/30A met Honeywell Round Modulation en Quatt hybrid op het dak van de dakkapel
Ik heb een MY RWD, gaat prima en ik ben zelf vaak eerder toe aan een stop voor koffie of hapje eten dan de accu leeg is.Mday schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 16:50:
[...]
Yep, you’re right. Deed het alleen niet. Beter begin ik dat idd wel te doen omdat ik volgende maand de MY RWD krijg die iets minder ver gaat komen. Kan net zo goed wennen aan de navenante range dan…
Vandaag heeft sentry mode zijn diensten weer bewezen.
Op een parking weer iemand met zijn deur tegen mijn model 3 gezeten met een mooie bluts in de deur. Maar sentry mode heeft de nummerplaat mooi in beeld , samen met het contact .
Dus met die beelden naar de politie en alles weer mooi in een pv.
Op een parking weer iemand met zijn deur tegen mijn model 3 gezeten met een mooie bluts in de deur. Maar sentry mode heeft de nummerplaat mooi in beeld , samen met het contact .
Sentry modus gaat bij mij ook standaard aan bij mijn nieuwe car. Mooi dat hij alles opgenomen heeft!zwasie schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 16:59:
Is dit een gevoel of ook ergens terug te lezen?Alexander1984 schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 16:25:
[...]
Ja alleen de range die ze aangeven en gebruiken is lager gemaakt om hem meer te matchen met de BYD Blade dus je gebruikt in de praktijk ook minder en daardoor zal die ook minder degraderen. Ik ben blij met de CATL die is gewoon wat groter en dat ze hem softwarematig geknepen hebben om te matchen met de Blade prima maar dan zit er meer reserve in.
3960wp SE | Model Y RWD
368 is wel wat laag lijkt me. Ik heb 397 na 10 maanden en 10K km.Dani86 schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 08:02:
[...]
Ga ik ff doen, dit was altijd 368KM
Echter heb ik hem altijd op batterij percentage staan
Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD
Naar de politie is niet nodig als je beelden hebt, je kunt die gewoon aanleveren bij de verzekeraar en zij verhalen de kosten bij de tegenpartij.zwasie schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 16:59:
Ik blijf het jammer vinden dat de pilar cams niet worden opgenomen. Je hebt best een dodehoek.zwasie schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 16:59:
Pas keerde een auto en raakte net niet mijn deur, maar kwam uit een zijstraat en het kenteken was nooit in beeld.
Waarschijnlijk wel op de pilar cam.
Is dan ook te zien dat die auto daadwerkelijk die deuk maakte? Want enkel de Sentry mode die begint recorden en 10 sec later en wegrijdende auto lijkt me niet voldoende bewijs voor het kunnen verhalen van de schade.zwasie schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 16:59:
Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.
Ik ben benieuwd, is dit bij 90% of bij 100%?Mday schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 14:31:
[...]
Op een Duits forum zijn er pagina's vol over geschreven. Het komt er eigenlijk op neer dat je de batterij eigenlijk nooit tot 100% laadt omdat hij softwarematig is afgeknepen om de BYD en de CATL gelijk te trekken. Dus je gebruikt minder de max van de batterij en daardoor zal hij als die gaat degraderen ook minder zijn capaciteit inleveren dan de BYD. Laten we zeggen hij heeft 60 kWh, hij laadt hem op tot 57 altijd. Mocht er van de 60 nog maar 58 kWh over zijn dan kan die dat nog steeds laden en halen. Zal software matig wel wat op zitten dat hij dan nog steeds de 393 laat zien als die genoeg energie aan boord kan nemen ook al is de capaciteit wat aan het zakken.Xrypta schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 17:40:
[...]
Is dit een gevoel of ook ergens terug te lezen?
Da’s idd wel heul veel. Mijn MY RWD (met BYD blade) uit maart 2024 met dik 12K op de teller heeft 1,3% degradatie conform het ‘Fleet average’Dani86 schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 08:02:
[...]
Ga ik ff doen, dit was altijd 368KM
Echter heb ik hem altijd op batterij percentage staan
:strip_exif()/f/image/DExLtvgMwt31pUuLfsuH8zLp.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik meen dat Tesla garantie geeft als je voordat je de 160K of 8jr haalt, meer dan 30% degradatie hebt.
[ Voor 6% gewijzigd door connos op 31-08-2024 22:56 ]
90, denk ik. Stond volgens mij zeker niet op ‘trip’ iig.realmadridsi schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 22:20:
[...]
Ik ben benieuwd, is dit bij 90% of bij 100%?
Heb hem vandaag tot 100% opgeladen en de range volgens de boordcomputer is 398KMInspired schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 08:05:
[...]
368km is flink lager dan de nieuwe EPA range toch? Dus dan zou de 9% wel kunnen kloppen. Dacht dat een nieuwe Y RWD in principe ±418km oid heeft.
De Tessie app zegt dat de degradatie 0,0 is terwijl de capaciteit 53,4 KWh is?
Dat is toch veul minder dan de 57,5 die hij zou moeten hebben?

:strip_exif()/f/image/EbGziUZ67qV6gYAuy81Fx9oR.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 43% gewijzigd door Dani86 op 31-08-2024 23:34 ]
Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme
Volgens mij Blade 57,5 en CATL 60Barse87 schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 08:46:
[...]
Is het niet zo dat de CATL accu een bruikbare capaciteit heeft van 57,5 KWh, en dat de Blade een bruikbare capaciteit heeft van 55 KWh?
Kan er weinig over vinden, behalve dit nieuws bericht dat de Blade 55KWh is
https://www.notebookcheck...pacity-leak.640446.0.html
[ Voor 27% gewijzigd door Dani86 op 31-08-2024 23:46 ]
Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme
Gisteren tijdens het rijden weer deze melding. Wat ben ik blij dat ik de auto deze keer nog net op de vluchtstrook aan de kant heb kunnen krijgen, het zag er naar uit dat de auto op de rijbaan zou stilvallen.. echt onbegrijpelijk dat de auto zich zomaar kan uitzetten ongeacht de situatie.schumi1986 schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 16:58:
[Afbeelding]
Gelukkig gebeurde dit niet op de snelweg en kon ik nog net in een woonwijk parkeren.. Bijna een lange reis voor de boeg, goede reminder om Wegenwacht te nemen.
Tesla pechhulp gebeld en nu het volledig uitschakelen van de auto kon ik weer verder. Storing van de stuurbekrachtiging blijkbaar.. bijzonder dat de auto zichzelf daarvoor uit gaat schakelen tijdens het rijden.
Na een harde reset kon ik gelukkig weer door.. Tesla SeC voelt ondertussen bijna als thuis.
Dit lijkt mij zeer onwaarschijnlijk. Het betreft een LFP waarvan Tesla zegt dat je 'm minimaal eens per week tot 100% moet laden zodat de BMS goed beeld heeft van de SoC. Dit omdat de spanning pas tegen de 100% sterk oploopt. Het lijkt me dan logisch dat iedereen met een CATL RWD een slechte range inschatting zou moeten hebben.Alexander1984 schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 22:27:
[...]
Op een Duits forum zijn er pagina's vol over geschreven. Het komt er eigenlijk op neer dat je de batterij eigenlijk nooit tot 100% laadt omdat hij softwarematig is afgeknepen om de BYD en de CATL gelijk te trekken. Dus je gebruikt minder de max van de batterij en daardoor zal hij als die gaat degraderen ook minder zijn capaciteit inleveren dan de BYD. Laten we zeggen hij heeft 60 kWh, hij laadt hem op tot 57 altijd. Mocht er van de 60 nog maar 58 kWh over zijn dan kan die dat nog steeds laden en halen. Zal software matig wel wat op zitten dat hij dan nog steeds de 393 laat zien als die genoeg energie aan boord kan nemen ook al is de capaciteit wat aan het zakken.
Het is dan aannemelijker dat men bij een lage SoC een extra lage range of percentage laat zien bij dezelfde spanning.
Ben ik de enige met vrij vaak ruzie met de SuC?
Als ik op de ronde knop druk (of als het niet lukt inhoudt) gaat m'n klep niet open, maar ook het laden stopt niet. Krijg ik daarna een 'tip' dat je op de ronde knop drukken kan om laden te stoppen etc. Maar vrij veel laders V3 of V4 (zojuist bij de V4 lader in Tordesillas) waar het klepje niet open gaat en zo waarschijnlijk ook niet ophoudt met laden).
Overigens een prima stop hier. Hotel naast op loopafstand waar je prima wat kunt relaxen, toilet bezoeken en wat kunt kopen.
Als ik op de ronde knop druk (of als het niet lukt inhoudt) gaat m'n klep niet open, maar ook het laden stopt niet. Krijg ik daarna een 'tip' dat je op de ronde knop drukken kan om laden te stoppen etc. Maar vrij veel laders V3 of V4 (zojuist bij de V4 lader in Tordesillas) waar het klepje niet open gaat en zo waarschijnlijk ook niet ophoudt met laden).
Overigens een prima stop hier. Hotel naast op loopafstand waar je prima wat kunt relaxen, toilet bezoeken en wat kunt kopen.
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Hi allen, sinds 2 weken ook een RWD zwarte Y.
Als onervaren Tesla eigenaar wilde ik een aantal dingen vragen. (Ik heb al een aantal pagina’s doorgenomen maar kwam deze vragen zo snel niet tegen)
Bij 100% 393km actieradius. Is dat normaal?
Mijn beeldscherm helderheid(voor laatste mini software update vele malen erger) past zich niet mooi linear aan maar meer zichtbaar in een trapvorm alsof die iedere keer grotere sprongen maakt. Is mij nooit eerder bij een ander scherm opgevallen. Jullie ervaring mee?
Mijn deuren springen soms niet helemaal uit het slot als ik op de deur knop druk. Dus je moet gelijk iets duwen als je de deurknop indrukt om echt van slot af te houden, nieuwigheid of afstelling bij service center?
Jullie ervaring met buffeting geluid van achterklep en jullie succesvolle oplossing? Iemand al geprobeerd om die extra pvc slang door de rubber van achterklep te duwen die hier en daar als oplossing wordt aangeboden. Zo ja hoeveel mm heb je gebruikt.
Ik moet zeggen op technologie gebied de Tesla echt extreem ver zeg met al zijn functies en updates. Heerlijk! Het is alleen wel even wennen dat je actieradius minder wordt zolang de auto geparkeerd staat.
Ik heb de officiële wall charger gekocht om 1 ecosysteem te hebben en moest deze vrij monteren. Dat heb ik met een douglas paal gedaan.
Als onervaren Tesla eigenaar wilde ik een aantal dingen vragen. (Ik heb al een aantal pagina’s doorgenomen maar kwam deze vragen zo snel niet tegen)
Mijn beeldscherm helderheid(voor laatste mini software update vele malen erger) past zich niet mooi linear aan maar meer zichtbaar in een trapvorm alsof die iedere keer grotere sprongen maakt. Is mij nooit eerder bij een ander scherm opgevallen. Jullie ervaring mee?
Mijn deuren springen soms niet helemaal uit het slot als ik op de deur knop druk. Dus je moet gelijk iets duwen als je de deurknop indrukt om echt van slot af te houden, nieuwigheid of afstelling bij service center?
Jullie ervaring met buffeting geluid van achterklep en jullie succesvolle oplossing? Iemand al geprobeerd om die extra pvc slang door de rubber van achterklep te duwen die hier en daar als oplossing wordt aangeboden. Zo ja hoeveel mm heb je gebruikt.
Ik moet zeggen op technologie gebied de Tesla echt extreem ver zeg met al zijn functies en updates. Heerlijk! Het is alleen wel even wennen dat je actieradius minder wordt zolang de auto geparkeerd staat.
Ik heb de officiële wall charger gekocht om 1 ecosysteem te hebben en moest deze vrij monteren. Dat heb ik met een douglas paal gedaan.
:strip_exif()/f/image/Z6sugK4M4MZttr3UKgg75ppB.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 18% gewijzigd door Ross op 01-09-2024 08:16 ]
ola
Ja, heb m'n zakelijke mailadres gebruikt. Inderdaad omdat daar de communicatie over loopt.MadMan68 schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 15:12:
[...]
Heb je je werk-email gebruikt om in te loggen in de Tesla App, bij mij was nl. alles geregistreerd via mijn zakelijke e-mail.
Auto al een keer gereset door beide knoppen op het stuur ingedrukt te houden?Ross schreef op zondag 1 september 2024 @ 08:07:
En cabin overheat aanstaan? En/of sentry mode, beiden gebruiken de accu tijdens parkeren.
En dan ook daarmee aangemeld in de app?Darko360 schreef op zondag 1 september 2024 @ 08:14:
[...]
Ja, heb m'n zakelijke mailadres gebruikt. Inderdaad omdat daar de communicatie over loopt.
Schijnbaar wel en het komt vaker voor,Ross schreef op zondag 1 september 2024 @ 08:07:
Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2
mYn Tesla 2024 || MOSTEK 6502C 1.79 MHz | 8/16 - bits | Antic / GTIA | 64k
398km is prima. Ik denk dat je Tessie met een korrel zout moet nemen. Bij mijn MY (uit maart 2024 met dik 12K km) geeft Tessie dus 1,3% aan, maar Enhance (van de S3XY buttons) geeft 3,62% aan. De auto zelf zegt 411km bij 100% lading.Dani86 schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 23:28:
[...]
Heb hem vandaag tot 100% opgeladen en de range volgens de boordcomputer is 398KM
De Tessie app zegt dat de degradatie 0,0 is terwijl de capaciteit 53,4 KWh is?
Dat is toch veul minder dan de 57,5 die hij zou moeten hebben?
![]()
![]()
[Afbeelding]
Je zou ook nog een laadtest in het service menu van Tesla kunnen doen. Maar je kan ‘t ook gewoon loslaten
Wel heel snel doorgenomen dan. Gisteren nog gepost: Oekol in "Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2"Ross schreef op zondag 1 september 2024 @ 08:07:
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Vooraan begonnen, 831 pagina’s 😅😅😅 dankjewel. Dat lijkt dus normaal. EPA 393 had ik wel gezien maar wist niet dat ze dat aanhielden tegenwoordig.Oekol schreef op zondag 1 september 2024 @ 09:35:
[...]
Wel heel snel doorgenomen dan. Gisteren nog gepost: Oekol in "Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2"
ola
Als je via het artikel doorklikt naar de 'studie' dan is daar de conclusie dat het niet gaat om veilige/onveilige auto's, maar om goede/slechte bestuurders. De studie kijkt naar boetes, rijden onder invloed etc.Ethirty schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 08:23:
[...]
https://www.forbes.com/si...t-rate-of-any-auto-brand/
Ze verkopen zichzelf als een extreem veilig merk, mede door Vision, maar de cijfers zeggen toch echt wat anders.
Forbes maakt daar uiteraard een titel mee met Tesla has worst accident rates en koppelt dat aan een heel ander onderwerp (NHTSA onderzoek naar Tesla), want dat levert meer kliks en shares op.
Het zijn ook nog eens cijfers die van een verzekerings bemiddelaar komen en dus niet per se helemaal compleet.
Nog niet. Goede tip. Ga ik proberen. DankjewelGVR schreef op zondag 1 september 2024 @ 08:17:
[...]
Auto al een keer gereset door beide knoppen op het stuur ingedrukt te houden?
En cabin overheat aanstaan? En/of sentry mode, beiden gebruiken de accu tijdens parkeren.
Cabin overheat intussen uitgezet, sentry wel aan voor veiligheid.
[ Voor 9% gewijzigd door Ross op 01-09-2024 15:04 ]
ola
418km voor CATL batterij (LFP) en 398 voor BYD blade batterij (LFP).Ross schreef op zondag 1 september 2024 @ 09:44:
[...]
Vooraan begonnen, 831 pagina’s 😅😅😅 dankjewel. Dat lijkt dus normaal. EPA 393 had ik wel gezien maar wist niet dat ze dat aanhielden tegenwoordig.
Goedemorgen,
Ik heb nog 3 van deze Model Y wieldoppen liggen; https://nl.aliexpress.com...nVMF&gatewayAdapt=glo2nld
Ik heb er vorig jaar per ongeluk één afgereden tegen de stoep omdat ik moest uitwijken en vervolgens reed ik zelf over de wieldop
Ik heb inmiddels 4 nieuwe. Kan ik iemand blij maken met deze ter vervanging/reserve? Stuur maar een PB.
Als dit hier niet mag, dan hoor ik het wel. Ik kan V&A gebruiken maar ik weet niet of dat bedoelt is voor Tesla wieldoppen
Ik heb nog 3 van deze Model Y wieldoppen liggen; https://nl.aliexpress.com...nVMF&gatewayAdapt=glo2nld
Ik heb er vorig jaar per ongeluk één afgereden tegen de stoep omdat ik moest uitwijken en vervolgens reed ik zelf over de wieldop

Ik heb inmiddels 4 nieuwe. Kan ik iemand blij maken met deze ter vervanging/reserve? Stuur maar een PB.
Als dit hier niet mag, dan hoor ik het wel. Ik kan V&A gebruiken maar ik weet niet of dat bedoelt is voor Tesla wieldoppen
Ik zou ze bewaren. Die 4 nieuwe gaan mogelijk ooit ook weer eens beschadigen. Had ik zelf ook. Eerste set zwarte doppen had ik na paar weken al kleien schade op. Daarna nieuwe set gekocht. Maanden goed gedaan maar laatst toch weer een kleine stoeprand schade. Dan is het fijn als je nog reserve doppen hebt (er van uitgaande dat het zelfde serie is).Morpheus2003 schreef op zondag 1 september 2024 @ 10:16:
Goedemorgen,
Ik heb er vorig jaar per ongeluk één afgereden tegen de stoep omdat ik moest uitwijken en vervolgens reed ik zelf over de wieldop![]()
Mooie douglas paal/fraaie oplossing!Ross schreef op zondag 1 september 2024 @ 08:07:
[Afbeelding]
Nog wel even de incl kabel wegwerken
Wat bedoel je met 'buffeting' geluid achterklep?
Deuren horen meen ik wel altijd helemaal vrij uit slot te springen als je opent via de app. Bij mij altijd wel, maar gebruik de functie amper.
Vanochtend een uurtje geknald, grotendeels over een nagenoeg lege autobahn:
:strip_exif()/f/image/H3gkJFzS70J2ylSMkBQHxNfn.jpg?f=fotoalbum_large)
Gemiddeld iets meer dan 150km/u en 450wh/km, 90% batterij van m’n MYLR 19’’ Gemini’s er doorheen gejaagd. Bandenspanning wel wat laag met 2,8kpa in het begin.
Leuk als experiment maar dit is echt niet efficiënt.
:strip_exif()/f/image/H3gkJFzS70J2ylSMkBQHxNfn.jpg?f=fotoalbum_large)
Gemiddeld iets meer dan 150km/u en 450wh/km, 90% batterij van m’n MYLR 19’’ Gemini’s er doorheen gejaagd. Bandenspanning wel wat laag met 2,8kpa in het begin.
MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE/EN4C
Mijn oog valt vooral op het feit dat dit je met een brandstof auto minder had gekost. Terwijl ze zelf graag stellen dat elektrisch enorm op je kosten bespaart 
Maar inderdaad, dit soort snelheden zijn killing voor je accu en range. De topsnelheid is leuk, maar de accu is véél te klein om dat lang vol te houden.
Maar inderdaad, dit soort snelheden zijn killing voor je accu en range. De topsnelheid is leuk, maar de accu is véél te klein om dat lang vol te houden.
#team_UTC+1
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
Hoe verklaar jij de gemiddelde snelheid van 156km/u bij een afstand van 148.5km in 1u0m?Radiodurans schreef op zondag 1 september 2024 @ 10:27:
[Afbeelding]
Gemiddeld iets meer dan 150km/u en 450wh/km, 90% batterij van m’n MYLR 19’’ Gemini’s doorheengejaagd. Bandenspanning wel wat laag met 2,8kpa in het begin.
In welke app zie jij dit?
Wat voor overzicht is dit? Want het ziet er interessant uit, maar ik gok dat je dan bij Google ingelogd moet zijn met hetzelfde account als in je auto ofzo? Want ik rij de Tesla zakelijk en de app is ook geregistreerd met mijn zakelijke e-mail adres waar Google privé met een ander adres werkt.Radiodurans schreef op zondag 1 september 2024 @ 10:27:
[Afbeelding]
Gemiddeld iets meer dan 150km/u en 450wh/km, 90% batterij van m’n MYLR 19’’ Gemini’s doorheengejaagd. Bandenspanning wel wat laag met 2,8kpa in het begin.
Och ja, je moet toch wat he.
Dit is Tessie, niet Tesla. Maar dikke kans dat Tessie met het "benzineverbruik" niet goed in kan schatten wat een vergelijkbare benzine auto onder gelijke omstandigheden ziu verbruiken.Ethirty schreef op zondag 1 september 2024 @ 10:54:
Mijn oog valt vooral op het feit dat dit je met een brandstof auto minder had gekost. Terwijl ze zelf graag stellen dat elektrisch enorm op je kosten bespaart
Dat geldt niet alleen voor “benzineverbruik”. Mijn ervaring met bijvoorbeeld A better routeplanner is ook dat het berekende verbruik te rooskleurig is als een route op hogere snelheden wordt doorgerekend.nerovectra schreef op zondag 1 september 2024 @ 11:23:
[...]
Dit is Tessie, niet Tesla. Maar dikke kans dat Tessie met het "benzineverbruik" niet goed in kan schatten wat een vergelijkbare benzine auto onder gelijke omstandigheden ziu verbruiken.
:strip_exif()/f/image/MA66dUSlckYD8epkxpDMg2dv.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 27% gewijzigd door TeslaNerd op 01-09-2024 12:04 ]
Op zich is dat natuurlijk ook logisch. Het wordt voor de app- of dataleverancier véél complexer als niet alleen verbruiksdata van de maximum snelheid beschikbaar moeten zijn, maar ook van alle theoretisch mogelijke snelheden.TeslaNerd schreef op zondag 1 september 2024 @ 12:02:
[...]
Dat geldt niet alleen voor “benzineverbruik”. Mijn ervaring met bijvoorbeeld A better routeplanner is ook dat het berekende verbruik te rooskleurig is als een route op hogere snelheden wordt doorgerekend.
[Afbeelding]
Dat is het geluid alsof er een soort druk is op je oren die ook klinkt alsof je gecupte banden hebt.Allewijn schreef op zondag 1 september 2024 @ 10:27:
[...]
Mooie douglas paal/fraaie oplossing!
Nog wel even de incl kabel wegwerken![]()
Deuren horen meen ik wel altijd helemaal vrij uit slot te springen als je opent via de app. Bij mij altijd wel, maar gebruik de functie amper.
Heel veel mensen klagen hierover. Echt heel veel. Maar niet iedereen hoort het of valt het op of stoort het.
Kabel ga ik inderdaad wegwerken nog
En conifeer wordt ook nog vervangen
ola
Dan moet je de max snelheid aanpassen bij ABRP. Ik vind ABRP best goed in de richting komen altijd. Maar je moet ABRP niet instellen op max 150 en dan 200 gaan rijden in Duitsland.TeslaNerd schreef op zondag 1 september 2024 @ 12:02:
[...]
Dat geldt niet alleen voor “benzineverbruik”. Mijn ervaring met bijvoorbeeld A better routeplanner is ook dat het berekende verbruik te rooskleurig is als een route op hogere snelheden wordt doorgerekend.
[Afbeelding]
Ik heb de max op 208 ingesteld zoals aangegeven voor deze rit in de Tessie schermprint. Ik heb het percentage tov de normsnelheid in abrp daarna verhoogd tot 125% om icm met de max snelheid van 208 op een totale reistijd van 1u0m uit te komen over 156km. Ook weer zoals in de schermprint voor deze rit in TessieInspired schreef op zondag 1 september 2024 @ 13:09:
[...]
Dan moet je de max snelheid aanpassen bij ABRP. Ik vind ABRP best goed in de richting komen altijd. Maar je moet ABRP niet instellen op max 150 en dan 200 gaan rijden in Duitsland.
Gelijk even een nieuwe conifeer plaatsenRoss schreef op zondag 1 september 2024 @ 13:07:
[...]
Dat is het geluid alsof er een soort druk is op je oren die ook klinkt alsof je gecupte banden hebt.
Heel veel mensen klagen hierover. Echt heel veel. Maar niet iedereen hoort het of valt het op of stoort het.
Kabel ga ik inderdaad wegwerken nog
393 is volkomen normaal volgens de nieuwe EPA rekenmethode, dat geeft mijn Y ook aan. Welk type accu heb je?Ross schreef op zondag 1 september 2024 @ 08:07:
[Afbeelding]
Dat is met nieuwe EPA niet meer het geval, mijn CATL geeft nu ook 393 aan door de rekenmethode die aangepast is.Oekol schreef op zondag 1 september 2024 @ 10:06:
[...]
418km voor CATL batterij (LFP) en 398 voor BYD blade batterij (LFP).
Nee de max range staat er los van die hij weergeeft. 100% vol is 393 als waarde die hij laat zien vanuit EPA calculatie staat los van de batterij als max range.nerovectra schreef op zondag 1 september 2024 @ 04:35:
[...]
Dit lijkt mij zeer onwaarschijnlijk. Het betreft een LFP waarvan Tesla zegt dat je 'm minimaal eens per week tot 100% moet laden zodat de BMS goed beeld heeft van de SoC. Dit omdat de spanning pas tegen de 100% sterk oploopt. Het lijkt me dan logisch dat iedereen met een CATL RWD een slechte range inschatting zou moeten hebben.
Het is dan aannemelijker dat men bij een lage SoC een extra lage range of percentage laat zien bij dezelfde spanning.
Is dat ook aangepast met terugwerkende kracht bij bestaande voertuigen?Alexander1984 schreef op zondag 1 september 2024 @ 13:42:
[...]
Dat is met nieuwe EPA niet meer het geval, mijn CATL geeft nu ook 393 aan door de rekenmethode die aangepast is.
De mYne geeft nog steeds ruim 400 (410?)km aan.
mYn Tesla 2024 || MOSTEK 6502C 1.79 MHz | 8/16 - bits | Antic / GTIA | 64k
Ja, my bad, had benzine op 79 cent per liter staan. Met 2,10€ per liter en 7,5L/100km kom je op een kleine 24€.Ethirty schreef op zondag 1 september 2024 @ 10:54:
Uit Tessie idd, heb een lifetime license ooit gescoord.Just_A_User schreef op zondag 1 september 2024 @ 11:17:
[...]
Wat voor overzicht is dit? Want het ziet er interessant uit.
[ Voor 9% gewijzigd door Radiodurans op 01-09-2024 14:36 ]
Ah, Tessie zegt me niet veel. Ik zal eens gaan zoeken.Radiodurans schreef op zondag 1 september 2024 @ 14:11:
[...]
Ja, my bad, had benzine op 79 cent per liter staan. Met 2,10€ per liter en 7,5L/100km kom je op een kleine 24€.
Edit: dat kost 15 dollar per maand? No thanks.
[ Voor 8% gewijzigd door Just_A_User op 01-09-2024 14:15 ]
Volgens rdw is het blade batterij. Fijn dat je 393km bevestigd!Alexander1984 schreef op zondag 1 september 2024 @ 13:40:
[...]
393 is volkomen normaal volgens de nieuwe EPA rekenmethode, dat geeft mijn Y ook aan. Welk type accu heb je?
ola
Een goed alternatief is Teslamate in Google Cloud voor minder dan €10 per jaarJust_A_User schreef op zondag 1 september 2024 @ 14:14:
[...]
Ah, Tessie zegt me niet veel. Ik zal eens gaan zoeken.
Edit: dat kost 15 dollar per maand? No thanks.
(Teslamate en Google Cloud gratis, website hosten <€10 p/j)
https://www.teslaev.co.uk...for-free-on-google-cloud/
[ Voor 7% gewijzigd door TeslaNerd op 01-09-2024 14:44 ]
Of je host teslamate gewoon lokaal.TeslaNerd schreef op zondag 1 september 2024 @ 14:40:
[...]
Een goed alternatief is Teslamate in Google Cloud voor minder dan €10 per jaar
Ja, dat kan natuurlijk ook. Kost ongeveer even duur aan elektriciteit en hardware 🥳
Rekenmethode die aangepast is? Vertel?Alexander1984 schreef op zondag 1 september 2024 @ 13:42:
[...]
Dat is met nieuwe EPA niet meer het geval, mijn CATL geeft nu ook 393 aan door de rekenmethode die aangepast is.
De CATL heeft meer kWh batterij, dus hebben ze die gewoon gelijk getrokken met de andere? Best gek. Dan weet je dat je dus altijd meer energie over hebt eigenlijk.
Nee voor voertuigen die eerder zijn geleverd nog de oude EPA methode, gewoon lekker op % laten staan.RaRo74 schreef op zondag 1 september 2024 @ 13:52:
[...]
Is dat ook aangepast met terugwerkende kracht bij bestaande voertuigen?
De mYne geeft nog steeds ruim 400 (410?)km aan.
Hmm, ik heb net voor 3 maanden Teslemetry genomen, maar dat is vooral zodat ik de informatie ook in Home Assistant krijg. Maar dat is wel duurder, want dat is iets van 6 of 7 dollar per 3 maanden.TeslaNerd schreef op zondag 1 september 2024 @ 14:40:
[...]
Een goed alternatief is Teslamate in Google Cloud voor minder dan €10 per jaar
Is puur softwarematig geknepen dus hij laad minder vol, dus het is niet zo dat je dan nog verborgen extra range hebt zitten. Alleen wat ik er van heb gelezen overal is dat met met de CATL accu minder snel iets zal gaan merken van degradatie ten opzichte van de BYD omdat er wat meer verborgen zit.Oekol schreef op zondag 1 september 2024 @ 15:23:
[...]
Rekenmethode die aangepast is? Vertel?
De CATL heeft meer kWh batterij, dus hebben ze die gewoon gelijk getrokken met de andere? Best gek. Dan weet je dat je dus altijd meer energie over hebt eigenlijk.
Hoe maak je de deuren anders open?Allewijn schreef op zondag 1 september 2024 @ 10:27:
[...]
Mooie douglas paal/fraaie oplossing!
Nog wel even de incl kabel wegwerken![]()
Wat ik bedoel is als je in de auto op de deurknop drukt dan springt die iets open. Volgens mij zou je dat mogen doen zonder dat je de deur duwt dat die los is. Dus je zou m dan open moeten kunnen duwen. Maar soms zijn ze dus wel op een kier maar moet je tijdens het drukken op de knop ook de deur naar buiten moeten duwen. Anders blijven ze soms wel op een kier maar gedeeltelijk in slot nog. Is dat normaal was dus mijn vraag.
ola
Een hele andere vraag, ik zie op youtube RWD Y varianten waarbij ze eigenlijk een long range batterij hebben die ze later bijverkopen als upgrade. Is dat voor zover jullie weten bij de Duitse varianten ook het geval? Heeft iemand de daadwerkelijke capaciteit wel eens uitgelezen met zo’n diagnose app?
ola
Hè jammer, denk ik heb een goed verklaring waarom mijne na die betreffende update ineens hard keldert in capaciteit en rangeAlexander1984 schreef op zondag 1 september 2024 @ 15:28:
[...]
Nee voor voertuigen die eerder zijn geleverd nog de oude EPA methode, gewoon lekker op % laten staan.
3960wp SE | Model Y RWD
Nee, is alleen in de US van toepassing.Ross schreef op zondag 1 september 2024 @ 15:53:
Een hele andere vraag, ik zie op youtube RWD Y varianten waarbij ze eigenlijk een long range batterij hebben die ze later bijverkopen als upgrade. Is dat voor zover jullie weten bij de Duitse varianten ook het geval? Heeft iemand de daadwerkelijke capaciteit wel eens uitgelezen met zo’n diagnose app?
CATL heeft zich al bewezen, de BYD blad batterijen moeten zich nog bewijzen. Het is wel zo dat een BYD met blade cellen bij een crash test gewoon in vuur en vlam ging. Wel vreemd toch dat dit met LFP wat minder zou zijn. Misschien leent de Blade opbouw wel beter is voor koeling en dus hogere laadsnelheden.(Meer koel oppvervlakte over de cellen.)Alexander1984 schreef op zondag 1 september 2024 @ 15:31:
[...]
Is puur softwarematig geknepen dus hij laad minder vol, dus het is niet zo dat je dan nog verborgen extra range hebt zitten. Alleen wat ik er van heb gelezen overal is dat met met de CATL accu minder snel iets zal gaan merken van degradatie ten opzichte van de BYD omdat er wat meer verborgen zit.
Maar zelf zou ik liever altijd de CATL willen, omdat ze gewoon bewezen techniek hebben.
Sinds de levering heb ik een blikkerig rateltje linksachter in m'n Tesla M3 '23 die alleen hoorbaar is vanaf 102 kmpu. Het weekend de moed verzameld om op zoek te gaan naar de oorzaak. Helaas zonder succes.
Het zijn niet de clips van de bekleding, ook niet de gordelhouder, niet de wielkuip. Het geluid komt uit de opening waarin de clip van het zijpaneel vast zit.
Video met geluid:
https://streamable.com/uoy21t
:strip_exif()/f/image/q8g8m6YPGqnbRJEAap16Ip04.jpg?f=fotoalbum_large)
Iemand nog een suggestie?
Het zijn niet de clips van de bekleding, ook niet de gordelhouder, niet de wielkuip. Het geluid komt uit de opening waarin de clip van het zijpaneel vast zit.
Video met geluid:
:strip_exif()/f/image/q8g8m6YPGqnbRJEAap16Ip04.jpg?f=fotoalbum_large)
Paar bekende mogelijke daders;Maurice- schreef op zondag 1 september 2024 @ 16:47:
Sinds de levering heb ik een blikkerig rateltje linksachter in m'n Tesla M3 '23 die alleen hoorbaar is vanaf 102 kmpu. Het weekend de moed verzameld om op zoek te gaan naar de oorzaak. Helaas zonder succes.
Video met geluid:
[Afbeelding]
- gordel(s)
- hoofdsteunen
- hoedenplank
- achterbank ‘latches’
Ben benieuwd wat het was, kunnen we allemaal wat van leren
3960wp SE | Model Y RWD
Wat zonde dan voor CATL batterij eigenaren, heb je 'iets' meer range wordt het afgeknepen. Die van mij geeft nog wel boven de 400 aan maar las in jouw reactie al dat het voor nieuwe auto's geldt.Alexander1984 schreef op zondag 1 september 2024 @ 15:31:
[...]
Is puur softwarematig geknepen dus hij laad minder vol, dus het is niet zo dat je dan nog verborgen extra range hebt zitten. Alleen wat ik er van heb gelezen overal is dat met met de CATL accu minder snel iets zal gaan merken van degradatie ten opzichte van de BYD omdat er wat meer verborgen zit.
Hoewel ik aan het kijken was naar de aanschaf van een 5 jaar oude M3LR, ben ik zaterdag ook gaan proefrijden met een nieuwe MY RWD gezien de aantrekkelijke prijs. Aan de ene kant heel herkenbaar gezien mijn huidige 2019 M3SR+, maar op alle fronten voelt de auto beter en verfijnder aan: vering, stilte in cabine, kwaliteit deuren etc etc. En natuurlijk de ruimte vergeleken met een M3.
Hoewel de Juniper refresh weer beter zal worden, is dit misschien wel een aantrekkelijk moment om te kopen. Er is nog SEPP, 2950 euro korting van tesla (al staat er op de site dat je uiterlijk 31 aug moet bestellen maar korting staat er nog wel op) en volgend jaar komt er BPM op elektrische auto’s (al is het ~670 euro). M.a.w. 40k voor de huidige MY vind ik een goede deal en Juniper zal mogelijk meer worden. Zeg weer minstens rond 46 zonder SEPP en tesla korting. En ik heb eind september een nieuwe auto nodig, al kan ik een aantal maanden ook met een tijdelijke auto overbruggen als het moet. Ik neig naar aanschaf nu. Mis ik nog iets in mijn afweging?
Hoewel de Juniper refresh weer beter zal worden, is dit misschien wel een aantrekkelijk moment om te kopen. Er is nog SEPP, 2950 euro korting van tesla (al staat er op de site dat je uiterlijk 31 aug moet bestellen maar korting staat er nog wel op) en volgend jaar komt er BPM op elektrische auto’s (al is het ~670 euro). M.a.w. 40k voor de huidige MY vind ik een goede deal en Juniper zal mogelijk meer worden. Zeg weer minstens rond 46 zonder SEPP en tesla korting. En ik heb eind september een nieuwe auto nodig, al kan ik een aantal maanden ook met een tijdelijke auto overbruggen als het moet. Ik neig naar aanschaf nu. Mis ik nog iets in mijn afweging?
Ben ik nu helemaal gek, maar hoe voeg ik een extra bestuurder toe? Ik wil mijn vrouw haar eigen account geven maar dit kan ik echt nergens vinden?
Je vrouw moet op jouw account inloggen. En dan de telefoon koppelen aan het profiel in de auto.Vecodo schreef op zondag 1 september 2024 @ 20:49:
Ben ik nu helemaal gek, maar hoe voeg ik een extra bestuurder toe? Ik wil mijn vrouw haar eigen account geven maar dit kan ik echt nergens vinden?
Afgelopen vrijdag 00.15 uur ging het alarm van onze my sr rwd af. Na bestuderen van de filmpjes blijkt een steenmarter de trigger voor het alarm geweest te zijn. Zijn er mensen hier die aangevreten kabels hebben aan de Tesla? Tot nu toe geen problemen ondervonden.
Waarschijnlijk betreft het een lease auto, dan moet de LM een extra bestuurder toevoegen, zo heb ik het ook gedaan (of eigenlijk laten doen dus). Met hetzelfde account inloggen kan ook, maar ik moet je eerlijk zeggen dat ik nu even niet meer weet of een extra bestuurder meerwaarde heeft.mistermol schreef op zondag 1 september 2024 @ 20:53:
[...]
Je vrouw moet op jouw account inloggen. En dan de telefoon koppelen aan het profiel in de auto.
Nee dat is niet normaal, dus daarvoor zou ik een serviceverzoek indienen als ik jou was.Ross schreef op zondag 1 september 2024 @ 15:32:
[...]
Hoe maak je de deuren anders open?
Wat ik bedoel is als je in de auto op de deurknop drukt dan springt die iets open. Volgens mij zou je dat mogen doen zonder dat je de deur duwt dat die los is. Dus je zou m dan open moeten kunnen duwen. Maar soms zijn ze dus wel op een kier maar moet je tijdens het drukken op de knop ook de deur naar buiten moeten duwen. Anders blijven ze soms wel op een kier maar gedeeltelijk in slot nog. Is dat normaal was dus mijn vraag.
In mijn geval staat de NAS toch al te draaienTeslaNerd schreef op zondag 1 september 2024 @ 15:18:
[...]
Ja, dat kan natuurlijk ook. Kost ongeveer even duur aan elektriciteit en hardware 🥳
Yes klopt, lease auto. Zal morgen even LM bellend vrouw heeft toch andere “afstellingen” dan wat ik graag wil hebben.GVR schreef op zondag 1 september 2024 @ 21:00:
[...]
Waarschijnlijk betreft het een lease auto, dan moet de LM een extra bestuurder toevoegen, zo heb ik het ook gedaan (of eigenlijk laten doen dus). Met hetzelfde account inloggen kan ook, maar ik moet je eerlijk zeggen dat ik nu even niet meer weet of een extra bestuurder meerwaarde heeft.
Daar heb je geen tweede account voor nodig, maar een tweede profiel. Daar kan je dan haar (telefoon)sleutel aan hangen.
#team_UTC+1
Is er een stukje plastic afgebroken en er in gevallen? Klinkt een beetje zo, sowieso heb je de zijwang er niet correct afgehaald, die dikke witte plastic clip bovenin zit er nog inMaurice- schreef op zondag 1 september 2024 @ 16:47:
Video met geluid:
[Afbeelding]
Deze week nieuwe voorruit gekregen voor de Model Y ivm met barst. Zie nu dat de aansluiting aan de onderkant aan beide uiteinden open blijft. Was dit altijd al? Waar loopt het water dan heen?
:strip_exif()/f/image/BBHx87Z8WkGux0L2SABCRh3H.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 218% gewijzigd door njcjans op 01-09-2024 21:31 ]
Bij mij sluit het bijna helemaal af en zit er een heeeeel dun spleetje waardoor je niet naar binnen kunt kijken.njcjans schreef op zondag 1 september 2024 @ 21:27:
Deze week nieuwe voorruit gekregen voor de Model Y ivm met barst. Zie nu dat de aansluiting aan de onderkant aan beide uiteinden open blijft. Was dit altijd al? Waar loopt het water dan heen?
[Afbeelding]
(En je VIN is tamelijk nieuw, dus ik verwacht niet dat ze later slechter zijn gaan produceren)
[ Voor 6% gewijzigd door RvV op 01-09-2024 21:49 ]
Y'24
Dat heeft niets met het account te maken. Ik heb ook lease. Gewoon inloggen met jouw account. Je kunt telefoons vervolgens toewijzen aan profielen in de auto. Ff googlen.Vecodo schreef op zondag 1 september 2024 @ 21:04:
[...]
Yes klopt, lease auto. Zal morgen even LM bellend vrouw heeft toch andere “afstellingen” dan wat ik graag wil hebben.
Dat lijkt mij niet helemaal goed zitten. Althans niet hoe het ervoor zat.njcjans schreef op zondag 1 september 2024 @ 21:27:
[Afbeelding]
Zie foto van mijn model Y RWD 2023 uit china
:strip_exif()/f/image/nf6UVkC6WgROnwJgkdLkmn5G.jpg?f=fotoalbum_large)
Als je binnen nu en 4 weken een nieuwe auto wilt hebben is de Model Y met de huidige korting en subsidie inderdaad een heel goede deal. Dus ik denk niet dat je iets mist in je afweging. Je zou wel even kunnen checken of die korting van Tesla echt nog geldt als je nu bestelt. Als het niet meer geldt kun je nog even afwachten of er een 20.000 km gratis Supercharger deal komt of zoiets.Norbertus schreef op zondag 1 september 2024 @ 20:46:
Hoewel ik aan het kijken was naar de aanschaf van een 5 jaar oude M3LR, ben ik zaterdag ook gaan proefrijden met een nieuwe MY RWD gezien de aantrekkelijke prijs. Aan de ene kant heel herkenbaar gezien mijn huidige 2019 M3SR+, maar op alle fronten voelt de auto beter en verfijnder aan: vering, stilte in cabine, kwaliteit deuren etc etc. En natuurlijk de ruimte vergeleken met een M3.
Maar zelfs met alleen de SEPP en geen BPM is het een prima auto voor een prima prijs.
Zo klinkt het inderdaad maar hoe kom je daar in/bij? Scherp opgemerkt van die clip, wijze les niet altijd af te gaan op YouTube instructie video's (3:00).EvolutionX schreef op zondag 1 september 2024 @ 21:09:
[...]
Is er een stukje plastic afgebroken en er in gevallen? Klinkt een beetje zo, sowieso heb je de zijwang er niet correct afgehaald, die dikke witte plastic clip bovenin zit er nog inDie hoort vast ze zitten aan je zijwang en deze kun je verwijderen door langs de achterkant de 2 clipjes boven en onder in te drukken. Nu heb je waarschijnlijk de bevestiging van je zijwang voor die clip beschadigd omdat dit niet bepaald dik plastic is
Dit topic is gesloten.
Let op:
Gerelateerde topics:
- Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
- Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
- Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
- We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
- Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
- De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
- Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
- Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
- Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).
Gerelateerde topics:
- De vorige editie van dit topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
- Tesla besteld? Kijk voor meer informatie rondom de levering in: Het grote Tesla Levering topic #2.
- Voor de S3XY buttons kan je terecht in: Tesla Model 3 & Y Accessoires. Andere accessoires mogen ook (nog) in dit topic.
- Goedkoop thuisladen van je EV in: Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic
- Openbare laadpalen, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.
- Thuis laden, laadpalen, etc. in: Thuisladen van je EV deel 2.
- Meterkasten, elektra, etc. in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 1.
- Lease auto's in: Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 of Keuze leaseauto - Deel 6.
- Elektrische auto's in het algemeen & vergelijken: Elektrische auto's - deel 5.
- Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.