Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 42 ... 502 Laatste
Acties:
  • 3.700.215 views

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Sanny1987
  • Registratie: Januari 2011
  • Niet online
Luc Beek schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 16:02:
Wat is jullie ervaring met het gebruik maken van een Tesla SuC met een fietsendrager voor 2 fietsen gemonteerd? Is dit nog wel te doen?
Ik dacht eerst: dit wordt wat, bij elke Supercharger de trekhaakkoffer eraf halen of schuin parkeren als er ruimte is

Maar de hele weg naar Slovenië is het totaal geen probleem geweest. Veel waren doorrijdplekken en de kabels waren anders lang genoeg om niet helemaal naar achter te hoeven rijden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CcHdRRJ5rIFbOOz4c3YMLqUIqbU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jVS4YvGNWYuZVxRPruKDnwEy.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aCf8rhyvfUQRV-TAqnOAyRUuY6Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VUq80obIF9awR5ZmJRcuCYQ0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r1Pl-KeXBnriXVIqzqXXGitRPwE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jiBbM5lq3n80cRs7sOKo5t8C.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cAnzJCJy6bOAAcCvmmJYsky3gmI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/sYqJ1vOVTd3Cz8eIkkFK3R21.webp?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZzsWtaSQAiUBfR0QIVVvd7CczMo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/R3hZdERQHJ5FJfKDn5OfWt57.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 23% gewijzigd door Sanny1987 op 28-06-2023 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geraroz
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 12:58
pegasuspiet schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 18:23:
[...]

Zwart scherm bij vertrekken
Ik heb al een jaar model 3. Mijn auto deed (doet) dit ook nog soms,
Contact gehad met Tesla. Kreeg een engels sprekende medewerker aan de lijn die uitlegde dat het backlight van het scherm niet geactiveerd werd. Alles werkt gewoon alleen je ziet niets op het scherm. Was (nog) geen oplossing voor. Blijkbaar komt het nu nog steeds voor. Vind het toch vreemd dat niet iedereen hier last van heeft met dezelfde software !!!

Ben er intussen achter gekomen dat dit soms optreed als ik Sentry geactiveerd heb. Het gebeurd NOOIT als ik sentry uit heb staan voordat ik vertrek. Misschien heb je iets aan deze tip.
Ik had inderdaad sentry ook aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Waar ik woon, landelijk, boerderijdieren, etc, zijn nogal wat vliegen. Regelmatig lift er dan ook één mee, dan wel kampeert in mijn auto.

En dat zorgt weer voor frequente schrikmomenten als het alarm weer af gaat.

Nu kan ik per rit het alarmsysteem afzetten, maar dat vergeet ik wel eens, is niet ideaal. Sentry mode uitzetten kan "voor eeuwig", maar is ook niet ideaal, zeker niet op andere plekken dan thuis. Maar dan stoppen wel de alarmen.

Zou het bedekken van de interieur camera helpen? Zodat sentry mode gewoon de rest van de cameras kan gebruiken, maar meneer vlieg niet keer op keer het alarm doet afgaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luc Beek
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 29-08 09:53
Inspired schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 17:45:
[...]

Er zijn ook genoeg die met een koffer gewoon kunnen laden. Dus fietsendrager moet ook wel lukken. En anders gewoon even uitproberen in NL?
Dat ga ik zeker even doen. Net eentje besteld dus binnenkort. Maar omdat ik bij de niet doorrij palen van VdV Urmond kom, dan is de kabel daar verdacht kort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07:35
Ik merk dat de voorruit van m’n model y snel vies word met vastgekoekte pollen.
Is dat een Tesla dingetje of valt het me dat nu pas op, omdat m’n automatische ruitenwisser hierdoor van slag raakt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Russel88 schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 20:24:
Ik merk dat de voorruit van m’n model y snel vies word met vastgekoekte pollen.
Is dat een Tesla dingetje of valt het me dat nu pas op, omdat m’n automatische ruitenwisser hierdoor van slag raakt?
Ik heb het nog nooit zo erg meegemaakt als dit jaar. Ik sta ook vlak bij twee bomen en hier wordt ook veel melding gemaakt van bladluizensap of zo. De hele auto zat afgelopen 2 maanden steevast onder de plak, stuifmeel en andere rotzooi. Weinig goede regenbuien om de boel af te spoelen is ook niet gunstig.

Afgelopen zondag de auto gewassen en nu lijkt het wat langer schoon te blijven. Hopelijk is het ergste voorbij voor dit jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Heath schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 16:36:
[...]

Je hebt tegenwoordig bij enkele SuC locaties ook een soort "inrij-plekken", op die manier zou je fietsendragen niet eens in de weg kunnen zitten. Bijvoorbeeld locatie Van Der Valk in Zwolle
In Urmond ook. Stond daar paar maanden geleden te laden. Rijdt een toen spiksplinternieuwe MY Quicksilver weg en draait direct uit... mevrouw realiseerde zich even niet dat die SUCs zich nog aan de achterkant van de auto bevonden. Hele auto en SUC naar de t*ring;w

Dan is vooruit wegrijden toch wel handiger / veiliger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:33
Knip

[ Voor 94% gewijzigd door Notna op 28-06-2023 22:29 . Reden: 1950 wil zijn opmerking graag terug ]

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SquareOne schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 20:52:
[...]

In Urmond ook. Stond daar paar maanden geleden te laden. Rijdt een toen spiksplinternieuwe MY Quicksilver weg en draait direct uit... mevrouw realiseerde zich even niet dat die SUCs zich nog aan de achterkant van de auto bevonden. Hele auto en SUC naar de t*ring;w

Dan is vooruit wegrijden toch wel handiger / veiliger.
Was nog niet gewend aan het gebrek aan parkeersensoren waarschijnlijk. :+

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:01
Bullshit. Ik ben laatst nog tegen een muur aan gereden (wel minder dan 5km/u). Ook ooit eens een schuur geraakt aan de achterkant met een andere auto en een keer een paal geschraapt langs de zijkant met weer een andere auto. (nu ik er over nadenk is er met elke auto wel eens iets gebeurd). Mijn vrouw nog nooit.

[ Voor 14% gewijzigd door Notna op 28-06-2023 22:29 . Reden: Quote weg ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
Caelorum schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 21:41:
[...]

Bullshit. Ik ben laatst nog tegen een muur aan gereden (wel minder dan 5km/u). Ook ooit eens een schuur geraakt aan de achterkant met een andere auto en een keer een paal geschraapt langs de zijkant met weer een andere auto. (nu ik er over nadenk is er met elke auto wel eens iets gebeurd). Mijn vrouw nog nooit.
Je hoort statistisch bij de meesten. Mannen maken meer brokken, ze rijden echter ook meer KM.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-09 19:51
Verdacht zelfs, toe maar!

Wat wil je hier nou mee zeggen?

[ Voor 33% gewijzigd door Notna op 28-06-2023 22:30 . Reden: Quote weg ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Inspired schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 21:20:
[...]

Was nog niet gewend aan het gebrek aan parkeersensoren waarschijnlijk. :+
Alleen werken parkeersensoren helemaal niet aan de zijkant. Dit (geparkeerd staan tussen twee objecten) is dus eigenlijk net een situatie waar Vision Park Assist juist beter werkt...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Luc Beek
Ik (man) heb in mijn leven tig auto’s en zeker 300k KM gereden. Instappen, wegrijden en op gevoel elk hoekje en gaatje benutten, manoeuvreren, etc.

Maar op de een of andere manier krijg ik met de model y geen gevoel hoe lang die neus is, waar de wielen exact zijn, tis een ramp. Kan het niet plaatsen. Heb hem pas net, maar nog nooit meegemaakt.

Ow ja, en die brakke vision parkeer hulp werkt voor geen centimeter mee lol.

[ Voor 11% gewijzigd door Luc Beek op 28-06-2023 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falch
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-09 22:57
Sanny1987 schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 18:25:
[...]

Ik dacht eerst: dit wordt wat, bij elke Supercharger de trekhaakkoffer eraf halen of schuin parkeren als er ruimte is

Maar de hele weg naar Slovenië is het totaal geen probleem geweest. Veel waren doorrijdplekken en de kabels waren anders lang genoeg om niet helemaal naar achter te hoeven rijden.
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Leuk om te zien. Welke supercharger locatie is die 4de foto? Ik meen me die bergen te herinneren van een eerdere vakantie maar ik weet niet meer waar ‘t is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bomax
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 29-08-2023
Luc Beek schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 22:26:
Ik (man) heb in mijn leven tig auto’s en zeker 300k KM gereden. Instappen, wegrijden en op gevoel elk hoekje en gaatje benutten, manoeuvreren, etc.

Maar op de een of andere manier krijg ik met de model y geen gevoel hoe lang die neus is, waar de wielen exact zijn, tis een ramp. Kan het niet plaatsen. Heb hem pas net, maar nog nooit meegemaakt.

Met vision parkeren zonder sensoren is wel een stap terug idd. De piepjes en stop signalen komen veel te snel en vanaf dat punt heb je er verder weinig aan. Zal mij benieuwen of ze het met software updates beter kunnen maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07:35

Ik word helemaal gek van vision. Piept om de vreemdste zaken.
Het probleem is dus ook dat ie de hoogte niet goed kan inschatten. Als je dus achter inparkeert piept ie vanwege de stoeprand. Handig voor de zijkanten, maar voor de achterkant heb je er geen klote van.
Ik word helemaal zenuwachtig van dat gepiep. Ik snap echt niet waarom ze de sensoren verwijderd hebben. Hoeveel besparen ze er nou mee?
Het is echt dat de concurrentie nog niet zo ver is. Basale zaken als parkeer hulp en een fatsoenlijke ruitenwisser werken gewoon niet.
Auto niet rijdt heel fijn, maar door zulke zaken moet ik toch vaker dan ik wil, m’n hoofd schudden en weer diep ademhalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
bilgy_no1 schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 22:22:
[...]

Alleen werken parkeersensoren helemaal niet aan de zijkant. Dit (geparkeerd staan tussen twee objecten) is dus eigenlijk net een situatie waar Vision Park Assist juist beter werkt...
Tuurlijk wel. Als ik met mijn achterkant naast een SuC stall sta gaat hij zeker piepen. Er zitten sensoren dicht op de wielen aan de zijkant op de bumpers. Die pakken wel een aardig stuk mee.

[ Voor 11% gewijzigd door Inspired op 28-06-2023 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silversurfer1
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 14-09 22:29
Russel88 schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 22:52:
[...]

Het probleem is dus ook dat ie de hoogte niet goed kan inschatten. Als je dus achter inparkeert piept ie vanwege de stoeprand. Handig voor de zijkanten, maar voor de achterkant heb je er geen klote van.
Ik word helemaal zenuwachtig van dat gepiep. Ik snap echt niet waarom ze de sensoren verwijderd hebben. Hoeveel besparen ze er nou mee?
Het is echt dat de concurrentie nog niet zo ver is. Basale zaken als parkeer hulp en een fatsoenlijke ruitenwisser werken gewoon niet.
Auto niet rijdt heel fijn, maar door zulke zaken moet ik toch vaker dan ik wil, m’n hoofd schudden en weer diep ademhalen.
Niet goed idd. Maar zal wel te maken hebben met z’n Masterplan. Ai iets ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05:47

Sebazzz

3dp

Als de Model 3 vijf minuten nadat u bent uitgestapt en alle portieren hebt gesloten een geauthenticeerde sleutel detecteert, wordt Wegloopvergrendeling uitgeschakeld en worden de portieren niet vergrendeld wanneer u wegloopt. U dient de auto dan handmatig te vergrendelen tot na uw volgende rit.
Vraagje, betekent dit dat als ik uitstap en uitgebreid met de buurman aan het praten bent dat mijn auto open blijft totdat ik hem zelf vergrendel? Wat is bereik van de telefoonsleutel trouwens?

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Dat had ik met mijn laatste auto ook. Komt omdat het zicht rondom belabberd is door die dikke A/B/C/what not stijlen tegenwoordig. Een naar verhouding klein achterraam helpt ook niet echt mee. Het voelt wellicht als een stap terug naar pre parkeersensor tijd maar ik ben niet anders gewend. Nog nooit in een eigen auto gereden met parkeersensoren. Boem is ho, dan maar eerst uitstappen en je eigen vision bijstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sebazzz schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 23:05:
[...]

Vraagje, betekent dit dat als ik uitstap en uitgebreid met de buurman aan het praten bent dat mijn auto open blijft totdat ik hem zelf vergrendel? Wat is bereik van de telefoonsleutel trouwens?
Is mij nog niet overkomen dat hij dan open blijft afaik. Bereik is niet heel groot aangezien het low power BT is, of hoe dat ook heet. Als ik even de laadkabel pak gaat hij soms (helaas) al dicht. Daar parkeer ik met de neus redelijk dicht in de buurt. Als in, neus op 50cm van de laadpaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Sebazzz schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 23:05:
[...]

Wat is bereik van de telefoonsleutel trouwens?
5 tot 10 meter ofzo, loop maar weg van je Tesla’s, dan zie je vanzelf wanneer ie op slot gaat.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sanny1987
  • Registratie: Januari 2011
  • Niet online
Falch schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 22:39:
[...]

Leuk om te zien. Welke supercharger locatie is die 4de foto? Ik meen me die bergen te herinneren van een eerdere vakantie maar ik weet niet meer waar ‘t is.
Dat is bij Piding, Duitsland, vlakbij Salzburg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Devian
  • Laatst online: 09:44
[...]

Zet de piepjes uit?

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02:08
Taro schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 13:35:
[...]

Goed bezig :)

Teslamate geeft hier nu 530,18 km als huidige projected range aan en het custom dashboard 529,5 km. Toen ik de auto ophaalde gaf Teslamate 520,37 km aan. Na bijna 6.000 km en zonder superchargen een mooie trend ;)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Zit nu overigens op een gemiddelde van 172 Wh/km door/in de auto zelf weergegeven, waarbij ik ook regelmatig na 19:00 de 130-140 km/uur aantik en sommige woon-werkverkeer ritten op 158 Wh/km uitkom over een afstand van 132 km met voornamelijk N- en snelwegen. Wat mij betreft echt mooi zuinig.

Teslamate berekent dit net even anders en dan kom ik met de Model Y Long Range 2023 uit op:
[Afbeelding]

vs de Model 3 P 2019 (Stealth versie) die ik hiervoor had:
[Afbeelding]
Zo zie je maar! 6000km met een stabiele dan wel stijgende lijn is wel knap.

Wij gaan vandaag wel voor een roadtrip waarbij eigenlijk alleen maar wordt gesupercharged en waarschijnlijk af en toe flink ontladen 😅 Eerst de F1 in Oostenrijk en daarna door naar Slovenië. Ben benieuwd wat het effect gaat zijn. Ben nu de auto naar 100% op aan het laden om te vertrekken wanneer ie dat bereikt heeft.

Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:22
[...]
Ik word helemaal zenuwachtig van dat gepiep.
Zet het uit

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05:47

Sebazzz

3dp

ZeRoC00L schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 05:44:
[...]

5 tot 10 meter ofzo, loop maar weg van je Tesla’s, dan zie je vanzelf wanneer ie op slot gaat.
Ik heb hem nog niet :+ Ik was benieuwd of hij niet per ongeluk van slot gaat als ik in de keuken staat. Het is denk ik 4 meter tussen keukenraam en straat-parkeerplek.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royaljoop
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08:42
Gisteren waren er weer een aantal afgeprijsde nieuwe tesla's in de aanbieding, de zgn voorraadmodellen. Ik was zelf even in twijfel of ik zou toeslaan (model Y), maar was eigenlijk bevreesd dat er iets beschadigd was aan die auto's. Zijn er tweakers die zo'n afgeprijsde voorraadmodel hebben aangeschaft en waren er bij aflevering of daarna mankementen of beschadigen aanwezig?

Of moet ik de conclusie trekken dat ze er gewoon vanaf willen om de maand of kwartaal cijfers positief te beïnvloeden. Wel raar dat het dan telkens om enkele exemplaren gaat toch.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sweebee
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 15:46
royaljoop schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 08:06:
Gisteren waren er weer een aantal afgeprijsde nieuwe tesla's in de aanbieding, de zgn voorraadmodellen. Ik was zelf even in twijfel of ik zou toeslaan (model Y), maar was eigenlijk bevreesd dat er iets beschadigd was aan die auto's. Zijn er tweakers die zo'n afgeprijsde voorraadmodel hebben aangeschaft en waren er bij aflevering of daarna mankementen of beschadigen aanwezig?

Of moet ik de conclusie trekken dat ze er gewoon vanaf willen om de maand of kwartaal cijfers positief te beïnvloeden. Wel raar dat het dan telkens om enkele exemplaren gaat toch.
Dit zijn gewoon nieuwe auto's, heeft meestal te maken met te veel voorraad van specifieke modellen aan het einde van het kwartaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GekkeRipper
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:34
Ik heb een voorraadmodel gekocht. Model 3, mijn eerste Tesla. De bodemplaat onder de voorkant hing los. Die is vervangen. Oorzaak onbekend uiteraard. Waarschijnlijk tijdens transport gebeurd. Ik kan niks zeggen over andere auto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 14:59
Ik parkeer altijd voor het appartementencomplex op openbare parkeervakken. Nu nemen mensen het niet zo nauw met het voorzichtig openen van autodeuren en belanden nog wel eens tegen je eigen auto aan.

Sentry Mode lijkt uitkomst te bieden, maar het valt me op dat ik een sloot aan 'voorvallen' op het scherm terugvindt waar geen spannende dingen gebeuren. Bij iedere opname gaan de komplampen aan als waarschuwing zoals in de handleiding beschreven.

Kan dat niet anders? Ik vind het vooral belangrijk om bewijs te hebben als ik een kras of deuk terugvindt. Nu trekt de auto vooral onnodige aandacht en worden er onnodig opnames gemaakt.

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Gr4mpyC3t schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 08:40:
Ik parkeer altijd voor het appartementencomplex op openbare parkeervakken. Nu nemen mensen het niet zo nauw met het voorzichtig openen van autodeuren en belanden nog wel eens tegen je eigen auto aan.

Sentry Mode lijkt uitkomst te bieden, maar het valt me op dat ik een sloot aan 'voorvallen' op het scherm terugvindt waar geen spannende dingen gebeuren. Bij iedere opname gaan de komplampen aan als waarschuwing zoals in de handleiding beschreven.

Kan dat niet anders? Ik vind het vooral belangrijk om bewijs te hebben als ik een kras of deuk terugvindt. Nu trekt de auto vooral onnodige aandacht en worden er onnodig opnames gemaakt.
Misschien komt er ooit nog "Deep Sentry" oid. Ik gebruik het eigenlijk sowieso niet meer om deze reden. Veel te veel false positives. Maar goed, volgens mij zijn ze eerst nog bezig met de regensensor en vision parkeerhulp dus denk dat Sentry tegen 2030 aan de beurt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwasie
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 15:29
Joosie200 schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 23:08:
[...]

Dat had ik met mijn laatste auto ook. Komt omdat het zicht rondom belabberd is door die dikke A/B/C/what not stijlen tegenwoordig. Een naar verhouding klein achterraam helpt ook niet echt mee. Het voelt wellicht als een stap terug naar pre parkeersensor tijd maar ik ben niet anders gewend. Nog nooit in een eigen auto gereden met parkeersensoren. Boem is ho, dan maar eerst uitstappen en je eigen vision bijstellen.
Is dat niet eigen aan een SUV ?
Iedereen wilt tegenwoordig een SUV : maar ze verwachten dan wel de draaicirkel van een kleine wagen, het rijgevoel van een sportwagen, ... .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online

Ik heb een voorraadmodel gekozen bij Tesla FR want die hadden hun uitverkoopkorting eerder toegepast. Later kwam Tesla NL ook met korting: vooral RWD en enkele LR. Op mijn exemplaar staat 6km op de teller. Of er mankementen te vinden zijn ga ik of deze vrijdag of volgende week vrijdag achterkomen.

Ik heb al de sms dat de levering zsm plaats gaat vinden, ik moet reageren per SMS of ik niet kan en anders zsm de betaling moet afronden. Kortom de bekende laatste week van het kwartaal drukte idee. Kijk er niet gek van op dat als ik vandaag de betaling regel, ik morgen allicht al verwacht ga worden. Voorraad staat in de weg en zaterdag is het al 1 juli.

Het is vooral teveel voorraad over aan het einde van het kwartaal. Afnemers van importeurs krijgen bonus per hoeveelheid auto's die je afneemt. Dat is in elk geval de incentive bij de doorsnee dealer. Dus hoe leger je voorraad, hoe meer je kunt bestellen voor volgend kwartaal en hoe hoger je bonus. Tesla over het algemeen wil graag de kwartaalcijfers boosten. Dus krijgt de model 3 LR en performance de free super charging cadeau en gaat overtollige voorraad in de laatste week met korting eruit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 12:27
Inspired schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 08:58:
[...]

Misschien komt er ooit nog "Deep Sentry" oid. Ik gebruik het eigenlijk sowieso niet meer om deze reden. Veel te veel false positives. Maar goed, volgens mij zijn ze eerst nog bezig met de regensensor en vision parkeerhulp dus denk dat Sentry tegen 2030 aan de beurt is.
Optimist...

Nog even afgezien van het feit dat we straks te horen krijgen dat Sentry niet gaat werken met oude hardware. Daar heb je echt een Tesla voor nodig met HW5.0 en net wat betere sensoren/camera's.

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 11:47
In een Model3 LR, wat is de ideale snelheid om zsm door Duitsland te reizen? Maximale snelheid (>200) en dan vaak laden of gewoon rond de 100 km aanhouden?

Mixed Reality dev

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
Menesis schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 10:33:
In een Model3 LR, wat is de ideale snelheid om zsm door Duitsland te reizen? Maximale snelheid (>200) en dan vaak laden of gewoon rond de 100 km aanhouden?
Voor mij is dat 140km zodat je de autopilot nog kunt gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-09 20:45
Jaren geleden is dit eens door Björn getest. Toen was 190 de ideale snelheid om in de minste tijd ver te komen.
Is natuurlijk wel afhankelijk van beschikbare laders.

Ik zou overigens doen wat @DaCoTa zegt: Autopilot gebruiken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Die 190 was wel met een oude 3 met Pana. De nieuwe laad langzamer dus kan zomaar iets anders zijn nu. Ook is 190 tegenwoordig vaak toch niet mogelijk over langere stukken. Ik rij persoonlijk idd ook nu 140 (voorheen 150) op de AP. Lang leve Vision.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierz
[...]

Tja ik vind het juist fijn dat de auto 3 camera’s heeft en ik niet op die USS piepjes hoef te vertrouwen die sommige dingen wel of niet detecteren. Die stammen toch een beetje uit de tijd dat er nog geen fatsoenlijke camera’s waren.

Wat ik wèl jammer vind is dat er geen 360 camera view is. Dit moet mogelijk zijn met alle camera’s zou je zeggen…

Dus mijn tip: even de muscle memory trainen op rijden op de camera’s. Je kan ook de camera’s onder je linker scrollwiel zetten om ze snel op te roepen bij vooruit rijden.

(En die ruitenwisser werkt hier wel prima eigenlijk met de huidige software versie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeesPimelmees
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14-09 20:34
Pierz schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 11:23:
[...]

Tja ik vind het juist fijn dat de auto 3 camera’s heeft en ik niet op die USS piepjes hoef te vertrouwen die sommige dingen wel of niet detecteren. Die stammen toch een beetje uit de tijd dat er nog geen fatsoenlijke camera’s waren.

Wat ik wèl jammer vind is dat er geen 360 camera view is. Dit moet mogelijk zijn met alle camera’s zou je zeggen…

Dus mijn tip: even de muscle memory trainen op rijden op de camera’s. Je kan ook de camera’s onder je linker scrollwiel zetten om ze snel op te roepen bij vooruit rijden.

(En die ruitenwisser werkt hier wel prima eigenlijk met de huidige software versie)
Er is geen front view camera toch? Behalve degene bovenin maar echt handig met parkeren is dat niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierz
KeesPimelmees schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 11:29:
[...]

Er is geen front view camera toch? Behalve degene bovenin maar echt handig met parkeren is dat niet.
Klopt, maar dat red ik nog met m’n ogen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luc Beek
KeesPimelmees schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 11:29:
[...]

Hoe roep je front view cam(s) op dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeesPimelmees
Luc Beek schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 11:39:
[...]

Hoe roep je front view cam(s) op dan?
Zover ik weet niet mogelijk. Alleen als dashcam en wordt gebruikt voor Tesla Vision.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RevellNL
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-08 10:30
KeesPimelmees schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 11:40:
[...]

Zover ik weet niet mogelijk. Alleen als dashcam en wordt gebruikt voor Tesla Vision.
Sinds de meest recente update zijn alle camera's te bekijken geloof ik?

https://www.notateslaapp....-tesla-s-cameras-and-more

"The desire to bring something into the world that didn't exist, is one of the most important human desires there is. We are inventors, and we are explorers." - Adam Savage

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KeesPimelmees
RevellNL schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 11:47:
[...]

Sinds de meest recente update zijn alle camera's te bekijken geloof ik?

https://www.notateslaapp....-tesla-s-cameras-and-more
Via Service -> Camera Preview dus. Alleen probeer jij maar eens in te parkeren op die front view :*)
Touché wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jaap-io
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:23
Ik heb al een service verzoek ingeschoten, maar ben benieuwd of er meer mensen zijn met dezelfde ervaring:

Zondag viel 2x tijdens het rijden de airco uit. Met uit en aanzetten ging hij wel weer koelen, maar het bleef op automatsich erg warm, dus maar op handmatig gezet.

Maandag viel het mij op dat de parkeer assistent niet werkt, de melding was "parkeer hulp laden", maar hij werd niet geladen.

Gister was het hele driver aid gebeuren niet beschikbaar, geen autopilot, geen cruise control, geen visualization en ik denk dus ook geen aanvullende veiligheidssystemen, dit alles zonder foutmeldingen of iets :|
het werkt niet, maar je weet het dus niet :X

daarbij gaat de auto ook niet in sleep dus aardige battery drain bij stilstand :(

uiteraard heb ik het systeem gereset, inmiddels meerdere keren.

herkent iemand dit?

[ Voor 5% gewijzigd door -Jaap-io op 29-06-2023 11:56 ]

/me doet van alles: werken, bieren, BBQ-en, Pizza bakken en zwemmen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 14:59
Inspired schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 08:58:
[...]

Dat zou de ideale situatie zijn. Ik was er al bang voor dat het is zoals het is. :)

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stef87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 08-09 21:00

Tesla in een notendop: vooral veel verkopen einde kwartaal..(houden geen /maar kort voorraad aan)

Gisteren Eindhoven- Antwerpen retour gereden en ik zag 10 vrachtwagens met alleen maar Model Y’s, beloofd weer veel goed voor de aandelen denk ik :-)

Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luc Beek
KeesPimelmees schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 11:52:
[...]

Via Service -> Camera Preview dus. Alleen probeer jij maar eens in te parkeren op die front view :*)
Touché wel.
Werkt alleen in P zelfs? En sowieso, hier start die view überhaupt niet op 😩

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-09 20:45
-Jaap-io schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 11:54:
Ik heb al een service verzoek ingeschoten, maar ben benieuwd of er meer mensen zijn met dezelfde ervaring:

Zondag viel 2x tijdens het rijden de airco uit. Met uit en aanzetten ging hij wel weer koelen, maar het bleef op automatsich erg warm, dus maar op handmatig gezet.

Maandag viel het mij op dat de parkeer assistent niet werkt, de melding was "parkeer hulp laden", maar hij werd niet geladen.

Gister was het hele driver aid gebeuren niet beschikbaar, geen autopilot, geen cruise control, geen visualization en ik denk dus ook geen aanvullende veiligheidssystemen, dit alles zonder foutmeldingen of iets :|
het werkt niet, maar je weet het dus niet :X

daarbij gaat de auto ook niet in sleep dus aardige battery drain bij stilstand :(

uiteraard heb ik het systeem gereset, inmiddels meerdere keren.

herkent iemand dit?
Daar lijkt me een stukje hardware stuk. Dit zijn wel heel veel gekke dingen bij elkaar :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Nu online
[...]
Nee, sowieso een serviceverzoek inschieten. Het kan een gefaalde firmware update zijn, maar lijkt eerder op een hardware probleem.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pl0xs
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 08:09
World’s First Portable Freezer for Tesla Sub-Trunk

https://www.kickstarter.c...eezer-for-tesla-sub-trunk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• r0bb
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 14:26
Leuk voor die amerikaanse bbq op de parkeerplaats in het bos, maar hoe kom je erbij al rijdende op de Peage?

-O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gast777
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 14-09 21:07
Dogooder schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 18:53:
Ik heb de Usb-c aansluiten geprobeerd bij mijn MY 2023, even testen (alleen laden) voor vakantie. En ik merk dat de Usb-c achter enkel werkt met de originele apple kabel. Kabels van de hema doen het niet.
Ook mijn Samsung android met merkloze Usb-c kabel doet het bij de aansluiten voorin in de middenconsole wel, maar achterin niet.

Heeft iemand hier ervaring mee? Wat heeft die apple kabel dat daar laden wel werkt en een andere verder prima kabel niet?
Ik had hetzelfde probleem. Zelfs een nieuw kabeltje USB-C naar Lightning (Apple) van de Albert Heijn werkte niet in de auto, terwijl die verder perfect werkt.

Ergens op een forum zei iemand dat de kabel moet voldoen aan de "PD" (power delivery) standaard. Heb een paar PD kabels gekocht en die werken gelukkig perfect. Zo kunnen de kids hun iPhone tenminste inpluggen achterin :)

De kabel die ik aangeschaft heb is deze: https://www.amazon.nl/dp/...o2ov_dt_b_product_details maar elke "PD" kabel zou moeten voldoen.

6 kWp solar | Daikin Intergas Hybride 8kW | Tesla Model Y RWD 2023 | Fiat 500e 2014 | Zendure SF2400AC 17 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heath
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-09 21:46
r0bb schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 14:27:
[...]

Leuk voor die amerikaanse bbq op de parkeerplaats in het bos, maar hoe kom je erbij al rijdende op de Peage?

-O-
Niet alleen dat, ik ben ook benieuwd hoe dit ding zijn warmte kwijt raakt. :P
Zo eens de pagina in detail lezen, heb hem alleen even snel gescanned.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pl0xs
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 08:09
Heath schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 14:39:
[...]

Niet alleen dat, ik ben ook benieuwd hoe dit ding zijn warmte kwijt raakt. :P
Zo eens de pagina in detail lezen, heb hem alleen even snel gescanned.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Telesto
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 07:11
DaCoTa schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 14:02:
[...]

Nee, sowieso een serviceverzoek inschieten. Het kan een gefaalde firmware update zijn, maar lijkt eerder op een hardware probleem.
Ik zou ook zeker even met telefonisch contact opnemen met Tesla Service. Zij kunnen op afstand inloggen op je auto en meer inzien. Ook kunnen ze een heel aantal dingen op afstand reseten. Mocht er ergens een software glitch zitten dan kunnen ze dat snel verhelpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Jaap-io
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:23
Telesto schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 15:16:
[...]

[...]

Ik zou ook zeker even met telefonisch contact opnemen met Tesla Service. Zij kunnen op afstand inloggen op je auto en meer inzien. Ook kunnen ze een heel aantal dingen op afstand reseten. Mocht er ergens een software glitch zitten dan kunnen ze dat snel verhelpen.
Heb via de app contact met Service, net nog even gereden en meldingen gemaakt, ze gaan nu remote kijken.

/me doet van alles: werken, bieren, BBQ-en, Pizza bakken en zwemmen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluutmaran
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-08 21:45

Hier een voorraad Model Y tijdens de laatste kwartaalpush gekocht met flinke korting. Gewoon nieuwe auto en geen enkele klacht.

Had nu wel wat Model Y LR Cherry Red wagens verwacht met korting maar kortingen zijn maar mondjesmaat nu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• b0On
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-05 19:27
Ik heb ook (2 weken geleden) een 'voorraadmodel' gekocht met een forse korting, maar dit is gewoon een nieuwe.
Dit weet ik vrij zeker want;
* Verkoper beloofde dit
* De VIN van de auto is heel nieuw
* De auto kwam pas de dag voor mijn levering van de vrachtwagen rollen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heath
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-09 21:46

Exact wat anderen al aangeven. Tesla bevindt zich in de luxepositie dat ze toch niet genoeg auto's kunnen maken naar hoeveel vraag ze hebben, dus maken ze gewoon alles wat ze kunnen. Hier zitten soms configuraties tussen waar niet 1-2-3 een order aan gekoppeld kan worden (of een order die de auto aan zich voorbij laat gaan, bijvoorbeeld door een te snelle levertijd of niet de gewenste fabriek) en die gaan dan in de aanbieding als voorraadmodel. Dus gewoon gloedjenieuw. :)

Hier zo ook een Y RWD voorraadmodel gescoord, piekfijn en tiptop in orde, alleen wat lijmresten van het beschermfolie op de trims die ter plekke voor me werd schoongemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speed60
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21-08 14:47
Als je er een beetje aan rekent bij totale afstand van 2000 km
Stops: 20 minuten laden 10-80% + 5 minuten extra reistijd en inpluggen
Bij 100 km/h en 145 Wh/km totaal ca. 23 uur.
Bij 130 km/h en 185 Wh/km ca. 19 uur
Bij 150 km/h en 210 Wh/km ca. 18 uur

Daarboven lijkt weinig winst te behalen.
Bij 200 km/h schiet het verbruik tot boven de 400 Wh volgens diverse filmpjes. Totale reistijd blijft dan ca. 18 uur.

Gigabyte EP43-U3DL - E7500@3,3Ghz - OCZ Reaper 4Gb DDR2-6400 - Club3D HD4770 - Samsung Spinpoint F3 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whazaaaa
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:06
gast777 schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 14:29:
[...]

Ik had hetzelfde probleem. Zelfs een nieuw kabeltje USB-C naar Lightning (Apple) van de Albert Heijn werkte niet in de auto, terwijl die verder perfect werkt.

Ergens op een forum zei iemand dat de kabel moet voldoen aan de "PD" (power delivery) standaard. Heb een paar PD kabels gekocht en die werken gelukkig perfect. Zo kunnen de kids hun iPhone tenminste inpluggen achterin :)

De kabel die ik aangeschaft heb is deze: https://www.amazon.nl/dp/...o2ov_dt_b_product_details maar elke "PD" kabel zou moeten voldoen.
Ik heb deze van Anker:
https://www.amazon.nl/Ank...oorziening/dp/B07XYY6Q34/

staat gaat PD bij, maar werkt wel gewoon in mijn Model Y

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 2_linkerhanden
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 13-08 21:36

Ik heb eind Q1 een voorraadmodel Y-LR gekocht en kon hem 2 dagen later ophalen. Voordeel: paar duizend euro korting, 5.000 SuC-km's en levering binnen 2 dagen. Nadeel: 3.5 uur in de rij staan (deels buiten in de regen) tijdens het ophalen (wel met gratis friet ;) ). M'n order van half februari heb ik daarna gecancelled.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimB.
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21-01 22:35
Heb de MY RWD nu 2 weken en al 3x bij het instappen een zwart scherm. Je kan dan wel wegrijden maar het scherm blijft gewoon zwart. Elke keer opgelost met een reset. Herkenbaar/normaal of te vaak in zo'n korte tijd?

Verder he-le-maal gek van de 60KM wegen hier in de buurt met lijnen aan de zijkant, daar gaat ie helemaal als een dolle op. 3/4 keer keihard piepen met stuurcorrectie waarna het voor de rest van de rit wordt uitgeschakeld. Nog niet ontdekt hoe je dat definitief uit kan zetten.

[ Voor 39% gewijzigd door TimB. op 29-06-2023 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luc Beek
TimB. schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 20:05:
Heb de MY RWD nu 2 weken en al 3x bij het instappen een zwart scherm. Je kan dan wel wegrijden maar het scherm blijft gewoon zwart. Elke keer opgelost met een reset. Herkenbaar/normaal of te vaak in zo'n korte tijd?
Ik had het ook in de eerste week, maar na een paar resets niet meer gehad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feelthepower
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14:13
En hoeveel geld scheelt het op zo’n einde kwartaal model? Of verschilt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geraroz
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 12:58

Verder he-le-maal gek van de 60KM wegen hier in de buurt met lijnen aan de zijkant, daar gaat ie helemaal als een dolle op. 3/4 keer keihard piepen met stuurcorrectie waarna het voor de rest van de rit wordt uitgeschakeld. Nog niet ontdekt hoe je dat definitief uit kan zetten.
heb jij toevallig ook sentry aan staan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Hier ook al 3x gehad, scherm had ik toen niet echt nodig, want ik ging even naar de laadpaal (thuis nog niet geleverd). Hoe reset je hem zodat je weer beeld krijgt?

En sentry staat in mijn geval uit.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
ZeRoC00L schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 20:24:
[...]

Hier ook al 3x gehad, scherm had ik toen niet echt nodig, want ik ging even naar de laadpaal (thuis nog niet geleverd). Hoe reset je hem zodat je weer beeld krijgt?

En sentry staat in mijn geval uit.
twee knoppen op het stuur tegelijk tijdje indrukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimB.
  • Laatst online: 21-01 22:35
geraroz schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 20:19:
[...]

heb jij toevallig ook sentry aan staan ?
Nee ik gebruik geen sentry.....beide knoppen op het stuur idd 10 seconden tegelijk indrukken.

[ Voor 13% gewijzigd door TimB. op 29-06-2023 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hollanda
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-08 16:15
feelthepower schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 20:09:
En hoeveel geld scheelt het op zo’n einde kwartaal model? Of verschilt dat?
Ik had 12% korting op een RWD blauw. 44k ipv 49,nogwat k in Q1 2023.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• pirader
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 06-04-2024
Zonet mijn tesla model y performance quicksilver gekocht! Hopelijk snel geleverd!

Alvast aan het kijken naar accessoires die handig zijn.

Hebben jullie nog tips?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nosch
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13-08 19:24

Nosch

MYLR Blue

pirader schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 21:46:
Zonet mijn tesla model y performance quicksilver gekocht! Hopelijk snel geleverd!

Hebben jullie nog tips?
Gefeliciteerd!

Zelf heb ik spatlappen, bakjes voor in de middenconsole, mat voor de kofferbak, SSD schijf, inzet voor de bekerhouder... Vergeet vast iets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bomax
Vandaag voor het eerst dat wegloopvergrendeling het niet meer doet (met telefoon als sleutel). Kwam de auto ook alleen in met de app en sluiten idem. Telefoon is wel gewoon met bt verbonden met de auto. Iemand een tipje om te proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
bomax schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 22:30:
Vandaag voor het eerst dat wegloopvergrendeling het niet meer doet (met telefoon als sleutel). Kwam de auto ook alleen in met de app en sluiten idem. Telefoon is wel gewoon met bt verbonden met de auto. Iemand een tipje om te proberen?
BT ff aan en uit. Of even vliegtuigmodus aan uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peertjah
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 10-12-2024

Hebben jullie nog tips?
Klittenband ding voor kofferbak bakje te maken.
All weather matten voor en achter.
Schermfolie. Kocht ik ook vorige week, maar zelf verpest bij aanbrengen.

Zijn er mensen met krassen e.d. op het scherm?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Oekol
Peertjah schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 22:39:
[...]
Zijn er mensen met krassen e.d. op het scherm?
Nee, waarvan? Heb geen bescherming maar bedien 't scherm dan ook niet met m'n sleutelbos. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bomax
Oekol schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 22:33:
[...]

BT ff aan en uit. Of even vliegtuigmodus aan uit
Thanks. Dat had ik al geprobeerd. Heb ook even de bt verbinding opnieuw gekoppeld en een soft reset. Prima verbinding met auto alleen vergrendeld hij alleen via de app ineens. Bijzonder..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
bomax schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 22:48:
[...]

Thanks. Dat had ik al geprobeerd. Heb ook even de bt verbinding opnieuw gekoppeld en een soft reset. Prima verbinding met auto alleen vergrendeld hij alleen via de app ineens. Bijzonder..
Heb je in het instellingen menu een schuifje aangepast? Ik zag laatst in de app of in de auto waar je volgens mij kon uitzetten dat als je wegloopt hij niet automatisch ik slot gaat of een locatie instellen waar die dat niet doet dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bomax
Oekol schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 23:01:
[...]

Heb je in het instellingen menu een schuifje aangepast? Ik zag laatst in de app of in de auto waar je volgens mij kon uitzetten dat als je wegloopt hij niet automatisch ik slot gaat of een locatie instellen waar die dat niet doet dacht ik.
Ik zag de optie om thuis locatie uit te sluiten van de wegloopvergrendeling idd. Heb niets aangepast overigens, kon er ineens niet meer in net... vreemd dat hij wel direct de telefoon connect. Morgen nog maar eens goed kijken, eventueel een harde reset als deze onzin blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
bomax schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 23:09:
[...]

Ik zag de optie om thuis locatie uit te sluiten van de wegloopvergrendeling idd. Heb niets aangepast overigens, kon er ineens niet meer in net... vreemd dat hij wel direct de telefoon connect. Morgen nog maar eens goed kijken, eventueel een harde reset als deze onzin blijft.
Je kunt de auto of uitschakelen of resetten, een andere vorm van resetten (bijv. de versie met aanvullend de rem ingedrukt houden) bestaat niet.

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Ik weet niet hoor, maar ik kan het juist behoorlijk goed bepalen bij de neus. Vision Park Assist geeft het behoorlijk ruim aan: ruim 50 cm ipv 30 cm, dus als ik die aanhoud rijd ik nog een klein stukje naar voren en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bomax
De auto gaat weer als vanouds open met mijn telefoon gelukkig. Had wel een zwart scherm vanmorgen... bijzondere auto hehe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
bomax schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 08:44:
De auto gaat weer als vanouds open met mijn telefoon gelukkig. Had wel een zwart scherm vanmorgen... bijzondere auto hehe
't is net een computer :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrDaantje
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 15-06-2024
Morgen laat ik mijn achterruit en achterste zij-ruiten blinderen.

Iemand tips voor welk % licht doorlatendheid ik zal toepassen, wat is mooi?

Betreft een zwarte tesla model 3 uit '23.

Foto's worden gewaardeerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiodurans
  • Laatst online: 15:37
Volgens mij zijn hier recent foto’s geplaatst van iemand die voor 5% is gegaan. Dat staat ook op mijn planning voor de achterste kleine zijruitjes en de achterruit.

[ Voor 18% gewijzigd door Radiodurans op 30-06-2023 11:00 ]

MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE/EN4C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElonDusk
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 01-09 23:51
mrDaantje schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 09:44:

Ik had 15% laten doen 8)

ElonDusk in "Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1"

Model 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06:29
mrDaantje schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 09:44:

De mijne 20% doorzichtig.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d8iVKYYxdizChHjWYPPWZ9tuR_w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LnqnM9xZg0npiniPtM2kKbCZ.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h1pIMUeO843r6eDeULhLLmg5iBU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sfzcf7hS8bcq5Okk9n60sWsO.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb de achterruit wel gelaten zoals deze is. Heb je gezien hoe deze er van binnen uit ziet na tinten? Door de tint van het dak heb je 2 keuzes: helemaal door laten lopen waardoor deze heel donker wordt bij de standaard tint of voor de helft en dan zie je de lijn binnenin lopen. Persoonlijk vind ik beide zonde.

Als voorbeeld
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8YW1Zcztu5xZR7bMKTGAU1xBMUY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xBKaswU7nwUZzPNmMaDObZdO.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 19% gewijzigd door Maurice- op 30-06-2023 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Sinds 2 dagen 20% laten plaatsen.

5% is echt praktisch zwart, moet je net mooi vinden.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hsb85
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-09 21:59
@mrDaantje @ElonDusk @Maurice- @Hooglander1

ik wil de mijne ook laten doen, waar hebben jullie dat gedaan?

Weten jullie ook of ergens in de buurt van Groningen mogelijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucLey
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 16-05 19:30
Sinds gisterenavond staat de wagen niet meer in mijn app met alle gevolgen vandalen. Moet sleutelkaart gebruiken,…. Na contactname met Tesla werd aangegeven dat idd mijn mailadres niet meer met de wagen gekoppeld is en dat ze het in orde zouden brengen. Ik kreeg ook advies met LM contact op te nemen omdat er 2 mailadressen zouden zijn die vermoedelijk van de LM kwam. Na contactname met ALD kreeg ik daar te horen dat ik vandaag al de 10de was die de app niet meer kon gebruiken, niet meer SC’en,… omdat er een probleem is bij Tesla. Zij hadden een mail van Tesla die aangaf dat er problemen waren en dat dit tegen morgenavond in orde zou moeten zijn.
Zijn er hier nog slachtoffers?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oekol
bomax schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 22:48:
[...]

Kijk even in de instellingen in de auto of je mobiel nog steeds verbonden is als sleutel naast je kaart. Wellicht heb je een keer op die regel gedrukt dan verwijder je hem per ongeluk bedenk ik me nu.

Edit: lees net dat die weer als vanouds doet. Never kind :)

[ Voor 5% gewijzigd door Oekol op 30-06-2023 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

hsb85 schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 10:18:
@mrDaantje @ElonDusk @Maurice- @Hooglander1

ik wil de mijne ook laten doen, waar hebben jullie dat gedaan?

Weten jullie ook of ergens in de buurt van Groningen mogelijk is?
Regio Rotterdam, dus niet bepaald in de buurt. Gewoon een beetje googlen, er zijn genoeg partijen die het doen.

Al moet ik ook nog kijken of ik blij ben met de mijne, lijkt alsof er wat blaasjes onder het folie zitten, ff kijken of dat nog wegtrekt met de tijd.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwoelie
  • Laatst online: 14-06-2024

Hebben jullie nog tips?
inzetbakjes voor de middenconsole en armsteun, zijn zo diep dat je er anders alles in kwijt raakt.

En als je nog matten zoekt, ik heb deze over; https://www.amazon.nl/dp/...8126711_487805961_TE_item

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oekol
Was de vorige update een voorloper op de 360 graden view?
Lijkt er op van wel in de 4.22.5 update zie hier.

Afbeeldingslocatie: https://www.notateslaapp.com/images/tesla-app-updates/4.22.5/webcam-grid.jpg

Het gaat hier echter wel om de app van je mobiel, maar he.. de start is er?

Ook de volgende stap voor de trip planner, je kan nu vooruit plannen. Nu nog wachten tot je ook een aankomst percentage in kan stellen!

Afbeeldingslocatie: https://www.notateslaapp.com/images/tesla-app-updates/4.22/trip-planner-improvements.jpg

[ Voor 39% gewijzigd door Oekol op 30-06-2023 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:48
Maurice- schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 10:04:
[...]

De mijne 20% doorzichtig.
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Ik heb de achterruit wel gelaten zoals deze is. Heb je gezien hoe deze er van binnen uit ziet na tinten? Door de tint van het dak heb je 2 keuzes: helemaal door laten lopen waardoor deze heel donker wordt bij de standaard tint of voor de helft en dan zie je de lijn binnenin lopen. Persoonlijk vind ik beide zonde.

Als voorbeeld
[Afbeelding]
Nice. Wat zijn dit voor wheelcaps ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06:29
Luqq schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 10:51:
[...]

Nice. Wat zijn dit voor wheelcaps ?
Matte Black. Nog steeds heel blij mee. Niet-kenners hebben tot op heden nooit opgemerkt dat het wieldoppen zijn.
Pagina: 1 ... 42 ... 502 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: