Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 41 ... 502 Laatste
Acties:
  • 3.700.196 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0bb
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 11:33
Ik ervaar met de MY RWD bij 100 kmh + enige trilling geluiden rondom de zonneklep boven mn hoofd. Zijn mensen hier bekend mee? Vind het afwerkstuk waar de zonnekleppen op gemonteerd zitten sowieso wat blikkerig klinken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geraroz
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 12:58
PeterinDen Haag schreef op zondag 18 juni 2023 @ 11:04:
Gister de nieuwe software update uitgevoerd.
Verliep probleemloos. Tot vanmorgen.
Na openen van de auto bleef het scherm zwart. Aanraken had geen effect.
Even gewacht en toen maar de reset uitgevoerd. Had na de reset weer beeld, maar geen aanraakgevoeligheid.
Ik kon pin to drive niet intoetsen. Na nog een reset werkte het scherm weer naar behoren en kon ik wegrijden.
Ik weet niet of er een relatie is met de update. Iemand anders problemen ervaren na de update?
Ik had dit vanochtend ook, alles leek wel te werken, alleen het scherm was zwart. Ik heb geen pintodrive dus kon gewoon rijden, maar moest inderdaad 1x resetten om weer beeld te krijgen (terwijl verder alles leek te werken). Hoop dat het iets eenmaligs is, , heb hem pas sinds Donderdag. Is dit probleem weg gebleven ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frosty__
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 11-09 07:01
ZveenT schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 20:50:
Heeft iemand een idee sinds wanneer de rente 5.99% is op financial lease voor een MY?
Dit was 3.5% tot ..? 1 juni? Of daarvoor al? Heb het de laatste weken niet heel goed meer bijgehouden..
Ik houd de prijzen en ook de huurkoop al een tijdje in de gaten. Ik dacht ook ineens dat de rente was verhoogd. Maar als ik het naast mijn berekeningen van eerder dit jaar leg dan is de rente die je betaald toch nagenoeg hetzelfde. Oftewel; ik denk dat ze de rente notatie hebben moeten aanpassen naar hetgeen je daadwerkelijk betaald (over de looptijd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thetakman
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-09 20:27
geraroz schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 09:34:
[...]

Ik had dit vanochtend ook, alles leek wel te werken, alleen het scherm was zwart. Ik heb geen pintodrive dus kon gewoon rijden, maar moest inderdaad 1x resetten om weer beeld te krijgen (terwijl verder alles leek te werken). Hoop dat het iets eenmaligs is, , heb hem pas sinds Donderdag. Is dit probleem weg gebleven ?
Hier exact hetzelfde, niet zelf de update uitgevoerd of iets (auto pas sinds vorige week)
Maar stapte vanochtend in, auto ging aan (geen pin ook hier) en radio ging aan, beeld bleef zwart. Reset uitgevoerd (1X) door de 2 scrol knoppen op het stuur en alles werkte weer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• r0bb
Frosty__ schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 09:48:
[...]

Ik houd de prijzen en ook de huurkoop al een tijdje in de gaten. Ik dacht ook ineens dat de rente was verhoogd. Maar als ik het naast mijn berekeningen van eerder dit jaar leg dan is de rente die je betaald toch nagenoeg hetzelfde. Oftewel; ik denk dat ze de rente notatie hebben moeten aanpassen naar hetgeen je daadwerkelijk betaald (over de looptijd).
Dit is helaas niet helemaal waar. Als ik mijn config en gelijke financiële zaken nu invoer betaal ik 60eu meer per maand vergeleken met de actie rente van 3,50% die ik heb genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
thetakman schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 09:48:
[...]

Hier exact hetzelfde, niet zelf de update uitgevoerd of iets (auto pas sinds vorige week)
Maar stapte vanochtend in, auto ging aan (geen pin ook hier) en radio ging aan, beeld bleef zwart. Reset uitgevoerd (1X) door de 2 scrol knoppen op het stuur en alles werkte weer.
Mijn vriendin meldde hetzelfde dit weekend, scherm bleef zwart. Auto tijd laten staan, toen bij het openen van de passagiers deur ineens weer beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frosty__
r0bb schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 10:14:
[...]

Dit is helaas niet helemaal waar. Als ik mijn config en gelijke financiële zaken nu invoer betaal ik 60eu meer per maand vergeleken met de actie rente van 3,50% die ik heb genomen.
€60 euro verschil p/mnd kan toch niet het verschil verklaren tussen 3,5% rente of 5,99% rente?

Ik heb het even nagekeken met twee berekeningen. Let op, het betreft hier twee auto's die (destijds) werden aangeboden met korting. Bij de MY van 12-05 zit een trekhaak en is dus iets duurder.

12-05-2023; MYLR, 20Inch wielen, Zwart, Wit interieur, trekhaak
- Nieuwprijs €56173 (demo > korting)
- Huurkoop 24 maanden
- Aanbetaling €15000
- Maandbedrag €1028
- Slottermijn €20000
- Financiering €44663
- Rentebedrag €3490

24-06-2023; MYLR, 20Inch wielen, Zwart, Wit interieur
- Nieuwprijs €55403 (demo > korting)
- Huurkoop 24 maanden
- Aanbetaling €15000
- Maandbedrag €1004
- Slottermijn €20000
- Financiering €44096
- Rentebedrag €3693

De bedragen heb ik overgenomen van de Tesla website en wat er wordt weergegeven bij huurkoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maharens
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 04-08 11:05
ZveenT schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 20:50:
Heeft iemand een idee sinds wanneer de rente 5.99% is op financial lease voor een MY?
Dit was 3.5% tot ..? 1 juni? Of daarvoor al? Heb het de laatste weken niet heel goed meer bijgehouden..
Als je op de site kijkt en een auto kiest is de rente op dit moment 3,49%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RevellNL
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-08 10:30
maharens schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 11:41:
[...]

Hier toch echt ook die 5.99%..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HMWa9iYDoOKykxBtOekWY_hi4_k=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ZCQaGKhsf8xosaZ0aFoqODVC.png?f=user_large

"The desire to bring something into the world that didn't exist, is one of the most important human desires there is. We are inventors, and we are explorers." - Adam Savage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frosty__
maharens schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 11:41:
[...]

Ik zie dit staan:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DeJW41nAT-kBNAtIaRPoJ-59R0I=/800x/filters:strip_exif()/f/image/LX6SEHesiYWYuvyDB8qsZUEQ.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RevellNL
RevellNL schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 11:46:
[...]

Hier toch echt ook die 5.99%..

[Afbeelding]
Blijkbaar is de Model 3 op 3.49% en de Model Y op 5.99%!

"The desire to bring something into the world that didn't exist, is one of the most important human desires there is. We are inventors, and we are explorers." - Adam Savage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0bb
Frosty__ schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 11:19:
[...]

€60 euro verschil p/mnd kan toch niet het verschil verklaren tussen 3,5% rente of 5,99% rente?

Ik heb het even nagekeken met twee berekeningen. Let op, het betreft hier twee auto's die (destijds) werden aangeboden met korting. Bij de MY van 12-05 zit een trekhaak en is dus iets duurder.

12-05-2023; MYLR, 20Inch wielen, Zwart, Wit interieur, trekhaak
- Nieuwprijs €56173 (demo > korting)
- Huurkoop 24 maanden
- Aanbetaling €15000
- Maandbedrag €1028
- Slottermijn €20000
- Financiering €44663
- Rentebedrag €3490

24-06-2023; MYLR, 20Inch wielen, Zwart, Wit interieur
- Nieuwprijs €55403 (demo > korting)
- Huurkoop 24 maanden
- Aanbetaling €15000
- Maandbedrag €1004
- Slottermijn €20000
- Financiering €44096
- Rentebedrag €3693

De bedragen heb ik overgenomen van de Tesla website en wat er wordt weergegeven bij huurkoop
Jawel hoor, bij een financiering van 35K betekend het verschil van 2,50% rente 875eu per jaar bij aftrap. Ongeveer 70eu per maand dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maharens
RevellNL schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 11:47:
[...]

Ach idd, daar zat nooit verschil in volgens mij, goed gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:47
thetakman schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 09:08:
Zoals eerder al gemeld, net nieuw in Tesla land. (M3 RWD 2023)
Bedankt voor de vorige antwoorden, enorm veel info hier kunnen vinden.

Echter nog iets wat vraagtekens oproept:

Autopilot staat aan, marge +3, zet hem onder de marge aan en hij gaat netjes naar 103 (mag hier 100 en bord zie je ook op het display)

Nu rij ik op een N weg, en komt er een bord 80 of 70.. Auto herkent het bord en ik zie deze rechtsbovenin ook staan. Maar hij houdt hem stug op 103 Max en vertraagt niet. Bloed irritant want 1.000 meter verder mag je weer 100. De Toyota Corolla die ik eerder had pakte die wel goed op. Doe ik iets verkeerd?

In de autopilot instellingen heb ik wel gevonden dat hij nu op Snelheidlimiet relatief staat i.p.v. absoluut ? Moet ik dit aanpassen voor hij gaat vertragen?

(P.S. ja ik heb de handleiding gelezen en ook getracht te zoeken, maar zover ik kan ondervinden zou hij gewoon moeten vertragen na herkenning van het bord? )
Nee. Complete willekeur. Soms doet hij het wel en soms niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thetakman
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-09 20:27
STIMPPYYY schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 12:41:
[...]

Nee. Complete willekeur. Soms doet hij het wel en soms niet.
Are you serious?

Hmm.. dat is wel flink minder dan, ik heb stukken waar veel gewisseld wordt tusen 50- 70 - 100 en je wordt er na 30 km wel een beetje zat van dat ik om de 5 minuten met de pookje in de hand de cruise erop en eraf aan het halen bent.

Of ik zit 10km met het pedaal te rijden, terwijl de cruise aanstaat (op 50 zetten en dan zelf 70 en 100 rijden) waardoor het hele nut van de functie een beetje nutteloos wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:41
RevellNL schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 11:47:
[...]

Oh dat was eerst andersom volgens mij

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frosty__
datadevil schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 12:58:
[...]

Oh dat was eerst andersom volgens mij
Ik vind dat ze in brede zin zitten te... ja, wat eigenlijk? Opzettelijk zaken wijzigen? Zaken proberen? A/B-testen uitvoeren?
Als ik alleen al naar de beschikbare voorraad MY kijk afgelopen weken dan zit er zoveel dynamiek in dat ik mij lastig kan voorstellen dat dit de fysieke voorraad moet weerspiegelen of hetgeen op de boot staat en onderweg is hier naartoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
Frosty__ schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 13:21:
[...]

Ik vind dat ze in brede zin zitten te... ja, wat eigenlijk? Opzettelijk zaken wijzigen? Zaken proberen? A/B-testen uitvoeren?
Als ik alleen al naar de beschikbare voorraad MY kijk afgelopen weken dan zit er zoveel dynamiek in dat ik mij lastig kan voorstellen dat dit de fysieke voorraad moet weerspiegelen of hetgeen op de boot staat en onderweg is hier naartoe.
De 3 voorraad is ook heel laag, maar of dat nou expres is of dat er wellicht een nieuwe 3 aankomt..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrScratch
  • Laatst online: 11:24

MrScratch

I am rubber, you are glue

Korvaag schreef op maandag 26 juni 2023 @ 17:05:
Nou, FSD (of EAP met een ander pakketje) is met 2023.20.4.1 weer eens matig zeg. Bij een automatische baanwissel naar de meest rechter rijstrook stuurt ie gewoon rustig door de afrit op. En dat niet op een ingewikkelde snelweg. De A2 van Utrecht naar Amsterdam. Veel rechter en duidelijker kan je het niet hebben.
Deze heb ik ook al een aantal keer gehad. Baanwissel naar rechterbaan ter hoogte van een afrit en opeens schrik je je helemaal het leplazerus. Dit zou ik als bug willen aanmelden aan Tesla, maar hoe doe je dat eigenlijk.

Look behind you! A three headed monkey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeesPimelmees
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14-09 20:34
datadevil schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 13:34:
[...]

De 3 voorraad is ook heel laag, maar of dat nou expres is of dat er wellicht een nieuwe 3 aankomt..?
Levertijd volgens de website is juni-juli. Dus dat valt wel mee toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• datadevil
KeesPimelmees schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 13:48:
[...]

Levertijd volgens de website is juni-juli. Dus dat valt wel mee toch?
Ja maar er staan weinig types bij voorraad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-09 21:05
MrScratch schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 13:43:
[...]

Deze heb ik ook al een aantal keer gehad. Baanwissel naar rechterbaan ter hoogte van een afrit en opeens schrik je je helemaal het leplazerus. Dit zou ik als bug willen aanmelden aan Tesla, maar hoe doe je dat eigenlijk.
Linker knopje (auto symbool) paar seconde ingedrukt houden. Maar is onduidelijk wat daarmee gebeurd.

Service personeel kan het wel terug vinden als je dat gedaan hebt, tot een week of 2 (dacht ik), en daarmee kunnen ze evt. logs omhoog vissen.

[ Voor 14% gewijzigd door DaCoTa op 27-06-2023 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maharens
datadevil schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 14:25:
[...]

Ja maar er staan weinig types bij voorraad
Dat kunnen wij niet zien, wij zien als klant alleen maar configuraties. Dus van een witte M3 kunnen er wel meer dan 1 zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
thetakman schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 12:48:
[...]

Are you serious?

Hmm.. dat is wel flink minder dan, ik heb stukken waar veel gewisseld wordt tusen 50- 70 - 100 en je wordt er na 30 km wel een beetje zat van dat ik om de 5 minuten met de pookje in de hand de cruise erop en eraf aan het halen bent.

Of ik zit 10km met het pedaal te rijden, terwijl de cruise aanstaat (op 50 zetten en dan zelf 70 en 100 rijden) waardoor het hele nut van de functie een beetje nutteloos wordt.
Volgens mij kreeg je niet helemaal een accuraat antwoord...

Wat je beschreef (dat de auto niet automatisch de Max snelheid aanpast) is een instelling. Je kunt voor TACC kiezen tussen Snelheidslimiet en Actuele snelheid. Bij de eerste gaat de auto de snelheid aanpassen adhv de orden. Bij de tweede optie stelt hij de snelheid in die je rijdt op het moment van inschakelen. Als hij op een N-weg/snelweg helemaal niet de snelheid aanpast denk ik dat je op 'Actuele Snelheid' hebt ingesteld.

De eerste optie is niet altijd en overal even adequaat. Soms mist hij een bord en ook het accelereren na einde bebouwde kom vind ik soms tergend langzaam. En op andere momenten begint hij opeens te remmen.

Met de tweede optie zal hij ook binnen de bebouwde kom geen hogere snelheid aanhouden dan de maximale + de offset.

In de situatie die je in je tweede post beschrijft (met wisselende snelheden) kun je overigens met het rechter scroll wieltje de ingestelde snelheid aanpassen. Je hoeft dus niet steeds met de stengel te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpikeHome
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
Terwijl ik in een ander tabblad deze topic aan t doorspitten ben wilde ik toch vast even mijn vragen stellen.

Ik wil dus privé een MY long range bestellen, met trekhaak iig.
De kleur twijfel ik nog over tussen de witte en de QuickSilver.
Wielen de standaard en dan aftermarket andere velgen aanschaffen die ik als zomer ga gebruiken en de originele velgen als winter, de banden moeten dan wel over, en ja dezelfde velgen maat dan.

Nu las ik al ergens in het topic dat je de accu elke week wel een keer tot 100% moet opladen (lpf).
Is dat zo? En waarom?
Wij rijden niet veel en gebruik de auto vaak maar 1x in de week voor een rit van 80km en soms dan wat vaker.
Dus hoef eigenlijk niet elke week te laden.

De andere vraag is hoeveel mensen eigenlijk enhanced autopilot nemen of full zelf drive?
Ik weet dat bij full veel zaken niet actief zijn vanwege de regels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
maharens schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 15:17:
[...]

Dat kunnen wij niet zien, wij zien als klant alleen maar configuraties. Dus van een witte M3 kunnen er wel meer dan 1 zijn.
klopt, maar de simpelste configuratie (RWD in zwart of wit) zie ik al een tijdje niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hsb85
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-09 21:59
SpikeHome schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 16:02:
Terwijl ik in een ander tabblad deze topic aan t doorspitten ben wilde ik toch vast even mijn vragen stellen.

Ik wil dus privé een MY long range bestellen, met trekhaak iig.

….

Nu las ik al ergens in het topic dat je de accu elke week wel een keer tot 100% moet opladen (lpf).
Is dat zo? En waarom?
nee dat is niet zo voor de Model Y Long Range. alleen de standaard range wordt dat voor aanbevolen als het een LFP batterij is. alle andere modellen hebben nog de ‘oude’ NMC batterijen die juist tussen 20% en 80% willen blijven.

LFP moet juist wel naar 100% omdat het batterij management systeem dan goed kan bijhouden wat de werkelijke status is van de batterij, daarnaast is het ook geen probleem voor de levensduur.

bij NMC kan het dus wel een probleem zijn voor de levensduur en als je een Model Y LR neemt, zeker niet te vaak doen dus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xrypta
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 09:14
SpikeHome schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 16:02:

Ik wil dus privé een MY long range bestellen...

Is dat zo? En waarom?
Long Range heeft geen LFP batterij, voor de LR is gemiddeld genomen het advies tussen de 20-80% te blijven.
De andere vraag is hoeveel mensen eigenlijk enhanced autopilot nemen of full zelf drive?
Hier zijn de meningen over verdeeld, maar ook hier geldt gemiddeld genomen dat het het advies is beide niet te kopen, staat in het topic genoeg onderschrift waarom niet/wel, maar het heeft inderdaad te maken met wat europees is toegestaan en de software stack welke niet dezelfde is als de US versie.

3960wp SE | Model Y RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hsb85 schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 16:08:
[...]

nee dat is niet zo voor de Model Y Long Range. alleen de standaard range wordt dat voor aanbevolen als het een LFP batterij is. alle andere modellen hebben nog de ‘oude’ NMC batterijen die juist tussen 20% en 80% willen blijven.

LFP moet juist wel naar 100% omdat het batterij management systeem dan goed kan bijhouden wat de werkelijke status is van de batterij, daarnaast is het ook geen probleem voor de levensduur.

bij NMC kan het dus wel een probleem zijn voor de levensduur en als je een Model Y LR neemt, zeker niet te vaak doen dus
Voor je laatste zin heb ik nog nergens bewijs gevonden. Heb jij hier wetenschappelijk bewijs voor gevonden?

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• adjego
  • Laatst online: 13:50
bilgy_no1 schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 15:49:
[...]

Wat je beschreef (dat de auto niet automatisch de Max snelheid aanpast) is een instelling. Je kunt voor TACC kiezen tussen Snelheidslimiet en Actuele snelheid. Bij de eerste gaat de auto de snelheid aanpassen adhv de orden. Bij de tweede optie stelt hij de snelheid in die je rijdt op het moment van inschakelen. Als hij op een N-weg/snelweg helemaal niet de snelheid aanpast denk ik dat je op 'Actuele Snelheid' hebt ingesteld.

De eerste optie is niet altijd en overal even adequaat. Soms mist hij een bord en ook het accelereren na einde bebouwde kom vind ik soms tergend langzaam. En op andere momenten begint hij opeens te remmen.

Met de tweede optie zal hij ook binnen de bebouwde kom geen hogere snelheid aanhouden dan de maximale + de offset.

In de situatie die je in je tweede post beschrijft (met wisselende snelheden) kun je overigens met het rechter scroll wieltje de ingestelde snelheid aanpassen. Je hoeft dus niet steeds met de stengel te werken.
Of als de auto de nieuwe max snelheid wel ziet, even de rechter hendel vasthouden naar beneden, dat zal hij de max snelheid + de marge die je hebt ingesteld instellen.

Home Assistant | ☀️ 2900 Wp PVOutput | 🔋 Tesla Model 3 RWD 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpikeHome
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
@hsb85
Ok dus een maandje niet laden geen probleem zolang de accu maar niet onder de 20% komt, althans niet te vaak.
En bij lpf laden tot 100.
Maar dat hoeft niet elke keer toch?

@Xrypta
Ik twijfelde er ook al over heb natuurlijk gereden met de full autopilot, wel mooi dat die automatisch stopt bij verkeerslichten zonder dat er een auto voor je zit.
Zelf ben ik wel van dat soort zaken, met mijn huidige auto driver assist die ik veel gebruik
Je kan het altijd achteraf aanschaffen.

Edit:
Had als andere keus naast de tesla een enyaq coupe RS op mijn lijstje staan.

Edit 2.
Moet me ook nog verdiepen in andere laad passen denk ik dan tesla.
Wij kamperen voornamelijk Frankrijk en zit er niet altijd (denk ik) een supercharger in de buurt van de bestemming en zal ik dus denk ik ook zo in dorp of stad moeten laden.

[ Voor 28% gewijzigd door SpikeHome op 27-06-2023 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
[...]

Blijft complete willekeur. Soms rijd je op de snelweg en vind TACC/AP het prima als de max 100 is en je rijd 130. Dat geldt ook voor andere borden. Dit gedrag kun je niet aanpassen.

Snelheid limiet = afgelezen snelheid (plus marge). Dat betekent niet dat Tesla ook de snelheid verlaagt. Je rijdt 100, komt een 80 zone binnen, dan is de kans groot dat je 100 blijft rijden. Tenzij Tesla vind dat je daar maar maximaal 80 mag op AP (en op TACC kan het soms zelfs zo zijn dat je wel lekker 130 mag, maar soms ook weer niet. Snap je het nog??)

Actuele snelheid = actuele snelheid (rijd ergens 60 waar je 80 mag = snelheid 60), maar nooit boven de marge die hierboven staat als complete willekeur. Dus Tesla vind dat je ergens maar max 90 of 100 mag, dan blijft det zo en zal hij de snelheid blijven terugschroeven op wat hij vind dat mag.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ik zit al tijden de Tesla Model Y LR in de gaten te houden die voorbij popt in een Telegram kanaal voor Frankrijk. Wilde vorige week nog een RWD proberen af te rekenen voor 39k, demo model in blauw. Kreeg ik de melding: er is een probleem ontstaan in de afhandeling van uw bestelling. Probeer het later nog eens. Vanmiddag nog een midnight silver rwd model Y voor 42k inclusief trekhaak. Dezelfde foutmelding.

Pakt ie net wel mijn aanbetaling voor een Model Y LR in Midnight Cherry voor 50k.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tu7RU1PLbvdqDt18ZXiE_CHDLc0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/FTkpLuURqQi9u2eQ6ITh1e5b.gif?f=user_large

Nu nog richting Caen voor de pick up. En eerst maar zien of het lukt om als Nederlander bij een Tesla sc je bestelling op te halen. De LR valt buiten de grens voor de Franse subsidie dus heb enkel te maken met invoer + NL kenteken regelen via de rdw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13:01
STIMPPYYY schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 18:03:
[...]

Blijft complete willekeur. Soms rijd je op de snelweg en vind TACC/AP het prima als de max 100 is en je rijd 130. Dat geldt ook voor andere borden. Dit gedrag kun je niet aanpassen.

Snelheid limiet = afgelezen snelheid (plus marge). Dat betekent niet dat Tesla ook de snelheid verlaagt. Je rijdt 100, komt een 80 zone binnen, dan is de kans groot dat je 100 blijft rijden. Tenzij Tesla vind dat je daar maar maximaal 80 mag op AP (en op TACC kan het soms zelfs zo zijn dat je wel lekker 130 mag, maar soms ook weer niet. Snap je het nog??)

Actuele snelheid = actuele snelheid (rijd ergens 60 waar je 80 mag = snelheid 60), maar nooit boven de marge die hierboven staat als complete willekeur. Dus Tesla vind dat je ergens maar max 90 of 100 mag, dan blijft det zo en zal hij de snelheid blijven terugschroeven op wat hij vind dat mag.
Dat zijn volgens mij gewoon hardcoded gebieden. Hij gaat sowieso afremmen bij klaverbladen, maar ook bepaalde N-wegen mag je niet boven de maximale snelheid uit. Bij bochten past hij het dan aan en daarna gaat hij gewoon weer verder. Maar op dat soort wegen blijft het altijd een beetje tricky om AP aan te zetten omdat je dan ivm tegenliggers liever iets meer aan de rechterkant van de baan wil blijven rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Joosie200 schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 18:06:
Ik zit al tijden de Tesla Model Y LR in de gaten te houden die voorbij popt in een Telegram kanaal voor Frankrijk. Wilde vorige week nog een RWD proberen af te rekenen voor 39k, demo model in blauw. Kreeg ik de melding: er is een probleem ontstaan in de afhandeling van uw bestelling. Probeer het later nog eens. Vanmiddag nog een midnight silver rwd model Y voor 42k inclusief trekhaak. Dezelfde foutmelding.

Pakt ie net wel mijn aanbetaling voor een Model Y LR in Midnight Cherry voor 50k.
[Afbeelding]

Nu nog richting Caen voor de pick up. En eerst maar zien of het lukt om als Nederlander bij een Tesla sc je bestelling op te halen. De LR valt buiten de grens voor de Franse subsidie dus heb enkel te maken met invoer + NL kenteken regelen via de rdw.
Is dat zoveel voordeliger dan in NL met BTW? Of heb je een kennis in Frankrijk die hem eerst 6 maand gebruikt? Anders komt er 10k bij aan BTW en heeft het geen zin lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Inspired schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 18:31:
[...]
Is dat zoveel voordeliger dan in NL met BTW? Of heb je een kennis in Frankrijk die hem eerst 6 maand gebruikt?
In NL als ik hem zo bestel is de LR MY MNC 58k. Frankrijk heeft 20% btw dus zoveel scheelt het niet qua btw tarief. Dus ga gewoon hem officieel importeren en dat minieme verschil bijbetalen. En ik heb mijn ouders wonen in Frankrijk. Dus als het gedoe oplevert om een 'nieuwe' Tesla (wil hem zelf terugrijden en dat is 1k aan km) te voorzien van NLse platen kan ik nog altijd mijn ouders vragen om de Y zes maanden zelf te rijden tot er 5k aan km op staat voor ik er zelf 1k bij opzet in december/januari.

Maar wat ik lees online is dat je met Frans kentekenbewijs, CoC papieren en verzekering geregeld gewoon richting NL kunt rijden. Eendagskenteken aanvragen voor de RDW keuring, leges betalen en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Joosie200 schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 18:38:
[...]

In NL als ik hem zo bestel is de LR MY MNC 58k. Frankrijk heeft 20% btw dus zoveel scheelt het niet qua btw tarief. Dus ga gewoon hem officieel importeren en dat minieme verschil bijbetalen. En ik heb mijn ouders wonen in Frankrijk. Dus als het gedoe oplevert om een 'nieuwe' Tesla (wil hem zelf terugrijden en dat is 1k aan km) te voorzien van NLse platen kan ik nog altijd mijn ouders vragen om de Y zes maanden zelf te rijden tot er 5k aan km op staat voor ik er zelf 1k bij opzet in december/januari.

Maar wat ik lees online is dat je met Frans kentekenbewijs, CoC papieren en verzekering geregeld gewoon richting NL kunt rijden. Eendagskenteken aanvragen voor de RDW keuring, leges betalen en klaar.
Als de auto jonger is dan 6 maand en/of nog geen 6k gereden heeft moet je hier 21% aftikken. Tenminste, dat is mij verteld. Niet het verschil.

Zie bv; https://easyimport.nl/auto-importeren-btw-betalen/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RevellNL
Dat is een flink flexibel budget! :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dogooder
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11:18

Dogooder

dus...

Ik heb de Usb-c aansluiten geprobeerd bij mijn MY 2023, even testen (alleen laden) voor vakantie. En ik merk dat de Usb-c achter enkel werkt met de originele apple kabel. Kabels van de hema doen het niet.
Ook mijn Samsung android met merkloze Usb-c kabel doet het bij de aansluiten voorin in de middenconsole wel, maar achterin niet.

Heeft iemand hier ervaring mee? Wat heeft die apple kabel dat daar laden wel werkt en een andere verder prima kabel niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Inspired schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 18:41:
[...]

Als de auto jonger is dan 6 maand en/of nog geen 6k gereden heeft moet je hier 21% aftikken. Tenminste, dat is mij verteld. Niet het verschil.
Het is sowieso een intracommunitaire levering dus dan ga ik om een 0% btw factuur vragen in Frankrijk. En een apart formulier gebruiken richting de belastingdienst. 50k / 1,20 = 41666 ex btw x 21% NLse btw = 50.4k incl NLse btw. Dat bedoel ik met miniem verschil. Het gaat hoogstens 400 + leges rdw kosten duurder worden. Maar ik bespaar dan wel 8k tov in NL kopen.

Enfin: dan hoef ik ook niet meer de voorraad modellen bij Tesla NL in de gaten houden deze week. Viel me sowieso tegen in de laatste week van het kwartaal tot dusver. Ik zie het zo: voor een meerprijs van €500 tov een nu voorradig model Y RWD in rood (49.993) heb ik een LR in Midnight Cherry. Daar wil ik wel wat moeite voor doen. En geeft me meteen een lange rit in Europa ervaring als eerste km ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XPS15
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-09 23:04
Het lijkt er niet op dat er nog kortingen op de MY RWD komen. Had er nu 1tje privé aan willen schaffen. Die paar k korting maakt dan wel een aardig verschil..
Twijfel nu om nog een kwartaal te wachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
jip_86 schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 18:14:
[...]

Dat zijn volgens mij gewoon hardcoded gebieden. Hij gaat sowieso afremmen bij klaverbladen, maar ook bepaalde N-wegen mag je niet boven de maximale snelheid uit. Bij bochten past hij het dan aan en daarna gaat hij gewoon weer verder. Maar op dat soort wegen blijft het altijd een beetje tricky om AP aan te zetten omdat je dan ivm tegenliggers liever iets meer aan de rechterkant van de baan wil blijven rijden.
Ongetwijfeld, maar die hardcoded gebieden ken ik niet allemaal uit m’n hoofd 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Joosie200 schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 18:53:
[...]

Het is sowieso een intracommunitaire levering dus dan ga ik om een 0% btw factuur vragen in Frankrijk. En een apart formulier gebruiken richting de belastingdienst. 50k / 1,20 = 41666 ex btw x 21% NLse btw = 50.4k incl NLse btw. Dat bedoel ik met miniem verschil. Het gaat hoogstens 400 + leges rdw kosten duurder worden. Maar ik bespaar dan wel 8k tov in NL kopen.

Enfin: dan hoef ik ook niet meer de voorraad modellen bij Tesla NL in de gaten houden deze week. Viel me sowieso tegen in de laatste week van het kwartaal tot dusver. Ik zie het zo: voor de prijs van een nu voorradig model Y RWD in rood (49.993) heb ik een LR in Midnight Cherry. Daar wil ik wel wat moeite voor doen. En geeft me meteen een lange rit in Europa ervaring als eerste km ;)
Ah, helder. Dat is interessant. Hoor graag of dit gelukt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Nu online
@Joosie200 ik ben benieuwd hoe dit uitpakt voor je. Als hij jonger is dan 6 maanden en minder dan 6000km moet je gewoon de volle 21% NL BTW betalen over die 50k en niet eerst - 20% om vervolgens 21% erbij op te tellen naar mijn weten. @Stef87 weet hier misschien iets meer van?

[ Voor 14% gewijzigd door GeeMoney op 27-06-2023 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deryck
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 11:39
XPS15 schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 18:54:
Het lijkt er niet op dat er nog kortingen op de MY RWD komen. Had er nu 1tje privé aan willen schaffen. Die paar k korting maakt dan wel een aardig verschil..
Ik heb het hier vaker aangehaald, gevoel is nergens op gebaseerd maar ik denk echt dat hij binnen de subsidiegrens gaat komen. Helemaal als de nieuwe editie er aan komt.

Maandag stonden er 4 op voorraad modellen, gister rond de 50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XPS15
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-09 23:04
deryck schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 19:11:
[...]

Ik heb het hier vaker aangehaald, gevoel is nergens op gebaseerd maar ik denk echt dat hij binnen de subsidiegrens gaat komen. Helemaal als de nieuwe editie er aan komt.

Dat zou helemaal mooi zijn. Wacht het nog wel even af

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GeeMoney schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 19:08:
@Joosie200 ik ben benieuwd hoe dit uitpakt voor je. Als hij jonger is dan 6 maanden en minder dan 6000km moet je gewoon de volle 21% NL BTW betalen over die 50k en niet eerst - 20% om vervolgens 21% erbij op te tellen naar mijn weten. @Stef87 weet hier misschien iets meer van?
Blijkbaar kan hij hem daar tegen 0% BTW kopen. Dan hier alleen 21% betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Nu online
Inspired schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 19:47:
[...]

Blijkbaar kan hij hem daar tegen 0% BTW kopen. Dan hier alleen 21% betalen.
Hoe koopt hij zonder BTW dan? Frankrijk heeft een BTW tarief van 20% dacht ik. Als particulier moet je die gewoon betalen.
Het enige middel wat ik zie is dat zijn ouders er in 5,5 maand gewoon 5k op moeten zetten.

[ Voor 12% gewijzigd door GeeMoney op 27-06-2023 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterinDen Haag
  • Laatst online: 26-08 12:11
geraroz schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 09:34:
[...]

Was bij mij gelukkig eenmalig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14-09 12:19

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

De bekleding van mijn stuur begint te scheuren, en dat irriteert mij dagelijks enorm :(, vorig jaar rond deze tijd twee draagarmen laten vervangen en nu lijken de andere aan de beurt.

Hebben meer mensen hier last van? Zo ja ervaringen met het vervangen van het stuur (buiten garantie) en hoe ging jullie LM hiermee om?

Ondanks deze irritatie was ik overigens heel blij dat ik laatst na een dag Mustang-E in mijn 3 weer naar huis mocht.

Ongelooflijk hoe slecht infotainment en ergonomie van de Mach-e in elkaar zit, daarnaast een vreemde gasresponse en een onderstel wat totaal niet communicatief is. Wel bizar goede remmen overigens :o

/edit: laatst ook nog een stukje gereden in de 2023 Model 3 van een collega, en inderdaad qua bouwkwaliteit en afwerking is er een flinke stap gemaakt als je dat vergelijkt met mijn classic 2019 Model 3

[ Voor 72% gewijzigd door revolution-nl op 27-06-2023 20:23 ]

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _VoiD_
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09 12:23
GeeMoney schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 19:51:
[...]

Hoe koopt hij zonder BTW dan? Frankrijk heeft een BTW tarief van 20% dacht ik. Als particulier moet je die gewoon betalen.
Het enige middel wat ik zie is dat zijn ouders er in 5,5 maand gewoon 5k op moeten zetten.
Inderdaad, die intracommunautaire levering kan enkel als je een BTW nummer hebt, en als de verkopende partij mee is met je verhaal. Want als je om wat voor reden de BTW in Nederland niet betaalt, krijgt de verkoper (Tesla) een BTW aanslag in Frankrijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
GeeMoney schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 19:51:
[...]
Hoe koopt hij zonder BTW dan? Frankrijk heeft een BtW tarief van 20% dscht ik. Als particulier moet je die gewoon betalen.
Zonder het topic verder te laten verworden tot een belastingtopic maar ik volg gewoon de info van de belastingdienst en Europa

Ik heb twee routes: 1) mijn ouders hem 6mnd gebruiken om 6k km op de teller te zetten en dan pas ophalen en invoeren. 2) de model Y direct ophalen en invoeren. Omdat er dan minder dan 6k km op staat is die nieuw / bijna nieuw en de btw hoort te landen daar waar ik mijn gewone verblijfplaats heb volgens het bestemmingslandbeginsel dus NLse btw. Ik mag dan ook als consument bij een nieuwe auto een intracommunautaire verwerving opgeven aan de belastingdienst zolang ik hun eigen formulier benut.

Omdat route 1 6mnd wachttijd oplevert en ik liever de model Y zelf meteen gebruik ga ik dus voor route 2.

[ Voor 7% gewijzigd door Joosie200 op 27-06-2023 20:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Nu online
Joosie200 schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 20:13:
[...]

Zonder het topic verder te laten verworden tot een belastingtopic maar ik volg gewoon de info van de belastingdienst en Europa

Ik heb twee routes: 1) mijn ouders hem 6mnd gebruiken om 6k km op de teller te zetten en dan pas ophalen en invoeren. 2) de model Y direct ophalen en invoeren. Omdat er dan minder dan 6k km op staat is die nieuw en de btw hoort te landen daar waar ik mijn gewone verblijfplaats heb volgens het bestemmingslandbeginsel dus NLse btw. Ik mag dan ook als consument bij een nieuwe auto een intracommunautaire verwerving opgeven aan de belastingdienst zolang ik hun eigen formulier benut.

Omdat route 1 6mnd wachttijd oplevert en ik liever de model Y zelf meteen gebruik ga ik dus voor route 2.
Het wordt offtopic inderdaad maar je kunt hem niet excl. btw aankopen als hij nieuw is en je particulier bent.

https://easyimport.nl/auto-importeren-btw-betalen/

Er is ook een apart topic voor dacht ik.

Voor goederen (auto’s) die door de Belastingdienst als nieuw worden aangemerkt moet altijd de Nederlandse BTW worden voldaan. Voor auto’s is dit 21% over de netto aanschafprijs. Dit betaal je ongeacht of je de 19% al in het buitenland hebt betaald. Je betaalt dus nogmaals 21% en niet het verschil van 2% in het BTW tarief. Duur foutje dus!

Maar wanneer is een auto dan niet voor de BTW? Vaste regel is dat een auto jonger dan 6 maanden en 6000km wordt beschouwd als nieuw voor de BTW. De auto moet overigens aan beide eisen voldoen. Een auto van 2 maanden en 7000km is dus nieuw voor de BTW.

Dit houdt in dat je voor een auto die niet aan de eisen voldoet altijd de Nederlandse btw betaalt. Je moet er dan dus voor zorgen dat je de auto ex btw kunt aankopen in het buitenland. Dit gaat natuurlijk alleen wanneer het ook daadwerkelijk een btw auto betreft.

Anyway, alvast veel plezier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
XPS15 schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 18:54:
Ik heb los van de free super charging op een LR model 3 rwd, reguliere LR model 3 of performance model 3 geen nieuwe acties gezien. Model Y verkoopt als warme broodjes dus ze hebben ook niet echt noodzaak om ermee te stunten lijkt het wel.
deryck schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 19:11:
[...]
Hoe kun je zo precies die aantallen achterhalen? Heb je daar een plugin voor lopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
Joosie200 schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 20:30:
[...]

Ik heb los van de free super charging op een LR model 3 rwd, reguliere LR model 3 of performance model 3 geen nieuwe acties gezien. Model Y verkoopt als warme broodjes dus ze hebben ook niet echt noodzaak om ermee te stunten lijkt het wel.
Ik had mijn model 3 RWD LR met bijna 3000 euro korting en de LR AWD en andere duurdere modellen hadden wat aanbiedingen maar verder niet veel inderdaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:01
revolution-nl schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 19:58:
De bekleding van mijn stuur begint te scheuren, en dat irriteert mij dagelijks enorm :(, vorig jaar rond deze tijd twee draagarmen laten vervangen en nu lijken de andere aan de beurt.

Hebben meer mensen hier last van? Zo ja ervaringen met het vervangen van het stuur (buiten garantie) en hoe ging jullie LM hiermee om?[...]
LM moet niet zeuren. Schade is schade.

Vind het overigens wel opvallend. De mijne uit 2019 mankeert dus nog niets. Nouja, twee ruiten verder, lakschade voorkant, lakschade bij achterklep en deukje in zijportier, maar niets daarvan is Tesla aan te rekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
Mijn ruit rechtsachter van mijn nieuwe m3 heeft wind geruis boven de 100km/u. Zou kalibreren kunnen helpen of anders het SC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterinDen Haag
  • Laatst online: 26-08 12:11
Een moderator heeft hier om minder bijgestuurd....

[ Voor 5% gewijzigd door PeterinDen Haag op 27-06-2023 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14-09 12:19

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Caelorum schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 20:45:
[...]

LM moet niet zeuren. Schade is schade.

Vind het overigens wel opvallend. De mijne uit 2019 mankeert dus nog niets. Nouja, twee ruiten verder, lakschade voorkant, lakschade bij achterklep en deukje in zijportier, maar niets daarvan is Tesla aan te rekenen.
Hoezo opvallend? Ik heb al heel wat nieuwe lease auto's versleten en de Tesla is tot dusver de auto waar ik het minste gezeur mee heb ten aanzien van storingen en garagebezoeken.

Schade betekend over het algemeen eigenrisico, en daar heb ik niet zoveel zin in bij een non-conform product eigenschap.

[ Voor 9% gewijzigd door revolution-nl op 27-06-2023 21:25 ]

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royaljoop
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08:42
Ik lees hier dat sommige bij de aankoop een aantal kWh van Tesla erbij krijgen. Ik wil binnenkort ook een Y aanschaffen, maar weet niet hoe ik aan die bonus van Tesla kan komen. Iemand uitleg of tips?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12:28
royaljoop schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 21:29:
Ik lees hier dat sommige bij de aankoop een aantal kWh van Tesla erbij krijgen. Ik wil binnenkort ook een Y aanschaffen, maar weet niet hoe ik aan die bonus van Tesla kan komen. Iemand uitleg of tips?
Ik kreeg 150 km, of zowat 30 kWh gratis.
Aan de huidige prijzen net iets meer dan 10€.

Nog vragen?

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Tommie12 schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 21:46:
[...]

Ik kreeg 150 km, of zowat 30 kWh gratis.
Aan de huidige prijzen net iets meer dan 10€.

Nog vragen?
Er is ook weer een referral programma toch?

https://tesla360.nl/tesla...-supercharger-kms-cadeau/

@royaljoop iemand wil je vast wel helpen met een referral code, deze moet je dan doorgeven bij je bestelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
royaljoop schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 21:29:
Model 3 LR 10K KM maar niet op de Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:01
revolution-nl schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 21:22:
[...]
Hoezo opvallend? Ik heb al heel wat nieuwe lease auto's versleten en de Tesla is tot dusver de auto waar ik het minste gezeur mee heb ten aanzien van storingen en garagebezoeken.[...]
Ja dat zeg ik toch ook?
[...]
Schade betekend over het algemeen eigenrisico, en daar heb ik niet zoveel zin in bij een non-conform product eigenschap.
Tja, je gaat Tesla denk ik niet zo ver brengen. Voor mij zou het betalen van de eigen risico al de tijd waard zijn, maar snap dat niet iedereen daar hetzelfde in staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DanielAlm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13:57
datadevil schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 20:47:
Mijn ruit rechtsachter van mijn nieuwe m3 heeft wind geruis boven de 100km/u. Zou kalibreren kunnen helpen of anders het SC?
Precies hetzelfde. Bij mij komt maandag de ranger langs met een nieuw rubber. Je kan met wat plastic huishoudfolie ontdekken of het raam goed aansluit op het rubber. Als de folie er (te) makkelijk tussenuit getrokken kan worden, is de marge te groot.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• spongepro
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-09 16:43
Er zijn weer mooie kortingen voor de model Y LR in de tesla voorraad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-09 21:06
spongepro schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 22:51:
Ik zie geen voorraad model Y op de site staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maharens
Sunri5e schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 22:57:
[...]

Ik zie geen voorraad model Y op de site staan.
Wellicht even de straal aanpassen, die springt steeds terug naar 50km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Inspired schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 21:53:
[...]

Er is ook weer een referral programma toch?

https://tesla360.nl/tesla...-supercharger-kms-cadeau/

@royaljoop iemand wil je vast wel helpen met een referral code, deze moet je dan doorgeven bij je bestelling.
Welke vrijwel nutteloos is voor de koper. Voor de 3/y krijg je dan 1.000 credits, maar supercharger kost minimaal 1.500.

Je kan wel een tshirt kopen van je credits...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
spongepro schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 22:51:
Korting varieert van duizend tot 3380 euro. Op RWD en LR model Y. Dus toch nog de extra afprijzing.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/utAIZQz8eqi-lB414eHe3rq9Et8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bTG9zmlvteP9HiWDmvku8vlb.jpg?f=fotoalbum_large

Geeft Tesla je dus een eigen stukje aankoopsubsidie terwijl de model Y er niet voor in aanmerking komt.

[ Voor 49% gewijzigd door Joosie200 op 27-06-2023 23:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06:29
Joosie200 schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 20:30:
[...]

[...]
En laten we de Q1 sale niet romantiseren.. Want de prijzen na korting lagen alsnog hoger dan bijvoorbeeld de 3RWD en 3P nu als ik terugkijk naar mijn printscreens van toen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yBG7VdseOLZ-ZOKh6HtjhLtZvYA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3JA7lFNZet2aISXuCr4kcEJ5.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9R3nwjBPlzmFlGmyB2PRcADkLL0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7ipnXDIELSzGZEtm7bNro7xy.jpg?f=fotoalbum_large

Deze Plaid klapper als uitzondering daargelaten :9
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bWpbnCcij52rZLueheikPiBXpWU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tMFm0oCrRG8U4oTZotuARMAp.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 21:54

Bever!

3

Hebben meer mensen hier last van? Zo ja ervaringen met het vervangen van het stuur (buiten garantie) en hoe ging jullie LM hiermee om?

Ondanks deze irritatie was ik overigens heel blij dat ik laatst na een dag Mustang-E in mijn 3 weer naar huis mocht.

Ongelooflijk hoe slecht infotainment en ergonomie van de Mach-e in elkaar zit, daarnaast een vreemde gasresponse en een onderstel wat totaal niet communicatief is. Wel bizar goede remmen overigens :o

/edit: laatst ook nog een stukje gereden in de 2023 Model 3 van een collega, en inderdaad qua bouwkwaliteit en afwerking is er een flinke stap gemaakt als je dat vergelijkt met mijn classic 2019 Model 3
Exact dezelfde zaken die jij omschrijft heb ik nu ook
Stuurtje is maandag vervangen, duurde een kwartiertje aan huis en binnenkort naar de sec voor kraak in de ophanging aan de achterkant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dedominee
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21-08 09:38
Misschien niet het juiste topic, maar hoe bepaalt LeasePlan de fiscale waarde van je auto? Op moment van leveren van mijn Model Y (fantastische auto overigens) was de aanschafprijs bijna 10K lager dan wat ze nu als fiscale waarde voor mijn bijtelling hanteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pieroman
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:29

Pieroman

/me

dedominee schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 08:36:
Misschien niet het juiste topic, maar hoe bepaalt LeasePlan de fiscale waarde van je auto? Op moment van leveren van mijn Model Y (fantastische auto overigens) was de aanschafprijs bijna 10K lager dan wat ze nu als fiscale waarde voor mijn bijtelling hanteren.
Fiscale waarde = catalogusprijs.
Dus de prijs van de auto zonder korting. Bij een zwarte MY RWD zou dit dus nu € 46.990 zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

dedominee schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 08:36:
Tesla (de importeur) bepaald de catalogusprijs, niet de LM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Mijn stuur is ook vervangen, eerst kreeg ik een offerte van ik dacht 850 euro maar toen heb ik het request nogmaals ingeschoten bij een ander filiaal en die vervingen het gratis onder garantie.

Maar jij zit buiten je garantie dus zal wel lastiger worden om het gratis te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 13:15
[...]

Je uitleg van de tweede optie klopt niet, binnen bebouwde kom is er ook geen limiet. Tenzij je tegen die bug aanloopt dat de Tesla opeens zelf een limiet gaat bepalen. Maar die is niet specifiek voor bebouwde kom, die kom ik ook gewoon op de autosnelweg tegen.

Ik kan alleszins binnen bebouwde kom de TACC op gelijk welke snelheid zetten. Ook boven de snelheidslimiet met marge (mijn marge staat ingesteld op 0km en ik doe wel eens 55-60km op TACC in bebouwde kom).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 12-09 22:07

Ondanks dat ik denk dat "alles" bij de Model 3 beter is dan de Mach-e, kan ik me niet echt invinden.
Infotainment vond ik prima, zit ook apple carplay in, best wel snel, en logisch in elkaar. Gasrespons en onderstel vond ik ook bovengemiddeld zelfs. Was met de RWD gereden en was beetje nat, lekker speels!
Op mijn top 3 shortlist stond toen zelfs de Mach-E GT met veel pekaatjes. Alleen de topsnelheid op autobahn (en het prijskaartje) was doorslaggevend.

[ Voor 5% gewijzigd door SirLct op 28-06-2023 10:38 ]

Life is too short to drive boring cars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dedominee
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21-08 09:38
Pieroman schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 09:01:
[...]

Fiscale waarde = catalogusprijs.
Dus de prijs van de auto zonder korting. Bij een zwarte MY RWD zou dit dus nu € 46.990 zijn.
Mijn Model Y staat voor 54.690 EURO op mijn loonstrook. In Maart opgehaald...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DanielAlm
Zoals ik eerder schreef vond ik het geluid in mijn m3 rwd te matig. Het is goed, maar voor mij niet goed genoeg. Het geluid komt erg van voren en ik mis de lage frequenties en als ik deze opvoer dan gaat dat weer ten koste van het middengebied. Kortom een upgrade laten uitvoeren. Ik ben gegaan voor een actieve subwoofer (zo’n platte die rechts achter de wand wordt geplaatst), het activeren van de speakers boven in de deur en in de hemel en twee hoedeplankspeakers. Ok, het is niet perfect, maar wat is dat wel maar het is echt een hele verbetering. Het geluid is ruimer, voller, mooier en dieper. Trouwens laten uitvoeren bij Tesland rond de € 1300 wat ik een prima prijs vind. Kon netjes achteraf betalen en aardige behulpzame mensen daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dedominee schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 12:11:
[...]

Mijn Model Y staat voor 54.690 EURO op mijn loonstrook. In Maart opgehaald...
En wat zegt de RDW als je het kenteken ingeeft? Was het geen voorraad model? LP had veel auto's ingekocht die nog voor de prijsverlaging geleverd zijn.

Dit is een Y RWD? 10k goedkoper is die sowieso al niet overigens. Hij is nu 46990,- zonder opties. Zit 7700 tussen dus. Maar wellicht heb je ook wat opties erop?

[ Voor 18% gewijzigd door Inspired op 28-06-2023 12:30 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Zo, derde zomervakantie naar Frankrijk zit erop. 3315km gereden, 507 kwh verstookt en 153 wh/km.
Uitsluitend bij Tesla Superchargers geladen, rond de 33 cent. Uitstekend.
Hebben nu drie trips gedaan met M3 LR uit 2022; gaat perfect.

Ik heb een zonneband laten plaatsen, en dat is een fijne toevoeging. De vooruit loopt wel erg ver door. De tint zorgt voor minder verblinding en aanzienlijk minder prikkels. Kan dus veel langer rustig doorrijden.
In combinatie met zo'n peage tolkastje. Dikke prima.
Soms via abrp wat specifieker laders gezocht (bijv. Nimes laatste lader voor de kust). En hiermee gezorgd dat we vrij 'vol' op de camping stonden.

Het laden hebben we vaak gecombineerd met een broodje eten, of even een boodschapje doen. Soms een snelle stop bij een tankstation, broodje mee, en dan bij de supercharger rustig op eten/drinken.

Dikke prima, gaat uitstekend. Zijn ook de bergen in gereden, met zo veel power merk je van heuvels van 13% eigenlijk niets. Terwijl de vrachtwagens aan het kruipen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Blasterxp nieuwe locatie bij Nîmes gepakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Nu online
DanielAlm schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 12:18:
Zoals ik eerder schreef vond ik het geluid in mijn m3 rwd te matig. Het is goed, maar voor mij niet goed genoeg. Het geluid komt erg van voren en ik mis de lage frequenties en als ik deze opvoer dan gaat dat weer ten koste van het middengebied. Kortom een upgrade laten uitvoeren. Ik ben gegaan voor een actieve subwoofer (zo’n platte die rechts achter de wand wordt geplaatst), het activeren van de speakers boven in de deur en in de hemel en twee hoedeplankspeakers. Ok, het is niet perfect, maar wat is dat wel maar het is echt een hele verbetering. Het geluid is ruimer, voller, mooier en dieper. Trouwens laten uitvoeren bij Tesland rond de € 1300 wat ik een prima prijs vind. Kon netjes achteraf betalen en aardige behulpzame mensen daar.
Poah, mag wat kosten voor wat geluid :P Ben zelf ook aan het rondkijken om te upgraden (ook een RWD), maar ik vind 1300 toch aan de prijs voor leasebak. Heb je het Premium ++ gekozen bij Tesland of is dit de enige optie die ze aanbieden? Kan het niet goed vinden op Tesland zelf.

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02:08
@Taro ik heb goed nieuws! Mijn batterij capaciteit blijft toenemen sinds aankoop! Er is volgens Tessie zo'n 0,5kWh bijgekomen in de afgelopen 5000km. Als ik zo door ga dan zit ik over een paar maanden boven de originele 82kWh :+

Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
bokkow schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 13:21:
@Taro ik heb goed nieuws! Mijn batterij capaciteit blijft toenemen sinds aankoop! Er is volgens Tessie zo'n 0,5kWh bijgekomen in de afgelopen 5000km. Als ik zo door ga dan zit ik over een paar maanden boven de originele 82kWh :+
Goed bezig :)

Teslamate geeft hier nu 530,18 km als huidige projected range aan en het custom dashboard 529,5 km. Toen ik de auto ophaalde gaf Teslamate 520,37 km aan. Na bijna 6.000 km en zonder superchargen een mooie trend ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DaqbhBq6jxp9wTGJ6tIIi8Mh_8Y=/800x/filters:strip_exif()/f/image/3lGDonLg3TF0GtzCnJvEjn33.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9zLUZr9co0LEzVwtDscMbPPmvHg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/tBox3pmCyf7YXzhwIU034Hto.png?f=fotoalbum_large

Zit nu overigens op een gemiddelde van 172 Wh/km door/in de auto zelf weergegeven, waarbij ik ook regelmatig na 19:00 de 130-140 km/uur aantik en sommige woon-werkverkeer ritten op 158 Wh/km uitkom over een afstand van 132 km met voornamelijk N- en snelwegen. Wat mij betreft echt mooi zuinig.

Teslamate berekent dit net even anders en dan kom ik met de Model Y Long Range 2023 uit op:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xI6uTE2mshW7cTcLFUkmP3XTLrc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9EkgqWgjgtP7KJvRFfxtykbd.png?f=fotoalbum_large

vs de Model 3 P 2019 (Stealth versie) die ik hiervoor had:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GpYhWZ3ot2Rg79-yCRYkp3mSbQY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/xJ6r9mPUvULflRZ6XYEvhr18.png?f=fotoalbum_large

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f1shhy
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-04 17:23
thetakman schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 09:48:
[...]

Ik heb hier ondertussen al 3x last van gehad in mijn model Y. Ik dacht in eerste instantie dat het kwam omdat de auto in de zon stond en last had van de hitte. Ff resetten heeft het elke keer weer opgelost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ja, bij het grote winkel centrum. Heb ook mijn auto gewassen om de hoek :)
Er stonden twee langzame Tesla laadpalen; die leken wel gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
De afgelopen weken viel mij op dat de stoel in bochten naar links/rechts begint te verschuiven. In de vorige auto weleens gehad dat dit in de lengterichting het geval was bij remmen/optrekken en toen door Tesla netjes gefixxed, maar nog niet eerder meegemaakt dat de stoel in de breedte beweegt. Zojuist dus maar de eerste serviceaanvraag ingeschoten, over een weekje komen ze het thuis oplossen. Anderen hier ook al last van gehad bij de Y?

Verder ging zojuist bij het doen van de boodschappen de achterklep niet automatisch open. Thuisgekomen wel weer. Hopelijk een eenmalige glitch ;)

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-09 18:37
Taro schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 13:53:
De afgelopen weken viel mij op dat de stoel in bochten naar links/rechts begint te verschuiven. In de vorige auto weleens gehad dat dit in de lengterichting het geval was bij remmen/optrekken en toen door Tesla netjes gefixxed, maar nog niet eerder meegemaakt dat de stoel in de breedte beweegt. Zojuist dus maar de eerste serviceaanvraag ingeschoten, over een weekje komen ze het thuis oplossen. Anderen hier ook al last van gehad bij de Y?

Verder ging zojuist bij het doen van de boodschappen de achterklep niet automatisch open. Thuisgekomen wel weer. Hopelijk een eenmalige glitch ;)
Stoelen en Tesla gaan wat mij betreft niet heel goed samen. Mijn passagiersstoel is al 1x vervangen doordat deze kraakte en de rugleuning bewoog + mijn bestuurdersstoel kraakt ook sinds kort (auto is van Q3 2022 met maar 10k op de klok).

Zoek maar eens op... kom je genoeg tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScreamGT
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13-09 16:38

ScreamGT

joejoe

Taro schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 13:53:

Voor mijn gevoel heb ik daar ook last van. Heel af en toe lijkt het bij optrekken of afremmen dat mijn stoel voor een cm naar voren of achteren beweegt. In de breedte heb ik daar geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-09 18:37
ScreamGT schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 15:19:
[...]

Voor mijn gevoel heb ik daar ook last van. Heel af en toe lijkt het bij optrekken of afremmen dat mijn stoel voor een cm naar voren of achteren beweegt. In de breedte heb ik daar geen last van.
Speling in de rugleuning. Beweeg het maar eens...

[ Voor 3% gewijzigd door turkeyhakan op 28-06-2023 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
turkeyhakan schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 15:29:
[...]

Speling in de rugleuning. Beweeg het maar eens...
Er komen ook nogal wat krachten vrij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luc Beek
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 29-08 09:53
Wat is jullie ervaring met het gebruik maken van een Tesla SuC met een fietsendrager voor 2 fietsen gemonteerd? Is dit nog wel te doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DanielAlm
Gr4mpyC3t schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 13:01:
[...]
Poah, mag wat kosten voor wat geluid :P Ben zelf ook aan het rondkijken om te upgraden (ook een RWD), maar ik vind 1300 toch aan de prijs voor leasebak. Heb je het Premium ++ gekozen bij Tesland of is dit de enige optie die ze aanbieden? Kan het niet goed vinden op Tesland zelf.
Tja, mijn auto is privé. Het is een optie die niet op hun site staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anti10
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 13-04-2024
Luc Beek schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 16:02:
Wat is jullie ervaring met het gebruik maken van een Tesla SuC met een fietsendrager voor 2 fietsen gemonteerd? Is dit nog wel te doen?
ja prima te doen, dit was voor mijn roadtrip naar Spanje, bij geen enkele SuC een probleem. maw kabel lang genoeg, of ruimte genoeg om ver naar achteren te rijden.

[ Voor 21% gewijzigd door anti10 op 28-06-2023 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heath
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-09 21:46
Luc Beek schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 16:02:
Je hebt tegenwoordig bij enkele SuC locaties ook een soort "inrij-plekken", op die manier zou je fietsendragen niet eens in de weg kunnen zitten. Bijvoorbeeld locatie Van Der Valk in Zwolle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luc Beek
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 29-08 09:53
Ja, maar die zijn eerder uitzondering dan regel toch.

En bovendien in het hoogseizoen onderweg wil je elk plekje kunnen benutten dat vrij komt ben ik bang.

[ Voor 49% gewijzigd door Luc Beek op 28-06-2023 17:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Luc Beek schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 16:59:
Ja, maar die zijn eerder uitzondering dan regel toch.

En bovendien in het hoogseizoen onderweg wil je elk plekje kunnen benutten dat vrij komt ben ik bang.
Er zijn ook genoeg die met een koffer gewoon kunnen laden. Dus fietsendrager moet ook wel lukken. En anders gewoon even uitproberen in NL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pegasuspiet
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14-09 15:07
f1shhy schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 13:40:
[...]

Ik heb hier ondertussen al 3x last van gehad in mijn model Y. Ik dacht in eerste instantie dat het kwam omdat de auto in de zon stond en last had van de hitte. Ff resetten heeft het elke keer weer opgelost.
Zwart scherm bij vertrekken
Ik heb al een jaar model 3. Mijn auto deed (doet) dit ook nog soms,
Contact gehad met Tesla. Kreeg een engels sprekende medewerker aan de lijn die uitlegde dat het backlight van het scherm niet geactiveerd werd. Alles werkt gewoon alleen je ziet niets op het scherm. Was (nog) geen oplossing voor. Blijkbaar komt het nu nog steeds voor. Vind het toch vreemd dat niet iedereen hier last van heeft met dezelfde software !!!

Ben er intussen achter gekomen dat dit soms optreed als ik Sentry geactiveerd heb. Het gebeurd NOOIT als ik sentry uit heb staan voordat ik vertrek. Misschien heb je iets aan deze tip.

[ Voor 11% gewijzigd door pegasuspiet op 28-06-2023 18:33 ]

Pagina: 1 ... 41 ... 502 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: