Geen enkele autolak is er bestand tegen als je amper wast en vogelpoep laat zitten. Dat is geen garantiekwestie, maar gewoon nalatigheidCME86 schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 22:31:
Vandaag mijn zwarte model3 uit Augustus 2019 maar weer een keer gewassen (dat doe ik niet vaak). Hij regent vaak wel schoon.
Helaas kwam er op 3 plekken op de motorkap lak los waar een klein beetje vogelpoep zat. Weet dat vogelpoep niet goed is maar lak die los komt is toch ook niet de bedoeling. Echt helemaal eraf, je voelt het ook heel duidelijk de onderlaag en het is nu dus wit geel op die punten.
Volgens mij was die lak (zwart) uit 2019 gewoon echt slecht. Maar daar kun je zeker niks mee richting tesla? Iemand ervaring hiermee.
Ik zie 't verschil ook niet tussen auto vies met vogelpoep of 'craquelé'. Dat valt bij mij onder dezelfde noemer: ziet er niet uit / vies. En blijkbaar was de vogelpoep al niet erg genoeg om schoon te maken. Maar desalniettemin die zwarte tesla lak wel echt een klote lak....Marcopano schreef op zondag 25 juni 2023 @ 15:40:
[...]
Geen enkele autolak is er bestand tegen als je amper wast en vogelpoep laat zitten. Dat is geen garantiekwestie, maar gewoon nalatigheid
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Lak die loslaat lijkt me een garantiekwestie.Marcopano schreef op zondag 25 juni 2023 @ 15:40:
[...]
Geen enkele autolak is er bestand tegen als je amper wast en vogelpoep laat zitten. Dat is geen garantiekwestie, maar gewoon nalatigheid
Afgezien van de vogelpoep lijkt die hele motorkap wel naar de mallemoer qua lak. Dat komt niet alleen van die paar plekjes met vogelschijt lijkt me.Marcopano schreef op zondag 25 juni 2023 @ 15:40:
[...]
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
Zelf een zwarte model 3 besteld die ik volgende week kan afhalen, na alle verhalen ook maar besloten om hem volledig te laten wrappen. Niet alleen om de problematische lak/kleur maar omdat tesla weinig unieke kleuren heeft. En wij (de vrouw en ik) zijn helemaal overtuigd van de Moss Green van @bokkow 😅, ik woon in oost NL dus hopelijk geen probleem haha.
Bij mij is de optie weg om regenerative braking aan te passen. Ik heb de auto tweedehands en zojuist voor de zekerheid nog ge-update maar helaas. Updates van de advanced channel.
Ik vind dit wel vervelend want ik vind het nogal krachtig op dit moment.
Edit oh ik loop achter…. Chill vind ik dit niet. Woon in Noorwegen en als het glad is wil je niet dat de auto ineens hard remt.
https://driveteslacanada....disappears-in-new-teslas/
Edit oh ik loop achter…. Chill vind ik dit niet. Woon in Noorwegen en als het glad is wil je niet dat de auto ineens hard remt.
[ Voor 30% gewijzigd door Menesis op 25-06-2023 17:17 ]
Mixed Reality dev
Lijkt me toch een typisch Tesla probleem. Moeilijk om toe te geven blijkbaar?Marcopano schreef op zondag 25 juni 2023 @ 15:40:
[...]
Daar zal het ABS wel op reageren.Menesis schreef op zondag 25 juni 2023 @ 17:14:
Bij mij is de optie weg om regenerative braking aan te passen. Ik heb de auto tweedehands en zojuist voor de zekerheid nog ge-update maar helaas. Updates van de advanced channel.
En als het noet zo was, dan gingen er een pak Tesla’s de bocht uit in de winter.
Sony A7 iv en wat recycled glas
tesla appdatadevil schreef op zondag 25 juni 2023 @ 17:55:
Welke apps voor ios moet ik hebben?
abrp lijkt me ook wel handig.
en waarschijnlijk de apps die bij je laadpassen horen.
Ik vind het ook heel mooi, die kleur.sweebee schreef op zondag 25 juni 2023 @ 16:47:
Zelf een zwarte model 3 besteld die ik volgende week kan afhalen, na alle verhalen ook maar besloten om hem volledig te laten wrappen. Niet alleen om de problematische lak/kleur maar omdat tesla weinig unieke kleuren heeft. En wij (de vrouw en ik) zijn helemaal overtuigd van de Moss Green van @bokkow 😅, ik woon in oost NL dus hopelijk geen probleem haha.
Ik denk dat je wel went aan je voet niet opeens van het pedaal te halen. Je kan hem heel nauwkeurig doseren om heel vloeiend af te remmen. Tenminste, vind ikMenesis schreef op zondag 25 juni 2023 @ 17:14:
Gewoon minder elektriciteit geven ipv de ouderwetse combinatie van koppeling indrukken en gas volledig loslaten.Menesis schreef op zondag 25 juni 2023 @ 17:14:
Wat mij betreft zouden ze tijdens proefritten de optie instelbaar mogen maken in een demo auto en na aanschaf maar één niveau hanteren: Aan.
Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen
dit .... ik heb sinds een paar dagen een tesla model 3 en je kan het super goed doseren met 1 pedal driving, dus ik zou mij daar persoonlijk minder zorgen om maken.Taro schreef op zondag 25 juni 2023 @ 18:52:
[...]
Gewoon minder elektriciteit geven ipv de ouderwetse combinatie van koppeling indrukken en gas volledig loslaten.
Wat mij betreft zouden ze tijdens proefritten de optie instelbaar mogen maken in een demo auto en na aanschaf maar één niveau hanteren: Aan.
Qua laden, is onderstaande tabel nog actueel voor niet lfp accu's (RWD LR):
20% tot 80% => 35.000 cycli
10% tot 90% => 28.000 cycli
8% tot 92% => 15.000 cycli
6% tot 94% => 7500 cycli
Af en toe ga ik voor vakantie denk ik nog wel 100 laden voor vertrek maar verder niet en dan wil ik vooral graag weten of 80 of 90 echt uitmaakt en zelfde voor ontladen tot 10 of 20 procent
6% tot 94% => 7500 cycli
Af en toe ga ik voor vakantie denk ik nog wel 100 laden voor vertrek maar verder niet en dan wil ik vooral graag weten of 80 of 90 echt uitmaakt en zelfde voor ontladen tot 10 of 20 procent
Bij elke wijziging van banden, dus roteren of wisselen, zou onder de service de banden gereset moeten worden.Bever! schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 23:33:
[...]
Ik zal er op letten, tegelijkertijd wel een nutteloze feature dan als hij niks zegt als ik met achter vrij nieuwe primacy 4 rijd en voor met 0mm
Service -> Wheel & Tyre Configuration -> Season en Square/Staggered -> iets met de sleutel moet in de buurt zijn en op de rem trappen.
Gewoon doen wat past. 10 - 90, als je dat dagelijks doet zou ruim 78 jaar zijndatadevil schreef op zondag 25 juni 2023 @ 19:58:
6% tot 94% => 7500 cycli
(nu heb ik geen idee of het aantal cycli klopt, ik vind t nogal veel
Ik rij dagelijks krappe 200km, en dat levert nog nieteens een 80 - 20 cyclus op, dus zou me geen zorgen maken

Wat is de bron van deze tabel? 35k bij NCA lijkt mij redelijk onmogelijk. Zelfs al pak je maar 60% bij elke charge.datadevil schreef op zondag 25 juni 2023 @ 19:58:
6% tot 94% => 7500 cycli
Verder is volgens mij de ideale SoC rond de 50% oid. Als je max levensduur wilt halen zou je moeten zorgen dat je daar zoveel mogelijk op blijft. En dan laadgedrag aanpassen op je rit. Maar goed, de aging door de hogere SoC valt best mee. Maar goed, dan zou je ook niet moeten SuCen eigenlijk (of alleen 50KW laders pakken) en altijd in chill rijden.
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
Waar ik mij licht aan irriteer is de airco. Als ik alleen in de auto zit en het is bloedheet (zoals dit weekend) blaast alleen de lucht aan de bestuurderskant. Geen koude lucht bij zowel de passagierskant als de achterbank. Ik wil de auto grotendeels zo snel mogelijk gekoeld krijgen, waarom dan alleen de bestuurderszijde ventileren?
Ik heb overigens al geprobeerd de stoelriemen vast te zetten, maar dit werkt helaas niet. Alleen als je rijdt, auto even stil zet en de stoelriemen vast zet. Dan gaat de blower achter ook aan.
Mis ik soms een instelling?
Ik heb overigens al geprobeerd de stoelriemen vast te zetten, maar dit werkt helaas niet. Alleen als je rijdt, auto even stil zet en de stoelriemen vast zet. Dan gaat de blower achter ook aan.
Ik doe het trucje airco instellingen; tap passengers kant dan gaat ie aan. Of klik voor achter en zet daar de het systeem aan (dan gaat ook de voor passagier mee aan)..ScreamGT schreef op zondag 25 juni 2023 @ 20:45:
Waar ik mij licht aan irriteer is de airco. Als ik alleen in de auto zit en het is bloedheet (zoals dit weekend) blaast alleen de lucht aan de bestuurderskant. Geen koude lucht bij zowel de passagierskant als de achterbank. Ik wil de auto grotendeels zo snel mogelijk gekoeld krijgen, waarom dan alleen de bestuurderszijde ventileren?
Als je vergeten was van te voren te koelen; Na instappen op het scherm van de airco instellingen een tik op de bijrijderskant-ventilatie-strip geven, dan schakelen naar de achterkant en de ventilator achter aanzetten.ScreamGT schreef op zondag 25 juni 2023 @ 20:45:
Ik wil de auto grotendeels zo snel mogelijk gekoeld krijgen, ...
[EDIT]Was ik net te langzaam...
[ Voor 4% gewijzigd door TNJ op 25-06-2023 20:59 ]
https://www.teslamagazine.nl/rijbereik-en-laden.html deze pagina was de bron.Inspired schreef op zondag 25 juni 2023 @ 20:14:
[...]
Wat is de bron van deze tabel? 35k bij NCA lijkt mij redelijk onmogelijk. Zelfs al pak je maar 60% bij elke charge.
Verder is volgens mij de ideale SoC rond de 50% oid. Als je max levensduur wilt halen zou je moeten zorgen dat je daar zoveel mogelijk op blijft. En dan laadgedrag aanpassen op je rit. Maar goed, de aging door de hogere SoC valt best mee. Maar goed, dan zou je ook niet moeten SuCen eigenlijk (of alleen 50KW laders pakken) en altijd in chill rijden.
Vraagje, ben op zoek naar een gebruikte Model 3 . Nu zie ik bij de meeste verzekeraars als eis staan dat er een terugvindsysteem in de auto moet zijn ingebouwd , dus niet het trackingsysteem van Tesla zelf. Anders geen diefstal verzekerd.
Is de kans groot dat een gebruikte Tesla reeds zo een systeem heeft ingebouwd en is dat overdraagbaar naar de volgende eigenaar ?
Is de kans groot dat een gebruikte Tesla reeds zo een systeem heeft ingebouwd en is dat overdraagbaar naar de volgende eigenaar ?
Erg verschillend, diverse leasemaatschappijen hebben heb standaard wel een tijdje ingebouwd maar een hoop ZZP / kleine bedrijven hebben juist gezocht naar een maatschappij waar dat geen eis was/is.DM57 schreef op zondag 25 juni 2023 @ 21:10:
Vraagje, ben op zoek naar een gebruikte Model 3 . Nu zie ik bij de meeste verzekeraars als eis staan dat er een terugvindsysteem in de auto moet zijn ingebouwd , dus niet het trackingsysteem van Tesla zelf. Anders geen diefstal verzekerd.
Menesis schreef op zondag 25 juni 2023 @ 17:14:
Dat is niet mijn ervaring. Toegegeven, er zijn ontzettend veel mensen die meer ervaring met rijden of sneeuw en ijs hebben dan ik, maar toen ik het aan het testen was maakte het helemaal niks uit dat regeneration op standard stond. Sterker nog: regeneratief remmen werkt goed als het glad is, als je dan ook maar een beetje je rempedaal aanraakt wordt de auto gek, gaat de ABS af en remt hij voor geen meter meer.When driving in snowy or icey conditions, having your regen braking set to standard can be too strong and can cause the car to easily slip when coming to a stop.
Dus ik stel zelfs dat bij glad weer het beter is om de auto op standard te hebben staan.
Bedenk ook dat als de wielen geen grip hebben, de elektromotor ook geen kracht erop kan zetten om te remmen. Dus het is een automatische ABS.
Signatures zijn voor boomers.
Thx .ybos schreef op zondag 25 juni 2023 @ 21:20:
[...]
Erg verschillend, diverse leasemaatschappijen hebben heb standaard wel een tijdje ingebouwd maar een hoop ZZP / kleine bedrijven hebben juist gezocht naar een maatschappij waar dat geen eis was/is.
Hoe / waar kan ik zien of er een volgsysteem is ingebouwd ?
Was hem niet heel vaak maar mijn vorige auto (Golf GTE) zag er uit als nieuw na 4 jaar bij inleveren en behandelde die hetzelfde. Dus ergens gaat het dan bij de tesla fout. Daarnaast zijn alle andere panelen gewoon 10x beter dan de motorkap. Rest is niet dof, en glimt gewoon.Oekol schreef op zondag 25 juni 2023 @ 15:47:
[...]
Ik zie 't verschil ook niet tussen auto vies met vogelpoep of 'craquelé'. Dat valt bij mij onder dezelfde noemer: ziet er niet uit / vies. En blijkbaar was de vogelpoep al niet erg genoeg om schoon te maken. Maar desalniettemin die zwarte tesla lak wel echt een klote lak....
Denk niet dat dit zichtbaar is. Dat zal je bij elke occasion moeten checken, of gewoon een verzekeraar zoeken waar het niet nodig is (zijn er volgens mij best wel watDM57 schreef op zondag 25 juni 2023 @ 21:25:
[...]
Thx .
Hoe / waar kan ik zien of er een volgsysteem is ingebouwd ?

EEVEE is erg nuttig vind ik. Daarin zie je o.a. ook de laadverliezen.datadevil schreef op zondag 25 juni 2023 @ 17:55:
Welke apps voor ios moet ik hebben?
Even opzoeken of er een KIWA/SCM-gecertificeerd systeem in zit:DM57 schreef op zondag 25 juni 2023 @ 21:10:
https://www.kiwa.com/nl/n...eveiliging/kentekencheck/
Zojuist bij het wassen van de auto kwam ik precies soortgelijke krasjes tegen:NMA schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 16:24:
Beste mensen, ik heb een vraag.
Bij het open doen van het linker achterportier van mijn M3 (RWD 2023) zag ik aan de binnenzijde van de carrosserie wat ondiepe krassen zitten. Bij inspectie van mijn rechter achterportier bleken ze hier ook (op dezelfde plaats) te zitten.
[Afbeelding]
Ik heb even aan de deuren gekeken of ik daar iets zie dat voor de krassen kan zorgen maar dat lijkt er niet te zijn. De rubbers die er zitten zijn schoon en glad. Het lijkt dus of de deur daar iets klemt of iets dergelijks.
Is dit normaal of moet ik even langs Telsa om de portieren opnieuw af te laten stellen?
:strip_exif()/f/image/31YPxQxJ7b8sU2OREHF7ptvu.jpg?f=fotoalbum_large)
Het lijkt erop alsof de rubberen afdichting hier op klemt. Dus misschien als er stof of zand op een of andere manier op die rubbers komt dat het bij het sluiten over de lak krast. Ik zie het zowel links als rechts zitten.
Maar eens melden bij Tesla...
Is mooi hesweebee schreef op zondag 25 juni 2023 @ 16:47:

Vooruit, oost Nederland kom ik niet te vaak 😂
Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West
Goedemorgen allemaal!
Sinds afgelopen zaterdag heb ik een M3 wit RWD opgehaald in Groningen.
Uiteraard veel ingelezen, maar ik heb nog wel 2 dingetjes waar ik mee vast zit.
1. Gisteren ging het alarm ineens af terwijl de auto op de oprit staat, Geen cabin protection of iets.
Dus ik loop naar de auto, haal het alarm eraf, controleer alles.. Niks te zien, auto op slot en ga verder in de achtertuin.. Toch zat het me niet lekker dus ik doe via de App sentry mode aan om de camera's live te zien.. GROTE FOUT, alarm ging na een paar seconden na activeren al af en deze keer inclusief een volledige Bach concert!
Riedeltje weer aflopen, alarm eraf.. niks te zien. Tot ik in m'n binnenspiegel keek een grote bromvlieg op het achterraam (binnenkant) zie zitten.. Elektrische vliegenmepper en alarm gaat niet meer af.
Hoe doen jullie dit, heeft iedereen gewoon interieur beveiliging uitstaan? Want heb weinig zin om iedere keer de hele auto te controleren met een vliegenmepper
en nummer 2, de auto loopt via Athlon hoe en wat moet ik de vrouw toevoegen?
Ik heb uiteraard gezocht en kom tot 2 mogelijke opties maar weet niet welke route er beter is en wat de voor en nadelen zijn.
Optie 1 is natuurlijk gewoon inloggen met mijn account in haar app, en haar telefoon toevoegen aan een profiel in de auto.
Optie 2, Athlon vragen om haar als bestuurd toe te voegen zodat ze een eigen account heeft.
Kan iemand mij vertellen wat de voordelen zijn of nadelen zijn ?
(verder echt een FANTASTISCHE AUTO)
1. Gisteren ging het alarm ineens af terwijl de auto op de oprit staat, Geen cabin protection of iets.
Dus ik loop naar de auto, haal het alarm eraf, controleer alles.. Niks te zien, auto op slot en ga verder in de achtertuin.. Toch zat het me niet lekker dus ik doe via de App sentry mode aan om de camera's live te zien.. GROTE FOUT, alarm ging na een paar seconden na activeren al af en deze keer inclusief een volledige Bach concert!
Riedeltje weer aflopen, alarm eraf.. niks te zien. Tot ik in m'n binnenspiegel keek een grote bromvlieg op het achterraam (binnenkant) zie zitten.. Elektrische vliegenmepper en alarm gaat niet meer af.
Hoe doen jullie dit, heeft iedereen gewoon interieur beveiliging uitstaan? Want heb weinig zin om iedere keer de hele auto te controleren met een vliegenmepper
Ik heb uiteraard gezocht en kom tot 2 mogelijke opties maar weet niet welke route er beter is en wat de voor en nadelen zijn.
Optie 1 is natuurlijk gewoon inloggen met mijn account in haar app, en haar telefoon toevoegen aan een profiel in de auto.
Optie 2, Athlon vragen om haar als bestuurd toe te voegen zodat ze een eigen account heeft.
Optie 2: Athlon moet zin hebben om het te doenthetakman schreef op maandag 26 juni 2023 @ 08:33:
Goedemorgen allemaal!
Optie 1: dat kan en werkt, en heb je zelf helemaal in handen. Nadeel/voordeel is dat je op beide telefoons de auto kan volgen en altijd kan weten waar die is en rijdt.
Of je dat erg vindt moet je zelf uit maken.
@thetakman gisteren tijdens een rit nog een klein vliegje gemept. Gewoon zorgen dat ze er niet in kunnen komen. Dus niet naast een prullenbak parkeren.
kan je dat niet, dan inderdaad canon protection uitzetten. Zal je toch ook al moeten doen als je overheat protection aan wilt zetten, wat met (fan only) ook niet altijd een overbodige luxe is deze maanden.
kan je dat niet, dan inderdaad canon protection uitzetten. Zal je toch ook al moeten doen als je overheat protection aan wilt zetten, wat met (fan only) ook niet altijd een overbodige luxe is deze maanden.
@thetakman ik zet in de zomer nog wel eens het interieur alarm uit inderdaad. Ben nu in afwachting van een Y en die heeft het gelukkig niet meer. 
Qua logins. Ik kan eigenlijk weinig voordelen of nadelen van het hebben van twee accounts bedenken. Wij gebruiken gewoon mijn account.
Qua logins. Ik kan eigenlijk weinig voordelen of nadelen van het hebben van twee accounts bedenken. Wij gebruiken gewoon mijn account.
Is een voordeel niet dat automatisch het juiste profiel wordt gekozen wanneer je aparte accounts hebt?Inspired schreef op maandag 26 juni 2023 @ 08:55:
@thetakman ik zet in de zomer nog wel eens het interieur alarm uit inderdaad. Ben nu in afwachting van een Y en die heeft het gelukkig niet meer.
Nee, dat kan zonder ookWolly schreef op maandag 26 juni 2023 @ 09:07:
[...]
Is een voordeel niet dat automatisch het juiste profiel wordt gekozen wanneer je aparte accounts hebt?
Ok goed om te horen. Ik heb nog niet zelf met de regen op sneeuw gereden aangezien ik de auto net heb, het was meer een aanname en iets wat andere Tesla-rijders in Canada zeiden in een draadje over het ontbreken van die instelling. Maar goed, het zal icm ABS wel meevallen idd als je per ongeluk de accelerator los laat.Maasluip schreef op zondag 25 juni 2023 @ 21:24:
[...]
[...]
Dat is niet mijn ervaring. Toegegeven, er zijn ontzettend veel mensen die meer ervaring met rijden of sneeuw en ijs hebben dan ik, maar toen ik het aan het testen was maakte het helemaal niks uit dat regeneration op standard stond. Sterker nog: regeneratief remmen werkt goed als het glad is, als je dan ook maar een beetje je rempedaal aanraakt wordt de auto gek, gaat de ABS af en remt hij voor geen meter meer.
Dus ik stel zelfs dat bij glad weer het beter is om de auto op standard te hebben staan.
Bedenk ook dat als de wielen geen grip hebben, de elektromotor ook geen kracht erop kan zetten om te remmen. Dus het is een automatische ABS.
Verder superblij met de aankoop! Donderdag naar van NO naar NL rijden
Nog iets wat me wel opviel: bij file rijden en cruise control aan was de auto erg zenuwachtig. Ik reed achter een vrachtwagen die erg stabiel reedt, maar toch vond de model 3 het nodig om steeds op trekken en af te remmen, tot ergenis van mij en degene achter mij... Is daar nog wat aan te doen?
[ Voor 15% gewijzigd door Menesis op 26-06-2023 09:15 ]
Mixed Reality dev
Kun je de auto niet meer volgen als je aparte accounts hebt?Tommie12 schreef op maandag 26 juni 2023 @ 08:48:
[...]
Optie 1: dat kan en werkt, en heb je zelf helemaal in handen. Nadeel/voordeel is dat je op beide telefoons de auto kan volgen en altijd kan weten waar die is en rijdt.
Of je dat erg vindt moet je zelf uit maken.
Ik heb de leasemaatschappij mijn vrouw laten toevoegen, zodat ze gewoon een eigen account heeft.
Of in je app de dog modus activeren, gaan ook de achterste fans aan.TNJ schreef op zondag 25 juni 2023 @ 20:58:
[...]
Als je vergeten was van te voren te koelen; Na instappen op het scherm van de airco instellingen een tik op de bijrijderskant-ventilatie-strip geven, dan schakelen naar de achterkant en de ventilator achter aanzetten.
[EDIT]Was ik net te langzaam...
Speelgoedhond van de Ikea op de achterbank en het plaatje klopt
Even wat anders, ik heb deze matten over, pm mij indien je ze wil overnemen
Neem die eerste, tussen 20% en 80%datadevil schreef op zondag 25 juni 2023 @ 19:58:
6% tot 94% => 7500 cycli
Een volle batterij is 600km WLTP, hier pak je 60%. Dus 600*0.6*35000 = batterij gaat 12.600.000 km mee? Dat lijkt erg veel.
Mixed Reality dev
Wij hebben beide ingelogd op dezelfde account, dus ik kan het je niet zeggen.DaCoTa schreef op maandag 26 juni 2023 @ 09:15:
[...]
Kun je de auto niet meer volgen als je aparte accounts hebt?
Je kunt dan nog steeds de auto volgen. Dus ik zou even niet weten waarom je de moeite zou nemen.Tommie12 schreef op maandag 26 juni 2023 @ 10:02:
[...]
Wij hebben beide ingelogd op dezelfde account, dus ik kan het je niet zeggen.
100% en 0% is pas een probleem als je ze laat staan op die waarde. Voor de rest: wat ik hier zo lees is vooral continu hele hoge belasting (lang hard rijden) een ander ding.datadevil schreef op zondag 25 juni 2023 @ 19:58:
6% tot 94% => 7500 cycli
Maar aantal cycles die je noemt lijkt me heel hoog, zie ook dit:
According to Tesla's 2021 impact report, its batteries are designed to last the life of the vehicle, which the company estimates as roughly 200,000 miles in the U.S. and 150,000 miles in Europe. Tesla's own data show Model S and X batteries retain about 90 percent of their original capacity on average over 200,000 miles of use. Tesla CEO Elon Musk also once tweeted that the battery pack in the Model 3 and Model Y was designed to last 1,500 charging cycles, which translates to about 300,000 miles for Standard Range models and about 500,000 miles for Long Range versions.
Dit dus, ik zie het verschil ook niet, vandaar ook m'n orginele vraag, wat is er beter en wat zijn de voordelen of nadelen. Kan hier niks over vinden dus ik mis het even. Misschien supercharger punten ofzo ?Inspired schreef op maandag 26 juni 2023 @ 10:26:
[...]
Je kunt dan nog steeds de auto volgen. Dus ik zou even niet weten waarom je de moeite zou nemen.
Omdat voor de efficiëntie het beter is om de persoon aanwezig in de auto te koelen, dan de hele auto te koelen.ScreamGT schreef op zondag 25 juni 2023 @ 20:45:
Misschien kun je met een aparte account de andere profielen afschermen, en zo bijvoorbeeld een ander (denk aan een volwassen kind) kunnen laten rijden met begrenzer en geforceerde chill stand?thetakman schreef op maandag 26 juni 2023 @ 10:29:
[...]
Dit dus, ik zie het verschil ook niet, vandaar ook m'n orginele vraag, wat is er beter en wat zijn de voordelen of nadelen. Kan hier niks over vinden dus ik mis het even. Misschien supercharger punten ofzo ?
Tijdje terug werd er een link gepost om hulpstukken te 3D printen om de cover (MY) tbv trekhaak fatsoenlijk te verwijderen.
De link werkt helaas niet meer.
Heeft iemand toevallig nog een werkende link of nog beter wil iemand mij het ontwerp sturen.
Heeft iemand toevallig nog een werkende link of nog beter wil iemand mij het ontwerp sturen.
https://www.thingiverse.com/thing:4662556deblaauwesigaar schreef op maandag 26 juni 2023 @ 11:30:
Tijdje terug werd er een link gepost om hulpstukken te 3D printen om de cover (MY) tbv trekhaak fatsoenlijk te verwijderen.
Hier zitten ze ook in.
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
of gewoon bestellen: https://www.amazon.com/Te...Cover-Tools/dp/B096YGYLZH
En in aluminium: https://www.amazon.nl/EUW...e-Reparatie/dp/B0B28MRSFR
@bokkow Tijdens de Tesla proefrit adviseerden ze trouwens om een zwarte kleur te nemen als ik in de toekomst toch wilde gaan wrappen.
Was die van jouw oorspronkelijk ook zwart en weet je toevallig of die wrap bedrijven het eens zijn met die stelling?
Was die van jouw oorspronkelijk ook zwart en weet je toevallig of die wrap bedrijven het eens zijn met die stelling?
“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”
Als je een Model 3 hebt is Zwart geloof ik inbegrepen (net als wit), maar voor de Y is het een optie tegen meerkosten. Ik zou zelf niet bijbetalen voor een kleur waar je vervolgens een wrap overheen doet...Greatsword schreef op maandag 26 juni 2023 @ 12:43:
@bokkow Tijdens de Tesla proefrit adviseerden ze trouwens om een zwarte kleur te nemen als ik in de toekomst toch wilde gaan wrappen.
Wat hij zegt ^^bilgy_no1 schreef op maandag 26 juni 2023 @ 12:46:
[...]
Als je een Model 3 hebt is Zwart geloof ik inbegrepen (net als wit), maar voor de Y is het een optie tegen meerkosten. Ik zou zelf niet bijbetalen voor een kleur waar je vervolgens een wrap overheen doet...
De wrapper gaat je echt geen korting geven omdat je een zwarte auto hebt en hij shortcuts kan nemen ofzo.
Ik heb afgelopen weekend mijn Model 3 RWD opgehaald, en vroeg mij af of er 'Lug nut covers' mee geleverd worden? Ik kan ze nergens vinden, maar ik begreep van een collega dat hij ze wel heeft gehad. Weet iemand waar ik deze kan vinden, of moet ik ze bestellen?
Ik heb ze ook niet, en had eerlijk gezegd nog niet echt gekeken.Omslachtig012 schreef op maandag 26 juni 2023 @ 12:57:
Ik heb afgelopen weekend mijn Model 3 RWD opgehaald, en vroeg mij af of er 'Lug nut covers' mee geleverd worden? Ik kan ze nergens vinden, maar ik begreep van een collega dat hij ze wel heeft gehad. Weet iemand waar ik deze kan vinden, of moet ik ze bestellen?
Wil de wieldoppen eraf halen, maar lug nut covers en een naafdop ontbreken er standaard op.
Volgens mij zitten deze niet in de tasjes achterin ?
Anders bol.com of amazon of iets, kost een paar tientjes.
Bedankt. 3D printer aan het werk gezetDamian schreef op maandag 26 juni 2023 @ 12:22:
[...]
https://www.thingiverse.com/thing:4662556
Hier zitten ze ook in.
Ik heb ze ook niet gevonden in de tasjes, enkel een EHBO/pech kit en een stopcontact lader.thetakman schreef op maandag 26 juni 2023 @ 13:03:
[...]
Ik heb ze ook niet, en had eerlijk gezegd nog niet echt gekeken.
Wil de wieldoppen eraf halen, maar lug nut covers en een naafdop ontbreken er standaard op.
Zit er standaard niet bij. Tesla verkoopt wel een set voor €50.thetakman schreef op maandag 26 juni 2023 @ 13:03:
[...]
Ik heb ze ook niet, en had eerlijk gezegd nog niet echt gekeken.
Op Ali stukken goedkoper te krijgen
Ik heb de originele van Tesla cadeau gekregen, maar zou er zelf geen €50 voor over hebben.
![]() | ![]() |
Maar sommige wrappers rekenen wel meer voor bepaalde kleuren auto:thetakman schreef op maandag 26 juni 2023 @ 12:49:
[...]
Wat hij zegt ^^
De wrapper gaat je echt geen korting geven omdat je een zwarte auto hebt en hij shortcuts kan nemen ofzo.
/f/image/FpHRauEsgh7wKR6dmtaNjEwP.png?f=fotoalbum_large)
(bron)
Voor wrappen is denk ik zwart het makkelijkst, omdat je dat in de panel gaps toch niet ziet.
[ Voor 6% gewijzigd door DaCoTa op 26-06-2023 14:22 ]
Zonet gestopt in zuid-Frankrijk kwam ik erachter dat er vloeistof midden voor uit de auto loopt?
Enig idee wat het zou kunnen zijn? Zelf vermoed ik vloeistof van de airco maar misschien mis ik iets? Heb geproefd en kan nou niet echt inschatten of dit water zou moeten zijn of iets anders.
Gaat om een model 3 december 2021.
Enig idee wat het zou kunnen zijn? Zelf vermoed ik vloeistof van de airco maar misschien mis ik iets? Heb geproefd en kan nou niet echt inschatten of dit water zou moeten zijn of iets anders.
Condenswater van de airco, of lek uit de ruitenwissersproeier.whoopy_ schreef op maandag 26 juni 2023 @ 14:44:
Zonet gestopt in zuid-Frankrijk kwam ik erachter dat er vloeistof midden voor uit de auto loopt?
Olie uit het differentieel zou ook nog kunnen maar is nogal onwaarschijnlijk, en dat zou je niet lekker gevonden hebben.
Zal wel water zijn van condens
Zeer zeker condenswater dan. Alle andere vloeistoffen had je wel gemerkt.whoopy_ schreef op maandag 26 juni 2023 @ 14:44:
[...]
Enig idee wat het zou kunnen zijn? Zelf vermoed ik vloeistof van de airco maar misschien mis ik iets? Heb geproefd en kan nou niet echt inschatten of dit water zou moeten zijn of iets anders. [...]
En met een actuele luchtvochtigheid van ~50% in Zuid Frankrijk (sommige plekken overigens 25%) is er genoeg vocht in de lucht bij 30 graden om een plasje te creëren als je stil staat.
Ok, bedankt voor jullie reacties! Dan rij ik met een gerust hart door.
Kan weg, verkeerde topic
[ Voor 191% gewijzigd door eNaSnI op 26-06-2023 14:59 ]
Wie zoekt, zal vinden http://www.google.com
Vandaag toch weer iets vreemds. De temperatuurcontrols voor de bijrijder waren weg. Ik dacht "dan zal hij wel van split af zijn" dus ik zoeken naar waar ik dat kon instellen (dat zit dus niet in het grote ventilatiescherm maar alleen in het kleine schermpje wat komt als je de temperatuur verandert) en ja, toen kwamen de temperatuurcontrols voor de bijrijder weer terug.
Het gekke is: als ik hem weer van split af haalde bleven ze gewoon staan.
Dus waarom ze opeens verdwenen waren? Beats me.
Ik heb de temperatuur ook nooit op split staan, ze staan altijd zo dat links en rechts hetzelfde is.
Ik heb de temperatuur ook nooit op split staan, ze staan altijd zo dat links en rechts hetzelfde is.
Nieuwe feature..Maasluip schreef op maandag 26 juni 2023 @ 15:30:
Vandaag toch weer iets vreemds. De temperatuurcontrols voor de bijrijder waren weg. Ik dacht "dan zal hij wel van split af zijn" dus ik zoeken naar waar ik dat kon instellen (dat zit dus niet in het grote ventilatiescherm maar alleen in het kleine schermpje wat komt als je de temperatuur verandert) en ja, toen kwamen de temperatuurcontrols voor de bijrijder weer terug.
Als er niemand zit verdwijnt het.
https://wren.co/join/Devian
Is dat serieus?Devian schreef op maandag 26 juni 2023 @ 15:32:
[...]
Nieuwe feature..
Als er niemand zit verdwijnt het.
Dus een beetje "responsive design". Oh wat heb ik daar een hekel aan.
Geproefd? Lijkt mij nou niet heel veilig om eerlijk te zijnwhoopy_ schreef op maandag 26 juni 2023 @ 14:44: Heb geproefd en kan nou niet echt inschatten of dit water zou moeten zijn of iets anders.
Ik ben heel blij met mijn Tesla, maar mijn god Tesla vision is echt pure troep.. ik parkeer altijd al achteruit in, maar ik zou vooruit echt niet meer vertrouwen (op de 'sensors') tussen twee auto's.
Weet iemand hoe dit in de toekomst gaat zijn? Is dit voornamelijk een software iets, of gaat dit gewoon floppen?
Weet iemand hoe dit in de toekomst gaat zijn? Is dit voornamelijk een software iets, of gaat dit gewoon floppen?
Haha, zie nu iemand voor me die voor een Tesla stall de grond aan het likken is.PdeBie schreef op maandag 26 juni 2023 @ 15:43:
[...]
Geproefd? Lijkt mij nou niet heel veilig om eerlijk te zijn
Obv de "regensensor" die na 4 jaar nog niet on-par is met een sensor van 1 EUR heb ik er weinig vertrouwen in.Omslachtig012 schreef op maandag 26 juni 2023 @ 15:54:
Ik ben heel blij met mijn Tesla, maar mijn god Tesla vision is echt pure troep.. ik parkeer altijd al achteruit in, maar ik zou vooruit echt niet meer vertrouwen (op de 'sensors') tussen twee auto's.
De USS is er inmiddels ook alweer 9 maand af. Dat het nu nog steeds maar wat alpha is zegt genoeg.
[ Voor 8% gewijzigd door Inspired op 26-06-2023 15:57 ]
Airco condens... Kijk maar eens op hete dagen op parkeerplaatsen. Overal kleine plasjes onder de auto's. De airco van een EV is niet anders.whoopy_ schreef op maandag 26 juni 2023 @ 14:44:
Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.
Voor de LFP chemistry lees ik dingen als 3.000 tot 6.000 en zelfs tot 12.000 cycles.DaCoTa schreef op maandag 26 juni 2023 @ 10:27:
[...]
100% en 0% is pas een probleem als je ze laat staan op die waarde. Voor de rest: wat ik hier zo lees is vooral continu hele hoge belasting (lang hard rijden) een ander ding.
Maar aantal cycles die je noemt lijkt me heel hoog, zie ook dit:
[...]
Geproefd?whoopy_ schreef op maandag 26 juni 2023 @ 14:44:
Van een mysterieuze vloeistof onder je auto

Hoi.
Ik ben aan het kijken om een Model Y te leasen, maar ik merk nu dat de lease kosten sinds mijn offerte in maart zo'n 25 euro duurder zijn geworden p.m.
Iemand enig idee waaraan dit kan liggen? De catalogus waarde is sindsdien het zelfde gebleven.
Iemand enig idee waaraan dit kan liggen? De catalogus waarde is sindsdien het zelfde gebleven.
Misschien hen ik geluk, want bij mij werkt het redelijk goed. Althans, ouderwetse parkeersensoren geven ook een hoop gepiep vanaf een meter oid en piepen permanent bij een afstand korter dan 30 cm. Dat is bij mij met Tesla Vision Park Assist niet anders. En nog beter dan ultrasone sensoren: ook de stoeprand wordt weergegeven.Omslachtig012 schreef op maandag 26 juni 2023 @ 15:54:
Maar goed, ik parkeer meestal ook achteruit in en gebruik dan ook de camera's op het scherm die je altijd op kunt roepen.
Heeft met de rente te maken denk ik? Neem aan dat leasemaatschappijen ook geld uit de markt moeten halen om die auto te bekostigen. Ik weet het niet zeker hoor..Dyyon schreef op maandag 26 juni 2023 @ 16:45:
Ik ben aan het kijken om een Model Y te leasen, maar ik merk nu dat de lease kosten sinds mijn offerte in maart zo'n 25 euro duurder zijn geworden p.m.
Have you tried turning it off and on again?
Verzekering en belasting. Die zijn bij ons in de lease ook omhoog gegaan en worden doorberekend.Dyyon schreef op maandag 26 juni 2023 @ 16:45:
Nou, FSD (of EAP met een ander pakketje) is met 2023.20.4.1 weer eens matig zeg. Bij een automatische baanwissel naar de meest rechter rijstrook stuurt ie gewoon rustig door de afrit op. En dat niet op een ingewikkelde snelweg. De A2 van Utrecht naar Amsterdam. Veel rechter en duidelijker kan je het niet hebben.
Baanwissel op andere banen: in 10% van de gevallen 'stokt' ie gewoon (of is ie heel traag) en mag je hem 'door het stuur heen duwen' om te zorgen dat ie op tijd is, want anders is het "OJEE DUURT TE LANG, baanwissel geannuleerd". Ruitenwissers zijn ook weer matig. Vaak blijven wissen tijdens FSD/(E)AP na het sproeien. De rest van de voorruit is dan gewoon schoon maar meneer vindt het blijkbaar nodig om nog 5 km te blijven wissen.
En wat nog het meest irritante is (en dat zit er al een paar releases in): na een automatische baanwissel houdt de auto vaak heel even iets in. Niet dat ie echt gaat remmen, maar net even 'gas een beetje los voor een fractie van en seconde' om daarna weer te herstellen. Als je er niet gevoelig voor bent merk je het waarschijnlijk niet eens, maar het microschokje valt me iederere keer op. Heel onrustig. Daarnaast ook nog steeds het overdreven binaire gedrag in files (remmen/gasgeven).
Reset al gedaan uiteraard, maar geen resultaat. Ik ben echt benieuwd of het ooit nog echt wat gaat worden met FSD/EAP.
Baanwissel op andere banen: in 10% van de gevallen 'stokt' ie gewoon (of is ie heel traag) en mag je hem 'door het stuur heen duwen' om te zorgen dat ie op tijd is, want anders is het "OJEE DUURT TE LANG, baanwissel geannuleerd". Ruitenwissers zijn ook weer matig. Vaak blijven wissen tijdens FSD/(E)AP na het sproeien. De rest van de voorruit is dan gewoon schoon maar meneer vindt het blijkbaar nodig om nog 5 km te blijven wissen.
En wat nog het meest irritante is (en dat zit er al een paar releases in): na een automatische baanwissel houdt de auto vaak heel even iets in. Niet dat ie echt gaat remmen, maar net even 'gas een beetje los voor een fractie van en seconde' om daarna weer te herstellen. Als je er niet gevoelig voor bent merk je het waarschijnlijk niet eens, maar het microschokje valt me iederere keer op. Heel onrustig. Daarnaast ook nog steeds het overdreven binaire gedrag in files (remmen/gasgeven).
Reset al gedaan uiteraard, maar geen resultaat. Ik ben echt benieuwd of het ooit nog echt wat gaat worden met FSD/EAP.
UNOX: The worst operating system
Haha het heeft een functie, alleen iemand die nooit plasje condens heeft gezien onder zijn ICE/EV bij warm weer weet dat normaal niet..basdej schreef op maandag 26 juni 2023 @ 16:28:
[...]
Geproefd?
Van een mysterieuze vloeistof onder je auto
Zoete smaak = (giftige) koelvloeistof
Alcohol /sterke smaak = ruitenwisser vloeistof
Als het transparante vloeistof is, hoogstwaarschijnlijk airco condenswater.
Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl
Denk dat het komt omdat het altijd op die manier werkt. Ik heb geen Vision parking, maar een dergelijke product/implementatie moet op z'n minst altijd consistent werken zodat je weet waar je aan toe bent.bilgy_no1 schreef op maandag 26 juni 2023 @ 16:51:
[...]
Misschien hen ik geluk, want bij mij werkt het redelijk goed. Althans, ouderwetse parkeersensoren geven ook een hoop gepiep vanaf een meter oid en piepen permanent bij een afstand korter dan 30 cm. Dat is bij mij met Tesla Vision Park Assist niet anders. En nog beter dan ultrasone sensoren: ook de stoeprand wordt weergegeven.
Maar goed, ik parkeer meestal ook achteruit in en gebruik dan ook de camera's op het scherm die je altijd op kunt roepen.
Dit is altijd al zo geweest. Iets om efficientie verder te verbeteren. Hoeveel scheelt het weet ik niet, maar opzich logisch. Stiekem vind ik het echt tof om te zien, al deze kleine dingetjes bij elkaar zorgt toch dat tesla nog steeds de meest eficiente EV is.Maasluip schreef op maandag 26 juni 2023 @ 15:34:
[...]
Is dat serieus?
Dus een beetje "responsive design". Oh wat heb ik daar een hekel aan.
Life is too short to drive boring cars
Dat blijkt wel uit de filmpjes die uit de VS komen met de meest recente updates van FSD Beta. Het kan dus wel met de huidige hardware en ook al behoorlijk indrukwekkend. Ik vind de vraag interessanter wanneer dat naar Europa komt. Tot die tijd houd ik de hand nog even op de knip...Korvaag schreef op maandag 26 juni 2023 @ 17:05:
Ik ben echt benieuwd of het ooit nog echt wat gaat worden met FSD/EAP.
Hoe zat het ook alweer, iemand die geen EAP heeft krijgt die nog een functionaliteit terug nadat alles richting camera's ging zoals park vision of is bijv summon alleen voor de rich and famous met EAP/FSD?
Dacht dat er zo'n overzicht stond op tesla, maar kan die tabel niet meer vinden.
Dacht dat er zo'n overzicht stond op tesla, maar kan die tabel niet meer vinden.
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Hmja.. het is hier een auto van een oud-collega. Het zat er op. Ik zou er zelf momenteel nooit voor betalen. Deze auto moet er november uit, dus je zal zien dat er in december een geweldige update komtbilgy_no1 schreef op maandag 26 juni 2023 @ 18:33:
[...]
Dat blijkt wel uit de filmpjes die uit de VS komen met de meest recente updates van FSD Beta. Het kan dus wel met de huidige hardware en ook al behoorlijk indrukwekkend. Ik vind de vraag interessanter wanneer dat naar Europa komt. Tot die tijd houd ik de hand nog even op de knip...
UNOX: The worst operating system
Ik rij ermee vanaf maart dit jaar en vind het wel meevallen maar...Omslachtig012 schreef op maandag 26 juni 2023 @ 15:54:
Mijn voorgaande auto had enkel achteruitrij camera en qua zicht is de model 3 niet anders dan mijn voorganger.. Vooruit inparkeren (als het echt moet) doe ik met de sensoren die ik van geboorte meegekregen heb: de ogen, m.a.w: ik weet niet beter..
Uiteindelijk is ie nu gemaakt onder garantie. Over een paar weken wordt ook de trim vervangen, want die was nu niet op voorraad en wilde graag zsm de Model Y terug (weet ik ook weer waarom ik geen Model 3 heb gekocht 😅).m.eddy schreef op zondag 18 juni 2023 @ 23:26:
[...]
Dit voorbeeld is wel verontrustend, ik hoop niet dat er ergens in de kleine lettertjes staat dat je de deur niet mag openen tijdens een update.
Koppel terug hoe dit afloopt svp.
Succes!
Op het scherm zeker niet, het viel mij afgelopen weekend ook ineens op dat de temp controls aan de bijrijder kant ineens weg waren tot ik op de stoel duwde.SirLct schreef op maandag 26 juni 2023 @ 18:28:
[...]
Dit is altijd al zo geweest. Iets om efficientie verder te verbeteren. Hoeveel scheelt het weet ik niet, maar opzich logisch. Stiekem vind ik het echt tof om te zien, al deze kleine dingetjes bij elkaar zorgt toch dat tesla nog steeds de meest eficiente EV is.
Mijne is wit! En dat is inderdaad wel moeilijker dan zwart, zwart valt minder op als achtergrond kleur. Maar het kan in principe overal op 🤷🏼♂️Greatsword schreef op maandag 26 juni 2023 @ 12:43:
Meeste maken geen punt van de originele kleur, een enkeling vraagt een meerprijs blijkbaar.
Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West
Het lijkt dat de wetgeving jan 2024 wellicht zover is in de EU! Zie: link tweetbilgy_no1 schreef op maandag 26 juni 2023 @ 18:33:
[...]
Dat blijkt wel uit de filmpjes die uit de VS komen met de meest recente updates van FSD Beta. Het kan dus wel met de huidige hardware en ook al behoorlijk indrukwekkend. Ik vind de vraag interessanter wanneer dat naar Europa komt. Tot die tijd houd ik de hand nog even op de knip...
Ook neemt tesla laatste tijd veel mensen aan in eu voor hulp systemen, zie https://twitter.com/Juliu.../1672672441947045889?s=20 Nog even geduld tot hopelijk januari!
Zeker wel! Ik rij bijna elke dag in mn eentje woon-werk en de bijrijder is altijd uit. Ook op scherm.Bever! schreef op maandag 26 juni 2023 @ 19:54:
[...]
Op het scherm zeker niet, het viel mij afgelopen weekend ook ineens op dat de temp controls aan de bijrijder kant ineens weg waren tot ik op de stoel duwde.
Life is too short to drive boring cars
Dan heb je sync aangehad, dit is een nieuwe feature sinds:SirLct schreef op maandag 26 juni 2023 @ 21:44:
[...]
Zeker wel! Ik rij bijna elke dag in mn eentje woon-werk en de bijrijder is altijd uit. Ook op scherm.
https://www.notateslaapp....2023.20.4.1/release-notes
+ afschrijving, met de enorme prijsdalingen is er bijna geen peil op te trekken wat de restwaarde wordt.Caelorum schreef op maandag 26 juni 2023 @ 17:04:
[...]
Verzekering en belasting. Die zijn bij ons in de lease ook omhoog gegaan en worden doorberekend.
Sinds vorige week een nieuwe MY. Rijd als een zonnetje. Wat een openbaring
Veel uitzoek werk hoe alle functies werken.
1 ding is me nog niet helemaal duidelijk. In de demo auto was bij parkeren mbv de camera's ook een afstands meting zichtbaar. Deze afstandsbepaling zie ik nu echter niet. Hoe krijg ik die op mijn scherm
1 ding is me nog niet helemaal duidelijk. In de demo auto was bij parkeren mbv de camera's ook een afstands meting zichtbaar. Deze afstandsbepaling zie ik nu echter niet. Hoe krijg ik die op mijn scherm
Had ik ook.deblaauwesigaar schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 07:46:
Sinds vorige week een nieuwe MY. Rijd als een zonnetje. Wat een openbaring
Je hebt de laatste software update nodig en in sommige gevallen (in mijn geval ook) een herstel van de fabrieksinstellingen. Dat is niet die via het stuur de twee knopjes indrukken, maar in het service menu de optie kiezen. Let wel op dat alle eerdere instellingen dan weg zijn!
Daarna heeft de auto XX km rijden nodig om te kalibreren.
Dan moet het werken zoals in de demo auto.
Bedankt voor de terugkoppeling. Mooi dat het goed is afgelopen.captain007 schreef op maandag 26 juni 2023 @ 19:51:
[...]
Uiteindelijk is ie nu gemaakt onder garantie. Over een paar weken wordt ook de trim vervangen, want die was nu niet op voorraad en wilde graag zsm de Model Y terug (weet ik ook weer waarom ik geen Model 3 heb gekocht 😅).
Zoals eerder al gemeld, net nieuw in Tesla land. (M3 RWD 2023)
Bedankt voor de vorige antwoorden, enorm veel info hier kunnen vinden.
Echter nog iets wat vraagtekens oproept:
Autopilot staat aan, marge +3, zet hem onder de marge aan en hij gaat netjes naar 103 (mag hier 100 en bord zie je ook op het display)
Nu rij ik op een N weg, en komt er een bord 80 of 70.. Auto herkent het bord en ik zie deze rechtsbovenin ook staan. Maar hij houdt hem stug op 103 Max en vertraagt niet. Bloed irritant want 1.000 meter verder mag je weer 100. De Toyota Corolla die ik eerder had pakte die wel goed op. Doe ik iets verkeerd?
In de autopilot instellingen heb ik wel gevonden dat hij nu op Snelheidlimiet relatief staat i.p.v. absoluut ? Moet ik dit aanpassen voor hij gaat vertragen?
(P.S. ja ik heb de handleiding gelezen en ook getracht te zoeken, maar zover ik kan ondervinden zou hij gewoon moeten vertragen na herkenning van het bord? )
Bedankt voor de vorige antwoorden, enorm veel info hier kunnen vinden.
Echter nog iets wat vraagtekens oproept:
Autopilot staat aan, marge +3, zet hem onder de marge aan en hij gaat netjes naar 103 (mag hier 100 en bord zie je ook op het display)
Nu rij ik op een N weg, en komt er een bord 80 of 70.. Auto herkent het bord en ik zie deze rechtsbovenin ook staan. Maar hij houdt hem stug op 103 Max en vertraagt niet. Bloed irritant want 1.000 meter verder mag je weer 100. De Toyota Corolla die ik eerder had pakte die wel goed op. Doe ik iets verkeerd?
In de autopilot instellingen heb ik wel gevonden dat hij nu op Snelheidlimiet relatief staat i.p.v. absoluut ? Moet ik dit aanpassen voor hij gaat vertragen?
(P.S. ja ik heb de handleiding gelezen en ook getracht te zoeken, maar zover ik kan ondervinden zou hij gewoon moeten vertragen na herkenning van het bord? )
[ Voor 9% gewijzigd door thetakman op 27-06-2023 09:08 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
Gerelateerde topics:
- Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
- Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
- Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
- We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
- Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
- De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
- Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
- Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
- Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).
Gerelateerde topics:
- De vorige editie van dit topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
- Tesla besteld? Kijk voor meer informatie rondom de levering in: Het grote Tesla Levering topic #2.
- Voor de S3XY buttons kan je terecht in: Tesla Model 3 & Y Accessoires. Andere accessoires mogen ook (nog) in dit topic.
- Goedkoop thuisladen van je EV in: Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic
- Openbare laadpalen, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.
- Thuis laden, laadpalen, etc. in: Thuisladen van je EV deel 2.
- Meterkasten, elektra, etc. in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 1.
- Lease auto's in: Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 of Keuze leaseauto - Deel 6.
- Elektrische auto's in het algemeen & vergelijken: Elektrische auto's - deel 5.
- Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.