Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 410 ... 502 Laatste
Acties:
  • 3.700.936 views

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:37

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Rogar schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 08:56:
[...]

Ik doe elke dag hetzelfde als jij. Stap uit, doe de deur dicht, pak mijn tas van de achterbank, doe ook die deur dicht, loop weg en de deur gaat op slot. Gaat jouw deur meteen op slot zodra je de voordeur dicht doet dan?
Ja. In zoverre dat ik de deur niet open krijg zonder sleutel. Dus als ik de sleutel binnen laat liggen dan heb ik mezelf buitengesloten.

Het punt is ook: ik wil het niet meemaken. Ik heb geen garantie dat het altijd goed gaat. Dus ik doe het niet. Zoals ik zeg: ik heb meegemaakt dat de auto op slot ging met passagiers erin. Dat wil ik niet. En ik weet niet welke samenloop van omstandigheden dat heeft veroorzaakt, ik weet wel dat het te maken had met dat ik aan had staan dat de auto zichzelf automatisch op slot zet.
Dus automatisch op slot gaan heb ik uitgezet.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mday
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-09 11:25
Een keer is het alarm afgegaan toen mijn partner nog in de auto zat terwijl ik even naar binnen moest en routinematig mijn telefoon meenam. Ik moest bijna op de bank slapen…

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18-09 10:58
Maasluip schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 08:54:
[...]

Nou, heel simpel. Als ik naar het werk ga zit mijn telefoon in mijn werktas. Als ik uitstap en de bestuurdersdeur dicht doe dan gaat Tesla dus de deur op slot doen? Maar dan moet ik mijn werktas nog van de achterbank pakken. Oeps...

Nee, ik kan echt niet begrijpen waarom het zo opgelost is. Misschien als je altijd alles precies zo doet zoals Tesla het heeft bedacht dat het nooit fout gaat, maar 1) dat is nergens gedefinieerd en 2) zo ben ik niet.
Ik vind dit wel bijzonder want dit heb ik niet. Snap niet wat ik dan anders doe? Heb m'n werktas met privemobiel en portemonnee op de achterbank. Als ik wegloop krijg ik melding dat de auto nog niet op slot is. Dit gebeurd elke week als ik de kleinste naar oma breng. De werktelefoon zit dan in mijn broekzak. Ik moet het echt zelf manueel sluiten anders blijft die open.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• Rogar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16:44
Maasluip schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 09:00:
[...]

Ja. In zoverre dat ik de deur niet open krijg zonder sleutel. Dus als ik de sleutel binnen laat liggen dan heb ik mezelf buitengesloten.

Het punt is ook: ik wil het niet meemaken. Ik heb geen garantie dat het altijd goed gaat. Dus ik doe het niet. Zoals ik zeg: ik heb meegemaakt dat de auto op slot ging met passagiers erin. Dat wil ik niet. En ik weet niet welke samenloop van omstandigheden dat heeft veroorzaakt, ik weet wel dat het te maken had met dat ik aan had staan dat de auto zichzelf automatisch op slot zet.
Dus automatisch op slot gaan heb ik uitgezet.
Dan kunnen de deuren toch open van binnenuit met die speciale knoppen? Ik zit even te denken hoe ik dit op zou lossen, mocht dat gebeuren.

• Oekol
Mday schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 09:02:
Een keer is het alarm afgegaan toen mijn partner nog in de auto zat terwijl ik even naar binnen moest en routinematig mijn telefoon meenam. Ik moest bijna op de bank slapen…
Haha ja in de eerste weken gebeurd en partner geen mobiel bij of denk nog niet als sleutel wellicht. Je had haar hoofd moeten zien toen ik er laat achter kwam dat het onze auto was :+

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• Rogar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16:44
Oekol schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 09:03:
[...]

Ik vind dit wel bijzonder want dit heb ik niet. Snap niet wat ik dan anders doe? Heb m'n werktas met privemobiel en portemonnee op de achterbank. Als ik wegloop krijg ik melding dat de auto nog niet op slot is. Dit gebeurd elke week als ik de kleinste naar oma breng. De werktelefoon zit dan in mijn broekzak. Ik moet het echt zelf manueel sluiten anders blijft die open.
Dat heb ik hier ook wel eens! Haha dan weten mijn vrouw en ik dat zij haar telefoon in de auto heeft laten liggen 😅

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Oekol schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 09:03:
[...]

Ik vind dit wel bijzonder want dit heb ik niet. Snap niet wat ik dan anders doe? Heb m'n werktas met privemobiel en portemonnee op de achterbank. Als ik wegloop krijg ik melding dat de auto nog niet op slot is.
Tja. Zoals ik zeg: ik wil het niet meemaken dat het fout gaat en niemand kan mij garanderen dat het nooit fout gaat. Ik wil niet ergens in de middle of nowhere staan met mijn telefoon in de auto en de auto op slot omdat #het is fout gegaan. Je kunt nog zo vaak zeggen "ik heb dat niet" maar ik denk niet dat je mij er van kunt overtuigen dat het altijd goed gaat.

Want ik heb het fout zien gaan. En ik weet niet waarom. Dus vertrouw ik er niet op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• whazaaaa
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:55
Caelorum schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 17:29:
[...]

Tja, n=1. Ik rij ook al sinds december 2019 rond met de auto en mij is het dus wel een keer gebeurd en toen had ik gelukkig ook de pas gewoon uit de auto. Dus tja.

Nu hebben we n=3 met 66% dat het is voorgekomen ;)
Kan ook gewoon met een Opel Karl,
Auto starten om op te warmen en de voorruit te ondooien. Deur valt dicht terwijl je de zijruiten aan het krabben ben.
Auto besluit op slot te gaan....
Mij nog steeds een raadsel hoe dat kan trouwens....

Maar ik kon dus mooi 's nachts de reserve sleutel richting mijn vrouw der werk brengen :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• adjego
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:44
Maasluip schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 09:10:
[...]

Tja. Zoals ik zeg: ik wil het niet meemaken dat het fout gaat en niemand kan mij garanderen dat het nooit fout gaat. Ik wil niet ergens in de middle of nowhere staan met mijn telefoon in de auto en de auto op slot omdat #het is fout gegaan. Je kunt nog zo vaak zeggen "ik heb dat niet" maar ik denk niet dat je mij er van kunt overtuigen dat het altijd goed gaat.

Want ik heb het fout zien gaan. En ik weet niet waarom. Dus vertrouw ik er niet op.
Heb je een android telefoon? Want ik weet dat daar een extra instelling aangezet moet worden wil je zorgen dat bluetooth niet zomaar in sleep gaat.

Ik heb zelf een iPhone en nog nooit problemen gehad met de auto die op slot zou gaan met de telefoon erin.

Home Assistant | ☀️ 2900 Wp PVOutput | 🔋 Tesla Model 3 RWD 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
Rogar schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 09:05:
[...]

Dat heb ik hier ook wel eens! Haha dan weten mijn vrouw en ik dat zij haar telefoon in de auto heeft laten liggen 😅
Deze is ook herkenbaar inderdaad. 'waar is mijn telefoon?' nou euh... De auto is wederom niet op slot gegaan. Succes!

• Moobie
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 27-07 12:50
adjego schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 09:36:
[...]

Heb je een android telefoon? Want ik weet dat daar een extra instelling aangezet moet worden wil je zorgen dat bluetooth niet zomaar in sleep gaat.

Ik heb zelf een iPhone en nog nooit problemen gehad met de auto die op slot zou gaan met de telefoon erin.
Ik dacht zojuist ook dat het mogelijk aan het type telefoon kan liggen en hoe die om gaat met de Bluetooth verbinding. En mogelijk ook of je telefoon UWB ondersteunt.

Ik heb namelijk ook dat ik mijn telefoon wel eens in de auto heb gelaten omdat ik even snel iets moest afgeven of pakken en dan blijft de auto gewoon open. Ik heb de Tesla keycard wel altijd als backup in mijn portemonnee maar dus echt nog nooit gehad. Alleen gebruikt om aan de valet bij het hotel te geven om de auto te parkeren (in valet mode uiteraard).

• Alexander1984
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 17-09 17:48
pdidi schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 11:43:
[...]

Volgens de Owner Manual:
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Mogelijk scenario: nadat jij was uitgestapt en de bestuurdersdeur had gesloten, had jouw telefoon de Bluetooth verbinding met je MY verbroken omdat de batterij van je telefoon (bijna) leeg was
Daarom heb ik een Keyfob altijd in de broekzak zitten, nooit meer nadenken en stuk compacter dan portemonnee. Grootste voordeel je kan alvast even de achterklep open zetten met druk op de knop of deuren open als iemand al wil instappen en je er zelf nog heen loopt (zonder een telefoon uit je zak te toveren, gaat veel sneller).

• Just_A_User
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-09 11:50
Ik heb dus met mijn iPhone (13 pro max, meest recente update) dat die om de paar weken ineens niet meer automatisch verbind met de auto. Dan loop ik naar de auto, trek aan de deurhendel en....niets. Dan kan ik wel via de app de deuren openen, maar dan kan ik alsnog niet starten, want geen verbinding.

Dan moét ik mijn telefoon opnieuw opstarten, want anders werkt het niet. Ik kan wel bluetooth aan en uit zetten maar de success rate is daar ongeveer 50/50. Als ik de telefoon opnieuw start is het weer voor een aantal weken goed. Ik weet niet waar dat aan ligt.

Omdát dat de eerste keer gebeurde en ik op dat moment ook mijn portemonnee bij me had heb ik die nu weer altijd bij me. Dat is sowieso goed, maar ik ging met mijn vorige auto altijd op pad zonder portemonnee want immers, met de telefoon kun je ook betalen. Schijnbaar was het feit dat ik dan geen rijbewijs bij me had niet genoeg incentive om alsnog m'n portemonnee mee te nemen :+

Dat doe ik nu dus wel weer braafjes, omdat het ook een keer gebeurt is dat ik bij weg rijden thuis naar een winkel alles werkte, ik kom na 3 min weer terug bij de auto vanaf de winkel en dit geintje gebeurde. Ja, dan sta je daar.

[ Voor 35% gewijzigd door Just_A_User op 22-08-2024 09:52 ]

Och ja, je moet toch wat he.

• BP14
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 15:47
Just_A_User schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 09:50:
Ik heb dus met mijn iPhone (13 pro max, meest recente update) dat die om de paar weken ineens niet meer automatisch verbind met de auto. Dan loop ik naar de auto, trek aan de deurhendel en....niets. Dan kan ik wel via de app de deuren openen, maar dan kan ik alsnog niet starten, want geen verbinding.

Dan moét ik mijn telefoon opnieuw opstarten, want anders werkt het niet. Ik kan wel bluetooth aan en uit zetten maar de success rate is daar ongeveer 50/50. Als ik de telefoon opnieuw start is het weer voor een aantal weken goed. Ik weet niet waar dat aan ligt.

Omdát dat de eerste keer gebeurde en ik op dat moment ook mijn portemonnee bij me had heb ik die nu weer altijd bij me. Dat is sowieso goed, maar ik ging met mijn vorige auto altijd op pad zonder portemonnee want immers, met de telefoon kun je ook betalen. Schijnbaar was het feit dat ik dan geen rijbewijs bij me had niet genoeg incentive om alsnog m'n portemonnee mee te nemen :+

Dat doe ik nu dus wel weer braafjes, omdat het ook een keer gebeurt is dat ik bij weg rijden thuis naar een winkel alles werkte, ik kom na 3 min weer terug bij de auto vanaf de winkel en dit geintje gebeurde. Ja, dan sta je daar.
Ik heb precies hetzelfde gehad. Bluetooth een keer uit en weer aan was bij mij de oplossing. Ik heb ook beide stuurwieltjes ingedrukt (reset?) , maar dit leek niet te helpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smobbo
  • Laatst online: 17-09 22:32
Maasluip schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 09:10:
[...]

Ik snap nog niet helemaal wat er nu precies fout gegaan is.
Als er nog mensen in de auto zitten en de auto gaat op slot (been there), dan gaat de takkeherrie af (rockmuziek), zodra iemand die in de auto zit dan de deur open doet (van binnenuit kan je er logischerwijs altijd uit) dan stopt dit.

Als ik nu uitstap en de kinderen zitten er nog in dan laat ik de climate control aan, dan gaat de wegloopvergrendeling éénmalig uit.

Als ik het goed lees dan ben je bang dat de auto op slot gaat terwijl je telefoon er nog in zit, maar die heeft dan geen verbinding of is precies leeg waardoor de auto vanzelf op slot gaat aangezien hij denkt dat de telefoon 'weg is'.

Is het pasje meenemen in je portemonnee, of als je die niet hebt deze omsmelten en aan je sleutelbos doen dan niet gewoon de oplossing?
Ik heb altijd mijn reservesleutel (pasje omgesmolten tot tag) bij me. Tot nu toe nog nooit nodig gehad, maar wel een fijn idee dat je er altijd in kan.
Maar ik heb uiteraard wel de wegloopvergrendeling aan, waarom zou ik handmatig de auto ontgrendelen en vergrendelen als hij dit ook automatisch kan doen.

• Smobbo
Just_A_User schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 09:50:

Wat vreemd! Misschien de iOS18 beta draaien ofzo? Dit zou natuurlijk altijd moeten werken, maarja waar ligt het dan precies aan.

Ik heb mijn rijbewijs al jaren in mijn hoesje van de telefoon zitten (draadloos laden werkt dan nog precies (y) ) en dus geen portemonnee bij me. De tesla pas heb ik in aceton opgelost en toen in een lege tag (zo'n druppeltje) geplakt, heeft 5 jaar bij de oude model 3 gewerkt en ging probleemloos mee naar de nieuwe :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AMDman
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-08 09:23
ik heb het sleutel pasje nog nooit gebruikt en ook nooit bij me.

auto gaat bij mij pas op slot als ik een meter of 5 van de auto af ben.

Telefoon ook regelmatig in de auto laten liggen maar ook dan nog nooit gehad dat deze op slot ging. Nou ja, blijkbaar heb ik gewoon gelukt gehad :)

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:26
Oekol schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 09:05:
[...]

Haha ja in de eerste weken gebeurd en partner geen mobiel bij of denk nog niet als sleutel wellicht. Je had haar hoofd moeten zien toen ik er laat achter kwam dat het onze auto was :+
Ik heb deze vakantie van vrouw en de kinderen te horen gekregen dat de auto harde rock muziek speelt als het alarm af gaat 😆. Zij zaten er namelijk nog in.

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Smobbo schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 10:01:
[...]

Is het pasje meenemen in je portemonnee, of als je die niet hebt deze omsmelten en aan je sleutelbos doen dan niet gewoon de oplossing?
Dan loop je weer het risico dat je daar op gaat vertrouwen. Of dat je die in de auto laat liggen (ook een paar keer gehad, stap je keyless in want hij herkent de telefoon wel, druk op het rempedaal, "waarom wil hij niet", nog een keer "waarom wil hij niet" "please place your keycard" GRRRR.)
Normaal zit de keycard (plus huissleutels) dus altijd in mijn broekzak. Als ik dat niet doe en het huis uit ga heb ik ook een probleem want dan kom ik het huis niet meer in.

Nogmaals. Je kunt mij niet overtuigen om automatisch sluiten aan te zetten. Ik zal het nooit doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vulcan
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-09 10:45
Heeft iemand de 'Self serve test drive' in Harderwijk al een keer geprobeerd?

Het klinkt als dat daar standaard een aantal Tesla voertuigen staan bij de SC voor proefritten, zonder Tesla personeel. Even online boeken en wegrijden met dat ding. Grappig concept!

https://www.tesla.com/fin...o%20drive&location=147956

Als ik probeer te reserveren loop ik nu vast op de zip code, die accepteert alleen US als input. Nu is die FindUs pagina volgens mij ook niet regionaal te benaderen, in tegenstelling tot de andere pagina's van Tesla (tesla.com/nl)

Je kan het laten, je kan het doen of je kan het laten doen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:07
Maasluip schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 10:35:
[...]

Dan loop je weer het risico dat je daar op gaat vertrouwen. Of dat je die in de auto laat liggen (ook een paar keer gehad, stap je keyless in want hij herkent de telefoon wel, druk op het rempedaal, "waarom wil hij niet", nog een keer "waarom wil hij niet" "please place your keycard" GRRRR.)
Normaal zit de keycard (plus huissleutels) dus altijd in mijn broekzak. Als ik dat niet doe en het huis uit ga heb ik ook een probleem want dan kom ik het huis niet meer in.

Nogmaals. Je kunt mij niet overtuigen om automatisch sluiten aan te zetten. Ik zal het nooit doen.
Ieder zijn ding. Ik vind het heerlijk. Zelfs tot op het punt dat ik met verhuizen wat maanden geleden méérmaals de (elektrische) verhuisbus uitstapte met de sleutel in het contactslot en er gewoon bij wegliep. :P :>

• Jochemp
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-09 12:17
vulcan schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 10:40:

Het klinkt als dat daar standaard een aantal Tesla voertuigen staan bij de SC voor proefritten, zonder Tesla personeel. Even online boeken en wegrijden met dat ding. Grappig concept!

Als ik probeer te reserveren loop ik nu vast op de zip code, die accepteert alleen US als input. Nu is die FindUs pagina volgens mij ook niet regionaal te benaderen, in tegenstelling tot de andere pagina's van Tesla (tesla.com/nl)
Je moet in je link even /nl_nl/ naast de tesla.com neerzetten zodat je vanuit de Nederlandse website de map bekijkt. https://www.tesla.com/nl_...o%20drive&location=147956

Lijkt op die manier wel te werken (met postcode etc.) en inderdaad een heel gaaf concept! Even een Y'tje rijden zonder de 'verplichtheid' van de verkooplui.

Maar dan staan er waarschijnlijk ook standaard demo auto's aan de lader daar, wat ik dan misschien dan toch weer wat minder praktisch vind :X

[ Voor 7% gewijzigd door Jochemp op 22-08-2024 10:50 ]

It's all about technology || Tesla Model Y 2024 RWD Solid Black

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-09 06:38
Maasluip schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 08:35:
[...]

Handmatig. Ik heb een mapje met mijn huissleutel en de Tesla keycard. Als ik thuis kom moet ik die toch uit de broekzak halen anders kom ik het huis niet in en op andere plekken doe ik het maar zo.
Ik heb in het begin zelfs meegemaakt dat de auto zichzelf op slot zet met passagiers erin omdat ik uitstapte en de deur dicht deed. DOE DAT NIET! En daarom heb ik het automatisch op slot gaan uitgezet.
De auto gaat in mijn beleving niet op slot als de bestuudersdeur dicht is gedaan en er iemand even een tikje geeft op het scherm. Als die aanblijft, gaat de auto niet op slot.

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:05

Leuk concept! Zou wel hele goede foto's maken van de staat voor vertrek. Het eigen risico is (/was bij mijn proefrit in 2023 in ieder geval) enorm.

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

turkeyhakan schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 10:49:
[...]

De auto gaat in mijn beleving niet op slot als de bestuudersdeur dicht is gedaan en er iemand even een tikje geeft op het scherm. Als die aanblijft, gaat de auto niet op slot.
Dan moet je mensen die de auto niet kennen dus altijd de auto uitleggen. Daar pas ik ook voor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XelaRetak
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 18-09 09:04
[...]

Ik heb een CNICK key ring. Dan heb je ten alle tijden een plan B om je vinger.

Maarja, als jij handmatig op slot doen prima vind, waarom zou je 't dan anders doen. Prima toch als jij daar blij mee bent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XelaRetak
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 18-09 09:04
Maasluip schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 11:03:
[...]

Dan moet je mensen die de auto niet kennen dus altijd de auto uitleggen. Daar pas ik ook voor.
Dat moet je bij een Tesla zowiezo. Ik kan mn moeder na 30 minuten uitleggen nog steeds niet probleemloos op pad sturen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol

Nee, maar ik probeerde het ff zonder zipcode in te vullen en er gaat nu iemand contact met mij opnemen voor een proefrit. Haha oeps. Dan maar de model 3 proefrijden, kijken wat 't verschil is met de Y :).

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-09 06:38
Maasluip schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 11:03:
[...]

Dus de mensen die jouw auto niet kennen leg je ook niet uit hoe ze de deur moeten openen? Of hoe ze moeten uitstappen zonder dat ze aan de noodvergrendeling trekken?

same story wat mij betreft

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TCMR
AMDman schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 10:06:
Telefoon ook regelmatig in de auto laten liggen maar ook dan nog nooit gehad dat deze op slot ging. Nou ja, blijkbaar heb ik gewoon geluk gehad :)
Volgens mij geen kwestie van geluk, dit is gewoon zoals het hoort te werken. Zo spotten autodieven soms ook of er Tesla's niet op slot zijn: de spiegels staan uit, want de telefoon ligt er nog in. Dit is ook de reden waarom je na zoveel tijd een berichtje krijgt dat de deuren nog open zijn, er ligt nog een telefoon in. Komt bij ons met enige regelmaat voor, daarom nu wel locksound ingesteld. Ik heb zelf nooit een kaart bij me. Kan in een noodgeval altijd de vrouw vragen om de auto op afstand te starten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaRo74
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 23:24
Alexander1984 schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 09:49:
[...]

Daarom heb ik een Keyfob altijd in de broekzak zitten, nooit meer nadenken en stuk compacter dan portemonnee. Grootste voordeel je kan alvast even de achterklep open zetten met druk op de knop of deuren open als iemand al wil instappen en je er zelf nog heen loopt (zonder een telefoon uit je zak te toveren, gaat veel sneller).
Daar heb ik mijn Watch voor en deze heb ik altijd om en kan niet in de auto blijven liggen.
Een telefoon, fob, kaart, tag enzovoort hoef ik dus niet bij me te hebben.

Tevens kan Siri via spraak alles voor mij openen zonder iets aan te raken :*)

mYn Tesla 2024 || MOSTEK 6502C 1.79 MHz | 8/16 - bits | Antic / GTIA | 64k

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smobbo
[...]

Ik wil je ook niet overtuigen, iedereen moet lekker doen waar die zich zelf goed bij voelt (y) .
Ik begreep alleen niet helemaal waarom je dat nu deed, nu snap ik dat je dit vooral voor jezelf doet en hier geen logische reden voor hebt. Prima, maar dan begrijp ik waarom ik het niet snapte :+

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

[...]

Vaak zit het hem in de settings van je telefoon.

Ik heb in de twee jaar dat ik de Tesla heb 2x of zo gehad dat ik niet herkend werd, allemaal bij de eerste benadering in dagen, waar ik merkte dat Samsung aan mijn instellingen had gezeten.

En in mijn geval kan mijn partner op afstand ook de auto open doen voor mij, dus ik maak mij er niet zo heel druk om. Zeker niet gezien de pas in mijn portemonnee zit die ik altijd bij mij draag.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• RaRo74
Sebazzz schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 12:44:
[...]

Volgens mij is er geen Tesla app voor de Apple Watch, maarja, een Apple Watch is niet zoveel meer als de iPhone waar die bijhoort uit staat :+
Dat klopt dus niet. Met de iPhone geheel uit en ver van de auto vandaan kan ik dus via mijn Watch mYn Tesla openen en bedienen.
Ofwel, Apple Watch heeft een directe verbinding met de mYne zonder in verbinding te staan met mijn iPhone.

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16-09 15:42

Sebazzz

3dp

RaRo74 schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 12:40:
[...]

Dat klopt dus niet. Met de iPhone geheel uit en ver van de auto vandaan kan ik dus via mijn Watch mYn Tesla openen en bedienen.
Ofwel, Apple Watch heeft een directe verbinding met de mYne zonder in verbinding te staan met mijn iPhone.
Ik niet hoor, Apple Watch 8. Heb jij je watch ook via Bluetooth met de auto gekoppeld?

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• RaRo74
NightHawk4 schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 12:35:
[...]

Daarnaast ook nog mijn Galaxy Watch 5 pro als sleutel toegevoegd
Kun je de Galaxy Watch als sleutel toevoegen zonder gebruik van de Tesla app?
Ofwel, kun je een Galaxy Watch in de auto toevoegen net zoals je een extra keycard toe kan voegen?

Zelf ben ik een Apple iPhone\Watch gebruiker maar we hebben hier een Galaxy Watch waarvan het erg handig lijkt wanneer deze ook als sleutel toegevoegd kan worden.

• RaRo74
Sebazzz schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 12:43:
[...]
Ik niet hoor, Apple Watch 8. Heb jij je watch ook via Bluetooth met de auto gekoppeld?
Jazeker en werkt feilloos :*)
Watchla moet dan wel op de achtergrond aanstaan. Wanneer je Watchla geforceerd sluit op de Watch werkt het niet meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mar.tin
RaRo74 schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 12:46:
[...]

Ofwel, kun je een Galaxy Watch in de auto toevoegen net zoals je een extra keycard toe kan voegen?

Zelf ben ik een Apple iPhone\Watch gebruiker maar we hebben hier een Galaxy Watch waarvan het erg handig lijkt wanneer deze ook als sleutel toegevoegd kan worden.
Probeer het en let us know, ben wel benieuwd wat de auto accepteert als keycard :+

• RaRo74
Mar.tin schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 12:52:
[...]

Probeer het en let us know, ben wel benieuwd wat de auto accepteert als keycard :+
Nee ik vraag het juist hier. Ook leuk om een keer iets niet uit te hoeven zoeken :*)

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-09 11:51
Hoe groot is het verschil in comfort tussen de Model 3 2020 en 2021?

Ik overweeg van een 2019 over te stappen (meer van de SR naar de LR) naar 1 van deze modellen. Ik weet dat je een Ryzen i.p.v. Atom processor kan hebben (wel controleren), warmtepomp i.p.v. resistieve verwarming, en wat trim die net wat anders is. De batterij kan schijnbaar in 2020 ietsje beter zijn dan de 2021, al zal degradation dat verschil misschien verwaarloosbaar maken.

Maar is de vering verschillend? Heb je dubbelglas tegen windgeruis?

[ Voor 14% gewijzigd door coptician op 22-08-2024 13:05 ]

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• realmadridsi
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13-09 11:04
Gaat bij jullie het alarm ook direct af wanneer er een vlieg in de auto zit? Ik kom regelmatig bij mijn ouders op de boerderij en het gebeurt nog wel eens dat er een vlieg naar binnen komt bij het openen van de deuren. Ik heb nu tot 3 keer gehad dat het alarm van de auto plots af gaat. Wanneer ik de vlieg uit de auto jaag dan houd het op. Knap vervelend omdat die vliegen soms wat verstopt zitten. Is er een manier om dit te voorkomen? Binnen camera afdekken heb ik al geprobeerd, maar had geen effect.

• RaRo74
realmadridsi schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 13:06:
Gaat bij jullie het alarm ook direct af wanneer er een vlieg in de auto zit? Ik kom regelmatig bij mijn ouders op de boerderij en het gebeurt nog wel eens dat er een vlieg naar binnen komt bij het openen van de deuren. Ik heb nu tot 3 keer gehad dat het alarm van de auto plots af gaat. Wanneer ik de vlieg uit de auto jaag dan houd het op. Knap vervelend omdat die vliegen soms wat verstopt zitten. Is er een manier om dit te voorkomen? Binnen camera afdekken heb ik al geprobeerd, maar had geen effect.
Bij mijn weten heb ik dat nog nooit gehad.
Laatst heb ik hard tegen een band moeten schoppen omdat ik me afvroeg omdat er eigenlijk wel alarm op zit.
Na een paar keer trappen ging het alarm af :P

• Mar.tin
coptician schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 13:04:
Hoe groot is het verschil in comfort tussen de Model 3 2020 en 2021?

Ik overweeg van een 2019 over te stappen (meer van de SR naar de LR) naar 1 van deze modellen. Ik weet dat je een Ryzen i.p.v. Atom processor kan hebben (wel controleren), warmtepomp i.p.v. resistieve verwarming, en wat trim die net wat anders is. De batterij kan schijnbaar in 2020 ietsje beter zijn dan de 2021, al zal degradation dat verschil misschien verwaarloosbaar maken.

Maar is de vering verschillend? Heb je dubbelglas tegen windgeruis?
Ik vind het verschil tussen een eind 2019 LR (de zakelijke model 3 van 't bedrijf) en een begin 2022 RWD (mijn privé auto) vrij stevig. De 2022 is behoorlijk stiller (binnen) zuiniger en je merkt aan het scherm dat het een beetje vlotter is.

Afhankelijk van de kosten is het het overwegen waard, met name van een 2019 SR naar een nieuwere LR is het qua range nogal een verbetering. Onze 2019 LR zit met bijna 280.000km op de klok nog maar 20-30km "rated" range verwijderd van mijn 2022 RWD met bijna 90.000 op de klok inmiddels. Ik zit op 412km bij 100% en de 2019 rondom de 440.

De jongere LR's met warmtepomp zijn een stukje zuiniger dan de oudere LR's, heb geen praktijkervaring hoeveel omdat ik zelf in een RWD rijd.

Verschil op vrijwel hetzelfde traject met vrijwel gelijk rijgedrag tussen mijn 2022RWD en de 2019LR is 122Wh/km voor mij en 149Wh/km voor de LR sinds aanschaf.

• PSP123
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-09 19:54
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yHSdx2d9kwHVVdBchWYXpi4W0w0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yqVrt2oXjzdzH58OPsCVzuoy.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SvuTswWFaKL2ybyUiKcBmwU4rBM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nu22moJzlsOrDjzd478lofMt.jpg?f=fotoalbum_large

Bij het schoonmaken van mijn auto viel mij een roestig onderdeel op als ik de wielkas van de Model Y inkijk.
Geen idee of dit hoort, meer Tesla rijders dit al opgevallen? Auto is van feb 2023.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

turkeyhakan schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 11:06:
[...]

Dus de mensen die jouw auto niet kennen leg je ook niet uit hoe ze de deur moeten openen? Of hoe ze moeten uitstappen zonder dat ze aan de noodvergrendeling trekken?

same story wat mij betreft
Ja, dat moet je ze ook elke keer uitleggen. En dat allemaal die dings en bongs niet erg zijn. En dat hij soms onverwacht een noodstop maakt en dat ze dan niet moeten schrikken.
En dan ook nog moeten uitleggen dat ze opgesloten worden behalve als ze op het scherm drukken. Als ik dat kan voorkomen dan vind ik dat een betere optie.

Ik vind mijn Tesla geen verkeerde auto, maar met passagiers is het een ramp.

• Bobo221
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14:53
Vanochtend voor het eerst de auto ingestapt met nogal wat vocht op de ramen en dus voor het eerst de achterruitverwarming aangezet. Het verbaasde me alleen hoelang het duurde voordat de achterruitverwarming eindelijk op gang kwam en ik iets kon zien. Het duurde zeker 5 minuten nadat ik deze had aangezet voordat de welbekende lijnen zich begonnen te vormen. Is dit een bekend kwaaltje bij Tesla?

• gebruikershaes
Mar.tin schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 13:20:
[...]

Ik vind het verschil tussen een eind 2019 LR (de zakelijke model 3 van 't bedrijf) en een begin 2022 RWD (mijn privé auto) vrij stevig. De 2022 is behoorlijk stiller (binnen) zuiniger en je merkt aan het scherm dat het een beetje vlotter is.

Afhankelijk van de kosten is het het overwegen waard, met name van een 2019 SR naar een nieuwere LR is het qua range nogal een verbetering. Onze 2019 LR zit met bijna 280.000km op de klok nog maar 20-30km "rated" range verwijderd van mijn 2022 RWD met bijna 90.000 op de klok inmiddels. Ik zit op 412km bij 100% en de 2019 rondom de 440.

De jongere LR's met warmtepomp zijn een stukje zuiniger dan de oudere LR's, heb geen praktijkervaring hoeveel omdat ik zelf in een RWD rijd.

Verschil op vrijwel hetzelfde traject met vrijwel gelijk rijgedrag tussen mijn 2022RWD en de 2019LR is 122Wh/km voor mij en 149Wh/km voor de LR sinds aanschaf.
Ik gok dat je op de RWD 18 inch velgen hebt met doppen en op die andere 19 inch lichtmetalen?

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:22

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

zijn er third party key fobs? Ik gebruik tot nu toe de telefoon, maar een fysiek sleuteltje waar ik ook op de Frunk kan drukken voor frunk open doen zou fijn zijn (is bij ons elektrisch gemaakt en daardoor makkelijk bruikbaar). Het origineel kost 175 euro, niet de wereld, maar het voelt als 10 euro aan hardware verpakt in 165 euro wrapping :)

[ Voor 11% gewijzigd door Nomad op 22-08-2024 13:47 ]

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mar.tin
Bobo221 schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 13:38:
Vanochtend voor het eerst de auto ingestapt met nogal wat vocht op de ramen en dus voor het eerst de achterruitverwarming aangezet. Het verbaasde me alleen hoelang het duurde voordat de achterruitverwarming eindelijk op gang kwam en ik iets kon zien. Het duurde zeker 5 minuten nadat ik deze had aangezet voordat de welbekende lijnen zich begonnen te vormen. Is dit een bekend kwaaltje bij Tesla?
Als het (nog) niet zo koud is en de lucht nog vochtiger is is er meer energie nodig om vocht van de ruiten te verdampen. Beslagen ramen als het buiten 15c is dan is t in je auto gewoon nat man :+.

Vocht verdampt nou eenmaal makkelijker als het buiten koud en droog is. Heb zelf nog nooit een noemenswaardig verschil gemerkt met mijn 2022 3 RWD en andere auto's.

• Mar.tin
gebruikershaes schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 13:46:
[...]

Ik gok dat je op de RWD 18 inch velgen hebt met doppen en op die andere 19 inch lichtmetalen?
Jij gokt fout. Beiden op de aero doppen. :> Enige noemenswaardige verschil is dat ik op zomerrubber rijd en de LR op all-seasons.

• Mar.tin
Nomad schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 13:46:
zijn er third party key fobs? Ik gebruik tot nu toe de telefoon, maar een fysiek sleuteltje waar ik ook op de Frunk kan drukken voor frunk open doen zou fijn zijn (is bij ons elektrisch gemaakt en daardoor makkelijk bruikbaar). Het origineel kost 175 euro, niet de wereld, maar het voelt als 10 euro aan hardware verpakt in 165 euro wrapping :)
Je zou een s3xy button aan je bos kunnen doen? Maargoed, een setje daarvan is ook al vlot vergelijkbaar met een keyfob.

((bijna) gratis) Alternatieven zijn een shortcut maken als je een iPhone hebt, en die koppelen aan een NFC tagje, oid of gewoon een knopje van de schortcut maken op je homescreen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Mar.tin schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 13:51:
[...]

Je zou een s3xy button aan je bos kunnen doen? Maargoed, een setje daarvan is ook al vlot vergelijkbaar met een keyfob.
Moet de auto niet wakker zijn voordat dat werkt? Er staat me iets bij van mensen die probeerden de buttons buiten de auto te gebruiken voor openen laadpoort en dat ging niet altijd even goed? Ik zou daar niet op vertrouwen.

((bijna) gratis) Alternatieven zijn een shortcut maken als je een iPhone hebt, en die koppelen aan een NFC tagje, oid of gewoon een knopje van de schortcut maken op je homescreen.
Dat zijn geen alternatieven voor de Fob aangezien je dan nog steeds afhankelijk bent van je telefoon. De Fob is in die zin nog best wel een mooie aanvulling op de key-cards omdat de fob wel alle zelfde features heeft als je telefoon (auto-open/auto-close etc als je in de buurt bent) maar niet langer de telefoon vereist.

• Gommert69
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 22:35
Absoluut! Vaak gehad.
Vorige jaar op vakantie in Frankrijk 2x op 1 avond. Alarm ging telkens af. Vlieg eruit gejaagd en 20 min later weer alarm. Bleek er nog een vlieg in te zitten!

Tesla M3 LR AWD 2019-2024. Tesla MY LR AWD 2024-

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Niet meer gelukkig. Is het voordeel van de kostenbesparingen bij Tesla. De nieuwe modellen hebben geen interieursensor meer. :+ Bij mijn 2019 Model 3 ook vaak gedoe. Nu met de Y dus niet meer.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mar.tin
Sander schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 13:55:
[...]

Moet de auto niet wakker zijn voordat dat werkt? Er staat me iets bij van mensen die probeerden de buttons buiten de auto te gebruiken voor openen laadpoort en dat ging niet altijd even goed? Ik zou daar niet op vertrouwen.

[...]

Dat zijn geen alternatieven voor de Fob aangezien je dan nog steeds afhankelijk bent van je telefoon. De Fob is in die zin nog best wel een mooie aanvulling op de key-cards omdat de fob wel alle zelfde features heeft als je telefoon (auto-open/auto-close etc als je in de buurt bent) maar niet langer de telefoon vereist.
Deel van de vraagstelling was gericht op het besparen van €175 voor een fob, en deels gericht op het makkelijker de frunk openen.

Het alternatief op mijn voorstellen is makkelijk: €175 uitgeven aan een fob. :+

• RaRo74
Dat verklaart waarom ik er geen last van heb.

• realmadridsi
Inspired schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 14:13:
[...]

Niet meer gelukkig. Is het voordeel van de kostenbesparingen bij Tesla. De nieuwe modellen hebben geen interieursensor meer. :+ Bij mijn 2019 Model 3 ook vaak gedoe. Nu met de Y dus niet meer.
Wat voor interieursensor is dit precies? Het is dus niet de cabine camera die iets spot? Ik heb idd het 2019 AWD model.

• gebruikershaes
Mar.tin schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 13:47:
[...]

Jij gokt fout. Beiden op de aero doppen. :> Enige noemenswaardige verschil is dat ik op zomerrubber rijd en de LR op all-seasons.
Hm dan moeten de nieuwe motoren zuiniger zijn? Tussen mijn 2019 LR en 2020 LR met warmtepomp zie ik geen noemenswaardig verschil in verbruik nu in de zomer. Beide rond 180Wh/km bij 130km/h.

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

RaRo74 schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 12:48:
[...]

Jazeker en werkt feilloos :*)
Watchla moet dan wel op de achtergrond aanstaan. Wanneer je Watchla geforceerd sluit op de Watch werkt het niet meer.
Watchla - ja, dat is een subtiel detail. Dus niet native met alleen de Tesla app.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

[...]

Tesla app biedt ook een widget.

• WhoDoYaThinkIAm
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:00
Bobo221 schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 13:38:
Bedoel je vocht buiten of binnen op de ramen? De achterruitverwarming is niet bedoeld om vocht dat buiten op de ruit zit te verwijderen.

• Broodro0ster
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 00:26
Model 3 he?
Ja, helaas wel. Ik woon op de boerebuiten met een boederij in de buurt. Ik maak het af en toe ook mee.
Dan zet ik het alarm voor een nachtje uit tot ik zeker ben dat die vlieg er terug uit.

De sensor hiervoor zijn die 2 USB-C vormige sensors tussen de leeslampjes op de achterbank. Die zou je kunnen afplakken naar het schijnt, maar moet het zelf nog altijd een keer proberen.
RaRo74 schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 13:16:
[...]

Bij mijn weten heb ik dat nog nooit gehad.
Laatst heb ik hard tegen een band moeten schoppen omdat ik me afvroeg omdat er eigenlijk wel alarm op zit.
Na een paar keer trappen ging het alarm af :P
De model Y heeft die sensors niet waarover ik hierboven spreek, dus het alarm zal ook niet afgaan van vliegjes. Lucky you :D

30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus 5.12kWh | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 Performance 2025

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:03
Aardig vaak gehad. Mijn oplossing. Auto niet op slot doen. Heb het namelijk al 3x in de avond gehad. Maak je geen vrienden mee. En vlieg zoeken in donker is niet te doen.

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

• RaRo74
Sebazzz schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 15:55:
[...]
Dus niet native met alleen de Tesla app.
Nee nog niet. Duurt nog een paar Teslajaren.
Watchla werkt perfect.

[ Voor 5% gewijzigd door RaRo74 op 22-08-2024 17:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethirty
  • Laatst online: 20:51

Ethirty

Who...me?

Maasluip schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 13:37:
[...]

Ja, dat moet je ze ook elke keer uitleggen. En dat allemaal die dings en bongs niet erg zijn. En dat hij soms onverwacht een noodstop maakt en dat ze dan niet moeten schrikken.
En dan ook nog moeten uitleggen dat ze opgesloten worden behalve als ze op het scherm drukken. Als ik dat kan voorkomen dan vind ik dat een betere optie.

Ik vind mijn Tesla geen verkeerde auto, maar met passagiers is het een ramp.
Als je het zo beschrijft is het net een soort public beta :')

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

• JohanB
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 15-09 12:30
Ethirty schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 17:06:
[...]

Als je het zo beschrijft is het net een soort public beta :')
Dat is het grootste deel van wat hij benoemd toch ook? De Cruise Control/veiligheidsassistent, FSD en ruitenwissers zijn bijv. Nog beta

• pimk
  • Laatst online: 17-09 16:17
WhoDoYaThinkIAm schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 16:22:
[...]

Bedoel je vocht buiten of binnen op de ramen? De achterruitverwarming is niet bedoeld om vocht dat buiten op de ruit zit te verwijderen.
Nope. Dat gaat wel heel efficient en snel met een good old trekkertje...

• RF1000
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 19:39
[...]

Je kan een pasje omsmelten met een bepaalde oplossing en de overgebleven nfc chip + antenne in een Aliexpress hangertje stoppen. Een aantal jaar geleden hier voorbij gekomen. Kan het nu zo snel even niet terugvinden

Overigens gaat de auto ook niet op slot als de in de auto liggende telefoon uitvalt en de portieren niet zijn geopend. Laatst via de hotspot een update gedownload terwijl ik de telefoon in de auto had achtergelaten. Na een halfuurtje stond de zon vol op de telefoon waardoor deze wegens oververhitting uitschakelde.... Auto ging (gelukkig) niet op slot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• realmadridsi
anti elppa schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 16:57:
[...]

Aardig vaak gehad. Mijn oplossing. Auto niet op slot doen. Heb het namelijk al 3x in de avond gehad. Maak je geen vrienden mee. En vlieg zoeken in donker is niet te doen.
Je kunt ook het alarm uitzetten in het safety menu. Heb ik ook een par keer gedaan om dezelfde reden.

• Hmtsjmftsch
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18:32
RaRo74 schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 12:46:
[...]

Soort van. Je hebt dan wel een app nodig (drive electric for tesla) en deze moet je activeren via je tesla app. Daarna is de tesla app niet meer nodig.

No matter the age, never lose the Kramer inside

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RaRo74
RF1000 schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 17:51:
[...]

Je kan een pasje omsmelten met een bepaalde oplossing en de overgebleven nfc chip + antenne in een Aliexpress hangertje stoppen. Een aantal jaar geleden hier voorbij gekomen. Kan het nu zo snel even niet terugvinden
:*)

adjego in "Het grote Tesla topic - deel 2"

realmadridsi schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 15:22:
[...]

Wat voor interieursensor is dit precies? Het is dus niet de cabine camera die iets spot? Ik heb idd het 2019 AWD model.
Gaat niet via de camera idd. Zijn aparte ultrasone sensoren. Zitten dacht bij/naast de lampjes voor de achterbank.

• RaRo74
Hmtsjmftsch schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 18:23:
[...]

Soort van. Je hebt dan wel een app nodig (drive electric for tesla) en deze moet je activeren via je tesla app. Daarna is de tesla app niet meer nodig.
Jammer en daar was ik al bang voor. Zelfde als bij een Apple Watch dus.

• this
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 18-09 09:02
Weet iemand of je de laadstatistieken in de app kunt downloaden?
De eerste keer dat ik dat menu opende zag ik een downloadknop, maar die verdween toen ik het scherm bewoog en sindsdien niet meer kunnen terugvinden.

• this
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 18-09 09:02
TCMR schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 11:09:
[...]

Volgens mij geen kwestie van geluk, dit is gewoon zoals het hoort te werken. Zo spotten autodieven soms ook of er Tesla's niet op slot zijn: de spiegels staan uit, want de telefoon ligt er nog in. Dit is ook de reden waarom je na zoveel tijd een berichtje krijgt dat de deuren nog open zijn, er ligt nog een telefoon in. Komt bij ons met enige regelmaat voor, daarom nu wel locksound ingesteld. Ik heb zelf nooit een kaart bij me. Kan in een noodgeval altijd de vrouw vragen om de auto op afstand te starten.
Autodieven? Worden tesla's dan gestolen?

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:21
Het is ook niet de camera. Het zijn de ultrasone sensoren in de spijler van het dak die het interieuralarm af laten gaan. Heb er zelf al bijna twee jaar geen last meer van, maar daarvoor echt zo vaak...

1 voordeel is dat met wat putty of kouwgom of klei je die dingen zo uitschakelt, want ultrasoon geluid gaat vrijwel nergens doorheen.

[ Voor 7% gewijzigd door Caelorum op 22-08-2024 20:04 ]

• Ethirty
  • Laatst online: 20:51

Ethirty

Who...me?

JohanB schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 17:16:
[...]

Dat is het grootste deel van wat hij benoemd toch ook? De Cruise Control/veiligheidsassistent, FSD en ruitenwissers zijn bijv. Nog beta
Ik bedoelde de auto en niet de individuele features. Na 10+ jaar zou de basis ondertussen wel goed moeten zijn. Maar men moet per se nog minder knopjes en sensoren voordat de software goed genoeg is om dat op hetzelfde niveau te kunnen vervangen.

Mijn huidige auto heeft ooit 1x een ghost brake gehad, dat is echt doodeng en potentieel levensgevaarlijk. De computer is vervangen en sindsdien nooit meer zoiets mee hoeven maken. Tesla noemt zichzelf een van de veiligste auto’s maar als je een inhalende auto op de snelweg niet kan onderscheiden van een frontaal naderende auto dan hadden ze misschien toch beter een extra radar als sensor kunnen toevoegen.

De ruitenwisser soap is gewoon een lachertje na al die tijd. Een simpele software off knop zou alle ghost wipes verleden tijd maken.

Ze doen hele coole dingen en hebben echt wel een e-revolutie afgetrapt maar ze zijn ook enorm eigenwijs daar.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-09 21:09

Cis

gebruikershaes schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 08:05:
[...]

Volgens mij is ABN er een van een in mijn geval ook de goedkoopste.
Check!
Afgesloten voor 70 euro per maand, incl schadeverzekering en rechtsbijstand.

Ik zag overigens dat je alarm klasse 3 nodig hebt bij diefstal:
https://www.abnamro.nl/nl...zekering/beveiliging.html
Bij onvoldoende alarmklasse krijg je 2,5% minder uitgekeerd.
Nou neem ik dat voor lief. Want dat 2,5% van 40k is 1.000 euro. Dat valt te overzien :)

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TCMR
this schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 18:48:
[...]
Autodieven? Worden tesla's dan gestolen?
Toen ik het opschreef dacht ik: "nee, een autodief is iemand die een auto steelt, maar dat was het niet". Ik bedoel dus dieven die spullen uit auto's stelen. Geen idee of daar een aparte term voor is. Autospullendief? :P

• flupp
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 17-09 20:44
this schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 18:47:
Weet iemand of je de laadstatistieken in de app kunt downloaden?
De eerste keer dat ik dat menu opende zag ik een downloadknop, maar die verdween toen ik het scherm bewoog en sindsdien niet meer kunnen terugvinden.
Tesla App -> hamburgermenu -> opladen -> geschiedenis, dan pijltje dat naar beneden wijst (met horizontaal streepje eronder) indrukken.

Model 3 LR (model 2023)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
TCMR schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 22:01:
[...]

Toen ik het opschreef dacht ik: "nee, een autodief is iemand die een auto steelt, maar dat was het niet". Ik bedoel dus dieven die spullen uit auto's stelen. Geen idee of daar een aparte term voor is. Autospullendief? :P
Autokraker.
flupp schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 22:02:
[...]

Tesla App -> hamburgermenu -> opladen -> geschiedenis, dan pijltje dat naar beneden wijst (met horizontaal streepje eronder) indrukken.
Dat betreft alleen het gebruik van Superchargers.

Laadstatistieken staat bij de pagina van de betreffende auto en bevat alle laadbeurten. Daar is helaas geen download optie voor.

Iets anders: ik heb sinds vorige week dat niet alle laadbeurten in de Laadstatistieken staan. Een keer op vakantieadres met de granny charger en vervolgens ook een keer thuis. Erg onhandig dit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ndjong
  • Niet online
Hallo allemaal,

Vandaag een bestelling geplaatst voor een Model Y performance 😀
Het was mij alleen niet volledig duidelijk of stoplichten zichtbaar zijn op het scherm bij standaard autopilot?
Als ik het goed heb begrepen wel, en ook het piepje als het stoplicht op groen gaat?

Het gaat mij er dus niet om dat de auto automatisch stopt bij een stoplicht, ik vind het kunnen zien van het stoplicht op het scherm al erg handig!

[ Voor 4% gewijzigd door ndjong op 22-08-2024 22:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
ndjong schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 22:34:
Hallo allemaal,

Vandaag een bestelling geplaatst voor een Model Y performance 😀
Het was mij alleen niet volledig duidelijk of stoplichten zichtbaar zijn op het scherm bij standaard autopilot?
Als ik het goed heb begrepen wel, en ook het piepje als het stoplicht op groen gaat?

Het gaat mij er dus niet om dat de auto automatisch stop bij een stoplicht, ik vind het kunnen zien van het stoplicht op het scherm al erg handig!
Dat kan met standaard Autopilot. Het werkt redelijk.

• ndjong
  • Niet online
mjvdzwet schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 22:36:
[...]

Dat kan met standaard Autopilot. Het werkt redelijk.
Dank voor je antwoord, ik begrijp uit je “redelijk” dat het nog niet altijd goed functioneert?
Tijdens de proefritten leek het allemaal wel in orde, misschien ben ik nog geen situaties tegengekomen waarin het niet werkt, of er onvoldoende op gelet 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
ndjong schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 22:37:
[...]

Dank voor je antwoord, ik begrijp uit je “redelijk” dat het nog niet altijd goed functioneert?
Tijdens de proefritten leek het allemaal wel in orde, misschien ben ik nog geen situaties tegengekomen waarin het niet werkt, of er onvoldoende op gelet 😉
Het werkt goed als je vooraan staat. Daarnaast vind ik dat het plingeltje vrij laat komt.

Ook als je af wil slaan en je hebt de camera preview aanstaan (en links boven gepositioneerd) dan staat deze over de verkeerslichten heen.

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:52

RvV

ndjong schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 22:37:
[...]

Ik vind het best aardig werken en gebruik het als hulpmiddel. Vooral omdat in NL de stoplichten aan de verkeerde kant van de kruising staan. Als je een beetje lang bent zoals ik, dan kun je heel de tijd met een scheve nek zitten kijken.
Heel soms krijg ik geen geluidje terwijl het licht op groen springt en 1x heb ik meegemaakt dat hij een geluidje maakte terwijl het stoplicht op een andere rijbaan op groen sprong. Dat was ook wel een ingewikkeld kruispunt, maar je kunt er dus niet 100% op vertrouwen.

Y'24

• RaRo74
RvV schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 23:21:
[...]
Ik vind het best aardig werken en gebruik het als hulpmiddel.
Zeker bruikbaar en heel af toe een ping van een andere rijbaan dus zeker op blijven letten.
[...] Als je een beetje lang bent zoals ik, dan kun je heel de tijd met een scheve nek zitten kijken.
Ook herkenbaar maar vaak lukt het om te stoplichten te zien door het panoramadak.

• Schrobz
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 23:00
Himalaya schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 07:39:
[...]

Maar je zult toch ook je rijbewijs bij je moeten hebben. Laat de sleutel nu net hetzelfde formaat hebben :+
Die zit in het hoesje van de telefoon, net als de sleutel (maar dat kan inderdaad mis gaan)

SR+ sept 2019 wit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mar.tin
gebruikershaes schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 15:35:
[...]

Hm dan moeten de nieuwe motoren zuiniger zijn? Tussen mijn 2019 LR en 2020 LR met warmtepomp zie ik geen noemenswaardig verschil in verbruik nu in de zomer. Beide rond 180Wh/km bij 130km/h.
Er is ook een klein verschil tussen de modellen, ik rijd een RWD en geen LR :), dus mijn vergelijk is een 2019LR en een 2022RWD

Voornaamste verschil in verbruik zal ook wel in de winter opduiken denk ik.

Een recent ritje naar huis blazen laat op de avond 110 km lang met hele stukken 150 op de klok kwam ik met een gemiddeld verbruik van 180Wh/km thuis geloof ik

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mackeessie
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17-09 23:17
Ethirty schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 20:10:
[...]

Ik bedoelde de auto en niet de individuele features. Na 10+ jaar zou de basis ondertussen wel goed moeten zijn. Maar men moet per se nog minder knopjes en sensoren voordat de software goed genoeg is om dat op hetzelfde niveau te kunnen vervangen.

Mijn huidige auto heeft ooit 1x een ghost brake gehad, dat is echt doodeng en potentieel levensgevaarlijk. De computer is vervangen en sindsdien nooit meer zoiets mee hoeven maken. Tesla noemt zichzelf een van de veiligste auto’s maar als je een inhalende auto op de snelweg niet kan onderscheiden van een frontaal naderende auto dan hadden ze misschien toch beter een extra radar als sensor kunnen toevoegen.

De ruitenwisser soap is gewoon een lachertje na al die tijd. Een simpele software off knop zou alle ghost wipes verleden tijd maken.

Ze doen hele coole dingen en hebben echt wel een e-revolutie afgetrapt maar ze zijn ook enorm eigenwijs daar.
Ik weet niet welke auto jij hebt, maar de "ruitenwissersoap" is als serie bij mij afgelopen. Ruitenwissers doen het nu prima. Beter dan in de Mini van mijn vrouw, die moet ik eerst handmatig activeren voordat hij het automatisch doet.
En ik heb wel eens dat de auto ( Tesla Model Y) wat afremt bij een auto in een andere baan die vreemde dingen doet, maar dan remt hij een beetje af en niet een volle remactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
[...]
Ik vind het best aardig werken en gebruik het als hulpmiddel. Vooral omdat in NL de stoplichten aan de verkeerde kant van de kruising staan. Als je een beetje lang bent zoals ik, dan kun je heel de tijd met een scheve nek zitten kijken.
[...]
Voor de veiligheid in het verkeer staan ze overigens goed. Blik in de verte geeft een signaal van beweging en onbewust zorgt dat ervoor dat mensen sneller gaan rijden en ook sneller nog denken het groene licht mee te kunnen nemen.
Voor lange mensen zoals wij is het vervelend, maar het is wel beter.

Overigens kijk ik ook wel eens door het dakraam.

Plus, zelfs met die herkenning aan, als de auto zegt dat het groen is, check ik het nog even, want bij wil wel eens het stoplicht ernaast oppakken. Dus het helpt vooral tegen lang verkrampt voorover moeten bukken, maar bukken moet ik toch nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
[...]

Heel soms krijg ik geen geluidje terwijl het licht op groen springt en 1x heb ik meegemaakt dat hij een geluidje maakte terwijl het stoplicht op een andere rijbaan op groen sprong. Dat was ook wel een ingewikkeld kruispunt, maar je kunt er dus niet 100% op vertrouwen.
Vertrouwen kun je sowieso niet. Heb 1x dat ik op m'n mobiel zat (was 'm aan kabeltje doen voor opladen) en hoorde de piep, toen door rood kruispunt op gereden. De andere paar keren was nu op vakantie. Elke keer gaf die een signaal dat het groen was maar hij reageerde op het groen van zebrapad in Parijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romius
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:37
Broodro0ster schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 16:39:
[...]

Model 3 he?
Ja, helaas wel. Ik woon op de boerebuiten met een boederij in de buurt. Ik maak het af en toe ook mee.
Dan zet ik het alarm voor een nachtje uit tot ik zeker ben dat die vlieg er terug uit.

De sensor hiervoor zijn die 2 USB-C vormige sensors tussen de leeslampjes op de achterbank. Die zou je kunnen afplakken naar het schijnt, maar moet het zelf nog altijd een keer proberen.

[...]

De model Y heeft die sensors niet waarover ik hierboven spreek, dus het alarm zal ook niet afgaan van vliegjes. Lucky you :D
In het begin ook veel last gehad, woon aan het water, na afplakken met een stukje op vorm geknipt schilderstape op die 2 sensors - nooit meer alarm gehad. En die kan dus gewoon aanblijven voor de overige detectiemethodes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinusterror
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15:06
Was op zoek naar extra pasjes om het omsmelten te proberen. Mijn telefoon is mijn portemonnee exclusief rijbewijs. Deze ligt meestal in de auto :). Nu een hoesje om mijn telefoon waar het tesla pasje in kan. Echter vind ik een hoesje om mijn iphone echt niet relaxed!.
Ik ga proberen een pasje op te lossen zoals een stukje terug aangegeven en in een nfc behuizing aan te brengen voor aan de sleutel bos.

Voor degene die nog een keyfob willen hebben voor iets minder, deze advertentie kwam ik net tegen op marktplaats. https://www.marktplaats.n...m2144855599-tesla-sleutel

Acties:
  • +1 Henk 'm!
tinusterror schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 07:41:
Was op zoek naar extra pasjes om het omsmelten te proberen. Mijn telefoon is mijn portemonnee exclusief rijbewijs. Deze ligt meestal in de auto :). Nu een hoesje om mijn telefoon waar het tesla pasje in kan. Echter vind ik een hoesje om mijn iphone echt niet relaxed!.
Ik ga proberen een pasje op te lossen zoals een stukje terug aangegeven en in een nfc behuizing aan te brengen voor aan de sleutel bos.

Voor degene die nog een keyfob willen hebben voor iets minder, deze advertentie kwam ik net tegen op marktplaats. https://www.marktplaats.n...m2144855599-tesla-sleutel
Geen smartwatch om? Ik heb overigens nog nooit issues gehad in 6 jaar Tesla. Maar goed, dat is verder garantie. I know. Ook wel gek dat Tesla (of andere site) geen kant en klare sleutelhangers verkoopt.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-09 18:28
Zit net op de site van Tesla de Y te configureren, je kan nu de zwarte Gemini velgen kiezen :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yJ9XBYanur7sY9Y7-i4NzdaUrV8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/vTkjhZYPsHymjbEiIwACJeWw.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 65% gewijzigd door waslijn op 23-08-2024 08:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SL65
  • Laatst online: 22:39
tinusterror schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 07:41:

Je zou nog een MagSafe wallet kunnen proberen (als je een recente iPhone hebt). Ik heb op die manier bijvoorbeeld de Tesla pas en mijn rijbewijs altijd mee. In de auto kan je de wallet van de telefoon halen om bijvoorbeeld te laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
waslijn schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 08:17:
Zit net op de site van Tesla de Y te configureren, je kan nu de zwarte Gemini velgen kiezen :)

[Afbeelding]
Nice, en ook nog eens zonder meerprijs. Tesla had prima EUR 250,- extra marge kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Inspired schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 09:11:
[...]

Nice, en ook nog eens zonder meerprijs. Tesla had prima EUR 250,- extra marge kunnen maken.
Waarschijnlijk wordt de light variant dan uitgefaseerd, kunt hem ook niet meer selecteren als optie.
Pagina: 1 ... 410 ... 502 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: