Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 409 ... 502 Laatste
Acties:
  • 3.714.266 views

• kwaazaar
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 06-11 08:28
Inspired schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 13:30:
[...]

Niet iedereen heeft een laadpaal bij zijn vakantieadres. Wij gaan doorgaans ook niet met 100% weg uit Spanje. Hoeft ook niet want de eerste stop is toch al eerder.
Ik kwam uit Oostenrijk. Het hotel had geen laadmogelijkheden, dus ik was aangewezen op een supercharger 10 min verderop. Ook prima op zich.
In Oostenrijk zie je overigens vrijwel geen elektrische auto's, behalve een paar toeristen. Op de parkeerplaats van het hotel was mijn Tesla de enige elektrische auto. De overige bezoekers (99% Duits) reden allemaal niet elektrisch, dus ik snap dat het geen prioriteit heeft voor het hotel.

• The_Woesh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-11 22:03
orf schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 13:48:
[...]

Was dit al ingeprijsd? Of is er in november een prijsverhoging van 9% te verwachten?
Er was al een verhoging geweest, dus ik denk dat een tweede verhoging nu niet nodig is. Een verlaging ook niet. De Tesla's M3 zijn nu al goed geprijsd, terwijl de chinese concurrenten wel hogere tarieven moeten betalen. Tesla gaat ze alleen verlagen als ze te weinig verkopen.
kwaazaar schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 13:49:
[...]

De avond ervoor wilde ik ook tot 100% bijladen, maar die supercharger was volledig bezet, waardoor mijn laaddoel geforceerd werd naar max 80%. Enige manier om daarna nogmaals te laden was naar andere stall. Aangezien er al een auto stond te wachten, moest ik dan weer achter aansluiten. Daar had ik op dat moment geen trek in.
Deze snap ik niet. Je kunt dan toch alsnog de laadlimiet naar 100% schuiven? Dat heb ik althans eerder op die manier kunnen doen, ook al was het druk.

Je hoeft niet eerst uit te pluggen, achter in de rij te gaan staan en opnieuw een laadsessie starten.

• The_Woesh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-11 22:03
[...]

De avond ervoor wilde ik ook tot 100% bijladen, maar die supercharger was volledig bezet, waardoor mijn laaddoel geforceerd werd naar max 80%. Enige manier om daarna nogmaals te laden was naar andere stall. Aangezien er al een auto stond te wachten, moest ik dan weer achter aansluiten. Daar had ik op dat moment geen trek in.
Moet je ook niet doen. Die 20% die je 's avonds erbij kan laden duurt veel langer dan de 20% die je de volgende dag op een lege accu kan bijladen.
Tot 100% laden doe ik altijd voor een lange trip als ik aan een gewone lader hang, maar niet bij de supercharger. Op de SUC doe ik het eigenlijk alleen tussen de middag als ik uitgebreid de tijd neem voor een lekkere lunch naast de supercharger.

• Hamer
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 15-07 14:57
kwaazaar schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 12:05:
[...]

Ik lees toch gemengde reviews over gebruik van ABRP, dus die heb ik niet gebruikt.

Waar zie je mijn verbruik? (die 1052 Wh/km is enkel het verlaten van de SuC-plek ;-))

Dit is het verbruik volgens Teslamate:
[Afbeelding]

Dat was echter de terugweg met veel file. De heenweg was een ander verhaal:
[Afbeelding]
Ik keek inderdaad verkeerd... ;-))

Maar alsnog een prima verbruik. Voor je beeld, ik deed met m'n huidige C40 een verbruik van zo'n 24kWh/100, wel met dakkoffer overigens.

• this
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 12:54
Rogar schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 11:30:
[...]

Ohja, die heb ik ook altijd. Ideaal, want hij mekkert wel als ik niet moe ben en als ik wel moe ben zegt 'ie niks...
Die melding kan je trouwens uitschakelen.

• vosje88
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 14-11 11:58
Na heel lang wikken en wegen heb ik vorige week de knoop door gehakt, heb een bestelling geplaatst voor een Model Y RWD. Met de geboorte van de tweede spruit werd de ruimte in mijn Audi A3 toch wel erg beperkt. Mede door de SEPP subsidie en referal bonus van Tesla was het financieel toch wel een dusdanig aantrekkelijk aanbod waarbij geen 1 concurrent ook maar in de buurt komt. Net een bericht gehad dat ik hem volgende week al kan ophalen. Enig nadeel is dat er door de SEPP subsidie alle andere lakkleuren buiten wit en zwart meteen afvielen.. Maar ach, er zijn ergere dingen.
Heb uiteindelijk voor een witte gekozen. Deze witte metallic lakkleur zag er kwalitatief beter uit dan de uni zwarte variant.
Heb er zin in! :)

• mjvdzwet
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
Gommert69 schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 11:16:
Ik heb wel altijd bij het instappen de melding dat vermoeidheidsdetectie niet beschikbaar is.
Ook hier in mijn M3 2024 altijd.

• Stylus
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:50
[...]

Dit heb ik tijdens de lunchperiode bij drukke laders ook twee keer gehad. Je kunt je schuifje gewoon naar 100% trekken, niks aan de hand.

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:56

RvV

vosje88 schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 14:23:
Na heel lang wikken en wegen heb ik vorige week de knoop door gehakt, heb een bestelling geplaatst voor een Model Y RWD. Met de geboorte van de tweede spruit werd de ruimte in mijn Audi A3 toch wel erg beperkt. Mede door de SEPP subsidie en referal bonus van Tesla was het financieel toch wel een dusdanig aantrekkelijk aanbod waarbij geen 1 concurrent ook maar in de buurt komt. Net een bericht gehad dat ik hem volgende week al kan ophalen. Enig nadeel is dat er door de SEPP subsidie alle andere lakkleuren buiten wit en zwart meteen afvielen.. Maar ach, er zijn ergere dingen.
Heb uiteindelijk voor een witte gekozen. Deze witte metallic lakkleur zag er kwalitatief beter uit dan de uni zwarte variant.
*O* Lekker snel, 1 week.
Ik heb sinds januari de blauwe (kon toen nog wel met SEPP) en ben er nog steeds erg blij mee na 16dkm. :)

Y'24

• Alexander1984
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 12:09
Als ik nu blauw selecteer kom je alsnog onder de 45K uit op de website van Tesla, en dit registeren ze dan ook als RDW waarde voor de SEPP lijkt me.

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:56

orf

Alexander1984 schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 14:58:
[...]

Als ik nu blauw selecteer kom je alsnog onder de 45K uit op de website van Tesla, en dit registeren ze dan ook als RDW waarde voor de SEPP lijkt me.
Lees even terug over catalogusprijs en korting.

• vosje88
[...]

Nee, de referral bonus doet niets aan de fiscale waarde van m’n auto. Toen ik vorige week een proefrit heb gemaakt heeft de verkoper mij dit ook bevestigd. Hierdoor valt alleen de kale RWD zonder opties precies onder de 45k.
Heb m’n kenteken net binnen en heb even gecheckt bij de RDW, de fiscale waarde is 44.990

• Broodro0ster
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 12:55
orf schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 13:48:
[...]

Was dit al ingeprijsd? Of is er in november een prijsverhoging van 9% te verwachten?
De prijzen zijn in België ergens begin juli met 1500euro gestegen voor alle Model 3 modellen. Hoe het in Nederland was, weet ik niet meer.
Geen idee als Tesla van een worst case scenario is uitgegaan in België of al van die 9%.

30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus 5.12kWh | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 Performance 2025

• Alexander1984
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 12:09
vosje88 schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 15:04:
[...]

Nee, de referral bonus doet niets aan de fiscale waarde van m’n auto. Toen ik vorige week een proefrit heb gemaakt heeft de verkoper mij dit ook bevestigd. Hierdoor valt alleen de kale RWD zonder opties precies onder de 45k.
Heb m’n kenteken net binnen en heb even gecheckt bij de RDW, de fiscale waarde is 44.990
aha jammer! Maar alsnog perfecte keuze en fijn rijdende auto. Dus lekker sturen en genieten.

• tim106gti
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 00:15
Worden alle model Y's momenteel met HW4 afgeleverd? Of zwerven er ook nog wel HW3 exemplaren tussendoor?

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-11 08:12
Heb je er dan specifiek een uit voorraad besteld? Of kijken ze gewoon of ze er nog een op voorraad hebben? Alvast veel plezier van de nieuwe Y!

• vosje88
waslijn schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 15:35:
[...]
Heb je er dan specifiek een uit voorraad besteld? Of kijken ze gewoon of ze er nog een op voorraad hebben? Alvast veel plezier van de nieuwe Y!
Momenteel hebben ze geen modellen in de voorraad die in aanmerking komen op de SEPP subsidie. Dus heb gewoon een nieuwe samen gesteld. Of deze in de afgelopen dagen van de band is gerold in Berlijn of toevallig al ergens op voorraad stond, dat weet ik niet.

• kwaazaar
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 06-11 08:28
mjvdzwet schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 14:24:
[...]

Heb ik ook altijd. Ik heb ook helemaal nooit meldingen dat ik mn ogen op de weg moet houden. Ik kan gerust naar het scherm, buiten, etc kijken, zonder gezeur. Als er iets stuk is, dan is dat prima :-)
Interieurcamera doet het overigens prima. Kun je testen via Sentry-mode.
Stylus schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 14:24:
[...]

Dit heb ik tijdens de lunchperiode bij drukke laders ook twee keer gehad. Je kunt je schuifje gewoon naar 100% trekken, niks aan de hand.
Is mij eerder wel gelukt, maar als je Sudoku speelt en het pas opmerkt nadat het laden is gestopt, dan niet meer.

• JustC
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-11 11:16
Al gevonden... :+

[ Voor 94% gewijzigd door JustC op 20-08-2024 16:48 ]

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 13:14
tja, volle accu, half lege accu. Met de hyundai test was ie stuk sneller (en dus stuk sneller dan de oude). Dus dit filmpje hadden ze beter gewoon niet kunnen schieten, of eerst ff beide auto's vol moeten laden.

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

• tspawn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:04
JustC schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 16:13:
Ik vraag mij af wanneer ik iets ga horen over het ophalen van de auto.

Hij zou 9 september klaar moeten staan maar heb nog niks gehoord en ook de lease maatschappij zegt dat een verwachte datum is en durven niks te zeggen momenteel.

Eerste keer tesla de vorige lease auto werd netjes gebracht op kantoor dat is wel even een verschil.

Wat is jullie ervaring hiermee ? bellen ze een paar dagen van te voren ?
Staat toch in de app ?

• grippa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-10 15:31
vosje88 schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 15:04:
[...]

Welke referral bonus? er staat dat dit alleen tot 30 april kon hier https://www.tesla.com/nl_nl/support/refer-and-earn

• Bomberman71
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11 00:37
daemonix schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 13:47:
[...]

Omdat je in heuvelachtig terrein niet met 100% moet gaan rijden, dan doet regeneratie het niet.
Hangt er helemaal vanaf waar je bent, want vaak zit je niet direct in de heuvels. Als je vertrekt begint je verbruik, zeker in de zomer met de airco aan.

• vosje88
grippa schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 16:26:
[...]

Welke referral bonus? er staat dat dit alleen tot 30 april kon hier https://www.tesla.com/nl_nl/support/refer-and-earn
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nY3ZOVR2r0VIKd-lN0n4Clp1Opo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/V5dGYSYJbhJDdZbupKgIAfHb.jpg?f=fotoalbum_large

• Bomberman71
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11 00:37
[...]

Ja okay, dan had je weinig keuze en snap ik de 80%.

• JustC
  • Laatst online: 14-11 11:16
Je hebt helemaal gelijk , ik had de mail zelf niet goed door gelezen en blijkbaar was hij al gekoppeld aan mijn zakelijke mail account 8)7

Even wennen dit.

[ Voor 3% gewijzigd door JustC op 20-08-2024 16:47 ]

• pimk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18-11 14:59
Caelorum schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 19:59:
Heb er geen klap aan gedaan in die 4.5 jaar en hij is hooguit iets losser geworden bij de bestuurderskant door in en uitstappen. Verder is het een billendoekje erover en hij ziet er weer zo uit als toen ik hem bij de terminal ging ophalen. (De rest van de auto echter...)
Maar hoe gaat dat met die geperforeerde zittingen van de huidige M3?
Zit daar een 'cleaning modus' op, die het vuil er met geweld uitblaast, zodat je het van de binnenkant van je glazen dak af kunt zemen?

• nerovectra
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 18-11 08:27
[...]

Ik denk dat je bij M3 kijkt.

• nerovectra
bilgy_no1 schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 13:42:
[...]

De Model Y is gewoon een extreem goede koop voor een auto van dit formaat. Een basis Tiguan is al duurder en daar past in totaal minder in... Dus dikdoenerij zou ik het zeker niet noemen.

Als je een dynamisch contract hebt en thuis kunt laden is het sowieso een van de voordeligste manieren om te reizen. Je rijdt 15.000 km per jaar. Met benzine op EUR 2 per liter en een verbruik van 7l per 100 km kost dat al snel EUR 2.100. Aan electriciteit met de Model Y is dat ongeveer 3.000 kWh oftewel EUR 650-700 aan (tegen EUR 0,23 gemiddeld, maar als je slim laadt op de negatieve/goedkope momenten kun je veel lager uitkomen). Dus daar bespaar je ook al ongeveer EUR 1400 per jaar mee, nog los van je onderhoudsbeurten.

De auto is verder gewoon ruim, luxueus en comofortabel. Dus al met al gewoon een rationele keuze en echt geen 'dikdoenerij'.

AP en de phantom braking wordt door iedereen anders ervaren. Daarover zijn hier vele discussies gevoerd. Ik rijd bijna altijd op AP, maar het vergt wel dat je alert blijft en leert inschatten wat wel en niet kan. Begin er dus mee op een rustig stuk snelweg en zorg dat je het op die manier in de vingers krijgt alvorens het ook op andere wegen te gebruiken (de auto stelt overigens dat het alleen voor op de snelweg is). Ik kan ook de S3XY buttons en commander aanraden (zie het accessoires topic) om het gebruik nog wat comfortabeler te maken.
Thanks! En had jij moeite een eventuele partner te overtuigen?

• FrE911
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-11 14:53
nerovectra schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 17:00:
[...]

Bij mij was het net omgekeerd. Mijn partner moest mij overtuigen. We zijn nu een 5 maand verder en haar geliefde Fiat 500c wordt amper nog aangeraakt :)

• cgok
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09 23:43
In Duitsland heb ik 6 keer meegemaakt dat als ik 120 rij en links komt een andere auto langs die bv 160/180 rijdt, dat mijn Tesla uit het niets keihard remt. Ik had het geluk dat de achterliggers ver van van mij stonden. Dit gebeurde bij autopilot, maar ook bij cruise control. Het is niet zomaar remmen, maar echt een harde ingreep.

• shinken82
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18-11 16:40
cgok schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 17:35:
In Duitsland heb ik 6 keer meegemaakt dat als ik 120 rij en links komt een andere auto langs die bv 160/180 rijdt, dat mijn Tesla uit het niets keihard remt. Ik had het geluk dat de achterliggers ver van van mij stonden. Dit gebeurde bij autopilot, maar ook bij cruise control. Het is niet zomaar remmen, maar echt een harde ingreep.
Heb ik ook meegemaakt op de snelweg vandaag. Gisteren in de binnenstad reed ik op een weg met een oversteekplaats voor fietsers en mijn auto vond dat de fietser te dichtbij stond en remde ook keihard.
Ik schrok me kapot.

De EU komt wel met allerlei veiligheidseisen waaraan nieuwe auto's zich moeten voldoen, maar zulke veiligheidssystemen kunnen ook juist ongelukken veroorzaken.

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18-11 19:51

Ethirty

Who...me?

Het blijft imo gissen waar het de regels zijn en waar het de implementatie van een fabrikant betreft.

Als de oplossing gevaarlijker is dan het probleem lijkt me dat er een correctie op moet komen.

Maar alles staat of valt met sensoren en camera’s voor detectie en software voor analyse.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

• chielmi
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11:07
Rogar schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 11:30:
[...]

Ohja, die heb ik ook altijd. Ideaal, want hij mekkert wel als ik niet moe ben en als ik wel moe ben zegt 'ie niks...
Mijn meisje heeft ook heel vaak de melding dat er ingegrepen moet worden vanwege vermoeidheid van de bestuurder. Volgens haar kwam de melding willekeurig op momenten dat ze juist totaal niet vermoeid was. Ik heb de melding zelf überhaupt nog nooit gehad, ik maakte me er eigenlijk wel wat zorgen om...

Recent erachter gekomen hoe het zit :+. Ze is groot fan van de radio in de M3 2024, gewoon een RWD dus de beperkte luidspreker opstelling. Ben het met haar eens dat er een prima geluid in zit.

Klaarblijkelijk zingt ze als ze alleen in de auto zit luidkeels mee met allerlei playlists op Spotify. De camera detecteert dit als iemand die veelvuldig gaapt, en waarschuwt dus voor slaperigheid :*)

• Don Quijote
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-11 07:56

Don Quijote

El Magnifico

Het kan verkeren.

Na lang lezen, kijken had ik een short-list voor mijn nieuwe lease auto: Zeekr 001, Audi Q6 etron, of Polestar 4. Afgelopen zaterdag een testrit gedaan met de eerste twee en voor September nog eentje gepland voor de Polestar. Waarbij de Zeekr 001 voorlopig op 1 stond in de pikorde.

Toch ook nog even bij Tesla gaan kijken . In 2017/2018 een Model S geleased, dus was toch wel benieuwd waar Tesla ondertussen stond. Tesla stond niet op de initiële shortlist omdat Apple CarPlay ondersteuning een van mijn harde eisen was.

Bij de dealer een Model 3 Performance meegekregen om mee te testrijden en wow! Wat een ontzettend goed en leuk rijdende auto is dit. Werkelijk met een grote glimlach op de lokale wegen rondgereden. Stuurt waanzinnig, perfecte wegligging en watervlug. Ook van binnen nu eindelijk eens niet het gevoel dat je in een auto zit waar alles met dubbelzijdig plakband aan elkaar zit.

Dus zojuist de compleet irrationele keuze gemaakt en op bestellen gedrukt voor een M3P. Een keuze met het hart ipv verstand zal ik maar zeggen.

Nu wel hopen dat Autopilot nog snel verbetert met HW4/FSD12, want wat mij wel opviel is hoe weinig autopilot is verbeterd ten opzichte van 7 jaar geleden.

En, het is hier al een beetje een running gag, maar ook de regensensor is natuurlijk genant. Volgens mij was mijn Model S in 2017 een van de eerste waarin Musk riep dat het wel zonder sensor kon. In mijn rondje zijn de wissers een keer of vier volledig willekeurig even over de ruiten gegaan.

• Rogar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12:53
chielmi schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 18:55:
[...]

Mijn meisje heeft ook heel vaak de melding dat er ingegrepen moet worden vanwege vermoeidheid van de bestuurder. Volgens haar kwam de melding willekeurig op momenten dat ze juist totaal niet vermoeid was. Ik heb de melding zelf überhaupt nog nooit gehad, ik maakte me er eigenlijk wel wat zorgen om...

Recent erachter gekomen hoe het zit :+. Ze is groot fan van de radio in de M3 2024, gewoon een RWD dus de beperkte luidspreker opstelling. Ben het met haar eens dat er een prima geluid in zit.

Klaarblijkelijk zingt ze als ze alleen in de auto zit luidkeels mee met allerlei playlists op Spotify. De camera detecteert dit als iemand die veelvuldig gaapt, en waarschuwt dus voor slaperigheid :*)
Haha grappig, maar dat kan het bij mij niet zijn 🙈

• Ethirty
  • Laatst online: 18-11 19:51

Ethirty

Who...me?

Don Quijote schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 18:59:
Het kan verkeren.

Na lang lezen, kijken had ik een short-list voor mijn nieuwe lease auto: Zeekr 001, Audi Q6 etron, of Polestar 4. Afgelopen zaterdag een testrit gedaan met de eerste twee en voor September nog eentje gepland voor de Polestar. Waarbij de Zeekr 001 voorlopig op 1 stond in de pikorde.

Toch ook nog even bij Tesla gaan kijken . In 2017/2018 een Model S geleased, dus was toch wel benieuwd waar Tesla ondertussen stond. Tesla stond niet op de initiële shortlist omdat Apple CarPlay ondersteuning een van mijn harde eisen was.

Bij de dealer een Model 3 Performance meegekregen om mee te testrijden en wow! Wat een ontzettend goed en leuk rijdende auto is dit. Werkelijk met een grote glimlach op de lokale wegen rondgereden. Stuurt waanzinnig, perfecte wegligging en watervlug. Ook van binnen nu eindelijk eens niet het gevoel dat je in een auto zit waar alles met dubbelzijdig plakband aan elkaar zit.

Dus zojuist de compleet irrationele keuze gemaakt en op bestellen gedrukt voor een M3P. Een keuze met het hart ipv verstand zal ik maar zeggen.

Nu wel hopen dat Autopilot nog snel verbetert met HW4/FSD12, want wat mij wel opviel is hoe weinig autopilot is verbeterd ten opzichte van 7 jaar geleden.

En, het is hier al een beetje een running gag, maar ook de regensensor is natuurlijk genant. Volgens mij was mijn Model S in 2017 een van de eerste waarin Musk riep dat het wel zonder sensor kon. In mijn rondje zijn de wissers een keer of vier volledig willekeurig even over de ruiten gegaan.
Terwijl het zo simpel moet zijn om gewoon een 'uit' toe te voegen. Ik zet in mijn huidige auto gewoon de ruitenwissers op auto bij de eerste druppel en uit bij de laatste.

Maar tof dat je bij die shortlist een M3P boven de Zeekr verkiest. Zegt toch wel wat over de rij kwaliteit van die auto. Van op basis van de styling zou ik een andere keuze maken :)

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

• Caelorum
  • Nu online
pimk schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 16:49:
[...]

Maar hoe gaat dat met die geperforeerde zittingen van de huidige M3?
Zit daar een 'cleaning modus' op, die het vuil er met geweld uitblaast, zodat je het van de binnenkant van je glazen dak af kunt zemen?
Ik heb die nieuwe stoelen niet gezien, maar als het dat vegan leather spul is dan is het nog steeds een doekje en de rest wat erin zit ben je gewoon de lul. Want niets gaat het eruit halen. Een extractie machine kan ook niet, dus rest hooguit goed vochtig maken en de stoelverwarming aanzetten oid.
nerovectra schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 17:00:
[...]

Haha nee. Voor haar is het een transportmiddel. Elektrisch vindt ze wel goed en belangrijk. En ze vindt de Y ook wel een verbetering tov de Ioniq 5.

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:21

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

The_Woesh schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 14:01:
[...]

Moet je ook niet doen. Die 20% die je 's avonds erbij kan laden duurt veel langer dan de 20% die je de volgende dag op een lege accu kan bijladen.
Tot 100% laden doe ik altijd voor een lange trip als ik aan een gewone lader hang, maar niet bij de supercharger. Op de SUC doe ik het eigenlijk alleen tussen de middag als ik uitgebreid de tijd neem voor een lekkere lunch naast de supercharger.
Vaak heb je 's avonds meer tijd dan 's morgens. 's Morgens word je wakker en wil je weg. 's Avonds heb je vaak nog wel een half uurtje dat je niets doet (of op de bank hangt).
Of zoals ik op vakantie in Amerika, Tesla gehuurd, 's avonds niet te vol geladen, want de supercharger was toch aan de andere kant van de weg bij het tankstation, ja maar het had wel gevroren 's nachts dus die wilde niet laden in de morgen haha.

Signatures zijn voor boomers.

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:13
Jep, ook exact dit meegemaakt. Het lijkt er op alsof die door de snelheid van de andere auto in de war raakt en op de rem trapt.
Ik moet ook zeggen dat ik dit jaar op weg naar vakantie (zelfde bestemming) een stuk meer phantom brakes heb gehad dan ik me kan herinneren van vorig jaar.

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

kwaazaar schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 11:39:

Tijdens de terugreis heb ik vrijwel de hele reis tegen gele or rode waarschuwingen moeten aankijken: de navigatie plande aanvankelijk 2 stops, waarbij ik bij de eerst zou aankomen met een lading van 2%. Direct bij wegrijden (bij 80% accu) verscheen daardoor in het rood de melding dat ik extra zou moeten bijladen. Gedurende de reis ging de inschatting naar 3% SoC bij aankomst, waardoor de melding geel werd met als tekst dat ik alleen de bestemming zou halen door onder de 110 kmh te blijven. Pas nadat de inschatting naar 4% ging, verdween de melding. Om vervolgens weer terug te komen nadat de verwachte SoC weer lager werd.
Ik heb ook wel eens dat de voorspelling van de Tesla op hele vreemde manier afwijkt. Ook tijdens lange ritten (wel eens gehad dat hij gewoon ergens na 50 km 5% eraf voorspelt, ja rechte lijn naar beneden), maar ook tijdens woon-werk verkeer (29,5 km).
Vanmorgen was ik 1,5% minder zuinig dan de voorspelling, vanmiddag was ik uiteindelijk precies volgens de voorspelling, maar wel het eerste gedeelte tot 0,5% beter dan de voorspelling.
En volgens de logging vanmorgen 4,3 kWh (5,7%) verbruikt met 59 km/h gemiddeld en vanmiddag 4,2 kWh (5,6%) met 57 km/h gemiddeld.

Die waarschuwingen van langzamer rijden om de bestemming te bereiken, ja, wat moet je er van vinden. Het klopt, of je moet nog eens laden. Geef dan de keuze op die waarschuwing "plan extra laadstop in".

• Oekol
  • Laatst online: 07:39
Oekol schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 08:58:
[...]

Even iets anders:
Vandaag een distination charger proberen waar je van te voren moet bellen, ben heel benieuwd hoe dat zit.
[...]
Nummer nam niet op dus niet heel hoopvol. Kwamen daar aan en meneer gaf aan dat het niet kon, kapot. Bijzonder vervelend maar is niet anders. Hij gaf een andere distination charger bij een hotel direct aan als optie maar wilde niet zo ver weg parkeren van het centrum. Uiteindelijk wel geparkeerd voor een habbekrats op loopafstand van hartje centrum. Terug naar huis nog even geladen om zo genoeg juice te hebben morgen voor ons uitje naar een wijnhuis. Meerdere destination chargers daar dus dat moet goedkomen.

Bij het betalen vroeg ik het nogmaals wat er met die destination chargers aan de hand was. Aangezien ze er wel gewoon hingen. De man gaf aan dat ze na 2 a 3 jaar ineens ophielden met werken en blijkbaar is het teveel moeite om het te laten maken ofzoiets.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• putty10
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 25-10 15:44

• putty10
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 25-10 15:44
.

[ Voor 99% gewijzigd door putty10 op 21-08-2024 09:03 ]

• L-VIS
  • Laatst online: 12:36
shinken82 schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 18:10:
[...]

Heb ik ook meegemaakt op de snelweg vandaag. Gisteren in de binnenstad reed ik op een weg met een oversteekplaats voor fietsers en mijn auto vond dat de fietser te dichtbij stond en remde ook keihard.
Ik schrok me kapot.

De EU komt wel met allerlei veiligheidseisen waaraan nieuwe auto's zich moeten voldoen, maar zulke veiligheidssystemen kunnen ook juist ongelukken veroorzaken.
Ik kan niet beoordelen hoe jou situatie was, maar in het algemeen is het natuurlijk beter dat 2 auto's relatief langzaam tegen elkaar rijden en alleen blikschade hebben dan dat je een fietser aanrijdt met 2 ton staal.

• -Muncky-
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18-11 21:25
Ligt het aan mij of is het automatisch laden aangepast in de nieuwe update?

• JPDeckers
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:27
-Muncky- schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 09:59:
Ligt het aan mij of is het automatisch laden aangepast in de nieuwe update?
Kan nu inderdaad meerdere schedules inschieten, en ook een einde laadtijd plannen.
En dat laatste is weer erg fijn met m'n dynamische tarieven.

• nerovectra
JPDeckers schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 10:06:
[...]

Kan nu inderdaad meerdere schedules inschieten, en ook een einde laadtijd plannen.
Dat klinkt goed! Ik ben in de markt voor een MY en wordt door m'n energieleverancier lekker gemaakt voor "slim laden" icm m'n dynamische contract. Gebruik jij tot op heden ook iets dergelijks?

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18-11 19:30

Sebazzz

3dp

JPDeckers schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 10:06:
[...]

Helaas is er nog geen fatsoenlijke ondersteuning vanuit de Owners en Fleet API voor deze nieuwe planningen, dus elke keer als je het endpoint aantrapt om de planning te wijzigen komt er een nieuwe entry bij :/

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• drvt175
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-11 22:35
Vandaag met mijn MY op stap. Moest even snel wat afgeven en laat de telefoon welke ik als sleutel gebruik in de auto liggen.
Tot mijn verbazing sloot MY zich zelf met de telefoon sleutel er in.😭
Ik kon dus niet meer in MY komen ...

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

drvt175 schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 11:24:
Ik hou altijd een sleutelkaart in mijn portomonnee om die reden. Je mobiel is een enorm stuk complexe hardware en software met een batterij die aan degradatie onderhevig is :)

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• beyazz06
  • Niet online
Vandaag met mijn MY op stap. Moest even snel wat afgeven en laat de telefoon welke ik als sleutel gebruik in de auto liggen.
Ik mis alleen het einde van het verhaal.. en toen? :o
Sebazzz schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 11:25:
[...]

Ik hou altijd een sleutelkaart in mijn portomonnee om die reden. Je mobiel is een enorm stuk complexe hardware en software met een batterij die aan degradatie onderhevig is :)
Idem dito hier..

[ Voor 28% gewijzigd door beyazz06 op 21-08-2024 11:29 ]

• pdidi
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Volgens de Owner Manual:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oOMB0iMJwXHNoEhQierRgKr8cX8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/TlainWeYKVoRfRWo2E36G5it.png?f=user_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SA5m177gAlUMjmERvXebwGSb7W8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/3D3t5zcg3uo66jh0PEzPGhIt.png?f=user_large

Mogelijk scenario: nadat jij was uitgestapt en de bestuurdersdeur had gesloten, had jouw telefoon de Bluetooth verbinding met je MY verbroken omdat de batterij van je telefoon (bijna) leeg was

[ Voor 11% gewijzigd door pdidi op 21-08-2024 12:32 ]

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Dat is dus de reden dat ik het automatisch vergrendelen uitgezet heb. Omdat je dit gewoon een keer overkomt.

Ik vind het ook heel erg irritant dat mijn Tesla niet herkent dat er nog een sleutel in de auto ligt. Mijn Prius zag dat dus wel. Mijn Prius kon ik dus wel gewoon op automatisch vergrendelen zetten.

• dunn0w
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15-11 21:58
Ik heb een andere ervaring, afgelopen maandag gesport samen met vrouwlief, zowel mijn telefoon als die van haar is verbonden met de tesla als sleutel. Mijn telefoon mee genomen tijdens het sporten, die van de vrouw in de auto blijven liggen. Tijdens sporten kreeg ik de melding dat de deuren nog ontgrendeld waren.
Vermoedelijk kwam dit dus door dat zij haar telefoon nog in de auto had liggen.

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 11:56

ChUcKiE

Dus........

dunn0w schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 11:50:
[...]

Ik heb een andere ervaring, afgelopen maandag gesport samen met vrouwlief, zowel mijn telefoon als die van haar is verbonden met de tesla als sleutel. Mijn telefoon mee genomen tijdens het sporten, die van de vrouw in de auto blijven liggen. Tijdens sporten kreeg ik de melding dat de deuren nog ontgrendeld waren.
Vermoedelijk kwam dit dus door dat zij haar telefoon nog in de auto had liggen.
Dit klopt ja, dat is voor mij de perfecte melding om meteen te weten te komen dat je de telefoon in de auto hebt laten liggen :)

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

• pdidi
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Maasluip schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 11:46:
Ik vind het ook heel erg irritant dat mijn Tesla niet herkent dat er nog een sleutel in de auto ligt.
Ligt dat misschien aan je telefoon omdat die de bluetooth verbinding verbreekt (bv. door sleep/standby)?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MhV23MRvCFBVHGmP_ZBRpIev0Ao=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/JoheIKTsi36MGy7lmkWPwDDX.png?f=user_large

[ Voor 22% gewijzigd door pdidi op 21-08-2024 12:14 ]

• NightHawk4
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-11 15:28

NightHawk4

Lotte is Liev :>

Sebazzz schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 11:25:
[...]

Hier idem dito.

Daarnaast ook nog mijn Galaxy Watch 5 pro als sleutel toegevoegd en DRIVE Electric for Tesla ook nog geïnstalleerd op mijn smartwatch. :9

Als laatste optie ligt er dan altijd nog wel ergens een stoeptegel los :X

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

NightHawk4 schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 12:35:
[...]

Daarnaast ook nog mijn Galaxy Watch 5 pro als sleutel toegevoegd en DRIVE Electric for Tesla ook nog geïnstalleerd op mijn smartwatch. :9
Volgens mij is er geen Tesla app voor de Apple Watch, maarja, een Apple Watch is niet zoveel meer als de iPhone waar die bijhoort uit staat :+

• Decal1981
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 02-12-2024
Sebazzz schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 12:44:
[...]

Volgens mij is er geen Tesla app voor de Apple Watch, maarja, een Apple Watch is niet zoveel meer als de iPhone waar die bijhoort uit staat :+
Toch wel, ik gebruik watchla met apple watch :)

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Decal1981 schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 12:46:
[...]

Toch wel, ik gebruik watchla met apple watch :)
Watchla is geen sleutel.

• Kacang
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 08:09
https://watchla.app/decoded/index.html

Er staat dat je kan unlocken toch? Handig lijkt mij als backup.

• Decal1981
Toch wel, is toegevoegd als sleutel en ontgrendeld de auto als ik enkel maar mijn uurwerk draag zonder smartphone

• Decal1981
Kacang schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 13:01:
[...]

https://watchla.app/decoded/index.html

Er staat dat je kan unlocken toch? Handig lijkt mij als backup.
Voor het bedienen van all deze "commands" moet mijn watch wel connectie hebben met mijn gsm (denk ik) om de 4g te gebruiken in dit geval. Eigenlijk nog niet geprobeerd of deze werken als ik gewoon bij de auto sta zonder gsm. Maar de watchla op apple watch ondersteund ook de sleutel en kan je deze als bluetooth sleutel toevoegen en zo gewoon de auto openen...

[ Voor 8% gewijzigd door Decal1981 op 21-08-2024 13:17 ]

• Kacang
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 08:09
Decal1981 schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 13:15:
[...]

Voor het bedienen van all deze "commands" moet mijn watch wel connectie hebben met mijn gsm (denk ik) om de 4g te gebruiken in dit geval. Eigenlijk nog niet geprobeerd of deze werken als ik gewoon bij de auto sta zonder gsm. Maar de watchla op apple watch ondersteund ook de sleutel en kan je deze als bluetooth sleutel toevoegen en zo gewoon de auto openen...
Instabuy. Meteen gekocht en actief gemaakt. Werkt perfect. Telefoon even weggelaten en naar de auto gelopen met mijn horloge. Auto gaat netjes open op basis van Bluetooth.

• Spoetnik
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 02-11 14:19
Automatisch vergrendelen uitzetten en je telefoon gebruiken om de auto op slot te doen.
YouTube: Tesla How To Use Phone Like Key Card - How To Use Smartphone on B Pi...

• drvt175
  • Registratie: Juni 2011
Het vervolg,

Me na huis laten brengen en de Tesla sleutelkaart opgehaald.
Terug gegaan naar de MY en deur ontgrendeld

Nb de telefoon accu was nog 72%

• Mar.tin
  • Laatst online: 13:15
drvt175 schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 13:25:
Het vervolg,

Me na huis laten brengen en de Tesla sleutelkaart opgehaald.
Terug gegaan naar de MY en deur ontgrendeld

Nb de telefoon accu was nog 72%
Geen andere drivers die toegang hebben tot je account, je kunt die altijd bellen / appen om ff je auto open te doen. :P
Decal1981 schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 13:15:
[...]

Veel (alle?) commands kunnen ook gewoon via BT.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Jawel, net zoveel sleutel als een telefoon. Beide kun je toevoegen als phonekey.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

• NightHawk4

NightHawk4

Mar.tin schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 13:28:
[...]

Geen andere drivers die toegang hebben tot je account, je kunt die altijd bellen / appen om ff je auto open te doen. :P
Vrij lastig om te bellen of appen als je telefoon in de auto ligt.... :P

Maar goed dan kan je altijd nog ergens anders bellen zolang je telefoonnummer uit je hoofd weet (moet je mijn vrouw dus niet vragen) :>

• Lollercopter
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 15-11 22:16
Wel vervelend, maar ik heb de volgende opties:

- #1 - Telefoon
- #2 - Sleutelkaart in portemonee (= primaire backup)
- #3 - Telefoon vriendin met tesla app
-#4 - Sleutelkaart in portemonee vriendin
-#5 - Ontgrendelen + starten auto via Homeassistant (=connectie met Tessie via Tesla API), als eigen telefoon dood is kan dat op elke apparaat dat is verbonden met internet.

Maarja daar had je nu natuurlijk niks aan, wel zuur dat er dan net effe wat mis gaat.

• Mar.tin
NightHawk4 schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 13:30:
[...]

Vrij lastig om te bellen of appen als je telefoon in de auto ligt.... :P

Maar goed dan kan je altijd nog ergens anders bellen zolang je telefoonnummer uit je hoofd weet (moet je mijn vrouw dus niet vragen) :>
(In mijn geval) mééstal als ik met iemand mee rijd, is die voldoende in connectie met mijn leven dat er tenminste wel 1 telefoonnummer gemeenschappelijk is via waar ik iemand kan bereiken die toegang heeft tot mijn auto. :>.

• NightHawk4

NightHawk4

Mar.tin schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 13:48:
[...]

(In mijn geval) mééstal als ik met iemand mee rijd, is die voldoende in connectie met mijn leven dat er tenminste wel 1 telefoonnummer gemeenschappelijk is via waar ik iemand kan bereiken die toegang heeft tot mijn auto. :>.
In dat geval is het eenvoudiger om de Tesla app te installeren en de auto te unlocken O-)

Maar we dwalen wel erg off topic op deze wijze :O

Moraal van het verhaal, altijd backup bij je hebben en niet vertrouwen op de blauwtand van je telefoon _/-\o_

• Mar.tin
NightHawk4 schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 13:51:
[...]
In dat geval is het eenvoudiger om de Tesla app te installeren en de auto te unlocken O-)
offtopic:
Dat is dan weer lastig zonder 2FA codes die je dan niet hebt. :+

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-11 11:31
mjvdzwet schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 14:24:
[...]

Ik heb het ook altijd als ik instap, maar wel eens de melding gekregen (landweggetjes waar je continue over de streep heen moet waar de auto helemaal lijp van wordt).

• cgok
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09 23:43
gebruikershaes schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 21:40:
[...]

Jep, ook exact dit meegemaakt. Het lijkt er op alsof die door de snelheid van de andere auto in de war raakt en op de rem trapt.
Ik moet ook zeggen dat ik dit jaar op weg naar vakantie (zelfde bestemming) een stuk meer phantom brakes heb gehad dan ik me kan herinneren van vorig jaar.
Het is wel elke keer schrikken. Je verwacht het niet. Ik hoop dat ze daar een oplossing voor vinden.

• nerovectra
Via welke weg komt feedback over de (in onze ogen) tè ambitieuze, of ronduit gevaarlijke software in de rijhulpsystemen bij Tesla? Is het gewoon top-down en hebben we te slikken wat ons toegediend wordt? Of meet Tesla ergens de (on)tevredenheid over deze aspecten?

• Gommert69
  • Laatst online: 18-11 21:30
in 5 jaar tijd is het me nooit overkomen dat de deuren sloten met de telefoon in de auto en dat toch zeker regelmatig gedaan. Blijkbaar nooit een lege batterij gehad. Altijd op het laadmatje leggen dus...

Tesla M3 LR AWD 2019-2024. Tesla MY LR AWD 2024-

• Caelorum
  • Nu online
Gommert69 schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 17:11:
in 5 jaar tijd is het me nooit overkomen dat de deuren sloten met de telefoon in de auto en dat toch zeker regelmatig gedaan. Blijkbaar nooit een lege batterij gehad. Altijd op het laadmatje leggen dus...
Nee hoor, er hoeft maar iets te gebeuren waardoor je telefoon de connectie verliest en dan kan je het vergeten. Heb het ook wel eens een keer gehad en toen was (net zoals hier het geval was) de telefoon nog gewoon aan.
Daarom altijd pasje meenemen de auto uit.

• Gommert69
  • Laatst online: 18-11 21:30
Kan zijn, maar zoals gezegd in 5 jaar nooit meegemaakt. Heb wel altijd mijn pas in mijn portemonnee en die laat ik zeker niet in de auto.

Tesla M3 LR AWD 2019-2024. Tesla MY LR AWD 2024-

• Caelorum
  • Nu online
Gommert69 schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 17:27:
Kan zijn, maar zoals gezegd in 5 jaar nooit meegemaakt. Heb wel altijd mijn pas in mijn portemonnee en die laat ik zeker niet in de auto.
Tja, n=1. Ik rij ook al sinds december 2019 rond met de auto en mij is het dus wel een keer gebeurd en toen had ik gelukkig ook de pas gewoon uit de auto. Dus tja.

Nu hebben we n=3 met 66% dat het is voorgekomen ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Caelorum op 21-08-2024 17:29 ]

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 13:14
Gommert69 schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 17:11:
Ook nooit gehad in 5 jaar. Wellicht omdat ik altijd met 2 telefoons rondloop. Dat pasje ligt ergens in een kast in huis.

[ Voor 5% gewijzigd door anti elppa op 21-08-2024 18:51 ]

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

• hantheman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-11 15:46
Gommert69 schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 11:16:
Ik heb wel altijd bij het instappen de melding dat vermoeidheidsdetectie niet beschikbaar is.
Ik heb ook altijd die melding. (M3 2024)
Beetje het gevoel van vroeger dat wanneer je de auto aanzet eerst alle waarschuwingslampjes een keer knipperen.
Ik heb het idee dat als ik ga rijden alles weer prima werkt.

• flupp
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 17-11 22:47
Caelorum schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 17:19:
[...]
...
Daarom altijd pasje meenemen de auto uit.
... of de GSM kan ook 8)

Model 3 LR (model 2023)

• Schrobz
  • Registratie: September 2019
Gommert69 schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 17:27:
Mijn telefoon is m’n portemonnee 😒

SR+ sept 2019 wit

• Just_A_User
  • Laatst online: 12:07
Gisteravond de mY geparkeerd, niks aan de hand. Iets later een melding van een update. 2024.26.7. Geïnstalleerd.

Vanochtend pak ik de auto, melding van lage bandenspanning. Het vreemde is, de spanning is op alle 4 de banden 2.7, in geel/oranje. Het was op alle banden 2.9/.3.0

Ik ging rijden en alle banden op 1 na, werden 2.8 en zwart. Daarna terug naar huis gereden, 2 banden 2.7 en oranje, 1 band 2.8 zwart en 1 band 2.8 oranje.

Heeft iemand dit ook gehad? Want ik wil best geloven dat 1 band lek is, maar alle 4 tegelijkertijd en alle 4 0.2 bar er uit en daarna er weer druk bij en dan weer druk er af vind ik wat minder realistisch.

Dus of het is toeval icm die update, of het is de update. Iemand hier ervaring mee?

Och ja, je moet toch wat he.

• Lollercopter
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 15-11 22:16
Just_A_User schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 23:03:
Gisteravond de mY geparkeerd, niks aan de hand. Iets later een melding van een update. 2024.26.7. Geïnstalleerd.

Vanochtend pak ik de auto, melding van lage bandenspanning. Het vreemde is, de spanning is op alle 4 de banden 2.7, in geel/oranje. Het was op alle banden 2.9/.3.0

Ik ging rijden en alle banden op 1 na, werden 2.8 en zwart. Daarna terug naar huis gereden, 2 banden 2.7 en oranje, 1 band 2.8 zwart en 1 band 2.8 oranje.

Heeft iemand dit ook gehad? Want ik wil best geloven dat 1 band lek is, maar alle 4 tegelijkertijd en alle 4 0.2 bar er uit en daarna er weer druk bij en dan weer druk er af vind ik wat minder realistisch.

Dus of het is toeval icm die update, of het is de update. Iemand hier ervaring mee?
Koude nacht geweest, de massa lucht in je band blijft hetzelfde maar dichtheid hoger door lagere temperatuur = lagere druk. Na rijden warmt de boel op is de druk weer hoger in de band. Heeft niks met je update te maken waarschijnlijk. Misschien sensor calibratie iets aangepast of iets dergelijks, maar zou er niet druk om maken.

[ Voor 4% gewijzigd door Lollercopter op 21-08-2024 23:11 ]

• deryck
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 12:55
Lollercopter schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 23:09:
[...]

Koude nacht geweest, de massa lucht in je band blijft hetzelfde maar dichtheid hoger door lagere temperatuur = lagere druk. Na rijden warmt de boel op is de druk weer hoger in de band. Heeft niks met je update te maken waarschijnlijk. Misschien sensor calibratie iets aangepast of iets dergelijks, maar zou er niet druk om maken.
heb ik ook, no worries. In de ochtend 2.6 en oranje. In de middag 2.9. All good.

Jullie enig idee hoeveel extra % batterij het kost om op autopilot en/of TACC te rijden?
En als je enkel de navigatie aanzet, kost dat extra % batterij of is dat echt 0,0001%?
Anders hoef ik van en naar werk niet op automatisch te zetten, nooit file en weet de route na 9 jaar wel uit mijn hoofd.

Groetjes.

• Caelorum
  • Nu online
Komende nacht ook weer rond de 10 graden. Heb ook gemerkt dat de banden toch weer even de (twee)jaarlijkse oppompbeurt mogen krijgen.

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:20
Maasluip schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 11:46:
Dat is dus de reden dat ik het automatisch vergrendelen uitgezet heb. Omdat je dit gewoon een keer overkomt.

Ik vind het ook heel erg irritant dat mijn Tesla niet herkent dat er nog een sleutel in de auto ligt. Mijn Prius zag dat dus wel. Mijn Prius kon ik dus wel gewoon op automatisch vergrendelen zetten.
Hoe vergrendel je je auto dan? Met de telefoon, handmatig?

• Himalaya
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:27
Schrobz schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 23:01:
[...]

Mijn telefoon is m’n portemonnee 😒
Maar je zult toch ook je rijbewijs bij je moeten hebben. Laat de sleutel nu net hetzelfde formaat hebben :+

de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

turkeyhakan schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 07:31:
[...]

Hoe vergrendel je je auto dan? Met de telefoon, handmatig?
Handmatig. Ik heb een mapje met mijn huissleutel en de Tesla keycard. Als ik thuis kom moet ik die toch uit de broekzak halen anders kom ik het huis niet in en op andere plekken doe ik het maar zo.
Ik heb in het begin zelfs meegemaakt dat de auto zichzelf op slot zet met passagiers erin omdat ik uitstapte en de deur dicht deed. DOE DAT NIET! En daarom heb ik het automatisch op slot gaan uitgezet.

• this
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 12:54
Maasluip schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 08:35:
[...]

Handmatig. Ik heb een mapje met mijn huissleutel en de Tesla keycard. Als ik thuis kom moet ik die toch uit de broekzak halen anders kom ik het huis niet in en op andere plekken doe ik het maar zo.
Ik heb in het begin zelfs meegemaakt dat de auto zichzelf op slot zet met passagiers erin omdat ik uitstapte en de deur dicht deed. DOE DAT NIET! En daarom heb ik het automatisch op slot gaan uitgezet.
Hoe een (in mijn ogen gigantisch) voordeel, voor anderen dan toch weer een nadeel blijkt te zijn :P
Ik heb tussen 2 tesla's in eventjes een klassieke auto gereden en daar moest ik toch serieus weer aan wennen om de auto elke keer manueel te sluiten.

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

this schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 08:46:
[...]

Hoe een (in mijn ogen gigantisch) voordeel, voor anderen dan toch weer een nadeel blijkt te zijn :P
Ik heb tussen 2 tesla's in eventjes een klassieke auto gereden en daar moest ik toch serieus weer aan wennen om de auto elke keer manueel te sluiten.
Nou, heel simpel. Als ik naar het werk ga zit mijn telefoon in mijn werktas. Als ik uitstap en de bestuurdersdeur dicht doe dan gaat Tesla dus de deur op slot doen? Maar dan moet ik mijn werktas nog van de achterbank pakken. Oeps...

Nee, ik kan echt niet begrijpen waarom het zo opgelost is. Misschien als je altijd alles precies zo doet zoals Tesla het heeft bedacht dat het nooit fout gaat, maar 1) dat is nergens gedefinieerd en 2) zo ben ik niet.

• Rogar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12:53
Maasluip schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 08:54:
[...]

Nou, heel simpel. Als ik naar het werk ga zit mijn telefoon in mijn werktas. Als ik uitstap en de bestuurdersdeur dicht doe dan gaat Tesla dus de deur op slot doen? Maar dan moet ik mijn werktas nog van de achterbank pakken. Oeps...

Nee, ik kan echt niet begrijpen waarom het zo opgelost is. Misschien als je altijd alles precies zo doet zoals Tesla het heeft bedacht dat het nooit fout gaat, maar 1) dat is nergens gedefinieerd en 2) zo ben ik niet.
Ik doe elke dag hetzelfde als jij. Stap uit, doe de deur dicht, pak mijn tas van de achterbank, doe ook die deur dicht, loop weg en de deur gaat op slot. Gaat jouw deur meteen op slot zodra je de voordeur dicht doet dan?
Met als verschil dat mijn telefoon in mijn broekzak zit.

[ Voor 3% gewijzigd door Rogar op 22-08-2024 08:57 ]

• Oekol
  • Laatst online: 07:39
Maasluip schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 08:35:
[...]

Klopt inderdaad. Als je zoals bij ons nog iemand in de auto hebt zitten met een telefoon en dus sleutel gaat hij niet op slot. Echter als mijn kinderen om welke reden dan ook in de auto blijven zitten en ik even snel heen en weer moet doe ik dogmode aan. Niemand kan mijn waardevolste bezit meenemen en ze zitten lekker comfortabel. Maar dat gebeurd echt nooit.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• Mrkoekie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:11
Just_A_User schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 23:03:

exact hetzelfde 'probleem' bij mij vanmorgen. Gisteren update, vandaag alle 4 de banden in het geel (1x2.6 de rest 2.7). Ik ga er maar vanuit dat dat door de koude nacht komt.

Maar toch vanmiddag tijdens de terugrit beetje lucht bij blazen :)

PH-MRK request startup

Pagina: 1 ... 409 ... 502 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: